• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Iemand een idee wat er is met mijn trilfunctie? Als ik mijn toestel reboot doet de trilfunctie het even en even later niet meer. Eigenlijk werkt het 90% niet en 10% wel..Terwijl de instellingen verder goed staan, waar weinig fout aan kan zijn.. Ik heb geen custom roms ofzo..
Dit toestel heb ik vanochtend gekregen via de VIP.. nu maar weer opnieuw vippen?

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:31
Queros schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:17:
Iemand een idee wat er is met mijn trilfunctie? Als ik mijn toestel reboot doet de trilfunctie het even en even later niet meer. Eigenlijk werkt het 90% niet en 10% wel..Terwijl de instellingen verder goed staan, waar weinig fout aan kan zijn.. Ik heb geen custom roms ofzo..
Dit toestel heb ik vanochtend gekregen via de VIP.. nu maar weer opnieuw vippen?
mss voel je het niet altijd? probeer anders even de tril-test in het hidden menu..

• Queros
Hidden menu? :)
Gevonden!

Triltest gedaan..daar doet ie t wel.. Maar als ik bijvoorbeeld in menu zit en ik druk op de home button..krijg ik normaal een trilletje.. nu soms wel en soms niet.. :x

[ Voor 85% gewijzigd door Queros op 11-05-2011 23:03 ]

• Wafje
ff zoeken door de topic ^^
Via pro launcher (snelkoppeling toevoegen, activities, com.lge.hiddenmenu)
of via een #... - code (deze zal je even moeten zoeken in het topic :p )

edit: dat heb ik ook wel, dat hij soms de korte trillen overslaat. Maar bij het krijgen van een bericht bvb trilt hij altijd

[ Voor 26% gewijzigd door Wafje op 11-05-2011 23:13 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
2Silent schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:10:
ff zoeken door de topic ^^
Via pro launcher (snelkoppeling toevoegen, activities, com.lge.hiddenmenu)
of via een #... - code (deze zal je even moeten zoeken in het topic :p )
;)

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
wat betreft de reboots: had ook een toestel met reboot-problemen.

Ik betwijfel of dat software gerelateerd is: heb namelijk een nieuw toestel gekregen: exact dezelfde baseband en firmware, maar geen reboots!

Nu zou je theoretisch een hardware probleem op kunnen lossen dmv software, maar dan kom je eerdere i/d sfeer van een workaround, dan een structurele oplossing.

Het reboot-probleem begint nu echt te escaleren: het wordt door de pers opgepakt met deserstreuze gevolgen voor de verkopen .

Hopelijk pakt LG nu eindelijk snel door en schepen ze niet iedereen af met V10D; die zou het probleem op moeten lossen, maar maakt het bij veel users alleen maar erger !

Als LG nu snel met een oplossing komt voor het reboot probleem + ze upgraden Android, dan hebben ze nog steeds een salestopper in huis.

Wachten ze nu te lang, dan zal de schade enorm zijn en is het de vraag of de markt ze nog een 2de kans gunt.

NB:
Slechtste wat ze tot nu toe hebben gedaan is nergens duidelijk reageren.
Elk A-merk snapt nu toch wel dat ze een webcare team nodig hebben om dit soort issues te detecteren en hierop te te reageren?

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 15:45
roep niet te hard dat er nog geen reboot is geweest.. Mijne kwam na twee weken ... en nu drie weken later weer... Of is dat normaal voor een Androidtoestel???

Stay young forever!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40
Rosto schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:20:
roep niet te hard dat er nog geen reboot is geweest.. Mijne kwam na twee weken ... en nu drie weken later weer... Of is dat normaal voor een Androidtoestel???
Ja, het is voorgeprogrammeerd dat Android om de zoveel week een keer reboot ;) *kut grap*

Ik moet zeggen dat ik na de update en een hard reset mijn telefoon weer redelijk goed kan gebruiken. Bijna geen reboots (helaas bijna). Enige wat ik zo jammer vind is dat ik het vertrouwen in dit toestel wat kwijt ben geraakt. Iedere keer weer ben ik bang dat 'ie weer is uitgevallen.

Ik hoop dat LG snel met een oplossing komt, want als ze zo doorgaan heeft het bluffen met de VIP service ook geen zin gehad. Update naar 2.3 mag van mij nog wel even op zich laten wachten (niet té lang natuurlijk ;)), als er maar snel een oplossing komt voor die reboots.

• dazzle999
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb mijn lg sinds hij released is in nl had hem al 6 weken in preorder voor die tijd maar ik heb nog nooit een reboot of overhitte batterij of andere random vage klachten gehad (draai custom rom)
is inderdaad wel erg vaag dat mensen hem 3x ruilen en 3x een crap phone krijgen ...

ach ja de mijne doet het prima whahah

• Edzeau
dazzle999 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 02:48:
ik heb mijn lg sinds hij released is in nl had hem al 6 weken in preorder voor die tijd maar ik heb nog nooit een reboot of overhitte batterij of andere random vage klachten gehad (draai custom rom)
is inderdaad wel erg vaag dat mensen hem 3x ruilen en 3x een crap phone krijgen ...

ach ja de mijne doet het prima whahah
Gebruik aub her en der wat komma's en punten. Dit is niet te lezen...

Verwijderd

Gisteren eens even CM7 getest en daar is het battery life toch echt wel pakken beter hoor. Alleen jammer dat het zich nog in een infantiele stage bevindt, het is niet altijd even smooth en scrollen bij het browsen werkt echt slecht. Hopelijk komt LG snel met een versie die zowel de reboots als het slechte battery life verhelpt.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:01:
Gisteren eens even CM7 getest en daar is het battery life toch echt wel pakken beter hoor. Alleen jammer dat het zich nog in een infantiele stage bevindt, het is niet altijd even smooth en scrollen bij het browsen werkt echt slecht. Hopelijk komt LG snel met een versie die zowel de reboots als het slechte battery life verhelpt.
Voor het smooth kan ik je Launcher Pro aanraden dat werkt echt heel veel malen beter namelijk. Als ik door appbrowser ga dan happert hij gewoon helemaal niet. En browsen heb ik eigenlijk ook geen last van. Ik kan gewoon browsen enzo maar moet wel zeggen dat ik daar me telefoon erg weinig voor gebruik.

Verwijderd

Yup, heb ook Launcher Pro geïnstalleerd want dat is idd heel wat smoother dan ADWLauncher. Bij scrollen in de app browser heb ik ook geen last van haperingen, maar in de browser is het scrollen echt niet vlotjes. Waar gebruik je je smartphone dan zoal voor als je niet browsed? :P (eerlijke vraag btw, niet slecht bedoeld). Ik vind het namelijk zo'n gemak om overal waar ik ben snel ff wat forums/websites te lezen of twitter te checken :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:20:
Yup, heb ook Launcher Pro geïnstalleerd want dat is idd heel wat smoother dan ADWLauncher. Bij scrollen in de app browser heb ik ook geen last van haperingen, maar in de browser is het scrollen echt niet vlotjes. Waar gebruik je je smartphone dan zoal voor als je niet browsed? :P (eerlijke vraag btw, niet slecht bedoeld). Ik vind het namelijk zo'n gemak om overal waar ik ben snel ff wat forums/websites te lezen of twitter te checken :)
Ik gebruik voor de meeste dingen eigenlijk gewoon apps, facebook, twitter en noem maar op. Ik vind een browser gewoon niet handig werken als er ook apps voor zijn daar komt het eigenlijk op neer. Maar als ik bijvoorbeeld gamer.nl laad in de browser dan gaat dat allemaal naar behoren. Al vind ik de stock browser zoiezo wat simpel eigenlijk :)

Verwijderd

Ah, op die manier :).

EvWRB17: kan je even laten weten wat LG heeft voorgesteld na je derde defecte toestel? Ben namelijk wel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren, zeker na de persartikels. Op Engadget heeft iemand zelfs gecomment dat LG hun fout heeft toegegeven en akkoord gaat met een refund: "I will stop with this phone and ask for refund. (LG admitted their fault and accepted)".

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:20:
Ik gebruik de opera mobile browser, echt een aanrader! smooth, fast scroll top en down. Nadeel is dat het in eerste instantie ietsje langer duurt dan de normale browser om te starten, maar dat is eenmalig.

Oh en flash werkt daar ook erg goed in, Youtube speelt gewoon alles goed af op 360p.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 08:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:01:
De browser 'snelheid' kan mogelijk verbeterd / vloeiender worden door de plug-ins op on-demand te zetten. In principe heeft de 2X (en menig ander toestel) power voldoende maar dit zal werken gok ik zo; In de browser klik menu -> Meer -> Instellingen -> Plug-ins inschakelen -> Op aanvraag
(Dat hielp vroeger :P in mobile country heeft de uitdrukking vroeger een andere betekenis gekregen, het is minder lang geleden dan je zou verwachten :o )

Verwijderd

Had ik al gedaan hoor :P. Voor de rest heb ik ook al zowat elke alternatieve browser getest, maar ik vind geen enkele zo leuk om mee te werken als de standaard android browser.

• Queros
Wij hebben uw aanvraag vanuit LG in goede staat mogen ontvangen.

Helaas kunnen wij niet overgaan tot omwisseling, omdat het toestel momenteel niet op voorraad is.

Zodra het toestel op voorraad is, zullen wij contact met u opnemen.

Tering zeg..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:07:
Had ik al gedaan hoor :P. Voor de rest heb ik ook al zowat elke alternatieve browser getest, maar ik vind geen enkele zo leuk om mee te werken als de standaard android browser.
Mijn idee ook hoor, geen 'problemen' met de standaard browser, werkt gewoon prima voor mij.
Je hebt dat al gedaan dus dan wordt het inderdaad wachten op de devs

Verwijderd

Contacteren jullie de VIP service eigenlijk via email? Al een paar keer dat ik die reply hier lees. In België moeten we contact opnemen met een lokaal nummer om aanspraak te maken op de VIP.

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Vroeg me eigenlijk af of je een toestel verkregen via de VIP service weer opnieuw moet aanmelden? Lijkt me niet, maar begon te twijfelen aangezien je je toch ook aanmeld met IMEI nummer?

Verwijderd

Ik snap er niks van, ik heb ook sinds release het toestel in bezit.
In de eerste week heb ik een reboot gehad 10a, maar na de update heb ik eigenlijk
nul problemen gehad, ook qua accu niks te klagen, in het begin haalde ik net aan een dag
maar ik denk na een week of 2/3 goed opladen en ontladen haal ik makkelijk 2 dagen
met normaal gebruik; denk aan whatsappen door de dag heen en ongeveer uurtje bellen
en uiteraard af en toe een spelletje en email checken (push)

Heb ik gewoon geluk gehad? of is het mischien toch bepaalde software die mensen mischien
gebruiken die roet in het eten gooien? Ik vind het maar vreemd...

• Rosto
Nou, mijn 2x dus ook... Batterij wel goed... Maar wel twee keer een reboot gehad in 5 weken.... Gelukkig niet zo erg als 5 keer per uur!! Maarja, ding hoort het gewoon te doen en alleen rebooten wanneer ik vind dat 'ie moet rebooten!!

Stay young forever!

• Queros
Naad schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:15:
Vroeg me eigenlijk af of je een toestel verkregen via de VIP service weer opnieuw moet aanmelden? Lijkt me niet, maar begon te twijfelen aangezien je je toch ook aanmeld met IMEI nummer?
Nee, aangezien de actie 31 mei afloopt kun je daarna je toestel dus niet meer aanmelden. Ik heb zojuist de VIP gebeld voor omruiling van mijn 2e toestel. Ze vroegen uiteindelijk wel op het nieuwe IMEI en S/N .. Waarschijnlijk passen ze de nummers aan van de toestellen die ze nieuw naar je toe sturen..

De melding via de mail dat de toestellen niet leverbaar zijn, komen via Pro Assist. LG VIP is inderdaad telefonisch, vervolgens neemt Pro Assist telefonisch of via de mail contact met je op, waar je op kunt reageren.

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58
Ik lees en post (soms) ook al een tijd mee en kon me tot 2 weken terug totaal niet vinden in de klachten over het toestel. Echter heeft hij sindsdien ook last van reboots en vastlopers i.c.m. erg warm worden aan de lader of tijdens GPS gebruik. Deze wordt vandaag omgeruild door de VIP service.

Voor de stats, het gaat om een toestel wat is geupgrade naar de laatste officiële rom en met:
Baseband 1035.21_20110405
Kernel 2.6.32.9
Versie LGP990-V10b

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
-Ik heb een HDMI kabel gekocht (3 meter hdmi kabel @ hdmihome2010 ebay voor €6 nogwat ($8,88). (was €4,81 @ $6,88).) maar ik krijg het niet fullscreen op 1080P. Mis beeld op mijn tv. Als ik handmatig 720P of lager doe wel (pas). Ik heb hem aangeknoopt aan een pana 42g10. Kan daar ook geen instelling vinden die dat kan fixen. Bekend probleem of ligt het aan de kabel?

Misschien een algemeen android vraagje. Ik heb een icoontje tussen mijn applicaties staan van een app waarbij het lijkt alsof deze op een sd kaartje staat die er niet is. Ik kan het niet wegkrijgen. Hoe peuter ik het weg?Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/104rhph.jpg

• Rosto
Gisteren eens gespeeld met DLNA/Smart Link connectie van de telefoon naar mijn PS3. Werkt goed voor foto's en muziek. Filmpjes doen het ook (de demofilmpjes die erop staan).. Echter wanneer ik zelf een 1080p recording maak dan wilt 'ie niet streamen?? iemand een idee waarom?

Stay young forever!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 11-11 21:09
Laatste tijd last van een ietwat krakend batterij klepje. Ik heb in dit topic één bericht meer gevonden over dit probleem, verder nergens.
Aan de linker kant van de telefoon zit een hele kleine kier, welke het kraken veroorzaakt.
Misschien plaatst ik het klepje verkeerd. Zal dus graag willen weten hoe jullie dat doen!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
scorelord schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:04:
-Ik heb een HDMI kabel gekocht (3 meter hdmi kabel @ hdmihome2010 ebay voor €6 nogwat ($8,88). (was €4,81 @ $6,88).) maar ik krijg het niet fullscreen op 1080P. Mis beeld op mijn tv. Als ik handmatig 720P of lager doe wel (pas). Ik heb hem aangeknoopt aan een pana 42g10. Kan daar ook geen instelling vinden die dat kan fixen. Bekend probleem of ligt het aan de kabel?
Volgens mij is dat een probleem met overscan. In de tijd van CRT een heel bekend fenomeen, maar ook in het LCD tijdperk heb je er soms nog wel last van. Volgens mij is het een probleem in de LG. Misschien dat je TV nog 1:1 pixel mapping mode heeft, maar je kunt je afvragen of dat helpt als het probleem in de LG zit.

Bij sommige PS3 spellen kun je ook de overscan instellen, terwijl hij doodleuk via HDMI verbonden is. Het kan zijn dat het probleem in de scaler zit.

Maar kort gezegd, het ligt niet aan je kabel.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
thanx @ above Supremo voor de info. Het is een plasma. Tja, het is het enige hdmi device dat niet echt full screen kan inderdaad.

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 14:38
-EvoLution- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:58:
Laatste tijd last van een ietwat krakend batterij klepje. Ik heb in dit topic één bericht meer gevonden over dit probleem, verder nergens.
Aan de linker kant van de telefoon zit een hele kleine kier, welke het kraken veroorzaakt.
Misschien plaatst ik het klepje verkeerd. Zal dus graag willen weten hoe jullie dat doen!
Het enige dat je kan doen met deat klipje is het aandrukken zodat de lipjes in de deukjes vallen... Ik heb ook een kraakje maar geen kier. Heb het opgelost met een papiertje tussen de accu en het klepje links onder de camera =)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• -EvoLution-
Julian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:51:
[...]

Het enige dat je kan doen met deat klipje is het aandrukken zodat de lipjes in de deukjes vallen... Ik heb ook een kraakje maar geen kier. Heb het opgelost met een papiertje tussen de accu en het klepje links onder de camera =)
Geniaal! Zojuist een klein stukje van een A4-tje gescheurd, 1x dubbelgevouwen en naast de camera en onder de camera geplaatst, klepje er weer op en nu zit ie perfect!
Hoe simpel kan een oplossing zijn!:D

• Edzeau
-EvoLution- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:28:
[...]

Geniaal! Zojuist een klein stukje van een A4-tje gescheurd, 1x dubbelgevouwen en naast de camera en onder de camera geplaatst, klepje er weer op en nu zit ie perfect!
Hoe simpel kan een oplossing zijn!:D
Alleen jammer dat het nodig is... ;)

• WeAreLegion
  • Niet online
Gister vroeg iemand of Pinball HD mooier was dan Pinball Deluxe die gratis is nou in mijn mening dan is het antwoord volmondig Jah!. Pinball Deluxe komt niet eens in de buurt qua graphics dan.

• -EvoLution-
Jeroen04 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Alleen jammer dat het nodig is... ;)
Dat dan weer wel, maar goed beter dit kleine probleempje dan het 'random-reboot probleem', wat ik gelukkig niet heb. *Fingers Crossed*

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

helaas gisteren mijn eerste opstart-android.acore error-loop-herstart gehad.

Volledige reset moeten uitvoeren met uiteraard het gevolg dat de telefoon weer helemaal naar fabrieksinstellingen was.

Hij wel weer lekker snel nu. :-)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Laatst zei iemand dat hij de SLIM versie van WGSpoelstra draaide en dat die enorm zuinig was.
Driekwartier muziek ging 3 procent vanaf ofsoiets.
Nou.. Wat een *** rom daar haal ik nog geen 7 uur mee. Zelfs niet met normaal gebruik.

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
Nou, vandaag spontaan een aantal reboots achter elkaar.

Het vreemde is dat het gebeurt is nadat mijn nummer was overgezet van KPN naar T-mobile. Maar ik had mijn nieuwe sim-kaart niet bij me dus ik heb de hele tijd mijn oude simkaart erin gehad.

Punt is, pas toen ik mijn wireless aan had gezet i.c.m. juice defender plus (whats app en google talk konden gewoon gebruik maken van data verbruik) deed dit probleem zich voor.

Dit gebeurde dus een stuk of 3 keer binnen 3 uur + nog een vastloper.

Heb nu mijn nieuwe simkaart erin gedaan van T-mobile dus weet niet of het echt random was of dat het toch ergens ligt aan juice defender + wireless. Zal in de avonduren eens gaan kijken of dit een probleem is

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 14:00
Ik krijg steeds meer het idee dat juice defender een redelijke boosdoener is. Heb sinds ik het niet meer gebruik (1maand), geen last van vastloper/reboot gehad. (klop klop klop)

Bij meerdere opgevallen?

• Sheppie
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:37:
Laatst zei iemand dat hij de SLIM versie van WGSpoelstra draaide en dat die enorm zuinig was.
Driekwartier muziek ging 3 procent vanaf ofsoiets.
Nou.. Wat een *** rom daar haal ik nog geen 7 uur mee. Zelfs niet met normaal gebruik.
Misschien weet iemand dit wel op het custom rom forum topic ;)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 13:15
Filmje van de regina 3d launcher icm optimus 2x, ziet er echt vlot uit! Het is een 3d launcher, dus maakt optimaal gebruik van de power van de o2x :)

YouTube: Regina 3D Launcher LG Optimus Speed

Verwijderd

Weet je wat ik wel raar vind, dat men in reviews blijkbaar totaal geen last heeft van de batterij en de Optimus 2X zelfs bij de top hoort. Kijk hier bijvoorbeeld: http://nl.hardware.info/r...w-testresultaten-accuduur waar ze 8u zwaar gebruik kunnen maken van de 2x. Of hier, op Anandtech: http://www.anandtech.com/...t-dual-core-smartphone/15 daar hebben ze ook 7u voor puur wifi browsing. Moest ik zulke cijfers hebben zou ik hier niet elke dag zitten zeiken :-(

• WeAreLegion
  • Niet online
Denk dat je dat ook wel haalt hoor althans ik red dat wel 7 a 8 uur echt op vol gebruik. Maar goed we moeten er met ze alle ook wel stil bij staan dat smartphones van tegenwoordig gewoon batterijen zuipen in verhouding met vroeger, maar heb soms wel het gevoel dat mensen die 2 dingen beetje met elkaar vergelijken. Mijn iphone 3g ging ook niet lang mee, en iphone 4 van vriend van me ook niet.

Verwijderd

Ja, maar jij zit wel op CM7 ipv de stock rom :P. Zeven uur kunnen browsen zou echt super zijn, maar ik ben nu al blij als ik 3-4 uurtjes kan browsen, wat ik eigenlijk bijna nooit haal.. Niet dat ik gewoon heel de dag op m'n gsm zit te surfen hoor, maar ik ben vaak onderweg van/naar school en ik vind het gewoonweg belachelijk dat ik dan niet eens ff op internet kan zonder schrik te moeten hebben dat mijn batterij het einde van de schooldag niet haalt. Ergste is dan nog dat ik unief doe en vaak maar 2u les heb per dag, en zelfs dan heb ik vaak nog maar 20% over om de heenrit mee te doen, kan zelfs vaak niet eens een berichtje sturen als ik op de trein zit omdat mijn batterij dan weeral leeg is..

• Queros
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:36:
Ja, maar jij zit wel op CM7 ipv de stock rom :P. Zeven uur kunnen browsen zou echt super zijn, maar ik ben nu al blij als ik 3-4 uurtjes kan browsen, wat ik eigenlijk bijna nooit haal.. Niet dat ik gewoon heel de dag op m'n gsm zit te surfen hoor, maar ik ben vaak onderweg van/naar school en ik vind het gewoonweg belachelijk dat ik dan niet eens ff op internet kan zonder schrik te moeten hebben dat mijn batterij het einde van de schooldag niet haalt. Ergste is dan nog dat ik unief doe en vaak maar 2u les heb per dag, en zelfs dan heb ik vaak nog maar 20% over om de heenrit mee te doen, kan zelfs vaak niet eens een berichtje sturen als ik op de trein zit omdat mijn batterij dan weeral leeg is..
VIPPEN dan:p

Verwijderd

Ik ga nog ff wachten, want anders zit ik waarschijnlijk een paar dagen zonder gsm, zeker nu Pro Assist niet eens meer tijdig kan leveren :P

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:36:
Nee toen ik hem net had zat ik niet op CM natuurlijk, dan hield ik het ook wel voor, maar ik heb ook veel minder problemen met mijn telefoon dan de meeste die ik hier hoor lijkt wel :)

• Wafje
Geelco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:56:
Ik krijg steeds meer het idee dat juice defender een redelijke boosdoener is. Heb sinds ik het niet meer gebruik (1maand), geen last van vastloper/reboot gehad. (klop klop klop)

Bij meerdere opgevallen?
ik begon ook net hetzelfde te denken bij het lezen van de post van Rick17. Ik ga juice defender even uninstalleren en kijken hoe de phone loopt (incl. batterijverbruik). Ik moet wel zeggen dat ik niet veel last heb van reboots, freezes en een oververhitte batterij (respectievelijk 3x, 3x en 1x)

Verwijderd

Geelco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:56:

Bij meerdere opgevallen?
Hmmm nu ik er zo over nadenk, inderdaad de eerste en enige keer dat ik een reboot heb gehad was in de tijd dat ik nog juicedefender gebruikte, achteraf gevoel dat mijn accu alleen achteruitging met juicedefender 8)7 , sinds ik hem er af gegooid heb haal ik met normaal gebruik zo ongeveer 2 dagen.

Alle mensen met reboots/vastlopen en etc, de-installeer juicedefender is zal ik zeggen!

• Julius
  • Laatst online: 10:55
Ik had gister widget locker geinstalleerd leek me wel handig. Vandaag telefoon naar mijn werk meegenomen en na 3 uur alweer leeg!! Heb hem gedeinstalleerd de telefoon weer opgeladen en nu na 2 uur nog 100% batterij? Het is zeer onbetrouwbaar en als je hem een keer echt nodig hebt is hij altijd leeg of bijna leeg, lastig!

Verwijderd

Hmm, ik gebruikte zelf ook Widgetlocker, vond het een super app. Nooit gemerkt dat hij zoveel batterij verbruikte...

Verwijderd

Wat me opvalt is dat verschillende personen zweren bij bepaalde apps, terwijl die bij andere erg tegenvallen (qua cpu/accu consumptie), reboots zijn bij de ene afwezig, bij de andere de orde van de dag (custom rom of niet)

Er is gewoon geen patroon in te herkennen...

Kunnen we niet beter met zijn alle een testplan opstellen en dus een massatest uitvoeren? (logging aan en vastleggen wat ons toestel doet?) Als LG niet met een oplossing komt, kunnen we misschien met zijn allen een boosdoener ontdekken? (blijven klagen heeft ook geen zin)

• Queros
Ik vind het een goed idee efrijters! Nieuw topic?

• Julian
De mijne heeft die problemen niet, dus ik zou eens een backup kunnen maken met CWM en dan juicedefender eens installeren...

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Julius schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:31:
Ik had gister widget locker geinstalleerd leek me wel handig. Vandaag telefoon naar mijn werk meegenomen en na 3 uur alweer leeg!! Heb hem gedeinstalleerd de telefoon weer opgeladen en nu na 2 uur nog 100% batterij? Het is zeer onbetrouwbaar en als je hem een keer echt nodig hebt is hij altijd leeg of bijna leeg, lastig!
Geen last van, Widgetlocker werkt hier perfect en men telefoon gaat gemakkelijk een dag mee.

• Sheppie
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:25:
Wat me opvalt is dat verschillende personen zweren bij bepaalde apps, terwijl die bij andere erg tegenvallen (qua cpu/accu consumptie), reboots zijn bij de ene afwezig, bij de andere de orde van de dag (custom rom of niet)

Er is gewoon geen patroon in te herkennen...

Kunnen we niet beter met zijn alle een testplan opstellen en dus een massatest uitvoeren? (logging aan en vastleggen wat ons toestel doet?) Als LG niet met een oplossing komt, kunnen we misschien met zijn allen een boosdoener ontdekken? (blijven klagen heeft ook geen zin)
Ben ik het wel mee eens, maar om dat in dit topic te doen word het een beetje te rommelig

Verwijderd

ja in principe goed idee, maar is dat in de praktijk wel haalbaar...iedereen heeft toch zijn eigen persoonlijke apps er op staan etc..

Verwijderd

2 weken nadat ik mijn toestel gekocht had kreeg ik ook last van reboots (geen freezes ed). Het gebeurde tot wel 10x per dag op een gegeven moment.... Gister middag heb ik juicedefender gedeinstalleerd en nu heb ik ook nergens meer last van! Uptime is nu 20 uur...

• DeKoetsier
hmm, dus hier zit al een redelijk patroon in;)

Verwijderd

Volgens TechRadar heeft LG een fix uitgebracht dat het probleem van freezes en reboots zou moeten verhelpen.

http://www.techradar.com/...en-of-death-claims-955294

• Sheppie
Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38:
Misschien een bericht naar de maker sturen. LordHades heeft het volgens mij ook gebruikt op standaard instellingen maar ik heb hem er nooit over gehoord over reboots enzo.

Jammer van het proggie

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:43:
Volgens TechRadar heeft LG een fix uitgebracht dat het probleem van freezes en reboots zou moeten verhelpen.

http://www.techradar.com/...en-of-death-claims-955294
Iemand die dit heeft geprobeerd? Zou graag willen kijken, maar krijg die stomme tool niet geinstalleerd op mn werk laptopje...

Verwijderd

majoh schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:23:
[...]
Iemand die dit heeft geprobeerd? Zou graag willen kijken, maar krijg die stomme tool niet geinstalleerd op mn werk laptopje...
Hij geeft bij mij aan dat er geen update is...

• Rosto
Tja, ik heb geen dagelijkse reboots.. maar wel twee keer last van gehad. Een keer na de update naar v10b (gedaan zonder een wipe erna), paar dagen later kwam 'ie in een bootloop.. Toen een wipe gedaan en het ging weer goed.

En van de week een keer een spontane herstart gehad.. Kwam er jammer genoeg niet achter maar scherm stond op PIN invoeren.

Nu draait 'ie alweer eventjes paar dagen goed.. Maar is wel vervelend want heb nu elke keer idee dat ik even moet checken of 'ie wel draait.. Nu kan ik de PIN eraf halen zodat bij een reboot de telefoon gewoon start maar dat zou dus eigenlijk niet moeten.

Als ik zie hoeveel problemen er op XDA zijn en van anderen .... heb ik nog niet zo slecht.. Ben ook nog steeds wel tevreden met het toestel want draait verder gewoon subliem.

Vraag me ook af of het een hard- of software probleem is... Software is te fixen, hardware--- hmm... dan wordt 't een ander verhaal.

Oh, en gebruik verder geen taskillers, juicedefenders of wat dan ook... Batterij gaat prima mee bij mij dus heb het ook niet nodig..

Edit: Voor die tool. Check even bij menu 'ondersteund model' daar zie de regio's en welke versie van de ROM beschikbaar is. NLD en Europe Open zijn allebei v10B.. Dit is dus de meest recente!

[ Voor 19% gewijzigd door Rosto op 13-05-2011 13:28 ]

Stay young forever!

• Julian
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Hij geeft bij mij aan dat er geen update is...
Bij mij ook.

En als Rosto geen juicedefender heeft dan kunnen we die theorie ook wel overboord zetten =/

• Rosto
Met opmerking dat ik geen last heb van dagelijkse reboots. De eerste keer kan zijn omdat ik de update naar v10B heb gedaan zonder wipe misschien (alhoewel een paar dagen later de reboot was). De tweede was spontaan in mijn broekzak...Kan daar geen reden voor vinden helaas. :-(

Stay young forever!

• Julian
Overigens valt op XDA te lezen dat de Motorola Atrix (ook Tegra2) er ook last van heeft... Wat zou kunnen betekenen dat de drivers van NVidia toch nog niet helemaal 100 zijn.

Aan de andere kant wel weer gek dat er mensen zijn (zoals ik) die helemaal geen last hebben van reboots. En ik doe toch veel met m'n fone, hoop apps, wat games, tetheren (dan wordt ie flink heet), filmen enz.

• Frigolamptje
Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38:
Los van of het echt problemen veroorzaakt is mijn ervaring met programma's als juice defender, task managers, battery optimizer gedoe dat ze allerlei dingen beter proberen doen dan dat Android het zelf doet, maar dat ze veel meer energie verbruiken dan dat je alles gewoon zo laat. Ze sluiten programma's af die zichzelf herstarten en zo energie verbruiken, ze zorgen ervoor dat bepaalde programma's blokkeren en zo plots massas energie verbruiken in de achtergrond, ze verbruiken zelf heel wat energie terwijl ze hun 'werk' doen,...

Wel benieuwd of de fix van LG wat uithaalt, zou toch een heikel punt zijn dat verholpen is...

De fix is blijkbaar gewoon een update die al een tijdje circuleert en die bij de meesten geen effect heeft :(

[ Voor 7% gewijzigd door Frigolamptje op 13-05-2011 14:13 ]

• Sheppie
Frigolamptje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Los van of het echt problemen veroorzaakt is mijn ervaring met programma's als juice defender, task managers, battery optimizer gedoe dat ze allerlei dingen beter proberen doen dan dat Android het zelf doet, maar dat ze veel meer energie verbruiken dan dat je alles gewoon zo laat. Ze sluiten programma's af die zichzelf herstarten en zo energie verbruiken, ze zorgen ervoor dat bepaalde programma's blokkeren en zo plots massas energie verbruiken in de achtergrond, ze verbruiken zelf heel wat energie terwijl ze hun 'werk' doen,...

Wel benieuwd of de fix van LG wat uithaalt, zou toch een heikel punt zijn dat verholpen is...

De fix is blijkbaar gewoon een update die al een tijdje circuleert en die bij de meesten geen effect heeft :(
Dat kan inderdaad ook, heb gelezen hier dat die task killers e.d. slecht zijn omdat die de apps gewoonweg stopt maar bij juice defender word de connectie niet toegestaan, ik kan me niet voorstellen dat JD de apps ook killed maar eerder de interface's beheerd.

Maar als Julian zegt dat de Atrix er ook last van heeft dan begin ik ook steeds meer te geloven dat het (gelukkig) aan de drivers ligt en niet de hardware *klop klop*.

Gewoon hoop houden dat de stock gingerbread gewoon heel pro word 8) en dat de custom roms helemaal geweldig zullen zijn. >:)

• yourmother1972
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09-2021
WeAreLegion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:45:
[...]

Nee toen ik hem net had zat ik niet op CM natuurlijk, dan hield ik het ook wel voor, maar ik heb ook veel minder problemen met mijn telefoon dan de meeste die ik hier hoor lijkt wel :)
Ik heb nu de Modaco FR16 ROM geinstalleerd (met V10B als basis) en deze is erg stabiel en snel. De batterij gaat wat langer mee en heb geen enkele crash meer gehad.

Zodra er een stabiele CM7 versie is stap ik wel over want ik wil gewoon een nieuwe versie van Android op mijn toestel. Snap nooit waarom grote bedrijven als LG er zolang over doen om updates door te sturen terwijl "amateurs" de modernste en snelste roms weten te maken.

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:20
sinds gistermiddag heb ik ineens helemaal geen geluid meer. Wel als mensen bellen maar verder geen geluid. bij spellen, muziek spelen youtubeplayer, enz.
Ik heb zojuist een factory reset gedaan, geen resultaat.
Iemand nog ideeën voordat ik deze bij de VIP service aanbied?

Verwijderd

Experiment: ik heb hem geupdate naar V10B en vervolgens van een meter hoogte op een stoeptegel laten vallen. Het alluminium is nu beschadigd op alle hoeken, want hij begon een beetje te stuiteren tijdens de val, dus het ziet er niet meer uit... Oh ja, ook het gorrilla glas is nu in een hoek gebarsten...

Voordat jullie in lachen uitbarsten: ik heb sindsdien geen reboots/freezes meer gehad... 8)7

Dus, een goed voorbeeld, doet volgen??

:+

Verwijderd

dan nog liever een reboot :)
mijn probleem is als ik een update wil checken komt erop verbinden mislukt ( toestel via wifi)
nog iemand last van??

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 16:26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:37:
dan nog liever een reboot :)
mijn probleem is als ik een update wil checken komt erop verbinden mislukt ( toestel via wifi)
nog iemand last van??
Volgens mij kan je het beste met de brakke LG update tool werken. OTA heeft hier nog nooit gewerkt.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

hmmm voor mn reset deed ie het wel, heb toen de update gedaan via wifi zonder probleem,(v10b), maar aangezien ik wat last had van reboots op aanraden van lg een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, nu kan hij blijkbaar geen verbinding maken.. maar goed, dan probeer ik het eens met deze tool , thx

• Julian
Overigens had ik die info over de Atrix hier gevonden.

• DeKoetsier
Misschien niet echt toestel gerelateerd maar goed:
Ik heb iets vaags... op 3g/Hspda kan ik downloaden vanaf de market, als ik wifi aanzet dan staat hij op download onderbroken... Rebooten helpt niet. Wat is dit voor vage bedoeling?

Verwijderd

Ik zit te kijken bij instellingen voor microsd en telefoongeheugen.
Klopt het dat er geen microsd meegeleverd wordt met de telefoon?

Intern geheugen staat totale ruimte 5.51GB
Intern telefoongeheugen staat 1.21 GB beschikbaar...

Heb deze telefoon via Tmobile icm abonnement gekregen.

• Julian
Ja klopt, kan je natuurlijk ook gewoon zien als je het klepje eraf haalt =)

• Chixu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 21:46
Geelco schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:41:
Misschien niet echt toestel gerelateerd maar goed:
Ik heb iets vaags... op 3g/Hspda kan ik downloaden vanaf de market, als ik wifi aanzet dan staat hij op download onderbroken... Rebooten helpt niet. Wat is dit voor vage bedoeling?
Heb ik ook sinds vandaag. Ik heb naar mijn weten ook niets gewijzigd, dus het is echt heel raar.
Het heeft zichzelf inmiddels gerepareerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Chixu op 14-05-2011 15:54 ]

Verwijderd

Ook raar mijn telefoon synced niet meer met google sinds gisteren, Zijn er meer die dit hebben? Heb telefoon al herstart maar doet niks. Gmail kan ik forceren om te syncen maar de Calendar niet :-( Als eerst maar een stabiele CM7 uit is...

• Frigolamptje
Hmm, vandaag mijn Optimus gekregen, meteen alles in gereedheid gebracht om CM7 te flashen, bleek dat je een extern SD kaartje nodig hebt en had ik natuurlijk net niet liggen. Dat was even serieus balen :| ... Toen maar besloten om alles terug naar stock te brengen en de update door te voeren (zit nu op de B baseband ofzo). Stock launcher vervangen door 'Stock launcher ex' (ongelofelijk hoe al die miljoenenbedrijven er niet in slagen om een vloeinde launcher te ontwikkelen, terwijl devs het gewoon alleen kunnen) en de browser door opera mobile.

Tot mijn grote verbazing ben ik er gewoon tevreden mee! Toestel is snel, reageert vlot, verbruikte in vijf uur standby 5%, dus batterij is ook ok. Denk dat ik het flashen zo laat tot Gingerbread er is. Gewoon de launcher vervangen doet al veel :)

Update: 7 uur vliegtuigmodus deze nacht en batterij op 100% nog, dus heb echt wel niet te klagen!

Weet trouwens iemand hoe je bij contacten twee personen met een andere naam aan elkaar kan koppelen? (bv google contact en facebook contact). Dat lukte vroeger vlot, maar bij die lg contactlijst vind ik de optie niet terug...

[ Voor 17% gewijzigd door Frigolamptje op 15-05-2011 09:35 ]

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Ik ben vanaf vandaag maar even terug gegaan naar me milestone.

Ik heb iets te veel problemen met de gps, batterij die soms erg snel leeg loopt als ik niet alles uitzet en het sporadisch uitvallen van mijn internet.

De lg mag dan wel sneller zijn dan de motorola milestone, maar daar houd het dan ook echt op, want met al het andere loopt de lg achter.

Ik heb de CM7 de LG beter laat werken, anders blijf ik bij mijn oude telefoon totdat ik iets anders heb.

• Sheppie
Frigolamptje schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:26:
Hmm, vandaag mijn Optimus gekregen, meteen alles in gereedheid gebracht om CM7 te flashen, bleek dat je een extern SD kaartje nodig hebt en had ik natuurlijk net niet liggen. Dat was even serieus balen :| ... Toen maar besloten om alles terug naar stock te brengen en de update door te voeren (zit nu op de B baseband ofzo). Stock launcher vervangen door 'Stock launcher ex' (ongelofelijk hoe al die miljoenenbedrijven er niet in slagen om een vloeinde launcher te ontwikkelen, terwijl devs het gewoon alleen kunnen) en de browser door opera mobile.

Tot mijn grote verbazing ben ik er gewoon tevreden mee! Toestel is snel, reageert vlot, verbruikte in vijf uur standby 5%, dus batterij is ook ok. Denk dat ik het flashen zo laat tot Gingerbread er is. Gewoon de launcher vervangen doet al veel :)

Update: 7 uur vliegtuigmodus deze nacht en batterij op 100% nog, dus heb echt wel niet te klagen!

Weet trouwens iemand hoe je bij contacten twee personen met een andere naam aan elkaar kan koppelen? (bv google contact en facebook contact). Dat lukte vroeger vlot, maar bij die lg contactlijst vind ik de optie niet terug...
Nou, mijn batterij gaat ongeveer 12 a 14 uur mee als ik ongeveer 20 min bel, redelijk aan het whatsappen ben en 2 uur muziek luister. Ik weet niet hoe dat met andere is maar voor gister moest ik m dus wel tussendoor opladen anders had ik de dag niet gehaald. Misschien toch vippen :?

Oja, ook gaat mijn batterij ongeveer 5% per uur achteruit al gebruik ik m dus niet. Vind ik ook veel

[ Voor 3% gewijzigd door Sheppie op 15-05-2011 13:04 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:06
Sheppie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:01:
[...]

Nou, mijn batterij gaat ongeveer 12 a 14 uur mee als ik ongeveer 20 min bel, redelijk aan het whatsappen ben en 2 uur muziek luister. Ik weet niet hoe dat met andere is maar voor gister moest ik m dus wel tussendoor opladen anders had ik de dag niet gehaald. Misschien toch vippen :?

Oja, ook gaat mijn batterij ongeveer 5% per uur achteruit al gebruik ik m dus niet. Vind ik ook veel
Mijn telefoon print alleen maar briefjes van 5 Euro, terwijl ik had gehoopt dat er briefjes van 50 uit zouden komen. Ik denk dat ik ook de VIP service maar inschakel. 8)7

Data is de grootste battery drainer op je telefoon. Voordat je battery performance gaat vergelijken met andere gebruikers, zorg dat je iets meer specs hebt om daadwerkelijk appels met appels te vergelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door newbreed op 15-05-2011 15:43 ]

Verwijderd

Sinds dat ik een andere rom draai kan ik de die spelle zoals spiderman en shrek niet meer vinden op mijn telefoon.
Wel kan ik nog die APK file van die spellen vinden op die interne geheugenkaart als ik hem koppel aan mijn pc.
Naar welke map moet ik die omzetten om ze wel te kunnen zien?
Ik heb al verschillende mappen geprobeerd.

• Edzeau
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:04:
Sinds dat ik een andere rom draai kan ik de die spelle zoals spiderman en shrek niet meer vinden op mijn telefoon.
Wel kan ik nog die APK file van die spellen vinden op die interne geheugenkaart als ik hem koppel aan mijn pc.
Astro File Manager downloaden uit de market. Daarmee kun je op je telefoon op (oa) je interne geheugenkaart kijken.

Verwijderd

oke bedankt;)

• Edzeau
Frigolamptje schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:26:
majoh schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:10:
De contacten koppelen met je Facebook contacten kan via de Facebook app uit de market.

<open facebook app> -> menu -> Instellingen -> Contacten synchroniseren (onderaan)

Degene die een andere naam hebben en dus niet automagisch gaan, kun je daarna nog koppelen door:

<contact openen> -> menu -> Contact bewerken -> menu -> Samenvoegen

• Wafje
Als ik een contact wil samenvoegen met een facebookcontact zegt hij altijd: "Toevoegen aan gekozen contact is niet mogelijk"
Weet iemand een oplossing?
Is dit omdat de namen identiek zijn? Ik wil bvb. Jan Desmet (contact op mijn telefoon) samenvoegen met Jan Desmet (facebookcontact)

Edit: dit is heel bizar, als ik de naam verander kan ik het contact samenvoegen en daarna moet ik de naam weer terug naar het oorspronkelijke veranderen, zo kan ik mijn contact toevoegen..

[ Voor 18% gewijzigd door Wafje op 15-05-2011 19:52 ]

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:04:
Als het goed is heb je een mapje, in je apps staan genaamd: standaard applicaties
Maar het kan zijn dat je die niet ziet in een andere launcher, dan die van lg.

• Frigolamptje
Werkt, dankjewel! Zat wat dieper verborgen dan in de standaard android skin :)

• Frigolamptje
Sheppie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:01:
[...]

Batterijproblemen zullen zelden aan het toestel zelf liggen. Uit mijn ervaring met Android (en dit is toch al mijn vijfde Android toestel, HD2 meegerekend) liggen batterijproblemen zo goed als altijd aan één of andere app die om de één of andere reden plots veel te veel batterij verbruikt. Juicedefender, task managers,... zou ik sowieso al verwijderen want die zijn toch al veel schuldig gebleken. Bij de HD2 (maar die is wel niet native Android) hielp het om het toestel een paar keer te rebootn en plots had hij toen een aanvaardbaar stand-by verbruik (3-5ma was dat toen, gemeten met een widget waarvan ik de naam vergeten ben, als hij te veel verbruikte in stand-by was dat 50 ma). Dus als je stand-by (scherm uit, toestel niet aanraken en niet overdreven veel mails/downloads) 5% verbruikt per uur is dat wel redelijk veel en ligt dat wellicht aan één of andere app die te veel verbruikt. Maar vanaf je het toestel echt gebruikt (scherm aan), is het zoals bij ieder ander toestel zo dat de batterij wegsmelt als sneeuw voor de zon en daar valt niet veel aan te doen...

• Sheppie
Frigolamptje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:46:
[...]

Batterijproblemen zullen zelden aan het toestel zelf liggen. Uit mijn ervaring met Android (en dit is toch al mijn vijfde Android toestel, HD2 meegerekend) liggen batterijproblemen zo goed als altijd aan één of andere app die om de één of andere reden plots veel te veel batterij verbruikt. Juicedefender, task managers,... zou ik sowieso al verwijderen want die zijn toch al veel schuldig gebleken. Bij de HD2 (maar die is wel niet native Android) hielp het om het toestel een paar keer te rebootn en plots had hij toen een aanvaardbaar stand-by verbruik (3-5ma was dat toen, gemeten met een widget waarvan ik de naam vergeten ben, als hij te veel verbruikte in stand-by was dat 50 ma). Dus als je stand-by (scherm uit, toestel niet aanraken en niet overdreven veel mails/downloads) 5% verbruikt per uur is dat wel redelijk veel en ligt dat wellicht aan één of andere app die te veel verbruikt. Maar vanaf je het toestel echt gebruikt (scherm aan), is het zoals bij ieder ander toestel zo dat de batterij wegsmelt als sneeuw voor de zon en daar valt niet veel aan te doen...
Dit is mijn eerste android toestel dus vandaar. Juice defender heb ik al niet meer en ik zal eens kijken wat ik nog meer kan doen.
Ik heb gelezen dat er apps zijn die kijken welke app veel verkeer genereert dus zal dat maar eens gaan opzoeken.

• Frigolamptje
Sheppie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:45:
[...]

Dit is mijn eerste android toestel dus vandaar. Juice defender heb ik al niet meer en ik zal eens kijken wat ik nog meer kan doen.
Ik heb gelezen dat er apps zijn die kijken welke app veel verkeer genereert dus zal dat maar eens gaan opzoeken.
Een battery monitor kan wel handig zijn hiervoor. Die verbruiken zelf meestal ook wat energie, dus dat is niet goed, maar om te weten of een bepaalde app echt veel zou verbruiken is het wel handig. En als je weet welke app schakel je de battery monitor best ook weer uit ;)

• Sheppie
Frigolamptje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:11:
[...]

Een battery monitor kan wel handig zijn hiervoor. Die verbruiken zelf meestal ook wat energie, dus dat is niet goed, maar om te weten of een bepaalde app echt veel zou verbruiken is het wel handig. En als je weet welke app schakel je de battery monitor best ook weer uit ;)
Ik heb gister avond de CM7 rom erop gezet en ik las dat het handig was om een battery calibration te doen via een app. Ben nu in het proces om de batterij helemaal leeg te laten lopen nadat ik gister avond mn telefoon aan de lader had.

Vanochtend van de lader gehaald, programma gedraaid en nu heb ik met een aantal whatsapp berichten, 45 min muziek luisteren en wat internetten nog 86% over. Ben dus blij met de nieuwe rom en hopelijk is dit een goed teken.

Hoe had ik eraan kunnen denken om m hiervoor te vippen (stoute ik 8)7 )

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14

• Sheppie
Hmmm, zullen ze hiermee gewoon software fixes bedoelen of de update naar 2.3.

Denk stiekem niet de 2.3 update omdat die toch pas rond ze zomer o.i.d. zou komen maar het zou wel leuk zijn :D.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 06:43
Nee geen GGB, dan zouden ze het wel groter aankondigen. Er was al wel een versie uitgelekt van gingerbread, maar die laat nog even op zich wachten.
Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.