[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 81.541 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Gewoon via Dell.nl. Je krijgt een Engels sprekende lagelonenlander, maar ik neem aan dat die inzage hebben in gegevens betreffende de Nederlandse tak.

Amerikaanse gegevens zijn wat mij betreft ook prima... ik wil gewoon weten of de specs van de volgende generatie de moeite waard zijn ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Krijg net door: 15 februari...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregtbeer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 10:15
Dit topic is zo groot dat ik niet kan terugvinden wat ik eigenlijk zoek.

Mijn vriendin wil dus een 15 inch laptop met een goede batterijduur en toch nog degelijke specs.
Ik dacht haar dan de standaard studio xps aan te raden (de basis dus) aangevuld met een 9 cell batterij.

Weet iemand hoe lang deze batterij ongeveer zal meegaan voor normaal gebruik : word processing enzo.
Als ze films wil kijken ofzo zal ze dit toch meestal op netstroom doen.

En nog een vraag : is deze notebook voldoen draagbaar?

Een andere notebook aanraden mag natuurlijk ook altijd, gewoon zeker een 15 inch scherm, I3 processor, 3gb DDR3 ram en een zo goed mogelijke batterijduur

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:33
Bozozo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:53:
Dell is in elk geval redelijk oude meuk aan het opruimen. Core 2 Duo systemen voor 1000+ euro... werelddeals hoor.

Net nog even een poging gewaagd in de chat... Februari, maar ze weten nog steeds geen datum.
Voor 1 inch en 200 euro minder heb je een betere laptop :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 18:49

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

bregtbeer schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:23:
Dit topic is zo groot dat ik niet kan terugvinden wat ik eigenlijk zoek.

Mijn vriendin wil dus een 15 inch laptop met een goede batterijduur en toch nog degelijke specs.
Ik dacht haar dan de standaard studio xps aan te raden (de basis dus) aangevuld met een 9 cell batterij.

Weet iemand hoe lang deze batterij ongeveer zal meegaan voor normaal gebruik : word processing enzo.
Als ze films wil kijken ofzo zal ze dit toch meestal op netstroom doen.

En nog een vraag : is deze notebook voldoen draagbaar?

Een andere notebook aanraden mag natuurlijk ook altijd, gewoon zeker een 15 inch scherm, I3 processor, 3gb DDR3 ram en een zo goed mogelijke batterijduur

Dank bij voorbaat!
Ik heb de standaard accu op de XPS15 en daar doe ik met normaal internetgebruik, tekstverwerken e.d. rond de 3 a 4 uur meer. Dus de 9 cell zal wel een goede boost moeten geven aan de accuduur.

Ik vind de XPS15 persoonlijk relatief zwaar. Het is niet een heel dun geval en je merkt het toch wel aardig als je hem mee sjouwt. Aan de zware kant voor een 15" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393892

Eventjes mijn verhaal doen : ik had onlangs een dell XPS 15 besteld met het 720p scherm. Na het doorlezen van dit forum ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het Full HD scherm veel beter is. Spijtig genoeg is dit scherm niet beschikbaar als optie in de belgische dell winkel, en moet ik een persoonlijke bestelling via de telefoon doen.Ik had dan ook mijn bestelling geannuleerd via het online formulier op de dell website, toen mijn status nog op ' bezig met verwerken' stond. Hier kwam geen reactie van dell op , waarna mijn laptop toch in productie is gegaan en nu verzonden is.Ik heb ondertussen dell gecontacteerd en die vertelden dat het niet meer mogelijk is om de bestelling te annuleren. Nu heb ik dell gecontacteerd, en de persoon van de servicelijn vertelde me dat ik de levering kon weigeren aan de deur.

Na het rondlezen online hoor ik toch dat het beter is de levering aan te nemen, en dan retour te zenden. Wat is volgens jullie de beste manier om het volledig betaalde bedrag terug te krijgen. Ik wil zelf niet opdraaien voor de verzendkosten aangezien ik mijn annulatie op tijd heb doorgegeven, maar dell zelf geen actie ondernam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
als je de bestelling retour zend betaal je verzendkosten teurg (wet kopen op afstand), bij weigering aan de deur betaal je, niets?

Weigeren aan de deur is dus slimmer volgens mij, als ik het goed heb krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Het FHD scherm is in België overigens wel te krijgen op internet (althans sinds enkele weken toch, misschien niet toen jij het bestelde) maar alleen in de basis startconfiguratie (van €679). Waarom is me een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:26:
als je de bestelling retour zend betaal je verzendkosten teurg (wet kopen op afstand), bij weigering aan de deur betaal je, niets?

Weigeren aan de deur is dus slimmer volgens mij, als ik het goed heb krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug.
In de Algemene Voorwaarden van Dell wordt er geen melding gemaakt van een weigering van product aan de deur, maar kan mij hier wel wat bij voorstellen. Mijn gevoel is dat Dell toch de kosten voor vervoer in rekening zal brengen, ondanks jouw poging tot annulering nog voordat jouw order in productie werd genomen. Ze hebben immers de bestelling verzonden.

Aan de andere kant, als je wel de bestelling aan de deur aanneemt, dan kun je dus het product retourneren (binnen 7 dagen). Je betaalt dan wel de verzendkosten van € 29,- (http://www1.euro.dell.com...ter/terms?c=nl&l=nl#link2). Je krijgt dan wel bevestigingsdocumenten dat het product ook weer opgehaald is, mocht er met de retournering wat mis gaan.

Artikel 7.2 van de Algemene Voorwaarden vond ik nog wel een interessante:

Zinsnede: "Voor Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument, voor verkoop ongeschikt zijn geworden of anders zijn gebruikt, is ontbinding niet mogelijk."

Als je een notebook wijzigt, dus meer geheugen, betere processor etc. zou de ontbinding dan niet geldig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Atratus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:01:
[...]

In de Algemene Voorwaarden van Dell wordt er geen melding gemaakt van een weigering van product aan de deur, maar kan mij hier wel wat bij voorstellen. Mijn gevoel is dat Dell toch de kosten voor vervoer in rekening zal brengen, ondanks jouw poging tot annulering nog voordat jouw order in productie werd genomen. Ze hebben immers de bestelling verzonden.
Dus als ik een notebook bestel met jouw rekeningnummer, jouw naam, en jouw adres, en je weigert dat aan de deur, mag jij €30 verzendkosten betalen?

Het moet niet gekker worden 8)7
Als je een notebook wijzigt, dus meer geheugen, betere processor etc. zou de ontbinding dan niet geldig zijn?
Volgens mij bedoelen ze daarmee maatproducten.dwz, dingen die je officieel niet kan kopen (zoals een inspirion met het full-hd scherm, mocht dat mogelijk zijn.

Dat is overigens een grijs gebied, je zou kunnen zeggen dat een xps waar iets is aangepast een maatproduct is, of een mag met geheugenupgrade, is dat een maatproduct? Mocht het tot een rechtzaak komen is dat maar zeer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Atratus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:01:
[...]
Aan de andere kant, als je wel de bestelling aan de deur aanneemt, dan kun je dus het product retourneren (binnen 7 dagen). Je betaalt dan wel de verzendkosten van € 29,- [...]
Is dat in Belgie ook zo geregeld bij wet, of ging je er van uit dat het om een Nederlander gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:10:
[...]
Dus als ik een notebook bestel met jouw rekeningnummer, jouw naam, en jouw adres, en je weigert dat aan de deur, mag jij €30 verzendkosten betalen?

Dat is een ander verhaal. Daar is hier geen sprake van. Even los van de vraag waarom iemand een product zou bestellen op iemands naam en het vervolgens naar diens adres zou versturen.

Wat er geprobeerd kan worden is aangeven bij Dell dat de bestelling geannuleerd was ten tijde van een vroeg stadium in het proces, product was nog niet in productie genomen. Aantoonbaar maken wordt lastig misschien. Dan zou de 29,- verhaald kunnen worden.

Het is zeker een grijs gebied wanneer een product 'op maat' is gemaakt. Notebooks en de gebruikte onderdelen zijn altijd nog wel courant voor een paar maanden, maar denk dat Dell erg handig is daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:10:
[...]

Ik denk dat je hier toch wat kort door de bocht gaat. Als Dell inderdaad niet kan aantonen dat de persoon in kwestie die laptop zelf besteld heeft zullen ze inderdaad -terecht- niets kunnen doen. Het valt hier echter vrij gemakkelijk te bewijzen dat dit niet het geval is: de betaling is reeds gebeurd (vanaf een zeker te verifiëren rekeningnummer of wat dan ook), er is zelfs telefonisch contact geweest (nummer valt ook te verifiëren) én eventueel nog een IP check (ik kan me niet voorstellen dat Dell die niet logt).

Wat nu uiteindelijk de beste optie is weet ik niet, maar ik zou er zeker niet zomaar van uitgaan dat je er zo kosteloos van af komt.
Volgens mij bedoelen ze daarmee maatproducten.dwz, dingen die je officieel niet kan kopen (zoals een inspirion met het full-hd scherm, mocht dat mogelijk zijn.

Dat is overigens een grijs gebied, je zou kunnen zeggen dat een xps waar iets is aangepast een maatproduct is, of een mag met geheugenupgrade, is dat een maatproduct? Mocht het tot een rechtzaak komen is dat maar zeer de vraag.
Klopt, dit is duidelijk geen maatproduct, het zijn zelfs geen eigen specificaties van de consument: Dell biedt een bepaald array van XPS 15 systemen aan, hoe zij dit aanbod regelen is hun zaak. Ze hadden net zo goed alle mogelijke configuraties in aparte modellen kunnen opsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

guapper schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:20:
[...]

Is dat in Belgie ook zo geregeld bij wet, of ging je er van uit dat het om een Nederlander gaat?
Dit is in België ook zo geregeld (verzaking).

Voorwaarden Dell België: http://www1.euro.dell.com...hs&~section=003&cs=bedhs1
Europese wetgeving: http://www.consumenteninf...page/nl/themas/E-Commerce

Ook binnen de voorwaarden van Dell België wordt er gerept over "specificaties van de Consument". Ik denk dat het niet daar onder zal vallen een geheugenupgrade, grotere hdd. Een speciale bestickering / gravering misschien weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Net een Dell XPS 15 besteld,

i3-380M (2.53 Ghz)
4.094 MB 1.333Mhz DDR3 SDRAM
1GB GeForce 420M GT
9-cel batterij (90 Wh)
720p scherm
N-6200 WLAN card
320 GB harde schijf.

Ik hoop dat ik hem snel binnenkrijg, ik ga ook even op het Dell wachttijden topic kijken hoe snel hij waarschijnlijk binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:28:
Er zitten maar 2 DAC's in, benodigd voor vga of dvi.

Met ATI kan je vervolgens zoveel monitoren aansluiten als er displayport aansluitingen aanwezig zijn (en displayport monitoren, of je moet een actieve converter hebben: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter) maar ik weet niet hoe dat met nvidia zit.

HDMI -> VGA gaat volgens mij ook niet werken, maar pin me daar niet op vast.
je kunt toch gewoon een hdmi naar dvi pakken, en je hebt toch ook dvi naar 2x vga? Dus misschien ook hdmi naar 2x vga? Of is dat echt videokaart afhankelijk of dat ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/44779/filename/dvi-config.jpg

HDMI is (single link?) dvi-d met geluid, VGA is analoog. Dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik ben nu al meer dan een maand aan het uitkijken voor een nieuwe laptop, en telkens blijf ik terugkomen op de XPS15. Nu is mijn budget redelijk beperkt, ik wou eigenlijk onder de €700 blijven maar er valt gewoon zoveel lekkers te kopen dat ik wel al weet dat ik dat niet ga halen.

Ofwel wordt het de goedkoopste standaardconfiguratie met alleen het FHD scherm (€835 incl. 5% korting), ofwel de standaard i5 560m configuratie (~€800 incl. 5% korting). De prijzen in België liggen wat hoger dan in Nederland trouwens.

De i3 voldoet op dit moment ruimschoots aan mijn behoeften, maar het kan goed zijn dat ik binnen een jaar ofzo opnieuw begin met video editing, en dan komt die i5 wél goed van pas natuurlijk. Valt de processor op een iet-wat doen- en betaalbare manier (geen zin om heel het moederbord te gaan vervangne) zelf te upgraden, of zit dat er sowieso niet in?

Edit: ik twijfel ook of ik 'm nu best nog voor februari bestel. Langs de ene kant hoop ik nog steeds dat ze dan ook het verlicht toetsenbord gaan introduceren, langs de andere kant verwacht ik wel dat de prijzen door sandy bridge gaan stijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door Stphnvlstk op 29-01-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stphnvlstk schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:13:
Ik ben nu al meer dan een maand aan het uitkijken voor een nieuwe laptop, en telkens blijf ik terugkomen op de XPS15. Nu is mijn budget redelijk beperkt, ik wou eigenlijk onder de €700 blijven maar er valt gewoon zoveel lekkers te kopen dat ik wel al weet dat ik dat niet ga halen.

Ofwel wordt het de goedkoopste standaardconfiguratie met alleen het FHD scherm (€835 incl. 5% korting), ofwel de standaard i5 560m configuratie (~€800 incl. 5% korting). De prijzen in België liggen wat hoger dan in Nederland trouwens.

De i3 voldoet op dit moment ruimschoots aan mijn behoeften, maar het kan goed zijn dat ik binnen een jaar ofzo opnieuw begin met video editing, en dan komt die i5 wél goed van pas natuurlijk. Valt de processor op een iet-wat doen- en betaalbare manier (geen zin om heel het moederbord te gaan vervangne) zelf te upgraden, of zit dat er sowieso niet in?
Bekijk het van de andere kant: het full-hd scherm komt met video editing meer van pas dan 20% snelheidswinst (imo)

En, met de i5 config zou ik wachten, voor hetzelfde bedrag krijg je denk ik een SB quadcore (de traagste), maar die is al 2x zo snel... de config met full-hd kan je volgens mij beter nu bestellen.

Upgraden is overigens niet de moeite waard: je kan hoogstens upgraden naar een andere arrandale: de kans is groot dat je daar net zoveel aan kwijt bent dan aan de upgrade naar een i5 nu.
Edit: ik twijfel ook of ik 'm nu best nog voor februari bestel. Langs de ene kant hoop ik nog steeds dat ze dan ook het verlicht toetsenbord gaan introduceren, langs de andere kant verwacht ik wel dat de prijzen door sandy bridge gaan stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Voor 20% snelheidswinst laat ik het FHD in alle geval inderdaad niet vallen nee, ik dacht dat de 560m toch een behoorlijke hogere categorie was dan de 380m, vandaar mijn twijfel. Bedankt om die uit de wereld te helpen!

Maar moest ik nu ooit toch nog net dat beetje extra snelheid hebben, dan is het dus wel mogelijk? De CPU zit dus niet al te vast gesoldeerd op het moederbord? Ik kan me voorstellen dat binnen een 2-tal jaar er wel goeie koopjes voor een 560m op V&A zullen zijn bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
26% in feite, maar dat is nog steeds niet echt.. WOW, als je begrijpt wat ik bedoel.
De snelste processor voor het arrandale platform op dit moment is de i7-640m, een goede 250mhz sneller dan de bovengenoemde i5, ter indicatie: de i5 kost $225.00, de i7 $346.00 bij afname van 1000 stuks, de i3 kost ongeveer $80-150 (staat geen prijs bij), maar de prijs/kwaliteit van processoren is tegenwoordig een aardig steile lijn naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 14:57
http://nl.hardware.info/n...-h67-chipsets-update-1828

Bovenstaande zal ook wel gevolgen hebben voor de levering van SB processoren in de XPS15 denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik lees dat er standaard 2x SATA3 aanwezig is, waarom worden die dan niet gebruikt ipv de SATA2 poorten?

Loos alarm voor alles met minder dan 2 SATA poorten, lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Laatste alinea op dit nieuwsbericht op Anandtech: het wordt waarschijnlijk wachten tot april :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Heh, ik zat net even op dell.nl te kijken en het lijkt erop dat ze de i7 helemaal niet meer aanbieden via de configuratielinks op de site. Ze tonen alleen i3- en i5-processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 11:43
Anoniem: 130582 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:26:
Heh, ik zat net even op dell.nl te kijken en het lijkt erop dat ze de i7 helemaal niet meer aanbieden via de configuratielinks op de site. Ze tonen alleen i3- en i5-processors.
Bij het zakelijke segment wel nog.
Ziet er wel flink prijzig uit evengoed als je de btw er nog bij moet tellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schaamteloze crosspost:
Hi, I spoke to Dell rep this evening, they will be pulling all HM67 chipset motherboards 'till this new respin is ready.

That means no XPS 17 L702x and no Alienware M17x R3 for the foreseeable future.

Looks like mid march at the earliest.

Bummer.
bron

Ziet eruit alsof het nog wel even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Laatst online: 21-11-2024
Net dell gebeld voor een backlit toetsenbord. Kreeg een engels/amerikaanse man aan de lijn. Hij vertelde mij eerst dat hij mij alleen een US toetsenbord kon sturen (weet niet of dit erg is?). Daarna zei hij dat het ' not self replaceble' was vanwege de garantie. Hoe kom ik nou aan dat toetsenbord? Las een tijdje terug dat iemand in dit topic er wel gewoon een kon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
FibeR06! schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:51:
Net dell gebeld voor een backlit toetsenbord. Kreeg een engels/amerikaanse man aan de lijn. Hij vertelde mij eerst dat hij mij alleen een US toetsenbord kon sturen (weet niet of dit erg is?). Daarna zei hij dat het ' not self replaceble' was vanwege de garantie. Hoe kom ik nou aan dat toetsenbord? Las een tijdje terug dat iemand in dit topic er wel gewoon een kon bestellen?
Lees even terug, er staat in dit topic 3x het partnummer vermeld. Geef dit gewoon aan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik heb dat gisteren bij het bestellen ook geprobeerd, maar mijn verkoper vertelde mij dat hij dat toch echt niet kon doen? Moet je gewoon geluk hebben met de verkoper, of heeft .nl er gewoon een andere policy over dan .be?
Ik kon overigens telefonisch ook niet met een kortingscode bestellen, dus uiteindelijk dan toch gewoon maar via internet besteld. Vreemd allemaal.

Het part # is 0KMP3 trouwens, bespaart je het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Laatst online: 21-11-2024
Remzz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Lees even terug, er staat in dit topic 3x het partnummer vermeld. Geef dit gewoon aan ze.
Partnummer heb ik vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bozozo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:11:
Laatste alinea op dit nieuwsbericht op Anandtech: het wordt waarschijnlijk wachten tot april :\
Dan blijf ik niet wachten...
Dan maar geen SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zou iemand toevallig ff zo'n html code kunnen maken met klikbare links van 0 tot 100 ofzo (N00XL501 ... N00XL566epp .. etc.)
Ik had die uit het vorige topic gepakt en aangepast naar de nieuwe url op de dell site, maar ik krijg die html niet werkend :S ik snap niet waarom want zo moeilijk is html toch niet dacht ik zo :9
Dus dan maar ff hier vragen, hebben andere er ook meteen iets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Voro de geïnteresseerden, die van mij is weer te koop! Pas een maandje in bezit maar wil toch iets kleiners hebben.

De specificaties:

Processor
Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
3 jaar In-Home Hardware Support
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie1946
  • Laatst online: 27-02-2024
Wat moet deze laptop gaan kosten en is de garantie overdraagbaar?

Jacob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

750, ik ga er van uit van wel ja ;) Meestal staat dat gewoon op serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Graag via V&A of DM

de garantie is overigens gewoon overdraagbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
even wat benchmarks (voor wat het waart is) van de wireless-N vs advanced-N netwerk kaarten in de XPS 15

download is van netwerkschijf naar computer, upload is visa-versa

specs:
XPS15: I7 640GB 7200rpm
router: Netgear WNDR3700
netwerk schijf: WD pasport elite 500GB USB 2.0 aangesloten op de USB poort van de router
bestand van 699 MB (Film 10.000BC)

Wireless-N
download
gemiddeld: 3,30 MB/s
max: 3,50 MB/s
tijd: 3min 43sec

upload:
gemiddeld: 2,05 MB/s
max: 2,12 MB/s
tijd: 5min 28sec

Advanced-N
download
gemiddeld: 4,60 MB/s
max: 4,45 MB/s
tijd: 2min 24sec

upload
gemiddeld: 2,86 MB/s
max: 2,70 MB/s
tijd: 4min 3sec

er zit dus wel degelijk verschil in. omstandigheden waren het zelfde.
de advanced-N bij azerty besteld was de enigste die hem had. wel 2 weken op moeten wachten.
installatie was egt 1 min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooBear
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 22:44
Mijn XPS 15 is woensdag geleverd (i5 460M, 1080p scherm, 9 cell batterij). Ik heb deze laptop gekocht als vervanger van mijn Macbook pro (unibody, model eind 2009).
Fantastisch scherm (inderdaad beter dan dat van de MBP), heerlijk geluid voor een laptop, en allround goede prestaties.

Waar ik echter niet tevreden over ben is de warmte -en geluidproductie.
Ik gebruik de laptop altijd op mijn schoot, en de onderkant voelt na 10 tot 20 minuten licht gebruik (gewoon surfen, zelfs geen youtube) onaangenaam warm aan, terwijl de bovenkant gewoon altijd koel blijft. Na een tijdje begint de fan in korte stootjes te blazen (1 sec blazen, 5 sec niks, weer een seconde blazen,...).
Ik heb dan speedfan eens opgestart: alle temperaturen blijven idle rond de 27 a 30°C, behalve de HD (35-42°) en de GPU (48-54°).
Na wat te lezen op het net blijken dit volkomen normale temperaturen te zijn, maar toch ervaar ik dit als te warm.

Ik vraag me af wat mijn opties nu zijn...
- de XPS binnen de 7 dagen terugsturen en mijn geld terugvragen. Zijn er alternatieven (apple excl.) die koeler draaien?
- een laptop koeler kopen (ook al is de XPS op zich al érg dik imo)
- Wennen aan een "warm gevoel" en blij zijn met mijn fantastisch scherm ;)

Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring of ben ik gewoon picky geworden na een jaartje met die Macbook gewerkt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FooBear schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:47:
Na wat te lezen op het net blijken dit volkomen normale temperaturen te zijn, maar toch ervaar ik dit als te warm.
Naar de temperaturen staren heeft geen zin, je meet de interne temperatuur, maar daar ben je niet in geïnteresseerd: je wilt weten hoe de temperatuur extern is.

Volgens notebookcheck blijft de xps 15, zelfs met de geteste i7, zeer koel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMFnO.png
vergeleken met de macbook pro scheelt het 3 graden. Overigens zijn de macbooks tegenwoordig met een beter scherm uitgerust van 4 jaar terug. Zeker de niet-pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 11:43
Mijn XPS 15 is woensdag geleverd (i5 460M, 1080p scherm, 9 cell batterij). Ik heb deze laptop gekocht als vervanger van mijn Macbook pro (unibody, model eind 2009).
Fantastisch scherm (inderdaad beter dan dat van de MBP), heerlijk geluid voor een laptop, en allround goede prestaties.

Ik gebruik de laptop altijd op mijn schoot, en de onderkant voelt na 10 tot 20 minuten licht gebruik (gewoon surfen, zelfs geen youtube) onaangenaam warm aan, terwijl de bovenkant gewoon altijd koel blijft. Na een tijdje begint de fan in korte stootjes te blazen (1 sec blazen, 5 sec niks, weer een seconde blazen,...).
Ik heb dan speedfan eens opgestart: alle temperaturen blijven idle rond de 27 a 30°C, behalve de HD (35-42°) en de GPU (48-54°).

- de XPS binnen de 7 dagen terugsturen en mijn geld terugvragen. Zijn er alternatieven (apple excl.) die koeler draaien?

Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring of ben ik gewoon picky geworden na een jaartje met die Macbook gewerkt te hebben?
Je moet dat ding ook niet zo op je schoot zetten want dan zit waarschijnlijk de inlaat van verse lucht precies op je been.

Bij de Ikea of Leen Bakker hebben ze van die kussens met een soort plank erop.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/brada-laptopondersteuning-wit__83155_PE209322_S4.JPG

zoiets dus

kost €13,- is ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04

Mogelijk is er iets fout met je XPS dan of misschien de programma's die je hebt open staan.
Ik gebruik zelf mijn XPS (i5-560, 420m) bijna altijd op m'n schoot, en verbaasde me er eerder over hoe koel hij blijft aan de buitenkant (vergeleken met mijn Dell Inspiron 6400 en Macbook Pro van begin 2008)
Zelfs bij langdurig gamen word hij voor mijn gevoel niet onaangenaam warm.

Ook het extreem kort draaien van je fan is misschien niet helemaal correct. Ik heb al wel gemerkt dat SpeedFan bijvoorbeeld ook het gedrag van de fan iets veranderd, dus misschien kijken of je dit soort programmaatjes kan uitzetten en dan nog eens kijken.

Ik ben het er wel mee eens dat het jammer is dat de fan niet traploos zijn snelheid regelt, want het is ook bij mij wel zo dat hij af en toe aan gaat om vervolgens weer een tijdje uit te gaan.
Het geluid van de fan vind ik zelf dan wel weer een stuk minder storend dan dat van mijn Inspiron, en zeker onder belasting een stuk stiller als die van de Macbook Pro.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooBear
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 22:44
Ik vind de laptop anders al dik genoeg...
En die 9-cell batterij maakt het er niet beter op.

*Edit*
Ik zit nu een klein uurtje te surfen en de laptop blijft vrij warm worden, ook al zorg ik ervoor dat de intake (onder de linker boven hoek van het toetsenbord) open blijft.
Ik moet er wel bij zeggen dat nadat ik speedfan had afgezet de cooler een kleine minuut constant heeft geblazen, en nu voelt het allemaal weer wat koeler aan, maar nog altijd veel warmer dan mijn MBP.
De unibody MBP heeft een design zonder intake onderaan de laptop. Dat lijkt me toch wel heel voordelig. Eerlijk gezegd bleef het grootste deel van de onderkant van mijn macbook niet gewoon koel, maar echt koud.

Nu ja, die extra 600 euro zal niet alleen naar die appel achter op het scherm gaan ;)

[ Voor 78% gewijzigd door FooBear op 05-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MattyBomba schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:16:
[...]

Je moet dat ding ook niet zo op je schoot zetten want dan zit waarschijnlijk de inlaat van verse lucht precies op je been.

Bij de Ikea of Leen Bakker hebben ze van die kussens met een soort plank erop.
[afbeelding]

zoiets dus

kost €13,- is ideaal
Dat zijn echt ondingen :F

Wat je echter niet moet doen is het gebruiken van een laptop direct op een deken, dat isoleert iets te goed. (ik leg altijd een oud boek onder mn studio 15, anders word het wifi gedeelte na een uur of 2 downloaden zo heet dat het touchpad uitvalt :F )
Adion schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:31:
[...]
Ook het extreem kort draaien van je fan is misschien niet helemaal correct. Ik heb al wel gemerkt dat SpeedFan bijvoorbeeld ook het gedrag van de fan iets veranderd, dus misschien kijken of je dit soort programmaatjes kan uitzetten en dan nog eens kijken.
Speedfan werkt niet op dell's, je kan in de meeste gevallen niet eens de fansnelheid uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:52:
Speedfan werkt niet op dell's, je kan in de meeste gevallen niet eens de fansnelheid uitlezen.
Ik zei ook niet dat het werkte, ik zei alleen maar dat als je het aanzet dat de fan dan anders draait dan hij doet als je speedfan weer uitzet. Als je dus dit of een ander monitor-programma gebruikt zou het daardoor kunnen zijn dat de fan abnormaal draait.
(Het doet overigens wel vermoeden dat mits de correcte adressen bekend zouden zijn dat het niet onmogelijk is om iets als speedfan te maken dat wel werkt)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je moet ook die van de Action hebben, met ingebouwde bekerhouder!
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:33:
Zou iemand toevallig ff zo'n html code kunnen maken met klikbare links van 0 tot 100 ofzo (N00XL501 ... N00XL566epp .. etc.)
Ik had die uit het vorige topic gepakt en aangepast naar de nieuwe url op de dell site, maar ik krijg die html niet werkend :S ik snap niet waarom want zo moeilijk is html toch niet dacht ik zo :9
Dus dan maar ff hier vragen, hebben andere er ook meteen iets aan ;)
Darkstone jij had hem de vorige keer gemaakt:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"
Zou je hem niet eens opnieuw willen maken? Want als ik jou html aanpas met de nieuwe link van de Dell site doet hij het niet :S

(schaam schaam schaam... :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je treft het: sinds kort ben ik mod en heb ik HTML rechten, kan ik gewoon mn HTML kopieren: kuch rechtenmisbruiking

01epp
02epp
03epp
04epp
05epp
06epp
07epp
08epp
09epp
10epp
11epp
12epp
13epp
14epp
15epp
16epp
17epp
18epp
19epp
20epp
21epp
22epp
23epp
24epp
25epp
26epp
27epp
28epp
29epp
30epp
31epp
32epp
33epp
34epp
35epp
36epp
37epp
38epp
39epp
40epp
41epp
42epp
43epp
44epp
45epp
46epp
47epp
48epp
49epp
50epp
51epp
52epp
53epp
54epp
55epp
56epp
57epp
58epp
59epp

en..

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59

de shortcut "koppelingen openen in tabbladen" lijkt het overigens alleen te doen met tab mix plus erbij. Als alternatief werkt tab + ctrl-enter erg goed (open link in nieuw tabblad)

offtopic:
nogal overkill om hier html voor te gebruiken, maar ik heb geen zin om een nieuwe te bakken, voor niet-epp configs kan je ook http://nieuwepc.com/dellxps15.html gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Ben bang dat eerste defect aan mijn XPS is aangekomen.
USB poort aan de achterkant heeft het begeven. Geen enkele USB device werkt er meer op, terwijl de andere nog wel werken.

Ben nu aan het uitzoeken of het een software probleem is of hardware. Maar het lijkt het moederbord te zijn, want hij is ook al een keer in bios blijven hangen bij een check van de PCI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Ik heb ook een vreemd probleem met mijn 2 USB-poorten. Soms stoppen ze beide tegelijkertijd spontaan met reageren. De muis krijgt dan bijvoorbeeld nog wel stroom (de lampjes blijven branden), maar geen enkele input komt door.
Een reboot verhelpt het probleem, maar een logoff niet.
Nu lijkt me dat een driverprobleem, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

De touchpad blijft wel gewoon werken en de laptop is in deze situatie op de netvoeding aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 130582 op 07-02-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Kom er niet uit.

Reboot helpt niet, BIOS flash naar A6 helpt niet. Alle BIOS instellingen staan goed. USB 3.0 controller setup werkt niet.

Lijkt toch hardware te zijn. Iemand anders nog problemen met zijn USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389625

Remzz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:47:
Kom er niet uit.

Reboot helpt niet, BIOS flash naar A6 helpt niet. Alle BIOS instellingen staan goed. USB 3.0 controller setup werkt niet.

Lijkt toch hardware te zijn. Iemand anders nog problemen met zijn USB?
Na een clean install werkten bij mij beide usb3 poorten niet meer. Blijkt dat je de drivers hiervoor zelf opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:51

TdV

Het lijkt momenteel niet mogelijk te zijn om een i7 te bestellen in deze laptop, de site geeft het meestal niet aan als optie maar waar het er wel bij staat staat dat de videokaart er niet bij past (420) maar de 435 kan je niet kiezen. Ook mijn account manager (zakelijke bestelling) kon er niets mee behalve andere laptops aanraden. Ik wil hem voor meerdere doelen gebruiken waaronder met virtuele machines werken dus een i7 is dan geen overbodige luxe, afwachten dan maar tot er iets leverbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is al langer zo, volgens mij is dell een einde aan het maken van zijn voorraad i7-740m processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik denk dat de quadcore Sandy Bridges nu hadden moeten worden geintroduceerd, en dat er daarom geen order voor oude i7's meer uitstond. Of ze die nu alsnog gaan bestellen (en of Intel nog kn leveren) vind ik een goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Ik zit te twijfelen om de XPS 15 te kopen, maar wat is nu eigenlijk de meerwaarde t.o.v. de Inspiron 15R buiten de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388118

Ik heb de XPS nu een tijdje, en ben zeer tevreden. Wordt enigszins warm, maar niet warmer dan ik op basis van recensies had verwacht. Draait Black Ops zelfs zeer behoorlijk, zelfs (per ongeluk een keer) op battery saving mode.

Over die modes gesproken: is er een mogelijkheid om de XPS zélf op basis van netvoeding of batterij een energieschema te laten kiezen? Mijn Samsung NC10 doet dat automatisch namelijk. Als het alleen op de accu is, schakelt ie over naar laag verbruik. Nu moet ik daar zelf aan denken. Laatst vergeten en toen was hij binnen iets meer dan een uur leeg.

Verder een zelfde soort vraag, maar dan over de synaptics en de muis. Ik heb gezocht maar niet gevonden: kun je de XPS zijn touchpad automatisch laten uitschakelen op het moment dat een muis is aangesloten en andersom? Als in: geen muis, dan gaat de touchpad aan?

Kwa schoo en warmte: ik heb de Targus Chillmat aangeschaft. Scheelt volgens mij een beetje, maar niet schokkend veel. Wel voor de schoot overigens, want er zit goed ruimte tussen en is prettiger dan die kussens met zo'n plastic ding er bovenop. Maakt soms ook best wat lawaai met die fans, maar die gebruik ik voornamelijk als ik aan het gamen ben en hij echt een topprestatie levert, en dan heb ik toch een headset op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Anoniem: 388118 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:49:
Over die modes gesproken: is er een mogelijkheid om de XPS zélf op basis van netvoeding of batterij een energieschema te laten kiezen? Mijn Samsung NC10 doet dat automatisch namelijk. Als het alleen op de accu is, schakelt ie over naar laag verbruik. Nu moet ik daar zelf aan denken. Laatst vergeten en toen was hij binnen iets meer dan een uur leeg.
Standaard doet je windows (7,vista) installatie dit dat kan je vinden bij energieschema's(als het goed is heb een xp installatie voor me op mijn stage)

Mijn 3 jaar oude laptop deed dit zowel met vista als nu met windows 7.
Ik persoonlijk vind die energieschema maar irritant dus heb ik dezelfde instellingen wanneer hij op netstroom of accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TdV schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:40:
Het lijkt momenteel niet mogelijk te zijn om een i7 te bestellen in deze laptop, de site geeft het meestal niet aan als optie maar waar het er wel bij staat staat dat de videokaart er niet bij past (420) maar de 435 kan je niet kiezen. Ook mijn account manager (zakelijke bestelling) kon er niets mee behalve andere laptops aanraden. Ik wil hem voor meerdere doelen gebruiken waaronder met virtuele machines werken dus een i7 is dan geen overbodige luxe, afwachten dan maar tot er iets leverbaar word.
Ga er maar niet vanuit dat deze snel leverbaar worden.
Microsoft heeft net alles teruggeroepen en een miljard dollar gereserveerd, door een architectuur fout in de nieuwe sandy bridge processoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Intel hervat de levering van de gewraakte sandy Bridge chipsets, maar dan mogen alleen de 600-poorten gebruikt worden.

Hopelijk kan Dell hierdoor op korte termijn zijn L502x op de website zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hdd + dvd + eSata ;)

Deze chipsets zul je vooral terugvinden in thin & lights en desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391453

Ook hier een over het algemeen zeer tevreden XPS15 owner :)

maarrrrr, toch een vraagje. Ik heb zoals meerdere mensen een USB3.0 probleem. En het lastige is om het exacte probleem aan te duiden maar de symptomen zijn dat mijn apparaten aangesloten op de USB3.0 poorten regelmatig uitvallen. Zoals externe HDD en mijn Microsoft ARC Mouse.

Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd van de Dell site maar dit biedt helaas geen oplossing.

Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en inmiddels een oplossing heeft?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Ik heb er nog geen oplossing voor, maar de mijne wil dan ook helemaal niks meer doen, nooit.

Ik ga hem tijdens me vakantie opsturen naar Dell, momenteel heb ik de laptop te hard nodig voor studie.
Hopelijk kunnen zij het probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij kan Dell hier weinig aan doen en is het een fout in de usb3 chip. Tijd om de nieuwste drivers een keer te proberen? Chipset + usb drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Alle drivers zijn geupdate.
Het lijkt toch echt de USB poort, beide USB poorten zitten op dezelfde HUB, maar er is er maar 1 stuk.

Ik moet nog wel een clean install proberen. Mooi klusje voor het weekend.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Ik zit nu na mijn vaio F13 teruggegeven te hebben ivm het fan-piep probleem te denken om de XPS 15 te kopen.
Nu heb ik een vraagje aan jullie:

Als je met een externe microfoon een opname maakt met bv audacity, hoor je dan ruis?
Weet een van jullie dat of kan iemand het uitproberen?

Ik wil de machine nml gebruiken voor audio en video editing en dit is een belangrijk argument voor me om een te kopen (naast een goed scherm :))

En hoe is het fangeluid bij deze laptop, is ie erg aanwezig / hard of niet?

bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 10-02-2011 02:15 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Remz
birdibird schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:13:
Ik zit nu na mijn vaio F13 teruggegeven te hebben ivm het fan-piep probleem te denken om de XPS 15 te kopen.
Nu heb ik een vraagje aan jullie:

Als je met een externe microfoon een opname maakt met bv audacity, hoor je dan ruis?

Ik wil de machine nml gebruiken voor audio en video editing en dit is een belangrijk argument voor me om een te kopen (naast een goed scherm :))

En hoe is het fangeluid bij deze laptop, is ie erg aanwezig / hard of niet?

bedankt!
Ik zal morgen een sampletje voor je maken, met en zonder ruisonderdrukking.

Fangeluid is minimaal naar mijn mening. Als je aan het surfen bent of office ofzo hoor je de laptop totaal niet, zodra je een game opstart, of iets gaan renderen, dan hoor je de fan wel, maar niet hinderlijk.

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen: het fangeluid is een stuk minder dan bij de F :+

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:29:
Laat ik het zo zeggen: het fangeluid is een stuk minder dan bij de F :+
En zelfs minder dan een F16! :9

• Remz
wagt schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:47:
[...]

En zelfs minder dan een F16! :9
Flauw :z

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 08:02
Bij de x15 met i3 staat er

''De nieuwe XPS15 met haarscherpe beelden en ongekend goed geluid!Wordt binnen 24 uur verzonden!''
Iemand een idee vanaf waar ze verzonden worden? (heb uiterlijk zondag avond echt een laptop nodig)

• Remz
Kan ik je geen zekerheid over geven. Mijn XPS 15 kwam uit Shanghai, maar deze was speciaal geconfigureerd, niet zo'n standaard model.

Vanuit Shanghai duurt het een dag voordat hij in Kazachstan is, daarna duurt het een dag voordat hij in Keulen is. En dan in die nacht wordt hij van Keulen naar Nederland gereden, en zal hij de volgende dag op je mat liggen.

Dus zodra hij vanuit Shangai wordt verzonden, laten we zeggen vandaag(donderdag). Dan zit hij vrijdag in Kazachstan, zaterdag in Keulen, zondag op je deurmat(als UPS op zondag zou leveren, wat ze niet doen zover ik weet). Dus voor zondag zit er denk ik niet meer in.

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:42
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze niet gewoon een paar modellen op lokale plekken (Dell UK of iets dergelijks) hebben liggen van die voorgeconfigureerde modellen.

Topicstarter
Verzonden != ontvangen.

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 08:02
Zijn er overigens nog epp acties? Ik heb best lang gezocht en kwam op maximaal 2% werknemers korting. En voor bestellingen duurder dan 799 op 5%

Topicstarter
Epp is al lange tijd geleden.. afgezwakt, de epp aanbiedingen staan op dell.nl/epp

• birdibird
Remzz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 02:44:
[...]

Ik zal morgen een sampletje voor je maken, met en zonder ruisonderdrukking.

Fangeluid is minimaal naar mijn mening. Als je aan het surfen bent of office ofzo hoor je de laptop totaal niet, zodra je een game opstart, of iets gaan renderen, dan hoor je de fan wel, maar niet hinderlijk.
bedankt :)

hmm, zouden we na de Ferrari ook een f16 notebook kunnen krijgen? :P

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Topicstarter
Zou kunnen, in dat geval is het veilig voor sony om te zeggen dat het geluidsniveau "boven de gestelde speceficaties" ligt.

:+

• birdibird
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:14:
Zou kunnen, in dat geval is het veilig voor sony om te zeggen dat het geluidsniveau "boven de gestelde speceficaties" ligt.

:+
_/-\o_

• Remz
birdibird schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:13:
Mmm, nu ik het is terug lees zie ik externe microfoon pas :) die heb ik niet.

Ik heb een microfoon in de webcam zitten. Maar evengoed, dit geeft je een idee van de ruisonderdrukkingsfunctie die je er bij krijgt. Moet zeggen helpt wel, maar blijft bagger klinken.

http://www.thomserree.nl/tweakers/metonderdrukking.ogg
http://www.thomserree.nl/tweakers/zonderonderdrukking.ogg

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:06
Ook ik heb deze laptop in basisconfig net binnen. Gelijk 2 Gb extra geheugen erin geprikt (voor € 20,- :) ) en natuurlijk clean install gedaan...

Prachtige laptop, prachtig geluid.... Alleen ook problemen met usb 3.0. Mijn externe schijf in een nieuw usb 3.0 behuizing gestoken blijft in een soort loopje zitten. Windows vindt de schijf en hij is weer weg, windows vindt de schijf etc....

Iemand al iets van andere drivers kunnen vinden voor deze controller?

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit artikel heb ik vooralsnog gemist:
http://www.anandtech.com/...int-xps-l401x-i7-2630qm/1
A Farewell to the Dell XPS 14
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387881

Darkstone, enige tijd geleden kwam ik een link tegen die verwees naar webcam center voor Dell XPS 15 ?
ik weet alleen niet meer in welk forum die stond en kan hem dus niet meer vinden.
Heb jij nog een link naar de verwijzing ?
Bedankt alvast
Mvg Honus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Zie hier nieuwere drivers en firmware voor de usb 3.0 controller.staan. Vanmiddag maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
https://smartsource.dell.com/web/main.aspx, ik zal hem binnekort even toevoegen aan de startpost aangezien ik deze link ook steeds kwijtraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387881

Mijn dank is groot Darkstone
Gr Honus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 10:03
TdV schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:40:
Het lijkt momenteel niet mogelijk te zijn om een i7 te bestellen in deze laptop, de site geeft het meestal niet aan als optie maar waar het er wel bij staat staat dat de videokaart er niet bij past (420) maar de 435 kan je niet kiezen.
Het grappige is dat je op de amerikaanse site weer wel de i7 versie kunt kiezen, inclusief die nieuwere 435 kaart. Alleen op die uitvoering zit dan vervolgens weer het 720p ipv full hd scherm. HANDIG! (Vooral omdat die shit toch allemaal uit shanghai en omstreken komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Nou, heb nieuwere drivers kunnen installeren voor de usb 3.0 controller, helaas zonder resultaat. Ook de firmware geflashed naar de laatste versie wat ook niet heeft geholpen. Heb dus nog steeds problemen met mijn externe hd in een usb 3.0 behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik heb zonet m'n XPS ontvangen, maar omdat ik een Engels OS had genomen zit er een qwerty tobo bij, wat ik als Belg niet echt gewoon ben - hoewel ik er zeker niets op tege heb. Aangezien mijn naam (en bijgevolg ook bepaalde usernames e.d.) een é bevat zou ik graag terug zo'n toets hebben, zoals op azerty te vinden is. Ik vermoed dat de Nederlanders hier die toch ook vrij regelmatig gebruiken ('hé', om een vb te geven) en er als tweaker al iets op gevonden hebben, of gebruiken jullie gewoon de ASCII code? Een ç zou ook handig zijn, voor Franse taken.

Edit: ik merk net dat alt + ` helemaal niets doet, kan de keyboard layout niet getweaked worden om daar een accent aigu aan toe te voegen?

[ Voor 11% gewijzigd door Stphnvlstk op 14-02-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
Stphnvlstk schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:04:
Ik heb zonet m'n XPS ontvangen, maar omdat ik een Engels OS had genomen zit er een qwerty tobo bij, wat ik als Belg niet echt gewoon ben - hoewel ik er zeker niets op tege heb. Aangezien mijn naam (en bijgevolg ook bepaalde usernames e.d.) een é bevat zou ik graag terug zo'n toets hebben, zoals op azerty te vinden is. Ik vermoed dat de Nederlanders hier die toch ook vrij regelmatig gebruiken ('hé', om een vb te geven) en er als tweaker al iets op gevonden hebben, of gebruiken jullie gewoon de ASCII code? Een ç zou ook handig zijn, voor Franse taken.

Edit: ik merk net dat alt + ` helemaal niets doet, kan de keyboard layout niet getweaked worden om daar een accent aigu aan toe te voegen?
Bij qwerty-toetsenborden zit de accent aigu naast de enter toets. Als je bijvoorbeeld een é wilt typen tik je eerst de accent aigu aan en daarna de e. Accent grave (als hij zo heet volgens mij zit naast de 1. Voor een ç tik je eerst de aigu, daarna de c. Eigenlijk best simpel als je het gewend bent:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
hallo mn ouders zijn opzoek naar een nieuwe laptop en het gaat een dell worden denk ik

Nu is de vraag of het een XPS15 moet worden of een inspiron 15R

processor is hetzelfde de i3-380M hoeveelheid ram ook het verschil is dan de HD5650 of de GT420 maar dat maakt ook nog niet zo veel uit (denk ik?). Maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Is de XPS15 degelijker?

Het full-hd scherm komt er iig niet in:p

Het prijs verschil is 50 euro dus dat maakt niet zo veel uit.

Dus misschien iemand die hier ervaring heeft met beide laptops en dat met name bouwkwaliteit?

vind de xps15 wel mooier overigens maar goed ook niet heel belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat hebben jouw ouders aan een grafische kaart? :?

Voorts, de xps is wel een stuk degelijker dan de inspiron, de xps heeft ook wat meer features als:
displayport
beter geluid
aluminium in plaats van plastic.
usb 3

maar je mist wel:
numpad
vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
mijn ouders hebben niks aan een grafische kaart maar ik woon ook nog thuis :*)

en aangezien ze toch binnen het budget vallen :)

maar dan wordt het een xps15

bedankt!:p

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Valt me wat tegen met de XPS15 aanbiedingen de laatste tijd. Van een epp aanbieding kan ik ook niet echt meer spreken.
Ik kom nu op €919 ex verzenden zonder kortingsbon voor een:
-i5-560M (evt. i5-480M voor 40 euro minder)
-FHD scherm (must)
-320GB HDD (HDD grootte maakt me niet veel uit, opslag komt op externe HD, 2TB)

Het lijkt er niet op dat het goedkoper gaat worden. Of heeft iemand daar een andere mening over? En ik denk ook niet dat een SB in de dual core range veel verschil gaat brengen. Accuduur misschien maar dat boeit me niet, werk meestal op netspanning. Prijzen zullen wel redelijk gelijk liggen?

Het is ook stil in dit topic, iedereen aan het wachten op sandy bridge?
Ik ben erg benieuwd wat dat brengt voor de i7's maar moet eigenlijk nu een nieuwe laptop en een i7 is aan mij niet besteed.

Wat denken jullie, nu maar bestellen? (zodra ik de nieuwe 5% kortingcode heb)

[ Voor 4% gewijzigd door trabuca op 17-02-2011 10:27 ]

• Kid Jansen
  • Niet online
Sowieso zie ik de laatste tijd weinig aanbiedingen bij Dell. Bij Dell B2B waren er Q4 vorig jaar echt heel veel aanbiedingen voor de Dell UltraSharp beeldschermen en nu zijn die er nauwelijks meer.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:15
In een van de topics kwam ik een linkje tegen naar het bestellen van de xps15 bij dell (epp linkje denk ik). Welke al maanden de goedkoopste config op zou hoesten. Iemand een idee waar ik die terug kan vinden?

Topicstarter
02epp: http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp
Maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
In het geval van een i5-560M is dit geen goedkope optie meer. Er kan wel kiezen voor 2 jaar service aan huis voor 45,- (normaal meer) maar de prijs van de laptop is zonder die service al 70 euro duurder. De N00XL503 is nu de goedkoopste.

• bosmas70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Maar voor die 70 euro extra wordt de xps wel gratis bezorgd en heb je een harde schijf van 500 gig ipv 320
al met al maakt het dus niet zoveel uit.

Ik ben trouwens ook op zoek naar een xps 15, (i5 560 full hd), nu weet ik niet of ik moet wachten op de SB processor (leveren deze veel meer winst op?) en weet iemand of de i5 560 processor weer goedkoper wordt (in december was de upgrade van een i3 naar de i5 goedkoper dan nu).

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:15
Thanks ik ga eens even kijken
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic