Ha.Katsunami schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:37:
Hoi. Ik zie dat de PoV TegraII goede reviews krijgt, indien het tablet wordt voorzien van een custom firmware. Hierover had ik een vraagje, want ik denk erover om het tablet aan te schaffen. Ik wil er websites en PDF's op gaan lezen, naast de computer. (Ik haat het lezen van grote stukken tekst vanaf een gewoon scherm, omdat ik dan niet achterover kan zitten.)
Ik twijfel namelijk over wat er precies nodig is als ik de software van PoV zou vervangen. Wat is de Modaco Add-on / Custom Rom precies?
1. Sommigen zeggen: Je hoeft niet te upgraden naar de Advent firmware. De Modaco custom ROM / Add-on overschrijft die immers. Modaco bevat al een versie van de Advent firmware.
2. Sommigen zeggen: Je moet éérst upgraden naar de laatste Advent firmware, en dan de Modaco ROM / Add-on installeren. De onderdelen zullen aan de Advent firmware worden toegevoegd.
Wat is het nu?
Het lijkt er ook op dat de Modcao ROM Flash aanbiedt als mogelijkheid, maar er is ook een optie om een Advent-firmware met Flash te downloaden. Wat is op dit moment de situatie? Als ik zou inzoomen op een PDF, zie je dan alleen een deel van de PDF, of wordt de tekst ook opnieuw ingedeeld, zoals op een website?
Als laatste:
Tetheren van mijn notebook via mijn Android-telefoon werkt perfect, als ik soms ergens eens geen wifi heb. Wat zouden jullie doen? Tetheren, of voor ~50 euro extra de 3G versie van het tablet nemen, met een data-abo? Een data-abo kost bij vodafone nu 10 euro voor 13 maanden, en het wordt dan 20 euro voor de maanden erna. In die tijd zal ik waarschijnlijk mijn huidige telefoon-abo (29 euro) vervangen door sim-only (21 euro), dus de totale kosten blijven dan rond de 40 euro. Als ik ga tetheren, dalen over 8 maanden mijn kosten van 29 euro naar 21 euro; besparing van een kleine 20 euro. Het wordt dan een overweging of 3G het extra gemak waard is. Wat zouden jullie hier doen?
Trouwens... wérkt 3G wel, als ik de de Advent firmware op het PoV-tablet zet?
Ik vraag me af waarom data-abo's voor een tablet zo debiel duur zijn. 20 euro voor 500GB; op veel telefoons, krijg je (met een sim-only abo) al 1GB, en dan kun je ook nog 180 minuten bellen, ook voor rond de 20 euro.
Bedankt voor de moeite.
Voor PDF's heb je geen andere firmware nodig, een goede reader van de market. Formatting gebeurt bij PDF uiteraard NIET. Verder kun je daar prima op lezen.
Andere firmware weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, maar de tablet is NIET te bricken en extreem makkelijk te flashen, dus als je zelf een of ander how-totje doorloopt komt het altijd goed. Ik raad je trouwens de Corvus rom aan op vega.modaco.com. Deze is by far het snelste en soepelste. Flash installeer je dan inderdaad via de market, geen probleem.
En over het Tetheren, het mag niet, maar ik zou je telefoon tetheren. Ik doe dat hetzelfde met mijn MObii.
[ Voor 11% gewijzigd door RielN op 30-06-2011 10:26 ]