pven schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:27:
@ wifi-gebeuren. Ik zie dat wifi maar 2% van de batterij verbruikt. Is het dan echt de moeite waard om toch wifi automatisch uit/aan te zetten? (Overigens vermoed ik dat Tasker dit ook kan.)
Ik heb een vraagje over Tasker. Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan het antwoord nog niet vinden. Kan ik instellen dat bluetooth uit springt als mijn telefoon mijn draadloze netwerk heeft gevonden? En kan ik bluetooth aan laten springen als mijn draadloze netwerk niet meer binnen bereik is? Als dit werkt, dan ga ik die paar euro voor tasker zeker betalen (ik heb het geïnstalleerd gehad, maar ik had toen niet veel tijd om ermee te spelen).
Volgens mij kan dat wel, je moet een taak maken dat bluetooth stopt wanneer wifi aan is. En een taak dat bluetooth aangaat wanneer wifi uit is.Ik weet nu even niet welke keuzes er allemaal zijn, omdat ik zelf een eigen android rom gemaakt hebt en aan het testen ben. Als je er niet uit komt zal ik morgen wel even kijken.
EDIT:
Heb even zitten te stoeien, probeer deze 2 profielen maar even, ik kon alleen wifi testen omdat ik even geen bluetooth device bij de hand had, ik zelf heb zonder bluetooth apparaatnaam getest, en dat werkte. Je moet de files wel even aanpassen naar je eigen settings. Zo heb ik het mac adres naar 00:00:00 etc genoemd, en de SSID naam moet je even wijzigen naar je eigen SSID naam. En uiteraard even jou apparaatnaam van je bluetooth device waarnaar je wilt connecten erin zetten.
Deze zet wifi uit en schakelt bluetooth aan, je moet zelf even kijken of hij automatisch connect naar je device:
Wifi-Off Bluetooth-On.prf.xml
Deze zet bluetooth uit en schakelt wifi aan en connect naar jou opgegeven SSID.
Bluetooth-Off Wifi-On.prf.xml
[
Voor 41% gewijzigd door
Barfman op 29-12-2010 00:52
. Reden: Bestandjes toegevoegd ]