Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Katsunami schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:37:
Hoi. Ik zie dat de PoV TegraII goede reviews krijgt, indien het tablet wordt voorzien van een custom firmware. Hierover had ik een vraagje, want ik denk erover om het tablet aan te schaffen. Ik wil er websites en PDF's op gaan lezen, naast de computer. (Ik haat het lezen van grote stukken tekst vanaf een gewoon scherm, omdat ik dan niet achterover kan zitten.)

Ik twijfel namelijk over wat er precies nodig is als ik de software van PoV zou vervangen. Wat is de Modaco Add-on / Custom Rom precies?

1. Sommigen zeggen: Je hoeft niet te upgraden naar de Advent firmware. De Modaco custom ROM / Add-on overschrijft die immers. Modaco bevat al een versie van de Advent firmware.
2. Sommigen zeggen: Je moet éérst upgraden naar de laatste Advent firmware, en dan de Modaco ROM / Add-on installeren. De onderdelen zullen aan de Advent firmware worden toegevoegd.

Wat is het nu?

Het lijkt er ook op dat de Modcao ROM Flash aanbiedt als mogelijkheid, maar er is ook een optie om een Advent-firmware met Flash te downloaden. Wat is op dit moment de situatie? Als ik zou inzoomen op een PDF, zie je dan alleen een deel van de PDF, of wordt de tekst ook opnieuw ingedeeld, zoals op een website?

Als laatste:

Tetheren van mijn notebook via mijn Android-telefoon werkt perfect, als ik soms ergens eens geen wifi heb. Wat zouden jullie doen? Tetheren, of voor ~50 euro extra de 3G versie van het tablet nemen, met een data-abo? Een data-abo kost bij vodafone nu 10 euro voor 13 maanden, en het wordt dan 20 euro voor de maanden erna. In die tijd zal ik waarschijnlijk mijn huidige telefoon-abo (29 euro) vervangen door sim-only (21 euro), dus de totale kosten blijven dan rond de 40 euro. Als ik ga tetheren, dalen over 8 maanden mijn kosten van 29 euro naar 21 euro; besparing van een kleine 20 euro. Het wordt dan een overweging of 3G het extra gemak waard is. Wat zouden jullie hier doen?

Trouwens... wérkt 3G wel, als ik de de Advent firmware op het PoV-tablet zet?

Ik vraag me af waarom data-abo's voor een tablet zo debiel duur zijn. 20 euro voor 500GB; op veel telefoons, krijg je (met een sim-only abo) al 1GB, en dan kun je ook nog 180 minuten bellen, ook voor rond de 20 euro.

Bedankt voor de moeite.
Ha.
Voor PDF's heb je geen andere firmware nodig, een goede reader van de market. Formatting gebeurt bij PDF uiteraard NIET. Verder kun je daar prima op lezen.

Andere firmware weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, maar de tablet is NIET te bricken en extreem makkelijk te flashen, dus als je zelf een of ander how-totje doorloopt komt het altijd goed. Ik raad je trouwens de Corvus rom aan op vega.modaco.com. Deze is by far het snelste en soepelste. Flash installeer je dan inderdaad via de market, geen probleem.

En over het Tetheren, het mag niet, maar ik zou je telefoon tetheren. Ik doe dat hetzelfde met mijn MObii.

[ Voor 11% gewijzigd door RielN op 30-06-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op internet heb ik op veel plekken gelezen dat de PoV-software niet de beste is. De 3D-launcher heb ik ook niet nodig, omdat ik toch ga werken met LauncherPro.

Ik zal ook eens naar de Corvus firmware kijken.

Over het tetheren: Het "mag" misschien niet, maar wie weet nou of die telefoon "zelf" op internet zit, of dat er een tablet of computer aanhangt? Ik houd het verbruik met 3G Watchdog in de gaten, en het zit zo rond de 250-400 MB per maand, dus wat dat betreft hoeft Vodafone niet te zeuren.

Ik vind het een beetje absurd dat ik voor 21.95 met een Sim-only 180 minuten kan bellen, SMS-en, en 1GB data verstoken, terwijl ik met een data-abo voor 20 euro slechts 500MB verbruik mag hebben voordat de snelheid keldert.

Kan ik niet gewoon een telefoonsim in die tablet stoppen... ?

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 30-06-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb volgens mij een groter probleem :-)

Als ik mijn tablet opstart (cyanogenmod) blijft deze hangen nadat ik prbeerde om de corvus5 te installeren. NU probeer ik ook met de backtoets in recoverymode te komen, maar elke keer gaat mijn tablet uit na 3 seconden.

Weet iemand dit op te lossen?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer genoeg kan ik hiermee niet helpen; mijn tablet komt vandaag pas binnen, dus ik heb er nog geen problemen mee moeten oplossen. Misschien komt dat nog als ik straks de firmware ga flashen naar die van Advent met Modaco Mod R8... Ik hoop dat je het gefixt krijgt.

Trouwens, weet iemand waarom dit tablet verschrikkelijk slecht leverbaar is? Het ligt pas 6 maanden in de winkel, maar bijna niemand heeft het op voorraad en heeft een onbekende levertijd. Alleen Informatique (sowieso een van mijn favoriete winkels) kon het leveren, voor €300. (Veel andere tablets zijn trouwens ook slecht leverbaar.)

(Ja, ik weet dat 4Launch de 3G-versie heeft voor 319 en andere winkels voor 375-400 maar die heb ik zeer bewust niet gepakt. Als het tablet geen 3G heeft, dan kan ik ook niet in de verleiding komen om er toch maar een abo voor aan te schaffen. En als het uiteindelijk "moet", dan kan ik er zelf een EM770W-kaartje inzetten.)

Binnen een paar uur zal ik zien wat er te zien valt wat betreft dit tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Smika schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:35:
Ik heb volgens mij een groter probleem :-)

Als ik mijn tablet opstart (cyanogenmod) blijft deze hangen nadat ik prbeerde om de corvus5 te installeren. NU probeer ik ook met de backtoets in recoverymode te komen, maar elke keer gaat mijn tablet uit na 3 seconden.

Weet iemand dit op te lossen?

Smika
Je tablet gaat uberhaupt niet aan.
ALs je hem in windows in plugt, moet je de tablet uit hebben, dan back toest in houden, tegelijk 2 sec de power toets, dan moet je windows tingelingetje horen, dan back toets los. De tablet BLIJFT uit, maar staat in 'recovery'.

In linux gebriuk ik tail -f /var/log/syslog dan zie je perfect de USB melding als de recovery het pakt.

Dit kun je best lang proberen hoor. UItzetten (knop heel lang inhouden) enweer opnieuw. Het is niet altijd even makkelijk omdat je geen feedback hebt.
Succes!

@hierboven: de Corvus rom loopt wel beter als je die neon-style niet erg vind :)

Blijft een heerlijke tablet, gisteren nog een filmpje gekeken op 720p op de TV via HDMI en lekker youtuben.

[ Voor 9% gewijzigd door RielN op 02-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tablet is binnen.

De Corvus ROM vind ik qua uiterlijk lelijk; of is dat alleen het wallpaper?. De originele ROM doet het ook al beter dan verwacht overigens.

Ik zie dat Corvus wel aparte aanpassingen heeft om de batterijduur te verlengen, zoals het verwijderen van apps die op de achtergrond draaien. Is Corvus een addon-pack voor de Vega ROM, of is het een ROM op zichzelf? (Dat weet ik ook nog niet eens voor R8: Het wordt "AddOn" genoemd, maar het wordt beschreven alsof het een standalone ROM is... moet hier het Vega ROM nou wel of niet voor worden geïnstalleerd?)

Corvus heeft wel als voordeel dat het geheel gratis is, waar je voor R8 moet betalen als je het wil customizen.

Wat is de batterijduur die ik mag verwachten, met de helderheid op 30% en wifi aan?

[ Voor 64% gewijzigd door Katsunami op 02-07-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
RielN schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:42:
[...]

Je tablet gaat uberhaupt niet aan.
ALs je hem in windows in plugt, moet je de tablet uit hebben, dan back toest in houden, tegelijk 2 sec de power toets, dan moet je windows tingelingetje horen, dan back toets los. De tablet BLIJFT uit, maar staat in 'recovery'.

In linux gebriuk ik tail -f /var/log/syslog dan zie je perfect de USB melding als de recovery het pakt.

Dit kun je best lang proberen hoor. UItzetten (knop heel lang inhouden) enweer opnieuw. Het is niet altijd even makkelijk omdat je geen feedback hebt.
Succes!

@hierboven: de Corvus rom loopt wel beter als je die neon-style niet erg vind :)

Blijft een heerlijke tablet, gisteren nog een filmpje gekeken op 720p op de TV via HDMI en lekker youtuben.
Bedankt Rein,

Door in Linux met adb een recovery te doen, werkt hij weer en heb ik corvus5 kunnen installeren. Ik snap best dat sommige vinden dat hij er minder mooi uitziet, maar hij is echt razendsnel. ALs je met je vinget naar een ander scherm wilt, dan doet hij dat ook vloeiend, terwijl andere roms, hier vaak langzaam op regeren en schokkerig overkomen. Een top rom dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, Corvus5 SP1 is hier niet sneller dan Modaco R8:

Quadrant:
Vega Mod R8: 2275
Corvus5 SP1: 1885

SmartBench 2011
Vega Mod R8: 2935
Corvus5 SP1: 1781

(Tevens crasht Corvus als je About Device -> Status probeert op te vragen. Modaco R8 werkt wel.)

Echter, in beide applicaties blijft de tablet wel flink achter, ook tegenover tablets en telfoons die eigenlijk trager zouden moeten zijn. Het tablet heet "Point of View Mobii Tegra", en ik was eerst bang dat ik een versie met een oudere Tegra processor had aangeschaft; die schijnt er echter nooit te zijn geweest. Dus... raar.

Edit: Laat maar hangen. Ik zie het al; veel van die apparaten in de lijst zijn zwaar overgeklokt, tot wel 50%. Als ik filter op "only stock speed", dan zit het tablet goed. Een Paar Tegra2 Tablets uit de lijst van SmartBench:

Advent Vega: 2909
Motorola Xoom 2929
Asus Transformer: 2928-3100 (staat er een aantal keer in)
Galaxy Tab 10.1: 2700 - 3003 (staat er vaak in)

Waarschijnlijk zijn de verschillen te wijten aan achtergrondtaken, en verschillen in de ROM's. Echter, met 2935 zit mijn tablet dus gewoon daar waar het hoort, indien het draait op standaard snelheid.

Wel vraag ik me af waarom de zo gehypte Corvus5 ROM hier echt veel trager draait volgens die benchmarks.

[ Voor 61% gewijzigd door Katsunami op 03-07-2011 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die Vegacomb geinstalleerd hebben op hun POV Mobii 10',

De laatste versie van Opera Mobile heeft ondersteuning voor Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Quadrant en smartbench zeggen echt niks. Je moet ermee werken. Zeker de dualcores hebben niks met die.benchmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ben ik niet met je eens. Als die benchmarks er "niets mee hebben", dan is het JUIST de ROM die bepaalt hoe snel iets is. Corvus5 werkt goed, maar het voelt niet sneller dan R8.

Tevens kun je met de Kitchen voor die ROM aanpassingen maken. Ik heb dat gedaan, zodat ik ADW als default launcher kan krijgen, en apps die ik niet gebruik heb kunnen verwijderen.

Ook heb ik een Full (compleet) ROM aangemaakt, met ADW als Launcher, voor het geval ik het tablet ooit ga verkopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Katsunami op 03-07-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb R8 maanden lang gebruikt, ook de custom versie.

Diezelfde benchmarks benchen de Sensation 50%l ager dan de Galaxy terwijl de hardware beter is. Dus ja, ik let er echt totaal NIET op ;)

Corvus is veel snappier bij mij. Misschien bij jou anders :)

[ Voor 38% gewijzigd door RielN op 03-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm. De HTC Sensation is inderdaad sneller dan de Samsung Galaxy S; ik neem aan dat je die twee bedoelt?

Eigenlijk merk ik in het dagelijks gebruik zeer weinig tot geen verschil tussen Corvus5 en R8. (Eigenlijk kan ik me ook niet echt indenken dat een ROM zoveel sneller of trager is dat je het écht merkt en benches laat kelderen met 30% ofzo...) Vreemd is wel dan nog dat dezelfde bench die ik hier draai, een enorm resultaat oplevert bij de makers...

Ik zal Corvus5 nog eens erop zetten, en het dan qua uiterlijk hier en daar wat aanpassen. Het is wel mooi dat Corvus5 NTFS-ondersteuning heeft.

Ach ja. De donatie van 10 pond aan Modaco kan er ook nog wel bij, als ik R8 niet zou gaan gebruiken; dat forum heeft het in elk geval mogelijk gemaakt om een fatsoenlijk tablet van de PoV te maken, want als ik niet van R8 en Corvus5 afgeweten zou hebben, dan ik het -nooit- hebben gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 03-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik bedoel de S2 uiteraaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Ik krijg het maar niet voor mekaar om met mijn mobii via mijn iphone te internetten. Iemand een duidelijke how to zonder een jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RieIN: Er zit een bug in de Corvus5 kernel. Als hij onder de 1200 MHz draait, dan ontstaat er een timingsprobleem waardoor de ROM traag draait. Oplossing voor nu: max snelheid met SetCPU op 1200 MHz zetten.

Zie deze post voor bevestiging

elcamino:
Als je internet deelt met je iPhone, dan wordt dat waarschijnlijk gedaan als zijnde een ad-hoc netwerk. Oudere versies van Android kunnen die netwerken niet zien; nieuwere versies kunnen die netwerken wel zien, maar er niet mee verbinden. Ik krijg op dit moment mijn tablet ook niet aan mijn telefoon verbonden. Het netwerk wordt gezien, de telefoon accepteert het wachtwoord, maar als het tablet dan op het punt "Obtaining IP address" komt, dan gebeurt er niks meer. Uiteindelijk geeft het tablet het op en verbindt niet.

Ik heb hier en daar verwijzingen en oplossingen gevonden om Android-telefoons met een ad-hoc netwerk te verbinden. Ik zal hier en daar iets uitproberen en het hier posten als het gelukt is (of als bevestigd is dat het niet kan... wat ik niet hoop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elcamino:
Als je internet deelt met je iPhone, dan wordt dat waarschijnlijk gedaan als zijnde een ad-hoc netwerk. Oudere versies van Android kunnen die netwerken niet zien; nieuwere versies kunnen die netwerken wel zien, maar er niet mee verbinden. Ik krijg op dit moment mijn tablet ook niet aan mijn telefoon verbonden. Het netwerk wordt gezien, de telefoon accepteert het wachtwoord, maar als het tablet dan op het punt "Obtaining IP address" komt, dan gebeurt er niks meer. Uiteindelijk geeft het tablet het op en verbindt niet.
Quote mezelf hierboven....

Corvus5 ondersteunt in elk geval tethering omdat die ROM een aangepaste wpa_supplicant bevat, die naast gewone Wifi-netwerken ook ad-hoc netwerken ondersteunt. (wpa_suupplicant is nodig voor het verbinden met beveiligde netwerken.) Modaco R8 heeft ook een aangepaste versie zo te zien.

De reden waarom het bij mij niet werkte lag aan de telefoon. Ik gebruikte Barnacle Wifi Tether. Dat werkte prima met mijn notebook, maar als het tablet probeert te verbinden, dan werkt het niet. (Het stopt ermee bij "Obtaining IP-address...."). Ik heb de app "Wireless Wifi Tether" uit de market geprobeerd (ook gratis) en nu werkt het wel. Het werkt ook met de 3G HotSpot uit Android 2.2. Het moet dus wel een bug in Barnacle zijn.

PS: Ik gebruik op mijn telefoon geen "echte" root, maar de zogenaamde "superuser" applicatie, die processen alleen root-rechten geeft op het moment dat ze het nodig hebben. (Zogenaamde soft-root.) Wireless Wifi Tether zeurt bij het opstarten: "Unable to start tethering. Is your phone 'rooted' ?" Dan verdwijnt die melding, en start de tether gewoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Hallo mensen,

Heb een vraag voor degenen die al een keer een update hebben gedaan van een vegacomb bv 1.5 naar 1.6.
De mijne loopt nu op versie 1.6 van vegacomb en nu is er net de versie 1.7 uitgekomen die ik dus wil updaten.
Echter als ik de home toets ingedrukt houdt kan ik ook kiezen voor recovery waarheen hij dan ook opnieuw boot.
Op het moment dat hij geboot is zie ik het android poppetje met het uitpakdoosje.
Via de home button krijg ik een lijstje voorgeschotelt waardoor ik dan kan bladeren met de volume toetsen.
Alleen het vreemde is dat ik niets kan selecteren of dat ikzelf niet weet hoe de selectie te activeren.
Ik heb de update vegacomb gehernoemd naar update.zip die op de root van het sd kaartje staat.
Volgens mij zou het moeten werken maar zoals gezegd moet ik de optie selecteren dat hij moet updaten van het sd kaartje maar ik weet dus niet wat de enter cq ok toets is.
Het andere alternatief is dat ik terug zou moeten naar de originele pov firmware en dan de full update erop moet zetten, maar als het niet hoeft liever niet.
Hopelijk heeft iemand een idee want van internet word ik ook niet veel wijzer. 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Selecteren kun je in Clockwork Recovery doen met de Power-toets. Je hoeft trouwens de ROM niet om te noemen, je kunt elke zip installeren via dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@Katsunami,
Dat is nu juist het probleem ik kan wel selecteren maar met het indrukken van de home toets gebeurd er verder niets.
Alleen de home button nog langer vasthouden en dan boot ie weer naar honeycomb.
Dus waarschijnlijk is er wat mis met het recovery proggy.
Ik kijk wel eens of ik er eventueel een andere op kan krijgen en anders moet ik maar weer terug naar de originele firmware en dan maar de volledig versie 1.7 installeren.
Moet eerlijk zeggen dat de honeycomb versie 1.6 best goed werkt met af en toe een foutmelding maar het smaakt zeker naar meer.
Alleen lijkt het batterijverbuik meer maar dat kan ook liggen dat je er veel meer mee kunt en je er een veel mooiere ui bij hebt met al de widgets.
Vooral de Youtube app van Google en de mail en het keyboard is echt een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een pov tegra 10 inch. Nu bevalt het prima maar toch ook weer niet, de pov heeft de laatse updat te weten 1.10 maar loopt vaak vast en ook het scherm zit er vaak naast zelf na uitlijnen van het scherm. Nu lees ik veel over updates zoals vega en honycomb etc maar daar gaat het mis. Ik ben een leek op het gebied van tablets en vooral van android.
De vraag is simpel wat moet ik installeren om alles goed te laten werken ?
En waar kan ik het vinden, en indien mogelijk hoe krijg ik het er op ?

Alvast bedankt voor de reacties

Jp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@sniperJp,

Hier een paar links van hoe het zou moeten.
http://tabletroms.com/for...Comb-by-newbe5-and-Corvus
http://www.hungrycodemonk...let-vegacomb-beta-part-1/
Je moet hem eerst rooten met bv z4root.
Wat ikzelf gedaan heb is het bestand VegaComb-BETA1.6 hernoemen naar update.zip en die dan in de root van je sd kaartje zetten.
Vervolgens kun je via instellingen de software updaten waarna hij de update.zip gaat flashen.
Als het goed is heb je dan VegaComb v1.6.
Vergeet niet dat dat is wat IK heb gedaan en waarschijnlijk niet zoals het zou moeten; waarschijnlijk heb ik daarom problemen met het recovery menu.
Maar voor alles geldt als je gaat flashen dat het ook wel eens niet goed gaat.
Schijnt dat het bijna niet mogelijk is om de pov te bricken en dat je er op een of andere manier wel weer een werkend tablet van te maken is.
Altijd ook de adapter aan de lader doen als je gaat flashen.
Alles is dan ook op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Voor de mensen met 1.6 naar 1.7 flash problemen:
Hier aan gedacht?
Before you update using either the 1.6-1.7 upgrade patch, or install 1.7 from scratch, you MUST be running my new ModdedStock base as this increases the /system partition size to make VegaComb BETA 1.7 fit. IF YOU DO NOT DO THIS THE INSTALL WILL NOT WORK CORRECTLY AND YOU WILL SOFTBRICK YOUR VEGA! Please fully read the ModdedStock thread to make sure you understand how this works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Ja dat geldt alleen maar als je een full install naar honeycomb 1,7 doet of van 1.6 naar 1.7 update.
Mijn probleem is van andere aard en voor de update naar 1.6 hoef je modded stock base niet te installeren.
Daarom heb ik ook bovenstaande links gegeven voor hoe het zou moeten en niet zoals ik het heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag bij Officecentre stond die nieuwe Asus-tablet met Android 3.0 meteen bij de entree naar me te gapen. Even mee zitten spelen en het is eigenlijk best een groot verschil met Android 2.2! :o Verder verschilt dat Asus-ding eigenlijk weinig/niets qua specs met de PoV Tegra. :P

Misschien toch maar eens de originele software van m'n Tegra-tablet vervangen door zo'n Honeycomb-geval. Maar ik ben een n00b met die shit flashen dus moet me er eerst in verdiepen. :P

Waarom komen die prullers van PoV niet met een officiele 3.0-versie? Het maakt meteen onze tablets minder "knullig" want qua specs trekt dat ding die Honeycomb gemakkelijk lijkt me. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik ben een leek in tablets.
Hoe kan ik terug android 2.2 op mijn POV mobii 10 installeren?

Heb een factory reset gedaan en alles is gewist incl OS. Kan dit via micro sd ? Heb nog zo geen usb kabel en zou het zo snel mogelijk willen doen.

Alvast bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:21:
Beste,

ik ben een leek in tablets.
Hoe kan ik terug android 2.2 op mijn POV mobii 10 installeren?

Heb een factory reset gedaan en alles is gewist incl OS. Kan dit via micro sd ? Heb nog zo geen usb kabel en zou het zo snel mogelijk willen doen.

Alvast bedankt voor hulp.
Heb nu zo een USB kabel maar mijn Vista herkent de tablet niet. Heb nochtans juiste drivers geïnstalleerd. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Heb nu zo een USB kabel maar mijn Vista herkent de tablet niet. Heb nochtans juiste drivers geïnstalleerd. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
XP gebruiken dan werkt het meteen.......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Weet je zeker dat het tablet in USB-slave mode staat? Anders moet je dat even veranderen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomskipsp schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:34:
[...]

Weet je zeker dat het tablet in USB-slave mode staat? Anders moet je dat even veranderen;)
Weet ik niet, OS is ook gewist. En volgens mij kun je dit niet hardware-matig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien56
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 17:59
Hier is het topic niet voor bedoeld, daar is V&A voor.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 20-07-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb problemen met mijn point of view 10 1 mobii tegra tablet 512mb.

Als de tablet aan de adapter gekoppeld is werkt het touchscreen niet perfect hij verspringt dan telkens als je bijvoorbeeld aan het typen bent selecteerd die in een keer iets anders als dan wat je aan klikt.

als de adapter niet is aangesloten functioneerd de tablet perfect..

ik hoop dat iemand me kan helpen.

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Hier exact hetzelfde. Is dacht ik een bekend probleem bij velen. Helaas niets aan te doen voor zover ik weet.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:58:
Hier exact hetzelfde. Is dacht ik een bekend probleem bij velen. Helaas niets aan te doen voor zover ik weet.
Bedankt voor je antwoord. Er zal toch wel een oplossing voor moeten zijn aangezien de tablet over de 300 kost en naar behoren moet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Nope, dan ruilen bij POV maar die adapter erin en tegelijk werken is idd een no no. Komt door de aarding van de behuizing. Trouwens, veel touchscreens hebben daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Wat is de beste manier om naar honeycomb te flashen, en wat is de beste rom, die van corvus of die van modamco?

en kun je altijd nog terug naar de default pov rom? zoja hoe?
Ik ben benieuwd of angry birds dan minder vast loopt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien56 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:25:
[mbr]Hier is het topic niet voor bedoeld, daar is V&A voor. [/mbr]
Hoe "daar is dit topic niet voor bedoeld" ?? Het gaat toch over PoV Tablet ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie helpt me verder ? _/-\o_

mijn POV heeft nu de laatste versie ROM 1.10 maar ik wil naar vegacomb 1.7, hoe ga ik dit doen ?
wat ik heb gevonden is het volgende maar op de site van tabletroms hebben ze het over dat je eerste moddedstock moet installeren anders kan vegacomb 1.7 er niet op. Hoe doe ik dit ?

dit heb ik nu maar twijfel of dat goed is

1. flashed Mod 1.10 ROM
2. Held down power button for menu
3. Selected "Recovery", let it reboot into recovery CWM
4. Selected "Install zip from sdcard"
5. Selected "choose zip from sdcard"
6. Navigated to the zip on your SD Card
7. Selected zip file
8. Scrolled and selected Yes - Install VegaComb-Beta1.7.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag POV proberen te bellen pakte de telefoon niet op dus maar naar klachtendesk gebeld.

POV herkend het probleem dat het touchscreen niet goed functioneerd wanneer de adapter is aangesloten bij de 10'' tegra.

zij gaven aan het probleem groten deels op lossen.
het volgende gaven ze aan.

zorg ervoor dat de tablet 100% is opgeladen en dat de adapter nog aangesloten is bij instellingen staat een icoon met TP unites hier kan je calibreren selecteren na dit te hebben gedaan zal het probleem groten deels opgelost moeten zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:34:
Nope, dan ruilen bij POV maar die adapter erin en tegelijk werken is idd een no no. Komt door de aarding van de behuizing. Trouwens, veel touchscreens hebben daar last van.
Vandaag POV proberen te bellen pakte de telefoon niet op dus maar naar klachtendesk gebeld.

POV herkend het probleem dat het touchscreen niet goed functioneerd wanneer de adapter is aangesloten bij de 10'' tegra.

zij gaven aan het probleem groten deels op lossen.
het volgende gaven ze aan.

zorg ervoor dat de tablet 100% is opgeladen en dat de adapter nog aangesloten is bij instellingen staat een icoon met TP unites hier kan je calibreren selecteren na dit te hebben gedaan zal het probleem groten deels opgelost moeten zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:03:
1. flashed Mod 1.10 ROM Flash de Moddedstock ROM. (Dit reset je tablet, dus backuppen die handel!) En zorg ervoor dat je de goede drivers op je PC geinstalleerd hebt, dezeflde die je nodig hebt gehad om te officiële versie te updaten).
2. Held down power button for menu Zet de Vegacomb .zip op je SD en reboot naar recovery. (Kan via een snelkoppeling die dankzij de Moddedstock rom op de mobii staat).
3. Selected "Recovery", let it reboot into recovery CWM
4. Selected "Install zip from sdcard"
5. Selected "choose zip from sdcard"
6. Navigated to the zip on your SD Card
7. Selected zip file Selecteer hier dus de Vegavomb .zip.
8. Scrolled and selected Yes - Install VegaComb-Beta1.7.zip
Succes!! d:)b

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuut tuut dat is snel...

dat backup deel snap ik maar kan ik de backup daarna weer terugzetten ? ik heb immers vegacomb 1.7 nu en geen POV rom 1.10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Als je een backup maakt met MyBackup Pro/Root of Titanium Backup kun je de update (nadat je de app weer opnieuw bij Vegacomb hebt geïnstalleerd) gewoon terug zetten. Hoewel dit ook wel eens om zeep is geholpen bij mij zou ik dit uiteraard toch ff doen. Maar ja, hoe belangrijk is het eigenlijk.. belangrijkste dingen als mail, je contacten en agenda worden toch gesynct met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga het meteen proberen, laat zo wel weten of het werkt, de backup laat ik voor wat het is, staat niks bijzonders op allen angrybirds :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
haha, ja hier ook alleen Angry Birds ;) maar goed, er zijn belangrijkere dingen.

Laat maar horen hoe het is gegaan en mocht je ergens vast komen te zitten, geef een gil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update geinstalleerd en alles staat er op, reboot is wel erg traag maar alles lijkt te werken.
ziet er perfect uit een echte aanrader.

de manier van installeren hierboven werkt goed, binnen 20 minuten staat alles er op

bedankt _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Mooi om te horen! Hier draait die ook nog steeds prima en naar volle tevredenheid dus veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 17:42
Ik heb sinds een paar weken ook een Point of View Mobii Tegra.
In het algemeen ben ik erg tevreden over het apparaat, maar ik heb wel zo snel mogelijk de oorspronkelijke software verwijderd. Ik heb een paar weken de Modaco custom ROM gebruikt en die werkte prima, maar het blijft toch Android 2.2. Na wat wikken en wegen heb ik besloten om Vegacomb 1.7 te installeren en dat is echt een verademing! Je kunt zien dat dit gemaakt is voor tablets! Natuurlijk werkt nog niet alles; vooral het feit dat de camera niet werkt vind ik jammer, maar het is volstrekt bruikbaar en ziet er fantastisch uit! _/-\o_

Nog een tip voor diegenen die op zoek zijn naar een op maat gemaakte hoes voor de PoV Mobii Tegra: ik heb de volgende hoes voor 16 Euro (incl. verzendkosten) gekocht via eBay:
Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2011/07/22/04/01/7716867_498x366.jpg
Foldable leather Case Fits 10.1" Advent Vega Tablet -UK

Het zal vast hiervoor ook ergens genoemd zijn, maar de Point of View Mobii Tegra is vrijwel (of zelfs helemaal) precies hetzelfde als de Advent Vega! Ik heb een tijdje gezocht, maar buiten een hoes met een ingebouwd toetsenbord, was bovenstaande hoes was de enige die ik kon vinden voor de PoV Mobii/Advent Vega. Hij past precies! Er zit zelfs een, vrij slechte, screenprotector bij, maar wat mag je verwachten voor 16 Euro ;) Binnen een week na bestelling werd hij al thuis bezorgd!

Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze info.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb zelf ook een hoes gekocht een tijdje geleden, alleen kan hierbij het klepje waarachter de usb-poort enzo zitten niet goed open en zijn de volumeknoppen niet helemaal bereikbaar. Is dat bij deze hoes beter? Ik kan het niet helemaal goed zien aan de foto's op ebay namelijk.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
XMassacre schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:25:
[...]

Ik heb zelf ook een hoes gekocht een tijdje geleden, alleen kan hierbij het klepje waarachter de usb-poort enzo zitten niet goed open en zijn de volumeknoppen niet helemaal bereikbaar. Is dat bij deze hoes beter? Ik kan het niet helemaal goed zien aan de foto's op ebay namelijk.
Dat is het mooie van deze hoes - hij is echt op maat gemaakt voor de Advent Vega en dus ook voor de PoV Mobii :) Dat betekent dus dat het klepje bij de USB poort gewoon open kan en alle knoppen ook bereikbaar zijn. Het enige wat niet zichtbaar is, is het ledje wat aangeeft of de tablet aan het opladen is.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

dreamtheater42 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:05:
[...]
Dat is het mooie van deze hoes - hij is echt op maat gemaakt voor de Advent Vega en dus ook voor de PoV Mobii :) Dat betekent dus dat het klepje bij de USB poort gewoon open kan en alle knoppen ook bereikbaar zijn. Het enige wat niet zichtbaar is, is het ledje wat aangeeft of de tablet aan het opladen is.
dan ga k even bestellen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Blerp op 23-07-2011 22:37 . Reden: besteld :) ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
Kun je mij vertellen hoe je deze upgrade gedaan hebt? Is het makkelijk. Kun je me er wat meer ovr vertellen?
dreamtheater42 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:05:
Ik heb sinds een paar weken ook een Point of View Mobii Tegra.
In het algemeen ben ik erg tevreden over het apparaat, maar ik heb wel zo snel mogelijk de oorspronkelijke software verwijderd. Ik heb een paar weken de Modaco custom ROM gebruikt en die werkte prima, maar het blijft toch Android 2.2. Na wat wikken en wegen heb ik besloten om Vegacomb 1.7 te installeren en dat is echt een verademing! Je kunt zien dat dit gemaakt is voor tablets! Natuurlijk werkt nog niet alles; vooral het feit dat de camera niet werkt vind ik jammer, maar het is volstrekt bruikbaar en ziet er fantastisch uit! _/-\o_

Nog een tip voor diegenen die op zoek zijn naar een op maat gemaakte hoes voor de PoV Mobii Tegra: ik heb de volgende hoes voor 16 Euro (incl. verzendkosten) gekocht via eBay:
[afbeelding]
Foldable leather Case Fits 10.1" Advent Vega Tablet -UK

Het zal vast hiervoor ook ergens genoemd zijn, maar de Point of View Mobii Tegra is vrijwel (of zelfs helemaal) precies hetzelfde als de Advent Vega! Ik heb een tijdje gezocht, maar buiten een hoes met een ingebouwd toetsenbord, was bovenstaande hoes was de enige die ik kon vinden voor de PoV Mobii/Advent Vega. Hij past precies! Er zit zelfs een, vrij slechte, screenprotector bij, maar wat mag je verwachten voor 16 Euro ;) Binnen een week na bestelling werd hij al thuis bezorgd!

Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Is er ook iemand die met de Vegacomb 1.7 rom een 720p/1080p film op zijn TV heeft afgespeeld via de HDMI out? En is dat een beetje goed te doen?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Je kunt de beschrijving hier vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1069389

Een hele korte samenvatting hiervan:
- Belangrijk is om eerst die modded stock firmware te installeren. Hierdoor krijgt je het OS meer systeemgeheugen toegewezen (iets van 40 MB meer).
- Download de Vegacomb firmware en zet die op een SD.
- In die firmware die je zojuist geinstalleerd hebt zit ook Clockwork Orange als app. Die moet je gebruiken om in een soort recovery mode terecht te komen, zoals beschreven staat op het forum. Vanuit deze mode kun je zip file met de Vegacomb firmware, die op de SD kaart staat, selecteren en installeren.

Lees goed het forum door, hier staan denk ik al je vragen beantwoord.
rogier80 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:41:
Kun je mij vertellen hoe je deze upgrade gedaan hebt? Is het makkelijk. Kun je me er wat meer ovr vertellen?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Ik heb een Point of View 7" mobii, is het mogelijk via een adapter usbsticks te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:09
Is dit niet wat?

http://www.123bestdeal.co...10-inch-Mobii-Tablet.html

Lijkt me toch een mooie hoes + toetsenbord voor € 29,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

Er is een nieuwe video van Newbe5 (een van de vegacomb developers).
De nieuwe versie van vegacomb begint al behoorlijk stabiel te worden (nieuwe kernel)

YouTube: ‪VegaComb - Test42 - RC2 Performance and stability.‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Helaas geeft mijn iphone thetering niet vrij,ligt aan de software......wil geen jailbreak doen.......
Katsunami schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:24:
[

Quote mezelf hierboven....

Corvus5 ondersteunt in elk geval tethering omdat die ROM een aangepaste wpa_supplicant bevat, die naast gewone Wifi-netwerken ook ad-hoc netwerken ondersteunt. (wpa_suupplicant is nodig voor het verbinden met beveiligde netwerken.) Modaco R8 heeft ook een aangepaste versie zo te zien.

De reden waarom het bij mij niet werkte lag aan de telefoon. Ik gebruikte Barnacle Wifi Tether. Dat werkte prima met mijn notebook, maar als het tablet probeert te verbinden, dan werkt het niet. (Het stopt ermee bij "Obtaining IP-address...."). Ik heb de app "Wireless Wifi Tether" uit de market geprobeerd (ook gratis) en nu werkt het wel. Het werkt ook met de 3G HotSpot uit Android 2.2. Het moet dus wel een bug in Barnacle zijn.

PS: Ik gebruik op mijn telefoon geen "echte" root, maar de zogenaamde "superuser" applicatie, die processen alleen root-rechten geeft op het moment dat ze het nodig hebben. (Zogenaamde soft-root.) Wireless Wifi Tether zeurt bij het opstarten: "Unable to start tethering. Is your phone 'rooted' ?" Dan verdwijnt die melding, en start de tether gewoon 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door elcamino op 02-08-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
lometje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:37:
Er is een nieuwe video van Newbe5 (een van de vegacomb developers).
De nieuwe versie van vegacomb begint al behoorlijk stabiel te worden (nieuwe kernel)

YouTube: ‪VegaComb - Test42 - RC2 Performance and stability.‬‏ - YouTube
Ik ben benieuwd!

Vegacomb 1.7 is de eerste echt stabiele versie naar mijn idee. Zoalng hij stabieler, sneller en vloeiender wordt vind ik het allemaal prachtig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb de 44 build al geinstalleerd, nog niet helemaal perfect. Maar als je ziet hoe snel alles werkt met de hardware accell. Dan neem je sommige foutjes wel voor lief.

Youtube app video kwaliteit ziet er geweldig uit! Loopt echt als een trein. Ook de youtube website icm 720p video zonder problemen. Scrollen browsen/ sliden schermen gaat gewoon allemaal een stuk vlotter.
Bijna perfectie :P

NEW - Test44
SDCard should now correctly be mounted on boot and apps can access it.
USB host ports on the Vega dock should now work (mount to /mnt/usb0..1.. etc)
NTFS doesn't yet work on the dock usb ports, sorry!
USB mount-to-pc should now work to transfer files to/from your PC, you will get a notification of connection when plugged in.

ADVANCED USERS:
To manually upgrade from Test43, you can push the files from 44 manually:
adb push ./system/bin/vold /system/bin
adb shell chmod 0755 /system/bin/vold
adb push ./system/etc/vold.fstab /system/etc
adb push boot.img /data/local
adb shell flash_image boot /data/local/boot.img
adb push ./system/lib/hw/wlan/ar6000.ko /system/lib/hw/wlan

Then restart your tablet

Test43 - RC3
In this build:
First public build! Please test it to destruction and report back all findings!
FAST. You seen that Usain Bolt guy? Yes, it's faster than him. But, with great speed comes great problems (maybe?).
Hardware Acceleration - Yes... FULL hardware acceleration. 720p video, Youtube and everything else that comes with it.
Flash. Flash now fully works in the stock browser, as well as within apps such as Zoodles Kid Mode and Kongregate Arcade.
SD Card Works (hopefully!)
WiFi working.
3G Working (Hopefully!)
Google apps / Market / app installing should all work well.
Large app installing (>40mb) SHOULD be working correctly.
Sound is working (and is frikkin LOUD).
Clock speed is 1ghz, overclock has not yet been added to the kernel. We will do this later when we are happy with the stability on 1ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klinkt goed! Heb je een linkje waar ik hem vandaan kan plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
@NoHead. Hoe zijn de boxen/speakers van jouw Mobii nu? De mijne zijn met versie 44 opgeblazen namelijk! Helaas ben ik ook niet de enige zoals je in het topic terug kunt lezen. Erg vervelend maar het hoort bij het risico dat je neemt uiteraard met flashen en dergelijke.

Moet nu eens gaan kijken wat ik kan doen qua garantie en dergelijke. Is standaard 2 jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 12:00
weet er iemand wat het verschil tussen moddedstock v1 en 2 is?

zo te lezen kan ik beter nog even bij corvus5sp1 blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:24
Sinds een paar dagen eigenaar van een mobii tegra tablet. Nu viel mij op dat er sim card slot aan de boven achtekant zit. Kan je hier nog wat mee doen of is deze zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Darksheep schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:29:
Sinds een paar dagen eigenaar van een mobii tegra tablet. Nu viel mij op dat er sim card slot aan de boven achtekant zit. Kan je hier nog wat mee doen of is deze zinloos?
Afhankelijk van, heb jij een versie met sim kaart optie? Zo ja denk ik dat een paar mensen hier erg blij gaan zijn ;). Voor zover ik weet is er nog geen officiele versie de deur uit met 3g reader dus is het slot er wel maar daar zit niks achter. Een nutteloos klepje dus ;).

Mocht jij er wel echt iets achter hebben zitten dan zijn er denk ik wel mensen die graag de binnenkant van je tablet zouden willen zien (om zo hun tablet ook die mogelijkheid te kunnen geven).

[edit]Nog even voor de startpost:
Hier heeft iemand de binnenkant van de Mobii het daglicht laten zien ;P Net als hier met dan als laatste hier een teardown met mooie guide. Overigens is er nu dus ook een beta build van honeycomb maar op het moment lijken een hoop mensen dode speakers er aan over te houden. Ook nog wel leuk om te melden is omdat er op de Vega/mobii geen GPS zit een my fake location app uit de market best handig kan zijn, al is onder een aantal nieuwere roms (CM 7 en vegacomb 1.7) er wel een goed werkende locatie fix via wifi.

[ Voor 49% gewijzigd door Scorpei op 07-08-2011 20:16 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Scorpei schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:52:
[...]

Afhankelijk van, heb jij een versie met sim kaart optie? Zo ja denk ik dat een paar mensen hier erg blij gaan zijn ;). Voor zover ik weet is er nog geen officiele versie de deur uit met 3g reader dus is het slot er wel maar daar zit niks achter. Een nutteloos klepje dus ;).

Mocht jij er wel echt iets achter hebben zitten dan zijn er denk ik wel mensen die graag de binnenkant van je tablet zouden willen zien (om zo hun tablet ook die mogelijkheid te kunnen geven).

[edit]Nog even voor de startpost:
Hier heeft iemand de binnenkant van de Mobii het daglicht laten zien ;P Net als hier met dan als laatste hier een teardown met mooie guide. Overigens is er nu dus ook een beta build van honeycomb maar op het moment lijken een hoop mensen dode speakers er aan over te houden. Ook nog wel leuk om te melden is omdat er op de Vega/mobii geen GPS zit een my fake location app uit de market best handig kan zijn, al is onder een aantal nieuwere roms (CM 7 en vegacomb 1.7) er wel een goed werkende locatie fix via wifi.
Als ik het klepje open doe kan ik wel een sim kaart er in steken deze past er ook maar op 1 manier in en blijft op de zelfde manier zitten als de micro se kaart dus met een klikje.. Heb al een sim kart van mijn tel er in gedaan maar kon er verder niet zo veel mee helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Darksheep schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:20:
[...]
Als ik het klepje open doe kan ik wel een sim kaart er in steken deze past er ook maar op 1 manier in en blijft op de zelfde manier zitten als de micro se kaart dus met een klikje.. Heb al een sim kart van mijn tel er in gedaan maar kon er verder niet zo veel mee helaas..
Tja, als je de behoefte voelt denk ik dat mensen (ook op modaco) graag de binnenkant zouden zien. Zelf vind ik het minder boeiend aangezien ik toch geen 3G wil verbinden (en anders wireless tether). Ik heb dat klepje nameijk niet (heb dat klepje wel, maar het kan niet open en zit niks achter) en voor zover ik weet eigenlijk (vrijwel) niemand. Op het moment wordt er nog het eea gespeculeerd over de verbinding die gebruikt wordt e.d..

Dus als je de behoefte voelt zou ik zeggen 4 schroefjes los en even een paar kiekjes (weet je zelf ook meteen wat er in zit en waarom het al dan niet, niet werkt). Met een beetje geluk maakt dan newbe5 of corvus ook een build / module voor je dat het wel allemaal lekker werkt :).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds vanmorgen op zoek naar een case voor m'n 10.2" met bluetooth keyboard. Ik heb wel die met usb keyboard gevonden, maar vind dat net ff onhandig. Wil liever een bluetooth keyboard erin eigenlijk. Bovendien leest ik al een paar berichten in dit topic dat dat usb keyboard niet eens werkt zonder hub ertussen (??!).

Is er al iemand die zo iets heeft gevonden? Ik zoek me rot via Google en Ebay maar zodra je iets met bluetooth zoekt houdt het op...

[ Voor 14% gewijzigd door M-Opensource op 10-08-2011 12:18 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Ecutool.com word er een aangeboden.

gr.

TvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corr.

Google maar eens naar Ecutool.com/tablet.

Daar word een Tablet case met Bluetooth keyboard aangeboden.

gr.

TvD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:40:
Corr.

Google maar eens naar Ecutool.com/tablet.

Daar word een Tablet case met Bluetooth keyboard aangeboden.

gr.

TvD. :)
Helaas dient die voor een ipad, als ik de verhoudingen zo zie... maar toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

JKratos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:20:
@NoHead. Hoe zijn de boxen/speakers van jouw Mobii nu? De mijne zijn met versie 44 opgeblazen namelijk! Helaas ben ik ook niet de enige zoals je in het topic terug kunt lezen. Erg vervelend maar het hoort bij het risico dat je neemt uiteraard met flashen en dergelijke.

Moet nu eens gaan kijken wat ik kan doen qua garantie en dergelijke. Is standaard 2 jaar toch?
Heb hier nergens last van. Speakers doen het gewoon goed.gewoon stock Ron er op en garantie claimen.
Lees trouwens op tabletroms dat newbe5 met een 3.2 honeycomb bezig is voor de vega/pov.
Filmpje op youtube ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve mensen
al vind ik het heel interessant om alles over de tegra te lezen.. zit ik wel met een vraagje..
Ik heb zelf onlangs een mobii 7" met trackball gekregen van iemand..
ik vind het een fijn en eenvoudig tabletje.. lees er mijn boeken op.. beetje internetten, af en toe een game...
agenda.. paar apps... Leuk!
de reden dat ik er niet meer mee doe is omdat ik compleet verdwaal in de forums..
ik wil 'm graag upgraden naar android 2.3 of zelfs 3.0 maar het is me nergens echt duidelijk of er Roms zijn die op deze tablet draaien.. ik heb de POV update al wel gedaan..
ik wil gewoon kijken of er het maximale uit te halen is... las ergens dat je meer systeemgeheugen kunt toewijzen e.d... maar nergens specifiek voor dit Tabletje..
als er iemand is die me van wat links kan voorzien naar topics, downloads of tips die wel betrekking hebben op de POV Mobii 7" of voor een andere tablet waarvan men zeker weet de roms, procedures en andere info ook op de POV mobii werken...
ik ben verdwaald.. wie helpt me de weg te vinden?
alle hulp wordt enorm gewaardeert!
Cool topic!
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s. alle tips om games fullscreen te kunnen draaien zijn ook zeer welkom!
zou graag UNO spelen op volledig scherm ipv een gsm formaat schermpje met giga zwarte randen...
(heb die combatibility truck nu al zo vaak uitgehaald.. al is dat wel een tip die ik op het samsung galaxy tab forum heb gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kunnen jullie bevestigen dat de ViewSonic ViewPad V10s (niet de G-tablet) gelijk is aan de POV Mobii TEGRA Tablet 10.2'?

Want de Mobii Tegra is gelijk aan de Advant Vega en dus geschikt Cyonogenmod ? (en 70 euro goedkoper dan de Tegra)

In het Viewsonic topic word helaas alleen de V7 besproken.

http://www.androidtablets...blet-alternate-names.html

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:11:
Lieve mensen
al vind ik het heel interessant om alles over de tegra te lezen.. zit ik wel met een vraagje..
Ik heb zelf onlangs een mobii 7" met trackball gekregen van iemand..
ik vind het een fijn en eenvoudig tabletje.. lees er mijn boeken op.. beetje internetten, af en toe een game...
agenda.. paar apps... Leuk!
de reden dat ik er niet meer mee doe is omdat ik compleet verdwaal in de forums..
ik wil 'm graag upgraden naar android 2.3 of zelfs 3.0 maar het is me nergens echt duidelijk of er Roms zijn die op deze tablet draaien.. ik heb de POV update al wel gedaan..
ik wil gewoon kijken of er het maximale uit te halen is... las ergens dat je meer systeemgeheugen kunt toewijzen e.d... maar nergens specifiek voor dit Tabletje..
als er iemand is die me van wat links kan voorzien naar topics, downloads of tips die wel betrekking hebben op de POV Mobii 7" of voor een andere tablet waarvan men zeker weet de roms, procedures en andere info ook op de POV mobii werken...
ik ben verdwaald.. wie helpt me de weg te vinden?
alle hulp wordt enorm gewaardeert!
Cool topic!
greetz
Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat daar voorlopig geen HoneyComb op draaien. Daar heb je volgens mij minimaal een Tegra SOC voor nodig. Android 2.3 heb je volgens mij er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

ReseT schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:27:
Kunnen jullie bevestigen dat de ViewSonic ViewPad V10s (niet de G-tablet) gelijk is aan de POV Mobii TEGRA Tablet 10.2'?

Want de Mobii Tegra is gelijk aan de Advant Vega en dus geschikt Cyonogenmod ? (en 70 euro goedkoper dan de Tegra)

In het Viewsonic topic word helaas alleen de V7 besproken.

http://www.androidtablets...blet-alternate-names.html
Zit er in de Viewpad V10S wel een Tegra chip in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nohead schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Zit er in de Viewpad V10S wel een Tegra chip in?
Ja een 1GHz NVIDIA Tegra 250 SMP Dual-Core ARM Cortex A9. Zie: http://hk.viewsonic.com/e...wpad/viewpad10s/specs.php

Qua specs lijkt het dus heel erg op de Mobii Tegra.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

ReseT schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Ja een 1GHz NVIDIA Tegra 250 SMP Dual-Core ARM Cortex A9. Zie: http://hk.viewsonic.com/e...wpad/viewpad10s/specs.php

Qua specs lijkt het dus heel erg op de Mobii Tegra.
Volgens mij zijn het identieke systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:08

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik heb recentelijke de Vegacomb 1.7 rom geflashed, deze draait aardig soepel alleen vind ik de interface toch niet zo fijn. Nu was ik op zoek naar een launcher. Nu zijn tablet launchers wat zeldzamer dan telefoon launchers. De enige die ik kon vinden is VTL.launcher.

kortom: Welke launchers gebruiken jullie en vinden jullie fijn om te gebruiken op een tablet?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van een Point of View mobii 10 Tablet:, ARM11 .
Met Android 2.1 erop.

Ik heb al veel gelezen in dit topic, maar de meeste berichten gaan over de TEGRA Tablet, en ik weet dus niet als deze ARM11 dezelfde mogelijkheden heeft qua updates .

Is het mogelijk om mijn POV ARM11 te updaten naar ANDROID 2.3 of HoneyComb, of moet ik op ANDROID 2.1 blijven ??
Veel vind ik over deze tablet niet terug , dus indien updaten mogelijk is , gelieve ook even te vermelden welke versie werkt erop _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:15:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Point of View mobii 10 Tablet:, ARM11 .
Met Android 2.1 erop.

Ik heb al veel gelezen in dit topic, maar de meeste berichten gaan over de TEGRA Tablet, en ik weet dus niet als deze ARM11 dezelfde mogelijkheden heeft qua updates .

Is het mogelijk om mijn POV ARM11 te updaten naar ANDROID 2.3 of HoneyComb, of moet ik op ANDROID 2.1 blijven ??
Veel vind ik over deze tablet niet terug , dus indien updaten mogelijk is , gelieve ook even te vermelden welke versie werkt erop _/-\o_ _/-\o_
Honeycomb kan je iig vergeten.. :(

Ander nieuws:
HoneyComb 3.2 is beschikbaar voor de POV Tegra! Download is te vinden in de thread op tabletroms.com
Vanavond gelijk proberen... Blij als een klein kind met een lollie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veentje64
  • Laatst online: 11-08 14:11
Hallo,

Ik ben in het bezit van een PoV Mobii Tegra2 10,1" versie 1.10 en nog de standaard android 2.2

Nu wil ik over maar waar naar toe...??? hier breken vele zich over zie ik wel in dit topic. Zelf zit ik nu te denken aan Vegacomb 1.7 waarvoor ik eerst de moddenstock 2.2 moet installeren als ik het goed begrepen heb?
Graag jullie reactie of dit de juiste weg is.
En moeten ze eerst op de sd card gezet worden of kan het vanaf een usb stick?

Of adviseren jullie een ander zoals modaco of corvus?

Is er iemand die in lekentaal de verschillen op een rijtje kan zetten voor zover mogelijk?

Alvast bedankt voor alle reacties en adviezen.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nohead schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
Ander nieuws:
HoneyComb 3.2 is beschikbaar voor de POV Tegra! Download is te vinden in de thread op tabletroms.com
Vanavond gelijk proberen... Blij als een klein kind met een lollie :D
XDA thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1221336

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 17-08-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

veentje64 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:03:
Hallo,

Ik ben in het bezit van een PoV Mobii Tegra2 10,1" versie 1.10 en nog de standaard android 2.2

Nu wil ik over maar waar naar toe...??? hier breken vele zich over zie ik wel in dit topic. Zelf zit ik nu te denken aan Vegacomb 1.7 waarvoor ik eerst de moddenstock 2.2 moet installeren als ik het goed begrepen heb?

Is er iemand die in lekentaal de verschillen op een rijtje kan zetten voor zover mogelijk?

Jan
Het staat aardig vermeld in de topic start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

veentje64 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:03:
Hallo,

Jan
Als je iets van Vegacomb wil draaien moet je dus eerst de stock mod v2 installeren op de Tablet.

- Download de stockmod v2
- Zet je tablet in recovery mode door vanuit UIT stand, backknop 2 sec, powerbutton 2 sec (back knop nog steeds ingedrukt houden), en dan nog 2 seconden alleen de back knop. ( back, back+ power, back).
- zorg dat je de ADB drivers hebt geinstalleer op je pc/notebook zodat je tablet dan herkend wordt door de pc.
- daarna start je op de pc de stockmodv2.exe op waarmee je OS update.
- zet de update.zip op je SDkaart (op de root ofzo)
- eenmaal de tablet gestart met de stockmod reboot je je tablet in recovery mode.
- daar alles wissen cache, dalvik meuk.
- update from zip, browsen naar de update.zip.
- confirmen en wachten tot de update klaar is.

Dat zijn de stappen in een nutshell. Voor uitgebreidere info moet je toch echt kijken op XDA of Tabletroms.com fora. Daar staan vele howto's en tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Net de update gedaan en moet zeggen dat hij een stuk beter loopt nu! Stuk sneller dan vegacomb 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nohead schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Waarom zo angry ??

En is iets anders dan ook niet mogelijk ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Hier ook de update naar 3.2 build 5 gedaan en ik moet zeggen, wat een snelheid! :D Een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Jongens kappen! Jullie maken me jaloers ;) Ik zit nog te wachten op men Mobii die vorige week terug is gestuurd ter reparatie van de rechter speaker dankzij test build 44 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:04:
[quote]Nohead schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Waarom zo angry ?

En is iets anders dan ook niet mogelijk ????
Dat is niet angry maar een sippe smiley. Ik weet niet of er ook iets anders mogelijk is. Focus me alleen op de pov tegra.

Heb HC3.2 geïnstalleerd op de tegra. Wat loopt dit toch super lekker! Vlot, stabiel en beter dan de 44 build.
Autorotate werkt tenminste :-)

• RielN
Nice, dat ding maar weer eens afstoffen. MOet er nog een nieuw scherm inzetten, is iets op gevallen :)

• kleefding
HC 3.2 werkt goed, het mist op dit ogenblik alleen nog bluetooth en de camera,

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

kleefding schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:36:
HC 3.2 werkt goed, het mist op dit ogenblik alleen nog bluetooth en de camera,
Heel goed zelfs. Hij reageert eindelijk zoals het moet!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vegacomb 3.2 staat erop, draait prima! Alleen krijg ik de 3G dongle van KPN niet aan de praat..Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn tegra naar de custom rom van HC 3.2 gezet maar nu krijg ik hem niet meer in de usb host mode.

Iemand een idee?

Groet Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HC 3.2 werkt prima, is vrij snel en tot nu toe geen vastlopers

Alleen mag voor wat mij betreft de letters wat groter, of zijn deze ergens met een optie ook te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoviper
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-08 17:02
HC 3.2 Build 7 werkt echt super! Hopelijk blijft het zo... Voorgaande HC-versies (o.a. 1.7) vond ik na enige tijd toch wat traag worden, maar dit werkt echt goed!

@ twijfelaars: Gewoon updaten!! (wel goed lezen uiteraard!)
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste