Ik gebruik nu 2 weken Winamp als muziekspeler en ik ben er wel over te spreken. De interface werkt erg prettig en reageert snel. Ik vind het slim bedacht dat waar ook binnen de app de muziekbediening onderaan 'geminimaliseerd' staat. Het browsen naar albums gaat ook snel en geeft een goed overzicht. Voor artiesten of nummers geld dat ook, maar dat gebruik ik bij niet omdat ik veel 'various artist' albums heb. Als je nummers goed tagged is dat geen probleem, mapstructuurondersteuning zit er voor zover ik zie namelijk niet in. Er zit ook een zoekfunctie in. Verder kan je van het spelende nummer ook nog artiestinformatie op laten halen van internet. Uiteraard heeft Winamp ook een widget, op 4x2 formaat. Toegegeven is de meerwaarde ten opzichte van de standaard muziekspeler nog niet heel groot.
+ Interface zit goed in elkaar
+ Shoutcast (voor webstreams) ingebouwd
+ Widget
+ Repeat en shuffle opties
- Geen bediening en/of albumart vanaf lockscreen
- Geen equalizer
Als je, net als ik, tevreden gebruiker bent van Winamp voor de pc, dan heb je ook hier een goeie aan. Overigens moet ik de wireless synchronisatie opties nog uitproberen.
+ Interface zit goed in elkaar
+ Shoutcast (voor webstreams) ingebouwd
+ Widget
+ Repeat en shuffle opties
- Geen bediening en/of albumart vanaf lockscreen
- Geen equalizer
Als je, net als ik, tevreden gebruiker bent van Winamp voor de pc, dan heb je ook hier een goeie aan. Overigens moet ik de wireless synchronisatie opties nog uitproberen.