Mijn XPS 15 is woensdag geleverd (i5 460M, 1080p scherm, 9 cell batterij). Ik heb deze laptop gekocht als vervanger van mijn Macbook pro (unibody, model eind 2009).
Fantastisch scherm (inderdaad beter dan dat van de MBP), heerlijk geluid voor een laptop, en allround goede prestaties.
Waar ik echter niet tevreden over ben is de warmte -en geluidproductie.
Ik gebruik de laptop altijd op mijn schoot, en de onderkant voelt na 10 tot 20 minuten licht gebruik (gewoon surfen, zelfs geen youtube) onaangenaam warm aan, terwijl de bovenkant gewoon altijd koel blijft. Na een tijdje begint de fan in korte stootjes te blazen (1 sec blazen, 5 sec niks, weer een seconde blazen,...).
Ik heb dan speedfan eens opgestart: alle temperaturen blijven idle rond de 27 a 30°C, behalve de HD (35-42°) en de GPU (48-54°).
Na wat te lezen op het net blijken dit volkomen normale temperaturen te zijn, maar toch ervaar ik dit als te warm.
Ik vraag me af wat mijn opties nu zijn...
- de XPS binnen de 7 dagen terugsturen en mijn geld terugvragen. Zijn er alternatieven (apple excl.) die koeler draaien?
- een laptop koeler kopen (ook al is de XPS op zich al érg dik imo)
- Wennen aan een "warm gevoel" en blij zijn met mijn fantastisch scherm
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring of ben ik gewoon picky geworden na een jaartje met die Macbook gewerkt te hebben?