Ik kan het niet met bronnen ondersteunen, maar uit eigen ervaring (en ervaring van andere mensen in deze otpic reeks) is het een feit dat de batterij de eerste week sterk in performance vooruitgaat door enkele oplaad en ontlaad cycli te doorlopen. Op deze manier werk je de batterij in, activeer je alle cellen en benut je de maximale capaciteit. Dit geldt niet alleen voor telefoons, maar ook voor laptop batterijen (er vanuitgaande dat beide van het type LiIon zijn).
Uiteraard zijn er op internet 1000-en-1 tegenstrijdige verhalen hierover te vinden...
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:13:
(...)
Er zijn wel twee punten welke teleurstellend zijn.
1. Het design is niet wat ik ervan verwachte. Ik zag hem niet meteen liggen maar dat kwam omdat het design in de werkelijkheid er anders uitziet dan in de persfoto's. De voorkant ziet er uit als plastic. Vooral die bolling aan de zijkanten van het scherm zorgen ervoor dat het scherm een gegoten rubberachtige uitstraling heeft. De knoppen en de icoontjes erop zijn te groot. De voorkant is heel saai en dan draai je het toestel om en ineens een andere wereld voor je.
Welke bolling bedoel je precies? En een rubberachtige uitstraling? Imo heeft deze telefoon alles behalve een rubberachtige uitstraling. Toegeven, een aluminium behuizing was beter geweest, maar de telefoon heeft een strakke en degelijke vormgeving.
2. De gevoeligheid van het scherm. Bij andere toestellen is het genoeg als ik het topje of de zijkant van mijn vinger zachtjes tegen het scherm houd maar bij dit toestel moest ik het topje van mijn wijsvinger tegen het scherm aan drukken. Ik heb sowieso al lompen vingers en ik was verbaasd dat dit gebeurd. Ik kan me best voorstellen dat andere mensen met dunnere vingers problemen zullen hebben met dit toestel.
(...)
Zoals hierboven al is aangegeven heeft dit te maken met het feit of een telefoon aan een lader ligt en hoe het scherm is gecalibreerd. Dit laatste kan van telefoon tot telefoon ligt verschillen. In mijn geval reageerd het scherm zowel met als zonder lader uitstekend.
Buiten dat is het een soepel toestel waar ik verder niks op aan kan merken. De snelheid heb ik niet echt kunnen testen. Het LG menu is een beetje wennen maar ook niet meer als dat. Dingen zitten gewoon wat anders in elkaar.
Maar toch gaat dit hem niet worden. De twee punten waar ik het meeste op hekel, design en user experience, faalt dit toestel grandioos op.
Een deel is natuurlijk toe te schrijven aan smaak, maar wat vind je dan wel een mooie telefoon? Incredible S? DHD? SGS 1/2?
Ligt het aan mij of is het On Screen toetsenbord wel heel erg groot? In porttrait mode blijft er weinig ruimte over voor de rest van het scherm, maar in landscape mode zie je letterlijk alleen nog maar het toetsenbord! En dat is niet bepaald handig in chat programma's als WhatsApp/E-Buddy/SMS. Iemand een tip hoe je het toetsenbord kleiner kan krijgen? Zou het aanpassen van de
LCD density hier een oplossing voor kunnen bieden?
Oja, ik gebruik SwiftKey als toetsenbord. Verder zeker een aanrader!
[
Voor 67% gewijzigd door
Bebob_NL op 21-03-2011 23:26
]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.