Ik heb SlideIT geinstalleerd, dat is gelijk swype maar met de optie op een azerty keyboard in te stellen. Wel jammer dat in de belgische versie azerty niet standaard ondersteunt wordt.
Even een vraagje vooruitlopend op de gingerbread update. Ik heb mijn telefoon geroot en SNS er afgegooid, nou vraag ik mij af: gaat dat voor problemen zorgen als ik ga updaten? En krijg ik SNS dan weer terug? Of worden alleen de systeembestanden geupdate?
Verwijderd
Ik zou hem voor de zekerheid unrooten.
SNS is weer terug na de update en maakt niet uit als die er niet meer opstaat want bij een factory reset op 2.2.2 is die ook weer terug. Geen idee of hij daarna te rooten is want is 2.3.3. Dat is pas met zekerheid te zeggen als de update er is.
SNS is weer terug na de update en maakt niet uit als die er niet meer opstaat want bij een factory reset op 2.2.2 is die ook weer terug. Geen idee of hij daarna te rooten is want is 2.3.3. Dat is pas met zekerheid te zeggen als de update er is.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 00:49 ]
Zo apparaat is weer terug.
Werd er schijt zoek van dat hij elke keer uit vald.
Neem wel een Galaxy S 2, sjah het blijft LG natuurlijk...
Vind het ook niet vreemd dat er een VIP garantie bij zit nu... zeker nodig...
Werd er schijt zoek van dat hij elke keer uit vald.
Neem wel een Galaxy S 2, sjah het blijft LG natuurlijk...
Vind het ook niet vreemd dat er een VIP garantie bij zit nu... zeker nodig...
Hmmm... misschien dat ik geluk heb maar mijn toestel is nu na een weekje geen enkele keer uitgevallen. De batterij gaat goed mee. Alles draait soepel op stock ROM met root.... telefoongesprekken gaan goed (geluid niet super maar goed genoeg). Mwa, prima verder tot nu toe...
Stay young forever!
Mijn meisje heeft een LG Speed gekocht gisteren.
Mijn eerste indrukken:
- Mooi toestel wel
- Wel wat groot en dik (ivm SGS)
- Scherm valt iets tegen (ivm SGS)
- Retesnel wel (2450 out the box Quadrant, voor zover dat iets zegt).
Heb zelf een SGS (wel zuur dat mijn meisje een snellere telefoon heeft dan ik
) maar ben niet 100% overtuigd. Áls ik al zou upgraden (waartoe ik geen noodzaak zie gezien het feit dat mijn SGS met GB erg prettig werkt) dan zou ik liever even wachten op de SGS2.
Mijn eerste indrukken:
- Mooi toestel wel
Heb zelf een SGS (wel zuur dat mijn meisje een snellere telefoon heeft dan ik
Dankzij deze tip is het me toch gelukt.vickypollard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:23:
[...]
Je zou hem op Frans kunnen instellen (indien aanwezig), maar ik weet niet in hoeverre dat gevolgen heeft voor de autocorrectie.
Ik heb niet de telefoon op Frans ingesteld, die staan nog gewoon op Eglish US, maar bij het toestenbord heb ik in de Writing Language alles uitgevinkt behalve French.
Tadaa, azerty-toetsenbord
Enkel op de spatiebalk staat nu Espace, maar daar kan ik mee leven
Is er ook een mogelijkheid om bij LG aan te geven dat er nog een aantal vertaal fouten in het systeem zitten?
Tot nu toe ben ik er 2 tegen gekomen.
Als je de standaard sms app gebruikt, en je klikt dan op smiley's. Als je het geopende smiley's tab wilt sluiten staat er: "Dichtbij" in plaats van "Sluiten". Ik denk dat dit door de vertaling van "Close" komt.
Als je bij de agenda een nieuwe afspraak invoert staat er bij de tijden "Van" (wat goed is) en "Voor" (wat "Tot" moet zijn). Wat denk ik afkomt van "To".
Ergens vind ik dit wel grappig, maar het komt natuurlijk niet professioneel over van LG.
Als je de standaard sms app gebruikt, en je klikt dan op smiley's. Als je het geopende smiley's tab wilt sluiten staat er: "Dichtbij" in plaats van "Sluiten". Ik denk dat dit door de vertaling van "Close" komt.
Als je bij de agenda een nieuwe afspraak invoert staat er bij de tijden "Van" (wat goed is) en "Voor" (wat "Tot" moet zijn). Wat denk ik afkomt van "To".
Ergens vind ik dit wel grappig, maar het komt natuurlijk niet professioneel over van LG.
Volgens mij zijn die vertaalfouten nu opgelost in de laatste update. (10b)
Daarnaast over het scherm: in zonlicht heb ik nog nooit een betere scherm meegemaakt. Alles is gewoon goed en duidelijk zichtbaar.
Daarnaast over het scherm: in zonlicht heb ik nog nooit een betere scherm meegemaakt. Alles is gewoon goed en duidelijk zichtbaar.
Mijn vriendin heeft juist de SGS, en in vergelijking daarmee is mijn LG2X ietsje dikker, en heeel iets langer, scheelt bijna niets... En ik vind het scherm van mijn LG juist fijner/mooier ...418O2 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:25:
Mijn meisje heeft een LG Speed gekocht gisteren.
Mijn eerste indrukken:
- Mooi toestel wel
En dat over die snelheid, leuk dat je dat met die quadrantscores weergeeft, maar t gaat er mij juist om dat de telefoon gewoon soepeler werkt (in elk opzicht), en dat doet de LG ook beter dan de SGS.
Verwijderd
Is toch eigenlijk van de zotte dat er steeds met de 2X iets mis is....
Hier is na 2 keer omruilen met VIP het spontaan rebooten minder, nog maar 3 keer gebeurd sinds 2 weken...maar slaat hij nu steeds compleet vast (soms zelfs 3 keer per dag) en moet het uithalen van de batterij het weer tot een werkend mobieltje maken...doodziek word ik er van...mijn 3e telefoon al in één maand en nog werkt hij niet zoals je mag verwachten !!! grrrr
LG...tsss..what was i thinking!
Bagger....
Hier is na 2 keer omruilen met VIP het spontaan rebooten minder, nog maar 3 keer gebeurd sinds 2 weken...maar slaat hij nu steeds compleet vast (soms zelfs 3 keer per dag) en moet het uithalen van de batterij het weer tot een werkend mobieltje maken...doodziek word ik er van...mijn 3e telefoon al in één maand en nog werkt hij niet zoals je mag verwachten !!! grrrr
LG...tsss..what was i thinking!
Bagger....
Dat zou kunnen. Ik heb er niet echt mee gespeeld, gewoon ff snel wat rondgeklikt. Ik zal de schermen nog eens goed vergelijken. Het is nog steeds amoled vs LCD natuurlijk. De SGS vind ik wel subtiel vormgegeven, door de vormen en het gewicht vind ik de LG vrij 'lomp' in vergelijk met de galaxy S. Maar dat is natuurlijk subjectief.Killed-1 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:08:
[...]
Mijn vriendin heeft juist de SGS, en in vergelijking daarmee is mijn LG2X ietsje dikker, en heeel iets langer, scheelt bijna niets... En ik vind het scherm van mijn LG juist fijner/mooier ...
Ja 't is logsch dat hij sneller is. Dat zeg ik toch ook?En dat over die snelheid, leuk dat je dat met die quadrantscores weergeeft, maar t gaat er mij juist om dat de telefoon gewoon soepeler werkt (in elk opzicht), en dat doet de LG ook beter dan de SGS.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2011 13:02 ]
Spijtig dat jouw toestel zo maf doet... heb je nog custom roms of andere zaken ermee gedaan? Mijn 2x nog steeds prima.. Net navigatie gebruikt in volle zon achter vooruit en prima... tussendoor nog even mailtje geopend, alles soepel en snel. Geen enkele krimp of zucht. Ook geen reboots of hangers gehad nog....
Hoop voor je dat je derde toestel in orde is (en dat mijn toestel geen gekke dingen krijgt ;-).
Hoop voor je dat je derde toestel in orde is (en dat mijn toestel geen gekke dingen krijgt ;-).
Stay young forever!
De SGS heeft dan welliswaar een Amoled scherm, maar de 2X heeft een IPS scherm (zelfde als in de iPhone 4 gebruikt wordt) met gorilla glas. Het scherm van de 2X is juist veel beter dan die van de SGS, omdat in felle zon het scherm nog goed is af te lezen (en dat is bij de SGS niet). Ook zijn de kleuren van de SGS met zijn Amoled scherm veel te verzadigt/hard.418O2 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:01:
[...]
Dat zou kunnen. Ik heb er niet echt mee gespeeld, gewoon ff snel wat rondgeklikt. Ik zal de schermen nog eens goed vergelijken. Het is nog steeds amoled vs LCD natuurlijk. De SGS vind ik wel subtiel vormgegeven, door de vormen en het gewicht vind ik de LG vrij 'lomp' in vergelijk met de galaxy S. Maar dat is natuurlijk subjectief.
En de SGS is mij veel te plastic-achtig, heel licht.
De 2X voelt gewoon beter in de hand, zwaarder.
Waardoor een degelijker gevoel geeft.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik ga ze nog even vergelijken. Als je de SGS in de zon gebruikt, heb je dan de backlight all-out?speedme schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:21:
[...]
De SGS heeft dan welliswaar een Amoled scherm, maar de 2X heeft een IPS scherm (zelfde als in de iPhone 4 gebruikt wordt) met gorilla glas. Het scherm van de 2X is juist veel beter dan die van de SGS, omdat in felle zon het scherm nog goed is af te lezen (en dat is bij de SGS niet). Ook zijn de kleuren van de SGS met zijn Amoled scherm veel te verzadigt/hard.
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind de LG log en dik. Vind een lichte dunne telefoon fijner in de hand liggen. voelt wellicht minder degelijk aan, maar hij kan wel wat hebben ( weet ik uit ervaring )En de SGS is mij veel te plastic-achtig, heel licht.
De 2X voelt gewoon beter in de hand, zwaarder.
Waardoor een degelijker gevoel geeft.
Vandaag de baseband geupdate van van 20110223 naar 20110405 via de handleiding op xda aangezien LG update er heilig van overtuigd is dat ik al de laatste versie heb. Via ClockWorkMod een backup gedaan, procedure doorlopen zoals in de hiervoor genoemde link en daarna weer de abckup teruggezet met CWM. Alles is vloeiend verlopen en ik heb nu een nieuwe baseband terwijl mijn telefoon verder nog in "oude staat" verkeerd
.
Een paar punten:
* Als je je telefoon aansluit voordat je gaat flashen dan worden er 3 onderdelen gedetecteerd door Win7 (x64). Slechts twee installeerder bij mij correct, de derde (ik geloof het modem) faalde. DIt is niet erg, je kan gewoon flashen.
* Bij het terugzetten van je backup duurt het een tijd voordat CWM ook echt begint. Het MD5 checken duurt een paar minuten en gedurende die tijd lijkt je telefoon niets te doen.
* Het flashen van de firmware duurt 2 minuten en 56 seconden als alles is goed gegaan.
* Start het flash programma op als Administrator
Een aantal mensen geven aan dat na deze update de gesprekskwaliteit is verbeterd en dat de GPS een snellere fix heeft. Ik ga het vandaag testen:)
Naast het updaten van je baseband moet je ook je Radio Interface Layer updaten.
Ook dit kan via CWM, zie hier de instructies op Modaco.
Een paar punten:
* Als je je telefoon aansluit voordat je gaat flashen dan worden er 3 onderdelen gedetecteerd door Win7 (x64). Slechts twee installeerder bij mij correct, de derde (ik geloof het modem) faalde. DIt is niet erg, je kan gewoon flashen.
* Bij het terugzetten van je backup duurt het een tijd voordat CWM ook echt begint. Het MD5 checken duurt een paar minuten en gedurende die tijd lijkt je telefoon niets te doen.
* Het flashen van de firmware duurt 2 minuten en 56 seconden als alles is goed gegaan.
* Start het flash programma op als Administrator
Een aantal mensen geven aan dat na deze update de gesprekskwaliteit is verbeterd en dat de GPS een snellere fix heeft. Ik ga het vandaag testen:)
Naast het updaten van je baseband moet je ook je Radio Interface Layer updaten.
Ook dit kan via CWM, zie hier de instructies op Modaco.
[ Voor 12% gewijzigd door Bebob_NL op 15-04-2011 18:32 . Reden: Extra opmerking over de RIL ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Ik heb zelf een 2X, maar een tijdje een SGS gehad en op beiden heb ik gewoon het scherm normaal aan.418O2 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:24:
[...]
Ik ga ze nog even vergelijken. Als je de SGS in de zon gebruikt, heb je dan de backlight all-out?
Dan is de 2X veel beter af te lezen in de buitenlucht (en al helemaal in de felle zon, niet dat we die veel hebben in NL maar toch...).
Ook de kleuren van de 2X vind ik persoonlijk mooier, omdat de kleuren van de SGS nogal erg hard waren
(rood is wel erg rood hoor en hetzelfde geld voor de andere kleuren, het deed soms pijn aan mijn ogen).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Ja bij mij nog niet hoor ik draai nog steeds 10a dacht ikTremio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:56:
Volgens mij zijn die vertaalfouten nu opgelost in de laatste update. (10b)
Hey Rick, in eerste instantie (stock rom) moest ik er ook om lachen dat er 'Dichtbij' stond bij de smilies. :-) Nu heb ik de MoDaCo custom rom geflashed (10b) en er staat nu gewoon sluiten.
Verwijderd
Vreemd, als ik bij LG mobile update op klantondersteuning klik en dan op ondersteund model zie ik bij NLD v10a staan en bij Europe Open v10b. De software herkent hem als v10a.
Maar, en nu komt het vreemde, als ik op geschiedenis bijwerken klik zegt 'ie dat ik v10b al heb gehad.
Maar, en nu komt het vreemde, als ik op geschiedenis bijwerken klik zegt 'ie dat ik v10b al heb gehad.
Hmm.. bij mij dus ook. Telefoon draait v10a zegt de telefoon zelf en de tool... maar bij geschiedenis bijwerken dan staat er v10b... maf.
Stay young forever!
Grappig, daar heb ik ze toevallig gisteren over gemaild. (via de site, met screenshot erbij)Ralf91 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:24:
Is er ook een mogelijkheid om bij LG aan te geven dat er nog een aantal vertaal fouten in het systeem zitten?
Verwijderd
Vergeet niet dat de Radio Layer Interface ook een update heeft gekregen door de officiele kanalen.Bebob_NL schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:30:
Vandaag de baseband geupdate van van 20110223 naar 20110405 via de handleiding op xda aangezien LG update er heilig van overtuigd is dat ik al de laatste versie heb. Via ClockWorkMod een backup gedaan, procedure doorlopen zoals in de hiervoor genoemde link en daarna weer de abckup teruggezet met CWM. Alles is vloeiend verlopen en ik heb nu een nieuwe baseband terwijl mijn telefoon verder nog in "oude staat" verkeerd.
Bij de custom roms wordt deze update meegenomen vanaf de modaco Fr12 update.
Wanneer je dus alleen de baseband flasht zit je nog met de oude interface en heb je mogelijk niet alle voordelen van de nieuwe baseband te pakken.
Het rijtje verbeteringen begon wel groot te worden, plus OC-kernels werken alleen met die MoDaCo-roms. En naar het zich laat aanzien duurt de Gingerbread-rom nog wel een paar maanden. Ik heb daarom zonet fr12 geflashed. Dat ging allemaal goed en gemakkelijk, ben nu alles aan het terugzetten met Ti-backup, en alle instellingen aan het herstellen. Wordt hij NOG sneller =D
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Is er eigenlijk een rom die 100% hetzelfde is als de stock voor wat betreft apps en zo?
Of hebben al die custom roms er dingen uitgelaten?
Hier vind je een stock ROM!Fire69 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:46:
Is er eigenlijk een rom die 100% hetzelfde is als de stock voor wat betreft apps en zo?
Hmm.. heeft iemand misschien een idee waarom updaten via de LG update tool of PC Suite niet wilt werken. Telefoon zegt dus gewoon v10a terwijl v10b als update beschikbaar is.. Net even op een andere PC de software geinstalleerd maar 't zelfde verhaal... Vreemd toch??
Stay young forever!
Verwijderd
Heb hem nu sinds dinsdag en ben er aardig tevreden mee.
Batterij gaat snel leeg, maar komt denk ik omdat ik hem nog net heb. Probeer 'm toch voller te houden m.b.v. JuiceDefender..
Niet geroot, heb er ook geen ervaringen mee en ook geen naasten die het hebben gedaan, dus wacht ik eventjes mee
Voor de rest is ie wel een paar keer vast gelopen, waardoor ik de batterij eruit moest halen om 'm weer werkend te krijgen, maar dit gebeurde ook tijdens het installeren van enkele apps.
Hoop dat de batterij snel verbeterd en dat ik 'm later nog wel ga rooten (:
Edit: ook loopt hij vast als hij aan de lader zit -.-
Batterij gaat snel leeg, maar komt denk ik omdat ik hem nog net heb. Probeer 'm toch voller te houden m.b.v. JuiceDefender..
Niet geroot, heb er ook geen ervaringen mee en ook geen naasten die het hebben gedaan, dus wacht ik eventjes mee
Voor de rest is ie wel een paar keer vast gelopen, waardoor ik de batterij eruit moest halen om 'm weer werkend te krijgen, maar dit gebeurde ook tijdens het installeren van enkele apps.
Hoop dat de batterij snel verbeterd en dat ik 'm later nog wel ga rooten (:
Edit: ook loopt hij vast als hij aan de lader zit -.-
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 17:23 ]
IK heb hem nu 1 dag en heb buiten defecte oortjes nog geen probleem mee gehad.
Echter zag ik in de review dat het beeld bij de videospeler happert. Ik dacht: dat zal wel zijn omdat het 1080p is. Ik heb nu om mijn eigen 2X een 720p film proberen af te spelen. Hij blijft continu happeren.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Echter zag ik in de review dat het beeld bij de videospeler happert. Ik dacht: dat zal wel zijn omdat het 1080p is. Ik heb nu om mijn eigen 2X een 720p film proberen af te spelen. Hij blijft continu happeren.
Lees de thread maar door. 720p speelt ie niet af. Dit heeft er mee te maken dat de video players (nog) geen ondersteuning hebben voor de Tegra 2 chipset. Decoden moet dus via de CPU en die is daar niet snel genoeg voor.2Silent schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:43:
IK heb hem nu 1 dag en heb buiten defecte oortjes nog geen probleem mee gehad.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
ah verdorie. sorry, ik zal dat stuk overgeslagen hebbenBebob_NL schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:10:
[...]
Lees de thread maar door. 720p speelt ie niet af. Dit heeft er mee te maken dat de video players (nog) geen ondersteuning hebben voor de Tegra 2 chipset. Decoden moet dus via de CPU en die is daar niet snel genoeg voor.
kan ie dan wel 1080p afspelen? want die voorbeeldfilmpjes gaan zeer vlot ('k zal ondertussen eens zoeken in de thread)
Hangt van de bitrate af. Een willekeurige serie in 720p zal hij zeker niet afspelen. De 1080p filmpjes die de 2X wel afspeelt hebben allemaal een lage bitrate, net als de filmpjes die je zelf opneemt met de camera. Enige oplossing is recoden van de file naar mp4 formaat....2Silent schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:12:
[...]
ah verdorie. sorry, ik zal dat stuk overgeslagen hebben
kan ie dan wel 1080p afspelen? want die voorbeeldfilmpjes gaan zeer vlot ('k zal ondertussen eens zoeken in de thread)
[ Voor 5% gewijzigd door Bebob_NL op 15-04-2011 18:19 ]
Omdat ik de hype rondom de iPhone 4 niet begreep (en nog steeds niet begrijp trouwens), heb ik sinds november naast m'n SGS die ik sinds juni heb, ook een iPhone 4 gekocht om zelf te kunnen vergelijken.speedme schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:21:
[...]
De SGS heeft dan welliswaar een Amoled scherm, maar de 2X heeft een IPS scherm (zelfde als in de iPhone 4 gebruikt wordt) met gorilla glas. Het scherm van de 2X is juist veel beter dan die van de SGS, omdat in felle zon het scherm nog goed is af te lezen (en dat is bij de SGS niet). Ook zijn de kleuren van de SGS met zijn Amoled scherm veel te verzadigt/hard.
[...]
Over het scherm van de iPhone 4 kan ik kort zijn: Is duidelijk minder mooi/helder/duidelijk voor dagelijks gebruik dan van de SGS
Voor uitsluitend tekst lezen is het beeld wel scherper, maar wie doet dat nu?
En over smaak kan je blijven twisten
Persoonlijk vind ik de kleurweergave van de SGS veruit superieur aan alle andere telefoons (en ja helaas ook beter dan van de iPhone 4 met Retina display)
Dat het scherm beter leesbaar is in de volle zon is een fabel;
Beide schermen zijn (bijna) onleesbaar in de zon, zelfs op max. helderheid
Voor mij is het duidelijk: De iPhone 4 gaat straks weg als de SGS-2 leverbaar is!
Bedankt. Meteen gedaan en mijn post aangepast. Voor diegene die het zich afvraagt waar welke info te vinden is:Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:12:
[...]
Vergeet niet dat de Radio Layer Interface ook een update heeft gekregen door de officiele kanalen.
Bij de custom roms wordt deze update meegenomen vanaf de modaco Fr12 update.
Wanneer je dus alleen de baseband flasht zit je nog met de oude interface en heb je mogelijk niet alle voordelen van de nieuwe baseband te pakken.
Baseband 20110405
Radio Interface Layer update
LG zou fatsoenlijke drivers moet implementeren (die ze denk ik weer van NVIDIA moeten krijgen).2Silent schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:25:
oke bedankt! is het dus wachten op een update van lg of een update van de mediaspelers?
[ Voor 16% gewijzigd door Bebob_NL op 15-04-2011 18:39 ]
Verwijderd
Verwijder ik hem weer
Blij nu?
Blij nu?
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 19:24 ]
@909Skill: Welkom op GOT
Ik ben blij voor je dat je zo enthausiast bent over de 2X, maar zou je dat dan wel in fatsoenlijk Nederlands met ons willen delen? Daarnaast voegt je post, waarvan ik sommige zinnen zeker 3 x heb moeten lezen, niet heel veel toe.
Ik ben blij voor je dat je zo enthausiast bent over de 2X, maar zou je dat dan wel in fatsoenlijk Nederlands met ons willen delen? Daarnaast voegt je post, waarvan ik sommige zinnen zeker 3 x heb moeten lezen, niet heel veel toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Bebob_NL op 15-04-2011 19:00 ]
Mja, sorry, ik zie nu dat ik mijn post een beetje onduidelijk heb gesteld.
Is er een custom rom (met fixes en updates etc.) waarbij wel alles voor de rest origineel is aan de stock rom?
Ik heb nu de telefoon in Rome, maar er vallen me een aantal dingen op.
-internet weigeert soms enigste manier is telefoon opnieuw opstarten
-ik kan geen aps vinden die mijn data verbruik kunnen bij houden(werkt dit wel met de modaco rom?)
-wifi van hotels werken niet, maar wel op mijn ipad(ligt aan inlog methode denk, maar wel jammer)
-niet alle bluetooth werkt met de telefoon.
Ik vroeg me af of de custom rom wat van deze problemen weg nam.
-ik kan geen aps vinden die mijn data verbruik kunnen bij houden(werkt dit wel met de modaco rom?)
-wifi van hotels werken niet, maar wel op mijn ipad(ligt aan inlog methode denk, maar wel jammer)
netsentry of 3g watchdog proberen voor het bijhouden van data gebruikREDSD schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:07:
Ik heb nu de telefoon in Rome, maar er vallen me een aantal dingen op.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Hoi, Even een filmpje, hoe sterk het scherm is van de LG wel grappig om te zien.
Test YouTube: LG Optimus 2x Display Scratch Test En wat is Gorilla glass YouTube: Gorilla Glass Test. Smashing!
Gr...
Test YouTube: LG Optimus 2x Display Scratch Test En wat is Gorilla glass YouTube: Gorilla Glass Test. Smashing!
Gr...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 22:59 ]
Bedankt, netsentry lijkt wel goed te werken inderdaad.Megapaul schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:24:
[...]
netsentry of 3g watchdog proberen voor het bijhouden van data gebruik
Ik draai nu een paar uurtjes fr12, maar ik moet zeggen: ik merk geen verschil qua snelheid. De scores in Quadrant zijn wel hoger, maar in het dagelijks gebruik is er echt niets sneller, althans niet dat ik kan ontdekken. Alleen de standaard Android launcher is wel vloeiender met de homescreens dan die van LG, maar de app drawer werkt daar weer minder goed. Binnenkort maar eens een OC-kernel proberen, kijken of dat helpt.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nee die is er niet, die moet je zelf maken via online kitchen. Wat je wel kan doen is de fixes die op modaco forum staan over de stock heen zetten. Ext4, SQLfix en odex fix. Dan zal je orginele ROM zoiezo al wat soepeler lopen.Fire69 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:17:
[...]
Mja, sorry, ik zie nu dat ik mijn post een beetje onduidelijk heb gesteld.
Is er een custom rom (met fixes en updates etc.) waarbij wel alles voor de rest origineel is aan de stock rom?
Ah, ok, dan ga ik dat even testen, thanks! 
[edit]
sql en odex staan erop, je ziet serieus verschil in de UI, niet meer schokkerig!
[edit2]
ik heb het htc-keyboard van hier geinstalleerd: http://android.modaco.com...l-repacked-for-the-blade/
Azerty-toetsenbord zonder Franse tekst!!
[edit]
sql en odex staan erop, je ziet serieus verschil in de UI, niet meer schokkerig!
[edit2]
ik heb het htc-keyboard van hier geinstalleerd: http://android.modaco.com...l-repacked-for-the-blade/
Azerty-toetsenbord zonder Franse tekst!!
[ Voor 98% gewijzigd door Fire69 op 16-04-2011 00:18 ]
Sinds vandaag werkt mijn Gmail push niet meer... Manual refreshen gaat nog gewoon, maar ik krijg geen push notifications. Niks veranderd aan de settings oid. Wtf?
Had hetzelfde, ben er niet achter gekomen hoe het kwam al was het wel toevallig na een baseband update. Heb maar een whipe gedaan + herinstall van mijn rom, had geen zin in rare settings die moeilijk dedenSytseHartvelt schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 03:01:
Sinds vandaag werkt mijn Gmail push niet meer... Manual refreshen gaat nog gewoon, maar ik krijg geen push notifications. Niks veranderd aan de settings oid. Wtf?
[ Voor 3% gewijzigd door Snuffert op 16-04-2011 15:08 ]
hmz...
Verwijderd
hoi
heb mn toestel nu ook zojuist geroot, was eerst aan het twijfelen of ik het zou doen, maar leek makkelijker dan ik dacht met volgen van de stappen op xda...nu juist een vraagje, als je nu een prog installeert dan gaat die deze op het intern geheugen plaatsen, kan je dat niet veranderen zodat ie deze op het extern micro sd installeert ,, punt is dat ik vandaag navigon erop heb staan, en zoals de prog als mappen staan op het interne, net zoals copilot idem,,, maar als ik het mapje van intern naar extern verplaats dan vind m de kaarten niet (heb deze vraag ook gesteld bij topic accessoires) maar dan verwijzen ze me naar hier . nu ik weet niet of de root daar iets kan aan veranderen, ben al blij dat ik al zover ben dat ik mn toestel geroot heb en enkelle apps bevroren heb,, ben maar een amateurke in vergelijking met anderen hier
ondertussen probeer en zoek ik verder ...
heb mn toestel nu ook zojuist geroot, was eerst aan het twijfelen of ik het zou doen, maar leek makkelijker dan ik dacht met volgen van de stappen op xda...nu juist een vraagje, als je nu een prog installeert dan gaat die deze op het intern geheugen plaatsen, kan je dat niet veranderen zodat ie deze op het extern micro sd installeert ,, punt is dat ik vandaag navigon erop heb staan, en zoals de prog als mappen staan op het interne, net zoals copilot idem,,, maar als ik het mapje van intern naar extern verplaats dan vind m de kaarten niet (heb deze vraag ook gesteld bij topic accessoires) maar dan verwijzen ze me naar hier . nu ik weet niet of de root daar iets kan aan veranderen, ben al blij dat ik al zover ben dat ik mn toestel geroot heb en enkelle apps bevroren heb,, ben maar een amateurke in vergelijking met anderen hier
nou ja vergroten is een groot woord je telefoon word iig sneller door je batterij verbruik in de gaten te houden gaat in mijn geval mijn telefoon bijna 3 dagen mee nu.. en dan dagelijks uurtje internetten beetje readers lezen mail op push en wifi altijd aan..uurtje bellen en smsVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:45:
Zal het rooten en freezen van SNS(FB en Twitter) en F-secure o.a. de accuduur vergroten?
op 9 april stond dit op het forum:Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:19:
hoi
heb mn toestel nu ook zojuist geroot, was eerst aan het twijfelen of ik het zou doen, maar leek makkelijker dan ik dacht met volgen van de stappen op xda...nu juist een vraagje, als je nu een prog installeert dan gaat die deze op het intern geheugen plaatsen, kan je dat niet veranderen zodat ie deze op het extern micro sd installeert ,, punt is dat ik vandaag navigon erop heb staan, en zoals de prog als mappen staan op het interne, net zoals copilot idem,,, maar als ik het mapje van intern naar extern verplaats dan vind m de kaarten niet (heb deze vraag ook gesteld bij topic accessoires) maar dan verwijzen ze me naar hier . nu ik weet niet of de root daar iets kan aan veranderen, ben al blij dat ik al zover ben dat ik mn toestel geroot heb en enkelle apps bevroren heb,, ben maar een amateurke in vergelijking met anderen hierondertussen probeer en zoek ik verder ...
Voor de mensen die CoPilot Live gebruiken. Het is mogelijk om je maps te installeren op EXTERNE SD kaart .
Ik heb de volgende stappen gevolgd:
1. Installeer CoPilot Live maar start deze nog niet op.
2. Copieer een kleine map (met de extensie .PSD) (bijvoorbeeld de Benelux) op het interne geheugen (/SDCard/Copilot/Save).
3. Start CoPilot, de map wordt geinstalleerd (de PSD file kan je als een soort ZIP bestand beschouwen).
4. Sluit CoPilot af als je in het hoofdmenu bent.
5. Copieer het bestand user.cfg in /SDCard/CopIlot/ naar je desktop. Open met Notepad of Wordpad en pas in deze config file alle paden aan. Verander /SDCard/Copilot/* dus in /SDCard/_ExternalSD/CopIlot/*
6. Copieer de aangepaste user.cfg weer terug naar je telefoon over het oude bestand heen.
7. Verplaats alle mappen in /SDCard/CoPilot/ naar /SDCard/_ExternalSD/CoPilot/ behalve de map "MAPS" en "LOG".
8. Start CoPilot weer op. Als het goed is worden een paar bestanden opnieuw geinstalleerd.
9. Als je nu andere kaarten wil installeren (bijvoorbeeld West Europa van 2.7GB), dan kan je deze plaatsen in /SDCard/_ExternalSD/CoPilot/save/. Als je CoPilot daarna opstart dan wordt deze automatisch geinstalleerd op de Externe SD kaart.
10. Klaar!
Verwijderd
[quote]frenneke schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:36:
[...]
op 9 april stond dit op het forum:
Voor de mensen die CoPilot Live gebruiken. Het is mogelijk om je maps te installeren op EXTERNE SD kaart .
thx Frenneke, te laat gezien, had ondertussen bij topic accessoires ook al de tip gekregen! thx!
het is ondertussen gelukt, wat meer ruimte nu!!
[...]
op 9 april stond dit op het forum:
thx Frenneke, te laat gezien, had ondertussen bij topic accessoires ook al de tip gekregen! thx!
het is ondertussen gelukt, wat meer ruimte nu!!
Begin dit toestel steeds minder leuk te vinden... 
Gisteren gaan slapen om middernacht, batterij op 75%
Deze morgend sta ik op, zet hem aan en krijg de melding dat hij aan de lader moet omdat er minder dan 15% overblijft
Waarom kon ik nou niet terug een HTC krijgen op mijn werk...
Deze morgend sta ik op, zet hem aan en krijg de melding dat hij aan de lader moet omdat er minder dan 15% overblijft
Ik raad je eens aan om je wifi uit te zetten snachts want dat gebruik je toch eigenlijk niet en brightness ook uit. De mijne staat nu al 33 uur aan en heb nog 36% over namelijk (zonder juice defender of wat dan ook). Wat ook helpt is om als je SetCPU te kopen daar mee kan je profiel aanmaken dat als scherm uit gaat processor op 256Mhz gaat lopen.Fire69 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:01:
Begin dit toestel steeds minder leuk te vinden...
idd ik heb na 3 dagen zonder stroom ook nog steeds 35% over gewoon setcpu erop en zo werkt prima tevens gaat wifi automatisch in standby als het goed is dus dit zou geen drain moeten veroorzaken maar probeer 3g wel te vermijden als het niet nodig is ook kan het zijn dat je in een gebied zit waar je tussen 2 zendpalen in hangt dus is het misschien verstandig om in je settings na te kijken of het verstandig is om naar een 2g netwerk over te schakelen(dit om receptie pingpong tussen de masten te voorkomen) ook gps is onnodige luxe om steeds aan te hebben dit kan je ook uitschakelen zonder al te veel problemen deze kleine tweaks leveren veel winst op in stroom behoud.WeAreLegion schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:34:
[...]
Ik raad je eens aan om je wifi uit te zetten snachts want dat gebruik je toch eigenlijk niet en brightness ook uit. De mijne staat nu al 33 uur aan en heb nog 36% over namelijk (zonder juice defender of wat dan ook). Wat ook helpt is om als je SetCPU te kopen daar mee kan je profiel aanmaken dat als scherm uit gaat processor op 256Mhz gaat lopen.
Wifi of Bluetooth stonden zelfs niet aan. 
En brightness doet volgens mij ook niet veel als het scherm 10u uitstaat
Ik moet echt geen telefoon hebben waarvoor ik extra software moet kopen zodat hij 's nachts niet zou leeglopen!
Heb het nu getest, hij verliest 10% per uur. Gewoon in standby, hij ligt hier niks te doen en dan nog 10% kwijtspelen per uur!!!
Maandag bel ik de VIP-service om hem te laten wisselen voor het camera-probleem.
Ik zie wel of die nieuwe het ook heeft. Zo ja gaat hij gewoon retour naar mijn werk!
Ik moet echt geen telefoon hebben waarvoor ik extra software moet kopen zodat hij 's nachts niet zou leeglopen!
Heb het nu getest, hij verliest 10% per uur. Gewoon in standby, hij ligt hier niks te doen en dan nog 10% kwijtspelen per uur!!!
Maandag bel ik de VIP-service om hem te laten wisselen voor het camera-probleem.
Ik zie wel of die nieuwe het ook heeft. Zo ja gaat hij gewoon retour naar mijn werk!
setcpu is gratis te downloaden op xda maar goed ewm 10% is wel erg veel aangezien het een werk telefoon is weet ik niet of je hem rooten kan/mag maar zo ja zou ik dit ff doen en dan bijvoorbeeld die modaco fr8 erop zetten en dan in spareparts checken waardoor je batterij zo snel "sterft"maar goed als hij retour gaat hoop ik voor je dat je een goeie terug krijgt zonder dat probleem.
Waarom zetten jullie je telefoon niet gewoon uit 's nachts? Dan kan je ook niet wakker gebeld worden en het kost je minder batterij..
Is dat de enige setting die je hebt ingesteld of heb je nog meer settings?WeAreLegion schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:34:
[...]
Ik raad je eens aan om je wifi uit te zetten snachts want dat gebruik je toch eigenlijk niet en brightness ook uit. De mijne staat nu al 33 uur aan en heb nog 36% over namelijk (zonder juice defender of wat dan ook). Wat ook helpt is om als je SetCPU te kopen daar mee kan je profiel aanmaken dat als scherm uit gaat processor op 256Mhz gaat lopen.
Verwijderd
Man man man.... Waarom loopt mijn Lg Supper gewoon.......
Totaal geen last van niets!!
f12 rom erop gedaan en geroot, alles vanzelf sprekend.
Ik begrijp sommige mensen van hier niet hoor
Gewoon doet wat hier boven staat Fr12 rom en root de zooi.
Quadrant score 3300
Enne SetCPU hoef je niet te kopen gewoon even ''Goed Kijken'' waar je hack market kan vinden.
LoL
Mvg.
HaHa...
Totaal geen last van niets!!
Ik begrijp sommige mensen van hier niet hoor
Gewoon doet wat hier boven staat Fr12 rom en root de zooi.
Quadrant score 3300
Enne SetCPU hoef je niet te kopen gewoon even ''Goed Kijken'' waar je hack market kan vinden.
LoL
Mvg.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 13:26 ]
antivirus geactiveerd?Fire69 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:34:
Wifi of Bluetooth stonden zelfs niet aan.
Heb het nu getest, hij verliest 10% per uur. Gewoon in standby, hij ligt hier niks te doen en dan nog 10% kwijtspelen per uur!!!![]()
Emailsynchronisatie staat constant aan?
Constante twitter/facebook/etc synchronisatie?
Dat soort dingen vreten batterij. 's nachts je email checken is bijvoorbeeld totaal onnodig.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Misschien omdat de meeste mensen vinden dat een gekochte telefoon gewoon goed moet werken, of (net als ik) een eerste android hebben en niet weten hoe je andere ROM's erop moet zetten?Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:22:
Ik begrijp sommige mensen van hier niet hoor![]()
Gewoon doet wat hier boven staat F12 rom en root de zooi.
Quadrant score 3300![]()
LoL![]()
Mvg.HaHa...
Een telefoon die je koopt moet gewoon goed werken en normaal met een batterij omgaan.
Ik wacht op een normale update van LG in plaats van te hacken of te zoeken op pagina's waarbij ik door "uber techneuten" niet serieus genomen wordt als beginner......
Verwijderd
Even mijn ervaring erbij...
Ik ben van de 3g over gegaan naar dit toestel. Prachtig ding maar moest even wennen aan android. Behalve alle plussen zijn er 2 dingen waar ik echt boze oogjes van krijg...
1. Batterij. Alle onzindingen uit. Wifi, onbeperkt synchen ed. Batterij gaat echt te snel leeg. Tegelijkertijd heeft dit waarschijnlijk ook met mijn bereik te maken. De telefoon heeft bij mij bar slecht bereik. Ik woon in een huis van 2005 dus dat zal wel kunnen maar buiten maar een klein beetje beter. Het klopt inderdaad dat als je m op een bepaalde manier beetpakt je bereik drastisch daalt. Voorheen met de 3g nergens last van. Bij mij in de week dat ik hem heb "pas" 1x een spontane reboot.
Netwerk is t-mobile.
Nu lees ik trouwens dat die VIP service je gewoon een telefoon van een ander geeft klopt dat? En is het handig om m om te wisselen met dit probleem? Simkaart is wel verouderd en een nieuwe voor beter bereik zijn de meningen ook over verdeeld. Kan iemand trouwens een foto posten van de "nieuwe" simkaart?
Ik ben van de 3g over gegaan naar dit toestel. Prachtig ding maar moest even wennen aan android. Behalve alle plussen zijn er 2 dingen waar ik echt boze oogjes van krijg...
1. Batterij. Alle onzindingen uit. Wifi, onbeperkt synchen ed. Batterij gaat echt te snel leeg. Tegelijkertijd heeft dit waarschijnlijk ook met mijn bereik te maken. De telefoon heeft bij mij bar slecht bereik. Ik woon in een huis van 2005 dus dat zal wel kunnen maar buiten maar een klein beetje beter. Het klopt inderdaad dat als je m op een bepaalde manier beetpakt je bereik drastisch daalt. Voorheen met de 3g nergens last van. Bij mij in de week dat ik hem heb "pas" 1x een spontane reboot.
Netwerk is t-mobile.
Nu lees ik trouwens dat die VIP service je gewoon een telefoon van een ander geeft klopt dat? En is het handig om m om te wisselen met dit probleem? Simkaart is wel verouderd en een nieuwe voor beter bereik zijn de meningen ook over verdeeld. Kan iemand trouwens een foto posten van de "nieuwe" simkaart?
Dat is enige wat ik heb gedaan. Ik zet alleen wel wifi en brightness uit als ik me phone niet gebruik. Hij ging 48 uur mee met normaal gebruik vind het wel best verder.Jay_Snake schreef op zondag 17 april 2011 @ 08:50:
[...]
Is dat de enige setting die je hebt ingesteld of heb je nog meer settings?
Brightness uit, wat bedoel je daar precies mee? Gewoon de brightness zo laag mogelijk zetten? En ik heb nu ook Setcpu en dan voor tegra 2 gekozen (die zit immers in de 2X) en dan ook ingesteld dat de mhz 300 is als het scherm uit is. Ben benieuwd hoeveel verschil het maaktWeAreLegion schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:10:
[...]
Dat is enige wat ik heb gedaan. Ik zet alleen wel wifi en brightness uit als ik me phone niet gebruik. Hij ging 48 uur mee met normaal gebruik vind het wel best verder.
Gisteren van Enschede naar Den Haag op en neer met CoPilot navigatie. De interface van het programma is niet geweldig, maar hij bracht ons wel nauwkeurig van A naar B zonder GPS hick ups, crashes of ander falen. Een auto oplader is wel noodzakelijk. Het is toch opvallend dat zowel CoPilot als Navigon niet in de buurt komen van de gebruiksvriendelijkheid van TomTom. Zo laat Navigon niet zien hoe veel kilometer een bepaalde trip is als je deze pland en zijn de POI's verre van compleet.
Verwijderd
Dit is ook mijn eerste android telefoon dus weet niet helemaal hoe dat rooten moet.
Maar als door het rooten van je telefoon de accu langer mee gaat wil ik het wel proberen.
Want ik vind de accu echt slecht.
Maar als door het rooten van je telefoon de accu langer mee gaat wil ik het wel proberen.
Want ik vind de accu echt slecht.
Heb je gelijk in, maar helaas is LG het type fabrikant dat graag een toestel op de markt brengt, om daarna verder te gaan met de ontwikkeling van een volgend toestel.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:24:
[...]
Misschien omdat de meeste mensen vinden dat een gekochte telefoon gewoon goed moet werken, of (net als ik) een eerste android hebben en niet weten hoe je andere ROM's erop moet zetten?![]()
Een telefoon die je koopt moet gewoon goed werken en normaal met een batterij omgaan.
Ik wacht op een normale update van LG in plaats van te hacken of te zoeken op pagina's waarbij ik door "uber techneuten" niet serieus genomen wordt als beginner......
Zelfs simpele fouten worden niet hersteld. Ik begrijp best dat de 2.3 update wat moeilijker is, maar de fouten die Paul pas geleden heeft ontdekt, had LG vrij makkelijk kunnen oplossen.
Nu maakt het voor mij niet uit: Als t me gaat ergeren dan installeer ik wel een custom rom. Ik weet van mezelf dat ik voldoende verstand van IT hebt, maar zelfs ik heb nog al eens zitten klooien met het installeren. Met name de 1e keren (dat was met mijn vorige android). Ik kan me alleen voorstellen dat iemand met wat minder installatiekennis het al helemaal bijna onmogelijk is.
Wellicht dat inmiddels de belwinkeltjes op de hoek in dit gat gaan stappen en voor een lage prijs de installatie van custom roms gaan doen? Lijkt me een gat in de markt...
Hoe dan ook: Wil je een telefoon die voldoende geupdated wordt: kies dan bij Android voor Google, samsung of htc. Die hebben hun zaakjes redelijk voor elkaar.
Sony, LG en de budgetbouwers begrijpen er niets van.
Motorola volgens mij nog minder. Die updaten te weinig en maken het ook nog eens moeilijk om custom roms te installeren. Dan ben je in mijn ogen echt idioot bezig.
Verwijderd
Leuk LG nu 1 week in huis.
Elke dag diverse malen batterij eruit om toestelopnieuw te starten omdat hij nergens op reageerd.
Vandaag helemaal feest, toestel begint zich vanzelf te rebooten!!!!!
Vanavond dik een uur bezig geweest om hem uberhaupt te activeren.
Wat een bout toestel!!!!!!!!!
Elke dag diverse malen batterij eruit om toestelopnieuw te starten omdat hij nergens op reageerd.
Ik mag met het toestel doen wat ik wil, hij is gewoon echt helemaal van mijdazzle999 schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:32:
setcpu is gratis te downloaden op xda maar goed ewm 10% is wel erg veel aangezien het een werk telefoon is weet ik niet of je hem rooten kan/mag maar zo ja zou ik dit ff doen en dan bijvoorbeeld die modaco fr8 erop zetten en dan in spareparts checken waardoor je batterij zo snel "sterft"maar goed als hij retour gaat hoop ik voor je dat je een goeie terug krijgt zonder dat probleem.
Andere rom kan ik wel doen natuurlijk, maar vind het alles behalve normaal dat je zoveel moeite moet doen om een normaal werkende telefoon te krijgen...
Trouwens, vandaag is het helemaal omgekeerd, nu is er na 1u zelfs niet 1% af!
Ooit gehoord van de term 'standby zijn'?martynvs schreef op zondag 17 april 2011 @ 08:25:
Waarom zetten jullie je telefoon niet gewoon uit 's nachts? Dan kan je ook niet wakker gebeld worden en het kost je minder batterij..
Nope
Yep.Emailsynchronisatie staat constant aan?
Constante twitter/facebook/etc synchronisatie?
Twitter/facebook kan ik wel nog afzetten, maar ik ga niet elke ochtend/avond die mailsynchro aan/uitzetten hoor, da's gewoon te belachelijk voor woorden!
Mijn Blackberry doet dat ook, en die gaat makkelijk 3 dagen mee, inclusief gebruik overdag.Dat soort dingen vreten batterij. 's nachts je email checken is bijvoorbeeld totaal onnodig.
Die LG loopt gewoon leeg terwijl je erbij staat!
Nou, soms dan, want nu houdt hij het al een ganse dag vol... #onbetrouwbaarspul
Met ^^ dus...Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:24:
[...]
Misschien omdat de meeste mensen vinden dat een gekochte telefoon gewoon goed moet werken, of (net als ik) een eerste android hebben en niet weten hoe je andere ROM's erop moet zetten?![]()
Flashen ed is voor mij overigens geen probleem, mijn Touch HD vroeger flashte ik gemiddeld 1x/week.
Maar dat was niet omdat hij anders niet goed werkte, maar gewoon omdat het kon
Wow, even getest en inderdaad, zakt gewoon van 4 naar 2 blokjes als je je hand erover houdt achteraan!Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:47:
Even mijn ervaring erbij...
[...]Het klopt inderdaad dat als je m op een bepaalde manier beetpakt je bereik drastisch daalt...[...]
[/eindevanveeltelangepost]
Terugsturen dus. Je hebt vipservice. Dan heb je binnen een dag een andere.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:40:
Leuk LG nu 1 week in huis.
Maatje van me had dat ook de eerste dag, daarna was het over. Heb je er toevallig een sdkaary in? Zo ja, probeer dan eens zonder
Je kan met andere mail-programma's instellen welke uren niet gecontroleerd hoeft te worden.Fire69 schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:02:
Yep.
Twitter/facebook kan ik wel nog afzetten, maar ik ga niet elke ochtend/avond die mailsynchro aan/uitzetten hoor, da's gewoon te belachelijk voor woorden!
K9-mail bijvoorbeeld.
Bij mij controleert ie tussen 23:00 en 7:00 niet. Dat heeft er ook mee te maken dat ik wel eens een keer wakker ben geworden van een e-mailtje.
Ook controleert mijn telefoon om het halfuur. Dat is meer dan genoeg om snel te kunnen reageren. Sneller wordt toch niet verwacht als antwoord op een e-mail.
Ik hoef hier niets aan te doen. Het gaat perfect.
Jep, moet je maar geen smartphone willen met groot touchscreen. Elk voordeel heb z'n nadeel.... (johan cruijff als het goed is...)Mijn Blackberry doet dat ook, en die gaat makkelijk 3 dagen mee, inclusief gebruik overdag.
Die LG loopt gewoon leeg terwijl je erbij staat!
Een blackberry heeft een scherm van 1 bij 1 cm (
Mwaw. Deels heb je gelijk. Er is bijv een fout in de software gemaakt door LG, waardoor hij soms dingen gaat controleren, terwijl dit niet nodig is. Dus dan trekt de batterij ook sneller leeg. En wellicht zijn er nog wel meer fouten gemaakt, die nog niet ontdekt / verbeterd zijn.Nou, soms dan, want nu houdt hij het al een ganse dag vol... #onbetrouwbaarspul
Vaker is het gewoon toeval. Of is een applicatie toch open blijven staan, terwijl dat de bedoeling niet was.
Als je gewoon aanleert om elke dag je telefoon op te laden, dan heb je er ook niet zoveel last van.
Nou ja... ook deze telefoon heeft softwaregebreken, waardoor je eigenlijk iets zou moeten doen. Zeker als je je er zo aan stoort zoals jij. Of gewoon de aankoop ongedaan maken, als dat nog mogelijk is.Flashen ed is voor mij overigens geen probleem, mijn Touch HD vroeger flashte ik gemiddeld 1x/week.
Maar dat was niet omdat hij anders niet goed werkte, maar gewoon omdat het kon
De telefoon doet niet wat verwacht mag worden en LG is te sloom met updates. Lijkt me een hele reele reden om op te zeggen. En neem dan dus een telefoon van een fabrikant die wel regelmatig updates uitbrengt.
Maar goed: ik ben nog altijd ontzettend blij met mijn telefoon. Ik heb er relatief weinig ellende mee en het doet alles sneller dan ik verwacht van een telefoon.
Mijn 2-jaar-oude Touch HD kan wel een week in standby liggen met mail/twitter/facebook-synch. Waarom kan deze het dan niet?Quacka schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:58:
[...]
Je kan met andere mail-programma's instellen welke uren niet gecontroleerd hoeft te worden.
K9-mail bijvoorbeeld.
Bij mij controleert ie tussen 23:00 en 7:00 niet. Dat heeft er ook mee te maken dat ik wel eens een keer wakker ben geworden van een e-mailtje.
Ook controleert mijn telefoon om het halfuur. Dat is meer dan genoeg om snel te kunnen reageren. Sneller wordt toch niet verwacht als antwoord op een e-mail.
Ik hoef hier niets aan te doen. Het gaat perfect.
Scherm is niet echt van belang als het uit staat?Jep, moet je maar geen smartphone willen met groot touchscreen. Elk voordeel heb z'n nadeel.... (johan cruijff als het goed is...)
Een blackberry heeft een scherm van 1 bij 1 cm () en heeft een veel tragere processor. (die wel zuiniger is...) Weer elk voordeel heb z'n nadeel (meer snelheid -> sneller batterij leeg)
En ik dacht dat die dualcore net voordeliger ging zijn voor het stroomverbruik?
Tel elke dag aan de stroom vind ik prima, maar dan moet hij het wel van 's morgens tot 's avonds volhouden[...]
Mwaw. Deels heb je gelijk. Er is bijv een fout in de software gemaakt door LG, waardoor hij soms dingen gaat controleren, terwijl dit niet nodig is. Dus dan trekt de batterij ook sneller leeg. En wellicht zijn er nog wel meer fouten gemaakt, die nog niet ontdekt / verbeterd zijn.
Vaker is het gewoon toeval. Of is een applicatie toch open blijven staan, terwijl dat de bedoeling niet was.
Als je gewoon aanleert om elke dag je telefoon op te laden, dan heb je er ook niet zoveel last van.
Morgen bel ik de VIP voor mijn camera-probleem.Nou ja... ook deze telefoon heeft softwaregebreken, waardoor je eigenlijk iets zou moeten doen. Zeker als je je er zo aan stoort zoals jij. Of gewoon de aankoop ongedaan maken, als dat nog mogelijk is.
De telefoon doet niet wat verwacht mag worden en LG is te sloom met updates. Lijkt me een hele reele reden om op te zeggen. En neem dan dus een telefoon van een fabrikant die wel regelmatig updates uitbrengt.
Maar goed: ik ben nog altijd ontzettend blij met mijn telefoon. Ik heb er relatief weinig ellende mee en het doet alles sneller dan ik verwacht van een telefoon.
Als de nieuwe hetzelfde probleem heeft, flash ik wel eens een rom.
Als het dan nog niet gewoon goed gaat, gaat hij retour en zien we wel welk toestel ik neem.
Misschien mag ik een maandje (of 2) wachten, en dan neem ik gewoon de HTC Sensation
Geen idee.Fire69 schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:20:
[...]
Mijn 2-jaar-oude Touch HD kan wel een week in standby liggen met mail/twitter/facebook-synch. Waarom kan deze het dan niet?
Feit is dat android-smartphones vaak opgeladen moeten worden. De LG is daarin echt niet uniek te noemen.
Ja, in theorie zou een dualcore moeten helpen. Maar in de praktijk kan android 2.2 nog nauwelijks gebruik maken van de dualcore, waardoor deze voor niets draait. Het zal vanzelf wel beter worden.Scherm is niet echt van belang als het uit staat?
En ik dacht dat die dualcore net voordeliger ging zijn voor het stroomverbruik?
Maar naast dualcore is ook de kloksnelheid erg hoog. Veel hoger dan blackberry's.
En bij processors heeft een hogere kloksnelheid vaak een hoger energieverbruik. Zeker bij gelijkwaardige technieken.
Het scherm is niet van belang, maar als jij durft te beweren dat de telefoon in 1 nacht van 100% daalt naar 0%, dan wordt het tijd om LG te bellen voor een andere versie. Het zal dus zo zijn dat de telefoon al bijv voor de helft leeg is. Tja, android heeft iets vreemds en dat is dat de laatste helft van de batterij vaak een stuk sneller lijkt te gaan, als de 1e helft. Die ervaring heb ik althans en ik lees vaak dat andere mensen dezelfde ervaring hebben...
Dus het scherm speelt zeker wel een rol.
Dat moet ook zeker wel kunnen. Althans, ik heb er geen problemen mee. Natuurlijk niet als ik constant spellen speel, waarmee ik de processor flink belast. Dan voel ik de telefoon behoorlijk warm worden -> al een teken van groot energieverbruik.Tel elke dag aan de stroom vind ik prima, maar dan moet hij het wel van 's morgens tot 's avonds volhouden
Wellicht heb je dan inderdaad een slechte batterij, of een ander probleem met je telefoon.
Wat nog niemand heeft gevraagd:
Wat draai je verder nog voor bijzonders? Misschien kill je wel alle programma;s die daarna weer opgestart moeten worden en dan dus veel energie verbruiken.
Misschien heb je software geinstalleerd dat buggy is.
Misschien eens een factoryreset proberen, om mee te beginnen?
Qua updates zit je dan een stuk beter. Qua processor en scherm zal je hetzelfde probleem kunnen krijgen, al weet ik niet of de Sensation een Tegra 2-platform heeft. Tegra 2 heeft als nadeel dat de processorkernen niet onafhankelijk geklokt kunnen worden.Morgen bel ik de VIP voor mijn camera-probleem.
Als de nieuwe hetzelfde probleem heeft, flash ik wel eens een rom.
Als het dan nog niet gewoon goed gaat, gaat hij retour en zien we wel welk toestel ik neem.
Misschien mag ik een maandje (of 2) wachten, en dan neem ik gewoon de HTC Sensation
De telefoon lijkt het nu wel gewoon normaal te doen, hoewel ik helemaal niks gekilled of bij geinstalleerd heb.Quacka schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:39:
[...]
Wat nog niemand heeft gevraagd:
Wat draai je verder nog voor bijzonders? Misschien kill je wel alle programma;s die daarna weer opgestart moeten worden en dan dus veel energie verbruiken.
Misschien heb je software geinstalleerd dat buggy is.
Misschien eens een factoryreset proberen, om mee te beginnen?
Daarom dat ik het momenteel maar een onbetrouwbaar ding vind.
Ik had net een factory-reset gedaan, dus er stond nog helemaal niks extra op
We zien wel hoe het afloopt...
Accu moet altijd een paar cycles inkomen he.
Als je denkt dat je veel drain hebt, kan je battery mix even mee laten draaien (dag of twee) om te zien welke processen accutijd verbruiken
Als je denkt dat je veel drain hebt, kan je battery mix even mee laten draaien (dag of twee) om te zien welke processen accutijd verbruiken
Ik weet dat ik het ooit ergens gelezen heb, maar ik kan het nu totaal niet meer terug vinden...
Hoe kun je via Titanium backup, je back-ups op de externe SD kaart zetten, in plaats van de interne SD kaart? (Ik bedoel dus niet het interne geheugen. Dit omdat de LG O2x zowel intern geheugen heeft, als interne SD kaart, als externe SD kaart)
Hoe kun je überhaupt je apps op de externe SD kaart zetten?
Nogmaals, ik weet dat ik ergens het antwoor dheb gelezen, maar ik kan het na 2 uur zoeken niet meer terug vinden...
Hoe kun je via Titanium backup, je back-ups op de externe SD kaart zetten, in plaats van de interne SD kaart? (Ik bedoel dus niet het interne geheugen. Dit omdat de LG O2x zowel intern geheugen heeft, als interne SD kaart, als externe SD kaart)
Hoe kun je überhaupt je apps op de externe SD kaart zetten?
Nogmaals, ik weet dat ik ergens het antwoor dheb gelezen, maar ik kan het na 2 uur zoeken niet meer terug vinden...
Mijn accuduur is nu erg goed te noemen. 20 uur gaat hij zeker mee. Terwijl ik eerst 8 amper haalde. Het heeft 3 weken geduurd ongeveer.
Wat een drama!:P
Vriend van mij heeft een htc desire.. net 2 maanden..nu ineens zwart/witte strepen over het scherm ineens.. zonder er te hard op hebben gedrukt ofzo..het was echt BAM.. kapot:) Duurt 6 weken voor hij terug is..
Nu heeft hij een LG gekocht.. en hoppa..direct de VIP service maar gebeld want het toestel doet niets..gewoon dood..
Toen werd mij een iphone aangeboden bij Hi met een speciale aanbieding dat het toestel goedkoper is.. Terwijl ik eigenlijk android wilde heeft de verkoper me toch aan het twijfelen gebracht..
Mijn gedachten na al de verhalen in dit forum, zijn dat de LG alleen perfect is als je zelf kennis hebt en/of gebruik wil maken van rooting? En dat als ik de LG niet wil, dat ik dan moet wachten op de sgs II ..
Wat raden jullie mij in dit geval aan.. Ik heb zelf 0 kennis van rooting momenteel.. dus kiezen voor Iphone, sgs II, sgs I, of toch de LG?
Vriend van mij heeft een htc desire.. net 2 maanden..nu ineens zwart/witte strepen over het scherm ineens.. zonder er te hard op hebben gedrukt ofzo..het was echt BAM.. kapot:) Duurt 6 weken voor hij terug is..
Nu heeft hij een LG gekocht.. en hoppa..direct de VIP service maar gebeld want het toestel doet niets..gewoon dood..
Toen werd mij een iphone aangeboden bij Hi met een speciale aanbieding dat het toestel goedkoper is.. Terwijl ik eigenlijk android wilde heeft de verkoper me toch aan het twijfelen gebracht..
Mijn gedachten na al de verhalen in dit forum, zijn dat de LG alleen perfect is als je zelf kennis hebt en/of gebruik wil maken van rooting? En dat als ik de LG niet wil, dat ik dan moet wachten op de sgs II ..
Wat raden jullie mij in dit geval aan.. Ik heb zelf 0 kennis van rooting momenteel.. dus kiezen voor Iphone, sgs II, sgs I, of toch de LG?
Ik zeg Iphone als je echt niets aan wilt passen en alles in een keer goed wilt hebben. Je betaalt wat meer maar het werkt altijd zonder gerommel. Persoonlijk vind ik android leuker omdat het meer richting windows gaat (alles aanpassen, root, custom roms etc).
Hoewel ik moet zeggen dat de LG out of the box ook gewoon goed is, en als hij dat niet is moet hij omgeruild worden. Er zijn hier mensen die een Iphone hebben gehad en over zijn gegaan op deze en dat totaal niet als lastig hebben ervaren. De optimusu 2x is en blijft wel een stuk krachtiger dan de Iphone.
Hoewel ik moet zeggen dat de LG out of the box ook gewoon goed is, en als hij dat niet is moet hij omgeruild worden. Er zijn hier mensen die een Iphone hebben gehad en over zijn gegaan op deze en dat totaal niet als lastig hebben ervaren. De optimusu 2x is en blijft wel een stuk krachtiger dan de Iphone.
Ik zeg : LG O2x
de iPhone 4 is wel een goede telefoon en out-of-the-box erg goed werkbaar voor mensen die geen verstand hebben van telefoons, maar....
De LG O2x geeft je veel meer vrijheid in het aanpassen van de telefoon (tweaken) of dat nu rooten/custom roms is danwel gewoon via programma's waarvoor geen root nodig is.
Juist het tweaken/spelen met deze telefoon, maar de Android ervaring zoveel beter dan de iOS ervaring.
Ik kom ook van een iPhone 3G/4 en heb absoluut geen spijt van de overstap naar Android.
Sterker nog : ik ben juist blij van dat pokke iTunes af te zijn
t#^$ring, wat een schijt-programma is dat zeg !
de iPhone 4 is wel een goede telefoon en out-of-the-box erg goed werkbaar voor mensen die geen verstand hebben van telefoons, maar....
De LG O2x geeft je veel meer vrijheid in het aanpassen van de telefoon (tweaken) of dat nu rooten/custom roms is danwel gewoon via programma's waarvoor geen root nodig is.
Juist het tweaken/spelen met deze telefoon, maar de Android ervaring zoveel beter dan de iOS ervaring.
Ik kom ook van een iPhone 3G/4 en heb absoluut geen spijt van de overstap naar Android.
Sterker nog : ik ben juist blij van dat pokke iTunes af te zijn
t#^$ring, wat een schijt-programma is dat zeg !
Maar, als je nu 0 ervaring of kennis hebt van android rooting e.d.?
Ik hoor van alle kanten dat de LG ''niet-af'' is, geen updates, software niet stabiel, veel VIP service gebruikers enzo.. Al die bad reviews maken me een beetje bezorgd, dat als ik dit toestel neem dat ik dan niet tevreden ben na een paar weken door bugs ofzo..
Ten eerste heb je de VIP service, welke erg goed is (mocht de telefoon een defekt hebben).
Wel eisen dan dat je een NIEUWE wilt en geen gebruikte/refurbished telefoon.
En ten tweede is de LG O2x out-of-the-box een erg goede telefoon, laat je niet gek maken van de berichten hier. De meesten hier zijn tweakers die het uiterste van een hardware/telefoon willen. Een normale gebruiker zal zeker tevreden zijn (vermoed ik) over de LG O2x.
Het rooten/aanpassen van de telefoon is trouwens echt heel simpel en er is veel informatie over te vinden, incl. handleiding hoe het moet.
Door het rooten/aanpassen zul je nog meer plezier aan de LG O2x beleven, dan je ooit met de iPhone 4 zult ervaren.
In de Appstore van Apple, is Apple die de dienst uit maakt. Als zij menen dat er iets mis is met een programma (of dat nu terecht is of niet) dan wordt het programma al uit de Appstore gehaald of zelfs niet eens goed gekeurd door Apple.
Bij Android Market is dat absoluut niet het geval.
En als laatste heb je bij Android geen additioneel programma zoals iTunes nodig alles te synchroniseren. Dat gebeurd allemaal online met het Google account.
En ten tweede is de LG O2x out-of-the-box een erg goede telefoon, laat je niet gek maken van de berichten hier. De meesten hier zijn tweakers die het uiterste van een hardware/telefoon willen. Een normale gebruiker zal zeker tevreden zijn (vermoed ik) over de LG O2x.
Het rooten/aanpassen van de telefoon is trouwens echt heel simpel en er is veel informatie over te vinden, incl. handleiding hoe het moet.
Door het rooten/aanpassen zul je nog meer plezier aan de LG O2x beleven, dan je ooit met de iPhone 4 zult ervaren.
In de Appstore van Apple, is Apple die de dienst uit maakt. Als zij menen dat er iets mis is met een programma (of dat nu terecht is of niet) dan wordt het programma al uit de Appstore gehaald of zelfs niet eens goed gekeurd door Apple.
En als laatste heb je bij Android geen additioneel programma zoals iTunes nodig alles te synchroniseren. Dat gebeurd allemaal online met het Google account.
Mijn batterij lijkt ook wel goed te gaan na een weekje geburiken maar toch zijn er wat rarigheden in het verbruik.
Heb wel wat dingen aangepast. Ik draai de stock ROM v10a met root en heb volgende onderdelen gefreezed via ADB (en via Terminal Emulator met rootaccess)
LG clockweatherupdate gebeuren
LG SNS service
LG SmartShare (fluidmedia)
LG Chrismass wallpaper gebeuren
LG CarHome
LG F-Secure
Zo lijkt 3G verbinding soms nogal veel te gebruiken... af en toe schiet ik naar +100Ma/H verbruik zonder op standby... Bij 2G lijkt dit beter te gaan...
Wel handig trouwens. De battery monitor widget (gratis van de market) logt het verbruik in tabel en grafiek.
Ik zal morgen eens een grafiekje en tabel uploaden zodat men hier kan vergelijken.
Verder bevalt het toestel prima. Goed te tweaken en gaat straks met dev support alleen maar beter worden denk ik. Heb geen vastlopers of resets gehad waar ik iedereen over hoor.
het kan natuurlijk best zo zijn dat LG heeft 'gehaast' om deze telefoon op de markt te krijgen en zodoende kwaliteit een beetje minder in het vaandel had staan... Wordt ook veel reclame voor gemaakt dus ze verwachten een commercieel succes.... Ze zetten natuurlijk wel goed in met VIP service omdat ze vast wel weten dat ze in het verleden wat problemen met service/updates hebben gehad en dat mensen daardoor afgeschrikt kunnen zijn.
Gezien mijn 2x probleemloos draait is ;t zelfs wel eens in me opgekomen dat heel veel problemen als 'geruchten' de wereld in geholpen worden door concurent smartphonemakers om mensen te doen laten overstappen naar 'hun' produkten.....
Heb wel wat dingen aangepast. Ik draai de stock ROM v10a met root en heb volgende onderdelen gefreezed via ADB (en via Terminal Emulator met rootaccess)
LG clockweatherupdate gebeuren
LG SNS service
LG SmartShare (fluidmedia)
LG Chrismass wallpaper gebeuren
LG CarHome
LG F-Secure
Zo lijkt 3G verbinding soms nogal veel te gebruiken... af en toe schiet ik naar +100Ma/H verbruik zonder op standby... Bij 2G lijkt dit beter te gaan...
Wel handig trouwens. De battery monitor widget (gratis van de market) logt het verbruik in tabel en grafiek.
Ik zal morgen eens een grafiekje en tabel uploaden zodat men hier kan vergelijken.
Verder bevalt het toestel prima. Goed te tweaken en gaat straks met dev support alleen maar beter worden denk ik. Heb geen vastlopers of resets gehad waar ik iedereen over hoor.
het kan natuurlijk best zo zijn dat LG heeft 'gehaast' om deze telefoon op de markt te krijgen en zodoende kwaliteit een beetje minder in het vaandel had staan... Wordt ook veel reclame voor gemaakt dus ze verwachten een commercieel succes.... Ze zetten natuurlijk wel goed in met VIP service omdat ze vast wel weten dat ze in het verleden wat problemen met service/updates hebben gehad en dat mensen daardoor afgeschrikt kunnen zijn.
Gezien mijn 2x probleemloos draait is ;t zelfs wel eens in me opgekomen dat heel veel problemen als 'geruchten' de wereld in geholpen worden door concurent smartphonemakers om mensen te doen laten overstappen naar 'hun' produkten.....
Stay young forever!
Het is natuurlijk heel simpel :
Als mensen een probleem hebben met het toestel, dan gaan ze het internet op om een oplossing te vinden en zullen ze direkt melden dat het een klote-telefoon is.
Echter mensen die geen problemen hebben (wat de meerderheid zal zijn), die hoor of zie je niet op een forum.
En dan zijn er natuurlijk nog de die-hards/tweakers, die gaan lopen mekkeren als het toestel niet aan hun verwachtingen voldoet (wat meer zegt over hun verwachtingen blijkbaar).
Al met al : ik vind het echt een enorm goed toestel, kan nog wel wat verbeteringen gebruiken, maar zeker niet slecht. Ik heb ook nog niet 1x een vastloper of reset gehad (en de mijne is geroot, heeft MCR R10 draaien en alle tweaks die er maar te vinden zijn). Ook de batterij doet het goed (zeker 2 dagen met normaal gebruik)
Als mensen een probleem hebben met het toestel, dan gaan ze het internet op om een oplossing te vinden en zullen ze direkt melden dat het een klote-telefoon is.
Echter mensen die geen problemen hebben (wat de meerderheid zal zijn), die hoor of zie je niet op een forum.
En dan zijn er natuurlijk nog de die-hards/tweakers, die gaan lopen mekkeren als het toestel niet aan hun verwachtingen voldoet (wat meer zegt over hun verwachtingen blijkbaar).
Al met al : ik vind het echt een enorm goed toestel, kan nog wel wat verbeteringen gebruiken, maar zeker niet slecht. Ik heb ook nog niet 1x een vastloper of reset gehad (en de mijne is geroot, heeft MCR R10 draaien en alle tweaks die er maar te vinden zijn). Ook de batterij doet het goed (zeker 2 dagen met normaal gebruik)
Ja, dat is ook weer zo... Klachten hoor je altijd meteen.. Daarom wil ik ook wel melden als het goed is. Ben echt geen LG fanboy (het is mijn eerste LG telefoon, hiervoor altijd HTC gehad). Mocht verlengen en had geen zin om te wachten op mijn andere keuze, Galaxy S2. Dus toen gekozen voor 2x.
En moet zeggen, ben heeeel tevreden ermee. Als ik vergelijk met andere toestellen doet 'ie het prima. Heb vergeleken met Galaxy S, Desire Z, Desire gewoon maar de 2x werkt gewoon stukken soepeler.
Enige opmerkingen die ik nog heb is dat ik vind dat de batterij wel iets beter kan.. Maar misschien wordt het nog ietsje beter de aankomende weken doordat de batterij wat inwerkt. Daarnaast wilde ik update via LG Mobile Update en PC Suite IV naar v10b maar wordt aangegeven dat de telefoon al de meeste recente draait terwijl er toch echt nog v10a op draait.
En moet zeggen, ben heeeel tevreden ermee. Als ik vergelijk met andere toestellen doet 'ie het prima. Heb vergeleken met Galaxy S, Desire Z, Desire gewoon maar de 2x werkt gewoon stukken soepeler.
Enige opmerkingen die ik nog heb is dat ik vind dat de batterij wel iets beter kan.. Maar misschien wordt het nog ietsje beter de aankomende weken doordat de batterij wat inwerkt. Daarnaast wilde ik update via LG Mobile Update en PC Suite IV naar v10b maar wordt aangegeven dat de telefoon al de meeste recente draait terwijl er toch echt nog v10a op draait.
Stay young forever!
V10b is geen "latere" versie dan V10a... Het is dezelfde versie voor een andere markt. In Nederland heeft (in principe) iedereen V10a.Rosto schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:33:
Ja, dat is ook weer zo... Klachten hoor je altijd meteen.. Daarom wil ik ook wel melden als het goed is. Ben echt geen LG fanboy (het is mijn eerste LG telefoon, hiervoor altijd HTC gehad). Mocht verlengen en had geen zin om te wachten op mijn andere keuze, Galaxy S2. Dus toen gekozen voor 2x.
Dat vermoeden had ik ook al in de LG Mobile Update (menu apparatuur ondersteuning) dat V10a nog voor Nederland staat. Europe Open heeft V10b staan. Daar zit een andere baseband in en in de firmware zelf zijn wat dingen aangepast (zoals sprite backup mee geinstalleerd). Leek me wel handig.
In principe zie ik ook nog niet direct de noodzaak op te waarderen zolang de telefoon doet wat ik wil. Echter verbeteringen mogen altijd natuurlijk.
In principe zie ik ook nog niet direct de noodzaak op te waarderen zolang de telefoon doet wat ik wil. Echter verbeteringen mogen altijd natuurlijk.
Stay young forever!
Ik lees hier en andere reacties een beetje veel onzin.speedme schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:00:
Ten eerste heb je de VIP service, welke erg goed is (mocht de telefoon een defekt hebben).
Ik heb zelf nu de LG en daarvoor de gelukkige eigenaar van verschillende iPhones. Juist omdat Google de boel niet goed controleert, heb je nu een heel groot veiligheidslek met Skype. Dat wil niet zeggen dan Apple alles goed doet, maar Google is ook niet perfect.
Ook heb je geen iTunes nodig om dezelfde dingen te syncen die je via je Google account op de LG synct. Ook dat doe je op een iPhone online via je Google account en niet met iTunes. Zelf je apps hoef je niet te syncen met iTunes. Meestal gebruik je iTunes voor je muziek en video. Maar zelf dat is niet nodig. Als je van tweaken houdt, dan zijn er genoeg andere oplossingen.
Daarbij lees ik uit een andere reactie over het niet zo aanpasbaar zijn van iOS , dat het met Android wel zo is en er wordt begonnen over het rooten van Android. Dat lees ik ook in de gequote reactie. Wanneer je begint over rooten, dan kan je niet meer zeggen dat een iPhone niet goed aan te passen is. Die kan je namelijk jailbreaken en via winterboard kan je zeker net zo veel en goed de look&feel aanpassen. Alleen zijn de aanpassingen out of the box op een iPhone minder. Dit maakt voor een tweaker natuurlijk niets uit. Een iPhone is net zo makkelijk te jailbreaken als de LG the rooten is en te voorzien van een andere ROM. Dit heb ik regelmatig gedaan.
Ook ben je met een gejailbreakte iPhone niet afhankelijk van de appstore, Cydia geeft ook heel veel keus en dan heb je Hackul*** natuurlijk ook nog.
Kortom, wanneer je van tweaken houdt dan kan je met een iPhone net zo veel als met de LG. Ik heb nu gekozen voor de LG vanwege het grotere scherm, de snellere processor, HDMI uit zonder extra kabeltje en de foto/video camera(ja, die van LG is echt beter dan die van de iPhone 4G).
Hou je niet van tweaken, moet het out of the box goed werken, moet het toestel beter afgewerkt zijn(wel een alu behuizing, geen plastic e.d.) en moet het os natuurlijker en meer af voelen, ga dan voor de iPhone.
[ Voor 6% gewijzigd door black_eye op 18-04-2011 14:20 . Reden: aanvulling ]
Ad maiorem black_eye gloriam
Handig, zo'n VIP-service:
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben een melding gekregen voor het omruilen van uw LG 990, helaas is het toestel op dit moment niet voorradig.
Zodra er weer voorraad is nemen wij direct contact met u op voor het maken van een afspraak.
Ik ben het niet helemaal met je eens...
Ja, ook een iPhone is te jailbreaken waardoor deze is aan te passen.
Maar het rooten van een Android telefoon gaat toch nog altijd sneller en makkelijker dat het jailbreaken van een iPhone. En daarbij is de jailbreak verloren bij een iOS update (waarbij je moet wachten tot de jailbreak-scene weer een nieuwe jailbreak heeft uitgebracht).
En Cydia is f**cking traag.
Hackulous is wel goed, maar die is weer afhankelijk (als repository zijnde) van de snelheid van Cydia.
In mijn ogen is een Android met de Market veel beter en makkelijker.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk, ik ben in ieder geval in alle opzichten meer tevreden met mijn LG dan ik was met mijn iPhone.
Ja, ook een iPhone is te jailbreaken waardoor deze is aan te passen.
Maar het rooten van een Android telefoon gaat toch nog altijd sneller en makkelijker dat het jailbreaken van een iPhone. En daarbij is de jailbreak verloren bij een iOS update (waarbij je moet wachten tot de jailbreak-scene weer een nieuwe jailbreak heeft uitgebracht).
En Cydia is f**cking traag.
Hackulous is wel goed, maar die is weer afhankelijk (als repository zijnde) van de snelheid van Cydia.
In mijn ogen is een Android met de Market veel beter en makkelijker.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk, ik ben in ieder geval in alle opzichten meer tevreden met mijn LG dan ik was met mijn iPhone.
Nog steeds heel tevreden met mijn dual speed. Lekker snel en over Android ben ik ook zeer goed te spreken. Ik heb het idee dat mijn batterijduur steeds wat beter wordt. (Ook omdat ik er minder intensief mee aan het spelen ben dan de eerste tijd
)
Daarnaast heb ik juicedefender draaien, ben van plan om te rooten en ook setCPU een kans te geven.
Wat is trouwens het voordeel van het "freezen" van een aantal apps?
Er zijn nog twee punten die mij wel storen:
1 - Daarnaast wel deze zaterdag een shutdown gehad in mijn broekzak, maar aan de andere kant in ieder geval nog niks tegengekomen van de horrorverhalen over mensen met een onstabiel en onbruikbaar toestel.
2 - Wanneer ik het toestel uit standby haal zie ik 9 van de 10 keer eerst het homescreen en daarnapas het lockscreen...
Daarnaast heb ik juicedefender draaien, ben van plan om te rooten en ook setCPU een kans te geven.
1 - Daarnaast wel deze zaterdag een shutdown gehad in mijn broekzak, maar aan de andere kant in ieder geval nog niks tegengekomen van de horrorverhalen over mensen met een onstabiel en onbruikbaar toestel.
2 - Wanneer ik het toestel uit standby haal zie ik 9 van de 10 keer eerst het homescreen en daarnapas het lockscreen...
Met het freezen van een applicatie, verwijder je die applicatie niet maar zorg je ervoor dat het niet opstart.theRich schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:49:
Nog steeds heel tevreden met mijn dual speed. Lekker snel en over Android ben ik ook zeer goed te spreken. Ik heb het idee dat mijn batterijduur steeds wat beter wordt. (Ook omdat ik er minder intensief mee aan het spelen ben dan de eerste tijd)
Mocht de telefoon dan onstabiel worden, kun je de applicatie weer "unfreezen".
Als je een applicatie verwijderd, is deze natuulijk niet snel meer opnieuw te installeren.
Ook ik krijg altijd eerst voor 1 sec ongeveer het homescreen te zien. Dit zelfs met Launcher Ex en Widgetlocker geinstalleerd (dus homescreen en lockscreen replacement progs).
Ooh.. wat nog even vergeten te vermelden.. en heel misschien heeft iemand hier ook last van gehad en een oplossing gevonden.
Ik sync mijn gmail (contacts, mail en agenda) en Exchange (server 2003) email. Echter wanneer ik mijn Exchange agenda sync dan crasht de mail client met Exchange mail wanneer ik een mail open. Bij accounts en synchronisaties draait het sync bolletje maar de agenda synct niet. Wanneer ik sync voor agenda uitzet dat gaat het allemaal prima.. Vervelende is echter dat ik mijn Exchange agenda wel graag wil syncen...
Ik sync mijn gmail (contacts, mail en agenda) en Exchange (server 2003) email. Echter wanneer ik mijn Exchange agenda sync dan crasht de mail client met Exchange mail wanneer ik een mail open. Bij accounts en synchronisaties draait het sync bolletje maar de agenda synct niet. Wanneer ik sync voor agenda uitzet dat gaat het allemaal prima.. Vervelende is echter dat ik mijn Exchange agenda wel graag wil syncen...
Stay young forever!
Voordeel van freezen van een app is dat deze niet meer wordt gestart bij het opstarten van je telefoon en deze dus geen geheugen meer gebruikt. Ze draaien dan niet meer als 'service'.
Zoals boven mij gemeld werd.. je kan ze altijd weer enablen.
Hoe doe je 't? Eerst rooten, daarna of ADB installeren (moet je even op Internet zoeken hoe, nogal een uitleg) of via een terminal emulator op de telefoon zelf (even via Market downloaden).
Vervolgens in terminal: de volgende commando's
su -------------------> Om root toegang te krijgen.
pm list packages ------------> Geeft overzicht van alle geinstalleerde packages/applicaties
pm disable [package] ------> Freezed een app
Nog een optie is om Titanium Backup (voor Root) te gebruiken en dan Freeze te doen bij de app. De freeze optie is echter niet gratis.
Zoals boven mij gemeld werd.. je kan ze altijd weer enablen.
Hoe doe je 't? Eerst rooten, daarna of ADB installeren (moet je even op Internet zoeken hoe, nogal een uitleg) of via een terminal emulator op de telefoon zelf (even via Market downloaden).
Vervolgens in terminal: de volgende commando's
su -------------------> Om root toegang te krijgen.
pm list packages ------------> Geeft overzicht van alle geinstalleerde packages/applicaties
pm disable [package] ------> Freezed een app
Nog een optie is om Titanium Backup (voor Root) te gebruiken en dan Freeze te doen bij de app. De freeze optie is echter niet gratis.
Stay young forever!
Ik had tot verleden week dezelfde config op het toestel (gmail en exchange), dat werkte perfect.Rosto schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:53:
Ooh.. wat nog even vergeten te vermelden.. en heel misschien heeft iemand hier ook last van gehad en een oplossing gevonden.
(Toch iets goed aan het toestel!
Maar ik werd gek van de policy hier die een pin of paswoord vereist.
Telkens het scherm uitging, moest ik bij het terug aanzetten mijn paswoord ingeven...
Is daar iets aan te 'verhelpen' via een appje of zo?
Ga mijn LG omruilen via de VIP service; dit ivm het 2G probleem (interferentie hoorbaar bij een 2G verbinding).
Dus gebeld met LG. Vervolgens teruggebeld door het bedrijf dat de logistiek doet.
Hun mededeling: de LG Optimus 2x is niet meer voorradig; ze kunnen de phone dus niet omruilen.
Het is ook niet bekend wanneer deze weer komt.
Op zich niet erg; als het maar goed opgelost wordt. Maar 24 uur kunnen ze dus niet altijd waarmaken.
Dus gebeld met LG. Vervolgens teruggebeld door het bedrijf dat de logistiek doet.
Hun mededeling: de LG Optimus 2x is niet meer voorradig; ze kunnen de phone dus niet omruilen.
Het is ook niet bekend wanneer deze weer komt.
Op zich niet erg; als het maar goed opgelost wordt. Maar 24 uur kunnen ze dus niet altijd waarmaken.
Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.