Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 235 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 49.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
-*- week -*-

Disdag ochtend meteen maar aan cataclysm loremaster begonnen.

Vasjir, Mount Hyjal, Deepholm, Uldum, Twighligh Highlands in volgorde gedaan.
Meest leuke zone was toch wel uldum, al had ik af en toe wel zo iets van niet weer een cutscene.
Toen ik net aan de hc voorwaarde voldeet voor hc-random gesigned. toen kreeg ik halls of orgination
dat was al wipefest op de eerste pack. toen eerst mmar besloten om alle dungeons eerst op normal te gaan doen.
Zaterdag had ik ze allemaal gezien.
ik sign voor random, groep in progress, toch maar geaccepteerd Grimtoll - laatste baas :D
dat was een vrij makkelijke valor points.

toen voor een volgende random Blackrock carvern, nu had ik deze al met guild groep gedaan dus was dit aardig te doen
hebben maar besloten om de Fire dude (3de) + Beaty(4de) over te slaan, deze zijn aardig pittig.
met deze groep daarna Deadmines gecleared erg leuke instance.

Zondag heb beetje veel heroics gedaan, sign voor heroic weer een groep in progress, ach leaven kan altijd nog
Halls of orgination, 1ste baas. 1 wipe vanwege vipers met 70k en interrupt on handels.
Marrowgars twin 1 shot. Andere bosses eigenlijk ook niet veel issues,
toen ernaar een wipe respawns waren hebben 1 optional boss maar laten zitten.
2de instance was Shadowfang keep, aardig pittge instance, zeker met al die kamers.
3de was Throne of the Tides, 4de Lost City, 5de Stonecore, 6de Vortex Pincal.

Globaal gezien is Deadmine de meest "easy" instance
al zit zeker in elke instance wel 1 baas tussen welke een party wiper is.
eentje die dus meer tactiek dan dps is.

Ze wouden hardere heroics, nou dat zijn ze zeker.
Aan de andere kant ben ik benieuwd hoe snel nerf/buffs gaan komen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen.. top weekend gehad.

zit nu ver in cata. quests zijn erg logisch opgebouwd, maar wel is het vaak echt mega druk. Die dynamische respawn is soms echt onmogelijk snel. was gisteren beesten voor een quest aan het killen samen met 2 mages.. en we hadden gewoon niet eens tijd om ze te looten.. echt bizar.

na 20 min ofzo maar ff weggelopen en toen werd het wat rustiger :P.. wel een hele bak exp erbij.
op naar de 85 :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
twiFight schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:48:
Tsja, ik wil niet arrogant doen hoor, maar ik hoef als healer helemaal niks opnieuw te leren. Alleen de tank en dps moeten weer leren hoe het gaat :P Healen gaat pretty much zoals ik het gewend was in 2005/2006. Je komt er alleen wel snel achter dat je niet meer lui achterover kunt hangen en met HOTs de dungeon doorkomt. De eerste paar keer had ik wel een reactie van "woow wtf dit is niet bij te houden man!" maar tegelijkertijd heb ik nu eindelijk wel het gevoel weer echt nodig te zijn in een dungeon.
*kuch kuch* Agro meters *kuch*
Ik ervaar als tank dat de meeste healers/dps niet voldoende letten op hun agro. Zodra ik op een groep in loop begint de dps meteen single target te nuken. De healer gaat te vroeg teveel overhealen. Ik krijg geen kans om even agro te pakken. Geef me 3 seconden, kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Tsja, ik wil niet arrogant doen hoor, maar ik hoef als healer helemaal niks opnieuw te leren. Alleen de tank en dps moeten weer leren hoe het gaat :P Healen gaat pretty much zoals ik het gewend was in 2005/2006. Je komt er alleen wel snel achter dat je niet meer lui achterover kunt hangen en met HOTs de dungeon doorkomt. De eerste paar keer had ik wel een reactie van "woow wtf dit is niet bij te houden man!" maar tegelijkertijd heb ik nu eindelijk wel het gevoel weer echt nodig te zijn in een dungeon.

Kan een normal dungeon specced 85 resto shaman me trouwens vertellen voor hoeveel greater healing wave ongeveer healt? En Healing Surge? Ik heb vroeger nooit mijn grootste heal gebruikt, maar nu voelen in dungeons mijn grootste (en langste :( ) heal toch aan alsof ik flash heals gebruik. Komt door de grote health pool, maar ik heb het idee dat mijn spells (nog) niet meegroeien.
Ik heb nu een resto shaman op 84 en het "nieuwe" healen is fantastisch. Ik kom in situaties terecht waarbij je als healer het gevoel hebt dat je er ook echt iets toe doet. Snelle heals betekent snel oom, langzame heals misschien een dode tank. Voor shaman wordt de totem, healing rain, riptide en earth shield ophouden immens belangrijk om niet door je maan heen te branden. Dps die aggro treks laat ik gewoon doodgaan als mana tight is. Ben het afgelopen weekend verbazend veel retadin-lichking-scrubs tegengekomen die fijn naast de tank gaan staan om flayers en draakjes te dpsen. "give the dwagon some dental care, pala boy!" waarna ze natuurlijk dood neervallen.

Je heal spells groeien ook niet mee twiFight, terwijl je base mana enorm stijgt van level 82 naar 85. Gevolg, Greater Healing wave crit bij mij nu voor 15-20k en thats it (4.4k sp). Je zal ook snel door je mana heen gaan. Healing Surge heb ik de laatste dungeons al bijna niet gebruikt. Ik vertrouw liever op Healing Rain + totem voor dps en AOE damage, en earth shield, riptide en greater healing wave voor de tank. Oh, en natuurlijk Unleash Elements (of hoe dat ook heet) op cd houden.

Ik vraag me alleen af hoe lang deze situatie blijft als we allemaal in T1x lopen. Maar goed, dat zien we dan wel weer :)

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Level 85! Duurt lang maja dan heb je ook wat. Vanavond tijd voor de laatste 4 puntjes herbalism en dan me vooraad plantjes op maken voor me alchemy. En als ik dan nog meer plantjes nodig heb, mja, dan ook maar alle fish pools mee nemen voor de guild achievement fish from pools en om m'n cooking + fishing te levelen. Salty Salthoof is de naam en ik moet natuurlijk wel het Salty gedeelte in stand houden door snel me Fishing op lvl 525 te hebben ^^. En als dat dan allemaal gebeurt is, ga ik maar eens kijken wat dat archeology in houd. Van wat ik hoor heb je 25-30 uur nodig om het te maxen. Maar als ik daar veel lore voor terug krijg denk ik dat ik me wel ga vermaken.

En daarna, tja, of de mage of de shaman. Of misschien wel de Goblin Engineering Hunter where things go BOOM. And remember, if at first you don't succeed, BLOW it up again.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel mooi trouwens... sta je in 1 of ander stadje zie je een lvl 84-85 Worgen naast je staan.

Vroeg die knakker of het lekker ging. haha de krachttermen die er toen uitkwamen zal ik maar ff voor me houden :P. Ben zelf zeer van het power lvl-en, maar dit vond ik zelfs wel wat overdreven :D.

Dus @ Post van decennia ---> op je 10 dagen trail kan je makkelijk een lvl 85 maken. je zal dan wel wat hulp nodig hebben want alleen met questen wordt het een lastig verhaal... oh ja private server ben je binnen 1 sec max lvl en kan je veel sneller uitzoeken wat je het leukste vind.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:32:
wel mooi trouwens... sta je in 1 of ander stadje zie je een lvl 84-85 Worgen naast je staan.

Vroeg die knakker of het lekker ging. haha de krachttermen die er toen uitkwamen zal ik maar ff voor me houden :P. Ben zelf zeer van het power lvl-en, maar dit vond ik zelfs wel wat overdreven :D.
Wellicht een race change? Zo kwam ik afgelopen donderdag ook al een lvl85 worgen tegen in SW :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voryna
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
@ twiFight:

Daarom stond er ook 'opnieuw', natuurlijk is het niet leren healen, het is alleen het gebruik van andere spells, weten wat/hoe/wanneer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:38:
[...]

Wellicht een race change? Zo kwam ik afgelopen donderdag ook al een lvl85 worgen tegen in SW :D
oh.. ja sry dat kan idd ben nog van de old scool.. dit kon vroeger helemaal niet. Wel grappig al die discussies over wat er nu anders is.... ik heb bij praktisch alles zoeits van dat is toch logisch... haha 3 sec aggo opbouwen.. in mijn tijd stond ik als tank 5-10 min solo te hakken en daarna kwamen de dps-ers pas.. en dan de eerst 5-10 min alleen nog maar met "whites"

Heb na mijn stop menig youtube vid gezien en een paar maten zijn nooit gestopt met spelen, maar stond wel vaak versteld hoe anders het voor cata was. Naar mijn mening is het dus weer beetje back to basics al is dit ook maar marginaal want vroeger was het nog veel extremer.

Denk echter net als mening tweaker hier dat back to basics erg snel losgelaten gaat worden. we shall see :D
Zelf geef ik via raid warning nu 10 sec countdown af en als je niet tot 10 kan tellen ---> donder je maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Zo kon even een paar dagen niet spelen, maar dit weekend volop lol gehad. Vrijdagavond 85 gedinged op mijn prot warrior en dus tijd voor dungeonfarm. Gearen ging weer lekker vlotjes, dus ook meteen een zooi heroics gerund.

Moet zeggen dat ik die heroics echt super vind! Echt strak getuned voor blauw / groene gear. CC is een must vrijwel overal; veel dingen doen 'terrible terrible damage' :) Bossfights wisselen een beetje; sommige lijken haast onmogelijk terwijl andere in een keer prima gaan. Wel moet je bij allemaal sowieso de tactics volgen / kennen.

Heb tot slot ook nog even met mijn druid gespeeld en deze in no time op level 81 gezet. Blackrock Caverns healen was een makkie nog, maar zie wel dat healen veel lastiger is geworden. Zeker in heroics zie ik healers echt moeite hebben. Wel mooi, want dat maakt het als tank ook spannender; pop ik Shield Wall nu of toch 10 seconden later? :D

Anyway, ik hoop dat ze de heroics niet gaan nerfen want ik vind het prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cataclysm bevalt echt uitstekend tot nu toe. Heroics zijn weer uitdagend, wat een enorme verbetering tov de aoe zerg van WOTLK. Echt het oude Vanilla gevoel weer terug, super!

Nadat ik mijn protpala 85 is gedinged zat ik redelijk snel op gear niveau voor heroics en vanaf daar is het echt smullen geblazen. Na wat heroic pieces geloot te hebben heb ik 's avonds de Tol Barad baas gedaan en getwoshot, die is niet zo heel moeilijk helaas. Daarna zijn we naar Blackwing Descent gegaan, wat een epic idee om de troon van Nefarian te gebruiken als entrance. Geweldig!

Helaas hebben we Magmaw niet down gekregen, daarvoor was de groep simpelweg niet goed genoeg gegeared, de lava adds gingen niet snel genoeg neer en dan kan je het wel vergeten. Al met al een geweldig gevoel over deze expansion tot nu toe. En nu maar hopen dat Blizzard de boel niet kapot gaat nerfen, dan reinigt de community zichzelf wel weer denk ik!

Je pikt de Northrend spelers er meteen uit btw. In een heroic dungeon, nieuwe baas, niemand wist tactics. Dus ik: I am gonna check tacts brb.
Random: Who cares man just nuke it.

ROFL. Dat werkt dus gelukkig niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ben gisteren met de druid ook lvl 85 geworden :) Hoera, tijd om gear te verzamelen.

Tevens ook nog een aantal BG's gedaan :) het lijkt op zich redelijk balanced atm. Natuurlijk is er nog geen pvp gear...

Ben nog geen hc's ingelopen alhoewel ik nu wel een gemiddeld ilvl van 330 heb.
Sommige instances leken al echt superlastig op normal. Dus ben erg benieuwd hoe dit op hc gaat uitpakken.

Favoriete instance so far: Lost city of Tol Vir. Echt super cool 8)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Morrar

Heb jij naast wowwiki nog een paar goede sites waar goed, snel en overzichtelijk raid/dungeon tacktics te vinden zijn?

thxs alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo jongens ik ben wegens een relatie breuk weer volledig terug in wow (ipv een 30mins-uurtje / dag)

gelijk even van 80 naar 83 geleveld (nog 3 bars te gaan voor 84) en ik moet toegeven dat uldum toch mijn favoriete area..damm wat is dat mooi gemaakt zeg doet me denken aan het oude Babylonie! wat je ook al een beetje terug kon zien in de film Alexander :) prachtig! wel overal gankfestijntjes over en weer waar het er in Hyal en Vasj'ir nog vreedzaam aan toe ging met hier en daar een skirmish breken er in uldum regelmatig skirmishes uit als de aantallen horde/alliance aan 1 kant hoger oplopen dan aan de andere kant.

moet alleen nog even terug naar hyal om mijn mining te lvlen en vervolgens mijn blacksmitting en dan op naar lvl 85 met een maxed bs! had geruchten gehoord dat aankomende woensdag het nieuwe arena seizoen van start gaat dus worden leuke en spannende tijden! maar de Oude VivaLaDen is weer helemaal terug en zal meer dan ooit proberen zijn factie en koning Varian zo goed mogelijk te dienen!

trouwens nog een vies spelletje bezig tussen de alliance en horde (intro goblins) dat filmpje waarbij 2 alliance schepen een horde schip inclusief thrall en een goblin schip naar de kelder jagen!
blijkt dat er een aantal moorden zijn gepleegd door orcs (vd twilight cult uiteraart) en dat koning varian om uitlevering vroeg maar thrall dat weigerde omdat hij ze zelf wilde straffen (en niet ondergeschikt wil zijn aan de alliance uiteraart) blijkt dus dat die alliance schepen in opdracht van SI:7 voeren..waarschijnlijk een wraakaanval in opdracht van varian??
Decennia schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:51:
Ik wil beginnen met WoW, wat zijn handige tips ? Ik ga waarschijnlijk Tauren spelen en begin vandeweek met een 10day trial. De client staat al op de PC.

Gewoon wat zoeken op internet levert me wel wat op. Ik duik gewoon die 10 dagen in met losse informatie en zie wel of ik het leuk vind.
Tauren? wil je uiteindelijk gaan PvEen of PvPen? want dan ben je wel een easy target als tauren voor da Clickers ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

vorige vrijdag cataclysm gekocht en mijn account terug unfrozen.
Meteen al een negatief punt, ik koop cataclysm op cd en moet ik toch nog 8 gigabyte binnentrekken. Alle geluk kun je al beginnen te spelen vanaf er een goede 2 gigabyte binnen is.
Voor de rest voornamelijk positieve punten. Om al het nieuwe eens te bekijken, een goblin warlock begonnen. En het goblin gebied en quests zijn fenomenaal. Eerste keer echt met plezier de eerste levels door gegaan. Ik was level 12 ofzo zonder echt het gevoel te hebben dat ik al in een grindfest zat. Voor de leute daarna ook een worgen begonnen om te kijken hoe dat gaat. Ietsjes minder, maar nog steeds een leuk gebied met interessante quests.

Dan terug begonnen met mijn druid boven de level 80 te brengen, bij die grote boom waren het al terug de meer standaard quests. Toch plezier aan beleeft, maar opeens waren hier geen quests meer te bespeuren. En zo beland in het onderwater gebied.

En ook ik hoop dat ze de moeilijkheid behouden, heb persoonlijk liever kortere dungeons en raids die wat moeilijker zijn, dan dungeons die maar blijven doorgaan.

Nu heb ik nog een vraagje, voor ik gestopt was had ik gelezen dat er in cataclysm iets ging inzitten waarmee je bonussen kon verdienen, dacht dat de naam met titanen had te maken. Ik dacht dat het misschien archaeology was, maar dat is alleen voor lore en hoogstens een item. (Overigens toch wel een leuke 7k xp per fragment dat je opgraaft.). Dus zit dat er nu in, of is het misschien geschrapt?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4bit schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:49:
Dus zit dat er nu in, of is het misschien geschrapt?
Path of the Titans - Dat was geplanned en is er uiteindelijk niet in gekomen.

Hetgeen trouwens niet betekent dat het permanent is afgeschreven. Blizzard heeft destijds, over het dumpen van het plan gezegd dat ze het op dit moment gewoon niet goed konden implementeren maar dat dat niet betekent dat ze het niet zouden blijven onderzoeken en ontwikkelen.

Even te lui om broninformatie op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

4bit schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:49:

Nu heb ik nog een vraagje, voor ik gestopt was had ik gelezen dat er in cataclysm iets ging inzitten waarmee je bonussen kon verdienen, dacht dat de naam met titanen had te maken. Ik dacht dat het misschien archaeology was, maar dat is alleen voor lore en hoogstens een item. (Overigens toch wel een leuke 7k xp per fragment dat je opgraaft.). Dus zit dat er nu in, of is het misschien geschrapt?
"Path of the Titans"

Was een soort glyph-achtig systeem dat met archaeology verbonden zou zijn. Is erg vroeg in de ontwikkeling geschrapt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Druids zijn altijd een HoT gebaseerde healer geweest, nu niet meer. Rejuv was iets wat je eerder zoveel mogelijk op hield in fights, nu is het een enorme manadrain die NIKS effectiever is dan healing touch.

De healing style van de druid die ik zo leuk vond is compleet overhoop gegooid en daar baal ik wel een beetje van.

Healing is verder absoluut niet 'moeilijker' gemaakt. Het is eerder makkelijker vanwege de grote healthpools van mensen. Het enige issue is dat mensen dom zijn in randoms, niet CCen, en dat je door de hoeveelheid damage gewoon snel door je mana heenraakt. De verhouding mana/healing is echt enorm scheef nu m.i. Ik vind het prima dat ik na een bossfight OOM ben, maar dat ik in normals na trashpacks gewoon OOM ben vanwege de berg damage daar is gewoon ruk.

Waar ik ook bang voor ben is dat bossfights in raids ook gewoon erg kort gaan zijn. Het is onmogelijk nu mana-neutraal te healen. LB + N doet 't 'em gewoon niet op een tank, en AoE healing is echt bizar hard generft. WG heeft nu een 10sec i.p.v. 6s cooldown, en het enige wat ik verder kan doen is rejuvs maar daarmee zit ik na 16! casts zonder mana.

Ik vind het gewoon een erg rare manier van een uitbreiding 'moeilijker' maken. Healing nerfen, tanken nerfen, en DPS dan? Haal eerst dan ook lekker al die AoE abilities weg?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
mrsar schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:31:
[...]

heb ik helaas ook af en toe met mijn ati 3790 (passive cooled) , ding trekt het gewoon niet meer als het wat drukker wordt,dit is vooral te zien aan de temperatuur van de gpu. zoals hierboven gezegt zal je ff moet kijken bij de opties om dingen omlaag te zetten. bv onder advanced kan je ook je fps limitten,dit is wat bij mij werkte (max 28fps :( ) hier. binnenkort bij geld over gaat mijn pc iig een upgrade krijgen.
lijkt me vreemd, zoals ik zei fanspeed geeft niks geen hoge temperaturen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:55:
[...]

oh.. ja sry dat kan idd ben nog van de old scool.. dit kon vroeger helemaal niet. Wel grappig al die discussies over wat er nu anders is.... ik heb bij praktisch alles zoeits van dat is toch logisch... haha 3 sec aggo opbouwen.. in mijn tijd stond ik als tank 5-10 min solo te hakken en daarna kwamen de dps-ers pas.. en dan de eerst 5-10 min alleen nog maar met "whites"

Heb na mijn stop menig youtube vid gezien en een paar maten zijn nooit gestopt met spelen, maar stond wel vaak versteld hoe anders het voor cata was. Naar mijn mening is het dus weer beetje back to basics al is dit ook maar marginaal want vroeger was het nog veel extremer.

Denk echter net als mening tweaker hier dat back to basics erg snel losgelaten gaat worden. we shall see :D
Zelf geef ik via raid warning nu 10 sec countdown af en als je niet tot 10 kan tellen ---> donder je maar op :P
Haha :)

Maar je hebt wel gelijk. Het is eigenlijk diep triest hoe het in wotlk ging dat alles maar gewoon met wat aoe dood ging. Ik heb nu de eerste 4 dungeons gedaan en aangezien ik gister avond 0:15 level 85 geworden ben me nog niet gewaagd aan andere dungeons. Maar wat ik tot nu toe merk is dat met randoms gewoon niet te spelen is. Wat een stel retards. Ik ben dan tank, en mark netjes de mobs op volgorde. En dat betekend dat ik wel wat agro pak op andere mobs, maar voornamelijk op de SKULL. En dan zijn er van die: TOP THE METERS TOP THE METERS! mensen die dan denken van ja, hey, maar dan gaat me dps er aan op trash ik ga een target pakken die niemand pakt en daar op schieten/casten. Ik taunt 2 keer, daarna zoeken ze het maar uit. Ik zeg ook tegen de healer, leave him to die.

Ik ben erg blij met de nieuwe weg. Dat het weer echt moeilijk word. En zeker op heroics Crowd Control gewoon nodig is. Ik zit samen met me neef op TS en hij was gisteren een heroic aan het doen op z'n hunter en zei dat het super moeilijk was en dat hij eerst nog maar wat normals ging farmen voor betere gear. Ik kan hier niet op wachten. Gelukkig zit ik in een old school raid guild met mensen die MC en BWL gedaan hebben in de tijd waar 1 foutje 39 andere dode op je geweten had. En groups en heroics met hun is wel echt tof. Al moet ik nu meer tanken als een warrior. Tab, lacerate, tab, lacerate, tab lacerate. aoe knop, aoe knop (ik heb Trash en Swipe op 1 knopje in een macro). En een warrior doet dat natuurlijk met TC en Schockwave. Swipe tanking is verleden tijd, wat wel beetje jammer is aan de ene kant, maar aan de andere kant, moeilijker = beter in mijn ogen.

De tijd zal leren hoe lang dit gaat duren. Ik ben bang dat als genoeg kiddies gaan klagen over dat het moeilijk is, geen purples van Justice Points (ik hoor nu al geluiden van: hoe moet ik dan gear krijgen? Rep farmen bij facties, zoals het hoort!). Geen aoe dungeons meer. Blizz hou het zo! Maja, kans is groot dat ze wel dingen gaan nerfen zodra ze subscribers gaan missen omdat het te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:04:
[...]

Druids zijn altijd een HoT gebaseerde healer geweest, nu niet meer. Rejuv was iets wat je eerder zoveel mogelijk op hield in fights, nu is het een enorme manadrain die NIKS effectiever is dan healing touch.

De healing style van de druid die ik zo leuk vond is compleet overhoop gegooid en daar baal ik wel een beetje van.

Healing is verder absoluut niet 'moeilijker' gemaakt. Het is eerder makkelijker vanwege de grote healthpools van mensen. Het enige issue is dat mensen dom zijn in randoms, niet CCen, en dat je door de hoeveelheid damage gewoon snel door je mana heenraakt. De verhouding mana/healing is echt enorm scheef nu m.i. Ik vind het prima dat ik na een bossfight OOM ben, maar dat ik in normals na trashpacks gewoon OOM ben vanwege de berg damage daar is gewoon ruk.

Waar ik ook bang voor ben is dat bossfights in raids ook gewoon erg kort gaan zijn. Het is onmogelijk nu mana-neutraal te healen. LB + N doet 't 'em gewoon niet op een tank, en AoE healing is echt bizar hard generft. WG heeft nu een 10sec i.p.v. 6s cooldown, en het enige wat ik verder kan doen is rejuvs maar daarmee zit ik na 16! casts zonder mana.

Ik vind het gewoon een erg rare manier van een uitbreiding 'moeilijker' maken. Healing nerfen, tanken nerfen, en DPS dan? Haal eerst dan ook lekker al die AoE abilities weg?
Wanneer gebruik je tegenwoordig nog veel AoE als dps? Alle trash pak je singletarget tegenwoordig. Dus dat is gewoon zeuren om niets. Daarnaast is het inderdaad moeilijk geworden, en er is ook verteld dat je goed om moet gaan met je healingspells. Elke situatie vraagt om een andere heal.

Ik heb nog geen enkele healer zien klagen over deze vernieuwing behalve jij.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang ik de shadows niet op Ultra zet blijft wow bij mij gewoon lekker draaien. Ook in drukke gebieden.

Mijn settings: Alles op zijn hoogste. Shadows op high, texture filtering op anisotropic 4x, multisample 1x.
Hiermee draait ie als een zonnetje met mijn Radeon 3870.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Veel levelen en dungeonen gedaan in de laatste paar dagen. Nog niet bijster veel geluk gehad qua drops, ik val nu net binnen de hc-ready groep en hoop hiermee de trieste random club te verlaten. De paar keer dat ik niet met guildies heb geprobeerd te dungeonen zijn om te huilen geweest. Draaideur groepen waar na een enkele wipe meteen een x aantal mensen verlaten, tanks die helemaal niets geven om CC of healer mana, DPS die domweg in voidzones/fire blijven staan en onnodig veel schade pakken, healers die binnen enkele seconden OOM gaan terwijl er niet veel schade wordt gevangen (aka verkeerde heal spammen). Het is een wonder dat ik tot nu toe één random heb kunnen voltooien.

De content zelf is wel erg leuk en de dungeons zijn (nu) nog uitdagend op HC, niet meer head first "doen we wel even" erin rennen. Vanavond hopelijk nog wat HOO of Grim Batol runs doen want er moet en zal eens een fatsoenlijk wapen droppen. Tot nu toe nog maar 1 mage wapen zien droppen (op m'n eerste HOO run notabene) en die verloor ik van een collega mage. Wat ik overigens ook een leuk punt vind van Cata dungeons tot nu toe is het grote aantal spellstealable buffs die ook nog daadwerkelijk goed zijn. Bijvoorbeeld de Molten Barrier die je van de grote sphynx trash in HOO kan spellstealen (-50% castspeed voor 20s), heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
mdmeijer schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:28:
[...]

Ik heb nu een resto shaman op 84 en het "nieuwe" healen is fantastisch. Ik kom in situaties terecht waarbij je als healer het gevoel hebt dat je er ook echt iets toe doet. Snelle heals betekent snel oom, langzame heals misschien een dode tank. Voor shaman wordt de totem, healing rain, riptide en earth shield ophouden immens belangrijk om niet door je maan heen te branden. Dps die aggro treks laat ik gewoon doodgaan als mana tight is. Ben het afgelopen weekend verbazend veel retadin-lichking-scrubs tegengekomen die fijn naast de tank gaan staan om flayers en draakjes te dpsen. "give the dwagon some dental care, pala boy!" waarna ze natuurlijk dood neervallen.

Je heal spells groeien ook niet mee twiFight, terwijl je base mana enorm stijgt van level 82 naar 85. Gevolg, Greater Healing wave crit bij mij nu voor 15-20k en thats it (4.4k sp). Je zal ook snel door je mana heen gaan. Healing Surge heb ik de laatste dungeons al bijna niet gebruikt. Ik vertrouw liever op Healing Rain + totem voor dps en AOE damage, en earth shield, riptide en greater healing wave voor de tank. Oh, en natuurlijk Unleash Elements (of hoe dat ook heet) op cd houden.

Ik vraag me alleen af hoe lang deze situatie blijft als we allemaal in T1x lopen. Maar goed, dat zien we dan wel weer :)
Ten eerste bedankt voor je informatieve post.

Het tactische healen bevalt me prima en gaat me ook wel goed af. Ik heb net Healing Rain beschikbaar en hoop dat dat wat helpt bij group damage, alhoewel ik niet onder de indruk was van de healing points, maar ik loop dan ook nog voornamelijk in greens rond en kan nog niet zo veel met gems etc. De tank healen gaat me op zich prima af, alleen maak ik me zorgen, omdat ik nu al 6-7 van mijn grootste heals nodig heb om een tank weer vol te krijgen, hoe moet dat wel niet gaan in de heroics dan? Sowieso merkte ik een groot verschil voordat CT uitkwam met de priest. Toegegeven, ik was net lvl80 gegeared (vnl. blues), maar een epic geared priest haalde met flash heals met normale heals (geen crits dus) al meer dan ik met mijn grootste heals aan crits had. Hopelijk trekken mijn heals dus nog wat bij met betere gear. Ik twijfel overigens of haste of sp hier het beste remedie tegen is.

Mijn heal strategie is aardig hetzelfde als jij. Healing Surge gebruik ik inderdaad erg weinig, meestal alleen als iemand door een DOT/AOE dmg (cough, i mean you dpsers) bijna dood is. Voor de grote dmg gebruik ik toch greater healing wave en voor de kleine zit er niet zoveel haast achter en gebruik ik de normale healing wave, die gunstig is voor de mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Asaad in de Vortex Pinnacle is soloable door een protection paladin.. ( op normal mode )

gister ging iedereen (behalve ik de tank ) dood in Supremacy of the Storm

hij is gewoon TE makkelijk. zijn melee is zwak. makkelijk te outhealen met word of glory.
En tijdens Supremacy of the Storm kun je je zelf mooi vol healen omdat je dan toch 0 dmg krijgt....

na een aantal minuten lag hij de grond te kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Dakreal schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:10:
Dan meld ik me bij deze aan als de tweede, restoshaman hier.
Ik kan kiezen tussen mijn 'grote' heal van 15k, waar ik na 10 casts OOM door ben of een normale heal van 7k welke minder mana kost. Een tank met 155k hp healen met een heal van 7k is niet echt effectief, maar ik kan gewoon niets anders gebruiken zonder na 1 minuut OOM te zijn.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de Beta was het ook een groot punt - healer mana. Als Heroic runs tijdens de Beta faalden was het in heel veel gevallen te wijten aan healer mana, de healer die gewoon domweg in no time out of mana ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond eerste raid gedaan.

Blackwing decent.

Omnitron Defense System leuk gevecht , 6-8 whipes en toen hadden we hem neer , wel een messy kill met de halve raid dood en het gevecht duurde 10 min , maar neer is neer.

Daarna door naar Magmaw.
Damn wat een damage. Daar valt niet tegen op te healen atm met de gear die we hebben.
Denk dat we toch een try of 12-13 gedaan hebben , ik als disc priest en 2 palladins houden het gewoon niet bij. Of we gaan oom of mensen gaan links en rechts dood. We zullen het best niet perfect gedaan hebben en nog wel wat Damage kunnen vermijden. Maar toch allemaal nog wat meer gearen en volgende week weer proberen mischien dat we vanavond nog wel ff gaan kijken in een van de andere raids.

Maar als healer tot nu toe.
- Heroics. GEWELDIG. sommige bosses zijn echt gewoon lastig. I LOVE IT
tot noch toe zijn wel alle bosses te doen , heb ze wel niet allemaal geheald ook een paar als shadow gedaan.

- Raids. Heb wel het idee dat we daar toch nog wat oompf. missen zal wel met de gear komen.
Enigste wat me tot nu toe op valt is dat palladin healers belachelijk OP zijn tegen over de rest. Please nerf bliz :D Tijdens raids gisteren met alles op cooldown deed ik toch echt niet meer dan 50-60% healing & absorbs tegen over de 2 palladins die mee aan het healen waren.

Vindt het wel een beetje jammer dat Bliz het voor de Healers een keer of 10 moelijker heeft gemaakt dan voor de dps. Als Shadow priest was het gewoon nog steeds een face roll net zoals vroeger , Alleen nu geen aoe fest meer maar alles single target nuken. Tanking nog niet gedaan , moet nog beginnnen met het levelen van me druid , maar wat ik hoor is het goed te doen.

Dus nu krijg je nog steeds dat veel dps die nog nooit iets anders gedaan hebben meteen de healer overal de schuld van geven bij whipes , terwijl ze zelf waarschijnlijk als healer zwaar zouden falen. Dus wat mij betreft mogen ze het dpsen net zo lastig maken.

Maar als je alle QQ op de wow forums ziet op het moment ben ik bang dat Bliz snel genoeg alle healers gaat buffen , omdat mensen het te lastig vinden op het moment en allemaal als dps rerollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
kleefei schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:19:
[...]

Ik ervaar als tank dat de meeste healers/dps niet voldoende letten op hun agro. Zodra ik op een groep in loop begint de dps meteen single target te nuken. De healer gaat te vroeg teveel overhealen. Ik krijg geen kans om even agro te pakken. Geef me 3 seconden, kom op.
DPS zonder twijfel, maar healers vind ik wel meevallen. Nu ben ik zelf altijd de healer, maar goed ;) Ik heb tot nu toe in CT nog geen enkele keer noemenswaardige aggro gehad. Overhealen is er bij mij met mijn miezerige heals uberhaupt niet meer bij. De enige overhealing die plaatsvind is door een preventieve HOT die ik plaats, maar die trekken amper aggro.

Als healer trek ik uberhaupt nooit onnodig aggro. Ik krijg alleen aggro als ik heal en ik heal alleen als iemand aan het doodgaan is. Als een tank een groep in charged en gelijk 40% van zijn hp kwijt is dan zal ik inderdaad gelijk moeten gaan healen als een gek, ook al heeft de tank nog niet iedere mob onder controle. Ook met adds gebeurt het vaak, pomp ik er net een paar heals in wanneer er adds spawnen, ja die komen dan op mij af ja. Gelukkig ben ik oldskool en is mijn reflex om dan gelijk naar de tank te rennen, een HOT of healing surge op mezelf en het probleem is weg.

Als je echt last van overhealende healers hebt dan zijn ze OF poep, OF het kan niet anders en dan moet je als tank EISEN dat er geCCed wordt. Scheelt je een mob taggen en scheelt de healer aggroende heals casten. Mocht een mob dan toch unCCed raken dan heeft een dpser 'm geraakt en mag die van mij keihard doodgaan.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:28:
Maar als je alle QQ op de wow forums ziet op het moment ben ik bang dat Bliz snel genoeg alle healers gaat buffen , omdat mensen het te lastig vinden op het moment en allemaal als dps rerollen.
Ik vind de uitdaging prima, de tactics perfect en heb niks te klagen. Het enige gevoel dat ik krijg is dat de verhoudingen tussen health pool, mana pool, casting time en healing done een beetje... 'off' zijn. Kan het moeilijk concreet maken. Als shaman mag mijn grootste heal wel wat groter en misschien iets langer duren en meer mana kosten, maar moet healing wave een beetje het gat opvullen van standaard heal, die wel een beetje effectief is maar niet gelijk mijn hele manapool leegzuipt. Healing wave geeft kleine heals en duurt lang, maar zou mijns inziens vaker gebruikt moeten kunnen worden. Momenteel is een tank gewoon dood als ik die spel gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door twiFight op 13-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:19:
Tijdens de Beta was het ook een groot punt - healer mana. Als Heroic runs tijdens de Beta faalden was het in heel veel gevallen te wijten aan healer mana, de healer die gewoon domweg in no time out of mana ging.
Of het is te wijten aan de DPS die dom genoeg is om teveel dmg te pakken waardoor de healer onnodig bij moet healen.

"Dont stand in the fire bro!" is iets wat de meesten nog steeds niet snappen. Hetzelfde geldt met cleave dmg en andere meuk.

Moet de eerste healer in een fixed group nog tegen komen die oom raakt, normal en heroic. Al hebben shamans het wat zwaarder dan bijvoorbeeld paladins. Die raken echt zelden OOM.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kleefei schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:19:

Sorry hoor, maar overhealen levert geen aggro op. Als je dat soort basale dingen niet weet zou ik maar commentaar op anderen voor je houden. :F
Wanneer gebruik je tegenwoordig nog veel AoE als dps? Alle trash pak je singletarget tegenwoordig. Dus dat is gewoon zeuren om niets. Daarnaast is het inderdaad moeilijk geworden, en er is ook verteld dat je goed om moet gaan met je healingspells. Elke situatie vraagt om een andere heal.
Dat laatste is gewoon onzin. Je hebt altijd veel single target damage op je tank, en verder regelmatig AoE op de rest van de group. Op de tank is het dus Rejuv + Lifebloom + HT als het nodig is. De rest van de group dan Rejuv + HT indien nodig. Nourish healt voor 5k ongeveer, Regrowth iets meer.
Dan moet je beter kijken, en voorbij die mensen krijgen die paladin spelen of roepen dat ze 'blij' zijn omdat moeilijker = stoerder.

Healen is niet moeilijker, het is heel binair geworden. Je kunt de damage outhealen of niet. Er komt weinig meer tactiek bij kijken. Elke healer heeft 1 spell die manaefficient is (nourish), maar 5-7k op een healer healthpool van 120k, dan snap je ook wel dat dat geen nut heeft. Een beetje boss hakt zo 60k health weg. Om dat weg te krijgen moet ik 10 nourishes casten, da's iets van 20 seconden totaal.

[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 13-12-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
Zijn er hier ook mensen met een rogue als main? of iedergeval een high lvl?
Zit er enorm over te twijfelen om er een aan te maken. Vraag me af wat rogue's op hoog lvl te doen hebben aangezien er niet heel veel vraag naar is voor Dungeons?

Of is het als rogue bijna standaard dat je de BG's in duikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:36:
@ Morrar

Heb jij naast wowwiki nog een paar goede sites waar goed, snel en overzichtelijk raid/dungeon tacktics te vinden zijn?

thxs alvast
Gebruik altijd wowhead comments of anders wowwiki. Dan even lezen en een trial run op de boss. Als je het een keer zelf gezien hebt, weet je meteen waar het allemaal over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:28:

Dus nu krijg je nog steeds dat veel dps die nog nooit iets anders gedaan hebben meteen de healer overal de schuld van geven bij whipes , terwijl ze zelf waarschijnlijk als healer zwaar zouden falen. Dus wat mij betreft mogen ze het dpsen net zo lastig maken.
dat is idd onzin.

Gisteren was ik een 5 mans aan het doen als dps.
als tank hadden we een DK. die lag nogal vaak op de grond en gaf de healer de schuld.

Toen bood ik aan om te gaan tanken ( ik had slechtere gear dan de DK ) en heb de grond niet gezien.

wat ik meestal doe is ( hier is me geheim :/ )

-Seal of insight
-word of glory ( op mezelf en op party members die een healtje nodig hebben )
-holy radiance ( heb de mana en alle beetjes helpen, ookal is het niet veel ) dit doe ik ook alleen maar als we toevallig stacked staan en wat aoe te verduren krijgen

Mijn schield slam ability gebruik ik eigelijk niet zo vaak, soms als ik op volle hp zit )
aggro problemen heb ik eigelijk niet.

op deze manier ontlast je de healers wat dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:19:
Er zijn heel wat mensen die healers gaan kicken uit hc's omdat ze zogezegd niet goed genoeg zijn... Moest alle dps nu eens leren uit alle onnodige dmg te blijven die ze krijgen zouden healers helemaal niet oom geraken! De dmg op tanks is zeker niet hoog in hc's en daardoor kan een healer het makkelijk redden door enkel de tank te healen, maar jah als dps onnodige dmg opneemt dan sta je natuurlijk even ver en forceer je de healers. Merk trouwens ook dat 1-2 cc meestal niet genoeg is in hc. (Fail you dk's en dps warriors!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:04:
[...]
Ik kan er zelf nog niet veel over zeggen, maar als ik zo lees moet je het nu anders gaan aanpakken. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de focus nu veel minder op HOT's ligt, het was toch hetgene wat druid healing apart maakte. De raid wat bufferen tegen inkomende damage.
De spells die je nu goed zal moeten gebruiken is swiftmend, wat nu toch wel 1 van de beste skills is. Zeker nu met Efflorescence. Waardoor swiftmend niet alleen een instant heal geeft maar ook een AOE HOT rond je target. Het moeilijkste zal dan zijn een goede swiftmend target vinden waar rond veel andere peeps rondhangen.

Dus volgens mij zal het ongeveer zo liggen:
Wild Growth voor meerdere personen te healen, gebruiken wanneer mogelijk. Nog steeds een zeer goede spell.
Nourish gebruiken om mana-efficient te healen.
Rejuv wanneer je nog genoeg mana hebt en je een sterke HOT nodig hebt. is ook nodig om swiftmend mogelijk te maken.
3 lifebloom stacks op tank, en daarna refreshen met een occasioneel nourish.
swiftmend zo vaak mogelijk, en bij voorkeur op iemand waar veel volk dichtbij staat om Efflorescence zo goed mogelijk te benutten. Zeer sterk nu volgens mij.

En natuurlijk tree of life form niet vergeten:
- wild growth + 2 target.
- regrowth instant cast, maakt op zich niet veel uit, maar je kan nu wel rondlopen terwijl je regrowth cast.
- lifebloom op meerdere personen

En in case of emergency proberen te denken aan Tranquility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Grompie schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:35:
Er zijn heel wat mensen die healers gaan kicken uit hc's omdat ze zogezegd niet goed genoeg zijn... Moest alle dps nu eens leren uit alle onnodige dmg te blijven die ze krijgen zouden healers helemaal niet oom geraken! De dmg op tanks is zeker niet hoog in hc's en daardoor kan een healer het makkelijk redden door enkel de tank te healen, maar jah als dps onnodige dmg opneemt dan sta je natuurlijk even ver en forceer je de healers. Merk trouwens ook dat 1-2 cc meestal niet genoeg is in hc. (Fail you dk's en dps warriors!)
Ik heb sowieso het liefst alleen ranged DPS in instances. Erg veel trash en bosses doen 360 cleaves e.d., en je merkt het enorm in je manaconsumptie als je veel melee hebt. Komt bij dat melee classes vaak graag voor mobs gaan staan en dat wordt nu ook 'afgestraft'. Helaas afgestraft in de zin dat ik meer moet healen en OOM ben na een trash pack.

Guild runs zijn prima, maar randoms zijn wat dat betreft een pain in the neck. Gisteravond trouwens nog met 3 andere guildies een random gedaan, kregen we Grim Batol. Een level 84 paladin tank met 60k health (ik heb 108k als healer op 85), riiight. Nadat 'ie het vertikte mobs te marken (we hadden 2 druids dus 2 keer dragon CC) en een paar keer doodging kregen we een DK, wel een goeie gelukkig, prettige run verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Dyoma schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:31:
Zijn er hier ook mensen met een rogue als main? of iedergeval een high lvl?
Zit er enorm over te twijfelen om er een aan te maken. Vraag me af wat rogue's op hoog lvl te doen hebben aangezien er niet heel veel vraag naar is voor Dungeons?

Of is het als rogue bijna standaard dat je de BG's in duikt ?
Hier een rogue op lvl. 85
Ik speel er voornamelijk PVE mee, en wat valt er over te zeggen. Ik merk dat ik qua damage aardig mee kan komen. De rogue heeft zeker een paar handige interrupts. En in de nieuwe dungeons merk ik dat je Sap wat vaker gebruikt dan eerst om sommige healer mobs buitenspel te zetten.

Een rogue in PVE is zeker te doen, maar het is af en toe hard werken. AoE damage is voor mij b.v. een no-go. Daar ga ik zo aan onderdoor, dus goed blijven opletten.

[ Voor 30% gewijzigd door Draven op 13-12-2010 11:43 ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er weer wat fixes zijn doorgevoerd. Ik moest net een kleine update binnenhalen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
4bit schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:39:
Ik kan er zelf nog niet veel over zeggen, maar als ik zo lees moet je het nu anders gaan aanpakken. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de focus nu veel minder op HOT's ligt, het was toch hetgene wat druid healing apart maakte. De raid wat bufferen tegen inkomende damage.
De spells die je nu goed zal moeten gebruiken is swiftmend, wat nu toch wel 1 van de beste skills is. Zeker nu met Efflorescence. Waardoor swiftmend niet alleen een instant heal geeft maar ook een AOE HOT rond je target. Het moeilijkste zal dan zijn een goede swiftmend target vinden waar rond veel andere peeps rondhangen.
Ja, swiftmend gebruik ik veel, heb ook de glyph. Vooral veel op tank healing en op 'oh shit' momenten, maar je zit wel met een 15s cooldown. En heb je wel eens gezien hoeveel Eff per persoon healt? 3k ofzo, het is echt niks.
Dus volgens mij zal het ongeveer zo liggen:
Wild Growth voor meerdere personen te healen, gebruiken wanneer mogelijk. Nog steeds een zeer goede spell.
Health voor 10k PP. AoE stomps e.d. doen regelmatig zo'n 50k damage. 10 sec CD.
Nourish gebruiken om mana-efficient te healen.
5-7k health op een tank met 120k, yippee!
Rejuv wanneer je nog genoeg mana hebt en je een sterke HOT nodig hebt. is ook nodig om swiftmend mogelijk te maken.
3 lifebloom stacks op tank, en daarna refreshen met een occasioneel nourish.
swiftmend zo vaak mogelijk, en bij voorkeur op iemand waar veel volk dichtbij staat om Efflorescence zo goed mogelijk te benutten. Zeer sterk nu volgens mij.
HT refreshed LB ook, en doet tenminste zelf ook nog wat. Als je gewoon alleen LB wil refreshen zonder dat de tank verder healing nodig heeft kun je beter LB casten. Minder mana en instant.
En natuurlijk tree of life form niet vergeten:
- wild growth + 2 target.
- regrowth instant cast, maakt op zich niet veel uit, maar je kan nu wel rondlopen terwijl je regrowth cast.
- lifebloom op meerdere personen

En in case of emergency proberen te denken aan Tranquility.
Je hoeft me niet uit te leggen hoe ik zou moeten healen hoor. Heb door heel Cata heen tot dusver geheald. Ik kom ook nu pas met m'n conclusie wat betreft deze changes, en die zijn gewoon gebaseerd op m'n ervaringen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw nog ff een kleine pro tip voor alle healing priest hier.

Als er mobs bij zijn in heroics die healen.. Mind controllen die handel en vrolijk met die mob gaan healen , Scheelt weer mana en had er gisteren een in vortex pinacle die voor 100k healde per 2 sec cast :D
Wat nou healing nerfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:46:

Als er mobs bij zijn in heroics die healen.. Mind controllen die handel en vrolijk met die mob gaan healen , Scheelt weer mana en had er gisteren een in vortex pinacle die voor 100k healde per 2 sec cast :D
Wat nou healing nerfs.
Heh, cool :) MC is sowieso een fantastische CC op humanoids. Gister in Tol'vir HC gebruikte we het ook constant. Die groene beesten (ramakhan ofzo) die poison damage doen, doen reteveel DPS op hun matties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Heh heerlijk weer die discussies over dungeons, iets wat in WotLK erg ontbrak omdat het zo f*cking simpel was allemaal. Kan helaas nog niet meepraten over healing, maar tanken vind ik zelf uitdagend genoeg maar niet te moeilijk. Het is goed te doen, alleen moet DPS soms ook mee leren werken; niet prenuken of meteen all in gaan. Meestal blijven de mobs prima aan me kleven. Daarnaast vind ik het beter dat je nu ook echt op je defensive cooldowns moet letten; je hebt ze nu gewoon nodig. Ook moet je veel meer op je omgeving letten om schade te vermijden (denk 3e boss Stonecore, Flayers in Stonecore, 3e boss SFK).

DPS zou dat ook veel meer moeten, maar falen vaak gewoon keihard. DPS is nog steeds een makkie vergeleken met de andere rollen, maar er zijn wel mensen die het beter doen dan anderen. Er zijn nu bijvoorbeeld ook meer target switches per gevecht en dan merk je dat de WotLK crowd gewoon te simpel is en op hetzelfde target blijft. Ook zijn er verdomde weinig spelers die nog aan CC denken na een pull, terwijl het ophouden van CC de sleutel kan zijn bij sommige gevechten. Zelfde met interupts; vaak sta je als tank alsnog de interupts af te handelen, terwijl er 2-3 DPSers zijn die het ook kunnen doen...

Denk dat het gewoon een kwestie van tijd is tot ook de suffertjes snappen dat hun klasse meer is dan alleen 1,2,3,4 op repeat. Ik hoop wel dat Blizzard het zo laat en wacht tot men dat doorheeft in plaats van alles weer terug te brengen naar zergniveau.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 13-12-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Healen wordt met iedere upgrade ook nu al een stukje makkelijker, vooral je mana pool groeit snel. Mijn holydin begon rond de 64k aan heroics, zit nu rond de 75k unbuffed. De regen is bij paladins nu in het spel denk ik net wat sterker dan bij priests/shamans/druids. Vanaf het begin was het redelijk bij te houden, nu met wat upgrades zijn de grootste problemen er al van af. (blauwe 333+ set met uitzondering van twee WotLK trinkets en een relic, hoog op de prio list gezien een komende raid dit weekend) Ik ga er vanuit dat ook de andere healing classes het met iedere drop beter te managen wordt. Denk dat als je nu een tiplijst zou moeten bouwen je het volgende zou kunnen doen, even de daadwerkelijke healkeuze en het mana regen ability gebruik negerend:

1) Triage: probeer niet iedere healthpool zo snel mogelijk vol te krijgen. Damage is redelijk volspelbaar, prioritiseer dus je heals op de juiste personen. (vaak de tank) Met de huidige healthpools bij de hele groep van minimaal 100k kan een speler best een tijdje op 50% health rondhobbelen terwijl jij iets belangrijkers aanpakt.

2) Je moet niet bang zijn cooldowns te gebruiken. (ook bv lay on hands of je gaurdian als pally) Heroics duren lang genoeg om ze bij bijna iedere baas beschikbaar te hebben.

3) Voorkom inkomende schade. Crowd Control is koning bij het huidige gearniveau. Spreek duidelijk af wie wat doet. Mark targets: killorder en CC. Als niemand het voortouw neemt, moet je dat zelf maar doen. Er zijn ook zat bazen met adds die te CC'en zijn! Holydins: hammer een secondary add die niet voor een ander als CC target geldt. Pak voor nu Judgement of the Just op in je build, handig als je geen paladin tank hebt. Disc/holy priests: shackle undead helpt, beperkt. Glyph je fear zodat mobs niet wegrennen. Druids: sleep op dragonkin, roots. Resto shamans: kan even niets bedenken.

4) You can not heal stupid. Als je boss tactics kent, noem altijd vooraf even de mogelijke voidzones etc en de basis verloop van de bossfight. Boeien dat "iedereen weet wat hij moet doen". Als de groep teveel damage pakt is het vaak een verloren gevecht. Voidies zijn over het algemeen oneshots.

5) vul aan :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
ye-roon schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:09:
[...]

De tijd zal leren hoe lang dit gaat duren. Ik ben bang dat als genoeg kiddies gaan klagen over dat het moeilijk is, geen purples van Justice Points (ik hoor nu al geluiden van: hoe moet ik dan gear krijgen? Rep farmen bij facties, zoals het hoort!). Geen aoe dungeons meer. Blizz hou het zo! Maja, kans is groot dat ze wel dingen gaan nerfen zodra ze subscribers gaan missen omdat het te moeilijk is.
Dat het allemaal moeilijker wordt is geen probleem, maar ik hoop wel dat het voor casual gamers nog een beetje speelbaar blijft. De hoeveelheid pubers is me al veel te groot, en als ze het voor mensen met een full-time baan onmogelijk gaan maken om te spelen blijft er helemaal geen volwassene meer over. Niet iedereen heeft tijd voor raids die uren duren.

Rep farmen is trouwens prima, dat hoeft geen uren aaneengesloten speeltijd te kosten, maar kun je desnoods ook een uurtje per dag doen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door vbmot op 13-12-2010 12:05 ]

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Wanneer gebruik je tegenwoordig nog veel AoE als dps?
Vortex pinacle :-). bij die irritante bosjes pew pew glim wolkjes. Ziet er cool uit, maar doet aardig wat pijn.

Ik merk inderdaad dat de healers het wat moeilijker hebben. Met m'n shaman al een aantal maal even bij moeten springen met healen op de andere dps als die onnodig te veel damage pakte. Ik vind het leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
twiFight schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:15:
[...]

Ten eerste bedankt voor je informatieve post.

Het tactische healen bevalt me prima en gaat me ook wel goed af. Ik heb net Healing Rain beschikbaar en hoop dat dat wat helpt bij group damage, alhoewel ik niet onder de indruk was van de healing points, maar ik loop dan ook nog voornamelijk in greens rond en kan nog niet zo veel met gems etc. De tank healen gaat me op zich prima af, alleen maak ik me zorgen, omdat ik nu al 6-7 van mijn grootste heals nodig heb om een tank weer vol te krijgen, hoe moet dat wel niet gaan in de heroics dan? Sowieso merkte ik een groot verschil voordat CT uitkwam met de priest. Toegegeven, ik was net lvl80 gegeared (vnl. blues), maar een epic geared priest haalde met flash heals met normale heals (geen crits dus) al meer dan ik met mijn grootste heals aan crits had. Hopelijk trekken mijn heals dus nog wat bij met betere gear. Ik twijfel overigens of haste of sp hier het beste remedie tegen is.

Mijn heal strategie is aardig hetzelfde als jij. Healing Surge gebruik ik inderdaad erg weinig, meestal alleen als iemand door een DOT/AOE dmg (cough, i mean you dpsers) bijna dood is. Voor de grote dmg gebruik ik toch greater healing wave en voor de kleine zit er niet zoveel haast achter en gebruik ik de normale healing wave, die gunstig is voor de mana.
Het kan wellicht geen kwaad om heals te vergelijken met andere classes. In principe zouden de drie basis categorieën spells overeen moeten komen qua sterkte (dwz slow great heal, slow small heal, fast medium heal).

Als disc zitten die drie spells (qua crits) bij mij op ongeveer:
Greater Heal: 35k
Heal: 10-12k
Flash Heal: 25k

Wat ik vooral probeer te doen is: Shield, PoM en renew op tank (vandaar dat ik soms aggro pak bij pullen, sorry kleefei het is gewoon het fijnste om even de eerste klappen op te vangen ^^, maar ik fade wel even snel als 't nodig is!). Over het algemeen laten de pulls het toe om dan even rustig te beginnen met heal spammen op de tank, wat gelukkig ook per 'hit' de 'cooldown' op m'n shield met 4 seconden laat afnemen. Als de damage groter wordt (kleine spike) dan een greater heal erop. Als er een forse spike komt dan gebruik ik mn flash heal (met Inner Focus, 100% mana reduction en +25% crit) en een penance, om dan weer te toppen met greater heal (o.a. om de cooldown op inner focus weg te werken :+).

DPS die (veel) damage pakken krijgen over 't algemeen alleen een renew of heal. In gevallen waar ik nog een (kleine) hit verwacht soms ook een shield, maar mijn beleid is over 't algemeen dat 'we' domme dingen doen als DPS zoveel damage krijgt dat er 100k HP af gaat in 1 fight (ook ga je 2x oom als je dat voor 5 targets zou moeten healen btw).

Dan verder ook natuurlijk PoM, shields en renew refreshen en, als er een beetje CC en hersens gebruikt worden heb je 't eigenlijk relaxter qua healen dan in WotLK, waar je gewoon een healspambot was :+

Ik vind trouwens dat healing trinket uit Grim Batol wel fijn om te hebben (Corrupted Egg Shell dacht ik). Gewoon op jezelf casten en lekker MP5 incasseren en aan 't einde een bonus van 5+k mana 8). Dat schild is overigens vrij nutteloos met 5.7k damage absorbed, het op de tank gooien heeft maar érg weinig effect. Liefst geen hits erop dus, want dan krijg je alleen maar 5.7k mana. Als je overigens heel snel die 5k+ mana nodig hebt kun je het misschien wel het beste op de tank doen, da's bijna instant mana return :+. Trinket looting is wel bugged, heb 'm gelukkig van een vriendelijke hunter gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
vbmot schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:56:
Dat het allemaal moeilijker wordt is geen probleem, maar ik hoop wel dat het voor casual gamers nog een beetje speelbaar blijft. De hoeveelheid pubers is me al veel te groot, en als ze het voor mensen met een full-time baan onmogelijk gaan maken om te spelen blijft er helemaal geen volwassene meer over. Niet iedereen heeft tijd voor raids die uren duren.
Het probleem is vind ik vooral het LFD systeem. Daar was ik eerder erg blij mee. Guild waar ik in zit is erg gezellig maar er is geen erg sterke focus op PvE, mensen maxxen hun characters daar ook niet voor enzo. In Wrath heb ik de meeste heroics dus in randoms gedaan, en dat ging in het LFD systeem echt super. Maar het niveau van normals is nu al te hoog voor veel randoms, laat staan heroics. Ik vind het jammer dat Blizzard niet wat quests heeft gemaakt waar je geforceerd werd om niet gewoon dom te DPSen, want dat gebeurt nu nog steeds dus alle verantwoordelijkheid rust weer op de healer en de tank. Niet dat DPS perse een stelletje mouthbreathers is natuurlijk, maar er is wel een erg groot percentage dat nog speelt als in Wrath en gewoon zogauw ze kunnen voor heroics signen en dan niet verder komen dan 4k DPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:46:

Wat nou healing nerfs.
Had gister een tank die (heel fijn en netjes overigens!) een addon had die aan de andere spelers 'vroeg' (met mark erbij in party chat) om mobs met die en die mark te CCen. Dan krijg je dus per mark "spelernaam can you please Sheep [icon]?" per speler aan het begin van de dungeon.

Stond er ook bij of ik als disc even een bepaalde mark wilde MCen en een andere wilde shackelen. Nu vond ik alles leuk en aardig, maar ik ga geen MC doen op 't moment dat ik aan t healen ben, dat vind ik toch net iets té vragen om problemen.. Gelukkig begreep de tank dat ook wel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:03:
[...]

Het probleem is vind ik vooral het LFD systeem. Daar was ik eerder erg blij mee. Guild waar ik in zit is erg gezellig maar er is geen erg sterke focus op PvE, mensen maxxen hun characters daar ook niet voor enzo. In Wrath heb ik de meeste heroics dus in randoms gedaan, en dat ging in het LFD systeem echt super. Maar het niveau van normals is nu al te hoog voor veel randoms, laat staan heroics. Ik vind het jammer dat Blizzard niet wat quests heeft gemaakt waar je geforceerd werd om niet gewoon dom te DPSen, want dat gebeurt nu nog steeds dus alle verantwoordelijkheid rust weer op de healer en de tank. Niet dat DPS perse een stelletje mouthbreathers is natuurlijk, maar er is wel een erg groot percentage dat nog speelt als in Wrath en gewoon zogauw ze kunnen voor heroics signen en dan niet verder komen dan 4k DPS.
Ik was in WotLK ook wel een beetje afhankelijk van pug's. In m'n guild zijn heel veel niveauverschillen waardoor je er meestal toch "alleen" voor staat.

Mensen zullen nu nog vooral aan het wennen zijn, dus hopelijk gaat dat snel beter. Ik ben ook nog niet zo lang aan het spelen (liep nog niet eens in full T10) dus voor mij zal het ook wel even duren. In Mt. Hyjal heb ik wel een paar quests gedaan (waaronder de eind quest) waarbij een boss voor je tankt en je zelf moet DPSen. Hierbij werd ook regelmatig aoe damage gedaan, die je uiteraard moest ontwijken. Toch een soort voorbereidingen zou ik zo denken.

[ Voor 5% gewijzigd door vbmot op 13-12-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Tijd geleden weer ^^

Maar ja, mijn take op healing als disc priest.

CC = goed betekend een trash pack eindigen met 50% mana bar dus minder downtime door minder mana cakes te eten. Zelfs op normal omdat sommige trash packs toch zeker wel brute damage doen op 130k HP tanks. In halls of origination normal bijvoorbeeld, zijn de eerste packs alles behalve vriendelijk en delen flinke klappen uit.

Welke Tanks zijn het makkelijkste om te healen atm ?

DK's tja dat had ik nooit gedacht, in WotLK in de normal dungeon periode waren DK echt "shit". Maar nu imba, nadeel is dat 75% van deze DK tanks nog geen Cataclysm mind set hebben. Pullen waneer ik aan het drinken ben. Dan hebben ze gelukkig wel erg goede CD's en self healing dus overleven doen ze het wel. Betekend alleen dat ik FLash heals moet gebruiken aan het begin en dat met +5k mana per cast is het niet leuk. Ze blijven nog steeds een beetje de Huntards van de tanks classes.

Pally tanks, squishy tanks. Krijgen gewoon meer damage te verwerken dan andere.

Warriors, redelijke tanks.

Bears niet veel gezien, maar die gene die ik had was net zoals DK's, redelijk makkelijk te healen.

Als healer zijnde is het runnen van dungeons vermoeiender dan normaal, 1 moment van concentratie verlies is een dooie tank. Met WotLK nog vers in geheugen bij de pug tanks is dat meteen een reden om te schreeuwen, Heals plz ? waarop ik antwoord: U tried healing this and btw its no shame to use tank CDs on trash.

Normals boss heb ik mijn mana gebruik nu wel goed onder controle, einde van de fight heb ik vaak nog 10% mana over (dit met fiend gebruik, hymm of hope niet nodig). Gister in HC's is het als priest zijnde (wij hebben toch al 1 van de slechtste mana regeneration skills) echt wel lastig. Het was mijn 1ste HC gelukkig wel met 4 ander guildy's, tot mijn verbazing was het meteen Grim Batol >.<

Boss 1 4 wipes daarna de juiste tactic gevonden, was OOM op 8% van de boss health, gelukkig heb ik dan vaak net op tijd genoeg mana voor een shield en een PoM/Renew.

OOM op een Boss met Innervate + Hymm of Hope/Fiend combinatie en Power infusion.
De Tank ging wel dood op 2.5% Health gelukkig staat deze boss still en doet niets wanneer hij naar iemand charge. Dat was ons geluk.

Boss 2 zelfde verhaal ff leren, maar eenmaal de tactics goed en klaar.

Boss 3 2 tries daarna gestopt vanwegen tijd gebrek.

En nog even voor de DPSer's, Leer te bewegen op bosses en sommige trashpacks en vooral leer CC ook in boss fights (disarm niet te vergeten), sta niet still in bad stuff. Sta niet voor een boss en vooral stack niet op elkaar (tenzij mechanics dit verlangt) Charge is bad u know :)

Zolang DPS dit doet is het voor de healer ook makkelijker, want ik laat DPS gewoon dood gaan als ze niet bewegen. Mijn mana is belangrijk en heb het al lastig, op boss fights laat ik de DPS op 75% health rond huppelen, als je net als op WotLK iedereen op 100% wil laten houden dan kost dat je teveel mana en resultaat is een Wipe.

Ook DPS hebben CD's tegen damage, USE IT !

Trash packs en DPS op 75% is alleen minder handig, volgens mij doet 90% van alle trash packs AoE damage.

Iig vind ik Cata tot nu toe heel prettig, healing heeft wel een harde klap gekregen, van de 4 heal classes hebben druids het makkelijker en pally's zijn een goede 2de, priest komt er bekaaid af. Meeste priest vrienden die ik heb zijn al naar shadow gegaan en healen alleen uit noodzaak.

1 oud guildy (disc priest) die LK25HM healed (en gedownd heeft) geeft al aan dat hij oomed op 50% van de HC boss en dan zijn mana CD moet gebruiken en maar hopen dat hij het overleeft. Sommige fights zijn moeilijker te healen dan meeste ICC25HM's. Hij is iig blij dat hij "gepromoveerd" zoals hij het nu zegt naar Shadow DPS voor raiding omdat healing als priest een te harde klap heeft gehad. Maar dat maakt het wel weer leuk als priest healer imo, maakt ons alleen maar beter.

Vanavond maar weer eens een HC healen, doe HC's voor nu alleen nog maar met Guildy tank en als het kan minimaal 1 dps anders is het normals. Evaring met pugs is dat er nog te veel WotLK Kiddies als tank denken dat healers het zonder drinken wel kunnen.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ja heroics zijn nu nog zeer moeilijk, alle geluk. Zou het veel onnozeler vinden dat mensen er nu al zouden doorheen walsen. Dan zouden mensen nu aan het zagen zijn dat het te gemakkelijk is en dat ze alle content al hebben gezien. Geef het wat geduld, wat beter gear en het wordt meteen een pak eenvoudiger.
Ik zou zeggen, geniet er nog van nu het nog een uitdaging is. Binnenkort zijn al die heroics weer een dagelijkse grind die vrij pointless zijn en gewoon tijd in beslag nemen, maar je hebt de gear nodig.

LFD blijft toch wel een zegen tijdens het levellen. Al die dungeons die je anders nooit meer zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik zit een beetje vast in Icecrown, zit nu op 98/140 quests, en kan er helemaal geen meer vinden, iemand een idee? heb nog wel de botten die je aan de witch mag geven maar die wil ze nog niet hebben omdat mijn rep er niet hoog genoeg voor is.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de communicatie nu ook wel als een manko bij de dungeons. tuurlijk je hebt vent, skype, ts en god weet wat nog meer. maar als ze nu gewoon een simpel voice chat middel maken met de party waar je op dat moment in zit, dan zal dat echt heel erg helpen bij randoms.

Als tank is het voor mij ook vrijwel onmogelijk om tijdens het spelen een paar van die 12 jarigen te instrueren via typen. Aangezien dit wel zeker een must is, zie ik hier echt kansen voor blizzard om iets zinvols toe te voegen ipv een nerf zodat communicatie eigenlijk overbodig is omdat het toch alleen maar button bashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Een gros tanks in Catac. zijn echt min of meer de drama van het spel aan het worden.
Afgelopen weekend pak-em-beet ongeveer 8 normals gedaan. Van deze 8 maarliefst 7x een tank gehad die eigenlijk gewoon flink met een LART gemept morgen worden. Wat een poster hiervoor al aangaf, niet wachten tot de healer vol mana is maar gewoon direct in een trashpack chargen, liefst met zoveel AoE als mogelijk, CC's breken en zoveel mogelijk "FAST RUN PLZ!!1!1" uitkramen.
Echt zowat iedere keer als ik een (healing) caster uit de pack getrokken heb, met enige moeite heb kunnen freezen (hunter trap) zie ik de tank in kwestie zefs nog naar het ijsblok lopen om daar weer een dikke AoE te stampen zodat de caster vooral mee moet doen.
Tja, healer is dan vervolgens helemaal leeg, moet gaan drinken en nog voordat ze op de helft van de manapool zijn chargen ze alweer in de volgende pack. |:(
En tja, laat ze maar eens doodgaan, dan zijn ze pleite en sta je weer 30min in de queue te wachten op de
volgende retard.
En dan heb ik het nog niet eens over de tanks gehad die de ander echt geen seconde de tijd geeft om bijv. wat te skinnen (nieuwe content, nieuwe mats, men wil ze graag kunnen skinnen) of een boel eens niet af te snijden zodat iemand zijn/haar quest kan completen.

Blizz moet hier echt iets aan gaan doen, een grote groep tanks zijn intussen zo verwend dat ze instant queue hebben dat ze gewoon een attitude op nagehouden dat de fun van een leuke instance run er niet beter op maakt.
Mijn hoop: BM spec hunter pets zijn ontzettend veel beter geworden. Je kunt nu specifieke tank pets tamen (ze hebben een tank shield logo in de talentree), plz buff deze tanking pets nog wat meer (aggro, armour etc) en maak het mogelijk voor hunters met zulke pets als tank te queuen.

Een moment van blijdschap afgelopen weekend, Reins of the Drake of the North Wind dropte in Vortex normal en ik rolde met 61 het hoogste _/-\o_
Zeer fraaie draak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:03:
[...]

das ook het nadeel van randoms op dit moment, heb nog geen pug gedaan, alleen met guildies, en tja, tis weer vanouds CC-en. ben iig blij dat ik fear geglyphed heb :P

enige moeilijkere HC die ik tot nog toe heb gedaan was Stonecore eigenlijk, teveel melee is niet leuk met Ozruk, maar sowieso is veel trash melee unfriendly, ben blij dat ik een caster ben op die momenten ;)
maar het geval wil wel dat je minder dps doet nu met betere gear, ik wil mijn oude haste/crit terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:20:
Ik zit een beetje vast in Icecrown, zit nu op 98/140 quests, en kan er helemaal geen meer vinden, iemand een idee? heb nog wel de botten die je aan de witch mag geven maar die wil ze nog niet hebben omdat mijn rep er niet hoog genoeg voor is.
welk lvl ben je? en ben je in dat gebied scholazar geweest? dat is mijn favoriet wat betreft simpele, snelle grind quest.. ben daar van 77 (0%) tot 79 (56%) gegaan.

Icecrown vond ik vaak ook erg zoeken en was op dat punt eigenlijk al kotsziek van die *%^(( quests... heb de laatse 20% van lvl 79 gedaan door alleen lvl 80's te killen links naast scholazar (over de bergen heen)

hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:23:
Als tank is het voor mij ook vrijwel onmogelijk om tijdens het spelen een paar van die 12 jarigen te instrueren via typen. Aangezien dit wel zeker een must is, zie ik hier echt kansen voor blizzard om iets zinvols toe te voegen ipv een nerf zodat communicatie eigenlijk overbodig is omdat het toch alleen maar button bashen is.
Dat is in het algemeen gewoon onbegonnen werk.
Dat is het nadeel van een groepje randoms. Encounter is bezig en dan heb je door dat er toch 1 slungel de encounter toch niet snapt, dus probeer je het snel uit te leggen. Maar dan opeens moet je toch terug iets doen en krijg je dingen zoals:

XXXXXX says: "you have to avoid th234114235" Om dan pas te beseffen dat je nog in de chat zat, en dan snel enter drukken. En proberen nog alles recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
4bit schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:31:
[...]

Dat is in het algemeen gewoon onbegonnen werk.
Dat is het nadeel van een groepje randoms. Encounter is bezig en dan heb je door dat er toch 1 slungel de encounter toch niet snapt, dus probeer je het snel uit te leggen. Maar dan opeens moet je toch terug iets doen en krijg je dingen zoals:

XXXXXX says: "you have to avoid th234114235" Om dan pas te beseffen dat je nog in de chat zat, en dan snel enter drukken. En proberen nog alles recht te trekken.
Ik heb vaker dan ooit sinds cata, dat ik dus idd whispers stuur naar mensen met de tekst 444444444.
4 is dus mijn PW:S :) me muis buttons worden niet geregistreerd in chat ;)

Of ik moet me R(eply) toets maar ergens ander plaatsen ;)

Vaak ook antwoord terug als, bad dps ? lol

[ Voor 3% gewijzigd door Derr_Hans op 13-12-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
" Pally tanks, squishy tanks. Krijgen gewoon meer damage te verwerken dan andere.................. "

net zoals de DK death strike heeft heeft de pala seal of insight en word of glory, whats the problem, ik lig niet zomaar hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
HStyles schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:37:
" Pally tanks, squishy tanks. Krijgen gewoon meer damage te verwerken dan andere.................. "

net zoals de DK death strike heeft heeft de pala seal of insight en word of glory, whats the problem, ik lig niet zomaar hoor.....
Vraag me niet waarom, maar pally tanks hebben gewoon meer healing nodig.
Zal wel veranderen zodra de gear wat beter word, maar pally's zijn tot nu toe nog de meeste lastige tanks om te healen, dit is natuurlijk mijn ervaring weet niet of elke healer did ook vind. iig ik als disc heb moeite met pally's.

DK's hebben Absorbs + de CD's die ze hebben maken DK tanks gewoon erg prettig om te healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51
Madshark schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:25:
Mijn hoop: BM spec hunter pets zijn ontzettend veel beter geworden. Je kunt nu specifieke tank pets tamen (ze hebben een tank shield logo in de talentree), plz buff deze tanking pets nog wat meer (aggro, armour etc) en maak het mogelijk voor hunters met zulke pets als tank te queuen.
Neuh doe maar niet. Ik ben tank en mijn gemiddelde beeld van een hunter is niet veel beter dat ditgene wat je hierboven beschrijft. :> :+

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gisteren ook wat normals gedaan met een pally tank en had heel veel moeite om te healen als Holy pally. Persoonlijk vind ik de gear + spellpower van quest gear op lvl 85 erg mager. Mijn beste heal (divine light) healt voor 19995 en kost 7000 mana. Probeer maar eens een tank vol te healen met 19995 per 2,3 seconden, terwijl deze meer dan 20k klappen krijgt.

Je merkt dat je dan erg afhankelijk bent van de DPS in de groep, als die laag is (was gemiddeld 4k gisteren) dan wordt het een lastig verhaal in bijvoorbeeld Tol Barad. En de healer krijgt natuurlijk de schuld :P

Hoeveel RAM gebruikt Cata bij jullie eigenlijk? De systeemeisen waren min. 1 GB Ram, ondertussen gebruikt Cata bij mij 950mb (questhelper, recount, omen) en heb ik dus mijn Ram van 2 naar 3 GB moeten uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja tankende hunter pets... moet niet gekker worden. Ik ben wel benieuwd hoe je dat in PVP gaat balancen als een pet in feite een tweede speler moet worden.

Daarnaast vind ik dat DPS niet teveel moet zeuren over lange queue's. De reden dat de queue's zo lang zijn ligt toch echt aan de DPS en niet aan het spel, de LFD of Blizzard. Als tank ervaar ik meer conflict met de gemiddelde LFDer dan met alle mobs en bosses in een dungeon.

De meeste 'oh shit' momenten ontstaan door mensen op het verkeerde target, mensen die geen schade vermijden en de healer drainen, belachelijk lage DPS, geen CC en interupts gebruiken, etc. Daarnaast zal een DPS ook nooit eens aanbieden de tactics en marks te doen; ze komen alleen om te 'consumeren'. Dan is er tot slot nog de enorme bak stront die tanks over zich heenkrijgen als ze niet snel genoeg gaan, niet genoeg HP hebben, niet taunten, niet alle mobs killen, wel alle mobs killen, etc.

Kortom: wil je een kortere queue? Maak het een tank dan eens wat makkelijker en wees wat vaker beleefd en behulpzaam :) Je zal zien dat de pool van tanks dan vanzelf gaat groeien en beginners misschien ook weer durven.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 13-12-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]XeNeRgY schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:52

Hoeveel RAM gebruikt Cata bij jullie eigenlijk? De systeemeisen waren min. 1 GB Ram, ondertussen gebruikt Cata bij mij 950mb (questhelper, recount, omen) en heb ik dus mijn Ram van 2 naar 3 GB moeten uitbreiden.
wtf.. denk dat jij je addons eens opnieuw mag gaan instaleren.
Ik zit op 8 in combat. Met tukui , Skada , Atlasloot & dxe.

Maar over het hele healing verhaal , zolang er maar wat cc is en je mensen bij hebt die niet helemaal achterlijk zijn goed te doen. Zelfs zonder cc zijn heroics nog te doen.

Maar heeft er verder nog niemand een raid gedaan ? En zo ja wat zijn de bevindingen daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Derr_Hans schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:41:
[...]

Vraag me niet waarom, maar pally tanks hebben gewoon meer healing nodig.
Zal wel veranderen zodra de gear wat beter word, maar pally's zijn tot nu toe nog de meeste lastige tanks om te healen, dit is natuurlijk mijn ervaring weet niet of elke healer did ook vind. iig ik als disc heb moeite met pally's.

DK's hebben Absorbs + de CD's die ze hebben maken DK tanks gewoon erg prettig om te healen.
Ik heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen met ook maar een enkele tankclass. Met de nadruk op class, want met tanks (spelers) in het algemeen voldoende problemen :+. Gisteren één die binnenkwam en zei "fast run PLZZZZ". Dan beginnen bij mij al alarmbellen te rinkelen :o. Gelukkig even gewacht met daar over zeiken en even afwachten wat ie deed, en 't viel allemaal wel mee en t ging inderdaad vrij vlot :+.

Ik heb overigens nog maar één beer gehealed in cata, en dat was ook maar 15 minuten voor ie een dikke DC aan zn broek kreeg. Dat leek allemaal wel fijn te gaan, maar met de pala die in z'n plaats kwam had ik ook geen enkel probleem. M.i. is 't vooral per persoon verschillend hoe ze te healen zijn. Welke, en of men CC toepast etc. Met een beetje goede CC eindig je als healer soms met tegen de 90% mana aan een trashpack. Op zo'n manier kun je een aantal packs snel achter elkaar pullen, en dat scheelt in de doorlooptijd van een dungeon wel een hoop. Itt wat veel mensen denken overigens, die denken dat je met een trashpack neer AOE-en en dan iedere keer drinken tijd wint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RZor schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:20:
Heb je ook die midget al gedaan op de bergheuvel links in Icecrown? Ik heb hem tijdje terug helemaal gehaald, best bizar dat er soms een complete chain wordt gestart vanuit 1 NPC die je toevallig niet kan vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:56:
[...]

wtf.. denk dat jij je addons eens opnieuw mag gaan instaleren.
Ik zit op 8 in combat. Met tukui , Skada , Atlasloot & dxe.
Addons gebruiken 15 mb volgens WoW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
garagaholic schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:58:
[...]

Als disc zitten die drie spells (qua crits) bij mij op ongeveer:
Greater Heal: 35k
Heal: 10-12k
Flash Heal: 25k
De waardes die jij noem voelen groter aan dan voor mijn druid, maar ik ben dan ook pas 84.
Zal het dan ook straks even beter bekijken wat ze precies doen,

wat ik merk is dat tanks nu zo rond de 100 k health zitten minimaal. En dat ze heel soms ze een nosedive maken van 70% in 3/5 seconden tijd. En dan is het heel moelijk om ze weer omhoog te krijgen. Het is minder erg als ik aan het precasten ben op de tank, maar als het net gebeurt als ik iemand anders omhoog probeer te krijgen dan voelt het allemaal heel random aan. Regrowth crit niet, healing touch zit je op te hopen op een crit. en gebeurt dat allemaal niet dan ben je gewoon zo 10 seconden bezig om. in die tijd kan je bijna niet anders als de dps niet healen. en eerst je tank full te krijgen.
In grim batol in 2 runs al 3 keer mee gemaakt dat men tank met 3 blooms loopt en rejuf + af en toe een nourish, en dan naar 30% health knalt en ik met pijn en moeite me tank naar full health probeer te krijgen en terwijl ik dan alle cd gebruik + ht en dan nog gaat de tank dood

weet niet goed hoe healing in wotlk was heb alleen de laatste 2 weken meegemaakt. vindt het op dit moment iets moelijker dan vanilla en hc op 70, voor mijn gevoel dan in ieder geval

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
over algemeen lijkt me shaman de beste heal class op moment

aangezien ik ze nooit oom zie gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er onder de Holy Pallies die we hier op GOT rijk zijn al ervaringen op lvl 85 PvP met een Shockadin Build?
heb er al een hoop over gelezen en het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren! alle tools zijn er nu nog de eerste battlereports van Shockadins :) lijkt me vooral in het begin zeer interesant aangezien mensen die je targetten denken met een Healer te maken te hebben en vervolgens van een koude kermis thuis zullen komen...max haste en crit op je gear creeeren want hit (de benodigde 5% cap voor pvp) krijg je als het goed is al via intellect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Akaendra schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:28:
[...]

das ook het nadeel van randoms op dit moment, heb nog geen pug gedaan, alleen met guildies, en tja, tis weer vanouds CC-en. ben iig blij dat ik fear geglyphed heb :P

enige moeilijkere HC die ik tot nog toe heb gedaan was Stonecore eigenlijk, teveel melee is niet leuk met Ozruk, maar sowieso is veel trash melee unfriendly, ben blij dat ik een caster ben op die momenten ;)
maar het geval wil wel dat je minder dps doet nu met betere gear, ik wil mijn oude haste/crit terug :P
Ik ben het wel eens met het puntjes gedeelte uit de quote over het LFD systeem. In wotlk was ik daar super blij mee. Maar zoals het nu gaat kom je nog teveel met retards in de groep. Zeg je tegen de hunter launch ff een ice trap naar 1 van die mobs zodat ie ff niks doet. Dat hij dat, maar metteen daar een multishot op de mob er naast ^^. Mages die niet eens weten dat ze een poly spell hebben volgens mij.

Maar ik ben dus zo'n tank die na elk gevecht het mana niveau van de healer checked in me grp window. En ik deed gisteren op lvl 84 een random stonecore. Had een druid healer (ik ben zelf bear tank) maar damn die gozer was goed met ze mana management. Zelfs nadat de retard elemental shaman z'n knockback thunder thingy gebruikt en nog een groep + ogre pulled. En daarna NOG een keer een knockback in een volgende grp. Zelfs daarna had hij nog 30% mana, plus hij hield de groep helemaal up. Geweldige gozer. Wist ook z'n tree form op de goede momenten te gebruiken. Het is dankzij hem dat ik bleef leven en kon zorgen dat ik de klappen kreeg. Heb em dan ook maar /w gedaan met nice fucking healing man.

Vooralsnog is zijn de grootste retards die ik tegen gekomen ben DPS. En vooral huntards en warlocks. Maar dit zal vooral toeval zijn omdat ik nog bij 0 DeathKinghts terecht gekomen ben ^^

Het word nu vooral wachten tot een vriend van me z'n priest op 85 heeft. En dan tijd om m'n mage te levelen terwijl me neef zijn tank levelt. Zo kunnen we roles switchen en dan met ze 4-en groepen. Dan hebben we ook nog eens een guild groep. En wij lekker met ze allen spelen. Nu al zin in :)
HStyles schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:02:
over algemeen lijkt me shaman de beste heal class op moment

aangezien ik ze nooit oom zie gaan :S
wrong, shamans gaan over het algemeen het snelst oom atm. Van wat ik hoor in me guild van easiest to heal with naar hardest: Paladin, Druid, Priest, Shaman. Waarbij de laatste 2 vooral mana issues hebben. En uit mijn ervaringen met 5mans moet ik het vaakst wachten omdat de shaman geen mana heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ye-roon op 13-12-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:30:
[...]

welk lvl ben je? en ben je in dat gebied scholazar geweest? dat is mijn favoriet wat betreft simpele, snelle grind quest.. ben daar van 77 (0%) tot 79 (56%) gegaan.

Icecrown vond ik vaak ook erg zoeken en was op dat punt eigenlijk al kotsziek van die *%^(( quests... heb de laatse 20% van lvl 79 gedaan door alleen lvl 80's te killen links naast scholazar (over de bergen heen)

hopelijk heb je hier wat aan.
Ben ik al geweest, dit is de laatste area die ik moet in Northrend, ik wil t dus wel afhebben...
Ben al lvl81 ook, dus das t probleem niet.
@SynergyX: ja die heb ik ook al, was ff zoeken maar wel gevonden, iets van 20 q's van hun gekregen, mis er dus nu nog ongeveer 40...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RZor schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:06:
Ben ik al geweest, dit is de laatste area die ik moet in Northrend, ik wil t dus wel afhebben...
Ben al lvl81 ook, dus das t probleem niet.
@SynergyX: ja die heb ik ook al, was ff zoeken maar wel gevonden, iets van 20 q's van hun gekregen, mis er dus nu nog ongeveer 40...
Neem aan dus ook alles van die Ebon Blade daar gedaan? Als je daar alles hebt vrijgespeeld, komen er wat nieuwe quests.

Ik heb later Carbonite geinstalleerd, import functie werkt absoluut niet optimaal, maar geeft alle NPC's op de map aan die quests geven, toen ben ik ze maar 1 voor 1 gaan langs vliegen. 40 is nog best een berg, daar moet wel nog een chain tussen zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Afgelopen week lekker alle heroics gedaan met een redelijk vast groepje van guildies die snel op 85 zaten. Eerst random heroics omdat het toch niet uitmaakte, maar na een tijdje maar de laatste paar ontbrekende heroics gekozen voor de Cataclysm Dungeon Hero en Cataclysm Dungeon Hero Guiid Edition achievements.

Onze healer, een holy paladin, maakte wel de meeste leer-momenten mee toen hij merkte dat als je niet meer probeert om iedereen op 100% HP te houden, healen een stuk makkelijker en mana-vriendelijker wordt. Er zijn weinig abilities van trash/bosses die hoge burst damage doet als je er goed mee omgaat, dus het is niet nodig om constant je hoogste HPS spells te spammen en je kunt gerust een DPSer op 50% HP laten zitten voor een tijdje om te focussen op de tank met efficientere spells.

Binnen de guild af en toe wat gemopper omdat we een tijdje 1 tank (ik), 2 healers en veel DPSers op L85 hadden. En dat betekent dus dat mensen moeten puggen, zeker gezien ik ook nog wel tijd wou stoppen in m'n professions. Gelukkig zijn er nu meer heroic-ready tanks en healers, waardoor guild group makkelijker opstarten. Daarnaast lijken heroics wat soepeler te gaan dan helemaal in het begin. De extra loot die mensen hier en daar hebben opgepikt helpt best wel, zelfs in pugs.

Morgen de eerste raid, ben benieuwd :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 12-09 21:26
Als paladin Seal of Insight + Word of Glory is weinig tps
(kan ook zijn dat je op trash packs bijna geen build up tijd krijgt)
meeste dps trekt dan veel te snel mobs van me af.
probeer wel bosses te doen met vengange lead op bouwen en dan switchen
en dan gewoon inderdaad word of glory met 3 stacks.

Maar grootste deel van GOGO mentaly trek me echt niks van aan.
Ik mark, we cc-en (indien mogelijk), en pull als het te langzaam gaat
jammer er zijn genoeg dps die wel de tijd hebben om het goed te doen.
GOGO is 9/10 wipes in mijn ogen.

Al is wat mij wel opviel niet altijd mogelijk om te cc-en
Aka rogue,mage in sfk gaat echt niet veel cc meebrengen.
en zo zijn er nog wel wat pulls waar je liever een ander class mee had gehad.

Je kunt inderdaad slecht treffen met dps die te laag zit (ala 4k)
waardoor de instance meteen stuk moelijker wordt. aan de andere kant wordt de kick soms te makkelijk gedaan.
Soms iemand zien gekicked worden waarvan ik dacht wtf waarom.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Aghanim schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:52:
Mijn PC is 3 jaar oud ofzo en heeft 4GB. RAM is dirtcheap.
garagaholic schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:58:
Ik heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen met ook maar een enkele tankclass. Met de nadruk op class, want met tanks (spelers) in het algemeen voldoende problemen :+. Gisteren één die binnenkwam en zei "fast run PLZZZZ". Dan beginnen bij mij al alarmbellen te rinkelen :o. Gelukkig even gewacht met daar over zeiken en even afwachten wat ie deed, en 't viel allemaal wel mee en t ging inderdaad vrij vlot :+.
Ik vind dat "fast run plxx" zo fucking irritant. Nee, ik doe er liever 2 keer zo lang over, nou goed 8)7

Die types gaan risico's nemen, en dan wipe je een keer en dan ben je dankzei die wipe alle mogelijke snelheidswinst al kwijt.
Ik heb overigens nog maar één beer gehealed in cata, en dat was ook maar 15 minuten voor ie een dikke DC aan zn broek kreeg. Dat leek allemaal wel fijn te gaan, maar met de pala die in z'n plaats kwam had ik ook geen enkel probleem. M.i. is 't vooral per persoon verschillend hoe ze te healen zijn. Welke, en of men CC toepast etc. Met een beetje goede CC eindig je als healer soms met tegen de 90% mana aan een trashpack. Op zo'n manier kun je een aantal packs snel achter elkaar pullen, en dat scheelt in de doorlooptijd van een dungeon wel een hoop. Itt wat veel mensen denken overigens, die denken dat je met een trashpack neer AOE-en en dan iedere keer drinken tijd wint..
Precies dat. CC is zo belangrijk en zo veel mensen snappen gewoon niet dat AoE-en zuigt, je doet veel meer single-target DPS. AoE pullen heeft alleen zin als je zoals in Wrath 2-3 groups pakt. Dat doe je nu echt niet meer, die outheal je niet. Single-target is sneller, en als je de andere paar CCt dan doen die geen damage en kan de healer z'n trage efficiente heals gebruiken.

Sowieso zijn trashpacks zo opgezet dat ze elkaars damage verhogen. Als de ene mob een +damage curse doet kun je er prat op gaan dat een andere mob in die pack dat damage type doet. En in GB bijvoorbeeld heb je die grote beesten met 4 casters erbij die fijn een stackende curse doen die 1k DPS per stack doet. Als je eerst die grote gaat killen staan die 4 casters fijn je hele groep vol te knallen met curses waardoor je op een gegeven moment zo'n 12k damage per persoon per seconde hebt. En dan snappen mensen nog niet wat ik bedoel dat die casters eerst dood moeten en als het even kan geCCd moeten worden. Een caster kan nl. niet snel genoeg recasten om de curse te stacken, dan valt 'ie eraf (korte duration), maar met 4 in leven kan geen healer het aan.

Rend zei het vroegah al: "Kill the one in the dress!!!". Geldt nog steeds voor NPCs.
ye-roon schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:06:
wrong, shamans gaan over het algemeen het snelst oom atm. Van wat ik hoor in me guild van easiest to heal with naar hardest: Paladin, Druid, Priest, Shaman. Waarbij de laatste 2 vooral mana issues hebben. En uit mijn ervaringen met 5mans moet ik het vaakst wachten omdat de shaman geen mana heeft.
Eigenlijk hebben alle heal classes behalve paladins grote mana issues, wat ik er van hoor zijn priests er het ergst aan toe. Je ziet ook heel weinig priest healers opeens. Oh, en voor randoms zijn queue tijden opeens instant voor healers in onze BG, zegt een hoop.

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 13-12-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

SinergyX schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:11:
[...]

Neem aan dus ook alles van die Ebon Blade daar gedaan? Als je daar alles hebt vrijgespeeld, komen er wat nieuwe quests.

Ik heb later Carbonite geinstalleerd, import functie werkt absoluut niet optimaal, maar geeft alle NPC's op de map aan die quests geven, toen ben ik ze maar 1 voor 1 gaan langs vliegen. 40 is nog best een berg, daar moet wel nog een chain tussen zitten.
Voor zover ik weet heb ik die allemaal gedaan, ik zal wel eens een rondje vliegen terwijl ik mine ofzo..

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik speel op het moment de eerste 85 dungeons als pallie Tank (Net 85 geworden). Mijn grootste irritatie punt is zeurende dps'ers die vinden dat alles sneller moet, die vervolgens dan gaan needen op tank gear en meteen de group leaven als ze een item winnen. Gisteren 2 dungeons gedaan, er dropten 2 items en die werden beide geneed (en gewonnen) door een dpssende warrior/DK. GRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozfo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 13:38
Ik merk het zelf ook al met me resto shaman
60k mana ongeveer en een greater healing wave van 6,6k mana..
Het healed dan ook nog niet eens zo impressive :P

Dan zijn er nog dpsers die het nog is lastiger maken xD
Als een dpser een harde hit krijg en ik moet 2/3 heals hiervoor doen is al 25% van me mana foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:21:
Precies dat. CC is zo belangrijk en zo veel mensen snappen gewoon niet dat AoE-en zuigt, je doet veel meer single-target DPS. AoE pullen heeft alleen zin als je zoals in Wrath 2-3 groups pakt. Dat doe je nu echt niet meer, die outheal je niet. Single-target is sneller, en als je de andere paar CCt dan doen die geen damage en kan de healer z'n trage efficiente heals gebruiken.

Sowieso zijn trashpacks zo opgezet dat ze elkaars damage verhogen. Als de ene mob een +damage curse doet kun je er prat op gaan dat een andere mob in die pack dat damage type doet. En in GB bijvoorbeeld heb je die grote beesten met 4 casters erbij die fijn een stackende curse doen die 1k DPS per stack doet. Als je eerst die grote gaat killen staan die 4 casters fijn je hele groep vol te knallen met curses waardoor je op een gegeven moment zo'n 12k damage per persoon per seconde hebt. En dan snappen mensen nog niet wat ik bedoel dat die casters eerst dood moeten en als het even kan geCCd moeten worden. Een caster kan nl. niet snel genoeg recasten om de curse te stacken, dan valt 'ie eraf (korte duration), maar met 4 in leven kan geen healer het aan.

Rend zei het vroegah al: "Kill the one in the dress!!!". Geldt nog steeds voor NPCs.

[...]

Eigenlijk hebben alle heal classes behalve paladins grote mana issues, wat ik er van hoor zijn priests er het ergst aan toe. Je ziet ook heel weinig priest healers opeens. Oh, en voor randoms zijn queue tijden opeens instant voor healers in onze BG, zegt een hoop.
Goed punt over "the one in the dress". Caster mobs healen of doen de meeste dps dus het makkelijkst om als eerste uit te schakelen. Plus ze hebben over het algemeen de minste HP en de minste defenses. Dus gaan ze redelijk snel neer. En healadins hebben weer de 1 spot to rule them all zoals ze in BC hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:21:
[...]
Daarom kun je als als groep zijnde de healer kan behouden het best wel lijen als de tank ragequit. Binnen 3 minuten heb je gewoon een verse tank staan. Ik ben zelf helemaal niet van het kicken, probeer mensen nog altijd iets 'op te voeden'. En je merkt ook wel dat mensen nog steeds denken dat je een half uur staat te queuen als je geen tank hebt, maar zo zit het gewoon niet meer. Als de tank echt helemaal niet te verleiden is tot normaal spel, mag ie wat mij betreft elders zn kunsten tentoonspreiden, voor hem zo een ander! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:53:
Tja tankende hunter pets... moet niet gekker worden. Ik ben wel benieuwd hoe je dat in PVP gaat balancen als een pet in feite een tweede speler moet worden.
Van mij mag het dus wel gekker worden, of ben je bang dat een controlled NPC je werk volledig zal overnemen? :P
In PvP zal er niet veel voor hoeven te balancen, nerf de DPS van de tanking class pets en het zou gtg zijn. Let wel, ik heb het over een BM spec exclusive task, want in PvP moet je zowieso nooit achter een BM pet aangaan, maar altijd op de hunter zelf focussen. (een BM spiritbeast heeft 4 heals en een instant rez, goodluck with it)
Daarnaast vind ik dat DPS niet teveel moet zeuren over lange queue's. De reden dat de queue's zo lang zijn ligt toch echt aan de DPS en niet aan het spel, de LFD of Blizzard. Als tank ervaar ik meer conflict met de gemiddelde LFDer dan met alle mobs en bosses in een dungeon.
An sigh zeur ik ook niet zo over de lange queue's, maar wel wat je dan vervolgens krijgt na het lange wachten.
De meeste 'oh shit' momenten ontstaan door mensen op het verkeerde target, mensen die geen schade vermijden en de healer drainen, belachelijk lage DPS, geen CC en interupts gebruiken, etc.
Nah, dat is imo meer aan de speler gerelateerd en niet aan je taak binnen de groep, want dit komt voor in alle klassen en roles.
Daarnaast zal een DPS ook nooit eens aanbieden de tactics en marks te doen; ze komen alleen om te 'consumeren'
Lol, heb je ooit zelfs eens als DPS een tactic of een mark proberen te doen? In veruit alle gevallen voelt de tank zich op zijn *** getrapt (die voelt zich tenslotte altijd de dungeon guide) en zal ie er ook echt niet naar luisteren.
Dan is er tot slot nog de enorme bak stront die tanks over zich heenkrijgen als ze niet snel genoeg gaan, niet genoeg HP hebben, niet taunten, niet alle mobs killen, wel alle mobs killen, etc.
Ik heb zelf nog nooit mee mogen maken dat een DPS of Healer tegen de tank moest zeggen dat ie niet te snel gaat, maar daar zullen we dan van ervaring verschillen, ik zelf heb nl. zowieso nooit haast in een instance. Als ik dat wel zou hebben dan ga ik wel liever COD of TF2 spelen.
Niet taunten hoor ik alleen maar als warrior tanks in fury denken te gaan tanken of DK's die in frost binnenwandelen.
Kortom: wil je een kortere queue? Maak het een tank dan eens wat makkelijker en wees wat vaker beleefd en behulpzaam :) Je zal zien dat de pool van tanks dan vanzelf gaat groeien en beginners misschien ook weer durven.
Het is leuk om eens het verhaal 'van de andere' kant te horen, ik baseer mijn meningen op hetgene wat ik meemaak, en daar heb ik zelden een onbeleefde/niet behulpzame healer of DPS mogen meemaken.
(enkel wat DK's, de nieuwe huntards om zo te zeggen)
HawVer schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:46:
[...]

Neuh doe maar niet. Ik ben tank en mijn gemiddelde beeld van een hunter is niet veel beter dat ditgene wat je hierboven beschrijft. :> :+
Ook met 'end-game' hunters? Mijn ervaring (speel ook wel eens andere role's) dat op lagere levels inderdaad erg falende hunters rondlopen (pet niet onder controle, binnenkomen met aggresive/growl, rollen op alles etc), maar op end-game zijn de meeste toch wel erg serieus en weten ze ook goed wat hun rol in een instance/raid is.
In mijn mening is dat een hunter een mooie utility class is, en naast de CC zou tanking ook een mooie klus voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Mooi die verhalen over het healen.. klinkt wel herkenbaar. Met mijn resto druid ben ik altijd healer geweest en heb ook redelijk wat 'ervaring' in healen maar dit was inderdaad andere koek. Ik heb tot nu toe alleen nog maar random normals gedaan en het gevoel begint weer wat te komen, al is het soms bijna onmogelijk om te volbrengen. Voornamelijk de melee dps krijgen een hoop dmg die ze niet proberen te ontwijken, en het staat nog als tip bij je loading screen: "Don't stand in the fire". Gisteren een feral druid die deze tip had gemist, jammer dat ik toch tevergeefs een paar HT's op hem heb verkwist. Maar met healing is niks mis, het is alleen de onwennigheid van de spelers. Want mijn 3xLB + Rejuvenation is vaak wel genoeg om de tank levend te houden, af en toe de spike dmg healen met een extra HT of Regrowth. Het is alleen erg oppassen en hopen op veel procs van Malfurion's Gift. Ook zie ik weinig druid (resto & balance) builds met Furor erin, die +15% manapool is toch wel lekker.

Kortom, als de dps een beetje uit z'n doppen kijkt, de tank alle aggro kan houden.. dan kom ik als healer redelijk goed door normal heen. Heroics heb ik nog niet geprobeerd omdat de tactics nog niet bekend zijn en als je een dps hebt die af en toe wat mist, dan verspeel je veel mana: dan mag je kiezen, dps dood of levend?

Wel ben ik het enigzins eens met het commentaar op de onbalans van healing spells. Ik gebruik op de tank 3xLB + Rejuvenation, daarnaast Nourish of HT om de LB's gaande te houden. Die tank is geen probleem maar dikke AoE dmg op iedereen is lastig momenteel, ik vind WG geen ruk doen (800 hp ticks) maar kost wel 5k mana. Tranquility is wel een lekker AoE heal maar helaas met hele dikke cd, dus veelal gebruik ik HT op de dps. Meestal wacht ik dan op een "Omen of Clarity" proc zodat het 0 mana kost. En soms als de tank ofzo in nood komt een Regrowth erbij of een Swiftmend, deze laatste ook als de melee dps dmg krijgt.
Op bovenstaande manier is het healen van normals redelijk goed te doen, al ben ik zelf wel goed gegeared voor normals denk ik? Heroics zal wel spannender zijn.
Een punt is ook dat er vrij weinig spelers (belangrijk ook tanks) zijn met enchants/gems, gewoon een paar simpele armor kits zijn al welkom toch?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Worra schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:30:
Ik speel op het moment de eerste 85 dungeons als pallie Tank (Net 85 geworden). Mijn grootste irritatie punt is zeurende dps'ers die vinden dat alles sneller moet, die vervolgens dan gaan needen op tank gear en meteen de group leaven als ze een item winnen. Gisteren 2 dungeons gedaan, er dropten 2 items en die werden beide geneed (en gewonnen) door een dpssende warrior/DK. GRRR
Misschien willen ze gearen om ook te kunnen tanken? Ik probeer need/greed altijd correct te gebruiken (dus need alleen als ik het echt kan gebruiken), maar mocht ik onverhoopt iets krijgen waar iemand anders meer aan heeft dan ben ik nooit te beroerd om het weg te geven.
Die GOGO mentaliteit heb ik nooit begrepen. Ik probeer m'n mana altijd max te houden, maar dat zorgt ervoor dat je altijd achteraan loopt. Nou is dat als mage niet zo'n probleem, maar aan de andere kant wordt je ook niet slechter van 10 sec recovery na een confrontatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
garagaholic schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:32:
Daarom kun je als als groep zijnde de healer kan behouden het best wel lijen als de tank ragequit. Binnen 3 minuten heb je gewoon een verse tank staan. Ik ben zelf helemaal niet van het kicken, probeer mensen nog altijd iets 'op te voeden'. En je merkt ook wel dat mensen nog steeds denken dat je een half uur staat te queuen als je geen tank hebt, maar zo zit het gewoon niet meer. Als de tank echt helemaal niet te verleiden is tot normaal spel, mag ie wat mij betreft elders zn kunsten tentoonspreiden, voor hem zo een ander! :)
Healers zijn op dit moment meer de bottleneck. Toen we gister in GB onze 60k niet-markende tank kickten hadden we instant een nieuwe.
Madshark schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:35:
Van mij mag het dus wel gekker worden, of ben je bang dat een controlled NPC je werk volledig zal overnemen? :P
Nooit een tank gespeeld zeker. Hunter pets die kunnen tanken gaat nooit gebeuren.
Nah, dat is imo meer aan de speler gerelateerd en niet aan je taak binnen de groep, want dit komt voor in alle klassen en roles.
Sorry hoor maar tussen DPS zitten meer idioten simpelweg omdt je er als complete mouthbreather niet mee weg komt te gaan tanken of healen. Dat maakt niet iedere DPS een idioot (heb ook instances als DPS gedaan en dan ben ik niet opeens slechter), maar er zijn wel HEEL veel DPS die nooit een healer of tank gespeeld hebben. En hun mening wat betreft healen en tanken neem ik dan niet erg serieus.
Lol, heb je ooit zelfs eens als DPS een tactic of een mark proberen te doen? In veruit alle gevallen voelt de tank zich op zijn *** getrapt (die voelt zich tenslotte altijd de dungeon guide) en zal ie er ook echt niet naar luisteren.
Tank is absoluut niet altijd de dungeon guide. Je wordt dungeon guide als je aangeeft dat te willen zijn. Aangezien je als tank de weg moet kennen signen veel tanks idd als dungeon guide, vooral omdat de meeste DPS graag achter de tank aan hobbelt.
Ik heb zelf nog nooit mee mogen maken dat een DPS of Healer tegen de tank moest zeggen dat ie niet te snel gaat, maar daar zullen we dan van ervaring verschillen, ik zelf heb nl. zowieso nooit haast in een instance. Als ik dat wel zou hebben dan ga ik wel liever COD of TF2 spelen.
Niet taunten hoor ik alleen maar als warrior tanks in fury denken te gaan tanken of DK's die in frost binnenwandelen.
Je wil niet weten hoeveel huntards ook gewoon growl aan laten op hun pet, of hoeveel DKs vinden dat DG in hun rotation hoort. In Wrath was het altijd de tank die de schuld kreeg, nu is het meestal de healer. Gelukkig kun je dat soort DPS makkelijk kicken omdat je instant een nieuwe hebt.
Het is leuk om eens het verhaal 'van de andere' kant te horen, ik baseer mijn meningen op hetgene wat ik meemaak, en daar heb ik zelden een onbeleefde/niet behulpzame healer of DPS mogen meemaken.
(enkel wat DK's, de nieuwe huntards om zo te zeggen)
Moet je echt eens gaan tanken :)
Ook met 'end-game' hunters? Mijn ervaring (speel ook wel eens andere role's) dat op lagere levels inderdaad erg falende hunters rondlopen (pet niet onder controle, binnenkomen met aggresive/growl, rollen op alles etc), maar op end-game zijn de meeste toch wel erg serieus en weten ze ook goed wat hun rol in een instance/raid is.
In mijn mening is dat een hunter een mooie utility class is, en naast de CC zou tanking ook een mooie klus voor ze zijn.
Hunters doen 't nu een stuk beter dan vroeger, idd omdat alle complete 'tards' nu DKs spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

vbmot schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:40:
[...]

Misschien willen ze gearen om ook te kunnen tanken? Ik probeer need/greed altijd correct te gebruiken (dus need alleen als ik het echt kan gebruiken), maar mocht ik onverhoopt iets krijgen waar iemand anders meer aan heeft dan ben ik nooit te beroerd om het weg te geven.
Normaal gezien bespreek je zoiets toch eerst met de persoon waar je items van zou afpakken. Als ik bv als DPS wil gearen voor tank, dan vraag je aan het begin van de instance dat je mag needen op tank gear. oftewel doe je dat alleen wanneer je ziet dat de tank zelf greed op het bepaalde item.
Er zijn spijtig genoeg redelijke wat mensen die bijna over lijken zouden gaan om beter gear te krijgen. Toch 1 van de dingen die me wat blijft tegensteken, en dat is de community.

edit:

En inderdaad, een idioot als DPS kan zich nog tussen de massa verbergen, maar ben je een idiote healer of tank. dat wiped de hele groep. En krijg je meteen een rage over je heen. Als DPS is het vaker, "do higher DPS". Dat is ook hetgeen mij tegenhoud om te tanken in raids, je moet alle encounters toch het beste van allemaal kennen.

[ Voor 16% gewijzigd door 4bit op 13-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Freaky Maus schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:37:
Mooi die verhalen over het healen.. klinkt wel herkenbaar. Met mijn resto druid ben ik altijd healer geweest en heb ook redelijk wat 'ervaring' in healen maar dit was inderdaad andere koek. Ik heb tot nu toe alleen nog maar random normals gedaan en het gevoel begint weer wat te komen, al is het soms bijna onmogelijk om te volbrengen. Voornamelijk de melee dps krijgen een hoop dmg die ze niet proberen te ontwijken, en het staat nog als tip bij je loading screen: "Don't stand in the fire". Gisteren een feral druid die deze tip had gemist, jammer dat ik toch tevergeefs een paar HT's op hem heb verkwist. Maar met healing is niks mis, het is alleen de onwennigheid van de spelers. Want mijn 3xLB + Rejuvenation is vaak wel genoeg om de tank levend te houden, af en toe de spike dmg healen met een extra HT of Regrowth. Het is alleen erg oppassen en hopen op veel procs van Malfurion's Gift. Ook zie ik weinig druid (resto & balance) builds met Furor erin, die +15% manapool is toch wel lekker.
Heb 2 punten in furor, alles wat ik over had. 15% mana pool is lekker, maar betekent vooral dat je 15% langer doet over OOM gaan ;) Scheelt mij 11000 mana, dus 2 rejuv casts :(
Kortom, als de dps een beetje uit z'n doppen kijkt, de tank alle aggro kan houden.. dan kom ik als healer redelijk goed door normal heen. Heroics heb ik nog niet geprobeerd omdat de tactics nog niet bekend zijn en als je een dps hebt die af en toe wat mist, dan verspeel je veel mana: dan mag je kiezen, dps dood of levend?
Nou nee. In heroics betekent 1 DPS dood een verlies van circa 30% van je DPS en dat je dus de boss niet dood gaat krijgen. Beetje afhankelijk van waar het gebeurd in je fight, maar voor de boss op 50% is, is het gewoon een wipe.
Wel ben ik het enigzins eens met het commentaar op de onbalans van healing spells. Ik gebruik op de tank 3xLB + Rejuvenation, daarnaast Nourish of HT om de LB's gaande te houden. Die tank is geen probleem maar dikke AoE dmg op iedereen is lastig momenteel, ik vind WG geen ruk doen (800 hp ticks) maar kost wel 5k mana. Tranquility is wel een lekker AoE heal maar helaas met hele dikke cd, dus veelal gebruik ik HT op de dps. Meestal wacht ik dan op een "Omen of Clarity" proc zodat het 0 mana kost. En soms als de tank ofzo in nood komt een Regrowth erbij of een Swiftmend, deze laatste ook als de melee dps dmg krijgt.
Op bovenstaande manier is het healen van normals redelijk goed te doen, al ben ik zelf wel goed gegeared voor normals denk ik? Heroics zal wel spannender zijn.
Een punt is ook dat er vrij weinig spelers (belangrijk ook tanks) zijn met enchants/gems, gewoon een paar simpele armor kits zijn al welkom toch?
In Grim Batol zouden de tanks al op 120k moeten zitten ongeveer, maar je ziet ze echt met 60k inzonen, op normal. Heroics idem, genoeg paladins en DKs die die checkbox checken omdat ze dan bijna instant queues hebben. Gister in GB normal dus een 60k tank die nadat ik zei dat het onmogelijk was hem in leven te houden (die grote beesten meppen ongeveer voor 60k op een tank, die grote boss doet nog meer, die oneshot de tank gewoon als 'ie z'n mace pakt) ging vragen of niet iemand anders kon tanken. Flikker op, signen als tank voor insta-invite terwijl je gewoon wil DPSen 8)7
Misschien willen ze gearen om ook te kunnen tanken?
Dat doe je niet door items te jatten van de tank. Ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan. Helemaal nu gear gewoon enorm belangrijk is; er zijn genoeg quests en lagere instances waar je tank gear kunt verzamelen. Ik heb zelf ook tank gear nodig voor m'n druid, maar ga niet tegen een rogue of feral druid rollen als ik heal. Dat overleg je gewoon. Wat die types doen is gewoon "OS" melden in chat en dan needen. Dat vond ik in Wrath al irritant maar nu is dat gewoon een kick als je 't niet geeft aan de persoon die ook daadwerkelijk tankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 13-12-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:20
Epitome schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:11:
Wie Cataclysm nog niet heeft en in de buurt van Den Haag woont: Cataclysm voor maar € 9,99 :/

http://www.gameshop.nl/
Is er toevallig een tweaker die in de buurt van één van deze filialen woont? Als er iemand een kopie voor me kan halen, wil ik wel €15,- overmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Die GOGO mentaliteit heb ik nooit begrepen. Ik probeer m'n mana altijd max te houden, maar dat zorgt ervoor dat je altijd achteraan loopt. Nou is dat als mage niet zo'n probleem, maar aan de andere kant wordt je ook niet slechter van 10 sec recovery na een confrontatie.
De simpele regel is toch alleen needen voor OS als er verder niemand voor MS need?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
4bit schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:49:
[...]

Normaal gezien bespreek je zoiets toch eerst met de persoon waar je items van zou afpakken. Als ik bv als DPS wil gearen voor tank, dan vraag je aan het begin van de instance dat je mag needen op tank gear. oftewel doe je dat alleen wanneer je ziet dat de tank zelf greed op het bepaalde item.
Er zijn spijtig genoeg redelijke wat mensen die bijna over lijken zouden gaan om beter gear te krijgen. Toch 1 van de dingen die me wat blijft tegensteken, en dat is de community.
Ja, dat is wat ik zelf ook altijd doe. Als ik een item wil wat eigenlijk een DPS item is, wacht ik netjes tot de DPS greed rolled en dan roll ik zelf need. Als ze need rollen pass ik over 't algemeen wel. Maar goed, als een dps of tank (paladins) gewoon volgens de LFD tool mogen needen op healing items, zie je ze dat maar wat vaak doen. Voor mages en locks kan ik me vaak nog wel voorstellen dat cloth met wat spirit nog een upgrade is van hun huidige gear. Maar een DPS/Tank paladin die een trinket of offhand need omdat ie nog ergens een offspec heeft...

Achja, op een gegeven moment ben je er wat voor afgestompt denk ik. Ik doe gewoon wat mij persoonlijk als redelijk en netjes overkomt en probeer me zo min mogelijk te ergeren aan mensen die een item ninja-en. Dat ze maar mooi blij mogen zijn met hun nieuwe items, die vaak toch niet beter zijn dan hun huidige (ondanks het hogere ilvl of mooie blauwe kleurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:23
Ik heb een vraag, ik krijg elke keer bij het opstarten : "initializing game data, die dan loopt van 0% tot 100%.

Heeft iedereen dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voryna
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Hoe kun je als tank nu 60k hebben? Ik dacht dat zelfs voor de normals een gearcheck was vanuit blizz op iLvl? (bijv. HoO moet je min. iLvl 306 hebben dacht ik?) Of zit ik nu helemaal mis? :(

[ Voor 8% gewijzigd door Voryna op 13-12-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Madshark: nee niet bang om zonder werk te komen, meer tanks in de LFD vind ik prima; ik heb ook alts! :) Daarnaast tank ik nu alleen nog maar guild groups, dus LFD komt er nooit aan te pas. Maar geloof me, de berg stront voor tanks in PUGs is best een reden om er mee te kappen. Ik tank sinds TBC en heb alle encounters gezien. Je zou dus zeggen dat ik ervaring genoeg zou moeten hebben en in de guild runs loopt alles soepel. Maar ik kreeg in de LFD (in WotLK) ook regelmatig gemekker. Bijvoorbeeld ninja pullende DPS omdat het ze te langzaam gaat (pulls gingen op tempo van charge / shockwave cooldown) en dan een grote bek opzetten als je ze vraagt daarmee te stoppen. De houding van veel spelers (vaak DPS) is gewoon best slecht.

Ik vind dat ook in de communicatie; een hoi of doei of bedankt voor het uitleggen van tactics / leiden is er al best vaak niet eens meer bij. Ik zou het trouwens prima vinden als een DPS de leiding neemt als hij / zij dat a) kan en b) gewoon even zegt / overlegt aan het begin.

Tot slot is het needen van tank gear ook iets wat me heel regelmatig is overkomen. Ik heb daar dan echt de balen in, omdat ik als tank veel harder moet werken dan de needende DPSer. Helaas dropt veel tank gear van de laatste boss, dus dan kan je er ook weinig tegen doen. Een keer ben ik gewoon gestopt en gaan zitten net zo lang tot de DPSer mij alsnog het item gaf. Uiteindelijk heeft de hele groep de DPSer de huid volgescholden maar hij bleef weigeren. Toen hebben we hem gekicked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo vorige week even flink doorgehaald met wat vrije dagen om cataclysm te spelen. Tot nu toe bevalt dat zeer goed zeg. Speel zelf een resto druid en dat is toch wel even 200% anders. Je moet echt opletten op wat je doet want je bent binnen no-time out of mana. Gebruik nu vooral LB stack en nourish om die te vernieuwen verder tranquility voorals het echt groupwise misgaat en Regrowth enkel op de OOC. Dit werkt nu wel goed icm de mana build. Het is echt weer een uitdaging om te spelen. Heb zelf dan geen ervaring met LFG tool aangezien we alles met de guild doen momenteel. Hierbij letten mensen op CC en wat ze doen en ben je lekker bezig om de bosses neer te halen. Vanavond er weer flink tegenaan om naast de huidige 3 heroic achievements er meer te halen. De gear improvements merk ik wel erg goed als healer zijnde.

Grim Batol vond ik tot nog toe de moeilijkste heroic en Lost city de allermakkelijkste.

Edit naar aanleiding van de wakkere opmerking van Junglebeast ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TiMMieJ op 13-12-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

@Tommy

De balk die in 3 delen is onderverdeeld en waar bij het 2e deel staat dat het speelbaar is?
Yep had ik ook, dan moet er nog iets van een 8gigabyte binnen getrokken worden. Vind het persoonlijk niet kunnen, de add on gekocht, en dan nog zo veel moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Je kan makkelijk als questende dps tank gear krijgen in Uldum/Twilight via de quests. Dan wat normals doen zoals Halls, Grim Batol of Tol'vir. Even langs de quartermasters en je hebt een leuk setje van ja rond de 115-120k unbuffed.

Zit nu ook met die samenstelling van gear zo rond de 123k met motw. Heb alleen nog geen dungeon getanked omdat ik toch meestal de healer ben.

En het hele heal verhaal is gewoon even wennen. We zitten allemaal weer in greens en blue's. Ja het is harder en hopelijk daarom zullen de fanatiekelingen ook sneller door de content komen. Wrath was veels te casual, niks tegen de casuals maar die doen er gewoon iets langer over om ergens te komen. En een fout maken wordt gelijk afgestraft.

Healing is dus ook nu een kwestie van zo minder damage ontvangen als raid of groep. Heb me erg vermaakt gister met het uitvogelen hoe we bepaalde trash en bosses moeten doen. En zo minder damage ontvangen terwijl we bezig zijn.
TiMMieJ schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:06:
Zo vorige week even flink doorgehaald met wat vrije dagen om cataclysm te spelen. Tot nu toe bevalt dat zeer goed zeg. Speel zelf een resto druid en dat is toch wel even 200% anders. Je moet echt opletten op wat je doet want je bent binnen no-time out of mana. Gebruik nu vooral LB stack en nourish om die te vernieuwen verder tranquility voorals het echt groupwise misgaat en Regrowth enkel op de OOC. Dit werkt nu wel goed icm de mana build. Het is echt weer een uitdaging om te spelen. Heb zelf dan geen ervaring met LFG tool aangezien we alles met de guild doen momenteel. Hierbij letten mensen op CC en wat ze doen en ben je lekker bezig om de bosses neer te halen. Vanavond er weer flink tegenaan om naast de huidige 3 heroic achievements er meer te halen. De gear improvements merk ik wel erg goed als healer zijnde.

Tol'barad vond ik tot nog toe de moeilijkste heroic en Lost city de allermakkelijkste.
Ik ken geen tol'barad dungeon, wel een raid. :)

En ja ik maak ook gebruik van de 3x LB + Nourish en een rejuv (vanwege de efflore) op de tank. Regrowth bij spike dmg. En WG op elke cooldown. En ja CC is echt koning.

Edit: Oh en iemand had het over voicechat in voor groepen. Dat zit er al in alleen niemand maakt er gebruik van in pugs. :)

[ Voor 42% gewijzigd door junglebeast op 13-12-2010 14:15 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

ye-roon schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:31:
[...]

En healadins hebben weer de 1 spot to rule them all zoals ze in BC hadden.
Ja, want Blizz wil graag dat alle andere healers respeccen naar dps/tank en 't World of Palahealercraft word...

Dat gaan ze echt nog wel aanpassen (of nerfen, zoals andere mensen 't meteen zullen noemen).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:52:
[...]

Dat doe je niet door items te jatten van de tank. Ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan. Helemaal nu gear gewoon enorm belangrijk is; er zijn genoeg quests en lagere instances waar je tank gear kunt verzamelen. Ik heb zelf ook tank gear nodig voor m'n druid, maar ga niet tegen een rogue of feral druid rollen als ik heal. Dat overleg je gewoon. Wat die types doen is gewoon "OS" melden in chat en dan needen. Dat vond ik in Wrath al irritant maar nu is dat gewoon een kick als je 't niet geeft aan de persoon die ook daadwerkelijk tankt.
Als ze greeden, rollen ze tegen mensen die greed gebruiken waar het voor is. Al zou je inderdaad kunnen wachten op wat de tank doet.

Wat mij betreft is overleg het toverwoord. Je hoeft niet meteen hele vergaderingen te beleggen, maar foute rolls voor items kun je met fatsoenlijke mensen ook wel verbaal oplossen. Daarmee meteen nog een reden om afentoe een recovery moment op te nemen, zo kun je nog eens een regel typen tegen de mensen waar je mee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34
Akaendra schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:28:
[...]

Heb tot op heden volgens mij alle HCs gedaan behalve die in Vashj'ir (moet hem nog steeds ontdekken :D ) en vond eigenlijk Command Silver bla (oid?) in Shadowfang Keep nog wel een van de lastigste, ik denk op de voet gevolgd door die wazige dream event in the Deadmines. Misschien ging alles niet perfect maar dat hebben we echt maar net gehaald. Orzuk is vooral moeilijk voor de healer (veel bijhealen) en tank (niet doodgaan), maar idd kostte ons dat ook een paar wipes (ik geef toe door mij deze keer, moest ff goed gaan staan zodat ik niet te laat was met rennen :+ ).

Ik vind het zwaar overtrokken toen ik alle die reacties en QQ posts op fora las. Ik dacht juist "yes eindelijk weer uitdaging" (itt de opvatting moeilijk = elitist dat slaat nergens op mensen die dat denken). Hoe saai waren de "heroics" van WotLK, zelfs al voor Naxx gear. Dat is nu echtwel beter.
En ja, die tijd gaat weer komen. Gisteren Pinnacle gedaan, naja veel elementals en we hadden geen lock, volledig CC-loos dus behalve sap op de Adapts later. Geen enkel probleem al was ik af en toe wel heel erg m'n cooldowns aan het chainen... maar dat maakt het vooral erg tof :)

Wel een guild groep met mensen die het snappen dat scheelt alles natuurlijk. Met een faalhaas erbij heb je al een aardig risico tot wipen, in pugs kan ik me voorstellen dat het janken geblazen is :/

Bnet pindle#2913

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.