• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Even een vraag van totaal andere aard :

Ik speel graag spelletjes op Hyves met vrienden, maar die zijn (volgens mij) Flash based.

Weet iemand of ik die ook op mijn telefoon kan spelen ?
Doet iemand ook die Hyves spelletjes spelen ?

Ik heb al met Google gezocht, maar niets gevonden.
Ik heb zelf ook al de Adobe Flash Player (laatste versie) geinstalleerd.
En nog steeds werkt het niet.

Zodra ik het spelletje wil opstarten, dan crashed de standaard browser van Android.

EDIT : Never mind, ik heb het al gevonden............ Voor degene die het willen weten : Download Opera Mobile in de Market en die ondersteund Flash. Dan inloggen op de normale website (niet de mobiele website van Hyves).

[ Voor 18% gewijzigd door speedme op 21-10-2011 11:11 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Je kunt het proberen door in de browser via de menuknop de opties te wijzigen. Java aan en plugins altijd laden.

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 21:10
Ik heb de laatste tijd erg veel last dat mijn telefoon erg vraag is met alles, heb bijna alle foto's en muziek eraf gegooid. Dus aan te weinig ruimte kan het niet liggen, ook heb ik alle overbodige apps verwijdert. En ook als ik aan het internetten ben word de browser soms zo in eens afgesloten. En is zijn mijn iconen van het start scherm een seconde of 10 verdwenen. Iemand een idee wat dit kan wezen?

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 22:39
Ik kan die van mij wisselen tegen een nieuwe telefoon bij the Phone House twv 439 euro (dagwaarde o2x) Leg denk ik 110 bij voor de s2 voor een stabiele tel. Of zal ik de sensation nemen?

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
keijers schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:36:
Ik kan die van mij wisselen tegen een nieuwe telefoon bij the Phone House twv 439 euro (dagwaarde o2x) Leg denk ik 110 bij voor de s2 voor een stabiele tel. Of zal ik de sensation nemen?
Hoe heb je dat geregeld? Voor 439 is een goede prijs, dat zou ik ook wel willen want ik baal erg hard van LG. Kun je me een email adres geven of iets dergelijks? Krijg je dan je geld terug of moet je in de winkel een nieuwe halen. Anders kun je namelijk van dat geld gelijk een SII kopen via internet ;) Of even wachten op de Galaxy Nexus!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40
Ondertussen ben ik dit toestel ook helemaal zat. Allemaal dingen die minder worden. Mijn micro-usb ingang is heel erg lam aan het worden. Mijn telefoon gebruiken tijdens het opladen kan ook niet. Sterker nog: Als ik mijn 2x aan de oplader heb hangen en ik krijg een sms (en 'ie gaat trillen) trilt oplader er uit. Dat vind ik erg slecht. Meerdere mensen hier last van? Zou ik hiermee gebruik kunnen maken van de vip-garantie?

Waar ik ook enorm van baal: Omdat het zo'n 'slechte' telefoon is (niet erg populair in ieder geval) daalt de prijs van het toestel enorm. Vorige jaren nam ik altijd een één jarig abo en verkocht ik het oude toestel tussen de 200 en 300 euro om dit bij de nieuwe telefoon weer neer te leggen. Ik ben bang dat ik voor mijn 2x erg weinig ga krijgen, aangezien je voor 290 al een nieuwe hebt...

@Keijers Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gedaan! Kun je er hier wat meer over vertellen?

Verwijderd

Jeroen04 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:53:
@Keijers Ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gedaan! Kun je er hier wat meer over vertellen?
LG bellen en op je strepen gaan staan, dus als je al vaker als 3x geruild hebt vertellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt, kun je hem omruilen bij de winkel waar je hem gekocht hebt (niet zo snel maar doorvragen, zeggen dat je een klacht wil indienen.) Wel moet je de bewijzen/bonnen van ProAssist hebben natuurlijk en de kassabon/factuur.

Waar ik hem afgesloten heb is hij nog maar € 350.- waard. :/ Heb langs het scherm een streep wit licht aan rechter en bovenkant waarvoor ik hem kan ruilen maar vind het bedrag te weinig. En omruilen doe ik niet meer, wil niet weten wat voor toestel ik er nu voor terug krijg en dat zal de 4e worden. :N Wil ik er graag z.s.m. vanaf maar voor dat bedrag koop ik geen nieuwe smartphone die ik mooi vind... Damn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 17:32 ]

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Oei jullie willen precies allemaal van jullie O2x af?? Dan raden jullie mij toch af om het toestel te kopen? Ik was van plan om het te kopen vanwege de aantrekkelijke prijs op dit moment en er gingerbread of ics op zetten adhv custom roms. Toch beter niet doen dus?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Hij kan af en toe onverklaarbaar instabiel zijn. Maar moet zeggen dat dat niet vaak meer voorkomt met firmware V10D...

Als je super stabiel toestel wil, dan moet je uitkijken maar iets anders. Verder mooi prijs voor een mooi toestel...

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:14
LaurentS schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:02:
Oei jullie willen precies allemaal van jullie O2x af?? Dan raden jullie mij toch af om het toestel te kopen? Ik was van plan om het te kopen vanwege de aantrekkelijke prijs op dit moment en er gingerbread of ics op zetten adhv custom roms. Toch beter niet doen dus?
Met een custom rom ben je toch het best met de lg optimus 2x voor deze prijs

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Bij mij doet de 2x speed het perfect. Gaat makkelijk een dag mee op accu. Ligt er inderdaad weer aan hoe hard je hem gebruikt. Heb hem nu een maand.

Slechte dingen: Hij is 1x vastgelopen toen en heb 1 dode pixel (is in het begin vervelend, maar je ziet het nooit meer op een toestel met deze resolutie).

(Moet daar wel aan toevoegen dat dit mijn eerste smartphone is en ik dus geen vergelijk materiaal heb)

EDIT: Gebruik stock rom nieuwste versie. Heel erg tevreden. Nog geen reden gevonden om Custom Rom erop te zetten

[ Voor 12% gewijzigd door josvschijndel op 25-10-2011 19:38 ]

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:35
Ik ben ook tevreden over de O2x.
Heb de standaard Android 2.2.2 erop staan en vind de telefoon snel genoeg.
Zie geen rede om een andere rom erop te zetten. Enige verschil zal zijn dat de telefoon nog ietsje soepeler is, en een paar extra features heeft die ik nooit gebruik.

Verwijderd

LaurentS schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:02:
Ja, ik wil er wel vanaf maar wil/wou toch altijd het nieuwste. Deze 2X is mijn 3e en de beste uit die 3. Alleen een streepje wit licht die ik alleen zie als ik er schuin op kijk. Voor de rest draait hij super op CM7 en daarom hoef ik geen nieuwe. Daar geen klachten over dus, super software. En de VIP service is nog steeds van toepassing dus mocht het toch onverhoopt iets mis zijn kun je ruilen.

Ach, ik moet er nog 9 maanden mee doen voor ik een nieuwe mag uitzoeken, maar dat wordt dan géén LG eerlijk gezegt, maar je zal met deze geen miskoop doen ondanks dat ik wel een andere zou willen. En CM7 is gelukkig super met de Nightly's en updates. :)

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:27
Even off topic.

Kwam eventjes hier lezen en zag dat er nog steeds geen GB update is.

Wat ben ik blij dat ik mijn geld terug heb gekregen en inmiddels 2.3.5 op mijn Galaxy S2 geflashed heb :)

Verwijderd

Xmoo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:39:
Wat ben ik blij dat ik mijn geld terug heb gekregen en inmiddels 2.3.5 op mijn Galaxy S2 geflashed heb :)
En bedankt hè! :9 Maargoed, ik zit al op 2.3.7. :+

• disweb
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:46:
[...]

En bedankt hè! :9 Maargoed, ik zit al op 2.3.7. :+
Ik ook, bevalt me heerlijk die CM :)

• josvschijndel
Xmoo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:39:
Even off topic.

Kwam eventjes hier lezen en zag dat er nog steeds geen GB update is.

Het is maar waar je blij mee moet zijn. Ik bedoel, je hebt je geld terug moeten vragen, telefoon terug moeten brengen, andere telefoon kopen en ook nog hem moeten flashen? Misschien zelfs geld bij moeten leggen? Lijkt me vervelend :P :P

• royco85
disweb schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:15:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Voor 439 is een goede prijs, dat zou ik ook wel willen want ik baal erg hard van LG. Kun je me een email adres geven of iets dergelijks? Krijg je dan je geld terug of moet je in de winkel een nieuwe halen. Anders kun je namelijk van dat geld gelijk een SII kopen via internet ;) Of even wachten op de Galaxy Nexus!
Ik heb een officiele klacht via de klachtenservice van the Phone House ingediend. Eigenlijk gewoon via hun e-mail ticket systeem. Na 1,5 week had ik daar nog geen reactie op en heb toen via twitter gevraagd wanneer ik antwoord zou krijgen. En daarna kreeg ik het mooie nieuws. Ik heb pas een 2e optimus maar ik zei gewoon dat ik een werkende optimus 2x wilde of een werkend toestel van een ander merk. Ik heb overigens de telefoon gewonnen via hun, dus ik vind de service toch vrij netjes.

Nu weet ik alleen nog niet welke ik ga halen, de sensation of galaxy sII. Ik denk de galaxy omdat er toch sensations zijn met stof achter het scherm, en dan kan ik weer overnieuw beginnen zoals bij de optimus :(

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 11:51

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 19:10

XanderDrake

Build the future!

keijers schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:38:
Ik heb een officiele klacht via de klachtenservice van the Phone House ingediend. Eigenlijk gewoon via hun e-mail ticket systeem. Na 1,5 week had ik daar nog geen reactie op en heb toen via twitter gevraagd wanneer ik antwoord zou krijgen. En daarna kreeg ik het mooie nieuws. Ik heb pas een 2e optimus maar ik zei gewoon dat ik een werkende optimus 2x wilde of een werkend toestel van een ander merk. Ik heb overigens de telefoon gewonnen via hun, dus ik vind de service toch vrij netjes.

Nu weet ik alleen nog niet welke ik ga halen, de sensation of galaxy sII. Ik denk de galaxy omdat er toch sensations zijn met stof achter het scherm, en dan kan ik weer overnieuw beginnen zoals bij de optimus :(
Dit bewijst dat publieke bedrijven tegenwoordig erg bang zijn geworden van twitter, met danken aan Youp van 't hek

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 14:06

Canis Lupus

Vosbot

disweb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29:
[...]

Ik ook, bevalt me heerlijk die CM :)
Gisteren ook naar CM 7.1 overgestapt, viel me op hoe makkelijk het eigenlijk is, als je goede TitaniumBackup hebt. Telefoon reageert veel sneller, bijna factor 2x (toeval?) zo snel ;) (kwam van stock v10c af)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• speedme
Weer een reden om NOOIT MEER een LG te kopen en om al mijn vrienden af te raden ooit maar een LG product te kopen.

LG : goed bezig om marktaandeel te veroveren !!

P.S. gelukkig is er CM nog :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Damn, LG in de top 3 zijden ze begin dit jaar... binnenkort het bericht dat LG stopt met telefoons maken? Wat een prutsers, leugenaars enz.

Ik wil mijne niet meer na weer problemen met afwerking, kom ik in de winkel:

Ja, meneer, we hebben een eigen reparatie afdeling, sturen we hem op.

Ik: Maar dat wil ik niet, ik wil geld terug of een ander merk.

Winkel: Dat kan niet.

Ik: Dat kan wel, heeft LG mij zelf verteld.

Winkel: Wij bellen nooit met de fabrikant.

Ik: WAT? Maar ik heb VIP en al 3 andere toestellen en nog niet goed en LG geeft dit aan.

Winkel: Wij kunnen hem alleen opsturen naar onze eigen reparatie afdeling...

Nou, daar sta ik dan met een k*t LG. Ze bekijken het maar heb er geen zin meer in. Voor niks terug geflashed naar stock dus. Worden 9 lange maanden... Never nooit meer een product van LG in mijn huis. (gelukkig heb ik alleen een 2x van die leugenaars.)

Ga nu weer mijn geliefde CM7 er weer opzetten. gelukkig zijn hun wel _/-\o_ Ik vertel ook iedereen dat ze LG links moeten laten liggen, daar hebben ze het zelf naar gemaakt met hun "support" en leugen "Altijd de laatste android versie." Met een custom wel ja! Heb medelijden met de mensen die niet weten hoe te flashen, want die blijven zitten met een haperend toestel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 13:08 ]

• disweb
Echt belachelijk van LG, ik raad echt nooit meer iemand zo'n ding aan. Nu bedacht ik me dat LG adverteerde met altijd de laatste software op je telefoon. Ik heb het even opgezocht en op deze site (als je klinkt op de android) http://www.canyouhandlethespeed.nl/2xspeed.html#/optimus staat: 'Altijd upgradeble naar de laatste Android software versie met 1 druk op de knop.'

Hier staat dus duidelijk laatste Android software versie, en laat dat dus straks Ice Cream Sandwhich zijn! Kunnen we hier met zijn allen en desnoods hulp van een paar andere sites niet iets aan doen? Het slaat gewoon helemaal nergens op dit namelijk!!

Verwijderd

disweb schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:32:
Echt belachelijk van LG, ik raad echt nooit meer iemand zo'n ding aan. Nu bedacht ik me dat LG adverteerde met altijd de laatste software op je telefoon. Ik heb het even opgezocht en op deze site (als je klinkt op de android) http://www.canyouhandlethespeed.nl/2xspeed.html#/optimus staat: 'Altijd upgradeble naar de laatste Android software versie met 1 druk op de knop.'

Hier staat dus duidelijk laatste Android software versie, en laat dat dus straks Ice Cream Sandwhich zijn! Kunnen we hier met zijn allen en desnoods hulp van een paar andere sites niet iets aan doen? Het slaat gewoon helemaal nergens op dit namelijk!!
dat gaat over de laatste softwareversie van LG, niet van Google, neem ik aan

ik snap niet dat mensen zich zo kunnen opwinden over een softwareversie, de huidige versie van de LG firmware draait gewoon prima en zonder fouten, als je steeds de allernieuwste software wil hebben (waarbij dan weer de vraag is wat hiervan de toegevoegde waarde is), moet je een Nexus kopen

het feit dat er een nieuwe versie van Android uit is, wil natuurlijk niet zeggen dat de bestaande versie voor je LG ineens niet meer goed is

ik snap prima dat smartphonefabrikanten niet elke keer bij een update vanuit Google de firmware voor hun oude toestellen gaan aanpassen, dat kost gewoon enorm veel ontwikkelkosten

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Stond laatst ook op twitter dat ze bedoelen dat je met 1 druk op de knop de laatste versie van de LG software kunt downloaden. En dat klopt. Als er een nieuwe versie klaarstaat, en de servers werken, is het 1 druk op de knop en je haalt hem binnen.

Het is natuurlijk wel zo dat er een update nodig is om alle vervelende bugs uit het toestel te halen.
De een heeft er meer problemen mee dan de ander, feit is dat er bugs inzitten die erg vervelend zijn.
De meest vervelende voor mij in ieder geval, was de bug dat er soms geen berichten en gesprekken binnen kwamen, tot een reboot. Dat zie je namelijk niet. Ik heb nu alleen af en toe een reboot of black screen. Als ze dat met een software update kunnen oplossen (of het nu GB of een V10E is) ben ik nog blijer met mijn telefoon dan ik al ben.
Hij doet wat hij moet doen.

Natuurlijk is het leuk als je een grote update krijgt. Nieuwe mogelijkheden, in sommige gevallen een stuk sneller, en zeker voor de techies is het altijd fijn.

Dikke kans dat mijn volgende telefoon een nexus model wordt, daarmee weet je dat je lang verzekerd bent van updates.

• royco85
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:03:
Damn, LG in de top 3 zijden ze begin dit jaar... binnenkort het bericht dat LG stopt met telefoons maken? Wat een prutsers, leugenaars enz.

Ik wil mijne niet meer na weer problemen met afwerking, kom ik in de winkel:

Ja, meneer, we hebben een eigen reparatie afdeling, sturen we hem op.

Ik: Maar dat wil ik niet, ik wil geld terug of een ander merk.

Winkel: Dat kan niet.

Ik: Dat kan wel, heeft LG mij zelf verteld.

Winkel: Wij bellen nooit met de fabrikant.

Ik: WAT? Maar ik heb VIP en al 3 andere toestellen en nog niet goed en LG geeft dit aan.

Winkel: Wij kunnen hem alleen opsturen naar onze eigen reparatie afdeling...

Nou, daar sta ik dan met een k*t LG. Ze bekijken het maar heb er geen zin meer in. Voor niks terug geflashed naar stock dus. Worden 9 lange maanden... Never nooit meer een product van LG in mijn huis. (gelukkig heb ik alleen een 2x van die leugenaars.)

Ga nu weer mijn geliefde CM7 er weer opzetten. gelukkig zijn hun wel _/-\o_ Ik vertel ook iedereen dat ze LG links moeten laten liggen, daar hebben ze het zelf naar gemaakt met hun "support" en leugen "Altijd de laatste android versie." Met een custom wel ja! Heb medelijden met de mensen die niet weten hoe te flashen, want die blijven zitten met een haperend toestel.
Bij wat voor winkel ben je langs geweest dan? Ik heb die van mij dus gewisseld bij de Phone House. Hun hadden een brief met uitleg van LG gekregen, met mijn gegevens erop en dat ik dus recht had op een vervangend toestel van dezelfde dagwaarde. De phone house heeft voor mij dus LG benaderd waarop LG een brief heeft gestuurd naar de phone house.
Wil de winkel niet helpen, kun je altijd nog rechtstreeks lg benaderen, desnoods via een officiele klachtenprocedure (brief schrijven e.d.) Je moet er maar zin hebben :9
Ik heb nu de galaxy s2 en dat is een enorme vooruitgang (heb hem pas sinds gister maar het is gewoon veel stabieler) _/-\o_

Edit:
Trouwens bij de phone house staat het ook in de voorwaarden dat je na 3 keer ruilen binnen x aantal dagen een vervangend toestel mag uizoeken (al had ik maar 1 omruiling binnen 6 maanden, ik kreeg hem toch geruild). Dus als je een beetje telefoonzaak hebt waar je je mobiel hebt gekocht, zou ik toch hun voorwaarden maar eens lezen. Misschien staat daar ook wat in over de omruilprocedure?

Lang leve de phone house _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door royco85 op 28-10-2011 14:34 ]

• disweb
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

ik snap niet dat mensen zich zo kunnen opwinden over een softwareversie, de huidige versie van de LG firmware draait gewoon prima en zonder fouten, als je steeds de allernieuwste software wil hebben (waarbij dan weer de vraag is wat hiervan de toegevoegde waarde is), moet je een Nexus kopen

het feit dat er een nieuwe versie van Android uit is, wil natuurlijk niet zeggen dat de bestaande versie voor je LG ineens niet meer goed is

ik snap prima dat smartphonefabrikanten niet elke keer bij een update vanuit Google de firmware voor hun oude toestellen gaan aanpassen, dat kost gewoon enorm veel ontwikkelkosten
Tsja, maar dat staat niet bij de reclames, er staat ook nergens een 'sterretje' bij dus dan is de reclame fout (en zouden wij dat kunnen eisen) toch?

Dat de standaard versie stabiel draait kan ik het niet mee eens zijn. Het is te doen, het werkt, totdat hij soms (2x per maand) ineens een zwart scherm geeft. Ook moest ik hem iedere 3 dagen opnieuw opstarten omdat het gewoon te traag werd om mee te werken. Nu ik sinds een week CM7 heb geflashed merk ik wat er allemaal niet goed was. CM is zo ontzettend veel snappier, ik vond 10D al prima maar dit is echt een enorme vooruitgang, en dit is zoals deze telefoon zou moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Het probleem is dat ik de telefoon in Maart gekocht heb voor €550.- met de belofte in de winkel en op de doos dat Gingerbread binnen een maand beschikbaar zou zijn. Toen werd het uitgesteld, en nog eens, en nog eens en zo nog 3 keer. Toen het bericht zonder datum op hun site dat ze problemen hebben. Maak het dan Vanilla als ze problemen hebben! Of begin aan ICS zo ondertussen, maar nee, LG doet niks en steekt zo ondertussen hun kop in 't zand. Ik gunde het ze van harte begin dit jaar maar nu niet meer...

Vind jij 2.2.2 echt zo goed? Ik krijg de indruk dat je je toestel nog niet zo lang hebt. O-)
Het is veel te direct bij mij, geen mooie animaties bij menukeuzes en de bekende problemen. Nu ik CM7 heb is het echt een grote verbetering. Vooral met veel apps erop blijft het snel. Maar goed, als je het goed vind werken is er geen probleem.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58

Griffin

Is mythical

Ik heb geen problemen met de stock rom (wel geroot). Heb alleen als ik hele zot apps tegelijk update de telefoon wat trager word. Heb wel zitten kijken naar CM7 alleen geen zin om al mn apps weer te installeren en te configureren.

Verwijderd

Hoeft ook niet als je na het rooten eerst een backup maakt van je apps en instellingen met Ti. Backup.
Staan genoeg how to's op het internet, AW bijvoorbeeld. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 14:50 ]

• speedme
LG maakte destijds gewoon misleidende reklame met de leus "altijd de laatste versie".
Dat ze daarmee bedoelen "de versie die wij beschikbaar maken" wordt nergens genoemd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook totaal geen problemen heb met mijn O2X, maar ik zit dan ook al heel lang op CM i.p.v. die crappie LG versie van 2.2.2.
Eenmaal CM op je O2X en je merkt gelijk dat LG flink wat steken heeft laten vallen wat betreft de software.

En als een non-commerciele groep enthousiaste mensen (Cyanogen Team) wel Gingerbread goed werkend kan krijgen op onze telefoons, waarom dan LG zelf niet ?
Zij hebben veel meer resources en budget tot hun beschikking dan het Cyanogen team.

En als je als fabrikant tegenwoordig denkt dat je alleen met goede hardware klanten aan je kunt binden, dan zijn ze behoorlijk dom.

De consument wil gewoon een totaal-ervaring, dus hardware + sofware + service moeten goed zijn.

Waarom denk je dat Apple zo groot geworden is ? Die hebben wel het totaalpakket goed voor elkaar.
Mooi design, prettige OS ervaring en goede service.

Ik blijf het verkondigen : LG is en blijft een D-merk (ja, niet eens een B- of C-merk) zolang ze de zaken niet op orde hebben.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

speedme schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:54:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook totaal geen problemen heb met mijn O2X, maar ik zit dan ook al heel lang op CM i.p.v. die crappie LG versie van 2.2.2.
Na deze zin te lezen ga ik toch over het kopen van O2X. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar IK ben een tweaker. Software betekend niets voor me. Ik zou linux compilen op mijn magnetron als het kon. Al mijn smartphones tot nu toe draaien op costum roms.
Ik blijf het verkondigen : LG is en blijft een D-merk (ja, niet eens een B- of C-merk) zolang ze de zaken niet op orde hebben.
Na de vorige gequote zin boeit het niet wat je hier zegt. Is de hardware, design en build goed, dan is dat voldoende voor mij.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• speedme
XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:11:
[...]
Na deze zin te lezen ga ik toch over het kopen van O2X. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar IK ben een tweaker. Software betekend niets voor me. Ik zou linux compilen op mijn magnetron als het kon. Al mijn smartphones tot nu toe draaien op costum roms.
Ik ben ook een echte tweaker, maar de meerderheid van de wereldbevolking niet.
De meerderheid van de mensen willen een "out-of-the-box" goede ervaring hebben.
Dat heeft Apple een heel stuk beter voor elkaar, moet toegegeven worden.
(en nee, ben absoluut geen Apple fanboy).

• royco85
speedme schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:14:
[...]

Ik ben ook een echte tweaker, maar de meerderheid van de wereldbevolking niet.
De meerderheid van de mensen willen een "out-of-the-box" goede ervaring hebben.
Dat heeft Apple een heel stuk beter voor elkaar, moet toegegeven worden.
(en nee, ben absoluut geen Apple fanboy).
Die van mij draaide met geen enkele rom fatsoenlijk, bsod, reboots, wifi en gesprekskwaliteit problemen... Gewoon verschrikkelijk :*)

• speedme
keijers schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Die van mij draaide met geen enkele rom fatsoenlijk, bsod, reboots, wifi en gesprekskwaliteit problemen... Gewoon verschrikkelijk :*)
Natuurlijk, dat kan ook.....ik neem aan dat je over zowel stock als over CM7 spreekt.
Er zullen altijd toestellen zijn die een hardware probleem hebben, daarvoor is VIP ook in het leven geroepen.

Echter de meerderheid van de mensen op de fora hebben geen hardware problemen maar software problemen.
En die zijn over het algemeen verdwenen zodra ze CM7 flashen.

• newbreed
LG heeft een te groot stuk Gingerbread afgebeten en is zich lelijk aan het verslikken.

Bij de introductie van het toestel (halverwege maart 2011) heeft LG een hoop mooie beloftes gedaan omtrent de updates. We zouden minimaal 1 "major update" krijgen. Aangezien je als klant jezelf ook graag voor de gek houdt, had ik mezelf al aangepraat dat die ene major update "excluding GB" zou zijn.

Eind april zou de Optimus 2x Gingerbread update beschikbaar zijn, aldus LG. Froyo op de optimus 2x was in beginsel al een beetje achterhaald omdat GB al lang gereleased was (december 2010). Goed, LG beloofde op zeer korte termijn Gingerbread, dus iedereen ging er mee akkoord.

Je zou mogen aannemen dat de GB release al in een redelijk gevorderd stadium verkeerde, omdat ze anders niet de uitspraak durven doen om in anderhalve maand met een nieuwe Android-versie op de proppen te komen, toch?

Hoe is het dan mogelijk dat nu 6 maanden na de beloofde release, LG nog geen enkele uitspraak kan doen over een update die op dit moment al 6 maanden later dan "te laat" is? Waarschijnlijk durft LG zijn billen niet meer te branden aan release dates en is daarom maar op Ice Cream Sandwich gaan zitten tegen de blaren die ze opgelopen hebben aan Gingerbread.

LG blinkt uit in het verkorten van een product lifecycle. Snel de technologische ontwikkelingen doen, bakken met geld uitgeven aan R&D en de klant blijven verleiden met steeds hogere specs. In plaats van aan de updates te werken en de beloftes waar te maken hebben ze nu een telefoon in 3d! Ook gaan ze ontzettend hun best doen om weer een snellere telefoon uit te brengen. De enige kanttekening is dat ze geen software gaan leveren die gebruik maakt van de hardware, dus je hebt er niks aan. Wel kan je op een feest naast iemand gaan staan, je telefoon pakken en zeggen “Als er software zou zijn, zou mijn telefoon beter zijn dan die van jou” Iedereen weet namelijk dat de hypothetische mogelijkheden veel essentiëler zijn dan de werkelijke functionaliteiten. Ieder LG product kan heel veel (volgens de specs op de verpakking), maar doet in werkelijkheid bijzonder weinig, dit wordt vaak veroorzaakt door ongelukkige omissies. Iedere vorm van constructieve support ontbreekt. Er wordt lekker gepapegaaid, gereflecteerd en ge-upsaled door de helpdesk medewerkers. “We begrijpen dat u het product tamelijk kut vindt, helaas kunnen we er niks aan doen, omdat we waren vergeten om licenties aan te vragen. Bij het model van aankomend jaar zullen we u adviezen ter harte nemen, koop die dan maar.”

Als dat je strategie is, dan moet je de prijs laag houden (LG = Lekker Goedkoop). De enige optie is dus om met gelijke of betere specs tot conversie te komen middels een lagere prijs dan de concurrent. Zelfs de ontevreden klanten van LG worden zo verleid om opnieuw een inferieur product van LG aan te schaffen. Dit kan je een aantal keer flikken, dankzij die mooie eigenschap van veel mensen; ze zijn hebberig.

Maar niet volslagen debiel (althans, de meeste). Er komt een moment dat de cognitieve dissonantie sterker wordt dan de marketing oneliners van onze goede vrienden van LG. Er komt een moment dat de consument meer waarde aan sustainability hecht. Er komt een moment dat LG zijn deuren zal sluiten, omdat de hopeloos verouderde positionering niet meer aanlsuit bij de verwachting van de consument.

Ik vraag me alleen of de Gingerbread update voor dat moment uitgerold zal zijn.

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
LG, Lie Is Good

• Spiritual89
  • Laatst online: 21-10 18:56
Eerst was het de crappy bouw van de toestellen bij LG, nu hebben ze dat op orde en is het weer wat anders. De beloofde updates!! Ik begrijp dat men daar over valt, ik als Optimus 2X bezitter vond het ook wat lang duren allemaal en heb besloten om een CyanogenMod te installeren.
Hij draait nu op C.M. 7.1.0 Android versie 2.3.7 en moet zeggen dat het rete stabiel is!! Ben nu heel tevreden over de telefoon maar of er hierna weer een LG gaat komen betwijfel ik. Toch jammer van LG.

Stiekum vraagje: mijn computer ziet de telefoon niet meer. Alles geprobeerd, andere kabels, PC suite eraf gehaald opnieuw erop. Ook met de USB drivers. Maar niks hielp, iemand een idee??

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 20:27
josvschijndel schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:14:
[...]
Het is maar waar je blij mee moet zijn. Ik bedoel, je hebt je geld terug moeten vragen, telefoon terug moeten brengen, andere telefoon kopen en ook nog hem moeten flashen? Misschien zelfs geld bij moeten leggen? Lijkt me vervelend :P :P
Nou ik heb alles vergoed gekregen en niks bij hoeven te leggen.

Toen ik de O2X kocht heb ik er 590 euro voor betaald en de SGS2 was ook 590.
Ik bedoelde met 2.3.5 als official rom en niet CM ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 21:42
newbreed schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:52:
LG heeft een te groot stuk Gingerbread afgebeten en is zich lelijk aan het verslikken.

Bij de introductie van het toestel (halverwege maart 2011) heeft LG een hoop mooie beloftes gedaan omtrent de updates. We zouden minimaal 1 "major update" krijgen. Aangezien je als klant jezelf ook graag voor de gek houdt, had ik mezelf al aangepraat dat die ene major update "excluding GB" zou zijn.
Eerder zelfs. Ik geloof dat hij van eind Februari is of begin Maart. De mijne is namelijk van 9 Maart.

Ze hebben gewoon de GB update direct bij launch beloofd. En zeiden zelfs dat deze vlug zou volgen.

We zijn nu al meer dan 6 maanden verder. Diverse keren hebben ze beloofd dat de update er aan het einde van een specifieke maand zou zijn etc maar hij is er nog steeds niet.

In de VS en delen van Azie is de update er geloof ik al. -.-
Ik vraag me echt af wat er aan de hand is en of ze zich bij LG bewust ervan zijn hoezeer ze hun reputatie kapot aan het maken zijn.

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 14:27
Deadsy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

Ik vraag me echt af wat er aan de hand is en of ze zich bij LG bewust ervan zijn hoezeer ze hun reputatie kapot aan het maken zijn.
Not even a clue ;)

Verwijderd

Spiritual89 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:40:
Eerst was het de crappy bouw van de toestellen bij LG, nu hebben ze dat op orde en is het weer wat anders. De beloofde updates!! Ik begrijp dat men daar over valt, ik als Optimus 2X bezitter vond het ook wat lang duren allemaal en heb besloten om een CyanogenMod te installeren.
Hij draait nu op C.M. 7.1.0 Android versie 2.3.7 en moet zeggen dat het rete stabiel is!! Ben nu heel tevreden over de telefoon maar of er hierna weer een LG gaat komen betwijfel ik. Toch jammer van LG.

Stiekum vraagje: mijn computer ziet de telefoon niet meer. Alles geprobeerd, andere kabels, PC suite eraf gehaald opnieuw erop. Ook met de USB drivers. Maar niks hielp, iemand een idee??
USB debugging aanstaan? En PC suite werkt niet meer met CM7.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Was al bekend. Lijkt me ook logisch: als GB zon zware bevalling is, zal LG zich niet willen verslikken op ICS.

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:14

• Spiritual89
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

USB debugging aanstaan? En PC suite werkt niet meer met CM7.
Dat is toch USB-foutopsporing?
(Instellingen > Applicaties> Toepassingsinstellingen> Ontwikkeling)
Die staat inderdaad aan. Voorheen als ik de telefoon aansloot op de pc dan kreeg ik een melding op mijn telefoon over USB debugging en dan koos ik ja en dan werkte het gewoon. Nu krijg ik die melding niet meer op de telefoon. Vreemd toch??

Dat is het enige wat ik als negatief ervaar met deze telefoon.

• hejkompas
Spiritual welke nightly draai je? Ik had hetzelfde een week geleden ongeveer, maar doet het nu weer prima op 185 :)

[ Voor 3% gewijzigd door hejkompas op 29-10-2011 13:07 ]

• Spiritual89
hejkompas schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:04:
Spiritual welke nightly draai je? Ik had hetzelfde een week geleden ongeveer, maar doet het nu weer prima op 185 :)
Ik draai momenteel CyanogenMod-7-10112011-NIGHTLY-Optimus2X
(Hier heb je volgens mij niks aan, toch?)

edit:
Ik moet dus de memory card uit mijn telefoon halen om te kijken welke NIGHTLY ik heb draaien, heb het bestand nog op de kaart staan en het is 168. Ben nu momenteel 185 aan het downloaden en ga het zo installeren. Laat je weten hoe het afloopt!!

edit:
Helaas, 185 doet ie het ook niet :?

[ Voor 36% gewijzigd door Spiritual89 op 29-10-2011 14:21 ]

• Spiritual89
Nog steeds ziet de pc de telefoon niet ...

• hejkompas
probeer eens in rom manager de permissions te fixen, blijkt te helpen

• Spiritual89
hejkompas schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:10:
probeer eens in rom manager de permissions te fixen, blijkt te helpen
Hoe doe ik dat??

Ik zie het al en zag de mogelijkheid in Rom Manager fixing permissions en dat heb ik gedaan. Maar dat mocht ook helaas niet baten.

[ Voor 24% gewijzigd door Spiritual89 op 29-10-2011 15:31 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
newbreed schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:52:

Eind april zou de Optimus 2x Gingerbread update beschikbaar zijn, aldus LG. Froyo op de optimus 2x was in beginsel al een beetje achterhaald omdat GB al lang gereleased was (december 2010). Goed, LG beloofde op zeer korte termijn Gingerbread, dus iedereen ging er mee akkoord.

Je zou mogen aannemen dat de GB release al in een redelijk gevorderd stadium verkeerde, omdat ze anders niet de uitspraak durven doen om in anderhalve maand met een nieuwe Android-versie op de proppen te komen, toch?

Hoe is het dan mogelijk dat nu 6 maanden na de beloofde release, LG nog geen enkele uitspraak kan doen over een update die op dit moment al 6 maanden later dan "te laat" is? Waarschijnlijk durft LG zijn billen niet meer te branden aan release dates en is daarom maar op Ice Cream Sandwich gaan zitten tegen de blaren die ze opgelopen hebben aan Gingerbread.

LG blinkt uit in het verkorten van een product lifecycle. Snel de technologische ontwikkelingen doen, bakken met geld uitgeven aan R&D en de klant blijven verleiden met steeds hogere specs. In plaats van aan de updates te werken en de beloftes waar te maken hebben ze nu een telefoon in 3d! Ook gaan ze ontzettend hun best doen om weer een snellere telefoon uit te brengen. De enige kanttekening is dat ze geen software gaan leveren die gebruik maakt van de hardware, dus je hebt er niks aan. Wel kan je op een feest naast iemand gaan staan, je telefoon pakken en zeggen “Als er software zou zijn, zou mijn telefoon beter zijn dan die van jou” Iedereen weet namelijk dat de hypothetische mogelijkheden veel essentiëler zijn dan de werkelijke functionaliteiten. Ieder LG product kan heel veel (volgens de specs op de verpakking), maar doet in werkelijkheid bijzonder weinig, dit wordt vaak veroorzaakt door ongelukkige omissies. Iedere vorm van constructieve support ontbreekt. Er wordt lekker gepapegaaid, gereflecteerd en ge-upsaled door de helpdesk medewerkers. “We begrijpen dat u het product tamelijk kut vindt, helaas kunnen we er niks aan doen, omdat we waren vergeten om licenties aan te vragen. Bij het model van aankomend jaar zullen we u adviezen ter harte nemen, koop die dan maar.”

Als dat je strategie is, dan moet je de prijs laag houden (LG = Lekker Goedkoop). De enige optie is dus om met gelijke of betere specs tot conversie te komen middels een lagere prijs dan de concurrent. Zelfs de ontevreden klanten van LG worden zo verleid om opnieuw een inferieur product van LG aan te schaffen. Dit kan je een aantal keer flikken, dankzij die mooie eigenschap van veel mensen; ze zijn hebberig.

Maar niet volslagen debiel (althans, de meeste). Er komt een moment dat de cognitieve dissonantie sterker wordt dan de marketing oneliners van onze goede vrienden van LG. Er komt een moment dat de consument meer waarde aan sustainability hecht. Er komt een moment dat LG zijn deuren zal sluiten, omdat de hopeloos verouderde positionering niet meer aanlsuit bij de verwachting van de consument.

Ik vraag me alleen of de Gingerbread update voor dat moment uitgerold zal zijn.
d:)b

Verwijderd

Spiritual89 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:27:
[...]

Hoe doe ik dat??

Ik zie het al en zag de mogelijkheid in Rom Manager fixing permissions en dat heb ik gedaan. Maar dat mocht ook helaas niet baten.
In CWM kiezen voor Advanced -> fix permissions. Probeer ook eens USB debugging uit te zetten,
USB eraan en dan komt de groene android. Koppelen en dan moet hij hem herkennen. Als deze 2 niet werken driver verwijderen en opnieuw installeren.
:Y

Ik zat ook, ondanks de problemen, met veel lol dit bericht te lezen. _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 16:29 ]

• disweb
Misschien toch wel Ice Cream Sandwhich voor de Optimus 2x?!!! :D http://www.facebook.com/LGMobile/posts/298000743544586

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Wat een grappenmakers. Hoe kunnen ze al aan ICS werken wanneer Gingerbread er nog niet eens is?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 12:00
Supremo schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Wat een grappenmakers. Hoe kunnen ze al aan ICS werken wanneer Gingerbread er nog niet eens is?
Dit is inderdaad belachelijk, ze hebben wel lef bij Lie Good. 8)7

• disweb
Er klopt ook niks van, maar die eerdere Facebook pagina zei iets anders. Heel raar, maar er is dus nog niks uitgesloten (gelukkig). Nu hopen dat ze het echt doen en er eens mee opschieten. Niet dat we over 1.5 jaar de ICS update krijgen als de volgende android versie er al is (en iedereen na 2 jaar al een nieuwe telefoon heeft).

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 23:03
Supremo schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Euh, door GB gewoon over te slaan misschien? :?
Waarom denk je dat ze verplicht eerst een GB zouden moeten maken voordat ze een ICS-versie zouden kunnen hebben?

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof er ook niks van, maar ik snap je redenering niet zo goed ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 21:42
Fire69 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:54:
[...]

Euh, door GB gewoon over te slaan misschien? :?
Waarom denk je dat ze verplicht eerst een GB zouden moeten maken voordat ze een ICS-versie zouden kunnen hebben?

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof er ook niks van, maar ik snap je redenering niet zo goed ;)
Er is uiteraard geen enkele reden waarom ze eerst GB zouden moet uitbrengen voordat ze met ICS komen maar het zou wel erg raar zijn.

Als ze GB skippen en direct voor ICS gaan dan zal het nog langer duren voor we een update hebben.
Want ze zouden zogenaamd al maanden met GB bezig zijn en deze zou (mits ze er echt al maanden aan werken) in principe morgen uit kunnen komen (delen van de wereld hebben de update voor hun Optimus tenslote reeds).
Als ze nu GB gewoon volledig skippen en dan voor ICS dan zou deze er denk ik op zijn vroegst eind eerste kwart 2012 zijn. En dan schat ik het erg positief.

edit:
ik geloof het trouwens niet dat er ICS komt voor deze phone.
Ik ga er vanuit dat de LG medewerker die dit gepost heeft of er de ballen verstand van heeft.
Hij zal denk ik iets gehoord hebben intern over een andere phone.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 30-10-2011 01:53 ]

• Supremo
Deadsy schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 01:42:
[...]

Hij zal denk ik iets gehoord hebben intern over een andere phone.
Het zal me inderdaad niets verbazen dat LG een nieuw ICS mobieltje aan het voorbereiden is, maar voor de 2X geloof ik het niet.

En bij mijn weten hebben ze in de VS een vanilla GB voor de 2X uitgebracht, om een class-action te voorkomen. Waarschijnlijk dat er problemen zijn met hun eigen software (schil,3rd party apps), maar waarom dat dan zo lang moet duren?

• Spiritual89
Bij 185 was de batterij ineens heel snel leeg en heb nu 187 en batterij is weer als voorheen maar pc ziet nog steeds telefoon niet.

• hejkompas
Mwa, komt wel goed hoor ;) gewoon afwachten

• Lapras
  • Laatst online: 09:48

Lapras

Ice beam

Er is al aangekondigd dat de O2X geen ICS zal krijgen. Ik wacht geduldig totdat ik begin volgend jaar een nieuwe telefoon mag kiezen. Wat een afgang die LG. Prima telefoon verder, maar de support is vreselijk.

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:35
@LG_Webcare_NL : @san_derr 2.3 Gingerbread is helaas vertraagt lg.com/nl/gingerbread/ daarna verwachten we ICS.

Toch wel?!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 14:12
Skobes schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:20:
@LG_Webcare_NL : @san_derr 2.3 Gingerbread is helaas vertraagt lg.com/nl/gingerbread/ daarna verwachten we ICS.

Toch wel?!
Geloof niet alles wat ze daar zeggen. Dit verschilt nogal per maand. Dus volgende maand zeggen ze van we verwachten geen ICS.

• speedme
Wanneer leren mensen het nu eens dat je LG totaal niet kunt geloven/vertrouwen ?

Dat hebben ze ondertussen toch wel bewezen door telkens maar GB uit te stellen, terwijl een clubje enthousiastelingen (CM team) het wel voor elkaar krijgt.

GB komt niet en ICS al helemaal niet. Ga daar maar vanuit.
Niet via LG in ieder geval.

Gelukkig is er CM nog en die zullen heus wel ICS porten naar onze O2X.
Onze telefoon is in ieder geval perfekt in staat om ICS te draaien.

En ondertussen raad ik echt iedereen af ooit nog een LG produkt te kopen.

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Nooit een 'LG product' kopen is dan weer een brug te ver.
LG heeft hele goede producten (TV's zijn top bijvoorbeeld, en mijn LG koelkast geeft ook geen problemen).
De smartphones van LG zijn wel een probleem ja. Al werkt mijn 2X best goed (Soms wat crashes maar niet heel veel of heel storend meer sinds 10D).

Ja, het is heel vreemd dat ze zoveel moeten uitstellen, en ook vervelend gezien GB flink wat prestatieverbeteringen moet voortbrengen.
De berichtgeving over welke updates er nu wel of niet gaan komen let ik niet meer op.
Ik let pas weer op als er echt een update is.

• Spiritual89
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Gingerbread van Cyanogen en LG zelf? Ik heb nu CM 7.1.0 android versie 2.3.7 draaien op mijn Optimus 2X en draait goed. Is de 'originele' Gingerbread nou beter als deze er zou zijn?

Enige probleem is nog steeds alleen dat mijn pc de telefoon niet meer ziet. Ondanks alle Nightly builds die ik heb geprobeerd en diverse kabels, verschillende USB poorten, drivers ge-uninstalled en opnieuw ge-installed, permissions fix, debugging uit/aan. Volgens mij zijn er niet meer opties.

• speedme
Spiritual89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:14:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Gingerbread van Cyanogen en LG zelf? Ik heb nu CM 7.1.0 android versie 2.3.7 draaien op mijn Optimus 2X en draait goed. Is de 'originele' Gingerbread nou beter als deze er zou zijn?

Enige probleem is nog steeds alleen dat mijn pc de telefoon niet meer ziet. Ondanks alle Nightly builds die ik heb geprobeerd en diverse kabels, verschillende USB poorten, drivers ge-uninstalled en opnieuw ge-installed, permissions fix, debugging uit/aan. Volgens mij zijn er niet meer opties.
Het verschil zit hem met name in de aanpassingen die LG doet in GB, de launcher bijvoorbeeld.
En normaal gezien zou LG de telefoon nog beter kunnen laten presteren, als ze de drivers van Nvidia zouden krijgen.
De custom rom van CM is gewoon een standaard Android versie die verder is uitgebouwd.
Maar specifieke drivers (waar LG wel toegang tot heeft) ontbreken, zoals de Nvidia drivers en FM Radio drivers.
Daarom doet de FM Radio het ook niet in CM7 en wel op stock rom.

Heb je al een andere USB kabel geprobeerd ?
Wat je ook kunt doen is eerst een goede backup maken met Titanium backup en daarna opnieuw een ROM flashen. Dit keer (nadat je de backup gemaakt hebt) een complete wipe doen in Clockwork Mod Recovery, zodat je echt een complete "kale" Android hebt zonder programma's.
Daarna de backup terug zetten met TI Backup.

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Het verschil zit hem met name in de aanpassingen die LG doet in GB, de launcher bijvoorbeeld.
En normaal gezien zou LG de telefoon nog beter kunnen laten presteren, als ze de drivers van Nvidia zouden krijgen.
De custom rom van CM is gewoon een standaard Android versie die verder is uitgebouwd.
Maar specifieke drivers (waar LG wel toegang tot heeft) ontbreken, zoals de Nvidia drivers en FM Radio drivers.
Daarom doet de FM Radio het ook niet in CM7 en wel op stock rom.

Heb je al een andere USB kabel geprobeerd ?
Wat je ook kunt doen is eerst een goede backup maken met Titanium backup en daarna opnieuw een ROM flashen. Dit keer (nadat je de backup gemaakt hebt) een complete wipe doen in Clockwork Mod Recovery, zodat je echt een complete "kale" Android hebt zonder programma's.
Daarna de backup terug zetten met TI Backup.
Nieuwe ROM flashen is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, dat ga ik nog proberen. Andere kabels heb ik al geprobeerd.

• speedme
En vergeet dan niet in CWM alles te wipen, zodat je echt met een schone lei begint

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:34:
En vergeet dan niet in CWM alles te wipen, zodat je echt met een schone lei begint
Oké, ik ga het nu doen, keep you informed ;)

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:34:
Even voor de duidelijkheid, wipe data/factory reset of wipe cache partition? Of beide?

• speedme
Spiritual89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Even voor de duidelijkheid, wipe data/factory reset of wipe cache partition? Of beide?
Beiden.
En ook wipe dalvik cache

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:55:
[...]

Beiden.
En ook wipe dalvik cache
Ik heb alles geprobeerd en had even de goeie hoop toen ik bovenin mijn telefoon een melding kreeg over foutopsporing en het usb icoontje zag staan maar dat verdween weer en was weer terug bij af.

• speedme
Hmmz, dat is raar...

Je zou eens het volgende kunnen proberen :

1. Verwijder alle LG drivers van je computer.
2. Herstart de PC
3. Download laatste versie drivers hier : http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile
4. Installeer deze nieuwe drivers
5. Stop de USB kabel in de telefoon en kijk of je nu wel USB verbinding kunt maken.

• josvschijndel
Aanvulling op speedme: Misschien kun je proberen om een andere PC te gebruiken om verbinding te maken?

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:40:
Hmmz, dat is raar...

Je zou eens het volgende kunnen proberen :

1. Verwijder alle LG drivers van je computer.
2. Herstart de PC
3. Download laatste versie drivers hier : http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile
4. Installeer deze nieuwe drivers
5. Stop de USB kabel in de telefoon en kijk of je nu wel USB verbinding kunt maken.
Het is me niet gegund .... :(

• Spiritual89
josvschijndel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:05:
Aanvulling op speedme: Misschien kun je proberen om een andere PC te gebruiken om verbinding te maken?
Op laptop van mijn vriendin geprobeerd en ook niet werken ....

• speedme
Zie je wel in apparatenbeheer dat de drivers goed geinstalleerd zijn ? (geen uitroeptekens ergens ?).

Als je voorzichtig met het kabeltje beweegt bij de USB aansluiting op de telefoon, krijg je dan van de PC een melding dat hij hardware gevonden heeft ? (ofwel : heb je geen losse USB connector op de telefoon ? --> VIP)

• Spiritual89
speedme schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:19:
Zie je wel in apparatenbeheer dat de drivers goed geinstalleerd zijn ? (geen uitroeptekens ergens ?).

Als je voorzichtig met het kabeltje beweegt bij de USB aansluiting op de telefoon, krijg je dan van de PC een melding dat hij hardware gevonden heeft ? (ofwel : heb je geen losse USB connector op de telefoon ? --> VIP)
Ik heb geen conflicten in apparatenbeheer en ik heb geen losse USB connector.
Als je naar de batterij indicator kijkt dan zie je dat hij wel oplaad via USB, ga daar dan vanuit dat er niets mis met de kabel is.

De eerste keer na de nieuwe install van CM kreeg ik wel een melding op mijn pc van nieuwe hardware gevonden maar dat er geen stuurprogramma aanwezig was. Dus ik alles opnieuw installeren maar toen kreeg ik geen enkele melding meer. Zo wel op telefoon als op pc niet.

Verwijderd

LG would like to express its sincere thanks to all of the Optimus Series owners who have been waiting patiently for the Android 2.3 Gingerbread upgrade. We are excited by the high level of product interest that LG Optimus Series owners have shown, and we are taking all possible measures to offer a smooth OS upgrade in a timely manner.

The three premium smartphones of the Optimus Series will be upgraded first, as outlined below, followed by a global rollout thereafter.

■LG Optimus 2X: Now available (as of 1st November, 2011) for open models in Europe
■LG Optimus 3D: Week commencing November 21st for open models in Europe
■LG Optimus Black: Week commencing November 28th for open models in Europe

The exact timing of the upgrades in each market may vary because of the different requirements in each country with respect to domestic operators and models. Please contact local service representatives to check the specific upgrade schedule in your market.

Again, LG greatly appreciates the support and feedback that customers have given during the upgrade delay, and we will do our utmost to continually provide better service in the future.

Thank you very much.

• Mexz21
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:56:
LG would like to express its sincere thanks to all of the Optimus Series owners who have been waiting patiently for the Android 2.3 Gingerbread upgrade. We are excited by the high level of product interest that LG Optimus Series owners have shown, and we are taking all possible measures to offer a smooth OS upgrade in a timely manner.

The three premium smartphones of the Optimus Series will be upgraded first, as outlined below, followed by a global rollout thereafter.

■LG Optimus 2X: Now available (as of 1st November, 2011) for open models in Europe
■LG Optimus 3D: Week commencing November 21st for open models in Europe
■LG Optimus Black: Week commencing November 28th for open models in Europe

The exact timing of the upgrades in each market may vary because of the different requirements in each country with respect to domestic operators and models. Please contact local service representatives to check the specific upgrade schedule in your market.

Again, LG greatly appreciates the support and feedback that customers have given during the upgrade delay, and we will do our utmost to continually provide better service in the future.

Thank you very much.
Waar heb je dit gelezen??

• newbreed
*knip

*knip
Al ben ik ietwat sceptisch, Ik hoop dat de spontane reboots en Black Screen of Death tot de verleden tijd gaan behoren.

• josvschijndel
Stomme vraag misschien: Maar ik neem aan dat dit dan 2.3.7 is, de nieuwste versie? Ik zie het (zo snel) niet op de links e.d.

• Mexz21
josvschijndel schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:32:
Stomme vraag misschien: Maar ik neem aan dat dit dan 2.3.7 is, de nieuwste versie? Ik zie het (zo snel) niet op de links e.d.
Dat is de vraag ja. Maar LG Benelux kan nog helemaal niks bevestigen over de komst. Ze hebben nog steeds geen datum.

• Spiritual89

En als deze er is waar kan hij dan vandaan gehaald worden? Gewoon van af de LG site?

Verwijderd

afgaande op de leaked versie van september, is het 2.3.4
aan de changelog te zien, mis je niet veel t.o.v. 2.3.7

• josvschijndel
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
afgaande op de leaked versie van september, is het 2.3.4
aan de changelog te zien, mis je niet veel t.o.v. 2.3.7
Thanks voor de snelle reply. Zo te zien mis ik dan niks :P

• Supremo
Daar zou ik niet van uit gaan. Eerder iets als 2.3.4. Grote bedrijven kennen vaak een lange periode voor het testen voordat ze het echt vrijgegeven. Ik denk dat de grote vertraging bij LG door hun eigen schil en apps komen en wanneer je dan een nieuwe Android versie er in zou verwerken, dan moeten ze weer door de hele testcyclus.

• Supremo
Spiritual89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

En als deze er is waar kan hij dan vandaan gehaald worden? Gewoon van af de LG site?
Met je telefoon over-the-air (FOTA). Normaal gesproken niet via 3G, maar alleen via wifi.
En anders de LG software op een PC installeren en je telefoon via USB aansluiten.
Maar had jij je telefoon dan meteen met V10d?

En vergeet niet dat branded toestellen vrijgegeven worden door de providers. Dus daar kan ook nog een vertraging in zitten. Maar ik dacht dat in NL er geen branded toestellen waren.

• newbreed
Please contact local service representatives to check the specific upgrade schedule in your market.
Deze is ook weer priceless. LG global zegt dat we maar bij de lokale reps moeten checken wanneer het beschikbaar is. De SBU's (even aangenomen dat ze dit zijn.) weten ze er natuurlijk weer niks van af. http://twitter.com/#!/LG_...status/131012007389437952 :D

• Spiritual89
Supremo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:09:
[...]

Met je telefoon over-the-air (FOTA). Normaal gesproken niet via 3G, maar alleen via wifi.
En anders de LG software op een PC installeren en je telefoon via USB aansluiten.
Maar had jij je telefoon dan meteen met V10d?

En vergeet niet dat branded toestellen vrijgegeven worden door de providers. Dus daar kan ook nog een vertraging in zitten. Maar ik dacht dat in NL er geen branded toestellen waren.
Dat word in mijn geval dan zeker over the air want als je een paar berichten terug leest dan zie je dat ik met geen mogelijkheid mijn telefoon aan de praat krijg via de pc. Ronduit balen dit!

• newbreed
Spiritual89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

Dat word in mijn geval dan zeker over the air want als je een paar berichten terug leest dan zie je dat ik met geen mogelijkheid mijn telefoon aan de praat krijg via de pc. Ronduit balen dit!
Als je nu op CM zit kan je niet updaten. Je moet eerst terug naar stock en dan pas kan je updates van LG binnenhalen; Fota, of via USB met de update tool.

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 09:06
Als je je O2X geroot hebt en CWM erop hebt gezet, is het dan mogelijk om te updaten, of zou je de stockrom opnieuw moeten flashen?

Verwijderd

Wouter64 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:49:
Als je je O2X geroot hebt en CWM erop hebt gezet, is het dan mogelijk om te updaten, of zou je de stockrom opnieuw moeten flashen?
Je moet dan met nvflash alles weer stock terugzetten ivm bootloader.

Verwijderd

Of met Smartflash.
Spiritual89 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

Dat wordt lastig, je moet eerst terug flashen naar stock. Heb je al geprobeerd om CM er opnieuw op te zetten? Stuurprogramma is de driver, ik had er ook gezeik mee in het begin. Zal even de post opzoeken als ik hem kan vinden wat je dan moet doen, weet 't zo niet meer...

• hejkompas
Gb update? Eerst zien, dan geloven. Ben vertrouwen in lg verloren...

Anders word het weer stock flashen en lg GB eens proberen en misschien daarop blijven tot cm ics er is.

[ Voor 3% gewijzigd door hejkompas op 31-10-2011 18:19 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.