Je moet eerst je toestel rooten (is een apart topic voor hier op GoT), daarna moet je titanium backup installeren. Hiermee kan je apps freezen of deinstaleren.pientertje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:54:
Ik heb besloten toch nog even op de rom van lg te blijven. Ik heb al launcherpro geïnstalleerd, en het ziet er al een stuk beter uit. Nu ben ik op zoek naar een manier om de voorgeinstalleerde apps te verwijderen. Hoe gaat dat?
Let er wel op als je dingen gaat freezen of verwijderen, dat je problemen kunt krijgen met het upgraden.
Ja, klopt. Ik zou persoonlijk freezen ipv verwijderen, want mijn toestel kon met gefreezde apps niet verbinden met de update server. Om dit dan op te lossen kun je makkelijk alles weer unfreezen. Als je alles opnieuw moet installeren is een stuk lastiger.benji83 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:52:
Let er wel op als je dingen gaat freezen of verwijderen, dat je problemen kunt krijgen met het upgraden.
Verwijderd
Ik zal vandaag de oproep ook plaatsen op het forum van T-mobile.
LG laat niks van zich horen naar mij toe. Heb meerdere klachten ingediend, gebeld en gemailed. Ze moesten zich schamen.
Iedere telefoon die LG uitbrengt met dual-core word geleverd met 2.3.x Lijkt me niet zo heel moeilijk om diezelfde update door te sturen naar de LG optimus 2x speed gebruikers. Het is tenslotte al helemaal verouderd.
Ik heb dit toestel sinds begin maart, de dag dat die uitkwam, en eerst zou de update al in april komen en nu zitten we in oktober.
Eerste keer LG maar ook gelijk de laatste keer voor mij.
LG laat niks van zich horen naar mij toe. Heb meerdere klachten ingediend, gebeld en gemailed. Ze moesten zich schamen.
Iedere telefoon die LG uitbrengt met dual-core word geleverd met 2.3.x Lijkt me niet zo heel moeilijk om diezelfde update door te sturen naar de LG optimus 2x speed gebruikers. Het is tenslotte al helemaal verouderd.
Ik heb dit toestel sinds begin maart, de dag dat die uitkwam, en eerst zou de update al in april komen en nu zitten we in oktober.
Eerste keer LG maar ook gelijk de laatste keer voor mij.
Verwijderd
Ook deze blijft inderdaad uitgesteld worden. Enigzins is het logisch dat deze later aan de beurt is, aangezien deze ook later uit is gekomen. Maar aan de andere kant, zoals ik al vermeldt had. Ze kunnen wel op ieder nieuw toestel dat ze uitbrengen 2.3.x leveren. Vreemd dat ze al 7 maanden de tijd nodig hebben voor de LG optimus 2x speed
Ik zeik niet snel, maar als de update naar GB later komt dan de Icecream Sandwich update van Google vind ik dat wel een schande. Volgens mij hebben ze in het begin binnen een maand GB belooft. Uitloop kan en tot nu vind ik het niet zo heel erg dat GB er nog niet is. Maar vind de aankondiging van Icecream Sandwich toch wel een deadline voor LG. Sowieso wordt mijn volgende telefoon geen LG. WP7 trekt mij toch steeds meer en meer.
Ik heb niet zo heel veel problemen met mijn telefoon, maar ik denk wel dat ik een andere neem als ik in februari weer mag kiezen, ik ben wel blij dat ik geen 2jarig contract er bij genomen heb. De telefoon is wel okish, maar de service is niet al te best inderdaad.
Bedoel je daarmee dat als je nu een LG Optimus 2x Speed gaat kopen in de winkel daar 2.3 GB op staat? Of heb je het over dualcores die nog moeten uitkomen?Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:43:
Iedere telefoon die LG uitbrengt met dual-core word geleverd met 2.3.x Lijkt me niet zo heel moeilijk om diezelfde update door te sturen naar de LG optimus 2x speed gebruikers.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Optimus 3D heeft Ice Cream !!
http://twitpic.com/6xz5ze
[ Voor 6% gewijzigd door speedme op 10-10-2011 14:59 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Nee,dat het is de versie van het besturingssysteem. Van lg wordt 2.3.4. ;-) Hahaha. De 2X heeft 5 en half GB.LaurentS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:43:
[...]
Bedoel je daarmee dat als je nu een LG Optimus 2x Speed gaat kopen in de winkel daar 2.3 GB op staat? Of heb je het over dualcores die nog moeten uitkomen?
LOL, ghehehe.speedme schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:58:
Optimus 3D heeft Ice Cream !!
ik bezit die eerste hoes en kan met trots vertellen dat het een super hoes is die al meerdere keren mijn lg's leven heeft gered imo een aanradertje dus...LaurentS schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:38:
[...]
De eerste is idd ook wel een idee, vooral omdat ik deze dan een stuk sneller zal hebben als die melkco maar de tweede vind ik goedkoop uitzien (als ik de foto's bekijk), en lijkt mij behoorlijk dik en is daarnaast ook wel erg duur.
[...]
Oei, hoe kwam het? Iets speciaals mee gebeurd of gewoon door normaal gebruik?
Ik weet dat het de versie van het besturingssysteem isVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:49:
[...]
Nee,dat het is de versie van het besturingssysteem. Van lg wordt 2.3.4. ;-) Hahaha. De 2X heeft 5 en half GB.
Hoe hoog schatten jullie de kans in dat de O2x een update naar Ice Cream Sandwich zal krijgen, al dan niet via custom rom?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Laag en als het komt zal het pas 9 maanden later komen, dan heb ik zeker al een andere telefoonLaurentS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:06:
[...]
Hoe hoog schatten jullie de kans in dat de O2x een update naar Ice Cream Sandwich zal krijgen, al dan niet via custom rom?
Via custom rom zou ik de kans niet zo laag inschatten. Ik vraag me alleen af wanneer het geheugen (512 MB) een probleem gaat worden.shenr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:23:
[...]
Laag en als het komt zal het pas 9 maanden later komen, dan heb ik zeker al een andere telefoon
Ik zit nu al een hele tijd te twijfelen of ik niet gewoon GB custom rom erop ga zetten (zoek alleen nog even uit of hdmi out al een beetje werkt dan).
Persoonlijk denk ik dat ik liever zsm op ice cream overstap, als daar een goede rom voor is. Ik weet dat het wel even zal duren voor daar een stabiele versie voor de 2x daarvan is (custom rom dan he), maar LG kennende zal die eerder verkrijgbaar zijn dan LG's GB update.
Persoonlijk denk ik dat ik liever zsm op ice cream overstap, als daar een goede rom voor is. Ik weet dat het wel even zal duren voor daar een stabiele versie voor de 2x daarvan is (custom rom dan he), maar LG kennende zal die eerder verkrijgbaar zijn dan LG's GB update.
Zal ik vanavond wel even uitproberenVincentV. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:18:
Ik zit nu al een hele tijd te twijfelen of ik niet gewoon GB custom rom erop ga zetten (zoek alleen nog even uit of hdmi out al een beetje werkt dan).
Verwijderd
Oh, sorry. helemaal verkeerd gelezen. Hij bedoeld denk ik dat nieuwe lg's met 2.3.4 uitgebracht worden maar de 2x nog steeds op 2.2.2 zit. Als wij hem nog niet hebben kan 'ie ook niet uitgeleverd worden. Waarom ze zo lang wachten voor de 2x is me een raadsel, het had zo anders kunnen gaan als ze dat eerder hadden gedaan...LaurentS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:06:
[...]
Ik weet dat het de versie van het besturingssysteem isMet GB bedoelde ik Gingerbread. Als je de Optimus X Speed nu koopt in de winkel, dan staat daar nog steeds 2.2 Froyo op?
Want de hardware (op afwerking na bij mij) is best wel goed.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 21:06 ]
Heb het getest, hdmi out werkt nog steeds niet goed, als je gewoon je telefoon eraan hangt dan doet hij het prima, maar wanneer er een film afgespeeld wordt over hdmi dan krijg je weer zwarte flikkers.VincentV. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:18:
Manman, dat mag wel wat vriendelijker! Afro-Amerikaanse homoseksuelen klinkt wat minder denigrerend/racistisch vind je niet?
Maargoed, ik denk dak ook die stable maar eens ga flashen, wachten op gingerbread duurt mij te lang. Misschien brengen ze gelijk wel ICS uit;)
Maargoed, ik denk dak ook die stable maar eens ga flashen, wachten op gingerbread duurt mij te lang. Misschien brengen ze gelijk wel ICS uit;)
[ Voor 25% gewijzigd door DeKoetsier op 11-10-2011 19:43 ]
Jahoor, was te verwachtenGeelco schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:41:
Manman, dat mag wel wat vriendelijker! Afro-Amerikaanse homoseksuelen klinkt wat minder denigrerend/racistisch vind je niet?
Ik raad het je echt aan om over te stappen op cm, dan heb je nu GB, en over een aantal weken waarschijnlijk ook al ics
Dat ligt dan nog enkel aan twee dingen!
A) Ik kan heel lichtelijk flashen, hoef ik enkel te rooten, CWM te downen en dan deze stable te flashen, of moet ik mij ook bezig houden met RILS en basebands flashen? Daar hek nog geen koek van gegeten, en heb ik ook niet zo veel zin in.
en 2) Heeft deze donderse stable version dat vette CRT TV uitzet animatie geval, zodat ik mij in verveling uren kan vermaken?
A) Ik kan heel lichtelijk flashen, hoef ik enkel te rooten, CWM te downen en dan deze stable te flashen, of moet ik mij ook bezig houden met RILS en basebands flashen? Daar hek nog geen koek van gegeten, en heb ik ook niet zo veel zin in.
en 2) Heeft deze donderse stable version dat vette CRT TV uitzet animatie geval, zodat ik mij in verveling uren kan vermaken?
A) Geen zorgen, is niet nodig. Kleine uitleg: Baseband moet je flashen (waardoor je telefoon gewiped wordt), RIL niet. Het is dus makkelijker om je RIL op je Baseband aan te passen dan andersom. Na het flashen van CM kun je dan de app GetRIL downloaden, waarmee je dit makkelijk kunt doen.
2) JA. Hier heb ik mijzelf ook prima mee vermaakt. En een extreem stoere lockscreen, waarbij je het unlock-knopje niet naar rechts móét schuiven, maar je de knop vastpakt en kan zetten waar je wilt! Dus twee keer zoveel spelplezier voor één keer je toestel locken!
2) JA. Hier heb ik mijzelf ook prima mee vermaakt. En een extreem stoere lockscreen, waarbij je het unlock-knopje niet naar rechts móét schuiven, maar je de knop vastpakt en kan zetten waar je wilt! Dus twee keer zoveel spelplezier voor één keer je toestel locken!
Hey, ik ben eigenwijs geweest en met mijn stock baseband/ril (725) gewoon gaan flashen. Alles werkt nu prima, is het nodig om mijn RIL en BASEBAND te reflashen naar een andere?
Je had ril 725 op je stockrom, maar als je er nu CM op hebt staan, is je ril waarschijnlijk 218. 
Check even met GetRIL welke ril je nu hebt en update indien nodig
Check even met GetRIL welke ril je nu hebt en update indien nodig
In elk geval bedankt voor het testen. Heb ik daar nu weer wat duidelijkheid overhejkompas schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:19:
[...]
Heb het getest, hdmi out werkt nog steeds niet goed, als je gewoon je telefoon eraan hangt dan doet hij het prima, maar wanneer er een film afgespeeld wordt over hdmi dan krijg je weer zwarte flikkers.
Verwijderd
Gebruik eens de video app met het groene icoontje. Zag op de vorige pagina dat die het wel doet i.c.m. HDMI.VincentV. schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
In elk geval bedankt voor het testen. Heb ik daar nu weer wat duidelijkheid over
Zo niet kun je ook een andere videoplayer zoals Rockplayer of MoboPlayer proberen.
Ik gebruikte mobo, maar daarbij krijg je dus nog wel flikkers. Zal he ook eens met de standaard proberend proberen.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:14:
[...]
Gebruik eens de video app met het groene icoontje. Zag op de vorige pagina dat die het wel doet i.c.m. HDMI.
Zo niet kun je ook een andere videoplayer zoals Rockplayer of MoboPlayer proberen.
Een collega van mij heeft via MP een 2e handsje gekocht, en deze wil niet de firmware updates ophalen/installeren. Ik heb de telefoon hier niet. Melding is dat hij in een soort bootloader terecht komt.
Ik heb zelf geen ervaring met het rooten enzo van android, is deze telefoon nog terug te zetten naar stock, zodat updates weer werken? Hoe zie ik wat er überhaupt is getweaked aan zo'n telefoon en maakt dat nog uit?
Ik heb zelf geen ervaring met het rooten enzo van android, is deze telefoon nog terug te zetten naar stock, zodat updates weer werken? Hoe zie ik wat er überhaupt is getweaked aan zo'n telefoon en maakt dat nog uit?
in [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's staat in de topic start hoe je alles weer ongedaan kunt maken.dragon2 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:17:
Ik heb zelf geen ervaring met het rooten enzo van android, is deze telefoon nog terug te zetten naar stock, zodat updates weer werken?
=========
Stel ik nogmaals de vraag: iemand ervaring met aansluiten (via usb of BT ) van een extern toetsenbord?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Flashen met smartflash. Geen root voor nodig. Lees even goed het rooten en custom rom topic die hierboven vermeld staat. Dan is hij weer helemaal stock, voor v10d kijk je even op modaco.com.dragon2 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:17:
Een collega van mij heeft via MP een 2e handsje gekocht, en deze wil niet de firmware updates ophalen/installeren. Ik heb de telefoon hier niet. Melding is dat hij in een soort bootloader terecht komt.
Nee, maar wat ik doe is de foon overnemen met het meegeleverd LG On-Screen Phone. Dat is een soort remote desktop.leuk_he schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:48:
Stel ik nogmaals de vraag: iemand ervaring met aansluiten (via usb of BT ) van een extern toetsenbord?
Maar sommige mensen willen zonder laptop. Mn bleutooth muis werkt prima, bleutooth toetsenborden vast ook wel. Heb geen usbtogo dus kan USB niet proberen. Een normaal verloop stekkertje van USB naar micro werkt niet dacht ik zo.Laszlo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:50:
[...]
Nee, maar wat ik doe is de foon overnemen met het meegeleverd LG On-Screen Phone. Dat is een soort remote desktop.
[ Voor 8% gewijzigd door hejkompas op 15-10-2011 01:27 ]
USB zal niet lukken normaalgezien, de hardware moet er op voorzien zijn en volgens mij doet de LG geen usb-host.
De optimus 2x heeft usb otg support (op papier iig). Het moet in de kernel/software verwerkt worden. Alleen gaan de developers er niet aan werken, omdat er relatief weinig vraag naar is.
Ik ben het met ze eens, er zijn wel belangrijkere dingen dan usb otg van de o2x in de mods die nog verbeterd of toegevoegd mogen worden.
Misschien dat er een klein kansje is dat ALS lg gb OOIT uitbrengt dat ze daar de usb otg in verwerkt hebben.
Ik ben het met ze eens, er zijn wel belangrijkere dingen dan usb otg van de o2x in de mods die nog verbeterd of toegevoegd mogen worden.
Misschien dat er een klein kansje is dat ALS lg gb OOIT uitbrengt dat ze daar de usb otg in verwerkt hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door hejkompas op 15-10-2011 15:04 ]
In 2.3.4 zit het wel, aangezien de Android Open acessory kit daar op werkt. Of toetsenborden ondersteund zijn weet ik niet.
Maar met een custom rom moet het zeker lukken.
Maar met een custom rom moet het zeker lukken.
[ Voor 39% gewijzigd door Mr_gadget op 15-10-2011 16:01 ]
Heeft echt niemand een USB otg liggen die het ff kan proberen?
laat maar
[ Voor 100% gewijzigd door Cornelisjuh op 16-10-2011 21:54 ]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Voor iedereen die er aan denkt te updaten naar een custom 2.3.5 cyanogenmod.. denk aan je accu. Het is een heerlijke firmware alleen haal ik met minimaal gebruik amper het einde van de dag. Als ik een beetje leuk met me telefoon ga spelen kan die halverwege de middag alweer aan het infuus. Dit is echt een stuk teleurstellender dan de accuduur op de stock rom. Just a thing to keep in mind!
met normaal gebruik haal ik toch de 30 uur,met intensiever gebruik 10 uurSmi3l schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:39:
Voor iedereen die er aan denkt te updaten naar een custom 2.3.5 cyanogenmod.. denk aan je accu. Het is een heerlijke firmware alleen haal ik met minimaal gebruik amper het einde van de dag. Als ik een beetje leuk met me telefoon ga spelen kan die halverwege de middag alweer aan het infuus. Dit is echt een stuk teleurstellender dan de accuduur op de stock rom. Just a thing to keep in mind!
Bovenstaande is exact de reden dat ik geen custom rom heb geïnstalleerd. De batterijduur is al niet zo heel goed, hetgene wat erin zit is me 'dierbaar'
Typisch, voor zover ik weet heb ik geen gekke processen lopen in het OS. Bluetooth en GPS uit, Wifi alleen thuis aan. Verder alleen synchronisatie van Gmail, Whatsapp en Tweetdeck. Ik zit hevig te overwegen de LG 2X te verkopen en een Nexus Prime of iPhone 4S aan te schaffen. Ik heb de noodzaak van een goede accuduur mogen ervaren, alswel het falen van de OS update service van LG.2Silent schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:57:
[...]
met normaal gebruik haal ik toch de 30 uur,met intensiever gebruik 10 uur
Och, bij ons op het werk wordt 'massaal' de SGS2 gekocht en daarvan klaagt 75% dat ze met moeite de middag halen met hun accu.
Dus klagen over de LG kan je niet echt als je nog stock draait.
Op CM was het voor mij ook om te huilen...
Dus klagen over de LG kan je niet echt als je nog stock draait.
Op CM was het voor mij ook om te huilen...
Vraagje voor deze en andere mensen die makkelijk een dag doorkomen met een acculading: hebben jullie een SD-kaartje erin en zo ja wat voor een? Ik heb gemerkt dat mijn acculading belachelijk langer meeging toen de SD niet herkend werd. Nog meer mensen met die ervaring?2Silent schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:57:
[...]
met normaal gebruik haal ik toch de 30 uur,met intensiever gebruik 10 uur
ja dan werkt het perfect, en het is gewoon het niet efficient omgaan met de cores niet het niet goed gebruiken, ik draai ook de laatste nightlies met 2.3.7 en werkt perfect bij mij hiero
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Wat? de batterij?Themperror schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:29:
ja dan werkt het perfect, [...]
Wederom, wat? Wil je zeggen dat sinds 2.3.7 de batterij beter geworden is door efficienter gebruik van de cores?en het is gewoon het niet efficient omgaan met de cores niet het niet goed gebruiken, ik draai ook de laatste nightlies met 2.3.7 en werkt perfect bij mij hiero
4gb 10x van sandisk, maar wil binnenkort 32gb 10x adata gaan halen omdat ik altijd ruimte tekort kom. En dan heb ik eind van de dag (18uur) met redelijk veel gebruik + wifi aan nog 10-20%Angelgamer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:28:
[...]
Vraagje voor deze en andere mensen die makkelijk een dag doorkomen met een acculading: hebben jullie een SD-kaartje erin en zo ja wat voor een?
Even een update: SD kaart er weer in gedaan en de goede accuduur is gebleven. Hij staat sinds 09:00 uur aan, matig gebruikt en accu is nog 80% (voorheen had hij met dit gebruik op +/- 40% gestaan). Waarom het nu ineens goed gaat? Werkelijk waar geen idee.. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat ik de achtergrond van een stilstaand plaatje naar de borrelende belletjes veranderd heb. Ik heb verder altijd een battery log bijgehouden om te zien of er bepaalde programma's 'uitsprongen' maar ook dat is niet het geval. Hoe dan ook: ik ben een blij mens
Ik denk dat als er nieuws is over gb update dat dit topic volledig ontploft, dan lees je het vanzelf wel
Ik denk het inderdaad ook wel, en over ICS, volgens mij las ik op de twitter van LG_WEBCARE_NL dat die niet naar de O2X zou komenbenji83 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:05:
Ik denk dat als er nieuws is over gb update dat dit topic volledig ontploft, dan lees je het vanzelf wel
Verwijderd
Ik heb voorzichtig de vraag of dat ICS voor de 2x komt bij de klantenservice neer gelegd .
Eens kijken wat ik voor een antwoord ( als ik die al krijg ) ik krijg .
Eens kijken wat ik voor een antwoord ( als ik die al krijg ) ik krijg .
Ik vermoed niet dat ICS naar de O2X zal komen via de LG kanalen.
Het kost al zoveel moeite om GB af te maken, dat ICS wel helemaal een drama zal zijn.
Het kost al zoveel moeite om GB af te maken, dat ICS wel helemaal een drama zal zijn.
Eerst nog maar afwachten of we GB voor het einde van het jaar krijgen.
Zie bericht: http://www.lg.com/nl/gingerbread/
ICS voor O2X zal dan nog wel 3 jaar gaan durenbenji83 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:34:
Ik vermoed niet dat ICS naar de O2X zal komen via de LG kanalen.
Verwijderd
Zal tijd worden dat ze het toegeven dat ze het verprutst hebben met hun software. Ik zou er nu een bak geld tegenaan gooien om dat in de toekomst niet meer voor te laten komen. Tegenvaller zal wel hun zak met geld zijn voor de ondersteuning van de huidige toestellen imho. Ze mogen dan wel met een zeer overtuigend toestel en software komen willen ze mij nog overhalen om ooit nog een LG weer te kopen. Ook moeten ze eens uitleggen waarom het in Korea wél uitgebracht kan worden en hier niet. Zo moeilijk kan het niet zijn om van LTE naar GSM om te zetten toch...
Sorry hoor maar bij zulke berichten ga ik brainstormen...
Sorry hoor maar bij zulke berichten ga ik brainstormen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 10:30 ]
Verwijderd
Mij zijn ze kwijt als klant, dat is simpel. Het zou mooi zijn als Google in zou grijpen in dit verhaal... Zij willen namelijk zo snel mogelijk van alle verouderde os'en af toch?
Btw, niet alleen korea, ook amerika heeft GB al:
http://www.androidplanet....krijgt-nu-al-gingerbread/
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 10:44 ]
LG heeft het bij de meesten echt verkloot door geen Gingerbread uit te brengen, of het alsmaar uit te stellen.
De meesten hebben volgens mij toch echt hun 2X of 3D aangeschaft vanwege de belofte dat er Gingerbread voor komt.
LG brengt vervolgens wel een hoop nieuwe producten op de markt (al wel voorzien van GB trouwens), maar het ondersteunen van bestaande klanten is er niet bij.
Ergens las ik dat LG juist een groter marktaandeel wil krijgen in de mobiele markt, maar ze hebben niet door dat ze juist marktaandeel winnen door goede ondersteuning te bieden aan bestaande klanten.
Ik zie maar 1 manier waarop LG een inhaalslag kan maken en weer klanten kan winnen en/of bestaande klanten tevreden kan houden : een snelle en goede update naar ICS voor hun huidige Optimus lijn.
Doen ze dit niet, dan gaan klanten nooit meer een LG produkt kopen !
dus LG : WORD WAKKER !!!
(sorry voor de caps).
De meesten hebben volgens mij toch echt hun 2X of 3D aangeschaft vanwege de belofte dat er Gingerbread voor komt.
LG brengt vervolgens wel een hoop nieuwe producten op de markt (al wel voorzien van GB trouwens), maar het ondersteunen van bestaande klanten is er niet bij.
Ergens las ik dat LG juist een groter marktaandeel wil krijgen in de mobiele markt, maar ze hebben niet door dat ze juist marktaandeel winnen door goede ondersteuning te bieden aan bestaande klanten.
Ik zie maar 1 manier waarop LG een inhaalslag kan maken en weer klanten kan winnen en/of bestaande klanten tevreden kan houden : een snelle en goede update naar ICS voor hun huidige Optimus lijn.
Doen ze dit niet, dan gaan klanten nooit meer een LG produkt kopen !
dus LG : WORD WAKKER !!!
(sorry voor de caps).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verouderde OSén als windos 95 misschien. Android 1.6 toestellen zijn b.v.ook nog steeds te koop. Of deze nog actief bijgewerkt worden is zeker de vraag.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:41:
Mij zijn ze kwijt als klant, dat is simpel. Het zou mooi zijn als Google in zou grijpen in dit verhaal... Zij willen namelijk zo snel mogelijk van alle verouderde os'en af toch?
Net zo goed als MS er geen moeite mee heeft als jij windows 95 blijft draaien, maakt het google niet uit dat jij een oude versie van android blijft draaien. Als je toestel over 2 jaar in de wc valt koop je toch een nieuwe met de nieuwste versie.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Haha, die communicatieafdeling van LG is ook zo lekker incapabel.Mexz21 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:34:
Eerst nog maar afwachten of we GB voor het einde van het jaar krijgen.
Er staat nergens een datum bij dat hele bericht, geen enkele wijze waarop je contact met ze op kan nemen.
Wie is uberhaupt de zender? LG zou een hoop kunnen verbeteren door niet als instituut, maar als persoon te communiceren.
Verwijderd
Lees dit artikel dan even door?leuk_he schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:51:
[...]
Verouderde OSén als windos 95 misschien. Android 1.6 toestellen zijn b.v.ook nog steeds te koop. Of deze nog actief bijgewerkt worden is zeker de vraag.
Net zo goed als MS er geen moeite mee heeft als jij windows 95 blijft draaien, maakt het google niet uit dat jij een oude versie van android blijft draaien. Als je toestel over 2 jaar in de wc valt koop je toch een nieuwe met de nieuwste versie.
http://www.androidworld.n...fragmentatie-bij-android/
Verwijderd
Op zich heb je gelijk maar in Amerika staat er Vanilla op en is dus makkelijker, geen troep van LG.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:41:
Hadden ze hier ook moeten doen, dan was ons geklaag niet nodig geweest.
Verwijderd
Ook goedVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Op zich heb je gelijk maar in Amerika staat er Vanilla op en is dus makkelijker, geen troep van LG.
Hadden ze hier ook moeten doen, dan was ons geklaag niet nodig geweest.
ik heb weer even zitten twijfelen of ik CM ga installeren maar zoveel gedoe met basebands, rils enzo weerhouden mij ervan. Batterijverbruik is al zo slecht, en als ik lees in het customrom topic moet je geluk hebben als ie niet binnen een halve dag leeg is...
Daarbij vind ik de schil van LG best prettig werken en dat mis ik wel in CM
De enige manier om nu nog druk uit te oefenen op LG is dmv een rechtzaak. Maar dan moeten er wel veel gebruikers van de Optimus-lijn bij elkaar komen. Lijkt me lastig punt. Maar gelukkig is er nog CM. Hopelijk daar over een paar maandjes ICS.
Verwijderd
Ik haal nu makkelijk, na de batteryCalibrate app, de hele dag met de accu. Het is zo veel sneller en beter. Ook hebben ze het al maanden voor elkaar om het op de 2x te zetten. Asl je de calibratie gedaan hebt en je toestel leeg is mag je hem tijdens de eerste keer opladen niet gebruiken. Dan maakt hij een nieuw log-bestand aan die dan zo optimaal mogelijk is. De eerste 2 keer gaat het daarna nog snel ja, maar het wordt steeds beter. Bevalt het je toch niet? Kun je makkelijk terug. flashen van basebands is niet nodig, je hoeft/kan alleen GetRill downloaden, die zoekt de goede ril erbij en flashed hem voor je. Maar je moet het zelf weten...Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:14:
[...]
Ook goed
ik heb weer even zitten twijfelen of ik CM ga installeren maar zoveel gedoe met basebands, rils enzo weerhouden mij ervan. Batterijverbruik is al zo slecht, en als ik lees in het customrom topic moet je geluk hebben als ie niet binnen een halve dag leeg is...
Daarbij vind ik de schil van LG best prettig werken en dat mis ik wel in CM
Kan iemand mij uitleggen waarom hier serieus mensen zijn die geen LG toestel meer kopen door de slechte software support?
Als ik mijn O2X vergelijk met de Galaxy (ongeveer zelfde tijdperk en budget), dan vind ik de O2X zeer degelijk aanvoelen. De Galaxy daarentegen voelt als een fragiel plastic ding.(puur hardware technisch en bouw van de telefoon)
Alleen al voor de bouwkwaliteit van het apparaat zou ik er zo weer één kopen. Tjah, geen updates, maar serieus who-cares? 1) Hadden we vroeger ook niet, toen kocht je een telefoon en die draaide 2 jaar op dezelfde software. 2) We zitten hier op T.net! Je kan gemakkelijk CM7 downloaden & installeren en (bijna) dagelijks genieten van updates.
Kost je een paar euro voor rommanager pro, maar je geniet dan wel van de update notificaties.
Als ik mijn O2X vergelijk met de Galaxy (ongeveer zelfde tijdperk en budget), dan vind ik de O2X zeer degelijk aanvoelen. De Galaxy daarentegen voelt als een fragiel plastic ding.(puur hardware technisch en bouw van de telefoon)
Alleen al voor de bouwkwaliteit van het apparaat zou ik er zo weer één kopen. Tjah, geen updates, maar serieus who-cares? 1) Hadden we vroeger ook niet, toen kocht je een telefoon en die draaide 2 jaar op dezelfde software. 2) We zitten hier op T.net! Je kan gemakkelijk CM7 downloaden & installeren en (bijna) dagelijks genieten van updates.
Kost je een paar euro voor rommanager pro, maar je geniet dan wel van de update notificaties.
wat dat aangaat kan je dan dus net zo goed een 3210 halen.
Mijn vriendin heeft echt geen zin om haar telefoon van een andere rom te voorzien. Ik ga dat ook niet voor haar doen, straks fuck ik het op (kans is klein, maar toch).
Tegenwoordig hoor je gewoon updates uit te brengen;sterker nog, Google verplicht het fabrikanten die Android toestellen verkopen.
Mijn vriendin heeft echt geen zin om haar telefoon van een andere rom te voorzien. Ik ga dat ook niet voor haar doen, straks fuck ik het op (kans is klein, maar toch).
Tegenwoordig hoor je gewoon updates uit te brengen;sterker nog, Google verplicht het fabrikanten die Android toestellen verkopen.
Verwijderd
De gratis rommanager doet het ook dus kost helemaal niks.
Moet je alleen de nightly op je sd zetten en handmatig CWM opstarten en aanwijzen.
De hardware vind ik ook goed zoals ik eerder al meldde. Maar de software en meer de loze beloftes doen mij besluiten om met argusogen maar nieuwe LG smartphones te kijken. Ik moet er nog mee tot juli, dus dan is het fijn als ze die beloftes nakomen. Maar ik heb gelukkig CM al ontdekt en ga never niet meer terug naar stock, ze mogen hun GB rom steken waar de zon niet schijnt...
De hardware vind ik ook goed zoals ik eerder al meldde. Maar de software en meer de loze beloftes doen mij besluiten om met argusogen maar nieuwe LG smartphones te kijken. Ik moet er nog mee tot juli, dus dan is het fijn als ze die beloftes nakomen. Maar ik heb gelukkig CM al ontdekt en ga never niet meer terug naar stock, ze mogen hun GB rom steken waar de zon niet schijnt...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 11:56 ]
Je baseband flashen gaat helemaal niet met GetRill. GetRill zorgt er alleen voor dat je baseband en Rill met elkaar matchen!!! Als je je baseband wil veranderen, kun je dat doen met behulp van SmartFlash van Modaco:
http://android.modaco.com...-release-103521-20110725/
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:28:
[...]
Ik haal nu makkelijk, na de batteryCalibrate app, de hele dag met de accu. Het is zo veel sneller en beter. Ook hebben ze het al maanden voor elkaar om het op de 2x te zetten. Asl je de calibratie gedaan hebt en je toestel leeg is mag je hem tijdens de eerste keer opladen niet gebruiken. Dan maakt hij een nieuw log-bestand aan die dan zo optimaal mogelijk is. De eerste 2 keer gaat het daarna nog snel ja, maar het wordt steeds beter. Bevalt het je toch niet? Kun je makkelijk terug. flashen van basebands is niet nodig, je hoeft/kan alleen GetRill downloaden en die doet het voor je. Maar je moet het zelf weten...
Zo, ik ben binnen drie maanden van het einde van mijn contract dus ik kan gaan kijken naar een nieuwe telefoon. Sommige hier zullen mij gek verklaren, maar ik wil bijna zeker een O2X. De prijs/kwaliteit/specs verhouding is nogsteeds prima, je kan tegenwoordig een O2X kopen voor €290, en €60 bij een 1 jarig abbo. Dat laatste ga ik doen.
Is dit nou een slecht idee? Ik lees voornamelijk goede dingen van deze phone. Hij staat nog zijn mannetje tegenover de Galaxy S2 bijvoorbeeld.
Alleen die GB update he? Nou moet ik zeggen dat de meeste producenten moeilijke bevallingen hebben als het aankomt op ROM updates. Het is gewoon hopen dat ze uiteindelijk de update uitbrengen, ik denk dat ze het niet kunnen maken om het niet te doen!
Is dit nou een slecht idee? Ik lees voornamelijk goede dingen van deze phone. Hij staat nog zijn mannetje tegenover de Galaxy S2 bijvoorbeeld.
Alleen die GB update he? Nou moet ik zeggen dat de meeste producenten moeilijke bevallingen hebben als het aankomt op ROM updates. Het is gewoon hopen dat ze uiteindelijk de update uitbrengen, ik denk dat ze het niet kunnen maken om het niet te doen!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Froyo is niet geoptimaliseerd voor dual-cores en dat merk je heel erg.. Tijdens installen van apps is ie niet te gebruiken en ik merk nu ook dat ie steeds trager wordt (ja, kan ook aan mijn apps liggenGateKeaper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:47:
Kan iemand mij uitleggen waarom hier serieus mensen zijn die geen LG toestel meer kopen door de slechte software support?
Helemaal mee eens, laatst even gespeeld met de SGS2 en het voelde erg goedkoop aan inderdaad... Viel me best tegenAls ik mijn O2X vergelijk met de Galaxy (ongeveer zelfde tijdperk en budget), dan vind ik de O2X zeer degelijk aanvoelen. De Galaxy daarentegen voelt als een fragiel plastic ding.(puur hardware technisch en bouw van de telefoon)
Alleen al voor de bouwkwaliteit van het apparaat zou ik er zo weer één kopen. Tjah, geen updates, maar serieus who-cares?
Tijden veranderen... 2 jaar geleden downloadde ik ook nieuwe firmwares voor mijn Nokia hoor. Werd er beter van. De batterij ging langer mee, nieuwe apps e.d.1) Hadden we vroeger ook niet, toen kocht je een telefoon en die draaide 2 jaar op dezelfde software.
True, maar wat ik al eerder aanhaalde, de schil van LG vind ik juist wel prettig werken, dat is eigenlijk het enige wat me tegenhoud. Bovendien was de GPSfix in vorige CM's dramatisch en die gebruik ik regelmatig voor mijn hobby (Geocaching) Nu heb ik inmiddels een gewone GPSr maar toch blijf ik mijn telefoon ook erbij pakken voor sommige dingen.. Dan is een goeie snelle GPS fix onontbeerlijk..2) We zitten hier op T.net! Je kan gemakkelijk CM7 downloaden & installeren en (bijna) dagelijks genieten van updates.
Klopt, maar de betaalde doet het d.m.v. autoupdate (met notificatie). Net zo makkelijk dus als het updaten van apps via de market. Hij meld je dat er een update is, na een klik op de knop download hij hem. En met nog een klik installeert hij hem zelfstandig.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:52:
De gratis rommanager doet het ook dus kost helemaal niks.Moet je alleen de nightly op je sd zetten en handmatig CWM opstarten en aanwijzen.
Tjah, ik weet niet. Heb ik dan echt zo'n kronkel in de kop? Naar mijn idee blijven het hardware fabrikanten en van een telefoon verwacht ik geen updates. Mijn tv kreeg laatst ook een update, hierbij had ik ook zo'n WTF gevoel. Maar goed... Betreft de telefoons. Mijn idee is echt dat diegene die regelmatig updates willen, hun weg wel vinden. En mijn gevoel zegt ook nog steeds dat de "gewone consument" niet op een updatende telefoon zit te wachten.418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:52:
wat dat aangaat kan je dan dus net zo goed een 3210 halen.
Collega's van mij hebben de Galaxy (eerste versie), voor hun staat al tijden een update klaar in het samsung sofware pakket ("Kies" dacht ik). Schijnt een hoop verbeterd te zijn qua batterij-duur, precies het item waar ze over te klagen dat zo tegen valt, echter hebben ze de update nog steeds niet geïnstalleerd! Teveel moeite blijkbaar.
Zelf hoop ik dan ook op een nieuwe versie van dezelfde telefoon. Gewoon een tandje sneller (die nieuwe nvidea proc? Met 4+1 core
Verwijderd
Baseband flashen hoeft helemaal niet zei ik toch. Ik heb bb725 en heb daarbij de ril geflashed met GetRil.jkuijten26 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:01:
Je baseband flashen gaat helemaal niet met GetRill. GetRill zorgt er alleen voor dat je baseband en Rill met elkaar matchen!!! Als je je baseband wil veranderen, kun je dat doen met behulp van SmartFlash van Modaco:
[...]
Alleen als je slechte gesprekskwaliteit hebt kun je bb doen. Het is dus niet verplicht om het goed te laten werken! ik heb geen klachten meer sinds nightly 171.
Hardware matig gezien kun je dat doen, maar zou er gewoon een custom opzetten. Garantie nodig? Terugflashen naar stock zonder sporen.XanderDrake schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:01:
Zo, ik ben binnen drie maanden van het einde van mijn contract dus ik kan gaan kijken naar een nieuwe telefoon. Sommige hier zullen mij gek verklaren, maar ik wil bijna zeker een O2X. De prijs/kwaliteit/specs verhouding is nogsteeds prima, je kan tegenwoordig een O2X kopen voor €290, en €60 bij een 1 jarig abbo. Dat laatste ga ik doen.
Dat is wel een stuk makkelijker. Maar eens naar kijken, bedankt.GateKeaper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:23:
[...]
Klopt, maar de betaalde doet het d.m.v. autoupdate (met notificatie). Net zo makkelijk dus als het updaten van apps via de market. Hij meld je dat er een update is, na een klik op de knop download hij hem. En met nog een klik installeert hij hem zelfstandig.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 12:37 ]
Ik ben het er wel mee eens dat wij Tweakers de weg weten te vinden om de telefoon te voorzien van updates, maar we praten natuurlijk wel over "in zijn algemeenheid".
De meerderheid van de kopers zijn geen tweakers en willen dus gewoon een goed werkende telefoon.
LG heeft de primeur gehad om als eerste met een dual-core smartphone op de markt te komen, maar omdat zij zo snel wilden zijn is de software afgeraffeld.
De gewone koper stoort zich enorm hieraan (neem ik tenminste aan) en denkt "dat zal wel met de update worden opgelost". Welnu : die update komt er dus niet of anders veel te laat.
En in deze tijd is het natuurlijk onzin dat fabrikanten alleen verantwoordelijk zijn voor de hardware.
Software (en met name up-to-date software) is bijna net zo belangrijk als de hardware.
Als een fabrikant marktaandeel wil afsnoepen van de concurrent, dan zal hij toch echt met de volgende zaken moeten komen en goed voor elkaar moeten hebben :
1. hardware
2. software
3. service/support
Ontbreekt slechts 1 van deze zaken, dan zal de consument gaan kijken naar alternatieven.
Ja, onze 2X is hardware-matig beter (vind ik dan) dan de Samsung Galaxy S(2), maar ik weet toch zeker dat Samsung de zaken beter voor elkaar heeft qua software en support. Niet voor niets verkopen ze veel meer telefoons dan LG.
Dus als LG wil meekomen in de mobiele telecomsector danwel marktaandeel wil veroveren, dan zullen ze beter de zaken op orde moeten hebben dan HTC en Samsung.
En juist daar ontbreekt het op dit moment aan.
Zoals ik al eerder zei, LG kan alleen weer meekomen als ze ICS snel uitbrengen en die update ook nog eens goed is
De meerderheid van de kopers zijn geen tweakers en willen dus gewoon een goed werkende telefoon.
LG heeft de primeur gehad om als eerste met een dual-core smartphone op de markt te komen, maar omdat zij zo snel wilden zijn is de software afgeraffeld.
De gewone koper stoort zich enorm hieraan (neem ik tenminste aan) en denkt "dat zal wel met de update worden opgelost". Welnu : die update komt er dus niet of anders veel te laat.
En in deze tijd is het natuurlijk onzin dat fabrikanten alleen verantwoordelijk zijn voor de hardware.
Software (en met name up-to-date software) is bijna net zo belangrijk als de hardware.
Als een fabrikant marktaandeel wil afsnoepen van de concurrent, dan zal hij toch echt met de volgende zaken moeten komen en goed voor elkaar moeten hebben :
1. hardware
2. software
3. service/support
Ontbreekt slechts 1 van deze zaken, dan zal de consument gaan kijken naar alternatieven.
Ja, onze 2X is hardware-matig beter (vind ik dan) dan de Samsung Galaxy S(2), maar ik weet toch zeker dat Samsung de zaken beter voor elkaar heeft qua software en support. Niet voor niets verkopen ze veel meer telefoons dan LG.
Dus als LG wil meekomen in de mobiele telecomsector danwel marktaandeel wil veroveren, dan zullen ze beter de zaken op orde moeten hebben dan HTC en Samsung.
En juist daar ontbreekt het op dit moment aan.
Zoals ik al eerder zei, LG kan alleen weer meekomen als ze ICS snel uitbrengen en die update ook nog eens goed is
Dat is waarschijnlijk omdat jij op de standaard rom al enkele updates vanuit LG hebt gedaan. Ik draai al een tijdje op CM, vanaf nightly 40 zo ongeveer en toen had ik bb 216 (als ik het me goed herinner), maar vanwege slecht bereik ben ik in eerste instantie naar bb 502 gegaan en vervolgens naar bb 725. Bij bb502 vond ik destijds de battery drain nogal drastisch. Maar dat zou op dat moment ook aan de nightly kunnen hebben gelegen.
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat je met GetRill niet je bb kan wijzigen en zoals ik jou eerdere post las:
"Kun je makkelijk terug. flashen van basebands is niet nodig, je hoeft/kan alleen GetRill downloaden en die doet het voor je. Maar je moet het zelf weten..."
Jij lijkt hier mee te zeggen dat het flashen met GetRill kan..
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat je met GetRill niet je bb kan wijzigen en zoals ik jou eerdere post las:
"Kun je makkelijk terug. flashen van basebands is niet nodig, je hoeft/kan alleen GetRill downloaden en die doet het voor je. Maar je moet het zelf weten..."
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:27:
[...]
Baseband flashen hoeft helemaal niet zei ik toch. Ik heb bb725 en heb daarbij de ril geflashed met GetRil.
Alleen als je slechte gesprekskwaliteit hebt kun je bb doen. Het is dus niet verplicht om het goed te laten werken! ik heb geen klachten meer sinds nightly 171.Ja toch, een FM radio zou mooi zijn...
[...]
Hardware matig gezien kun je dat doen, maar zou er gewoon een custom opzetten. Garantie nodig? Terugflashen naar stock zonder sporen.Ja, hun rom komt wel hoor, maar wanneer...
[...]
Dat is wel een stuk makkelijker. Maar eens naar kijken, bedankt.
LG is gewoon keihard op hun bek gegaan. Goede specs, lelijk design, competetieve prijs... Maar geen support.
Custom firmware flashen moet je doen omdat het dan beter werkt, niet omdat hij anders gewoon niet werkt. De LG van mijn meisje liep willekeurig vast ('s nachts, waardoor ze haar wekker mistte) in het begin. Nu nog is hij niet supersnel.
Inmiddels draait zelfs de SGS op GB via Sammie, de LG nog steeds niet. Schandalig imo
Custom firmware flashen moet je doen omdat het dan beter werkt, niet omdat hij anders gewoon niet werkt. De LG van mijn meisje liep willekeurig vast ('s nachts, waardoor ze haar wekker mistte) in het begin. Nu nog is hij niet supersnel.
Inmiddels draait zelfs de SGS op GB via Sammie, de LG nog steeds niet. Schandalig imo
Maakt mij niet uit wat lg gaat doen, ik blijf bij cm! Als je ook al kijkt naar de nieuwe functies in ics terwijl je op cm zit dan denk je::
die heb ik allemaal al (behalve de verbeterde accu efficiëntie
). Google neemt alle functies uit cm over, maar dan een aantal maanden later. Doe mij maar lekker snelle updates met extra veel functies van cm
. Wachten op lg schiet je niks mee op. Tegen de tijd dat zij met gb komen zit iedereen hier al op ics dankzij customs!!
Tip aan iedereen: stap over op cm, 100x beter alleen batterij gaat wat minder lang op 1lading.
batterij gaat in cm trouwens alleen maar kort mee als je telefoon actief is! als je je telefoon niet zoveel gebruikt en hem veel stand-by hebt staan dat gaat een lading met cm evenlang mee als stock of langer.
Tip aan iedereen: stap over op cm, 100x beter alleen batterij gaat wat minder lang op 1lading.
batterij gaat in cm trouwens alleen maar kort mee als je telefoon actief is! als je je telefoon niet zoveel gebruikt en hem veel stand-by hebt staan dat gaat een lading met cm evenlang mee als stock of langer.
[ Voor 18% gewijzigd door hejkompas op 20-10-2011 13:06 . Reden: Gewoon omdat het kan ]
Je geeft aan iedereen die maar net de dag uitkomt op 1 lading het advies om over te gaan om CM die qua batterij nog slechter is?
Vreemde tiphejkompas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:57:
Tip aan iedereen op stock die iedere nacht z'n telefoon kan opladen of zuinig is : stap over op cm, 100x beter alleen batterij gaat wat minder lang op 1lading.
Edit: ah al aangepast
[ Voor 6% gewijzigd door M0nkeymen op 20-10-2011 13:04 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ok, ff duidelijk: cm is wat minder goed voor je accu dus is het wel handig als je je telefoon iedere avond aan een oplader kan hangen. Maar! Cm is echt tering goed
Verwijderd
Oké, ik had iets duidelijker kunnen zijn ja. Als je al een tijdje cm hebt en problemen hebt met de kwaliteit moet je de bb wel flashen. Maar als je van v10d komt hoeft dat niet en kun je alleen de ril erbij doen met GetRil. Dat bedoelde ik eigenlijk.jkuijten26 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:49:
Dat is waarschijnlijk omdat jij op de standaard rom al enkele updates vanuit LG hebt gedaan. Ik draai al een tijdje op CM, vanaf nightly 40 zo ongeveer en toen had ik bb 216 (als ik het me goed herinner), maar vanwege slecht bereik ben ik in eerste instantie naar bb 502 gegaan en vervolgens naar bb 725. Bij bb502 vond ik destijds de battery drain nogal drastisch. Maar dat zou op dat moment ook aan de nightly kunnen hebben gelegen.
[...]
Jij hebt toch niet lang op cm gedraaid? En heb je de batterij gecalibreerd, en daarna toen de batterij weer leeg was, tijdens het opladen niet gebruikt? Dan vind ik het vreemd waarom ik wel de hele dag haal en jij niet. Of gebruik je hem erg veel?Fire69 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:00:
Je geeft aan iedereen die maar net de dag uitkomt op 1 lading het advies om over te gaan om CM die qua batterij nog slechter is?
Verwijderd
Oké, ik had iets duidelijker kunnen zijn ja. Als je al een tijdje cm hebt en problemen hebt met de kwaliteit moet je de bb wel flashen. Maar als je van v10d komt hoeft dat niet en kun je alleen de ril erbij doen met GetRil. Dat bedoelde ik eigenlijk.jkuijten26 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Jij hebt toch niet lang op cm gedraaid? En heb je de batterij gecalibreerd, en daarna toen de batterij weer leeg was, tijdens het opladen niet gebruikt? Dan vind ik het vreemd waarom ik wel de hele dag haal en jij niet. Of gebruik je hem heel erg veel?Fire69 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:00:
Met veel gebruik houd ik ook maar zo'n 0-15% over aan het eind van de dag hoor! Met normaal gebruik 30-40% en bij weinig 80%. Maar heb wifi altijd aan. Op stock haalde ik het einde van de dag eigenlijk nooit.
Ik heb inderdaad hetzelfde verbruik, eind van de dag 0-15% bij intensief gebruik. Van het weekend heb ik heel weinig tijd gehad om mijn telefoon te gebruiken en heb al die tijd 2G aangehad, verder heb ik tussendoor af en toe wifi aangehad en een paar sms/whatsapp berichtjes gestuurd. Totale duur dat mijn telefoon had aangestaan was rond de 42 uur.
Ik heb zoiezo bijna altijd 2G aanstaan, wat volgens mij ook wel erg veel batterij duur scheelt. Het is dan natuurlijk niet zo dat ik dingen ga opzoeken via 2G dat duurt me te lang. Maar voor synchronisatie en whatsapp bijvoorbeeld is 2G goed genoeg! De keren dat ik iets moet opzoeken ben ik meestal in een omgeving waar wifi is, zo niet dan schakel ik pas over naar 3G.
Ik heb zoiezo bijna altijd 2G aanstaan, wat volgens mij ook wel erg veel batterij duur scheelt. Het is dan natuurlijk niet zo dat ik dingen ga opzoeken via 2G dat duurt me te lang. Maar voor synchronisatie en whatsapp bijvoorbeeld is 2G goed genoeg! De keren dat ik iets moet opzoeken ben ik meestal in een omgeving waar wifi is, zo niet dan schakel ik pas over naar 3G.
Verwijderd
Zo heb ik het ook.hejkompas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:24:
Met veel gebruik houd ik ook maar zo'n 0-15% over aan het eind van de dag hoor! Met normaal gebruik 30-40% en bij weinig 80%. Maar heb wifi altijd aan. Op stock haalde ik het einde van de dag eigenlijk nooit.
offtopic:
In Nightly 177 die vandaag uit is zit een hele waslijst aan updates en fixes.
Eens kijken hoe o.a. 7.1.0.1 is.
In Nightly 177 die vandaag uit is zit een hele waslijst aan updates en fixes.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 15:31 ]
Ik heb al meerdere keren op CM gedraaid.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:17:
[...]
Jij hebt toch niet lang op cm gedraaid? En heb je de batterij gecalibreerd, en daarna toen de batterij weer leeg was, tijdens het opladen niet gebruikt? Dan vind ik het vreemd waarom ik wel de hele dag haal en jij niet. Of gebruik je hem heel erg veel?
Geen idee of ik hem toen gecalibreerd heb, ik weet wel dat ik een appje had om de batteryhistory te resetten, dus da's al een halve calibratie toch
Ik gebruikte hem bijna niet, mijn LG is maanden gewoon als testtoestel gebruikt, dus niet bellen/sms'en.
Enkel mail/facebook/twitter. En met dat beetje gebruik haalde ik zelfs de middag niet.
Vandaar dus steeds terug naar stock...
Nu gebruik ik hem als enige phone, kan het me dus niet veroorloven dat dat ding 's middags al leeg is.
Zeker niet als ik standby ben, en hij niet constant aan de lader kan...
Verwijderd
Ah oké, die app is BatteryCalibration die ik ook heb. Alleen duurt het een tijdje, ongeveer een week, voordat hij daadwerkelijk de hele dag meegaat, daarvoor gaat het vrij snel idd. Maar als je er niet mee belt dan zou je verwachten dat het nog langer mee zou moeten gaan. Ik weet niet hoe lang je het hebt geprobeerd, maar misschien helpt het nu wel? Mag je het toestel testen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 15:49 ]
Verwijderd
LG biedt excuses aan voor vertraging Gingerbread. Helaas nog geen informatie beschikbaar..
http://www.lg.com/nl/gingerbread/
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 16:37 ]
Deze statement is al eerder voorbij gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:37:
LG biedt excuses aan voor vertraging Gingerbread. Helaas nog geen informatie beschikbaar..
Wanneer is deze eigenlijk geplaatst? Ergens in de zomer of recenter?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ja die ene persoon die de software voor alle LG phones moet maken is ziek.Eerder lieten we weten dat de Gingerbread update voor de Optimus Black en de Optimus 2X Speed op korte termijn beschikbaar zou zijn. Helaas hebben we te maken met onvoorzienbare omstandigheden, waardoor wij de update nog niet kunnen aanbieden aan onze klanten.
Ik heb echt het gevoel dat hun software team te klein is voor de hoeveelheid werk die ze moeten verrichten of gewoon erg slecht is in hun werk waardoor het zeer traag gaat.
Tevens heb ik gewoon het gevoel dat ze bij LG de update voor de Optimus 2x gewoon niet als prioriteit zien omdat deze niet meer het top model is van LG. Dat ze bv steeds nieuw smartphones releasen en deze qua update prioriteit hoger staan dan de oude Optimus 2x en dat daardoor de update voor de 2x telkens vertraagd word.
Het is toch gewoon triest dat zulk een groot bedrijf al meer dan een half jaar een update belooft en nog steeds geen duidelijkheid kan geven over wanneer deze komt.
Ik heb mijn Optimus al sinds begin maart en toen zeiden ze al dat het niet lang zou duren tot we de update zouden krijgen.
Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe phone heb met GB of zelfs ICS nog voordat de 2x zijn update krijgt.
Ik zou btw geen hoop vestigen in een officiele ICS update voor deze gsm.
Is lg niet verplicht de ics update uit te brengen omdat deze release binnen 1,5 jaar na release van de o2x valt? Dit heeft Google fabrikanten toch verplicht, of was dat maar een gerucht dingetje?
Niet verplicht, maar er zijn bepaalde merken wel mee in gegaan. LG was daar een van, alleen was dit hele idee volgens mij na de release van de 2X. Het is dus maar de vraag of die dan erbij hoort, of er net buiten valt. Sowieso echt belachelijk van LG deze toestand...hejkompas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:23:
Is lg niet verplicht de ics update uit te brengen omdat deze release binnen 1,5 jaar na release van de o2x valt? Dit heeft Google fabrikanten toch verplicht, of was dat maar een gerucht dingetje?
Verwijderd
Ghehehe. lol.Deadsy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:49:
[...]
Ja die ene persoon die de software voor alle LG phones moet maken is ziek.
Ik denk ook dat hun budgetten te klein zijn om die support te geven. Ze moeten nu echt haast gaan maken om niet nog meer naamverlies te krijgen. Ik ben ook één van de eerste, 26 Maart gekocht en een sim only. O.a. de update en dat er 2 speakers in zouden zitten hebben mij doen besluiten om hem te kopen. Geen 2 maar 1 speaker was het geval.Deadsy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:49:
Ik heb echt het gevoel dat hun software team te klein is voor de hoeveelheid werk die ze moeten verrichten of gewoon erg slecht is in hun werk waardoor het zeer traag gaat.
Tevens heb ik gewoon het gevoel dat ze bij LG de update voor de Optimus 2x gewoon niet als prioriteit zien omdat deze niet meer het top model is van LG. Dat ze bv steeds nieuw smartphones releasen en deze qua update prioriteit hoger staan dan de oude Optimus 2x en dat daardoor de update voor de 2x telkens vertraagd word.
Het is toch gewoon triest dat zulk een groot bedrijf al meer dan een half jaar een update belooft en nog steeds geen duidelijkheid kan geven over wanneer deze komt.
Ik heb mijn Optimus al sinds begin maart en toen zeiden ze al dat het niet lang zou duren tot we de update zouden krijgen.
Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe phone heb met GB of zelfs ICS nog voordat de 2x zijn update krijgt.
Ik zou btw geen hoop vestigen in een officiele ICS update voor deze gsm.
Ik lach me kapot als cm het lukt om ICS uit te brengen vóórdat LG 2.3.4 uitbrengt.
Ik las hier in het topic dat de nieuwste versie voor Android in Amerika wel beschikbaar is.
Ook hebben ze daar een "Vanilla" versie, dus geen LG-meuk erin zitten.
Is het dan niet mogelijk om deze versie van een Amerikaanse 2X Speed af te halen en vervolgens, door onze 2X Speeds te rooten, ook hier die firmware te kunnen draaien? Of zeg ik nu iets heel raars...
Ook hebben ze daar een "Vanilla" versie, dus geen LG-meuk erin zitten.
Is het dan niet mogelijk om deze versie van een Amerikaanse 2X Speed af te halen en vervolgens, door onze 2X Speeds te rooten, ook hier die firmware te kunnen draaien? Of zeg ik nu iets heel raars...
Dus... Geen goede optie? Is dat de versie die voor Amerika is (oftewel, optimized voor de 2x speed)?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:46:
Op MoDaCo staat al een tijdje een Vanilla ROM...
Ik zie hier namelijk alleen maar mensen discussiëren over CM... It was just some suggestion...
Kan je de regio van je toestel niet veranderen ofzo, dat hij automatisch update?
Verwijderd
Nee, de partities zijn anders van de P999. Kan dus niet. Weet ook niet hoe die MoDaCo rom is, heb gelijk cm erop gezet en erbij gebleven.
Het is gewoon erg goed.
Das maf. Komt het doordat het een T-mobile G2x ROM is?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:11:
Nee, de partities zijn anders van de P999. Kan dus niet.
Verwijderd
Ja, en de recovery image schijnt ook anders te zijn.
http://forum.cyanogenmod.com/topic/32189-from-p999-to-p990/
http://forum.cyanogenmod.com/topic/32189-from-p999-to-p990/
Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.