Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tr201 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:12:
Via market.android.com kan je die groundhog toch installeren? Dan hoef je volgens mij geen market op je pov te hebben. Of wil je ook geen google-account?
Liever niet maar als dat nodig is om aan een open source programma te kunnen komen... :(

Is het veel werk om de source zelf te compileren en er een apk van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Liever niet maar als dat nodig is om aan een open source programma te kunnen komen... :(

Is het veel werk om de source zelf te compileren en er een apk van te maken?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=707189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12

winnie

de poes...

De voeding van mijn POV lijkt stuk te zijn. Als ik mijn POV opd e voeding aansluit, zie ik niet dat hij wordt opgeladen. Het laadlampje gaat niet branden en ook Android zelf geeft niet aan dat hij opgeladen wordt. Gelukkig had ik nog een gestabiliseerde voeding liggen (nerd-punten ;) ) en nu laad de POV wel op.
Iemand anders ook ervaring met een haperende of kapotte voeding?
Ik heb mijn POV Tegra bij It's gekocht. Die is nu failliet. Hoe staat het met de garantie na het faillisement van It's? Rechtstreeks naar POV sturen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
winnie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:14:
De voeding van mijn POV lijkt stuk te zijn. Als ik mijn POV opd e voeding aansluit, zie ik niet dat hij wordt opgeladen. Het laadlampje gaat niet branden en ook Android zelf geeft niet aan dat hij opgeladen wordt. Gelukkig had ik nog een gestabiliseerde voeding liggen (nerd-punten ;) ) en nu laad de POV wel op.
Iemand anders ook ervaring met een haperende of kapotte voeding?
Ik heb mijn POV Tegra bij It's gekocht. Die is nu failliet. Hoe staat het met de garantie na het faillisement van It's? Rechtstreeks naar POV sturen? Heeft iemand daar ervaring mee?
http://www.klikbedrijvig....t-neemt-garantie-its-over Dit artikel gaat over Oss, elke Expert neemt garantie volgens mij over,,,,

[ Voor 4% gewijzigd door scientist456 op 27-03-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

winnie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:14:
[...] Rechtstreeks naar POV sturen? [...]
Op de site van POV staat het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

En dus blijft mijn vraag: zijn er mensen met ervaring van het retourneren van een POV, na het faillisement van It's?
En zijn er mensen die ook ervaren hebben dat hun voeding er mee stopte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
winnie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:22:

En zijn er mensen die ook ervaren hebben dat hun voeding er mee stopte?
Ik vond de adapter er kwetsbaar uitzien (het draad vooral), dus heb via ebay een adapter erbij gekocht voor het geval dat er wat mee gebeurt. En ik heb een dock, dus ik zit niet vaak aan de adapter. Maar het verbaast me dus niet dat ie er mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Valt mij een adapter op mij Mobii... scherm gebroken.

Darn.

Weet iemand of deze schermen los verkrijgbaar zijn?

Gr!

Riel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Voor geinteresseerden:

http://android.modaco.com...in-vegan-tab-from-gojimi/

Corvus Rom v0.4

Met Wifi aan tijdens sleep! Lijkt hier helemaal prima te werken (moet geinstalleerd worden met clockworkmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackvoske
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik krijg vanmiddag mijn POV 10".... ben heel benieuwd hoe het gaat. Had eerst de Itworks tm700, maar daar zat android 1.5 op en voelde niet lekker aan. Deze moet een stuk beter zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackvoske schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:23:
Ik krijg vanmiddag mijn POV 10".... ben heel benieuwd hoe het gaat. Had eerst de Itworks tm700, maar daar zat android 1.5 op en voelde niet lekker aan. Deze moet een stuk beter zijn :-)
Er zit maar een HEEEL klein verschil in.
Hehehe je zult het wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Wie weet hoe ik ClockworkMod op men PoV Tegra krijg met de originele PoV firmware. Dus niet dat Advent Vega Rom gebeuren. Is dit uberhaupt wel mogelijk?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
JKratos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:09:
Wie weet hoe ik ClockworkMod op men PoV Tegra krijg met de originele PoV firmware. Dus niet dat Advent Vega Rom gebeuren. Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Waarom zou het met de pov firmware niet werken? Je moet adb op je pc hebben en eea pushen zoals op modaco staat. Of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
tr201 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:38:
[...]

Waarom zou het met de pov firmware niet werken? Je moet adb op je pc hebben en eea pushen zoals op modaco staat. Of werkt dat niet?
Nope, niet op de standaard manier... komt door de usb mode van pov tov vega (host en slave).

Volgens mij moet het wel met wireless adb werken, daar kun je een widget voor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackvoske
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:12:
[...]

Er zit maar een HEEEL klein verschil in.
Hehehe je zult het wel merken.
Damn wat een verschil zeg....
Enige waar ik nu tegenaan loop (komt vast nog wel meer), via market.android kan ik niets downloaden, hij meld dat ik geen telefoon heb...??
Daarnaast zal ik eerst een andere usb kabel moeten regelen, degene die er bij zit werkt niet om een update uit te voeren naar de nieuwe versie voor pov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
tr201 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:38:
[...]

m0ridin schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Nope, niet op de standaard manier... komt door de usb mode van pov tov vega (host en slave).

Volgens mij moet het wel met wireless adb werken, daar kun je een widget voor downloaden.
Hmm, oke. Die ADB (joost mag weten wat is en wat je ermee kunt) heb ik nog nooit mee gewerkt en snap ik ook geen donder van. Wat devices rooten en roms flashen dat lukt allemaal wel maar zodra dat ADB om de hoek komt haak ik altijd af.

Dan blijf ik denk ik maar gewoon bij de PoV firmware. Hij werkt op dit moment prima dus eigenlijk hoeft er ook niets te veranderen. Dacht alleen dat die ClockWorkMod wel handig zou zijn met wisselen tussen roms en dergelijke.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Ik hoef niks te snappen van adb. Gewoon een sdk installeren en via een dos prompt wat commando's overtypen. Dat valt toch wel mee.

Blackvoske: hoe weet je dat de meegeleverde kabel niet goed is? Ligt het niet aan je os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JKratos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:19:
[...]

[...]

Hmm, oke. Die ADB (joost mag weten wat is en wat je ermee kunt) heb ik nog nooit mee gewerkt en snap ik ook geen donder van. Wat devices rooten en roms flashen dat lukt allemaal wel maar zodra dat ADB om de hoek komt haak ik altijd af.

Dan blijf ik denk ik maar gewoon bij de PoV firmware. Hij werkt op dit moment prima dus eigenlijk hoeft er ook niets te veranderen. Dacht alleen dat die ClockWorkMod wel handig zou zijn met wisselen tussen roms en dergelijke.
Zo moeilijk is het echt niet. Een command prompt eet je niet levend op hoor ;)

De stappen, simpelweg:

1. Installeer Advent Vega rom (hiermee enable je ADB via USB). Weg van de minste weerstand, gewoon een .exe runnen (je gebruikt vast windows) en het staat erop.
2. Installleer Android SDK, je hebt nu ADB
3. Voer de 4 commando's uit van: http://android.modaco.com...kmod-for-the-advent-vega/
4. Download & run die reboot apk, en je zit in clockworkmod recovery!

Nu kun je simpel de CM7 zipfile op een sdcard zetten en hiermee installeren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackvoske
tr201 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:47:

Blackvoske: hoe weet je dat de meegeleverde kabel niet goed is? Ligt het niet aan je os?
Dat neem ik aan daar ik geen enkel nieuw apparaat te zien krijg op mijn laptop, en bij mijn weten moet je dit krijgen... toch ? Draai overigens win 7 x64

[ Voor 3% gewijzigd door blackvoske op 30-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
blackvoske schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:07:
[...]

Dat neem ik aan daar ik geen enkel nieuw apparaat te zien krijg op mijn laptop, en bij mijn weten moet je dit krijgen... toch ? Draai overigens win 7 x64
Je hebt hem wel met de juiste knoppen opgestart?

Back ingedrukt houden, power indrukken, back nog 1 second loslaten, en dan moet windows een USB device zien.

Met de PoV rom werkt de usb-poort alleen maar als slave tijdens deze opstartmethode.

@tr201 hieronder: bij mij werkte het iig met Win7 64-bits (had ik nodig voor de vega firmware). Maar normaalgesproken gebruik ik ubuntu, en daar werkt het na aanpassing van een udev-file ook.

[ Voor 24% gewijzigd door brama op 30-03-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
blackvoske schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:07:
[...]

Ik gebruik zelf een windows xp apparaat speciaal voor de pov. Weliswaar ben ik dat gaan gebruiken voor de vega-firmwares, maar windows 7 levert volgens mij wel eens problemen op. Dus als je nog ergens een xp bak hebt, proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackvoske
brama schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:15:
[...]

Je hebt hem wel met de juiste knoppen opgestart?

Back ingedrukt houden, power indrukken, back nog 1 second loslaten, en dan moet windows een USB device zien.

Met de PoV rom werkt de usb-poort alleen maar als slave tijdens deze opstartmethode.
Yep, zoals het netjes beschreven staat :-)
Windows detecteerd gewoon niets, kan natuurlijk zijn dat de usb kabel gewoon defect is.
Zal van het weekend eens een oude xp laptop erbij pakken, kijken wat die doet.

Edit : ik dacht, nog 1 laatste poging.... en zowaar, een nieuw device in windows 7.
Drivers werken ook in 1 keer, de update gedraaid en werkte gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door blackvoske op 30-03-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik had eerst een winxp in vmware onder ubuntu draaien, en die zorgde er ook telkens voor dat het usb-device verdween. Dus het kan zijn dat het inderdaad wat gammeltjes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackvoske schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:58:
[...]

Damn wat een verschil zeg....
Enige waar ik nu tegenaan loop (komt vast nog wel meer), via market.android kan ik niets downloaden, hij meld dat ik geen telefoon heb...??
Daarnaast zal ik eerst een andere usb kabel moeten regelen, degene die er bij zit werkt niet om een update uit te voeren naar de nieuwe versie voor pov.
Je hebt toch wel de voeding eraan hangen, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackvoske
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:39:
[...]

Je hebt toch wel de voeding eraan hangen, anders werkt het niet.
Jazeker, hij is druk met opladen nog. Maar uiteindelijk is het gelukt.
Tegra Tab Update_v1.10_pov staat er nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02-2024
Voor de geïnteresseerden:
Op XDA is er nu een interessante ontwikkeling gaande waarbij er 'Tablet Tweaks' worden ontwikkeld voor CM7. Doelstelling is, zover ik het begrijp, dat deze wijzigingen uiteindelijk in de final release van CM7 komen.

Het is een 'work in progress', maar het ziet er veelbelovend uit.

Er is een versie voor de POV Mobii Tegra / Advent Vega.

Zie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1012609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een POV MOBII. Zeer tevreden.
Ik probeer om de gps van mijn telefoon (HTC desire) te gebruiken via TetherGPS op mijn tablet maar ik kan in de instellingen bij "Locatie en Beveiliging" - "GPS Satellieten" niet kiezen. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Beste allemaal,,,
Na het volgen van dit forum ook de pov tegra aangeschaft.
maarheb toch een probleem met de accu...
gisteren met ong 65% accu de pov uitgezet, vandaag aangezet en nog maar 20% over...

Ook heb ik geen geluid via hdmi
En kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke softwareversie ik heb en of het verstandig is om hem evt te updaten....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
elcamino schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:46:
Beste allemaal,,,
Na het volgen van dit forum ook de pov tegra aangeschaft.
maarheb toch een probleem met de accu...
gisteren met ong 65% accu de pov uitgezet, vandaag aangezet en nog maar 20% over...

Ook heb ik geen geluid via hdmi
En kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke softwareversie ik heb en of het verstandig is om hem evt te updaten....

Alvast bedankt!
Dat probleem van ontladen heb ik af en toe ook, maar de laatste tijd wel minder (wel erg irritant). Kan aan de firmware liggen. Ik heb vega/modaco r8 met buzz kernel.

Ook hier geen geluid via hdmi, maar meen me toch te herinneren dat ik dat in het begin wel had.
Via settings-about device zie je de softwareversie bij de kernelversie onderaan. Als je 'm net hebt zal er wel pov 1.10 of zoiets staan.
Tja, is het verstandig het apparaat te updaten of een andere rom. Dat ligt ook aan wat je wil en of je het leuk vindt om te kijken wat je het beste bevalt. Pov versie 1.10 is niet door iedereen goed ontvangen. Ik ga de CM7 gemeld door Scanno eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Scanno schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:19:
Voor de geïnteresseerden:
Op XDA is er nu een interessante ontwikkeling gaande waarbij er 'Tablet Tweaks' worden ontwikkeld voor CM7. Doelstelling is, zover ik het begrijp, dat deze wijzigingen uiteindelijk in de final release van CM7 komen.

Het is een 'work in progress', maar het ziet er veelbelovend uit.

Er is een versie voor de POV Mobii Tegra / Advent Vega.

Zie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1012609
Deze er net even opgezet...

Even rekening mee houden dat market enzo er standaard niet op staat... Na gapps te hebben gedownload en te openen vertelde hij me dat hij opnieuw op moest starten in cwm mode om het verder uit te voeren...

Dit gebeurde echter niet, hij bootte gewoon weer naar android. Dus ff de vega recovery tool geinstalleerd en daarmee naar cwm geboot om de gapps zip te installen. Nu titanium backup aan het restoren.

Eerste indruk, softbuttons en taskbar ondering op zich wel handig alleen links onderin werkt niet (softbuttons reageren niet goed, ipv softbuttons komt notification menu steeds naar boven). Rechtsonder werkt beter, alleen is het dan juist lastiger het notification menu naar boven te krijgen.

Softbuttons boven maakte mn toetensbord in de war. Weet dus nog niet helemaal wat ik ervan moet denk, ga er even verder mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Even een update betreft mijn gevecht met ADB! ;)

Heb de stappen van Brama als basis genomen en ben tot stap 3 gekomen. Ik heb de standaard Advent Vega rom (die uit de TS) nu op men Mobii draaien en de SDK heb ik ook (volgens mij iig) goed geïnstalleerd op men pc. Bij stap 3 loop ik alleen vast. ''Voer de 4 commandos uit'.. Hoe? Wie? Wat? waar? ik krijg bij alles wat ik invoer in men cmd de melding: ''adb wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.'' Klinkt niet goed.. dit terwijl ik ADB toch goed heb geinstalleerd dacht ik.

Iemand met een tip of weet wat ik fout doe?

Tot slot! Dank voor de moeite om mee te denken en te reageren. Ben over t algemeen wel handig met dit soort dingen (men HTC Desire is prima geroot, S-OFF en Custom roms draaien allemaal perfect etc) maar met die ADB en die cmd schermen en whatever dan loop ik helemaal vats helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
jkratos: je bent wel met het commando cd bekend? Daarmee moet je eerst naar de directory waar adb staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
tr201 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:36:
jkratos: je bent wel met het commando cd bekend? Daarmee moet je eerst naar de directory waar adb staat.
Dat, en soms staat adb voor windows als adb-windows.exe (en dus moet je de commandos vervangen voor 'adb-windows' OF de adb-windows.exe hernoemen naar adb.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Voor wie het interesseert:
Nieuwe upgrade instructions - PDF op de website van POV, uitgebreider volgens mij:
http://downloads.pointofv...te%20instuctions%20V2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 10:20
Ik zit echt te wachten om een te kopen tot ik zeker ben dat er Android 3.0 op kan, dacht dat de komende weken zou moeten gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Xoliul schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:09:
Ik zit echt te wachten om een te kopen tot ik zeker ben dat er Android 3.0 op kan, dacht dat de komende weken zou moeten gebeuren ?
Nope... Er is niks beloofd of wat dan ook. Het enige wat er is zijn vermoedens, ga er maar niet van uit dat er de komende weken HC op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
JKratos schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:48:
Even een update betreft mijn gevecht met ADB! ;)

Heb de stappen van Brama als basis genomen en ben tot stap 3 gekomen. Ik heb de standaard Advent Vega rom (die uit de TS) nu op men Mobii draaien en de SDK heb ik ook (volgens mij iig) goed geïnstalleerd op men pc. Bij stap 3 loop ik alleen vast. ''Voer de 4 commandos uit'.. Hoe? Wie? Wat? waar? ik krijg bij alles wat ik invoer in men cmd de melding: ''adb wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.'' Klinkt niet goed.. dit terwijl ik ADB toch goed heb geinstalleerd dacht ik.

Iemand met een tip of weet wat ik fout doe?
Goed bezig :)

ADB zal niet in je pad zitten, wat betekent dat je naar de folder toe moet gaan waar adb geinstalleerd staat. Zoek even het pad op waaronder je de NDK geinstalleerd hebt, en daar moet je dan in de commandprompt heengaan met cd, iets als (fictief pad):

code:
1
2
cd C:\Program Files\Android NDK\tools
ADB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Voor wie nog een spel zoekt: ik begrijp dat Dungeon Defenders tegenwoordig gratis in de market staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
brama schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:05:
[...]

Goed bezig :)

ADB zal niet in je pad zitten, wat betekent dat je naar de folder toe moet gaan waar adb geinstalleerd staat. Zoek even het pad op waaronder je de NDK geinstalleerd hebt, en daar moet je dan in de commandprompt heengaan met cd, iets als (fictief pad):

code:
1
2
cd C:\Program Files\Android NDK\tools
ADB
Bedankt, ik ga er zometeen gelijk mee aan de slag. 1 vraag! Welke usb drivers voor de mobii moet ik gebruiken? De standaard drivers van PoV zelf, die uit de TS of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
JKratos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:21:
[...]

Bedankt, ik ga er zometeen gelijk mee aan de slag. 1 vraag! Welke usb drivers voor de mobii moet ik gebruiken? De standaard drivers van PoV zelf, die uit de TS of andere?
Zal niet uitmaken denk ik; ik heb die van de vega site gebruikt.

Bij dixons.co.uk kost 'ie nu overigens 199 pond(!). Wat een wereldprijs voor deze tablet!

[ Voor 11% gewijzigd door brama op 01-04-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Krijg steeds de melding ''error: device not found'' in het cmd scherm. Lijkt erop dat er toch iets mis is met de drivers. Straks eens even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Zie je wel een unknown device in de device manager van windows (gele driehoekje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb constant apparaatbheer open staan om dat in te gaten te houden. unknown device heeft die nog nooit geheten. altijd APX of nvdia *nogiets*. APX is als ik hem net aansluit zonder drivers (of de drivers net verwijderd heb) en NVdia... heet die als ik de PoV of de Advent drivers heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
JKratos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:53:
Heb constant apparaatbheer open staan om dat in te gaten te houden. unknown device heeft die nog nooit geheten. altijd APX of nvdia *nogiets*. APX is als ik hem net aansluit zonder drivers (of de drivers net verwijderd heb) en NVdia... heet die als ik de PoV of de Advent drivers heb geïnstalleerd.
Ik herken het probleem, ik ben vorige week ook zeker 2 uur aan het kl*ten geweest om het werkend te krijgen. Ik was eerst in de veronderstelling dat je tablet in de bootloader-mode (het scherm met de groene android) moet staan om dit voor elkaar te krijgen. Ik kwam erachter dat dit helemaal niet hoeft, je kunt gewoon (als android geladen is) de stappen uitvoeren. Heb je dit ook al geprobeerd?

Ik heb trouwens later deze guide gevonden, had me achteraf veel tijd gescheeld:
http://android.modaco.com...ista-7-usb-driver-guides/

edit
Verkeerd geinstalleerde / vervuilde usb-drivers kun je met usb-deviewer weghalen:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Als administator uitvoeren en alle drivers met VendorId 0955 uninstallen. Deze tool heb ik vorige week ook een aantal keren gebruikt.

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door pyro83 op 01-04-2011 20:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Betr. een eerdere opmerking op dit forum.

Acer is vandaag uitgekomen met een tablet voorzien van android 3.0. Niet bepaald mijn lievelingsmerk, maar toch.... Pov zou ook deze maand uitkomen met 3.0. Dus de ontwikkelingen goed in de gaten houden. Ik wacht in ieder geval nog even met de aankoop van de pov, want die wordt het.

Bron; Paradigit' Vr.gr. Lunet.

( Zal wel een 1 april grap zijn, als ik de spec. zo eens bekijk)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Heb vandaag een tweede poging ondernomen het een LG LCD scherm aan te sluiten op de vega, maar helaas... Het LG scherm wordt wel wakker en backlight gaat aan alleen niks te zien op het scherm zelf.

Na aansluiten van een HDMI kabel blijkt hij wel gewoon te booten en komt hij bij het lockscreen terecht (CM7 btw) maar op het LCD zelf is niks te zien.

Voor meer details en wat fotos verwijs ik naar:

http://android.modaco.com...en-with-lg-lp101wh1-tlb1/

Als iemand nog tips heeft of wat dna ook hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer m'n PoV 10" Mobii tablet met Android 2.1 (NIET de Tegra variant) ad-hoc WiFi netwerken te laten herkennen zodat ik kan tetheren via m'n Symbian telefoon met Joikuspot.

Het rooten is inmiddels gelukt, UniversalAndroot-1.6.2-beta5.apk gedownload van XDA en gedraaid. 1e keer kreeg ik een error, 2e keer gelukt. Getest door AdFree te installeren die root nodig heeft, dat lukt.

Maar hoe nu verder? Ik heb een update voor de WiFi software van XDA gedownload (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=754961). Maar hoe installeer ik dat? Ik lees wel over hem renamen naar update.zip en in de root van de SD kaart zetten maar dat heeft geen resultaat. Moet ik dat via de PC doen met adb uit de SDK? En zo ja, hoe precies? Op internet vind ik wel allerlei handleidingen om update.zip files te maken met patches maar hoe die dan te installeren wordt blijkbaar bekend verondersteld.

En weet iemand of dat onder windows7 werkt of moet ik een XP machine opduiken (firmware update lukte me onder win7 ook niet, onder XP gene probleem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:12:
Ik probeer m'n PoV 10" Mobii tablet met Android 2.1 (NIET de Tegra variant) ad-hoc WiFi netwerken te laten herkennen zodat ik kan tetheren via m'n Symbian telefoon met Joikuspot.

Het rooten is inmiddels gelukt, UniversalAndroot-1.6.2-beta5.apk gedownload van XDA en gedraaid. 1e keer kreeg ik een error, 2e keer gelukt. Getest door AdFree te installeren die root nodig heeft, dat lukt.

Maar hoe nu verder? Ik heb een update voor de WiFi software van XDA gedownload (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=754961). Maar hoe installeer ik dat? Ik lees wel over hem renamen naar update.zip en in de root van de SD kaart zetten maar dat heeft geen resultaat. Moet ik dat via de PC doen met adb uit de SDK? En zo ja, hoe precies? Op internet vind ik wel allerlei handleidingen om update.zip files te maken met patches maar hoe die dan te installeren wordt blijkbaar bekend verondersteld.

En weet iemand of dat onder windows7 werkt of moet ik een XP machine opduiken (firmware update lukte me onder win7 ook niet, onder XP gene probleem)?
Ten eerste weet ik niet of die ad-hoc fix op de vega gaat werken... Het is een HTC Hero fix (die ook wel met andere apparaten kan werken zo te zine, maar of de pov daar 1 van is).

Ten tweede gaan de meeste van dat soort updates via CWM (ClockworkMod), zie:

http://android.modaco.com...kmod-for-the-advent-vega/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
m0ridin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:00:
Heb vandaag een tweede poging ondernomen het een LG LCD scherm aan te sluiten op de vega, maar helaas... Het LG scherm wordt wel wakker en backlight gaat aan alleen niks te zien op het scherm zelf.

Na aansluiten van een HDMI kabel blijkt hij wel gewoon te booten en komt hij bij het lockscreen terecht (CM7 btw) maar op het LCD zelf is niks te zien.

Voor meer details en wat fotos verwijs ik naar:

http://android.modaco.com...en-with-lg-lp101wh1-tlb1/

Als iemand nog tips heeft of wat dna ook hoor ik het graag :)
Mooi project en goed dat je dit onderneemt! _/-\o_ Het is resultaat is helaas wat minder.

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat de juiste (lcd)drivers niet worden geïnstalleerd? Wat ik heb begrepen van de "bouw" van android is dat iedere rom/build haar eigen set specifieke drivers heeft voor de hardware. De driver die nu in de build is misschien niet compatibel met de gebruikte lcd? Misschien kun je de driver opsporen en iemand (rom-builder) op XDA vragen een rom voor je te bakken?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:12:

Ik vermoed dat je de patch moet installeren via de clockworkmod recovery. Heb je trouwens gezien dat de link in jouw post een patch betreft voor de htc hero, en niet voor de pov mobii? Dat zou 'm dan sowieso niet gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:38:
Ten eerste weet ik niet of die ad-hoc fix op de vega gaat werken...
Zoals ik al schreef heb ik geen Vega c.q. PoV Tegra maar het andere 10" model (kan hem in de pricewatch niet meer vinden). Maar het lijkt wel of PoV alleen de Tegra verkoopt als ik diverse fora zo lees.
Ten tweede gaan de meeste van dat soort updates via CWM (ClockworkMod), zie:

http://android.modaco.com...kmod-for-the-advent-vega/
Werkt dat ook op andere toestellen? Want bovenstaande is wel heel specifiek op dit model gericht dat ik dus niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How to ADB

- download het volgende bestand http://dl.dropbox.com/u/6262978/tools.rar
- pak dit uit op de c:\
- het pad wat je dan krijg is c:\tools\
- in het pakketje zitten de bestanden om CWM te installen + recovery app deze is voor het gemak gerenamed naar com.apk

een paar weetjes
- als je standaard mobii hebt geinstalaard zal ADB in eerste instantie niet werken. Dit omdat de USB van de tablet als host staat in gesteld en niet als slave
- twee opties
1. flash je tablet naar avent vega, deze is standaard in slave en adb zal ook werken mits driver goed staan.
2. download z4root.apk hiermee root je je tablet en daarna moet je een app downloaden waarmee je kan switch tussen host en slave. zie begin post
ik zou voor optie 1 kiezen is het makelijkst

Uitgaand dat je de drivers al goed heb kunnen instaleren

ga in je tablet naar settings\toepassingen\ontwikkeling\ vink "usb-fouten opsporen"aan

- start cmd
- door "cd.." in te toetsen ga je terug naar c:\ kan zijn dit je dit twee maal of drie maal moet doen.
- type "cd tools
nu zit je in c:\tools\
- type "adb devices" als het goed is komt er nu een nummer devices te staan, niet dan kloppen je drivers nog niet.
- wel goed dan kunnen we aan het werk

type de volgende regels stuk voor stuk, je krijgt per regel melding of dat je het ook goed doet

adb push recovery.img /data/local/
adb push flash_image /data/local/
adb shell chmod 4755 /data/local/flash_image
adb shell /data/local/flash_image recovery /data/local/recovery.img
adb install -l com.apk

succes hoop hiermee een paar mensen geholpen te hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Weet iemand met welke tool ik root toegang kan krijgen van mijn 7" MOBII Gen II + TrackBal?

Met z4root kan ik alleen tijdelijke root toegang krijgen.
SuperOneClick loopt vast als het programma gaat zoeken naar mijn tablet.
UniversalAndroot werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ike. schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:02:
Weet iemand met welke tool ik root toegang kan krijgen van mijn 7" MOBII Gen II + TrackBal?
Heb zelf een alternatieve firmware op zitten waarbij je standaard al root toegang hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:28:
[...]

Heb zelf een alternatieve firmware op zitten waarbij je standaard al root toegang hebt...
welke firmware gebruik je?
Kan je alle alternatieve firmware installeren zonder eerst root toegang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de review van het apparaatje staan wat hints, tips en links:
productreview: Point of View Mobii Tablet 7" GenII review door dirkjesdirk

Eerder in het topic (tja, tussen 60 pagina's over hoofdzakelijk de 10" is het even zoeken) staat de info ook wel ergens.

Je hebt in ieder geval de software nodig van pov zelf, beide (met track en zonder) en de handleiding/howto moet je downloaden vanaf hier:
http://downloads.pointofv...0PC%20Firmware%20Upgrade/

De rom die je met bovenstaande software erop kan zetten kan je downloaden via links in de review - en lees ook comments voor een nieuwere die ik zelf nog niet geprobeerd heb!

Succes, maar weet wel, eigen risico!

Toevoeging: je hebt inderdaad geen root nodig voor het installeren van de custom firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probeer deze eerst eens Mocht het niet werken is het niet schadelijk en anders is het een goede app. Werkt wel op de Tegra dus kun je proberen. Anders de Firmware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de gjb29 oplossing en z4root-achtige oplossingen heb ik zelf geen ervaring, maar dat lijkt me zeker een veiliger oplossing. Als dat voldoende is voor je... Ik had zelf geen problemen met de nieuwe custom image, en vond die prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan op zich ook niks mee fout gaan zolang je de goede volgorde volgt en de USB kabel niet lostrekt.
Z4root is wel beter als je de standaard Firmware wil houden.

Had de verkeerde link geplaatst, volgens mij heeft hij 2.1. Goede staat er nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de m7 is een 2.1 apparaat. Met de nieuwe custom firmware zijn al je instellingen en apps wel weg ja. Nogal ingrijpend als het niet strict noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, ik heb gisteren deze 1.4.1 rom geinstalleerd.

Als ik een app verwijder uit de 'system/app' map word dan alle (install) data van dat programma verwijderd?

Is er een app of een Android optie om apps uit te schakelen die automatisch starten na boot (zoals bijv. windows msconfig)? Ik bedoel niet een app die start na boot en andere apps uitschakelt

[ Voor 35% gewijzigd door Ike. op 10-04-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sh*t, had er even overheen gelezen. 7(8)7 Sorry!

Een andere ROM geeft je ook meer mogelijkheden en sommige ook snelheidswinst. Veel plezier ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb een casing aangeschaft, waar een USB toetsenbord inzit. Werkt goed, echter, wanneer de tablet in de casing zit, kan er geen USB ingeplugd worden. Is een oplossing om de USB plug uit het keyboard via bluetooth te transmitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 10"POV gehaald. De market staat erop (dank aan de ZIP), en uit die market de gmail app. Het lukt me echter niet om de calendar en de calendar synchronisatie te installeren. Op mijn tabblet staat FW 1.09

Na eerst foutmeldingen is het me nu gelukt voor calendar.apk, maar niet voor de sync apps, maar als ik de calendar opstartc krijg ik een groot en uitgerekt android logo over de kalender heen dat niet weg gaat.

Gebruik ik de juiste versie van de apps? Iemand tips?
Ik stap liever niet over op een ander android image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de stappen proberen die Aprazeth beschrijft. Bij hem o.a. heeft het gewerkt.
Zoek ook even rechts boven op Calendar sync als je dat nog niet gedaan had.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog nieuws omtrent de komst van Honeycomb? Ik heb destijds slechts het gerucht gelezen van de CEO van Point of View die het over april had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:10:
Is er nog nieuws omtrent de komst van Honeycomb? Ik heb destijds slechts het gerucht gelezen van de CEO van Point of View die het over april had?
Nope nog niks bekend... Dat nieuws was alleen maar dat POV met Honeycomb tablets komt. Er stond nergens dat de huidige versie ook Honeycomb krijgt helaas...

En sinds Nvidia officieel alleen support levert tot android 2.2 voor het Tegra 2 Harmony platform (waar de POV Tegra op gebaseerd is) is de kans erg klein dat er ooit een officiële versie komt.

De Xoom en alle andere Tegra 2 Honeycomb tablets zijn gebaseerd op het Tegra 2 Ventana platform. Nvidia support met dit platform wel android 2.3 en 3.0.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:12:
Je kunt de stappen proberen die Aprazeth beschrijft. Bij hem o.a. heeft het gewerkt.
Zoek ook even rechts boven op Calendar sync als je dat nog niet gedaan had.
Ik heb de stappen gebruikt, maar bij mij werken ze niet. Ik heb de apk's uit de "r8-vega-update-modacocustomrom-unsigned.zip" gehaald, maar de calendar geeft dus die gekke uitgerekte androidlogo die in beeld blijft staan, en de sync apk's geven direct een foutmelding "toepassing niet geïnstalleerd".

Moet ik eerst de bestaande calendar deinstalleren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik kan vinden is dit. Je moet het in die volgorde installeren. Anders zou ik het niet weten, gebruik de kalender eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar wordt verwezen naar DE modaco rom, maar zitten er misschien verschillen in de versies van deze rom? Of misschien in combinatie met mijn Fw 1.09?

Heeft iemand anders ook het probleem gehad met de uitgestrekte android op de agenda na installeren van de modaco calendar.apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:13:
Daar wordt verwezen naar DE modaco rom, maar zitten er misschien verschillen in de versies van deze rom? Of misschien in combinatie met mijn Fw 1.09?

Heeft iemand anders ook het probleem gehad met de uitgestrekte android op de agenda na installeren van de modaco calendar.apk?
Heb je mail ook beantwoord maar misschien voor andere gebruikers hier bij GoT ook makkelijk:

Ik had ook issues met de calendar, contacts en market. Maar alles is bij mij opgelost sinds ik de custom CorvusRom draai. Prestaties zijn verbeterd, leuke animaties en de hele tablet is gewoon lekker bruikbaar nu. Vooral in combinatie met ADW Launcher EX.

Er is ook wel een Custom Rom met tablet tweaks gebaseerd op Gingerbread (CyanogenMod 7) te krijgen. Maar deze heeft geen hardware acceleration voor video's ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Harmsen schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:18:
[...]

Er is ook wel een Custom Rom met tablet tweaks gebaseerd op Gingerbread (CyanogenMod 7) te krijgen. Maar deze heeft geen hardware acceleration voor video's ingebakken.
Wat kun je minder als je alleen gebruik maakt van softwarematige acceleratie?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Smika schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:54:
[...]

Wat kun je minder als je alleen gebruik maakt van softwarematige acceleratie?

Smika
Video's kijken gaat niet soepel, dus geen ondersteuning voor 720p e.d.
Youtube kijken gaat ook niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Is er voor de minder ervaren ROM flashers al ergens een volledige tutorail met de te nemen stappen om een hele nieuwe ROM op m'n POV te flashen?

Ik kom er namelijk nog niet echt uit. Gisteren geprobeerd om d.m.v. de clockworkmod in recovery te komen op mijn Mobii Tegra (FW Vega 1.06.05 en Modaco r6). CWM heeft root toegang, wanneer ik dan met "vega recovery boot" in recovery modus probeer te komen blijft ie hangen op dat bootscreen met groene android en een pakje met uitgaande pijl. Er gaat geen statusbalk lopen en ik kan niks selecteren.

Ik heb wel al de posts van dondragon en brama gevonden, maar weet nou niet precies in welke volgorde ik nu wat moet doen, hoe en wanneer een full wipe etc. Ik zou graag die CorvusRom installeren, daar heb ik al veel goeds over gehoord. Of is de moeite waard om te wachten op een stable versie van CM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
lijkt er op dat je geen clockworkmod hebt.
clockworkmod bestaat uit 2 delen voor de advent vega en mobii tegra.
jij hebt alleen de reboot tool, maar je moet ook de recovery image hebben.

1ste download linkje van http://android.modaco.com...kmod-for-the-advent-vega/

EDIT: als je al eerder MCR hebt geïnstalleerd zou het vrij makkelijk moeten zijn om clockwork mod er goed op te zetten.
download de "recovery and flash utility" van de link hierboven, en pak deze uit in de zelfde map als http://www.megaupload.com/?d=WKUH0D7S
de inhoud van dat zipje.
dan heb je als het goed is 1 map met 6 bestanden.

controleer dan of de usb debugging instelling aan staat, en als je gebruik maakt van usb-host(USB-sticks/usb muis, etc.) of je tablet wel in slave stand staat.
sluit dan de tablet aan op de zelfde PC als die je gebruikt hebt om mcr te installeren terwijl de tablet aan staat(anders moet je weer klooien met drivers)
als je dan install_CWM.bat dubbelklikt en wacht tot het zwarte schermpje weer weg gaat zou je clockworkmod op je tablet moeten hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door thedicemaster op 15-04-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik heb net een POV Mobii tegra gekocht en ik probeer nu de firmware te updaten. Alleen mijn PC ( Windows 7 64bit ) herkent 't apparaat niet. Ik las dat ik het 'samengesteld USB' apparaat moet verwijderen en dan de NvidiaUSB.inf te gebruiken. Alleen dat inf bestand werkt niet voor mijn PC.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:22:
Hallo allemaal. Ik heb net een POV Mobii tegra gekocht en ik probeer nu de firmware te updaten. Alleen mijn PC ( Windows 7 64bit ) herkent 't apparaat niet. Ik las dat ik het 'samengesteld USB' apparaat moet verwijderen en dan de NvidiaUSB.inf te gebruiken. Alleen dat inf bestand werkt niet voor mijn PC.
Wat nu?
Misschien moet je voortaan iets dit topic doorspitten (en de specialistische fora):
pyro83 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:41:
[...]

Ik herken het probleem, ik ben vorige week ook zeker 2 uur aan het kl*ten geweest om het werkend te krijgen. Ik was eerst in de veronderstelling dat je tablet in de bootloader-mode (het scherm met de groene android) moet staan om dit voor elkaar te krijgen. Ik kwam erachter dat dit helemaal niet hoeft, je kunt gewoon (als android geladen is) de stappen uitvoeren. Heb je dit ook al geprobeerd?

Ik heb trouwens later deze guide gevonden, had me achteraf veel tijd gescheeld:
http://android.modaco.com...ista-7-usb-driver-guides/

edit
Verkeerd geinstalleerde / vervuilde usb-drivers kun je met usb-deviewer weghalen:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Als administator uitvoeren en alle drivers met VendorId 0955 uninstallen. Deze tool heb ik vorige week ook een aantal keren gebruikt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer maar meteen de tablet te flashen naar de Advent firmware, maar ik loop vast bij deze stap:
• Ga naar de map Driver.
• Open het firmware bestand dat je in stap 1 hebt gedownload, dit is het .exe bestand.
• Nu wordt het geinstalleerd.
• Tijdens de installatie verschijnt op een zeker moment de tekst ‘entering NvFlash recovery mode / Nv3p server’ op het scherm van je tablet.
• De installatie is klaar wanneer je ‘Press enter to continue’ ziet staan.
Als ik het .exe bestand open, dan staat er:
USB device not foundPress enter to continue...

De rest v.d. stappen gaan wel goed, en ook de USB drivers zijn goed geïnstalleerd.
Wat doe ik dan nu toch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Lijkt erop alsof je de verkeerde usb-drivers hebt. Kijk hier eens:

http://android.modaco.com...rivers-are-wrong-win7-64/

Als je via de adb-tools geen device kan vinden, zijn de drivers niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29
Hallo,

Ik kan de : 7" MOBII zonder Trackball 4gb versie overnemen voor €60, nauwlijks gebruikt. Is dat het waard?
Ik weet de generatie niet, hoe kom je daarachter?

Remco

[ Voor 18% gewijzigd door remcoboy1479 op 17-04-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

thedicemaster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:20:
lijkt er op dat je geen clockworkmod hebt....
Thanks, ik ga het ff proberen, maar dit weekend nog geen tijd gehad. Je hoort het resultaat nog!

Update: vanavond geprobeerd zoals jij beschrijft en het lijkt erop dat ie hem installeert. Maar daarna blijft ie toch hangen in hetzelfde boot screen...

[ Voor 23% gewijzigd door JaY- op 18-04-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:21:
Lijkt erop alsof je de verkeerde usb-drivers hebt. Kijk hier eens:

http://android.modaco.com...rivers-are-wrong-win7-64/

Als je via de adb-tools geen device kan vinden, zijn de drivers niet goed...
Ik begrijp vrij weinig van die tutorial. Ik heb gewoon degene gevolgd die in het topic staat, en ik heb ook die nVidia drivers. Ik heb ook de: "Android ADB Interface" en "NVidia Composite Android Driver" gebruikt maar toch staat er dat er geen device verbonden is.

Ik heb er sowieso al weinig verstand van, maar ik wil het toch wel graag werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
remcoboy1479 schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:15:
Hallo,

Ik kan de : 7" MOBII zonder Trackball 4gb versie overnemen voor €60, nauwlijks gebruikt. Is dat het waard?
Ik weet de generatie niet, hoe kom je daarachter?

Remco
Op zich geen slechte prijs als die nog z.g.a.n. is, nieuw was die € 129.00. Hij is zonder trackball dus is 1tje eerder uitgekomen als ik het goed heb. Zou niet weten hoe je erachter kan komen, je zou PoV een mailtje kunnen sturen met de vraag. Zou er wel eerst € 50.00 voor bieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Voor iedereen met driver installatie problemen is hier wellicht de oplossing: automatic usb driver installer @ modaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Welke hoesjes zijn goed geschikt voor de 7inch?
Graag ook zonder toetsenbord.
Liefste goedkoop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
remcoboy1479 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:17:
Welke hoesjes zijn goed geschikt voor de 7inch?
Graag ook zonder toetsenbord.
Liefste goedkoop xD
http://www.pandawill.com/...c-black-color_p42602.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Is scherm niet 7 inch, en de omhulsing er niet bij?

En http://www.dealextreme.co...r-7-tablet-pc-white-44456?

[ Voor 7% gewijzigd door remcoboy1479 op 20-04-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een PoV tegra (2 mnd oud) van iemand over kunnen nemen voor een leuke prijs.
Deze tablet volgde ik al een tijdje, dus ben hier wel blij mee. Ik ben nog niet bekend met Android dus
dat word nog wel even spelen en uitproberen.

Het eerste wat ik heb geprobeerd, is een wifi-hotspot van mijn mobiel te maken. Dat is wel gelukt, de Pov is verbonden met mijn mobiel en de signaalsterkte is goed maar ik heb alleen geen internet???? Ip-adres e.d. heeft hij ook, gevonden enz.

Wie kan me helpen? Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd?

Op mijn mobiel (samsung omnia II) gebruik ik wmwifirouter en deze staat voor zover ik weet goed ingesteld. Ik heb onbeprekt internet van vodafone op mijn mobiel.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt, Jo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
En voor als je je POV wil overclocken (tot 1.4ghz):

http://android.modaco.com...e5-and-corvus-teamed-rom/

Werkt prima en voelt echt enorm snel, quadrant van tegen de 3000 (rond de 2000 met vorige rom).

Met honeycomb thema ziet het er allemaal echt super uit, wat mij betreft een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

m0ridin schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:28:
En voor als je je POV wil overclocken (tot 1.4ghz):

http://android.modaco.com...e5-and-corvus-teamed-rom/

Werkt prima en voelt echt enorm snel, quadrant van tegen de 3000 (rond de 2000 met vorige rom).

Met honeycomb thema ziet het er allemaal echt super uit, wat mij betreft een aanrader :)
Even voor de onwetenden, hou er rekening mee dat dit je apparaat mogelijk beschadigt. Eigen risico gevalletje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:49:
[...]
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt, Jo
Krijg je wel internet met een ander apparaat via de telefoon? Werkt internet op de telefoon zelf wel? (even wat zaken uitsluiten dan kom je 9 van de 10 keer iets tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Met mijn desire hotspot werkt het meteen feilloos...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Mijn ervaring met de gratis versie van wmwifirouter is, is dat het redelijk buggy en onstabiel is. Verbindingen die verdwijnen, geen verbinding op kunnen zetten, programma crashes enz.
De betaalde versie is (veel) beter, maar ja, kost wel knaken.
Mocht je al de betaalde versie hebben, dan is mijn opmerking natuurlijk nutteloos. Met de betaalde versie (als trial) had ik direct verbinding op een omnia qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
lometje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:16:
[...]

Even voor de onwetenden, hou er rekening mee dat dit je apparaat mogelijk beschadigt. Eigen risico gevalletje dus
Het overclocken heb je het over neem ik aan? Dat kan kloppen, maar standaard draait het geheel sowieso op de normale 1GHZ...

Heb wel het idee dat het verschil echt merkbaar is, ook met browsen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

m0ridin schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:36:
[...]

Het overclocken heb je het over neem ik aan? Dat kan kloppen, maar standaard draait het geheel sowieso op de normale 1GHZ...

Heb wel het idee dat het verschil echt merkbaar is, ook met browsen en dergelijke...
Geloof ook zeker wel dat je verschil merkt, maar overclocken is simpelweg een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

lometje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:16:
[...]

Het lijkt er volgens mij op dat de overclock niet standaard staat ingesteld, dus in eerste instantie lijkt het geen kwaad te kunnen om deze rom te installeren. Je moet echt bewust de cpu frequentie gaan aanpassen namelijk:
For overclocking:
Method 1:
Put the setcpu.txt file attached in the root of your sdcard and then start setcpu (if you have started earlyer, must press menu and press the left button "device") then select the bottom button (custom freqs) then you can move the slide to 1400000.
Method 2:
Download CPU Meter from market. It must detect the freqs and let you use them. Dont change any other parameter, use at your own risk
Maar ik meld ook nog maar: use at your own risk! ;)

edit:
na een goede page-refresh zie ik dat m0ridin me al voor was

[ Voor 3% gewijzigd door JaY- op 21-04-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lometje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:18:
[...]

Krijg je wel internet met een ander apparaat via de telefoon? Werkt internet op de telefoon zelf wel? (even wat zaken uitsluiten dan kom je 9 van de 10 keer iets tegen)
Ja internet op mijn telefoon zelf werkt goed. Ik heb al eerder met een laptop en mijn telefoon een wifi-verbinding gemaakt en ook dat werkte goed. Vandaar dat ik nu ook niet begrijp wat er verkeerd gaat.
Heb wmwifirouter met verschillende instellingen geprobeerd, als ad-hoc, als acces-point maar
geen van alle werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winnie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 06:23:
Mijn ervaring met de gratis versie van wmwifirouter is, is dat het redelijk buggy en onstabiel is. Verbindingen die verdwijnen, geen verbinding op kunnen zetten, programma crashes enz.
De betaalde versie is (veel) beter, maar ja, kost wel knaken.
Mocht je al de betaalde versie hebben, dan is mijn opmerking natuurlijk nutteloos. Met de betaalde versie (als trial) had ik direct verbinding op een omnia qwerty.
Ik heb een "betaalde" versie ja. Met een laptop geprobeerd en dat werkte goed. Wat kan ik als alternatief proberen? mifi-apparaatje of wifi-router aanschaffen? Ik heb wel een router maar geen wifi uitvoering. Dat kan ik ook niet zomaar veranderen ivm deels met thuiswerken. Kan ik er een tweede wifi-router naast zetten?

Hoop dat julllie mij kunnen helpen om toch een goede wifi op de PoV te krijgen want zonder internet
op de PoV schiet het niet echt op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Weet iemand hoe de batterij sneller geüpdate kan worden? Het duurt altijd lang voordat die procenten worden geüdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:47:
[...]

Ik heb een "betaalde" versie ja. Met een laptop geprobeerd en dat werkte goed. Wat kan ik als alternatief proberen? mifi-apparaatje of wifi-router aanschaffen? Ik heb wel een router maar geen wifi uitvoering. Dat kan ik ook niet zomaar veranderen ivm deels met thuiswerken. Kan ik er een tweede wifi-router naast zetten?

Hoop dat julllie mij kunnen helpen om toch een goede wifi op de PoV te krijgen want zonder internet
op de PoV schiet het niet echt op. |:(
Wat ook nog kan: bij de POV kan je instellen welke kanelen er allemaal gebruikt kunnen worden. Standaard is dat tot en met kanaal 11, maar je kan dat oprekken tot en met 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

JaY- schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:25:
[...]

Thanks, ik ga het ff proberen, maar dit weekend nog geen tijd gehad. Je hoort het resultaat nog!

Update: vanavond geprobeerd zoals jij beschrijft en het lijkt erop dat ie hem installeert. Maar daarna blijft ie toch hangen in hetzelfde boot screen...
Vandaag maar is geprobeerd om zonder CWM de Corvusrom te installeren, dus via de install-windows.bat en dat is prima gelukt! Het nieuwe thema ziet er wel vet uit en hij voelt lekker smooth aan :D
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste