I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, dat gedoe met die USB stick heb ik niet zo'n zin in. Maar Truecrypt is gewoon gratis en werkt uitstekend, dus een alternatief is er zeker (alleen iets meer handelingen nodig). Ik gebruik beide.Tsurany schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:44:
Niet alleen de zakelijke markt, ik als consument zou ook maar wat graag Bitlocker gebruiken om m'n laptop veilig te houden
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Anoniem: 303530
Vind ik ook. Maar acer doet het wel goed de laatste tijd. Acer lijkt een van de weinige merken die veel aandacht besteden aan de accuduur, zelfs in budgetmodellen kom ik regelmatig 66Wh tegen. In asus en dell-budget modellen zit vaak 48wh, en de laptop zelf is bij acer altijd goed geoptimaliseerd voor de accuduur.pino85 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:37:
Maar hoe verkeerd wellicht ook bij mij bekruipt het gevoel nog een beetje van ja het is en blijft een Acer..
In de meeste andere markten vind ik acer niets, daar heb je gelijk in.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-01-2012 22:46 ]
Het verschil in prijs word vaak gecompenseerd( is mijn ervaring) door het niveau van service die men verleent.
Ach aan andere kant, Ik heb een Packard bell van nu meer dan 4 jaar oud( notebook) en die werkt nog goed behalve dat de accu na 1 uur gewoon gebruik nu echt leeg is en het opladen niet goed meer werkt.
Zo lang je niets aan je Acer hebt en alles werkt koop je gewoon een goed product imo en ze doen het ook steeds beter vooral op service vlak dus dat is positief te noemen maar ik raad er meestal toch(nog) geen aan iemand aan, maar als ik dit soort producten zie denk ik ja ze zijn ook op dat vlak steeds beter bezig.
[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 08-01-2012 23:02 ]
Liefhebber van Tweakers
nieuws: Acer voorziet nieuwe dunnere Ivy Bridge-ultrabook met Thunderbolt
[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 08-01-2012 23:47 ]
Liefhebber van Tweakers
Een tablet van €400-€500 krijgt een 1080p scherm. IPS denk ik. Dan moet het toch mogelijk zijn om iets vergelijkbaars te maken in een laptop die 2x zo duur is?!?!? De resolutierace gaat dit jaar echt losbarsten, ik hoop voor iets meer dan alleen tabletsAnoniem: 303530 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:19:
Acer's next-gen, quad-core Iconia Tab introduced at CES 2012 with a 1080p display
Zo. En nu niet de hele CES aan een stuk door tablets met 1080p / 1440p schermen aankondigen, zonder aan laptops te denken. hé?

Edit: t.net artikel ook online: nieuws: Eerste glimp van Acers Android-tablet met Tegra 3 getoond
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-01-2012 23:54 ]
Toch vreemd dat het in veel tabs toch wel gewoon word geduwd maar ja.. laat ons hopen dat men in 2012 hier toch meer op gaat inzetten, dat er hogere resoluties gaan komen dat staat voor mij al wel vast als ik zo her en der wat ingefluisterd heb gekregen en dat is in ieder geval een goede stap!
[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 08-01-2012 23:55 ]
Liefhebber van Tweakers
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Toen ik de foto zag dacht ik he dat design heb ik eerder gezien en dat kan toch geen Lenovo zijn!Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:06:
[afbeelding]
Dat is een lenovo ja...
engadget
Ziet er goed uit.
Liefhebber van Tweakers
Hopelijk komt ziets dan ook gewoon naar Nederland/..pino85 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:09:
[...]
Toen ik de foto zag dacht ik he dat design heb ik eerder gezien en dat kan toch geen Lenovo zijn!
Ziet er goed uit.
fuzzy logic, niets is waar
Dat is inderdaad maar de vraag, je zal net zien dat deze ook weer niet komt.Fuzzy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:59:
[...]
Hopelijk komt ziets dan ook gewoon naar Nederland/..
Liefhebber van Tweakers
Tomtec tablet van de Bart Smit. Moet ik dan wel even bij opmerken dat veeeeel mensen last hebben van dode pixels en behuizingen die spontaan uit elkaar vallen en de GPU is ook érg traag van dat ding. Maar vooral die eerste 2 dingen houden me tegen om zo een ding te kopen.pino85 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:51:
Zelfs een tablet van 199 euro van Intertoys had dacht ik een IPS scherm had ik ergens gelezen... te bizar als je er over nadenkt, het is geen probleem dat het te duur is dat staat wat mij betreft vast, maar het is voor de fabrikanten interessanter om consumenten dood te gooien met andere zaken.. en een kwaliteit scherm word dan maar door een enkeling gebruikt om consumenten over te halen.
Toch vreemd dat het in veel tabs toch wel gewoon word geduwd maar ja.. laat ons hopen dat men in 2012 hier toch meer op gaat inzetten, dat er hogere resoluties gaan komen dat staat voor mij al wel vast als ik zo her en der wat ingefluisterd heb gekregen en dat is in ieder geval een goede stap!
Desalnietemin is de meerprijs voor een beter paneel niet zo bizar hoog ofzo. Alleen op 13" is de meerprijs wel een stukje hoger dan voor 15" ofzo, vooral als je wilt combineren met een hogere resolutie. Maar dan zouden ze nog een middenweg kunnen nemen; niet perfect maar wel heel veel beter. A la MB Air.
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 09-01-2012 12:52 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Daar valt me de twee losse muisknoppen mij op (wat ik prettiger vind dat touchpad zoals Apple), die zie je niet veel meer de laatste tijd. Jammer van de lage resolutie maar daarvoor hebben ze de de Series 9 voor, met bijbehorende prijskaartje...
Engadget preview:Regeneration schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:51:
nieuws: Series 5 13"-ultrabooks van Samsung komen eind januari uit
Jammer van de lage resolutie maar daarvoor hebben ze de de Series 9 voor, met bijbehorende prijskaartje...
http://www.engadget.com/2...eries-9-laptop-announced/
Lijkt me geen onaardig ding, maar gezien de prijs zou ik nog steeds aardig twijfelen tussen dit of een MBA. Even ervanuit gaande dat die laatste ook wel een Ivy Bridge update zal gaan krijgen..
Ziet er ook echt wel goed uit. Mooier dan de MBA vind ik zelfsCyclonist schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:01:
[...]
Engadget preview:
Lijkt me geen onaardig ding, maar gezien de prijs zou ik nog steeds aardig twijfelen tussen dit of een MBA. Even ervanuit gaande dat die laatste ook wel een Ivy Bridge update zal gaan krijgen..
http://www.engadget.com/2...et-runs-windows-8-is-set/
minder dan 1.5 kg, 1600x900 IPS display, Ivy Bridge (ULV..), 8u accu, 17mm dik én te transformeren in een tablet voor +/- 1000 euro straks
Zo te zien is het een leuk ding qua bang for the buck als ze de warmteproblemen oplossen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Zelfde vraag eigenlijk als JT: hoe bedoel je het precies?Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:57:
reviews: Dells eerste ultrabook: de XPS 13z
Dat had ik dus echt niet verwacht..
Even korte opsomming:
+ Compact, vergelijken met de 13" Air, dus ook relatief dunne rand om scherm
+ Robuust
+ Toetsenbord verlichting
+ Groot touchpad
- 1366 x 768... zal er wel een upgrade optie komen?
- Hoge warmte- en lawaai-productie?
- Werking multitouch?
- loslaten kap bij scharnier?
- Geen cardreader en weinig aansluitingen
Mij valt hij eigen best tegen, ondanks dat het een engineering sample betreft...
Gebrek aan poorten is wat mij betreft al een "nee", en glanzend scherm? Verder wel aardig.JT schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:23:
Wat niet, dat Dell niet met een ultrabook zou komen?
Zo te zien is het een leuk ding qua bang for the buck als ze de warmteproblemen oplossen.
En ik vind hem best leuk, het uiterlijk spreekt mij erg aan, en een groot touchpad ook. Ervan uitgaande dat dell al die problemen gaat oplossen heb ik best hoge verwachtingen van dit apparaat. Maar dan moeten ze wel alles oplossen, een scherm scherm, hitteproductie, of bouwkwaliteit zouden dit apparaat kielhalen tov de concurrentie...
Displayport > hdmi/vga/cardreader op de Ux31. Al helemaal als ze daar straks thunderbolt van maken (dell, please)gambieter schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:34:
[...]
Gebrek aan poorten is wat mij betreft al een "nee",
Laat ik nu net een persoon zijn die een glanzend scherm een goede keus vinden glanzend scherm? Verder wel aardig.
Geen aparte knoppen, zo te zien. Zal sommigen aanspreken, anderen niet.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:37:
en een groot touchpad ook.
Ik blijf een hekel aan adapters hebben... Te gemakkelijk te vergeten.Displayport > hdmi/vga/cardreader op de Ux31. Al helemaal als ze daar straks thunderbolt van maken (dell, please)
Geen zakelijk gebruikerLaat ik nu net een persoon zijn die een glanzend scherm een goede keus vind
Niet slechter dan de concurrentie muv Asus en AppleRegeneration schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:32:
[...]
- 1366 x 768... zal er wel een upgrade optie komen?
Dit moeten ze echt oplossen, maar het is dan ook een engineering sample.- Hoge warmte- en lawaai-productie?
Je zou mogen verwachten dat het goed werkt. Wellicht moeten de drivers nog goed afgemaakt worden omdat het een engineering sample is?- Werking multitouch?
Engineering sample?- loslaten kap bij scharnier?
Net zoals bij veel concurrenten.- Geen cardreader en weinig aansluitingen
En dan komt het: 999 euro, ex evt kortingsbonnen...ik schat dat hij zomaar 200e goedkoper zal zijn dan concurrenten en dan heb je ook nog backlit keyboard. Moeten ze wel het warmteprobleem oplossen, dat is verreweg het grootste probleem. En scrollen dmv multitouch lijkt me ook wel fijn (enige wat ik multitouch doe).
Ecodan warmtepomp
Voor dat bedrag verwacht ik bv van het scherm wel meer/evenals de resolutie maar wie weet komen er nog andere type's..
Liefhebber van Tweakers
Ecodan warmtepomp
PreciesJT schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:01:
Tja, kijk eens naar het scherm van bijv Toshiba, is ook gewoon 768p en die kost ook geen 600-700e.
Maar er zijn idd voor 85-95% matige.slechte schermen maar er zijn ook goedkopere producten die voor mij de voorkeur boven dit product van 999 euro zouden krijgen.
Moet wel zeggen dat de accu duur goed is.
Tevens in Q1/Q2 komen er ook producten met ivy bridge als ik dat goed heb gelezen dus de vraag is dit product mits de prijs 999 euro gaat kosten(zonder echte kortingen) en in maart pas echt verkrijgbaar word of dit nog zeer interessant zal gaan zijn.
[ Voor 89% gewijzigd door pino85 op 10-01-2012 19:17 ]
Liefhebber van Tweakers
En de komende Samsung 9 serie niet vergeten. De rest vind ik dan ook niks.JT schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:51:
Niet slechter dan de concurrentie muv Asus en Apple
Dat hoop ik dan ook voor ze, anders kan het echt niet, naar mijn mening.[3x] Engineering sample?
Dit vind ik dan ook niet zo'n groot probleem. Zelf gebruik ik nauwelijks poorten. De UX31 en Air en die hebben beide in ieder geval wel een SD card reader. Dat lijkt mij nou wel handig, gezien de opslag met SSD minder ruim is zou je met een SD kaartje makkelijk wat extra opslag bij kunnen stoppen.Net zoals bij veel concurrenten.
De prijs is (nu) inderdaad beter. Ik verwacht dat de Asus UX31 ook wel in prijs is daalt. Sterker nog in Duitsland wordt de pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V model al sinds het begin voor 999 euro verkocht. En andere ultrabooks zoals Samsung 5 serie, Acer Timeline en S5 zouden ook kunnen concurreren op prijs.En dan komt het: 999 euro, ex evt kortingsbonnen...ik schat dat hij zomaar 200e goedkoper zal zijn dan concurrenten en dan heb je ook nog backlit keyboard. Moeten ze wel het warmteprobleem oplossen, dat is verreweg het grootste probleem. En scrollen dmv multitouch lijkt me ook wel fijn (enige wat ik multitouch doe).

No contest
Alleen het multitouchdeel van het touchpad zou ik nog door de vingers kunnen zien overigens, die andere 2 absoluut niet.
[ Voor 17% gewijzigd door JT op 10-01-2012 21:06 ]
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
En eerlijk gezegd, voor die prijs, bring it on. Als ze dat ding nu op de markt zouden zetten, dan zou hij echt alles omver blazen. Over pakweg een jaar.. we zien wel. Als hij hier op de markt komt.
As with the first-gen Series 9, Samsung used a matte, 400-nit panel with its SuperBright Plus technology, except this year it bumped the resolution from 1366 x 768 to 1600 x 900. Have you guys settled down yet? Good. Because you'll want to hear how stunning it is. A screen like this is enough to turn anyone into a display snob: it offers a lovely blend of wide viewing angles, bright, arresting colors and fine detail, when you need it. Now why can't every laptop display be this beautiful?Cyclonist schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:01:
[...]
Engadget preview:
Hulde aan Samsung voor het maken van een pro laptop inclusief goed scherm!
Denk wel dat het prijskaartje er ook naar gaat zijn, maar het is een begin
En iets zegt me dat die Lenovo Yoga geen €1000 gaat kosten maar eerder €1200, maar we zullen zien
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Billie op 10-01-2012 22:09 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
De verwachting is dat de prijs in de zelfde orde van grootte van de huidige Series 9 notebook zal liggen: zo rond de €1299,-Willie Billie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:03:
[...]
As with the first-gen Series 9, Samsung used a matte, 400-nit panel with its SuperBright Plus technology, except this year it bumped the resolution from 1366 x 768 to 1600 x 900. Have you guys settled down yet? Good. Because you'll want to hear how stunning it is. A screen like this is enough to turn anyone into a display snob: it offers a lovely blend of wide viewing angles, bright, arresting colors and fine detail, when you need it. Now why can't every laptop display be this beautiful?
Hulde aan Samsung voor het maken van een pro laptop inclusief goed scherm!![]()
Denk wel dat het prijskaartje er ook naar gaat zijn, maar het is een begin
En iets zegt me dat die Lenovo Yoga geen €1000 gaat kosten maar eerder €1200, maar we zullen zien
Maar als het scherm even goed is als de vorige serie, pricewatch: Samsung 900X3A-A01NL, dan komt het goed.
Ecodan warmtepomp
Voor de Series 9 zijn Korea en de USA gewoon de belangrijkste landen qua volume, dus zorg je dat je tijdens de productie ramp-up vooral daar je aandacht op vestigt. Oh, en de euro-crisis maakt Europa een moeilijker gebied dan een tijdje terug, ook dat helpt niet.
Enne, het US keyboard heeft twee andere toetsen dan het US International keyboard wat in Nederland wordt gebruikt. Dus enorm veel R&D kost dat nog
[ Voor 11% gewijzigd door arnoud_h op 10-01-2012 22:51 ]
Dell gebruikt in nederland en USA en india hetzelfde toetsenbord voor elke laptop. Incl roepie-teken. Pas sinds kort overigens. Ik keek raar op toen mensen opeens meldden dat er een of andere mismaakte R boven de 4 stondarnoud_h schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:50:
Enne, het US keyboard heeft twee andere toetsen dan het US International keyboard wat in Nederland wordt gebruikt. Dus enorm veel R&D kost dat nog
Overigens releaset dell zijn producten bijna per definitie eerst in wat oosterse landen, gevolgd door duitsland en VS, en een week daarna pas in NL. Een rare volgorde vind ik dat.
Maar het wordt een leuk jaar, dat moet ik toegeven. Vorig jaar was op zn zachts gezegd kut. Ik kan me geen enkele memoriale productrelease herinneren, enkel meer van hetzelfde.
De V131 is het enige wat ik regelmatig aanraad en in 2010 nog niet op de markt was. En dat is jammer.
Dell's XPS 13 Ultrabook: IT-friendly, 128GB SSD and backlit keyboard standard, arrives in February for $999
Februari dus.. Daar heb ik zo mijn twijfels over vanwege de grote aantallen problemen die er nog in zit volgens de t.net review.

Kudo's voor de engineers die hem zo compact hebben gekregen.
http://www.engadget.com/2...15-inch-samsung-series-9/
Samsung 9-series 15" ultrabook.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-01-2012 00:05 ]
Stop die R&D eens in het weer terugbrengen van dedicated toetsen voor PgUp, PgDn, Home en End. Eerdere Samsungs hadden dat wel, maar voor mij vallen de Samsungs nu af. Net zoals die Dell, die zogenaamd IT-friendly zou zijn. Lenovo heeft dat beter begrepen.arnoud_h schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:50:
Inderdaad, ik gebruik die toetsen veel. Op mijn Samsung netbook moet dat met de Fn+pijltjes toets, bloedje irritant. Er zijn ook nog mensen die met het keyboard werken...Jan-E schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 03:33:
Stop die R&D eens in het weer terugbrengen van dedicated toetsen voor PgUp, PgDn, Home en End. Eerdere Samsungs hadden dat wel, maar voor mij vallen de Samsungs nu af. Net zoals die Dell, die zogenaamd IT-friendly zou zijn. Lenovo heeft dat beter begrepen.
Bron: EngadgetWhat we have here are a pair of redesigned Series 5 notebooks, with 15.6- and 17.3-inch displays, respectively. And particularly given that they'll start at about $799 and max out around $1,199, they're looking pretty tempting. At this early stage, Samsung won't say much about likely specs, but so far, it seems that the specs could be quite generous. Take the display, for example. Both have the same matte, 300-nit display used in the new company's Ultrabooks, and the resolution is fixed at 1600 x 900 for the 15-incher, and 1080p for the larger model. At the high end, they'll both be available with a Core i7 Ivy Bridge processor, JBL speakers, a 2GB NVIDIA GeForce GT 650M card with Optimus, an optional Blu-ray drive and up to 1TB in storage (2TB for the 17-inch version).
Een om in de gaten te houden! Als ze maar niet het scherm van de Series 7 gebruiken......
Ik werk bij voorkeur met het toetsenbord, al was het alleen maar om RSI te voorkomen. Ik vermoed zelfs dat juist zakelijke gebruikers meer toetsenbord georiënteerd zijn dan consumenten thuis. De Samsung Series 3 (en ook 4 meen ik me te herinneren) hadden nog een acceptabel toetsenbord. Maar wat ze er nu inzetten...gambieter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 04:20:
Inderdaad, ik gebruik die toetsen veel. Op mijn Samsung netbook moet dat met de Fn+pijltjes toets, bloedje irritant. Er zijn ook nog mensen die met het keyboard werken...
http://www.anandtech.com/...envy-14-spectre-ultrabook
nieuws: HP voorziet 14"-notebook Spectre van 1600x900-resolutie en nfc
http://www.engadget.com/2...nvy-14-spectre-announced/

Vooralsnog vind ik het een faal ding:
• Hij kost $1399
• Je krijgt daar voor.. $200 aan software voor. ehm?
• hij weegt 1.72kg. Ter vergelijking: de MBA doet 1.35 en de v131 1.83kg
Ik zie niet direct waarom deze ulttrabook zo duur is. Net zoals de vorige envy lijn oogt hij veel te duur.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-01-2012 18:01 ]
Een 15" notebook die 1,5 kg weegt? Dat is best knap. Ik denk wel dat het een 15,0" is en niet een 15,6 of iets dergelijks, maar dan nog een aardige prestatie. Vergelijkbaar met wat ze met de Samsung 7 serie hebben gedaan. Ben benieuwd naar de scherm, resolutie en cpu (standard voltage?). In een van de reacties staat dat het een 1600 x 900 resolutie is, had uiteraard liever 1920 x 1080 gezien. Ook de prijs is uiteraard met $1500 best hoog, maar goed als eerste een ultrabook in dit formaat is het verklaarbaar.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:04:
[...] http://www.engadget.com/2...15-inch-samsung-series-9/
Samsung 9-series 15" ultrabook.
Ik snap het ook niet helemaal. Heeft toch een te hoge prijs voor wat hij biedt of ik mis iets.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:59:
HP spectre ultrabook: [...]
Ik zie niet direct waarom deze ulttrabook zo duur is. Net zoals de vorige envy lijn oogt hij veel te duur.
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 11-01-2012 20:06 ]
Ecodan warmtepomp
Maar die spectre.. 'ohh shiny', en voor de rest weinig bijzonders, denk ik. Behalve het scherm uiteraard, maar ik mag hopen dat asus dit jaar zijn Ux31 gaat upgraden met een beter scherm. Kom op.
Ecodan warmtepomp
Geen backlit tobo en $1199. Maar verder wel wonderbaarlijk. 1600*900, leather palmrest en dedicated navigatietoetsen. Demo video:JT schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:27:
Is dat ding 13"?? Dat is dan wel damn nice voor 1000. Ook backlit tobo? Dat zou het helemaal compleet maken.
http://www.theverge.com/2...at-bends-backwards-into-a
Zodra iets als tablet gebuikt kan worden moet er bijna per definitie een IPS scherm in. Zo lijkt het...
Edit: anandtech over de Yoga: http://www.anandtech.com/...-is-the-ultrabook-we-want
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-01-2012 10:14 ]
De gehele envy line is altijd erg questionable geweest. Vooral de vorige line up (14 en 17) waren gewoon veel te duur voor de prijs wat je ervoor kreeg en vanuit de review van tweakers en volgens mij anand was de bouwkwaliteit ook questionable en onder de maat wat je wel erg vaak tegenkomt bij HP. Maar goed, spectre is wel mooi maar wederom naar mijn idee weer een miskoop.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:59:
HP spectre ultrabook:
http://www.anandtech.com/...envy-14-spectre-ultrabook
nieuws: HP voorziet 14"-notebook Spectre van 1600x900-resolutie en nfc
http://www.engadget.com/2...nvy-14-spectre-announced/
[afbeelding]
Vooralsnog vind ik het een faal ding:
• Hij kost $1399
• Je krijgt daar voor.. $200 aan software voor. ehm?
• hij weegt 1.72kg. Ter vergelijking: de MBA doet 1.35 en de v131 1.83kg
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Ik denk dat HP bij de overname de mindset van VoodooPC heeft aangehouden, alleen dan niet de features, kwaliteit en de laptop zelfAnoniem: 303530 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:44:
De envy 14" met 900p is best leuk. Maar voor de rest ben ik het met je eens. Op een gegeven moment kostte de xps 17 met precies hetzelfde scherm minder dan de helft (!!) dan de envy 17, met vrijwel dezelfde specs verder

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
The glass looks quite stunning in person, though the poor lighting conditions made it difficult to capture that effect on camera. As you'd suspect though, it's a bit of a nightmare to keep clean - all of the HP reps had microfiber cloths in hand to wipe the Spectre units down constantly.

Dus toch een 15,6" en niet 15.0" die 1,5 kg weegt? Dat vind ik echt knap.Samsung toonde op de CES een 13,3"- en 15,6"-versie,
Jammer... Ik voorspel dat het een notebook wordt dat weer op (zeer) beperkte schaal zal worden verkocht en niet echt bekend wordt. Later komt Apple met een 15.x" Air en dan wil iedereen een 15.x" ultrabook...maar aangezien dit laatste model niet in Nederland uitkomt, laten we die voor wat het is en richten we ons op de 13,3"-notebook.
Hij weegt dus 1.72 kilograms door al dat glas... en dat is voor een ultrabooks toch behoorlijk slecht naar mijn idee. wel leuk dat je er overigens de volledige versie van Adobe spul erop krijgt meegeleverd. HP spreekt overigens ook over een accuduur van 9 uur, maar hp uitspraken zijn "wij van wc eend" uitspraken dus dat wil ik eerst getest zien worden. Anand tech spreekt wel positief over het beeldscherm en dat is wel een mooi, want anandtech is daar overigens erg kritiek in.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:29:
Anandtech over de spectre: http://www.anandtech.com/...spectre-envy-15-and-folio + meer
[...]
Hij ziet er wel echt luxe uit want dat glas heeft een mooie uitstraling maar deze laptop levert gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit (Glas breekbaar?), erg veel gewicht in en daarnaast komt er nog een maandelijke kosten plaatje van vibre doekjes nog opkijken.

Deze laptop gaat marketingtechnisch gezien een complete faal worden aangezien hij waarschijnlijk nauwelijks in de winkels verkocht zal worden. Stel je voor in de mediamarkt, als iedereen dat ding loop aan te raken. Dat zal er echt niet uitzien onder de tl lampen van de winkel zelf. Helemaal onder vlekken en vingerafdrukken en daar gaat je mooie uiterlijk wat eigenlijk het enigste sterke punt van de laptop is. Op alle andere fronten word deze laptop compleet verslagen, laat staan de prijs die onverklaarbaar hoog is... Zucht... Rare marketingtechnische beslissing...
dat initiatief om alle gebruikte schermen van de merken inzichtelijk te maken?
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptopsFuzzy schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:56:
Weet iemand waar dat topic ook alweer stond waar je het merk en soort scherm doorgeeft van laptops?
dat initiatief om alle gebruikte schermen van de merken inzichtelijk te maken?
De samsungs en asus ux31 hebben ook een redelijk scherm.
de spectre heeft ook een meer dan redelijk scherm en de Vaio Z (ong 1600 euries incl. dock) > Macbook air scherm.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:50:
Maar je kan imo meteen stoppen met zoeken, de MBA is praktisch de enige met een goed scherm., er zijn er wel meer, maar die kosten 1.5x zoveel, of nog meer...
De samsungs en asus ux31 hebben ook een redelijk scherm.
1600
2000 dollar + 100 dollar shipping (conservatief geschat)/ 1.28 = 1640 euro. + 19% btw = 1951 euro ex inklaringskosten en evt invoerrechten. Als jij het ergens 300e/400 dollar goedkoper kan vinden dan hoor ik graag waar
Neemt overigens niet weg dat je voor 1951 euro wél het dock hebt.
Ecodan warmtepomp
productreview: Dell Vostro V131 (i5-2410M) review door Fuzzy
"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."
Liefhebber van Tweakers
"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."
Zo'n 4 uur.
Koop dan gewoon een V131, of iets in die richting. Volgens mij mag dat ding niet eens een ultrabook heten omdat er eisen zitten aan de accuduur.
http://www1.euro.dell.com...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
HWI silver award (WTF mensen. Wie geeft er nu awards voor preproductie modellen?), volgens de flash banner komt hij in maart. Een hele maand later dan ik had verwacht, hopelijk besteden ze die tijd goed met het aanpakken van de minpunten die naar boven kwamen in de diverse reviews.
ik zie iig al geen pgup/pgwn/home/end keys en backlit keyboard zal ook wel ontbreken.
niks nieuws onder de zon, maar wie weet.
maar de xps14z kennende zal het wel een enorme tegenvaller zijn in deze categorieen..
En laten we ook hopen dat de geluid en koelingsproblemen opgelost zijn en dat de bouwkwaliteit verbeterd gaat worden ten opzichte van de engineerings sample...Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:20:
Ik verwacht inderdaad een tegenvaller, maar dan wel voor een prijs die we nog niet eerder hebben gezien, met al die kortingsbonnen van dell.
Ik zeg post het op hw.info zelfAnoniem: 303530 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:34:
'coming soon', de xps 13 op de dell site.
http://www1.euro.dell.com...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
HWI silver award (WTF mensen. Wie geeft er nu awards voor preproductie modellen?), volgens de flash banner komt hij in maart. Een hele maand later dan ik had verwacht, hopelijk besteden ze die tijd goed met het aanpakken van de minpunten die naar boven kwamen in de diverse reviews.
Ben het wel eens met je dat het vreemd is! maar aan andere kant er gebeuren wel meer vreemde dingen dat ik er niet eens van op kijk.
[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 19-01-2012 18:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Edit: ahh deze blog zocht ik: Bloggen, Silent gaat er ook aan beginnen: *UPDATE* En zo kan je een hoop energie stoppen in iets wat niets op kan leveren
Vraag niet hoe het kan, maar dump die bende...
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-01-2012 19:06 ]
[ Voor 109% gewijzigd door pino85 op 19-01-2012 18:46 ]
Liefhebber van Tweakers
Ecodan warmtepomp
right click on the desktop > Graphics Properties... (the Intel one) > select Power > change Power Source (top right) option to On battery > uncheck Display Power Saving Technology.
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 21-01-2012 18:43 ]
Laten we het even proberen, bedankt voor je advies!Regeneration schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:34:
Ik weet niet zeker of dit hetzelfde probleem is, maar ik heb een vergelijkbaar probleem geregeld voorbij zien komen in de Sony SE thread op notebookcheck. Het probleem komt door een powersaving feature van de Intel IGP. Mooie feature.Je kan dit gelukkig uitschakelen door:
[...]
Ik ben op zoek naar een nieuwe lichtgewicht, dunne laptop voor mijn studie. Ik heb nu een 15" Vaio NW21EF, maar kan ik niet meenemen naar school (accu van 5 minuten, verouderd). Mijn oog is gevallen op de U-BOOK 13C36 van BTO (http://www.notebooktotaal...t-sandy-bridge-p-305.html). Zijn hier meer foto's van (kan op Google Afbeeldingen niets vinden) of ervaringen met deze laptop? Is hij een beetje handzaam (licht/dun). De specs zeggen 1.7kg voor een 4-cel batterij, maar hier zit een 8-cel in. Op hoeveel extra gewicht moet ik dan rekenen?
Vast bedankt
http://nl.hardware.info/reviews/2138/bto-13c36-review
mijn mening: er is geen enkele, werkelijk geen enkele reden om iets anders te kopen dan de V131 in dit segment. Die bovendien nog eens €100 goedkoper is, €200 als je een i5 wilt, plusminus. De BTO is gewoon heel erg duur.
Je kan ook even [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget) doorlezen voor een recente discussie in dit prijssegment.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-01-2012 23:27 ]
http://www.engadget.com/2...th-12-5-inch-b23e-laptop/
Lekker strak en simpel design, daar hou ik wel van. Ben benieuwd of het om een full-voltage CPU gaat.
Volgens mij hoort het een concurrent te zijn voor de X220, en aan de form-factor te zien ben ik bijna zeker dat er full-voltage CPU's gaan inzitten.Cyclonist schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:37:
Asus komt nog met een 12,5" toegift
http://www.engadget.com/2...th-12-5-inch-b23e-laptop/
Lekker strak en simpel design, daar hou ik wel van. Ben benieuwd of het om een full-voltage CPU gaat.
Alleen jammer van die dunne hinges en ruimte tussen scherm en laptop van bovenaf gezien.

Scherp. Als ze het toetsenbord nu verder naar achteren verplaatsen kan er een veel groter touchpad op...
Kan je me even uitleggen waarom?Anoniem: 303530 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:26:
Er staat hier een review:
http://nl.hardware.info/reviews/2138/bto-13c36-review
mijn mening: er is geen enkele, werkelijk geen enkele reden om iets anders te kopen dan de V131 in dit segment. Die bovendien nog eens €100 goedkoper is, €200 als je een i5 wilt, plusminus. De BTO is gewoon heel erg duur.
Je kan ook even [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget) doorlezen voor een recente discussie in dit prijssegment.
Dell V131:
- i5 2430
- 4gb
- 500 gb
- 3 jaar basisgarantie
= €742, met kortingscoupon: €683.
Samsung 300V3a
- i5 2430
- 4gb
- 640gb
- 2 jaar pickup return
- gt520m
- optische drive
= €600
Ecodan warmtepomp
En volgens mij zijn er nog wel meer modellen die heel dicht in de buurt komen zo niet een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Dit was het idd, nogmaals thx!!!Regeneration schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:34:
Ik weet niet zeker of dit hetzelfde probleem is, maar ik heb een vergelijkbaar probleem geregeld voorbij zien komen in de Sony SE thread op notebookcheck. Het probleem komt door een powersaving feature van de Intel IGP. Mooie feature.Je kan dit gelukkig uitschakelen door:
[...]
Graag gedaan.B0MBACI schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:22:
[...] Dit was het idd, nogmaals thx!!!
Dat is dus 3 jaar Next Bussiness Day garantie. Verder offer ik persoonlijk liever de optische station en de dedicated GPU op, want die gebruik ik toch niet, voor een lichter en compacter design.
[ Voor 36% gewijzigd door Regeneration op 23-01-2012 19:15 ]
Hij is wat duurder geworden dan ik dacht. Nu vind ik de V131 nog steeds een betere keuze om argumenten die al zo vaak zijn aangeraden, niet meer zo enorm veel beter als de concurrentie Dat zal wel met die dollarkoers te maken hebben...yorkick schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Kan je me even uitleggen waarom?
Dell V131:
- i5 2430
- 4gb
- 500 gb
- 3 jaar basisgarantie
= €742, met kortingscoupon: €683.
Samsung 300V3a
- i5 2430
- 4gb
- 640gb