Je kunt met een bind een apart config bestandje uitvoeren met behulp van het 'exec' (execute) commando.
Je maakt gewoon een nieuw cfg bestandje aan (met notepad, en dan bij het opslaan even opletten dat het echt .cfg is en niet .cfg.txt!) waar je een stukje config in kan typen wat uitgevoerd wordt, regel voor regel.
In dit geval heb ik een bestandje 'login.cfg' waarin dit staat:
code:
1
2
3
4
5
| // Rcon login config
rcon host 173.199.111.167:3074 // dit is het IP van onze server
rcon login <wachtwoord>
rcon status
rcon say "^1Admin logged in." |
Dit bestandje sla je op in dezelfde map als je config_mp.cfg bestand, voor mij is dat:
code:
1
| C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players |
Ten slotte moet je nog een bind maken wat dit bestandje uitvoert. Ingame lijkt het bind commando niet meer herkend te worden, geen idee waarom, maar je kan je config_mp.cfg bestandje gewoon aanpassen, daar heb ik helemaal onderin dit toegevoegd:
Druk ik nu op L ingame, dan zal hij de vier regels 'code' in login.cfg uitvoeren. Helaas lijkt de laatste niet te werken, anders werd de hele server meteen erop geattendeerd dat er een admin ingelogd heeft, maar om een of andere reden kun je geen 'say' commando gebruiken in een config file (via de console handmatig werkt het wel gewoon). BO heeft een aantal vage restricties mbt commando's die wel en niet werken, maar goed, het login gedeelte werkt wel gewoon, en als je nu je console opent (wel de volledige console, Shift+~) dan kun je het lijstje met spelers zien inclusief ID wat je gebruikt om te kicken/bannen.