• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
HaseMike schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 06:52:
@lexi1986 : Zag aan je edit dat het geluk is ? De mix van apps verbaast mij ook, ik had gedacht dat de engelse apps zouden "verdwijden" uit de samsungstore, maar die staan er nog. Erbij gekomen zijn diverse NL apps zoals de MMM, NRCnext e.d. Ook 1 duitse, misschien omdat de GT de sim checked die Duits is ?
Denk dat die de sim ook checked ik heb alleen de engelse en de NL ertussen ik heb alleen die nrc app er niet tussen staan wel bol.com en rabobank.

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
nils_vdg schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:30:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Browser crashes

Ik had toen ik de tab net had af en toe een crash in de standaard browser.
Nu browse ik ook met Dolphin HD, maar ook deze crashed geregeld.

Aan het begin liep hij gewoon vast (dan trilt de tab 1 keer, dan even paar seconde niet waarin de hele tab freezed, en vervolgens trilt hij nog 2 keer waarna de browser wordt afgesloten).

Nu loopt hij niet op die manier vast, maar sluit hij wel de browser geregeld compleet af zonder. Alle tabbladen zijn dan weg, en als je net op eeny forum een heel verhaal zit te swipen ben je gewoon alle tekst kwijt.. Dat is extreem frustrerend!! :(

Ps.. dit gebeurd als ik thuis via wifi aan het surfen ben. Via umts heb ik te weinig ervaring of hij het dan ook doet, omdat ik thuis altijd via wifi surf.
Gewoon even het hele topic doorlezen,dit probleem is al aan de orde geweest.

Verwijderd

rinkel schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:32:
Zo, vandaag aan de slag gegaan om die ClockWorkMod eens werkend te krijgen, het was even wat werk, maar nu heb ik de befaamde recoveryboot.
Wat is de beste manier om die ClockWorkMod op een tab te zetten, want ik wilde het via Rom manager doen maar die ondersteund nog geen Euro tabs..
Ik heb zelf een euro tab met Baseband : P1000XXJID Build nr: FROYO.XWJJ3, dus als het goed is nog geen protected bootloader. Verders is deze al geroot met z4root. :)

Verwijderd

Ik heb een Galaxy tab gekocht in New York, daar nu een Engels talig versie op is geinstalleerd uiteraard. Ik wil dit veranderen in het Nederlands maar tot nu toe heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik dit voor elkaar krijg. Het lijkt me makkelijk te kunnen en denk dat iemand hier vast een makkelijk antwoord heeft aub.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
@rinkel
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/7453/gtabginger2.jpg

Is dat de CM7 Android 2.3.2 van deze maker?
http://forum.cyanogenmod....1000-cm-61-on-galaxy-tab/

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:59:
Ik heb een Galaxy tab gekocht in New York, daar nu een Engels talig versie op is geinstalleerd uiteraard. Ik wil dit veranderen in het Nederlands maar tot nu toe heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik dit voor elkaar krijg. Het lijkt me makkelijk te kunnen en denk dat iemand hier vast een makkelijk antwoord heeft aub.
Dat is net 1 pagina terug aan de orde geweest :) Even terugbladeren dus.

Niet ter zake doende opmerking : Vandaag de iPod verkocht voorlopig blijft de GT :)

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 10-02-2011 14:21 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Yup, van technomancer (die link is echter niet naar de gingerbread versie (dit is de juiste.
Maar het is geen succes. Er zit standaard een ADWLauncher in, maar ik wil perce de stock hebben, dus had de stock launcher erin gepushed. Staat het beelscherm op zn kop. Dan draai je het scherm en staat alles weer verkeerd.
Verder wel lekker snappy.
Denk er wel om dat die versie (nog!) geen ext4 (of ext2 van oclf) is, dus als je ext4 hebt geinstalleerd moet je eerst even terug naar een rom met sgs. Dit heeft ie gedaan vanwege het makkelijker ontwikkelen en niet steeds om moet naar een ander FS.

Ik mag helaas nog niet posten op xda, kan dus dit probleem niet aankaarten.

Edit:
Er is iemand die een versie voor Odin heeft ingepakt, vind ik wat handiger dan Heimdall. Bij Heimdall zit ik steeds te klooien met een andere USB driver. Kan wel even zoeken naar een link als je interesse hebt.

Edit2:
+1 en kudo's voor heppieboeddah
Ik lurk daar al een tijdje mee, maar nooit wat gepost. Je kunt pas posten als je minstens 8 posts heb gemaakt. (zie je het probleem)

Edit3:
Odin versie van de ROM: klikkerdeklik

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 10-02-2011 19:15 ]

Verwijderd

rinkel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:42:
[...]

oet naar een ander FS.

Ik mag helaas nog niet posten op xda, kan dus dit probleem niet aankaarten.

Mag je niet posten als je een account hebt aangemaakt?! Vreemd

Edit:
Er iemand die een versie voor Odin heeft ingepakt, vind ik wat handiger dan Heimdall. Bij Heimdall zit ik steeds te klooien met een andere USB driver. Kan wel even zoeken naar een link als je interesse hebt.
Ben zo vrij om hier even een download link te geven voor Odin.... ;)

http://www.megaupload.com/?d=J4Y10P6G

• rinkel
Overigens is het oppassen geblazen met het installeren van roms van samfirmware.com. De roms na JM6 hebben een beveiligde bootloader. (wat ik dus gedaan had). Je kunt dan niet meer terug naar een oudere rom, en de clockworkmod kan dan niet geinstalleerd worden.
Dan moet je een unlocker-apk gebruiken om de beveiliging eraf te halen (te vinden op xda, en geheel voor eigen risico: bootloaders vervangen is brick-gevaarlijk). Deze apk zet je bootloader terug naar de versie van JM6. De apk heeft ook een test zodat je kunt zien of je een beveiligde bootloader hebt. Wel root nodig uiteraard.

Dit even ter uwer lering en vermaak voor de (b)rommers.

[ Voor 36% gewijzigd door rinkel op 10-02-2011 15:20 ]

• HaseMike
  • Niet online
Ik schrijf hier ook maar wat losse opmerkingen voor als iemand er wat aan heeft, de TAB is een leuke afleiding :)

- Email app instabliteit : Komt na wisseling van de taal/locatie instelling. Op te lossen door alle data van de app te verwijderen via de settings/applicaties. Daarna overnieuw email accounts instellen.

- Lets golf 2 HD : Functioneerde niet, is een nieuw download voor nodig, kort briefje naar gameloft en je krijgt de juiste download link. Dit is overigens een game die goed laat zien wat de GT kan als er wat moeite in wordt gestoken.

- Miren browser ook overnieuw installed en data verwijderd, werkt nu prima lijkt mij persoonlijk de beste browser die ik tot nu toe gevonden heb.

Verwijderd

HaseMike schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:40:
...

- Email app instabliteit : Komt na wisseling van de taal/locatie instelling. Op te lossen door alle data van de app te verwijderen via de settings/applicaties. Daarna overnieuw email accounts instellen.

- Lets golf 2 HD : Functioneerde niet, is een nieuw download voor nodig, kort briefje naar gameloft en je krijgt de juiste download link. Dit is overigens een game die goed laat zien wat de GT kan als er wat moeite in wordt gestoken.

- Miren browser ook overnieuw installed en data verwijderd, werkt nu prima lijkt mij persoonlijk de beste browser die ik tot nu toe gevonden heb.
Het is inderdaad een prima tip om als er apps niet meer goed werken of FC's geven, de data en cache via menu/instellingen/toepassingen/toepassingen-beheren te wissen en dan te rebooten. Problemen zijn dan 9 van de 10 keer over.

Al aan het flashen geslagen?

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
oknot schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Gewoon even het hele topic doorlezen,dit probleem is al aan de orde geweest.
Volg het topic al heel lang, heb hem nogmaals doorgelezen, alleen ik heb echt nog geen oplossing gevonden waarbij ik niet hoef te rooten of flashen e.d.

Maar waar doel jij op? Welke pagina? Want met de search vind ik het nog niet..

• rinkel
nils_vdg schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:
[...]

Volg het topic al heel lang, heb hem nogmaals doorgelezen, alleen ik heb echt nog geen oplossing gevonden waarbij ik niet hoef te rooten of flashen e.d.

Kun je eens kijken welke firmware je hebt ?

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
nils_vdg schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:
[...]

zonder root zal het niet gaan lukken. Mijn tab heeft er nagenoeg geen last meer van nadat ik m geroot had (z4root) en daarna oclf erop gezet heb. Dit heb nu ong 2 wkn geleden gedaan en tot nu toe nog maar 2 browser crashes meegemaakt. Voor die tijd had m'n tab er zeker eens per dag last van.

• nils_vdg
rinkel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:53:
[...]

Kun je eens kijken welke firmware je hebt ?
Fw 2.2
P1000xxjk5
Kernel 2.6.32.9 root@SE-S611
Froyo.xwjj7

Ik dacht dat samsung Q1 ook een update naar 2.3 zou brengen. Als dat zo is wacht ik daar liever op.

• rinkel
nils_vdg schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:35:
[...]

Fw 2.2
P1000xxjk5
Kernel 2.6.32.9 root@SE-S611
Froyo.xwjj7

Ik dacht dat samsung Q1 ook een update naar 2.3 zou brengen. Als dat zo is wacht ik daar liever op.
jk5 is van ongeveer oktober 2010, maar is niet te downloaden van samfirmware, misschien om een reden.

@oknot
Die lagfix gaat het stotteren tegen wat de Tab regelmatig doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
nils_vdg schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:35:
Ik dacht dat samsung Q1 ook een update naar 2.3 zou brengen.
Ja volgens de berichten komt er in maart een update naar 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Dan wacht ik mooi nog ff een maandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Hoe goed draait Adobe Flash er op ?
Kan iemand dat mij uitleggen want op galaxy s dit kleine broertje van tab daar op draaide het niet soepel op van wat ik zach.

[ Voor 3% gewijzigd door Havelock op 13-02-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Gek probleem tegengekomen : De gallery app slurpt cpu ook als je hem afsluit. Na 1x opstarten blijft de gallery zo;n beetje 30% van de akku gebruiken ! Dit probleem is kennelijk bekend, want er wordt over geschreven op XDA.

Heb ondertussen het probleem tijdelijk opgelost met Titanium backup's freeze optie en een andere image viewer geinstalled. Vreemd vind ik wel dat er na decemeber niet meer over gesproken wordt. Ik heb de laatste firmware van KIES en dus nog steeds dit malle probleem.

Samsung is kennelijk niet in staat om zijn basis functionaliteit op orde te krijgen ?

Ik vind SGT een bijzonder leuk ding, maar dit soort grove fouten in de native apps is gewoon ondenkbaar bij de concurrent.

De akku capaciteit valt me wel tegen, hij moet zo'n beetje elke dag opgeladen worden. Ondertussen live wallpapers weggehaald, alle widgets uit en nu dus dit probleem opgelost. Ben benieuwd hoe het vanaf hier gaat.

Begrijp me niet verkeerd, er is beduidend meer goed dan fout aan de SGT, maar het blijft voelen als een laptop met linux ; het draait wel maar je mag/moet zelf beheerder spelen ;) Je bent 50% van de tijd aan het tweaken ipv het ding te gebruiken. Nu nog die media scan zien uit te krijgen zonder de camera software om zeep te helpen.

*edit* Media scanner weer aangezet en overal waar nodig de .nomedia file ingeplakt, scheelt nogal wat bij startup. Verder alle user startup apps uitgezet. Wat is dat overigens voor nonsens dat de meeste apps zich in de startup willen plaatsen ? Android lijkt wel het resultaat van een triootje met xp linux en dos. :(

Vandaag volgt dan waarschijnlijk de introductie van de galaxy tab 2, een iPad maat tab. <overdrijf mode> Die SGT komt me zo langzamerhand een beetje de neus uit, startup tasks, battery drain, native apps met bugs, rooten om te backuppen, 5 miljoen admin apps t.o.v. 100 bruikbare productivity apps, media scanners die je zelf moet helpen, rommelig data systeem, hakerige animaties, 16 browsers waarvan niet 1 goed, 2 camera's van prut kwaliteit. </overdrijf mode> Maar verder een fantastisch ding dat wel ;)

@Heppieboeddah : Hoe bevalt die Roto-Jmi ?

Hoopt stiekum op een ios port voor zijn Tab / of een 7 inch ipod

[ Voor 29% gewijzigd door HaseMike op 13-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 13 februari 2011 @ 07:29:

Geknipt, [..]

Ik herken mij in sommige dingen waar je aan refereert. Echter over het algeheel genomen heb ik wat minder of geen problemen met wat jij beschrijft. Zou één op één in kunnen gaan op een aantal zaken. Maar dat is denk ik niet echt nuttig.. ;)
@Heppieboeddah : Hoe bevalt die Roto-Jmi ?
Prima, het is eigenlijk een pure stock-rom met wat kleine aanpassingen. Ja je moet er even mee aan de gang. baseband apart flashen en de aanpassingen maken zoals ik eerder in dit topic heb beschreven.

Verder bevalt de Tab voor de manier waarop ik m gebruik prima. Het is een door mij gewenst tussenformaat tussen de grotere smartphones met 4 inch schermen en de 10 inch-apparaten. (10+4):2=7...zou het toeval zijn... :+

Nu deze tab in prijs sterk aan het dalen is zal hij denk ik aantrekkelijker worden voor gebruikers met specifieke wensen zoals ik. Of Samsung daar rijk van wordt, zou ik echt niet weten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 20:54
In tegenstellinbg tot andere Android 2.2 devices lukt het mij niet om met de Tab de webcams van bijvoorbeeld 3FM of Radio 2 te bekijken. Is hier misschien een extra programmaatje voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
nieuws: MWC: Samsung kondigt Galaxy S II en nieuwe Galaxy Tab aan

Ik hoef dus geen spijt te hebben van mijn Tab 1 ... De 2 wordt 10.1 inch, dus had sowieso geen optie voor me geweest.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik heb tab vanochtend maar eens gereset om alle zooi die ik in de afgelopen dagen erop heb gezet weg te halen. Begin overnieuw zonder poespas en met launcherpro plus. Ben benieuwd of het probleem met de gallery er dan nog is.

Leuk die nieuwe galaxy 2, maar er zullen nog vele android 3 tabs volgen. Aangezien de meeste fabrikanten van een eigen interface zullen afzien, zoals Samsung ook doet, zal er een stevige concurrentie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@Heppieboeddah

Alles doorgelezen mbt custom roms, maar wel een paar vraagjes voor ik aan de slag ga :

Ik heb de Modaco R1 van 04-02 gedownload en een How-to gevonden die redelijk duidelijk is. Ben ik na de flash mijn modem kwijt of zit er een modem in zo'n rom ?

Ook heb ik de p1000xxjk5 die op mijn Tab staat online gevonden en gedownload, als ik deze terug zou flashen mocht de custom rom niet bevallen, is dan alles weer op orde inclusief modem/csc ?

Neem aan dat, mocht ik terug willen, om de xxjk5 te flashen met Odin een re-partition moet doen omdat de modaco een ext4 rom is ?

Als samsung met updates uitkomt >moet< ik eerst terug naar jk5 om via kies de update te krijgen ?

En als laatste : Hoe zit het met de .pit file, op de meeste sites staat info die in tegenspraak met zichzelf is, kan zonder pit moet met pit, Kortom kan/moet het zonder en zoniet welke pit ?

Zijn nogal wat vragen, maar het thema is nogal onduidelijk. Bedankt voor je hulp :)

[ Voor 22% gewijzigd door HaseMike op 14-02-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:05:
@Heppieboeddah

[...]
Ik heb de Modaco R1 van 04-02 gedownload en een How-to gevonden die redelijk duidelijk is. Ben ik na de flash mijn modem kwijt of zit er een modem in zo'n rom ?

In de Modaco zit een baseband-modem. Je zal waarschijnlijk wel je APN opnieuw aan moeten maken. Mocht er geen baseband inzitten, maar de roms van Modaco kennende zit die er gewoon in, zou je die apart kunnen flashen.

Ook heb ik de p1000xxjk5 die op mijn Tab staat online gevonden en gedownload, als ik deze terug zou flashen mocht de custom rom niet bevallen, is dan alles weer op orde inclusief modem/csc ?

Waarschijnlijk is dat dezelfde die ik ook heb opgehaald en heb geflsahed om te controleren of je weer terug kan. Daar zit een baseband bij . Moest alleen de APN en de build.prop en csc-truken opnieuw doen.

Neem aan dat, mocht ik terug willen, om de xxjk5 te flashen met Odin een re-partition moet doen omdat de modaco een ext4 rom is ?

Klopt , dan moet je repartion doen met de pitfile. Raad je echter de Modaco+kernel niet aan. Is zoals ik het lees toch redelijk buggy. Schreef daar al eerder over.

Als samsung met updates uitkomt >moet< ik eerst terug naar jk5 om via kies de update te krijgen ?

Daar kan ik niets over zeggen. Weet wel dat het bij de HTC's niet ging. Als er echter updates komen, dan zal je die als eerste op het XDA-forum kunnen vinden en als je dat wilt flashen kan je het beter op die manier doen. Wat ik ook heb begrepen is, dat Samsung zijn bootloaders beter heeft beschermd, zodat het ook niet is aan te raden een officiële rom van Samsung te flashen. Moet je je bootloaders weer gaan unlocken, allemaal te link.

En als laatste : Hoe zit het met de .pit file, op de meeste sites staat info die in tegenspraak met zichzelf is, kan zonder pit moet met pit, Kortom kan/moet het zonder en zoniet welke pit ?

Pitfile heb ik maar één keer gedaan. Dat is toen ik de JMIv1.0 flashde. De pit-file kan je vinden op de server van Rotohammer. In principe is het niet nodig. Alleen maar als je eventueel een ext4-kernel hebt geflashed. Het enige wat een pit doet is je systeempartities weer aan maken en er rfs van maken. Dat is het standaard filesystem van Samsung. Als je repartioned met de pitfile zullen ook alle gegevens gewist worden op system-partitie en je interne sdcard.

[...]
In bold geantwoord, is echt makkelijker dan quoten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@Heppeboeddah : Bedankt ! _/-\o_

Heb vanmiddag eerst eens een factory reset gedaan, want ik had veel te veel utilities erop staan die het systeem eerder belasten dan dat ze hulp bieden. Irritant was wel dat de factory installed Asphalt 5 daardoor verdween, gelukkig had ik een full backup gemaakt met titanium, dus het terugzetten was zo gebeurt.

Nogmaals dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan even niet zo snel vinden hoe ik een factory reset doe. Wie wil dat zeggen?
Moet ook nog uitzoeken of ik de laatste firmware heb van Samsung.
Punt is dat ik hem gebruikt heb gekocht van iemand die er niet mee overweg kon.
Dus een factory reset is wel zo prettig na zijn gerommel.
Ik vind de ingebouwde browser wel de beste, ken alleen de Miren niet,
omdat die als enige wel probleemloos flashfilmpjes draait
en ik er zelfs mijn hyves pagina vlekkeloos mee krijg te zien.
Hij vraagt ook of ik op de mobiele versie van een pagina wil omschakelen, (nee dus)

Wat ik echter nog nergens ben tegen gekomen is waar de mappen staan
om eigen ringtones, eigen notificatie geluiden en eigen alarmgeluiden in te zetten
want die ingebouwde vind ik niks (ja er zijn ringtonemakers maar niet voor alarmen etc.
Moet ik zeker eerst rooten ?

Ik heb (had) HTC HD2 met Windows maar dat steeds freezes,
volgens mij omdat het moederbord slechte connecties heeft.
Had ook al eens dat het beeldscherm 1 van de drie basis kleuren miste (beetje wringen en deed het weer)
en met de usbkabel aangesloten ging die soms van alles uit eigen beweging doen
inclusief op vliegtuigmodus, etc. zonder dat ik iets aanraakte.
M.i. zitten er slechte productieseries tussen.

Wat ik ook mis is een App om al mijn contacten in een fotopagina te zien,
zoals HTC dat met zijn Sense (en TouchFlo) doet. Sense ziet er wel gelikt uit.
Eigenlijk zoek ik dus een hele mooie organizer, zoals SPB Mobile Shell ,
met dus een klok en weerbericht en agenda en taken en contacten .........
Tips?

Ik had eerlijk gezegd wat meer verwacht van een Tablet, vooral meer pixels en meer een pc,
het is toch meer een smartphone, En dan had die voor mij eerder 6 inch mogen zijn :-)
maar gelukkig nu wel grote foto's en duidelijke internetpagina's en een goede tweetdeck.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@nachtvlinder :

- factory reset : Ga naar settings > privacy > reset . Daar wordt je 2x gevraagd of je het zeker weet. Al je apps + data gaan dan verloren m.u.v. media. Na de reset even met myfiles alle achtergelaten mappen van de diverse apps weghalen en klaar.

- Maak eerst een backup met titanium van alle apps die je wilt behouden, als je dat wilt. Voor titanium heb je root access nodig, dit kan met de z4root app in 1 klik.

- zo'n contacten homescreen kan met launcher pro, die heeft een people widget : Review . Maar er zal vast ook wel een app/widget voor de samsung homescreen zijn.

- klok en weerbericht : Beautifull widgets LINK

- Ringtones : /media/audio/ringtone je tone komt dan in de ringtone selections.

- Voor meer tablet gevoel : zet de Tab op fullscreen met spareparts zie Video

Mooie "tablet apps" :

- alle hd games van Gameloft vooral lets golf 2
- Pulse
- Tweetdeck zoals je zelf aan aangaf
- Quickoffice
- Solitaire megapack
- Music player Pro
- Google maps, de nieuwe uit de android store (versie 5) fantastisch
- Kindle
- Wapedia
- Sommige apps uit de samsung store

Blijf van de diverse utilities die beweren het systeem sneller/beter/efficiënter te maken af, die maken het eerder langzamer/slechter en rommeliger ;)

Maar inderdaad ik mis ook een bepaalde wow-factor tablet gevoel zoals je dat bij ipad naar mijn mening wel hebt. Ligt beslist niet aan de hardware maar aan het gebrek aan tablet apps voor android en een aparte tablet store. Hopenlijk komt dit op orde als android 3.0 in de markt staat. Als google aan 1 store vasthoud kan je met je 800-1000 euro tablet (Xoom, LG) leuk smartphone spelen. Persoonlijk kijk ik het even aan of android 3 apps van apple kwaliteit gaat brengen, zo niet komt er een ipad 2. Helaas dan weer met die vreselijke itunes/quicktime/bonjour/update en alle andere rommel die apple op je pc wenst te plempen.

Dit soort apps moeten er komen om mij en duizenden anderen bij android te houden : Link
Suc6 !

*edit* @Heppieboeddah : Ik zal van de modaco afblijven en op zoek gaan voor een modem/pitfile voor roto jmi. Als ik verstandig ben (maar dat valt tegen) wacht ik op android 2.3 van samsung, volgens geruchten nog een maandje.

[ Voor 36% gewijzigd door HaseMike op 15-02-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Is het trouwens mogelijk om via een app FM-radio te ontvangen of heb je daar echt een fm-tuner voor nodig?
Aangezien de tab2 10" word ga ik toch in maart voor verlenging van me abo voor een Tab gaan aangezien die met mijn bundel heerlijk gratis is. Misschien kan ik in maart nog wel een lagere bundel nemen als de prijs van een los toestel nog lager komt.

En dan maar hopen dat samsung tegen die tijd 2.3 heeft uitgebracht voor de Tab :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@trekdr0p : Als je "radio" intikt in de market dan vind je er tientallen, wel even wat zelfwerkzaamheid, we zitten op tweakers tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

HaseMike schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:42:
@trekdr0p : Als je "radio" intikt in de market dan vind je er tientallen, wel even wat zelfwerkzaamheid, we zitten op tweakers tenslotte ;)
Weet je zeker dat de radio die jij vind niet gewoon een stream versie is.. aangezien gewoon muziek luisteren via de ether geen bandbreedte kost, dus hou je meer over om te youtube enzo.

Maar ik wist niet dat je ook zonder android appartaat op de market kon komen. Zal er eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@trekdr0p : Dat zijn allemaal streamversies, omdat de Tab geen FM tuner heeft kan het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

HaseMike schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:35:
@trekdr0p : Dat zijn allemaal streamversies, omdat de Tab geen FM tuner heeft kan het niet anders.
Oke dus antwoord op mijn vraag was nee.. Wel jammer.
Maar ja maakt de tab niet minder interessant, 5 maart is de dag dat verlenging mogelijk is. nog 2 en een halve week.

Hoop dat er dan ook een actie is als een gratis bluetooth headset ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hey kan iemand mij misschien uitleggen waar en hoe ik de sales code kan aanpassen zie op de vorige pagina's wel dat het men gelukt is maar hoe moet ik dat nou precies doen met een uk tab. En wat kan je ermee? Heeft dit alleen betrekking op de samsung apps?

[ Voor 15% gewijzigd door wbtje op 15-02-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:24:
Hey kan iemand mij misschien uitleggen waar en hoe ik de sales code kan aanpassen zie op de vorige pagina's wel dat het men gelukt is maar hoe moet ik dat nou precies doen met een uk tab. En wat kan je ermee? Heeft dit alleen betrekking op de samsung apps?
Als je tevreden bent met de UK-apps/extra's van Samsung, dan zou ik er niets aan veranderen. Anders lees even de volgende post door, daar staat hoe je sales_code.dat en je build.prop moet aanpassen.

Verwijderd in "Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Misschien een suffe vraag, maar hoe leeg je de prullenbak van de standaard mail app?
Heb net handmatig, stuk voor stuk, alle mail uit de prullenbak gedelete ... Die daar dus al een maand aan het ophopen was.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:05:
Misschien een suffe vraag, maar hoe leeg je de prullenbak van de standaard mail app?
Heb net handmatig, stuk voor stuk, alle mail uit de prullenbak gedelete ... Die daar dus al een maand aan het ophopen was.
Prullenbak===>menu/wissen, en dan vinkjes aanvinken. en wissen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Pfft ... zo heb ik het dus nu gedaan ... alle 100 ofzo die ik afgelopen maand getrashed heb :P
Daar hadden ze wel iets handigers op mogen bedenken, dus heb ik het gevoel alsof ik ze 2 keer moet deleten.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gnagnagnagna..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik zit met het volgende. Ik gebruik nu ruim een week de Tab icm Vodafone prepaid. Ik heb daar een prepaid simkaart twv 19.99 voor aangeschaft bij de VF winkel. Nu vertelde de dame mij daar dat ik voor 1gb normaal 15 euro per maand dien te betalen aan beltegoed, maar dat er nu een actie loopt voor de helft.

Nu is mijn vraag: verbruikt een Tab meer mb dan een reguliere smartphone? Ik zit al binnen een paar dagen namelijk al aan ruim 300mb, dit terwijl ik eigenlijk niet eens zo vaak op het inet zit met de Tab. Ik ga er niet mee op youtube of andere sites die streamen. Ik bekijk er eigenlijk alleen websites op en ontvang mijn hotmail erop.

Want op deze manier haal ik nooit een maand met 1 gb.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:40:
Hallo allemaal,

ik zit met het volgende. Ik gebruik nu ruim een week de Tab icm Vodafone prepaid. Ik heb daar een pprepaid simkaart twv 19.99 voor aangeschaft bij de VF winkel. Nu vertelde de dame mij daar dat ik voor 1gb normaal 15 euro per maand dien te betalen aan beltegoed, maar dat er nu een actie loopt voor de helft.

Nu is mijn vraag: verbruikt een Tab meer mb dan een reguliere smartphone? Ik zit al binnen een paar dagen namelijk al aan ruim 300mb, dit terwijl ik eigenlijk niet eens zo vaak op het inet zit met de Tab. Ik ga er niet mee op youtube of andere sites die streamen. Ik bekijk er eigenlijk alleen websites op en ontvang mijn hotmail erop.

Want op deze manier haal ik nooit een maand met 1 gb.

Alvast bedankt.
Ik verbruik niks meer als met mijn smartphone, ik heb een data abbo van 500 mb erop en krijg dat niet op . Gebruik thuis wel wifi en stream ook nooit, heb wel altijd pushmail aan en veel websites open. Ik heb hier dus geen last van. Misschien is het handig om eens te monitoren waarmee je nu veel data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dit monitoren. En is er een verschil tussen de 1gb abonnementen en prepaid?
ik lees op verschillende forums dat ruim 80 van de gebruikers van internet op de smartphone niet aan de 1gb komt, maar dit zijn veelal abo gebruikers.

Ik gebruik overigens netcounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:03:
Hoe kan ik dit monitoren. En is er een verschil tussen de 1gb abonnementen en prepaid?
ik lees op verschillende forums dat ruim 80 van de gebruikers van internet op de smartphone niet aan de 1gb komt, maar dit zijn veelal abo gebruikers.

Ik gebruik overigens netcounter.
Ik gebruik 3gwatchdog, werkt in mijn ogen goed

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
S913 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:48:
nieuws: MWC: Samsung kondigt Galaxy S II en nieuwe Galaxy Tab aan

Ik hoef dus geen spijt te hebben van mijn Tab 1 ... De 2 wordt 10.1 inch, dus had sowieso geen optie voor me geweest.
Moet zeggen dat ik 10" wel een mooi formaat vindt, maar groter moet het zeker niet worden voor een tablet. 7"is dan wel iets handzamer, maar toch....

Wie gaat er een topic maken over de nieuwe tablet??? 8)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Wie gaat er een topic maken over de nieuwe tablet??? 8)
Ahem

Al die android 3.0 tabs zijn zo'n beetje hetzelfde, omdat ze geen eigen interface meer eroverheen leggen. Kiezen wordt simpel als je er 1 wilt : laagste prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 16-02-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hey in mijn readers hub kan ik alleen engels gerelateerde magazines en boeken toevoegen. iemand nog een idee of is dit bij alle tabs hetzelfde? + Waar kan ik nederlandse ebooks vandaan halen? Had op de market een beetje gekeken maar kon niet echt wat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Hmm, ik zal even een topic-rename voor dit topic aanvragen, kijken of we een beetje duidelijkheid kunnen scheppen tussen de 2 topics.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Roost schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:22:
In tegenstellinbg tot andere Android 2.2 devices lukt het mij niet om met de Tab de webcams van bijvoorbeeld 3FM of Radio 2 te bekijken. Is hier misschien een extra programmaatje voor nodig?
Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:40:
[...]

Iemand misschien een idee?
Bedoel je de stream zoals bij video's?

http://www.3fm.nl/

Zet bij de instellingen van je browser [weet niet welke je hebt, maar ik gebruik DolphinHD] de useragent eens in op 'desktop'. Hier kan ik de stream dan afspelen. Met streams sowieso useragent op desktop zetten of op Iphone [ja, ik weet het..discusting.. >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Zet bij de instellingen van je browser [weet niet welke je hebt, maar ik gebruik DolphinHD] de useragent eens in op 'desktop'. Hier kan ik de stream dan afspelen. Met streams sowieso useragent op desktop zetten of op Iphone [ja, ik weet het..discusting.. >:) ]
Het gaat om m.3fm.nl (webcam via "kijk hier"). Ik gebruik de originele brouwser, maar het lukt mij niet om dergelijke webcam streams te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
S913 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:50:
[...]

Hmm, ik zal even een topic-rename voor dit topic aanvragen, kijken of we een beetje duidelijkheid kunnen scheppen tussen de 2 topics.
In principe heet de nieuwe de Galaxy Tab 10.1 en de huidige gewoon de Galaxy Tab. Ik stel voor dat we het gewoon zo laten, ik heb een vermelding opgenomen in de topic waarschuwing.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:35:
[...]

Het gaat om m.3fm.nl (webcam via "kijk hier"). Ik gebruik de originele brouwser, maar het lukt mij niet om dergelijke webcam streams te openen...
Heb net even gekeken naar de standaard webbrowser. Dat gaat dus niet lukken. Wat je kan doen is DolphinHD installeren en daar bij de instellingen useragent, op desktop, of Iphone zetten. Doe dan wel gewoon 3FM.nl en niet m.3FM.nl. Met beide lukt het bij mij dan wel. Zowel de 'kijk hier', als 'luister'.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:00:
[...]

Heb net even gekeken naar de standaard webbrowser. Dat gaat dus niet lukken. Wat je kan doen is DolphinHD installeren en daar bij de instellingen useragent, op desktop, of Iphone zetten. Doe dan wel gewoon 3FM.nl en niet m.3FM.nl. Met beide lukt het bij mij dan wel. Zowel de 'kijk hier', als 'luister'.
Dank, Maar uiterst vreemd dat het met de standaard browser niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Ik zou hem dan op desktop zetten. We hoeven de iPhone natuurlijk niet verder te hypen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
BastiaanN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:42:
ik heb een vermelding opgenomen in de topic waarschuwing.
Muchos gracias :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een idee waarom ik zo'n hoog data verbruik heb?
zo is de lol er gauw vanaf, ik zit vandaag al op een verbruik van 60mb en niet eens gek veel gesurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:49:
Niemand een idee waarom ik zo'n hoog data verbruik heb?
zo is de lol er gauw vanaf, ik zit vandaag al op een verbruik van 60mb en niet eens gek veel gesurfd.
Check je widgets! Ik heb er laatst eentje verwijderd welke een 300mb per dag verstookte!

• HaseMike
  • Niet online
Ook na de reset blijft de Gallery app, na 1x gebruik, vrolijk de akku leegslurpen. Maar weer gefreezed in titanium pro. Mocht je akku snel leeg zijn, kijk hier dan eens naar. Simpel te zien in Settings>about>battery use.

Het gebrek aan kwaliteits apps / tablet apps blijft me tegenzitten, hoe langer ik hem gebruik hoe meer ik het een grote gsm vind ipv een tab. Ook het systeem beheerdertje spelen vind ik niet zo geweldig. Hardware is super, prachtig lcd scherm, 3g, telefoon enz, maar ja android 2.2 is niet je dat voor een tablet. Fijn dat je van amazon.co.uk het ding 30 dagen lang terug kan sturen. Besluit volgende week wel.

Hopenlijk komt er met android 3 verandering in het aanbod van apps, anders wordt het terug in de klauwen van apple. Mag dan wel mindere hardware zijn, maar zoals met alles waar een chip inzit : Het is de software die telt. Overigens komt er gewoon geen tablet als de prijzen rond de 700-800 zitten zoals verwacht.

Dan koop ik een leesbril en een ipod ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 17-02-2011 07:08 ]

• lexi1986
HaseMike schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:06:
Ook na de reset blijft de Gallery app, na 1x gebruik, vrolijk de akku leegslurpen. Maar weer gefreezed in titanium pro. Mocht je akku snel leeg zijn, kijk hier dan eens naar. Simpel te zien in Settings>about>battery use.

Het gebrek aan kwaliteits apps / tablet apps blijft me tegenzitten, hoe langer ik hem gebruik hoe meer ik het een grote gsm vind ipv een tab. Ook het systeem beheerdertje spelen vind ik niet zo geweldig. Hardware is super, prachtig lcd scherm, 3g, telefoon enz, maar ja android 2.2 is niet je dat voor een tablet. Fijn dat je van amazon.co.uk het ding 30 dagen lang terug kan sturen. Besluit volgende week wel.

Hopenlijk komt er met android 3 verandering in het aanbod van apps, anders wordt het terug in de klauwen van apple. Mag dan wel mindere hardware zijn, maar zoals met alles waar een chip inzit : Het is de software die telt. Overigens komt er gewoon geen tablet als de prijzen rond de 700-800 zitten zoals verwacht.

Dan koop ik een leesbril en een ipod ;)
Je hebt het elke keer over tablet apps maar wat voor tablet apps zou jij graag willen zien dan ? De meeste apps die ik draai doen het goed op de tablet. Ben zeer benieuwd wat voor apps nog meer een toegevoegde waarde hebben.

• HaseMike
  • Niet online
Excuus voor het vergelijk met ipad apps, op het moment is er nu eenmaal geen andere concurrent.

Ik doel met tablet apps op programma's die gebruik maken van het veel grotere schem t.o.v. een telefoon. Dus met een scherm onderverdeling zoals b.v. :

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2010/04/today_ipad_apps_3a.jpg

Qua games verwacht ik zaken die gebruik maken van het de hogere resolutie en 3d mogelijkheden, op dit moment alleen een kleine selectie van Gameloft en Angry birds.

En diverse speciale zaken die alleen op een groter scherm mogelijk zijn zoals de Korg apps voor de ipad.

De huidige 99,8% van de apps zijn voor telefoons bedoelt, 1 scherm, zonder onderverdeling, beperkte functionaliteit, lowres graphics, enz. De GT brengt dit natuurlijk op een groter scherm zodat je bij de meeste apps iets meer regeltjes ziet (zomaar een voorbeeld : nu.nl). Dat is geen gebruik maken van de mogelijkheden. Een tablet kan veel meer functionaliteit en efficiëntie in gebruik bieden dan een 3 inch telefoontje.

Ondanks de 2 miljoen verkochte GT's is er helaas geen tablet app market onder android, waardoor er nauwelijks reden zijn om iets speciaals voor de GT te doen, want die draaid tenslotte ook alle eenvoudige phone apps. Omdat pas bij android 3 er sprake is van een separate market en een separate doelgroep, zullen daar pas tablet apps aangeboden worden. Of de GT android 3 krijgt is nog maar de vraag. Daarbij heeft apple een moeilijk in te halen voorsprong van 1 jaar met dit soort apps, en zijn er meer pro ontwikkelaars voor ios dan voor android.

Begrijp me niet verkeerd, de GT is een fantastische grote gsm, maar geen tablet zoals ik denk dat een tablet zou moeten zijn. Dat ligt puur en alleen aan de software, qua mogelijkheden zit er veel meer in dan met een ipad.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 17-02-2011 08:59 ]

Verwijderd

HaseMike schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:54:
Excuus voor het vergelijk met ipad apps, op het moment is er nu eenmaal geen andere concurrent.

[...]
De huidige 99,8% van de apps zijn voor telefoons bedoelt, 1 scherm, zonder onderverdeling, beperkte functionaliteit, lowres graphics, enz. De GT brengt dit natuurlijk op een groter scherm zodat je bij de meeste apps iets meer regeltjes ziet (zomaar een voorbeeld : nu.nl). Dat is geen gebruik maken van de mogelijkheden. Een tablet kan veel meer functionaliteit en efficiëntie in gebruik bieden dan een 3 inch telefoontje.

[...]
Op een Ipad ziet het er dus zo uit.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.kayak.com/images/v36563/iphone/a-ipad-flight-search.png

Maar ik ben het wel met je eens dat er op dit moment te weinig echt specifieke tablet-apps zijn. [ook voor de Ipad] Maar ligt dat nu aan de hardware, de tab in het algemeen, of ligt het aan degenen die de applicaties schrijven voor de hardware. De Ipad is nog geen jaar echt op de markt en de android-tablets zijn er relatief gezien nog erg kort. [de chinese klonen van de Ipad daargelaten] M.i. zullen, als de markt voor de middelgrote en grotere tablets echt doorbreekt dit jaar, echte specifieke tablet applicaties ook voor android geschreven gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Vergeet niet dat een ipad een stuk groter is dan een gt, en dus kan je het scherm heel anders gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Gaat niet om de grote maar om de resolutie, die is bijna hetzelfde : 1024x600 voor de tab en 1024x768 voor de ipad. Dezelfde soorten layouts zijn dus mogelijk, zie als voorbeelden de ingebouwde Email app in landscape mode en de kalender app. Hoewel niet in dezelfde categorie maar toch "tablet" achtig, is de nieuwe youtube app en Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Gaat niet alleen om resolutie maar vooral om DPI..... Op mijn GT werkt apps anders qua indeling dan in mij archos 101, met dezelfde resolutie.

Root en DPI aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Aardig aan het knutselen geweest, want het is buiten net 0c dus geen dag om erop uit te trekken :
Maak overigens geen conclusies uit de twitter berichten. En een leuk knus hotelletje in Utrecht weet ik ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dlovvn.jpg

@tadango : Geroot is die al en dpi aanpassen zal ik eens zoeken, thx

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 18-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:28:
Aardig aan het knutselen geweest, want het is buiten net 0c dus geen dag om erop uit te trekken :
Maak overigens geen conclusies uit de twitter berichten.

[afbeelding]

@tadango : Geroot is die al en dpi aanpassen zal ik eens zoeken, thx
SCHANDALIGgggggg, die twitters.. >:)

Zoek in de market op LCD-density. Standaard staat ie op 240. In stapjes naar beneden. Niet lager dan 180 want dan krijg je problemen met de camera. Sommige apps [NOS-teletekst] schieten dan wel in de stress en worden niet meer goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Gaan we doen thx, ben een trouwe FDP stemmer, hoewel die er ook weinig van bakken, bij gebrek aan die meneer uit Limburg :+

*edit* Lcd density geprobeerd, aardig bedacht maar maakt de applicaties nauurlijk niet anders, er past wel meer op je scherm. 200 is nog net goed leesbaar, daaronder wordt het naar de opticien.

Qua akku ben ik erachter gekomen dat 3g nogal aardig wat stroom gebruikt. Ik heb de telefoon en packet data binnen huis uitgezet en ineens kan de tab 2 dagen mee ipv 1.

[ Voor 59% gewijzigd door HaseMike op 18-02-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:48:
[..]
[...]
er past wel meer op je scherm. 200 is nog net goed leesbaar, daaronder wordt het naar de opticien.

dat heb ik bij 240 al..

Qua akku ben ik erachter gekomen dat 3g nogal aardig wat stroom gebruikt. Ik heb de telefoon en packet data binnen huis uitgezet en ineens kan de tab 2 dagen mee ipv 1.

Niet zozeer 3G maar, een wat slechte dekking veroorzaakt dat mede. 's Nachts even naar alleen gprs scheelt inderdaad een hoop. Doe nu bij normaal gebruik goed twee dagen met een cycle
Replies in bold

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Via tasker zet ik 3g uit bij wifi verbinding. Gaat super, vol automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde zojuist de ext4 kernel (met clockworkmod) van paulobrien (Modoco) flashen via heimdall maar nadat deze een 'fail' melding gaf en ik mijn Tab uit download mode haalde krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik zie nu een scherm met een witte mobiele telefoon en een computer met daartussen een geel uitroepteken. Na wat zoeken op internet kwam ik een forum post van Heppieboeddah tegen die uitlegde dat je dan een pit file moet flashen met odin (bv die van roto).

Maar is het dan een kwestie van de tab op dat scherm laten aanstaan met het uitroepteken en dan via ODIN die pit file van bv Roto rom te flashen of komt er meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:06:
Het gebrek aan kwaliteits apps / tablet apps blijft me tegenzitten, hoe langer ik hem gebruik hoe meer ik het een grote gsm vind ipv een tab.
Google heeft altijd al gezegd dat Android 2.2 niet voor tablets bedoeld is. Je draait dus in wezen ook gewoon een GSM-os op je tab, waardoor je niet het 100%-tablet gevoel krijgt. Iedereen weet dat toch? Of geloof jij ieder ding uit reclames? Dat is pure marketing - en heeft niks met de realiteit te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:39:
Ik wilde zojuist de ext4 kernel (met clockworkmod) van paulobrien (Modoco) flashen via heimdall maar nadat deze een 'fail' melding gaf en ik mijn Tab uit download mode haalde krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik zie nu een scherm met een witte mobiele telefoon en een computer met daartussen een geel uitroepteken. Na wat zoeken op internet kwam ik een forum post van Heppieboeddah tegen die uitlegde dat je dan een pit file moet flashen met odin (bv die van roto).

Maar is het dan een kwestie van de tab op dat scherm laten aanstaan met het uitroepteken en dan via ODIN die pit file van bv Roto rom te flashen of komt er meer bij kijken?
Het scherm wat je na die mislukte flash ziet is inderdaad nog steeds de 'download-modus'. Op zich is er dan nog niets aan de hand. Neem een windows-bak en flash met Odin 1.7

Haal van de server van RotoHammer de pitfile:

http://files.deodexed.com...xy-Tablet/Rotohammer/JMI/

Je rom naar keuze, de v1.0 of v2.0 [zelf heb ik nog steeds de v1.0, is prima]

v2.0 : http://files.deodexed.com...xy-Tablet/Rotohammer/JMI/
v1.0 ; http://files.deodexed.com...t/Rotohammer/JMI/archive/

De baseband-modem als je v1.0 gaat flashen:

http://files.deodexed.com...xy-Tablet/Rotohammer/JME/

Of neem deze baseband. Dat is de laatste en die staat er bij mij ook op.

http://forum.xda-develope...?p=11148313&postcount=129

Aangezien je met Heimdall hebt geflashed weet ik niet of je de juiste drivers hebt. Controleer dat door Odin op te starten en dan je Tab in de download-modus aan je pc te hangen. Als het allemaal goed zit, zie je links een gele box met daarin de compoort vermeldt. Zie je die niet verwissel dan even van usb-poort/poorten.

Nog steeds geen gele box, installeer dan Kies met je tab in download-modus aan je pc gehangen. Als het goed is, worden dan de Samsung-drivers geïnstalleerd. Reboot dan je pc. Start Odin en hang je tab weer in download-modus aan je pc. Dan moet er echt een gele-box met je com-poort zijn. Is dat het geval , dan kan je gaan flashen met Odin.

In Odin, check de box 'repartition'. Laad de pitfile, de rom in pda, en de baseband in phone. klik dan op start, en als het goed is, begint het update-proces. Als het klaar is krijg je 'Pass' te zien. Je tab zal dan vanzelf weer opstarten en is weer als nieuw.

Als tip geef ik mee, dat als je succesvol hebt geflashed voor dat je met de setup begint, je de tab uitschakeld. Daarna met 'hold volume-up+hold powerbutton' na wat text die je voorbij ziet scrollen via de recovery de cache wiped, en een data/factory-reset doet. Restarten en frisser kan je tab niet zijn. Buiten het dan nog eventueel aanpassen van je csc en je buid.prop voor de leuke samsung dingen.

En ik adviseer om de kernelflashes niet te doen. Zijn links en rechts redelijk brak en geven ongewenste neveneffecten. Als het om benchmark scores gaat moet je het wel doen, maar ik neem aan dat het een gebruiksartikel is? En echte winst met de kernelflashes is bij normaal gebruik niet echt aantoonbaar.

Lees ook onderstaande link even, maakt het misschien nog wat duidelijker.

http://forum.xda-develope...hp?p=10244735&postcount=1

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Wat mij opvalt is dat niet alle apps het volledige scherm ondersteunen, nu heb ik dit geprobeerd maar het lijkt bij mij niet of nauwelijks te werken hebben meer mensen hier ervaring mee?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm wat je na die mislukte flash ziet is inderdaad nog steeds de 'download-modus'. Op zich is er dan nog niets aan de hand. Neem een windows-bak en flash met Odin 1.7
...
Hartstikke bedankt voor bovenstaande uitgebreide beschrijving! Mijn Tab is weer volledig functioneel en ik ben een heel stuk wijzer geworden. Heb nu zo'n beetje alles wat te flashen was moeten flashen ;) kernel, modem, pit en roms :)

Mijn weekend is toch weer goedgekomen, want anders was het een duur experiment geworden met die Tab :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:20:
[...]

Hartstikke bedankt voor bovenstaande uitgebreide beschrijving! Mijn Tab is weer volledig functioneel en ik ben een heel stuk wijzer geworden. Heb nu zo'n beetje alles wat te flashen was moeten flashen ;) kernel, modem, pit en roms :)
Graag gedaan..volgende keer doe je het met twee vingers in je neus. Voordeel van de Tab is, dat hij ook bijna niet te bricken is. Zolang je in de download-modus kan komen is er eigenlijk niets aan de hand...Naja..niets aan de hand.. :+
lekzzz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:58:
Wat mij opvalt is dat niet alle apps het volledige scherm ondersteunen, nu heb ik dit geprobeerd maar het lijkt bij mij niet of nauwelijks te werken hebben meer mensen hier ervaring mee?
Dat klopt , er zijn nog apps waarbij die truuk niet werkt, of niet goed werkt. In noem maar weer NOS-teletekst als voorbeeld. Dat ligt o.a. aan het feit dat de meeste apps niet echt voor een tablet geschreven zijn en dat daar de ontwikkelaars op in zouden moeten spelen. Als je voor die apps die niet upscalen of dan verkeerd worden weergegeven een alternatief kan vinden, dan is dat voorlopig een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Heb mijn TAB (4 dagen oud) nagenoeg dood gemaakt.

Ik flash al Jaren maar deze keer ging het goed fout.

Alleen bij aansluiten op de lader springt het scherm aan en dan weer uit etc. Met een afbeelding lijkende op die van de download modus.
Maar dan geen tab naar pc logo. maar een mobiel naar pc logo.

kan er helemaal niks meer mee. Een hele enkele keer. blijft hij in die modus staan. Als ik m dan aansluit ziet de pc (juiste drivers etc.) de TAB en ook de flash tools zien m. Maar verbinding valt weg.

vermoed dat één van de twee bootloaders. (zal de eerste wel zijn.) beschadigd is.

Dat word dus een retourtje SamsungService center. ching ching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extrema schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:06:
Heb mijn TAB (4 dagen oud) nagenoeg dood gemaakt.

[...]
Maar dan geen tab naar pc logo. maar een mobiel naar pc logo.

Op zich is dat ook de download modus. Vanuit daar kan je ook flashen. Probleem is dan naar ik begrijp dat de tab dan uitvalt? Probeer eens een andere usb-poort. Laad je batterij eerst volledig op. Op het moment dat je tab in de download modus blijft, dan ben je gered. Ergens hierboven staat een post die je dan verder helpt.

kan er helemaal niks meer mee. Een hele enkele keer. blijft hij in die modus staan. Als ik m dan aansluit ziet de pc (juiste drivers etc.) de TAB en ook de flash tools zien m. Maar verbinding valt weg.

Dat is dus niet goed..Het wegvallen van de verbinding. Zie boven

vermoed dat één van de twee bootloaders. (zal de eerste wel zijn.) beschadigd is.

Zou kunnen maar lijkt mij sterk

Dat word dus een retourtje SamsungService center. ching ching

Is te hopen voor je dat ze dan niet zien dat je aan het prutsen bent geweest.

Reply's in Bold, blijf dat toch makkelijk vinden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Eindelijk, heb van Samsung vandaag m'n leathercase en headset binnen gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Moi aussi!

Een prima ruikende case en lekker klein headsetje. (Kan die van de PS3 weer terug naar z'n plaats...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Is te hopen voor je dat ze dan niet zien dat je aan het prutsen bent geweest.

Maakt niet uit dan... dat is het risico dat ik genomen heb toch. dat weet je als je aan flashen slaat. Er kan ergens iets (erg) fout gaan.

En dan word het betalen...... voor herstel. Uiteraard hopen dat ze niet een belachelijk bedrag rekenen voor het flashen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
Hoeveel gb kan die tab nu maximaal bezitten?
2 x 32 of 16 + 32 of 16 + 16 ?

Heb de tab ook op het oog maar wacht nog even af, kijken of ie naar droid 3.0 gaat.
De prijs is gelukkig al gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ontspannen schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:49:
Hoeveel gb kan die tab nu maximaal bezitten?
2 x 32 of 16 + 32 of 16 + 16 ?

Heb de tab ook op het oog maar wacht nog even af, kijken of ie naar droid 3.0 gaat.
16Gb intern en max 32Gb microSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Ontspannen schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:49:
Hij is op marktplaats op dit moment net zo duur of duurder dan in de winkel :+

Leuk man gatheren

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:59:
Kan iemand mij simpel uitleggen wat te doen? Kan ik niet gewoon Nederlands instellen of moet ik gaan rooten etc? Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik mijn tab in het nederlands krijg..

• lekzzz
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Kan iemand mij simpel uitleggen wat te doen? Kan ik niet gewoon Nederlands instellen of moet ik gaan rooten etc? Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik mijn tab in het nederlands krijg..
Wat is de reden dat je hem in NL wilt, het hele besturingssysteem of alleen je woordenboek?

Verwijderd

lekzzz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:30:
[...]

Wat is de reden dat je hem in NL wilt, het hele besturingssysteem of alleen je woordenboek?
Het hele besturingssysteem, als ik sommige sites bijv open is dit in het engels ipv gewoon Nederlands.

• lekzzz
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:37:
[...]

Het hele besturingssysteem, als ik sommige sites bijv open is dit in het engels ipv gewoon Nederlands.
Dan zal je hem toch moeten gaan rooten vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekzzz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:57:
[...]

Dan zal je hem toch moeten gaan rooten vrees ik
Ok ik heb hem nu volgens mij geroot, en hoe krijg ik dan nu mn tab in het NL? Custom rom zoeken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:45:
[...]

Ok ik heb hem nu volgens mij geroot, en hoe krijg ik dan nu mn tab in het NL? Custom rom zoeken ofzo?
Dat kan, of gewoon een originele europese rom er op zetten, let wel op dat alle roms na JME een beveiligde bootloader hebben (maar daar is ook weer een fix voor)

klik

Je moet wel even een accountje aanmaken daar

Edit:
Pas wel op dat de hardware kan verschillen (bv cdma). Op eigen risico dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 26-02-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
kan ik ook zonder KIES bekijken of ik een firmware update kan doen? Bij m'n Desire weet ik het maar bij m'n Galaxy Tab kan ik het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:00:
[...]

Dat kan, of gewoon een originele europese rom er op zetten, let wel op dat alle roms na JME een beveiligde bootloader hebben (maar daar is ook weer een fix voor)

klik

Je moet wel even een accountje aanmaken daar

Edit:
Pas wel op dat de hardware kan verschillen (bv cdma). Op eigen risico dus ;)
Hm nu doet hij helemaal niets meer, ik heb odin geinstalleerd, een PIT gedownload en proberen te flashen, maar bij stap 6 moest ik de batterij eruit halen wat dus niet kan en nu gaat hij niet meer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:04:
[...]

Hm nu doet hij helemaal niets meer, ik heb odin geinstalleerd, een PIT gedownload en proberen te flashen, maar bij stap 6 moest ik de batterij eruit halen wat dus niet kan en nu gaat hij niet meer aan..
Lukt het nog om in de downloadmodus te komen ?

Ik gebruik zelf op dit moment de JMI van Roto en dan OCLF erover, Die heeft een unprotected bootloader. Ik vind em zelf beter dan de Rom van Modaco met Ext4, die loopt bij mij niet lekker (rabobank app wordt zwart)

Je kunt die hier vinden.
Je moet dan even alles flashen, niet alleen de pit. Wel de full even pakken, niet de upgrade.

[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 26-02-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
lekzzz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:22:
kan ik ook zonder KIES bekijken of ik een firmware update kan doen? Bij m'n Desire weet ik het maar bij m'n Galaxy Tab kan ik het niet vinden
Niet dat een programma tegen je zegt dat er een update klaar staat nee.

Je zult dat zelf moeten bekijken en dan handmatig flashen met Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:10:
[...]

Lukt het nog om in de downloadmodus te komen ?

Ik gebruik zelf op dit moment de JME van Roto en dan OCLF erover, Die heeft een unprotected bootloader. Ik vind em zelf beter dan de Rom van Modaco met Ext4, die loopt bij mij niet lekker (rabobank app wordt zwart)

Je kunt die hier vinden.
Je moet dan even alles flashen, niet alleen de pit. Wel de full even pakken, niet de upgrade.
Ik zit nu weer in de downloading modus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:24:
[...]

Ik zit nu weer in de downloading modus ja..
Dan is er nog niks aan de hand iig.

Je kunt die Roto eens proberen, die zou op alle Tabs moeten werken.

En dan via Odin:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/1518/odini.jpg

Edit:
De repartition hoeft niet aan volgens mij, aangezien je niet op een ext partitie zit

Ik gaf de link naar de JME, maar er is ook een JMI: klik

[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 26-02-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:30:
[...]

Dan is er nog niks aan de hand iig.

Je kunt die Roto eens proberen, die zou op alle Tabs moeten werken.

En dan via Odin:
[afbeelding]

Edit:
De repartition hoeft niet aan volgens mij, aangezien je niet op een ext partitie zit

Ik gaf de link naar de JME, maar er is ook een JMI: klik
Held die je bent :) Het is me gelukt denk ik. heb nu Nederlands kunnen selecteren met de JME rom. Hij blijkt volgens mij te werken super bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen:

Ik gisteren een Galaxy Tab gekocht en na uitpakken bleek het een T-mobile versie te zijn, wel simlockvrij.

PDA: P1000BOJJ2
PHONE: P1000XXJID
CSC: P1000DTMJJ4

Ik wil de firmware graag updaten naar de laatste versie.
Met kies krijg ik telkens de melding "deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt"

Iemand enig idee hoe ik wel kan updaten?

Forum heb ik al afgezocht, maar kan nergens vinden hoe ik te werk moet gaan met zo'n t-mobile apparaat.

Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik dit stap voor stap moet doen?

Mvg. Henny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dat zie ik nu ook met de nieuwste kies, en ik heb eerder gewoon kunnen updaten.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.