Als je de stock rom draait heb je die nog niet, zit pas in gingerbread.Flagg schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:14:
[...]
waar tover ik die grafiek vandaan dan? ben ook wel benieuwd.
Heeft iemand enig idee hoe android het connectiebeheer regelt mbt 2g/3g. Is het zo dat de telefoon automatisch op 2g overschakelt, wanneer het scherm uit is. Ik vind dit moeilijk te controleren namelijk. Het gebruik van enkel 2g lijkt wel een goed effect te hebben op de batterij duur, maar de hele tijd overschakel naar 3g wanneer ik meer snelheid nodig heb lijkt me toch onhandig. Dit soort dingen horen toch door een OS geregeld te worden denk ik zo (zou ook moeten gelden voor wifi trouwens)
WiFi kan je zo instellen dat het uitgaat als je scherm uitstaat: instellingen > Verbindingen > WiFi-instellingen > op menu drukken > Geavanceerd > WiFi Slaapbeleid.VincentV. schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:29:
Heeft iemand enig idee hoe android het connectiebeheer regelt mbt 2g/3g. Is het zo dat de telefoon automatisch op 2g overschakelt, wanneer het scherm uit is. Ik vind dit moeilijk te controleren namelijk. Het gebruik van enkel 2g lijkt wel een goed effect te hebben op de batterij duur, maar de hele tijd overschakel naar 3g wanneer ik meer snelheid nodig heb lijkt me toch onhandig. Dit soort dingen horen toch door een OS geregeld te worden denk ik zo (zou ook moeten gelden voor wifi trouwens)
2G/3G kan je wel widgets voor downloaden, of een snelkoppeling op je homescreen zetten, maar als je 3G aan hebt staan zal je telefoon automatisch naar de hoogste snelheid schakelen, tenzij die niet beschikbaar is vanwegen slecht bereik oid. Je telefoon schakelt niet automatisch naar 2G als je scherm uit is. Alleen 2G gebruiken heeft inderdaad een positief effect op je batterijduur.
Bedankt voor je snelle antwoord. Dat wifi slaapbeleid heb ik inderdaad wel eens geprobeerd, maar dat bleek ongeveer net zo veel nut te hebben als gewoon via het drop down menu de wifi in te schakelen. Ook een app als Y5 heb ik hier wel eens voor geprobeerd, maar ook dat vond ik niet heel handig.Wouter64 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:34:
[...]
WiFi kan je zo instellen dat het uitgaat als je scherm uitstaat: instellingen > Verbindingen > WiFi-instellingen > op menu drukken > Geavanceerd > WiFi Slaapbeleid.
2G/3G kan je wel widgets voor downloaden, of een snelkoppeling op je homescreen zetten, maar als je 3G aan hebt staan zal je telefoon automatisch naar de hoogste snelheid schakelen, tenzij die niet beschikbaar is vanwegen slecht bereik oid. Je telefoon schakelt niet automatisch naar 2G als je scherm uit is. Alleen 2G gebruiken heeft inderdaad een positief effect op je batterijduur.
Misschien is voor het 2g/3g schakelen nog wel ergens een app te vinden, maar ik vind het toch jammer dat android dit niet intern regelt, ik heb het idee dat dit op iOS toch wat beter werkt.
Toch gek dat LG's reputatie en aandeel op de markt niet sterk is, ondanks dat ze de eerste waren met een full touchscreen smartphone (als je de oude pda's waar je ook mee kon bellen niet meerekent). De Prada was er al voor de iPhone en de Viewty was ook best wel een noviteit. Okee, toendertijd was de kwaliteit van de toestellen niet echt heel goed, maar de markt was ook niet goed ontwikkeld in die goodies. Voor die tijd hadden ze wel state of the art spul. Nu is de kwaliteit van de hardware gewoon goed en (naar mijn mening) mooier dan menig ander merk. Ik zie ze nog steeds als de pioniers van de nieuwe generatie touch screen smartphones.XanderDrake schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:55:
[...]
Dit soort beloftes vind ik altijd prachtigAls dit gebeurt kom ik je persoonlijk een fles ketchup brengen om het iets smakelijker te maken. Mijn culinair advies; frituren
Ik gooi er een andere benadering tegen aan: LG ging voor de high end market met snelle hardware en 3d schermen (O2X en 3D), investeerde daar het leeuwendeel in maar onderschatte de implicaties van het software updates. Dit is niet ongewoon, ik kan me nog wel wat update perikelen bedenken van A-merken zoals HTC.
Dit modderde maar verder, deadlines werden gemist, consumenten werden eerst geïrriteerd. Daarna werden ze boos. En daarna werden de consumenten mondig. Facebook en Twitter begon vol te raken. Slechte publiciteit en reputatie schade begon zich aan te dienen nu ook de bekende blogs en tech websites begonnen te berichten over de vertragingen en slechte communicatie. Dat wilde LG niet, en herpakte zich, met de release van GB begin november.
Als ze niet met ICS komen zie ik het niet meer goedkomen met LG's Android avonduur. Gezien hoe serieus hun pogingen tot nu toe waren (Ik vind de O2X echt een prachtig toestel tot nu toe, als ik de oude firmware negeer), lijkt me dat kapitaal vernietiging.
heb je nog froyo? dan zal dit niet lukken? maar vertel mij meer aub over je ROM oidFlagg schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:14:
[...]
waar tover ik die grafiek vandaan dan? ben ook wel benieuwd.
Hun aandeel is zo klein omdat ze bij veel mensen ervoor bekend staan voor een slechte bouw kwaliteit en software ondersteuning. De bouwkwaliteit is bij deze gsm best goed maar de updates en communicatie richting de klant is gewoon slecht.Poops_McGhee schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:07:
[...]
Toch gek dat LG's reputatie en aandeel op de markt niet sterk is, ondanks dat ze de eerste waren met een full touchscreen smartphone (als je de oude pda's waar je ook mee kon bellen niet meerekent). De Prada was er al voor de iPhone en de Viewty was ook best wel een noviteit. Okee, toendertijd was de kwaliteit van de toestellen niet echt heel goed, maar de markt was ook niet goed ontwikkeld in die goodies. Voor die tijd hadden ze wel state of the art spul. Nu is de kwaliteit van de hardware gewoon goed en (naar mijn mening) mooier dan menig ander merk. Ik zie ze nog steeds als de pioniers van de nieuwe generatie touch screen smartphones.
En bij veel mensen is het gewoon zo dat als men slechte ervaringen heeft met 1 merk men minder snel geneigd is om in de toekomst nog een product van dit merk te kopen. Het is tenslotte niet zo alsof men weinig keus heeft in de smartphone markt.
Ik denk dat als LG gewoon eerlijk zou zijn richting de klant betreffende de software updates dat dit flink beter zou werken dan telkens een belofte te maken en deze dan niet na te komen. Als je weet dat de kans dat je een belofte kunt nakomen klein is doe deze dan niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 29-11-2011 23:35 ]
Verwijderd
jep.. imago probleem.Deadsy schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:33:
[...]
Hun aandeel is zo klein omdat ze bij veel mensen ervoor bekend staan voor een slechte bouw kwaliteit en software ondersteuning. De bouwkwaliteit is bij deze gsm best goed maar de updates en communicatie richting de klant is gewoon slecht.
En bij veel mensen is het gewoon zo dat als men slechte ervaringen heeft met 1 merk men minder snel geneigd is om in de toekomst nog een product van dit merk te kopen. Het is tenslotte niet zo alsof men weinig keus heeft in de smartphone markt.
Ik denk dat als LG gewoon eerlijk zou zijn richting de klant betreffende de software updates dat dit flink beter zou werken dan telkens een belofte te maken en deze dan niet na te komen. Als je weet dat de kans dat je een belofte kunt nakomen klein is doe deze dan niet.
daar kom je niet snel van af!
Naja, als een 'slecht' imago er voor zocht dat ik een zeer snelle en goed gebouwde smartphone kan krijgen voor slechts €34 bij een 1 jarige verlenging, hoor je mij niet klagen 
Over imago gesproken, November is ten einde, waar is GB??!
Over imago gesproken, November is ten einde, waar is GB??!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
was je data kwijt?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:46:
[...]
[...]
Vorige week ook gedaan via bovenstaande link, werkt perfect en mijn foon is stukken sneller met 2.3.4..
Ik heb nog een mogelijke bug gevonden:
Mijn WIFI stond op "auto channel selection" bij 2.2 had ik helemaal geen problemen met mijn WIFI icm o2x, sinds ik 2.3 heb is connectie wat trager.
Ik heb mijn channel gefixed op een channel en nu is het goed.
Niet kritische maar wel lastig.
Mijn WIFI stond op "auto channel selection" bij 2.2 had ik helemaal geen problemen met mijn WIFI icm o2x, sinds ik 2.3 heb is connectie wat trager.
Verwijderd
JazekerVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:23:
[...]
Was je telefoon nog orgineel zonder root en custom rom?
Net trouwens gebeld met LG, binnen 24h krijg ik dus een nieuwe. Coole service.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 12:33 ]
Ik heb maar eens wat verder getest en de Background Sync uitgezet.Poops_McGhee schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:24:
[...]
Wat heb je allemaal aanstaan? Background sync en dergelijken? Tsja, als ik Wifi, BT, background sync aanzet, dan haalt mijn accu ook het einde van de dag niet. Wifi alleen is prima te doen, daar wordt maar 5 of 6% van de accu voor gebruikt, in mijn geval. Background sync lust aardig wat accu power. Die staat bij mij altijd uit. Dan maar geen notificaties. Dat is altijd beter dan een "accu bijna leeg" notificatie halverwege de avond.
[...]
Na 14u zit ik nu nog steeds op 71%!!
Heel raar aangezien ik vroeger makkelijk 2 dagen haalde terwijl die sync wel aanstond.
Nu dus maar checken welke app het juist is dat door die sync mijn batterij leegzuigt.
Verwijderd
waar stel je dat in dan?oji schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:33:
Ik heb nog een mogelijke bug gevonden:
Verwijderd
Weet niet welk ip adres je hebt maar die voer je in in je browserbalk. De rest staat Hier.
Edit Met WiFi analyzer uit de market kun je zien welk kanaal het beste is om in te stellen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 16:12 ]
Hij heeft het over de frequentie/het kanaal waarop je wifi fouter uitzend. Als je een frequentie kiest waarop zo min mogelijk anderen uitzenden dan stoort je signaal minder en zal je iets minder stroom gaan verbruiken. Maar echt veel zal het echt niet uitmaken.
Daarvoor heb je geen duur apparaat nodig hoorVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:09:
[...]
Weet niet welk ip adres je hebt maar die voer je in in je browserbalk. De rest staat Hier.
Edit Met WiFi analyzer uit de market kun je zien welk kanaal het beste is om in te stellen.Superapp daarvoor, normaal heb je een duur apparaat nodig.
Voor de pc kan je bvb InSSIDer gebruiken.
Verwijderd
Oh, ik dacht dat je het kanaal op je lg had aangepast
Ik vond het al zo vreemd 
Van mijn router heb ik al aangepast (en die van de buren hahah, die zitten nu op 1 en ik op 12)
Van mijn router heb ik al aangepast (en die van de buren hahah, die zitten nu op 1 en ik op 12)
Verwijderd
Ja, dat zeg ik toch ook...hejkompas schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:43:
Hij heeft het over de frequentie/het kanaal waarop je wifi fouter uitzend. Als je een frequentie kiest waarop zo min mogelijk anderen uitzenden dan stoort je signaal minder en zal je iets minder stroom gaan verbruiken. Maar echt veel zal het echt niet uitmaken.
Oh, het is me verteld dat die apparaten duur zijn, maar er zijn dus ook andere tools voor.Fire69 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:50:
[...]
Daarvoor heb je geen duur apparaat nodig hoor
Voor de pc kan je bvb InSSIDer gebruiken.
Froyo. nou het is een heul speciale rom, is gemaakt door een commercieel bedrijf welke nauwe banden heeft met LG.. heeeel nauwe banden zelfs.2Silent schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:15:
[...]
heb je nog froyo? dan zal dit niet lukken? maar vertel mij meer aub over je ROM oid
Yep is stock rom van LG.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Als je deze installeert, krijg je dan nog OTA updates of moet je dan telkens handmatig een nieuwe versie flashen?newbreed schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:40:
[...]
Volg de instructies op:
http://www.lg-phones.org/...id-2-3-4-gingerbread.html
Het uitstellen is weer begonnen.
https://twitter.com/#!/LG...status/142259350621270017
Het blijft toch wel grappig zo.
Zeer waarschijnlijk is de software niet compatible met het bruine accuklepje en wordt er gezocht naar een oplossing.Mexz21 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:17:
Het uitstellen is weer begonnen.
ow f*ck ik heb een klepje dat niet origineel van LG is. Gaat bij mij dus helemaal niet draaien ben ik bang.newbreed schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:16:
[...]
Zeer waarschijnlijk is de software niet compatible met het bruine accuklepje en wordt er gezocht naar een oplossing.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Vertraagt? Tyyyyyyyyyyyyppppppppppppisssssssschhhhhhhhhhhhhhh.
Gebruik iemand anders hier ook Google Music? Zo ja merken jullie ook dat de O2X af en toe vertraagt als je bijv. muziek offline beschikbaar maakt?
Gebruik iemand anders hier ook Google Music? Zo ja merken jullie ook dat de O2X af en toe vertraagt als je bijv. muziek offline beschikbaar maakt?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zie je wel.. Kanonne dit word wel heel vervelend... Gingerbread Forever word het straks..
Grumbl. GB uit gesteld en nu vind ik weer allerlei Android 2.3 required games. Glowball, Pinball THD, half TegraZone is 2.3 required.
Verwijderd
Nu begin ik toch wel mijn geduld te verliezen hoor..
Bij aankoop beloofde ze dat je altijd voorzien zou zijn van de nieuwste android versie. Er zijn nu inmiddels al zoveel vertragingen en valse beloftes gedaan dat ik sterk begin te twijfelen of ik ooit nog LG ga nemen.
Bij aankoop beloofde ze dat je altijd voorzien zou zijn van de nieuwste android versie. Er zijn nu inmiddels al zoveel vertragingen en valse beloftes gedaan dat ik sterk begin te twijfelen of ik ooit nog LG ga nemen.
We krijgen 50 GB online opslagruimte !
http://www.androidplanet....opslagruimte-via-box-net/
Zou het een goedmakertje zijn van LG ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Allemaal leuk en aardig, maar had liever 50GB dropbox gehad, box.net heeft geen synctool met je computer (heeft het wel, maar moet je per maand voor betalen) dus je moet alles handmatig uploaden, met een max van 100mb per bestand. Gebruik van dropbox of sugarsync is gewoon veel handiger.speedme schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:44:
We krijgen 50 GB online opslagruimte !
Desalniettemin, is 50GB online opslag altijd mooi meegenomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter64 op 02-12-2011 15:08 ]
Altijd leuk, maar ik heb het niet nodig. Als ze de tijd om die deal te sluiten met box.net nu gewoon in het ontwikkelen van GB stoppen. Ik weet wel dat het andere mensen zijn die dit regelen dan die de software ontwikkelen... Maar dan moeten ze die mensen maar ontslaan en meer software mensen inhuren
Hoi,
weet iemand hoe dit werkt met die 50 gb opslag en is het nuttig...
In de link 3 post boven die van jou staat het mooi uitgelegd: download de box.net app op een Lg telefoon en maal een account aan. Simpeler kan bijna niet.melando schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:52:
Hoi,
Hoi, even een vraagje over die open europese 2.3 versie van LG. Wanneer je deze flasht, krijg je dan nog OTA updates of moet je dan telkens de nieuwste versie er zelf op flashen?
Er is nog geen nieuwere versie, dus niemand heeft het uitgeprobeerd. Misschien dat je dat zelf kan doen zodra er een update is en dat hier even meldt?chevaid schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:00:
Hoi, even een vraagje over die open europese 2.3 versie van LG. Wanneer je deze flasht, krijg je dan nog OTA updates of moet je dan telkens de nieuwste versie er zelf op flashen?
Misschien hangt het daar nou juist vanaf of ik die 2.3 update überhaupt installeer. Een 'weet ik niet' was voldoende geweest in jou geval..
Ik werk bij een telecombedrijf en sprak vrijdag iemand van LG Nederland, die durft geen uitspraken meer te doen over Gingerbread voor de 2x Speed maar liet wel doorschemeren dat het begin volgend jaar gaat worden . Dus mensen ,degene die hun hoop gevestingd hadden nog in December gaan bedrogen uitkomen.
LG houd zo dadelijk geen mobiele klanten meer over, maar ja eigen schuld dikke bult.
LG houd zo dadelijk geen mobiele klanten meer over, maar ja eigen schuld dikke bult.
@ Scharrelkip: Als ze nou een goede reden hebben/hadden... Maar die hebben ze vast niet...
Je vraagt iets waar niemand een antwoord op weet, omdat het nog niet is voorgekomen. Hoeveel antwoord verwacht je dan? Ik geef er maar extra informatie bij, omdat er anders weer zo'n "wie weet het dan wel?" vraag wordt gepost. Een 'weet ik niet' roept teveel andere onnodige vragen op. Zit niemand op te wachten.chevaid schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:12:
Misschien hangt het daar nou juist vanaf of ik die 2.3 update überhaupt installeer. Een 'weet ik niet' was voldoende geweest in jou geval..
WAAROM komen ze nog met externe deadlines dan? Alle jemig.Scharrelkip schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:47:
Ik werk bij een telecombedrijf en sprak vrijdag iemand van LG Nederland, die durft geen uitspraken meer te doen over Gingerbread voor de 2x Speed maar liet wel doorschemeren dat het begin volgend jaar gaat worden . Dus mensen ,degene die hun hoop gevestingd hadden nog in December gaan bedrogen uitkomen.
Naja. Voor wie echt niet kan wachten, zijn er al tig alternatieven.
het probleem is: GB is er, het bestaat en is uitgebracht in tal van landen (met ondersteuning van de Nederlandse taal!), Moeten enkel wat optimalisatie doen voor de BENELUX, wat houdt dit hoogstwaarschijnlijk in? Extra bloatware toevoegen.. Waarvoor is dit nodig? Voor niets..Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:31:
Zoals ik al eerder gepost heb , ze kunnen dan beter gb skippen en ics releasen .
Dat ze gewoon de open Europe versie releasen.. Ik kom gek van al die uitstellingen..
@ 2Silent: Je hebt daar een goed punt! Waarom de versie aanpassen en mensen (onnodig) lang laten wachten, terwijl er voor het Nederlandse toestel een perfecte versie ligt! De Europe Open versie schijnt gewoon perfect te werken voor iedereen (tenminste, hier op het forum)... Als "noodmaatregel", waarom niet?
[ Voor 6% gewijzigd door josvschijndel op 04-12-2011 02:40 ]
Het is gewoon een originele LGE rom, dus daar is niks "noodmaatregel" aan. Je moet alleen zelf de handelingen doen om hem op je telefoon te krijgen, ipv dat LG je OTA verwent.josvschijndel schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:38:
@ 2Silent: Je hebt daar een goed punt! Waarom de versie aanpassen en mensen (onnodig) lang laten wachten, terwijl er voor het Nederlandse toestel een perfecte versie ligt! De Europe Open versie schijnt gewoon perfect te werken voor iedereen (tenminste, hier op het forum)... Als "noodmaatregel", waarom niet?
Het is in alle opzichten een veel betere oplossing dan elke dag op het forum jammeren dat de NL update er nog niet is.
Mee eens! Gelijk maar dat ding geinstalleerd... wel spannend, maar het is gelukt! Eerste ervaringen zijn iig positief.Poops_McGhee schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:27:
[...]
Het is gewoon een originele LGE rom, dus daar is niks "noodmaatregel" aan. Je moet alleen zelf de handelingen doen om hem op je telefoon te krijgen, ipv dat LG je OTA verwent.
Het is in alle opzichten een veel betere oplossing dan elke dag op het forum jammeren dat de NL update er nog niet is.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
DOWNLOAD:http://www.filesonic.com/file/2255759914/KDZ_FW_UPD_EN.zip
DRIVERS:http://www.filesonic.com/file/MCCI(r)FirmwareUpdateDriverforMTK.zip
heeft iemand een mirror voor die files? filesonic werkt hier niet lekker
edit: die bovenste heb ik gevonden (wel voor de p500 maar die is vast hetzelfde)
edit: die bovenste heb ik gevonden (wel voor de p500 maar die is vast hetzelfde)
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 04-12-2011 15:08 ]
Wat is die onderste dan... want die file heb ik niet gebruikt.418O2 schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:06:
DOWNLOAD:http://www.filesonic.com/file/2255759914/KDZ_FW_UPD_EN.zip
Drivers eerst geinstalleerd door update te doen via LG suite. Daardoor zijn er drivers geinstalleerd, en een goede backup van je data gemaakt (in theorie niet nodig...
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/B2CAppSetup.exe
Daarna met
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/V20L_00.kdz <== open firmware.
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/KDZ_FW_UPD_EN.zip <== upgrade software vervangt OTA upgrade
/edit: ik zet hem er even bij, maar als je je telefoon gebackupt hebt via lg suiten heb je deze drivers er al op staan denk ik... :
http://kmgeurts.home.xs4a...Update_Driver_for_MTK.zip
firmware geupgrade volgens de handleiding op lg phones taal kun je uiteraard "different country", nederlands instellen. Bij de slecht vertaalde "backup voltooien? " ja zeggen, nee is cancel en dan stopt je upgrade voordat er iets gebeurd is. Ik denk dat hij wil vragen of je backup al voltooid is.
en met ik meen:
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/SU303.zip <== local root.
en
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/nvmobileboot.rar <== flash software voor telefoon in recovery modus (zonder batterij he..) en ik denk CM mod.
Superone click ne z4root werken denk ik niet meer op 2.3.4 , dus je moet het met de bovenstaande file volgens de handleiding op http://www.lg-phones.org/...id-2-3-4-gingerbread.html doen voor root toegang.
Clockworkmod & root geinstalleerd.
Deze files heb ik ook nog staan:
http://kmgeurts.home.xs4a...5AP22_ML_WHQL_Ver_3.5.exe
http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/LGDriver.exe
In principe kan er niet veel fout gaan. Als je iets fout doet lukt het gewoon niet, maar is er niks beschadigd. Ikzelf heb een paar keer meer moeten rebooten (pc) dan de handleiding.
dir staat open: http://kmgeurts.home.xs4all.nl/gb/
[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 04-12-2011 19:41 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Nou, mijn neefje heeft zijn toestel ook weg laten brengen door de vip service. Nou zit hij zonder telefoon tot 22 december. Ik was onder de impressie dat volgens de lg vip je nooit zonder mobiel zou zitten? Ik had had allemaal kunnen voorspellen toen ik die waardeloze flash ani zag op de website.
Hoe dan ook, probeer er wat positiefs van te maken. Elke keer als mn 2x geen update vind trakteer ik mezelf op wat lekkers
Lekker mezelf conditioneren het fijn te vinden geen update te vinden
(volg normaal een vrij streng eetpatroon)
Hoe dan ook, probeer er wat positiefs van te maken. Elke keer als mn 2x geen update vind trakteer ik mezelf op wat lekkers
thanks. dit zijn de bestanden die op die LG Phones site staan. Het is voor de telefoon van mijn meisje, daar hoeft geen root of CM op, alleen 2.3.3
2.3.4418O2 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:52:
[...]
thanks. dit zijn de bestanden die op die LG Phones site staan. Het is voor de telefoon van mijn meisje, daar hoeft geen root of CM op, alleen 2.3.3
Maar bedenk wel dat het verschil met 2.2 best klein is. Grootste voordeel da ik ondenkt heb is dat de frontside camera (onder skype .b.v.) beter ondersteund wordt.
@hieronder Ja... maar laat ik zeggen: van de batterij merk ik niet zoveel, de batterrij statietken zijn beter, maar LG -onschreen neem nu 6-12% van het verbruik in (terwijl ik die niet gebruik), en dual core... ik merk er niks van. Het is in ieder geval niet slechter.
/edit:
Ik zet die missende file effe erbij, omdat filesonic idd een kut site is om te downloaden.
[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 04-12-2011 21:34 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Op je o2x heb je veel meer voordeel. Je batterij gaat ineens een stuk langer mee en je dualcore proc wordt beter ondersteund. In Froyo wordt die namelijk NIET ondersteund en in GB een beetje.leuk_he schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:06:
[...]
2.3.4![]()
Maar bedenk wel dat het verschil met 2.2 best klein is. Grootste voordeel da ik ondenkt heb is dat de frontside camera (onder skype .b.v.) beter ondersteund wordt.
/edit:
Ik zet die missende file effe erbij, omdat filesonic idd een kut site is om te downloaden.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om de binnenkomende mail via de standaard e-mailclient ook te laten lezen op de server? Als ik nu een weekend zonder computer ben en 10 mailtjes (Hotmail) binnenkrijg op m'n telefoon moet ik ze daarna ook nog op m'n computer als Gelezen selecteren. Natuurlijk niet zoveel werk, maar het zou handig zijn als dit gelijk gebeurt. Ik gebruik dus Hotmail en de standaard e-mailclient van de LG.
Heb trouwens net mijn O2X ook geflashed naar 2.3.4, en werkt voor nu naar behoren. Heeft iemand nog last van spontane reboots? En moet ik nog iets doen als batterij optimalisatie of is alles nu in principe goed?
Heb trouwens net mijn O2X ook geflashed naar 2.3.4, en werkt voor nu naar behoren. Heeft iemand nog last van spontane reboots? En moet ik nog iets doen als batterij optimalisatie of is alles nu in principe goed?
Verwijderd
Ik heb van alles geprobeerd maar ik kan alleen kiezen tussen Exchange en overig. Bij overig kan ik niets instellen qua IMAP en bij Exchange heb ik daar ook geen keus tussen.. Heb je misschien een duidelijkere omschrijving? Iemand anders?
Verwijderd
Je moet wel weten wat je in moet tikken hè. Ik heb een hele tijd gezocht op IMAP Android Hotmail, maar toen kon ik toch echt niet vinden wat ik zocht. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Verwijderd
Die heb ik ook gevonden ja. Inmiddels is het al gelukt, ik wist namelijk niet dat je bij Username ook je volledige e-mailadres in moest voeren. Nu heb ik de Exchange, maar lijkt het alsof hij nog niet de berichten op de server leest. Kan dat kloppen? Ik had vanochtend trouwens met 2.3.4 een soort van 'battery drop' waarbij hij ineens van 97% naar 79% ging, zonder dat ik er ook maar iets mee heb gedaan. Weet iemand of dit vaker voor komt?
Verwijderd
Ik had na de "update" naar 2.3.4 ook batterij problemen, 90% kwijt in een werkdag, snachts vaak 30/40% kwijt.[b][message=37263572,noline]Ik had vanochtend trouwens met 2.3.4 een soort van 'battery drop' waarbij hij ineens van 97% naar 79% ging, zonder dat ik er ook maar iets mee heb gedaan. Weet iemand of dit vaker voor komt?
Dus maar even Battery Calibration gedraaid, incl de aanbevolen "helemaal leeg laten gaan en dan in 1 keer vol laden (zonder ondertussen van de lader te halen)" en op het ogenblik heb ik nog 75% over vanaf vanmorgen 10uur.
Voor die app heb je root nodig toch? Op de een of andere manier lukt dat bij mij maar niet met super one click...Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:54:
[...]
Ik had na de "update" naar 2.3.4 ook batterij problemen, 90% kwijt in een werkdag, snachts vaak 30/40% kwijt.
Dus maar even Battery Calibration gedraaid, incl de aanbevolen "helemaal leeg laten gaan en dan in 1 keer vol laden (zonder ondertussen van de lader te halen)" en op het ogenblik heb ik nog 75% over vanaf vanmorgen 10uur.
Super one click werkt niet meer op android 2.3.4 , je moet root erin flashen.VincentV. schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:19:
[...]
Voor die app heb je root nodig toch? Op de een of andere manier lukt dat bij mij maar niet met super one click...
maar ik vermoed dat de batterij ook wel vanzelf gaat leren hoor.
Overigens kan hij op 2g, op standby, wifi/bt/gps uit een hele nacht voor 2-3% verbruik hier staan.
Volgens mij is er 2 dagen geleden ofzo een update voor SuperOneClick geweest met een nieuwe root methode, moet gewoon werken op android 2.3.x nu!
Zie ook: http://www.xda-developers...eatures-zergrush-exploit/
Dank je ik zal er van de week eens een poging voor wagen.leuk_he schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:00:
[...]
Super one click werkt niet meer op android 2.3.4 , je moet root erin flashen.
maar ik vermoed dat de batterij ook wel vanzelf gaat leren hoor.
Overigens kan hij op 2g, op standby, wifi/bt/gps uit een hele nacht voor 2-3% verbruik hier staan.
Bij SuperOneClick 2.3.1 (die van gisteren) blijft hij hangen bij mij na stap 7.disweb schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:29:
Volgens mij is er 2 dagen geleden ofzo een update voor SuperOneClick geweest met een nieuwe root methode, moet gewoon werken op android 2.3.x nu!
Bij mij ook.Bij SuperOneClick 2.3.1 (die van gisteren) blijft hij hangen bij mij na stap 7.
Rechtsboven staat het vakje 'Exploit'. Probeer daar eens een andere, dan moet het waarschijnlijk werken!
Helaas dus niet gewerkt. Telefoon start niet meer op nadat je het opstart geluid hebt. Blijft LG in het beeld staan met in de achtergrond nog heel vaag het laatste restje van de blauwige animatie.
ben nu een soort van factory reset aan het proberen.
Helaas, heeft niet geholpen.
Blijkbaar wel, helaas wel alles kwijt denk ik zo
Het updaten is dus fout gegaan maar heb wel 2.3.4 draaien nu. Echter wel helemaal kaal (heeft ook zn voordelen, geen oude apps meer die ik toch niet gebruik).
Wat is nu het beste om mn batterijduur te verlengen (behalve juicedefender, dat is wel handige tool alleen krijg je soms 15minuten later pas je WhatsApp bericht)
[ Voor 109% gewijzigd door Griffin op 06-12-2011 09:35 ]
Er zijn veel dingen die je kan doen, bijvoorbeeld locatie bepaling uitzetten (GPS en netwerken), scherm op lage helderheid zetten, WiFi gebruiken als je constant een stabiele verbinding hebt, anders 2G gebruiken, bleutooth uit en zo zijn er nog wel een paar dingen. Even googlen en je vind hele lijsten met wat je aan je batterij kan doen. Ook moet je oppassen voor apps die je batterij leegzuigen (kan je wel checken met spare parts, onder wakelock).Griffin schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:15:
[...]
Wat is nu het beste om mn batterijduur te verlengen (behalve juicedefender, dat is wel handige tool alleen krijg je soms 15minuten later pas je WhatsApp bericht)
Juice defender werkt alleen maar tegen op android 2.3.3 en hoger. Je kunt het beste WiFi altijd aan laten staan en zo veel mogelijk wifi routers opslaan in het geheugen. Op wifi loopt hij per uur maar een paar % af. Automatische helderheid helpt ook. Verder gewoon niet aanraken en jezelf aanwennen om m elke nacht op te laden. Niemand haalt met een gemiddelde smartphone twee volle dagen met redelijk veel tot veel gebruik.
Ik heb ze allen geprobeerd (auto, psneuter, zergRush) maar het werkt helaas niet.disweb schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:16:
Rechtsboven staat het vakje 'Exploit'. Probeer daar eens een andere, dan moet het waarschijnlijk werken!
Ik heb nu een problem met mijn optimus 2x
nu heb ik de vip service gebeld en zeggen ze dat je hem alleen mag wissellen bij sofware defecten
en de anderen zeggen dat het alleen bij hardware kan:S.
weet iemand hier hoe dat precies zit?
nu heb ik de vip service gebeld en zeggen ze dat je hem alleen mag wissellen bij sofware defecten
Volgens mij kan het alleen bij software defecten (tenzij je zelf hebt lopen klooien met root en flashen e.d.) en bij hardware fouten die onder de fabrieksgarantie vallen (zoals backlightbleeding). Hardware defecten door eigen toedoen vallen niet onder de VIP service (bijvoorbeeld en kras op je scherm).pruimman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:54:
Ik heb nu een problem met mijn optimus 2x
Volgens mij vallen dus alleen dingen die ook onder de fabrieksgarantie vallen, onder de VIP garantie.
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter64 op 06-12-2011 17:48 ]
Ow ok want iedereen zegt wat anders , maar de vorige keer is die wel aangenomen met een defecte aan/uit knop en toen dachten ze eerst dat het een software probleem was en ze zeiden toen dat ze alleen maar hardware problemen oplosten(later bleek het ook door de hardware te komen en is die omgewisseld) daarom vind ik het nu.ook raar dat ze zeggen dat ze alleen software doen, want mijn tel wil helemaal niet meer aanWouter64 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:26:
[...]
Volgens mij kan het alleen bij software defecten (tenzij je zelf hebt lopen klooien met root en flashen e.d.) en bij hardware fouten die onder de fabrieksgarantie vallen (zoals backlightbleeding). Hardware defecten door eigen toedoen vallen niet onder de VIP service (bijvoorbeeld en kras op je scherm).
Met geen mogelijkheid
Ik heb er wel een costum rom opstaan
Dan zou ik die custom rom er toch proberen af te halen op een of andere manier, daarmee vervalt namelijk je garantie en je VIP service.pruimman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:49:
[...]
Ow ok want iedereen zegt wat anders , maar de vorige keer is die wel aangenomen met een defecte aan/uit knop en toen dachten ze eerst dat het een software probleem was en ze zeiden toen dat ze alleen maar hardware problemen oplosten(later bleek het ook door de hardware te komen en is die omgewisseld) daarom vind ik het nu.ook raar dat ze zeggen dat ze alleen software doen, want mijn tel wil helemaal niet meer aan
Met geen mogelijkheid
Gaat je denk ik niet echt lukken als je phone niet meer ingeschakeld kan worden. Misschien wordt ie nog wel als verwisselbare schijf herkend, maar ook dat denk ik niet.Wouter64 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:21:
[...]
Dan zou ik die custom rom er toch proberen af te halen op een of andere manier, daarmee vervalt namelijk je garantie en je VIP service.
Ik sta niet raar te kijken als die custom rom niet goed gewerkt heeft en de phone gebricked heeft.
Waarschijnlijk ben je gewoon phucked en heb je een leuke presse papier erbij. Als hij helemaal niet aan wil en ook niet door de pc nog als verwisselbare schijf herkend wordt, dan houdt het verhaal echt op. Of je moet hem opsturen naar LG en een dikke rekening krijgen voor de reparatiekosten, want garantie kan je echt wel met een Edding op je buik schrijven.pruimman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:49:
[...]
Ow ok want iedereen zegt wat anders , maar de vorige keer is die wel aangenomen met een defecte aan/uit knop en toen dachten ze eerst dat het een software probleem was en ze zeiden toen dat ze alleen maar hardware problemen oplosten(later bleek het ook door de hardware te komen en is die omgewisseld) daarom vind ik het nu.ook raar dat ze zeggen dat ze alleen software doen, want mijn tel wil helemaal niet meer aan
Met geen mogelijkheid
Oef, saliant detail...Wouter64 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:21:
[...]
Dan zou ik die custom rom er toch proberen af te halen op een of andere manier, daarmee vervalt namelijk je garantie en je VIP service.
Als jij hem niet met een Smartflash of iets dergelijks aan de praat kan krijgen, zullen zij hoogstwaarschijnlijk er niet achter kunnen komen dat je een custom erop hebt staan. Oftewel, VIPje gaat dan gewoon door.
Verwijderd
Idd hardwarefouten en software willen ze nog wel eens moeilijk over doen. Het moet niet zijn dat hij een paar keer per dag uitvalt. En backlightbleeding valt NIET onder garantie is mij verteld door LG, dat is onderdeel van het ontwerp...Wouter64 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:26:
[...]
Volgens mij kan het alleen bij software defecten (tenzij je zelf hebt lopen klooien met root en flashen e.d.) en bij hardware fouten die onder de fabrieksgarantie vallen (zoals backlightbleeding).
Geen probleem, gebruik Smartflash zoals Geelco zegt en je ziet er niks meer van. Voordeeltje van de 2x.pruimman schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:49:
Valt wel mee dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 21:18 ]
Verwijderd
Ik word een beetje gek van de 2.3.4 flash. Tien minuten bellen en twee minuten Angry Birds zorgt al voor -7%, met alleen 3G verbinding aan. Voor de flash ging het stukken beter. Is hiervoor een oplossing of kan ik op enige manier de update ongedaan maken? Ik heb geen ROM dua Battery Calibration werkt niet..
mensen met accu duur problemen moeten Background data es uitzetten in opties en dan iets met application sync , als die uit staat gebruikt mijn mobiel inclusief gebruik aan stroom ongeveer 20-30% per dag, (ik draai wel de laatste kang versie van Cyanogen) en als ie aan staat ongeveer 50-70% zonder al te veel gebruik, ik denk dus dat er een soort stroom lek zit in de backgrounddata settings.. en ik heb alleen mijn gmail daar geactiveerd..
en 3G is zowiezo al een stroom vreter dus das normaal(al met background data uit gebruikt 3G 10-20% per uur ofzo (maar ik gebruik weinig 3G).
en 3G is zowiezo al een stroom vreter dus das normaal(al met background data uit gebruikt 3G 10-20% per uur ofzo (maar ik gebruik weinig 3G).
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Momenteel met een niet geroote 2.3.4 en:
- facebook synch op 30minuten
- gmail sync staat aan
- whatapp sync staat ook aan
- GPS, BT, WIFI staan uit
15h staat de telefoon nu aan (zit natuurlijk wel nacht bij), maar batt staat nog op 69%. Moet nog de telefoon rooten en dan batt. calibration uitvoeren en met backup titanium pro alle LG apps freezen (gaat weer geheugen schelen)
Heb verder dus geen selectie gemaakt tussen 2g, 2g of wat dan ook
- facebook synch op 30minuten
- gmail sync staat aan
- whatapp sync staat ook aan
- GPS, BT, WIFI staan uit
15h staat de telefoon nu aan (zit natuurlijk wel nacht bij), maar batt staat nog op 69%. Moet nog de telefoon rooten en dan batt. calibration uitvoeren en met backup titanium pro alle LG apps freezen (gaat weer geheugen schelen)
Heb verder dus geen selectie gemaakt tussen 2g, 2g of wat dan ook
[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 07-12-2011 09:59 ]
Je laatste regel snap ik niet. Logisch... want je was gek geworden.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:42:
Ik heb geen ROM dua Battery Calibration werkt niet..
Battery calibration lijkt mij het verbruik niet te te verbeteren, alleen het meten van het verbruik misschien.
Probeer eens een factory reset (onder privacy).
helemaal terug naar stock staat beschreven in de topic start in [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's onder alles ongegaan maken.
Wat doet freezen dan? ik had de indruk dat dat voorkwam dat ze geupdate weren door een of ander update mechanisme... maar gezien jou omschrijving doet het iets anders. In ieder geval mag de LG on screen eruit... die verbruikt stroom terwijl ik die niet nodig heb.backup titanium pro alle LG apps freezen (gaat weer geheugen schelen)
Juice defender heb ik er net weer vanaf geschopt. Die verdenk ik er van traagheid in het toestel te veroorzaken als je het scherm net weer aanzet... alle uitgestelde activiteiten kom dan ineens op gang. Weet ik niet zeker.
[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 07-12-2011 10:13 ]
Freezen zorgt ervoor dat apps niet meer opstarten. Lijkt op verwijderen, alleen als je nu problemen krijgt met je telefoon kan je ze gemakkelijk weer unfreezen, terwijl als je een app verwijdert je de hele app er opnieuw op moet zetten. Freezen is zo dus een erg makkelijke manier om van LG apps af te komen die de hele tijd op de achtergrond services opstarten, zoals On Screen Phone of Backup e.d.leuk_he schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:03:
[...]
Wat doet freezen dan? ik had de indruk dat dat voorkwam dat ze geupdate weren door een of ander update mechanisme... maar gezien jou omschrijving doet het iets anders. In ieder geval mag de LG on screen eruit... die verbruikt stroom terwijl ik die niet nodig heb.
Dat dusWouter64 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:31:
[...]
Freezen zorgt ervoor dat apps niet meer opstarten. Lijkt op verwijderen, alleen als je nu problemen krijgt met je telefoon kan je ze gemakkelijk weer unfreezen, terwijl als je een app verwijdert je de hele app er opnieuw op moet zetten. Freezen is zo dus een erg makkelijke manier om van LG apps af te komen die de hele tijd op de achtergrond services opstarten, zoals On Screen Phone of Backup e.d.
Maar dan moet je wel root hebben en dat is me nog niet gelukt op 2.3.4
SuperOneClick crasht bij stap 7, en de andere manieren (flashen etc) ben ik een beetje huiverig voor als ik heel eerlijk ben.
En het echte probleem is gevondenFire69 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:08:
[...]
Ik heb maar eens wat verder getest en de Background Sync uitgezet.
Na 14u zit ik nu nog steeds op 71%!!
Heel raar aangezien ik vroeger makkelijk 2 dagen haalde terwijl die sync wel aanstond.
Nu dus maar checken welke app het juist is dat door die sync mijn batterij leegzuigt.
Secure EAS (nodig voor exchange werkmail) zuigt mijn batterij dus leeg
Het was dus niet de o2x zelf. Ben nu toch wel tevreden over het toestel met 2.3.4 erop
[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 07-12-2011 13:26 ]
Volg deze methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599Griffin schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:54:
[...]
Dat dus.
Maar dan moet je wel root hebben en dat is me nog niet gelukt op 2.3.4
SuperOneClick crasht bij stap 7, en de andere manieren (flashen etc) ben ik een beetje huiverig voor als ik heel eerlijk ben.
Je flasht hiermee eerst clockworkmod handmatig, wat anders SuperOneClick voor je doet. Geen verschil dus eigenlijk en het is ook niet gevaarlijk ofzo.
Bedanktdisweb schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:22:
[...]
Volg deze methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599
Je flasht hiermee eerst clockworkmod handmatig, wat anders SuperOneClick voor je doet. Geen verschil dus eigenlijk en het is ook niet gevaarlijk ofzo.
Ga het binnenkort eens proberen, maar al mn data blijft dan toch bestaan? (dus geen reset oid)
Al je data blijft bewaard ja. Voor de zekerheid zou ik altijd even een backup maken van je belangrijke data (smsjes, foto's etc.). Als je ClockworkMod hebt geïnstalleerd kun je via dat een Nandroid backup maken. Dit is een backup van heel je telefoon. Zet je die terug, dan heb je je telefoon in je huidige staat weerGriffin schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:13:
[...]
Bedankt
Ga het binnenkort eens proberen, maar al mn data blijft dan toch bestaan? (dus geen reset oid)
Verwijderd
Het probleem is dat ik geen ROM heb, dus dat Battery Calibration niet werkt. Over een ROM erop zetten ben ik nogal huiverig. Flashen met een officiële LG-update is één ding, rooten is een tweede. Ik heb mijn telefoon nu al 2x helemaal leeg laten lopen en daarna weer onafgebroken volgeladen, maar het helpt niet. Nu in totaal 23 uur van de lader (incl. nacht) en nog maar 4% over en niet eens intensief gebruikt.leuk_he schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:03:
[...]
Je laatste regel snap ik niet. Logisch... want je was gek geworden.![]()
Battery calibration lijkt mij het verbruik niet te te verbeteren, alleen het meten van het verbruik misschien.
Probeer eens een factory reset (onder privacy).
helemaal terug naar stock staat beschreven in de topic start in [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's onder alles ongegaan maken.
Een factory reset lijkt me nou ook niks, omdat ik dan alles kwijt ben. Daarnaast werkt het ongedaan maken ook niet, omdat ik dus geen ROM heb maar ik heb hem simpelweg geflashed. Of werkt dat ook daarvoor?
Verwijderd
Nou ja, het is vrij simpel... Of je trekt de stoute schoenen aan en je root je toestel (wat echt geen fluit voorstelt als je de handleiding gewoon volgt) Of je blijft je ergeren en klagen over je slechte batterij verbruik...
Nadat ik de Europe Open rom erop heb gezet en daarna een battery calibration had gedaan is mijn batterijverbruik met sprongen vooruit gegaan..
Gisteravond bijvoorbeeld was ik vergeten de telefoon op de lader te leggen. Ik had nog 35%.. Vanmorgen toen ik wakker werd, had ik nog 32%.. Autosync en wireless aan...
Dus aan jou de keus... Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zijn er weinig tot geen problemen met het flashen van een nieuwe rom. CM of LG...
Nadat ik de Europe Open rom erop heb gezet en daarna een battery calibration had gedaan is mijn batterijverbruik met sprongen vooruit gegaan..
Gisteravond bijvoorbeeld was ik vergeten de telefoon op de lader te leggen. Ik had nog 35%.. Vanmorgen toen ik wakker werd, had ik nog 32%.. Autosync en wireless aan...
Dus aan jou de keus... Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zijn er weinig tot geen problemen met het flashen van een nieuwe rom. CM of LG...
Net even de handleiding doorgelopen en iid een piece of cookie.disweb schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:37:
[...]
Al je data blijft bewaard ja. Voor de zekerheid zou ik altijd even een backup maken van je belangrijke data (smsjes, foto's etc.). Als je ClockworkMod hebt geïnstalleerd kun je via dat een Nandroid backup maken. Dit is een backup van heel je telefoon. Zet je die terug, dan heb je je telefoon in je huidige staat weerZo kun je dus allerlei roms proberen zonder 'gevaar'. Je flasht zo weer terug namelijk!
Net ook busybox geinstalleerd en heb weer root acces
Hoe heb jij je telefoon geflashed? ik heb het middels deze uitleg op xda-developers gedaan ook de V20L versie alleen bij mij staat twitter van Lg er gewoon nog op.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:43:
Ik heb Gingerbread nu ook geflashed zoals eerder aangegeven de V20L kdz.
Het is echt super snappy! Alles is vloeiend, normaal als ik naar applicaties beheren ging duurde het even voordat alles ingeladen was en het soepel liep, nu is het direct ingeladen en kan je gelijk scrollen zonder hapering.
Stuk beter dan Froyo ik blijf voorlopig weer stock draaien
EDIT: Ik raadt het zeker aan om deze er op te flashen, die standaard LG meuk die ze in Nederland meeleveren zoals twitter enzo zit hierbij niet inbegrepen, alleen de carkit!
[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 09-12-2011 10:09 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Toevallig iemand die in Eindhoven woont en mij wil helpen met het rooten van mijn 2X Speed, ik durf er zelf niet aan te beginnen, ben bang dat ik hem om zeep help, maar ben het beu om op updates te wachten, mijn toestel start gemiddeld 3x per week uit zich zelf op.
Ik begin het te snappen... rooten heb je geen ROM voor nodig. Het enge wat rooten doet zijn 2 files op je telefoon ERBIJ te zetten. su en super.apk. die hij uitpak uit su303.zip. Ok, hij zet clockworkmod op je telefoon, maar dat heeft alleen tijdens het booten invloed. Verder werkt alles hetzelfde met je huidige firmware (=ROM....).Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:20:
[...]
Het probleem is dat ik geen ROM heb, dus dat Battery Calibration niet werkt.
Maar afgezien daarvan ROOTEN VERBETERT JE BATTERIJ VERBRUIK NIET. ook batterij calibration helpt daarbij niet. Je moet actief op zoek gaan naar apps die het (data)verbruik veroorzaken en/of te vaak wakker worden. rooten geeft je wat meer tools, zoals titanium backup *Root*.
maar ook zonder root kun je met opties -> telefoon status -> accuverbruik zien welke optie/apps meer verbruiken dan je verwacht. Bluetooth uitzetten, wifi uitzetten, gps uitzetten, 2g only helpt uiteraard ook maar ja, dan mis je features.
/edit: Ja .. dit is niet zaligmakend. ideaale monitor programma heb ik nog niet gevonden.. en ik ben gestopt me er druk over te maken. Kijk ook eens naar betterbatterystats. Alle programma's die in de achtergrond (in een taskkiller enzo) draaien zijn per definitie verdacht.
Daarom stelde ik een (vervelende...) factory reset voor. Die deinstalleert alle verveldne processen.
[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 09-12-2011 13:00 ]
Verwijderd
Om de open 2.3.4. er op te zetten heb je geen root nodig.Scharrelkip schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:51:
Toevallig iemand die in Eindhoven woont en mij wil helpen met het rooten van mijn 2X Speed, ik durf er zelf niet aan te beginnen, ben bang dat ik hem om zeep help, maar ben het beu om op updates te wachten, mijn toestel start gemiddeld 3x per week uit zich zelf op.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327929
Niet altijd blijkbaar... Ik heb ook pas na lang testen ontdekt welke app mijn batterij leegtrok, en die stond helemaal niet vermeld in de lijst van apps...leuk_he schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:08:
[...]
maar ook zonder root kun je met opties -> telefoon status -> accuverbruik zien welke optie/apps meer verbruiken dan je verwacht.
[...]

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.