Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Mijn viruscanner slaat wel op tilt met dat ding van XDA...majoh schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:57:
Heb V20Q erop gezet. Hopelijk fixed dit de meeste issues die de telefoon had, vooral met het traag worden en BSOD's.
Tip: Gebruik de ROM van LG servers en gebruik de volgende handleiding op XDA
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Toch begint hij pas te mekkeren als hij bij stap 2 is..418O2 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:34:
ja dat is omdat t een vbscript is.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Verwijderd
@hierboven,
ik kreeg bij stap 2 een security melding omdat de hosts file dan aangepast wordt, cmd als admin draaien is niet genoeg.
Heb UAC helemaal uit gezet, reboot en daarna zonder problemen de update gedaan.
AV->Avast Internet Security
<edit>
Na de foon update/vbs-script wel even een backup image van mijn C schijf terug gezet van gisteren. (you never know
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 22:42 ]
Is er veel verschil merkbaar tussen V20M en V20Q?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:40:
Zit ook op 20Q nu, had niet echt problemen met de vorige versie(s), maar ben graag up2date
@hierboven,
ik kreeg bij stap 2 een security melding omdat de hosts file dan aangepast wordt, cmd als admin draaien is niet genoeg.
Heb UAC helemaal uit gezet, reboot en daarna zonder problemen de update gedaan.
AV->Avast Internet Security
<edit>
Na de foon update/vbs-script wel even een backup image van mijn C schijf terug gezet van gisteren. (you never know)
Verwijderd
Eerste zichtbare verschillen, Google+ apps zitten er nu standaard in, ik heb beter bereik in huis en de foon lijkt wat soepeler te werken. (kan natuurlijk ook gewoon placebo zijn)
Gps werkt prima, erbij vermelden dat ik met de vorige versies ook geen problemen had met de gps.
- Lijkt soepeler, echter dat is na een herstart altijd, even afwachten hoe lang t soepel blijft (zou wel beter moeten zijn volgens changelog).
- Geen probleem met GPS (maar dat had ik sowieso ook niet).
- Aantal google apps standaard, en google talk video werkt (maar dat is ook changelog).
- Nog geen vastlopers enzo, hopelijk langer dan 4-5 dagen, want dan ging het bij mij altijd fout.
- Een ding wat bij mij irriteert, dat je af en toe het laatste scherm ziet van voordat de telefoon op standby ging, als je hem uit standby haalt, en daarna pas het password pattern scherm, is nog steeds aanwezig.
- GetRIL zegt dat de telefoon niet ondersteund wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door majoh op 23-02-2012 13:53 ]
Voor degene die het nog niet gelezen heeft, LG komt officieel met een opvolger van de Optimus 2X, namelijk de Optimus 4X HD. Je zou je afvragen waarom er geen Optimus 1X was
De specs zijn vrij standaard. 4,7 inch op 720p, quad-core Tegra 3. De rest moet nog duidelijk worden!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Verwijderd
Mijn p990 is weer lekker snel, wilde hem rooten dus dacht even te rebooten met power-volume/down, echter had cwm er nog niet op gezet, dus opeens een android poppetje in beeld....
Foon terug naar "fabrieksinstellingen" echter met behoud van 2.3.4 en 20Q en alle mappen op de interne sd waren nog aanwezig.
Gelukkig had ik gisteren voor de update Titanium aan het werk gezet dus ik ben weer aardig up2date nu.
Ik had gisteren ook LG suite gedraaid voor de contacten, alleen ziet die de foon nu als nieuw (ivm reset).
Kon wel kiezen tussen 2 opties, 1 voor heel nieuw profiel en 2 voor profiel met behoud van instellingen, echter ziet LG suite 0 contacten op de pc staan, nadat ik voor optie 2 had gekozen.
Mapjes samenvoegen (er staan er nu 2 in de LG suite map, Optimus en Optimus(1) ) werkt niet.
Iemand een idee hoe ik mijn contacten terug krijg?
Anders wordt het even typen vanavond..
<edit>
LG suite opstarten zonder foon kon ik kiezen uit 2 profielen, eerste gekozen (profiel van gisteren) daar stonden alle contacten.
Export gedaan (.csv niet echt goede ervaringen mee), foon aangesloten dan wordt er automatisch geswitched naar andere profiel (nieuwe), daar een import gedaan en voila...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 18:34 ]
Verwijderd
Had ik uit gezet toen ik de foon kreeg, na de reset kwamen inderdaad de gmail contacten in de foon, echter waren dat enkel mail adressen.XanderDrake schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:34:
Om dit soort ongein tegen te houden bewaar ik mijn telefoongegevens al jaren in de cloud. Synchonized met mijn Gmail account. Gebeurt dat nog niet automatisch?
Nu ga ik de contacten uit de foon syncen met een cloud dienst inderdaad..
Dat probleem op al 2x gehad.. voortaan zorgen dat je een back-up hebt met CWM zodat je altijd alles kan terug zetten.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:48:
Mijn p990 is weer lekker snel, wilde hem rooten dus dacht even te rebooten met power-volume/down, echter had cwm er nog niet op gezet, dus opeens een android poppetje in beeld....
Foon terug naar "fabrieksinstellingen" echter met behoud van 2.3.4 en 20Q en alle mappen op de interne sd waren nog aanwezig.
Duurt even voordat gmail/google je contacten weer heeft gesynchroniseerd, tenzij je je contacten als telefooncontacten hebt aangemaakt, dan is het helaas over en uit. Ook zou outlook nog soulaas kunnen bieden. Ik synch/bewaar mijn google contacten altijd bij google, zoals live bij microsoft.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:48:
@Joop557, mooi dat je gps nu wel werkt, update niet voor niets geweest
Gelukkig had ik gisteren voor de update Titanium aan het werk gezet dus ik ben weer aardig up2date nu.
Ik had gisteren ook LG suite gedraaid voor de contacten, alleen ziet die de foon nu als nieuw (ivm reset).
Kon wel kiezen tussen 2 opties, 1 voor heel nieuw profiel en 2 voor profiel met behoud van instellingen, echter ziet LG suite 0 contacten op de pc staan, nadat ik voor optie 2 had gekozen.
Mapjes samenvoegen (er staan er nu 2 in de LG suite map, Optimus en Optimus(1) ) werkt niet.
Iemand een idee hoe ik mijn contacten terug krijg?
Anders wordt het even typen vanavond..
<edit>
LG suite opstarten zonder foon kon ik kiezen uit 2 profielen, eerste gekozen (profiel van gisteren) daar stonden alle contacten.
Export gedaan (.csv niet echt goede ervaringen mee), foon aangesloten dan wordt er automatisch geswitched naar andere profiel (nieuwe), daar een import gedaan en voila...
Je kunt ook software op je pc downloaden met een bepaalde testperiode waarbij je je outlook contacten direct kunt synchen met google. Is altijd handig bij een eerste overstap naar android. Wel even bij je contacten kijken in de opties welke contacten weergegeven worden. Er zijn verschillende opties. Als ik alle opties kies heb ik alle contacten denk ik wel vier keer en dat is ook weer niet de bedoeling.
en dan liefst zonder verlies van gegevens
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Dat vroeg ik me dus ook af aangezien ik V20L nog draai.JarlSX schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:46:
is er een mogelijkheid om een v20Q update te installeren over mijn V20l heen?
en dan liefst zonder verlies van gegevens
Verwijderd
majoh in "LG Optimus 2X Speed"
Zelfde manier van flashen als de Open EU versie alleen dan met een lokale ftp server omdat LG iets heeft aangepast zodat er enkel maar vanaf hun ftp geupdate kan worden.
Heeft iemand nog de howto van het flashen precies, want de link die je geeft is handig (met het automated script etc) maar er staat niet precies hoe je flashed.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:18:
Als je dit volgt gaat dat helemaal goed.
majoh in "LG Optimus 2X Speed"
Zelfde manier van flashen als de Open EU versie alleen dan met een lokale ftp server omdat LG iets heeft aangepast zodat er enkel maar vanaf hun ftp geupdate kan worden.
Ik weet dat ik 20L erop heb gekregen maar dat is alweer een tijdje geleden en heb geen flauw idee meer hoe ik dit deed (en kan de goede link naar de howto niet meer vinden)
Verwijderd
Baseband 825 bestaat niet, 824 zal je waarschijnlijk bedoelen.The-Force schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:09:
Weet iemand waar ik Baseband 825 kan vinden? Linkjes die ik kan vinden zijn allemaal megaupload....
ben benieuwd of ik nu van m;n reboots af ben
heb het idee dat je windows enabler moet starten VOOR je het vbs script start
dus mocht het niet lukken, kun je dat proberen...
Ik kreeg een tweet dat ze wel aan fixes werken, maar weet niet of dat dezelfde update is.Mr_gadget schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:42:
Neem aan dat die update binnen een paar weken ook in Nederland beschikbaar is?
Verwijderd
Interessant. Ik ben tijdelijk overgestapt naar mijn Desire. Ik begaf me laatst in een situatie waar ik met nood een telefoontje moest plegen, maar mijn 2x kwam nauwelijks voorbij het lockscreen, laat staan in de dialer. Een telefoon moet wel ten alle tijde betrouwbaar zijn in mijn opinie. De desire is tegenwoordig vrij outdated. Naast facebook, maps, swiftkey en andere standaard apps is het zoeken naar geheugen.majoh schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:57:
Heb V20Q erop gezet. Hopelijk fixed dit de meeste issues die de telefoon had, vooral met het traag worden en BSOD's.
Tip: Gebruik de ROM van LG servers en gebruik de volgende handleiding op XDA
De 2x is een heerlijke telefoon wanneer alles naar wens werkt, ik wil hem graag weer in gebruik nemen. Toch mooi dat LG na een teleurstellende periode toch wat meer aandacht aan de 2x geeft.
[ Voor 93% gewijzigd door Remcom00 op 25-02-2012 13:26 ]
hoidoei
alleen die batterij he..... Is er al iemand met ervaring met een batterij die het langer uithoudt? Ik heb er een paar gezien op ebay, aan de buitenkant zie je alleen maar tekst natuurlijk, en weet je niet hoe het echt zit....
deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/260857316948 lekker veel extra amp's, maar toch dezelfde afmetingen...... kan dat eigenlijk wel? Iemand?
Ik denk het niet. Voor mijn Archos tablet heb ik zo'n verloopstekker, maar die gaat niet passen in de X2. Die verloopstekker is namelijk rechthoekig en niet taps zoals bij de X2.dirkhimself schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:32:
oh ja, weet iemand of je met een OTG kabel een USB stick (of ext HDD) kunt gebruiken met de X2?
Dit kan waarschijnlijk niet, maar je mag het best proberendirkhimself schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:30:
ik heb het advies van enkelen goed overwogen en de X2 aangeschaft bij een abo van T-Mobile (gsmtopdeal) en ik ben superblij met de aankoop! Android 2.3.4 staat er al op, en alles werkt super.... fantastisch scherm inderdaad, en buiten ook erg goed afleesbaar, klasse! Wel meteen een 2 GB data abo want ik ken mezelf en ben na een maand zomaar aan de limiet als ik niet uitkijk....
alleen die batterij he..... Is er al iemand met ervaring met een batterij die het langer uithoudt? Ik heb er een paar gezien op ebay, aan de buitenkant zie je alleen maar tekst natuurlijk, en weet je niet hoe het echt zit....
deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/260857316948 lekker veel extra amp's, maar toch dezelfde afmetingen...... kan dat eigenlijk wel? Iemand?
Veel plezier met je O2X verder
En dat je stekkertje van je tablet is waarschijnlijk een mini-usb, die zijn hoekig.
Ik heb zelf ook die 1800mAh accu en ik heb ook geen verschil met de standaard 1500mAh accu. Wat voor mij de accuduur zwaar verbeterd heeft is een custom rom (CM7) in combinatie met Toggle 2G/3G (Dus 3G gaat uit als het scherm uit is).XanderDrake schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:34:
[...]
Dit kan waarschijnlijk niet, maar je mag het best proberenIk heb een 1800mAh gekocht voor een paar euro, maar veel merk ik er niet val. Ach ja, een reserve batterij hebben is toch altijd handig.
Veel plezier met je O2X verder
Mja ik luister veel streaming audio op de fiets/trein, waarbij het scherm uit staat maar ik wel 3G verbinding nodig heb. HelaasLightning89 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:54:
Wat voor mij de accuduur zwaar verbeterd heeft is een custom rom (CM7) in combinatie met Toggle 2G/3G (Dus 3G gaat uit als het scherm uit is).
Ook de 20Q erop gezet (vanaf 20 L, de europe open). Werkt goed. Wel de eerste keer booten duurde bij mij HEEL ERG LANG. Toen ik het opgegeven had na cwm te hebben geinstalleerd, en een flinke pauze genomen te hebben bleek hij uiteindelijk toch door te booten.Joop557 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:31:
Ik heb nu ook 20Q er op gezet. Lijkt inderdaad wel beter. GPS doet het ten minste weer bij mij. Nu even verder afwachten hoe stabiel het blijft. Wel weer clockwork mod erop gezet en de telefoon geroot.
Alleen heeft hij gister ineens de laatste 40 MB van mijn datalimiet opgegeten zonder dat ik direct de reden zie. (in zowel de 3g watchdog app, als volgens het smsje van kpn). Ik hoop maar dat het een nuk is van 1 app, die ik achteraf niet terug kan vinden.
Datatoegang uit is wel ideaal voor je batterijverbruik.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Het lijkt dus een verbetering tot nu toe, alleen memory leaks en dergelijke lijken niet volledig opgelost te zijn.
Ik heb die stekker gebruikt met een Archos 70 en 80 en die hebben geen mini USB, alleen micro USB (of full size USB bij de 80).hejkompas schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:39:
usb OTG gaat ook niet werken hier staan test resultaten van usb support voor zonbeetje alle androids en verschillende versies os. Maar misschien dat dit in ice cream sandwich wel werkt, daar had ik wat over gelezen, dat ics otg support ,, dacht ik.
En dat je stekkertje van je tablet is waarschijnlijk een mini-usb, die zijn hoekig.
Het type stekker geeft aan of je mobiel (of tablet) in slave of host modus moet (type A of B ).
de LG 2X accepteert alleen micro USB stekkers voor slave modus.
Verwijderd
maar nu zie ik toch dat er wel heel veel problemen mee zijn...
raden jullie mij nog aan deze te kopen? en anders: welke raden jullie me wel aan voor dezelfde prijs?
Problemen met de software zijn voor een groot deel opgelost met de GB release, er kwam net nog een nieuwe update uit. ICS duurt nog wel een paar maanden, maar komt waarschijnlijk ook.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:58:
Ik had intresse om de optimus 2x te kopen,
maar nu zie ik toch dat er wel heel veel problemen mee zijn...
raden jullie mij nog aan deze te kopen? en anders: welke raden jullie me wel aan voor dezelfde prijs?
Er zijn natuurlijk betere telefoons. Maar neem nu de Samsung Galaxy SII. Ja bijna altijd is de SII een stapje beter dan de O2X maar veel scheelt het niet. Qua prijs wel, de SII is 140€ duurder.
Verwijderd
dus jij zou het doen? en is het zo dat de optimus 2x wordt geupdate naar ice cream?XanderDrake schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:09:
[...]
Problemen met de software zijn voor een groot deel opgelost met de GB release, er kwam net nog een nieuwe update uit. ICS duurt nog wel een paar maanden, maar komt waarschijnlijk ook.
Er zijn natuurlijk betere telefoons. Maar neem nu de Samsung Galaxy SII. Ja bijna altijd is de SII een stapje beter dan de O2X maar veel scheelt het niet. Qua prijs wel, de SII is 140€ duurder.
Toen ik de O2X kocht, 3,5 maanden geleden was de markt hetzelfde als nu. Ik had het gedaan jaVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:14:
dus jij zou het doen? en is het zo dat de optimus 2x wordt geupdate naar ice cream?
Alleen nu heb je wel al de introducties van nieuwe smartphones. Alle producenten komen nu met nieuwe high en mid end modellen. Allicht wordt de Samsung Galaxy SII goedkoper als de SIII wordt gelanceerd over een dikke week! Als je wat geduld hebt kan je misschien een nieuwer toestel kopen?
Ik ga er van uit dat de O2X een upgrade krijgt naar ICS. Als het te lang duurt ga ik gewoon over op CM
[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 28-02-2012 20:25 ]
Maar omdat nieuwe modellen wel ICS vanaf begin zullen hebben, verwacht ik dat de upgrade niet al te lang op zich laat wachten...
Voor mij waarschijnlijk te laat, aangezien ik dit toestel al bijna een jaar bezit, en mijn abonnement mag verlengen. Maar kijkend naar de prijs kun je bijna geen ander toestel kopen met dezelfde specs.
Mijn tablet Huawei S7 heeft exact dezelfde stekker Micro USB, en het OTG kabeltje is dat ook, dan zou het moeten werken? Of bedoel je dat er TWEE typen Micro USB zijn?Supremo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:46:
[...]
Ik heb die stekker gebruikt met een Archos 70 en 80 en die hebben geen mini USB, alleen micro USB (of full size USB bij de 80).
Het type stekker geeft aan of je mobiel (of tablet) in slave of host modus moet (type A of B ).
de LG 2X accepteert alleen micro USB stekkers voor slave modus.
http://www.ebay.nl/itm/280761147427
http://www.ebay.nl/itm/120799007069
http://www.ebay.nl/itm/300631731199
Iemand hier ervaringen mee?

Die 3100mAh zal wel ok zijn, hij is groot en dik, waardoor je wel een andere accu klep mee krijgt.dirkhimself schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:49:
Nog even over batterijen, naast deze http://www.ebay.nl/itm/260857316948 heb ik ook nog dit gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/280761147427
http://www.ebay.nl/itm/120799007069
http://www.ebay.nl/itm/300631731199
Iemand hier ervaringen mee?
Ik heb zelf een 1800mAh, maar die is niet zo verschillend van de stock accu. Ik zou er zeker geen 3 kopen, tenzij je daar zelf nut voor ziet.
ga ik ook niet doen, maar die 2430MA lijkt wel interessant......XanderDrake schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:25:
[...]
Die 3100mAh zal wel ok zijn, hij is groot en dik, waardoor je wel een andere accu klep mee krijgt.
Ik heb zelf een 1800mAh, maar die is niet zo verschillend van de stock accu. Ik zou er zeker geen 3 kopen, tenzij je daar zelf nut voor ziet.
Vanaf dag 1 heeft elke USB variant een A en een B aansluiting: Wikipedia: Universal Serial Busdirkhimself schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:35:
[...]
Of bedoel je dat er TWEE typen Micro USB zijn?
Micro USB A die je nodig hebt voor OTG gaat gewoon niet passen in de LG 2X. Een micro USB A moet altijd als A en B te gebruiken zijn en schakelt afhankelijk van de stekker. Micro B kan volgens de spec nooit als A werken: Wikipedia: Universal Serial Bus
maar mijn OTG voor de S7 (Huawei) heeft wel degelijk een Micro USB - B connector, hoe kan dat dan??Supremo schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Vanaf dag 1 heeft elke USB variant een A en een B aansluiting: Wikipedia: Universal Serial Bus
Micro USB A die je nodig hebt voor OTG gaat gewoon niet passen in de LG 2X. Een micro USB A moet altijd als A en B te gebruiken zijn en schakelt afhankelijk van de stekker. Micro B kan volgens de spec nooit als A werken: Wikipedia: Universal Serial Bus
Is gisteren vervangen door Play Store. Je shortcut werkt nu niet meer, maar er is dus een nieuwe app met de naam PLAY STORE in je apps en die kun je weer plaatsen op een van je homescreens. De oude shortcuts eerst verwijderen!!dirkhimself schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:10:
Weet iemand hoe het kan dat ineens mijn MARKET app van mijn telefoon is verdwenen? En hoe ik die weer terug kan krijgen??
Het nieuws?? Toen ik de Market widget opende kreeg ik wel een melding dat ik accoord moet gaat met de nieuwe EULA. Voor de rest werkt ie gewoon hetzelfde.dirkhimself schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:17:
dankie, ik kreeg nergens een melding....?!!? Was gewoon ineens weg, hoe kwam jij erachter?
Opzich raar dat Google het merk Market zo makkelijk van de hand doet. Iedereen kende het ondertussen. Verder hoop ik dat Google de beloftes rondom Play, dus meer media content zoals muziek en films, beschikbaar gaat maken, ook voor ons!
sinds de kerst heb ik nu ook een P990.
prima, heerlijk mee zitten spelen maar 2 grote frustratiepunten: niet werkende GPS en een constante traaaaaagheid!
Dit viel helemaal op toen ik een iphone 4s van de baas kreeg. Het was bijna voor mij een reden om de P990 op marktplaats te zetten. Wat was ik dat ding beu.
Mja, op een 4s zit standaard geen navigatie, iets wat ik wel een vereiste vind op een foon.
Dus, IT'er als ik ben, deze problemen moeten opgelost worden.. hoe dan ook!
Na alle 235 bladzijden in dit topic te hebben doorgeworsteld en zaken uitgeprobeerd te hebben, denk ik de oplopssing voor mijn problemen met de P990 te hebben gevonden.
- Traagheid: in 1 klap opgelost door de telefoon te rooten met SuperOneClick. Wat een verandering! Wat een verademing!
- GPSfix: na alle instellingen en adviezen opgevolgd te hebben, voornamelijk de adviezen m.b.t. het hidden menu, kreeg ik de GPS nog steeds niet goed werkend. Het kan aan 2 dingen liggen, maar dat zal ik door testen nog moeten uitvinden wat het is; opnieuw opstarten met GPS nog aan; of toch dat het komt door het rooten.
Vanavond hoop ik meer daarover te melden, als ik tests gedaan heb m.b.t. het rebooten zonder GPS aan (en het verwijderen van de aGPS data zonder deze opnieuw te downloaden..)
Ik draai het nu al 3 weken. Traagheid had ik zelf geen last van.
Rooten versneld in theorie de telefoon niet. Het geeft je de mogelijkheid je telefoon verder te tweaken waardoor hij wel sneller wordt. Aangezien superoneclick bij jou nog (of weer?) werkt denk ik dat je niet op de laatste ROM zit. want als ik het goed begrepen heb werkt superoneclick niet op 2.3.4.Hotdog schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:12:
- Traagheid: in 1 klap opgelost door de telefoon te rooten met SuperOneClick. Wat een verandering! Wat een verademing!
dus -->
- upgraden naar V20Q (ergens in de laatste 2 pagina's staat een link naar de tooltjes daarvoor)
- Critisch bekijken welke achtergrond programma's je draait. Geheugengebruik is kritisch voor reactiesnelheid (takskillers zijn geen oplossing).
- Bij mij is GPS recent weer gaan werken. Geen idee of het door de laatste rom komt of door in het hidden menu de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36098852#36098852"]security [/url (Bij google server geen tls en geen cert) ]van de quickfix uit te schakelen.
Ik had het plastic je over het scherm dat er na levering op zat erop laten zitten. Echter dat is beschadigd door een domme actie van mij. Dus nu heb ik een nieuwe screenprotector besteld. Echter die is zo stug dat er aan de rechter en linkerkant de bolling van de rand niet goed gevolgd wordt. In combinatie met de siliconen case komt er daardoor lucht aan de onderkant. Shop bied heelvriendelijk aan nogmaals een setje op te sturen, of geld terug te bieden, en uiteraard kan ik zelf bij gaan knippen, maar dan blijft de vraag:
Wie heeft een goedkope screenprotector gekocht en waar, waar de zijkanten wel GOED aansluiten?
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 08-03-2012 10:48 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ik weiger een custom/rebuild rom te installeren omdat ik vind dat de software die door de leverancier geleverd is gewoon moet werken. Want a. niet elke consument komt hier op tweakers.net om naar een rom te zoeken en b. in theorie is het een rete-snelle telefoon met een fijn Os.leuk_he schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:42:
[...]
Rooten versneld in theorie de telefoon niet. Het geeft je de mogelijkheid je telefoon verder te tweaken waardoor hij wel sneller wordt. Aangezien superoneclick bij jou nog (of weer?) werkt denk ik dat je niet op de laatste ROM zit. want als ik het goed begrepen heb werkt superoneclick niet op 2.3.4.
dus -->===================
- upgraden naar V20Q (ergens in de laatste 2 pagina's staat een link naar de tooltjes daarvoor)
- Critisch bekijken welke achtergrond programma's je draait. Geheugengebruik is kritisch voor reactiesnelheid (takskillers zijn geen oplossing).
- Bij mij is GPS recent weer gaan werken. Geen idee of het door de laatste rom komt of door in het hidden menu de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36098852#36098852"]security [/url (Bij google server geen tls en geen cert) ]van de quickfix uit te schakelen.
Mijn phone is voorzien van 2.3.4 en V20m Rom, die ik in december heb geinstalleerd via het update-progje van LG.
Ik heb in de tussentijd allerlei '' tweaks'' uitgevoerd (die ik onderweg in de 235 pagina's lezen tegenkwam) maar geen van allen scheen te helpen. Totdat ik de root uitvoerde.
Heb trouwens superoneclick 2.3.3.0 gebruikt omdat 2.3.3.1 telkens crashte in win7 pro 32bit.
Het root-process gaf zelf aan dat het rooten OK was, ik neem dus voor het gemak aan dat het rooten volledig gelukt is.. (de app fasterfix werkt nu wel, dus root is gelukt!)
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat ik het GPS gebeuren wel erg beu was.
ok'e, ik had niet door dat het van de LG-website af kwam.vDorst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:56:
v20q is officeel van de LG website te downloaden. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Omdat ik wel zeker wilde zijn dat er niet meer geknoeit was. Helaas is het upgrade naar de nieuwe versie wel veel poespas bij nodig.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan omdat ik het GPS gebeuren wel erg beu was.
ga het daarom volgende week ofzo testen, mocht v20m toch niet zijn wat ik graag wil..
bedankt voor je opmerking hierover.
Klopt dit?
Klopt: V20Q wordt niet OTA/via de update tool aangeboden. Geen idee waarom, en gezien de communicatie rond V20M schat ik zo in dat het geen enkele zin heeft LG (vip) support daarover aan te spreken, aangezien de informatie op het forum voor lijkt te lopen op LG support.XanderDrake schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:44:
Net even met de LG update tool gecheckd, ik kan niet via die manier updaten van V20m naar V20q.
Klopt dit?
In principe blijven al je applicaties gewoon geïnstalleerd met een nieuwe LG ROM (en je krijgt google+ en google music erbij). Uiteraard heb je van te voren een backup gemaakt voor de zeldzame gevallen dat het fout gaat.
Oh ja: mogelijk nadeel: Je kon niet naar V20O(europe open) naar V20M(NL OTA update) via de OTA/LG suite. Dus als je op V20Q zit loop je het risico dat je daarna ook weer handmatig zult moeten updaten als ICS volgend jaar
Mooi dat superoneclick weer werkt. Kun je evt ook met rootcheck (staat in market) controleren.Hotdog schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:47:
[...]
Heb trouwens superoneclick 2.3.3.0 gebruikt omdat 2.3.3.1 telkens crashte in win7 pro 32bit.
Het root-process gaf zelf aan dat het rooten OK was, ik neem dus voor het gemak aan dat het rooten volledig gelukt is..
===========
Iemand nog een idee voor mijn screenprotector vraag?
[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 08-03-2012 14:36 ]
Ik heb deze screenprotector gekocht.leuk_he schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:42:
[...]
Rooten versneld in theorie de telefoon niet. Het geeft je de mogelijkheid je telefoon verder te tweaken waardoor hij wel sneller wordt. Aangezien superoneclick bij jou nog (of weer?) werkt denk ik dat je niet op de laatste ROM zit. want als ik het goed begrepen heb werkt superoneclick niet op 2.3.4.
dus -->===================
Ik had het plastic je over het scherm dat er na levering op zat erop laten zitten. Echter dat is beschadigd door een domme actie van mij. Dus nu heb ik een nieuwe screenprotector besteld. Echter die is zo stug dat er aan de rechter en linkerkant de bolling van de rand niet goed gevolgd wordt. In combinatie met de siliconen case komt er daardoor lucht aan de onderkant. Shop bied heelvriendelijk aan nogmaals een setje op te sturen, of geld terug te bieden, en uiteraard kan ik zelf bij gaan knippen, maar dan blijft de vraag:
Wie heeft een goedkope screenprotector gekocht en waar, waar de zijkanten wel GOED aansluiten?
http://www.leka-trading.c...uct/product&product_id=99
Was de goedkoopste die ik kon vinden, maar dat betekent zeker niet dat ie slecht is, integendeel.
Er is aan de zijkanten ongeveer 1cm weg gelaten zodat ie altijd goed past.
hoidoei
Dat klopt. Ik weet niet wanneer LG dat vrij gaat geven voor de Nederlandse markt.XanderDrake schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:44:
Net even met de LG update tool gecheckd, ik kan niet via die manier updaten van V20m naar V20q.
Klopt dit?
net geinstalleerd maar het maakt bij mij op mijn 2X geen enkel verschil bij het afspelen van muziek, handsfree bellen of navigatie, doe ik iets verkeerd???
Ik heb er gelijk een gekocht toen ik mijn telefoon had, zit er dus nu zo'n 11 maanden op en laat nog helemaal nergens los. Sluit ook perfect aan (met bolling) op de telefoon. En is goedkoop. Je moet hem wel aanbrengen met een water & zeep oplossing. Zo'n invisible shield manier. Nu na bijna een jaar is hij nog steeds prima, geen krassen, wel wat kleine putjes. Maar ach, voor 4 euro is dat niet erg, ze zitten in ieder geval niet in mijn scherm!leuk_he schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:42:
[...]
Linkje: http://www.ebay.com/itm/X...ories&hash=item4aaa7dfb03 De XtremeGuard protector!
hoidoei
En sinds 20q is mijn 2x geweldig goed geworden, geen crashes en geen traagheid meer, mede dank zij gebruik van cpu assistent. Heb ook cputuner geinstalleerd en geprobeerd om het gebruik van de batterij te verbeteren, maar dat is denk ik nog niet gelukt. Voor cputuner moet die trouwens wel geroot zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Joop557 op 08-03-2012 21:37 ]
Inderdaad helemaal niet nodig. En trouwens het verplaatsen zelf kan ook handmatig via het beheer van applicaties, alleen wordt je er dan niet op geattendeerd dat bij het installeren van een app deze op de interne sd geplaatst kan worden, Er is trouwens nog een heel interessante app nl. GLtoSD, waarvoor wel root nodig is. Daarmee kun je de data van gameloft spellen, welke gedownload wordt naar je interne sd, naar je externe sd verplaatsen en welke dan via een speciale mount toch beschikbaar komt aan het spelletje. Shrek carting, spiderman etc gebruiken dan nog maar heel weinig ruimte. Ik ben er nog niet uit of dit ook voor andere bijv Nvidia spelletjes zou kunnen, want die gebruiken ook enorm veel data. Maar dat moet je dan waarschijnlijk met de hand instellen, waarvoor ook GL to SD wel de mogelkijkheid biedt.Remcom00 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:39:
Voor App2SD is toch geen root nodig?
Oh ok. Kan je bij die app2sd dan wél kiezen of je een app wil verplaatsen naar het interne geheugen of de microSD?Joop557 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:15:
Inderdaad helemaal niet nodig. En trouwens het verplaatsen zelf kan ook handmatig via het beheer van applicaties, alleen wordt je er dan niet op geattendeerd dat bij het installeren van een app deze op de interne sd geplaatst kan worden,
DIT klinkt als hetgeen wat ik zoek. Games, al dan niet van GameLoft, verbruiken zowat al mijn intern geheugen, als ik die kan verplaatsen scheelt het mij gigabytes.Er is trouwens nog een heel interessante app nl. GLtoSD, waarvoor wel root nodig is. Daarmee kun je de data van gameloft spellen, welke gedownload wordt naar je interne sd, naar je externe sd verplaatsen en welke dan via een speciale mount toch beschikbaar komt aan het spelletje. Shrek carting, spiderman etc gebruiken dan nog maar heel weinig ruimte. Ik ben er nog niet uit of dit ook voor andere bijv Nvidia spelletjes zou kunnen, want die gebruiken ook enorm veel data. Maar dat moet je dan waarschijnlijk met de hand instellen, waarvoor ook GL to SD wel de mogelkijkheid biedt.
Alleen ja, root he? Zijn er echt geen alternatieven?
Ok, het is effe 10 minuten zweten om te rooten, maar verder heeft het geen gevolgen hoor. Het is niet alsof je een complete custom rom hoeft te installeren he? En hierboven geeft iemand aan dat superoneclick gewoon werkt.XanderDrake schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:22:
Dus wat is je probleem met root?
[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 09-03-2012 10:29 ]
App2SD verplaatst de app van je interne tel geheugen naar de interne sd en niet naar de externe sd. De data van de games komt altijd op je interne sd, die kan dus flink vollopen. Je kunt je camera settings veranderen zodat foto's en video's op de externe sd komen. ALs je een wallpaper app hebt die pics download via internet. moet je af en toe ook de cahce opschinen, want die kan ook flink oplopen. En met de app GL to SD wordt de data van gameloft spelletjes verplaatst van interne SD naar de externe SD en via een speciale mount doorverwezen, waarvoor dus root rechten nodig zijn (voor de mount dus). Dat kan dus niet anders. Maar clockworkmod en root (met busybox natuurlijk) kan heel eenvoudig geinstalleerd worden. En met clockworkmod kun je een prima backup maken (op je externe sd) van je flashgeheugen.XanderDrake schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:22:
[...]
Oh ok. Kan je bij die app2sd dan wél kiezen of je een app wil verplaatsen naar het interne geheugen of de microSD?
[...]
DIT klinkt als hetgeen wat ik zoek. Games, al dan niet van GameLoft, verbruiken zowat al mijn intern geheugen, als ik die kan verplaatsen scheelt het mij gigabytes.
[ Voor 6% gewijzigd door Joop557 op 12-03-2012 21:33 ]
[ Voor 16% gewijzigd door hejkompas op 09-03-2012 17:05 ]
Echter in standby/gelocked schakelt de mobiel Wifi uit en springt die op 3g (wat uitgeschakeld is).
Conclusie :
Whatsapp of email synchroniseerd niet en ik krijg geen melding dat er een nieuw bericht is....

Weet iemand een oplossing?
Of misschien een idee om Wifi altijd aan blijft staan?
Alvast bedankt!
"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"
Zo uit mijn hoofd, maar je komt er wel dan
Is gelukt, zo is het zo iets kleins.
"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"
Vergeet wel niet dat je batterij nu waarschijnlijk sneller zal leeglopen...
Het verschil bij mijn O2x:Fire69 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:27:
No problem
Vergeet wel niet dat je batterij nu waarschijnlijk sneller zal leeglopen...
3G - 6 tot 8 uur accu
Wifi - 3 dagen accu.
Beiden gemeten in standby mode....
Dit is overigens op mijn Nexus niet beter, sterker nog, dan is het op Wifi zelfs slechter
hoidoei
Verwijderd
Paar berichten boven de jouwe staat het antwoord...VincentV. schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:27:
Weet iemand of je telefoon nog steeds geroot/rootbaar is na een update naar V20Q ?

probeer het inderdaad.VincentV. schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:27:
Weet iemand of je telefoon nog steeds geroot/rootbaar is na een update naar V20Q ?
voer wel SuperOneClick uit als administrator, mocht je win7 of vista gebruiken..
Verwijderd
Als ik de stappen uitvoer, blijft LG Mobile tool roepen dat ik de laatste versie al heb:
"Uw telefoon heeft al de laatste software versie. Er is geen update nodig."
Enig idee iemand
Blijkbaar moet je zorgen dat hij niet op internet kan checken. Dat doen ze met dat script dat de server van lg in de hostfile zet en tijdelijk lokaal een htp server draait. Even teruglezen over 20Q hierboven.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:02:
ik krijg de 20Q niet op mijn 20M versie.
Verwijderd
Maar als hij het echt niet wil gaan doen, kijk dan eens in "gps test" naar hoe je ontvangst is.
Het beste is om een navigatie programma te nemen van de market waarbij je kaarten eenmalig kunt downloaden en (levenslang) recht op een update hebt. Ik gebruik zelf Sygic en heb de kaarten van de benelux gekocht voor 15 euro. De software is gratis. Als de kaarten op je telefoon staan heb je niet meer een data verbinding zoals voor googlemaps nodig. En dat scheelt vooral in het buitenland in je kosten voor dataverkeer. Werkt dus heel goed op de O2X en heeft veel nuttige features, zoals reisboek, wandelen, etc etc.Mr_gadget schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:40:
Kan iemand mij een tip geven hoe ik de gps in het buitenland kan gebruiken? Als ik wifi kan gebruiken of dataverkeer dan werkt de gps prima. Echter als de datatoegang uit is dan werkt de gps niet meer.. het icoontje knippert wel maar kan niet verbinden...
De navigatie is vlekkeloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Joop557 op 20-03-2012 15:19 ]
Verder ben ik wel te vrede over Sygic.
Tja ik had onlangs deze vraag neergelegt bij Tomtom benelux via facebook.XanderDrake schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:34:
Ik zit te wachten op TomTom voor android. Maar dat is als wachten op Godot
Het antwoord wat ik kreeg was: we zijn er mee bezig...

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Zweten? Het heet niet voor niets Super One Click, zo okselfris als het maar kanleuk_he schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:29:
[...]
Ok, het is effe 10 minuten zweten om te rooten, maar verder heeft het geen gevolgen hoor. Het is niet alsof je een complete custom rom hoeft te installeren he? En hierboven geeft iemand aan dat superoneclick gewoon werkt.
Dus wat is je probleem met root?
[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 22-03-2012 16:18 ]
Verwijderd
Inderdaad je moet even ervoor zorgen dat je small http server installeert en draait.leuk_he schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:25:
[...]
Blijkbaar moet je zorgen dat hij niet op internet kan checken. Dat doen ze met dat script dat de server van lg in de hostfile zet en tijdelijk lokaal een htp server draait. Even teruglezen over 20Q hierboven.
En dan pas je hostfile aanpast.
Nu kijken of Q daadwerkelijk het verschil maakt (snelle gps fix)
Update//Niet echt.
Pas toen ik de tel terugzette naar de fabrieksinstellingen had ik binnen no time een fix.
Waarschijnlijk heb ik teveel instellingen verpest (trucje via hiddenmenu)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 14:43 . Reden: aanvulling ]
Hier kun je de originele accu bestellen. Dit heb ik gedaan omdat de huidige accu al een jaar in gebruik is en een nieuwe langer mee gaat.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.