Verwijderd

aantal zaken die spelen voor mij op dit moment.

1. gisteren kreeg ik opeens een popup dat over 14 dagen mijn whatsapp verloopt en als ik dit wil blijven gebruiken ik moet betalen. na alle fake berichten is het dan uiteindelijk zover ?
2. de weer service faalt erg vaak vindt ik, sta ik hierin alleen?
3. accu is echt zo irritant dat die zo snel leeg is begint me echt te storen.
4. als ik "opties==>over de telefoon==>software-update==>controleer op updates" kies dan blijft hij 95 van de 100x zoeken en komt er niks uit heel af en toe (meestal nadat ik toestel uitzet en weer inschakel) geeft hij aan dat er wel of geen update is.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:56:

1. gisteren kreeg ik opeens een popup dat over 14 dagen mijn whatsapp verloopt en als ik dit wil blijven gebruiken ik moet betalen. na alle fake berichten is het dan uiteindelijk zover ?
Ja, hier vrees ik dus ook voor. Sneaky, je eerst een jaar volledig verslingert laten worden van de service, en vervolgens geld uit je persen.

Maar wel offtopic ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:10:
[...]

Ja, hier vrees ik dus ook voor. Sneaky, je eerst een jaar volledig verslingert laten worden van de service, en vervolgens geld uit je persen.

Maar wel offtopic ;)
3 punten over LG in het specifiek en dan 1 punt over een app die 99% van de gebruikers installeert en je verteld mij dat het offopic is :')

• Morality®
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
Heb trouwens nu pas in de gaten hoe slecht mijn LG was geworden. Accu snel leeg, slecht bereik e.d.
........ Als gewone huis tuin en keukengebruiker vind ik de verschillen tussen de 2 toestellen niet extreem. Het zijn beide androids met veelal dezelfde mogelijkheden. Het verschil in snelheid tussen de LG2x en quadcore is er wel maar zou voor mij geen reden zijn om de LG2x van de hand te doen.

Sterker nog hoewel ik erg blij ben met mijn nieuwe toestel zou ik deze toch niet hebben aangeschaft als mijn LG2x naar behoren was blijven werken.
Na 1 jaar gebruik vd LG2x ben ik overgestapt op de Xperia S van Sony en kan mij als huis tuin en keuken gebruiker ook helemaal vinden in jouw argument. Op de accu na was het toestel voor mij snel zat en voldeed prima. Stiekum mis ik de ergonomie van de LG2x, de SXS heeft style maar is verre weg van ergonomisch.
Al met al blijf ik spelen met de LG en zal hem niet snel van de hand doen, daar is hij gewoonweg te leuk voor!

Een schrale troost voor diegeen die het gevoel hebben dat ze door een contract nog een jaar 'moeten' met het toestel. Zoveel groener is het gras echt niet, de LG volstaat in mijn beleving prima, helemaal wanneer die langbeloofde ICS eens vrijkomt.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

2. de weer service faalt erg vaak vindt ik, sta ik hierin alleen?
3. accu is echt zo irritant dat die zo snel leeg is begint me echt te storen.
4. als ik "opties==>over de telefoon==>software-update==>controleer op updates" kies dan blijft hij 95 van de 100x zoeken en komt er niks uit heel af en toe (meestal nadat ik toestel uitzet en weer inschakel) geeft hij aan dat er wel of geen update is.
2. Bij mij valt de dataverbinding af en toe weg en dan begint de weerservice vaak te miepen dat hij geen verbinding heeft.
3. Hopelijk wordt dit beter bij ICS.
4. Je kan beter zoeken wat de laatste versie is en die vergelijk met die op je telefoon.

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:39
4) V20R - 2.3.4 is de laatste versie volgens de telefoon. Via LG update op de computer zegt LG Update dat er een nieuwe versie is, maar wil vervolgens niet updaten. Helaas is LG redelijk goed in producten maken, maar daarna support / software geven is nog steeds een drama.
Wachten is het enige...

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 09:19
XanderDrake schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:10:
[...]

Maar wel offtopic ;)
Volgens mij is het altijd nog zo geweest dat je na enige tijd (1 jaar) moest gaan betalen voor Whatsapp. Volgens mij rond de €1,30. Het gratis gebruik maken van Whatsapp hebben ze nog wel een tijdje geleden verlengd.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Mexz21 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:55:
[...]

Volgens mij is het altijd nog zo geweest dat je na enige tijd (1 jaar) moest gaan betalen voor Whatsapp. Volgens mij rond de €1,30. Het gratis gebruik maken van Whatsapp hebben ze nog wel een tijdje geleden verlengd.
Ik gebruik zelf al meer dan 2 jaar Whatsapp en mijn huidige gratis licentie verloopt volgend jaar maart.
En ken ook niemand waar deze gratis licentie verlopen is.

Maar er eenmalig een klein bedrag voor te betalen zou ik geeneens zo erg vinden als je bekijkt hoe handig het is (vooral bij het SMSen met mensen in het buitenland).

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 20-09-2012 16:15 ]

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38

Ik denk dat whatsapp deze melding vanaf nu weer gaat geven, maar als je het negeert dat je dan nog steeds niet hoeft te betalen en het gewoon kan blijven gebruiken. Best terecht ook eigenlijk, wat is nou 1 of 2 euro per jaar voor onbeperkt gratis berichten, foto's etc.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 07:17

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

disweb schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat whatsapp deze melding vanaf nu weer gaat geven, maar als je het negeert dat je dan nog steeds niet hoeft te betalen en het gewoon kan blijven gebruiken. Best terecht ook eigenlijk, wat is nou 1 of 2 euro per jaar voor onbeperkt gratis berichten, foto's etc.? :)
In den beginnen heeft Whatsapp altijd in de voorwaarden gezet dat ze geld kunnen gaan vragen. Nu is het zo dat als je wa installeerd je het een jaar gratis krijgt en daarna ga je 1 (of 2) euro per jaar betalen. Niet super veel dus haha.

Wil je het per see gratis blijven gebruiken, dan moet je wa deinstalleren en na een week weer installeren. Dan heb je weer de gratis trial van een jaar!

Terwijl je andere plannen maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik gebruik WA al behoorlijk lang en heb er nog nooit voor betaald, maar toch geeft mijn account de status "betaald" en verloopt hij op 15-10-2020 :P

Ik flash gemiddeld elke week wel 1x mijn rom (full wipe), waardoor ik elke keer opnieuw WA moet installeren.
Resultaat blijft gewoon hetzelfde :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Elke week wipen? Is dat niet heel onhandig met telefoon nummers, smsjes en foto's? Uberhaubt goed voor je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 15:13
Mr_gadget schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:51:
Elke week wipen? Is dat niet heel onhandig met telefoon nummers, smsjes en foto's? Uberhaubt goed voor je geheugen?
Als je al je contacten hebt gebackupt naar google, worden ze er zo weer opgezet als je je aanmeldt. Smsjes kun je backuppen met verschillende aps uit de market en foto's kun je op je computer zetten. Het is even werk, maar als je veel klooit met roms enzo, dan zijn er wel oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wouter64 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:23:
[...]

Als je al je contacten hebt gebackupt naar google, worden ze er zo weer opgezet als je je aanmeldt. Smsjes kun je backuppen met verschillende aps uit de market en foto's kun je op je computer zetten. Het is even werk, maar als je veel klooit met roms enzo, dan zijn er wel oplossingen voor.
Met een wipe gaan je foto's niet verloren. Alleen /system en /system/data gaan dan weg.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mr_gadget schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:51:
Precies zoals Wouter64 aangeeft, er is een hoop mogelijk.
Mensen die erg vaak (er zijn mensen die meerdere keren per dag een rom installeren met full wipe, zoals developers) hun rom flashen, maken altijd een goede backup van tevoren.
Daar zijn verschillende tools voor, gratis en voor niets.

Ik sync al mijn contacten, belstatus, agenda en gmail met Google.
Via SMS Backup+ sync ik al mijn sms'jes ook met Google.
Via AppMonster Pro worden al mijn apps automatisch gebackupped (als *.apk bestand) op mijn SD kaart.
Via Titanium Backup, maak ik eerst een backup van de belangrijkste gegevens zoals mijn Whatsapp history.
En tenslotte maak ik via ClockWorkMod een Nandroid backup (soort image van de telefoon zoals hij op dat moment is).

Daarna flash ik de rom die ik wil, installeer opnieuw de apps via AppMonster (ik prefereer AppMonster boven TitaniumBackup, die gebruik ik alleen om data van de apps terug te zetten).

Klikt veel werk, maar ik een kwartiertje heb ik een nieuwe rom en alle apps en data terug.
Piece of Cake dus :D

Heb nu ParanoidAndroid JB versie 4 draaien en die werkt echt goed.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Appel-Banaan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:25:
[...]

In den beginnen heeft Whatsapp altijd in de voorwaarden gezet dat ze geld kunnen gaan vragen. Nu is het zo dat als je wa installeerd je het een jaar gratis krijgt en daarna ga je 1 (of 2) euro per jaar betalen. Niet super veel dus haha.

Wil je het per see gratis blijven gebruiken, dan moet je wa deinstalleren en na een week weer installeren. Dan heb je weer de gratis trial van een jaar!
Niet waar ben ik net achter :) Huisgenootje van mij kreeg een melding dat hij moest betalen, whatsapp liep binnen 2 weken af. Nu is het zover en zou het aflopen en.... vandaag kreeg hij een melding dat zijn gratis account verlengt is met een jaar! Gewoon melding negeren als je niet zou willen betalen, al vind ik een euro niet verkeerd voor zo'n service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:12:
[...]

Niet waar ben ik net achter :) Huisgenootje van mij kreeg een melding dat hij moest betalen, whatsapp liep binnen 2 weken af. Nu is het zover en zou het aflopen en.... vandaag kreeg hij een melding dat zijn gratis account verlengt is met een jaar! Gewoon melding negeren als je niet zou willen betalen, al vind ik een euro niet verkeerd voor zo'n service ;)
zelfde hier zal wel een stormvloed van klachten hebben gegenereerd. denk ook (en nee die 1 of 2 euro per jaar is niet veel maar das niet het punt) dat als whatsapp geld gaat vragen er een nieuwe app komt en veel mensen die gaan gebruiken en dat triggert weer dat de rest dan min of meer moet volgen.

kijk naar b.v. ICQ die was gratis en dominant (als in meeste mensen gebruikte dat) steeds meer mensen gingen over op MSN omdat het standaard in de nieuwe windows kwam en ook ik kon uiteindelijk niet anders dan een MSN( clone) te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Hallo ik heb een 2x speed en ik heb de software versie v20m 2.3.4. En ik kan niet updaten via de pc maar via wifi. Is er al iets bekend over ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

neelle schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:15:
Hallo ik heb een 2x speed en ik heb de software versie v20m 2.3.4. En ik kan niet updaten via de pc maar via wifi.
Je zit redelijk goed met die versie
Is er al iets bekend over ics?
Nee, dat kon je toch ook wel afleiden van het topic...?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
neelle schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:15:
Hallo ik heb een 2x speed en ik heb de software versie v20m 2.3.4. En ik kan niet updaten via de pc maar via wifi. Is er al iets bekend over ics?
Wanneer ICS komt (eind dit jaar?), goede kans dat dat met de PC moet. LG beweert dat major releases te groot zijn om via OTA te updaten. Van Froyo naar Gingerbread moest via de PC en kon niet OTA. De Gingerbread updates daarna konden wel weer OTA.

Wat is exact het probleem met updaten via de PC?
En update naar V20R zou gewoon via wifi moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Supremo schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:05:
[...]

Wanneer ICS komt (eind dit jaar?), goede kans dat dat met de PC moet. LG beweert dat major releases te groot zijn om via OTA te updaten. Van Froyo naar Gingerbread moest via de PC en kon niet OTA. De Gingerbread updates daarna konden wel weer OTA.

Wat is exact het probleem met updaten via de PC?
En update naar V20R zou gewoon via wifi moeten kunnen.
Updaten gaat prima via CWM hoor ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
speedme schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:54:
[...]

Heellangverhaal /knip

Heb nu ParanoidAndroid JB versie 4 draaien en die werkt echt goed.
Ik heb nu ook deze een aantal dagen draaien.
En mensen die nieuwsgierig zijn kan ik het toch van harte aanbevelen.
Veel beter als mijn vorige ervaringen met ICS waar ik na 2 dagen weer snel terug ging naar CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Als ik de lg wil updaten via de pc wil dat niet en geeft die aan dat het via opties telefoon en dan bij software updates moet doen maar dan krijg ik de melding u heeft de recente update dus ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 13:59
ParanoidAndroid ziet er veel belovend uit, maar zolang ICS niet met hd video overweg kan blijf ik bij cm7.2.
Met een hdmi kabel heb ik een perfecte mediaspeler :)

--link naar ParanoidAndroid voor lg2x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1762494

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

:N :o

lg2x met V20M Ook kwetsbaar voor reset aanval?

nieuws: HTC One X ook vatbaar voor bug die telefoons laat resetten
http://webwereld.nl/nieuw...-one-x-en-motorola-s.html

http://dylanreeve.com/phone.php toont op mijn V20M meteen het EMEI nummer. DAT kan op zich geen kwaad, maar de reset kan dan waarschijnlijk ook....

in de comments staat ook al een fix:

Google Play: NoTelURL

installeren, die vangt "tel" url's af.

[ Voor 41% gewijzigd door leuk_he op 27-09-2012 10:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
heeft iemand hier wel eens zijn scherm gebroken en laten repareren (door iemand anders dan dynafix, een turk of zelf dus?).

Het scherm van de telefoon van mijn meisje is namelijk stuk en het schijnt dat er 2 typen schermen voor de Speed zijn waarbij de ene vrij duur is om te herstellen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

418O2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:11:
heeft iemand hier wel eens zijn scherm gebroken en laten repareren (door iemand anders dan dynafix, een turk of zelf dus?).

Het scherm van de telefoon van mijn meisje is namelijk stuk en het schijnt dat er 2 typen schermen voor de Speed zijn waarbij de ene vrij duur is om te herstellen.
... Ik zou hem niet meer herstellen hoor, als ie kapot zou gaan. Een tweedehands Desire S of Nexus\Galaxy S doet het ook nog goed. Nexus S heeft al Jelly Beans!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:11:
Volgens mij is de 2x er alleen in de vorm van een p990 en P999.

Daarna moet je bepalen of alleen de digitizer (glas + touch ) kapot is, of ook de LCD (beeld).

Bedoel je dat? Er zijn genoeg handleidingen te vinden.

Als je het lukt het onder de 100 euro te vervangen is het alleen al de moeite waard voor de restwaarde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Dynafix zou ik hem nooit van mn leven heensturen. Typ maar eens in op google. Ik heb dr zelf ook ellende genoeg mee gehad. Een plaatselijke telefoontoko lijkt mij beter.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Die van mij is ook onlangs gebarsten, heb al een lumia 900 gekocht, want ga de lg 2x niet meer gebruiken. Maar heb wel via ebay een digitizer besteld en ga proberen zelf te vervangen. Dat zal wel geen gorilla glass zijn voor 16 euro, maar als het werkt kan ik de telefoon aan iemand weggeven. Vind het ook zonde om hem weg te gooien.

@Catch22 Als beeld nog in orde is heb je een digitizer nodig, als er iets mis is met het beeld is het de lcd die zich onder het glas bevindt.

PS. De nokia is een verademing na die troep van LG. Op een gegeven moment raak je gewend aan vastlopers, wifi dat niet meer werkt en het herstarten van je telefoon. Nu met windows phone, vloeiender dan de android met dual core en alles werkt gewoon eindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Is er al meer nieuws over de update naar 4.0?

Laatst is mn audio ingang gesneuveld waar ik echt enorm van baal omdat ik iets van 2 uur per dag over mn telefoon muziek luister, dus ik heb maar even mn oude MP4 speler onder het stof vandaan gehaald.
Ook is het plastic klepje van de HDMI ingang eraf, maar die kan ik misschien nog vastlijmen en is mn USB ingang niet helemaal goed meer, de kabel blijft er niet lekker meer in zitten.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Remcom00 schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:44:
Is er al meer nieuws over de update naar 4.0?
Nee nog niets zover ik weet... Vandaag is dag één van Q4 dus als vandaag niets van nieuws uitbrengen heeft LG weer gelogen en zijn ze weer te laat.
Laatst is mn audio ingang gesneuveld waar ik echt enorm van baal omdat ik iets van 2 uur per dag over mn telefoon muziek luister, dus ik heb maar even mn oude MP4 speler onder het stof vandaan gehaald.
Ook is het plastic klepje van de HDMI ingang eraf, maar die kan ik misschien nog vastlijmen en is mn USB ingang niet helemaal goed meer, de kabel blijft er niet lekker meer in zitten.
Dat is rot zeg. Een alternatief is Bluetooth stereo headsets. Heb je geen aansluiting nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 10:17
Ik heb gisteren op de LG NL facebook een vraagje geplaatst over de update (nou ja, een beetje confronterend vraagje wellicht) maar volgens mij is mijn comment verwijderd.... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Op de mainpage van NL staan al 3 vragen waar telkens niet op geantwoord wordt. LG zakt echt door het ijs wat mij betreft....
http://www.facebook.com/lgnederland?filter=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

theRich schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:09:
Ik heb gisteren op de LG NL facebook een vraagje geplaatst over de update (nou ja, een beetje confronterend vraagje wellicht) maar volgens mij is mijn comment verwijderd.... zucht...
echt sneu dat. Iedereen op Twitter reageren, daar kunnen ze er niet om heen, nog kunnen ze het wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Edit : zie dat mijn comment er nog staat. Zal zojuist wel op de verkeerde LG page gekeken hebben en te snel conclusies hebben getrokken. my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

XanderDrake schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:31:
[...]
Nee nog niets zover ik weet... Vandaag is dag één van Q4 dus als vandaag niets van nieuws uitbrengen heeft LG weer gelogen en zijn ze weer te laat.

[...]
Dat is rot zeg. Een alternatief is Bluetooth stereo headsets. Heb je geen aansluiting nodig!
Ik heb nog een Nokia BH-604, topding maar ik heb m helaas gesloopt maar misschien kan ik die nog repareren :p.
Kan ik die onderdelen niet ergens bestellen en het zelf repareren?
Heb mn 2x Speed sinds December 2012 en ik wil er eigenlijk nog wel even mee door, maar zoals het nu lijkt komt er in December weer een andere telefoon :+.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 11:28
Weet iemand waar ik de stock firmware voor Nederland kan vinden (.bin), Op XDA staat een handig topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041 maar de link voor onze firmware ligt permanent plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel de laatste firmware, maar zou niet weten waar ik hem kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:52:
Ik heb wel de laatste firmware, maar zou niet weten waar ik hem kan uploaden.
Thanks, ik heb wel een .KDZ gevonden en ben nu aan het uitvogelen hoe ik daar het beoogde resultaat mee behaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ooooooooh de ironie.

Ik zwoor dat ik nooit meer een LG smartphone zou kopen door hun bagger software.
Ik wilde wél de volgende Google Nexus phone nemen want daar is de software support én drivers optimaal.

Nu ziet het er naar uit dat dat een LG wordt :+
http://fudzilla.com/home/...e-lg-nexus-rumours-emerge

Tot zo ver mijn LG boycot... :X

Misschien doe ik el-cheapo de Samsung Galaxy Nexus opvolger, maar de kans is aanwezig dat ik toch voor de LG Nexus ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

scientist456 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:30:
Op de mainpage van NL staan al 3 vragen waar telkens niet op geantwoord wordt. LG zakt echt door het ijs wat mij betreft....
http://www.facebook.com/lgnederland?filter=2
Als nog meer mensen vragen stellen dan maakt die pagina geen reclame meer voor LG >:) Als nog meer mensen een vraag gaan stellen moeten ze wel reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:50
Debug ICS is uit, binnenkort hopelijk geen boze vriendin meer aangezien ik de 2X heb aangeraden.

http://forum.xda-develope...435&posted=1#post32533435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ben de debug aan het downloaden as we speak.
De versie van 24-04-2012, das best oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
XanderDrake schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:39:
Ben de debug aan het downloaden as we speak.
De versie van 24-04-2012, das best oud!
Ze hebben de bijna final al van de SU660, gaat vooral om de drivers die hardware acceleratie mogelijk maken, daarom zijn die huidige custom ICS roms allemaal zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

NotSoSteady schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Ze hebben de bijna final al van de SU660, gaat vooral om de drivers die hardware acceleratie mogelijk maken, daarom zijn die huidige custom ICS roms allemaal zo slecht.
Wie heeft de final al?

Ik zal hem dan niet flashen, als we toch zo dichtbij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
XanderDrake schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:37:
[...]

Wie heeft de final al?

Ik zal hem dan niet flashen, als we toch zo dichtbij zijn!
Die SU660 is een andere versie van de P990, en werkt daarom ook niet, maar mogelijk kunnen ze nu beide roms met elkaar combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klunk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 11:13
hoi iedereen,
Mijn optimus 2x laat sinds vorige week de w's en v's weg. Dit gebeurt bij alles: sms'en, internetten, e-mail, etc. Als ik een bericht typ ziet de ontvanger de w's en v's wel, maar ikzelf niet.

Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

klunk schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:04:
Mijn optimus 2x laat sinds vorige week de w's en v's weg. Dit gebeurt bij alles: sms'en, internetten, e-mail, etc. Als ik een bericht typ ziet de ontvanger de w's en v's wel, maar ikzelf niet.
Backup maken.

Nieuwe image erin -> laatste V20?

en/of

Factory reset.

en/of font changer?

Google Play: Font Changer (root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

NotSoSteady schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:26:
Debug ICS is uit, binnenkort hopelijk geen boze vriendin meer aangezien ik de 2X heb aangeraden.

Wat werkt er allemaal wel en wat niet?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

P990 Leaked Debug development thread @ XDA devs.

Prachtig. 10 zware bugs geplet in 2 uur tijd! Tig uitgehongerde O2X devs springen op de leak om ze klaar te maken voor CM of eigen mods. Dit zal snel gaan jongens _/-\o_

Screw LG, we doen het zelf wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Smi3l schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:38:
[...]

Thanks, ik heb wel een .KDZ gevonden en ben nu aan het uitvogelen hoe ik daar het beoogde resultaat mee behaal.
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich

Nice! Spannende tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hah dit lees ik nu pas goed. Ga je LG aanklagen voor "gemiste nachtelijke activiteiten" vanwege de O2X :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Niet meer, sorry! Was een Duitse website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu laatste firmware op rapidshare gezet.
Ook al de andere programmas die nodig zijn voor het flashen.
Misschien iemand die kan proberen of dit ook werkt.

Links verwijderd......

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 13:05 . Reden: Link geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn vriendin heeft nogal eens dat de proximity sensor niet goed werkt, hebben anderen dat ook.

Tevens is haar scherm kapot, iemand ervaring met deze vervangen? (prox.sens. geklooi was daarvoor al)

ze wil graag wat anders (Een Sony) dus erg lang blijft hij niet meer, maar zal er nog wel even ICS op zetten, misschien dat ik hem dan nog even ga gebruiken (ben de Lumia 800 ook meer dan zat, kutapparaat)

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 10-10-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Weet iemand wat de status is? Kan men de geleakte ICS gebruiken om een goede build te maken of om CM9 danwel CM10 op de rails te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

theRich schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:56:
Weet iemand wat de status is? Kan men de geleakte ICS gebruiken om een goede build te maken of om CM9 danwel CM10 op de rails te krijgen?
Ja, dat kan zeker. Ze hebben al de de software van de SU660 gesynched met de leaked ROM dus hij is bijna bruikbaar! Het zal sowieso CM10 worden, dat is namelijk ICS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
XanderDrake schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Het zal sowieso CM10 worden, dat is namelijk ICS toch?
Nee, CM10 is Jelly Bean. CM9 was ICS, maar ik heb de indruk dat het makkelijker is om een JB ROM te maken met ICS drivers/source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mottebelke schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:28:
Nee, CM10 is Jelly Bean. CM9 was ICS, maar ik heb de indruk dat het makkelijker is om een JB ROM te maken met ICS drivers/source.
Ik vind dat het sowieo makkelijker zou moeten, dat hele gedoe met drivers. Man man als het nou zo 'makkelijk' zou gaan als onder Linux (windows doet het eigenlijk nog het beste), dan spaarde ons dat zo veel ellende en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week o.i.d. het gevoel alsof de accu het begeven heeft. Gisteravond tot 100% opgeladen. Na nog geen twintig minuten begint de telefoon te haperen, zoals dat veel vaker gebeurt. Ik schakel uit en weer in, en de accu is vervolgens tot maar 30% opgeladen (zie screenshot). Of ik ben de accu aan het opladen en de laadindicator blijft hangen op 40%. Of toestel volledig opgeladen, en na een uur krijg ik tijdens het internetten de melding 'Accu leeg. Toestel wordt uitgeschakeld'. Is er een goede app die de battery health kan controleren of opnieuw kan calibreren? Of moet mijn toestel dan eerst geroot worden? Anders maar naar repaircenter. Alleen ik weet dat accu's maar zes maanden garantie hebben. Zucht. Moet nog vier maanden met dit onding doen. Android 2.3.4 met V20M.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/nb3w73gpb/2012_10_15_00_32_52.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
Af en toe heb ik ook van die problemen. Bijvoorbeeld dat de accu aangeeft dat hij maar 30% is opgeladen na een hele nacht. Na een reboot krijg ik dan wel de volle accu te zien.

Misschien werkt updaten? V20R is de laatste officiele versie van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je root hebt (en CWM), kan je de batterystats verwijderen, dat zal wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:55:
Als je root hebt (en CWM), kan je de batterystats verwijderen, dat zal wel helpen.
Heeft veel minder effect dan je verwacht. Batterij statistieken worden ook automatisch verwijderd na losskopplen als hij (bijna) volledig is opgeladen.

Batterij eruit / erin en langzaam opladen aan PC.

Maar soms lijkt het wel dat hij batterijnivo even kwijt is. dan zi je ook sprongen naar batterij bijna leeg. aantal keer weer 100% laden en wat meer rebooten, dan trekt dat %batterij weer bij. Volgens mij zijn er factoren die batterij nivo onnauwkeurig maken. (hoge temp? temp wisselingen? apps die op tilt zijn geslaan)

van rooten gaat hij niet langer mee... ( maar je kunt wel bepaalde system applicatie freezen/deinstalleren, wat uiteraard verbruik scheelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:26:
Ik heb sinds een week o.i.d. het gevoel alsof de accu het begeven heeft. Gisteravond tot 100% opgeladen. Na nog geen twintig minuten begint de telefoon te haperen, zoals dat veel vaker gebeurt. Ik schakel uit en weer in, en de accu is vervolgens tot maar 30% opgeladen (zie screenshot). Of ik ben de accu aan het opladen en de laadindicator blijft hangen op 40%. Of toestel volledig opgeladen, en na een uur krijg ik tijdens het internetten de melding 'Accu leeg. Toestel wordt uitgeschakeld'. Is er een goede app die de battery health kan controleren of opnieuw kan calibreren? Of moet mijn toestel dan eerst geroot worden? Anders maar naar repaircenter. Alleen ik weet dat accu's maar zes maanden garantie hebben. Zucht. Moet nog vier maanden met dit onding doen. Android 2.3.4 met V20M.

[afbeelding]
Ik heb een imitatie batterij via ebay gekocht. Doet het prima.

Ben je voor een paar euro klaar.

Zie bv. : http://www.ebay.com/itm/400239144999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb er een batterij van Dealextreme inzitten, gaat iets minder lang mee maar werkt verder prima.

BTW: maar weer eens een keer de update tool aangeslingerd. Er zou een update zijn, zit nu zelf op 20r, misschien is het 20s? Zijn er mensen met ervaring met 20s?
EDIT: laat maar, die briljante tool dacht dat er een update was maar na een aantal verbindingspogingen bleek dit toch niet te kloppen 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Mr_gadget op 17-10-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Voor degenen die het nog niet gelezen hebben op XDA : LG heeft de source code van de U660 (het Aziatische model van de Optimus 2X) vrij gegeven.

Dit betekent dat nu ook de source code van de Nvidia drivers bekend is en deze kunnen door de developers van XDA geport worden naar onze Optimus 2X (P990).

De bekendste Cynaogenmod developer voor LG toestellen (Ricardo Cerqueira aka Arcee) had al aangegeven een volledig werkende CM10 te hebben op basis van source code die hij al vroeg van LG gekregen heeft, maar hij heeft CM10 voor onze telefoon nog niet vrij gegeven zolang LG de source code niet vrij gegeven had.

Nu de source code dus wel beschikbaar is, zal Arcee dus zeer snel ook met een CM10 nightly komen.

(voor de mensen die niet weten wat Cyanogenmod is, het is een grote groep ontwikkelaars die zogenaamde custom roms maken op basis van vrije Android source code en hun custom roms continue ontwikkelen en verbeteren. De huidige versie 10 (CM10) is gebaseerd op de source code van Jelly Bean (Android 4.1.2))

Het zal nu dus heel snel gaan en we kunnen volledig gebruik gaan maken van Jelly Bean inclusief hardware versnelling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dank je voor de update speedme. Wat ik nog heb toe te voegen is dit:
http://www.lg.com/global/...CustomerModelCode=LGSU660

Het lange wachten is voorbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
XanderDrake schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:15:
Dank je voor de update speedme. Wat ik nog heb toe te voegen is dit:
http://www.lg.com/global/...CustomerModelCode=LGSU660

Het lange wachten is voorbij....
En het gaat lekker rap: CM_arcee heeft het al draaiende, dus dat zel wel snel een CM10 nightly betekenen!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-sowomb-n4Uw/UIkWp_ewwwI/AAAAAAAAIxM/FUcfrN0AMV0/s641/2012+-+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Betekend dit dat ze de officiële rom niet meer gaan uitbrengen? Dat ze er op deze manier vanaf proberen te komen ofzo?
Iemand nog nieuws over de status van de officiële ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat ik me afvraag, zitten bij CM10 (4.1.2) nu ook de juiste nVidia drivers? Dáár zit namelijk de winst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
XanderDrake schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:15:
Wat ik me afvraag, zitten bij CM10 (4.1.2) nu ook de juiste nVidia drivers? Dáár zit namelijk de winst in.
De source code die LG vandaag heeft vrijgegeven bevat de Tegra 2 drivers waarop iedereen heeft zitten wachten. Deze drivers maken het nu mogelijk om hardware acceleration te gebruiken in ICS en JB.
Mr_gadget schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:57:
Betekend dit dat ze de officiële rom niet meer gaan uitbrengen? Dat ze er op deze manier vanaf proberen te komen ofzo?
Iemand nog nieuws over de status van de officiële ICS?
Ze hebben twee weken geleden een officiele ICS rom uitgegeven voor de SU660 (Koreaanse variant van de 2X), dus ik neem aan dat er binnenkort ook nog wel een officiële ICS rom voor de P990 wordt uitgebracht (de hardware is grotendeels/helemaal hetzelfde, dus waarom zou LG het niet doen?).

[ Voor 40% gewijzigd door Mottebelke op 25-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mottebelke schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:23:
De source code die LG vandaag heeft vrijgegeven bevat de Tegra 2 drivers waarop iedereen heeft zitten wachten. Deze drivers maken het nu mogelijk om hardware acceleration te gebruiken in ICS en JB.
Godgloeiende! Eindelijk! Misschien hoef ik nu niet direct een nieuwe smartphone te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

M0nkeymen

Monkeystyle!

Mottebelke schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:23:
de hardware is grotendeels/helemaal hetzelfde, dus waarom zou LG het niet doen?
Eerst zien en dan geloven... Het is en blijft LG!

Overigens bepalen de Providers (volgens mij) zoals T-Mobile of ze een OTA doen voor klanten.
LG moet de source uitbrengen.
LG Benelux moet hem localiseren en goedkeuren.
T-Mobile moet hem aan bieden.
Klant moeten hem updaten...

Ik denk dat hij nooit meer komt.

[ Voor 36% gewijzigd door M0nkeymen op 25-10-2012 15:44 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
En als de officiële update uitblijft, dan flash je toch gelijk Android JB?
Rooten is kinderspel met de juiste uitleg ( zie het andere topic, rooten & custom rom ). En je hebt direct de nieuwe versie ;)

Momenteel heb ik ook JB op mijn optimus 2x. Natuurlijk zijn er dingen die nog niet werken, maar het werkt voor mij prima!
(Paranoid van TonyP Build 8 )

Plus dat je al die Bloatware niet hebt!

[ Voor 9% gewijzigd door PCSO op 25-10-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

M0nkeymen

Monkeystyle!

Arnoldsmit schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:46:
En als de officiële update uitblijft, dan flash je toch gelijk Android JB?
Rooten is kinderspel met de juiste uitleg ( zie het andere topic, rooten & custom rom ). En je hebt direct de nieuwe versie ;)

Momenteel heb ik ook JB op mijn optimus 2x. Natuurlijk zijn er dingen die nog niet werken, maar het werkt voor mij prima!
(Paranoid van TonyP Build 8 )
Die heb ik er ook op en voor nu lijkt mij dat de beste ROM.
Extra info: Device mantainer CyanogenMod op Google +

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
M0nkeymen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:39:
[...]

Eerst zien en dan geloven... Het is en blijft LG!

Overigens bepalen de Providers (volgens mij) zoals T-Mobile of ze een OTA doen voor klanten.
LG moet de source uitbrengen.
LG Benelux moet hem localiseren en goedkeuren.
T-Mobile moet hem aan bieden.
Klant moeten hem updaten...

Ik denk dat hij nooit meer komt.
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt, want T-mobile heeft er (dacht ik) niets mee te maken.

Natuurlijk moet LG de source uitbrengen (wat gebeurd is).
Daarna moet LG Benelux inderdaad wat settings aanpassen, zodat deze geschikt is voor de Nederlandse markt (localisatie settings).
Maar dan geeft LG BNL hem zelf vrij en kun je via de OTA hem updaten.
Of LG BNL bied de ROM op hun website aan ter download en kun je hem via de update utility flashen.

Ik denk zelf persoonlijk dat er nog wel een officiele ICS release komt van LG voor onze 2X.
Ze hebben flink wat negatieve aandacht gekregen van 2X bezitters en het feit dat ze nu de source code vrij gegevens heeft duidt er wel op dat een officiele ROM eraan zit te komen.
Zoals al aangeven, is er wel een officiele ROM voor de U660 en het verschil tussen de U660 en P990/P990 is niet zo groot.

Ik denk dat ze nog wel eens komende maandag een officiele release zouden kunnen uitbrengen, tegelijk met het nieuws dat ze de nieuwe LG Nexus 4 gaan lanceren met Android 4.2 erop.
Ze hebben dan natuurlijk op dat moment alle ogen (van de fandroids dan) op zich gericht en zo kunnen ze gelijk aardig wat verloren imago inhalen.

En zelf heb ik ook al een flinke tijd de PA Rom van TonyP op mijn telefoon en ben er uiterst tevreden over.
Buiten de bekende driver problemen, is dit de snelste ICS/JB Rom die ik ooit op mijn telefoon heb gehad en samen met de Hybrid mode en HWA instellingen is dit echt een meesterlijke Rom.

Ik denk dat we nog voor of in het weekend een eerste CM10 nightly gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmm, normaliter zou ik wachten op de officiele versie. Maar:
  1. Gezien LG Benelux er weer overheen moeten en zij als een kudde faalhazen bekend staan kunnen we weer lekker wachten
  2. Dan hebben we alsnog weer LG bloatware en zinloze skins
  3. En Géén Jelly Beans, terwijl die JUIST veel toevoegd aan de streeds trager wordende Tegra 2 chipset.
Dusss, CM10, bring it on!

Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

XanderDrake schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:35:
Hmm, normaliter zou ik wachten op de officiele versie. Maar:
  1. Gezien LG Benelux er weer overheen moeten en zij als een kudde faalhazen bekend staan kunnen we weer lekker wachten
  2. Dan hebben we alsnog weer LG bloatware en zinloze skins
  3. En Géén Jelly Beans, terwijl die JUIST veel toevoegd aan de streeds trager wordende Tegra 2 chipset.
Dusss, CM10, bring it on!

Toch? :)
Dat :D.

Draai nu sinds een paar maand WIUI 2.3 icm symbi0sis kernel, draait prima en een goede batterijduur :).
Af en toe wil ie nog wel een willekeurig rebooten, even een kwestie van de boel opnieuw flashen maar ik wacht wel totdat CM10 goed werkt.
Is er eigenlijk ook een JB versie van MIUI?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Volgens mij is er nog geen JB versie van MIU, maar je kunt er gif op innemen dat die wel gaat komen als eenmaal CM10 uit is.

Ik heb eigenlijk vanaf dag 1, toen ik de telefoon gekregen heb, al een custom rom erop draaien en nooit terug gegaan naar de originele rom.
Puur omdat ik die bloatware haat en ik al jaren gebruik maak van Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

speedme schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:50:
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1, toen ik de telefoon gekregen heb, al een custom rom erop draaien en nooit terug gegaan naar de originele rom.
Puur omdat ik die bloatware haat en ik al jaren gebruik maak van Cyanogenmod.
Dag 1? Dus je hebt nooit echt de voordelen van HW acceleration gehad? Speel jij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Natuurlijk heb ik wel de voordelen van HWA gekend (als je daar al van kunt praten in GB).

Toen ik de telefoon kreeg bij mijn abbo, ruim 1,5 jaar geleden, werd deze standaard geleverd met Froyo (Android 2.2) en was destijds alleen nog via Cyanogenmod Gingerbread te verkrijgen (Android 2.3).

Ik heb er dus gelijk CM7 op geflashed zonder ook maar om te kijken naar Froyo.

Pas nadat ICS uitgekomen is, trouwens deze eerste rom werd ook door Arcee vrij gegeven, heb ik ICS erop geflashed en later weer JB (CM10, zonder HWA).

Zoals ik al eerder aan gaf, ik werk al jaren (zeker 3 a 4 jaar, toen Donut (Android 1.6) nog hot was...hahaha) met Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:08:
Ongeneerde dubbelpost maar...

Heren en Dames.. Goed nieuws
Ja, daar waren we al een aantal posts geleden achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Ja, daar waren we al een aantal posts geleden achter :+
|:( Crap het was laat :P en ik was enthousiast :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellciht discussie wel of niet alternative rom gebruiken voortzetten in [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's ? Daar is dat topic immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK. De Nexus 4 van LG gaat maar $299 kosten. Ik denk dat ik dit topic snel ga verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
XanderDrake schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:28:
OK. De Nexus 4 van LG gaat maar $299 kosten. Ik denk dat ik dit topic snel ga verlaten
Ik denk niet dat ik met 8GB (en eigenlijk ook niet 16) uit de voeten zou kunnen.

Toevallig vandaag iemand foto's laten zien op mijn Tab 7.7.
Een aantal had ik niet lokaal staan en wifi van het restaurant was retetraag.
Kreeg ik een sneer: "Met mijn iPad heb ik alles lokaal staan."

Bij mij is zo'n 32 GB micro SD kaartje zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het is een beetje wat je wilt. Ik hoef niet al mijn muziek, fotos of video's bij te hebben. Dat zou namelijk op geen enkele microSD passen. Zelfs niet op de meeste HDD's.

Het is wel jammer dat er geen microSD slot op zit, en dat 8gb meer ineens $50 meer kost. Maar het lijkt de toekomst: Nokia Lumia 920, alle iPhones, alle nieuwe Nexus apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 20:22

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb naast het interne geheugen ook een externe microSD. Maar op de een of andere manier kan ik deze niet benaderen. Wie weet hoe dit kan/moet? Ik wil namelijk de gegevens van de interne SD backuppen naar de externe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:35:
ik heb naast het interne geheugen ook een externe microSD. Maar op de een of andere manier kan ik deze niet benaderen. Wie weet hoe dit kan/moet? Ik wil namelijk de gegevens van de interne SD backuppen naar de externe
Aansluiten op pc als massa/usb opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
XanderDrake schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:26:
Het is een beetje wat je wilt. Ik hoef niet al mijn muziek, fotos of video's bij te hebben. Dat zou namelijk op geen enkele microSD passen. Zelfs niet op de meeste HDD's.

Het is wel jammer dat er geen microSD slot op zit, en dat 8gb meer ineens $50 meer kost. Maar het lijkt de toekomst: Nokia Lumia 920, alle iPhones, alle nieuwe Nexus apparaten...
Het is niet eens zo zeer dat ik alles bij me wil hebben, maar 8GB stelt tegenwoordig niets meer voor. Trek bijvoorbeeld 1GB af voor Android en installeer een paar apps en helemaal games en dat ding zit in no time vol. Om nog maar te zwijgen over offline navigatie.

Zet er een paar MP3-tjes op (terwijl ik bezig ben om alles naar FLAC te converteren, want een 64GB micro SD kan wel wat kwijt), neem een filmpje op met de camera en het is klaar.

Ik hoop persoonlijk niet dat het de toekomst is, maar kom dan tenminste met modellen met fatsoenlijke opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Supremo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 07:30:
Ik hoop persoonlijk niet dat het de toekomst is, maar kom dan tenminste met modellen met fatsoenlijke opslag.
Die zullen duur zijn.

Plus ik denk dat de industrie (dus producenten én providers) willen dat we alles van internet binnen hengelen. Streamen en dat soort, met Google Music, iTunes en Spotify. Ik hoop dat LTE niet lang meer op zich doet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
XanderDrake schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:00:
[...]

Die zullen duur zijn.

Plus ik denk dat de industrie (dus producenten én providers) willen dat we alles van internet binnen hengelen. Streamen en dat soort, met Google Music, iTunes en Spotify. Ik hoop dat LTE niet lang meer op zich doet wachten.
Daar zullen de providers handenwringend naar uitkijken. Met LTE zit je helemaal in no time aan je limiet. En voor de enkeling die nog een oud abo heeft met onbeperkt data, die zal dan na 1GB keihard geknepen worden.

In ieder geval in NL zie ik weinig toegevoegde waarde voor LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Supremo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:13:
[...]

Daar zullen de providers handenwringend naar uitkijken. Met LTE zit je helemaal in no time aan je limiet. En voor de enkeling die nog een oud abo heeft met onbeperkt data, die zal dan na 1GB keihard geknepen worden.

In ieder geval in NL zie ik weinig toegevoegde waarde voor LTE.
Dat dacht ik ook. Maar toen ik mee er in verdiepte, zag ik hoe het zat: lte bied niet alleen hogere snelheden, maar ook hogere efficiëntie, lagere latencies, betere indeling van het frequentie stelsel. Betere modulatie en compressie zorgt voor lagere kosten per bandbreedte.Tevens de concurrentie op lte zal er weer voor zorgen dat data prijzen zullen dalen. De vraag is wanneer NL een dekkend netwerk zal hebben, alleen al de Veling duurt maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
@XanderDrake: En waardoor krijg jij de indruk dat de providers die lagere kosten meteen zullen doorgeven aan de klant? Voorlopig gaat het enorme investeringen kosten (zoals de veiling) en de providers klagen al dat de marges niet nog lager moeten gaan, want dan is er geen geld meer voor investeringen.

Voorlopig wordt LTE alleen maar ingezet om nog duurdere abo's te verkopen. Verder laat ik het hierbij en hoop ik dat we snel over ICS op de 2X kunnen discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Supremo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:44:
Verder laat ik het hierbij en hoop ik dat we snel over ICS op de 2X kunnen discussieren.
Waarom ICS op de o2x? Draai al een volledig functionele JB versie hier. (op wat bugs enzo na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
hejkompas schreef op zondag 04 november 2012 @ 07:28:
Waarom ICS op de o2x? Draai al een volledig functionele JB versie hier. (op wat bugs enzo na dan)
Volgens mij heet dat topic LG 2X Root en Custom Rom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
Hejkompas bedoelt het iets anders. Namelijk, waarom wil je nog ICS op je Optimus 2x, als er al een volledige Jelly Bean rom beschikbaar is? ;) En met CM10 heb je minder bloatware en veel meer mogelijkheden dan met stock rom :)

[ Voor 5% gewijzigd door PCSO op 05-11-2012 15:44 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.