Zelf zal het in ieder geval geen 6000 serie kaart worden , heb zelf een 5870 en die volstaat nog wel, misschien is het beter om aan een 5870 crossfire combi te gaan denken.. dat zou de goedkoopste en beste oplossing zijn.
Eensch, de 5870 blijft voorlopig een hele snelle kaart, maar gezien de nieuwe series gewoon blijven komen zal hij in prijs dalen. Tegen de tijd dat eentje niet meer volstaat lijkt me de beste optie er 1 bijkopen en die in CFX gooien. CFX schaalt super, en voorlopig is er geen nieuwe DX versie om upgraden minofmeer noodzakelijk te maken.
Ik had zelf gehoopt dat hij even snel als de GTX580 zou zijn. Soms is hij dat ook. Soms is hij sneller. Maar vaak zit hij er net even onder. En de prijs verschillen tussen de 6950 en de 6970 zijn mij in NL te groot. Bij HardOCP is het maar 70 dollar. In dat geval had ik de 6970 ook wel genomen. Maar in NL zijn de verschillen op dit moment 90-100 euro.
Ja, of die optimalisaties moeten zo spectaculair zijn dat 'ie ineens even snel is als een 580. Als ze dan goed onder de prijs van die kaart gaan zitten, is het sowieso een geslaagd product. In elk geval laat AMD zien de tesselation goed in de vingers te hebben, en zoals hierboven word gezegd zal dat lonen wanneer games uitkomen die volledig rond dx11 gebouwd zijn.
edit: en dan is er nog de 6990. Hoe AMD die in de markt gaat zetten gaat natuurlijk een groot verschil maken in termen van concurrentiedruk. Als de meerprijs van deze kaart zich rechtvaardigd in de extra performance die hij levert ten opzichte van de 580, zal dat de druk op nVidia flink verhogen. Die moeten dan zakken met de 580, die mijns inziens al voor heel competitieve prijzen in de schappen ligt, en AMD moet daar dan ook op reageren. Goed voor mijn portemonnee.
[
Voor 15% gewijzigd door
Singular1ty op 15-12-2010 12:27
]