Chill, ik heb nooit iets met rooten of andere vorm van upgrades (buiten de officiele LG upgrades) gedaan, maar de laatste tijd kreeg ik GPS gewoon niet meer werkend. Nu v20Q er maar op gezet en de GPS werkt als een zonnetje. Thanks!
Vond ook al dat hij wat korter meeging. Ik zoek eigenlijk een officiële accu met hogere capaciteit. Bestaan die dingen eigenlijk?buzzert_nl schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:12:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: http://www.mobielbereikba...90-optimus-2x-speed/accus
Hier kun je de originele accu bestellen. Dit heb ik gedaan omdat de huidige accu al een jaar in gebruik is en een nieuwe langer mee gaat.
iemand al miui ics geprobeerd? Ben laatste tijd echt fan van MIUI.maar ga pas overstappen naar ICS als MIUI er is.
Ja, batterij ging echt te snel leegLoeWn schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:33:
iemand al miui ics geprobeerd? Ben laatste tijd echt fan van MIUI.maar ga pas overstappen naar ICS als MIUI er is.
Verwijderd
ja, data werkt niet dus een nogoLoeWn schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:33:
Nope helaas niet alleen van andere merken maar die maken je foon vaak dikker. Dit is dezelfde als de stock accu, heb hem binnen en scheelt wel veeljulius007 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:08:
[...]
Vond ook al dat hij wat korter meeging. Ik zoek eigenlijk een officiële accu met hogere capaciteit. Bestaan die dingen eigenlijk?
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik heb op internet een abbo gevonden waar de LG optimus speed x2 gratis wordt aangeboden.
Het abbo bestaat uit het volgende,
325belminuten
onbepert internet (2GB 3.6mbps)
100 smsjes
Tmobile
a €28,95
Voor mijn budget een prima abbo en ik denk ook voor wat je krijgt, prijs/kwaliteit een net abbo.
Nu zullen jullie denken, waarom zeg je dit?!
Nou eigenlijk is mijn vraag of jullie mij aanraden om deze telefoon te nemen?
Ik lees nogal gemengde ervaring en dat sommige van jullie de telefoon met bepaalde software verbeteren.
Is het verstandig om, mocht ik deze telefoon kopen, dat ik allereerst ook een aantal aanpassingen doe aan de software? en is dit te doen door een onervaren persoon?
Ik zou ook kunnen gaan voor bijvoorbeeld de samsung galaxy ace...
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!!
Ik heb op internet een abbo gevonden waar de LG optimus speed x2 gratis wordt aangeboden.
325belminuten
100 smsjes
Tmobile
a €28,95
Voor mijn budget een prima abbo en ik denk ook voor wat je krijgt, prijs/kwaliteit een net abbo.
Ik lees nogal gemengde ervaring en dat sommige van jullie de telefoon met bepaalde software verbeteren.
Is het verstandig om, mocht ik deze telefoon kopen, dat ik allereerst ook een aantal aanpassingen doe aan de software? en is dit te doen door een onervaren persoon?
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!!
Ik zou wachten... Er komen sowieso een paar betaalbare htc en samsungtoestellen uit en volgens mij heeft lg ook wat in de pijp. Mocht je per se lg willen
Ik zou ook nog even wachten, want er komen een hoop nieuwe (en betere) toestellen uit binnenkort.
Zo heeft LG ook een quad-core telefoon (de 4x HD) op de agenda staan.
Ik zou niet gaan voor de Galaxy Ace, want dat is echt een low-entry telefoon met alle ongemakken vandien (weinig geheugen, trage cpu, etc).
Maar het is natuurlijk allemaal afhankelijk wat je met de telefoon wilt doen.
Zo heeft LG ook een quad-core telefoon (de 4x HD) op de agenda staan.
Ik zou niet gaan voor de Galaxy Ace, want dat is echt een low-entry telefoon met alle ongemakken vandien (weinig geheugen, trage cpu, etc).
Maar het is natuurlijk allemaal afhankelijk wat je met de telefoon wilt doen.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Jongens, Tinuss zoekt waarschijnlijk een leuke telefoon die ook gratis te krijgen is. Wat dat betreft:Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:36:
Beste tweakers,
325belminuten
100 smsjes
Tmobile
a €28,95
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!!
Ìk verwacht binnen enkele weken dat de Samsung Galaxy SIII uitkomt en dan willen alle winkels van hun SII voorraad af. Dit is in feite ook een iets betere telefoon, zeker op software gebied. De grote ICS update voor de SII is op handen terwijl wij nog maanden moeten wachten.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zo tijdje geleden dat ik hier geweest ben, ik heb tegenwoordig een andere telefoon maar heb mijn optimus nog steeds en moet zeggen dat ie met ICS er op het best goed doet eigenlijk!
Maar voor de mensen die roms zoeken ik heb ben een fileserver begonnen op http://www.xdafileserver.nl misschien intressant ook voor jullie aangzien er ook paar dev's 2x roms hosten
Maar voor de mensen die roms zoeken ik heb ben een fileserver begonnen op http://www.xdafileserver.nl misschien intressant ook voor jullie aangzien er ook paar dev's 2x roms hosten
Even afgezien datje nooit de foon gratis krijgt, maar dat je die dubbel en dwars betaald met je abbo, is er niks me mis met een lg 2x. Voldoende snel, voldoedende geheugen. Het is met android 2.3 alleen niet meer de laatste wat betreft software en snelheid (maar de top modellen kosten 500-600 euro ipv 290 euro). Je krijgt standaard al versie 2.3 erop (of je krijgt deze automatisch gepushed ). voldoende.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:36:
Beste tweakers,
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
De 2X is een prima telefoon met specificaties die vergelijkbaar zijn met de populaire Galaxy S2, maar voor 66% van de prijs.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:36:
Beste tweakers,
325belminuten
100 smsjes
Tmobile
a €28,95
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!!
De softwareontwikkeling van LG loopt inderdaad achter bij die van Samsung, waardoor het lang heeft geduurd voordat er updates en bugfixes beschikbaar waren in het verleden. De verwachting is dat de update naar Android 4 ook nog even kan duren. Voor de meeste gebruikers maakt dit echter niet uit. De 2X draait prima op de huidige softwareversie en als je geen ROM fetish hebt, hoef je je helemaal niet druk te maken om software releases.
Het is wel zo dat binnen 2 maanden een aantal releases gepland staat van een nieuwe lijn telefoons van HTC, Samsung en LG, waardoor de prijzen van de oude voorraden waarschijnlijk flink gaan kelderen, dus misschien loont het om nog even te wachten. Aan de andere kant doe je aan de 2X geen miskoop. Het is een prima toestel en alles werkt naar behoren met standaard software.
Ik vind mijn lg2x met stock android 2.3.4 v20m eigenlijk niet voldoende snel. Ik denk dat het komt doordat 512 MB ram wat weinig is. De tegra zelf krijgt al 128 toegewezen of zo. Systeem 260 erbij. Meestal is er voor de apps zelfminder dan 100 MB meer over. Misschien heb ik teveel geinstaleerd (zoals tasker en zo). Maar android lijkt mij gewoon niet zo zuinig om te gaan met geheugen. Bvb als ik gebeld wordt bij het het spelen van pes2012 duurt het lang eer ik in het gesprek scherm kom. Als ik dan terug naar pes moet pes weer helemaal opgestart worden. Ik zou wachten op de nieuwere android phones met een tegra3 of dergelijke en 1GB ram maar ja die zullen niet aan de prijs van een lg2x te vinden zijn.
leuk_he schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:12:
[...]
Even afgezien datje nooit de foon gratis krijgt, maar dat je die dubbel en dwars betaald met je abbo, is er niks me mis met een lg 2x. Voldoende snel, voldoedende geheugen. Het is met android 2.3 alleen niet meer de laatste wat betreft software en snelheid (maar de top modellen kosten 500-600 euro ipv 290 euro). Je krijgt standaard al versie 2.3 erop (of je krijgt deze automatisch gepushed ). voldoende.
Ik ben met je eens dat geheugen waarschijnlijk de grootste vertragende factor is. Ik heb inderdaad bewust niet teveel geïnstalleerd wat continue actief is.(tasker? komop, een taskkiller heeft geen zin op 2.3) Dat is idd een beperking. CPU/GPU is meer dan snel genoeg om high-end spelletjes te spelen. Wisselen van taken zie ik op een 1GB nexus (waar ook geen 1 GB vrij is...) veel sneller verlopen. Ik ben het met je eens, maar voor je geld krijg je bij dele foon veel waar. Een low-end fone als een galaxy-Y /GIO is weer een heel andere beleving.Rde schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:13:
Ik vind mijn lg2x met stock android 2.3.4 v20m eigenlijk niet voldoende snel. Ik denk dat het komt doordat 512 MB ram wat weinig is. De tegra zelf krijgt al 128 toegewezen of zo. Systeem 260 erbij. Meestal is er voor de apps zelfminder dan 100 MB meer over.
[...]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Dank voor de bevestiging. Mijn 2x is mijn eerste android phone dus goed om weten dat het effectief aan de hoeveelheid ram kan liggen. Tasker is geen task killer (hoewel ik ook wel een task killer geinstaleerd heb maar die gaat er af). Tasker is een soort van geavanceerde profiel sheduler. Bij mij staat die zo geprogrameerd dat als ik in de buurt van mijn werk kom (bepaald via gsm mast data) mijn volume wordt gedempt. En bvb ook dat ik een apart volume niveau heb voor als mijn hoofdtelefoon verbonden is. Je kan er een hele hoop leuke dingen in programmeren.
leuk_he schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Ik ben met je eens dat geheugen waarschijnlijk de grootste vertragende factor is. Ik heb inderdaad bewust niet teveel geïnstalleerd wat continue actief is.(tasker? komop, een taskkiller heeft geen zin op 2.3) Dat is idd een beperking. CPU/GPU is meer dan snel genoeg om high-end spelletjes te spelen. Wisselen van taken zie ik op een 1GB nexus (waar ook geen 1 GB vrij is...) veel sneller verlopen. Ik ben het met je eens, maar voor je geld krijg je bij dele foon veel waar. Een low-end fone als een galaxy-Y /GIO is weer een heel andere beleving.
Verwijderd
Beste Allemaal,
Ik heb een optimus 2x in bezit en hij is geroot met clockwork en er staat cyanogenmod op zoals werd beschreven in het start topic. Alleen nu zit ik met een probleempje, als ik de foon aan de pc koppel kan ik mijn sd kaart niet vinden waar een boel foto's en andere belangrijke dingen op staan. Heb je hiervoor een speciaal progje nodig als je foon is geroot? Zelf zat ik eraan te denken om de stock rom er weer op te zetten maar nergens krijg ik hem meer vandaan gedownload
Ik ben niet zo heel gehaait met dit soort dingen dus heeft iemand hier suggesties of tips?
Alvast bedankt
Ik heb een optimus 2x in bezit en hij is geroot met clockwork en er staat cyanogenmod op zoals werd beschreven in het start topic. Alleen nu zit ik met een probleempje, als ik de foon aan de pc koppel kan ik mijn sd kaart niet vinden waar een boel foto's en andere belangrijke dingen op staan. Heb je hiervoor een speciaal progje nodig als je foon is geroot? Zelf zat ik eraan te denken om de stock rom er weer op te zetten maar nergens krijg ik hem meer vandaan gedownload
Ik ben niet zo heel gehaait met dit soort dingen dus heeft iemand hier suggesties of tips?
Alvast bedankt
Had ik ook met de standaard CM7, met deze rom werkte het wel.
Je hoeft trouwens je wipes zelf niet te doen, doet de Aroma Installer die bij de rom zit voor je, erg handig.
Je hoeft trouwens je wipes zelf niet te doen, doet de Aroma Installer die bij de rom zit voor je, erg handig.
hoidoei
Bij mij werkt het mounten wel gewoon zoals het hoort. Maar een aanradertje trouwens; Multi Mount SD-Card, die kan beide geheugens, intern en sd, mounten zodat je pc ermee aan de slag kan, maar het geheugen blijft ook toegankelijk voor je fony. Kan ook automatisch mounten ,, lekker makkelijk is dat =)
Na lang prutsen eindelijk gevonden waarom mn telefoon niet op Wifi wou thuis.
WPA2 is geen probleem, alleen macfiltering werkt niet goed op telefoon. Ook andere telefoon (Lumia 800) geprobeerd en die kan ook niet op het draadloos als macfiltering aanstaat.
Meer mensen hier last van?
WPA2 is geen probleem, alleen macfiltering werkt niet goed op telefoon. Ook andere telefoon (Lumia 800) geprobeerd en die kan ook niet op het draadloos als macfiltering aanstaat.
Verwijderd
Als je beide mac's hebt ingevuld in de trusted list van de router (wat ik wel aanneem anders werkt het inderdaad niet natuurlijkGriffin schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:27:
Wellicht is er een nieuwe firmware te vinden, of een oplossing op de site/forum van de fabrikant.
Verwijderd
Jaja , verschillende phones ( nokia's en nu deze LG ) willen hier ook met mac filterring op de D-link router lastig doen ... MAC filtering is trouwens een nutteloze beveiliging , daar je met een beetje software zo de mac adressen uit de lucht haalt en gaat klonen naar uw toestel als je wenst in te brekenGriffin schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:27:
http://imageshack.us/f/204/lgupdate.png
Via de LG Mobile Update Tool is te zien dat er een update beschikbaar is voor de O2x. Het gaat om versie V20r. Het lukt alleen niet om deze update te installeren. Over-the-air zegt ie geen update te kunnen vinden, en via de Update Tool op de pc geeft ie eerst wel een update aan, maar vervolgens komt er een melding ''Not supported for this device''. Ik zal denk ik moeten wachten tot de update in de loop van de week wel beschikbaar wordt, of is er een truckje voor zodat ik hem al wel kan krijgen?
Via de LG Mobile Update Tool is te zien dat er een update beschikbaar is voor de O2x. Het gaat om versie V20r. Het lukt alleen niet om deze update te installeren. Over-the-air zegt ie geen update te kunnen vinden, en via de Update Tool op de pc geeft ie eerst wel een update aan, maar vervolgens komt er een melding ''Not supported for this device''. Ik zal denk ik moeten wachten tot de update in de loop van de week wel beschikbaar wordt, of is er een truckje voor zodat ik hem al wel kan krijgen?
[ Voor 2% gewijzigd door MPGalien op 09-04-2012 13:29 . Reden: Afbeelding werkte niet. ]
download hem hier:MPGalien schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:28:
Via de LG Mobile Update Tool is te zien dat er een update beschikbaar is voor de O2x. Het gaat om versie V20r.
http://csmg.lgmobile.com:...GRCDW/V20r_00/V20R_00.kdz
instructies hoe te downloaden op xda: http://forum.xda-develope...p?p=22189294&postcount=30 (zoals [url=majoh in "LG Optimus 2X Speed"]eerder in dit topic gemeld voor v20Q ).
Het schijnt de griekse te zijn. Zelf niet geprobeerd, heb zelf nu niet de mogelijkheid te testen.
Niet gelukt. Mijn antivirusprogramma gooit meteen http.exe eraf als Trojan. Ik denk dat ik gewoon wacht op de Nederlandse update. Toch bedankt voor je hulp!download hem hier:
http://csmg.lgmobile.com:...GRCDW/V20r_00/V20R_00.kdz
instructies hoe te downloaden op xda: http://forum.xda-develope...p?p=22189294&postcount=30 (zoals \[url=majoh in "LG Optimus 2X Speed"]eerder in dit topic gemeld voor v20Q ).
Het schijnt de griekse te zijn. Zelf niet geprobeerd, heb zelf nu niet de mogelijkheid te testen.
r al? Ik draai nog steeds v20mMPGalien schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:28:

Verwijderd
Hier net via lg programma de update gehad.
Is volgens de telefoon 2.3.4
Dus helaas nog geen ics
Is volgens de telefoon 2.3.4
Dus helaas nog geen ics
Op Froyo heb ik wel een aantal over the air updates gehad.r al? Ik draai nog steeds v20mIs dat over te air updaten uberhaubt ooit wel eens bij iemand gelukt?
V20r krijg ik niet geüpdate, zal m zo nog eens aan de pc hangen.
Verwijderd
Net ook succesvol geupdate van V20q naar V20r via LG PC Suite.
Valt me mee aangezien in de V20q via de local ftp server methode erop had gezet.
Is de V20q überhaupt als "normale" update geweest via de normale/legale weg?
Valt me mee aangezien in de V20q via de local ftp server methode erop had gezet.
Is de V20q überhaupt als "normale" update geweest via de normale/legale weg?
Is er al iets bekend over de update naar 4.0 door LG?
Vond de standaard software van LG altijd wel goed kwa features, alleen zo enorm traag in vergelijking met custom roms.
Vond de standaard software van LG altijd wel goed kwa features, alleen zo enorm traag in vergelijking met custom roms.
hoidoei
Ik krijg de melding dat v20m de laatste versie is.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Same here. Heb het al een aantal keer geprobeerd vandaag, maar het heeft nog niet mogen baten.Megapaul schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:49:
Ik krijg de melding dat v20m de laatste versie is.
Ben wel benieuwd of iemand een changelog van de v20r heeft gevonden.
ICS? klinkt leuk, maar het zou kunnen zijn dat die een stuk trager is omdat die meer geheugen gebruikt.
ICS? klinkt leuk, maar het zou kunnen zijn dat die een stuk trager is omdat die meer geheugen gebruikt.
v20r net over the air binnengehaald. Paar nieuwe applicaties als Google Muziek, Google Messenger en Google+. Eventuele snelheidsverbeteringen kan ik nog niet testen.
Vandaag keek ik weer via de telefoon voor de update en ja hoor bij mij vindt hij hem ook.
De telefoon is hem nu aan het binnen halen.
De telefoon is hem nu aan het binnen halen.
Mn laptop is ook aangesloten op de WiFi met WPA2 en staat in de MACFiltering lijst (net als de telefoons). Dus met de lijst + router is niets mis mee. Nieuwste firmware draai ik al (ook op gecheckt).Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:36:
[...]
Als je beide mac's hebt ingevuld in de trusted list van de router (wat ik wel aanneem anders werkt het inderdaad niet natuurlijk) en beide telefoons hebben er moeite mee lijkt het me een probleem van je router.
Wellicht is er een nieuwe firmware te vinden, of een oplossing op de site/forum van de fabrikant.
Ik had MACFiltering als extra bovenop de WPA2 beveiliging gezet, heb ik nog wat extra controle over wie toegang heeft en wie niet.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:02:
[...]
Jaja , verschillende phones ( nokia's en nu deze LG ) willen hier ook met mac filterring op de D-link router lastig doen ... MAC filtering is trouwens een nutteloze beveiliging , daar je met een beetje software zo de mac adressen uit de lucht haalt en gaat klonen naar uw toestel als je wenst in te breken...
Verwijderd
Die apps kreeg ik bij de V20q erbij, grote kans dat de V20r versie precies hetzelfde is als de V20q.MPGalien schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:11:
v20r net over the air binnengehaald. Paar nieuwe applicaties als Google Muziek, Google Messenger en Google+. Eventuele snelheidsverbeteringen kan ik nog niet testen.
Ik merk/zie namelijk geen verschil na de update.
Is v20r niet gewoon de Nederlandse variant van v20q?
Hier is de update ook goed binnen gekomen OTA.
Eindelijk video-bellen via google talk!
Eindelijk video-bellen via google talk!
Krijgen jullie deze met de originele firmware? Ik heb nog steeds een melding dat ik de meest recente versie heb, en die heb ik al sinds november ofzo.
Ik kon de update niet istalleren omdat mijn toestel geroot was en tevens voorzien van cwm.
Via smartflash V20c geinstalleerd, vervolgens via ota naar v20d en via de lg mobile tool geupgrade naar V20r
Via smartflash V20c geinstalleerd, vervolgens via ota naar v20d en via de lg mobile tool geupgrade naar V20r
[ Voor 200% gewijzigd door Megapaul op 10-04-2012 19:48 ]
Volgens LG op twitter komt ICS pas in het derde kwartaal..
Beetje jammer, omdat het eerst 2de kwartaal zou zijn.
Beetje jammer, omdat het eerst 2de kwartaal zou zijn.
Ik heb net V20Q erop gezet via de manier zoals laatst hier gepost, alleen heeft dit wel de contacten en de berichten gewiped. Geen probleem dacht ik, ik had hem voor de update even gesynchroniseerd via lg pc suite.
Alleen ziet hij de telefoon nu als een andere telefoon als voor de update, en wil dus nu de oude berichten niet synchroniseren met de telefoon. Iemand anders dit ook gehad?
Alleen ziet hij de telefoon nu als een andere telefoon als voor de update, en wil dus nu de oude berichten niet synchroniseren met de telefoon. Iemand anders dit ook gehad?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Voortaan zou ik je contacten gewoon laten synchroniseren met Gmail. Werkt perfect, heb je die in ieder geval altijd bij je. Je berichten kan je backupen met andere tooltjes. GoSMS heeft dat volgens mij ook gewoon ingebouwd. Anders even zoeken op SMSBackup.blitzkrieg schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:36:
Ik heb net V20Q erop gezet via de manier zoals laatst hier gepost, alleen heeft dit wel de contacten en de berichten gewiped. Geen probleem dacht ik, ik had hem voor de update even gesynchroniseerd via lg pc suite.
Ik (heb) dat altijd gedaan op die manier wegens het vaak flashen van een andere rom. Nu sms ik eigenlijk nooit meer
Contacten heb ik al weer terug via Google, het gaat nu puur om de berichten, normaal maak ik een backup met my backup pro, maar het moest even snel, en hij hing toch al aan de laptop, daarom maar ff zo.
Ik sms ook bijna niet meer, maar het is de telefoon van mijn vriendin, en die sms't nog wel wat.
Ik sms ook bijna niet meer, maar het is de telefoon van mijn vriendin, en die sms't nog wel wat.
Ik heb ook v20q, maar geen google music hoor. Volgens mij is dat nu nieuw erbij gekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:47:
[...]
Die apps kreeg ik bij de V20q erbij, grote kans dat de V20r versie precies hetzelfde is als de V20q.
Ik merk/zie namelijk geen verschil na de update.
Ben ook benieuwd naar het verbruik vwb de batterij.
Als er niet veel meer verbeterd is, blijf ik voorlopig even op 20q. De LG tool geeft trouwens wel gewoon aan dat ik kan updaten.
Ah oke, ik dacht ik geef je een tip voor de volgende keer. Ik denk dat terugkrijgen niet echt mogelijk is. Of trouwens: als je nu de originele rom weer terug flashed (de NL versie die erop stond is vast te vinden) dan kan je alles weer terug zetten. Dan backuppen met een andere tool en daarna weer updaten!blitzkrieg schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:02:
Contacten heb ik al weer terug via Google, het gaat nu puur om de berichten, normaal maak ik een backup met my backup pro, maar het moest even snel, en hij hing toch al aan de laptop, daarom maar ff zo.
Pfft, dat is teveel werk, ik zeg wel tegen mijn vriendin dat het niet kan, dikke pech voor haar.disweb schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:26:
[...]
Ah oke, ik dacht ik geef je een tip voor de volgende keer. Ik denk dat terugkrijgen niet echt mogelijk is. Of trouwens: als je nu de originele rom weer terug flashed (de NL versie die erop stond is vast te vinden) dan kan je alles weer terug zetten. Dan backuppen met een andere tool en daarna weer updaten!
v20r gaat hier ook over 'custom installed' v20q heen via de standaard LG Update Tool. Toch wel prettig om weer op de goede stock versie te zitten.
Ik draai hier nog op de V20L en moet eigenlijk nog steeds updaten naar de laatste alleen de laatste keer toen ik naar L ging, ging dat enorm fout. Toch maar een keer naar V20R. Kan dit direct of moet ik dan eerst naar Q (of welke versie dan ook manueel updaten en dan automatisch naar R)?
Verwijderd
Apart, mijne was/is ook geroot en voorzien van ClockworkMod en update ging prima van 20q naar 20r.Megapaul schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:12:
Ik kon de update niet istalleren omdat mijn toestel geroot was en tevens voorzien van cwm.
Ik heb een soort gelijk probleem met de contacten opgelost met export en import wellicht werkt dat ook met de berichten, lees hier meer.blitzkrieg schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:36:
Verwijderd in "LG Optimus 2X Speed"
Verwijderd
Ja, geen probleem met SuperOneClick.
Hier heeft het gewerkt met de laatste versie.
Heb sinds de V20R wel dat ik geen afbeeldingen kan openen in mail.
Programma loopt dan vast en sluit af.
Hier heeft het gewerkt met de laatste versie.
Heb sinds de V20R wel dat ik geen afbeeldingen kan openen in mail.
Programma loopt dan vast en sluit af.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 11:48 ]
Als ik mobile update tool opstart krijg ik een melding dat ik een update heb, dan gaat hij drivers installeren, waarna er geen updates meer zijn voor mn telefoon. Erg vreemd, maar ik wacht nog wel even af of het in de loop van de week zo blijft.
Heb mn telefoon wel geroot, maakt dit uit? Wel eerst alle apps geunfreezed.
-edit- FOTA zegt dat hij niet kan verbinden.
-edit- FOTA zegt dat hij niet kan verbinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter64 op 11-04-2012 17:08 ]
Verwijderd
Dat zou niets mogen uitmaken, hier ook geupdate met root en gefreezed apps.Wouter64 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:36:
Wat ik niet helemaal snap, FOTA, dan wordt de update toch direct naar je telefoon gestraald? Over The Air? Hoe werkt dat dan bij de O2X? Ik zie niet welke app dat moet kunnen
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Je moet eerst met wifi verbinden, dan ga je Opties, over de telefoon, Software update. Dan 'controleer op updates'. Hij zegt dan eerst een aantal keer dat hij niet kan verbinden en na een tijdje kom je er wel doorheen en kan hij de update downloaden.
Als FOTA niet lekker werkt is een reboot meestal de oplossing.
Ik zie niet erg veel veranderingen, ik heb dinsdag avond de update binnen gesleurd en het meeste lijkt hetzelfde te zijn.
Enkele instellingen waren wel veranderd (bijvoorbeeld whatsapp had ineens een andere berichttoon).
Voelt wel iets sneller aan maar dat kan ook komen door een reboot.
Even in de gaten houden of er iets veranderd is.
Ik zie niet erg veel veranderingen, ik heb dinsdag avond de update binnen gesleurd en het meeste lijkt hetzelfde te zijn.
Enkele instellingen waren wel veranderd (bijvoorbeeld whatsapp had ineens een andere berichttoon).
Voelt wel iets sneller aan maar dat kan ook komen door een reboot.
Even in de gaten houden of er iets veranderd is.
Ik hou me aanbevolen voor een changelog van 20r. Ben benieuwd of de GPS nu eindelijk wel weer goed werkt. Dat was het voornaamste wat me irriteerde aan de telefoon. Aan de andere zaken ben ik of al gewend of heeft LG alsnog wat aan gedaan.
Al met al een prima telefoon. Jammer dat het een jaar duurde.
Al met al een prima telefoon. Jammer dat het een jaar duurde.
GPS werkte in 20q al erg goed. ik heb van de week hem ook geupdate naar 20r.
Haperingen lijken wel minder te zijn. Straks ga ik nog op de navigatie weg. Dan weet ik meer of de GPS goed werkt.
Haperingen lijken wel minder te zijn. Straks ga ik nog op de navigatie weg. Dan weet ik meer of de GPS goed werkt.
Ik heb wat problemen met updaten. Als ik mijn telefoon aan de computer hang, zegt de update tool dat er een update is, als ik dan wil bijwerken, zegt hij dat de update niet voor mijn model is. Als ik de telefoon dan disconnect en vervolgens weer connect, wil de update tool drivers installeren, dit doe ik vervolgens waarna de update tool zegt dat ik de laatste software versie heb.
Heb al geprobeerd om de drivers en update tool opnieuw van de LG site af te halen, maar dit had geen succes. Ook FOTA werkt niet bij mij, als ik op coltroleer op updates druk, krijg ik na een tijdje wachten de melding dat hij niet kan verbinden, ook een reboot helpt niet, net als de datum vooruit zetten. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
-edit- heb via twitter bericht gekregen dat de update over een paar dagen wordt verdeeld, dus dat ik even tot volgende week moet wachten.
Heb al geprobeerd om de drivers en update tool opnieuw van de LG site af te halen, maar dit had geen succes. Ook FOTA werkt niet bij mij, als ik op coltroleer op updates druk, krijg ik na een tijdje wachten de melding dat hij niet kan verbinden, ook een reboot helpt niet, net als de datum vooruit zetten. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
-edit- heb via twitter bericht gekregen dat de update over een paar dagen wordt verdeeld, dus dat ik even tot volgende week moet wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter64 op 12-04-2012 18:42 ]
De GPS was voor mij de voornaamste reden om 20r er zo snel mogelijk op te gooien want die werkte na de vorige officiële versie bij mij ook niet meer en gelukkig werkt dat nu weer perfect, heb het gelijk de eerste ochtend na het updaten naar mijn werk toe getest en hij bleef het ook goed doen.Lapras schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:24:
Ik hou me aanbevolen voor een changelog van 20r. Ben benieuwd of de GPS nu eindelijk wel weer goed werkt. Dat was het voornaamste wat me irriteerde aan de telefoon. Aan de andere zaken ben ik of al gewend of heeft LG alsnog wat aan gedaan.
Hele telefoon voelt nu weer lekkerder trouwens, heb me de laatste weken regelmatig in moeten houden hem niet tegen een muur aan te smijten omdat alles zo moeilijk/traag werkte (ook snel weer na een reboot) maar hoop dat dat nu ook beter blijft.
Ik ben heel blij met deze versie, helaas alleen weer veel te laat na de vorige (rampzalige) 20m
Updating..............
Verwijderd
hallo, sinds gisteren dit toestel en na 3 OTA updates via de tool de 20R versie erop gezet.
Wat een verademing tov mijn vorige toestel zeg !
Maar iemand een idee hoe ik in 20r de helderheid kan aanpassen ??
kan toch niet zo zijn dat ik een widget erop moet zetten om dat te kunnen?
Opties --> Weergave --> HelderheidVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:30:
hallo, sinds gisteren dit toestel en na 3 OTA updates via de tool de 20R versie erop gezet.
Verwijderd
helaas,dat werkt bij mij niet....helderheid is grijs van kleur (niet verlicht)en kan ik dus ook niet aanpassen daardoor
Reboot en batterij eruit al geprobeert? Anders zou ik het ook niet weten.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:27:
helaas,dat werkt bij mij niet....helderheid is grijs van kleur (niet verlicht)en kan ik dus ook niet aanpassen daardoor
Verwijderd
"probleem"opgelost : blijkt dat als de simkaart er niet in zit je bepaalde instellingen niet kunt doen zoals helderheid en time-out scherm.
Kon in eerste instantie niet wachten na het opladen het toestel even uit te proberen...maar heb inmiddels alle contacten enz op sim gezet en kan nu dus volop genieten.
Bedankt !
Kon in eerste instantie niet wachten na het opladen het toestel even uit te proberen...maar heb inmiddels alle contacten enz op sim gezet en kan nu dus volop genieten.
Bedankt !
Oke, mooi dat alles weer werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:51:
"probleem"opgelost : blijkt dat als de simkaart er niet in zit je bepaalde instellingen niet kunt doen zoals helderheid en time-out scherm.
Bedankt !
Ik heb berichtje van LG dat mensen met de V20L versie geen rekening hoeven te houden met de OTA update.
Nu ben ik even aan het zoeken geweest hoe ik deze versie er handmatig opzet. Echter schijnt de manier zoals ik de V20L versie er op heb gezet niet "meer" te werken. Iemand enig idee wat te doen.
Nu ben ik even aan het zoeken geweest hoe ik deze versie er handmatig opzet. Echter schijnt de manier zoals ik de V20L versie er op heb gezet niet "meer" te werken. Iemand enig idee wat te doen.
jij heb met kzd file's gewerkt (denk ik) je kan via smartflash downgraden naar v20c dan via ota naar v20dEddie G. schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:03:
Ik heb berichtje van LG dat mensen met de V20L versie geen rekening hoeven te houden met de OTA update.
en dan via de lg update tool naar v20R gaan.
hier staat de uitleg
Ik heb inderdaad met de KDZ-files gewerkt. Ik heb ook de V20R KDZ als opmen PC staan. Echter blokkeert LG op de een of andere manier het Smartflash tooltje. En ik weet niet of daar om heen te komen is en hoe.
FOTA geprobeerd, werkt vooralsnog niet. Of ik heb te weinig geduld om 5x te proberen
Voor degene die hun toestel graag willen upgraden naar V20R en het niet lukt is dit misschien een mogelijkheid. Met smartflash terug naar stock rom V10A, vervolgens met LGMobile Support Tool in 1x upgraden naar V20R. Je moet wel LG PC Suite IV geinstalleerd hebben (zonder lukte het bij mij niet). Je bent dan wel al je data kwijt dus zorg voor je backups. Ik wil er wel bij vermelden dat ik een unbranded toestel heb. Mocht jouw toestel niet unbranded zijn dan weet ik niet of het op deze wijze gaat lukken.
[ Voor 7% gewijzigd door daffylon op 14-04-2012 12:31 ]
leuk_he in "LG Optimus 2X Speed"Eddie G. schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:35:
Ik heb inderdaad met de KDZ-files gewerkt. Ik heb ook de V20R KDZ als opmen PC staan. Echter blokkeert LG op de een of andere manier het Smartflash tooltje. En ik weet niet of daar om heen te komen is en hoe.
Merk op dat iemand anders zegt dat virus melding wordt gegeven over die locale http server, maar volgens mij is die melding niet van een trojan maar gewoon dat een vbs script de hostfile aanpast, precies wat het zegt te doen.
Paar posts hierboven staat een link naar een uitleg om te downgraden naar v10c. Dat heb ik ook gedaan. Gewoon daarna even FOTA naar v10d. Als dat klaar is kun je met de update tool op de pc direct updaten naar V20Rdaffylon schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:27:
Voor degene die hun toestel graag willen upgraden naar V20R en het niet lukt is dit misschien een mogelijkheid. Met smartflash terug naar stock rom V10A, vervolgens met LGMobile Support Tool in 1x upgraden naar V20R. Je moet wel LG PC Suite IV geinstalleerd hebben (zonder lukte het bij mij niet). Je bent dan wel al je data kwijt dus zorg voor je backups. Ik wil er wel bij vermelden dat ik een unbranded toestel heb. Mocht jouw toestel niet unbranded zijn dan weet ik niet of het op deze wijze gaat lukken.
Wel vervelend dat je dan alles weer kwijt bent, van je apps tot je instellingen. Je kan een hoop backuppen maar niet alles.VincentV. schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:25:
[...]
Paar posts hierboven staat een link naar een uitleg om te downgraden naar v10c. Dat heb ik ook gedaan. Gewoon daarna even FOTA naar v10d. Als dat klaar is kun je met de update tool op de pc direct updaten naar V20R
Titanium Backup Pro kan je alles mee backuppen. Ik heb zelfs voortgang in games en app data behouden.Griffin schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:37:
[...]
Wel vervelend dat je dan alles weer kwijt bent, van je apps tot je instellingen. Je kan een hoop backuppen maar niet alles.
Kan nog steeds niet updaten, heb lg helpdesk gecontact, maar die zeggen alleen maar dingen als: weet je zeker dat je wifi het doet, of doe FOTA zo: applicaties>instellingen>over de telefoon>etc. dus daar heb ik weinig aan. Heb ook geprobeerd te rebooten, geen effect.Wouter64 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:55:
Ik heb wat problemen met updaten. Als ik mijn telefoon aan de computer hang, zegt de update tool dat er een update is, als ik dan wil bijwerken, zegt hij dat de update niet voor mijn model is. Als ik de telefoon dan disconnect en vervolgens weer connect, wil de update tool drivers installeren, dit doe ik vervolgens waarna de update tool zegt dat ik de laatste software versie heb.
Heb de telefoon ook geprobeerd te unrooten, alleen krijg ik daar een vreemde melding bij superoneclick:

Kan het daar aan liggen? Wat kan ik verder nog doen, terug naar stock (v10a oid en dan verder updaten)? of zijn er nog andere opties?
Ik kon ook niet via fota updaten maar wel via de lg tool op mijn pc. Ik was ook geroot en cwm erop, dus moet gewoon kunnen, kwam van 20Q.Wouter64 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:35:
[...]
Kan nog steeds niet updaten, heb lg helpdesk gecontact, maar die zeggen alleen maar dingen als: weet je zeker dat je wifi het doet, of doe FOTA zo: applicaties>instellingen>over de telefoon>etc. dus daar heb ik weinig aan. Heb ook geprobeerd te rebooten, geen effect.
Heb de telefoon ook geprobeerd te unrooten, alleen krijg ik daar een vreemde melding bij superoneclick:
[afbeelding]
Kan het daar aan liggen? Wat kan ik verder nog doen, terug naar stock (v10a oid en dan verder updaten)? of zijn er nog andere opties?
Dan gaan we dat maar een keer proberendisweb schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:27:
[...]
Titanium Backup Pro kan je alles mee backuppen. Ik heb zelfs voortgang in games en app data behouden.
De LG tool zegt bij mij expliciet dat ik via fota moet updaten:Joop557 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:46:
[...]
Ik kon ook niet via fota updaten maar wel via de lg tool op mijn pc. Ik was ook geroot en cwm erop, dus moet gewoon kunnen, kwam van 20Q.

De laatste update van Google Maps trok mijn batterij bijzonder snel leeg. Zonder de updates doet hij het ook prima gelukkig.
Weet iemand of het Europese garantie is of lokale garantie?
Ik verkoop de mijn uit BE, is dat geen probleem voor garantie in NL?
(V&A aangeboden: LG Optimus 2X Speed P990 Zwart)
Ik verkoop de mijn uit BE, is dat geen probleem voor garantie in NL?
(V&A aangeboden: LG Optimus 2X Speed P990 Zwart)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik kreeg een melding van mijn LG Optimus 2x (V20m) dat er een update komt, volgens
http://csmg.lgmobile.com:...GP990&country=NL®ion=E is er een versie V20r.
Volgens de update-softwarecontrole is de verkeerde versie en ik moet het overslaan.
Wanneer kan ik het weer een juiste versie krijgen??
Enne ander vraagie: Bevat de versie v20r uiteindelijk een ICS (Android 4.0) ??
http://csmg.lgmobile.com:...GP990&country=NL®ion=E is er een versie V20r.
Volgens de update-softwarecontrole is de verkeerde versie en ik moet het overslaan.
Wanneer kan ik het weer een juiste versie krijgen??
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Heb je wel de allerlaatste software update voor de pc gedownload bij LG??Wouter64 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:59:
[...]
De LG tool zegt bij mij expliciet dat ik via fota moet updaten:
[afbeelding]
Verwijderd
Nee geeft na de update 2.3.4 aan.[
Wat is het verschil qua bugfixes tussen v20M (,die ik nu nog heb.) en v20R ?
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Verwijderd
Ik wil updaten naar de laatste versie . Via FOTA krijg ik een melding dat er een update voor handen is
( 39, xxMB ) . Ik download die , daarna doet ie een check en herstart de phone .
Probleem is dat mijn phone geroot is , en clockwork mod recovery heeft .
Als de phone herstart om het bestand te installeren kom ik dus in clockworkmod recovery waardoor hij niks doet !
Moet ik eerst unrooten en terug naar stock ? Of hoe verwijder ik clockworkmod recovery ? Naar stock terug, hoe ?
( 39, xxMB ) . Ik download die , daarna doet ie een check en herstart de phone .
Als de phone herstart om het bestand te installeren kom ik dus in clockworkmod recovery waardoor hij niks doet !
Moet ik eerst unrooten en terug naar stock ? Of hoe verwijder ik clockworkmod recovery ? Naar stock terug, hoe ?
Probeer eens op XDA te zoeken of te googlen, daar kan je heel veel antwoorden vinden. Er is een hele handige thread op XDA met allerlei guides etc: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1037751Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:32:
Hier een link om clockworkmod te verwijderen: http://android.modaco.com...-r1-stock-recovery-image/
Verwijderd
Zou geen probleem moeten/mogen zijn, hier ook geupdate met root en cwm aanwezig.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:32:
Ik wil updaten naar de laatste versie . Via FOTA krijg ik een melding dat er een update voor handen is
Mijne had ook cwm en was geroot. Maar na installatie van 20q was dit weer verdwenen en moest de procedure daarvoor opnieuw. Dus ik denk dat je installatie niet goed is gegaan. Maakte dus niets uit dat cwm erop stond en dat die geroot was. Opnieuw doen. Zorg ook dat bij fota update je batterij vol is.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:32:
[ Voor 5% gewijzigd door Joop557 op 21-04-2012 21:38 ]
Verwijderd
THX voor de input!
Inmiddels de "V20Q Europe open" erop gezet via smartflash ....
Maar nu heeft de LG updater een update aan van 226 MB ? Welke zou dit zijn ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 22:46 ]
Is wel best grote update dan. Binnenhalen en laat het weten!Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:46:
THX voor de input!
Kan iemand al iets zeggen over de update? Betere accutijden, soepeler, geen lag meer als je hem een paar dagen aan hebt staan?
Zelfde accutijden, in het begin (eerste 24 uur) heel soepel na 48 is er niet meer mee te werken.XanderDrake schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:19:
Kan iemand al iets zeggen over de update? Betere accutijden, soepeler, geen lag meer als je hem een paar dagen aan hebt staan?
Wel is video bellen eindelijk toegevoegd aan google talk.
Dusss soepeler in het begin dan bij V20M?cctl01 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:55:
in het begin (eerste 24 uur) heel soepel na 48 is er niet meer mee te werken.
Dat idee heb ik wel ja. (geen benchmark resultaten puur een gevoel)XanderDrake schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:13:
[...]
Dusss soepeler in het begin dan bij V20M?
Overigens duurt het de ene keer veel langer voor de telefoon traag word als de andere keer.
Verwijderd
Juist dan maar de "update" gedaan en hij staat nu op V20R ! Van V20Q => V20R dus !XanderDrake schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:19:
Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.