Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
over de PTR patch...

over die SPORE... is het totaal logisch
gateway/warpgate/unit enzo.... mensen die lopen te zeuren over die nerf... 1 chronoboost => 5 sec....
Alles beneden master league... boeie!!! Je bent al meer tijd kwijt dat je werkers niet efficient genoeg plaatst of een ander stommigheidje die pros niet doen.

en die ghost eindelijk! Bunker 75% ook eindelijk! Was wel heel cheapo cheapo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 21:39
Dat iedereen beneden master league dingen minder efficient doet is logisch.. Dat betekent niet dat dat je op dat soort dingen altijd meteen afgestraft hoeft te worden..
Het moet niet zo zijn dat een bronze league een rush kan doen waarvoor je grandmaster league BO execution en mechanics moet hebben om het te stoppen. Ja, het is mogelijk om hem te stoppen, maar dat maakt het niet minder oneerlijk.

@ Morphs:
Ok, dat wist ik niet precies.. Ik zal wel zien :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:20:
2gate rushen is zeker geen allin.
2 proxy gate zealot rush is super all-in.
Het is waar dat je een deel van je eco opofferd voor army, maar als je het goed timed heb je met de army meer schade aangericht, dan dat het jouw heeft gekost.
En dat is een klassieke denkfout.

Als je de schade doet die je moet doen is het gewoon een geslaagde all-in. Wat het een all-in maakt is dat die schade niet gegarandeerd is en als je de schade niet doet dat je achter staat. Elke build waarbij je worker productie stopt en geen expo plan hebt is een all-in.

Daarnaast is het ook nog eens cheese wat betekent dat je van een fout van je tegenstander afhankelijk bent (het niet scouten en / of verkeerd reageren) om de schade te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jij en ik hebben het over een andere build. Ik doel op een adel Scott based 2gate zealot rush. Jij wilt de gateway proxy (dus bij zijn basis). De adel scott variant is een mindere all in, omdat je de gateways niet kwijt raakt als je de aanval doet. Daarnaast hoef je geen probes te kutten, miss voor max 5 seconde, dus economisch gezien ben je er ook niet minder vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:34:
Jij en ik hebben het over een andere build.
Ah, ok das idd een hele andere build, ik dacht dat het ook een reactie was op aicaramba en Morphs.
My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 23:18
ik vind die nerf niet eens zo erg moet ik zeggen, werdt schijt ziek van dat eeuwige 4gaten in pvp, ben wel bang wat het doet in de overige matchups maar door die gateway buff moet het wel goedkomen --> Ik zie sneaky 2 gate rushes nog wel sterk worden met elke unit 5 seconde minder build time.

Zit alleen al eindeloos lang op die fucking ghosts nerf te wachten, wanneer wordt emp een research!! Belachelijk om HT kapot te nerfen maar ghosts alleen een genante mana drain nerf te geven... Naja voor de rest niet zo'n erge patch als je het mij vraagt ik 4 gate nooit alleen tegen een fast expo zerg dat kan iets moeilijk worden maar daar heb je nu weer 2gate zealot rushes tegen mischien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mensen hoor je zo vaak zeggen dat het in lagere leagues niet uitmaakt, maar dan heb vergeet je dat ook juist op lagere niveau's Toss wel easy is. Als ze een beetje kunnen macro-en hebben ze een leuke deathball. Attack knop en gaan. Als Zerg heb je nu de goede units nodig, goede micro en moet je gebruikt maken van abilities, anders is het over.
Dan kan de balans wel prima zijn op top niveau, maar in lagere leagues blijf je ermee zitten.
Komt er op neer dat je als Zerg als een heel wat bredere speler moet zijn qua skills om hogerop te komen, maar dat pakt op een gegeven moment uit, wanneer Toss ook skills nodig gaat hebben.
In de zin van scouten, micro en juiste unit keuze.

Anyway, wat voor units zou je als Zerg gebruiken tegen een complete mix van Toss units?
Stalkers, Immortals, Collos, Voids, Phoenix.
Ik gebruikte de laatste match maxed Ultra's met Infestors en wat Cracklings.

Nu had die Toss erg veel Phoenixes die tijdens een massaal gevecht amper wat deden, en toch kreeg ik die deathball bij lange na niet kapot. Heb tot 5 keer toe gelijk nieuwe Ultra's aangemaakt en het werd nog niks. Muta's schieten ook niet op tegen Phoenix trouwens.
Wat een ellendig ras, die Toss. :+

[ Voor 89% gewijzigd door Luxicon op 27-04-2011 03:37 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Gebruik dan ook geen muta's als AA maar corruptors....maakt wereld van verschil tegen air en die collossus. Verkeerde unit compositie lijkt me.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 03:27: Als ze een beetje kunnen macro-en hebben ze een leuke deathball. Attack knop en gaan. Als Zerg heb je nu de goede units nodig, goede micro en moet je gebruikt maken van abilities, anders is het over.
Je bedoeld goede forcefields, Zealots voorin, Colossi achterin en weg micro-en van Corruptor, Blink micro om Corruptor / Broodlords te focussen, Phoenix graviton micro, HT storm casting en feedback op Infestors. Ondertussen chronoboost gebruiken en je warp cycles blijven gebruiken. --> Das nou niet echt A-move.
Komt er op neer dat je als Zerg als een heel wat bredere speler moet zijn qua skills om hogerop te komen, maar dat pakt op een gegeven moment uit, wanneer Toss ook skills nodig gaat hebben.
Ik denk serieus dat dat onzin is en ik ben Zerg. Ik zeg niet dat de deathball niet problematisch is voor Zerg maar ik denk dat dat los staan van de skill die nodig is om toss goed te spelen.
De slechte toss maken ook geen deathball (je hebt hier namelijk meer dan twee bases en goede macro voor nodig), die cheesen of doen een early game push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
[quote]djengizz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:41:
[...]

Je bedoeld goede forcefields, Zealots voorin, Colossi achterin en weg micro-en van Corruptor, Blink micro om Corruptor / Broodlords te focussen, Phoenix graviton micro, HT storm casting en feedback op Infestors. Ondertussen chronoboost gebruiken en je warp cycles blijven gebruiken. --> Das nou niet echt A-move.

[...]

Gaf je net een voorbeeld van een lagere league. Daar komt dat alles wat je noemt amper voor.
De unit mix van Protoss die ik hierboven gaf, was de attack knop en gaan.
Geen blink, force fields of wat voor abilitie dan ook.
Gewoon een deathball, die ging recht op je units af gaat.
Je moet als Zerg echt wel van betere huizen komen af dat af te stoppen. :P

Ik begrijp dat ik bv. wat meer had moeten scouten of eerder had moeten pushen, maar na 5 x 200/200, was er op die manier niets te behalen. Volgende keer neem ik wel andere units, met die unit mix van Toss.

Dat ik Ultra's gebruikte is omdat ik Spanishiwa het tegen Toss zag doen, maar dat waren alleen Stalkers + veel Coloss 200/200. Maar met Immortals, Phoenix, Voids, Phoenix en High Templars schiet dat niet op. Toch nog wel apart, aangezien die Phoenix -een stuk of 20- amper wat deden.

[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 27-04-2011 11:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
zo ff wat opgezocht op youtube, wat standaard strategy's voor Terran (TvX) voor elke race 1, heb nu 2 potjes gespeeld in 20 minuten en ze beide met overtuiging gewonnen.
moet de build order nog wel wat aanscherpen en beter uitvoeren wil ik echt hoger komen (zit nu in silver) maar het ziet er al goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Luxicon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:48:
[...]

[...]

Gaf je net een voorbeeld van een lagere league. Daar komt dat alles wat je noemt amper voor.

Ik begrijp dat ik bv. wat meer had moeten scouten of eerder had moeten pushen, maar na 5 x 200/200, was er op die manier niets te behalen. Volgende keer neem ik wel andere units, met die unit mix van Toss.

Dat ik Ultra's gebruikte is omdat ik Spanishiwa het tegen Toss zag doen, maar dat waren alleen Stalkers + veel Coloss 200/200. Maar met Immortals, Phoenix, Voids, Phoenix en High Templars schiet dat niet op. Toch nog wel apart, aangezien die Phoenix -een stuk of 20- amper wat deden.
In een 200/200 leger strijd legt Zerg het bijna per definitie af, dat heeft niets met skill te maken, dat is gewoon hoe het ras in elkaar steekt...als zerg zorg je dat je leger maxed is en dat je vervolgens de middelen (larvae , minerals, gas) hebt om je leger gelijk aan te vullen.
Nee, zeker op lagere levels is het spel redelijk balanced naar mijn mening...

Wat de nieuwe patch betreft ben ik blij dat ik de switch aan het maken ben naar Terran...al die Protoss nerfs komen me de neus uit. Ik heb al geen superieure micro skills en als je de hoeveelheid benodigde micro vergelijkt in de legers die de drie rassen hebben op vergelijkbare tijdstippen heeft Protoss (en in mindere mate Zerg) toch een stuk meer micro nodig dan een Terran...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Luxicon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:48:
[...]

[...]

Wat een onzinnige opvating over toss toch altijd... In lagere leagues heeft niemand goede micro ook zerg niet wat moet je daar nou helemaal doen kan je net zo goed opperen maak roach hydra en corruptors en je bent klaar 0 micro needed gewoon lekker A move. Onzin natuurlijk elk ras heeft goede micro nodig om effectief te zijn ik geef toss eerder de stempel hoogste micro needed zerg meeste macro en terran er tussen in (al moet ik zeggen dat ik macro bij terran moeilijk vind dan bij andere rassen) Maar zeggen dat op lagere leagues bepaalde rassen sterker zijn kan mischien wel een kern van waarheid hebben maar geloof me een roach/hydra ball loopt gemakkelijk over toss heen als die niet goede micro hebben en een stim MM leger hetzelfde. Dan is het in lagere leagues dus gewoon puur wie net wat meer micro heeft of net een betere compositie hoort er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jasper 99 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:51:
Wat een onzinnige opvating over toss toch altijd... In lagere leagues heeft niemand goede micro ook zerg niet wat moet je daar nou helemaal doen kan je net zo goed opperen maak roach hydra en corruptors en je bent klaar 0 micro needed gewoon lekker A move.
Dank U.

Wat ik eigenlijk nog veel grappiger vind: na de release klaagde iedereen dat Terran het a-move ras was en geen skill kende. Niemand klaagde over toss en toss was afwezig in alle grote finales van de diverse toernooien. Nu tig patches later waar in elke patch toss generfed is, is het opeens het noob ras :X.

Dat soort opmerkingen is vaker het verbergen van je eigen onkunde: win je van de easy race is het puur skill, verlies je dan is dit natuurlijk omdat je tegenstander het easy race koos. Altijd een uitweg zonder je eigen beperkingen onder ogen te zien...

Ik las gisteren toevallig een topic over de toename van BM vs toss op de ladder en de voorbeelden die ik daar las zijn echt te gek voor woorden. Dit wordt allemaal nog eens gevoed door de pro's die misschien wel op hun nivo dingen zien die wat scheef liggen en zich daarover uitspreken. De lagere leagues nemen dit vervolgens over zonder zich te realiseren dat dit soort zaken helemaal niet speelt op hun nivo omdat er dingen zijn die ze kunnen verbeteren die veel meer verschil maken dan de details waar de pro's over vallen.

Kijk maar eens hoeveel er geswitched wordt als de battle.net crew weer eens een ras OP vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:05:
[...]

Ik las gisteren toevallig een topic over de toename van BM vs toss op de ladder en de voorbeelden die ik daar las zijn echt te gek voor woorden. Dit wordt allemaal nog eens gevoed door de pro's die misschien wel op hun nivo dingen zien die wat scheef liggen en zich daarover uitspreken. De lagere leagues nemen dit vervolgens over zonder zich te realiseren dat dit soort zaken helemaal niet speelt op hun nivo omdat er dingen zijn die ze kunnen verbeteren die veel meer verschil maken dan de details waar de pro's over vallen.
Heb je die link nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 30-09 10:06
raakt je inspiratie op? :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, wil ff lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 30-09 10:06
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=175960 >:)
[...]

Wat ik eigenlijk nog veel grappiger vind: na de release klaagde iedereen dat Terran het a-move ras was en geen skill kende. Niemand klaagde over toss en toss was afwezig in alle grote finales van de diverse toernooien. Nu tig patches later waar in elke patch toss generfed is, is het opeens het noob ras :X.
?? de enige flinke nerf die protoss heeft gehad is het weghalen vd +25 energy voor templars. dan heeft terran er toch wel een paar meer gehad met de reaper nerf, supply voor barrack en bunker buildtime increase.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hmm, nee, ik kan hem nu niet meer terugvinden. Het was op TL in SC2 General, misschien verplaats of geclosed. Kweetnie, de OP was wel wat bloggy dus misschien was dat het.
daanteb schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:50:
?? de enige flinke nerf die protoss heeft gehad is het weghalen vd +25 energy voor templars. dan heeft terran er toch wel een paar meer gehad met de reaper nerf, supply voor barrack en bunker buildtime increase.
Even snel uit mijn hoofd heb je ook die Voidray speed, zealot build time, pylon block en daar staan tegenover weinig buffs. Mijn punt is meer dat er erg weinig veranderd is sinds release wat Toss nu opeens OP zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahaha had dit weekend ook een succesvolle 4gate, roept die gast YOU SUCK, en leaved :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
djengizz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:55:
[...]

Hmm, nee, ik kan hem nu niet meer terugvinden. Het was op TL in SC2 General, misschien verplaats of geclosed. Kweetnie, de OP was wel wat bloggy dus misschien was dat het.
Ik vermoed dat je deze bedoelt
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=216771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:55:
[...]

[...]

Even snel uit mijn hoofd heb je ook die Voidray speed, zealot build time, pylon block en daar staan tegenover weinig buffs. Mijn punt is meer dat er erg weinig veranderd is sinds release wat Toss nu opeens OP zou maken.
WEL! Protoss is OP! EZ-MODE! IMBA!

ik kan wel zeggen dat de metagame is veranderd.Protoss spelers gaan vaker 2 base timing push en dergelijke dingen, die erg lastig zijn om te stoppen. Voegah was het Terran die 1 base all ins deed, die ook erg lastig waren om te stoppen.

Het was met Terran zelfs zo erg dat ik een ZvT speelstijl heb ontwikkeld die goed is tegen semi all in timing pushes en dergelijken..

Op een gegeven moment weten de meeste spelers hoe je op zulke dingen reageert en dan gaat het OP gelul vanzelf weer over.

Het ras dat de meeste irritaties veroorzaakt zal automatisch het ras zijn dat het meeste commentaar krijgt. Soms terecht, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 2v2 partner, en eventueel iemand om 1v1 mee te oefenen, niveau platinum of hoger. Ik ben zelf platinum, maar heb het idee dat ik vast zit. Ik wil graag beter worden, maar het lukt me maar niet. Ik blijf op het huidige niveau zitten.

Mij toevoegen mag, nickname = abalone #248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:09

Contagio

Vullend

Voor de mensen die even niets te doen hebben in de pauze van Real - Barca:

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=214757

Deze topicstarter op TL.net probeert 1000 tips & tricks te verzamelen, allemaal kleine handige dingetjes.
Hoewel er natuurlijk obvious en dingen die je al weet tussen zitten, is het enorm leerzaam om door te nemen.
Zelfs HuK heeft er dingen geleerd, zoals hij in een post aangeeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ayalco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Deze topicstarter op TL.net probeert 1000 tips & tricks te verzamelen, allemaal kleine handige dingetjes.
Leuk topic, staat voor iedereen wel iets nieuws in. Heb zelf nog tips aangedragen :) (106, 107 en 108).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

protoss is gewoon imba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-10 22:43
alle 3 zijn ze super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk joh
Lekker 1a doen, achterover leunen en dan nog makkelijk winnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Als je dan toch die discussie wilt voeren, vooral geen argumenten geven. Wat mij betreft hoeft die discussie overigens niet (hier) gevoerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Jongens,

Terran is gewoon imba, jullie zijn het alleen blijkbaar vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Jongens, ik had laatst een potje met +200 APM en nog verloor ik :/ WTF?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
je maakt een grapje mag ik hopen he

Afbeeldingslocatie: http://www.pawsru.org/f/src/f103132_207_not_sure_if_serious.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Goldman op 28-04-2011 16:27 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Euh... Terran imba, Toss imba, Zerg imba... De speler die de ras bestuurt is de enige IMBA

Ik ben zelf een Terran speler maar mijn winratio bij Toss is veeel hoger.
Het is zoooo leuk om 20 mules neer te droppen of 20 marines per ronde eruit te poepen. En dan kamikaze gaan :).

Gisteren heb ik ook een paar potjes gewonnen met zerg... Mijn nieuwste kamikaze actie is....
Fast-Nydus-25 baneling bust :D

[ Voor 6% gewijzigd door zonglew00 op 28-04-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ok omdat we hem nog missen

Jongens,

Zerg is gewoon imba!

Maar inderdaad niks ras gewoon spelers :P goede spelers zijn nou eenmaal imba, btw 200+ apm moet niet zeggen dat je een potje wint het gaat ook om tactiek enzo ik verlies vaak genoeg met 200+ apm al zitten ze dan ook wel in de buurt maar toch shit happens :)

[ Voor 67% gewijzigd door Jasper 99 op 28-04-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes in elkaar gezet oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Ik vind Protoss ook imba, mijn PVP winratio is echt maar 30% ofzo:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word zo moe van hippe SC2 liedjes :|
Trololol het contrast tussen hippe muziek en het geeky Starcraft. Self mockery galore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:06:
Ik vind Protoss ook imba, mijn PVP winratio is echt maar 30% ofzo:(
Ik wacht op de 4gate nerf :P

Tot die tijd lekker 4gaten pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:17:
[...]

Ik wacht op de 4gate nerf :P

Tot die tijd lekker 4gaten pvp.
Het is niet dat je veel andere keuze hebt idd. Volgens mij duurt die patch nog wel even hoor, de PTR is pas net uit. Dus lekker 4gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Hoe vaak heb ik het wel niet moeten zeggen. 2 gate 4 zealot rush werk prima tegen 4gate (in lower leagues in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Gropah schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:31:
Hoe vaak heb ik het wel niet moeten zeggen. 2 gate 4 zealot rush werk prima tegen 4gate (in lower leagues in ieder geval)
Ook in upper diamond hoor. ;) 13 food 2gate is mijn standaard opening in pvp, en 30-40% van de games beslis je meteen in die eerste paar minuten.
[...]

Ik las gisteren toevallig een topic over de toename van BM vs toss op de ladder en de voorbeelden die ik daar las zijn echt te gek voor woorden.
Laatst iemand die na mijn "glhf" "fuck you" zei. En weet ik wat niet nog meer. Nadat ie verloren had kon ik aids krijgen en nog wat meer verbal abuse. Toch maar even een report van gemaakt. Jammer dat je nooit terugkoppeling krijgt van Blizzard over wat ze er nou mee doen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Volgens mij doen ze er niet veel mee, n.a.v. topics op BN.
De eventuele bans schijnen voor een seizoen lang te zijn, niet zeker op dat klopt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:31:
kan je dat niet makkelijk kiten als Stalker? of vereist dat weer te veel micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Je bent als het goed is NET voordat er uberhaubt stalkers zijn :) het is aan de tegenstander om de dubbel gateway te scouten, dan kan je hem goed stoppen, anders heb je gewoon verloren danwel enorme eco achterstand

had laatst een leuke match vs terran, kon ook verkeerd uitpakken... maar goed :) had alleen maar zealots en twilight council voor charge. later een robo voor warpprism, en een sh!tload aan zealots meenemen en inwarpen in base daarbij tegelijk aan de voorkant lief aankloppen :) was leuke match!

[ Voor 86% gewijzigd door PsychoHellDude op 29-04-2011 11:57 ]

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@apNia

Met een stalker zou je het kunnen kiten, maar 1 stalker tegen 4 zealots is een beetje een lange battle. Meestal doe ik 2 op de stalker, voor het geval dat hij een fout maakt, en 2 op de mineral line, om zijn eco schade te doen. Ik speel bronze, dus misschien ligt het aan mij, maar bij mij lukt dit ongeveer altijd PvP.

De keren dat het niet lukt was het een foutje in mijn build, of was ik te laat met de attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
in beta had ik in pvp bijna 80% winratio met 2gate in pvp maar na wat nerfs ging het berg afwaarts deze build zal wel weer behoorlijk sterk worden als de 4gate nerf inkicked, hij is nu nog best redelijk met goede micro en een te laat scoutende tegenstander al zie je dat niet echt meer in masters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Banshees blijven te verrot, ongeacht hoeveel games je speelt. Zo'n 90% van de tijd hou ik de hellions met gemak af en denk "zo, die cheape prut hebben gehad en nu kunnen we het potje fatsoenlijk gaan spelen". En een minuut later heb je gecloakte banshees in je basis en verlies je uiteindelijk te game.... zo lame :| Je mag het gewoon NOOIT vergeten anders instaloss..

En hilarish genoeg gisteren een ZvP waarbij ik m'n tegenstander ownde door z'n leger uit positie te brengen met m'n roaches en de main te pakken met speedlings. Beweert hij bij hoog en bij laag dat zerg te sterk is, blaat. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Morphs op 29-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Morphs schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:53:
Banshees blijven te verrot, ongeacht hoeveel games je speelt. Zo'n 90% van de tijd hou ik de hellions met gemak af en denk "zo, die cheape prut hebben gehad en nu kunnen we het potje fatsoenlijk gaan spelen". En een minuut later heb je gecloakte banshees in je basis en verlies je uiteindelijk te game.... zo lame :| Je mag het gewoon NOOIT vergeten anders instaloss..

En hilarish genoeg gisteren een ZvP waarbij ik m'n tegenstander ownde door z'n leger uit positie te brengen met m'n roaches en de main te pakken met speedlings. Beweert hij bij hoog en bij laag dat zerg te sterk is, blaat. 8)
Ja ik had gisteren exact de zelfde situatie ZvT :(
Gelukkig helpt de komende change daar wel in met de Spore Crawler root tijd. Had al zo'n 5 spore crawlers in mijn main & natural nadat ik de 1e banshee van zijn base of zag gaan. En vervolgens toch nog beide hatcheries verliezen 2-3minuten later door 3-5 banshees doordat er ergens een klein gaatje/opening was zonder crawler ... wanneer je vervolgens je spore crawler een klein stukje wilt verplaatsen is je spore crawler alweer dood voordat die root :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe denk je dat terrans zich voelen. Die kunnen hun turrets niet eens verplaatsen. Je hoeft niet perse je hele base vol te bouwen, gewoon zodat al je buildings tenminste in detection range zijn. Je queens doen de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 03:20:
Hoe denk je dat terrans zich voelen. Die kunnen hun turrets niet eens verplaatsen. Je hoeft niet perse je hele base vol te bouwen, gewoon zodat al je buildings tenminste in detection range zijn. Je queens doen de rest wel.
Wow, hoeveel whine zou je wel niet krijgen als Terran zijn Turret/Sensor Tower kon verplaatsen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 03:20:
Protoss ook man. Echt underpowered ras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze Vos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:28:
[...]

Ook in upper diamond hoor. ;) 13 food 2gate is mijn standaard opening in pvp, en 30-40% van de games beslis je meteen in die eerste paar minuten.
tja. "uppper diamonders" zien 2gates en rushen naar stalkers, eeuwige kite -> jij verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Het enige OP is de persoon die achter de computer zit. Ik vertrouw blind op Blizzard dat ze goed kunnen balancen. Tot in tegenstelling van euh.. EA? of een ander spelletjesmaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vind het wel grappig zelfs de oude SC:BW spelers geven aan dat het ongeveer 3 jaar duurde voordat je kon spreken van balance in SC:BW waarom zou dit met SC2 anders zijn ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:32:
[...]

tja. "uppper diamonders" zien 2gates en rushen naar stalkers, eeuwige kite -> jij verliest.
Ik mag toch hopen dat upper diamonds toch wel doorhebben dat het een eeuwigheid duurt voordat stalkers een zealot dood hebben en dat ze die dingen dus best eerst een stuk of 5 probes kunnen laten afmaken. Je hebt maar n+1 zealots nodig om n stalkers af te leiden en tegelijkertijd voor onbepaalde tijd de mineral line te harassen.

@boven
1. SC2 is veel breder geaccepteerd als competieve rts, waarbij balance belangrijk is.
2. De informatie (over sterke builds, exploits, maar ook voorbeelden, streams etc.) wordt veel sneller verspreidt en over genomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Morphix op 30-04-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus dat ze nu erg veel ervaring hebben door BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik heb de afgelopen 2 dagen voor de lol 3v3 zitten spelen. Deels om op te warmen voor 1v1, maar natuurlijk ook voor de lol. Nu krijg je natuurlijk na 5 matches te zien in welke league je zit. 1e match was tegen all bronzes, waarschijnlijk omdat ik bronze 1v1 ben :P, maar de laatste match was met een plat en een diamond tegen 2 plat en 1 unranked. We hadden gewonnen, maar ik dacht dat het tegen goldies zou zijn... Krijg je in 1x op voor je murf te zien dat je in diamond zit. OK, CHILL!

"Probleem" is nu wel dat ik een raar totaal plaatje heb :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/01/1304225372-750.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:32:
[...]

Denk dat er eerder gereageerd wordt met snellere 2e gate en dan gewoon het aantal zealots matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Fist schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Denk dat er eerder gereageerd wordt met snellere 2e gate en dan gewoon het aantal zealots matchen.
Reageren met een snellere 2gate is nogal moeilijk aangezien je het later ziet dan hun, maar ja je kan inderdaad met een 2gate reageren en dan gewoon defenders advantage en eventueel tech advantage krijgen dan heb je het zo afgeslagen.

Over het stalker verhaal, ja je moet de zealots aardig matchen anders wordt het heel simpel gewoon met 2-3 zealots de stalkers volgen de rest naar probe line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK ik heb dit al 2x eerder gevraagd en geen antwoord gekregen. Nowadays MOET iemand het hier gewoon weten :D

Hoe krijg je tijdens replays deze partial vision tijdens replays?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VBAAN.png

Het is niet de 1/2 knop, want onderin zie je vision nog op Everyone staan. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:08
Iemand selecteren en dan V inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Gropah schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:35:
Ik heb de afgelopen 2 dagen voor de lol 3v3 zitten spelen. Deels om op te warmen voor 1v1, maar natuurlijk ook voor de lol. Nu krijg je natuurlijk na 5 matches te zien in welke league je zit. 1e match was tegen all bronzes, waarschijnlijk omdat ik bronze 1v1 ben :P, maar de laatste match was met een plat en een diamond tegen 2 plat en 1 unranked. We hadden gewonnen, maar ik dacht dat het tegen goldies zou zijn... Krijg je in 1x op voor je murf te zien dat je in diamond zit. OK, CHILL!

"Probleem" is nu wel dat ik een raar totaal plaatje heb :P

[afbeelding]
Ik merk wel laatste tijd, dat het een beetje scheef is in 3v3 en 4v4 rankings...
Ik zit samen met een bronze speler, 2v2 diamond, terwijl met een ander diamond speler zitten we in zilver 2v2. Dit vertaalt zich ook in 3v3 en 4v4... (arranged teams ranking)

Dit geldt weer niet als ik met een 4x master league maatje ga spelen. Dan worden we van alle kanten geownd door nog ziekere mensen...

Het is allemaal beetje raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthTBH schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:25:
Iemand selecteren en dan V inhouden.
*; dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond 8 uur IdrA vs Sheth bo5
http://www.justin.tv/joshsuth
:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 20:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke tip: YouTube: Starcraft 2 path-finding feature

Ook al kan ik die gast z'n stem nog maar net aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:00:
Jongens, ik had laatst een potje met +200 APM en nog verloor ik :/ WTF?
Mijn 1 april grap, wat doe je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
2gate rush in PvP zal denk ik nu minder effectief worden. In huidige PvP is rush naar WG redelijk standaard en dan heb je met een 2gate zeal rush nog een redelijke kans. Als de voorgestelde patch doorgaat zal je denk ik veel minder vaak een WG rush zien omdat die veel langer duurt. Ook inwarpen heeft minder voordeel dan het trainen van een unit aangezien unit build met 5s is afgenomen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

apNia schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:32:
Leuke tip: YouTube: Starcraft 2 path-finding feature

Ook al kan ik die gast z'n stem nog maar net aanhoren.
Wat een zaadstem inderdaad, het trucje met de walloff kende ik al wel maar die door de paths van de scout te bekijken om zo te zien waar die zit (andere aankomst en vertrek pad) is echt te mega goed gewoon!

Sinds eergisteren dan eindelijk weer Rank1 geworden in mn league (Silver :Y)) en maar proberen in Gold te komen. Zit zo rond de 55% winrate en sta ook een stukje los qua punten van de nummer2, dus hoop dat mn MMR goed zit :) Wordt wel tijd voor weer wat meer uitdaging en een doel om naar te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:33:
[...]

je hebt toch wel die match gezien MC tegen Ace, die gast ging 2gate, mc reageerde met forge en 2e gate en daarna flike ace het om met stalkers uit te pompen en daardoor won hij uiteindelijk de game... mining time weghalen en kiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:24:
[...]

je hebt toch wel die match gezien MC tegen Ace, die gast ging 2gate, mc reageerde met forge en 2e gate en daarna flike ace het om met stalkers uit te pompen en daardoor won hij uiteindelijk de game... mining time weghalen en kiten
Dat is geen high diamond he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
de 1v1 spirit is er een beetje uit. ben nu veel 2v2 pre-made team aan het doen, ook erg vermakkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Gisternacht in de hele late uurtjes...
2v2 met een maat dikke 8 winning streak...
Kwam ik LiquidRet/Cheese tegen.

Ik denk meteen yeah right.. waarschijnelijk faker...
Ik zei: Which city do you live?
Ret: mm... Moscow
Ik: Kansloos
Ret: ROFL

toen scheet ik in me broek.
Hij kwam met een hele grote dikke roach leger en zijn maat MM leger...
Stond ik daar alleen met 8 sentries en hoopje stalkers... terwijl mijn maat 1/2 leger had verloren met zijn roach harras.

Checkte zijn profile.. ja hoor.. Grandmaster league...

No doubt LiquidRet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Kan iemand me nog eens uitleggen hoe ik het snelst nieuwe larve kan injecten ?
Volgende handelingen weet ik nog
1) groepeer alle queens op een shortcut
2) groepeer alle hatchery op een shortcut
3)selecteer de queens
4) type V
Maar hoe switch je tussen de verschillende hatchery om deze in een fractie van een seconden alle te injecten ??

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backspace, maar je kan die knop veranderen naar bv spatie bij hotkey settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
yasaka schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:24:
Kan iemand me nog eens uitleggen hoe ik het snelst nieuwe larve kan injecten ?
Volgende handelingen weet ik nog
1) groepeer alle queens op een shortcut
2) groepeer alle hatchery op een shortcut
3)selecteer de queens
4) type V
Maar hoe switch je tussen de verschillende hatchery om deze in een fractie van een seconden alle te injecten ??

thx
nog sneller is de shift + V voor het geval als je niet bij iedere larve-plek 1 queen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het volgende het beste werkt: (zoals veel pro's trouwens)

1,2,3: army 4: alle hatcheries, 5: main queen, 6: natural queen: 7 expo queen 8: etc.

55 (dubbletap) v, 66 v, 77 v etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:13:
Ik vind dat het volgende het beste werkt: (zoals veel pro's trouwens)

1,2,3: army 4: alle hatcheries, 5: main queen, 6: natural queen: 7 expo queen 8: etc.

55 (dubbletap) v, 66 v, 77 v etc.
Ik geloof niet dat pro deze tijdrovend methode gebruiken, echt niet.
De eerstgenoemde is zoveel sneller maar je moet wel aan elke hatch een queen hebben staan.

edit
Bekijk dit filmpje maar eens op 2min 28 inject hij 5 hatchery in minder dan 1 seconde, dat doe je niet met jouw methode na hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=Hq2SKENve5o

[ Voor 20% gewijzigd door yasaka op 03-05-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
op je minimap injecten? doe ik zelf namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yasaka schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:50:
[...]

Ik geloof niet dat pro deze tijdrovend methode gebruiken, echt niet.
De eerstgenoemde is zoveel sneller maar je moet wel aan elke hatch een queen hebben staan.

edit
Bekijk dit filmpje maar eens op 2min 28 inject hij 5 hatchery in minder dan 1 seconde, dat doe je niet met jouw methode na hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=Hq2SKENve5o
IdrA doet het. Welliswaar hotkey'd hij alleen zn queen, niet zijn hatchery erbij. Dit doet hij denk ik om beter tegen drops te kunnen verdedigen. Het nadeel is natuurlijk dat je camera niet altijd netjes op de hatchery gecentered staat als je tabbed.

http://www.justin.tv/eg_idra/b/284632569 7:00, 8:00 (ook prima dubstep radio overigens ^^)
Voor wie dat te snel ging: YouTube: Kanaal van PsyStarcraft

Juist als je niet bij elke hatchery een queen hebt krijg je problemen met backspace inject, dan gaan je queens de halve map over lopen om bij de hatches te komen waar geen queen staat, waardoor ze bij de volgende inject uit positie staan.

Ik deed eerst ook de backspace methode, maar mn queens liepen echt overal en stonden nooit netjes bij de hatch waar ze hoorden. Toen ik overging op 55 66 77 ging het allemaal veel soepeler. Het heeft iets meer APM en nauwkeurigheid nodig, maar het geeft ook een veel mooier resultaat. In games van 20 min heb ik nu als ik goed speel ~20 energy over, zonder 'energy dump' creep tumors te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Er zijn nieuwe changes op de PTR aangebracht die alle rassen beinvloeden.

Archon: range 2 -> 3

Warptech: 140s -> 160s (ipv 180s)
Alleen sentries hebben een snellere buildtijd uit de gateway. Zealot/Stalker buildtijden zijn weer normaal.

Thors hebben weer energy, strike cannon kost 150 energy.

Infestor movespeed 2.5 -> 2.25

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=216605

---------

Archon buff lijkt me best goed. Thor change was misschien nodig vanwege TvP/TvT (om weer te EMP'en/Feedbacken). Infestor nerf is vrij hard aangezien ze al heel kwetsbaar zijn en nu ook nog eens net zo traag als hydras off creep. Misschien om burrowed Infestors aan te moedigen (die hebben namelijk 2.0 speed dus bijna hetzelfde nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als protoss player ben vooral blij met de archon buff. Infestors zullen nu wel een stuk midner gebruikt worden..

Dat is mooi want ik heb ongelooflijk veel problemen met PvZ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:32:
Ik als protoss player ben vooral blij met de archon buff. Infestors zullen nu wel een stuk midner gebruikt worden..
Ik las net op TL dat volgens IdrA het juist een buff kan zijn omdat Infestors dan uit zichzelf achter de roaches blijven. Daar heeft hij wel een punt. Ben wel benieuwd naar de patch. In alle eerlijkheid vind ik Infestors wel een beetje OP (ben zerg). Maar aan de andere kant, waarom laten we Protoss en Terran niet even een paar maanden zoeken naar een goede strategie net zoals dat moest tegen de Protoss deathball? EMP/feedback ftw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, daar heb je een punt. Jij als zerg zijnde heb je misschien nog tips voor mij tegen een zerg met mass roach? Ik verlies altijd van zergs die FE doen en daarna roach gaan en blijven expanden, als ik dan voor mijn 3de wil gaan is het meestal al telaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik weet niet in welke league je zit, maar het klinkt vooral als een macro-iets. Mass roach verliest het hard van stalker+immortal. Onderschat die immortals niet. Omdat je als Protoss niet snel kunt verplaatsen, moet je zorgen dat je leger echt sterk is. Dus vandaar dat macro heel belangrijk is. Een stalker/collossus/immortal ball met een observer erbij slacht mass roach.

Een sterke opener die je kunt proberen is phoenix-void ray. 2 phoenixes en een void ray maken het leven van een zerg erg zuur. Wall je natural in zodat je niet verrast wordt door zerglings. De truuk is om tijdens de harrassment ook je macro te regelen zodat je leger gemaakt wordt.

En vergeet die upgrades niet, check eens wat replays om te zien of je gemiddeld voor of achter loopt in upgrades.

[ Voor 8% gewijzigd door Morphs op 04-05-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap dat is mn probleem vooral, als ik aanval maak ik geen units bij en mn chroneboost laat het nog wel is afweten. Ook expand ik niet snel genoeg, misschien tips om deze dingen te onthouden? Ik moet een soort van regelmaat vinden.

Ik ben platinum protoss, sinds seizoen 2 speel ik pas als protoss en sinds een week of 2 pas 1v1. Doe nu vooral customs en ik verlies constant van zerg. Zelfs als ik lame 4-gate. Hiervoor was ik zelf zerg.. dus snap er echt niets meer van!:p

Ik loop vooral achter in upgrades tegen zerg, ik dacht dat zerg altijd wel wat voorliep in upgrades?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Morphs schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:00:
Ik weet niet in welke league je zit, maar het klinkt vooral als een macro-iets. Mass roach verliest het hard van stalker+immortal. Onderschat die immortals niet. Omdat je als Protoss niet snel kunt verplaatsen, moet je zorgen dat je leger echt sterk is. Dus vandaar dat macro heel belangrijk is. Een stalker/collossus/immortal ball met een observer erbij slacht mass roach.

Een sterke opener die je kunt proberen is phoenix-void ray. 2 phoenixes en een void ray maken het leven van een zerg erg zuur. Wall je natural in zodat je niet verrast wordt door zerglings. De truuk is om tijdens de harrassment ook je macro te regelen zodat je leger gemaakt wordt.

En vergeet die upgrades niet, check eens wat replays om te zien of je gemiddeld voor of achter loopt in upgrades.
Phoenixes is inderdaad super leuk tegen zergs, queens en overlord snipen. laatsts op metalopolis, was een zerg speler die mij niet zo lief meer vond, hij kon niks meer doen omdat ik al zijn overlords gesniped had. queens gingen ook snel, en toen kreeg hij mondjes maat er 2 a 3 hydralisksen eruit, maar ja die pak je op en weg zijn ze. zijn spire was wel net klaar maar hij zal continue supplyblocked moeten zijn :) was een vermakelijk potje

uiteindelijk de afgelopen dagen heb ik denk 8 of 9 wins op rij gehad, totdat ik vanochtend nipt verloor van een andere zerg spelere werd overwhelemd door teveel roaches aan het begin. dus helaas geen win streak achievement (althans ik denk dat ik die 10x op rij nog niet heb)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan ga je met 1 void ray en 2 phoenixes queens liften en mollen met de void ray en de andere phoenix? Dan gooit die toch gewoon paar spore crawlers neer en kan je niets meer.. ik heb het wel eens geprobeerd, op niveau gold lukt het wel maar nu zit ik toch vooral tegen diamonds en dan loop ikzelf toch snel achter als ik voor die combi ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dan in ieder geval map control, je kan doen wat je wil. Je forceert ook veel hydras dus je colossi zullen daarna extra effectief zijn. Met mass roach zal je een stuk minder problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja na patch zou dit nog lastiger gaan ivb snellere sporecrawler. Dus weet niet of t nog zoveel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:00:
Tja na patch zou dit nog lastiger gaan ivb snellere sporecrawler. Dus weet niet of t nog zoveel nut heeft.
Het zou cool zijn moest je unburrowed spore crawlers kunnen liften met graviton beam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Morphs schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:29:
Dat meen je niet.. ze starten met 50 energy en dan moet je dus 100 energy sparen voordat het uberhaupt bruikbaar is. En met zulke aantallen is het wel heel intressant om 'ff' te feedbacken.. jezus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Is de patch er al geweest of zijn we een patch aan het bediscussiëren die er nog moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:56:
Je hebt dan in ieder geval map control, je kan doen wat je wil. Je forceert ook veel hydras dus je colossi zullen daarna extra effectief zijn. Met mass roach zal je een stuk minder problemen hebben.
Als er veel hydras zijn, en maar 2 of 3 collosie en de zerg target de collosi, wat aannemelijk is omdat die de meeste dmg doen, dan zijn die collosi ook zo neer met hydra's. Hij heeft er wel eens waar veel verloren, maar zijn army bestaat dan nog wel steeds |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan loop je je colos naar achter en hitten ze stalkers weer en kan je weer terug. Paar x doen in de battle en je verliest maar max 2 colossos. Maar probleem is dat zerg army meestal groter is als protoss army en ze maken ziek snel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:27:
[...]

Als er veel hydras zijn, en maar 2 of 3 collosie en de zerg target de collosi, wat aannemelijk is omdat die de meeste dmg doen, dan zijn die collosi ook zo neer met hydra's. Hij heeft er wel eens waar veel verloren, maar zijn army bestaat dan nog wel steeds |:(
Zorg dat je vecht in chokepoints of bij ramps en gebruik 3 a 4 forcefields, ddaaaaaag hydras ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Morphs schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:29:
Er zijn nieuwe changes op de PTR aangebracht die alle rassen beinvloeden.

Archon: range 2 -> 3

Warptech: 140s -> 160s (ipv 180s)
Alleen sentries hebben een snellere buildtijd uit de gateway. Zealot/Stalker buildtijden zijn weer normaal.

Infestor movespeed 2.5 -> 2.25

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=216605

---------

Archon buff lijkt me best goed. Thor change was misschien nodig vanwege TvP/TvT (om weer te EMP'en/Feedbacken). Infestor nerf is vrij hard aangezien ze al heel kwetsbaar zijn en nu ook nog eens net zo traag als hydras off creep. Misschien om burrowed Infestors aan te moedigen (die hebben namelijk 2.0 speed dus bijna hetzelfde nu).
Hmmz. Ik weet niet. Denk dat ze de 4gate wel inperken, maar niet veel. Met een xtra chronoboost scheelt het nu maar 10 seconde. Nieuwe range van Archons is wel leuk, maar gebruik ze zelf nauwelijks, dus zal er weinig van merken.

Nieuwe sentry time vind ik denk ik wel redelijk met de minder nerf van WG. Maar goed, wat weet ik er van, zit nog maar in bronze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 02-10 13:09
Het is wel goed als ze archons gaan buffen, want die zie je echt bijna nooit. Komt er misschien ook wat meer variatie bij de protossen.
Pagina: 1 ... 30 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.