Download uit de market: Spare parts, hier kan je bij battery history kijken bij partial wakelock, deze applicaties houden je telefoon "wakker" als je hem in standby hebt, dit trekt je batterij ook leeg. Je ziet met deze app bovendien wel welke apps actief zijn, je kan ook kijken op netwerkgebruik en cpu gebruik, erg handig.Fire69 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:47:
[...]
Niet altijd blijkbaar... Ik heb ook pas na lang testen ontdekt welke app mijn batterij leegtrok, en die stond helemaal niet vermeld in de lijst van apps...
Bedankt voor de info, ik zal er is voor gaan zitten dit moet wel lukkenVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:36:
[...]
Om de open 2.3.4. er op te zetten heb je geen root nodig.
http://www.lg-phones.org/...id-2-3-4-gingerbread.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327929
Hallo allemaal.
Het is bijna niet te geloven maar de nieuwe firmware is eindelijk uit.
Mijn telefoon (simlock vrij) is net geupdate via LGMobile update naar Android 2.3.4.
Mijn telefoon (simlock vrij) is net geupdate via LGMobile update naar Android 2.3.4.
OTA nog niet (hier tenmiste) dus ik vind dat ie er nog steeds niet is.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
!!!!!!!!!!!daffylon schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:14:
Hallo allemaal.
Heb bevestiging van meer mensen nodig!!
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 10-12-2011 15:12 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
ik ben hem ook aan het downloaden via de lg mobile update tool op de pc.
OTA kreeg ik hem ook nog niet. Tot nu toe ziet alles er goed uit
ik zal hier posten hoe het uitpakt
OTA kreeg ik hem ook nog niet. Tot nu toe ziet alles er goed uit
ik zal hier posten hoe het uitpakt
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 15:15 ]
Verwijderd
Kan je de officiele update van LG ook krijgen als je al de Europe Open erop hebt staan of moet je dan terug naar stock?
Ik wil nu ook wel eens een ROM proberen, en ben nu bezig met de stappen voor CM7 204. Welke baseband moet ik dan gebruiken? En kan ik gewoon het stappenplan aanhouden wat in het topic van Rooten en Custom Rom voor de O2x staat?
Ik wil nu ook wel eens een ROM proberen, en ben nu bezig met de stappen voor CM7 204. Welke baseband moet ik dan gebruiken? En kan ik gewoon het stappenplan aanhouden wat in het topic van Rooten en Custom Rom voor de O2x staat?
Verwijderd
alles is goed verlopen
ik kan nu ook bevestigen dat android 2.3.4 er is!
build-nummer: GRJ22
LGE-versie: V20m
build-nummer: GRJ22
Ben nu ook aan het updaten. Ben benieuwd. Er staat nu op mijn scherm S/W Upgrade Please wait while upgrading... Eindelijk (fingers crossed) ;-D
Verwijderd
"Software update not supported for this model" zegt ie bij mij. Zou dat komen omdat ik al V20L erop heb staan?
Update geslaagd :-)
Versie 2.3.4
Build nummer GRJ22
Versie 2.3.4
Build nummer GRJ22
Maar is deze versie dan ook the rooten ? Ik stap alleen maar over van de europe open als ik al mijn huidige settings mee kan nemen.
Verwijderd
Whahaha, vandaag net een Sensation opgehaald/omgeruild, de 2x heb ik niet meer.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de support, het heeft mij erg goed geholpen. Heb hier altijd met plezier gelezen en hoop dat ik ook een beetje heb kunnen helpen. Succes allemaal!
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de support, het heeft mij erg goed geholpen. Heb hier altijd met plezier gelezen en hoop dat ik ook een beetje heb kunnen helpen. Succes allemaal!
Heb hetzelfde, en komt inderdaad door V20L...Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:48:
"Software update not supported for this model" zegt ie bij mij. Zou dat komen omdat ik al V20L erop heb staan?
Verwijderd
Dus de oplossing is dan eigenlijk een factory reset doen en dan nog een keer proberen te updaten? Of zou er nog een andere manier zijn?majoh schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:17:
[...]
Heb hetzelfde, en komt inderdaad door V20L...
Ik heb het nu ook!:
Android-versie: 2.3.4
Build nummer GRJ22
LGE-versie: LGP990-V20m
Vergeet niet je USB drivers en je LG update tool van tevoren te updaten naar de laatste versie. Ik had er niet aan gedacht. Je krijgt een hele hoop opdrachten van de LG update tool om de update te kunnen starten, maar die zijn allemaal niet de juiste: Je software updaten. (Ik weet het, dom van me
)
Android-versie: 2.3.4
Build nummer GRJ22
LGE-versie: LGP990-V20m
Vergeet niet je USB drivers en je LG update tool van tevoren te updaten naar de laatste versie. Ik had er niet aan gedacht. Je krijgt een hele hoop opdrachten van de LG update tool om de update te kunnen starten, maar die zijn allemaal niet de juiste: Je software updaten. (Ik weet het, dom van me
Verwijderd
Ik begin deze phone qua update echt te haten ! Zelfs bovenstaande lukt niet ! Ik krijg nul meldingen als ik de telefoon verbind met USB . De update tool kan dan ook niet verbinden met de phone .
Als ik via launcher pro in hidden menu port settings aanpassen van AP usb naar iets anders dan lijkt mijn pc toch een melding te geven dat er iets is gevonden maar dat het problemen ondervindt ... Iemand de juiste USB instellingen op de phone beschikbaar ?
Vroeger kon ik bij het inpluggen van USB kabel kiezen wat ik wilde . Nu komt die notification gewoon niet op de telefoon ...
Lijkt erop de USB settings op mijn gsm niet correct zijn / defect zijn ...
Als ik via launcher pro in hidden menu port settings aanpassen van AP usb naar iets anders dan lijkt mijn pc toch een melding te geven dat er iets is gevonden maar dat het problemen ondervindt ... Iemand de juiste USB instellingen op de phone beschikbaar ?
Vroeger kon ik bij het inpluggen van USB kabel kiezen wat ik wilde . Nu komt die notification gewoon niet op de telefoon ...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 17:47 ]
Bij mij geeft ie gewoon aan dat de huidige versie de meest up to date versie is. Ik heb ook V20L en die hoeft ie met V20M niet te overschrijven. Build is gewoon GRJ22.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:48:
Wat voor bloatware heeft V20M meegekregen? Ben benieuwd wat voor aanpassingen er specifiek voor de nederlandse phones gemaakt moest worden.
Verwijderd
uit mijn ervaring moet je alleen de USB poorten gebruiken die direct op het moederbord zitten. Waar ook jeVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:46:
Ik begin deze phone qua update echt te haten ! Zelfs bovenstaande lukt niet ! Ik krijg nul meldingen als ik de telefoon verbind met USB . De update tool kan dan ook niet verbinden met de phone .
ps2 zitten voor je toetsenbord en muis. dan geeft hij bij mij altijd massaopslag modus weer, deze klik ik weg en dan kan ik alles doen wat ik wil doen.
Volgens mij niet meer of minder dan de vorige versie. Heb nog steeds Facebook, Twitter en MySpace for LG (die ik ook gebruik, op die van MySpace na).Poops_McGhee schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:56:
Wat voor bloatware heeft V20M meegekregen? Ben benieuwd wat voor aanpassingen er specifiek voor de nederlandse phones gemaakt moest worden.
Dingen die ik niet gebruik en er nog steeds op staan: Carkit, F-Secure Mobile Security en LG App Advisor. Die eerste twee staan helaas wel de hele tijd aan, net al voorheen eigenlijk.
Zal vast nog wel meer op staan, maar daar kom ik in de loop der dagen vast nog wel achter
[ Voor 9% gewijzigd door josvschijndel op 10-12-2011 18:14 ]
Wat is de baseband van de V20M rom?
Bij mij is ook de update beschikbaar (Vodafone, unlocked, unbranded, 10d). Hopen dat het goed gaat
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Verwijderd
Heb ik al geprobeertVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:02:
[...]
uit mijn ervaring moet je alleen de USB poorten gebruiken die direct op het moederbord zitten. Waar ook je
ps2 zitten voor je toetsenbord en muis. dan geeft hij bij mij altijd massaopslag modus weer, deze klik ik weg en dan kan ik alles doen wat ik wil doen.
Bij instellingen - Verbindingen : zie ik ook nergens een USB aanpassingsmenu , terwijl ik bij de aankoop van de gsm er bijna zeker van was dat daar een usb menu was ...
Onder microsd en telefoongeheugen zit een instelling "alleen massaopslag" die? heb je het daarover?Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:21:
Bij instellingen - Verbindingen : zie ik ook nergens een USB aanpassingsmenu , terwijl ik bij de aankoop van de gsm er bijna zeker van was dat daar een usb menu was ...
Hoe je 2.3.4 (europa/CM/nederlands geoptimaliseerd) moet rooten staat hierboven al tig keer gelinkt.. onder andere in in post van mij inc alle benodigde files.
Nou moet iemand nog uitvinden wat er in de nederlandse rom anders is....(o.a. weleke baseband...)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Die heb ik ja ... Moet er daar een vinkje staan ? En bij usb foutopsporing ?leuk_he schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:30:
[...]
Onder microsd en telefoongeheugen zit een instelling "alleen massaopslag" die? heb je het daarover?
1035.21_20110725Jay_Snake schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:14:
Wat is de baseband van de V20M rom?
Laatste cijfers geven aan dat ie van 25 juli 2011 is?
Hier ook gelukt met updaten btw.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 10-12-2011 18:36 ]
Verwijderd
Ja, die werkt ook op GB en is idd van die datum.
Iemand al vanaf v10d geüpgrade? En via OTA of pctool?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 18:39 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik heb net je link gevonden. Aan de ene kant ben ik toch nog steeds huiverig, maar die Europe Open 2.3.4 hoeft van mij ook niet meer.leuk_he schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:30:
[...]
Hoe je 2.3.4 (europa/CM/nederlands geoptimaliseerd) moet rooten staat hierboven al tig keer gelinkt.. onder andere in in post van mij inc alle benodigde files.
Zorgt een factory reset via Instellingen dat ik terugga naar de beginstaat van de telefoon? En zou de officiele 2.3.4 van LG beter zijn dan de ROM die ik nu heb?
Verwijderd
ja ik, alles verliep vlekkeloos en hij draait heel erg goed nuVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:38:
Ja, die werkt ook op GB en is idd van die datum.
benieuwd of dat ook zo blijft
Een factory reset zou op zich geen probleem moeten zijn, als de V20M gewoon te rooten is. Dan moet je met een titanium backup gewoon alles over kunnen zetten.
Toch ?
Toch ?
Verwijderd
Ik heb geen root, da's het punt. Ik dacht; ik ga eens flashen, maar dat bevalt niet zo. Dus nu zou ik graag de officiele LG update proberen. Ik vroeg me af of een factory reset dan helpt..VincentV. schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:49:
Een factory reset zou op zich geen probleem moeten zijn, als de V20M gewoon te rooten is. Dan moet je met een titanium backup gewoon alles over kunnen zetten.
Toch ?
Ik had begrepen dat als je via de LG tool GB installeert dat je dan niet je apps en settings kwijt raakt. Klopt dit??
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Heb je de open EU versie met de xda handleiding gedaan? En had je daarmee een clean setup gekregen zonder enige bloatware van LG erop?Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:00:
[...]
Ik heb geen root, da's het punt. Ik dacht; ik ga eens flashen, maar dat bevalt niet zo. Dus nu zou ik graag de officiele LG update proberen. Ik vroeg me af of een factory reset dan helpt..
Dat zou dan best wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik heb hier een pagina of ugh geleden een link geplaatst met beschrijving hoe te doen en die geeft 0,0 problemen.
Verwijderd
Ik heb toevallig jouw link gebruikt om GB erop te zetten. Volgens mij heb ik de bloatware van LG nog steeds (met LauncherPro gezorgd dat ze niet meer worden weergegeven). Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen, maar na 5 minuten Angry Birds ook meteen 5% batterij kwijt en na 1 uur film gelijk weer de telefoon voor de helft leeg; dat vind ik toch wel overdreven.Poops_McGhee schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:12:
[...]
Heb je de open EU versie met de xda handleiding gedaan? En had je daarmee een clean setup gekregen zonder enige bloatware van LG erop?
Dat zou dan best wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik heb hier een pagina of ugh geleden een link geplaatst met beschrijving hoe te doen en die geeft 0,0 problemen.
Download nu de update, helaas werkte hij niet om een of andere vage manier niet op mijn beide Windows 7-bakken. Heb nu een XP-bak van mijn ouders gepakt, werkt hij dus wel gelijk op. Vaag.
Verwijderd
Weet niet zeker, want van v10a naar v10b was alles eraf. De updates erna bleef alles staan. Durf dus niet met zekerheid te zeggen dat het blijft staan maar denk het wel. Even wachten tot een ander die het al gedaan heeft reageert.XanderDrake schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:09:
Ik had begrepen dat als je via de LG tool GB installeert dat je dan niet je apps en settings kwijt raakt. Klopt dit??
Had ik ook last van, usb kabeltje direct aan een mobo-usb poort gekoppeld, toen deed ie het welgerbenp schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:18:
Download nu de update, helaas werkte hij niet om een of andere vage manier niet op mijn beide Windows 7-bakken. Heb nu een XP-bak van mijn ouders gepakt, werkt hij dus wel gelijk op. Vaag.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ooh, da's flink balen zeg. Geen rogue apps of dergelijken? Bij mij is de accu in ieder geval een heel eind vooruit gegaan. Voorheen haalde ik met zweet en moeite 8 uur standby en nu haalt ie 2 dagen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:16:
[...]
Ik heb toevallig jouw link gebruikt om GB erop te zetten. Volgens mij heb ik de bloatware van LG nog steeds (met LauncherPro gezorgd dat ze niet meer worden weergegeven). Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen, maar na 5 minuten Angry Birds ook meteen 5% batterij kwijt en na 1 uur film gelijk weer de telefoon voor de helft leeg; dat vind ik toch wel overdreven.
Je raakt NIETS kwijt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:22:
[...]
Weet niet zeker, want van v10a naar v10b was alles eraf. De updates erna bleef alles staan. Durf dus niet met zekerheid te zeggen dat het blijft staan maar denk het wel. Even wachten tot een ander die het al gedaan heeft reageert.
Bovenste balkje zijn de icoontjes nu groen
[ Voor 23% gewijzigd door Spice op 10-12-2011 19:37 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
De LG van m'n vriendin was traag, liep vaak vast, raakte z'n UTRAN verbinding geregeld kwijt, kortom, er was gewoon niet mee te werken.
Ik had het toestel geroot om diverse meegeleverde apps te verwijderen, zoals F-Secure. Dat hielp een beetje, maar nog steeds had het toestel last van vastlopers.
Ik heb nu de Cyanogenmod geinstalleerd, en nu werkt het toestel plotseling wel goed. Zonde dat LG een goed toestel maakt, maar slechte software er op zet. Het lijkt wel een laptop vol bloatware. Wat bezielt fabrikanten elke keer om producten te leveren vol bloatware? Dat werkt toch juist averechts voor de klantenbinding?
Ik had het toestel geroot om diverse meegeleverde apps te verwijderen, zoals F-Secure. Dat hielp een beetje, maar nog steeds had het toestel last van vastlopers.
Ik heb nu de Cyanogenmod geinstalleerd, en nu werkt het toestel plotseling wel goed. Zonde dat LG een goed toestel maakt, maar slechte software er op zet. Het lijkt wel een laptop vol bloatware. Wat bezielt fabrikanten elke keer om producten te leveren vol bloatware? Dat werkt toch juist averechts voor de klantenbinding?
Verwijderd
Lukt het bij jullie allemaal op windows 7 64bit ? Geraak nog altijd niet door mijn USB probleem ! Straks kwak ik het ding tegen de muur uit pure frustratie !
Verwijderd
Bij mij is het ook gelukt op windows 7 64bit. zoals ik al eerder zei heb ik wel het probleem datVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:24:
Lukt het bij jullie allemaal op windows 7 64bit ? Geraak nog altijd niet door mijn USB probleem ! Straks kwak ik het ding tegen de muur uit pure frustratie !
ik mijn telefoon per se aan usb poorten moet koppelen die direct aan het moederbord vastzitten.
Ik heb alleen maar Windows 7 64bit en bij mij is de update prima verlopen.
Ik had ook problemen met de usb verbinding op Windows 7 64bit! Liep vast en kreeg fout melding van de usb, stekker er uit getrokken. Toen zat ie vast in de update scherm hard reset werkte niet, uit eindelijk heb ik hem moeten flashen, daarna na een paar keer proberen is het wel gelukt. Ik ben nu wel alles kwijt:( maar ja een grote schoonmaak kan ook geen kwaad.
ik heb ook problemen.. als ik wil updaten zegt ie die hele tijd dat ik die drivers moet downloaden... doe ik dat.. dat vraagt ie opnieuw voor een download...:/
Voor alle mensen die net als ik een Euro open versie van Gingerbread op hun LG Optimus 2x hebben gezet:
How To upgrade naar V20m.
De LG software tool vond wel een update maar deze was niet geschikt voor mijn firmware.
Ik heb de tutorial gevolgd uit het custom rom topic om alles weer stock te krijgen
De orginele opmaak is van justin_ti & LordHades
De download links zijn vernieuwd tevens werd er in het custom rom topic aangegeven om naar versie V10a
te gaan maar dan moet je veel meer stappen doorlopen vandaar dat ik met een Stock NL V10c begin.
LET WEL Alle gegevens op je toestel gaan verloren ik heb de flashes allemaal gedaan zonder sim of geheugenkaart in het toestel. Flashen is natuurlijk op eigen risico.
Om je telefoon helemaal terug te zetten naar stock heb je de volgende files nodig:
Doe de batterij in het toestel en zet deze aan. Nadat deze opgestart is maak je verbinding met je wifi netwerk.
Zelf heb ik mijn lader aangesloten op mijn telefoon vervolgens ben ik naar menu, opties, instellingen, over de telefoon, software update gegaan en druk dan op controleer op updates
De telefoon zal een update vinden deze moet je via wifi binnen halen en installeer deze de telefoon
zal opnieuw starten en de update wordt geinstalleerd nadat de update klaar is start je telefoon opnieuw op.
Je krijgt na het opstarten een popup op je scherm dat de update voltooid is.
Nu staat er versie V10d op.
Let op: kijk eerst of er een update is van de LG update tool voordat je gaat flashen.
Zet vervolgens usb foutopsporing aan, menu, opties, applicaties, ontwikkelingen vink usb-foutopsporing aan.
Sluit de telefoon aan op de pc en haal met de LG update tool de update binnen.
Let op je krijgt een melding: wil je de backup voltooien? Ja Nee.
Kies hier voor JA anders begint de flash niet.
Na de update staat er V20m op
Het flashen van software duurt elke keer een kleine 10 minuten, wacht rustig af doe ook geen andere dingen met je pc. en dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Goed lezen is 99% van het werk
.
How To upgrade naar V20m.
De LG software tool vond wel een update maar deze was niet geschikt voor mijn firmware.
Ik heb de tutorial gevolgd uit het custom rom topic om alles weer stock te krijgen
De orginele opmaak is van justin_ti & LordHades
De download links zijn vernieuwd tevens werd er in het custom rom topic aangegeven om naar versie V10a
te gaan maar dan moet je veel meer stappen doorlopen vandaar dat ik met een Stock NL V10c begin.
LET WEL Alle gegevens op je toestel gaan verloren ik heb de flashes allemaal gedaan zonder sim of geheugenkaart in het toestel. Flashen is natuurlijk op eigen risico.
Om je telefoon helemaal terug te zetten naar stock heb je de volgende files nodig:
- [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]
- SmartFlash P990 utility file
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- SmartFlash drivers Driver Files (heb je waarschijnlijk al geïnstalleerd tijdens het rooten.
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- BIN_LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN-22-2011+0 Dit is versie 10C van 22 juni 2011.
- [/td] [/tr] [/table]
- [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]
- Install the utility file
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Select the 'ROM Copy D/L' tab
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Ensure 'Normal Mode' is selected
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
- [/td] [/tr] [tr] [td]
- Click 'Start' and wait for the flash to complete
- [/td] [/tr] [/table]
Doe de batterij in het toestel en zet deze aan. Nadat deze opgestart is maak je verbinding met je wifi netwerk.
Zelf heb ik mijn lader aangesloten op mijn telefoon vervolgens ben ik naar menu, opties, instellingen, over de telefoon, software update gegaan en druk dan op controleer op updates
De telefoon zal een update vinden deze moet je via wifi binnen halen en installeer deze de telefoon
zal opnieuw starten en de update wordt geinstalleerd nadat de update klaar is start je telefoon opnieuw op.
Je krijgt na het opstarten een popup op je scherm dat de update voltooid is.
Nu staat er versie V10d op.
Let op: kijk eerst of er een update is van de LG update tool voordat je gaat flashen.
Zet vervolgens usb foutopsporing aan, menu, opties, applicaties, ontwikkelingen vink usb-foutopsporing aan.
Sluit de telefoon aan op de pc en haal met de LG update tool de update binnen.
Let op je krijgt een melding: wil je de backup voltooien? Ja Nee.
Kies hier voor JA anders begint de flash niet.
Na de update staat er V20m op
Het flashen van software duurt elke keer een kleine 10 minuten, wacht rustig af doe ook geen andere dingen met je pc. en dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Goed lezen is 99% van het werk
[ Voor 3% gewijzigd door Megapaul op 11-12-2011 23:14 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Goed beschreven... al heb ik het gevoel dat je met de 20m kzd file (waar download lg sottware die?) het in 1 stap moet kunnen.
Maar aangezien je nu zowel de europe open als de nederlandse "geoptimaliseerde
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ja de kzd file van V20m kon ik ook nergens vinden vandaar dat ik dit zo heb gedaan.leuk_he schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:39:
[...]
Goed beschreven... al heb ik het gevoel dat je met de 20m kzd file (waar download lg sottware die?) het in 1 stap moet kunnen.
Maar aangezien je nu zowel de europe open als de nederlandse "geoptimaliseerde"versie hebt gehad, wat is het verschil?
Bevindingen heb ik nog niet echt van de NL versie deze staat net op mijn toestel.
Ik dacht ik help eerst ff de mede tweakers
Mensen: ben nu wat in paniek. Heb via de LG tool proberen te updaten. Alles leek goed te gaan totdat hij bij het updaten melde dat er een USB verbindingsprobleem was (moest de batterij er uit halen en opnieuw telefoon opstarten). Daarna liep hij echter steeds weer vast bij het updaten (soms bij 4 en soms bij 12 %). Andere USB poort heb ik al geprobeerd maar geen verschil. Ik heb windows 7 en vooralsnog gingen ander updates goed (ik had 10D draaien). Nu blijft er S/W upgrade (please wait..) op de telefoon staan en kan ik er niks meer mee. Wie kan mij aub helpen?
zie bovenstaande uitleg met smart flash kan je dit weer oplossen.DJ Hentai schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:54:
Mensen: ben nu wat in paniek. Heb via de LG tool proberen te updaten. Alles leek goed te gaan totdat hij bij het updaten melde dat er een USB verbindingsprobleem was (moest de batterij er uit halen en opnieuw telefoon opstarten). Daarna liep hij echter steeds weer vast bij het updaten (soms bij 4 en soms bij 12 %). Andere USB poort heb ik al geprobeerd maar geen verschil. Ik heb windows 7 en vooralsnog gingen ander updates goed (ik had 10D draaien). Nu blijft er S/W upgrade (please wait..) op de telefoon staan en kan ik er niks meer mee. Wie kan mij aub helpen?
Ik heb hier precies hetzelfde probleem als DJ Hentai.
Blijft elke keer hangen op 4% of 12%
*Edit: Ga kijken of bovenstaand lukt
**Edit: Na eerst een paar keer op 'opnieuw' te hebben gedrukt. Ging hij ineens verder. Nu is ie geupdate naar 2.3.4 LGE-versie V20m.
Moet zeggen dat het menu al wat sneller aanvoelt dan voorheen.
Heb ook geen verlies van data
Blijft elke keer hangen op 4% of 12%
*Edit: Ga kijken of bovenstaand lukt
**Edit: Na eerst een paar keer op 'opnieuw' te hebben gedrukt. Ging hij ineens verder. Nu is ie geupdate naar 2.3.4 LGE-versie V20m.
Moet zeggen dat het menu al wat sneller aanvoelt dan voorheen.
Heb ook geen verlies van data
[ Voor 64% gewijzigd door vanhorck op 11-12-2011 12:07 ]
Ik heb net de update gedaan , er staat nu GB 2.3.4 op , ik had een backup gemaakt maar deze niet nodig gehad dus je raakt NIETS kwijt, ik ben benieuwd op de automatische boots verdwenen zijn . We hebben er lang op moeten wachten maar dan heb je ook iets.XanderDrake schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:09:
Ik heb ook geupdate via de lg mobile update tool, maar ik was een paar random apps kwijt, erg vreemd. ik was de NU app kwijt, simple calendar widget en desktop visualizer. Verder mis ik nog geen apps, maar vind het wel vreemdScharrelkip schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:16:
[...]
Ik heb net de update gedaan , er staat nu GB 2.3.4 op , ik had een backup gemaakt maar deze niet nodig gehad dus je raakt NIETS kwijt, ik ben benieuwd op de automatische boots verdwenen zijn . We hebben er lang op moeten wachten maar dan heb je ook iets.
-edit- trouwens erg jammer dat ze de screen-off animatie van GB er niet in hebben gedaan, die vond ik nou erg leuk gevonden van google. Verder erg blij met GB op de telefoon, hij is wel merkbaar sneller, heb ook minder last van lag.
[ Voor 14% gewijzigd door Wouter64 op 11-12-2011 12:21 ]
Ik zag in een ander topic op xda dat er in polen nu ook V20m uit is.
ik weet niet of dit een NL versie is of niet.
Verwijderd
Dat ie bij de 4 procent bleef hangen had ik ook, heb toen lg pc suite geupdate en het lukte!DJ Hentai schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:54:
Hallo,
Ik heb helaas een ander probleem. Ik woon net over de grens in België en kom nog dagelijks de grens over. Als ik de grens oversteek verlies ik dus op een gegeven moment de verbinding met mijn huidige provider en zou het toestel dus op zoek moeten gaan naar een andere, maar dat doet hij niet automatisch. Soms lijkt het alsof hij gewoon verbinding heeft, maar zodra je gaat bellen, is er geen bereik. (gevolg: Ik mis dus telefoontjes en sms-jes)
Wat er dan volgt is een klein 'drama': meestal zit ik dan in de auto en moet ik de telefoon 4 - 5 keer rebooten voordat er weer een provider gevonden wordt. Het toestel heeft namelijk veel moeite met het kiezen van providers en het aanloggen bij een andere. Ik krijg vaak foutmeldingen in de trend van "netwerk niet beschikbaar" of de lijst van providers is leeg. Vaak herkent hij ook de SD-kaart niet na een reboot, dus hop! wéér maar rebooten. Als ik de rebootprocedure een keer vergeet, dan ben ik gewoon de hele tijd niet te bereiken.
Ik heb de stock rom geflasht (details hieronder) maar dat mocht niet baten. Ook gezocht naar apps die dit voor me zouden oplossen, maar ik heb er geen gevonden.
Ik heb wel nog een oude sim (die ik kreeg bij mij oude windows telefoon, een paar jaren geleden), zou dat het kunnen zijn?
Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem? (en hebben jullie dit op kunnen lossen?)
Ik heb heel wat lopen googlen, maar ik heb er tot nu toe weinig over gevonden...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Details:
Android versie: 2.3.7
Smalbandversie: 1035.21_20110405
Kernel versie: 2.6.32.45-cyanogenmod
Ik heb helaas een ander probleem. Ik woon net over de grens in België en kom nog dagelijks de grens over. Als ik de grens oversteek verlies ik dus op een gegeven moment de verbinding met mijn huidige provider en zou het toestel dus op zoek moeten gaan naar een andere, maar dat doet hij niet automatisch. Soms lijkt het alsof hij gewoon verbinding heeft, maar zodra je gaat bellen, is er geen bereik. (gevolg: Ik mis dus telefoontjes en sms-jes)
Wat er dan volgt is een klein 'drama': meestal zit ik dan in de auto en moet ik de telefoon 4 - 5 keer rebooten voordat er weer een provider gevonden wordt. Het toestel heeft namelijk veel moeite met het kiezen van providers en het aanloggen bij een andere. Ik krijg vaak foutmeldingen in de trend van "netwerk niet beschikbaar" of de lijst van providers is leeg. Vaak herkent hij ook de SD-kaart niet na een reboot, dus hop! wéér maar rebooten. Als ik de rebootprocedure een keer vergeet, dan ben ik gewoon de hele tijd niet te bereiken.

Ik heb de stock rom geflasht (details hieronder) maar dat mocht niet baten. Ook gezocht naar apps die dit voor me zouden oplossen, maar ik heb er geen gevonden.
Ik heb wel nog een oude sim (die ik kreeg bij mij oude windows telefoon, een paar jaren geleden), zou dat het kunnen zijn?
Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem? (en hebben jullie dit op kunnen lossen?)
Ik heb heel wat lopen googlen, maar ik heb er tot nu toe weinig over gevonden...
Details:
Verwijderd
Ik zou gewoon eens een andere baseband proberen.reservebelg2320 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:04:
Hallo,
Details:
Bedankt voor de tip Megapaul. Maar na een succesvolle update naar 10c en 10d op de manier zoals door jou beschreven hangt ie nu alweer meerdere keren op 4% bij de update naar GB via de update tool..Iemand nog een tip??Megapaul schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:55:
[...]
zie bovenstaande uitleg met smart flash kan je dit weer oplossen.
Updating mn O2X as we speak
Het leven is mooi!
Done and Done! Ik kneep hem even toen ie eeuwig deed bij het opstarten na de update maar dat was 'normaal', werkt goed!
Done and Done! Ik kneep hem even toen ie eeuwig deed bij het opstarten na de update maar dat was 'normaal', werkt goed!
[ Voor 55% gewijzigd door XanderDrake op 11-12-2011 16:14 ]
Of even op internet de 20m rom zoeken en die direct flashen.DJ Hentai schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:42:
Bedankt voor de tip Megapaul. Maar na een succesvolle update naar 10c en 10d op de manier zoals door jou beschreven hangt ie nu alweer meerdere keren op 4% bij de update naar GB via de update tool..Iemand nog een tip?
[ Voor 43% gewijzigd door hejkompas op 11-12-2011 18:10 ]
Dat zou ik wel willen doen maar het gaat nu helemaal van kwaad naar erger: bij de flashtool krijg ik allemaal time-outs en dus errors. Krijg er nu dus geen enkele rom meer op lijkt het (en hij staat dus nog in de S/W upgrade modus) Help!hejkompas schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:07:
[...]
Of even op internet de 20m rom zoeken en die direct flashen.
Bij mij werkte het door de USB drivers opnieuw te downloaden en te installeren (was ook nieuwe versie bij mij). Daarna ging het heel soepel...
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Wel handig die nieuwe batterij verbruik grafiek in Android 2.3. Je ziet mooi dat wanneer je bezig bent, het apparaat batterij leeg trekt alsof er niks in zit
Als hij stand-by is, zelfs met wifi, is het stroomverbruik erg laag 
Alleen nu dit: On-Screen Phone gebruikt 40% van de batterij. Wat is dit?
Alleen nu dit: On-Screen Phone gebruikt 40% van de batterij. Wat is dit?
Hoppa, eindelijk de officiele 2.3 update:)
Ik had alles nog (ook nu) behalve de ing app, die moest opnieuw en dat snap ik ook wel, die moet veilig kunnen werken.Wouter64 schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:18:
[...]
Ik heb ook geupdate via de lg mobile update tool, maar ik was een paar random apps kwijt, erg vreemd. ik was de NU app kwijt, simple calendar widget en desktop visualizer. Verder mis ik nog geen apps, maar vind het wel vreemdcontact info, smsjes e.d. staan er nog gewoon allemaal op.
-edit- trouwens erg jammer dat ze de screen-off animatie van GB er niet in hebben gedaan, die vond ik nou erg leuk gevonden van google. Verder erg blij met GB op de telefoon, hij is wel merkbaar sneller, heb ook minder last van lag.
In de hoop de lag en batterijduur te verbeteren toch maar direct geinstalleerd, ben erg benieuwd.
Sowieso reageert hij in de paar minuutjes dat ik hem nu in gebruik heb al 10 keer beter, bijvoorbeeld de applicatielijst die in 1 keer verschijnt in plaats van 30, 40 seconden te moeten laden.
Ben benieuwd!
Edit: Kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat de Wifi verbinding ook sneller werkt, update van een grote game (riptide) gaat VEEL sneller. Ook minder lag tijdens de installatie.
Sowieso reageert hij in de paar minuutjes dat ik hem nu in gebruik heb al 10 keer beter, bijvoorbeeld de applicatielijst die in 1 keer verschijnt in plaats van 30, 40 seconden te moeten laden.
Ben benieuwd!
Edit: Kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat de Wifi verbinding ook sneller werkt, update van een grote game (riptide) gaat VEEL sneller. Ook minder lag tijdens de installatie.
[ Voor 23% gewijzigd door benji83 op 11-12-2011 21:16 ]
Ja, dat de Wi-Fi verbinding sneller werkt kan ik bevestigen, ik haalde op 2.2 maar iets van 20 mbit ongeveer, waar ik nu ongeveer 35 mbit kan halen. Dus netjes!benji83 schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:58:
In de hoop de lag en batterijduur te verbeteren toch maar direct geinstalleerd, ben erg benieuwd.
Ben benieuwd!
Mijn update ging fout. Hij stopte ineens tijdens de firmware upgrade met foutmelding om contact op te nemen met LG. Rebooten ging niet meer want hij bleeft hangen in het update proces. Verder gaan vanuit de tool ging ook niet meer omdat er geen goede versie op zou staan. Ik moest hem uiteindelijk flashen om hem weer goed te krijgen (factory reset kon ook niet meer). Doordat ik vervolgens zelf een foutje maakte bij het flashen had ik een versie zonder baseband
Ik had het eerst niet door (omdat ik niet eens wist dat het kon), maar je krijgt dan een wit synchronisatie cirkeltje in je accu. Doordat hij vervolgens ook niet meer met de PC wilde verbinden via USB kon ik ook niet alleen even een baseband erop flashen. Helaas kon ik hem alleen maar fixxen door alles te wissen en stockrom er opnieuw op te zetten en vanaf daar te upgraden naar GB. Toen geroot en met Titanium de backups terug gezet. Leuk zo'n dagje updaten 
Moraal van dit verhaal: "never back down, always backup".. en al helemaal voor je gaat upgraden.
Moraal van dit verhaal: "never back down, always backup".. en al helemaal voor je gaat upgraden.
Ik had ook de open Europese erop gezet en kreeg ook de fout dat de update niet geschikt was voor het model. Toen de 20M gedownload zoals vermeld bij modaco en weer dezelfde procedure uitgevoerd als voor de Europees open alleen nu met de 20M en zie daar het werkt en er zit nu 20 M op. De eerste verbetering al ontdekt, de backup van pc synch werkt nu eindelijk volledig dus inclusief fotos en viedos vanaf de interne SD en de externe SD. Dit lukt voorheen helemaal niet.
En nu weer gewoon de melding dat die up to date is.
En nu weer gewoon de melding dat die up to date is.
Verwijderd
Controle om via wifi te gaan updaten naar 2.3.4 lukt ook niet? Kan niet verbinden met server...
Waarom denk je dat die originele fout fout kreeg bij het updaten?Angelgamer schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:37:
Mijn update ging fout. Hij stopte ineens tijdens de firmware upgrade met foutmelding om contact op te nemen met LG. Rebooten ging niet meer want hij bleeft hangen in het update proces. Verder gaan vanuit de tool ging ook niet meer omdat er geen goede versie op zou staan. Ik moest hem uiteindelijk flashen om hem weer goed te krijgen (factory reset kon ook niet meer). Doordat ik vervolgens zelf een foutje maakte bij het flashen had ik een versie zonder basebandIk had het eerst niet door (omdat ik niet eens wist dat het kon), maar je krijgt dan een wit synchronisatie cirkeltje in je accu. Doordat hij vervolgens ook niet meer met de PC wilde verbinden via USB kon ik ook niet alleen even een baseband erop flashen. Helaas kon ik hem alleen maar fixxen door alles te wissen en stockrom er opnieuw op te zetten en vanaf daar te upgraden naar GB. Toen geroot en met Titanium de backups terug gezet. Leuk zo'n dagje updaten
Nee de update van V10d naar V20m gaat niet via wifi maar via de LG software update tool.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:10:
Controle om via wifi te gaan updaten naar 2.3.4 lukt ook niet? Kan niet verbinden met server...
Een andere manier van flashen is via een kdz file. De V20m versie je kan vinden op modaco. De uitleg voor flashen met een kdz file vind onder andere op xda-developers .
[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 12-12-2011 01:10 ]
Omdat niemand tot nu toe heeft verteld wat het verschil tussen de V20L (europe open) en de V20M (die LG nu in nederland aanbiedt via pc suite) wou ik de file eens uitpakken. en een diff draaien.
hier wordt beschreven hoe dat kan:
http://www.mylgarena.com/index.php?topic=4456.0
echter de stap van het uitpakken van de wdz lukt niet. (zie output hieronder in "code")
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de inf_webdnld.dll zomaar van een website (mega nogwat) het geplukt, maar ik weet niet waar ik die anders vandaan moet halen.
(loading duurt 5 seconden... files zijn nergens te vinden )
iemand een idee? Of iemand die al het verschil weet tussen de V20M en V20L file?
hier wordt beschreven hoe dat kan:
http://www.mylgarena.com/index.php?topic=4456.0
echter de stap van het uitpakken van de wdz lukt niet. (zie output hieronder in "code")
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de inf_webdnld.dll zomaar van een website (mega nogwat) het geplukt, maar ik weet niet waar ik die anders vandaan moet halen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Choice: h Location of DLL (Ex C:\Inf_WebDnld.dll): inf_webdnld.dll File WDB (Ex C:\V10G.wdb): D:\myuser\Downloads\androidgb\20m\v20m.wdb Version(SW version) (Ex V10G_04): V20M Loading... Menu -------------------------------- A - Send ROOT partition on mobile phone ... G - Extract CUST partition from .DFAT H - Extract files from a WDB file I - Extract files from a KDZ file ... |
(loading duurt 5 seconden... files zijn nergens te vinden )
iemand een idee? Of iemand die al het verschil weet tussen de V20M en V20L file?
Verwijderd
wat? nee? is de 'geoptimaliseerde' versie er nu al?!?!??
En ik maar Twitter in de gaten houden... (staat nog niks op namelijk)
Ben benieuwd wat de verschillen zijn en of het de moeite is om van V20L naar V20M te gaan...
Gaat de data verloren als van L naar M gaat overigens? Of is het gewoon dezelfde procedure als van V10D naar V20L?
En ik maar Twitter in de gaten houden... (staat nog niks op namelijk)
Ben benieuwd wat de verschillen zijn en of het de moeite is om van V20L naar V20M te gaan...
Gaat de data verloren als van L naar M gaat overigens? Of is het gewoon dezelfde procedure als van V10D naar V20L?
De 20M file is pas net gevonden. via pc suite van 20L naar 20M lukt niet.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:12:
maar zoals hierboven vastgesteld: ALTIJD BACKUPPEN!
[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 12-12-2011 11:16 . Reden: idd andersom natuurlijk 8)7 ]
Verwijderd
Andersom bedoel je natuurlijkleuk_he schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:25:
[...]
De 20M file is pas net gevonden. via pc suite van 20M naar 20L lukt niet.
Uiteraardmaar zoals hierboven vastgesteld: ALTIJD BACKUPPEN!
BTW:
http://twitter.com/#!/LG_...status/146167065257054208
hahaha, ze zijn aan het testen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 11:08 ]
Verwijderd
En het wordt nog gekker, Ik antwoordde daarop dat hij al sinds Zaterdag beschikbaar is en kreeg dit:
https://twitter.com/#!/gjb2929/status/146173147811557377
Wat ook kan is dat ze de software zelf aan het testen zijn en dat ze daarom nog niet hebben aangegevenVerwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:25:
En het wordt nog gekker, Ik antwoordde daarop dat hij al sinds Zaterdag beschikbaar is en kreeg dit:
dat de update naar 2.3.4. beschikbaar is voor de Nederlandse toestellen.
Waarschijnlijk gebruiken hun dezelfde software om te flashen als de gebruiker.
Maar de V20m staat er bij mij op, inmiddels ook al weer geroot maar dat is weer voor het custom topic.
Verwijderd
Ja dat kan maar waarom dan wel aanbieden via PC tool? Het blijft een vraag ben ik bang maar is voor mij gelukkig niet meer van toepassing. Ik heb het Zaterdag geruild bij Phonehouse die gelukkig welwillend waren en heb voor 30 euro erbij een HTC Sensation gekocht.
Hé dat is mijn tweet! Ik vond de reply echt heel vreemd![b]Blue Thunder schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:05:
BTW:
http://twitter.com/#!/LG_...status/146167065257054208
hahaha, ze zijn aan het testen?
Ja dat is idd raar je zou verwachten dat ze eerst intern testen het dan pas naar buiten brengen via de pc tool.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:41:
Ja dat kan maar waarom dan wel aanbieden via PC tool? Het blijft een vraag ben ik bang maar is voor mij gelukkig niet meer van toepassing. Ik heb het Zaterdag geruild bij Phonehouse die gelukkig welwillend waren en heb voor 30 euro erbij een HTC Sensation gekocht.
Of more likely, LG webcare is gewoon niet op de hoogte dat de firmware al uit is...

Ach ja, LG Webcare zal eens ergens wel van op de hoogte zijnMegapaul schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:43:
[...]
Ja dat is idd raar je zou verwachten dat ze eerst intern testen het dan pas naar buiten brengen via de pc tool.
Of more likely, LG webcare is gewoon niet op de hoogte dat de firmware al uit is...
Verwijderd
haha ik had al een vermoeden dat het uit het tweakers kamp kwamWouter64 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:43:
[...]
Hé dat is mijn tweet! Ik vond de reply echt heel vreemd!
vraagje aan de mensen die inmiddels 'geupdate' hebben...Zijn er nog verschillen t.o.v. V20L? Of is het alleen de bloatware?
Ik zit na te denken om de terug naar "stock" rom te gaan, want ik draai nu CM204 nightly en daar ben ik niet zo tevreden over ivm connectiviteit en batterij duur. Daarom vraag ik me af hoe de ervaring is met V20M?
Het enige wat ik kan zeggen na een paar whatsappjes versturen, een mailtje en even kort browsen ben ik iets minder dan 10% kwijt na 4 uur met wifi aan.
Vanmorgen om 05.45 uur mijn telefoon van de lader gehaald. Inmiddels wat applicaties geüpdate via de market, e-mail,m facebook enz. gelezen, foto's gemaakt en allerlei andere keine dingen gedaan. Battery status staat op dit ogenblik op 80%. Niet slecht dus volgens mij.jkuijten26 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:53:
Ik zit na te denken om de terug naar "stock" rom te gaan, want ik draai nu CM204 nightly en daar ben ik niet zo tevreden over ivm connectiviteit en batterij duur. Daarom vraag ik me af hoe de ervaring is met V20M?
Ik heb momenteel de V20L maar mn GPS krijgt gewoon bijna geen fix meer. Terwijl de vorige (dus 2.2.2) de fix binnen 1 minuut had.
Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Heb je die nokia setting er nog instaan?Griffin schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:14:
Ik heb momenteel de V20L maar mn GPS krijgt gewoon bijna geen fix meer. Terwijl de vorige (dus 2.2.2) de fix binnen 1 minuut had.
Nokia setting? Weet niet precies waar je het over hebt.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:16:
[...]
Heb je die nokia setting er nog instaan?
Griffin schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:24:
[...]
Nokia setting? Weet niet precies waar je het over hebt.
jan100 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:17:
Met onderstaande instellingen een gps fix binnen 10 seconden!
1. "bel" 1809#*990# (hidden menu)
2. Go into GPS Test
3. Go into System Settings
4. MOLR Protocol (is set to User-Plane)
5. SULP Setting -> SLP Server Setting, I created a new one for the nokia servers (slp address: supl.nokia.com, port: 7275, no cert and no TLS setting)
6. SLP Auto Provision is enabled
Zie ook http://android.modaco.com...om/339249/gps-issue-fr15/
Vanmorgen van de lader gehaald om half 7, niets anders dan met V10D en telefoon heeft nog 94% over.
Ook gewoon radio geluisterd, niets aangepast aan sync of settings, maar batterij draait als een tierelier. Kijken wat ik vanavond over heb!
Ook gewoon radio geluisterd, niets aangepast aan sync of settings, maar batterij draait als een tierelier. Kijken wat ik vanavond over heb!
Verwijderd
Hier op 2.3.4 V20l ook ruk gps met de nokia settings, terug gezet naar Open(Google) en binnen 15 sec is de gps-fix "online"
Verwijderd
Maar nu het hier gezegd word... Mijn gpsfix is ook ruk...
op V20L
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 14:53 ]
Megapaul schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:29:
[...]
Met onderstaande instellingen een gps fix binnen 10 seconden!
1. "bel" 1809#*990# (hidden menu)
2. Go into GPS Test
3. Go into System Settings
4. MOLR Protocol (is set to User-Plane)
5. SULP Setting -> SLP Server Setting, I created a new one for the nokia servers (slp address: supl.nokia.com, port: 7275, no cert and no TLS setting)
6. SLP Auto Provision is enabled
Zie ook http://android.modaco.com...om/339249/gps-issue-fr15/
Even gekeken en alles stond op Open(Google).Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:33:
Hier op 2.3.4 V20l ook ruk gps met de nokia settings, terug gezet naar Open(Google) en binnen 15 sec is de gps-fix "online"
Ik heb de fix van Megapaul gedaan (dus het zetten naar de Nokia settings). maar dit hielp ook niet. Toen terug gegaan maar het blijft echt ruk.
[ Voor 28% gewijzigd door Griffin op 12-12-2011 15:08 ]
Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.