Ik heb de Advent 1.08 Rom geïnstalleerd! stap 1 is gelukt! Echter wanneer ik de POV via usb connect weigert hij de Debug Bridge te zien (mogelijk probleem Windows 7?). Andere mensen met ditzelfde probleem?Scanno schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:00:
[...]
Nee dat kan niet. De USB van de POV staat standaard in host mode. Je kunt dan niet op deze manier de Modaco rom op de POV zetten. Wat je het beste kunt doen is de Advent 1.08 ROM downloaden en installeren (op dezelfde wijze als je met de POV ROM doet). De Advent ROM is in USB slave mode. Nu kun je wel de Modaco ROM installeren.
Het handigste is om de ClockworkMod te installeren. Dan ben je niet meer afhankelijk van de HOST of SLAVE mode van je USB poort. Daarnaast kun je dan ook de CM7 rom uitproberen die elk moment op XDA geplaatst kan worden.
K
Verwijderd
ya dat kan klopen lees maar in de ts staat het
op moment weten we ook nog niet goed wat en waarom
Ik dacht idd al dat ik het ergens gelezen had... ff een xp machine opzoeken... 1.08 Advent rom typed wel super! Ook het terug zetten van de Backup van de apps werkte soepel. Wat een geweldig apparaat is het toch!!
Verwijderd
klopt met deze kleine updates is het al een veel beter apparaat, laat staan als je de laatste modaco rom heb geinstalleerd zeker een aanrader
Net de laatste modaco erop gezet.
Ik had de originele pov er nog op staan.
Modaco voelt een stuk sneller aan.
Had wel problemen met updaten, maar dat lag achteraf aan windows 7 64 bit.
Op 7-32bit deed de update het gelijk.
Ik had de originele pov er nog op staan.
Modaco voelt een stuk sneller aan.
Had wel problemen met updaten, maar dat lag achteraf aan windows 7 64 bit.
Op 7-32bit deed de update het gelijk.
Zo, dat gaat snel. Gisteravond je PoV ontvangen, meteen R7 erop zetten, volgende avond is R8 er al. Voor mijn gevoel is de opvolger een stukje snappy'er. Just what we want. =D
Yep, ga toch ook maar weer R8 er op zetten. Heb nu weer de PoV rom draaien omdat de Tegra eigenlijk retour moest voor een probleem met het scherm maar na de calibratietool werkt het weer perfect.
Nu maar hopen dat er snel een Honeycomb build gaat komen, wellicht nadat de Xoom op de markt verschijnt.
Nu maar hopen dat er snel een Honeycomb build gaat komen, wellicht nadat de Xoom op de markt verschijnt.
Verwijderd
Ja echt met de Modaco rom er op merk je echt een wereld van verschil ben toch blij dat ik die geflasht heb.
Hét is het geld nu wel waard.
Oh en nog een tip gebruik SlideIT keyboard op je tablet werkt Super.
Hét is het geld nu wel waard.
Oh en nog een tip gebruik SlideIT keyboard op je tablet werkt Super.
Zag dat ze V1.09 hebben gepost met flash support.
http://downloads.pointofv...0PC%20Firmware%20upgrade/
Changelog:
Version: V1.09
Update Version : BSP version (10.9.7)
Added: Flash version (20101210_v10.1.120.10_release_signed)
Added: touch panel utility
Wat is BSP eigenlijk
http://downloads.pointofv...0PC%20Firmware%20upgrade/
Changelog:
Version: V1.09
Update Version : BSP version (10.9.7)
Added: Flash version (20101210_v10.1.120.10_release_signed)
Added: touch panel utility
Wat is BSP eigenlijk
de MCR r7 en r8 roms kunnen ook over USB-host roms zoals de PoV roms gezet worden.
het is alleen net wat lastiger.
je moet dan via wireless adb clockworkmod installeren, en daarna via clockworkmod de zip installeren vanaf de sd kaart.
het is alleen net wat lastiger.
je moet dan via wireless adb clockworkmod installeren, en daarna via clockworkmod de zip installeren vanaf de sd kaart.
Ik heb de nieuwe POV rom erop gezet (1.09). Ik geloof niet dat ik veel verschil merk met de Modaco R6 rom in snelheid/stabiliteit. Beide even goed. POV rom heeft (nu?) ook een schermcalibratie toepassing en een taskmanager. Beide zijn handig. Helaas (nog) geen market app, maar die is altijd achteraf toe te voegen. Daarnaast is een market app sowieso al minder nodig met de android market via internet.
Edit: toch wat rare dingen: Tweetdeck draaide prima onder de modaco rom, maar nu met de POV rom kan/mag ik het niet installeren vanaf market.android.com. "This item is not compatible wiuth your device". Grap is dat het wel als installed op mijn tablet staat (volgens de market) staat. Rara1.
Verder zie ik dat ik met rockplayer lite (nu) de mogelijkheid heb om hardware matige decodering of softwarematige decodering toe te passen. Met hardware matige decodering verdwijnt het geluid. Maar softwarematige decodering is natuurlijk ook niet de bedoeling. Rara2?
Rarar veel: google maps en google earth kennens het zelfde probleem als tweetdeck: "This item is not compatible wiuth your device" Iemand een los apk'tje van google maps?
De standaard filemanager (iFileManager) is waardeloos. ES file Explorer vind ik veel beter. Dus instaleren. Helaas: iFileManager kan ik niet deïnstalleren.
Nog een leuk (maar duur betaald) spel: Hero of Sparta. Mooi gebruik van multitouch.
En een laatste edit: flash werkt perfect out-of-the-box (of moet ik zeggen: out-of-the-rom
)
Edit: toch wat rare dingen: Tweetdeck draaide prima onder de modaco rom, maar nu met de POV rom kan/mag ik het niet installeren vanaf market.android.com. "This item is not compatible wiuth your device". Grap is dat het wel als installed op mijn tablet staat (volgens de market) staat. Rara1.
Verder zie ik dat ik met rockplayer lite (nu) de mogelijkheid heb om hardware matige decodering of softwarematige decodering toe te passen. Met hardware matige decodering verdwijnt het geluid. Maar softwarematige decodering is natuurlijk ook niet de bedoeling. Rara2?
Rarar veel: google maps en google earth kennens het zelfde probleem als tweetdeck: "This item is not compatible wiuth your device" Iemand een los apk'tje van google maps?
De standaard filemanager (iFileManager) is waardeloos. ES file Explorer vind ik veel beter. Dus instaleren. Helaas: iFileManager kan ik niet deïnstalleren.
Nog een leuk (maar duur betaald) spel: Hero of Sparta. Mooi gebruik van multitouch.
En een laatste edit: flash werkt perfect out-of-the-box (of moet ik zeggen: out-of-the-rom
[ Voor 59% gewijzigd door winnie op 11-02-2011 19:32 . Reden: Rare zaken duiken op ]
Verwijderd
Ter info voor de mensen die hun tablet aanbetaald hebben bij It's:
''Namens de curator Mr. Franken kunnen we u het volgende berichten:
Klanten met aanbetaling
Voor de klanten die in de afgelopen weken hebben aanbetaald op een bestelling bij It’s Electronics en Prijstopper heeft mr. Franken een oplossing gevonden. Collega Elektronica retailer Expert, biedt aan deze klanten een korting ter waarde van 50% van het aanbetaalde bedrag op een nieuw te maken gelijkwaardige aankoop bij Expert. ''
''Expert zal hierover in de komende dagen meer informatie verstrekken. (zie www.expert.nl voor meer informatie).
Voor het resterende bedrag (of het gehele bedrag in geval van geen vervangende aankoop bij Expert) van de gemaakte aanbetalingen kunnen consumenten een claim indienen bij de curator Mr. Franken middels het contactformulier op www.impactretail.nl.
Modern.nl
Voor klanten met aanbetalingen aan Modern.nl wordt er nog gewerkt aan een oplossing. De Modern.nl klanten ontvangen hierover in de komende week automatisch mailbericht of worden via de website van Modern.nl op de hoogte gehouden.''
''Namens de curator Mr. Franken kunnen we u het volgende berichten:
Klanten met aanbetaling
Voor de klanten die in de afgelopen weken hebben aanbetaald op een bestelling bij It’s Electronics en Prijstopper heeft mr. Franken een oplossing gevonden. Collega Elektronica retailer Expert, biedt aan deze klanten een korting ter waarde van 50% van het aanbetaalde bedrag op een nieuw te maken gelijkwaardige aankoop bij Expert. ''
''Expert zal hierover in de komende dagen meer informatie verstrekken. (zie www.expert.nl voor meer informatie).
Voor het resterende bedrag (of het gehele bedrag in geval van geen vervangende aankoop bij Expert) van de gemaakte aanbetalingen kunnen consumenten een claim indienen bij de curator Mr. Franken middels het contactformulier op www.impactretail.nl.
Modern.nl
Voor klanten met aanbetalingen aan Modern.nl wordt er nog gewerkt aan een oplossing. De Modern.nl klanten ontvangen hierover in de komende week automatisch mailbericht of worden via de website van Modern.nl op de hoogte gehouden.''
Heb ik ook als mail gekregen. Sinds dat expert geen tablets verkoopt kunnen we enkel geld proberen te recuperen.
Iemand anders ook dat het scherm nog niet helemaal vlekkeloos werkt? Het scrollen en tappen is nog niet perfect. De calibratie tool is gebruikt, met Vega firmware en R8-romdingetje. Als ik probeer te scrollen door Nu.nl, denkt hij halverwege dat ik op een bericht heb gedrukt terwijl ik gewoon naar beneden wil. En soms doet hij ook alsof ik gedubbeltapped heb, als ik bijvoorbeeld maar een keer op de returnpijl druk. Can be annoying at times. Gebeurt trouwens wanneer hij niet aan de lader ligt.
Zo. Die POV 1.09 ROM is van korte duur. Als ik niets mag instaleren (aaltste slachtoffer: de miren browser),. dan heb ik het snel gehad. Op naar een installatie van de Modaco R8 rom
ik zie dat er nu ook een vega rom is met flash
http://www.myadventvega.co.uk/
ik zie dat er nu ook een vega rom is met flash
http://www.myadventvega.co.uk/
[ Voor 18% gewijzigd door winnie op 11-02-2011 21:10 ]
Verwijderd
voor iedereen die problemen hebben met een case/keyboard combinatie
zo een leren hoes met ingebouwd keyboard.
deze werken out of the box met geen 1 tegra model.
nu heb ik een simpele oplossing die bij mij super werkt.
koop bij een media winkel een usbhubje en sluit deze aan op je tegra en sluit op het hubje het keyboard aan
en voila een mooi werkend toetsenbord
Groeten Nos
koop bij een media winkel een usbhubje en sluit deze aan op je tegra en sluit op het hubje het keyboard aan
Groeten Nos
Sagaris: de calibration tool in MCR r7/8 is niet zo goed.
na de calibratie is het scherm dusdanig minder gevoelig tijdens het laden dat je niet meer normaal kan scrollen/slepen.
http://hotfile.com/dl/102255906/767faa9/moduleap.apk.html (eerder uitgegeven door support medewerkers)
en
http://db.tt/vNa3Mt5 (geript uit de nieuwste advent vega rom)
werken beter.
beide lijken even goed te calibreren, maar de 2e link is nieuwer.
deze apk's kunnen niet over de MCR r7/8 versie van de calibration tool gezet worden, deze moet je dus eerst verwijderen via terminal, adb, of een root-explorer.
na de calibratie is het scherm dusdanig minder gevoelig tijdens het laden dat je niet meer normaal kan scrollen/slepen.
http://hotfile.com/dl/102255906/767faa9/moduleap.apk.html (eerder uitgegeven door support medewerkers)
en
werken beter.
deze apk's kunnen niet over de MCR r7/8 versie van de calibration tool gezet worden, deze moet je dus eerst verwijderen via terminal, adb, of een root-explorer.
[ Voor 16% gewijzigd door thedicemaster op 11-02-2011 22:32 ]
Thanks dice!thedicemaster schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:30:
Sagaris: de calibration tool in MCR r7/8 is niet zo goed.
en
werken beter.
*edit: Seems dat het beter is geworden met Module AP (tweede app werkt helaas niet), ik heb het soms nog steeds, maar misschien moet ik mijn manier van over het scherm swipen veranderen. Thanks!
[ Voor 12% gewijzigd door Sagaris op 11-02-2011 23:26 ]
Verwijderd
Eigenlijk van de zotte dat je een hub nodig hebt om het werkend te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:40:
voor iedereen die problemen hebben met een case/keyboard combinatie
Groeten Nos
Snap ook niet goed waarom het dan wel werkt, is toch gewoon een doorgeef luik.
Moet je ook de extra voeding eraan hangen?
Zo ja, dan is voor het even meenemen, weer een extra tas nodig, niet echt mobiel.
En welke heb je besteld(graag linkje)?
Verwijderd
Het is inderdaad irritant dat je er nog een usb moet aanhangen en nee deze heeft geen extra voeding nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:04:
[...]
Eigenlijk van de zotte dat je een hub nodig hebt om het werkend te krijgen.
Snap ook niet goed waarom het dan wel werkt, is toch gewoon een doorgeef luik.
Moet je ook de extra voeding eraan hangen?
Zo ja, dan is voor het even meenemen, weer een extra tas nodig, niet echt mobiel.
En welke heb je besteld(graag linkje)?
De usb hub die bij mij werkt is de it works 4 poorts usb voor 12,95 bij bcc.
Linkje zal ik morgen zoeken en ook eventueel een foto plaatsen van hoe het er helemaal uitziet.
ik vind dat het alsog voor even meenemen zeer geschikt is de hub is niet zo groot. Zie foto morgen
Welterusten
Mvg nos
Sagaris: met de 1ste lijkt het calibreren beter te gaan als je je tablet aan het opladen bent.
Ik heb de nieuwe tablet binnen. Gelijk maar weer alles installeren en kijken naar nieuwe apk's.
Ik zag dus dat de mail'd apk in een Zip bestand zit maar dat kan makkelijker dacht ik. Dus heb hem er uit gehaald, geupload en in de startpost gezet.
Hier kun je hem downloaden op m'n upload pagina en doet het goed op de PoV Tegra.
Werkt iig ook op de Vega en Gtab. Misschien op meer tablets? Vind het er erg mooi uitzien, heeft NI goed gedaan. En nu makkelijk te downloaden en te installeren.
Ik zag dus dat de mail'd apk in een Zip bestand zit maar dat kan makkelijker dacht ik. Dus heb hem er uit gehaald, geupload en in de startpost gezet.
Hier kun je hem downloaden op m'n upload pagina en doet het goed op de PoV Tegra.
Werkt iig ook op de Vega en Gtab. Misschien op meer tablets? Vind het er erg mooi uitzien, heeft NI goed gedaan. En nu makkelijk te downloaden en te installeren.
Verwijderd
Zoals beloofd een paar images van de tablet in een lerenbescherm map + keyboard en usb hub
Klik op het plaatje voor een vergroting
P.s Sorry van de crap kwaliteit mijn telefoon camera (x10) is niet zo denderend
o en van het vettig scherm
( het scherm is een vet aantrekker )
blijft nooit lang schoon helaas

o en van het vettig scherm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 10:45 ]
Ik heb nu ineens met steeds meer apps uit de market last dat ik ze niet kan vinden. Als je ze dan opzoekt via de Market in je browser, dan geeft hij aan "This application cannot be installed on your device". Het rare is dat ik het met Angry Birds nu ook heb, terwijl ik die wel ooit heb geinstalleerd 
Is hier nog iets aan te doen, of wordt het omflashen?
Hier stond een dode link.
@just_nos waar heb je die hoes vandaan ? Ik wilde die ook kopen maar kon deze niet vinden. Na contact te hebben gehad met POV wisten zij me te melden dat deze in NL niet geleverd worden aangezien deze niet werken op de tegra 
Maar dit is een goede oplossing ( niet de meest geschikte
Maar dit is een goede oplossing ( niet de meest geschikte
Verwijderd
Pov zou toch ook met zo'n ding komen, staat immers op hun site.
Het dockstation is al wel te koop, maar vind ruim 55 euro best aan de prijs,
vergeleken met die voor de Samsung of Apple.
just_nos
Ben ook benieuwd waar je deze weg hebt, zie ze wel staan bij e-bay, maar weet dan niet welke ik hebben moet.
Hoe wordt de Pov trouwens vastgehouden in die case?
Bedekt deze ook knoppen?
En wat betreft die USB hub, man wat een knoert van een stekkers zitten daaraan.
Het dockstation is al wel te koop, maar vind ruim 55 euro best aan de prijs,
vergeleken met die voor de Samsung of Apple.
just_nos
Ben ook benieuwd waar je deze weg hebt, zie ze wel staan bij e-bay, maar weet dan niet welke ik hebben moet.
Hoe wordt de Pov trouwens vastgehouden in die case?
Bedekt deze ook knoppen?
En wat betreft die USB hub, man wat een knoert van een stekkers zitten daaraan.
Had ik ook last van na de upgrade naar PoV 1.09. Ik had de Vega 1.06rom met modaco R6 powerpack erop. Toen kon ik alles vinden. Na de upgrade naar PoV 1.09 was er van alles weg in de market. Ik heb hem nu ge-upgrade naar Vega 1.09 (met niet werkend flash support) met de modaco R8 powerpack. Nu kan ik alles weer in de market vinden en heb ik bovendien de mogelijkheid om te tetheren met mijn wimo samsung telefoon. Flash heb ik als los apk'tje erop gezet. Werkt prima.strandbal schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:38:
Ik heb nu ineens met steeds meer apps uit de market last dat ik ze niet kan vinden. Als je ze dan opzoekt via de Market in je browser, dan geeft hij aan "This application cannot be installed on your device". Het rare is dat ik het met Angry Birds nu ook heb, terwijl ik die wel ooit heb geinstalleerd
Heeft er iemand ervaring met de reparatie-/vervangings-service van Point of View? Aangezien mijn tablet defect is en ik hem bij Modern.nl heb gekocht, moet ik hem naar PoV sturen voor garantie.
Er lijkt een defect te zijn aan de wifi-hardware. Nadat ik de Modaco R8 erop had gezet, is het onmogelijk om op de tablet te internetten. Hij verbindt wel met mijn draadloze netwerk, maar een verbinding met het internet is onmogelijk, zelfs na het installeren van de officiële PoV-Rom...
Er lijkt een defect te zijn aan de wifi-hardware. Nadat ik de Modaco R8 erop had gezet, is het onmogelijk om op de tablet te internetten. Hij verbindt wel met mijn draadloze netwerk, maar een verbinding met het internet is onmogelijk, zelfs na het installeren van de officiële PoV-Rom...
Verwijderd
Michael_H schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:00:
Heeft er iemand ervaring met de reparatie-/vervangings-service van Point of View? Aangezien mijn tablet defect is en ik hem bij Modern.nl heb gekocht, moet ik hem naar PoV sturen voor garantie.
Als je wel verbinding hebt met je netwerk, dan zit de fout volgens mij niet in de pov.
Misschien firewall instelling in je router, of een poort niet goed staan.
Ik denk niet dat het aan mijn router ligt, aangezien andere apparaten (iPod, PS3) wel gewoon werken. Gisteren leek het probleem weg te zijn: Het internet op de tablet werkte ongeveer 30 minuten, en daarna kon ik niet meer op het internet met de tablet. Daarna is de internetverbinding niet meer terug gekomen. Het accespoint laat hij gewoon zien, maar de tablet kan niet meer het internet op.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:08:
[...]
Als je wel verbinding hebt met je netwerk, dan zit de fout volgens mij niet in de pov.
Misschien firewall instelling in je router, of een poort niet goed staan.
Verwijderd
Ik heb mijn hoes
hier vandaan
http://computer-software....senbord-bescherm-map.html
er staat 25 euro maar hij vraagt er 29 euro voor met 3.50 verzend kosten
dus een mooie hoes voor 32.50
na betaling volgende dag in huis
was echt super snel.
hij wordt wel redelijk vastgehouden in de hoes enigste nadeel is dat je rechts niet je usbpoort kan bereiken, omdat daar een houder overheen zit (zie fotos marktplaats) daarom heb ik hem er uit staan als ik hem met usb hub aansluit.
maar voor onder weg zonder gebruik van toetsenbord is het een prima ding zit goed en is erg netjes
hier vandaan
http://computer-software....senbord-bescherm-map.html
er staat 25 euro maar hij vraagt er 29 euro voor met 3.50 verzend kosten
dus een mooie hoes voor 32.50
na betaling volgende dag in huis
was echt super snel.
hij wordt wel redelijk vastgehouden in de hoes enigste nadeel is dat je rechts niet je usbpoort kan bereiken, omdat daar een houder overheen zit (zie fotos marktplaats) daarom heb ik hem er uit staan als ik hem met usb hub aansluit.
maar voor onder weg zonder gebruik van toetsenbord is het een prima ding zit goed en is erg netjes
Ik heb mail'd ook geinstalleerd.ZEER mooi. Maar hoe kan ik nu in de instellingen komen? Ik zie nergens een menu knop/functie
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:50:
Ik heb de nieuwe tablet binnen. Gelijk maar weer alles installeren en kijken naar nieuwe apk's.
Ik zag dus dat de mail'd apk in een Zip bestand zit maar dat kan makkelijker dacht ik. Dus heb hem er uit gehaald, geupload en in de startpost gezet.![]()
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Net als bij andere apps de back-toets ingedrukt houden (2 secs).anconakip schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:46:
Ik heb mail'd ook geinstalleerd.ZEER mooi. Maar hoe kan ik nu in de instellingen komen? Ik zie nergens een menu knop/functie
[...]
Leuk proggy maild.
Tot je een bijlage probeert op te slaan.
K9 mail werkt wel en dat is vreemd aangezien maild hier een afgeleide van is.
Wellicht biedt een nieuwe update meer soelaas want ziet er wel mooi uit.
Tot je een bijlage probeert op te slaan.
K9 mail werkt wel en dat is vreemd aangezien maild hier een afgeleide van is.
Wellicht biedt een nieuwe update meer soelaas want ziet er wel mooi uit.
Ik heb hem gisteren ook maar omgeflashed naar modaco r8, hij vindt nu idd alles en voelt veel sneller aan.winnie schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:45:
[...]
Had ik ook last van na de upgrade naar PoV 1.09. Ik had de Vega 1.06rom met modaco R6 powerpack erop. Toen kon ik alles vinden. Na de upgrade naar PoV 1.09 was er van alles weg in de market. Ik heb hem nu ge-upgrade naar Vega 1.09 (met niet werkend flash support) met de modaco R8 powerpack. Nu kan ik alles weer in de market vinden en heb ik bovendien de mogelijkheid om te tetheren met mijn wimo samsung telefoon. Flash heb ik als los apk'tje erop gezet. Werkt prima.
Mail'd ziet er mooi uit, maar is me toch een partij traag. Bovendien werkt het niet samen met exchange2000, Ik evalueer het over 6 maanden nog wel eens.
Iemand hier die zijn webcam werkend heeft met skype?
Iemand hier die zijn webcam werkend heeft met skype?
Weet ik niet. Als dat zo is, is mijn vraag meteen beantwoord. Sucks wel, aangezien je een webcam in je tablet hebt.
Verwijderd
Kom er net achter dat het Logitech toetsebord K340 met unifying 2.4ghz usb adapter perfect werkt
op mijn Pov 10 tegra tablet.
Niks intalleren gewoon de usb adapter in de Pov, rood lampje linksboven begint te knipperen en
Tikken met die hap.
Muis(type M505) werkt ook, maar alleen scrollen niet.
Edit: scrollen werkt ook, linker knop ingedrukt houden en de muis omhoog of omlaag bewegen.
op mijn Pov 10 tegra tablet.
Niks intalleren gewoon de usb adapter in de Pov, rood lampje linksboven begint te knipperen en
Tikken met die hap.
Muis(type M505) werkt ook, maar alleen scrollen niet.
Edit: scrollen werkt ook, linker knop ingedrukt houden en de muis omhoog of omlaag bewegen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 14:24 ]
Er schijnen wel al demo's gegeven te zijn op beurzen met skype videobellen op android, dus nog even geduld lijkt me. En anders Fring proberen.winnie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:40:
Weet ik niet. Als dat zo is, is mijn vraag meteen beantwoord. Sucks wel, aangezien je een webcam in je tablet hebt.
Guys, ben ik weer met een vraag. ^^ Is het bij jullie ook zo dat de tablet niet automatisch het geluid via je hoofdtelefoon zendt als je ze insteekt? Ik moet mijn tablet na het insteken eerst helemaal opnieuw booten voordat hij de hoofdtelefoons pakt, pretty annoying.
En werkt Gun Bros bij jullie (gratis app), als ik hem opstart loopt hij meteen vast. Op de Advent Vega werkt hij wel, maar hier niet.
*edit: Hij loopt nog steeds op de Advent rom met R8.
En werkt Gun Bros bij jullie (gratis app), als ik hem opstart loopt hij meteen vast. Op de Advent Vega werkt hij wel, maar hier niet.

*edit: Hij loopt nog steeds op de Advent rom met R8.
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 13-02-2011 20:22 ]
Hoofdtelefoon/extern speakertje doet het direct bij insteken van de plug. Gebruik je een normale koptelefoonstekker of toevallig een 4-polige (zoals bij veel gsm wordt meegeleverd voor de FM-ontvangst)?
Gun bros doet het bij mij ook niet (vega rom).
Het zijn Sennheiser CX oordopjes, dus ik ga er van uit dat deze in de normale categorie vallen (nooit geweten dat er verschillende waren). Ik zal eens kijken of het ook met andere gebeurd. En goed om te wetten dat ik niet de enige ben met Gun Bros.tr201 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:47:
Hoofdtelefoon/extern speakertje doet het direct bij insteken van de plug. Gebruik je een normale koptelefoonstekker of toevallig een 4-polige (zoals bij veel gsm wordt meegeleverd voor de FM-ontvangst)?
*edit: Dit is raar, vandaag doet hij het wel gewoon prima?
[ Voor 12% gewijzigd door Sagaris op 14-02-2011 11:06 ]
Mijn tablet wil niet meer in recoverymodus starten... De eerste keer dat ik het deed wel en toen heb ik de nieuwste fw van PoV er op gezet. Nu wil ik AV fw er op zetten, maar mn tablet wilt dus niet in recoverymode... iemand een oplossing?
Als je backlight het wel doet moet het uiteindelijk wel een keer lukken. Wat kan helpen is zorgen dat die flink opgeladen is en hij moet aan de elektriciteit hangen. Als die dus bijna leeg was, laat hem dan eens een uurtje aan de stroom zitten en probeer het dan nog een keer.
Ik ben zo ook wel eens anderhalf uur bezig geweest, maar tot nu toe altijd op enig moment weer in recovery gekomen. Als je overigens op modaco kijkt zie je dat veel mensen dit probleem wel eens gehad hebben,
Ik ben zo ook wel eens anderhalf uur bezig geweest, maar tot nu toe altijd op enig moment weer in recovery gekomen. Als je overigens op modaco kijkt zie je dat veel mensen dit probleem wel eens gehad hebben,
Vandaag toch maar het docking station voor de tegra gekocht. Prima, stabiel ding voor een best wel flinke prijs. Blauw led'je aan de voorkant en helaas zonder oplader erbij, waardoor je de oplader dus moet loskoppelen van het docking station om onderweg op te kunnen laden. Zoals verwacht blijft het scherm overgevoelig als ie in het dock zit.
Mocht de tablet verder niet meer gebruikt worden, dan heb ik in ieder geval een mooi digitaal fotolijstje
Mocht de tablet verder niet meer gebruikt worden, dan heb ik in ieder geval een mooi digitaal fotolijstje
Nou had ik vandaag voor t eerst een Mobii 10'' in men handen en qua snelheid, de response van het scherm en dergelijke niets dan lof maar het scherm viel me wel tegen. Heb even (10/15 min) staan internetten en wat filmpjes bekeken maar bijvoorbeeld een NU.nl was zonder in te zoomen redelijk onscherp en wekte na een aantal minuten irritatie op in men ogen. Films werden op zich prima weergegeven (hoewel af en toe schokkerig of stroperig) maar sommige kleuren (vooral zwart) waren niet mooi.
Watskeburt!? Ben ik te kritisch m.b.t. dit apparaat en voor deze prijs of was het exemplaar slecht, of..?
Watskeburt!? Ben ik te kritisch m.b.t. dit apparaat en voor deze prijs of was het exemplaar slecht, of..?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Ze durfen wel zeg, ruim 50 euro en dan nog niet eens een voeding erbij.tr201 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:04:
Vandaag toch maar het docking station voor de tegra gekocht. Prima, stabiel ding voor een best wel flinke prijs. Blauw led'je aan de voorkant en helaas zonder oplader erbij, waardoor je de oplader dus moet loskoppelen van het docking station om onderweg op te kunnen laden. Zoals verwacht blijft het scherm overgevoelig als ie in het dock zit.
En dan nog met het hypergevoelige scherm probleem ook...ik bedank er dus voorlopig voor...Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:47:
[...]
Ze durfen wel zeg, ruim 50 euro en dan nog niet eens een voeding erbij.
Verwijderd
ik zie iederekeer staan dat mensen last hebben met een hypergevoelige scherm ( overgevoelig scherm ) wanneer deze aan de lader hangt.
ik heb eerlijk gezegd nergens last van. op me werk ligt hij continu aan de lader. ( werkt het scherm prima )
en onderweg merk ik ook echt geen verschil in het scherm ?
beetje vreemd niet ?
ik heb eerlijk gezegd nergens last van. op me werk ligt hij continu aan de lader. ( werkt het scherm prima )
en onderweg merk ik ook echt geen verschil in het scherm ?
beetje vreemd niet ?
Mijn ervaring is precies dezelfde als die van just_nos. Ik heb echt nergens problemen mee. Ik heb er een van het eerste uur, misschien dat er een verschil zit met de nieuwere?
ligt aan de calibratie.
bij sommige tablets is dat niet helemaal goed, en moet je een calibratie tooltje draaien.
http://hotfile.com/dl/102255906/767faa9/moduleap.apk.html
deze werkt goed voor mij als ik de calibratie uitvoer tijdens het opladen.
het is bijna de zelfde als die in MCR r7/8, alleen veroorzaakte de MCR r7/8 versie van dat tootlje juist problemen bij mij.
bij sommige tablets is dat niet helemaal goed, en moet je een calibratie tooltje draaien.
http://hotfile.com/dl/102255906/767faa9/moduleap.apk.html
deze werkt goed voor mij als ik de calibratie uitvoer tijdens het opladen.
het is bijna de zelfde als die in MCR r7/8, alleen veroorzaakte de MCR r7/8 versie van dat tootlje juist problemen bij mij.
Ik kan calibreren totdat ik een ons weeg, met de meegeleverde tool of Module AP, met schoon scherm en aangesloten op de lader of niet, ik blijf momenten hebben van hypergevoeligheid hebben als de Mobii aan de lader ligt. Het gebeurd gek genoeg niet altijd, soms werkt het scherm gewoon normaal als hij aan het opladen is. Maar zo erg vind ik het eigenlijk niet, althans, tot nu toe.
[ Voor 9% gewijzigd door Sagaris op 15-02-2011 10:09 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren de PoV Tegra tablet en heb volgens de manier die beschreven staat in de TS de market erop gezet.
Nu heb ik het probleem dat alles wat ik wil installeren blijft hangen bij het downloaden. Elke app geeft aan "download starten" en dit kan hij uren volhouden.
Mijn HTC Desire heeft geen problemen met het downloaden via dezelfde WiFi verbinding.
Ik heb al gezocht op dit forum naar een oplossing, maar heb niets gevonden of kijk er overheen.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
Nu heb ik het probleem dat alles wat ik wil installeren blijft hangen bij het downloaden. Elke app geeft aan "download starten" en dit kan hij uren volhouden.
Mijn HTC Desire heeft geen problemen met het downloaden via dezelfde WiFi verbinding.
Ik heb al gezocht op dit forum naar een oplossing, maar heb niets gevonden of kijk er overheen.
Alvast bedankt!
Verwijderd
heb je geprobeert de cache te verwijderen en stop proces en dan een reboot ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:40:
Ik heb sinds gisteren de PoV Tegra tablet en heb volgens de manier die beschreven staat in de TS de market erop gezet.
Alvast bedankt!
soms kan het ook liggen aan update van market
dan is het verwijder update en dan doet hij het weer
Mjah, het scherm is wel het zwakke punt van dit tablet... Vind het zelf inderdaad ook bij vooral Youtube filmpjes opvallen. Verder is de kijkhoek erg matig en dit zul je al snel terugzien in de zwartkleuren.JKratos schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:19:
Nou had ik vandaag voor t eerst een Mobii 10'' in men handen en qua snelheid, de response van het scherm en dergelijke niets dan lof maar het scherm viel me wel tegen. Heb even (10/15 min) staan internetten en wat filmpjes bekeken maar bijvoorbeeld een NU.nl was zonder in te zoomen redelijk onscherp en wekte na een aantal minuten irritatie op in men ogen. Films werden op zich prima weergegeven (hoewel af en toe schokkerig of stroperig) maar sommige kleuren (vooral zwart) waren niet mooi.
Daarnaast is een 10" scherm met 1024x600 resolutie simpelweg ook minder 'scherp' dan bijvoorbeeld een telefoon met 4" scherm en 800x480 resolutie.
Verwijderd
Ik draai al 2 maanden advent vega ROMS met modaco add-ons (momenteel r7) op mijn POV mobii tegra. Deze ROMS zijn op zich geweldig. Echter, er blijft bij mij 1 probleem, de batterij loopt supersnel leeg in standby. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd/uigezet maar ik verlies nog steeds ongeveer 10% per uur in standby. Heeft iemand anders dit probleem? Ik ga maar eens de POV ROM draaien om te zien of het dan beter gaat maar het blijft vreemd. Heb het met alle vega roms tot nog toe gehad.
Ik verlies ongeveer 10% per 18 uur in standby met de Modaco custom rom. Is wel wat veel, maar niet zo erg als jij...
Verwijderd
Hmm, heb je push email aan? Met een exchange account? Verder nog enig idee hoe dit kan komen?strandbal schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:05:
Ik verlies ongeveer 10% per 18 uur in standby met de Modaco custom rom. Is wel wat veel, maar niet zo erg als jij...
Hoi, ik heb de zelfde map, op Pov Tegra doet ie het goed,Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:43:
Zoals beloofd een paar images van de tablet in een lerenbescherm map + keyboard en usb hub
o en van het vettig scherm( het scherm is een vet aantrekker )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
maar met Advent doet ie het (bij mij niet).
Wat heb jij er opstaan, Advent of Pov Tegra.
Verwijderd
Ik heb na dat hij het niet deed op pov firmware meteen de vega rom met modaco custom r8 er opgooit.c6708592 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:35:
[...]
Hoi, ik heb de zelfde map, op Pov Tegra doet ie het goed,
maar met Advent doet ie het (bij mij niet).
Wat heb jij er opstaan, Advent of Pov Tegra.
Mischien dat hij het op de nieuwste firmware wel doet aangezien pov na mij mailde dat ze bezig waren met de drivers, als reactie van mijn mail naar hun
Iemand een idee hoe je de gps van een wimo telefoon kan koppelen (bleutooth? USB?) aan de tablet? Ik wil wat experimenteren met Layar, maar ik loop daarbij tegen de beperking aan dat er geen gps op de tablet zit. (zelfde beperking ervaar ik ook bij google maps)
Verwijderd
Heb net pov 1.09 geïnstalleerd maar krijg market niet aan de praat. Melding: er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. Any ideas?
Bij mij werkte de market weer goed nadat ik via http://www.badongo.com/file/24791179 het bestand opnieuw heb geinstalleerd. Installatie via update software, zip niet uitpakken.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:22:
Heb net pov 1.09 geïnstalleerd maar krijg market niet aan de praat. Melding: er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. Any ideas?
[ Voor 42% gewijzigd door opers op 15-02-2011 21:03 ]
Heb jij de Advent Vega 1.08 of de 1.09 FULL System image-met Adobe Flash er op staan?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:18:
[...]
Ik heb na dat hij het niet deed op pov firmware meteen de vega rom met modaco custom r8 er opgooit.
Mischien dat hij het op de nieuwste firmware wel doet aangezien pov na mij mailde dat ze bezig waren met de drivers, als reactie van mijn mail naar hun
Heb vanmiddag Advent 1.09 met R8 op mijn Tegra gezet. Qua scherm een wereld van verschil met Advent 1.08 met R8. Is echt een heel stuk gevoeliger in normaal gebruik. Yeah.

Verwijderd
weet iemand waarom mijn pc geen melding geeft wanneer ik hem probeer te flashen naar advent 1.09 ik heb hem uit kabel erin en de knoppen hoe ze het altijd deden ??
Vandaag screenprotectors in huis gekregen uit Hong Kong. Scherm lijkt niet krasgevoelig, maar een krasje zou toch zonde zijn. Morgenavond maar eens rustig ervoor gaan zitten om het er mooi op te krijgen, het is toch een stuk groter oppervlak dan een gsm.
In een (relatief) stofvrije ruimte (zoals een badkamer) met wat zeepwater en een creditcard moet dat zeker lukken.tr201 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:54:
Vandaag screenprotectors in huis gekregen uit Hong Kong. Scherm lijkt niet krasgevoelig, maar een krasje zou toch zonde zijn. Morgenavond maar eens rustig ervoor gaan zitten om het er mooi op te krijgen, het is toch een stuk groter oppervlak dan een gsm.
Choose life
Waarschijnlijk gebruik je windows 7 op je pc? dit lukte bij mij ook niet. Ik had nog een andere pc thuis met Vista erop en hierop lukte het wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:16:
weet iemand waarom mijn pc geen melding geeft wanneer ik hem probeer te flashen naar advent 1.09 ik heb hem uit kabel erin en de knoppen hoe ze het altijd deden ??
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Verwijderd
Opnieuw geinstalleerd maar nog steeds de melding "Melding: er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw." Eerst kreeg ik een melding "kan geen betrouwbare gegevensverbinding maken".opers schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:02:
[...]
Bij mij werkte de market weer goed nadat ik via http://www.badongo.com/file/24791179 het bestand opnieuw heb geinstalleerd. Installatie via update software, zip niet uitpakken.
Any ideas?
De onbetrouwbare gegevensverbinding komt me bekend voor. Is een recent probleem waar meerdere users op Modaco tegenaan zijn gelopen. Ik heb het gisteren ook gehad toen ik R8 er opnieuw opzette. Dit heeft het voor mij verholpen: http://forum.xda-develope...read.php?t=865245&page=33
Verwijderd
Snap het al je moet dus echt je oplader eraan hebben hangen anders doet die het niet, ik dacht dat 100% opgeladen ook goed zou zijnanconakip schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:29:
Waarschijnlijk gebruik je windows 7 op je pc? dit lukte bij mij ook niet. Ik had nog een andere pc thuis met Vista erop en hierop lukte het wel.
[...]
Ik neem aan dat je de modaco R8 rom bedoelt? Dit is bij mijn weten een full image dus 1.09 wordt weer teniet gedaan doordat de bestanden overschreven worden door paul's R8 welke gebaseerd is op firmware 1.08.Sagaris schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:24:
Heb vanmiddag Advent 1.09 met R8 op mijn Tegra gezet. Qua scherm een wereld van verschil met Advent 1.08 met R8. Is echt een heel stuk gevoeliger in normaal gebruik. Yeah.
Ook werkt de performance pack niet op 1.09 device start dan niet meer op als je het performance pack los installeert van versie 1.08 op 1.09
Ik heb nog geen perfomance pack voor 1.09 gezien helaas.
Mocht je toch iets anders voor elkaar hebben gekregen waardoor de functies van paul's r8 rom wel werken hoor ik graag wat jij gedaan hebt.
Trouwens, in de standaard POV versie 1.09 is de notification bar standaard al klein en ik had gsm streepjes in de balk staan blijkbaar hebben ze in de image standaard gegevensverbinding aangevinkt staan. mijn dongle op USB ging pas werken nadat ik 3G ook aangezet had maar schijnbaar zit er ook met 3G wat aan te komen, tenminste dat hoop ik.
Weer wat geleerd vandaag. Ik heb niets speciaals gedaan, gewoon de how-to gevolgd in de topic start. De 1.09 FW van myadventvega.co.uk en het normale R8 bestand van Modaco afgehaald en beiden geïnstalleerd. Ging exact hetzelfde als normaal?Mirage schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:13:
[...]
Ik neem aan dat je de modaco R8 rom bedoelt? Dit is bij mijn weten een full image dus 1.09 wordt weer teniet gedaan doordat de bestanden overschreven worden door paul's R8 welke gebaseerd is op firmware 1.08.
Ook werkt de performance pack niet op 1.09 device start dan niet meer op als je het performance pack los installeert van versie 1.08 op 1.09
Ik heb nog geen perfomance pack voor 1.09 gezien helaas.
Mocht je toch iets anders voor elkaar hebben gekregen waardoor de functies van paul's r8 rom wel werken hoor ik graag wat jij gedaan hebt.
En qua performance heb ik het idee dat mijn tablet echt beter werkt. Maar dat zou dus ook gewoon een placebo-effect kunnen zijn?
Verwijderd
ik heb de Advent Vega 1.08 me modaco r8 er op staanc6708592 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:
[...]
Heb jij de Advent Vega 1.08 of de 1.09 FULL System image-met Adobe Flash er op staan?
Oke ga ik die er op zetten.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:10:
[...]
ik heb de Advent Vega 1.08 me modaco r8 er op staan
Dat zou ik niet direct durfen zeggen, in principe zou die rom van paul alles moeten overschrijven wat relevant is. je apps blijven wel behouden dus het OS wordt zegmaar vervangen de apps ed niet.Sagaris schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:24:
[...]
Weer wat geleerd vandaag. Ik heb niets speciaals gedaan, gewoon de how-to gevolgd in de topic start. De 1.09 FW van myadventvega.co.uk en het normale R8 bestand van Modaco afgehaald en beiden geïnstalleerd. Ging exact hetzelfde als normaal?
En qua performance heb ik het idee dat mijn tablet echt beter werkt. Maar dat zou dus ook gewoon een placebo-effect kunnen zijn?
Aangezien jij eerst een schone install van 1.09 hebt gedaan zijn al die apps en dus feitelijk "vervuiling" ook verdwenen voordat je de update naar pauls rom deed.
Cq de schone install kan ervoor gezorgd hebben aangezien de firmware die je draait gewoon weer 1.08 is.
Ik draai nu sinds gisteren trouwens de standaard 1.09 POV met de googleapps en nog wat losse toevoegingen dus geen custom rom. Maar ik moet zeggen dat de snelheid me bevalt alleen als ik een smartbench draai scoor ik wel vrij laag. Maar flash en de menu's werken zonder enige hapering.
De cyanogenmod 7b1 oid had ik er hiervoor even opstaan maar deze beviel mij niet.Wifi valt weg en Flash en spellen haperen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mirage op 16-02-2011 15:07 ]
Ah well. De tablet werkt prima, dus klagen zal ik niet. =D Thanks voor de info though!
Ik krijg op de Tegra tablet continu de melding dat er geen SD kaart aanwezig is als ik iets wil installeren.....kan ik niets op de SSD doen?
Als je zin hebt in iets testen en je bent een beetje handig: Er schijnt een custom kernel te zijn die volgens de maker een stuk beter met de accu om gaat. Check hier:Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:23:
[...]
Hmm, heb je push email aan? Met een exchange account? Verder nog enig idee hoe dit kan komen?
http://android.modaco.com...rnel-for-the-advent-vega/
Als je de R8 rom van modaco draait maak je gebruik van die kernel, die zit erin gebakken als ik me niet vergis...Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:20:
Is het mogelijk dè usb host te gebruiken om een usb printer aan dè tablet te koppelen?
welke ssd?Trent900 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:16:
Ik krijg op de Tegra tablet continu de melding dat er geen SD kaart aanwezig is als ik iets wil installeren.....kan ik niets op de SSD doen?
de mobii tegra heeft zelf alleen een klein beetje applicatie-opslag dat niet geschikt is voor algemeen gebruik.
om android volledig te kunnen gebruiken zul je in ieder geval een microSD in de tablet moeten hebben.
deze is nodig voor muziek, foto's, en extra bestanden voor grote applicaties/spellen.
een usb stick of harde schijf kan door beperkingen in android helaas ook niet goed gebruikt worden zonder microSD.
ja en nee.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:20:
Is het mogelijk dè usb host te gebruiken om een usb printer aan dè tablet te koppelen?
een printer kan je aansluiten, en hij zal dan ook wel aan gaan.
alleen zijn er geen printer drivers voor android gemaakt door printer fabrikanten, en probeer HP, canon, of wie je printer ook gemaakt heeft, maar eens zo ver te krijgen usb-printer drivers voor een telefoon OS te maken.
(en nee algemene linux drivers gaan niet werken, aangezien android geen eigen print systeem heeft)
[ Voor 30% gewijzigd door thedicemaster op 17-02-2011 01:04 ]
@hbakker,
Via wifi kun je wel gewoon printen met de applicatie printershare.
Als je dan een pc hebt met een usb printer eraan kun je het daarop printen mits je wifi hebt en het geshared is.
Via wifi kun je wel gewoon printen met de applicatie printershare.
Als je dan een pc hebt met een usb printer eraan kun je het daarop printen mits je wifi hebt en het geshared is.
Verwijderd
ik wil eens even informeren wat iedereen zo'n beetje heeft geinstalleerd mbt launchers themes etc.
Ik heb adw ex launcher met mac theme opzicht allemaal leuk en aardig maar omdat je weer een andere launcher heb krijg je weer zoon rare resolutie met betrekking tot de wallpapers etc.
soo ik ben een benieuwd wat jullie allemaal hebben gedaan voor hem grafisch wat mooier te maken
Ik heb adw ex launcher met mac theme opzicht allemaal leuk en aardig maar omdat je weer een andere launcher heb krijg je weer zoon rare resolutie met betrekking tot de wallpapers etc.
soo ik ben een benieuwd wat jullie allemaal hebben gedaan voor hem grafisch wat mooier te maken
Verwijderd
Heb nu ook een toetsenbordje via de link hier op het forum.
Was nog net op tijd, hoorde gerammel aan de brievenbus, probeerde toch die postbode het ding door de bus te drukken.
Eerste indruk:
Open geklapt niet erg stabiel, valt regelmatig om.
Omdat er rechts een houder zit om het tablet vast te houden, kun je niet bij de usb en moet dus de pov eruit gehaald worden.Kijken als ik er wat af kan halen, of gewoon de klep eraf halen van de pov.
Delete toest doet het niet.
Helaas heb ook ik een usb hub nodig, wat het geheel niet erg portable maakt.
Er zit een erg eng en dun usb kabeltje aan, als die defect raakt kun je het volgens mij wel schudden.
Menu bereik je door op het windows knop te drukken.
Irritant is dat je het touch screen toetsen bord niet weg kunt klikken.
Het tikken zoals jullie kunnen zien gaat redelijk, soms loopt de snelheid wat achter bij wat ik type.
Maar voor 29 euro kun je ook niet alles verwachten.
Edit: touch screen toetsenbord via intstellingen uitschakelen.
Was nog net op tijd, hoorde gerammel aan de brievenbus, probeerde toch die postbode het ding door de bus te drukken.
Eerste indruk:
Omdat er rechts een houder zit om het tablet vast te houden, kun je niet bij de usb en moet dus de pov eruit gehaald worden.Kijken als ik er wat af kan halen, of gewoon de klep eraf halen van de pov.
Er zit een erg eng en dun usb kabeltje aan, als die defect raakt kun je het volgens mij wel schudden.
Het tikken zoals jullie kunnen zien gaat redelijk, soms loopt de snelheid wat achter bij wat ik type.
Edit: touch screen toetsenbord via intstellingen uitschakelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 14:35 ]
Er zijn dus blijkbaar POV mobii Tegra's uitgeleverd welke wel een simcard slot hebben maar geen 3G module.
Zie dit topic op Modaco
http://android.modaco.com...in-my-mobii-same-as-vega/
Mijn Tegra heeft deze voorbereiding helaas niet anders was het alleen maar zoeken naar een mpci kaartje welke functioneert. Maar schijnbaar zijn ze wel met deze semi functionaliteit uitgegeven. Om dit te kunnen zien dien je de Tegra open te schroeven. (4schroefjes onder de rubber nopjes) Verder kan je de achterkant voorzichting met een platte schroevendraaier daarna losklikken.
Zie dit topic op Modaco
Mijn Tegra heeft deze voorbereiding helaas niet anders was het alleen maar zoeken naar een mpci kaartje welke functioneert. Maar schijnbaar zijn ze wel met deze semi functionaliteit uitgegeven. Om dit te kunnen zien dien je de Tegra open te schroeven. (4schroefjes onder de rubber nopjes) Verder kan je de achterkant voorzichting met een platte schroevendraaier daarna losklikken.
Het notion ink toetsenbord (apktje is op meerdere plekken te vinden) heeft volgens mij een knop voor het verbergen van het toetsenbord. Mogelijk werkt deze gewoon met het verbergen.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:31:
Heb nu ook een toetsenbordje via de link hier op het forum.
Eerste indruk:
(pijltje rechtsonderin)
http://www.vegantab.gojim...oads/2011/01/keyboard.png
[ Voor 3% gewijzigd door Mirage op 17-02-2011 14:36 ]
Verwijderd
Zodra ik thuis ben ga ik gelijk eens kijken of mijne wel is voorbereid! Toch apart dat waarschijnlijk later geleverde modellen er wel over beschikken...Mirage schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:32:
Er zijn dus blijkbaar POV mobii Tegra's uitgeleverd welke wel een simcard slot hebben maar geen 3G module.
Zie dit topic op Modaco
Verwijderd
weet iemand toevallig als je de r8 op je tablet heb staan en je installeerd een andere launcher of het performance pack nog steeds werkt?
Het Performance Pack werkt dan nog steeds. Dit is onderliggend in het OS zelf geinstalleerd en heeft niks met een andere launcher te maken.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:02:
weet iemand toevallig als je de r8 op je tablet heb staan en je installeerd een andere launcher of het performance pack nog steeds werkt?
Nu is mijn ervaring wel dat ik in benchmarks met pauls R8 hoger scoor dan met de standaard POV 1.09 firmware. Maar ik vind de nieuwe POV 1.09 firmware sneller/fijner/vloeiender werken dan pauls R8 op dit moment.
Op beide roms gebruikte ik de ADW launcher BTW.
[ Voor 7% gewijzigd door Mirage op 17-02-2011 16:43 ]
Hoe zien de apps er eigenlijk uit op de Mobii? Neem een Nu.nl app. Is die fullscreen, goed te lezen, werkt het fijn? Aangezien Android (tot nu toe) niet op tablets gericht is werkt het dan nog wel fijn en ziet t er wel degelijk en goed uit?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Heb net even gechecked of die van mij een 3G voorbereid was
. Zit er niet op.
De buurman die hem later heeft gekocht daar zat de voorbereiding er wel in.
Het enige verschil wat mij is opgevallen is dat er op het klepje een simkaart is geprint Als je het klepje open maakt zie je de simkaartslot zitten.Bij die van mij zat er geen simkaart opgeprint en zat het klepje vast.
De buurman die hem later heeft gekocht daar zat de voorbereiding er wel in.
Het enige verschil wat mij is opgevallen is dat er op het klepje een simkaart is geprint Als je het klepje open maakt zie je de simkaartslot zitten.Bij die van mij zat er geen simkaart opgeprint en zat het klepje vast.
[ Voor 23% gewijzigd door aleeh op 17-02-2011 17:09 ]
Werkt prima, zal er even een screenshot van maken.JKratos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:51:
Hoe zien de apps er eigenlijk uit op de Mobii? Neem een Nu.nl app. Is die fullscreen, goed te lezen, werkt het fijn? Aangezien Android (tot nu toe) niet op tablets gericht is werkt het dan nog wel fijn en ziet t er wel degelijk en goed uit?
http://i56.tinypic.com/5dqdlz.png
Het ziet er daar een beetje wazig uit, maar dat komt omdat de kwaliteit van het beeld van DroidExplorer (het screencast programma) niet geweldig is. Op de tablet zelf is het gewoon prima leesbaar, net als op je telefoon.
Zou je dan ook zeggen dat dit het verschil is tussen? Want de mijne kan wel open en is een simkaart op geprint. Maar ik heb weinig zin om hem te gaan open schroeven.aleeh schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:03:
[ Voor 15% gewijzigd door Sagaris op 17-02-2011 17:37 ]
Aah, thanx for sharing man! Goed om te zien.Sagaris schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:30:
[...]
Werkt prima, zal er even een screenshot van maken.
http://i56.tinypic.com/5dqdlz.png
Het ziet er daar een beetje wazig uit, maar dat komt omdat de kwaliteit van het beeld van DroidExplorer (het screencast programma) niet geweldig is. Op de tablet zelf is het gewoon prima leesbaar, net als op je telefoon.
Zit al een tijdje te kijken voor een tablet (wie niet trouwens
Daarnaast blijf je anders bezig natuurlijk en straks is het 2015 en heb ik nog steeds geen tablet omdat ik per se een goede/de beste wil. Ontwikkeling van die dingen staat natuurlijk ook niet stil. Gelukkig!
Verwijderd
Net gehad, geupgrade naar Vega 1.09 maar een app probleem. Tweetdeck, Twitter en Facebook zijn niet compatible volgens de Android Market.
Tweetdeck en Facebook via andere bronnen gedownload, Tweetdeck kon niet geinstalleerd worden, Facebook wel maar inloggen was niet mogelijk (telkens een error) Iemand een idee wat er is/hoe dit op te lossen is?
Tweetdeck en Facebook via andere bronnen gedownload, Tweetdeck kon niet geinstalleerd worden, Facebook wel maar inloggen was niet mogelijk (telkens een error) Iemand een idee wat er is/hoe dit op te lossen is?
Modaco add-on eroverheen zetten. Ik heb hetzelfde probleem gehad, en nog geen andere oplossing gevonden. Zie startpost
Van mijn mobii komt het scherm een of twee millimeter los van de plastic rand (hoger). Ikan deze weer terug erin drukken en blijft wel even zitten.
niks ernstigs, maar hebbenmeer mensen heir last van? Anders ruil ik m...
niks ernstigs, maar hebbenmeer mensen heir last van? Anders ruil ik m...