Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik heb nooit kunnen updaten met KIES, vind het dan ook maar een slecht programma, en werd ongeduldig toen ik zag dat er al 15 updates na mijn versie waren, die nooit in KIES beschikbaar werden gemaakt. Meteen maar met Odin aan de slag gegaan. Daarna over naar custom Roms. Met de Roto rom (+oclf) haal ik 2102 in quadrant, al weet ik dat dat niet alles zegt, maar even om een voorbeeld te geven.
Overigens zijn er maar weinig echt interessante custom roms beschikbaar voor de Tab, ik denk dat het wachten is op 3.0. Technomancer heeft wel geprobeerd een 2.3 rom te maken, maar die is nog erg beta, totaal niet bruikbaar en sinds 17-2 niet meer geupdate.

Hier nog een lijstje van alle officiele updates, ik zat ergens op JJ4.

Europe Firmware .PIT Android Date Download NOTE
P1000 P1000XXJH3 # - Version 2.2 2010 August DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJH8 # - Version 2.2 2010 August DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJHA ## 816.PIT Version 2.2 2010 August DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJI2 ## - Version 2.2 2010 September DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJI4 ## - Version 2.2 2010 September DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJI5 ## 816.PIT Version 2.2 2010 September DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJID ## 816.PIT Version 2.2 2010 September DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJJ3 ## - Version 2.2 2010 October DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJJ3 ## - Version 2.2 2010 October DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJJ4 ## P1.PIT Version 2.2 2010 October DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJJ7 ## P1.PIT Version 2.2 2010 October DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJJ7 ## NEW P1.PIT Version 2.2 2010 October DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJK1 ## P1.PIT Version 2.2 2010 November DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJK2 ## P1.PIT Version 2.2 2010 November DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJK5 ## P1.PIT Version 2.2 2010 November DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJM1 ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 November DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJM6 ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 November DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJMA ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 December DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJMC ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 December DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJMD ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 December DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XXJME ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 December DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJMF ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2010 December DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJMG ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2011 January DOWNLOAD 1 file select NO .PIT
P1000XWJMI ## ODIN1.7 P1.PIT Version 2.2 2011 January DOWNLOAD 1 file select NO .PIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar moet ik de tab eerst rooten om de nieuwe firmware er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:53:
Misschien een domme vraag, maar moet ik de tab eerst rooten om de nieuwe firmware er op te zetten?
Nee, dat hoeft niet voor originele firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als ik via Odin een update uitvoer moet ik dan wel rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:09:
en als ik via Odin een update uitvoer moet ik dan wel rooten?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Vandaag mijn TAB weer terug als het goed is, zal mij benieuwen of hij het weer doet.

Reparatie was namelijk Re-Flowen - solderen ???????. garantie JA ?

Terwijl er hardware matig niets mis mee was. Alleen de root, en flash resultaat verkeerde sensor waardes en dus herflash was (fout) gegaan, lege batterij etc, geen download modus meer.

Als hij binnen komt meteen weer aan het rooten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke', bedankt rinkel.

Ik heb een T-mobile versie en heb zojuist met succes de software bijgewerkt naar versie p1000xxjm6.
Gelukkig ben ik nu van die t-mobile troep af. :*)

Vraag:

Als ik nu weer ga updaten met Odin, moet ik dan re-partition niet aanvinken?
en welke files heb ik dan nodig?

Zijn phone en CSC files dan ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Tab binnen na het fatale flashen. Nu alles helemaal top, THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:40:
[...]

Oke', bedankt rinkel.

Ik heb een T-mobile versie en heb zojuist met succes de software bijgewerkt naar versie p1000xxjm6.
Gelukkig ben ik nu van die t-mobile troep af. :*)

Vraag:

Als ik nu weer ga updaten met Odin, moet ik dan re-partition niet aanvinken?
en welke files heb ik dan nodig?

Zijn phone en CSC files dan ook nodig?
Als je de originele firmware gebruikt om te flashen, dan hoef je in principe re-partition niet aan te vinken.
Als je een firmware flashed volstaat het om de PDA te flashen, maar als er meerdere files meegeleverd worden (modem, pit, csc) kun je die ook flashen, je krijgt dan een rom+radio+boot zoals de firmware bedoeld is, met alle toeters en bellen.

PDA is de rom-file, zoiets als: P1000XWJMI-REV03-ALL-CL869777.tar
Phone is de Modem file, zoiets als: MODEM_P1000XXJMA.tar
CSC is de csc file, zoiets als: GT-P1000-CSC-SERJM4.tar
PIT file is de pit file, zoiets als: P1_add_hidden.pit

Waarom zou je dan niet alles flashen en alleen de PDA?
Als je bijvoorbeeld alleen een andere kernel wilt flashen, of alleen de ROM zonder nieuwe radio, etc..

Persoonlijk zou ik, indien je volledig non-custom wilt blijven, alles flashen wat samsung levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimpa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik zag zojuist de Samsung Galaxy Tab 10.1 P7100 voor € 589 (Leverbaar verwacht april 2011).
Bron: http://www.2call.nl/telef...ung-galaxy-tab-10.1-p7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Weet iemand of er sinds November vorig jaar ooit een officiele update voor onze Tab via Kies is geweest en tot welke verbeteringen dit heeft geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

lexi1986 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:45:

Ik herken dit, voornamelijk met grote .mkv bestanden doet die dit bij mij. Ik krijg dan na 10sec ook de melding video not supported en als ik hem daarna weer aanklik doet die het. Ben het met je eens dat het storend is inderdaad maar goed zal wel verholpen worden in eventuele updates.
\0/ gevonden, iemand met ervaring ! :)
Hier ook de tab, en ik had er ter test wat video opgezet, speelde alles dat ik had, behalve 1 .mkv file, 280 MB.
Echter hij speelt hem wel, mèt audio, de eerste 8 seconden en dan begint ie opnieuw.
Dus de samsung tab moet wel mkv af kUnnen spelen?
Want nu al 5 players verder, het blijft bij een kort begin en herstart van het filmpje.
Ook n.a.v. dit topic helemaal uitzetten en aanzetten hielp niet verders...
Nu kan ik wel gaan converteren, maar dat kost altijd weer tijd, opnieuw kopieren, 2 maal e.d...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:10:
Overigens is het oppassen geblazen met het installeren van roms van samfirmware.com. De roms na JM6 hebben een beveiligde bootloader. (wat ik dus gedaan had). Je kunt dan niet meer terug naar een oudere rom, en de clockworkmod kan dan niet geinstalleerd worden.
Dan moet je een unlocker-apk gebruiken om de beveiliging eraf te halen (te vinden op xda, en geheel voor eigen risico: bootloaders vervangen is brick-gevaarlijk). Deze apk zet je bootloader terug naar de versie van JM6. De apk heeft ook een test zodat je kunt zien of je een beveiligde bootloader hebt. Wel root nodig uiteraard.

Dit even ter uwer lering en vermaak voor de (b)rommers.
Welke methode van rooten heb je gebruikt rinkel?.

Ik heb inmiddels de laatste firmware JMI er op staan, maar rooten via kies en superoneclick lijkt
anders te gaan; als ik in usb debuggingmode de tab aansluit na het synchroniseren komt de tab in de oplaatmode te staan en blijft kies maar zoeken en kan de tab niet meer vinden. Als ik op de melding
''usb aangesloten'' van de tab click, meldt de tab dat usb is aangesloten, maar kies kan de tab nog steeds niet vinden.
Zoek dus een betere metode om te succesvol te rooten die geen problemen geeft met de ''protected bootloaders''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
notsonewbie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:49:
[...]

\0/ gevonden, iemand met ervaring ! :)
Hier ook de tab, en ik had er ter test wat video opgezet, speelde alles dat ik had, behalve 1 .mkv file, 280 MB.
Echter hij speelt hem wel, mèt audio, de eerste 8 seconden en dan begint ie opnieuw.
Dus de samsung tab moet wel mkv af kUnnen spelen?
Want nu al 5 players verder, het blijft bij een kort begin en herstart van het filmpje.
Nu kan ik wel gaan converteren, maar dat kost altijd weer tijd, opnieuw kopieren, 2 maal e.d...
standaard speler speelt prima de meeste mkv containers af bij mij, slechts af en toe niet. Dan speelt ie wel beeld af maar geen geluid(gebrek aan audiocodecs vermoed ik). Als het goed is komt VLC binnenkort met een player hopelijk komt het dan goed met het hele codec gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik gebruik Vplayer voor mkv's. Die doet het ook goed, alleen mijn eigen gemaakte mkv's lijken niet goed in sync, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Gebruiken jullie de tab allemaal ook om er gewoon met je simkaart mee te bellen of alleen als tablet.. en een beetje voip bellen? Of via google talk ofzo??

Want dacht dat ik 100% de tab ging nemen maar nu twijfel ik weer tussen de SGTab en de SGS.

Misschien dat jullie nog wat punten hebben waarom ik voor de Tab moet kiezen en de SGS links moet laten liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:11:
[...]

Welke methode van rooten heb je gebruikt rinkel?.

Ik heb inmiddels de laatste firmware JMI er op staan, maar rooten via kies en superoneclick lijkt
anders te gaan; [...]
Met Kies kan je niet rooten. Kies heb je eigenlijk alleen maar nodig voor het installen van de drivers.

Als je JMI er al op hebt staan hoef je ook niet meer te rooten. JMI is pre-rooted!

[ROM] Roto JMI Pre-Rooted Firmware v2 [Feb 4, 2011]

Controleer het door te kijken of er bij je applicaties de applicatie 'superuser' staat.
TrekDr0p schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:31:

Gebruiken jullie de tab allemaal ook om er gewoon met je simkaart mee te bellen of alleen als tablet.. en een beetje voip bellen? Of via google talk ofzo??

Want dacht dat ik 100% de tab ging nemen maar nu twijfel ik weer tussen de SGTab en de SGS.

[..]
Kort door de bocht kan je zeggen dat de tab een SGS is met een 7 inch scherm. Gewoon een smartphone voor visueel gehandicapten zoals ik.. ;)
notsonewbie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:49:
[...]

[..]
Zelf converteer ik mijn films naar het Ipad-formaat, H.264 MP4, met DVDfab. De standaard player speelt die prima af.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
@TrekDr0p: Ik bel er niet mee, maar gebruik de duo-sim van mijn gewone abonnement wel regelmatig voor 3G internet als er geen wifi beschikbaar is. En de keuze voor een SGT of SGS ... tja, wat wil je er mee. Ik internet er mee op de bank, kijk er filmpjes op in het vliegtuig of openbaar vervoer en ik moet er niet aan denken om dat de doen op een formaat van de SGS, de SGT is in dat opzicht net klein/groot genoeg voor mij om prettig op te werken en hij past in mijn binnenzak.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:31:
Zelf converteer ik mijn films naar het Ipad-formaat, H.264 MP4, met DVDfab. De standaard player speelt die prima af.
Heb ook een tijdje DVDfab gebruikt, maar ik had toch regelmatig dat het geluid of ondertiteling niet helemaal in-sync waren. Of dat de standaardplayer uberhaupt geen geluid gaf. Zal eens kijken wel profiel ik gebruikte.

[ Voor 33% gewijzigd door S913 op 03-03-2011 12:48 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:31:[...]

Kort door de bocht kan je zeggen dat de tab een SGS is met een 7 inch scherm. Gewoon een smartphone voor visueel gehandicapten zoals ik.. ;)
Laat ik nu zelf ook een bril dragen dus heerlijk visueel gehandicapt zijn :P
S913 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:35:
@TrekDr0p: Ik bel er niet mee, maar gebruik de duo-sim van mijn gewone abonnement wel regelmatig voor 3G internet als er geen wifi beschikbaar is. En de keuze voor een SGT of SGS ... tja, wat wil je er mee. Ik internet er mee op de bank, kijk er filmpjes op in het vliegtuig of openbaar vervoer en ik moet er niet aan denken om dat de doen op een formaat van de SGS, de SGT is in dat opzicht net klein/groot genoeg voor mij om prettig op te werken en hij past in mijn binnenzak.
Ik ga me telefoon gebruiken om te bellen/smsen beetje browsen en spelletjes spelen. Vooral omdat ik elke dag in de trein zit naar mijn werk, is het wel leuk om even een spelletje te kunnen spelen. Of gewoon de websites normaal te zien en niet zo mini als op een telefoon. Dus denk dat ik met deze uitspraak gewoon voor de SGT moet gaan kiezen, helemaal omdat hij ook gewoon nog in je binnen/broekzak past.
Maar gebruik je hierbij de standaard headset of zal je een bluetooth headset aanraden?

Ik houzelf niet van die in ear sets, omdat ik die nooit in me oor krijg. En volgens mij heeft Samsung alleen nog maar headsets met in ear plugs.. dus moet daar denk ik iets anders voor gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
TrekDr0p schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:30:
Maar gebruik je hierbij de standaard headset of zal je een bluetooth headset aanraden?
Kan me voorstellen dat als iemand er veel mee belt, dat een BT headset iets prettiger is, want dan kan je de SGT in je binnenzak laten zitten. Maar voor een filmpje kijken of gamen met oordoppen, gebruik ik gewoon de bijgeleverde draad-headset.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:31:
[...]

Met Kies kan je niet rooten. Kies heb je eigenlijk alleen maar nodig voor het installen van de drivers.

Als je JMI er al op hebt staan hoef je ook niet meer te rooten. JMI is pre-rooted!

[ROM] Roto JMI Pre-Rooted Firmware v2 [Feb 4, 2011]

Controleer het door te kijken of er bij je applicaties de applicatie 'superuser' staat
Hangt er van af, hij kan ook de standaard jmi hebben geflashed, die is niet geroot. Dan heb je die apk van xda nodig om de beveiligde bootloader te vervangen.

Maar idd. met KIES kun je niet rooten
Volgens mij had ik dat gedaan met superoneclick. Weet niet meer precies, zit nu in t buitenland dus kan t hier niet checken.

[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 04-03-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Roost schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:58:
Weet iemand of er sinds November vorig jaar ooit een officiele update voor onze Tab via Kies is geweest en tot welke verbeteringen dit heeft geleid?
0.0 niks nada noppes

Ik had een van de eerste en nooit een update gezien.
welke fw heb je?
In de lijst die ik postte kun je zien welke fw's er zijn, maar nooit via KIES zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

S913 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:48:
[...]

Kan me voorstellen dat als iemand er veel mee belt, dat een BT headset iets prettiger is, want dan kan je de SGT in je binnenzak laten zitten. Maar voor een filmpje kijken of gamen met oordoppen, gebruik ik gewoon de bijgeleverde draad-headset.
Achja zoveel bel ik er niet mee... Dus dan is een BT niet echt nodig.
Zal dan alleen wel even moeten zoeken naar een headset zonder in ear plugs maar gewoon de oude normale oordopjes..

Kan je bijvoorbeeld deze kopen ook al is hij van BlackBerry? En zal hij dan ook gewoon werken?
pricewatch: BlackBerry Stereo Headset HDW-14322-003 3.5mm

ik lees net deze site,,

AndroidHeadlines: BlackBerry Stereo Headset (3.5mm) for Samsung Galaxy Tab

Volgens mij zijn dit een en dezelfde headset, en hij is "speciaal" voor de tab gemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door TrekDr0p op 04-03-2011 09:47 . Reden: link gevonden :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:44:
[...]

Hangt er van af, hij kan ook de standaard jmi hebben geflashed, die is niet geroot. Dan heb je die apk van xda nodig om de beveiligde bootloader te vervangen.

Maar idd. met KIES kun je niet rooten
Volgens mij had ik dat gedaan met superoneclick. Weet niet meer precies, zit nu in t buitenland dus kan t hier niet checken.
- Ik heb de standaard firmware van Samfirmware er op gezet.

- Kies had ik alleen nodig voor de drivers.

- De apk van xda om de boatloader te vervangen kun je alleen gebruiken als de tab geroot is.

- Ik heb geprobeerd te rooten met superonclick en z4root en beide geven aan dat de tab geroot is (superuser staat dan tussen de andere app's), maar als ik titanium backup wil instaleren, krijg ik de melding dat het toestel eerst moet zijn geroot. :?

Iemand enig idee hoe dan te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Terug van weggeweest, werd met spoed opgenomen in ziekenhuis en daar was ik helaas de laatste 2 weken. Aldaar wel heel van gehad aan de tab, telefoneren, internet, enz. Het ziekenhuis had geen wifi voor de patienten dus wel erg blij met de 3g functie van de tab.

Zodra ik weer wat meer energie heb meng ik me wel weer in de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
HaseMike schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:38:
Terug van weggeweest, werd met spoed opgenomen in ziekenhuis en daar was ik helaas de laatste 2 weken. Aldaar wel heel van gehad aan de tab, telefoneren, internet, enz. Het ziekenhuis had geen wifi voor de patienten dus wel erg blij met de 3g functie van de tab.

Zodra ik weer wat meer energie heb meng ik me wel weer in de discussie :)
off topic: hoop dat het ziekenhuis bezoek geholpen heeft en welkom terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:12:
[...]

- Ik heb de standaard firmware van Samfirmware er op gezet.

- Kies had ik alleen nodig voor de drivers.

- De apk van xda om de boatloader te vervangen kun je alleen gebruiken als de tab geroot is.

- Ik heb geprobeerd te rooten met superonclick en z4root en beide geven aan dat de tab geroot is (superuser staat dan tussen de andere app's), maar als ik titanium backup wil instaleren, krijg ik de melding dat het toestel eerst moet zijn geroot. :?

Iemand enig idee hoe dan te rooten?
Heb je al eens andere applicaties geprobeerd die rootacces nodig hebben? Probeer eens een willekeurige app. Open de superuser applicatie eens en kijk of er wat in staat. Als je i.e. titanium opstart, zal je een melding krijgen van superuser die vraagt of je toestemming wil verlenen tot rootacces.

Haal eens 'busybox' uit de market en installeer die. Kan zijn dat je busybox niet de juiste is.

Voor de goede orde. Volgens mij staat het root-process los van het flashen van roms. Zelfs met protected bootloaders moet je gewoon root-acces kunnen krijgen.

Mocht dat allemaal niet baten, probeer dan de 'pre-rooted' rom van RotoHammer te flashen. Verwijder voor je aan de gang gaat dan eerst Kies van je pc en reboot dan. Laat de Samsung drivers staan.

Uiteraard ben ik niet aansprakelijk als je niet werkend toestel overhoudt na dat alles

@HaseMike

WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:45:
[...]

Heb je al eens andere applicaties geprobeerd die rootacces nodig hebben? Probeer eens een willekeurige app. Open de superuser applicatie eens en kijk of er wat in staat. Als je i.e. titanium opstart, zal je een melding krijgen van superuser die vraagt of je toestemming wil verlenen tot rootacces.

Haal eens 'busybox' uit de market en installeer die. Kan zijn dat je busybox niet de juiste is.
Na een reset bleek de tab ineens wel geroot te zijn. Kon daar na Titanium instaleren en deze vroeg zowaar
om rootacces.

Had voordat ik een reset had gedaan, Busybox nog een keer geinstalleerd en deze kwam met de melding dat Busybox niet gevonden kan worden ; vind het maar een vaag gebeuren.

Maar goed het toestel is eindelijk geroot. ;)

Nog bedankt voor de info Heppieboedha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:24:
[...]

Na een reset bleek de tab ineens wel geroot te zijn. Kon daar na Titanium instaleren en deze vroeg zowaar
om rootacces.

Had voordat ik een reset had gedaan, Busybox nog een keer geinstalleerd en deze kwam met de melding dat Busybox niet gevonden kan worden ; vind het maar een vaag gebeuren.

Maar goed het toestel is eindelijk geroot. ;)

Nog bedankt voor de info Heppieboedha.
Mooi dat het dus wel gewoon gelukt is en eigenlijk al was.. ;)

Los van dat,het is trouwens sowieso aan te raden na elke flash een factory-reset te doen en de cache te wissen vanuit de recovery. [volumeup+powerknop ingedrukt houden] Als je dat niet doet, ontstaan er vaak van die rare probleemjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik hoop dat er binnenkort eens wat vordering komt met gb. Mn desire voelt vele malen sneller dan de tab. Vooral met browsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@rinkel, doe eens een volledige reset, zet de laatste firmware via KIES erop, en gebruik dolphin browser mini. Anders nog een weekje of 2-3 wachten totdat samsung 2.3 released voor de tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Zijn er mede forummers die ook nog op de Samsung aanbieding BT-setje en case zitten te wachten?
Tab aangeschaft begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het instaleren van diverse nieuwe firmware kreeg ik van samsung telkens de melding: "2 nieuwe samsung applicaties beschikbaar". Er is dan een nieuw icoontje met 'Samsung Apps" verschenen tussen de andere apps.
Als ik hierop tik komt de melding: "Update van Samsung Apps beschikbaar. Bijwerken?".
Vervolgens tik ik op ok en komt de volgende melding: "Dit is een systeemtoepassing. wilt u deze toepassing toch vervangen?"

Huidige software JM6 en had daarvoor JMI en kreeg na installatie en verbinden met wifi en de "market" op gaan, telkens deze melding.

Iemand enig idee wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:52:
Na het instaleren van diverse nieuwe firmware kreeg ik van samsung telkens de melding: "2 nieuwe samsung applicaties beschikbaar". Er is dan een nieuw icoontje met 'Samsung Apps" verschenen tussen de andere apps.
Als ik hierop tik komt de melding: "Update van Samsung Apps beschikbaar. Bijwerken?".
Vervolgens tik ik op ok en komt de volgende melding: "Dit is een systeemtoepassing. wilt u deze toepassing toch vervangen?"

Huidige software JM6 en had daarvoor JMI en kreeg na installatie en verbinden met wifi en de "market" op gaan, telkens deze melding.

Iemand enig idee wat dit inhoud?
Er is al een week of zo, een update voor de Samsung Appstore. Kan je gewoon installen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=981503
lantaarn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:30:
Zijn er mede forummers die ook nog op de Samsung aanbieding BT-setje en case zitten te wachten?
Tab aangeschaft begin januari.
Ik ben ook nog steeds in blijde verwachting. De cashback is wel al een tijdje binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:09:

Ik ben ook nog steeds in blijde verwachting. De cashback is wel al een tijdje binnen.
Ze waren vertraagd volgens mij, maar dat stond ergens in dit topic ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vandaag de belkin bluetooth a2dp music receiver binnengekregen, om te combineren met de galaxy tab. De tab heeft wat problemen om te connecten, maar na een unpair / pair werkt het. Werkt verder super, aangesloten aan de receiver. 1 "probleempje" de geluidskwaliteit is tamelijk slecht, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

25 Euro voor de belkin is natuurlijk niet veel, maar ondanks de 3,90 terugstuurkosten gaat hij wel terug. Jammer dat a2dp zo'n slechte kwaliteit heeft, had wel wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Upbeat schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:32:
[...]

Klopt maar daarna ook gelezen dat er wel verzonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Upbeat schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:32:
[...]

3 januari besteld heeft ongeveer 8 weken geduurd

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
HaseMike schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
Vandaag de belkin bluetooth a2dp music receiver binnengekregen, om te combineren met de galaxy tab. De tab heeft wat problemen om te connecten, maar na een unpair / pair werkt het. Werkt verder super, aangesloten aan de receiver. 1 "probleempje" de geluidskwaliteit is tamelijk slecht, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

25 Euro voor de belkin is natuurlijk niet veel, maar ondanks de 3,90 terugstuurkosten gaat hij wel terug. Jammer dat a2dp zo'n slechte kwaliteit heeft, had wel wat meer verwacht.
Dat ligt dan 100% aan het belkin kastje want a2dp kan heeeeeeeel goed klinken. Ik heb een jabra a2dp receiver (voor koptelefoons, met accu dus) en dat klinkt echt goed, net zo goed als direct aangesloten. Kwaliteits verschil tussen 128 en 192k mp3 hoor je dan duidelijk :), zelfs hoger kan je de verschillen nog merken. Verschil met direct op de tab aangesloten is echt heel erg klein, eigenlijk verwaarloosbaar.

Ligt aan de kwaliteit die de bt stack in de telefoon afstemt met de receiver. Wellicht dat dat met belkin niet goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@tadango : Ondertussen met de telefoon van mijn vrouw geprobeerd en dat klinkt een stuk beter, zal dan wel moeten liggen aan de BT stack van de GT. Jammer wie weet brengt 2.3 verbetering in de komende weken ?

En anders komt het alternatief op 24 maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
ICM met de belkin dan want op mijn GT werkt het echt super..... Ik mis de quality setting wel bij de stereo devices.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een link voor de Samsung mobileprint app?

Na het overzetten van andere firmware is deze app ineens niet meer verschenen tussen de andere
Samsung apps.

Is in de market niet meer te vinden en kan met google ook al niets vinden of er wordt verwezen
naar een dead-link. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Hebben jullie er ook laat van dat "preferences" niet onthouden worden? Bijv. bij het klikken op een YouTube link moet ik steeds aanvinken dat ik de YT app hier standaard voor wil gebruiken. Ook woorden die ik uit het Swype woordenboek verwijderd heb komen nog af en toe terug als eerste suggestie ...

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik heb de laatste dagen continue dat m'n Tab vastloopt, alleen al als ik het scherm aanraak :(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
En je tab is nog standaard? Onlangs veel software geïnstalleerd? Geroot?? Welke OS versie?

Zo kunnen we niet zo heel veel met deze informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
rinkel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 01:02:
[...]

0.0 niks nada noppes

Ik had een van de eerste en nooit een update gezien.
welke fw heb je?
In de lijst die ik postte kun je zien welke fw's er zijn, maar nooit via KIES zijn gekomen.
Firmware 2.2
Kernel 2.6.32.9 root@SE-S611 #1
Build FROYO.XWJJ3

(maar het zegt me niet zo veel.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
nils_vdg schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:43:
En je tab is nog standaard? Onlangs veel software geïnstalleerd? Geroot?? Welke OS versie?

Zo kunnen we niet zo heel veel met deze informatie..
Heb m'n Tab nog helemaal standaard, alleen z4Root erop staan. Firmwareversie is 2.2, BAseband P1000XXJID, Kernel 2.6.32.9

Geen bijzondere software geinstalleerd, is redelijk standaard wat dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ik kocht de de luxe aanbieding bij wehkamp, tijd terug al, de actie liep toen net. Ik had m de volgende dag meen ik al binnen. 2 dagen hooguit.
De tab meteen geregistreerd bij samsung, mail bevestigd. Kopietjes gemaakt, mail geprint etc. en naar antwrdnr. gestuurd.
Maar het luxury pakket komt maar niet en het 'cash back' geld is er ook nog steeds niet.
Verleden week een brief van samsung, dat ik nog mijn cashback actie kopien moet sturen naar antwrdnr. nog wat.
Da's de 2e keer dus al......... Weerrr gedaan voor de zekerheid...
Wehkamp meteen daarna gecontacteerd, die gaan niks doen hiermee, is tussen samsung en klant volgens hen...

Iemand die dit ook heeft?

Vraag : als ik mijn (geheel standaard, dus geen ge-root / images e.d.) tab met froyo 2.2 opstart staat er " belongs to . . . " (drie puntjes, geen naam of zo) waar vul ik dat in? ik kan het niet vinden in settings menu.
kernel: 2.6.32.9
build: froyo xwjj3

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:10:
[..]
Vraag : als ik mijn (geheel standaard, dus geen ge-root / images e.d.) tab met froyo 2.2 opstart staat er " belongs to . . . " (drie puntjes, geen naam of zo) waar vul ik dat in? ik kan het niet vinden in settings menu.
kernel: 2.6.32.9
build: froyo xwjj3
Toevallig een anti-virus applicatie geïnstalleerd?

This message is part of a third party application called Antivirus Free. When you power up your phone it will display: This phone belongs to: protected by antivirus You do not have the ability to disable this feature within the app, however you can add your name. 1.From the main screen, pull (drag) up the icons screen 2. Select antivirus 2.Select the Menu key (second from the left key on the bottom) 3.Select Settings 4.Select Remote Management 5.Select Lost Message Select Text before to change or overwrite - "This phone belongs to" Select Contact Information to select a contact. Choose yourself and your contact information will display between the two current messages. Select Text after to change or overwrite "protected by antivirus" Once finished close out of the application

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:22:

Toevallig een anti-virus applicatie geïnstalleerd?
Ja, oooh is dat het ! Mij was het sowieso niet opgevallen, mijn neef wel.
En inderdaad de antivirus die ik heb had in de menu's ook ongeveer wat jij hebt geknipt/geplakt.
Dus nu staat mijn 06 nummer er, mocht ik m ooit vergeten/verliezen, dan kan men mij bellen :)
Thank you ohhh so very much! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Gisteren bij de media markt geweest en even de Ipad en de Galaxy Tab en was meteen onder de indruk van de Galaxy Tab en zit er nu zelfs over na te denken om er een aan te schaffen, maar heb een paar vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen.

- Krijgt de Galaxy Tab nog een upgrade naar 2.3 en 3.0? Lees veel berichten dat 3.0 er niet gaat komen, dus is mijn vraag of hier al meer over duidelijk is?

- Hoe lang kun je met de accu? Lees dat 1 a 2 dagen haalbaar is, maar dat is toch niet echt veel gezien de grote accu die er in zit.

- Wanneer komt de 10.1 uit en is het wachten het waard of moet ik nu gaan voor de Tab die ik voor 399 eurie kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp/antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Even in bold geantwoord

- Krijgt de Galaxy Tab nog een upgrade naar 2.3 en 3.0? Lees veel berichten dat 3.0 er niet gaat komen, dus is mijn vraag of hier al meer over duidelijk is?
Is niet veel duidelijkheid over, je kan hem wel eventueel rooten
- Hoe lang kun je met de accu? Lees dat 1 a 2 dagen haalbaar is, maar dat is toch niet echt veel gezien de grote accu die er in zit.
Ik doe gemiddeld drie dagen met de batterij. Staat de gehele dag op Wifi of 3g
- Wanneer komt de 10.1 uit en is het wachten het waard of moet ik nu gaan voor de Tab die ik voor 399 eurie kan kopen?
Persoonlijk zal ik niet voor de 10.1 gaan, waarom? Ik vind hem net te groot. Heb hier zowel een iPad1 als een Gtab liggen en vind de Tab toch handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
lekzzz schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:14:
Even in bold geantwoord

Is niet veel duidelijkheid over, je kan hem wel eventueel rooten
Ik doe gemiddeld drie dagen met de batterij. Staat de gehele dag op Wifi of 3g
Persoonlijk zal ik niet voor de 10.1 gaan, waarom? Ik vind hem net te groot. Heb hier zowel een iPad1 als een Gtab liggen en vind de Tab toch handzamer.
Bedankt voor je snelle antwoord!

Je motivatie voor om voor de 10.1 te gaan kan ik met je delen, denk idd ook dat de 7 inch een beter formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Het is leuk geweest, ik ben overgestap naar de dark side en heb een ipad 1 besteld voor 329. De SGT gaat op ebay. Android is leuk en aardig, maar het gebrek aan echte Tab apps is toch een te groot probleem. Bedankt vooral aan Heppieboeddah voor de hulp !

[ Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 14-03-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:30
Beste forumleden,

Ik sta op het punt een galaxy tab te kopen. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met een extern toetsenbord? Zoja welke dan? Ik heb het docking ding gezien maar dat is te groot. Ik zou er graag een extern toetsenbord bij willen en niet een heel docking ding.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik naar lang zitten twijfelen de Galaxy Tab besteld..... Ben benieuwd of het de juiste aanschaf zal zijn.

Valt mij wel op dat er heel weinig over dit apparaat word gediscussieerd, maar dat kan ook betekenen dat het gewoon een erg goed tablet is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickb90 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:55:
Beste forumleden,

Ik sta op het punt een galaxy tab te kopen. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met een extern toetsenbord? Zoja welke dan? Ik heb het docking ding gezien maar dat is te groot. Ik zou er graag een extern toetsenbord bij willen en niet een heel docking ding.

Je kan in principe elk 'bleutooth mini keyboard' daarvoor gebruiken. Die zijn er in alle soorten en maten. Zoek op Google en je zal er genoeg tegenkomen.
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:00:
Ik naar lang zitten twijfelen de Galaxy Tab besteld..... Ben benieuwd of het de juiste aanschaf zal zijn.

Valt mij wel op dat er heel weinig over dit apparaat word gediscussieerd, maar dat kan ook betekenen dat het gewoon een erg goed tablet is?!
Of het voor jou een juiste aanschaf is, dat kunnen wij uiteraard niet weten.. ;) Maar ik omschreef deze tab als een android smartphone met een 7 inch scherm. Voor mij is dit een prima apparaat om mee te werken. Voor anderen [Hasemike i.e.] zal het in gebruik wat tegenvallen.

Derhalve is alles wat wij er over zeggen, te subjectief om jou van een aanschaf, of niet-aanschafadvies te voorzien.

;)
HaseMike schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:05:
Het is leuk geweest, ik ben overgestap naar de dark side en heb een ipad 1 besteld voor 329. De SGT gaat op ebay. Android is leuk en aardig, maar het gebrek aan echte Tab apps is toch een te groot probleem. Bedankt vooral aan Heppieboeddah voor de hulp !
Wat moet je hebben voor je Tab? Misschien dat ik een koper heb als je het schappelijk houdt.

Succes met je nieuwe speeltje waarvan ik het merknaam hier maar niet zal noemen... :P

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickb90 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:55:
Beste forumleden,

Ik werk geregeld met een BT keyboard van... Mac _/-\o_ en dit werkt echt prima met de Galaxy Tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Nou ik heb hem inmiddels besteld. Ik dacht dat niet alle BT toetsenborden goed werkte vandaar dat ik het even vroeg. Als je in principe alle BT toetsenbord erop kan doen ga ik is even rond snuffelen :D

Kan je trouwens meerder BT apparaten tegelijk aansluiten? Dus bijvoorbeeld een toetsenbord + BT oortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
[b][message=35687905,noline]
Wat moet je hebben voor je Tab? Misschien dat ik een koper heb als je het schappelijk houdt.

Succes met je nieuwe speeltje waarvan ik het merknaam hier maar niet zal noemen... :P
Heb je een PM gestuurd, en dat nieuwe speeltje had ik direct moeten kopen, ipv de SGT. Behoor kennelijk niet tot de doelgroep.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:00:
Op fok bijv. wel in android threads.
Zelf vindt ik het mijn beste gadet tot nu toe, en hij is gadget and byond, is namelijk al meermaals productief gebleken ! :)
Geen spijt van de keuze ondanks 7 inch scherm, alles prima leesbaar, handzamer dan 10 inch. Heerlijk touchscreen, vlotte respons, 4000 mah accu, energy save app er op, yeppers ik ben er blij mee.

[ Voor 16% gewijzigd door notsonewbie op 16-03-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik krijg vanmiddag, als alles doorgaat, ook een Galaxy Tab.

Kwam op mijn weg en ik dacht "waarom niet?".

Ik heb dit hele topic doorgelezen en wat leuke dingen gezien waar ik zeker wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

En hij is binnen, ligt aan de lader en mijn eerste indruk is: Wow!

Meteen het hoesje bij Dixons besteld, morgen binnen :9

Morgen maar meteen eea. installeren en rooten :)

[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 17-03-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
Ik heb sinds vandaag mijn tab binnen. Ik heb alleen geen internet via 3G. WiFi werkt goed, zodra ik WiFi uitzet heb ik geen 3G, terwijl er een simkaartje inzit die eerst wel werkte in mijn mobiel i.c.m. 3G.

Iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Edit

Probleem opgelost, moest handmatig het internet instellen vanaf de Hi site.

[ Voor 15% gewijzigd door nickb90 op 18-03-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

*knip* verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door i2Paq op 18-03-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14

ThaDude

Hang Loose

Is er nou nergens te vinden of deze tab een honeycomb update krijgt :'(
anders had ik hem allang gekocht nl..

[ Voor 2% gewijzigd door ThaDude op 21-03-2011 15:16 . Reden: typo ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
ThaDude schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:16:
Ik zou er niet oprekenen, Iedere Honeycomb Tablet heeft een DualCore processor en als ik mij niet vergis hebben ze ook allemaal minimaal 1GB RAM.

Ik denk dat de Tab met zijn single core processor en ''maar'' 512MB RAM hier dus niet voor in aanmerking komt. Al hoop ik natuurlijk dat ik er naast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ThaDude schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:16:
Waarom is honeycomb nu zo belangrijk? Omdat het "beter" zou werken?
Mijn Tab werkt echt supee en kan "alles" wat ik wil.

Straks is er weer de opvolger van honeycomb en kun je weer wachten en zo is het altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
i2Paq schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:28:
[...]

Waarom is honeycomb nu zo belangrijk?
Honeycomb heeft gewoon goede multitasking. En ik denk dat de tabbladen in de browser een serieuze verademing zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey88 op 21-03-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jeffrey88 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Honeycomb heeft gewoon goede multitasking. En ik denk dat de tabbladen in de browser een serieuze verademing zijn.
Kom op, dit ga je niet menen ;)

Multitasking is overrated op een Tablet en de Dolphin Browser heeft Tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
i2Paq schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:10:
[...]

Kom op, dit ga je niet menen ;)

Multitasking is overrated op een Tablet en de Dolphin Browser heeft Tabs.
Dat van die Dolphin dat wist ik niet. Maar multitasking is voor mij in ieder geval een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Straks is er weer de opvolger van honeycomb en kun je weer wachten en zo is het altijd wat.
Ik vind het nochtans best de moeite om te wachten op de volgende generatie van de Galaxy Tab ;)

Krachtige hardware (tegra2) + honecomb = :9~ :9~ :9~

De galaxy tab stelde zwaar teleur (heb hem meerdere keren uitgebreid kunnen testen en dat ding is gewoon traag), maar de opvolger maakt een goede kans om hier in huis te komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Boeboe schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:46:
[...]

Ik vind het nochtans best de moeite om te wachten op de volgende generatie van de Galaxy Tab ;)

Krachtige hardware (tegra2) + honecomb = :9~ :9~ :9~

De galaxy tab stelde zwaar teleur (heb hem meerdere keren uitgebreid kunnen testen en dat ding is gewoon traag), maar de opvolger maakt een goede kans om hier in huis te komen.
Omschrijf traag?

Ik gebruik de mijne zowel via WiFi als G3, en ja, in vergelijk met een andere zou hij trager kunnen zijn maar ik moet je zeggen dat surfen, mailen etc gewoon prima gaat. Ook films kijken etc. heb ik niets te klagen.

En over die Tegra2 lees ik verschillende verhalen, in combinatie met de juiste hardware is hij snel, anders is hij trager dan de Tab die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik ben over de snelheid van mijn TAB zeer te spreken!

Mocht de snelheid toch afnemen, dan klik ik een op ERAY widget en is er weer genoeg RAM vrij. Deze app is een aanrader!

Is er trouwens al meer bekend over de update naar Android 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44
Galaxy Tab 8.9 specs volgens display op komende CTIA

gewicht 470 gram
resolutie: 1280x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
[...]

Hardware acceleratie bijvoorbeeld? Een OS dat gemaakt is voor tablets? Gebruik maken van de Apps die speciaal voor Honeycomb gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander6501 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:37:
[...]

Hardware acceleratie bijvoorbeeld? Een OS dat gemaakt is voor tablets? Gebruik maken van de Apps die speciaal voor Honeycomb gemaakt zijn?
Dat zijn goede punten die je daar aanhaalt. De techniek/ontwikkelingen zullen altijd stappen maken en er zullen altijd verbeteringen zijn. De tab waar het in dit topic over gaat heeft zijn beperkingen en is in principe een smartphone met een 7 inch scherm, die voor de meeste gebruikers volstaat/voldoet.

De gebruikers van nu zullen in de toekomst dan ook overstappen naar meer geavanceerdere tabs. In principe had ik in mijn geval ook kunnen wachten op de volgende generatie tabs. Maar 'hebben' is ook wel leuk.

Je weet nu éénmaal dat op het moment dat je dit soort gadgets koopt en in je bezit hebt, je hopeloos achterloopt. .. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Ik zat eigenlijk te wachten op een Galaxy Tab 10.1 , maar nu blijk dat die pas ná juni beschikbaar komt. Hier kan en ga ik niet op wachten, dus ik vraag me af of het verstandig is om nu een Galaxy Tab te kopen. Of een totaal andere tablet, maar ik wil 'm wel vóór mei hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:35:
Hallo allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Ik zat eigenlijk te wachten op een Galaxy Tab 10.1 , maar nu blijk dat die pas ná juni beschikbaar komt. Hier kan en ga ik niet op wachten, dus ik vraag me af of het verstandig is om nu een Galaxy Tab te kopen. Of een totaal andere tablet, maar ik wil 'm wel vóór mei hebben.
Ik heb sinds 1 week een Galaxy Tab en hij bevalt prima.

Tegen die tijd dat de nieuwe Galaxy's uit zijn kijk ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:35:
Hallo allemaal,

Dat ligt voornamelijk aan hoe specsminded je bent denk ik. Ik gebruik mijn gtab om mee te internetten,(hd)films/series mee te kijken,als agenda,als navigatiedevice en om mijn emails/facebookmuk te checken en al deze taken voert ie perfect uit. Snel genoeg voor mij iig. Al zal ik vast wel een 8.9" kopen als die er eenmaal is,al zal dat puur uit hebberigheid zijn denk ik. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groot voordeel van de Galaxy t.o.v. andere tablets is:
- Ik kan ermee SMS'en
- Hij is handzaam en zeker niet lelijk
- Hij is ook niet duur meer

Nadeel:
- Het is mij niet duidelijk of 't een update krijgt naar Honeycomb, en dat zou ik wel graag willen
- Android 2.2 is niet erg geschikt voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:15:
Nadeel:
En toch blijf ik dat een non-argument vinden ... Ik zou echt niet weten waarom de Android die ik nu draai niet geschikt zou zijn voor hetgeen wat ik nu met mijn Tab doe :/
Bijna al mijn apps zijn native voor de Tab resolutie geschikt, ik kan "multitasken" tussen apps, het enige is dat er nog niet veel apps beschikbaar zijn die ook echt gebruik maken van de extra ruimte die je hebt op een tablet (a la Flipboard o.i.d.), maar dat zegt meer over de ontwikkelaars dan over Android imho.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:15:
Nadeel:
- Het is mij niet duidelijk of 't een update krijgt naar Honeycomb, en dat zou ik wel graag willen
Dus Android 2.2 is niet geschikt voor een Tablet en Honeycomb wel, maar die komt waarschijnlijk niet beschikbaar voor een Galaxy Tab.

Als ik het goed begrijp is de Galaxy Tab dus onbruikbaar ivm. het draaien op 2.2 en zal ook nooit bruikbaar worden omdat er geen Honeycomb beschikbaar voor komt.....

Tja, dan zal mijn Tab wel een uitzondering zijn, ik er geen verstand van hebben en geen idee hoe een Tab gebruikt zou moeten worden....

Wat een enorme partij onzin wordt er verkondigd door mensen die het denken beter te weten maar geen enkele aanwijsbare ervaring hebben behalve het lezen van stukken waarvan zij denken dat het "de waarheid" is!

In oud Hollands: men lult uit zijn nek. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Android 2.2 werkt prima op de tab. Echter niet zo vloeiend als dat je mag verwachten voor een 1ghz CPU. Je merkt aan alles dat het net niet optimaal is. Maar nogmaals het werkt allemaal prima.
Uit eindeijk komt het erop neer dat als je nu per direct een tablet wilt hebben, je een ipad2 moet aanschaffen. Kun je nog even wachten, dan zou ik dat zeker doen. En over twee maand een galacxy tab scoren.

Ik ben erg onder de indruk van de 8.9 en de 10.1. De aanpassingen aan honycomb zijn, naar wat ik zo gezien heb, een goede aanvulling. En naast de Motorola xoom is het echt een mooie tablet. Erg dun, en de bouwkwaliteit van de versies die op de ctia te bewonderen zijn, is al prima. naast de Samsung ziet de Xoom er eigenlijk al weer last year uit. Al met al denk dat Samsung veel meer een concurrent is voor de ipad2 dan de Xoom. De Xoom kan zich qua afmeting eigenlijk niet meer handhaven naast de iPad2 en de nieuwe galacxy tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
shakedown schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:09:
Android 2.2 werkt prima op de tab. Echter niet zo vloeiend als dat je mag verwachten voor een 1ghz CPU. Je merkt aan alles dat het net niet optimaal is. Maar nogmaals het werkt allemaal prima.
Hoe precies merk je aan "alles" dat het net niet optimaal is dan? Mijn ervaring is dat het prima werkt,helaas kan m'n tab me nog niet naar mijn werk rijden maar daar kan ik mee leven,verder doet het ding wat ie moet doen. Ik vraag me toch echt af wat je dan wel precies verwacht van een 1ghz cpu? Verder shame on you om in een android draadje ipads te gaan zitten aanprijzen :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
oknot schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:19:
[...]

Hoe precies merk je aan "alles" dat het net niet optimaal is dan? Mijn ervaring is dat het prima werkt,helaas kan m'n tab me nog niet naar mijn werk rijden maar daar kan ik mee leven,verder doet het ding wat ie moet doen. Ik vraag me toch echt af wat je dan wel precies verwacht van een 1ghz cpu? Verder shame on you om in een android draadje ipads te gaan zitten aanprijzen :'( ;)
Ik heb ook een beetje die ervaring eigenlijk. Zeker als ik de Tab vergelijk met mn Desire nu op GB. Die is echt een flink stuk sneller. De Tab hort en stoot, schokt en bibbert een beetje bij gebruik, vooral in de browser (zowel stock als dolphin). De iPad/iPhone voelen een stuk snappier aan dan de Tab, een webpagina volgt je vinger een stuk sneller/beter. Bij GB is dit echter een stuk beter geworden.
Hopelijk komt er een goeie GB rom voor de Tab, dat zal denk ik een aardige verbetering brengen.
De huidige GB rom op xda werkt nog voor geen meter, en zit weinig voortgang in helaas (overigens wel begrijpelijk)

Dit wil niet zeggen dat het een onbruikbaar apparaat is. Integendeel, ik gebruik em bijna elke dag. Dat Android ongeschikt is voor Tablets vind ik echt onzin. Dan zou een iPad net zo goed onbruikbaar zijn. Er zit maar weinig verschil in vind ik persoonlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 23-03-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mijn 2 centjes : Het gaat niet om Android of iOS, eigenlijk gaat het ook niet om de hardware, het gaat om de apps die je kan draaien. Daar komt immers de functionaliteit vandaan. Ik heb een dikke maand de SGT gehad en het is een prima stuk hardware met, naar mijn mening, veel te weinig software support.

Er zijn nauwelijks android apps die gebruik maken van het scherm, enkele uitzonderingen zoals Pulse geven aan hoe het wel kan. Voor 90% van de tijd voelt de SGT aan als een erg grote android telefoon.

Ondertussen heb ik een ipad1, en ja je kan er niet mee bellen, geen gps, geen sms, google maps is stukken beter op de SGT en ik moet zowaar betalen voor software. Maar de apps en tijdschriften die zijn zo ontzettend veel beter dan wat er voor tablets op android te krijgen is, dat ik die beperkingen op de koop toe neem. Het niet hoeven spelen van system admin, zoals bij android, is voor mij ook een pluspunt.

Hopenlijk komt er verbetering in de situatie met android 3.0 en geeft google support aan de ontwikkelaars om goede tablet apps te bouwen in een aparte tablet market. Misschien hebben we dan aan het eind van het jaar een echt antwoord op apple, met betere hardware, en wie weet betere software. Daarna zeg ik met plezier de gouden kooi van apple vaarwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt de tijd om te wachten tot de nieuwe Galaxy Tab. Ik ga namelijk mijn Samsung Galaxy S met abonnement laten overnemen, dus ik wil het liefste een tablet + een telefoon, in één abonnement.

Ik ben overigens niet zo veeleisend, dus misschien bevalt Android 2.2 wel, maar de interface van de nieuwe Galaxy Tab zag er wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me ook prima redden met 2.2. De stock browser is een beetje vervelend zo af en toe, maar hier zijn gelukkig alternatieven voor. Verder doet het beestje precies wat het moet doen, na 4 maanden nog steeds erg blij mee. Gebruik hem vaker dan dat ik in eerste instantie verwacht had. Geen klachten over traagheid of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
  • Laatst online: 20-11-2024
Heeft iemand ervaring met het installeren van Ndrive op de sd card? ik krijg deze app alleen geinstalleerd in mn interne geheugen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Bij de installatie kan ik niet kiezen voor installatie op de sd kaart. Verplaatsen van de app naar de sd card lukt ook niet. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Toch blijft het angstvallig stil rond de update/upgrade naar Android 2.3 dan wel 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:55:
Toch blijft het angstvallig stil rond de update/upgrade naar Android 2.3 dan wel 3.0
Mee eens. In december las ik berichten dat eind Q1 begin Q2 2.3 uitgerold zou gaan worden. Helaas kan ik de bron even niet meer terug vinden. Nogmaals, ik red me prima met 2.2, maar ben gewoon ontzettend benieuwd naar 2.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rura.ter schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:06:
Heeft iemand ervaring met het installeren van Ndrive op de sd card? ik krijg deze app alleen geinstalleerd in mn interne geheugen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Bij de installatie kan ik niet kiezen voor installatie op de sd kaart. Verplaatsen van de app naar de sd card lukt ook niet. Heeft iemand nog tips?
Zelfde gebeurd met Navigon. Zal Ndrive niet zoveel van verschillen. Denk dus dat je Ndrive gewoon naar het interne geheugen moet, daar is plaats genoeg. Maar waar heb je de mappen gezet?

Als je die op je micro-sdcard hebt staan, zal het niet gaan werken. Zet de mappen etc op het geheugen van de Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:10:
[...]

Mee eens. In december las ik berichten dat eind Q1 begin Q2 2.3 uitgerold zou gaan worden. Helaas kan ik de bron even niet meer terug vinden. Nogmaals, ik red me prima met 2.2, maar ben gewoon ontzettend benieuwd naar 2.3 :)
Samfirmware houdt het redelijk in de gaten, er is de 22ste een JMK rom (2.2) uitgekomen. Wel met protected bootloader, dus pas op.
Nieuws over eventuele 2.3 komt wellicht via twitter van samfirmware.

voor 3.0 kan ik het geduld nog wel opbrengen, maar hopelijk komt 2.3 snel

Edit:
Volgens info van samfirmware: wel 2.3, geen 3.0, zoals het er nu naar uit ziet

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 24-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:43:
[...]

Dat zijn goede punten die je daar aanhaalt. De techniek/ontwikkelingen zullen altijd stappen maken en er zullen altijd verbeteringen zijn. De tab waar het in dit topic over gaat heeft zijn beperkingen en is in principe een smartphone met een 7 inch scherm, die voor de meeste gebruikers volstaat/voldoet.

De gebruikers van nu zullen in de toekomst dan ook overstappen naar meer geavanceerdere tabs. In principe had ik in mijn geval ook kunnen wachten op de volgende generatie tabs. Maar 'hebben' is ook wel leuk.

Je weet nu éénmaal dat op het moment dat je dit soort gadgets koopt en in je bezit hebt, je hopeloos achterloopt. .. 8)
Het is gewoon jammer dat Samsung dit apparaat niet update. Het is ruim in staat om Honeycomb te draaien omdat de Hummingbird een behoorlijke snelle CPU is en de GPU ook redelijk mee kan. Volgens mij kan Samsung nu ook niet alle Tabs kwijt en verkoopt ze daarom voor dumpprijzen. Een update naar Honeycomb had voor mij de knoop allang doorgehakt.

PS. De Tab hier verkrijgbaar voor 200 pond (345 euro) http://direct.asda.com/Sa...000504480,default,pd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zeker is dat de Galaxy Tab een update naar Honeycomb krijgt, zal ik zeker voor de Tab gaan. Tot die tijd twijfel ik nog ernstig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Honeycomb zou geweldig zijn, maar 2.3 is ook al ene verademing! Draai nu 2.3 op mijn HD2, maar dat is al een grote stap voorwaarts ten opzichte van 2.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Er is op xda wel een 2.3, maar ondanks de goede bedoelingen en inspanningen van de ontwikkelaar is het nog lang geen bruikbare rom. Ik ben bang dat hij wordt ingehaald door de officiele rom van Samsung. Als die wordt uitgebracht zullen er wel betere roms beschikbaar komen.
Hopelijk komt er een 2.3 stock versie zonder Touchwiz.

Deze 2.3 rom is echter gebaseerd op de Nexus S. Er is echter een Galaxy S 2.3 rom gelekt, en aangezien ik denk dat de Galaxy S meer lijkt op de Tab dan de Nexus, wellicht dat hij die kan/gaat gebruiken. Helaas is daar echter niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Kunnen we hier in NL alleen maar de Tab met witte achterkant krijgen, of moet ik harder zoeken?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.