• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Kan natuurlijk ook goed zijn he, dan grote kans dat je een NIEUW toestel krijgt en wie weet met een betere firmware :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

ik heb het toestel vandaag een week. Vanmorgen om 5 uur uit de lader.

Batterij is nu 29% Is dit normaal? Lees namelijk ook iets dat de batterij in moet werken

enige wat ik gedaan heb is whatsapp een 20min gebruikt(vreet dit zoveel stroom??)
20 min internet op 3g
wifi uit
autosynchen heeft tot 10 uur aangestaan daarna uitgezet compleet
donkere achtergrond(niet live)
screen op 20%
Verder helemaal niets
Is er trouwens ook een optie om 3g/data uit te zetten als ik t niet gebruik? apndroid

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
speedme schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:13:
Kan natuurlijk ook goed zijn he, dan grote kans dat je een NIEUW toestel krijgt en wie weet met een betere firmware :P
Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht! Ja, zou inderdaad nog eens in ons voordeel kunnen uitdraaien! :P

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12 11:20
Dat APNdroid werkt geloof ik niet bij mij, blijft op 3G of H staan. Wil inderdaad ook dat hij altijd op 2g zou kunnen staan (standby) en zodra ik webbrowse, bel of iets dergelijks, dat hij dan automatisch naar 3g springt.

Of zou dit programma dit moeten doen als het fatsoenlijk zou werken?

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-12 13:53
DENNIS79 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:13:
Ik weet dat ik het ooit ergens gelezen heb, maar ik kan het nu totaal niet meer terug vinden...

Hoe kun je via Titanium backup, je back-ups op de externe SD kaart zetten, in plaats van de interne SD kaart? (Ik bedoel dus niet het interne geheugen. Dit omdat de LG O2x zowel intern geheugen heeft, als interne SD kaart, als externe SD kaart)

Hoe kun je überhaupt je apps op de externe SD kaart zetten?

Nogmaals, ik weet dat ik ergens het antwoor dheb gelezen, maar ik kan het na 2 uur zoeken niet meer terug vinden...
Ik heb niet goed genoeg gekeken. Het was niet op tweakers, maar op XDA.

Zie hier: http://forum.xda-develope...p?p=12590768&postcount=14

Het gaat er dan dus om dat je in Titaniumbackup de foldernaam dusdanig aanpast dat hij op die manier op de externe SD kaart een back-up maakt.

Voor applicaties ligt het wat moeilijker. Het is in ieder geval (vooral) een issue van de applicatie zelf, en niet zozeer van de telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door DENNIS79 op 18-04-2011 16:41 ]

Verwijderd

Oke ik ben eruit ik ga de handel rooten.
Ik heb er nu genoeg over gelezen.
Heeft iemand goeie tips ofso want dit is eerste android toestel.

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-12 11:08
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:42:
Oke ik ben eruit ik ga de handel rooten.
Ik heb er nu genoeg over gelezen.
Heeft iemand goeie tips ofso want dit is eerste android toestel.
Ik zou zeggen gebruik dit topic van GoT

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453370

Heb het ook hiermee gedaan en voor mij was het wel duidelijk. Heb nu zelf MCR Fr12 draaien vanaf het begin dat ik mijn telefoon had en nog geen reboot gehad (klopt af op tafel)

Tevens heb ik van Modaco ook een nieuwere Baseband gedownload. Deze schijnt beter te zijn voor je accugebruik e.d.

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heeft mijn vriendin deze telefoon en ik probeer voor haar wat MP3tjes op te zettennaar ringtone.
Als ik in de map ringtone kijk zie ik alleen maar .DM files staan.

Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen om de MP3 bestanden om te zetten naar het juiste formaat zodat ik ze als ringtone kan gebruiken?

Alvast bedankt :)

Mous XP

Verwijderd

TNT78 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:53:

Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen om de MP3 bestanden om te zetten naar het juiste formaat zodat ik ze als ringtone kan gebruiken?

.mp3 even aangedrukt houden (in de app "muziek)->gebruiken als beltoon.

Elke mp3 die je zo doet kan je later kiezen bij de instelling "geluid->beltoon" en/of koppelen aan een contact.

Verwijderd

Geelco schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:29:
Dat APNdroid werkt geloof ik niet bij mij, blijft op 3G of H staan. Wil inderdaad ook dat hij altijd op 2g zou kunnen staan (standby) en zodra ik webbrowse, bel of iets dergelijks, dat hij dan automatisch naar 3g springt.

Of zou dit programma dit moeten doen als het fatsoenlijk zou werken?
Bij mij staat er ook nog 3g, alleen er is geen dataverkeer. Batterij doet het bij mij beter krijg ik het vermoeden. Hij stond op 26 toen ik m installeerde en een uur later nog steeds.

Morgen de hele dag ermee werken en dan hoor je t van me

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:05:
[...]

Bij mij staat er ook nog 3g, alleen er is geen dataverkeer. Batterij doet het bij mij beter krijg ik het vermoeden. Hij stond op 26 toen ik m installeerde en een uur later nog steeds.

Morgen de hele dag ermee werken en dan hoor je t van me
Maar dan snap ik de functie niet helemaal. Hij schakelt dus het dataverkeer helemaal uit, of wat?
Ik ben opzoek naar een app die op 2G zit als ie gelocked is, en 3g tijdens unlock. (Het liefst, alleen 3G tijdens bellen/internet/whatsapp/etc.)

Iemand een idee?

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

@Gero71, Helaas als ik dat probeer heb ik die optie dus niet :-(.

Mous XP

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Geelco schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:58:
[...]

Maar dan snap ik de functie niet helemaal. Hij schakelt dus het dataverkeer helemaal uit, of wat?
Ik ben opzoek naar een app die op 2G zit als ie gelocked is, en 3g tijdens unlock. (Het liefst, alleen 3G tijdens bellen/internet/whatsapp/etc.)

Iemand een idee?
Kun je dat niet doen met Tasker?

• max666
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
hey

ik had een vraagje weet iemand hoeveel video geheugen de tegra 2 chip heeft
het lijkt mij persoonlijk namelijk erg vet om ubuntu te installeren en oude spellen zoals half-life 2 te kunnen spelen ik heb al gekeken en kwam op dit uit als minimum

configurations. The following is about as low as you should go.
700mhz Processor goed
128 mb of RAM goed
64 mb Video Card ?

(bron: filefront.com)

het zou wel vet zijn bleutooth keyboard met usb muis en dan half life in de trein of portal :)

Verwijderd

Usb op de LG 2x? Heeft 'ie niet dus dat gaat niet werken. Verder zou het geen probleem zijn als Ubuntu al voor de 2x uitgekomen/aangepast is. Weet niet of die er al is.
TNT78 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:53:
Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heeft mijn vriendin deze telefoon en ik probeer voor haar wat MP3tjes op te zettennaar ringtone.
Als ik in de map ringtone kijk zie ik alleen maar .DM files staan.

Daar staan ze ook niet, waar heb je ze neergezet toen je ze op je 2x zette? Met bluetooth?
Dan op de interne SD naar bluetooth en dan de map Mysc geloof ik. Heb hem nu niet bij me dus doe het uit me hoofd. ;) iig de 4e map als je in de map bluetooth bent. Als je met usb hebt gedaan naar de map waar je ze hebt neergezet. Dan lang op de mp3 drukken en dan moet je de keuze krijgen voor beltoon instellen.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 22:50 ]

• max666
je hebt een bleutoothkeyboord met usb poort ;P

er is zoiso ondersteuning voor tegra 2 maar ik weet niet hoe het zit met de rest van de hardware

Currently, we have OS images for Microsoft Windows CE, Ubuntu Linux, and Google Android.

(bron: nvidia developers forum)

maar de ubuntu gebruikers kennende (waaronder ikzelf) zullen het snel genoeg up and running hebben :)

ik zou alsnog graag willen weten hoeveel video geheugen ik kan het nergens terug vinden ook niet op de site tis wel handig als ik bijvoorbeeld een andere app/game wil gaan gebruiken

[ Voor 85% gewijzigd door max666 op 18-04-2011 22:50 ]

Verwijderd

max666 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:44:
je hebt een bleutoothkeyboord met usb poort :P
Oh, dan kan het wel weer ja. ;) Wist ik nog niet, dank je. :)
max666 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:44:
je hebt een bleutoothkeyboord met usb poort ;P

er is zoiso ondersteuning voor tegra 2 maar ik weet niet hoe het zit met de rest van de hardware

Currently, we have OS images for Microsoft Windows CE, Ubuntu Linux, and Google Android.

(bron: nvidia developers forum)

maar de ubuntu gebruikers kennende (waaronder ikzelf) zullen het snel genoeg up and running hebben :)

ik zou alsnog graag willen weten hoeveel video geheugen ik kan het nergens terug vinden ook niet op de site tis wel handig als ik bijvoorbeeld een andere app/game wil gaan gebruiken
Edit Je zou dit topic in de gaten kunnen houden. Voor de rest heb ik niks gevonden alleen dat het wel zou moeten kunnen idd. Hopelijk kan iemand anders je nog verder helpen.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 23:08 ]

Verwijderd

Geelco schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:58:
[...]

Iemand een idee?
hij schakeld idd alles uit. Mij maakt het niet zoveel uit o hij helemaal uit is. Vind ik persoonlijk beter. Als ik mn mail wil checken druk ik 1x die apndroid in en heb alles weer. Wel lastig als je standby voor werk moet staan qua mail ed

• max666
[...]

Oh, dan kan het wel weer ja. ;) Wist ik nog niet, dank je. :)

[...]

Edit Je zou dit topic in de gaten kunnen houden. Voor de rest heb ik niks gevonden alleen dat het wel zou moeten kunnen idd. Hopelijk kan iemand anders je nog verder helpen.
[/quote]

bedankt die hou ik ff in de gaten misschien ook even rond kijken op xda :)

[ Voor 38% gewijzigd door max666 op 19-04-2011 07:57 ]

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:40:
Usb op de LG 2x? Heeft 'ie niet dus dat gaat niet werken.
[...]
Wat bedoel je nou? Er zit toch gewoon micro-usb op? :?
Welke kabel heb jij er bijgeleverd gekregen misschien? :P

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

hmm vanmorgen stond er een waarschuwing op mijn telefoon dat mijn accu oververhit was en dat ik de voeding eraf moest halen. Hij lag er idd nogal warmpjes bij. :p

Maar ik had sleep as an droid ook draaien dus ik denk dat die de boosdoener geweest is. Die heb ik er inmiddels iig af gegooid, wel grappig, maar geen meerwaarde. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:40
Flagg schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:29:
hmm vanmorgen stond er een waarschuwing op mijn telefoon dat mijn accu oververhit was en dat ik de voeding eraf moest halen. Hij lag er idd nogal warmpjes bij. :p

Maar ik had sleep as an droid ook draaien dus ik denk dat die de boosdoener geweest is. Die heb ik er inmiddels iig af gegooid, wel grappig, maar geen meerwaarde. :)
Ja, sleep like an droid is inderdaad een grappig programma, maar zonder oplader trekt hij 40-50% van je batterij leeg in 7 uur. En de toegevoegde waarde is nu ook niet je-van-het. Intussen heb ik met Juice Defender Pro het batterijgebruik weten te beperken. Vannacht slechts 6% verloren :). Vandaag testen hoe lang de telefoon het vol houdt zonder dat ik de hele dag ermee bezig ben.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Sheppie
Heb deze telefoon nu net een week en vind het wel een pracht ding. Heb er vanaf dag 1 MCR Fr10 op draaien en van het weekend Fr12.

Maar ik heb nog wel een paar vraagjes/puntjes.

1. Gisteravond heb ik mijn batterij helemaal leeg laten lopen tot 1% en in de nacht laten opladen. Zet ik hem vanochtend aan (terwijl de stekker er nog in zit) en eenmaal opgestart geeft ie maar 98% weer??
Ligt dit aan de batterij of moet ik de batterij kalibreren ofzo

2. Het is inderdaad een heel snel toestel maar op sommige punten word dat ding echt traag. Bijv wanneer er bepaalde dingen geïnstalleerd worden dan reageert ie soms niet (misschien is dit normaal) en als ik het spelletje slice it laad dan is de laad tijd best wel lang heb ik het idee.
Kan het zo zijn dat mijn internal SD kaart te traag is voor deze dingen? of hoort dit gewoon.

Voor de rest een pracht ding, nog geen 1 keer een reboot gehad.

Verwijderd

Sheppie schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:44:
Heb deze telefoon nu net een week en vind het wel een pracht ding. Heb er vanaf dag 1 MCR Fr10 op draaien en van het weekend Fr12.

1. Gisteravond heb ik mijn batterij helemaal leeg laten lopen tot 1% en in de nacht laten opladen. Zet ik hem vanochtend aan (terwijl de stekker er nog in zit) en eenmaal opgestart geeft ie maar 98% weer??

2. Het is inderdaad een heel snel toestel maar op sommige punten word dat ding echt traag. Bijv wanneer er bepaalde dingen geïnstalleerd worden dan reageert ie soms niet (misschien is dit normaal) en als ik het spelletje slice it laad dan is de laad tijd best wel lang heb ik het idee.
Kan het zo zijn dat mijn internal SD kaart te traag is voor deze dingen? of hoort dit gewoon.

Vraag 1: Ja, dat is normaal. De accu laadt op tot 100% maar blijft dat niet doen. Hij gaat weer ietsje ontladen (of in ieder geval niet laden :) ) om daarna, ik dacht bij 94% maar dat kan ook alleen bij mij zo zijn, gaat hij weer laden tot 100%. No problem dus.
Vraag 2. Volgens mij is dit normaal. De huidige versie van Android is nog niet geoptimaliseerd voor een dual core. Core 2 zou in zo'n geval mooi bij kunnen springen >:)
Jouw SD kaart zal niet te traag zijn. Er zijn diverse testjes gedaan, ook op XDA, waaruit bleek dat het niet zo heel veel uitmaakt. Mijn logica zegt hoe sneller hoe beter :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 09:33 . Reden: SD opmerking toegevoegd ]

Verwijderd

Sheppie schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:44:

#1 Al geprobeerd om de telefoon uit te zetten, de oplader eraan te hangen en wanneer 100% opgeladen weer aan te zetten? (comment hierboven zou natuurlijk ook het geval kunnen zijn, alhoewel ik er zelf geen last van heb)

#2 Dat is een issue met de modaco fr10 t/m 12 rom, het heeft met de sdkaart fix te maken met dit als nadeel. Wanneer Paul terug is van vakantie zal die er verder aan werken.

• frenneke
  • Laatst online: 01-05-2022
Dacht even een nieuwe rom erop te zetten.......krijg steeds de melding: cant mount/sdcard??
Wie kan me helpen?

• speedme
frenneke schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:33:
Dacht even een nieuwe rom erop te zetten.......krijg steeds de melding: cant mount/sdcard??
Wie kan me helpen?
Heb je met CWM eerst gewiped ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• frenneke
Dat durfde ik dus niet goed, ik dacht als ie nu niet mount gaat dat na het wipen ook niet??
Maar begrijp dat ik dus gewoon eerst moet wipen?

• speedme
Als het goed is, staat het aangeven hoe de ROM geinstalleerd moet worden en staat daarbij dat er ook gewiped moet worden.

Ook moet je het zip-bestand (met de ROM) ook de externe SD zetten en niet op de interne SD.
Dan met CWM kun je het zip-bestand selecteren en flashen maar

• frenneke
Ja, dat klopt.
Het zip bestand staat op de externe SD, als ik met CWM een zip bestand wil selecteren krijg ik dus de melding cant mount/sdcard?

• Sheppie
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:29:
[...]

#1 Al geprobeerd om de telefoon uit te zetten, de oplader eraan te hangen en wanneer 100% opgeladen weer aan te zetten? (comment hierboven zou natuurlijk ook het geval kunnen zijn, alhoewel ik er zelf geen last van heb)

#2 Dat is een issue met de modaco fr10 t/m 12 rom, het heeft met de sdkaart fix te maken met dit als nadeel. Wanneer Paul terug is van vakantie zal die er verder aan werken.
ah, bij puntje 2 heb ik inderdaad op het modaco forum lopen zoeken en het staat er inderdaad bij. Thnx voor puntje 1, ga dat vanmiddag ff uitproberen

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:14
Nou, volgens hi.nl kan ik vandaag verlengen:) Wie haalt me over om de optimus 2x speed te nemen en niet te wachten op de SGS II ?:p

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 18:41
Beetje suf, die trage SD in MoDaCo-roms bij veel kleine files (m.n. in de Market dus), dat was iets dat al lang bekend was. Het komt door het vergroten van de read-cache voor je SD. Je kan hem met de gratis app SD Speed Increase weer verlagen naar de default 128kb als je wilt. Je leessnelheid voor grote files gaat dan wel weer iets omlaag, magoed daar merk je in de dagelijkse praktijk helemaal niets van. Zoals wel vaker hebben de 'fixes' van de rombakker eigenlijk alleen invloed op de Quadrant-score.

Als je het zelf definitief wilt wijzigen (zonder een licht buggy progje te draaien zoals SD Speed Increase) kan je het ook aanpassen, ik meen in build.prop, google is your friend.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• speedme
Queros schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:18:
Nou, volgens hi.nl kan ik vandaag verlengen:) Wie haalt me over om de optimus 2x speed te nemen en niet te wachten op de SGS II ?:p
Het is eigenlijk heel simpel :

1. De LG O2X is nu al te leveren, de SGS II moet nog uit komen
2. Het is niet gezegt dat de SGS II zoveel beter is dan de O2X
3. De SGS had behoorlijk wat aanloop-problemen, kan dus ook zo zijn bij de SGS II (lags bv)
4. De SGS II zal behoorlijk duurder zijn dan nu de O2X is

• Julian
Dit zal je niet perse overhalen maar het is wel goede info:

http://www.gsmarena.com/s...optimus_2x-review-585.php

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Queros
Volgens GSMarena is de sgsII uiteindelijk toch wel een stap beter dan de optimus :o Ik heb trouwens een vraag over die tiptoetsen.. ik lees op diverse fora dat dit niet goed reageert of dat de lampjes erachter uitvallen ofzo.. merken jullie dit ook?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

-tom-562

Oliesjeik

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Wat mij nog aan het twijfelen brengt, is de (mogelijke) bouwkwaliteit, gezien het verleden van LG telefoons

Vaak bu'j te bang!

• Queros
Ja mij ook tom! Mijn gevoel zegt kopen! Maar mijn verstand twijfelt nog.. Er zitten nog wat negatieve ervaringen en recensies in mijn hoofd wat betreft LG :(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Als je nog even kan wachten en die paar euro's extra kan missen moet je een SGS2 nemen. Lijkt me logisch.

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2011 11:45 ]

• Julian
Hier geen problemen met de tiptoetsen. Toetsen werken perfect, evenals de rest van het touchscreen. B.v. multitouch op 3 punten tegelijk met een GBA-emulator gaat prima.

Ik vind de bouwkwaliteit trouwens erg goed.

• speedme
Ik heb ook absoluut geen problemen (echt helemaal geen !).
Dus ook niet met de tiptoetsen of het scherm.

Ook de bouwkwaliteit vind ik echt goed.
Ik ben altijd HTC toestellen gewend en deze LG doet qua bouw echt niet onder voor een HTC.

[ Voor 39% gewijzigd door speedme op 19-04-2011 11:48 ]

• speedme
Kan iemand mij zeggen welke MCR het beste is voor de batterij-duur ?

Ik heb nu MRC FR10 draaien, maar ik vind de batterij redelijk snel leeg gaan.
Dat was op mijn custom ROM beter, heb ik het idee.

Ik lees dat FR8 beter is dan FR10/12, klopt dat ?

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 19:41
Ook helemaal geen problemen hier. Bouwkwaliteit is net zo goed als een HTC.

Verwijderd

Morgen krijg ik deze telefoon binnen :9

nu lees ik meedere verhalen dat de skin niet zo relaxed is oid, nu weeti k dat met htc je deze bij de android market kan downloaden. ik neem aan dat dit met de LG ook kan ?

• DeKoetsier
Tsjah Queros, als ik nu de keuze had denk ik toch dat ik de SGSII zou kiezen:
-1.2 ghz
-Samsung getrouw meer updates
-Direct 2.3.3
-1 gig ram geheugen
-Sommige zweren bij Samoled, maarja, heeft ook weer z'n nadelen.
(-Beloofde betere accuduur)

Nadelen SGSII:
-Geen VIP-service
-Mogelijke beginfouten
-SAMOLED, geen zicht in de zon.
-Uiterlijk/gewicht/grootte (smaak uiteraard)

Moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben met mijn toestel. Stoor me alleen aan sommige sporadische reboots. (heb ik geloof ik sinds ik hem geroot heb)

[ Voor 19% gewijzigd door DeKoetsier op 19-04-2011 12:33 ]

Verwijderd

oh en de apps die al op de telefoon staan (zoals dat facebook) kan je dr toch gewoon afgooien ? of moetj e daar weer een speciale app voor hebben / in de rom kloten ?

• speedme
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:26:
Morgen krijg ik deze telefoon binnen :9

nu lees ik meedere verhalen dat de skin niet zo relaxed is oid, nu weeti k dat met htc je deze bij de android market kan downloaden. ik neem aan dat dit met de LG ook kan ?
Ik neem aan dat je de launcher bedoelt (homescreen + app drawer).
Deze werkt out-of-the-box wel goed, maar komt soms wat schokkerig over.
Dat is echter opgelost met wat fixes die op Modaco te vinden zijn.

De launcher van een HTC (HTC Sense) is echter ook niet via de Market te downloaden, van de LG dus ook niet.
Wel zijn er alternatieve launchers (zoals EDW Launcher of Launcher Pro) via de Market te downloaden en installeren.

Ikzelf hebt EDW Launcher geinstalleerd en dat werkt perfekt.

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:28:
oh en de apps die al op de telefoon staan (zoals dat facebook) kan je dr toch gewoon afgooien ? of moetj e daar weer een speciale app voor hebben / in de rom kloten ?
Heel simpel rooten met super one click en kan je eraf gooien of freezen.
(Had ook nul verstand van android, en is serieus een eitje. Zou het men moeder bijna toevertrouwen 8)7 )

[ Voor 13% gewijzigd door DeKoetsier op 19-04-2011 12:30 ]

Verwijderd

Geelco schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:
[...]

Heel simpel rooten met super one click en kan je eraf gooien of freezen.
(Had ook nul verstand van android, en is serieus een eitje. Zou het men moeder bijna toevertrouwen 8)7 )
telefoon leegmaken en de gewone apps eropzetten <3

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:
[...]

Ik neem aan dat je de launcher bedoelt (homescreen + app drawer).
Deze werkt out-of-the-box wel goed, maar komt soms wat schokkerig over.
Dat is echter opgelost met wat fixes die op Modaco te vinden zijn.

De launcher van een HTC (HTC Sense) is echter ook niet via de Market te downloaden, van de LG dus ook niet.
Wel zijn er alternatieve launchers (zoals EDW Launcher of Launcher Pro) via de Market te downloaden en installeren.

Ikzelf hebt EDW Launcher geinstalleerd en dat werkt perfekt.
zegt me vrij weinig op t moment, ik bedoelde iig de skin als in het uiterlijk. had via dat sence dan denk ik een skin voor mn desire hd geinstalleed die veel netter eruit zag dan out of the box :P

• DeKoetsier
Jah dat kan ook, heb ik zelf niet gedaan. Dan moet je zogezegd in je ROM kloten:P
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:34:
[...]

zegt me vrij weinig op t moment, ik bedoelde iig de skin als in het uiterlijk. had via dat sence dan denk ik een skin voor mn desire hd geinstalleed die veel netter eruit zag dan out of the box :P
Ze zijn tussen neus en schaamlippen door ook met de SENSE 3.0 bezig voor andere mobieltjes.

[ Voor 71% gewijzigd door DeKoetsier op 19-04-2011 12:35 ]

• speedme
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:33:
[...]

telefoon leegmaken en de gewone apps eropzetten <3
Lees dit topic eens goed door, want al jouw vragen zijn al lang (en meerdere malen) aan bod gekomen.
Leer door te proberen en goed te lezen, er is zat informatie overal te vinden.

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:34:
[...]

Lees dit topic eens goed door, want al jouw vragen zijn al lang (en meerdere malen) aan bod gekomen.
Leer door te proberen en goed te lezen, er is zat informatie overal te vinden.
ik was tot pagina 13 gekomen en zag dat t tot 82 ging oid, dan word vragen toch makkelijker haha.
maar bedankt voor de hulp iig

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-12 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:40:
[...]

ik was tot pagina 13 gekomen en zag dat t tot 82 ging oid, dan word vragen toch makkelijker haha.
maar bedankt voor de hulp iig
Rechtsboven zit een zoekfunctie, die is ook erg handig. En met betrekking tot het rooten en freezen/verwijderen van apps, is het handig om dit topic: [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's goed door te lezen. Verder zou ik voor rooten enzo ook eens kijken op XDA en de fora van Modaco, hier is ook een heleboel informatie te vinden.

Verwijderd

Ik wou hem gaan rooten maar ik vind het programma super one click niet.

• Wouter64
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:50:
Ik wou hem gaan rooten maar ik vind het programma super one click niet.
Even Googelen doet wonderen:
http://www.androidworld.n...r-one-click-tutorial.html

Een hele tutorial + download link naar super one clock

Verwijderd

ow haha ik was dat in de android market aan het zoeken 8)7

Verwijderd

programma reageert niet als er staat waiting for device

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 13:35 ]

• DENNIS79
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:29:
programma reageert niet als er staat searching for device
Heb je onder "instellingen > Instellingen voor microSD en telefoongeheugen > usb alleen voor massaopslag" uitgevinkt? Als je die hebt aangevinkt gaat het niet werken...

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:29:
programma reageert niet als er staat waiting for device
Zou je het erg vinden als ik je vraag om niet in 2 topics dezelfde vragen te zitten stellen? ;)

[edit]
Ow ja, en ook geen meerdere post na elkaar te doen, daarvoor hebben ze de edit-functie hier uitgevonden :P

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 19-04-2011 13:38 ]

Verwijderd

nee dat staat uitgevinkt.

• DENNIS79
Heb je de nieuwste LG drivers geïnstalleerd op je computer?

Verwijderd

Er stond een link voor drivers en die heb ik gedownload of dat de nieuwste zijn weet ik dus niet.

Maar ik heb het al gevonden. Je moest paar keer kabel eruit halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 13:48 ]

• Wouter64
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:43:
Er stond een link voor drivers en die heb ik gedownload of dat de nieuwste zijn weet ik dus niet.

Maar ik heb het al gevonden. Je moest paar keer kabel eruit halen.
Het artikel is van 10 maart, misschien dat er al nieuwe drivers zijn, dat is wel te googelen lijkt me.

-edit- nvm, zie dat je het al hebt opgelost ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter64 op 19-04-2011 13:51 ]

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Makkelijke keuze!
Gewoon ff wachten op de SGS 2 en wel om de volgende redenen:

1* Veel beter/duidelijker/helderder/energie-zuiniger scherm,
2* De uitvoering die in NL geleverd gaat worden heeft de betere (eigen Samsung) Exynos processor waarvan
de cores apart van elkaar kunnen werken op verschillende snelheid,
3* Grotere batterij dus te verwachten veel betere stand-by/gebruiksduur (zeker als de processor beter
gestuurd wordt),
4* Goede reputatie voor wat betreft de updates sinds Samsung de Galaxy S op de makt heeft gebracht

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
eh punt 4 gaat niet op. GB zijn ze op tijd mee, Froyo heeft heel lang geduurd (hopelijk hebben ze daar van geleerd)

• speedme
Punt 1 ben ik het ook niet mee eens hoor....ik vermoed dat de SAMOLED+ niet beter zal zijn dan het IPS scherm van de LG (in buitenlucht dan).

• Sheppie
Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik. Ik zat er ook aan te denken om een SGS II te nemen maar toen ik de grote van het scherm zag en wanneer die uit kwam haakte ik af. Gewoon geen zin om zo lang te wachten.

Want de O2X is afgezien van het scherm en batterij naar mijn mening nog steeds een top telefoon. Met de nieuwe 2.3 (of 2.4 ik weet t niet eens) word de batterij misschien wel beter benut.

Dit is natuurlijk maar mijn persoonlijke opvatting dan ;)

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Het is toch altijd een kwestie van smaak en wensen om voor de een of andere telefoon te kiezen?

Ik denk dat beide telefoons goed werkende telefoons zijn. Mijn reden om de LG te kopen was dat ik graag een nieuw speeltje wilde hebben, en deze op dat moment de snelste CPU/GPU had.

Enige tip die ik kan geven, lees een hoop reviews en misschien wat vergelijkingen en beslis zelf, ik weet niet wat jouw smaak en wensen zijn voor een telefoon?

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 20:56
frenneke schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:03:
Ja, dat klopt.
Het zip bestand staat op de externe SD, als ik met CWM een zip bestand wil selecteren krijg ik dus de melding cant mount/sdcard?
Probeer het eens zonder de usb kabel op de pc aangesloten te hebben aan de telefoon :)
Dus:
1 Telefoon loskoppelen van de pc
2 Telefoon rebooten in cwm
3 Nu zou het flashen wel moeten gaan. er zit in cwm ook ergens onder instellingen sdcard mounten dit kan je ook nog proberen. Als hij hem nu nog niet mount houd iets je sd card bezet. Haal dan de SD eruit stop hem er weer in en probeer weer te mounten met CWM.

ik heb even gekeken voor je en het mounten zit onder mounts and storage > mount /sdcard

https://www.afrikareisopmaat.nl

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
LG heeft misschien geen beste naam wat updates betreft, maar met Samsung gaat het al niet veel beter

dat van het "betere" scherm, ach, niet iedereen vond het scherm van de GS1 mooi, kwestie van smaak dus

kwa processor vind ik de LG helemaal prima, dat ding is zo snel, kan me niet sneller voorstellen :)

overigens, ik sloot net m'n telefoon aan, en toen meldde de lg suite een update?
heb niet zo'n zin om het te proberen, straks kan ik weer backups gaan terugzetten ofzo
welke update zou dat zijn?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Bebob_NL
Dat zal de baseband update zijn naar 20110405. Staat al aardig wat over in dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Bebob_NL op 19-04-2011 16:13 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• DeKoetsier
Even wat anders, ik heel leuk LG SUITE IV vanaf mijn telefoon geinstalled op mijn laptop. Maar als ik erop klik, krijg je heel mooi dat bewegende laad schermpje, vervolgens duurt het al lang voordat ik de suite krijg met nog steeds het laad schermpje ervoor. En zie ik dat erachter staat dat hij mijn telefoon zoekt. Dit duurt echt eeuwig. Wat doe ik hier verkeerd?:S

• Sheppie
Het schijnt dat de nieuwe baseband update ervoor zorgt dat er beter gesprekskwaliteit is en dat de batterij langer mee zou gaan. Ander gebruik ervan ofzo. Stond op modaco.

Gebruik m nu een dag of 2, maar aangezien ik nog weinig met de andere baseband heb gebeld weet ik het verschil niet
Geelco schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:15:
Even wat anders, ik heel leuk LG SUITE IV vanaf mijn telefoon geinstalled op mijn laptop. Maar als ik erop klik, krijg je heel mooi dat bewegende laad schermpje, vervolgens duurt het al lang voordat ik de suite krijg met nog steeds het laad schermpje ervoor. En zie ik dat erachter staat dat hij mijn telefoon zoekt. Dit duurt echt eeuwig. Wat doe ik hier verkeerd?:S
Ik heb dat ook maar ik gebruik de suite niet meer. Zou eerlijk gezegd niet weten waarvoor (afgezien van ROM update)

[ Voor 50% gewijzigd door Sheppie op 19-04-2011 16:17 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Kan die baseband update ook "over the air" of moet je daar perse de lg pc suite voor installeren?

• Bebob_NL
Voor zover ik weet kan het niet OTA. Ikzelf heb de Baseband en RIL gepushed via CWM aangezien mijn telefoon iedere keer aangaf dat er geen update beschikbaar was.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bebob_NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:25:
Voor zover ik weet kan het niet OTA. Ikzelf heb de Baseband en RIL gepushed via CWM aangezien mijn telefoon iedere keer aangaf dat er geen update beschikbaar was.
Thanx! :) Heb ik vanavond weer wat te doen. :)

• Sheppie
GateKeaper schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:31:
[...]

Thanx! :) Heb ik vanavond weer wat te doen. :)
Ik weet niet hoe het bij andere was maar die baseband update wist je internal SD e.d. bij het flashen, ik heb voor de zekerheid een volledige backup gemaakt maar niet gecontroleerd of dit wel echt gebeurt is omdat de backup na het flashen gelijk weer terug ging.

Just saying

• Bebob_NL
Sheppie schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet hoe het bij andere was maar die baseband update wist je internal SD e.d. bij het flashen, ik heb voor de zekerheid een volledige backup gemaakt maar niet gecontroleerd of dit wel echt gebeurt is omdat de backup na het flashen gelijk weer terug ging.

Just saying
Klopt! Je interne SD kaart (en dus al je instellingen en programma's) wordt inderdaad gewist. Ik heb een backup gemaakt met CWM en deze na de update van zowel de RIL als de baseband weer teruggezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Bebob_NL op 19-04-2011 16:46 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Maar het kan wel op de originele (gerootte) rom ? Niet dat ik daar een custom rom voor moet hebben?

• Sheppie
Als je het via de LG suite doet volgens mij niet maar ik weet t niet zeker via de manier hoe ik het heb gedaan.

http://android.modaco.com...release-1035-21-20110405/

Er staat hier niet specifiek bij dat je een custom rom moet hebben, dus dan loop je niet tegen problemen aan denk ik. Maar als je geen custom rom heb dan zou ik toch voor de LG manier gaan.

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:35
Bebob_NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:46:
[...]

Klopt! Je interne SD kaart (en dus al je instellingen en programma's) wordt inderdaad gewist. Ik heb een backup gemaakt met CWM en deze na de update van zowel de RIL als de baseband weer teruggezet.
Dat wist ik van 't weekend dus niet :(

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Bebob_NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:46:
[...]
NOT...

Ik heb 405 geflashed met de flash utility.. SD kaartje geheel intact gebleven. (voor de zekerheid wel een backup gemaakt.)

• Sheppie
Koriel schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:42:
[...]

NOT...

Ik heb 405 geflashed met de flash utility.. SD kaartje geheel intact gebleven. (voor de zekerheid wel een backup gemaakt.)
Was dit van je interne of externe SD kaart???? want ik zie wel overal berichten dat er een wipe plaats vind.

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:05:
[...]

Wat bedoel je nou? Er zit toch gewoon micro-usb op? :?
Welke kabel heb jij er bijgeleverd gekregen misschien? :P
Haha, Ja er zit micro usb op en die kabel heb ik ook gekregen.
Het was een antwoord op Max666 omdat hij een bluetooth toetsenbord en een usb muis erop wil aansluiten i.c.m. ubuntu.
Dus bedoelde ik dat de 2x geen normale usb heeft maar dat is dus een optie van het bluetooth toetsenbord dus kan het wel. ;) Ook met android trouwens.

• Bebob_NL
Koriel schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:42:
[...]

NOT...

Je Externe of Interne SD kaart? Ik heb het voor de duidelijkheid over de interne SD kaart. Je externe SD kaart blijft ongewijzigd.

• Bebob_NL
Volgens deze Deense site (google Translate) heeft LG aangegeven dat zij binnen zeer korte tijd een update zullen uitbrengen die de reboots en crashes moeten verhelpen. Volgens LG worden deze veroorzaakt door een fout in de software. De patch zou deze moeten verlpen.

Fingers crossed!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bebob_NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:53:
Volgens deze Deense site (google Translate) heeft LG aangegeven dat zij binnen zeer korte tijd een update zullen uitbrengen die de reboots en crashes moeten verhelpen. Volgens LG worden deze veroorzaakt door een fout in de software. De patch zou deze moeten verlpen.

Fingers crossed!
Ik heb zo mijn vermoeden welke fout ze gaan herstellen.........

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-12 15:30
hehe "mjukvaruppdatering" = zachtewarenopwaardering

YouTube: Danish language

• max666
iemand al enig idee over het aantal video geheugen in de tegra 2 ik kan het echt nergens vinden

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
max666 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:49:
iemand al enig idee over het aantal video geheugen in de tegra 2 ik kan het echt nergens vinden
Uit mijn geheugen is van de 512mb geheugen wat er in de o2x zit 128mb gereserveerd voor de grafische chip. Dus maar 384mb werkgeheugen over voor apps. Heb helaas geen source voor je, maar wie weet helpt dit.

• max666
erg bedankt maar dat is ram geheugen x] geen video geheugen volgens mij is die 128mb voor android

Verwijderd

Idd RAM geheugen maar hij verteld je dat daarvan dus 128MB is gereserveerd voor videogeheugen. Maar volgens mij gaat het nog steeds werken als er zo'n ROM komt die ervoor aangepast is. ;)
Weet niet of die er al is of dat dat gaat gebeuren.
Quacka schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:59:
[...]

Ik heb zo mijn vermoeden welke fout ze gaan herstellen.........
Dat zal vast een fix zijn voor deze bug. :P Gaat dan toch weer de goede kant op met LG als dit waar is. :)
quote: deense site
LG has posted the following statement to Mobilsiden.dk:

- "LG is aware that certain Optimus 2X users occasionally find that the product may freeze or turn off randomly. The Nordic market has been one of the first to sell Optimus 2X, and we have sold a considerable number of units. Return rates are low and within the error margin, and it is only a limited number of customers who have experienced the situation. LG nevertheless regrets much the inconvenience this has caused.

We have found the cause of the problem and has developed a software update to remedy this. The update is currently being sent out in cooperation with our distributors. The timing of when the update will be available depends on the individual distributors.

LG strives to provide specimens of highest quality and are working hard to ensure that users have a continuous and good smartphone experience. We apologize again for the inconvenience. "

Within a short time, the software update will be released.

It is not yet clear when or how the update will be available to users - but most likely it will be just after Easter.

Læs mere: http://translate.googleus...8LL_OoHKm0g#ixzz1JzyQInHq
Dik gedrukte lijkt me niet waar, heb in NL iig al aardig wat berichten gelezen hierover en heb het zelf ook 1x gehad. En dat het homescreen eerst moet laden als je hem uit slaap haalt. Dan zie je alleen even de wallpaper voordat je wat kan doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 21:32 ]

• max666
oke dus als ik het goed begrijp gebruikt deze chip ramgeheugen als video geheugen? is dat niet vrij traag dan aangezien de ram ddr2 is ? lijkt me toch een aardige omweg of denk ik nou raar?

• Fire69
Er zijn toch ook genoeg pc's waarvan de onboard grafische chip een deel van het ram gebruikt?
Lijkt me niet zo heel vreemd dus.

Verwijderd

Ben echt super tevreden met mn 2x. Al veel negatiefs gehoord van lg in het verleden, maar dit is echt wel een top toestel imo. Ik ben ook zeer tevreden van het scherm, tekst is echt ongelooflijk scherp! Na enkele uren de 2x te hebben gebruikt en daarna terug op m‘n ipad 2 te gaan dacht ik zeker een half uur lang dat mijn ipad defect was lol.

• max666
Fire69 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:54:
Er zijn toch ook genoeg pc's waarvan de onboard grafische chip een deel van het ram gebruikt?
Lijkt me niet zo heel vreemd dus.
ja dat is waar maar mijn ervaring daarmee is dat het vrij sloom loopt en dat is dan ddr3 en dit is ddr2 maar het kan ook zijn dat dat aan mijn ouder computer lag ..

Verwijderd

Net de update gedaan via LG PC Suite.
App's en instellingen zijn bewaard gebleven alleen werkt de "home" knop niet meer als voorheen.
Geen idee of dat onderdeel van de update was, kan het nergens vinden in ieder geval.

Als je voorheen op de home knop drukte kreeg je de 3,5 of 7 verschillende screens in beeld om zo snel te navigeren, dat gebeurd nu niet meer. :(
En als je bijvoorbeeld op screen 5 zit en op home drukt gaat de foon wel naar het middelste screen alleen blijft het wallpaper gedeelte van screen 5 zichtbaar. Die centreert dus niet meer als je op home drukt.

Owja, en opstaren van de foon duurt stukken langer na de update, seconde of 35 krijg ik "System Checking" in beeld.

So, be prepared... :-(

Verwijderd

Update via Suite gedaan. Van versie V10a naar V10B met baseband 1035.21_20110405.
Alle widgets en apps zijn blijven staan. Alle data is behouden gebleven. Voor zekerheid heb ik Externe SD kaart eruit gehaald.
Nu afwachten of de problemen met auto reboot over zijn.....

Vanmiddag LG gebeld omdat site aangaf dat er een update beschikbaar was. NEE hoor... die is niet beschikbaar.... :( Waarom het dan op de site stond was onduidelijk. 8)7
Blij dat ik ben blijven proberen. :)

Verwijderd

ok ik kom even terug op de accuduur ervaringen na gebruik van APNdroid.

Mijn tip, Als je niet van internet direct afhankelijk bent(push ed.) neem deze gratis app dan.

Ik heb vandaag geinternet voor een half uur/3 kwartier over 3g
klein beetje whatsapp
muziek drie kwartier
diverse gesprekken
spel gespeeld 20 min.

Na het internetten direct apndroid de verbindingen uit laten zetten. Heb m vanmorgen om 04:40 uit de lader gehaald en op dit moment nog 35 procent over waar die gisteren al zo goed als dood was.

Doen dus!
Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.