• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:18:
Camera werkt hier gewoon nog hetzelfde. Dat betekend uitstekend met een vaste hand/stilstaand voorwerp, waardeloos bij beweging.

USB debugging heb ik nog niet uitgezet. Heeft het uberhaupt zin om het uit te zetten? Het zit niet in de weg lijkt me.
Je moet er ook niet rond mee gaan rennen? :o

Merk hier zeker verbeteringen in camera kwa scherpte, en vooral met minder licht.
Heb nu een lampje aan in een donkere kamer, maar krijg toch redelijke foto's en hij hapert veel minder bij overgangen naar licht/donker in de camera (niet tijdens opnemen of maar gewoon aanpassen op omgeving voordat je foto maakt)

Makes me happy! :)

Straks even proberen met filmen

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:35:
[...]

De manier is door het instellen van meldingen uit te zetten onder; menu - instellingen - instellingen voor herinneringen - meldingen instellen uit. In de agenda natuurlijk, niet algemeen menu.
Daar was ik ook gekomen, en daar staat een mooi lijstje met default herinneringen, maar daar kan ik dus geen 'none' ofzo kiezen.

There is no place like 127.0.0.1

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:45
Mijn Desire HD loopt vast tijdens het updaten. Ik moet dan de accu disconnecten en reconnecten voordat hij opnieuw opstart. Any ideas om dit op te lossen?
Na een factory reset wordt mijn telefoon ook niet goed geupdate.

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Hoezo loopt hij vast tijdens het updaten? Ben je niet gewoon een beetje te ongeduldig?

• Droid86
vinnieminnie schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:56:
Hoezo loopt hij vast tijdens het updaten? Ben je niet gewoon een beetje te ongeduldig?
Mijn telefoon update. Na een kwart stopt de balk ineens en krijg ik een icoontje van een telefoon met een uitroep teken te zien. Ik heb hem daarna 30 min laten staan. Maar er gebeurt voor de rest niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ja, dat is inderdaad niet de bedoeling. Coendeurloo lijkt hetzelfde probleem te hebben; geen idee wat het veroorzaakt of hoe je het oplost, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denniskrol schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:39:
[...]

Daar was ik ook gekomen, en daar staat een mooi lijstje met default herinneringen, maar daar kan ik dus geen 'none' ofzo kiezen.
Ik denk dat je net ergens anders kijkt. Je moet "meldingen instellen" op uit zetten, niet de duur van de standaardmeldig veranderen. De logica is duidelijk dat als je een melding wilt je daar een standaardsuur voor moet instellen, en zo niet gewoon de hele optie uit moet zetten. Aangezien ik nooit herinneringen gebrui is dat voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
vinnieminnie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:07:
Ja, dat is inderdaad niet de bedoeling. Coendeurloo lijkt hetzelfde probleem te hebben; geen idee wat het veroorzaakt of hoe je het oplost, though.
Er gaat helaas iets mis met het kopieren van de bestanden naar de SD kaart.
Ik heb een andere sd kaart getest echter geeft deze dezelfde problemen.
Factory reset via het menu van de telefoon zelf heeft geen nut gehad.
SD kaart format ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voskuh_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 19:27
Ik heb ook de update gehad en het lijkt toch wel dat mijn DHD sneller reageert, sneller apps worden opgestart. Ook is het maken van een foto bij weinig licht op het eerste oog verbeterd.
Het kan natuurlijk altijd een soort placebo effect zijn. Iemand anders die ook duidelijk verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met YouTube na de update? Blijft haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
coendeurloo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:01:
Ik had ook de update op mijn Vodafone branded DHD, maar ik had dus visionary, S-off en de clockwork recovery gedaan om de 'ultieme' root te krijgen (hier de guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841076).

Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan dus niet updaten. Ook al maak ik mijn root ongedaan mbv. Visionary, dan nog krijg ik tijdens het updaten een driehoekje met een uitroepteken erin...

Tijdens het instellen van de S-OFF mod werd er echter een backup gemaakt, van de bootloader neem ik aan...die moet dan toch ook weer terug te zetten zijn?
Ik had hetzelfde probleem als jou. Ik had ook gebruik gemaakt van visionary om te rooten daarna titanium backup pro. Stock apps verwijderd en volgens mij kan dit de reden zijn waarom de update niet doorloopt. Uiteindelijk heb ik gewoon een RUU laten draaien waardoor mijn HD weer volledig stock is en helaas ook met de stock apps zoals twitter etc etc.

Download link voor de stock roms:

http://xdafil.es/index.php?sort=date&path=DesireHD/RUU/

Let er wel op dat je de goede pak. Gewoon de laatste pakken waar de naam van de ROM WWE bevat.

Rooten via visionary is volgens mij dan alleen niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:06
Niemand last van een snel leeglopende batterij na de systeemupdate? Mijn batterij loopt nu sinds de update heel snel leeg, de grootste verbruiker is het Android systeem waar het normaal het proces weergave was.

Via Google nog niet iets gevonden wat voor mij een oplossing kon zijn.

Edit:

Factory reset gedaan, probleem lijkt opgelost...

[ Voor 9% gewijzigd door DanielvdMark op 24-12-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Iemand ook problemen met het koppelen van contacten? ik heb ze allemaal gelinkt, maar elke keer komt ie weer met nieuwe ( oude) suggesties... Sommige contacten zijn al3 keer gekoppeld met whatsapp en de volgende keer komt ie weer met dezelfde mogelijkheden... Iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielvdMark schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:24:
Niemand last van een snel leeglopende batterij na de systeemupdate? Mijn batterij loopt nu sinds de update heel snel leeg, de grootste verbruiker is het Android systeem waar het normaal het proces weergave was.

Via Google nog niet iets gevonden wat voor mij een oplossing kon zijn.
Hier net zo :-(
Ook helaas nog niks kunnen vinden over een eventuele oplossing.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:20

Trygve

Redacteur
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:53:
[...]

Hier net zo :-(
Ook helaas nog niks kunnen vinden over een eventuele oplossing.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem. :X
Dacht het ook, maar kreeg toen het gevoel dat Android 2.2.1 niet vriendjes kan worden met (auto)processkill-apps, zoals Advanced Task Killer. Die eraf gegooid, opnieuw opgestart en heb nu het idee dat de accu juist iets langer meegaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:42
Roeligan schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:44:
Iemand ook problemen met het koppelen van contacten? ik heb ze allemaal gelinkt, maar elke keer komt ie weer met nieuwe ( oude) suggesties... Sommige contacten zijn al3 keer gekoppeld met whatsapp en de volgende keer komt ie weer met dezelfde mogelijkheden... Iemand een idee?
Ik wilde net wat posten hierover, mijn god ik word echt GESTOORD van die telefoon. Nooit problemen gehad met contact sync, en nu echt om de zoveel tijd krijg ik een suggestie voor koppeling. Mijn eigen naam 53 keer! HUH?
Ik gebruik Whatsapp, maar heb de contact sync al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 23:25

Midas.e

Is handig met dinges

Gelukkig zit er een knop, negeer alles op :)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r100 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:15:
[...]

Dacht het ook, maar kreeg toen het gevoel dat Android 2.2.1 niet vriendjes kan worden met (auto)processkill-apps, zoals Advanced Task Killer. Die eraf gegooid, opnieuw opgestart en heb nu het idee dat de accu juist iets langer meegaat..
Ik gebruik geen Advanced Task Killer oid.
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
stijnos1991 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:41:
[...]

Ik wilde net wat posten hierover, mijn god ik word echt GESTOORD van die telefoon. Nooit problemen gehad met contact sync, en nu echt om de zoveel tijd krijg ik een suggestie voor koppeling. Mijn eigen naam 53 keer! HUH?
Ik gebruik Whatsapp, maar heb de contact sync al uitgezet.
Kijk eens bij People > Menu > View hoeveel contacten je hebt. Bij mij bleek namelijk dat al mijn contacten opeens 5x in mijn telefoon stonden en ik dus constant meldingen kreeg of ik al die kopieën aan elkaar wilde linken. Uiteindelijk heb ik alle contacten met m'n computer gesynct via HTC Sync, alle contacten op m'n DHD verwijderd en vervolgens (na alle kopieën op de computer verwijderd te hebben) weer teruggezet op de DHD. Sindsdien geen meldingen meer gehad of ik contacten wilde koppelen aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:04
Bij de instellingen onder "Privacy" zit een tabje "back-up en herstel". Hier kun je kennelijk kiezen om een back-up van instellingen te maken om later te laten herstellen. Ik begrijp niet helemaal om wat voor instellingen het gaat, waar hij die back-upped en vooral WANNEER hij die herstelt. Aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 14:04
Ik heb de DHD sinds een paar dagen en ben nog wat aan het experimenteren met de settings en de accu :O pfff, ik hoop dat het nog beter gaat worden want ik trek dat ding 2x per dag leeg ondertussen.

Waar ik niet uitkom is de setting van het volume van de beltoon. Omdat ik nogal veel met de trein reis gebruik ik de DHD ook als mp3 speler en videoplayer. Als ik dan mp3 ga beluisteren zet ik de beltoon op trillen. Wanneer ik gebeld word hoor ik echter niets op mijn headphone, als ik geluk heb voel ik 'm trillen.

Als ik echter de ringtone op +3 (of zoiets) zet dan hoor ik 'm wel op m'n headphone tijdens het afspelen van de mp3 of divx - hij onderbreekt. Maar wat ik NIET wil is dat iedereen in de trein dan ook mijn telefoon hoort overgaan, dat is nl wel het geval. Hij geeft het incoming call geluid zowel op mijn headphone als via de speaker van de telefoon zelf...

Kan ik dat ergens goed instellen, zodat hij de beltoon alleen maar via de headphone laat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb m sinds woensdag en er wordt veel mee gespeeld :-) . Na de eerste keer opladen ging hij 24 uur mee en dat viel niet tegen. Hoop natuurlijk wel dat t beter wordt. Update ging soepel, alleen merk natuurlijk niet zoveel verschil. Wel een volumeprobleem gehad na gebruik van de Fm-radio. Beltonen en mp3 volume waren heel laag na gebruik van de radio. Blijkt dat je m beslist uit moet zetten met de aan/uitknop van de radioapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb sinds een paar dagen mijn DHD. Ben erg blij mee, is een enorme vooruitgang na 1,5 jaar iPhone 3G. Maar ik heb een vraagje, ik gebruik Twitter for Android en als muziek luister en dan de lijst wil 'refreshen' gaat de muziek even uit en hoor je de refresh jingle. Dat vind ik echt heel irritant, zeker om ik Twitter nogal intensief gebruik, evenals muziek. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Roeligan schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:44:
Kijk eens in het WhatsApp topic, dit is een bug van WhatsApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, voordat jullie claimen dat ik lui ben, ik heb gezocht, maar volgens mij op de verkeerde zoektermen oid. Ik weet zeker dat dit eerder in topic 2 aan bod is geweest, maar kan het niet meer terugvinden. Ook op google vind ik wel related dingen, maar geen antwoord op mijn specifieke ding.

Bij het instellen van mijn telefoon heb ik zowel in HTC mail en in Gmail app mijn account moeten instellen. Nu krijg ik dus elke keer twee meldingen ipv 1. Ik gebruik alleen de HTC mail widget & app, en wil dus eigenlijk graag mijn account uit de Gmail app verwijderen. Kan dit zonder de werking van de Mail app te storen? Zijn ze onafhankelijk? Wordt mijn agenda nog gesynced als ik mijn Gmailaccount uit de Gmail app haal?

Je zou zeggen, test het even lekker zelf, maaaaaaar..... Punt 2 is dat de Gmailapp geen verwijderoptie heeft? Iemand enig idee hoe ik dit flik? Heb een kwartier rondgeklikt, maar ik ben OF scheel, OF je kunt je account serieus niet meer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:14:
Goed, voordat jullie claimen dat ik lui ben, ik heb gezocht, maar volgens mij op de verkeerde zoektermen oid. Ik weet zeker dat dit eerder in topic 2 aan bod is geweest, maar kan het niet meer terugvinden. Ook op google vind ik wel related dingen, maar geen antwoord op mijn specifieke ding.

Bij het instellen van mijn telefoon heb ik zowel in HTC mail en in Gmail app mijn account moeten instellen. Nu krijg ik dus elke keer twee meldingen ipv 1. Ik gebruik alleen de HTC mail widget & app, en wil dus eigenlijk graag mijn account uit de Gmail app verwijderen. Kan dit zonder de werking van de Mail app te storen? Zijn ze onafhankelijk? Wordt mijn agenda nog gesynced als ik mijn Gmailaccount uit de Gmail app haal?

Je zou zeggen, test het even lekker zelf, maaaaaaar..... Punt 2 is dat de Gmailapp geen verwijderoptie heeft? Iemand enig idee hoe ik dit flik? Heb een kwartier rondgeklikt, maar ik ben OF scheel, OF je kunt je account serieus niet meer verwijderen.
Even onder accounts en synchronisatie Gmail sync uitvinken en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil maandag echt heel graag de Desire HD halen, maar lees alleen maar zulke slechte comments over de accu. Niemand is er tevreden mee, en ik wil echt geen tel die maar 10 uur volhoudt.

zit in een dillemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:34:
Ik wil maandag echt heel graag de Desire HD halen, maar lees alleen maar zulke slechte comments over de accu. Niemand is er tevreden mee, en ik wil echt geen tel die maar 10 uur volhoudt.

zit in een dillemma
de eerste dagen is het even afzien met de accu maar als je aan de regels houd zoals in het begin staat geschreven dan gaat die lang mee.
kan 2 dagen ermee door incl veel angry birds spelen nu

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, verder is het echt een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat je net ergens anders kijkt. Je moet "meldingen instellen" op uit zetten, niet de duur van de standaardmeldig veranderen. De logica is duidelijk dat als je een melding wilt je daar een standaardsuur voor moet instellen, en zo niet gewoon de hele optie uit moet zetten. Aangezien ik nooit herinneringen gebrui is dat voor mij prima.
Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want als ik een event met reminder heb, gaat de telefoon dat mij ook niet meer melden ;)
Ben iig niet de enige die het een designfout vind: http://androidforums.com/...efault-reminder-time.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Heb hem net 30 minuten, wat een geweldig toestel _O_
Super snel, ligt heerlijk in de hand.

Klepje sluit goed, camera zit iets scheef, maar maakt geen geluid. :)

Ik ben blij. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag kwam ik erachter dat mijn telefoonfuntie neer meer werkte. Ik kon niet meer bellen, en het bleek dat mensen al uren direct op mijn voicemail kwamen :(

Ik heb de telefoon een reset gegeven, en toen deed hij het weer.

Wat mij betreft eens maar nooit meer. Als dit nog 1x gebeurt gaat het ding direct weg. Zakelijk kan ik dit soort dingen echt niet gebruiken. Ik heb een hoop telefoons gehad, ook wel eens die bleven hangen op iets, maar nog nooit 1 waarvan ongemerkt de telefoon een paar uur uit de lucht is.

Volgende keer is het exit telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
PWM schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:01:
Vandaag kwam ik erachter dat mijn telefoonfuntie neer meer werkte. Ik kon niet meer bellen, en het bleek dat mensen al uren direct op mijn voicemail kwamen :(

Ik heb de telefoon een reset gegeven, en toen deed hij het weer.

Wat mij betreft eens maar nooit meer. Als dit nog 1x gebeurt gaat het ding direct weg. Zakelijk kan ik dit soort dingen echt niet gebruiken. Ik heb een hoop telefoons gehad, ook wel eens die bleven hangen op iets, maar nog nooit 1 waarvan ongemerkt de telefoon een paar uur uit de lucht is.

Volgende keer is het exit telefoon.
Ws stond je vlucht mode gewoon aan... had niet iemand aan je toestel gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FunFair schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:45:
[...]

Ws stond je vlucht mode gewoon aan... had niet iemand aan je toestel gezeten?
Nee, de telefoon gaf ook gewoon aan dat hij vol bereik had. Internet verkeer deed het ook nog, enkel bellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denniskrol schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:56:
[...]
Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want als ik een event met reminder heb, gaat de telefoon dat mij ook niet meer melden ;)
Ben iig niet de enige die het een designfout vind: http://androidforums.com/...efault-reminder-time.html
True, het is niet voor iedereen een goed idee, maar voor mij lost het het probleem op, omdat ik nooit notificaties gebruik voor mijn agenda, check hem min of meer constand, dus is alleen hinderlijk.
Razer schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:17:
[...]Even onder accounts en synchronisatie Gmail sync uitvinken en klaar ben je...
Hmm, maar zet ik dan niet ook de synchronisatie van mijn Gmailaccount in de mailapp uit? Want dat is niet de bedoeling, die moet wel nogsteeds opgehaald worden.

Edit: whoot, works, thanks! Ik snap de logica van android menus echt niet :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik zie dat bij accu gebruik de display (niet verrassend) en location veel slurpen. hoe kom ik van dat location af of hoe reduceer ik het accu gebruik en wat doet het precies aangezien hij aardig druk is!

[ Voor 10% gewijzigd door bas_vdl op 24-12-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Nu online
batterij problemen :

Zet je helderheid van je scherm omlaag.. Het verschil tussen 100% en 50% ga je echt niet Behalve in je batterij gebruik.

Gebruik geen taskkillers!
Hou in de gaten bij instellingen, over de telefoon, accu, en dan welke programmas batterij slurpen. Sommige apps uit de markt zijn niet lekker geprogameerd en sluiten niet lekker af of slaan op hol met 99%cpu

Probeer de oplaad top van pagina 1 eens, baad t niet dan schaadt het niet.

Zet wifi uit, bluetooth uit, als je het niet gebruikt.

Zet auto gsm prl aan bij netwerken of #*#*4563*#*# als je ergens woont met kut 3g hsdpa bereik kan het je tel leeg slurpen door constant connect en disconnect. Schakelt vanzelf over als je hsdpa nodig hebt voor internert ipv constant hsdpa in stand proberen te houden

Hier haal ik makkelijk 1.5 dag mee met normaal gebruik, belle internet enz.

update maakt wat beter en meer geheugen vrij.. Telefoon soepeler, camera en filmen zijn beter in donker. Weet niet of het fm radio probleem al weg is, dat je geluid zacht word overal na aanpassing van volume in radio app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
StormingSoul schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:46:
batterij problemen :

Zet je helderheid van je scherm omlaag.. Het verschil tussen 100% en 50% ga je echt niet Behalve in je batterij gebruik.

Gebruik geen taskkillers!
Hou in de gaten bij instellingen, over de telefoon, accu, en dan welke programmas batterij slurpen. Sommige apps uit de markt zijn niet lekker geprogameerd en sluiten niet lekker af of slaan op hol met 99%cpu

Probeer de oplaad top van pagina 1 eens, baad t niet dan schaadt het niet.

Zet wifi uit, bluetooth uit, als je het niet gebruikt.

Zet auto gsm prl aan bij netwerken of #*#*4563*#*# als je ergens woont met kut 3g hsdpa bereik kan het je tel leeg slurpen door constant connect en disconnect. Schakelt vanzelf over als je hsdpa nodig hebt voor internert ipv constant hsdpa in stand proberen te houden

update maakt wat beter en meer geheugen vrij.. Telefoon soepeler, camera en filmen zijn beter in donker. Weet niet of het fm radio probleem al weg is, dat je geluid zacht word overal na aanpassing van volume in radio app
bruikbare tips! maar wat ten aanzien van het programma locations? ik gebruik het niet maar blijkbaar is het wel heel actief...

waarom, wat doet het, hoe kan ik die minder actief maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:01:
Ik heb dit ook weleens gehad op T-Mobile netwerk maar dan met m'n (vroegere) G1. Die bleef ook vol signaal aangeven terwijl ik niet kon bellen/gebeld worden. Ipv reset is ff flight-mode aan/uit ook voldoende is gewoon storing in het netwerk geweest waardoor je toestel na de ontvangstproblemen niet goed is aangemeld weer. Heb je ook T-Mobile?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bas_vdl schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:06:
[...]

bruikbare tips! maar wat ten aanzien van het programma locations? ik gebruik het niet maar blijkbaar is het wel heel actief...

waarom, wat doet het, hoe kan ik die minder actief maken?
Zit onder Settings -> Location. Daar staat of de telefoon je Locatie mag bepalen door (Optie 1: GSM) of (Optie 2: GPS). Als optie 2 aanstaat, is je accu sowieso erg snel leeg.
Zit bij Vodafone :)

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 24-12-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vanmorgen ook de update binnengehaald.
Nog weinig van gemerkt.

Denk doe even de quadrant benchmark en toen had ik maar 1400....
Denk even alle apps killen had ik nog steeds 1400...
Voorheen zat ik tegen de 2000 aan of er net overheen.

Nu usb-debugging uitgezet en kwam ik op net 1900
Na een reboot zit die op 1723

Dus in de benchmark is die dus lager geworden....
Voor de rest merk ik weinig verschil in de telefoon zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb na de berichten hier mijn telefoon 5x naar de update laten zoeken.. kreeg steeds geen response dat er iets nieuws was
en nu 30min later ineens wel..

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
StormingSoul schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:46:
Wat heb je nou aan een telefoon die 1,5 dag meegaat, kan ik hem zeker midden op de dag gaan opladen? Ik leg hem gewoon elke avond aan de lader, zit je nooit met een lege telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Nu online
Maarten00 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:13:
[...]

Wat heb je nou aan een telefoon die 1,5 dag meegaat, kan ik hem zeker midden op de dag gaan opladen? Ik leg hem gewoon elke avond aan de lader, zit je nooit met een lege telefoon.
Whaha :9 Joh?

Heb ter indicatie een keertje gekeken hoelang die meegaat.
Hij gaat elke avond aan de lader hoor voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Net door middel van PDAnet een ad-hoc netwerkt opgezet met Wi-Fi internet verbinding op mijn laptop. 2 andere laptops zitten er nu bij. Dit werkt allemaal prima, maar ik vraag me af of dit niet gewoon mogelijk is dmv. de ingebouwde software? Wel geprobeerd, maar de logica ontgaat mij een beetje...

Wi-Fi Internet (Router) <- Telefoon met PDAnet <- Laptop (met PDAnet desktop client) <- 2 laptops (dmv. ad-hoc Wi-Fi hotspot verbinding naar mijn laptop).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
Ik vind overigens dat de automatische helderheid echt bar slecht is. In het pikkedonker verblind het scherm me nog steeds, erg jammer. Zelfs op 0% kan ik in het donker genoeg zien, maar in plaats daarvan zet hij hem gewoon op 40% ofzo. Er is vast wel een app waar ik bijvoorbeeld in kan stellen dat ie na een bepaald uur automatisch omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Clavat schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:38:
[...]

de eerste dagen is het even afzien met de accu maar als je aan de regels houd zoals in het begin staat geschreven dan gaat die lang mee.
kan 2 dagen ermee door incl veel angry birds spelen nu
Heb je dan gegevensverbinding uitgeschakeld? Of heb jij 48 uur internet verbinding lopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit toestel sinds vandaag en vermaak me er uitstekend mee. Echt een geweldig apparaat!

Maarrr, één ding lukt me nog niet en kan ook nergens vinden of het überhaupt wel mogelijk is: ik maak gebruik van een Gmail account (en de gmail app) waar nog twee andere adressen aan gekoppeld zijn. Nu is het echter zo, dat wanneer ik op de PC gmail benader en een e-mail wil sturen, ik kan selecteren van welk adres ik dit doe. Op mijn toestel lukt dit me niet is dit wel mogelijk? Heb het nog nergens kunnen vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:15:
Heb dit toestel sinds vandaag en vermaak me er uitstekend mee. Echt een geweldig apparaat!

Maarrr, één ding lukt me nog niet en kan ook nergens vinden of het überhaupt wel mogelijk is: ik maak gebruik van een Gmail account (en de gmail app) waar nog twee andere adressen aan gekoppeld zijn. Nu is het echter zo, dat wanneer ik op de PC gmail benader en een e-mail wil sturen, ik kan selecteren van welk adres ik dit doe. Op mijn toestel lukt dit me niet is dit wel mogelijk? Heb het nog nergens kunnen vinden namelijk.
Al gevonden! Kennelijk was niet de laatste versie van Gmail geïnstalleerd. Na een kleine update kan het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Nieuwe firmware... sweet!

Maaaar, ik post alleen bij problemen :P verkeerde mentaliteit, ik weet het.
Hij blijft wel aardig lang hangen op het telelefoontje (desire? :? ) met een verkeersbord erop. Zeker al een half uur. Is dit normaal of wordt dit een niet zo fijne kerst?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Nieuwe firmware heeft bij mij toch wel wat rare dingen gedaan met mijn Desire HD:
Als sms-geluid kreeg ik dan de default van HTC en dan weer mijn eigen ingestelde. Bij de instellingen staat die van HTC weer als default na een update. Maar lijkt dus wel alsof de telefoon nog iets in het geheugen had van mijn custom sound. Wel zo te fixen, maar wel apart.

En waarom wordt een sms nu al na 335 tekens geconverteerd in een multimediabericht (MMS). Zo irritant dat je dat niet gewoon in kan stellen om dat aan of uit te zetten...

En call me stupid, maar ik ben echt totaal kwijt waar je de sound van je e-mail in kan stellen. Ik dacht altijd dat het bij e-mail onder de instellingen zat, maar daar kan ik het geluid alleen aan of uit zetten. Kiezen welk geluid er afgespeeld wordt kan niet (meer).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:30:
En call me stupid, maar ik ben echt totaal kwijt waar je de sound van je e-mail in kan stellen. Ik dacht altijd dat het bij e-mail onder de instellingen zat, maar daar kan ik het geluid alleen aan of uit zetten. Kiezen welk geluid er afgespeeld wordt kan niet (meer).
Waar ik het heb gezien:
instellingen>aanpassen>geluidreeks>HTC Default 2010 (of andere natuurlijk)>E-mail.

Die firmware upgrade heeft ervoor gezorgd dat de plaatjes bij contactpersonen nu wel onthouden worden (ten minste tot zover ;)) en bij whatsapp krijg ik niet meer die irritantie 'koppeling suggestie'.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
FeaR1986 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:30:
Personalize (knopje rechts in je homescreen) en dan notification sounds, vervolgens email (ik moet je zeggen, het zit ver weg gestopt).

Nieuwe firmware doet wel meer dingen met je telefoon, mensen die custom roms willen hebben nu bijvoorbeeld pech aangezien ze HBOOT en RADIO hebben voorzien van mooie patches tegen de openstaande lekken.

Hmm denk ik net mn kerst kwark op te hebben, verschijnt ie boven me...

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 25-12-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:48:
[...]
Waar ik het heb gezien:
instellingen>aanpassen>geluidreeks>HTC Default 2010 (of andere natuurlijk)>E-mail.
XiniX88 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:51:
[...]Personalize (knopje rechts in je homescreen) en dan notification sounds, vervolgens email (ik moet je zeggen, het zit ver weg gestopt).
Dank u, dank u :)
Moet zeggen dat ik nog nooit in dat menu ben geweest, dus vraag me af hoe ik de vorige keer alles in heb gesteld. Want normaal open ik mijn sms-berichten en via het sms-menu kies ik dan een sound.

Maar goed, de bovenstaande manier is wel makkelijker omdat nu alles bij elkaar staat. Scheelt weer heel veel programma's en instellingen nalopen.

Maar wel logisch dat je je ringtones niet onder "geluid" in moet stellen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik heb me gek gezocht op internet maar kon niets iets vergelijkbaars vinden met wat ik wil.
Ik zoek een app die een applicatie kan verbergen van de drawer, zonder het programma te freezen.
Het icoon moet gewoon verborgen worden, en het programma gewoon blijven werken (widgets enzo).
Dit omdat sommige widgets ook icoontje laten zien, die je 1x gebruikt en de rest van de tijd staan ze er zinloos tussen.

Ik heb perm root op me telefoon.

edit: Net te laat, zal hem posten in de android market topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Brantje op 25-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2011
hallo, ik volg dit forum over desire hd vanaf het begin, een verzoek aan moderatoren/auteurs van forum desire hd en aan medewerkers van tweakers.net

1. kan er een snelkoppeling/tag geplaatst worden zodat je sneller/eenvoudiger naar forum desire hd deel 3 kunt gaan: nu moet je eerst naar forum > android > desire hd
een tag meteen al bij het onderwerp android over desire hd is handig, net zoals er nu tags zijn voor htc en htc desire

2. hetzelfde geldt voor forum onderwerp accessoires desire hd. dit gaat nu veel te omslachtig, te veel kikken nodig, of ik doe het fout. Nu moet je eerst naar forum desire hd deel 3, naar het begin , pagina 1, verwante topics en dan pas naar accessoires desire hd. ik volg alleen maar 2 topics: desire hd deel 3 en accessoires desire hd. Ik denk dat ik niet de enige ben. Nu zijn voor mij minder relevante desire hd onderwerpen/topic, waar maar 2 of 3 volgers van zijn veel eenvoudiger te bereiken, onlogisch. Gaarne een snelkoppeling/tags ergens bij het begin plaatsen svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
ahma01 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:37:
hallo, ik volg dit forum over desire hd vanaf het begin, een verzoek aan moderatoren/auteurs van forum desire hd en aan medewerkers van tweakers.net

1. kan er een snelkoppeling/tag geplaatst worden zodat je sneller/eenvoudiger naar forum desire hd deel 3 kunt gaan: nu moet je eerst naar forum > android > desire hd
een tag meteen al bij het onderwerp android over desire hd is handig, net zoals er nu tags zijn voor htc en htc desire

2. hetzelfde geldt voor forum onderwerp accessoires desire hd. dit gaat nu veel te omslachtig, te veel kikken nodig, of ik doe het fout. Nu moet je eerst naar forum desire hd deel 3, naar het begin , pagina 1, verwante topics en dan pas naar accessoires desire hd. ik volg alleen maar 2 topics: desire hd deel 3 en accessoires desire hd. Ik denk dat ik niet de enige ben. Nu zijn voor mij minder relevante desire hd onderwerpen/topic, waar maar 2 of 3 volgers van zijn veel eenvoudiger te bereiken, onlogisch. Gaarne een snelkoppeling/tags ergens bij het begin plaatsen svp
Je kunt de onderwerpen die je volgt toch gewoon bookmarken? :?

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Met Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark.gif bovenaan dit scherm. Via myReact of Bookmarks kun je dan naar je eigen topics.

Het volgen van maar twee topics is trouwens zonde op een forum als dit :)

[ Voor 32% gewijzigd door kraats op 25-12-2010 14:47 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
clasimodo schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:43:
[...]

Je kunt de onderwerpen die je volgt toch gewoon bookmarken? :?
hallo, je was met net voor, inderdaad, ik kwam er net achter dat je bookmarks kunt aanbrengen, probleem opgelost, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ahma01 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:37:
Mompelt iets over de reply waarschuwing (onderin elke pagina) waarin levertijdentopic staat en het accessoirestopic.

Related Topics zou inderdaad overigens wel handig zijn :) Ze worden ook al bij het betreffende product (koppelen van producten aan topics gaat wel) bijgehouden, dus het lijkt mij niet zo moeilijk om die topics ook hier te tonen :)

Edit: lees dat net van de bookmarks, maar toch lijkt het mij wel nut hebben naast tags ook een related topics te hebben, het vergemakkelijkt het navigeren, in ieder geval voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 25-12-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Firmwareupdate is gelukt, maar alleen heb ik nu constant het "Gegevens worden gesynchroniseerd" pictogram in beeld (zie handleiding pagina 18, Statuspictogrammen). Voor de update zag ik dit een paar keer per dag, nu is hij nog niet weggeweest. Ik kan mij niet voorstellen dat het drie dagen moet duren om mijn gegevens te synchroniseren. Ik ga straks maar een e-mailtje sturen naar HTC....

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldM op 25-12-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
RonaldM schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:50:
Firmwareupdate is gelukt, maar alleen heb ik nu constant het "Gegevens worden gesynchroniseerd" pictogram in beeld (zie handleiding pagina 18, Statuspictogrammen). Voor de update zag ik dit een paar keer per dag, nu is hij nog niet weggeweest. Ik kan mij niet voorstellen dat het drie dagen moet duren om mijn gegevens te synchroniseren. Ik ga straks maar een e-mailtje sturen naar HTC....
1. Al volledig gereboot?
2. Instellingen -> Synchronisatie, alles uitvinken en weer aanvinken
3. Factory reset <-- (als jij het niet doet, wordt het wel gevraagd bij het contact opnemen met HTC)
4. HTC bellen

Tis iig niet iets wat zou moeten horen nee ;) maar dat is denk ook de reden dat je het hier vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
hallo, er zijn al eerder berichten geplaatst over tips om betere foto's met je desire hd te maken, zie ook start topic, link naar desire hd camera guide, op xda developer site.
Het laaste zinnetje zegt iets over app vignette : [u]Testing with the Vignette app reveals the HTC camera produces much better captures while camera 360 pro still doesn't support the DHD properly.[/u]
ik maak weing foto's, maar ik vindt dat app vignette betere fotos maakt dan via standaard camera programma van htc desire hd. Het gaat een stuk eenvoudiger, je hoeft niet te wachten op focus/zoom en de fotós zijn iets vergroot, iets meer zoom. Wat vinden jullie: vignette gebruiken of standaard camera van htc.

*knip* Nee, wij moedigen het gratis downloaden van apps waar normaal voor betaald moet worden niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door BastiaanN op 25-12-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Dat laatste stukje kan je inderdaad beter weghalen, dat is hier niet toegestaan.

Vignette is op de Hero een stuk langzamer helaas en de demo versie werk alleen op 0.3MP dus kan je nog niet zien hoe goed op slecht het resultaat is. Maar goed, de standaard HTC camera heeft een interface die altijd in landscape mode dus alles dan dat is beter en Vignette heeft inderdaad goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:48:
[...]

en bij whatsapp krijg ik niet meer die irritantie 'koppeling suggestie'.
Grappig, daar heb ik sinds de update last van... heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
XiniX88 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:53:
[...]

1. Al volledig gereboot?
2. Instellingen -> Synchronisatie, alles uitvinken en weer aanvinken
3. Factory reset <-- (als jij het niet doet, wordt het wel gevraagd bij het contact opnemen met HTC)
4. HTC bellen

Tis iig niet iets wat zou moeten horen nee ;) maar dat is denk ook de reden dat je het hier vraagt
Bedankt voor de tips, een en twee gedaan. Via instellingen -> accounts en synchronisatie zag ik dat het syncen met htcsense vast was gelopen (tip via Androidworld). Ik heb dr app een paar keer geforceerd afgesloten en nu lijkt het goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Batterij lijkt iig wel langer mee te gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Heeft er iemand toevallig een website waar ik alle updates voor HTC Desire HD kan vinden ?. Ik heb gezocht op internet, maar kan nergens iets vinden over enige updates. Behalve hier, alleen dat is alleen de laatste. Bedankt.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Moet zeggen dat ik al jaren Smartphones gebruik, HD HD2 en nu de desire hd...en eigenlijk er nooit aan gedacht had om van windows naar android over te stappen.
Maar ben meer dan tevreden met de Desire HD......

Heb de firmware update gedaan, maar daarna was toch alles even de weg kwijt, dus hard reset gedaan, en moet erbij zeggen ( na syncen en progs weer installeren ) , dat de camera beter reageerd ( sneller..minder focus problemen), en dat alles nog iets soepeler is.
Had van tevoren een app killer aanstaan, maar nu niet meer en dat verlengd de accu toch echt wel met een halve dag.

Het enigste wat ik nu erbij aangezet heb is de Norton voor android, en mijn vraag is dan ook ...hoe denken jullie over evt virussen ( malware etc ) op android ?

Voor de rest is de desire hd zijn geld meer dan waard.
P.S. wat natuurlijk ook een stap is van de nieuwe windows phone naar android, er zit geen ondersteuning om je lokale outlook met de windows phone telefoon te syncen ( EEN STANDAARD MICROSOFT PROG ) terwijl het met het sync tooltje van HTC het standaard kan....en dat is voor veel mensen schijnbaar toch wel een grote berg om overheen te stappen, men wil niet altijd graag alles eerst op het internet gooien om het daarna pas met de mobile telefoon te kunnen syncen, en een exchange server heeft ook niet iedereen.

Altijd een goede nudge om een android te kopen :-)
Ben toch wel fan geworden in 4 weken tijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jodel99999 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 18:36:
Het enigste wat ik nu erbij aangezet heb is de Norton voor android, en mijn vraag is dan ook ...hoe denken jullie over evt virussen ( malware etc ) op android ?
Virussen? Wat zijn dat? :+ En al zou ik een virus app installeren (wat ik dus niet van plan ben) dan zou ik never nooit niet voor Norton kiezen... Norton is synoniem voor traag, zwaar, overkill, niet weg te krijgen, knudde. Ik heb ooit gelezen dat Android gebaseerd is op Linux en wie installeert er AV op Linux...? Volgens mij niemand. Dus voor een Android phone lijkt me dat dan helemaal zonde van de energie die Norton ongetwijfeld opslurpt.

EDIT
Ah, wacht, je komt van een Windows phone... Windows en virussen: ja, da's een sterk koppel: vandaar je angst ervoor, natuurlijk. 8) Ik zou die Norton gewoon verwijderen, als ik jou was.

EDIT2
'k Heb net ff gekeken wat Norton precies doet op Android: dat overlapt nogal met HTC Sense: je telefoon op afstand bedienen (leeghalen, blokkeren, etc.). Dus Norton heb je echt niet nodig: daarvoor kan je beter HTC Sense gebruiken. Echt, ik zou nooit iets van Norton aanpakken...

EDIT3
Laat me nog even een tip van eerder herhalen: apps die standaard op de DHD staan, zie je niet staan bij Mijn apps in de Market en daar krijg je dan ook geen update meldingen van... Lastig. Ik heb daarom alle default apps die ik daadwerkelijk gebruik (Gmail, Adobe Reader, Google Search, Flash Player, YouTube, etc) opgezocht in de Market: die herkende wel dat ze op de DHD stonden en gaf ook meteen aan dat er een update voor was. Na het installeren van die update staan de bewuste apps WEL in de Mijn apps lijst (handig) en krijg je ook meldingen over updates (nog handiger)!
Aangezien sommige apps echt stukken beter zijn dan de versie die standaard op de DHD staan (bv. Gmail en YouTube!) loont het zeker de moeite dit even te doen. Dan blijf je voortaan ook goed up to date.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Lees veel over dat automatische app killers de bat duur aanzienlijk lijken te verkorten. Merk ook dat sinds de FW update mijn HD trager is geworden. Nog meer mensen die dat merken cq voelen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goede van de update is dat ik in de standard mail app nu mijn windows live exchange account werkend heb. Lukte eerst maar niet om hem met de server contact te laten en maken en nu is ie 123 ingesteld. Blijkbaar wordt er toch naar klachten geluisterd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik draaide de update, en nu blijft ie steeds de telefoon rebooten in het witte HTC opstartscherm. Dus hij zit nu in een loop. Geprobeerd te telefoon te reflashen met een stock rom, maar de RUU software herkent mijn telefoon niet. Zowel in de recovery mode niet, als in de bootloader niet.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Die update lijkt niet echt veel te hebben verandert. Wel had ik vandaag lag bij het afspelen van een opgenomen filmpje, maar dat was na een restart weer verholpen. Mijn Quadrant benchmark was dit keer 1490 en daarna 1780, wat ook niet echt bepaalt hoog is.
Daarnaast heeft hij ook mijn ringtones aangepast, ook die van gmail. Ik dacht dat te fixen door de ringtone voor mail onder "Aanpassen" aan te passen, maar dat was natuurlijk de ringtone voor de "HTC Mail" applicatie. Nu heb ik hem weer goed ingesteld onder de instellingen van gmail zelf.
Wel heb ik het idee dat tekst selecteren makkelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:02
Bij mij is de Gallery een stuk sneller geworden, zowel in het weergeven van thumbnails als het scrollen door full-screen foto's.

Tevens heb ik na een 'kill all' rond de 430MB vrij, eerst was dat rond de 380MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Heb vandaag voor de gein de Cyanogenmod Gingerbread rom geprobeerd. Voelt wel 'ever so slightly' snappier aan, maar stock Android UI is echt ruk. Ik kan echt niet zonder Sense (en dan vooral de HTC Sense widgets). Webbrowser is qua performance ook niet verbeterd t.o.v Android 2.2, dus ik zie de meerwaarde er persoonlijk niet van.

Ik draai nu de Android Revolution HD 2.0 mod gebaseerd op de 1.72.405.3 update. Ook hier geen merkbare performance boost, maar dan ben ik maar up-to-date. :)

Edit: Ik kom er overigens net eigenlijk pas achter dat ik videos kan streamen naar m'n Xbox360 mediacenter..cool! :)

[ Voor 10% gewijzigd door AmonTobin op 26-12-2010 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb nu al een paar dagen geen internet verbinding mee, volgens mij sinds de update, was bij mij vrijdagavond.Heb al diverse maken alles aan en uit gezet, alle netwerkopties, gereset, behalve een factoryreset.Meer mensen met dat probleem geweest en nog tips?
Anders moet ik eerst een backup gaan maken en dan maar eens een harde reboot. Is htc-ense.com te gebro uiken voor (hoef eigenlijk alleen contacten te hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 26-12-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

AmonTobin schreef op zondag 26 december 2010 @ 03:42:
Heb vandaag voor de gein de Cyanogenmod Gingerbread rom geprobeerd. Voelt wel 'ever so slightly' snappier aan, maar stock Android UI is echt ruk. Ik kan echt niet zonder Sense (en dan vooral de HTC Sense widgets). Webbrowser is qua performance ook niet verbeterd t.o.v Android 2.2, dus ik zie de meerwaarde er persoonlijk niet van.

Ik draai nu de Android Revolution HD 2.0 mod gebaseerd op de 1.72.405.3 update. Ook hier geen merkbare performance boost, maar dan ben ik maar up-to-date. :)

Edit: Ik kom er overigens net eigenlijk pas achter dat ik videos kan streamen naar m'n Xbox360 mediacenter..cool! :)
Probeer Launcher Pro eens, die werkt ook erg lekker, mis niet zoveel ten opzichte van sense.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
AmonTobin schreef op zondag 26 december 2010 @ 03:42:

Heb je echt de CyanogenMod 7.0 versie geprobeerd? Deze is namelijk nog steeds in de maak en staat heel diep weggestopt in een topic op XDADevelopers. Verder staan er 10 in een dozijn die alleen de Gingerbread skin gebruiken, maar android 2.2.1 zijn.

Normaal wordt CM overigens uitgerust met ADW, welke wat beter aanvoelt en aan te passen is dan de stock Android launcher, bijna vergelijkbaar met LauncherPro (ok LauncherPro Plus geeft ook nog eens ongeveer dezelfde widgets als HTC Sense).

Mensen die een voorproefje willen hebben op CM 7.0 (Android 2.3.1):
http://postkreative.eu/update-cm-7.0.0-RC0-DHD-PNK.zip - XDA linkje voor meer info

Als je overigens je CyanogenMod 7 wil backuppen (omdat je alles net mooi hebt ingesteld) moet je de volgende ClockWork (v3.0) gebruiken:
https://www.dropbox.com/s/zm33pbsyvshjc0t/recovery.img
Het normaal flashen van CM7.0 en backuppen en restoren van je HTC Rom is uiteraard wel mogelijk.

Veel verder ga ik er niet op in, er is een apart topic voor. Oja en mensen die hun mobiel hebben geupdate naar de laatste versie kunnen helaas geen custom ROMs installeren (voorlopig of voorgoed).
------
Over dat XBOX360, kan dat DLNA aan dan? Of hoe heb je dat geflikt?

[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 26-12-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30

SeatRider

Hips don't lie

new_guy schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:58:
Heb hem net 30 minuten, wat een geweldig toestel _O_
Super snel, ligt heerlijk in de hand.

Klepje sluit goed, camera zit iets scheef, maar maakt geen geluid. :)
Is dat nog steeds zo? Ik had eigenlijk gehoopt dat HTC de kwaliteitscontrole iets op had kunnen schroeven. Heb jij ook 'last' van een voelbaar randje daar waar de aluminium body op het scherm aansluit?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:56:
Het goede van de update is dat ik in de standard mail app nu mijn windows live exchange account werkend heb. Lukte eerst maar niet om hem met de server contact te laten en maken en nu is ie 123 ingesteld. Blijkbaar wordt er toch naar klachten geluisterd :-)
Welke instellingen heb je gebruikt, want ik krijg hem nog steeds niet aan de gang via live exchange?

Nvm, typo bij instellingen... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door HammerNL op 26-12-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik doe net een reboot van mijn telefoon omdat ik tegen een bug aanliep. Vul ik mijn pincode 1x in, meldt hij dat het fout is (het was goed) en dat ik mijn PUK code moet pakken, vervolgens komt deze melding 2x, en daarna zit ik gewoon in mijn telefoon die normaal functioneert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:33
HammerNL schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:11:
[...]

Welke instellingen heb je gebruikt, want ik krijg hem nog steeds niet aan de gang via live exchange?

Nvm, typo bij instellingen... 8)7
Ik heb de update ook binnengehaald, laatste firmware staat erop! Echter lukt het mij nog steeds niet om de htc mail app aan de praat te krijgen. Ik voer hetzelfde in als bij de gewone google android mail app welke wel werkt, (dus niet de gmail app), maar ik krijg steeds een foutmelding aan het eind: kan account niet aanmaken, probeer later opnieuw.

Welke versie van de htc mail hebben jullie op de telefoon staan? Hier zegtie 3.00. Rebooten van de telefoon helpt niet.

Dit is wat ik trouwens invoer:

email: username@hotmail.com
server: m.hotmail.com
domain:
wachtwoord: wachtwoord
username: username@hotmail.com
SSL: Enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

heeft er iemand meer dit probleem?:
YouTube: HTC Desire HD Touch screen problem ...

ik heb er zelf last van als ik mijn DHD aansluit op mijn laptop met de bijgeleverde kabel.. hij is dan echt onbestuurbaar (wat behoorlijk irritant is)

iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:03
Ik heb hier een Desire HD liggen waar de contacten vanuit yahoo gesynct worden.
Als er nu een afbeelding ingesteld wordt als contactpictogram, wordt het verkeerde adresboek getoont (denk dat het het simadres boek is, dat eigenlijk niet gebruikt wordt), Iemand een idee hoe ik het juiste adresboek naar voren krijg om contactpictogrammen te koppelen?

Ook staat er bij sommige contactpersonen bij de details "Opties". Hier is de mogelijkheid een contactpersoon te bewerken. Bij andere contactpersonen staat die optie er niet en kunnen er dus geen wijzigingen aangebracht worden.

[ Voor 24% gewijzigd door miles op 26-12-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
patshad schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:52:
[...]

Ik heb de update ook binnengehaald, laatste firmware staat erop! Echter lukt het mij nog steeds niet om de htc mail app aan de praat te krijgen. Ik voer hetzelfde in als bij de gewone google android mail app welke wel werkt, (dus niet de gmail app), maar ik krijg steeds een foutmelding aan het eind: kan account niet aanmaken, probeer later opnieuw.

Welke versie van de htc mail hebben jullie op de telefoon staan? Hier zegtie 3.00. Rebooten van de telefoon helpt niet.

Dit is wat ik trouwens invoer:

email: username@hotmail.com
server: m.hotmail.com
domain:
wachtwoord: wachtwoord
username: username@hotmail.com
SSL: Enable
Die foutmelding kreeg ik eerst ook, maar gebruik nu gewoon dezelfde settings als hierboven. Ik maakte alleen een fout bij username, daar stond standaard nog niet @hotmail.com achter waardoor hij hem niet wou aanmaken. Mijn mail applicatie is ook versie 3.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
XiniX88 schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:53:
[...]

Heb je echt de CyanogenMod 7.0 versie geprobeerd? Deze is namelijk nog steeds in de maak en staat heel diep weggestopt in een topic op XDADevelopers. Verder staan er 10 in een dozijn die alleen de Gingerbread skin gebruiken, maar android 2.2.1 zijn.

Normaal wordt CM overigens uitgerust met ADW, welke wat beter aanvoelt en aan te passen is dan de stock Android launcher, bijna vergelijkbaar met LauncherPro (ok LauncherPro Plus geeft ook nog eens ongeveer dezelfde widgets als HTC Sense).

Mensen die een voorproefje willen hebben op CM 7.0 (Android 2.3.1):
http://postkreative.eu/update-cm-7.0.0-RC0-DHD-PNK.zip - XDA linkje voor meer info

Als je overigens je CyanogenMod 7 wil backuppen (omdat je alles net mooi hebt ingesteld) moet je de volgende ClockWork (v3.0) gebruiken:
https://www.dropbox.com/s/zm33pbsyvshjc0t/recovery.img
Het normaal flashen van CM7.0 en backuppen en restoren van je HTC Rom is uiteraard wel mogelijk.

Veel verder ga ik er niet op in, er is een apart topic voor. Oja en mensen die hun mobiel hebben geupdate naar de laatste versie kunnen helaas geen custom ROMs installeren (voorlopig of voorgoed).
------
Over dat XBOX360, kan dat DLNA aan dan? Of hoe heb je dat geflikt?
Ja, dat is 'm iid (update-cm-7.0.0-RC0-DHD-PNK.zip). Die had ik geprobeerd.

Overigens chargeer ik een beetje, stock Android UI is natuurlijk niet compleet ruk, maar de verbeteringen die HTC heeft aangebracht mis ik echt. LauncherPro komt in de buurt, alleen jammer dat je daar dan weer voor moet betalen als je de mooiere functies wilt gebruiken (de betere widgets en het resizen hiervan).

Dat CWM is overigens echt een uitvinding. Ik kan gewoon lekker wat roms uitproberen en vind ik het niets, dan recover ik gewoon weer een backup. Echt heerlijk!

Oja, m.b.t. streamen van videos naar m'n 360, daarbij heb ik in mijn enthousiasme een belangrijk detail over het hoofd gezien, namelijk dat ik m'n 360 direct met m'n Win7 laptop had verbonden en zo XBMC al had gestart. Hij pikt het dus via m'n Win7 laptop op (wat dus sowieso wel DLNA ondersteund).

Wanneer ik het zonder laptop probeer dan vind mijn DHD de Xbox 360 media extender wel, maar die verbinding komt niet helemaal lekker tot stand. Ik had eventjes wel dat enkel het geluid van de video op m'n 360 werd afgespeeld, maar ik kreeg dus geen beeld. Maar dat kan ook aan de -niet al te beste- wifi verbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik kan mijn tel momenteel maar 3 uurtjes (weergave op 3 uur) volledig gebruiken na nieuwe update.

wat staat aan:

Whatsapp
3G/HSPDA
Twitter acc sync.
Messenger (soms)

En als ik mijn tel voor paar uurtjes niet gebruikt dan haalf android systeem mijn weergave aan (dat was niet voor de update)

Heeft iemand ook bovenstaande probleem ?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
AmonTobin schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:01:
[...]

...!

Oja, m.b.t. streamen van videos naar m'n 360, daarbij heb ik in mijn enthousiasme een belangrijk detail over het hoofd gezien, namelijk dat ik m'n 360 direct met m'n Win7 laptop had verbonden en zo XBMC al had gestart. Hij pikt het dus via m'n Win7 laptop op (wat dus sowieso wel DLNA ondersteund).

Wanneer ik het zonder laptop probeer dan vind mijn DHD de Xbox 360 media extender wel, maar die verbinding komt niet helemaal lekker tot stand. Ik had eventjes wel dat enkel het geluid van de video op m'n 360 werd afgespeeld, maar ik kreeg dus geen beeld. Maar dat kan ook aan de -niet al te beste- wifi verbinding liggen.
Ik heb gister zitten spelen met DLNA icm met mijn Samsung UE37C6000(volgens mij). Ik krijg foto's en filmpjes die de telefoon zelf heeft gemaakt over LAN op de tv, maar gedownloade series die op mijn telefoon staan wil de tv (nog) niet afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Ik ben vorige week weer overgestapt naar sense, vanaf LP+, had toch het idee dat het teveel stroom vrat, zijn er bepaalde widgets waarvan bekend is dat die veel stroom eten? ik heb zo niet een kunnen ontdekken die eruit sprong.
Volgende week weer een poging wagen, en even zo'n programmaatje downloaden die bijhoud wat het huidige verbruik is, zag er laatst 1 voorbijkomen, maar weet de naam niet meer.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hoite schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:48:
Volgende week weer een poging wagen, en even zo'n programmaatje downloaden die bijhoud wat het huidige verbruik is, zag er laatst 1 voorbijkomen, maar weet de naam niet meer.
Watchdog

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb de laatste firmware gedownload. Op 14% stopt de installatie en krijg het scherm een telefoon afbeelding met een rode uitroepteken. Ik moet dan de batterij uithalen om te rebooten. Heeft iemand hier ook last van of last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:33
HammerNL schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:56:
[...]

Die foutmelding kreeg ik eerst ook, maar gebruik nu gewoon dezelfde settings als hierboven. Ik maakte alleen een fout bij username, daar stond standaard nog niet @hotmail.com achter waardoor hij hem niet wou aanmaken. Mijn mail applicatie is ook versie 3.00.
Ik heb net weer even geprobeerd om het in te stellen, en nu paktie hem wel! Straks even op zoek naar de verschillen t.o.v. de standaard google mail app. Toch vreemd dat dat niet gewoon meteen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
vooruit, zal de vraag inkorten

zijn er slimme tweakers die een andere oplossing weten, hoe krijg je zonder dlna of een laptop of media link je htc foto's op je tv . een kabel met micro-usb naar hdmi zal wsch niet werken want je hebt geen tv-out functie ??

[ Voor 65% gewijzigd door ahma01 op 26-12-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahma01 schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:17:
dit berichtje hoort wellicht ook thuis bij htc accessoires forum, zal hem daar ook plaatsen
En haal 'm dan hier alsjeblieft even weg, anders komen er (wellicht) antwoorden op twee verschillende plekken. Het is sowieso 'not done' exact dezelfde vraag op twee plekken te stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43

Roy

Hobbies?

Vanmiddag heb ik ook de update binnengehaald, moet zeggen dat ik weinig verschil merkte. Alleen heb ik nu ineens het probleem dat m'n SD kaart niet meer leesbaar is. Vanmiddag na de update nog wel gewoon spelletjes gedaan die op de SD kaart stonden (Angry Birds), en net wou ik even in de Gallery foto's bekijken maar nu is m'n SD kaart onleesbaar.
Net de telefoon opnieuw opgestart, kaartje er ook uitgehaald, en krijg nu de melding dat het een blanco sd-kaart is die geformatteerd moet worden. Niet echt handig dus, want al m'n foto's + video's zijn weg, en sommige programma's hadden data op de kaart staan (maar ik weet niet precies welke programma's, sowieso een paar games en Aura navigatie).

Al meer mensen hier last van gehad na de update?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Roy schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:15:
Al meer mensen hier last van gehad na de update?
Hier 2 DHD's geüpdatet zonder problemen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben iets meer dan een maand een Desire HD gebruiker, en heb hem helaas vandaag uit mijn broekzak laten vallen. Ik heb een Otterbox Commuter Case eromheen. Ik deed het scherm aan, en er leek niets aan de hand te zijn, ook maar een klein krasje op de bescherming. Later bleek helaas dat mijn WiFi gedeelte het niet meer doet (hij geeft een error aan als ik het aan wil zetten) en tevens werkt de volume omhoog knop niet meer. Ik heb gelezen dat de wifi functie daar ook in de buurt zit. Er moet dus wel iets van binnen kapotgegaan zijn..

Nu is mijn vraag, waar moet ik zijn om dit te laten repareren? Vast bij HTC zelf, heeft iemand hier ervaring mee? En als er geen uiterlijke schade aan het toestel is, heb ik dan een grote kans dat ik hier niet voor hoef te betalen?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij uit je broekzak valt en hij gaat stuk lijkt me niet onder je garantie te vallen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:57:
Als hij uit je broekzak valt en hij gaat stuk lijkt me niet onder je garantie te vallen hoor.
Om eerlijk te zijn de uni body zou hem moeten beschermen. Maar blijkbaar klopt dit ook voor geen meter.
Dat het display kapot kan gaan is 1 ding maar dat bij een val van normale hoogte er intern nog steeds dingen kapot gaan maakt het hele idee van een metalen unibody toch een beetje overbodig.
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 10) of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in dit topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!