Ik sta zelf op het punt een goedkope tablet aan te schaffen. Bij goedkoop denk ik dan aan minder dan 200 euro. Nu wil ik natuurlijk wel zoveel mogelijk 'bang for the buck'. Dan kom je al snel bij de tegra 2 tablets uit. Ik heb nog even naar wat chinese tablets zitten kijken, maar die bevatten vaak mindere processoren.
Maar goed, ik kwam dus op de volgende 2 tablets uit:
-Point Of View Mobii 10,2 (185 euro)
-Hannspree Hannspad (179 euro)
Qua prijs maakt het dus niets uit. Over beide tablets heb ik informatie opgezocht en met elkaar vergeleken. Maar ik weet niet waar ik voor moet kiezen.
Voordelen van de Mobii:
-hardware acceleration in honeycomb rom
-camera
-grotere community
Voordelen van de Hannspad:
-een beter scherm
-hardware home button
-16gig intern geheugen
-ziet er veel beter uit (persoonlijk)
Nou is zo'n opsomming wel leuk, maar veel punten zijn onduidelijk.
Hoeveel slechter is het scherm van de Mobii bijvoorbeeld? En hoever zijn de rom makers voor de Hannspad. Loopt dit qua functionaliteit en stabiliteit ver achter op de Mobii (Advent Vega)? Gaat het nog lang duren voor er een stabiele honeycomb rom is met hardware acceleration voor de Hannspad?
Hoe zit het trouwens met de 512MB ram in beide tablets. Is dat wel genoeg om honeycomb goed te kunnen draaien?
Ik hoop dat jullie de punten die ik genoemd heb wat duidelijker kunnen maken of kunnen aanvullen, want wellicht heb ik ook nog punten gemist. En waarom hebben jullie de een boven de ander verkozen?
[
Voor 3% gewijzigd door
Arson op 09-10-2011 22:03
]