Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Dit kun je vergeten.Razer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Kun je zien dat ze in die telecomwinkels ook maar wat lullen...
2 maal over een Htc toestel Rma gestuurd en beide keren gevraagd voor een vervangend toestel. Dit krijg je volgens mij alleen voor elkaar als je een verzekering hebt afgesloten.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
-- na 1 minuut scherm op donker om energie te sparen.
-- na 10 minuten telefoon op lock
Zeker als de telefoon gewoon los op mijn bureau ligt is het vreeeeselijk irritant om telkens de "power-button" in te moeten drukken.
In het menu zitten zowel onder "energiebeheer" als "scherm" menuopties om timeout in te stellen.
Maar wat ik ook doe ik kan het dimmen en locken niet los van elkaar instellen.
Als de schermverlichting uit gaat is hij ook gelijk gelockt
Klopt, dat is ook nooit onderdeel van garantie. Wel kan je het bij sommige winkels als service krijgen maar standaard hoef je het niet te verwachten.Switchie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:30:
[...]
Dit kun je vergeten.
2 maal over een Htc toestel Rma gestuurd en beide keren gevraagd voor een vervangend toestel. Dit krijg je volgens mij alleen voor elkaar als je een verzekering hebt afgesloten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hmm dat heb ik dus ook.. is er al een oplossing behalve je sd-kaart via een andere telefoon/sd-card reader te formateren? Heb tot vrijdag niet de mogelijkheid om een reader te hebben.. hmmmffff... vaag!Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:43:
[...]
Het gekke is dat het bij mij niet sinds de update is. Ik heb die update al een paar dagen draaien.. Vandaag, vanuit het niets, deed de SD kaart het niet meer..
Verwijderd
Magnum73, kan je laten weten of deze werkt? Ik zag hem ook in de market maar de comments zijn wisselend.
Ik heb hem een paar weken gehad op mijn desire maar nog niet op de desire hd.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:50:
[...]
Magnum73, kan je laten weten of deze werkt? Ik zag hem ook in de market maar de comments zijn wisselend.
Op de desire deed deze het prima.
Meh, dus voor mij nog geen mogelijkheid om een custom rom te flashen.Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Nee, dat heeft een temp root veroorzaakt.
In mijn auto heb ik een Parrot Mki9200. Deze biedt de mogelijkheid om een telefoon/iPhone/iPod/MP3 etc aan te sluiten via Line-in en Bluetooth. Het voordeel van Bluetooth is dat ik nummers kan forwarden/skippen met de remote van de Parrot iets wat met Line-in, geloof ik, niet werkt.
Ik vroeg mij af hoe andere gebruikers de DHD in de auto gebruiken. Via Line-in of via Bluetooth?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Net geïnstalleerd hier maar hij doet het niet. Gelijk verwijdert...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:50:
[...]
the same here... Gewoon line-in en hij werkt prima. Trouwens met bluetooth gaat het scherm ook aan als je hem bedient.Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:12:
Ik zelf gebruik line in en bedien de DHD dan gewoon via de telefoon zelf door het scherm aan te zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door GentiLi op 05-01-2011 22:20 ]
Verwijderd
ik heb exact hetzelfde gedaan en precies hetzelfde probleem gehad.SuperVeloce schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:28:
ik kreeg het niet werkend, dus dacht, verwijder me htcsense account, maak nieuwe aan..
nu blijft de site hangen op Apparaat controleren...
zal dan waarschijnlijk aan de server van HTC liggen, dat ik niet verder kom..
de oplossing:
verwijder ook op je telefoon je htc-sense account. je kan dan vervolgens op je telefoon je opnieuw aanmelden bij htc-sense.com en dan pakt ie em wel. ook op de internet site.
Ik ben er alleen geen steek verder mee gekomen, want het werkt nog steeds allemaal voor geen kloot....
maar goed....
heb al geprobeerd handmatig een wifi-netwerk toe te voegen met als beveiliging enterprise(801.1x ) en verder gekozen voor eap-methode: ttls, Phase 2-verificatie: pap, mijn user en wachtwoord ingevuld maar het wil niet connecten...
iemand een idee of alternatief?
[ Voor 4% gewijzigd door bas_vdl op 05-01-2011 22:28 ]
Je zit zeker niet toevallig op de HAN in Arnhem? Ik had namelijk ook problemen om hem daar op het netwerk te krijgen, maar na lang proberen en met hulp van een app is het me uiteindelijk toch gelukt. Als je op de HAN zit kan ik het wel even uitleggen, ik weet namelijk zeker dat het daar werkt. Misschien is het handig als je even het PM systeem aanzet, ik kan je namelijk geen bericht sturen..bas_vdl schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:25:
iemand een idee hoe ik m'n desire hd can connecten met een wifi die is beveiligd waarvoor ik op mijn laptop secure w2 voor nodig heb...?
heb al geprobeerd handmatig een wifi-netwerk toe te voegen met als beveiliging enterprise(801.1x ) en verder gekozen voor eap-methode: ttls, Phase 2-verificatie: pap, mijn user en wachtwoord ingevuld maar het wil niet connecten...
iemand een idee of alternatief?
Edit: Uitleg staat hier
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten00 op 08-02-2011 08:57 ]
klopt op de HAN in Arnhem. where the fuck zet ik dat PM gedoe aanMaarten00 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:11:
[...]
Je zit zeker niet toevallig op de HAN in Arnhem? Ik had namelijk ook problemen om hem daar op het netwerk te krijgen, maar na lang proberen en met hulp van een app is het me uiteindelijk toch gelukt. Als je op de HAN zit kan ik het wel even uitleggen, ik weet namelijk zeker dat het daar werkt. Misschien is het handig als je even het PM systeem aanzet, ik kan je namelijk geen bericht sturen..
EDIT: Direct messages staat nu aan
[ Voor 3% gewijzigd door bas_vdl op 05-01-2011 23:34 ]
had account verwijderd op telefoon en toegevoegd.. nu kan ik me weer aanmelden op de siteVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:25:
[...]
ik heb exact hetzelfde gedaan en precies hetzelfde probleem gehad.
de oplossing:
verwijder ook op je telefoon je htc-sense account. je kan dan vervolgens op je telefoon je opnieuw aanmelden bij htc-sense.com en dan pakt ie em wel. ook op de internet site.
Ik ben er alleen geen steek verder mee gekomen, want het werkt nog steeds allemaal voor geen kloot....
maar goed....
telefoon kon ik ook over laten gaan
maar lokatie laat die niet zien.. terwijl ik wel locations op achtergrond draai, GPS, WiFi,3G, HTC-bub aan staat...
vaag gedoe..
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Nu had ik een mooi idee om al mijn contacten te importeren in gmail, daar alles netjes te ordenen en ze vervolgens naar mijn telefoon syncen. Nu stuit ik op het volgende: na de import in gmail (via vcf bestand) zijn alle mobiele nummers niet meer 0612345678 maar 06-123-45678. Ik weet niet hoe de telefoon met de streepjes omgaat maar ik vind het maar vreemd. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook geprobeerd om vanuit Gmail te exporteren naar Google csv, handmatig de streepjes te verwijderen en weer te importeren in Gmail. Nu krijg ik alleen de meest retarded veldnamen in Gmail...zo erg Google formaat is die csv dus niet...
Ik snap het niet meer...
Ik heb nu sinds twee dagen hetzelfde probleem. Eerst met het bijgeleverde sd-kaartje: niets van gemerkt dat er iets aan de hand was totdat ik een foto wilde maken; stond er: insert sd-card....walliewop schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:44:
[...]
Hmm dat heb ik dus ook.. is er al een oplossing behalve je sd-kaart via een andere telefoon/sd-card reader te formateren? Heb tot vrijdag niet de mogelijkheid om een reader te hebben.. hmmmffff... vaag!
Ik had van mn oude telefoon ook nog een 8gb sd-kaartje liggen, dus die erin gedaan. Eerst mount die goed, maar na een minuut of 2 stond er opeens: sd-card read only....
Ik weet nou niet aan welke update van wat het ligt, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik verdenk eerder dat een update van bijvoorbeeld WhatsApp of Astro FileManager daarvoor heeft gezorgd, dan een update van sense.
Heeft iedereen die dit probleem heeft ook die twee apps die ik hierboven noem?
EDIT:
In mijn status bar staat nu ook constant:
Mounted ReadOnly
The SD card has an unexpected problem. Tapping to recover it.
Als ik er dan op klikt, gaat ie em weer mounten; daarna komt er een popup in het middel van het scherm met:
WhatsApp message backup enabled
Daarna meteen weer een popup met:
WhatsApp message backup disabled:
Read only media found
En dan zijn we weer bij stap 1 (in de notification bar):
Mounted ReadOnly
[ Voor 20% gewijzigd door Sanjii op 06-01-2011 00:44 ]
Verwijderd
Je telefoon kan gewoon met die streepjes om gaan en die kun je dus ook gewoon importeren.Gytax schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:23:
Nu had ik een mooi idee om al mijn contacten te importeren in gmail, daar alles netjes te ordenen en ze vervolgens naar mijn telefoon syncen. Nu stuit ik op het volgende: na de import in gmail (via vcf bestand) zijn alle mobiele nummers niet meer 0612345678 maar 06-123-45678. Ik weet niet hoe de telefoon met de streepjes omgaat maar ik vind het maar vreemd. Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Zou je die pm aan mij ook willen sturen? Het draadloos netwerkt van de universiteit utrecht heeft precies zo'n beveiliging, en wellicht helpen jouw bevindingen mij daarmee weer verder. Thanks.Maarten00 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:11:
[...]
Je zit zeker niet toevallig op de HAN in Arnhem? Ik had namelijk ook problemen om hem daar op het netwerk te krijgen, maar na lang proberen en met hulp van een app is het me uiteindelijk toch gelukt. Als je op de HAN zit kan ik het wel even uitleggen, ik weet namelijk zeker dat het daar werkt. Misschien is het handig als je even het PM systeem aanzet, ik kan je namelijk geen bericht sturen..
Thanks. Dat is goed nieuws. Ik vraag me alleen af waarom de streepjes ertussen zijn gezet. Dat heeft de export gedaan, volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:52:
[...]
Je telefoon kan gewoon met die streepjes om gaan en die kun je dus ook gewoon importeren.
Maargoed, nu kan ik met een gerust hart de telefoon weer resetten =]
Verwijderd
Is dit een HTC of DHD probleempje...? Hebben ze iets in Sense gedaan waardoor dit niet lekker werkt? Of kunnen jullie wel op de DHD in Dolphin HD een link openen in een nieuwe tab/pagina...? Kan je dat vergrootglas ergens uitzetten? Misschien zit dat gewoon in de weg...
[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 06-01-2011 11:03 ]
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 06-01-2011 11:03 ]
Verwijderd
Wat is het verschil tussen die twee? Ik wil hier graag meer vanaf weten omdat ik binnekort op vakantie ga en geen torenhoge kosten wil...
Ik heb hetzelfde probleem gehad op de DHD van mijn vriendin:
Van de week wilde ze een foto maken, maar de DHD gaf aan dat er geen SD in zat (terwijl die er al vanaf het begin in zit en er nog nooit uit is geweest).
Terug kijkend, dit was na de 1.72 OTA update.
Typisch dat dit bij meerdere mensen hierboven speelt en bij die mensen ook pas is opgetreden na de 1.72 OTA update.
Ik dacht eerst dat de MicroSD kaart gewoon kapot is gegaan (kan natuurlijk ook), maar dit is te toevallig.
Daarna heb ik een oud 2Gb kaartje erin gedaan en die werkt wel gewoon.
Ik heb de 8Gb kaart ook al geprobeert te formateren met de pc, maar die herkent hem ook niet, lijkt dus wel echt stuk te zijn, maar dit topic lezende komt het me wel als erg toevallig over dat anderen hetzelfde probleem ook onlangs hebben ervaren.
Overigens heeft zij ook Whatsapp en Astro file manager draaien.
Ikzelf heb ook een DHD en heb dit probleem niet.
Ik heb wel 1.72 maar niet OTA
Hebben er meer mensen problemen met de sd kaart?
Bij roaming pakt ie elk beschikbaar netwerk, dus als je geen verbinding hebt met je eigen netwerk in NL, neemt ie welk ander netwerk dan ook.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:05:
Even een vraagje, bij instellingen - Draadloos en netwerken kun je Gegevens verbinding aanzetten maar ook Gegevensroaming (onder mobiel netwerk).
Wat is het verschil tussen die twee? Ik wil hier graag meer vanaf weten omdat ik binnekort op vakantie ga en geen torenhoge kosten wil...
Dat gaat je dus geld kosten als je niet op je eigen netwerk zit.
Verwijderd
Dus ik kan het beste thuis WiFi gebruiken (nogal logisch).paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:10:
[...]
Bij roaming pakt ie elk beschikbaar netwerk, dus als je geen verbinding hebt met je eigen netwerk in NL, neemt ie welk ander netwerk dan ook.
Dat gaat je dus geld kosten als je niet op je eigen netwerk zit.
Daarbuiten gewoon altijd "Gegevens verbinding" aanzetten want heb internet abbo (met datalimit).
Zodra ik "roaming" uit laat staan hoef ik me in het buitenland dus nergens zorgen om te maken.
Anders gewoon ff APNdroid downloaden. dan weet je echt 100% zeker dat hij uit blijft staan. Maar ik heb sowieso het idee dat hij in het buitenland geen verbinding maakt zonder het te vragen. Terwijl ik wel roamining en gegevens verbinding aan heb staan.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:22:
[...]
Dus ik kan het beste thuis WiFi gebruiken (nogal logisch).
Daarbuiten gewoon altijd "Gegevens verbinding" aanzetten want heb internet abbo (met datalimit).
Zodra ik "roaming" uit laat staan hoef ik me in het buitenland dus nergens zorgen om te maken.
No signature required.
Zorg eerst dat je alle HAN netwerken die je al geconfigureerd hebt maar niet werken verwijderd, door het netwerk aan te tikken en kort in te houden krijg je het dialoogvenster omhoog waarmee dat kan.
Nu ga je proberen met het HAN netwerk te verbinden, hij zal vragen om het WEP wachtwoord, vul een willekeurig getal in, gewoon 1 ofzo. Tik het HAN netwerk waar hij mee probeert te verbinden aan en houd hem even vast. Je krijgt nu een dialoogvenster met een paar opties, inclusief verander wachtwoord. (Dit kan een beetje raar werken, alleen wanneer hij bezig is met verbinden krijg je dit venster, of andersom, gewoon een paar keer proberen)
Wanneer je op verander wachtwoord hebt gedrukt, krijg je een venster waar je onder andere security type kan kiezen, die zet je dus op Enterprise. Het verbindingstype is TTLS met PAP. Vul bij je identity je HAN gebruikersnaam in, bij mij 5 letters en bij anderen hun voorletters en achternaam. Anonymous identity kan je leeglaten en bij wachtwoord vul je natuurlijk het wachtwoord van je account in. Nu kan je op Ok of iets dergelijks drukken, hij werkt nog niet.
Nu moet je de app Wifi advanced config editor downloaden. (http://www.androidzoom.co...d-config-editor_juoq.html) Open in de app het HAN netwerk dat je net geconfigureerd hebt, als het goed is staat er maar 1 tussen omdat je de rest verwijderd hebt. Ga naar keymanagement, zorg dat IEEE8021X aangevinkt is, en dat de rest uit is. Als alles goed is gegaan zal hij nu werken. Om te controleren of alles goed is kan je nog even naar Enterprise configuration gaan, als het goed is zal EAP op TTLS staan, Phase 3 op auth=PAP en bij identity staat je han accountnaam. Is dat niet het geval, vul het dan alsnog in.
Ik hoop dat het lukt, het is mij al op een Hero, Legend, Desire en mijn eigen Desire HD gelukt, en zelfs op een tablet van volgens mij Archos.
In principe thuis Wifi is waarschijnlijk wel het slimst, zeker met een datalimiet.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:22:
[...]
Dus ik kan het beste thuis WiFi gebruiken (nogal logisch).
Ik heb ook een datalimiet (vodafone 1GB) maar heb 3g (gegevens verbinding) altijd aan.
Ik heb netcounter geinstalleerd (gratis te downloaden in de market): deze houdt je dataverbruik bij gesplitst naar wifi en mobiel internet.
Aangezien ik de gsm al ruim 2 maanden heb en nog niet over 1gb mobiel zit, heb ik 3g altijd aan (vergeet ik het ook niet aan te zetten als ik het huis verlaat).
Wanneer ik grote bestanden binnen ga halen (roms, spel bestanden, etc) doe ik dit wel altijd thuis via wifi.
Overigens: in principe kun je gewoon mobiel en wifi aanzetten en laten (vraagt beetje meer batterij waarschijnlijk).
Mijn ervaring is dat als er een wifi verbinding beschikbaar is de DHD eerst deze kiest voor de internet verbinding. Pas als er geen wifi is, selecteert ie de mobiele verbinding (test maar een keer door netcounter te installeren en meteen daarna een speedtest te doen).
Zelfde probleem en heb dezelfde apps!Sanjii schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:36:
[...]
Ik heb nu sinds twee dagen hetzelfde probleem. Eerst met het bijgeleverde sd-kaartje: niets van gemerkt dat er iets aan de hand was totdat ik een foto wilde maken; stond er: insert sd-card....![]()
Ik had van mn oude telefoon ook nog een 8gb sd-kaartje liggen, dus die erin gedaan. Eerst mount die goed, maar na een minuut of 2 stond er opeens: sd-card read only....
Ik weet nou niet aan welke update van wat het ligt, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik verdenk eerder dat een update van bijvoorbeeld WhatsApp of Astro FileManager daarvoor heeft gezorgd, dan een update van sense.
EDIT:
Mounted ReadOnly
Als ik er dan op klikt, gaat ie em weer mounten; daarna komt er een popup in het middel van het scherm met:
Read only media found
Mounted ReadOnly
Bedankt voor de antwoorden. Hebben jullie dan een speciale houder in de auto waar je makkelijk bij kan?GentiLi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:18:
[...]
the same here... Gewoon line-in en hij werkt prima. Trouwens met bluetooth gaat het scherm ook aan als je hem bedient.
Op de manier zoals ik mijn Brodit houder geïnstalleerd heb, is het niet zo handig om via de telefoon nummers te skippen.
Verwijderd
Mijn ervaring is dat wifi aanlaten staan als je 'de deur uit gaat' redelijk veel van je accu vergt. Ik zet nu dus altijd de wifi aan zodra ik thuis kom en uit zodra ik weer weg ga. Kan tussen de oren zitten hoor, maar ik heb het idee dat de accu dan een stuk langer mee gaat.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:50:
[...]
In principe thuis Wifi is waarschijnlijk wel het slimst, zeker met een datalimiet.
Ik heb ook een datalimiet (vodafone 1GB) maar heb 3g (gegevens verbinding) altijd aan.
Ik heb netcounter geinstalleerd (gratis te downloaden in de market): deze houdt je dataverbruik bij gesplitst naar wifi en mobiel internet.
Aangezien ik de gsm al ruim 2 maanden heb en nog niet over 1gb mobiel zit, heb ik 3g altijd aan (vergeet ik het ook niet aan te zetten als ik het huis verlaat).
Wanneer ik grote bestanden binnen ga halen (roms, spel bestanden, etc) doe ik dit wel altijd thuis via wifi.
Overigens: in principe kun je gewoon mobiel en wifi aanzetten en laten (vraagt beetje meer batterij waarschijnlijk).
Mijn ervaring is dat als er een wifi verbinding beschikbaar is de DHD eerst deze kiest voor de internet verbinding. Pas als er geen wifi is, selecteert ie de mobiele verbinding (test maar een keer door netcounter te installeren en meteen daarna een speedtest te doen).
Bij mij is het ook maar één keer werkend geweest, daarna nooit meer. Helemaal niets.SuperVeloce schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:28:
HTC gemailt over HTCSense.com... ze antwoorde, dat er momenteel problemen zijn met de server
ik kreeg het niet werkend, dus dacht, verwijder me htcsense account, maak nieuwe aan..
nu blijft de site hangen op Apparaat controleren...
zal dan waarschijnlijk aan de server van HTC liggen, dat ik niet verder kom..
is me 1x gelukt om telefoon over te laten gaan..
al die andere functies zoals locatie,smsjes etc nooit gehad...
HTCSense.com bestaat al tijdje, zou toch onderhand moete werke....
Klopt, als je het huis verlaat kun je beter wifi uitzetten. Echter, aangezien het hier ging om 3g en eventueel de kosten ervan, wil ik er enkel op wijzen dat als je thuis wifi & 3g aan hebt, de DHD als het goed is standaard de wifi verbinding selecteert.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:12:
[...]
Mijn ervaring is dat wifi aanlaten staan als je 'de deur uit gaat' redelijk veel van je accu vergt. Ik zet nu dus altijd de wifi aan zodra ik thuis kom en uit zodra ik weer weg ga. Kan tussen de oren zitten hoor, maar ik heb het idee dat de accu dan een stuk langer mee gaat.
Als het echt om de batterijduur gaat dan zet je de verbindingen (wifi, 3g, roaming, bluetooth, gps) alleen aan als je het op dat moment nodig hebt.
Ik heb 3g altijd aan, en inmiddels, weliswaar bij matig gebruik, redt mijn DHD het bijna 2 dagen op 1 charge.
Op mijn DHD draait wel een custom rom met aanbevolen radio voor de 1.72 update en heeft screen off profielen via setcpu aanstaan.
Vriend van me had precies hetzelfde probleem met de sd kaart, die is nu helemaal naar de knoppen aangezien ik het kaartje niet kan recoveren.. Zou je naar de vodafone winkel kunnen gaan denk je (daar heeft hij de telefoon vandaan) en zeggen dat het door de update komt, zodat zij je een nieuwe geven of gaat dit niet werken?paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
Hmm....ik lees hierboven problemen met het mounten van de SD card.
Van de week wilde ze een foto maken, maar de DHD gaf aan dat er geen SD in zat (terwijl die er al vanaf het begin in zit en er nog nooit uit is geweest).
Typisch dat dit bij meerdere mensen hierboven speelt en bij die mensen ook pas is opgetreden na de 1.72 OTA update.
Ik dacht eerst dat de MicroSD kaart gewoon kapot is gegaan (kan natuurlijk ook), maar dit is te toevallig.
Ik heb de 8Gb kaart ook al geprobeert te formateren met de pc, maar die herkent hem ook niet, lijkt dus wel echt stuk te zijn, maar dit topic lezende komt het me wel als erg toevallig over dat anderen hetzelfde probleem ook onlangs hebben ervaren.
Ik heb wel 1.72 maar niet OTAaangezien ik een custom rom draai, wellicht dat daar nog verschil in zit?
Weet ik niet, wij gaan waarschijnlijk dit wel even proberen morgen.JJelle schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:30:
[...]
Vriend van me had precies hetzelfde probleem met de sd kaart, die is nu helemaal naar de knoppen aangezien ik het kaartje niet kan recoveren.. Zou je naar de vodafone winkel kunnen gaan denk je (daar heeft hij de telefoon vandaan) en zeggen dat het door de update komt, zodat zij je een nieuwe geven of gaat dit niet werken?
We moeten dan toch naar de stad en hebben de DHD ook via vodafone in de stad, dus nooit geschoten....
Overigens hebben we al een nieuwe besteld....een class 4 8 gb heb je al voor 10,- excl verzendkosten, dus echt krom hoef je er niet van te liggen, het is alleen vervelend...
Maar ik krijg het nu ook al als ie naast me op de bank heeft gelegen of op mn nachtkastje. Dus zonder dat ik heb aangeraakt. Hij is niet geroot oid.
Hebben meer mensen dit (gehad)?
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Jij hebt dus niet de officiele OTA update gehad. Heb jij, net zoals je vriendin, ook whatsapp en astro file manager?paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
[...]
Ik heb wel 1.72 maar niet OTAaangezien ik een custom rom draai, wellicht dat daar nog verschil in zit?
Heeft iemand enig idee of dit probleem ook bij andere toestellen optreedt?
Klopt, ik heb de OTA wel gehad, maar bewust niet geinstalleerd omdat ik dan root zou verliezen (had toen nog geen radio s-off).Sanjii schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:09:
[...]
Jij hebt dus niet de officiele OTA update gehad. Heb jij, net zoals je vriendin, ook whatsapp en astro file manager?
Heeft iemand enig idee of dit probleem ook bij andere toestellen optreedt?
Ik heb de 1.72 via een custom rom, dit is onvergelijkbaar met stock vanzelfsprekend.
Overigens heb ik ook whatsapp en astro.
Zie youtube filmpje:
http://youtu.be/3fIbQcWFjUY?hd=1
Meestal doet een keer opnieuw opstarten wonderen.SouLLeSSportal schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:00:
Ik heb de laatste paar keer dat ik een game afsloot, een leeg scherm te zien, dwz alleen een achtergrond. Als ik dan op home druk zie ik na een sec gelukkig wel weer de icoontjes. Het is geen ramp maar wel erg vreemd vind ik.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Blijkt ook dat veel meer mensen last hebben van dit probleem. Zoek maar bij google op "htc desire hd update sd"paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:45:
[...]
Weet ik niet, wij gaan waarschijnlijk dit wel even proberen morgen.
We moeten dan toch naar de stad en hebben de DHD ook via vodafone in de stad, dus nooit geschoten....
Overigens hebben we al een nieuwe besteld....een class 4 8 gb heb je al voor 10,- excl verzendkosten, dus echt krom hoef je er niet van te liggen, het is alleen vervelend...
Zou je mij willen laten weten of het lukt om een nieuwe sd kaart te krijgen? Dan ga ik het dit weekend ook even proberen.
Het enige wat verschilt is de radio, kernel is stock (dit voornamelijk omdat de custom kernels video problemen met zich meebrengen (hardware afspelen van vids)), framework is stock, apps zijn stock (okey, vaak is er 1 of zijn er 2 uitgehaald) dus zoveel verschilt jou device niet ten opzichte van een niet custom ROM.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:32:
[...]
Klopt, ik heb de OTA wel gehad, maar bewust niet geinstalleerd omdat ik dan root zou verliezen (had toen nog geen radio s-off).
Ik heb de 1.72 via een custom rom, dit is onvergelijkbaar met stock vanzelfsprekend.
Overigens heb ik ook whatsapp en astro.
Ik heb 1.72 + de nieuwe Radio, en problemen met de SD niet gehad, en ja gebruik ook de 2 apps.
Draai nu echter sinds enige tijd CyanogenMod 7, Android 2.3, waar ik geen enkel probleem ondervind
Je kan liever bij HTC aangeven dat het bij jou stuk is gegaan... Hoe meer mensen dat doen, hoe sneller men met een fix kan komen. Aangezien ik eerder heb gezien dat blijkbaar je HTC de SD kaart nog wel kan maken (om vervolgens weer stuk te gaan), denk ik dat dit software matig valt op te lossen.JJelle schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:21:
[...]
Blijkt ook dat veel meer mensen last hebben van dit probleem. Zoek maar bij google op "htc desire hd update sd"
Zou je mij willen laten weten of het lukt om een nieuwe sd kaart te krijgen? Dan ga ik het dit weekend ook even proberen.
Overigens mag ik vragen waarom niemand zijn device heeft geroot... HTC houd ooit eens op met updaten en dicht netjes de lekken die root toegang kunnen verschaffen.
[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 06-01-2011 15:53 ]
Verwijderd
Kijk even of je SIM kaart er goed in zit.KiTsEr schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:47:
Mijn telefoon vraagt tegenwoordig regelmatig om mn pincode als ik hem uit mn broekzak haal. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik per ongelijk op de power knop gedrukt had hem zo in vliegtuig modus gezet had.
Maar ik krijg het nu ook al als ie naast me op de bank heeft gelegen of op mn nachtkastje. Dus zonder dat ik heb aangeraakt. Hij is niet geroot oid.
Hebben meer mensen dit (gehad)?
Ik heb nog niet geroot omdat ik mijn toestel pas 3 maanden heb en eigenlijk nog geen tijd gehad heb om mij erin te verdiepen. Na de laatste update ook gelezen dat het rooten voorlopig niet meer kan.XiniX88 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Overigens mag ik vragen waarom niemand zijn device heeft geroot... HTC houd ooit eens op met updaten en dicht netjes de lekken die root toegang kunnen verschaffen.
Zodra dat weer kan, ga ik mij er weer in verdiepen.
Verwijderd
Join the club! Ook mijn 8gb geheugenkaart wordt plotseling niet meer herkent. Ook niet via m'n geheugenkaartreader en pc.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
Ringetje zit weer vast. Je ziet wel in het accu gedeelte dat ze hem open hebben gehad. De zwarte stikker daar zit los.
Update hadden ze niet gedaan. Bij mij kwam hij ook niet OTA. Heb de RUU gedownload van XDA en deze met moeite (half dat installatie venster in en dan het zip bestand hernoemen en op de SD zetten (wilde ook geen verbinding maken met de pc). Daarna op laten starten met volume down en power.
Waarna hij de zip uitpakt en installeerd. Mijn telefoon is weer helemaal schoon en zonder al de aanpassingen die ik gedaan had. Gelukkig maar. Had er achteraf een beetje spijt van van het zooitje.
Ben weer helemaal blij!
Die zit er goed in. Dit heb ik diverse malen gecheckt.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:10:
[...]
Kijk even of je SIM kaart er goed in zit.
Ik zou hem niet aanraden aangezien het geen officiële versie is en er ook totaal geen support op is, grote kans dat er toch onvoorziene problemen in zitten en je dan lekker pech hebt.XiniX88 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:50:
Draai nu echter sinds enige tijd CyanogenMod 7, Android 2.3, waar ik geen enkel probleem ondervindIk kan hem eigenlijk alleen maar aanraden aan mensen, werkt geweldig (en is lekker clean) beautifull widgets erbij en LauncherPro en je hebt de halve HTC Sense ervaring erbij.
Omdat het voor de meeste mensen tot nu toe geen zin heeft aangezien er weinig echt spectaculaire roms zijn. Mijne is niet standaard geroot (update hem ook niet) maar ik wacht nog op een rom die voor mij interessant is om eens moeite te gaan doen.Overigens mag ik vragen waarom niemand zijn device heeft geroot... HTC houd ooit eens op met updaten en dicht netjes de lekken die root toegang kunnen verschaffen.
Dmar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:03:
Zelf heb ik het probleem van het niet herkennen van een microSD kaart op mijn DHD ook gehad, ook mijn computer of andere mobieltjes konden hem niet vinden, maar na herhaaldelijk erin en eruit halen vond hij hem plots weer.
Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.
Wil ik niet lullig doen, maar HTC is wel een officiele versie en zulke top support heb je nou ook weer niet... SMS bug, iets met SD Card...Tsurany schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:26:
[...]
Ik zou hem niet aanraden aangezien het geen officiële versie is en er ook totaal geen support op is, grote kans dat er toch onvoorziene problemen in zitten en je dan lekker pech hebt.
In CM7 (ook al is het inderdaad nog een pre release) werkt bij mij alles, nog niets raars tegengekomen, en zo ook bij vele andere die deze ROM reeds draaien.
Naja jou mening, de kernel is dezelfde gepatchde variant als die nu ook zijn dienst doet bij Kamma en Apache (2 kernel bakkers op XDA), deze draait al tijden op custom ROMs zonder enige echte problemen (behalve een video probleem, maar dat is omdat HTC haar fixes hiervan nog niet heeft vrijgegeven).Tsurany schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:59:
Die CM7 versie is nog niet officieel en ze waarschuwen er zelf voor dat er nog problemen in kunnen zitten en ze geen enkele vorm van support gaan leveren, dan zou ik zo'n rom zeker niet aanraden.
Verder is het gewoon Android 2.3 met een paar patches doorgevoerd door Cyanogen (oke, wel wat meer), uitbreidingen die zich al hebben bewezen in CM 6.1.
Tuurlijk zitten er bugs in, en misschien dat het nu een weekje langer duurt voordat ze zijn geplet, omdat je inderdaad bugs nog niet echt kan melden, maar op mijn device draait het stabiel en zo ook op vele andere. De enige echt gemelde bug is dat WiFi niet werkt, maar dat is (net als in CM6.1) alleen als je nog niet hebt gereboot. Na de eerste reboot werkt WiFi gewoon altijd.
Verder blijft dit tweakers.net toch
Ik zie alleen niet waarom alpha software slechter zou moeten zijn dan final software. Ik zie bijvoorbeeld vele fouten in de HTC ROM verschijnen, wat final is, en maar 1 "probleem" in het CM7 thread. Maargoed..
Het is wel handig als je een houder hebt, ja. Maar dat hoeft niet persee. Een kennis van me heeft gewoon een goede plek op de deskboard van zij OpelAstra waaraan hij de DHD met gemaak kan bedienen.DanielvdMark schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor de antwoorden. Hebben jullie dan een speciale houder in de auto waar je makkelijk bij kan?
Op de manier zoals ik mijn Brodit houder geïnstalleerd heb, is het niet zo handig om via de telefoon nummers te skippen.
Ik heb een houder op eBay voor een paar uero's of zelfs centjes gevonden. Als je op eBay ff zoekt voor een houder, binnen een week of drie heb je hem.
Succes
Ik heb zelf Y5 - Battery Saver geïnstalleerd staan. Die onthoud dmv.de masten de lokatie van WiFi verbindingen.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:24:
[...]
Klopt, als je het huis verlaat kun je beter wifi uitzetten. Echter, aangezien het hier ging om 3g en eventueel de kosten ervan, wil ik er enkel op wijzen dat als je thuis wifi & 3g aan hebt, de DHD als het goed is standaard de wifi verbinding selecteert.
Kom ik thuis dan gaat WiFi aan, ga ik weg dan gaat de Desire HD automatisch over op de dataverbinding. Werkt super! Mijn vader heeft dit ook zonder problemen draaien.
Ik heb ook Locale en Tasker geprobeerd, maar Y5 wint het gewoon door simplicity. Het is echt een install en forget app! Enige wat je hoeft te doen is je eenmalig aan te melden bij een WiFi spot, en Y5 doet de rest.
Verwijderd
Bij factory reset blijft er toch nog vanalles in staan van oude gegevens??
Enorm verschil is ook overdreven: Kernel is nu weer stock, was ie niet net voor ik de laatste rom heb geflashed (toen buzz OC 1.0.7 - - Apache's).XiniX88 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Het enige wat verschilt is de radio, kernel is stock (dit voornamelijk omdat de custom kernels video problemen met zich meebrengen (hardware afspelen van vids)), framework is stock, apps zijn stock (okey, vaak is er 1 of zijn er 2 uitgehaald) dus zoveel verschilt jou device niet ten opzichte van een niet custom ROM.
Ik heb 1.72 + de nieuwe Radio, en problemen met de SD niet gehad, en ja gebruik ook de 2 apps.
Draai nu echter sinds enige tijd CyanogenMod 7, Android 2.3, waar ik geen enkel probleem ondervindIk kan hem eigenlijk alleen maar aanraden aan mensen, werkt geweldig (en is lekker clean) beautifull widgets erbij en LauncherPro en je hebt de halve HTC Sense ervaring erbij.
Framework, was en is niet meer stock (UOT kitchen) en ook de apps vd rom zijn anders dan stock (amazon niet er op, titanium backup, spare parts, setcpu, term. emulator etc).
En ja, de ROM an sich zal niet enorm van stock verschillen, maar toch, met CWM recovery, root, radio-off etc, etc is er wel een redelijk verschil lijkt me....
Echter, wat ik hier zo lees, zijn de mensen die problemen hebben met de sd kaart, mensen die stock rom met de officiele HTC 1.72 OTA hebben. Of whatsapp en astro er iets mee te maken heeft, geen idee....
Mee eens, door iig root en radio s-off te hebben, blijf je naar de toekomst toe flexibel.Overigens mag ik vragen waarom niemand zijn device heeft geroot... HTC houd ooit eens op met updaten en dicht netjes de lekken die root toegang kunnen verschaffen.
Overigens, de CM7 die je draait, is dat de port die op xda staat? Kali heeft nog geen off. CM7 released meen ik.
Wow, dat klinkt wel lachen, ga ik direct proberenBabyXL schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:19:
[...]
Ik heb zelf Y5 - Battery Saver geïnstalleerd staan. Die onthoud dmv.de masten de lokatie van WiFi verbindingen.
Kom ik thuis dan gaat WiFi aan, ga ik weg dan gaat de Desire HD automatisch over op de dataverbinding. Werkt super! Mijn vader heeft dit ook zonder problemen draaien.
Misschien een link of een korte samenvatting? Zo hebben we er niet veel aan.Sanction schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:05:
Even over die batterij: er staat een interessant artikel in de Revu erover.
Verwijderd
Kleine samenvatting?Sanction schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:05:
Even over die batterij: er staat een interessant artikel in de Revu erover.
Met betrekking tot het sd verhaal. Mijn dhd is geupdate en ik gebruik Astro, maar geen Whatsapp. Misschien ligt t probleem daarin?
http://crackflashers.com/ als je dit flasht zou ik op dit moment #29 aanbevelen.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:06:
Overigens, de CM7 die je draait, is dat de port die op xda staat? Kali heeft nog geen off. CM7 released meen ik.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=888947 het XDA draadje over deze ROM
Overigens de aanpassingen aan het framework/apps zijn (behalve deodexxen / zipalignen) minimaal, dr zitten geen code veranderingen in aangezien men de source niet heeft van het framework. Bugs zouden dus voor 99.99% in zowel custom HTC ROM's zitten als in Official HTC ROM's (wel meegenomen dat je de stock kernel draait).
Verwijderd
Ik draai zelf LeeDrOid 1.3a (ook van xda btw)XiniX88 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:33:
[...]
http://crackflashers.com/ als je dit flasht zou ik op dit moment #29 aanbevelen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=888947 het XDA draadje over deze ROM
Overigens de aanpassingen aan het framework/apps zijn (behalve deodexxen / zipalignen) minimaal, dr zitten geen code veranderingen in aangezien men de source niet heeft van het framework. Bugs zouden dus voor 99.99% in zowel custom HTC ROM's zitten als in Official HTC ROM's (wel meegenomen dat je de stock kernel draait).
Deze is aardig stabiel en eigenlijk nooit problemen mee ondervonden. Snelheid ook prima.
CM 6.1 had in 1e instantie wat meer probleempjes dan LeeDrOid (is wel sense) vandaar in 1e instantie niet voor CM gekozen.
Ik wacht tot Kali 2.3 off. released denk ik voor ik CM er op zet.
Neem aan dat je voor CM een wipe hebt moeten doen (en waarschijnlijk een restore gedaan via titanium backup? zo ja, ging dat goed?).
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook probleem met de sd kaart en ook geupdate.paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
Het kaartje werd ook niet meer herkend in andere telefoon.
Nu wacht ik al meer dan 2 weken op Dynafix, wat een amateuristische club is dat.
Verwijderd
nee sturen ze op naar Dynafix helaas en dan begint het wachten ope een goede afloopJJelle schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:30:
[...]
Vriend van me had precies hetzelfde probleem met de sd kaart, die is nu helemaal naar de knoppen aangezien ik het kaartje niet kan recoveren.. Zou je naar de vodafone winkel kunnen gaan denk je (daar heeft hij de telefoon vandaan) en zeggen dat het door de update komt, zodat zij je een nieuwe geven of gaat dit niet werken?
Bij m'n vriendin hebben we er nu een 2gb kaart in gezet.
[ Voor 70% gewijzigd door paulus_01 op 06-01-2011 21:17 ]
Dan geef je toch alleen maar het sd kaartje? Hele telefoon afgeven lijkt mij niet nodig..Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:55:
[...]
nee sturen ze op naar Dynafix helaas en dan begint het wachten ope een goede afloop
Verwijderd
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Is het verstandig om deze handelingen meteen uit te voeren na ontvangst van de DHD of kan je dit later ook nog doen?
Alsof we wat hebben aan een review van Revu...Tsurany schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:13:
[...]
Misschien een link of een korte samenvatting? Zo hebben we er niet veel aan.

Verwijderd
Ik heb het gedaan toen ik het toestel net binnen kreeg. Als ik gewoon een dag weg ben, doe ik er ongv 15 uur mee.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:05:
Stomme vraag misschien over deze tip om de batterij duur te verbeteren:
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Is het verstandig om deze handelingen meteen uit te voeren na ontvangst van de DHD of kan je dit later ook nog doen?
Ik heb gelezen dat meerdere hier last van hebben.
Heeft iemand al een mogelijke oplossing kunnen vinden of zal ik HTC contacteren of bij Dixons langsgaan?
Ik heb mijn HD al een keer gereboot, shutdown en daarna aangedaan, kaart uit en dan in gedaan maar geen resultaat.
Verwijderd
Mijn telefoon vindt de SD-kaart niet meer, gewoon plotseling kon je hem niet meer gebruiken/vinden, terwijl deze er toch in zit... Ik heb alles geprobeerd: ik heb de SD-kaart verwijderd, opnieuw opstarten(met SD en zonder SD), handleiding doorgelezen en natuurlijk google gebruikt. Ik kan nergens iets vinden.
Alstjeblieft help!
[ Voor 3% gewijzigd door ruurd v. op 07-01-2011 00:40 ]
Verwijderd
SD-kaart koppelen kan ik niet eens indrukken... Verder staat er bij 'Totale Ruimte' en 'Beschikbare Ruimte' niet beschikbaar.ruurd v. schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:40:
Wellicht helpt het om de SD kaart even te unmounten en vervolgens weer te mounten? Settings>sd&phone storage>unmount sd card.
Ik weet niet of ik een scan mag plaatsen?Tsurany schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:13:
[...]
Misschien een link of een korte samenvatting? Zo hebben we er niet veel aan.
Ik heb precies hetzelfde probleem als JoshuaReijnders.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:03:
[...]
SD-kaart koppelen kan ik niet eens indrukken... Verder staat er bij 'Totale Ruimte' en 'Beschikbare Ruimte' niet beschikbaar.
Verwijderd
Heb gelukkig zelf geen problemen ondervonden na de update. Mijn batterij ging de eerste 2 dagen een pak minder lang mee, maar dit lijkt nu opgelost door een paar keer te rebooten en HTC Sense sync op 'push' te zetten.
Enkel de app Vimeo Droid geeft nog problemen, welke ik niet had voor de update. Iemand anders die deze app gebruikt en ook problemen ondervindt?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Dat is minder dan wat ik haal zonder die rare "trucjes" uitgevoerd te hebben....overigens ligt het wel aan de mate van gebruikVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:17:
[...]
Ik heb het gedaan toen ik het toestel net binnen kreeg. Als ik gewoon een dag weg ben, doe ik er ongv 15 uur mee.
Over het algemeen lees je dat de meeste gebruikers ongeveer 1 dag met een prikje kunnen doen.
Gelukkig heb ik nog geen problemen met de SD kaart ervaren, nog helemaal geen problemen eigenlijk. Als ik hier zo lees valt me wel op dat de mensen die wel problemen hebben ook WhatsApp gebruiken. Zou 't niet kunnen dat deze applicatie niet goed met de laatste update overweg kan?
Zouden jullie bij het bevestigen van het SD kaart probleem ook het volgende aan kunnen geven
- OTA 1.72 geinstalleerd Ja/Nee?
- Whatsapp geinstalleerd Ja/Nee?
- Astro file manager geinstalleerd?
- Originele DHD of is deze al geroot, Radio S-OFF etc Ja/Nee?
Ik heb vanaf pagina 26 of zo, wat quotes verzameld die hierop betrekking hebben:
elninoloco schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:56:
Hey,
Ik heb even een vraagje. Ik heb gister de App. Astro File Manager geïnstalleerd op mn DHD( ong. maandje in gebruik nu).
Toen hij opstarte wilde hij iets createn.. en liep toen vast. Daarna zei de DHD dat er geen SDkaart aanwezig was in de telefoon.
M'n telefoon ziet de microSD niet (2 andere microSD kaarten leest hij wel) en heb het kaartje in een microSD>SD adapter gezet, maar mn laptop en mn pc doen verder niks, geven niet aan dat er een SD kaart in zit.
Ik dacht eerst dat het iets software matig was en heb op diverse sites gezocht(ook op tweakers uiteraad)
Ik wilde beginnen met formatteren, en heb al een programma om gegevens te kunnen recoveren, maar weet niet hoe ik de microSD kaart herkenbaar krijg op de pc.
Ik heb een bedrijf gevonden gevestigd in Duitsland die zulke gevallen kunnen recoveren, alleen ben nog een student en is niet goedkoop...en hoop dat het anders kan.
Er zitten wel foto's en films en de orginele data op de microSD die ik graag zou willen recoveren. Alleen de kaart wordt nergens herkend.
Heeft iemand dit gehad met de DHD of een idee hoe ik de microSD herkenbaar kan maken?
P.S. Heeft iemand de gegevens die op het kaartje staan vanaf het begin zoals een handleiding toevallig ergens online staan? Want ga het proberen op te lossen met de garantie, als het me niet lukt, maar dan zou ik wel graag de originele gegevens ook willen hebben.
fendt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:01:
gister ook de nieuwe software update op mijn dhd geinstalleerd. Sindsdien herkent ook mijn telefoon de sd kaart niet meer.... Net nu ik morgen zo graag met oud en nieuw foto's wilde maken! Is de software update op een manier ongedaan te maken? Of is er al een andere oplossing voor het probleem?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:36:
Ik was 2 dagen terug nog zo positief maar een half uurtje terug terwijl ik bezig was met whatsapp stond er ineens: SD kaart plotseling verwijderd, enz.. met bijbehorend bericht..
SD kaartje doet het nu totaal niet meer.. terwijl ik er niet eens aan heb gezeten. Hij herkent 'm gewoon niet, alsof er niets in zit.. iemand enig idee?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:47:
Heb dit probleem ook sinds de update. SD kaartje is niet meer te lezen met telefoon of computer. Een ander SD kaart werkt wel gewoon naar behoren. Dit probleem heb ik in dit topic al diverse keren voorbij zien komen. Valt dit onder garantie want 't heeft waarschijnlijk met de update te maken, maar is denk ik niet te bewijzen.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:43:
Het gekke is dat het bij mij niet sinds de update is. Ik heb die update al een paar dagen draaien.. Vandaag, vanuit het niets, deed de SD kaart het niet meer..
clasimodo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:38:
Dat heb ik helaas ook gehad. ik heb het SD kaartje met veel pijn en moeite kunnen repareren (zie mijn eerdere posts). ik heb geen idee of het samenhangt met de HTC update of met WhatsApp.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:16:
Een dag na het installeren van de FOTA update werd mijn SD kaart ook niet meer herkend.
Net de HTC helpdesk gebeld, en het probleem aangemeld.
Ze bellen over een aantal werkdagen terug met of een oplossing, of een nieuwe SD kaart.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:43:
Mijn SD kaart doet het ook plotseling niet meer, terwijl ik het ding er nog nooit uit heb gehaald. Valt dat ding onder de garantie of is het gewoon een kwestie van een nieuwe SD kaart kopen? Een oude sd kaart (van 1G) werkt nog wel.
formateren lukt trouwens ook niet, het ding wordt in z'n geheel niet meer door mijn PC (of DHD) herkend.
walliewop schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:44:
Hmm dat heb ik dus ook.. is er al een oplossing behalve je sd-kaart via een andere telefoon/sd-card reader te formateren? Heb tot vrijdag niet de mogelijkheid om een reader te hebben.. hmmmffff... vaag!
Sanjii schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:36:
Ik heb nu sinds twee dagen hetzelfde probleem. Eerst met het bijgeleverde sd-kaartje: niets van gemerkt dat er iets aan de hand was totdat ik een foto wilde maken; stond er: insert sd-card....![]()
EDIT:
Mounted ReadOnly
Read only media found
Mounted ReadOnly
paulus_01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:09:
JJelle schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:30:
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:15:
Join the club! Ook mijn 8gb geheugenkaart wordt plotseling niet meer herkent. Ook niet via m'n geheugenkaartreader en pc.
Dmar schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:03:
Zelf heb ik het probleem van het niet herkennen van een microSD kaart op mijn DHD ook gehad, ook mijn computer of andere mobieltjes konden hem niet vinden, maar na herhaaldelijk erin en eruit halen vond hij hem plots weer.
clasimodo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:28:
Ik heb precies hetzelfde gehad, met update en Whatsapp en Astro geïnstalleerd. Uiteindelijk mijn SD kaart (16Gb) met een low level format weer aan de praat gekregen, hard reset gedaan en geen van de problemen meer gehad.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:53:
Ik heb sinds kort ook probleem met de sd kaart en ook geupdate.
Het kaartje werd ook niet meer herkend in andere telefoon.
Nu wacht ik al meer dan 2 weken op Dynafix, wat een amateuristische club is dat.
Sniperc schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:27:
Mijn HD ziet opeens geen SD card meer
Ik heb gelezen dat meerdere hier last van hebben.
Heeft iemand al een mogelijke oplossing kunnen vinden of zal ik HTC contacteren of bij Dixons langsgaan?
Ik heb mijn HD al een keer gereboot, shutdown en daarna aangedaan, kaart uit en dan in gedaan maar geen resultaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:14:
Sorry. ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken in dit topic, maar ik moet slapen en wil toch snel even vragen of iemand mij kan helpen. Ik zal als ik kan morgen het topic doorlezen.
Mijn telefoon vindt de SD-kaart niet meer, gewoon plotseling kon je hem niet meer gebruiken/vinden, terwijl deze er toch in zit... Ik heb alles geprobeerd: ik heb de SD-kaart verwijderd, opnieuw opstarten(met SD en zonder SD), handleiding doorgelezen en natuurlijk google gebruikt. Ik kan nergens iets vinden.
Alstjeblieft help!
Sommigen hebben via low level format de SD weer aan de praat gekregen. Echter, ik lees ook genoeg verhalen waarbij het low level format tool de sd geeneens ziet (bij mijn vriendin is de SD ook niet te zien).Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:14:
Sorry. ik weet niet of dit onderwerp al eerder is besproken in dit topic, maar ik moet slapen en wil toch snel even vragen of iemand mij kan helpen. Ik zal als ik kan morgen het topic doorlezen.
Alstjeblieft help!
Nog een update van het XDA forum:
Happening to more people everyday this is, theres already a thread in the accessories sub-forum. There is no fix for this problem, the card is corrupt, as far as i am aware no one has managed to recover any files. HTC have confirmed this is a problem caused by the recent update, and are issuing replacement SD cards if u give them a call. The actual phone is fine, its just the card that has died and a replacement card seems to do the trick, no one has reported problems since replacing the card.
Not everyone with this problem have whatsapp and astro file manager btw.
**EDIT** Vanwege het aantal problemen in korte tijd heb ik een apart topic aangemaakt:
HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)
[ Voor 6% gewijzigd door paulus_01 op 07-01-2011 09:37 ]
- Whatsapp geinstalleerd Ja
- Astro file manager geinstalleerd? Ja, maar nog niet gebruikt
SD kaart (32GB) werkt nog, gezien de problemen ga ik Astro ook nog niet gebruiken tot dit opgelost is.
Zat ik ook al te denken.Tsurany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:22:
Anders het probleem even afsplitsen naar een apart topic? Denk dat het wel ernstig genoeg is daarvoor.
Zal even topic aanmaken.
EDIT: topic aangemaakt:
HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)
Post in dit topic svp je SD kaart problemen als die zich ook pas voordoen na de laatste OTA update.
[ Voor 35% gewijzigd door paulus_01 op 07-01-2011 09:35 ]
Af en toe rinkelt mijn telefoon. Als ik dan in Whatsapp zit, of in een ander programma, kan ik niet opnemen. Er is nergens een mededeling die aangeeft dat ik moet oppakken, of iets waar ik op kan drukken.
Ook wordt nergens weergegeven dat ik een gemist gesprek heb. Ik kan dus ook nergens vinden wie mij heeft proberen te bellen.
Ik heb launcher pro geinstalleerd, en heb gewoon m'n notificatiebar zichtbaar.
Als m'n toestel gewoon op m'n bureau ligt te slapen en ik mis een gesprek komt er wel een icoontje in de notificatiebar.
[ Voor 11% gewijzigd door miles op 07-01-2011 10:47 ]
Maar waarom klinkt m'n ringtone dan, nog een bugje in what's app? (denk dat het alleen gebeurt als ik in whats app zit)Tsurany schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:51:
Ik heb daar ook wel eens last van, maar volgens mij is dat geen inkomende oproep want ik krijg ook geen sms van gemiste oproep en die hoor je wel te krijgen aangezien dat buiten je telefoon om gaat.
Dit topic is gesloten.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.
Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 10) of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in dit topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72).
Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!