Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Had op z'n minst een bevestiging kunnen vragen.
Dus nu draai ik maar Miui omdat die toch leeg was
Wel een Engelse, want de Nederlandse is maar half vertaald..
Met de vorige firmware keek ik toch vaak naar de Status in de Settings, omdat hij bijvoorbeeld tussen 50% en 30% niet leek te verspringen.
Verder nog geen klachten of andere dingen tegengekomen (afgezien van video chat in GTalk en nieuwe muziekspeler die al eerder vermeld zijn).
Before me there were many, after me there will be none
[ Voor 86% gewijzigd door Ginz op 05-05-2012 17:51 ]
Before me there were many, after me there will be none
Maar het maakt dus niet uit welke versie er momenteel op je telefoon staat
Verwijderd
Misschien is dit een oplossing: naar v20m met deze methode!DJ Hentai schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:51:
Wie o wie kan mij helpen: is er een (BIN)flashversie van v10q ergens online?
[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's
Restore Stock:
Om je telefoon helemaal terug te zetten naar stock heb je de volgende files nodig:
• SmartFlash P990 utility file
• SmartFlash drivers Driver Files (heb je waarschijnlijk al geïnstalleerd tijdens het rooten.
• LG origineel V20m Dit is versie 20m met baseband 0725, dit is de meest recente versie in Nederland.
Als je deze bestanden gedownload hebt, volg dan de volgende stappen:
• Install the utility file
• Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
• Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
• Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
• Select the 'ROM Copy D/L' tab
• Ensure 'Normal Mode' is selected
• Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
• Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
• Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
• Click 'Start' and wait for the flash to complete
Zodra het programma aangeeft dat hij klaar is, verwijder je de USB kabel, doe je de batterij terug in de telefoon en start je de telefoon opnieuw op. De eerste keer opstarten duurt wat langer dus houd hier rekening mee.
Dit in een poging om met de stock video player app 720p mkvs over het netwerk af te spelen ?
Verwijderd
Je wilt films op je foon kijken vanaf een netwerk share?Rde schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:17:
Is het iemand al gelukt om een netwerk share te mounten op een geroote lg2x ?
Dit in een poging om met de stock video player app 720p mkvs over het netwerk af te spelen ?
Werkt prima hoor, met de meeste file managers kan je gewoon je netwerk share's toevoegen.
Doe het zelf met ES File Explorer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 11:00 ]
Thanks,Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:55:
[...]
Je wilt films op je foon kijken vanaf een netwerk share?
Werkt prima hoor, met de meeste file managers kan je gewoon je netwerk share's toevoegen.
Doe het zelf met ES File Explorer.
[afbeelding]
ES File Explorer werkt inderdaad (voor divx avi files en zo te streamen dan toch)
MKvs met 720p lukt niet vrees ik (krijg dan van de videospeler een video indeling niet ondersteund melding)
Lokaal werkte ice age 3 720p mkv wel maar dat was ook wel een van de enige.
In je webbrowser IP xxx.xxx.xxx.xxx:41952 invullen en je kan browsen en kijken.
Verwijderd
De ingebouwde player van ES pakt inderdaad geen mkv,s. Daar zul je een player uit de market voor moeten hebben die mkv ondersteund. Mobo player bijvoorbeeld.Rde schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:00:
[...]
Thanks,
ES File Explorer werkt inderdaad (voor divx avi files en zo te streamen dan toch)
MKvs met 720p lukt niet vrees ik (krijg dan van de videospeler een video indeling niet ondersteund melding)
Lokaal werkte ice age 3 720p mkv wel maar dat was ook wel een van de enige.
Als je dan in ES een mkv pakt zal er gevraagd worden met welke toepassing je de file wil openen, zelfde als de autorun functie in je windows.
Verwijderd
hoidoei
Hm, ga ik ook eens testen om foto's te maken met de backcover eraf, want mij foto's zijn ook superwazig.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:29:
Ik heb een gaatje geboord in dat plastic/glas achtig iets dat voor de cameralens zit en de O2X maakt supermooie foto's, waar het voorheen enorm wazig was
Als dat werkt, gaat dat ganse raampje er ook uit!
Verwijderd
Niet echt.Remcom00 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:49:
Heb je ergens een tutorial?
Gewoon de binnenkant van het kleptje zie je een soort opening. Die moet je open boren. Niet van de buitenkant want dan krijg je dikke scheuren door het glas van buiten. Al zou je dat hebben, dikke shit.
Ik overwoog een nieuwe digicam te halen maar na het doen van dit zijn de foto's verbazigwekkend mooi. Hier kan ik nog wel mijn laatste contractjaar mee uithouden
Verwijderd
Gewoon doen, je zal geen spijt krijgenFire69 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:01:
[...]
Hm, ga ik ook eens testen om foto's te maken met de backcover eraf, want mij foto's zijn ook superwazig.
Als dat werkt, gaat dat ganse raampje er ook uit!
Verwijderd
Maarja blijft LG
Lg Notification Optimus 2X is er een vanVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:13:
weet iemand hoe die app heet die touchknoppen als lichtnotificatie gebruikt ?
Fullscreen speelt hij hier trouwens wel soepel in niet-hd op cm7, niet fullscreen ook niet vloeiend
[ Voor 17% gewijzigd door hejkompas op 04-05-2012 20:26 ]
De mijne speelt hem (niet in HD) wel vlekkeloos af. In HD komt de opmerking dat de video niet geoptimaleseerd is voor mobile apparaten. Dan wordt die wel een beetje schokkerig. Op de PC onder Windows 7 is het geluid niet synchroon met de lipbeweging, op mijn 2X wel.MPGalien schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:11:
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom de flash video's in de stock browser zo haperen? Als voorbeeld de hands-on video van tweakers van de Galaxy S III. HD staat niet aan, maar toch speelt ie 'm niet lekker af. De Sony Ericsson Xperia Neo V van mijn zusje speelt die video wel vlekkeloos af (wel ICS, maar een single-core processor)
Daarmee breken ze hun eigen belofte, maar dat is niet nieuw voor ze....
Source :
http://www.androidplanet....d-komt-in-derde-kwartaal/
https://www.facebook.com/...ffset=0&total_comments=14
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Ze kunnen op 3/4de van een jaar een volledig nieuw toestel ontwikkelen, maar een bestaand toestel updaten naar een nieuwe versie binnen die periode, da's blijkbaar te veel gevraagd
Dit lag inderdaad al in de lijn der verwachting. LG kennende zal het ook pas aan het einde (ongeveer de laatste dag) van Q3 komen. Dat zal de wereldwijde release zijn, voor Nederland zal het waarschijnlijk dan nog 1-1,5 maand duren voordat de update beschikbaar is. Kortom, als het eerder komt is het mooi meegenomen, maar ik reken er al lang niet meer op.Fire69 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:51:
Had je dan iets anders verwacht?
Ze kunnen op 3/4de van een jaar een volledig nieuw toestel ontwikkelen, maar een bestaand toestel updaten naar een nieuwe versie binnen die periode, da's blijkbaar te veel gevraagd
Maar ik was dit "nieuws" nog niet tegen gekomen in dit topic, vandaar dat ik het even meld.
Ik hoop alleen dat meer mensen LG links gaan laten liggen en voortaan een ander merk kopen.
HTC, SE en Samsung hebben inmiddels allemaal al een ICS update uitgebracht (of het nu positief of negatief ontvangen wordt, staat even niet ter discussie) en LG laat hun klanten in de kou staan.
En als LG nou gewoon eens de broncode voor de Nvidia chipset vrij zou geven, dan is er in no time een echt goede ICS versie (Cyanogenmod 9).
Wat dat betreft kan LG een voorbeeld nemen aan SE, die zelfs custom ROM makers helpt...
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Was niet persoonlijk bedoeld hoorspeedme schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:00:
Nee, ik vind het uiteraard niet gek gezien de lange uitstel van Gingerbread.
Maar ik was dit "nieuws" nog niet tegen gekomen in dit topic, vandaar dat ik het even meld.
Zeker en vast, voor mij nooit meer een LG. Had zelfs al beter moeten weten en deze niet kopen, gezien de slechte ervaringen met de Viewty van mijn vrouw...Ik hoop alleen dat meer mensen LG links gaan laten liggen en voortaan een ander merk kopen.
HTC, SE en Samsung hebben inmiddels allemaal al een ICS update uitgebracht (of het nu positief of negatief ontvangen wordt, staat even niet ter discussie) en LG laat hun klanten in de kou staan.
Tja, die broncode zullen ze wel niet zomaar mogen vrijgeven, die blijft waarschijnlijk van Nvidia.En als LG nou gewoon eens de broncode voor de Nvidia chipset vrij zou geven, dan is er in no time een echt goede ICS versie (Cyanogenmod 9).
Wat dat betreft kan LG een voorbeeld nemen aan SE, die zelfs custom ROM makers helpt...
Maar ik snap echt niet hoe hun team van devs niet sneller een update kan uitbrengen. Ze hebben alle technische documenten, support van Nvidia, .... en toch kan het team van CM9 het een jaar eerder uitbrengen dan hun.

Simpel : ze focussen zich niet op het tevreden houden van bestaande klanten, maar meer op het uitbrengen van nieuwe telefoons. Ondertussen hebben ze al heel wat nieuwe telefoons uitgebracht of aangekondigt (3D Max, nieuwe quad-core, etc) en al deze telefoons hebben wel ICS (dus de kennis zouden ze wel ondertussen hebben, zou je denken toch ?).Fire69 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:05:
Tja, die broncode zullen ze wel niet zomaar mogen vrijgeven, die blijft waarschijnlijk van Nvidia.
Maar ik snap echt niet hoe hun team van devs niet sneller een update kan uitbrengen. Ze hebben alle technische documenten, support van Nvidia, .... en toch kan het team van CM9 het een jaar eerder uitbrengen dan hun.
Naja, ik zing mijn contract uit en neem daarna lekker de SG3 die dan inmiddels vast in prijs gezakt is (kan pas in februari 2013 verlengen....)
Ik hetzelfde hier. Vind dit echt belachelijk. Ipv de SG3 ga ik voor de nieuwe Nexus van Google. Puur android! Dat is nu ook niet altijd top gegaan met de updates heb ik begrepen, maar in ieder geval een stuk beter dan LG.speedme schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:11:
[...]
Simpel : ze focussen zich niet op het tevreden houden van bestaande klanten, maar meer op het uitbrengen van nieuwe telefoons. Ondertussen hebben ze al heel wat nieuwe telefoons uitgebracht of aangekondigt (3D Max, nieuwe quad-core, etc) en al deze telefoons hebben wel ICS (dus de kennis zouden ze wel ondertussen hebben, zou je denken toch ?).
Naja, ik zing mijn contract uit en neem daarna lekker de SG3 die dan inmiddels vast in prijs gezakt is (kan pas in februari 2013 verlengen....)
Geen foon, maar ook geen andere LG hardware.
faiLG....
Maar ik moet wel zeggen dat ik nu wel Google phones overweeg, toch echt wel lekker dat vanilla. Alles anders maakt het bloated en traag, zelfs bij de GSII...
[Edit] en dan nog wat, is het niet Q3 vanaf volgende maand? Klinkt ineens niet zo lang meer.
[ Voor 17% gewijzigd door XanderDrake op 07-05-2012 21:31 ]
nee volgende maand is de 6e maand dus das nog Q2.XanderDrake schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:30:
Ach ja. Galaxy note eigenaren hebben een veel nieuwere telefoon en zitten ook nog steeds met Gingerbread opgeschepen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik nu wel Google phones overweeg, toch echt wel lekker dat vanilla. Alles anders maakt het bloated en traag, zelfs bij de GSII...
[Edit] en dan nog wat, is het niet Q3 vanaf volgende maand? Klinkt ineens niet zo lang meer.
En ik zou er zelf vanuit gaan dat ICS voor nederland er pas aan het einde van het jaar is.
LG hecht gewoon geen waarde aan mensen die al iets bij hun gekocht hebben. Ze hechten alleen waarde aan nieuwe klanten.
Wat ze niet beseffen is dat deze oude klanten na hun absurd slechte service waarschijnlijk nooit meer iets bij hun kopen. Het is niet zo alsof er geen keuze is op de smartphone markt.
Bij Sony word er tenminste waarde gehecht aan oude klanten door deze als eerste hun ICS update te geven, alhoewel sommige nieuwe klanten daar weer niet blij mee zijn.
Verwijderd
Ik zit sinds enkele maanden op 2.3.4 v20r via online update via phone menu en was zeker tevreden!
Daarna een factory reset gedaan en ervoor gekozen de lg zo schoon mogelijk te houden zonder installatie van zelden gebruikte apps. (Immers als je het een keer weer nodig hebt kan het binnen een minuut weer via playstore danwel een site als apktop binnengehaald worden)
Wel heb ik mn lg sinds vorige week geROOT om de ram veslindende en doorgaans (voor mij) onnodige systeemapps te kunnen verwijderen. Zo heb ik tal van deze apps zoals Fsecure,on screen phone,backup, sns (lg twitter en lg facebook),ongebruikte wallpapers, carhome app etc etc) verwijderd.
En nu is ie werkelijk GEWELDIG! Fracties sneller dan zonder deze root actie.
Tip: gebruik verder geen onnodige ram-manager apps. Gingerbread handelt geheugenbeheer zelf goed af. Met zo'n app verstoor je juist dat proces.
Ik heb dit ook precies zo gedaan omdat de batterijduur nog altijd erbarmelijk is te noemen.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:41:
Ik vind de lg optimus 2x juist een toptoestel! Blablablaa.....
Tip: gebruik verder geen onnodige ram-manager apps. Gingerbread handelt geheugenbeheer zelf goed af. Met zo'n app verstoor je juist dat proces.
Of het nu echt scheelt kan ik niet echt beoordelen want zo ervaar ik het niet. Klachten die ik momenteel nog altijd ervaar:
- batterijduur (feitelijk sinds G+ erbij is gekomen)
- ik mis gesprekken terwijl de telefoon aan staat¿, gelukkig word ik hierover ge-smst door T-mobile
- dataverkeer start niet/moeilijk op nadat er tussen 3g/wifi geschakeld wordt
- eens in de 2 dagen een herstart is noodzakelijk ivm te traag reageren van het gehele apparaat
Iemand die een stabiele custom rom kan aanbevelen? Alleen CM7!
Dit is mij in ieder geval niet opgevallen maar daarentegen bel ik ook niet iedereen in mijn contacten op dagelijkse basischeapcharlie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:22:
Vraagje : Ik mis (volgens mij sinds de v20R update) vaak (maar ook weer niet altijd) een flink aantal contactpersonen in mijn contacten-lijst.Zijn er meer gebruikers die dit hebben gemerkt ?
Een grote swap heeft geen zin, aangezien je dan het memory management van android tegen werkt.
apps worden niet sneller, maar switchen tussen apps vertraagt soms net wat minder.
[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 18-05-2012 20:56 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik zou graag dezelfde handelingen doen. Ik vraag me wel af :Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:41:
Ik vind de lg optimus 2x juist een toptoestel!
Ik zit sinds enkele maanden op 2.3.4 v20r via online update via phone menu en was zeker tevreden!
Daarna een factory reset gedaan en ervoor gekozen de lg zo schoon mogelijk te houden zonder installatie van zelden gebruikte apps. (Immers als je het een keer weer nodig hebt kan het binnen een minuut weer via playstore danwel een site als apktop binnengehaald worden)
Wel heb ik mn lg sinds vorige week geROOT om de ram veslindende en doorgaans (voor mij) onnodige systeemapps te kunnen verwijderen. Zo heb ik tal van deze apps zoals Fsecure,on screen phone,backup, sns (lg twitter en lg facebook),ongebruikte wallpapers, carhome app etc etc) verwijderd.
Welke app's heb je allemaal verwijdert, en kun je die zomaar verwijderen met root access?
En kun je die Systeem app's later nog weer terug krijgen?
Laatste vraag : Werkt deze root methode nog? Of gebruiken jullie wat anders?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599
1: Rooten volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953182 met deze drivers http://algmcdn.lgmobile.c...dev?fileKey=UW00120120425Arnoldsmit schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Laatste vraag : Werkt deze root methode nog? Of gebruiken jullie wat anders?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599
2: Recovery installeren volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098745 install-ext als je een sd kaart in je telefoon hebt gestopt, install-int als je dat niet hebt gedaan.
3: Telefoon uitzetten. Weer aanzetten met power + volumedown. Daarmee kom je in Recovery modus.
4: Mods installeren volgens http://wiki.cyanogenmod.c...Guide#Method_via_Recovery in Recovery modus kan je bij advanced usb mounten om de zip's erop te zetten.
De stable en RC's zijn zeer goed. Vergeet niet de gapps te flashen anders heb je geen market, gallery, google sync enz.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=953182 met deze drivers http://algmcdn.lgmobile.c...dev?fileKey=UW00120120425
De laatste RC van hier http://download.cyanogenmod.com/?device=p990&type=RC
ik freeze ("vastzetten") ze met link2sd.Arnoldsmit schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Welke app's heb je allemaal verwijdert, en kun je die zomaar verwijderen met root access?
En kun je die Systeem app's later nog weer terug krijgen?
Weg:
-facebook,
-gtalk , google +
-backup (gebruik titanium ipv)
-carkit
-fsecure mobile(scannen van de sd kaart kost veel tijd)
-lg suite
-on screen phone
-remotecall (is verdorie gewoon een backdoor als je het mij vraagt)
-SNS
kun je altijd weer terughalen(unfreeze) uiteraard. en ze komen ook terug als je de firmware upgrade.
[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 19-05-2012 00:53 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Hey de scanning van de sd kaart van Fsecure kun je in de settings gewoon separaat uitzetten hoor en dan is het een prima app. Het is dan mogelijk om je phone terug te vinden als die zoek is of gestolen en dat lijkt mij toch ook een geweldige en belangrijke feature.leuk_he schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:49:
[...]
ik freeze ("vastzetten") ze met link2sd.
Weg:
-facebook,
-gtalk , google +
-carkit
-lg suite
-on screen phone
-SNS
kun je altijd weer terughalen(unfreeze) uiteraard. en ze komen ook terug als je de firmware upgrade.
[ Voor 3% gewijzigd door Joop557 op 21-05-2012 10:32 ]
Ik heb where is my droid erop staan --> kost geen geheugen en /of performance. fsecure was veel te luid met berichten, en wellicht performance naar mijn zin. En of hij goed scande vraag ik me erg af.Joop557 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:31:
[...]
Het is dan mogelijk om je phone terug te vinden als die zoek is of gestolen en dat lijkt mij toch ook een geweldige en belangrijke feature.
http://www.makeuseof.com/tag/6-apps-lost-android-phone/ --> ook NADAT je telefoon kwijt is kun je uiteraard een terugvind app erop zetten. Heeft met name zin als GPS aan staat. (Uiteraard ben JIJ voorbereid,maar te weten dat dit kan, is uiteraard zeer nuttig om je onhandige vrienden te helpen)
[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 21-05-2012 10:52 ]
Weet iemand of je de ram hack kan toepassen op een geroote lg2x zonder custom rom ?
Daarmee zou wat ram vrij komen die de gpu nu teveel heeft toegewezen gekregen (128mb)
En nog een vraag weet iemand hoe je de tag locatie optie in de camera app kunt aan laten staan?
Na verlaten van de app komt die telkens weer op off.
Mvg
leuk_he schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:49:
[...]
ik freeze ("vastzetten") ze met link2sd.
Weg:
-facebook,
-gtalk , google +
-carkit
-lg suite
-on screen phone
-SNS
Ik wil mijn lg optimus terug flashen naar origineel, omdat voor in te ruilen bij VIP service, maar hoe kan ik dit doen, omdat de drivers etc. Niet meer te downloaden zijn via de links die in dit topic staan.
Grt.
[ Voor 3% gewijzigd door forschelen op 10-06-2012 19:57 ]
[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's
Dat durf ik alleen nog maar te zeggen als ICS goed en wel verkrijgbaar is.Supremo schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:11:
Nu geen slechte keuze voor mensen met een beperkt budget.
Nee, nee dat vind ik niet. De One V heeft slechts een oude single core op 1ghz met ditto oude GPU. Sorry maar als de O2X over ICS beschikt is One V die niet beter.418O2 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:29:
dan nog is de HTC One V een betere keus
Verwijderd
ik ben van plan de 2x speed te gaan halen, maar ik hoor veel slechte verhalen over het bestuuringssysteem, is deze nou echt zo slecht of overdrijven mensen ?
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 19:43 ]
Wat zou er slecht aan het besturings systeem moeten zijn ?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:35:
Ik heb even een vraagje,
ik ben van plan de 2x speed te gaan halen, maar ik hoor veel slechte verhalen over het bestuuringssysteem, is deze nou echt zo slecht of overdrijven mensen ?
De o2x draait inderdaad een oudere versie van android ( 2.3.4 ) met een LG schil er over heen.
De beloofde update naar 4.0.x duurt inderdaad erg lang, Lg heeft redelijke tot slechte software support maar toestel doet het bij mij al ruim een jaar prima.
Als je toch wat wil experimenteren met android 4.0 kan je eventueel een rom draaien, op de xda developers website heb je een ruime keuze.
Verwijderd
Ja nou ik heb geen idee, ik hoorde wat verhalen hier en daar.taz3d_nl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:52:
[...]
Wat zou er slecht aan het besturings systeem moeten zijn ?
De o2x draait inderdaad een oudere versie van android ( 2.3.4 ) met een LG schil er over heen.
De beloofde update naar 4.0.x duurt inderdaad erg lang, Lg heeft redelijke tot slechte software support maar toestel doet het bij mij al ruim een jaar prima.
Als je toch wat wil experimenteren met android 4.0 kan je eventueel een rom draaien, op de xda developers website heb je een ruime keuze.
nou dan ga ik hem maar bestellen he
Je kan je vorige post ook editenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:45:
trouwens, heeft iemand nog een aanbevolen rom ?
En custom roms liever hier: [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's
Er is nog geen rubriek geopend voor deze in tweakers, dus moet wel binnenkort gebeuren lijkt me.
Ik heb nu nog de optimus 2x en ben altijd best wel tevreden geweest behalve met het gps probleem. Het scherm van de 4X HD schijnt echt het beste van het beste te zijn. En de software zou deze keer bijzonder goed getest en probleemloos en heeeel snel zijn.
Ook ik ben best tevreden over mijn telefoon, hardware matig gezien dan.Joop557 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:
Heb vanavond de Optimus 4x HD voorbesteld bij pdashop. Wordt vooralsnog 29 juni aanstaande geleverd. De zwarte dus. Ben heel benieuwd. De eerste berichten oa op amazon in Duitsland zijn zeer positief.
Er is nog geen rubriek geopend voor deze in tweakers, dus moet wel binnenkort gebeuren lijkt me.
Ik heb nu nog de optimus 2x en ben altijd best wel tevreden geweest behalve met het gps probleem. Het scherm van de 4X HD schijnt echt het beste van het beste te zijn. En de software zou deze keer bijzonder goed getest en probleemloos en heeeel snel zijn.
En gelukkig met dank van de community (XDA, Modaco) zijn er genoeg custom roms te vinden die het plezier (software matig) verhogen.
Maar de service van LG blijft gewoon beneden elk peil en daarom zal ik nooit meer enig LG produkt kopen.
Het is gewoon een schande hoe LG updates blijft beloven en niets waar maakt.
Ik heb de optimus 2x pas 2,5 maand. Ik heb geen ervaring met android 2.2 gehad in combinatie met de optimus 2x. Zelf ben ik best tevreden voor wat je krijgt voor de prijs. Stock 2.3.4 van LG in combinatie met Go Launcher werkt prima en snel. GPS problemen heb ik in v20R niet , ookal gebruikt ik het niet heel veelVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:35:
Ik heb even een vraagje,
Er is geen enkel nieuws meer naar buiten gekomen. Alleen iets van (volgens mij) LG India ofzo, die zeiden dat het Q3 werd ipv Q2. De originele belofte voor de 2X staat namelijk nog steeds Q2, wat nog maar 8 dagen is...tenaci schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:45:
Is er al meer nieuws of LG Q3 de release van ICS gaat halen? Als ze het niet halen zal het voor een hoop mensen geen zin meer hebben omdat ze dan toch een nieuw toestel mogen uitzoeken(ik in maart).
Ik verwacht dat ze het niet gaan halen en het echt nog wel even duurt helaas.
Ben ook erg benieuwd. Ik zie wat tegenstrijdigheden over capaciteit en uitbreidbaar geheugen van het toestel. LG zelf zegt 8GB en een micro-sd-kaartslot, maar het door jou genoemde Amazon en een paar andere winkels hebben het over 16GB, zonder uitbreidingsmogelijkheid.Joop557 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:
Heb vanavond de Optimus 4x HD voorbesteld bij pdashop. Wordt vooralsnog 29 juni aanstaande geleverd. De zwarte dus. Ben heel benieuwd. De eerste berichten oa op amazon in Duitsland zijn zeer positief.
aka pluim003
Volgens mij is het voor de Optimus 4X HD 16 GB sd intern + 1 GB ram (of rom???) en maximaal micro sdhc van 64 GB. Er zitten wel weer veel fouten in de specs bij LG Nederland, heel slordig. LG Duitskland heeft het veel beter gespecificeerd. Batterij is 2150 MAH en spreektijd is veel langer en ook de stanhdby tijd. Aantal contacten etc is onbeperkt.DikkieDick schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:17:
[...]
Ben ook erg benieuwd. Ik zie wat tegenstrijdigheden over capaciteit en uitbreidbaar geheugen van het toestel. LG zelf zegt 8GB en een micro-sd-kaartslot, maar het door jou genoemde Amazon en een paar andere winkels hebben het over 16GB, zonder uitbreidingsmogelijkheid.
[ Voor 8% gewijzigd door Joop557 op 26-06-2012 10:46 ]

Eens, alleen ontbreekt het mij aan tijd om een mooie topicstart te maken.Mr_gadget schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:32:
Misschien een idee om een 4x topic aan te maken?Denk steeds dat ICS er is als ik zie dat dit topic omhoog is gekicked
Edit: toch een start gemaakt zie LG Optimus 4X HD P880-draad
[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 26-06-2012 11:49 . Reden: update ]
aka pluim003
Verwijderd
ik weet niet hoe betrouwbaar de UK LG helpdesk is, maar dat kan nog tot september duren (en als we afgaan of de GB release met bijbehorende toezeggingen, tel daar dan nog een paar maanden bij op)Mr_gadget schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:32:
Denk steeds dat ICS er is als ik zie dat dit topic omhoog is gekicked
http://forum.xda-develope...p=27898232&postcount=2051
ik zat nog te twijfelen een 4X te kopen, maar aan LG brand ik m'n vingers niet meer
De update brengt o.a. een nieuwe baseband met zich mee.
LG Italy heeft hier een lijstje met verbeteren (vertaald naar NL):
http://translate.google.n...rnamento-software-v20s%2F
EDIT:
Ik heb ook even bij de LG Webcare NL gevraagd naar de update. Zoals verwacht hebben ze geen informatie over komende updates, en wordt je geadviseerd Twitter te volgen.
[ Voor 14% gewijzigd door MPGalien op 28-06-2012 11:56 ]
Precies.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:35:
[...]
ik weet niet hoe betrouwbaar de UK LG helpdesk is, maar dat kan nog tot september duren (en als we afgaan of de GB release met bijbehorende toezeggingen, tel daar dan nog een paar maanden bij op)
http://forum.xda-develope...p=27898232&postcount=2051
ik zat nog te twijfelen een 4X te kopen, maar aan LG brand ik m'n vingers niet meer
Die nieuwe LG ziet er leuk uit maar op het moment voor mij geen LG meer. Laten ze zich eerst maar eens een jaar of 2 qua support positief laten zien.
En als je ziet hoe ze met de oude Optimus 2x Speed klanten omgaan betwijfel ik dat dit beter geworden is.
Er zijn genoeg andere opties.
De 2X is ongeveer 1 / 2 maanden voor de S2 uitgebracht. Samsungs support blijkt dus echt een stuk beter, allang op ICS en nu ook naar JB! bron: http://www.electricpig.co...reamline-updates-for-all/
De developer bij LG werkt parttime, is chronisch ziek en heeft 46 vakantiedagen per jaar.tenaci schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:19:
Hmmmm als er nog een update komt voor GB dan zal de ICS update nog zeker een aantal maanden op zich laten wachten. Ze gaan echt niet alle controles doorlopen voor iets wat maar een aantal weken. Ik durf hem wel aan ICS komt Q4 of later (of niet) (mijn eigen mening)?
just saying...... Aangezien hij nu alle tijd in de 4x moet stoppen;
ICS komt nooit uit.
Jelly bean zullen we maar niet over beginnen heh?
Is dit waar, of moet ik hier een korreltje zout bij nemen?newbreed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:27:
De developer bij LG werkt parttime, is chronisch ziek en heeft 46 vakantiedagen per jaar.
Een hele grote korrel zout, maar je zou bijna zeggen dat het ergens waar moet zijnMottebelke schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:48:
[...]
Is dit waar, of moet ik hier een korreltje zout bij nemen?

(Koreaanse) zwager werkt bij LG en in Korea hebben ze iets van 5 vakantiedagen (dus 46 zal wel 4,6 zijn) per jaar en ook op zaterdag wordt er standaard door gewerkt.newbreed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:27:
[...]
De developer bij LG werkt parttime, is chronisch ziek en heeft 46 vakantiedagen per jaar.
just saying...... Aangezien hij nu alle tijd in de 4x moet stoppen;
ICS komt nooit uit.
Jelly bean zullen we maar niet over beginnen heh?
aka pluim003
Bron: http://www.lgblog.it/2012...iornamento-software-v20d/
Die Prada phone is pas eind vorig jaar / begin dit jaar in de winkels gekomen. Ik weet niet of LG ook modellen van begin vorig jaar gaat updaten... (ik hoop het uiteraard wel!).MPGalien schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:15:
Helaas nog geen ICS voor ons, maar LG Italië heeft Android 4.0 vrijgegeven voor de PRADA PHONE by LG. Hopelijk betekent dit dat de 2x Speed snel zal volgen...
Simkaart poetsten en opnieuw proberen. Als hij even los gezeten heeft moet je vaak opnieuw booten.greatgonzo schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:15:
heb sinds gisteren ook deze telefoon (overgekocht van iemand). Maar heb nu het probleem dat hij de simkaart niet meer pakt.. Wat is hieraan te doen?
Je kunt hem ook open opstarten zonder batterij als hij aan usb hangt. dan kun je dan bij de simkaart.
Ik ken het echt alleen als mechanisch probleem.
Heb je al een willekeurige andere simkaart geprobeerd? of het nou daaraan ligt of niet?
Hij kan er ook verkeerd om in zitten, is bij mij wel eens gebeurdgreatgonzo schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:15:
heb sinds gisteren ook deze telefoon (overgekocht van iemand). Maar heb nu het probleem dat hij de simkaart niet meer pakt.. Wat is hieraan te doen?
Echter, na een week heb ik opeens weer de oude problemen. Als ik de telefoon snachts aan laat staan is de telefoon standaard s'ochtends zo leeg dat hij niet eens meer opstart, ongeacht hoe vol de batterij in de avond is. Ook heb ik er last van dat mijn scherm opeens uit blijft en de telefoon nergens meer op reageert.
Tussen het heel erg goed en heel erg slecht werken is er echt niks veranderd. Zelfde instellingen (geen wifi, geen gps, standaard mobiel internet aan) en geen nieuwe apps of synchronisatie accounts. Ik had eigenlijk gehoopt dat deze problemen (exact hetzelfde verhaal had ik ook al direct na aanschaf) er intussen wel uit zouden zijn. Heeft iemand enig idee of er al bekend is waar dit aan ligt?
PS: Telefoon is geroot en heeft standaard de bloatware als SNS, Carkit, Backup, F-Secure, Remote Call en On-screen phone gefreezed (ook al toen de telefoon nog goed werkte)
[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 13-07-2012 21:42 ]
Verwijderd
Ik draai naar tevredenheid nieuwste Temasek's CM7 based ROM en stabiele Eterna kernel. De huidige onofficiele ICS-ROMs zijn wat mij betreft niet interessant vanwege het ontbreken van video hardware acceleratie.
Ik zou er echter niet over peinzen om ooit mijn geld uit te geven aan een nieuwe LG-telefoon. Zoals velen in deze draad al aangeven: ICS voor de 2x zal er nooit en te nimmer komen. LG zal ook 4x kopers volledig aan hun lot overlaten wat betreft ondersteuning. Als tweedehands koop kan een 4x over een jaartje of wat een prima deal zijn, maar een recente Android-versie zal er ook dan niet voor te krijgen zijn. Niet van LG, in ieder geval.
En of ics nou wel of niet komt, ik denk het wel uiteindelijk, maar telefoon doet het nu ook prima, dus /care.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
En de camera die soms helemaal donker is (als je hem in het donker aanzet), en 3g die plots niet meer het netwerk ziet (kpn) , en soms een reboot, hangen bij het koppelen van de lader.Flagg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:58:
Ik heb de 2x vanaf launch en alleen stock gedraaid en ben goed tevreden hoor, telefoon heeft altijd gedaan wat ie moest doen op een enkele gps glitch na.
Overal workarrounds voor....
Hier bijna dezelfde gedachte. Ik heb de telefoon alleen niet vanaf de launch. Nu slechts 5 maanden in gebruik maar bevalt nog prima ( Kom van een Nokia N900 / Nokia E 7 af ) De launcher vervangen door Holo Launcher en voor de rest weinig getweaked. Toestel zet ik snachts uit en sochtends weer beginnen met een volgeladen telefoon. GPS problemen heb ik nooit gehad en af en toe schakelt 3G niet helemaal zuiver over. Maar zo heeft elke telefoon wel een probleem? Het klopt dat LG gewoon slecht is qau software, dat is jammer. De hardware in de optimus 2x is prima. Ik hoop echter wel dat er een volledige ICS rom komt. Gewoon om te kijken hoe de optimus 2x presteert tegenover andere modellen.Flagg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 08:58:
Ik heb de 2x vanaf launch en alleen stock gedraaid en ben goed tevreden hoor, telefoon heeft altijd gedaan wat ie moest doen op een enkele gps glitch na.
En of ics nou wel of niet komt, ik denk het wel uiteindelijk, maar telefoon doet het nu ook prima, dus /care.
Waar kan info vinden over de Eterna kernel? Wat biedt deze meer dan de default cm7 kernel?[b][message=38582566,noline]
Ik draai naar tevredenheid nieuwste Temasek's CM7 based ROM en stabiele Eterna kernel.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 01:40 ]
Heb je jezelf op gegeven voor de VIP service? Ik heb hem ook 7 maanden en ik kan aanspraak maken op de VIP service, die repareren hem dan wel denk ik.Poops_McGhee schreef op maandag 16 juli 2012 @ 04:32:
Mijn O2x is overleden. De contactpuntjes van de gsmkaartlezer zijn beschadigd en 1 is er miraculeus uitgeflikkerd. Er is maar 1 keer een gsm kaartje gewisseld in de 7 maanden dat ik hem in gebruik heb gehad. Helaas kwam hij bij het failliete/verdwenen Gigavolt vandaan. Garantie kan ik dus wel shaken. Moet welzeggen, ook al had ik het kunnen laten repareren, dan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan. Het was leuk zolang hij het deed. Toch jammer. Het was geen slecht toestel.
Wel raar defect, ik heb ook 2-3 keer de simkaart vervangen, maar ik heb niets van losse en beschadigde pinnetjes.
"U kunt eventueel via een Phone House of een Kpn center de kabel en de telefoon laten testen. Deze bedrijven ondersteunen onze klanten vrijblijvend. Lg heeft een overeenkomst hiervoor met deze bedrijven."
Ik heb mijn telefoon ook van GigaVolt en mocht ie stuk gaan, dan ga ik ook gewoon garantie halen bij LG (2jaar fabrieksgarantie). Je moet gewoon voet bij stuk houden, want je hebt uiteindelijk toch recht op reparatie/vervanging door de shop/fabrikant.
[ Voor 8% gewijzigd door hejkompas op 16-07-2012 13:32 ]
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.