Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB
Ooit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is wel handig als je er ff een linkje bijhangt van de (geruchten) bron.
Het is in ieder geval een recente update. Maar eerst zien, dan geloven...
Hardware versnellingWeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:44:
Of die komt naar het westen of niet dat betwijfel ik maar het is ansich wel goed dat hij uit komt, want de custom roms die op ICS zijn gebaseerd gaan dan wel een stuk beter draaien, want dat halen ze wel uit die versie.
En daarvoor maakt het niet uit uit welk land de ROM komt. Bovendien zijn de ROMs normaliter bruikbaar over de hele wereld, alleen de modem / ril zal wellicht vervangen moeten worden door een exemplaar dat het hier (goed) doet.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Onder andere hardware versnelling inderdaad, maar goed alle linux drivers eigenlijk die dan vervangen kunnen worden de radio(modem) en ril dat maakt niet zo heel veel uit in dat opzicht dat scheeltAllSeeyinEye schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:58:
[...]
Hardware versnelling
En daarvoor maakt het niet uit uit welk land de ROM komt. Bovendien zijn de ROMs normaliter bruikbaar over de hele wereld, alleen de modem / ril zal wellicht vervangen moeten worden door een exemplaar dat het hier (goed) doet.
Bij mij is het mijn vrouw haar telefoon. Draait de laatste maanden op NovaHD, maar ook dat is niet je van het. De telefoon lijkt overigens wel al aan het overlijden te zijn: met een aantal kernels (Jarvik, die het best is voor de batterij) springt de telefoon na een paar dagen plots in een soort van softbrick; data en netwerk doet het niet meer en de batterij blijft 100% aangeven. Dit probleem blijft tot een andere kernel geflashed wordt. Flash ik de 'foute' kernel terug, dan werkt alles naar behoren, tot plots weer het probleem optreedt.WeAreLegion schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:00:
[...]
Onder andere hardware versnelling inderdaad, maar goed alle linux drivers eigenlijk die dan vervangen kunnen worden de radio(modem) en ril dat maakt niet zo heel veel uit in dat opzicht dat scheeltmaar goed ben benieuwd ik heb hem nog als reserve telefoon en gebruik hem nu ook, maar werd gelijk weer met beide benen op de grond gezet hoe prut de software eigenlijk werkt.
Ik ben zelf dan ook geen groot fan van CM.
Jah dat is wel beetje jammer inderdaad, ik "ken" wel wat van die dev's voor de LG en die lopen eigenlijk allemaal wel te klagen over de zelfde problemen, maar goed misschien hebben we mazzel en draait ICS op de SU660 wel goed en kunnen dingen overhevelen dat zal al veel schelen
Probeer de default cm7.2 kernel, je problemen lijken op dezelfde die mijn zus had met de stock kernel. Ik heb even gegoogeld naar die Jarvik kernel en de is in 2011 voor het laatst geupdate. Een battery + dalvik wipe wil ook nog wel eens helpen.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:54:
[...]
Bij mij is het mijn vrouw haar telefoon. Draait de laatste maanden op NovaHD, maar ook dat is niet je van het. De telefoon lijkt overigens wel al aan het overlijden te zijn: met een aantal kernels (Jarvik, die het best is voor de batterij) springt de telefoon na een paar dagen plots in een soort van softbrick; data en netwerk doet het niet meer en de batterij blijft 100% aangeven. Dit probleem blijft tot een andere kernel geflashed wordt. Flash ik de 'foute' kernel terug, dan werkt alles naar behoren, tot plots weer het probleem optreedt.
Ik ben zelf dan ook geen groot fan van CM.
Ik heb weer een paar dagen extra ervaring met
Kang CM7, CM7-ETaNa 3.x en Toggle 2g/3g. Hij loopt nu stabiel na een battery + dalvik wipe.
3 dagen op 1 accu haal ik bij lange na niet, maar bijna een hele dag is al een aardige prestatie. Ik browse veel, heb zeker zo'n 5 push services actief staan en luister aardig wat muziek over spotify.
Paul O'Brien van Modaco, een zeer gerespecteerde persoon op het gebied van ontwikkeling van custom roms, schijnt een "insider" bij LG te hebben en die heeft verklaard dat ICS bijna klaar is voor onze O2X.
Bron (origineel) :
http://www.modaco.com/pag...ich-is-coming-to-the-r650
Op Androidworld :
http://www.androidworld.n...s-lg-optimus-2x-black-3d/
YEAH !
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
CyanogenMod, here we come!speedme schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:21:
Er is eindelijk wat (meer) positief nieuws naar voren gekomen.
Paul O'Brien van Modaco, een zeer gerespecteerde persoon op het gebied van ontwikkeling van custom roms, schijnt een "insider" bij LG te hebben en die heeft verklaard dat ICS bijna klaar is voor onze O2X.
Bron (origineel) :
http://www.modaco.com/pag...ich-is-coming-to-the-r650
Op Androidworld :
http://www.androidworld.n...s-lg-optimus-2x-black-3d/
YEAH !
Toch vreemd dat LG dan zo lang over een antwoord doet, als de rom al bijna klaar is
Misschien om ze zich wilde indekken voor eventuele problemen of vertragingen laat in de ontwikkeling.hejkompas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
CyanogenMod, here we come!
Toch vreemd dat LG dan zo lang over een antwoord doet, als de rom al bijna klaar is
Wel goed nieuws!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat zeiden ze bij GB ook geloof ik.hejkompas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
CyanogenMod, here we come!
Maja het boeit niet waar hij het eerste uitkomt en wanneer in Nederland want zodra hij er is kunnen de mensen van XDA er de zooi uitrippen die ze nodig hebben.
Jups dat kan gewoongreatgonzo schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:51:
stomme vraag misschien, maar ik kan toch elke willekeurige micro-USB lader op de gsm aansluiten, of toch niet?

Nog tips om de accutijd te vergroten? Juice defender aan te raden?
Verwijderd
geen juice defender gebruiken, screen brightness omlaag, 3G uitschakelen, je gsm zo min mogelijk gebruiken, push uitschakelen op je apps (mail, facebook, etc)Mr_gadget schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:22:
Nog tips om de accutijd te vergroten? Juice defender aan te raden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 14:41 ]
Exact dit. Ben laatst een week op vakantie geweest. Internet uit, alleen telefoon af en toe gebruiken om een foto te maken. Ging gelijk 3 dagen mee, kon nog wel langer! En dat met een Cyanogen ICS rom.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
geen juice defender gebruiken, screen brightness omlaag, 3G uitschakelen, je gsm zo min mogelijk gebruiken, push uitschakelen op je apps (mail, facebook, etc)
Hier in NL is hij ook altijd binnen een dag leeg bij mij. Al kan ook de batterij ondertussen steeds slechter worden door het gebruik en de temperaturen, dus een nieuwe battery kan ook helpen!

De getoonde applicaties bij batterij verbruik heb je dan niet zoveel aan, want achtergrond processen worden gewoon verdeeld over de andere processen.
Daarom gebruik ik ook:
-power schedule , waarvan ik vervolgens een systeem app gemaakt hebt vie link2sd. 's nachts staat wifi, mobile data & bluetooth uit. 's nachts is dan het verbruik dan bijna 0. (tenzij je 's nachts laad, maar dat doe ik in mijn reistijd)
-betterbattery stats (lees de guide op de link).
-Een of andere proces manager die laat zien welke processen actief zijn. Als daar applicaties tussen zitten die je niet verwacht zijn die waarschijnlijk druk bezig advertenties op te halen, of andere achtergrond werk. -> freezen of deinstalleren als niet nodig.
-lbe privacy guard (root nodit). Ik merkte dat de telefoon vaak bezig was de locatie op te vragen via betterbattery stats. ik had lbe privacy guard nodig om uit te vinden welke apps dat waren. layer (gebruik ik nooit), was b.v. zo'n app.
-Adfree -> een firewall die advertentie hosts blacklist. Scheelt uiteraard ook in verbruik....

-firewall -> apps die niet mobile hoeven kunnen ook daarin geblacklist worden.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verder goede/informatieve post.
[ Voor 24% gewijzigd door TiGiD op 16-08-2012 17:54 ]
toch maar eens doen dan... mijn slide to unlock (default), doet er bijvoorbeeld wel 4 seconden over voor hij reageert.. ook beltonen e.d. worden haperig afgespeeld.leuk_he schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:30:
[...]
Fsecure: nee, dat is idd een system app. Die is er er al zo lang uit dat ik hem vergeten was. root is HANDIG, en voor fsecure inderdaad noodzakelijk denk ik. maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat een gebruiker veel meer zelf al heeft toegevoegd.
En dit terwijl ik maar +- 240 mb gebruik, en dus nog 66 mb over
Grappig, de meegeleverde applicatie On Screen Phone verbruikt de meeste accucapaciteit. Ik heb die maar eens direct verwijderd. Nu eens kijken of het toestel niet na 6 uur leeg is. Die applicatie heb ik uberhaupt nog nooit gebruikt.leuk_he schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:31:
Behalve de bovenstaande tips voor batterij verbuik moet je ook eens je apps die je geinstalleerd hebt eens onder de loop nemen. Als je in je batterij statistieken ziet dat hij telkens even wakker wordt (niet je scherm, maar een toepassing), is het handig die toepassing te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 17-08-2012 11:55 ]
Helaas.... zo werkt het niet. getoonde batterij statistieken houden blijkbaar niet goed rekening met achtergrond applicaties. Daardoor worden achtergrond processen verdeeld over andere applicaties, die wel als voorgrond tellen.Trommelrem schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:55:
[...]
Grappig, de meegeleverde applicatie On Screen Phone verbruikt de meeste accucapaciteit. Ik heb die maar eens direct verwijderd. Nu eens kijken of het toestel niet na 6 uur leeg is. Die applicatie heb ik uberhaupt nog nooit gebruikt.
reboot maar eens kort na het opladen en start kort een stuk of 4 apps, en verlaat deze weer. Doe dan een halve dag niks, en je zult zien dat opeens die 4 apps verantwoordelijk zijn voor 50% van het accuverbruik. onzin uiteraard.
Onder ICS heb ik al gezien dat batterijstatistieken weer anders werkt.
On screen phone verwijderen (of liever freezen/vastzetten met link2sd..) heeft uiteraard wel zin omdat je het nooit gebruikt, maar het wel geheugen (=performance) gebruikt.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Gefeliciteerd. Je hebt de meest zinvolle post van vandaag in dit topic gezet.......Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:33:
Eindelijk af van deze telefoon..
(laten we geen discussie krijgen over waarom)
Tweaker als ik ben probeerde ik meteen de officiele update van LG uit naar 2.3.5.
Halverwege de update loopt de zaak vast...
Natuurlijk niet terug te booten.
Middels smartflash en originele rom de zaak kunnen terugzetten.
Helaas geen netwerkverbinding.
Heb links en rechts wat geprobeerd en kwam tot de conclusie dat dit wel eens aan Vodafone kon liggen.
Helaas niet dus.
Heb de phone daarna geroot en NovaHD erop gezet.
Wederom geen netwerk.
Lijkt er dus op dat het simkaartlezertje niet werkt.
Iemand enig idee ?
Baal er enorm van !
[Een maandje later]Poops_McGhee schreef op maandag 16 juli 2012 @ 04:32:
Mijn O2x is overleden. De contactpuntjes van de gsmkaartlezer zijn beschadigd en 1 is er miraculeus uitgeflikkerd. Er is maar 1 keer een gsm kaartje gewisseld in de 7 maanden dat ik hem in gebruik heb gehad. Helaas kwam hij bij het failliete/verdwenen Gigavolt vandaan. Garantie kan ik dus wel shaken. Moet welzeggen, ook al had ik het kunnen laten repareren, dan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan. Het was leuk zolang hij het deed. Toch jammer. Het was geen slecht toestel.
Misschien gewoon toeval, misschien ook niet.johan63 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:59:
Heb gisteren middels marktplaats een P990 aangeschaft.
Tweaker als ik ben probeerde ik meteen de officiele update van LG uit naar 2.3.5.
Heb links en rechts wat geprobeerd en kwam tot de conclusie dat dit wel eens aan Vodafone kon liggen.
Helaas niet dus.
Wederom geen netwerk.
Iemand enig idee ?
Baal er enorm van !
[ Voor 80% gewijzigd door hejkompas op 19-08-2012 14:18 ]
Netwerk verbinding wat bedoel je daarmee? gsm(bellen)/3g(mobiele data)/wifi(draadloos internet)johan63 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:59:
Helaas niet dus.
Wederom geen netwerk.
Iemand enig idee ?
Baal er enorm van !
Doet die chip het wel in een andere telefoon?
Enkele gerenomeerde developers proberen dus JB werkend te krijgen op onze telefoon.
Bron : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1841307
De voortgang kan bekenen worden op : https://docs.google.com/s...hQZXU0UVZEamc&pli=1#gid=1
Uiteraard is er dan geen sprake van hardware acceleratie, etc (dezelfde tekortkomingen die ICS had), maar er zal zeker iets moois ontstaan.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
En wat betekend het gebrek van hw acc voor bijvoorbeeld games?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zolang LG/Nividia geen Tegra 2 drivers vrij geven (door officieel ICS te releasen), zijn bepaalde functionaliteiten niet mogelijk, waaronder hardware acceleratie en project Butter (wat namelijk HWA gebruikt).XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:36:
Dan vraag ik me af, komt de buttery smoothness van jelly beans nog wel naar boven zonder hardware acceleration?
En wat betekend het gebrek van hw acc voor bijvoorbeeld games?
Games die speciaal gebruik maken van de Tegra 2 chipset voor acceleratie, zullen dus ook niet werken
Volgens de laatste geruchten is LG wel degelijk bezig met een ICS upgrade, welke op dit moment in afrondende test-fase zit. Hopelijk komen ze snel met een release-schema.
Dank je voor dit inzich. Dit is voor mij bepalend voor het gebruik van een Costum rom.speedme schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:10:
Zolang LG/Nividia geen Tegra 2 drivers vrij geven (door officieel ICS te releasen), zijn bepaalde functionaliteiten niet mogelijk, waaronder hardware acceleratie en project Butter (wat namelijk HWA gebruikt).
Games die speciaal gebruik maken van de Tegra 2 chipset voor acceleratie, zullen dus ook niet werken
Volgens de laatste geruchten is LG wel degelijk bezig met een ICS upgrade, welke op dit moment in afrondende test-fase zit. Hopelijk komen ze snel met een release-schema.
Hoe zit het met de Drivers voor GB? Heeft men die kunnen extraheren en gebruiken voor costum GB roms?
It was good while it lasted
Ik heb mijn O2X wel eens uit mijn handen laten vallen op een stoeptegel (van 1,5 meter hoog) vanaf een rijdende fiets. Niets aan het handje, kras op de plastic buitenkant.
Verwijderd
Hoe kapot is hij? Is het alleen het glas of ook de LCD? Voor alleen het front zijn wel goedkope oplossingen... ik heb mijn telefoon al voor de tweede keer gerepareerd..AllSeeyinEye schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:34:
Voor mij (mijn vrouw) geen 2X ICS avontuur meer: ze heeft haar telefoon laten vallen. Van 10 cm hoogte op een plavuizen vloer was voldoende om het scherm te doen versplinteren. En ik vind het toestel het niet meer waard om er bakken met geld in te steken voor een nieuw scherm.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Zou hij 2x heten omdat je hem 2x moet kopen?AllSeeyinEye schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:34:
Van 10 cm hoogte op een plavuizen vloer was voldoende om het scherm te doen versplinteren. En ik vind het toestel het niet meer waard om er bakken met geld in te steken voor een nieuw scherm.
Als ik jou was zou ik hem wel op marktplaats zetten. wellicht dat de onderdelen voor iemand anders nog waarde hebben, of hem wel voor de restwaarde wil repareren.
Die CM7-ETaNa 3.x is toch niet helemaal pluis, ik heb het idee dat hij het besturings systeem voor de gek houdt en niet daadwerkelijk langer mee gaat. Als me batterij op 15% is dan is hij binnen 10 minute leeg, voorheen kon ik nog makkelijk een uur er mee. Dan bij het aansluiten van de lader, wil die niet altijd meteen gaan opladen. Als ik dan nog een keer aansluit staat de batterij ineens op 40%. Bij het opladen schiet ie vrij snel weer naar zo'n 70% en vervolgens moet ik meer dan een uur wachten voordat hij volledig is opgeladen. Voorheen was die in een uurtje compleet opgeladen.robkorv schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
Draai hem nu een paar dagen en hij is niet zo stabiel als ik had gehoopt. Wifi blijft vaak hangen en is alleen te herstellen met een reboot. Het scherm gaat niet altijd aan als ik een bericht heb gekregen en ik de powerknop indruk. Een reboot lukt ook niet altijd, moest hem tot nu toe 2 keer van prik voorzien om hem aan te krijgen terwijl de accu nog over de 50% was. De batterij gaat nog niet langer mee dan bij cm7.2
Ik kijk het nog tot eind deze week aan.
Toggle 2G/3G werkt wel aardig, heb nog geen bewijs kunnen zien voor dat het de accu bespaard. Het werk totaal niet met spotify, maar als de Toggler plugin wordt geïnstalleerd kan via de taakbalk 3g handmatig aangeschakeld worden.
Daar komt ook nog eens bij dat ie om de 2 á 3 dagen vast loopt. Heb wel het idee dat Toggle 2G/3G een verschil maakt.
Ik ga weer terug naar de standaard cm7.x kernel dan installeer ik daar wel Toggle 2G/3G.
Verwijderd
valt mee je mag me dmen anders wil ik hem ook wel ruilen/overnemenAllSeeyinEye schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:34:
Voor mij (mijn vrouw) geen 2X ICS avontuur meer: ze heeft haar telefoon laten vallen. Van 10 cm hoogte op een plavuizen vloer was voldoende om het scherm te doen versplinteren. En ik vind het toestel het niet meer waard om er bakken met geld in te steken voor een nieuw scherm.
Vertaling: https://docs.google.com/f...ejM2LXpkeWM/preview?pli=1
Hier de originele tweet: https://twitter.com/LG_Russia/status/237488547999920128
[ Voor 22% gewijzigd door MPGalien op 21-08-2012 01:08 ]

2.3.4 is toch de laatste versie nu?johan63 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:59:
...
Vanaf welke versie zit HDR er in?
Denk niet dat ze nog tijd gaan stoppen in 2.3.5TiGiD schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:11:
Zou 2.3.5 nog uitkomen voor ICS uitkomt? In 2.3.5 zit volgens mij een panorama foto functie die ik wel wil hebben.
Panorama fotos is een nieuwe feature van ics 4.0. Deze zit dus niet in 2.3.5. Verder zal een HDR feature waarschijnlijk niet uitgekomen zijn in een minor update. Kan ook niet vinden dat 4.0 of 4.1 HDR fotos kan maken. Je hebt er een app voor nodig.TiGiD schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:11:
Zou 2.3.5 nog uitkomen voor ICS uitkomt? In 2.3.5 zit volgens mij een panorama foto functie die ik wel wil hebben.
Je kunt al LANG panorama foto's maken met de standaard LG camera (2.3.4) hoor.hejkompas schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:06:
[...]
Panorama fotos is een nieuwe feature van ics 4.0. Deze zit dus niet in 2.3.5. Verder zal een HDR feature waarschijnlijk niet uitgekomen zijn in een minor update. Kan ook niet vinden dat 4.0 of 4.1 HDR fotos kan maken. Je hebt er een app voor nodig.
camera -> menu kop -> instellingen (radertje) -> fotomodus -> panorama opname.
leuk_he schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Je kunt al LANG panorama foto's maken met de standaard LG camera (2.3.4) hoor.
Op de HTC One X zit standaard HDR. Ik weet niet of dat dan van HTC zelf is. De meeste HDR apps op Play Store zijn nep.
Maar dat is dus niet de panorama functie van android zelf? Want mijn Cm7 rom heeft die panorama dus niet. `For capturing larger scenes, the Camera introduces a single-motion panorama mode.` ics release.leuk_he schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Je kunt al LANG panorama foto's maken met de standaard LG camera (2.3.4) hoor.
Die van android ICS zelf ziet er ook anders uit (ik ken hem van de google nexus ), en is anders (makkelijker!) toegankelijk dan die in de LG camera app.hejkompas schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
Maar dat is dus niet de panorama functie van android zelf? Want mijn Cm7 rom heeft die panorama dus niet. `For capturing larger scenes, the Camera introduces a single-motion panorama mode.` ics release.
Met netwerkverbinding bedoel ik geen verbinding met Vodafone middels simkaart.robkorv schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:17:
[...]
Netwerk verbinding wat bedoel je daarmee? gsm(bellen)/3g(mobiele data)/wifi(draadloos internet)
Doet die chip het wel in een andere telefoon?
Het is me nu een beetje duidelijker geworden:
het Imei en serienummer is niet meer zichtbaar.
Het kan dus zijn dat de bootloader corrupt is/was.
Dacht dat dit middels rooten en custom rom opgelost zou zijn maar niets is minder waar.
Heb de LG inmiddels naar een "zaakje" gebracht die gaat proberen om het Imei en serienummer weer zichtbaar te maken. Lijkt mij dat de zaak dan is opgelost.
De simkaart is overigens in elk toestel te gebruiken.

Telefoon weinig gebruikt, 3G uit, WiFi aan
Wel een nette score.zo zie je maar, zodra je van je telefoon weer een dumbphone maakt, heb je het bijbehorende batterijverbruik.
Wifi heeft volgens het screenshot het merendeel van de tijd niet aangestaanhejkompas schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:24:
Maar wel wifi aan in zo'n spaarmodus (uit als scherm uit staat). Wil ook nog wel eens zien met wifi uit de spaarmodus scheelt wel een paar dagen denk ik.
Deze blijkt hier (en bij XDA) op het forum te zitten, gezien het feit dat hij precies hetzelfde heeft gedaan wat ik deed (maar dan beter...)
De gsm is opnieuw geflashed en het imei en serienummer zijn weer zichtbaar (eveneens het netwerk).
Het serienummer komt overigens niet overeen met het nummer wat ik had opgeschreven (voordat ik de zaak heb geflashed).
Ben nu 2 dagen aan het lezen en te begrijpen waarom dit fout is gegaan.
Zo kwam ik de topic tegen van LordHades en Serhat.
Dit allemaal lezende denk ik dat de bootloader en baseband is meegeflashed tijdens mijn activiteiten.
Ga nu weer eens verder hobbien met de LG.
Kan het niet uitstaan dat het mij niet lukte.
Inmiddels is de LG alweer geroot om er wat tweaks tegenaan te gooien.
edit :
Denk dat ik eruit ben.
Het flashen van de telefoon kan af en toe verkeerd gaan.
Waarschijnlijk verkeerde software gebruikt.
Meer over baseband(s) en Ril(s) vind je hier, tevens een zeer goede uitleg over wat het nu juist doet en waarom.
Meer over verloren Imei vind je hier
[ Voor 19% gewijzigd door johan63 op 30-08-2012 01:47 ]
https://www.facebook.com/...e/posts/10151098010297707
[ Voor 5% gewijzigd door scientist456 op 26-08-2012 18:02 . Reden: Typo ]
[ Voor 48% gewijzigd door Trommelrem op 26-08-2012 18:25 ]
Google Play: LG Touch LED Notifications
Zou alleen wel kunnen dat het een batterij zuiger is..\
Oftwel het kan nog steeds een tijd duren..final details will be announced when they are ready.
[ Voor 21% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2012 14:53 ]
Volgens de LG tool is nu V20S de laatste dus een nieuwere versie.Arnoldsmit schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:41:
Wat bedoel je met V20S?
De laatste versie nu is toch V20-R , 2.3.4?
OTA update zegt dat ik de meest recente versie heb.
De Updater Tool (Windows) zegt wel dat V20s beschikbaar is (en is ook te zien in het lijstje met ondersteunde toestellen), maar uiteindelijk krijg ik de melding dat ik niet hoef te updaten.
Maar ach, ik hoop dat we de komende weken de ICS update tegemoet mogen zien. (Fingers crossed)
Weet iemand er meer van is het al ge-released??
BTW: ik ben het nu aan het downloaden. Bestandsnaam V30A_00.kdz 539 MB
[ Voor 24% gewijzigd door oji op 04-09-2012 10:31 ]
uh, V30A.... Oh oh oh oh oh oh, volgens mij komt Sinterklaas vroeg dit jaaroji schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:26:
Bestandsnaam V30A_00.kdz 539 MB
Wat is er mis met me, blij zijn met een update die bijna een jaar te laat is. Geen. LG. Smartphones. Meer. Voor. Mij.
Het ZOU wat kunnen worden... verder zelfde emoties als boven mij
Verwijderd
Overal de patch uitbrengen en in nederland nog 3 maand langer wachten.
Voor mij geen lg meer na deze.
This update is too slow compared to other vendors but its Huge. Please note however, that this is a major update which includes:
- latest LG UI (3.0 Optimus UI).
- fixes bugin previous versions, as well as new features.
- Display interface Optimus UI 3.0 brings several new features,including .
- a new lock screen(with shortcuts and new gesture, plus a look underneath, and face unlock).
- quick memo (write on your screen wherever you want ).
- new gallery ics.
- new notification.
- task manager ics .
- 4 new themes(with wallpaper, icons, a different menu structure).
- 12 new fonts, icon changer (picture may be the app icon),
- new music player.
- equalizer manual control.
- voice capture (photo just say “cheese”.
- 14 new home screen transition effect.
- new widgets ics style.
- adding bitrate video recording (720p only 7Mbps who first kept so 9Mbps, which first 1080p 16mbps 10mbps now).
- fixes bug camera (focus, time capture, white balance).
- fixes a bug in the current battery standby.
- new app called “home media” (a type of application for enjoying photos / videos / music, but only for Optimus vu / Lte / nitro HD).
- upgraded browser (no night mode feature for battery saving).
- improved performance, better ram a management.
- look more simple (there are 2 color options menu, white and black ,or grey and brown).
- update for Optimus 3d 3d feature (DSLR shot, ruler tag, 3d macro, manual focus, zooming while recording).
- the addition of video and photo 3d for Optimus 3d (from national geographic world music concerts n 3d).
- new game called “Archer Craft” Made by LG for Optimus 3d (3d version) 2x and lucid sol,
- new exclusive ringtone composed by Ennio Morricone.
- new gesture feature for Optimus black.
- movie editor v1.7 version for Optimus Lte / nitro HD / vu, vu Optimus create a new app just use the stylus for photo editing).
- new cartoon themes for Optimus 3d.
- auto repair brightness on Optimus black.
- new features in the video player for Optimus nitro / Lte / vu (that is fast / slow motion, live zooming, thumbnails seek, additional audio), n many new.

[ Voor 3% gewijzigd door HiDNN op 04-09-2012 13:16 ]
Ik had dit eerst niet en nadat ik een keer in Duitsland geweest ben gaar de R niet meer weg...
Ik dacht zelf aan roaming maar de gebruikshandleiding geeft de R niet weer...
De meneer in de T-mobile shop (is een Flex 15 niet meer betaand abbo) wist het ook niet en zei dat de instellingen wel goed stonden, ik hoop niet dat ik aan het roamen ben op het T-mobile netwerk (lijkt me niet dat dat kan)?
Heb zelf ooit ook wel eens een roam tekentje gezien midden in Nederland maar dat was een bug denk ik.
Dan gebruik je dus een andere netwerk. binnen nederland kost dat toch niks extra?Kapot schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:19:
De meneer in de T-mobile shop (is een Flex 15 niet meer betaand abbo) wist het ook niet en zei dat de instellingen wel goed stonden, ik hoop niet dat ik aan het roamen ben op het T-mobile netwerk (lijkt me niet dat dat kan)?
b.v.
https://forum.tele2.nl/mo...-dataroaming-staat-10061/
Tele2 gebruikt soms t-mobile netwerk.
Nadeel is dus dat je roaming aan hebt staan en in het buitenland(grensstreek) dus wel voor veel geld gaat roamen. (heb ik effe geen link van).
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2012 15:01 ]
Ja, dit is niet moeilijk en zou je ook zelf even kunnen... http://lmgtfy.com/?q=disable+roaming+androidKapot schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:10:
Iemand die weet hoe ik roaming uitzet?
Ja... dan vindt je 100x de oplossing hoe je data-roaming (internet) uitzet. maar is dat de vraag? En op sommige netwerken (tele2?) heb je dus roaming nodig binnen nederland (kost binnen nederland niks meer).disweb schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:12:
[...]
Ja, dit is niet moeilijk en zou je ook zelf even kunnen... http://lmgtfy.com/?q=disable+roaming+android
Reboot naar CWMKapot schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:16:
Mja dankjewel, maar dat heb ik die tijd al uit staan, en nog heb ik die R in beeld....
Wipe Cache
Advanced
Wipe Dalvik Cache
Fix permissions
Reboot
Lost de meeste kleine, rare probleempjes op.
Nee, maar Tele2 gebruikt het netwerk van T-mobile hier in Nederland, dus in NL ben je constant aan het roamen. Daarom moet je, als je Tele2 hebt, roaming aan hebben staan als je internet wilt. Dit brengt dan geen extra kosten met zich mee.tomhster schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:05:
Bij Tele2 staat roaming in het buitenland standaard uit, ongeacht het icoontje of de instellingen. Je kunt pas roamen als je 2 rekeningen betaald hebt (dan wordt het automatisch geactiveerd) en dan moet je vervolgens een 1 voor je gebruikelijke pincode invoeren. Raar maar waar, je moet het even weten. Het heeft bij Tele2 dus niets met de toestelinstellingen van doen.
P.s. Ik ga dit topic verlaten, heb mijn LG Optimus 2X vervangen voor een HTC One S. Hoop dat ik hiermee minder problemen heb dan met de LG. Sterkte met het wachten op de ICS update!
Verwijderd
Zeggen en schrijven een kleine 3 maanden heeft het toestel naar behoren gewerkt.
Jammer het toestel had wel potentie. Maar LG heeft het m.i. erg laten afweten om te kunnen genieten hiervan.
Vandaag overgestapt op een Samsung Galaxy 3 met androidversie 4.0.4.
Krijg nog €70 terug op internet voor mijn oude toestel
Op marktplaats zie een vraagprijs van minimaal het dubbele....maar die van jou is blijkbaar niet in orde.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:56:
Krijg nog €70 terug op internet voor mijn oude toestel
Vreemd genoeg is mijn toestel het beter gaan doen. Eerst viel mijn 3g verbinding regelmatig weg, en kwam er niks voor in de plek. Zonder updates aan de telefoon is dat stabieler geworden. Wellicht heeft kpn wat andere opties op 3g aanstaan.
[ Voor 37% gewijzigd door leuk_he op 13-09-2012 20:18 ]
Verwijderd
Nee hoeft niet de telefoon is inderdaad meer waard dan ik dacht en verkocht.[Misschien moeten jullie naar de V&A verhuizen als jullie gaan onderhandelen
Heb trouwens nu pas in de gaten hoe slecht mijn LG was geworden. Accu snel leeg, slecht bereik e.d.
De batterij van de S3 stond gisteravond nog op 4% vanmorgen op 3%. Hoef maar 1 keer in de 2 dagen te laden.
Hoop voor de bezitters van de LG dat dit met de nieuwe update nog gaat veranderen.
Als gewone huis tuin en keukengebruiker vind ik de verschillen tussen de 2 toestellen niet extreem. Het zijn beide androids met veelal dezelfde mogelijkheden. Het verschil in snelheid tussen de LG2x en quadcore is er wel maar zou voor mij geen reden zijn om de LG2x van de hand te doen.
Sterker nog hoewel ik erg blij ben met mijn nieuwe toestel zou ik deze toch niet hebben aangeschaft als mijn LG2x naar behoren was blijven werken.
Ze hebben officieel tot eind deze maand... Voor Q3 te halen ten minste.theRich schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:44:
Zou die update er al niet een keer zijn? Ik ben een tijdje inactief geweest maar ik meende dat Q2 / Q3 2012 de ICS update er zou moeten zijn? Hoe zit het nu?
Maar we weten denk ik allemaal wel dat LG een andere kalender heeft.XanderDrake schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:48:
[...]
Ze hebben officieel tot eind deze maand... Voor Q3 te halen ten minste.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.