i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
Die ook maar ff toegevoegd in de startpostLourini schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:25:
Wowhead heeft een tijdje geleden ook al alle nieuwe dungeons laten zien
YouTube: Guide to Cataclysm Dungeon Entrances
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
horde of alliance ?Roystenn schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:52:
Zijn er hier ook mensen die op Stormreaver spelen? We zijn nu met een groepje vrienden over gegaan naar deze server met de start van Cataclysm, en we zijn beetje op zoek naar nederlands sprekende spelers om mee te gaan raiden straks.
oww ff snel vraagje tussendoor.
welke addon voor unitframes is beter. Pittbul of x-perl
[ Voor 11% gewijzigd door B-BRAIN op 11-12-2010 09:58 ]
Voor de mensen die t willen zien ben ik te vinden als RZor op Hellscream.
Zou wel wat tips kunnen gebruiken, ben een echte casual gamer, doe geen raids etc...
Gruwelijk gejatte Icoon!
Volgens mij zijn er sinds 02/09 geen nieuwe servers meer bijgekomen, maar dat kan natuurlijk altijd nog
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hoe werkt de ingame questtracker? Al volledig aangepast aan nieuwe en gepimpte gebieden?
Hier nog een Combat Rogue, het klopt dat je dmg output als Rogue meestal lager is, maar dat komt omdat je meer hits in korte tijd op een mob kan maken.RZor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:55:
Ik ben nu ook weer lekker aan het spelen met cata, ben alleen nog de laatste dingen in WoTLK aan het afmaken eerst. Ben een rogue, combat spec. Ik ben mijn gear vooral op agi en stamina aan het uitzoeken, is dat de verstandigste methode? Ik vind dat ik voor een DPS nog weinig dmg doe, gewonen hits gaan voor 400-600 de deur uit, crit richting de 2000. Met mijn finishing move doe ik soms wel 6000 dmg, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Lijkt me dat er iets in mijn build niet helemaal goed staat.
Voor de mensen die t willen zien ben ik te vinden als RZor op Hellscream.
Zou wel wat tips kunnen gebruiken, ben een echte casual gamer, doe geen raids etc...
Belangrijkste is om Slice and Dice altijd up te houden, en zelf ben ik ook een groot fan van Tricks of the Trade in de dungeons.
Rotation die ik gebruik: Sinister Strike, SnD up daarna Sinister Strike tot max combo points en dan Eviscarate of Envenom.
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Als er al nieuwe realms komen, is dat zonder AQ opening event. De laatste kans was vorig jaar februari.Rakkerzero schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:06:
Als er nieuwe realms komen, dan ga ik daar naartoe voor het AQ opening event om de Black Qiraji mount te krijgen. Daarna gelijk weer terug naar mn huidige realm.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Meestal pas na 90 dagenMektheb schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:09:
Vaak kan je niet eens migraten als level 85 bv naar een nieuwe server
Kwil een mogelijkheid om zeldzame mounts alsnog te kunnen bemachtigenPietjeP89 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:59:
Er komen geen nieuwe realms meer bij voorlopig. Blizzard heeft al enkele keren duidelijk gemaakt dat er nog genoeg servers zijn die niet vol zitten en dat het dus niet nuttig is om nieuwe servers bij te gooien
En bovendien met oog op nieuwe mmo's zoals GW2 zullen aantal servers minder druk worden.PietjeP89 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:59:
Er komen geen nieuwe realms meer bij voorlopig. Blizzard heeft al enkele keren duidelijk gemaakt dat er nog genoeg servers zijn die niet vol zitten en dat het dus niet nuttig is om nieuwe servers bij te gooien
Ja, dat gebeurde ook met Warhammer Online en Age of ConanMrDummy schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:36:
[...]
En bovendien met oog op nieuwe mmo's zoals GW2 zullen aantal servers minder druk worden.

En startrek en Aion etc hahaKaap schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:38:
[...]
Ja, dat gebeurde ook met Warhammer Online en Age of ConanNOT
Die queue times gaan binnenkort wel weer afnemen.Lilacrazor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:41:
Als ik de verhalen hier lees over de queue times met inloggen vraag ik me toch af waarom mensen niet gewoon transferren? Ik snap best dat je met al je vrienden wilt spelen maar om elke keer als je wilt inloggen enkele uren moet wachten is de lol er toch zo af?
https://niels.nu
Leeft de GoT-guild nog?
Het enige wat me nu nog rest is een paar dropable quests.
i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
Denk dat dit wel zal meevallen.. Als je kijkt naar de vorige releases dan ging er wat volk weg maar de meerderheid blijft toch terugkomen. Hoe je het ook draait of keert in de wereld van MMO's blijft Wow een van de betere.. Heb zelf al genoeg MMO's gedraait (van lineage tot WAR tot GW) en telkens sta ik na een tijdje terug bij WowMrDummy schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:36:
[...]
En bovendien met oog op nieuwe mmo's zoals GW2 zullen aantal servers minder druk worden.
Had ik een aantal dagen geleden ook, blijkt dat de counter bugged was, en dat je niet meer dan 140/160 kon halen ofzo. Een dag later toen ik inlogde (was eergister) had ik opeens de achieve. Je zou een ticket kunnen maken want het is wel bekend denk ik dat dit niet klopt.Rakkerzero schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:05:
Ik kan geen quests meer vinden in Vashjir. Ik heb hele questlijn gevolgd. Ik zit nu vast op 136 quests. Ik heb alleen die Throne of Tides nog niet gedaan. In mijn guild hadden ze het erover dat ik wellicht een questhubje ergens vergeten was, maar ik zover ik weet alles gehad.
Het enige wat me nu nog rest is een paar dropable quests.
De meeste begin gebieden zijn veranderd behalve bij duskwood.DeepSeven schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:50:
Welke zones adviseren jullie om door te spelen 1-60 als alliance? Ik lees veel dingen over zones die heel cool en vernieuwend zijn, en zones waar niet veel is aangepast. Aangezien ik al 2x door de 1-60 content heen ben geweest zoek ik nu de meest nieuwe content.
Is het niet mogelijk dat ik bepaalde quests gemist heb doordat ik ook geen reputation heb gekregen van Earthen Ring in Vashj'ir. Dat was namelijk ook een bug.Bartske schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:59:
[...]
Had ik een aantal dagen geleden ook, blijkt dat de counter bugged was, en dat je niet meer dan 140/160 kon halen ofzo. Een dag later toen ik inlogde (was eergister) had ik opeens de achieve. Je zou een ticket kunnen maken want het is wel bekend denk ik dat dit niet klopt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
zou dit uiteraard op wow forum zelf liever doen maarkan daar niet posten gezien ik telkens een error krijg als ik dat probeer.
zit met het zelfde probleem als deze topic starter op wow forum; http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1172957387
wat er dus gebeurd is dat tijdens het spelen (meestal binnen 2 a 3 min na opstarten game) mijn scherm ineens uitgaat en er een berichtje komt van "lost signal".
hoor de hardeschijf nog een beetje ratelen en dat was het, kan niks meer behalve een harde reset doen
heb net een nieuwe computer alles staat er dus brandschoon op. wow en starcraft 2 schoon op geinstalleerd (dus niets van oude comp meegenomen). het probleem heb ik dus merkwaardig genoeg voor bijde blizzard games
het voorstel van de blue post werkt wel voor starcraft 2 maar niet voor wow
Dit al geprobeerd, wat op pagina 2 staat?
Klinkt namelijk als ordinair oververhitten oid van je GPU. Is de fanspeed van het ding instelbaar? Zet 'em eens hoger. Kun je de temperatuur van het ding uitlezen?it appears i have solved my problem for wow, however this should not be the way and blizzard needs to fix this.
the solution is simple, turn down multisampling and texture filtering both at the lowest setting.
this worked for me. have to try for starcraft 2 though.
Kan iemand mijn account Swiftley een invite geven door 'The Gathering' op outland?
Verwijderd
Daarnaast heb ik vanochtend de achievement voor 1000 quests gehaald en eind van de middag die van 1500 quests terwijl ik niet eens een level erbij heb gekregen. Is inderdaad bugged.
Die onderwaterwereld is weer eens wat anders en erg mooi, of je in een tropisch aquarium rondzwemt. Maar die quests komen geen eind aan lijkt het wel. Snap niet dat mensen op een dag lvl 85 zijn, ben al blij als ik morgen lvl 83 ben. Heb wel mijn priest ondertussen ook gespeeld (lvl 81,5).
Dat is het probleem van die eindeloze chains, je kunt niet meer hier en daar een random quest oppakken en als je iets mist zit je vast. Ik begrijp niet dat ze de questhubs niet standaard opengooien en een strikte volgorde willen aanhouden want van de q's lees ik alleen wat strikt noodzakelijk is; het verhaal interesseert me verder toch niet.Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:21:
Ik kwam gisteren volgens de teller niet verder dan 80 quests terwijl ik over het hele gebied gevlogen ben en nergens meer een quest tegenkwam. Heb wel de instance gemist maar dat is geen verschil van 50 quests lijkt me.
Ik heb zojuist EveryQuest Questgivers geinstalleerd die het vinden van q-givers in elk geval makkelijker moet maken. Helaas nog geen quest summary addon kunnen vinden.
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Heb net de achievement gehad voor 160 quests daar onderwater, stond even daarvoor nog rond 140 quests. Kleine bug idd.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 23:29 ]
dat was ik zelf die daar op reageerde.mtsr schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:44:
[...]
Dit al geprobeerd, wat op pagina 2 staat?
[...]
Klinkt namelijk als ordinair oververhitten oid van je GPU. Is de fanspeed van het ding instelbaar? Zet 'em eens hoger. Kun je de temperatuur van het ding uitlezen?
ik schrok ook dat de gpu wellicht overhit was, maar fanspeed geeft niks bijzonders aan gpu en cpu allemaal rond 52 graden.

Verwijderd
Ja, want, over 10 jaar is WoW ook nog steeds zo vernieuwend en modern!Kaap schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:38:
[...]
Ja, dat gebeurde ook met Warhammer Online en Age of ConanNOT
Verwijderd
Heb nu 1dag en 19 uur op zitten in een normale school weeg sinds 7dec rond 5uur.
Verwijderd
Een waarheid als een koe!Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:56:
Wat is dit spel verslavend zeg.
Voor hoeveel gold gaan jullie volatile fire/air/water/life/earth/shadow over de AH trouwens? Ik wou er wat aanschaffen om mijn LW te levellen maar ze zijn mij toch echt te duur (~20g per stuk) en farmen heb ik geen tijd voor.
Inderdaad, echt niet normaalVerwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:56:
Wat is dit spel verslavend zeg.
Ik speel het pas sinds twee weken en sinds ik begonnen ben elke dag gespeeld, en niet één of twee uurtjes, echt uren

Het is nu wat rustiger in de startersgebieden, goed te doen dus.
Alleen blijft de horde>alliance verhouding vervelend. Maar goed.
Enige vorm van kritiek, ik vind deze uitbreiding ( lang ) niet zo leuk als destijds de Wotlk uitbreiding.
Die bracht me veel meer beleving en was veel intenser. Dat mis ik bij Cataclysm.
Dat zou toch wat quest issues op moeten lossen.
word nu veel dieper op de gevolgen ingegaan wat deathwing veroorzaakt heeft. dat vind ik juist wel weer een plus punt.Lasteraar schreef op zondag 12 december 2010 @ 08:59:
Ik ben nog blijven hangen op 82.5.
Het is nu wat rustiger in de startersgebieden, goed te doen dus.
Alleen blijft de horde>alliance verhouding vervelend. Maar goed.
Enige vorm van kritiek, ik vind deze uitbreiding ( lang ) niet zo leuk als destijds de Wotlk uitbreiding.
Die bracht me veel meer beleving en was veel intenser. Dat mis ik bij Cataclysm.
oww welke area's zijn er nu phased dan ?
Ik ben level 85 met m'n druid, resto, en redelijk druk bezig geweest met normal instances. M'n gearlevel is net hoog genoeg voor heroics, maar ik wil graag vol in de 333 zitten om daaraan te beginnen.
Nu, healing is nogal veranderd. Het was te 'makkelijk' in Wrath volgens blizzard. Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met de aanpak nu. Heroics aan het eind van wrath waren een faceroll, en wat dat opgeleverd heeft zijn verveelde healers, tanks die 3 packs tegelijkertijd AoE tanken, en DPS die alles helemaal los AoE-en. Dat werkt niet meer: in de normals kun je 2 packs pakken maar tenzij je de instance overgeared ga je dan waarschijnlijk gewoon dood, en in de hogere normals is CC al een must.
Kwa healing is AoE healing enorm generft. In het geval van druids is WG je enige echte AoE heal en die zit op een 10s cooldown, Rejuv kost 5k mana wat nogal wat is op een 80k manapool. Met 5 casts ben je dus 25k mana kwijt, bijna een 3e.
Healers moeten opnieuw leren healen, tanks opnieuw leren tanken, en DPS opnieuw le...err..wacht. DPS moeten 'opnieuw' leren CCen. Euh, prima, maar dat gebeurt op trashpacks gewoon niet of nauwelijks. In randoms VERTIKKEN ze het omdat het "maar trash" is. Ja, maar die CC maakt wel het verschil tussen een healer die na dat pack op 90% mana zit en een healer die OOM is. Een trend die je in trashpacks zitten zijn stackende curses die prima te handlen zijn als er maar 1 mob actief is (ze stacken bijvoorbeeld per stack voor 1k damage / sec) maar waar je je gek moet healen als ze doorstacken.
Ik weet dus niet of ik hier blij mee ben. Zolang niet alle spelers gedwongen worden beter te spelen (je ziet nu mensen ook ronduit lomp reageren op de healer als ze een keer doodgaan) gaat 't weer op de schouders van tanks en healer liggen. Waarom werd er niet in de quests die leiden naar level 85 meer nadruk op CC gelegd? Gemiste kans als je het mij vraagt.
Dus, ik ben op zich blij dat het moeilijker gemaakt wordt, ik ben alleen minder blij met wat het effect hiervan in de praktijk is. Ik vind healen op dit moment minder leuk dan DPSen.
heb ik helaas ook af en toe met mijn ati 3790 (passive cooled) , ding trekt het gewoon niet meer als het wat drukker wordt,dit is vooral te zien aan de temperatuur van de gpu. zoals hierboven gezegt zal je ff moet kijken bij de opties om dingen omlaag te zetten. bv onder advanced kan je ook je fps limitten,dit is wat bij mij werkte (max 28fpsfuqua schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:46:
zit met een vervelend probleem; weet niet of problemen omtrent wow hier mogen gepost worden.
zou dit uiteraard op wow forum zelf liever doen maarkan daar niet posten gezien ik telkens een error krijg als ik dat probeer.
zit met het zelfde probleem als deze topic starter op wow forum; http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1172957387
wat er dus gebeurd is dat tijdens het spelen (meestal binnen 2 a 3 min na opstarten game) mijn scherm ineens uitgaat en er een berichtje komt van "lost signal".
hoor de hardeschijf nog een beetje ratelen en dat was het, kan niks meer behalve een harde reset doen
heb net een nieuwe computer alles staat er dus brandschoon op. wow en starcraft 2 schoon op geinstalleerd (dus niets van oude comp meegenomen). het probleem heb ik dus merkwaardig genoeg voor bijde blizzard games![]()
het voorstel van de blue post werkt wel voor starcraft 2 maar niet voor wowiemand bekend met dit probleem en wat er tegen te doen ?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Eens. Zolang niet iedereen in de groep doorheeft wat nu precies de veranderingen voor healen inhouden, kan het heel vervelend uitpakken. Tanks die grote groepen trash pullen, en terwijl je de groep ternauwernood in leven kan houden (oom!) direct daarna een volgende grote groep pulled..Hydra schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:23:
Mijn "take on Cata healing":
[...]
Dus, ik ben op zich blij dat het moeilijker gemaakt wordt, ik ben alleen minder blij met wat het effect hiervan in de praktijk is. Ik vind healen op dit moment minder leuk dan DPSen.
De truc is volgens mij dan ook dat je zo min mogelijk healed (voor MP5), en situatieafhankelijk healed. Kleine langzame heals voor 'normale damage' op de tank. De grote langzame voor een spike die je aan ziet komen, en de snelle 'middenheal' als er wat dingen gebeuren die er voor zorgen dat je niet alles even goed op kon houden. Dan heb je natuurlijk ook nog allerlei HoTs, shields en extra heals (bijv een penance) die je van nut kunnen zijn. Echter, als er weinig CC wordt gebruikt blijf je vaan een beetje de grote langzame heals casten (die inderdaad bijna 6k mana kosten) en in het slechtste geval ook nog vrij veel snelle medium heals. Resultaat lijkt me duidelijk: na iedere kleine trashpull een healer die moet drinken.
Heb een beetje het idee dat men niet CC toepast vanwege 'snelheid', maar het lijkt me dat trash neerhalen met CC sneller is dan de healer iedere keer laten drinken..
Hoe dan ook, de tijden dat een (redelijk) gegearde healer een groep volkomen onsterfelijk kon maken in HC's, bijna ongeacht wat ze deden, is voorbij. Fouten worden afgestraft en healen is gewoon een stuk lastiger geworden. En dat kan heel leuk uitpakken, maar om met 'het nieuwe healen' daadwerkelijk iets leuks te hebben, moet er gewoon echt crowd control worden toegepast. Op 't moment gebeurt dat nog zeker niet altijd (tank: CC moon. Mage: Sheep moon. DK: DPS moon
Heleboel healers die ik ken zijn gererolled of hebben DPS spec nu. Resultaat daarvan is te merken aan de dungeon queue timer.Hydra schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:23:
Ik vind healen op dit moment minder leuk dan DPSen.
Ik heb een Resto Shaman maar als ik zo hoor en zie hoe het nu moet, laat maar.
Dat pre hotten of pre heals komt je vaak duur te staan als resto druid. Ik doe dat dus alleen maar op de tank, een rolling LB ophouden en refreshen met wat nourish cast. Af en toe een rejuv er op en dat gaat meestal prima.
Maar ja de DPS moet ook af en toe het initiatief nemen om wat cc te gebruiken als het om een pug gaat. Interupts e.d. gebruiken. Met een guild run zitten we toch op vent en dan is de communicatie een stuk makkelijker.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Dan ben je vast niet blij met mijn verhaal, maar ik heb er (nu nog) wel enige hoop in dat het beter wordt.Kaap schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:22:
[...]
Heleboel healers die ik ken zijn gererolled of hebben DPS spec nu. Resultaat daarvan is te merken aan de dungeon queue timer.
Ik heb een Resto Shaman maar als ik zo hoor en zie hoe het nu moet, laat maar.
Ten eerste, ik ben een shaman, DPS (main) voor levelling, dat vind ik leuk om te doen. Al vrij vroeg bleek dat ik dungeons alleen maar in kwam als healer, dus ik heb ook een volledige spec/gear voor resto.
WOTLK en eerder was inderdaad makkelijk, té makkelijk, wat gecompenseerd werd door (ongeduldige pubertjes) zo snel mogelijk door dungeons heen raggen. Omdat de healer het allemaal toch wel bij kon houden, ging dat prima. Een mob skinnen in een dungeon hoefde je overigens niet te proberen, dan was de tank al 100 yds verder.
CATA is een stuk moeilijker (ik noem het gewoon: normaal). Helaas blijken de spelers zich niet te willen realiseren dat er iets veranderd is. Of, cynischer, willen ze niet accepteren dat ze niet in 8 minuten door een dungeon heen kunnen raggen voor quick epics. Dit merk je nog sterk in dungeons in CATA. Ik ben nu 82 en heb nog niet veel gePUGed, maar ik zie het wel degelijk. Ik moet van dps naar heal respeccen in de dungeon, waardoor je dus al je mana kwijt bent. Je hoeft niet te denken dat de tank daarop wacht hoor. die charged gewoon de eerste pack in, zonder te kijken naar de rest. Daarna, wanneer 3 party members nog op maar 30% hp zitten charged de tank gewoon de volgende groep in. Spelers bijna dood, dus die moet ik healen, geen mana meer, en de tank is al dood aan het gaan in de volgende pack. Zelfs als er een speler dood is en ik eerst moet drinken voordat ik kan ressen gaan ze gewoon lekker door!
Ik heb het geluk dat de meeste DPSers meestal guildies zijn en of 1) wel een beetje opletten of 2) gewoon niet zeuren als ze dood gaan, omdat ze weten dat het hun eigen schuld is. Meestal zijn die nog wel levend te houden. Helaas blijven mensen nog steeds in AOE dmg van een boss staan! Zo van "ik nuke wel door, de healer houdt me wel levend". Ja, helaas, zo werkt het niet meer. Als ik ze al leven kan houden (misschien als 1tje het doet en de tank niet teveel dmg pakt) dan nog moet ik healen als een malle en ben ik zo OOM. Hexen is er ook niet bij, AOE en nuke, maakt niet uit, een hex duurt nooit langer dan 3 seconden.
Mijn gear is nog niet best en ik hoop dat met Healing Rain het een stuk beter wordt, maar healen is nu niet leuk en ik erger me zo dood aan de mensen, die spelen als 12 jarige opgeschoten pubertjes, dat ik voorlopig alleen maar guild runs doe. Ondanks of we een dungeon doorkomen zonder wipes, wil ik ook nog wat lol hebben tijdens het spelen en met de tanks van tegenwoordig is die lol er 0,0. Ze laten doodgaan geeft een klein beetje wraak, maar dan ragequiten ze toch gelijk. Zo ook de tank in Stonecore gister, die zelf 2 packs pullde, doodging en toen gelijk weg was :\
Ik merkte vandaag hetzelfde met Deepholm, volgens mij. Ik had ook minder quests nodig dan aangegeven.Chester schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:44:
Er is idd iets raars aan de hand met de quest achievements. Ik heb 140 van de 150 quests gedaan in Vashj'ir, en heb de achievement gekregenIk gok dat er ook maar 140 (150 voor Alliance) zijn, want ik heb volgens mij echt alles gedaan inc. een lading quests die van mobs droppen.
Maargoed. Sunken City of Vashj'ir, Mount Hyjal en Deepholm zijn binnen qua quests nu. Nog 50% over om te levelen om 85 te worden.
Als tank zijnde weinig moeite alles op me te houden en healers weinig echte moeite me in leven te houden.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik heb het andersom, mijn CC's hebben een cooldown van 30 of 60 seconden, en zodra de target damage krijgt breekt de CC.Hydra schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:23:
Tanks opnieuw leren tanken, en DPS opnieuw le...err..wacht. DPS moeten 'opnieuw' leren CCen. Euh, prima, maar dat gebeurt op trashpacks gewoon niet of nauwelijks.
Dus wat doet de tank? Die charged letterlijk een kwart seconde nadat ik die solo caster Wyvern Sting. Niet een keer, nee, de hele focking instance... Maar ja, niet meedoen aan pogingen om te communiceren he...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Komt op mij over als een tank die heel WOTLK lang heeft getanked en dus gewend is om alles te rushen.Paul Nieuwkamp schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:07:
[...]
Ik heb het andersom, mijn CC's hebben een cooldown van 30 of 60 seconden, en zodra de target damage krijgt breekt de CC.
Dus wat doet de tank? Die charged letterlijk een kwart seconde nadat ik die solo caster Wyvern Sting. Niet een keer, nee, de hele focking instance... Maar ja, niet meedoen aan pogingen om te communiceren he...
Je kunt ze ook prima doorkomen zonder, maar dan moet wel de hele party meewerken. Aggro heb ik geen problemen mee gehad, maar je moet als healer de dmg input wel bij kunnen houden. Als een tank en/of dps daar vervolgens schijt aan heeft en gelijk de volgende pack in rusht en dps vrolijk zoveel mogelijk AOE dmg blijft pakken dan dan houdt het voor de healer op een gegeven moment op. Of de heals zijn te langzaam om iedereen weer bij te healen, of de mana raakt op, of er komt gewoon zoveel dmg binnen omdat de pulls te groot zijn dat het uberhaupt niet te fixen is.Osxy schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:46:
CC op de pre-HC randoms? Nog nooit gedaan. Maar ook nooit problemen gehad?
Als tank zijnde weinig moeite alles op me te houden en healers weinig echte moeite me in leven te houden.
Bovendien heb ik als healer niet super veel tijd nodig voor mana, maar het moet wél out of combat, even als ressen. Vaak is de tank dan al 100 yds verder en heb ik daarna de mana wel, maar moet ik nog een heel end lopen voordat hij in range is.
Het zijn allemaal geen moeilijke dingen, maar mensen moeten gewoon even 1 seconde rekening houden met elkaar, en dat is er gewoon niet meer bij in dit spel. Vroeger, in retail, ging je dan keihard dood omdat de mobs moeilijk waren en je het niet goed deed. Nu wordt er gekankerd op de healer omdat die een noob is en ragequit iedereen.
Ik heb moeite om te begrijpen waarom ik niet blij zou zijn met jou verhaaltwiFight schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:53:
[...]
Dan ben je vast niet blij met mijn verhaal, maar ik heb er (nu nog) wel enige hoop in dat het beter wordt.
Ik heb een DPS Warrior als main, maar ondanks het gebrek aan healers ga ik mijn resto shaman niet spelen gezien alle changes aan healing.
Nou ja, daarom dus. Tenzij je het niet erg vindt om je resto niet te spelen, maar ik zou dat jammer vinden. Ondanks dat ik nooit een healer als main gehad heb willen hebben ben ik dat nu wel en vind ik het in principe leuk om te doen. Jammer dat de rest van de mensen dan zo de lol verpesten. Ik ben benieuwd hoe ik CATA vind als DPS, momenteel moet ik zo gestresst naar die groene balkjes kijken dat ik van de 12-ish bosses die ik gedaan heb je maar van 1 kan vertellen hoe hij er uit ziet.Kaap schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:28:
[...]
Ik heb moeite om te begrijpen waarom ik niet blij zou zijn met jou verhaal
Ik heb een DPS Warrior als main, maar ondanks het gebrek aan healers ga ik mijn resto shaman niet spelen gezien alle changes aan healing.
This is the Way.
Allereerst lvl 85 geding'd, daarna uit het niets de Achievement ' Stood in the Fire' alsnog mee weten te pikken, mede de achievement 'Turtles All the Way Down' wat me een mooie sea turtle mount heeft opgeleverd.
Daarna de HoO ingedoken om vervolgens zonder een wipe alles te clearen.
Vanavond misschien nog een ICC guildrun, en als dat nog lukt is het helemaal een heerlijk dagje World of Warcraft geweest.
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Ik heb hier een wireless X360 controller voor de PC, maar ik kan hem niet deftig instellen (voor al het rondkijken geeft problemen)
Verwijderd
Ik heb tot en met WoTL, maar wou het eigenlijk alleen even proberen. om daarvoor meteen 30 euro plus 13 euro speelgeld voor neer te leggen vind ik vrij veel...
ik ben namelijk ook bang dat ik weer tijd ga vrij maken voor wow, en dat komt mijn schoolprestaties op het hbo niet ten goede
ik doe het idd met Xpadder, alles is netjes ingesteld, enkel nog problemen met het rondkijken mbv. rechter joystick :xDraven schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:21:
Al eens geprobeerd met b.v. het programma: Xpadder? klik
Lees alleen overal voornamelijk dat het wel te doen is, maar niet aan te raden.
Anyway, heeft iemand de goblin rocket-train buiten Orgrimmar als gezien?

Dus visueel laten zien tot hoever je kan gaan voordat je aggro krijgt (bovenstaande afbeelding snel in photoshop gemaakt)
Perongelijk aggro begint me nu echt de strot uit te komen
Nee dat is er niet.Twylight schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:23:
Ik vroeg me af of er een add-on is die het volgende doet:
[afbeelding]
Dus visueel laten zien tot hoever je kan gaan voordat je aggro krijgt (bovenstaande afbeelding snel in photoshop gemaakt)
Is er wel geweest, maar werd je geblokt voor cheaten!
Het maakt het allemaal wel veel te makkelijk, volgens mij kon je die gebieden zelfs aan een persoon vastmaken. Net zoiets als het model van netherwing eggd veranderen in deathwing ofzo.Twylight schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:48:
Hmm.. vind dat persoonlijk geen cheaten, in PvP heeft zo'n add-on geen toegevoegde waarde, alleen in PvE..
Shield is voor tanken, je kunt kiezen voor een 2-hander (arms) of dual-wield (fury).Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:26:
was eigenlijk het beste voor een warrio0r. dual handed, met een shield of iets anders? ben net met warrior begonnen en ben n00b :D:D
[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 12-12-2010 22:29 ]
Ik heb even een vraag over priest gear.. ik ben nu level 83 op mijn priest, en het valt me op dat alle questrewards en/of dungeon drops geen of heel weinig spirit bevatten... ik ben ongemerkt bijna al mijn spirit stats aan het vervangen door stam + int ... mage gear in mijn ogen.. toen ben ik eens even mijn tailoring gaan bekijken (staat inmiddels op 470) en ook daar zijn maar bar weinig spullen met spirit, die ik sowieso voorlopig nog niet kan maken..
In dungeons is mijn mana regen ondertussen een ramp en kan ik na elk gevecht (niet 1 mob ofzo, maar een noemenswaardige groep) gelijk weer gaan drinken..
Is spirit nutteloos geworden? Moet ik ergens anders naar kijken? Vind het allemaal maar vreemd...
Gewoon wat zoeken op internet levert me wel wat op. Ik duik gewoon die 10 dagen in met losse informatie en zie wel of ik het leuk vind.
Gegroet!
Verwijderd
Wat een super bullshit. Als je op die manier redeneert kan je ook beter geen paladin, warrior, death knight, druid en priest rollen.Twylight schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:54:
Begin geen Shaman, dat is mijn tip. Shaman's kunnen eigenlijk alles (DPS, Healing en zelfs tank als het moet) maar er is geen één ding waar het in uitblinkt.
En ja, een hunter is inderdaad het makkelijkste voor beginners.
[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 12-12-2010 23:15 ]
Gegroet!
Verwijderd
AGI... en ja, gewoon hard voor AGI gaan. Maar, 'pompen' is een groot woord. Je krijgt geen stats om vrij toe te wijzen. Stats uit levelling is geheel automatisch en door Blizzard bepaald en stats uit gear, sjah... je wilt inderdaad zwaar in de AGI duiken als je voornamelijk PvE DPS wilt gaan doen als Hunter.Decennia schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:18:
Dus Tauren Hunter, Dus dan doe ik DPS op een afstand. Dan zou i kzeker Dex moeten pompen ? (Als dat er is in WoW) ?
Ik bedoel met pompen om al je stats die je van leveling krijgt in AGI te stoppen en zoveel mogelijk AGI gear te krijgen, maar dit werkt dus niet zo ?
Als deze hulp teveel op "helpdesk" praktijken gaan lijken, zeg het me even =P
Gegroet!
Verwijderd
Nee, je krijgt geen stats om vrij toe te wijzen.Decennia schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:24:
Heb al aardig wat MMO's gespeeld, maar dit klinkt toch wel anders. Dus ik kan mijn stats niet zelf toewijzen ?
Ik bedoel met pompen om al je stats die je van leveling krijgt in AGI te stoppen en zoveel mogelijk AGI gear te krijgen, maar dit werkt dus niet zo ?
Je groeit zondermeer wel, ook kaal dus. Maar, dat is volledig voorgebakken en door Blizzard bepaald.
Qua equipment ben je zondermeer wel (relatief) vrij. In de zin als dat het natuurlijk aan jezelf is om te bepalen wat je wel en niet draagt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 23:28 ]
Danku allen, zo kan ik met een gerust hart en snel vandeweek 10 dagen vol WoW'en =)
Gegroet!
Verwijderd
Melee - Nee, Melee Hunters zijn al jaren een niet werkende mythe. Jammer genoeg.Decennia schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:29:
Zijn er binnen hunter ook verschillende wapens of is het toch echt duidelijk gericht op Pijl & boos / Crossbow ?
Danku allen, zo kan ik met een gerust hart en snel vandeweek 10 dagen vol WoW'en =)
Ranged - Bow, Crossbow, en Gun-types.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 23:36 ]
Word dus gewoon Ranged met pijl en boog, licht aan de stats en damage =)
Gegroet!
Zelf absoluut geen last van. Ik ben dan wel shammy, dus ik draag mail, maar al mijn normale gear slots hebben spirit en de meeste anderen ook. Weinig spirit? Misschien, het is een stuk minder dan de int die er op zit en nog veel minder dan de sta, maar ik kan een bossfight prima managen met aan het einde 30% mana of minder over, afhankelijk van hoe goed de pary is. Zo hoort het wmb te zijn, 98% mana overhebben na een bossfight zoals in WOTLK was gewoon belachelijk. Drinken? Ja, dat moet je. Dat was in retail ook zo. En zo hoort het ook vind ik.Thrilled schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:47:
Hallo,
Ik heb even een vraag over priest gear.. ik ben nu level 83 op mijn priest, en het valt me op dat alle questrewards en/of dungeon drops geen of heel weinig spirit bevatten... ik ben ongemerkt bijna al mijn spirit stats aan het vervangen door stam + int ... mage gear in mijn ogen.. toen ben ik eens even mijn tailoring gaan bekijken (staat inmiddels op 470) en ook daar zijn maar bar weinig spullen met spirit, die ik sowieso voorlopig nog niet kan maken..
In dungeons is mijn mana regen ondertussen een ramp en kan ik na elk gevecht (niet 1 mob ofzo, maar een noemenswaardige groep) gelijk weer gaan drinken..
Is spirit nutteloos geworden? Moet ik ergens anders naar kijken? Vind het allemaal maar vreemd...
98% overhebben? dat gebeurde in wotlk ook niet (of je moet alleen maar normal 5 mans lopen), het is imho nu juist iets moeilijk dan in vanilla, toen kon je tenminste nog pots chuggen en downranken, nu zie je wel je mana costs door het dak heen schieten maar niet te output (maw: indien je bijvoorbeeld "oude" content wil doen zoals icc kun je beter een level 80 healer meenemen dan een 85).98% mana overhebben na een bossfight zoals in WOTLK was gewoon belachelijk. Drinken? Ja, dat moet je. Dat was in retail ook zo. En zo hoort het ook vind ik.
Opzich vind ik t niet erg, nu moet ik weer meer stats gaan stacken (spirit/int/haste/sp/crit ipv alleen int/sp, mastery is voor mij als priest nu niet echt nuttig maar dat komt wel zodra de rest wat op order is.) en kan ik de dps weer ouderwets de schuld geven als ze teveel in het vuur staan.
[ Voor 4% gewijzigd door blouweKip op 13-12-2010 01:16 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Als ik jou was zou ik de klasse kiezen welke je het meest aantrekt. Een hunter is niet onwijs veel makkelijker dan een Warrior of Shaman, vooral niet voor een MMO-veteraan. Uiteindelijk ben je blijer met een karakter wat je aanstaat ipv een makkelijk te levelen char.Decennia schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:18:
Dus Tauren Hunter, Dus dan doe ik DPS op een afstand. Dan zou i kzeker Dex moeten pompen ? (Als dat er is in WoW) ?
En het voordeel van hunters is echt niet bijster groot, dus doe wat research en zoek de klasse uit wat je het meeste aanspreekt!
Verder nog wat tries op Magmar en Omnitron in BWD. Trash is ook gruwelijk trouwens.. au au.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Het hangt er vooral vanaf of je (in dungeons) als disc/holy wilt gaat spelen. Als shadow heeft spirit in grote hoeveelheden geen grote toegevoegde waarde meer (je krijgt er hit van, maar geen SP meer), Spirit is voor healers de primary stat voor manaregen nu, en dus eigenlijk weer offlimits geworden voor DPS (om op te rollen, wat wel handig is in dungeons om dat je dan kan foeteren op de mage die spirit items van je weghaaltThrilled schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:47:
Hallo,
Moet verder wel toegeven dat shadowpriests een beetje 'broken' aanvoelen qua mana management atm. Vanaf level 83 wordt het zelfs lastig om te questen, en moet je, net als tijdens het levellen 'vroeger' voor l60, regelmatig drinken (6 mobs en je kunt de fles alweer aan de mond zetten). Ik heb overigens wel gemerkt dat het op bosses wel redelijkerwijs meevalt, alleen met veel targets (gezien mind sear minimale damage doet nu), trekken dots je manapool érg snel leeg. Het kan anderzijds wel gewoon gewenning zijn hoor, maar dan ben ik zelf ook nog niet zo gewend
http://wow.curse.com/down.../details/tidy-plates.aspxTwylight schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:23:
Ik vroeg me af of er een add-on is die het volgende doet:
[afbeelding]
Gebruikt de name plates voor hp, argo
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Ze maken in CATA ook weer gebruik van JC-dailies.
Zijn er net als in WotLK ook weer broken necklaces of een ander soort dust om meer tokens te verkrijgen.
Dacht ik vanochtend even gauw de JC-daily te gaan doen, heb ik dezelfde gekregen als gisteren en kon ik weer gaan farmen. Helaas geen geluk met prospecten dus 40min wasted. Zal ik vanavond nog maar even door moeten, en hopen dat ik morgen een ander krijg.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Dan wat betreft de instances healen:
Het is inderdaad een stuk lastiger en je moet 'opnieuw' leren healen, ik denk dat dit voor iedere class geldt.
Alles hangt wel af van de groep waar je mee bent, je kunt ook echt zien of mensen survivability hebben... deze gebruiken nl. Lightwell gewoon
Gisterenavond in de Lost City bleek gewoon dat cc de manier is om de trash te doen. Hierdoor overleeft de groep makkelijker, de healer gaat niet oom bij ieder trashpack etc.
Al met al begin ik zelf steeds meer door te krijgen hoe het healen nu werkt en ga ik iedere keer weer minder snel oom op fights
ps. nog een half lvl te gaan tot 85
Kan een normal dungeon specced 85 resto shaman me trouwens vertellen voor hoeveel greater healing wave ongeveer healt? En Healing Surge? Ik heb vroeger nooit mijn grootste heal gebruikt, maar nu voelen in dungeons mijn grootste (en langste
Dit topic is gesloten.