Nou, ik heb sinds vanochtend ook dit prachtige toestel in handen. Dankzij de informatie hier in het topic al veel gespeeld, getweaked en aangepast
Hieronder een handig overzicht. Veel informatie heb ik van de gebruikers hier, waarvoor mijn dank!
Rooten
Volg de stappen zoals
hier beschreven op XDA.
Verwijderen music player in notification area
Ga naar Apps->music->configuration button-> settings->Show notification: off. Vervolgens met Titanium backup alleen Music 1.0 freezen. Als je music 2.2.2 freezed, dan komt de music player weer terug in de notification area. Op deze manier blijft de music player wel beschikbaar in je apps lijst.
PC Suite IV installeren
Een van de moeilijkste stappen als je het mij vraagt; LG op zijn best.
Hier LGMobile update downloaden en installeren. Vervolgens start je dit programma (LGMobile update, terug te vinden in je start menu) op. Klik in het menu klantondersteuning op "Toepassing handmatig amp; USB driver downloaden" en voer je IMEI nummer in (dit staat op je doos waarin je telefoon zat). Vervolgens zijn er vier pakketten die je moet downloaden en installeren, en hieronder is ook PC Suite IV.
Andere apps die ik heb verwijderd
Met behulp van Titanium Backup heb ik tevens de volgende programma's gefreezed (meer info op
XDA):
- F-Secure mobile security
- SNS 1.0
- E-mail 1.0 (2x)
- Preloaded Apps 1.0
Synchroniseren met PC Suite IV
Let op! Je kan alleen via USB synchroniseren! Via bluetooth wordt (nog?) niet ondersteund (
bron).
Batterij opladen
Zelf nog niet gedaan, maar ik hou de volgende methodiek aan.
- Volledig opladen
- Ver ontladen (tot 20%)
- Volledig opladen
- Ver ontladen (tot 20%)
Vervolgens voer ik de stappen uit zoals aanbevolen door HTC (
bron)
- Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
- Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
- Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Swype
Het is even wennen, maar als je de tutorial hebt doorlopen dan heb je het al snel door en blijkt het een razend snelle tekst invoer methode te zijn. Kan
hier worden gedownload als je een account aanmaakt. Vervangt het standaard toetsenbord wat imo niet echt geweldig is.
LG On Screen Phone (OSP)
Hiermee kan je je telefoon via de pc aansturen. Werkte bij mij alleen via Bluetooth en niet via USB, Kan geinstalleerd worden op dezelfde manier als PC Suite IV (zie hierboven).
Pair je telefoon via Windows (zorg ervoor dat je telefoon discoverable is). Start na het pairen LG OSP op via het start menu, kies Connection Wizard en kies Bluetooth. Uit het drop down menu kies je vervolgens ook Bluetooth (en dus niet LG-P990). Next, kies je telefoon, Next en voer het wachtwoord in (standaard 0000, kan je eventueel instellen/veranderen in het "control panel" onder Wireless & network settings (helemaal onderaan).
Handige Apps
Ik heb nu geen tijd om de juiste links erbij te zoeken, maar deze Apps zijn (al dan niet gratis) te downloaden vanuit de Market.
- AdFree: verwijdert reclame in gratis programma's.
- Buienradar
- GPS status: voor het testen van je GPS en kompas. Daarnaast kan je eenvoudig A-GPS instellen zodat een fix sneller wordt gevonden.
- mVideoPlayer: betere video speler
- Stats Free: ideaal voor het bijhouden van je data, bel en sms gedrag. Inclusief zeer veel opties. Aanrader!
- WhatsApp
- Apps2SD: voor het installeren van applicaties op een SD kaart ipv op je interne geheugen.
Game on!
[
Voor 1% gewijzigd door
Bebob_NL op 18-03-2011 21:51
. Reden: typo's ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.