Virussen? Wat zijn dat?

En al zou ik een virus app installeren (wat ik dus niet van plan ben) dan zou ik never nooit niet voor Norton kiezen... Norton is synoniem voor traag, zwaar, overkill, niet weg te krijgen, knudde. Ik heb ooit gelezen dat Android gebaseerd is op Linux en wie installeert er AV op Linux...? Volgens mij niemand. Dus voor een Android phone lijkt me dat dan helemaal zonde van de energie die Norton ongetwijfeld opslurpt.
EDIT
Ah, wacht, je komt van een Windows phone... Windows en virussen: ja, da's een sterk koppel: vandaar je angst ervoor, natuurlijk.

Ik zou die Norton gewoon verwijderen, als ik jou was.
EDIT2
'k Heb net ff gekeken wat Norton precies doet op Android: dat overlapt nogal met HTC Sense: je telefoon op afstand bedienen (leeghalen, blokkeren, etc.). Dus Norton heb je echt niet nodig: daarvoor kan je beter HTC Sense gebruiken. Echt, ik zou nooit iets van Norton aanpakken...
EDIT3
Laat me nog even een tip van eerder herhalen: apps die standaard op de DHD staan, zie je niet staan bij Mijn apps in de Market en daar krijg je dan ook geen update meldingen van... Lastig. Ik heb daarom alle default apps die ik daadwerkelijk gebruik (Gmail, Adobe Reader, Google Search, Flash Player, YouTube, etc) opgezocht in de Market: die herkende wel dat ze op de DHD stonden en gaf ook meteen aan dat er een update voor was. Na het installeren van die update staan de bewuste apps WEL in de Mijn apps lijst (handig) en krijg je ook meldingen over updates (nog handiger)!
Aangezien sommige apps echt stukken beter zijn dan de versie die standaard op de DHD staan (bv. Gmail en YouTube!) loont het zeker de moeite dit even te doen. Dan blijf je voortaan ook goed up to date.
[
Voor 48% gewijzigd door
Verwijderd op 25-12-2010 20:00
]