Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik geen gps lock kan krijgen draai ik een keer Fasterfix (root required/busybox required), en daarna heb ik wel gps bereik, snel. Echter er gaat blijkbaar iets fout, want in theorie hoef je fasterfix maar 1x te draaien, Echter het lijkt wel alsof LG iets aan de data corrupt maakt waardoor je het af en toe vaker moet draaien.

Let er wel op dat je root en busybox hebt, anders chasht fasterfix met een zwart scherm.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
430xlkod schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:43:
[...]

Kan ook een timer gebruikt zijn om de gebruiker een X tijd lang bestanden te laten verzamelen zodanig dat hij na die tijd niet direct kan zeggen, ik flash even opnieuw :) . En dan dus pas de reclame actief te laten worden.
Berichten bovenaan zijn trouwens "notification messages" en die wat onderaan even verschijnen zijn "toasts messages".

EDIT:
Met de aanschaf van dit toestel stond er bij mij al door de vorige eigenaar MIUI 1.12.23 op en dat ging werkelijk perfect. Heb hem geupdate naar 1.12.30 en moet zeggen dat MIUI echt goed werk levert. Op m'n vorige telefoon (ZTE Blade) heb ik 4 verschillende ROM's gehad, maar MIUI is ze alle 4 samen in één waard. Ik zou ook geen leaked of rebuilded ROM flashen die niet van een vertrouwbare bron afkomt (hetzij een dev op Modaco of XDA die actief aanwezig is). Het is natuurlijk altijd nog een eigen risico :) .
Kort samengevat, flash MIUI eens, is echt een top ROM. Je kan zelfs GalnetMIUI proberen die het hele framework van ICS (Android 4.0) gebruikt... Let wel op, je moet GalnetMIUI over de gewone MIUI installeren anders krijg je een bootloop (bekend probleem waar mensen over lezen).
Heb je een link naar MIUI en GalnetMIUI ?
Ik heb nu CM7 draaien, ben daarover zeer tevreden.
Maar ik zou MIUI wel eens willen uitproberen.

Ik heb al gezocht op XDA, maar kan geen link vinden waar die ROM te downloaden is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:14:
[...]

Heb je een link naar MIUI en GalnetMIUI ?
Ik heb nu CM7 draaien, ben daarover zeer tevreden.
Maar ik zou MIUI wel eens willen uitproberen.

Ik heb al gezocht op XDA, maar kan geen link vinden waar die ROM te downloaden is.
http://miuiandroid.com
http://miui.nl
http://galnetmiui.co.uk/landing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke succes!
Ik vind miui echt een heerlijke rom! Want ik vind zo'n app drawer echt verschrikkelijk.
Maar de snelheid bevalt me niet zo. En als je hem dan overclockt dan is die binnen 6 uur leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Kan ik heb gewoon over CM7 flashen met behoud van data ? (omdat MIUI op CM7 gebaseerd is...)
Ik heb nu overclocked met SwiftExtreme kernel naar 1,2 Ghz en ik kan nog met gemak 24 uur op 1 batterij-lading doen met middelmatig gebruik, ga ik er in batterij-tijd op achteruit denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Batterij doet het hier bij mij met MIUI 1.12.30 gewoon goed. Ik haal makkelijk een dag maar gebruik dan ook niet zoveel 3G (lang leven België en hun prijzen).
Moet wel zeggen dat GalnetMIUI 2.x.x die gebaseerd is op ICS framework niet zo denderend bij mij werkte. Ik zou het daarom gewoon even bij MIUI 1.12.x houden :). Eroverheen flashen moet normaal wel kunnen (kan zijn dat je mischien cache even moet wipen). Het is namelijk gebaseerd op CM7. Let wel op: op eigen risico hé, ik weet ook niets 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
zolang ik eerst een nandroid backup maak, moet ik het wel safe kunnen proberen vermoed ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik krijg mijn telefoon niet werkend met LG Suite IV. Krijg altijd de melding "Failed to open the device". Iemand ervaring ermee? Of ligt het er aan dat ik een custom ROM heb (wat me sterk lijkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

430xlkod schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:34:
Ik krijg mijn telefoon niet werkend met LG Suite IV. Krijg altijd de melding "Failed to open the device". Iemand ervaring ermee? Of ligt het er aan dat ik een custom ROM heb (wat me sterk lijkt)?
Custom roms zijn een ander topic.

Maar sinds ik wat LG on screen phone software van de stock rom af gehaald heb(frozen) werkt het bij mij ook niet meer. Dus lg-suite praat met wat curstom lg software die hoogstwaarschijnlijk niet in de custom rom zit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ok, heb eerst maar een Nandroid backup gemaakt en heb nu net miuinl (1.12.30) geinstalleerd over CM7 heen.

Eerste wat me opvalt is dat de internal SD/External SD weer zijn omgedraaid, zoals dat bij Stock ROM (Froyo) was. De externe SD kaart is dus nu gemount als _ExternalSD.
Omdat ik een hoop apps op de externe SD geinstalleerd had staan, werken deze nu niet meer.
Beetje jammer, want nu kan ik dan alles opnieuw installeren.\
En ik kreeg een hoop FC's rond mijn oren en helaas allemaal van android.acore (wat normaal foute boel is).

Ik ben nu de GalnetMIUI er overheen aan het zetten, kijken of dat verbetering oplevert.

Maar eerst aanblik ziet het er wel cool uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
.............. en ik ben weer terug naar CM7 (Nandroid backup)....

MIUI ziet er wel leuk uit enzo, maar ik bleef maar FC's krijgen (ook na alles gereset te hebben) en dat was uitermate vervelend.
Daarbij zou ik alles weer opnieuw moeten gaan installeren, door (zoals boven aangegeven) de externe SD kaart weer anders gemount wordt.

Ik blijf voorlopig dan nog wel even bij CM7 tot ik wat meer tijd heb om echt alles opnieuw te installeren of MIUI interessanter wordt voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Griffin

Is mythical

leuk_he schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:15:
Als ik geen gps lock kan krijgen draai ik een keer Fasterfix (root required/busybox required), en daarna heb ik wel gps bereik, snel. Echter er gaat blijkbaar iets fout, want in theorie hoef je fasterfix maar 1x te draaien, Echter het lijkt wel alsof LG iets aan de data corrupt maakt waardoor je het af en toe vaker moet draaien.

Let er wel op dat je root en busybox hebt, anders chasht fasterfix met een zwart scherm.
Ik heb de fix gedraaid en deze staat nu op 'nl.pool.ntp.org'. Maar mn gps (in google maps, 'get current location') werkt nog steeds niet. Ik heb zowel op Open(Google) en de Nokia settings geprobeerd. Ik word er een beetje gaar van. Ik draai echter nog wel V20L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
leuk_he schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:01:
[...]

Custom roms zijn een ander topic.

Maar sinds ik wat LG on screen phone software van de stock rom af gehaald heb(frozen) werkt het bij mij ook niet meer. Dus lg-suite praat met wat curstom lg software die hoogstwaarschijnlijk niet in de custom rom zit.
Oké, bedankt voor het antwoord.

[ Voor 141% gewijzigd door 430xlkod op 04-01-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Als de facebook app dezelfde gelijkenissen toont, betekend het dan gewoon niet dat de facebook app een synchronisatie uitvoert en daarom dat de telefoon even wakker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Vroeger had ik hier wel geen last van? Ligt het dus aan een app, of aan de ROM?

[ Voor 219% gewijzigd door 430xlkod op 04-01-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:36:
[...]

Oké, bedankt voor het antwoord.

Offtopic: wel beetje gaar om 2 topics te hebben om dezelfde telefoon. Achja...

EDIT:
Weet door bovenstaand feit dus niet als ik dit hier mag/kan vragen. Maar ik wou even kijken wat de telefoon slurpt tijdens de nacht met alles uit (GPS, WiFi, 3G, ...) maar dus wel operatief en bereikbaar blijft. Voorheen bij m'n Blade was dit 100% opgeladen en gaan slapen, dag erna wakker worden en nog steeds 100% (echter wel direct 99% na enkele seconden).
Bij de O2X was dit van 100% naar 96%. Wat me nog wel meeviel, maar niet toen ik het log ging bekijken. Want die zag er zo uit:
Hoezo is hij om de zoveel tijd 'awake'? Ook de Facebook app vertoont gelijkende acties als nog een handvol andere app's...
Ik begrijp dat ze een half uur of uur na mijn gebruik misschien nog actief zijn, maar toch niet de hele nacht, zeker niet als alles uit staat...?
Welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ingebouwd in MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, jammer... ziet er wel gaaf uit namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Nog steeds ben ik één van de vele die geen vrede kan vinden met de falende GPS. Nu viel mij iets raars op, als ik apps als GPS Status op GPS Test aanzet dan vinden deze wel wat satellieten (na het draaien van FasterFix op China). Zoals altijd gaat na een poosje inactiviteit mijn scherm uit. Zodra ik deze weer aanzet zie ik dat alle gevonden satellieten weer verdwenen zijn en na een poosje weer gevonden worden. Kortom, het lijkt alsof de telefoon GPS uitzet zodra het scherm uitgaat. Het klinkt te achterlijk voor woorden, maar een andere verklaring kan ik vooralsnog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Wat is er achterlijk aan? Wat ben je met een gps-fix als je scherm toch niet aanstaat? :P
Normaal heeft een gps-ontvanger bij een hot-boot een TTF van 1sec, met andere woorden, tegen dat je scherm goed en wel aan staat heb je je fix terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Fire69 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:33:
Wat is er achterlijk aan? Wat ben je met een gps-fix als je scherm toch niet aanstaat? :P
Normaal heeft een gps-ontvanger bij een hot-boot een TTF van 1sec, met andere woorden, tegen dat je scherm goed en wel aan staat heb je je fix terug...
En wat als je bijvoorbeeld een app als Runkeeper wil draaien tijdens het hardlopen. Dan moet je toch een constante GPS verbinding hebben, ook al staat je scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik veronderstel dat die app wel zo slim is om de connectie naar de gps constant open te houden en dan zou je dus je fix niet verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik heb tijdens de Vierdaagse van Nijmegen dit jaar totaal geen probleem gehad met GPS in samenwerking met Runkeeper. Bleef altijd correct werken ook al ging het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Smi3l schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:36:
Nog steeds ben ik één van de vele die geen vrede kan vinden met de falende GPS. Nu viel mij iets raars op, als ik apps als GPS Status op GPS Test aanzet dan vinden deze wel wat satellieten (na het draaien van FasterFix op China). Zoals altijd gaat na een poosje inactiviteit mijn scherm uit. Zodra ik deze weer aanzet zie ik dat alle gevonden satellieten weer verdwenen zijn en na een poosje weer gevonden worden. Kortom, het lijkt alsof de telefoon GPS uitzet zodra het scherm uitgaat. Het klinkt te achterlijk voor woorden, maar een andere verklaring kan ik vooralsnog niet vinden.
Zelfs dit werkt bij mij niet, hij blijft gewoon zoeken naar GPS signaal.
majoh schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:08:
Ik heb tijdens de Vierdaagse van Nijmegen dit jaar totaal geen probleem gehad met GPS in samenwerking met Runkeeper. Bleef altijd correct werken ook al ging het scherm uit.
Dit euvel is pas boven water gekomen tijdens de V20L / V20M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er toch weer aan te denken om over te gaan stappen naar CM... Mijn mobiel internet is echt dramatisch geworden sinds v20L en M...

Nu zit ik wel op T-mobile en heb niet een denderend bereik maar toch ging de synchronisatie altijd gewoon door.. Nu is dat ook drama geworden...Als ik facebook wil checken is het signaalbalkje groen en daarna wordt ie wit.. Dus geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:35:
Ik zit er toch weer aan te denken om over te gaan stappen naar CM... Mijn mobiel internet is echt dramatisch geworden sinds v20L en M...

Nu zit ik wel op T-mobile en heb niet een denderend bereik maar toch ging de synchronisatie altijd gewoon door.. Nu is dat ook drama geworden...Als ik facebook wil checken is het signaalbalkje groen en daarna wordt ie wit.. Dus geen verbinding...
Heb hier zelf een laatste KANG versie van CM draaien (204). Samen met baseband 824 werkt dat perfect, heb betere verbinding dan met baseband 218 of 725 en valt nu vrijwel niet meer weg. Ook betere batterij duur dan met die 2 voorgaande!

Probeer het eens, alles werkt eigenlijk heel smooth ermee, moet alleen om de 4 dagen even rebooten anders wordt hij wat sluggish... geen probleem dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig nu... Dus ik schakel over naar het custom rom topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even een update. Ik heb ook baseband 825 erop gezet (n.a.v. openingspost in het custom firware topic) en mijn gps en GPRS connectie is weer TOP!

Met de stockrom was het echt janken met de gps, ook als ik buiten in het open veld stond en nu heb ik zelfs binnen vlot een fix...

Maar de reden dat ik dit meld.. wellicht werkt dit ook voor de stockrom... Het nadeel is wel dat je je telefoon helemaal opnieuw kan instellen, maar daar zijn apps voor natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:32
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:38:
Toch even een update. Ik heb ook baseband 825 erop gezet (n.a.v. openingspost in het custom firware topic) en mijn gps en GPRS connectie is weer TOP!

Met de stockrom was het echt janken met de gps, ook als ik buiten in het open veld stond en nu heb ik zelfs binnen vlot een fix...

Maar de reden dat ik dit meld.. wellicht werkt dit ook voor de stockrom... Het nadeel is wel dat je je telefoon helemaal opnieuw kan instellen, maar daar zijn apps voor natuurlijk..
Waar vind je baseband 825? Ik kan alleen 725 en 824 vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mediafire.com/temasek#ee8t9l8ubv8jk

Maar het is wel belangrijk om te controleren of je optimus uit Korea komt of uit Duitsland.. Ff je accu eruit halen, dan staat er (hopelijk) made in Korea op het stickertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:32
En ook daar zie ik alleen de 823 en 824...

Wel made in Korea trouwens.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:43:
http://www.mediafire.com/temasek#ee8t9l8ubv8jk

Maar het is wel belangrijk om te controleren of je optimus uit Korea komt of uit Duitsland.. Ff je accu eruit halen, dan staat er (hopelijk) made in Korea op het stickertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Ik denk dat deze discussie eerder thuis hoort in het O2X ROM topic.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Ik ben verleden week met stock v20m toch netjes heen en terug naar Zwitserland gereden. :)
Volgens mij is er bij het flashen bij jou iets misgegaan of zo... Anders moet je met Smartflash eens vanaf 0 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:27:
[...]

Ik ben verleden week met stock v20m toch netjes heen en terug naar Zwitserland gereden. :)
Volgens mij is er bij het flashen bij jou iets misgegaan of zo... Anders moet je met Smartflash eens vanaf 0 beginnen?
Nah, ik heb nu een (tot nu toe) goed werkende rom geinstalleerd en ik heb een gps fix binnen 10 seconden in een rijdende auto met warmte werende voorruit ;)

ook mijn verbinding is beter nu overigens.. Maar ik denk idd dat dit meer in het custom rom topic hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Pfff, wat een drama om deze telefoon te updaten zeg... Heb redelijk wat ervaring met telefoons, maar de update naar 20m ging niet echt soepel. Liep vast tijdens de update, met smartflash weer terug gezet zoals in dit topic beschreven staat (thanks voor de uitleg...). Hierna liep het proces weer vast... Toen uiteindelijk de 20m kdz direct geinstalleerd... Daarna mijn eigen LG, hetzelfde verhaal... Alleen deze nog via een oude Vista machine wel via de reguliere weg kunnen updaten. Draait nu supersnel. Sneller als mijn Xperia Arc...
Alleen gaat de batterij wel erg snel leeg... Ga dit topic daar maar eens voor doorspitten. Zag al even snel, dat kalibreren kan helpen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbeste
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11-2023
Gebruikt bluetooth bij jullie ook zoveel? ik kom van de HTC hero af, tijd geleden alweer overigens, en op de Hero had ik altijd mijn BT aanstaan. Als ik dan keek naar mijn batterij-verbruik stond BT altijd op een lousy 6 a 7% op het einde van de dag. Als ik mn BT op mn Speed aanzet kom ik niet onder 30% verbruik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die verbruiken op de 2X kloppen niet echt, dus daar zou ik me niet blind op staren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Na meer dan een week testen kom ik even terug op mijn ebay 1800mAh battery.
Opzich ben ik mild positief. Als ik mn O2X niet veel gebruik, werkt de accu het beste. Je kan hem opzich wel twee dagen aan hebben staan, wifi en 3G aan.
Bij intensief gebruik merk ik niet veel van de grotere capaciteit, beetje jammer, daar heb ik hem voor gekocht. Maar goed, hij is zeker het geld waard.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Zoals ik op een topic had gelezen op XDA. Als er technologieën zijn om meer mAh op de zelfde oppervlakte of volume te krijgen, dan doen de fabrikanten dat al voor hun eigen (om meer concurrentie te hebben met andere). Kortom, ik vind elke batterij met meer capaciteit een beetje als een hoax. Tevens werkt je eigen ik als een placebo, harde cijfers en meetapparatuur kunnen uitsluiting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb met de helpdesk van lg gesproken en na dit 3e toestel is er afgesproken om een andere oplossing te vinden...
wat kan ik hierbij verwachten heeft er iemand ervaring met zon situatie ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32
XanderDrake schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:22:
Opzich ben ik mild positief. Als ik mn O2X niet veel gebruik, werkt de accu het beste. Je kan hem opzich wel twee dagen aan hebben staan, wifi en 3G aan.
Bij intensief gebruik merk ik niet veel van de grotere capaciteit, beetje jammer, daar heb ik hem voor gekocht. Maar goed, hij is zeker het geld waard.
Ook maar een keer een gokje wagen, houd het maar max 6 uur uit als ik een spelletje speel en 10 uur als ik niks doe.
Kan er geen risico zijn dat de batterij te heet wordt -> kapotte telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
pannekoek141 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:34:
ik heb met de helpdesk van lg gesproken en na dit 3e toestel is er afgesproken om een andere oplossing te vinden...
wat kan ik hierbij verwachten heeft er iemand ervaring met zon situatie ?
Er is hier al iemand geweest die zijn geld heeft teruggekregen en daarmee een andere telefoon heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

XanderDrake schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:22:
Leuk dat je er nog even op terug komt! :)
Bij welke seller op ebay had je hem gekocht? Deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Na een weekendje proberen ben ik toch positief verrast door dit toestel. Zoals al eerder vermeldt, ging de update zwaar moeilijk maar nu draait alles gelukkig.

Ik had alle foto's op de sd gezet van mijn vorige toestel, maar blijkbaar vond de LG het nodig om alles te uploaden. De batterij was hierdoor snel leeg, maar is niet zo gek als er bijna 8 Gb moet worden geupload. Ik heb dit nu maar uitgevinkt bij Google+...

Kwam een draadje tegen dat je met een app uit de market (Getril) kunt controleren of je RIL aansluit met je baseband. Vond het wel apart, dat de RIL van 20l versie is?! waarom geen 20m? Heeft iemand deze controle ook gedaan en wat was daar de uitkomst van?

Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/jvz3WeR9UCRHPQY7QKK8PNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Afbeeldingslocatie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/8vSy9lXIeE2-zb86pUkFHdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

maar een link, omdat ik het niet voor elkaar krijg om plaatjes toe te voegen...

https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

De aanbevolen baseband staat er wel op, maar kan niet de de app worden opgeroepen, heb geen root...

[ Voor 20% gewijzigd door retlaw op 09-01-2012 11:53 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
retlaw schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:22:
Na een weekendje proberen ben ik toch positief verrast door dit toestel. Zoals al eerder vermeldt, ging de update zwaar moeilijk maar nu draait alles gelukkig.

Ik had alle foto's op de sd gezet van mijn vorige toestel, maar blijkbaar vond de LG het nodig om alles te uploaden. De batterij was hierdoor snel leeg, maar is niet zo gek als er bijna 8 Gb moet worden geupload. Ik heb dit nu maar uitgevinkt bij Google+...
In Google+ kun je ook instellen dat deze optie alleen gebeurd met WiFi aan, of als hij aan de lader zit. Heb het zelf allebei ingesteld, dan heb je nooit een te hoog 3G verbruik, en ook niet ineens een lege batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Iemand die interesse heeft in een houder met zuignap voor in de auto en nog wat spullen. Ik heb er per ongeluk 2 besteld.

Hetgeen ik over heb:
- auto houder met zuignap
- auto lader met intrekbare kabel
- usb data kabel

Heb er zelf 9.50 dollar voor betaald, dit had ik graag terug gehad. Iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door 430xlkod op 10-01-2012 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:37:
Iemand die interesse heeft in een houder met zuignap voor in de auto en nog wat spullen. Ik heb er per ongeluk 2 besteld.

Hetgeen ik over heb:
- auto houder met zuignap
- auto lader met intrekbare kabel
- usb data kabel

Heb er zelf 9.50 dollar voor betaald, dit had ik graag terug gehad. Iemand?
Op zich wel, maar het hangt er vanaf of mijn auto door de keuring komt morgen :D

kan ik een optie nemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Je kan een optie nemen maar ik heb al reeds een persoon via DM die ook interesse heeft. Enkel wou hij afhalen (maar denk dat het wat ver is). Moet ik een advertentie maken hier op Tweakers voor het gemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa hoeft niet perse hoor, als die andere persoon eerder was heb ik gewoon pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Hij had me een uur voor jou post gecontacteerd, dus sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:37:
mwa hoeft niet perse hoor, als die andere persoon eerder was heb ik gewoon pech ;)
Als je interesse hebt, en BETA911 vraagt gewoon dezelfde prijs als op DX, bestel em dan gewoon daar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:28:
[...]

Als je interesse hebt, en BETA911 vraagt gewoon dezelfde prijs als op DX, bestel em dan gewoon daar? :P
Tuurlijk :) als hij hem bij DX vandaan hebt tenminste
430xlkod schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:40:
Hij had me een uur voor jou post gecontacteerd, dus sorry...
Tja, vette pech voor mij ;) zo is het leven nou eenmaal haha.

Maar nu weer on-topic ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Gisteravond merkte ik dat mijn telefoon weer eens een zwart scherm had! Voor het eerst sinds de GB update.
De batterij was wat zwak, ik heb veel gebruik gemaakt van de telefoon gister (drukke dag gehad), 's avonds bij mn zwager een Wifi netwerkje installeren en in een rookpauze even telefoon checken, uit!
Ik dus batterij eruit getrokken want reageerde nergens op, weer aan, batterij was onder de 20% (dat heb ik ook nog niet voorgehad sinds GB overigens). Daarna gewoon prima draaien.

Hopen dat het een incidentje was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Heb de telefoon nu een kleine week, maar mijn batterij is supersnel leeg helaas... Heb het toestel nu geroot en de batterij gekalibreerd met een app. Hopen dat ie nu verbeterd (en dus ook niet meer onder de 20% komt)...
Anders wordt het weer terug naar mijn Xperia Arc of elke dag met een lader slepen...

edit: Het toestel is tweedehands, de batterij had dus al 'gewend' moeten zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door retlaw op 11-01-2012 10:13 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even vraagje, iemand die weet heeft van een applicatie die kan gebruikt worden om te zeggen wanneer de telefoon in stille toestand moet zijn en wanneer hij geluidjes mag afspelen?
Met andere woorden, dat je instelt dat je op maandag van zo laat tot zo laat wil dat hij stil is en daarbuiten gewoon niet. En dit voor elke dag een andere tijd(en)?

Zo kan ik namelijk instellen dat hij stil moet zijn tijdens mijn lesuren en niet altijd zelf er aan moet denken.
Als het er niet is, dan probeer ik het zelf te schrijven. Misschien dat ik het alsnog zelf schrijf ook al is er eentje, kan ik het tenminste maken zoals ik wil :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
430xlkod schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:26:
Even vraagje, iemand die weet heeft van een applicatie die kan gebruikt worden om te zeggen wanneer de telefoon in stille toestand moet zijn en wanneer hij geluidjes mag afspelen?
Met andere woorden, dat je instelt dat je op maandag van zo laat tot zo laat wil dat hij stil is en daarbuiten gewoon niet. En dit voor elke dag een andere tijd(en)?

Zo kan ik namelijk instellen dat hij stil moet zijn tijdens mijn lesuren en niet altijd zelf er aan moet denken.
Als het er niet is, dan probeer ik het zelf te schrijven. Misschien dat ik het alsnog zelf schrijf ook al is er eentje, kan ik het tenminste maken zoals ik wil :) .
Tasker.

Briljant programmaatje, en het geld dubbel en dwars waard.

Als trigger kun je een locatie, een wifi verbinding, een tijd, etc etc etc gebruiken. Als die trigger gebeurt dan kun je je telefoon/tablet vervolgens 1 of meerdere acties laten doen. Als de trigger verdwijnt dan kan dat ook.

Bv ik loop m'n kantoor binnen en telefoon maakt verbinding met kantoor Wifi, dan gaat mijn volume zacht.
Ik loop kantoor uit, volume weer hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
430xlkod schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:26:
Ik gebruik hiervoor Timeriffic (vrije software/open source), dat ik via F-droid heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
@dragon2, lijkt me echt veel opties te hebben die me zeker wel aan staan maar vind de prijs toch wat hinderend. Tevens is het betalen voor me niet zo simpel (kan ik gewoon nog niet).

@freggy, hij is ook te vinden in de normale Market hoor? Heb hem geïnstalleerd, nu even evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een custom rom ICS. Op de volgende pagina kan je de vorderingen vinden:

https://docs.google.com/s...amZkZzhQZXU0UVZEamc#gid=0

Wanneer die voldoende stabiel is verschijnt die op XDA, aangezien developers van dat forum er mee bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:08:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een custom rom ICS. Op de volgende pagina kan je de vorderingen vinden:

https://docs.google.com/s...amZkZzhQZXU0UVZEamc#gid=0

Wanneer die voldoende stabiel is verschijnt die op XDA, aangezien developers van dat forum er mee bezig zijn :)
Ze zijn al aardig op weg, maar voor de camera e.d. zullen ze waarschijnlijk de source code voor de tegra2 moeten verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BETA911 Wat heb je precies besteld en waar? Mijn auto is door de APK (na inlevering van 200 euro :D) dus ik kan het bestellen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik heb hem hier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx :) gelijk ff verder kijken of ik nog iets leuks zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
Weet iemand als je toestel verzekerd is of je hem dan wel mag roote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

tenaci schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:16:
Weet iemand als je toestel verzekerd is of je hem dan wel mag roote?
Je mag je telefoon altijd rooten. Alleen garantie claimen als het een softwarematige fout is gaat dan lastig. Dus als je voor garantie gaat altijd eerst alles terug zetten naar stock.
Wat betreft je verzekering (val/stoot/water/diefstal verzekering), dit is alleen als je telefoon echt kapot (hardware matig) is. En dan weet je meestal dat het geen software probleem is en maakt het niet uit of het toestel geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hier ook geen GPS functionaliteit meer. Sinds de update naar de LG gingerbread versie niet 1x meer een fix gehad.

Als bezitter van het eerste uur van de LG 2x heb ik nooit problemen gehad met het toestel en was ik een tevreden klant. Het toestel functioneerde prima, hardware problemen met de GPS ontvanger sluit ik daardoor uit. Omdat ik vind dat een toestel het gewoon moet doen ook nooit custom roms geïnstalleerd of geroot. Ook geen geen vage apps geïnstalleerd of apps met vervelende background proceses. Alle OTA updates zijn netjes geïnstalleerd. Vandaar dat ik straffeloos dacht te kunnen updaten naar de officiële LG Gingerbread. Mooi dus niet. Voor het updaten uit voorzorg een verse XP machine ingericht met alle MS patches. Netjes de handleiding op de T-mobile support website gevolgd. Gingerbread 20m draait lekker maar dus geen GPS. Dat vind ik echt niet kunnen nadat de update maanden is uitgesteld. Dit weekend maar even shoppen naar een toestel dat wel GPS heeft, en dat wordt geen LG.
Zowieso voorlopig geen LG meer voor wat dan maar ook. Straks verkopen ze je nog een TV waar je na een update niet meer mee kan zappen. Misschien weer een LG over een jaar wanneer ze schoon schip hebben gemaakt in de organisatie, want daar is het echt wel tijd voor, dit schaad hun hele reputatie en product range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gps verhaal is ook precies de reden dat ik naar CM ben gegaan... Ik gebruik die nogal veel ivm mijn hobby (geocaching) en dan is een goeie en snelle fix echt noodzakelijk. Nu ik op CM zit ben ik weer uitermate tevreden met mijn telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
bb80 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:12:
Hier ook geen GPS functionaliteit meer. Sinds de update naar de LG gingerbread versie niet 1x meer een fix gehad.

Als bezitter van het eerste uur van de LG 2x heb ik nooit problemen gehad met het toestel en was ik een tevreden klant. Het toestel functioneerde prima, hardware problemen met de GPS ontvanger sluit ik daardoor uit. Omdat ik vind dat een toestel het gewoon moet doen ook nooit custom roms geïnstalleerd of geroot. Ook geen geen vage apps geïnstalleerd of apps met vervelende background proceses. Alle OTA updates zijn netjes geïnstalleerd. Vandaar dat ik straffeloos dacht te kunnen updaten naar de officiële LG Gingerbread. Mooi dus niet. Voor het updaten uit voorzorg een verse XP machine ingericht met alle MS patches. Netjes de handleiding op de T-mobile support website gevolgd. Gingerbread 20m draait lekker maar dus geen GPS. Dat vind ik echt niet kunnen nadat de update maanden is uitgesteld. Dit weekend maar even shoppen naar een toestel dat wel GPS heeft, en dat wordt geen LG.
Zowieso voorlopig geen LG meer voor wat dan maar ook. Straks verkopen ze je nog een TV waar je na een update niet meer mee kan zappen. Misschien weer een LG over een jaar wanneer ze schoon schip hebben gemaakt in de organisatie, want daar is het echt wel tijd voor, dit schaad hun hele reputatie en product range.
Dus omdat de GPS niet werkt wil je direct geen LG meer?
En custom ROM is geen optie? Ik heb zelfs direct binnen de minuut een fix binnenshuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:55
430xlkod schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Dus omdat de GPS niet werkt wil je direct geen LG meer?
En custom ROM is geen optie? Ik heb zelfs direct binnen de minuut een fix binnenshuis...
Inderdaad, een verhaal vol lof vertellen en dan door 1 foutje (dat makkelijk met custom roms te verhelpen is) meteen steen en been gaan klagen? Alle telefoons hebben zo zn foutjes, pluspunten en minpunten. Dus ipv. klagen zou je natuurlijk ook het got forum kunnen doorzoeken naar een fix of andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
hejkompas schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:11:
[...]

Inderdaad, een verhaal vol lof vertellen en dan door 1 foutje (dat makkelijk met custom roms te verhelpen is) meteen steen en been gaan klagen? Alle telefoons hebben zo zn foutjes, pluspunten en minpunten. Dus ipv. klagen zou je natuurlijk ook het got forum kunnen doorzoeken naar een fix of andere oplossing.
Dan nog kan het natuurlijk niet dat de GPS niet goed werkt toch? Zo van, ach maakt niet uit iedereen moet aan de custom roms. Waarschijnlijk heeft maar 5% of zelfs minder zijn telefoon geroot, dus jij zegt dat 95% gewoon maar meteen kapotte GPS moeten rondlopen?

Ikzelf heb mijn telefoon ook geroot en er CM7 opstaan, werkt perfect en raad het ook iedereen aan. Maar dan nog steeds vind ik het niet netjes van LG dat alle updates zo ontzettend lang duren en er dan nog steeds veel problemen mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:55
disweb schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:17:
[...]

Dan nog kan het natuurlijk niet dat de GPS niet goed werkt toch? Zo van, ach maakt niet uit iedereen moet aan de custom roms. Waarschijnlijk heeft maar 5% of zelfs minder zijn telefoon geroot, dus jij zegt dat 95% gewoon maar meteen kapotte GPS moeten rondlopen?

Ikzelf heb mijn telefoon ook geroot en er CM7 opstaan, werkt perfect en raad het ook iedereen aan. Maar dan nog steeds vind ik het niet netjes van LG dat alle updates zo ontzettend lang duren en er dan nog steeds veel problemen mee zijn!
Klopt, helemaal mee eens dat LG o2x bezitters laat zitten door niet goed uitgewerkte software. Maar de oplosing is er,, custom rom. De gebrekkige software is een nadeel van de o2x. Maar daartegenover staat dat de o2x veel goedkoper is dan andere telefoons met gelijkwaardige specs.
Ik geef liever 100euro minder uit, dat ik dan 5minuten moet besteden om een custom rom te installeren. Dan 100extra voor goede software. Met custom rom kun je trouwens ook veel meer dan elke stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
hejkompas schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Maar de oplosing is er,, custom rom.
Sorry, maar dat vind ik geen oplossing! 8)7
Het kan niet zijn dat iemand een custom rom moet installeren om zijn toestel volledig werkend te krijgen...
Ik ben zelf helemaal niet vies van custom roms, verre van :)
Maar als iemand verplicht wordt, dat vind ik niet normaal...

In plaats van een custom rom zou ik bb80 eerder aanraden om eens de stock rom er terug op te flashen via Smartflash.
Gewoon de v10a of zo, en dan via de LG Update Tool laten upgraden naar v20m.
Veel kans dat het dan wel terug werkt.

Ook deze oplossing zou natuurlijk niet nodig mogen zijn, maar ik vind het toch de oplossing die te prefereren is boven een custom rom voor mensen die liever op stock blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jammer dat het allemaal zo inconsistent is. Ik heb geen enkel probleem met GPS, maar ik heb dan weer incompatibility met veel games in de Market. Ik denk dat een hard reset veel zal oplossen verder, maar heb op dit moment genoeg games om te spelen (en daarnaast een boel savegames die ik niet wil missen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Versie 20m is ook voor smart flash beschikbaar, de omweg om eerst 10c te flashen en daarna weer update is dus niet nodig. staat op xda bij de nederlandse officiële firmware..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aha, die was ik nog niet tegengekomen. Thanx, ga effe zoek op XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
De afgelopen dagen veel gebeld etc. met de O2X en dat komt de stabiliteit niet ten goede zeg!
Meerdere keren probleem dat hij gewoon niet aan wil, dus batterij eruit, maar ook een keer gehad dat ik juist het scherm niet uitkreeg. Ging uit en direct weer aan!
Echt heel vremed.
Meerdere blackscreens, lag, etc.
Ook vanmorgen weer dat hij aan de lader lag en op 59% bleef staan, beter werd het niet.
Na reboot gaf hij wel 100% aan.

Hopen dat het weer beter wordt, anders misschien eens schoon flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, waarom staat de v20m enkel bij 'Netherlands' en niet bij 'Europe Open'?
Ik gok dat hij voor België wel gelijk zal zijn, maar toch, beetje vreemd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Fire69 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:22:
[...]

Hm, waarom staat de v20m enkel bij 'Netherlands' en niet bij 'Europe Open'?
Ik gok dat hij voor België wel gelijk zal zijn, maar toch, beetje vreemd, niet?
20M is enkel voor de Benelux, vandaar...

hieronder overigens een manier om obv imei de juiste .kdz file te downloaden...

You don't have to worry about that, you can flash back to stock rom at anytime. I did it few times without any problem.

The thread below described how to a flash stock rom file (.kdz):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327929

It's recommended to download your current kdz rom file from LG web site:
1. open a browser and type this in address bar: http://csmg.lgmobile.com:..._check2.jsp?esn=XXX...XXX
replace XXX...XXX with IMEI number of your phone;

2. it will return a long string contained a URL of a kdz file ('http://csmg.lgmobile.com.....kdz')
3. copy that URL and download that kdz file to your HDD.
i.e. URL for V20D: http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata...0/V20D_00.kdz;

copy/paste uit deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1401340

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En die links werken niet :)

Ook in het xda-topic werkt het niet (ja, ik heb de xxx vervangen door mijn imei :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Fire69 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:57:
En die links werken niet :)

Ook in het xda-topic werkt het niet (ja, ik heb de xxx vervangen door mijn imei :) )
Denk dat er wat mis is gegaan met kopieren van linkjes... Heb mijn post aangepast. Het werkt zeker wel, want ik heb gisteravond een kdz gedownload. (kreeg obv mijn imei een 20M_00 versie. Ik gebruik trouwens Chrome als borwser, weet niet of dat wat uitmaakt.

Linkje naar het topic waaruit ik het gekopieerd heb werkt wel...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, Firefox doet het blijkbaar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik ben kort nadat V20M uitkwam vanuit CM terug gegaan naar de originele rom. Ook bij mij ging dit niet soepel, de eerste stappen om naar 2.2.2 te gaan ging uitstekend. Maar het installeren van 2.3.4 was een ramp heeft me zeker een hele dag gekost voordat ik het uiteindelijk voor elkaar had. :(

Inmiddels ben ik een week of 4 met 2.3.4 aan het testen en het bevalt me over het algemeen best goed. Ik ervaar alleen ook dezelfde problemen:

1. overschakelen van Wifi naar 3G gaat niet goed, zodra Wifi uitgeschakeld is neemt 3G niet automatisch het dataverkeer over. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik dit handmatig kan oplossen door via opties/verbindingen/mobiele netwerken/mobiele providers/automatisch te kiezen en vrij snel weer mijn dataverkeer heb.

2. GPS werkt soms niet. Het lijkt alsof er geen fix wordt gevonden, vanmorgen en van het weekend heb ik het weer ervaren. Toch heb ik het vanmorgen aan de praat gekregen door mijn phone opnieuw op te starten, daarna werkte het vrijwel binnen 10sec.

3. Als derde vind ik de verbinding met het mobiele netwerk niet echt lekker stabiel en heb ik ook al vrij snel geen bereik.

Ik heb het vermoeden dat al deze problemen te maken hebben met de baseband. Al een tijdje zie ik wat mensen testen met BB 824 (alleen voor Koreaanse toestellen!!). Zijn er hier al personen die deze baseband getest hebben? Zo ja wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Al deze drie punten zijn mij onbekend, heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Same here, werkt alledrie heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jkuijten26 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:43:
2. GPS werkt soms niet. Het lijkt alsof er geen fix wordt gevonden, vanmorgen en van het weekend heb ik het weer ervaren. Toch heb ik het vanmorgen aan de praat gekregen door mijn phone opnieuw op te starten, daarna werkte het vrijwel binnen 10sec.
Gps problemen herken ik. Soms wel, soms niet. Ik heb het idee dat "fasterfix" draaien er invloed op heeft. Volgens mij gaat gps niet via de baseband software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Waar ik vooral last van heb is de GPS fix.
Die is echt waardeloos. Als ik dat vergelijk met me oude HTC HD2.
Ik vind het vreemd dat er nogsteeds geen update voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vDorst schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:50:
Waar ik vooral last van heb is de GPS fix.
Die is echt waardeloos. Als ik dat vergelijk met me oude HTC HD2.
Effe doorgezocht... gps kan wel degelijk me baseband te maken hebben. Is me niet duidelijk.

Wat je wel kunt proberen is de app gps status te gebruiken om je gps a- data te resetten en/of opnieuw te downloaden.

corrupte a-data zou kunnen verklaren waarom het de ene dag niet werkt en de andere dag je binnen een minuut een fix hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

vDorst schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:50:
Ik vind het vooral vreemd dat sommige hier last van hebben en andere niet. Licht het aan waar de telefoon gemaakt is, of toch of je gefoefeld hebt met roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Hier geen klagen, alles werkt perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai met 824 baseband (op CM, dat wel) en ik heb zeker wel een verbetering gemerkt in mijn gpsfix... Voorheen kreeg ik op dit tijdstip (het hangt ook van de positie van de satellieten af natuurlijk) binnen nooit een fix en nu binnen 20 seconden na de a-gps data gewist te hebben.. Dus een koude start feitelijk..

Als ik me niet vergis heeft de baseband toch te maken met de radio's? Wireless, gprs, hsdpa en gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
ik zie op xda al leaks van V20O, hier schijnen een hoop fixes in te zitten die de meeste problemen zou oplossen. heeft iemand dit al geprobeerd of het is slimmer om te wachten tot hij ook hier uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:16:
[...]

Ik vind het vooral vreemd dat sommige hier last van hebben en andere niet. Licht het aan waar de telefoon gemaakt is, of toch of je gefoefeld hebt met roms?
Ik ben alleen maar de orginele roms erop. eens v10d geupgrade naar v20m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
vDorst schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:44:
[...]

Ik ben alleen maar de orginele roms erop. eens v10d geupgrade naar v20m.
zou het aan de base bestanden kunnen liggen? ik heb V20M met 725(v10D) en ik ondervind ook alle bereik en gps problemen.. zou dat daar aan kunnen liggen?
ik zal morgen proberen te updaten naar 725 V20L of 824 en kijken of de problemen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
buzzert_nl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:59:
ik zie op xda al leaks van V20O, hier schijnen een hoop fixes in te zitten die de meeste problemen zou oplossen. heeft iemand dit al geprobeerd of het is slimmer om te wachten tot hij ook hier uit komt?
Ik heb deze er even op gehad: Thanatos2X_v5.1_EXT4. Ik zag er geen problemen bij, enkel dat het nog redelijk LG related was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Om nog even om het GPS probleem terug te komen. Vies ben ik als IT-er niet van het betere hobby werk, deze post staat tenslotte op GOT. Maar ben ook van mening dat daar niet tot toe gedwongen dien te worden door een fabrikant als LG. Het feit alleen dat op de doos staat dat de telefoon is te updaten naar gingerbread is misleidend geweest. De update was niet over the air maar met een consument onvriendelijke assortiment van LG bloatware wat zoals op dit forum regelmatig niet eens het eigen product aan de USB kabel herkent.
Als LG een waarschuwing had gegeven over de falende GPS bij de update had ik er misschien anders over gedacht. De update was broddelwerk, een spoedklus zou ik het niet durven noemen. Inmiddels is de GPS weer aangeslingerd met de onderstaande troubleshooting tips. De vriendin is er erg blij met de LG.

Voor de googlelaars hier een oplossing. Eveneens gevonden via google bij http://www.optimus2x.net/index.php?topic=829.15 . Deze workaround zet de encryptie van de A-GPS verbinding uit, in welke mate dat de privacy aantast is bij mij onbekend. zie Wikipedia: Secure User Plane Location

open het hidden menu door te bellen naar:
1809#*990#
GPS test>system settings>MOLR protocol op user plane zetten.
Ga naar SULP Settings>SLP Server settings>menu knop>ADD>
Zet de instellingen zoals in de screenshot http://cl.ly/6zeK
naam: bijvoorbeeld "google"
SLP address:sulp.google.com
port:7275
certification file: leeg
geen vink in de checkbox TLS
druk weer op de menu knop, en save.
Zet in het SLP Server settings scherm de radio button op het zojuist aangemaakte profiel.
Ga terug naar het home scherm.

Indien je hierna nog geen GPS fix krijgt zet dan de telefoon uit, en verwijder de batterij.
Laatste troubleshooting tip die via Google te vinden is de app "GPS status" van eclipsim uit de android market. deze app heeft een aantal tools zoals GPS quick fix en een reset van de cold start.
Wat verder nog opvalt is dat GPS fix in google maps niet goed werkt maar in google navigatie wel.
Update: De GPS lijkt het beter te doen indien de je de gps aanzet en daarna de telefoon herstart. Dit zorgt bij mij wel weer voor een hogere batterij drain.

[ Voor 3% gewijzigd door bb80 op 09-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb geen last van slecht bereik en gps... Echter wel last van een batterij die snel leeg is. Ben er ook nog niet uit wat er zoveel verbruikt.
Misschien een keertje een harde reset uitvoeren binnenkort.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zelfde hier. Alles werkt perfect, enkel die batterij... :/

Hard reset gaat je niet helpen, althans dat hielp bij mij toch niet. Zelfs na vele malen herflashen van allerlei roms blijkt het verschrikkelijk. 10u is zo wat het gemiddelde wat ik kan halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wow. Is je accu niet gewoon versleten?

Pagina: 1 ... 57 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.