[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.552 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:31
sorry, maar nog een vraagje:

hoe lang liet het mailtje met de orderbevestiging op zicht wachten bij jullie? wordt die automatisch gestuurd, of gebeurt dat alleen op werkdagen, tijdens kantoortijden? wil het geld alvast overmaken, maar wacht er nog maar even mee ;)

gr,

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
de orderbevestiging krijg je pas als er is betaald, dat kan een paar dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386257

Het vreemde aan die link is dat de FHD er eerst niet bij stond maar er later is bij gezet toen bij de rest alle FHD's weg waren gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De orderontvangstbevestiging krijg je direct. Ik heb op zondag betaald met iDeal en kreeg op maandagmorgen de orderbevestiging (die je dus pas NA betalen krijgt) binnen. Rond het moment van verzenden heb ik de factuur gekregen zonder verder specifieke vermelding van verzending.

[ Voor 38% gewijzigd door BrokenTable op 11-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387028

Ik heb echt heel veel aan dit topic, superfijn! Ik sta op het punt op ook een xps15 te bestellen, maar wil eerst toch nog een paar dingetjes weten: Hoe bevalt de keypad van de laptop?
Wat is het verschil tussen de Metalloid Aluminum WLAN Cover en de Metalloid Aluminum WWAN Cover?
Voor 40 euro meer heb ik de i5-560 m processor, ipv de i5-460 m processor, vinden jullie dit verschil het bedrag waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 09:30
Anoniem: 387028 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:26:
Ik heb echt heel veel aan dit topic, superfijn! Ik sta op het punt op ook een xps15 te bestellen, maar wil eerst toch nog een paar dingetjes weten: Hoe bevalt de keypad van de laptop?
Wat is het verschil tussen de Metalloid Aluminum WLAN Cover en de Metalloid Aluminum WWAN Cover?
Voor 40 euro meer heb ik de i5-560 m processor, ipv de i5-460 m processor, vinden jullie dit verschil het bedrag waard?
WLAN is voor normaal WiFi gebruik. WWAN is voor mobiel internet vooral.

Ik heb zelf de 560m genomen omdat deze toch iets krachtiger is, en het ook beter doet met virtualisering(momenteel mee bezig met studie, dus daarom). En die 40 euro is ook niet echt veel op de totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aftermarkt LCD's beschrikbaar as we speak: http://cgi.ebay.ie/AUO-B1...-Full-HD-AG-/230493090712

nooit gedacht dat die €200 zo'n rip-off was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 09:34
Anoniem: 303530 schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:07:
aftermarkt LCD's beschrikbaar as we speak: http://cgi.ebay.ie/AUO-B1...-Full-HD-AG-/230493090712

Dat is toch ook 145 Euro (met verzendingskosten) en dan moet je dat er op eigen risico zelf inprutsen.
Dan betaal ik liever 200 aan dell en behoud ik de volledige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193915

Anoniem: 387028 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:26:
Als je met keypad het toestebord bedoeld dan is deze wel even wennen als je van een macbookpro komt.
Het voelt toch redelijk cheap aan.

Zelf de oude HP van men vriendin voelt kwalitatief beter aan.

Ik hoop een beetje op een beter tobo met achtergrond verlichting binnenkort op ebay.
Valt best mee, 200 euro en je garantie blijft :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 193915 op 12-12-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 193915 schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:27:
Valt best mee, 200 euro en je garantie blijft :)
dat is sowieso het geval: je verliest enkel de garantie op het onderdeel wat je vervangt (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:00:
[...]

dat is sowieso het geval: je verliest enkel de garantie op het onderdeel wat je vervangt (duh)
Ah dus de garantie van dell blijft gelden voor al de rest (ook al prul je met de laptop) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat klopt, zolang je voorzichtig te werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz

Dat is ook een TFT scherm, en geen RG+b LED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor de 100e keer: B+RG is niet hetzelfde als RGBled
uitleg:
een witte led is niets meer dan een blauwe led gevat in een rood--geel (= groen) omhulsel. ofwel wled.
spot de gelijkenis: blauw in een rood-geel omhulsel, en B+RG :>

maw: B+RG is niets meer dan een marketingkreet voor wled, wat niets te maken heeft met RGBled
(voor de nieuwschierigen, bij rgbled word er in plaats van een blauw ledje, afzonderlijke rood, groen, en blauwe leds gebruikt)

en je 2e punt: het typenummer van het "b+rg" scherm is b156HW01 v4, het typenummer van het ebay scherm is...hetzelfde.
de specs komen ook nog eens overeen, ik heb het datasheet namelijk voor me liggen:
http://docs.google.com/vi...PK4JOblL-8dk9-gzeySXIiJbw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
My bad dan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:39:
de dell schermen hebben al langer de reparatie slecht leverbaar te zijn

1+1 = ...
reparatie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
bedoel je niet 'reputatie'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij nader inzien: dat klopt 8)7 ik las er straal overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386357

Anoniem: 193915 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:37:
[...]

Ik heb Black ops zonet uitgespeeld zonder problemen.
Als je wil kijk ik morgen wel eens naar de settings.

Het gaat hier over het stock model
Vet spel he??!!! Nu ook online knallen :P

Stock model???
Wat zijn jou specs dan? Dan weet ik welke Dell ik op zijn minst moet hebben :)
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386357 schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:39:
[...]

Vet spel he??!!! Nu ook online knallen :P

Stock model???
Wat zijn jou specs dan? Dan weet ik welke Dell ik op zijn minst moet hebben :)
thanks
Stock i5 en 420.
Dacht een reso. Van 720p te gebruiken met aa op 2 of 4.
Kben nu aan moha begonnen, ook niet slecht. Beetje Taliban knallen.
Ik raad je wel aan om beide spelen op het moeilijkste te spelen, anders is het echt te gemakkelijk. ( komend van iemand dat niet veel spelletjes speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AA zou ik uitzetten... dat vreet echt enorm veel performance voor iets wat je nauwelijks ziet, je kan beter de overige settings op high zetten (ervanuitgaande dat dat nog niet het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:54
Ik heb deze thuis nog liggen .

http://www.centralpoint.n...1066-art-kac-memh%252F2g/

Gaat deze in de xps 15 passen ? dan zou ik gewoon 2 gb versie kunnen bestellen en geld besparen :)

En ik ben gewoon student dus speelt EPP geen rol tog ?

Ik wacht nog even tot na de 15e om te kijken wat de nieuwe aanbieding is :)

En welke serie is beter ? de studio of de xps ?

[ Voor 29% gewijzigd door snoos op 13-12-2010 01:58 . Reden: Nog wat vraagjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
de EPP korting kan je gewoon gebruike. er word nergens (online) gevraagt om codes in te geven. als je telefoonisch besteld kan het niet.

de XPS zijn vele malen beter. niet alleen kwa performance maar ook kwa bouw kwalitiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386674

Goed nieuws iedereen!

Mijn interne bron bij Dell bevestigt me net dat de Full HD schermen terug configureerbaar zijn op hun interne configuratie-tool. Momenteel nog niet op de website (vermoedelijk omdat ze even een inhaalbeweging moeten maken), maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik kan ze inmiddels configureren. Weet iemand of de alternatieve WIFI kaarten die in specs staan telefonisch te bestellen zijn?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Mooi dat het HD scherm weer leverbaar is, nu de tv tuner nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Anoniem: 386674 schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:14:
Goed nieuws iedereen!

Mijn interne bron bij Dell bevestigt me net dat de Full HD schermen terug configureerbaar zijn op hun interne configuratie-tool. Momenteel nog niet op de website (vermoedelijk omdat ze even een inhaalbeweging moeten maken), maar dat is slechts een kwestie van tijd.
Dan hoop ik dat de mijne na 15 dagen eindelijk & snel in productie komt te staan (als de DVB Tuners snel beschikbaar zijn want die heb ik ook besteld).
Eergisteren mail naar dell gestuurd maar wacht nog op antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door davw3 op 13-12-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:06:
AA zou ik uitzetten... dat vreet echt enorm veel performance voor iets wat je nauwelijks ziet, je kan beter de overige settings op high zetten (ervanuitgaande dat dat nog niet het geval is)
Ik heb mijn settings eens even nagekeken.

Ik heb de single player gespeeld op 1280x720 en AA op 4x.
Mijn eerste test was 1360x768 en AA op 0 maar dit was naar mijn gevoel niet vloeiend genoeg.

AA is best wenselijk als je een resolutie neemt van 1280 op 720 hoor.

Medal of honor werkt wel vloeiend op 1600x900, AA op on (ja gewoon on) en de rest op medium.
in dit spel heb ik nog niet gespeeld met de settings. Hier kan de AA wellicht beter af en de kwaliteit en dergelijke iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Het FHD scherm is inderdaad inmiddels ook weer op de website beschikbaar.

gelijk maar besteld, je weet maar nooit hoelang ze nog beschikbaar zijn. de schade valt mee. iets meer als een week zijn ze niet beschikbaar geweest.

hopelijk is hij voor de kerst binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Laatst online: 22-12-2024
Nu weet ik nog niet wat ik moet nemen. Wie kan mij advies geven? Eisen zijn een FHD. Verder wil ik probleemloos alle HD content af willen spelen en ik denk dat alle videokaarten hier ruimschoots aan voldoen, klopt dat?

XPS 15 i5-560M met FHD en 1GB 420M GT voor 959,-
http://configure.euro.del...s=dhs&cs=nldhs1&kc=xps-15

XPS 15 i7-740QM met FHD en 2GB 435M GT voor 1069,-
http://configure.euro.del...s=dhs&cs=nldhs1&kc=xps-15

ASUS N53JQ i7-740QM met FHD en 1GB 425M GT en blue-ray voor 999.-
http://www.laptopshop.nl/...sz191v.html#specificaties
-> Deze laptop vind ik qua uiterlijk mooier en qua specs vergelijkbaar.
Specs op laptopshop.nl en asus.nl komen niet overeen maar dat er een FHD scherm in zit is zeker, zie ook
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

1- Alle graka's voldoen want ik speel toch geen spellen, maar het is wel vet zo'n dikke kaart in de i7
2- Overige specs zijn gelijk dus overal 4GB DDR3 en 500GB HDD
3- i5 is voor mij denk ik de snellere gezien ik weinig programma's denk te gebruiken die van multithreading gebruik kunnen maken.

Aan de andere kant ben ik ook benieuwd wat de aanbiedingen zijn na 15 dec. Misschien dikke korting op de CPU's gezien sandy bridge er aan zit te komen?

[ Voor 7% gewijzigd door trabuca op 13-12-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:38

sketcher

gaaaap

Een dag eerder dan verwacht heeft dell m'n xps afgeleverd. Ik kan hem helaas vandaag niet ophalen maar morgen ben ik de hele dag aan het tweaken. :)

Ik kwam trouwen nog een handige link tegen op het net. http://ninite.com/ je kunt hier alle must have progjes (browsers, cdburn, mediaplayers enz) selecteren en in 1 handige installer in 1 keer installen. Scheelt weer surfen als je je nieuwe bak aan het voorbereiden bent.

[ Voor 5% gewijzigd door sketcher op 13-12-2010 13:14 ]

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Hallo, ik denk er over deze laptop aan te schaffen, maar ik wil er niet al te veel aan uitgeven.
Zou ik met de standaard opties games als Call of Duty 4 kunnen spelen?
Zo niet, welke opties zou ik dan nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
arjan-a schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:52:
Hallo, ik denk er over deze laptop aan te schaffen, maar ik wil er niet al te veel aan uitgeven.
Zou ik met de standaard opties games als Call of Duty 4 kunnen spelen?
Zo niet, welke opties zou ik dan nodig hebben?
met de standaart configuratie kan je prima COD 4 spelen al zal het misschien niet met alles op High zijn.

ik was bezig met bestellen en kwam er achter dat je niet de engels versie van windows kan selecteren omdat hij dan een compatibiliteit Error geeft. :?

----
Errors:
The selection - Dutch Documentation is incompatible with Besturingssysteem
----

toch weer beetje jammer, aangezien je de documentatie niet kan aanpassen en hij dus weigert je bestelling door te voeren. 8)7
heb nu ook de Nederlandse versie helaas dus zal weinig verschil merken. maar de Engelse was mooi meegenomen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Besteld, met 840QM, full HD scherm, 6300abgn wifi, via EPP, dus met 6GB/640GB en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 22:23
sketcher schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:44:
Een dag eerder dan verwacht heeft dell m'n xps afgeleverd. Ik kan hem helaas vandaag niet ophalen maar morgen ben ik de hele dag aan het tweaken. :)

Ik kwam trouwen nog een handige link tegen op het net. http://ninite.com/ je kunt hier alle must have progjes (browsers, cdburn, mediaplayers enz) selecteren en in 1 handige installer in 1 keer installen. Scheelt weer surfen als je je nieuwe bak aan het voorbereiden bent.
Thanks voor de link!! dies handy!

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
ijdod schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:46:
Besteld, met 840QM, full HD scherm, 6300abgn wifi, via EPP, dus met 6GB/640GB en bluetooth.
hoe heb jij de wifi 6300abgn kunnen bestellen? bij mij was dat geen optie via EPP. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387028

3 jaar Next Business Day Hardware Support [meerprijs € 40,00 € 30,00 of € 2/maand1]
Wat is hier het voordeel van tov 3 jaar In-Home Hardware Support [Inbegrepen in prijs]?

Laat maar jongens, domme vraag

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 387028 op 13-12-2010 17:37 . Reden: weet het al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387445

Ik heb een vraag ik ben van plan om deze te kopen: http://configure2.euro.de...0XL502&rbc=N00XL502&s=dhs
Ik ben gewoon op zoek naar een computer waar ik voornamelijk mijn huiswerk op kan maken, en op kan gamen. Gaat dat lukken met deze computer ? (en dan heb ik het over ''nieuwste'' games) En is deze prijs redelijk voor de prestatie die de laptop zal leveren ?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zeer redelijk, voor een (significant) snellere gpu betaal je toch al snel rond de €900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
jahaa schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:26:
[...]

hoe heb jij de wifi 6300abgn kunnen bestellen? bij mij was dat geen optie via EPP. :|
Telefonisch besteld. Ik zat wel vast aan de WWAN cover een WWAN kaart daardoor, dus de meerprijs was meer dan de 25 euro van de 6300 alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87158

ik heb mijn xps nu een weekje en ben er erg blij mee.

het werken met touchpad is nog wat wennen, dus ik had even mn logitech g3 muis van de desktop aangesloten. alleen na een kwartier reageert de muis niet meer, een andere usb poort werkt ook niet.

toch even de setpoint drivers erop gezet, maar dat hielp ook niet.
miss energiebeheer op usb-poort, dat moet ik ff checken nog.

iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag: Als ik selecteer, voeg toe aan mijn mand en koop direct, staat er :
MICROSOFT-SOFTWARE : Geen productiviteitssoftware geselecteerd is dat verder geen probleem? Het liefst heb ik gewoon een laptop waar ik gelijk mee aan de slag kan en niet nog vanalles zelf moet installeren.

Dan nog een vraag (ja sorry) : wat is nu het grote verschil tussen: Intel® Core™ i3-370M en Intel® Core™ i5-460M. Aangezien bij die laatste aanbevolen staat maar toch 40 euro verschil maakt..wat houd het precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300857

jahaa schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:12:

gelijk maar besteld, je weet maar nooit hoelang ze nog beschikbaar zijn. de schade valt mee. iets meer als een week zijn ze niet beschikbaar geweest.

aai 2 dagen te vroeg besteld ben nu ruim 50 euro duurder uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

jahaa schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:02:
[...]ik was bezig met bestellen en kwam er achter dat je niet de engels versie van windows kan selecteren omdat hij dan een compatibiliteit Error geeft. :?
Klopt, dat probleem had ik ook. Daar heb ik even over gebeld en het was een bekend probleem. We hebben toen vervolgens de bestelling gewoon telefonisch afgehandeld, waarbij dit dus wel mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Vandaag antwoord gehad van dell na mijn vraag mbt de verwachte leverdatum en het feit dat mijn bestelling al bijna 2 weken op "in productie staat":

Geachte Heer/Mevrouw

Vanwege het grootschalige aantal aanvragen om voor kerstmis te leveren.
Kan het zij dat uw leverdatum daarachter staat gesteld.
Wij willen u eraan herrineren dat het hier om een uiterlijke leverdatum gaat.
Daarbij dat het mogelijk is dat de bestelling eerder komt.
Echter kunnen wij deze garantie niet aan uw garanderen.
Wij zullen ons best doen om uw bestelling z.s.m. bij u af te leveren.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd,

Vrij lachwekkend die zinsopbouw (komt zeker niet van een rasechte vlaming of nederlander).

Daarenboven weet ik in feite nu nog niet veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Anoniem: 387445 schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:03:
Nog een vraag: Als ik selecteer, voeg toe aan mijn mand en koop direct, staat er :
MICROSOFT-SOFTWARE : Geen productiviteitssoftware geselecteerd is dat verder geen probleem? Het liefst heb ik gewoon een laptop waar ik gelijk mee aan de slag kan en niet nog vanalles zelf moet installeren.

Dan nog een vraag (ja sorry) : wat is nu het grote verschil tussen: Intel® Core™ i3-370M en Intel® Core™ i5-460M. Aangezien bij die laatste aanbevolen staat maar toch 40 euro verschil maakt..wat houd het precies in?
Welke processor is de juiste voor mij? *klik*
Vergelijken doe je hier.

Met MS Producticiteits software wordt toch Office bedoeld? De vraag is of je dat nodig hebt. Persoonlijk werk ik al jaaaaren met OpenOffice.org. Goed èn gratis: super combinatie. :)

Edit:
How Many Cores do You Need?

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 13-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
davw3 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:59:
Vandaag antwoord gehad van dell na mijn vraag mbt de verwachte leverdatum en het feit dat mijn bestelling al bijna 2 weken op "in productie staat":
[...]

Vrij lachwekkend die zinsopbouw (komt zeker niet van een rasechte vlaming of nederlander).

Daarenboven weet ik in feite nu nog niet veel meer...
Met tig-duizend keer per dag dezelfde vraag zou ik ook een auto-reply schrijven op basis van een filtertje. Heck, dat doe ik al als ik 2x per week dezelfde vraag krijg.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
guapper schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:30:
[...]

Welke processor is de juiste voor mij? *klik*
Vergelijken doe je hier.

Met MS Producticiteits software wordt toch Office bedoeld? De vraag is of je dat nodig hebt. Persoonlijk werk ik al jaaaaren met OpenOffice.org. Goed èn gratis: super combinatie. :)
Die eerste link zegt dat ik i7 nodig heb xD

verder zie ik verschil van 0.13 ghz en Intel® Turbo Boost Technology. maar daar kan ik niet echt conclusies uit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
snoos schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:39:
[...]

Die eerste link zegt dat ik i7 nodig heb xD

verder zie ik verschil van 0.13 ghz en Intel® Turbo Boost Technology. maar daar kan ik niet echt conclusies uit trekken
Klopt. Onboard GPU is iets langzamer (who vares?) en er is geen ondersteuning voor virtualisatie en Intel Trusted Execution (muhaha)

Maar: ben je echt wel gebaat bij een quadcore: How Many Cores do You Need?

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 13-12-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat verhaal gaat alleen op bij cores die allemaal even snel zijn, met een laptop is het voordeel van 4 cores nog dramatischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
guapper schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:42:
[...]

Maar: ben je echt wel gebaat bij een quadcore: How Many Cores do You Need?
Nee die i7 heb ik niet nodig :P tog komt het uit die test :P

Ik wil gewoon beetje xampp draaien en beetje cod BO of mw 2ofzo
Wil wel dat laptop ong 4 jaar meegaat

nu vraag ik mij af is die I5 460 die 40 euro meer waard dan de i3 370 met dat in gedachten.

[ Voor 10% gewijzigd door snoos op 13-12-2010 20:50 . Reden: zins opbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
snoos schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:48:
[...]

Nee die i7 heb ik niet nodig :P tog komt het uit die test :P

Ik wil gewoon beetje xampp draaien en beetje cod BO of mw 2ofzo
Wil wel dat laptop ong 4 jaar meegaat

nu vraag ik mij af is die I5 460 die 40 euro meer waard dan de i3 370 met dat in gedachten.
Als ie 4 jaar mee moet gaan, waarom ga je dan afdingen op €10,- per jaar?

Ok, als je nu anderhalve week niet kunt eten zou ik het niet doen. Als je een avond minder naar de kroeg kunt daarintegen... :P

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 13-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Laatst online: 22-12-2024
Tja, specs vergelijken kan ik zelf ook. En bij alle testen tussen 2 en 4 core processoren die ik gelezen heb gaan ze er van uit dat beide gelijke kloksnelheid hebben. Ja dan geloof ik ook wel dat 2 extra cores sneller zijn.

Maar hier moeten we kiezen tussen 2 cores met hogere kloksnelheid of 4 cores met lagere kloksnelheid. Verder wel weer een hele andere bouw van de processor. Moeilijk vergelijken geloof ik. Toepassing afhankelijk. Programma's die echt gebruik maken van 4 cores zijn foto en videobewerkingsoftware, verder zie ik maar bar weinig anderen. Daarom neig ik er naar om geld in mijn zak te houden en voor i5 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
trabuca schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:58:
Tja, specs vergelijken kan ik zelf ook. En bij alle testen tussen 2 en 4 core processoren die ik gelezen heb gaan ze er van uit dat beide gelijke kloksnelheid hebben. Ja dan geloof ik ook wel dat 2 extra cores sneller zijn.

Maar hier moeten we kiezen tussen 2 cores met hogere kloksnelheid of 4 cores met lagere kloksnelheid. Verder wel weer een hele andere bouw van de processor. Moeilijk vergelijken geloof ik. Toepassing afhankelijk. Programma's die echt gebruik maken van 4 cores zijn foto en videobewerkingsoftware, verder zie ik maar bar weinig anderen. Daarom neig ik er naar om geld in mijn zak te houden en voor i5 te gaan.
Als er na de 15e ( waar ik ook op wacht :P ) geen mooie kortingen zijn.

Zou ik tog voor die asus gaan voor 40 euro een betere graka + i7 + blue ray
Dat is tog zeker wel die 40 euro waard

Dankje guapper en darkstone ga tog voor de i5 :)
Die berekening had ik nog niet aangedacht maar is idd zo :P

[ Voor 4% gewijzigd door snoos op 13-12-2010 22:35 . Reden: spelfoutje in nickname gelukkig is mijne wel makkelijk:p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
guapper schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:36:
[...]

Met tig-duizend keer per dag dezelfde vraag zou ik ook een auto-reply schrijven op basis van een filtertje. Heck, dat doe ik al als ik 2x per week dezelfde vraag krijg.

;)
Ja maar dan zou ik er tenminste voor zorgen dat mijn sjabloon dat ik duizend keer per dag moet copy-pasten correct (spelling & grammatica) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 23:22
jahaa schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:12:

Ik had even hoop, maar in België kunnen we blijkbaar nog niet kiezen voor een Full HD scherm. Ik hoop dat het morgen of overmorgen terug op de site staat, dan kan ik nog profiteren van de 10% korting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
davw3 schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:13:
[...]

Ja maar dan zou ik er tenminste voor zorgen dat mijn sjabloon dat ik duizend keer per dag moet copy-pasten correct (spelling & grammatica) is.
True, maar de Dell admin in verweggistan zal geen NL diploma hebben (net zoals snoos overigens, die nie lees en nie schrijve nie kan).

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 13-12-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
trabuca schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:58:

3D render apps zijn van huisuit al gewend om zoveel mogelijk cores te gebruiken.

Voor andere dan de genoemde toepassing is (veel) meer cores overkill. Een dualcore kun je ook laten draaien met 4 threads, indien je software daar baat bij heeft.

Voor de rest heeft de quadcore weinig overwaarde, en wordt de laptop er alleen heter van. Bovendien zit er geen gpu op de huidige quadcores, waardoor deze.configuraties meer stroom verbruiken => meer warmte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt voor al de hulp tot nu toe, mijn enige twijfel ligt eigenlijk nog bij het feit dat ik wel eens verhalen hoor over dell, als het gaat om bijv fout bij levering of problemen met de laptop, dat het dan nogal eens lastig is het allemaal terug te sturen en ook (snel) terug te krijgen. Ik loop liever een winkel in waar ik de verkopers face to face kan spreken en een snellere service heb, (ik ben nogal een pechvogel met computers kopen namelijk dus heb ervaring) Maar misschien is dit ook wel onzin, en iedereen schijnt goed enthousiast over deze laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan neem je voor weinig de garantieupgrade, dan komt er een monteur langs om hem te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Je kunt ook kijken wat de mogelijkheden zijn voor service aan huis binnen 5 dagen: er zijn maar weinig verkopers die bij jou thuis je laptop komen fixen.
;)
edit: wat darkstone ook al zegt.

Het verschil in prijs (Dell is vaak goedkoper) kun je hiervoor deels gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 14-12-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Kan ik in dit topic straks ook weer de codes vinden voor de aanbiedingen vanaf 15 dec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 21:59
waarschijnlijk op 16 december ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niet hier...

hier: Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386672

Vraagje, ik heb gisteren mijn XPS 15 besteld en bewust gekozen voor 4gig aan geheugen omdat ik gehoord heb dat het relatief eenvoudig en veel goedkoper is om zelf geheugen bij te voegen (bij de i7 was 4gig het minimum dat ik kon selecteren).

Ik wil zelf van 4 naar 8gig upgraden
Hoe en waar kan ik vinden welk geheugen ik er het beste in kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in de pricewatch, je hebt nodig:

1333 mhz DDR3 SODIMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386672

Bedankt, kunnen verschillende merken samen of moet ik hetzelfde geheugen plaatsen als dat wat er al in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
doorgaans koop je een setje van 2, maar het zou niet heel veel moeten uitmaken: RAM komt toch voor 99% uit dezelfde fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Voor normaal gebruik maakt het merk niet uit, pas als je de grenzen gaat opzoeken (overclocken) kan dat problemen gaan opleveren. Overigens zijn er diverse verschillende fabrieken, dus die 99% hierboven is wat overdreven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
at bedoelt hij niet, soms zijn 2 ram stickjes niet compatiabel en weigert hij te booten, maar ik geloof dat de recente pc's niet zo pickey zijn wat geheugen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een XPS15 samenstel met I5 (40 euro meerprijs) en 3 jaar on-site (40 euro meerprijs) kom ik incl. transport uit op € 735,81 inclusief de 5% code. In een ander topic komt iemand uit op een bedrag net onder de 700 euro. Wat doe ik verkeerd?

Dit is de betreffende replpy WiLLoW_TieN in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij heeft zonder de exta garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha! En hoe zit het precies met dat epp programma? Ik werk natuurlijk helemaal niet bij die firma, kunnen daar problemen van komen ivm garantie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je hoeft niet bij een firma te werken... ja moet alleen een bekende hebben die bij -een van de vele- aangesloten bedrijven werkt (iets wat ze niet eens controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, ik twijfel er sterk over om m te bestellen, nergens een i5 met zo'n goede videokaart kunnen vinden. Zullen de aanbiedingen van na 16 december beter worden denken jullie?

En als ik bestel moet ik dan de in dit topic aanwezige EPP code invoeren of alleen de bedrijfsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goede vraag, volgens mij vullen de meeste mensen niets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300857

Kan iemand die de dell xps 15 al heeft iets over de warmte zeggen van de i7 processor. Ben wel benieuwd of hij een beetje op redelijke tempraturen blijft met die processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Anoniem: 24317 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:38:
Mmm, ik twijfel er sterk over om m te bestellen, nergens een i5 met zo'n goede videokaart kunnen vinden. Zullen de aanbiedingen van na 16 december beter worden denken jullie?

En als ik bestel moet ik dan de in dit topic aanwezige EPP code invoeren of alleen de bedrijfsnaam?
je hoeft helemaal geen EPP code of iets in te voeren.
ik heb maandag de XPS 15 besteld uit de EPP aanbieding en ik hoefde helemaal niks in te vullen!!! ik ken helemaal niemand met een code, en dus toch besteld. :*)

als je het telefonisch doet moet je wel een bedrijfs naam/code opgeven.
in het topic over de dell kortingen staat een EPP code maar die was niet geldig volgend de dell medewerker aan de telefoon. ;)
(daarna online besteld en dat ging dus zonder problemen) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, een bestelling komt steeds dichterbij ;)

Hoe is de accu van de Dell, de 6-cell, hoe lang kan je daar gemiddeld mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
ligt er aan wat je er mee doet ufcuz.

Check eens de startpost voor links naar uitvoerige tests. Daar doet de TS het allemaal voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het gezien, valt nog best mee door de 56 Wh accu!

Ik twijfel nog een beetje om vandaag te bestellen, heb geen idee wat de volgende aanbieding wordt namelijk....moeilijk moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 16:24
Gisteravond kreeg ik de waarschuwing van Dell dat er nieuwe drivers zijn voor de XPS 15. Echt voor elk subsysteem wordt er een driver genoemd. Mij valt echter op dat de nieuwste Nvidia driver .5951 er ook bij staat, maar deze heb ik al geinstalleerd. Heeft iemand de lijst al doorgeploegd om te weten welke nu echt nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik toch even wacht met bestellen. Een 5% code komt er wel weer, de garantie geldt tot 22-december dus dan hoop ik dat de upgrade naar i5 net zo goedkoop blijft. Ik duim voor betere aanbiedingen ;)

Of gaat dan bijvoorbeeld de HD en het geheugen achteruit bij de volgende aanbieding? Die zijn nu namelijk in de anabieding (van 4 naar 4 gb en van 320 naar 500 gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Anoniem: 24317 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:14:
Ik denk dat ik toch even wacht met bestellen. Een 5% code komt er wel weer, de garantie geldt tot 22-december dus dan hoop ik dat de upgrade naar i5 net zo goedkoop blijft. Ik duim voor betere aanbiedingen ;)

Of gaat dan bijvoorbeeld de HD en het geheugen achteruit bij de volgende aanbieding? Die zijn nu namelijk in de anabieding (van 4 naar 4 gb en van 320 naar 500 gb)
Dat is allemaal een kwestie van afwachten.
Dus of een gokje wagen of niet

maar volgens mij zit die i5 niet in die aanbieding dus wordt hij niet duurder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijft overigens de EPP code wel langer actief dan 15 december? Of vervalt die ook na vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Anoniem: 24317 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:51:
Blijft overigens de EPP code wel langer actief dan 15 december? Of vervalt die ook na vandaag?
Geen idee moet je anders hier even navragen ? Dell Waardebonnen Topic
mischien vragen voor een nieuwe ? epp is niet altijd goedkoper heel soms in gewoon ook goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Anoniem: 24317 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:51:
de EPP aanbiedingen die nu op de site staan zijn volgens mij tot einde van december geldig.
als je met EPP besteld krijg je standaard 5% korting. (of 8% als je bestelling boven de 1500€ is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 24317 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:38:

Dat is nooit te voorspellen, maar kijkend naar hoeveel waar je nu al voor je geld krijgt: Nee, daar ga ik niet vanuit.

Dit is echt al een hele mooie prijs voor een hele mooie laptop. Vergeet niet dat de aanbiedingen ook slechter kunnen worden he. 3 jaar onsite voor 40 euro bijvoorbeeld is echt buitensporig goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bnaads
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-07-2023
Op 26-11 een XPS 15, N00XL503 besteld met als extra's o.a.: i5-560M, LAN 6200 a/b/g/n card, Bluetooth, DVB-T, en Full HD scherm. De order staat nu ruim 2 weken op "Werk in uitvoering" met als geschatte leverdatum 29-12-2010.
Vanochtend werd ik gebeld vanuit de USA dat de DVB-T momenteel "out of stock" is. Voor de Kerst zou het niet meer lukken, de 29e lijkt wel haalbaar.
Ik kreeg de gelegenheid om de order te annuleren, maar heb dat mooi niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Ik ga morgen de dell xps 15 kopen standaard alleen dan met een i5 460

1 vraagje nog
Wat is het verschil tussen dit ?

1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart meerprijs € 0,00

1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only) [Inbegrepen in prijs]
Aanbevolen door Dell

overigens is de 3 Jaar garantiesupport voor de prijs van 2! - Aanbiedingen endingen op 22/12/2010
Dus als je tot morgen wacht mark mis je die in iedergeval niet.

dus is tot en met 22ste voor 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom koop je morgen? Dan gelden de huidige aanbiedingen toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Anoniem: 24317 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:58:
Waarom koop je morgen? Dan gelden de huidige aanbiedingen toch niet meer?
Daarom juist ik heb niks aan die virusscanner aanbieding en die lo jack is ook niet echt interesant in mijn opzicht.
Dus ik hoop gewoon op mooiere aanbiedingen.
Die proccesor en garantie blijven wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de 500gb en 4gb ram?

Lo jack zit er bij mij niet in. Heb je nu wel de EPP aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Anoniem: 24317 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:03:
En de 500gb en 4gb ram?

Lo jack zit er bij mij niet in. Heb je nu wel de EPP aanbieding?
nee was bij de gewone, was ff de EPP vergeten

die 500 gb maakt mij niet uit met 120 heb ik al genoeg. heb externe hdd + nog 2 computers.
Dat geheugen is een gokje dan maar.

Het is nu gewoon een gokje wagen. Als er morgen mindere aanbiedingen zijn dan heb ik pech. Maar bestel ik nu en is er wel een mooie aanbieding heb ik ook pech

Dus gewoon een 50/50 gokje waarover je zelf een beslissing moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap ik.

Ik ga m maar gewoon bestellen denk ik. Ga ik erg veel verschil merken tussen de 6cell en 9cell? Ik wil nog wel is op de bank zitten om een tijdje te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
http://forum.notebookrevi...-9-cell-dell-battery.html
http://forum.fok.nl/topic/1262026
http://forum.lenovo.com/t...m-p/256287/highlight/true

Daar kan je eens in gaan lezen ?

Als ik een beetje google,
is de 6 cell ongeveer 2 a 2,5 uur en
de 9 cell ongeveer 4,5 a 5 uur
Correct me if i'm wrong

Maar de 9 cell batterij steekt wel een beetje uit. mocht je je hier aan storen

YouTube: Dell XPS 15 L501X Overview / Review op ong 1 minuut
Dit is er 1tje met een 9 cell batterij kan je zien hoever hij uitsteekt

Okee helaas van die kerst levering :P

[ Voor 10% gewijzigd door snoos op 15-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Levering voor kerst kan niet meer, dat had voor de 13e moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na ampel overleg met mezelf wacht ik ook nog een dagje. 320 GB is voor mij ook prima, processor blijft 40 euro en garantie tot 22 dec. Dus ik kan er alleen op RAM op achteruit gaan (maar dan koop ik wel een reepje zelf). Dat wordt een onrustig nachtje slapen ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic