Ibidem schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 18:15:
Heb sinds een dag een Desire HD en ben bezig om tal van leuke programma's te installeren. Zag vd week op GoT een app waarmee je al je dataverbruik zowel 3G als Wifi in kon zien e.d. Iemand had hier een screenie van geplaatst.
Zoek me suf op GoT maar kan het niet meer vinden. Kan iemand me helpen?
Ik heb een app gehad die beide kon bijhouden, maar die heb ik toch maar weer verwijderd om 2 redenen:
- Hij was niet accuraat. Er zat een grote afwijking in het getelde en wat ik bij mijn telecomprovider in de online omgeving terug kon zien.
- WiFi vond ik toch niet zo interessant aangezien ik thuis niet betaal voor de hoeveelheid dataverkeer en daar ook geen limiet op heb.
Bij wat verder zoeken kwam ik
3G Watchdog tegen en die bevalt me enorm goed. Hij meet de hoeveelheid verbruikte GPRS en UMTS/HSDPA verkeer behoorlijk beter en komt veel dichter in de buurt van wat ik online terug zie bij mijn telecomprovider.
En het beste is... hij is
gratis!
Ook omdat ik even zin had om even te klooien met screenshots maken heb ik van 3G Watchdog een aantal screenshots gemaakt:

Op het moment dat je een GPRS, UMTS of HSDPA verbinding hebt verschijnt een 3G Watchdog icoontje rechtsboven in de notificatiebalk. Althans, dat kun je zo instellen.
Bij een groen balkje in het icoontje zit je nog voldoende ruim onder je datalimiet, bij een oranje nader je je datalimiet en bij rood heb je je datalimiet overschreden.
Ook kun je een widget plaatsen op een homescreen die je verbruik, percentage verbruikt en een verbruikbalkje kan laten zien. Er zijn 2 formaten: 1x1 en 2x2. Bij 2x2 zit er een hoop loze ruimte om het blokje heen trouwens.

Als je de notificatiebalk uittrekt zie hoeveel procent van je datalimiet je verbruikt hebt, hoeveel dataverkeer van hoeveel datalimiet je verbruikt hebt en wat de laatste dag van je datalmiet is.

Het beginscherm als je 3G Watchdog opent.

Het instellingenscherm. Dit paste niet in 1 screenshot, dus vandaar in meerdere gedeelten.

Je kan ook het verbruik per dag, week en maand terugkijken.
Verder kun je veel statistieken exporteren naar CSV-bestanden.