Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:46:
Wacht, dat is natuurlijk de 15" variant 8)7
Iedereen kan zich vergissen ;)
Maar je kan er wel redelijk van uitgaan dat de 13" variant ongeveer even lang meegaat op de accu, je bespaart een beetje stroom vanwege het kleinere scherm en het gebrek aan USB 3.0 chip. Alsmede een iets zuinigere grafische kaart en cpu.

Ik wist overigens niet dat hij switchable graphics had.
Ik mag toch hopen dat de 13" langer meegaat op de accu, met zijn 80Wh 8-cell accu.
Ten opzichte van het gereviewde systeem heeft de mijne een mindere CPU (i5-2410M), mindere graka (Radeon HD6470) en idd een kleiner scherm. Hij heeft echter wél USB 3.0 aan boord (2x) + 1x een USB 2.0 / E-sata combo.

En idd.. hij switcht zelf de graphics, zie ook http://www.dell.com/nl/be...3502&model_id=vostro-3350 waar staat:
Intelligentere graphics: Verhoog uw grafische prestaties en optimaliseer uw batterijduur met ATI HD-omschakelbare videokaarten. Wanneer de laptop minder stroom nodig heeft, schakelt deze automatisch over naar de geavanceerde Intel geïntegreerde HD grafische kaart, waardoor de batterij langer kan worden gebruikt.
Het pakket is trouwens nog aan een wereldreis bezig, maar weegt 3.0 kilo. Dus incl doos, verpakkingsmateriaal, adapter, boekjes etc.. Benieuwd wat de laptop zelf uiteindelijk weegt

[ Voor 7% gewijzigd door Danny the dog op 10-05-2011 15:12 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had pas mijn nieuwe U31SD een clean install gegeven met een Windows 7 Home Premium 32bit Family Pack edition. Daarvan had ik nog 1 ongebruikte licentie liggen en ik koos voor 32 bit omdat ik ook nog een oud Exact 16bit programma erop wou kunnen draaien. Maar dat ging helaas niet werken want ik kreeg een CPU error. Op mijn oude laptop werkte het programma nog wel onder 32bit. Maar ik denk dat de U31SD gewoon te nieuw is en het sowieso niet meer werkt.

Dus, ik wou nu weer terug naar de originele meegeleverde 64bit multilanguage versie van Windows 7 64bit. Maar de CD zit er natuurlijk niet bij en de restore partitie had ik al weggehaald want ik wil sowieso niet al die troep weer mee installeren. Op deze pagina http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/ kan je een aantal versie's downloaden van Windows 7 maar dat zijn alleen Engelse versies. Dus mijn vraag, weet iemand hoe ik aan een DVD of bestand kan komen met de juiste Windows 7 64bit versie? Voor de duidelijkheid: het gaat dus allemaal om legale dingen. De licentiesleutel staat onderop mijn U31SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
@gekkejopie2:
Je kunt op spotnet ook OEM versies vinden. Gewoon een volledig legale 1:1 kopie van een originele cd / dvd, waar je je eigen key bij kunt gebruiken

[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 11-05-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 02:09:
Ik had pas mijn nieuwe U31SD een clean install gegeven met een Windows 7 Home Premium 32bit Family Pack edition. Daarvan had ik nog 1 ongebruikte licentie liggen en ik koos voor 32 bit omdat ik ook nog een oud Exact 16bit programma erop wou kunnen draaien. Maar dat ging helaas niet werken want ik kreeg een CPU error. Op mijn oude laptop werkte het programma nog wel onder 32bit. Maar ik denk dat de U31SD gewoon te nieuw is en het sowieso niet meer werkt.

Dus, ik wou nu weer terug naar de originele meegeleverde 64bit multilanguage versie van Windows 7 64bit. Maar de CD zit er natuurlijk niet bij en de restore partitie had ik al weggehaald want ik wil sowieso niet al die troep weer mee installeren. Op deze pagina http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/ kan je een aantal versie's downloaden van Windows 7 maar dat zijn alleen Engelse versies. Dus mijn vraag, weet iemand hoe ik aan een DVD of bestand kan komen met de juiste Windows 7 64bit versie? Voor de duidelijkheid: het gaat dus allemaal om legale dingen. De licentiesleutel staat onderop mijn U31SD.
Spotnet moet werken idd.

He hoe bevalt ie voor de rest? gewicht/touchpad/tobo en vooral het scherm?

hoop dat je snel ons je eerste indrukken kan beschrijven! :*)

(zijn veel mensen geinteresseerd denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Misschien is dit iets voor je...

Dan kun je de iso van je eigen linkje gewoon gebruiken en achteraf een NL language pack installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips Danny en cannonpie. Ik zit bij Telfort dus geen nieuwsgroepen dus Spotnet valt af vrees ik... Maar dan gebruik ik gewoon de Engelse 64bit van het techpp.com linkje met eventueel een NL language pack (ik dacht eerst dat mijn key op die versie niet zou werken).

Anyway, ik heb dus de Asus U31SD-RX080V, bij Komplett gehaald voor 649 euro. Van wat ik heb kunnen zien bevalt hij goed hoor. Hij is heel licht, zelf weegt hij 1472 gram en de accu weegt 309 gram. Heb de accu nog niet geprobeerd. Het touchpad is erg goed en het tobo ook. De behuizing is wel van plastic dus je kan het wel een stukje indrukken. En de onderste rand van het beeldscherm gedeelte is echt heel erg dun, die kan je ook zo heen en weer bewegen, echt een beetje flubberig zelfs. Maar goed, daar zit je als het goed is nooit aan.

Over het beeldscherm ben ik erg tevreden. Ik vind het helder en scherp en ik zou zeker geen hogere resolutie willen omdat ik dan alles te klein vind worden.

De fan maakt geen herrie. Temperatuur bij installeren en ondertussen wat browsen en office werk zat iets bij de 45-47 graden.

Eén dingetje wat ik raar vind. Als ik de laptop met HDMI op mijn televisie (Samsung LE40C630) aansluit dan is het beeld erg flets. Als ik mijn Asrock Vision 3D met HDMI op de tv aansluit dan heb ik wel mooi helder beeld. Beiden hebben dezelfde instellingen in het nVidia control panel (kleuren regelen door software en alles op nVidia default waarden). Nou ja, misschien komt dat omdat er nu nog een 32bit versie op staat (zal wel niet), maar ik ga nu in elk geval weer de 64bit versie erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe zijn geluid en temps bij volle load (CPU / IGP / GPU)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Na een dagje op de deurmat doorgebracht te hebben heb ik zojuist van de postbode de u31sd-rx092x gekregen :D

-eerste reactie-
WHOAAA mooi apparaatje

-tweede reactie-
O+

voor de liefhebber een shortlist van de specs:
  • 1366*768 glare type
  • 5600 mAh 83Wh 8cell
  • core i5 2410m
  • GT520m 1024MB
  • 4GB 1333 MHz RAM
  • 500GB HDD
  • Windows 7 Pro
  • Een lading bloatware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus op zoek naar mijn eerste laptop laptop. Het moet een laptop zijn die vooral mobiel is. Aangezien ik in september naar Duitsland ga heb ik hem o.a. daarvoor nodig.

Mijn eisen zijn:

Mobiel
Licht
Ik moet gemakkelijk op internet kunnen komen
Webcam (moet kunnen skypen, msn etc.)
Accuduur van meer dan 3 uur
Snel (tijdens het werken met office moet mijn pc niet gaan haperen)

Ik heb een budget van ongeveer €600. Het liefst zit ik eronder. Ik ben tot deze 4 laptops gekomen.

pricewatch: Asus U31F
pricewatch: Samsung SF310-S01NL
pricewatch: MSI X370-019NL
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N

Heeft iemand meer informatie over deze laptops?

Omdat ik dus in Duitsland ga studeren vroeg ik mij ook af welke merken een internationale garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Vandaag mn Dell Vostro 3350 binnengekregen en dit is zo´n beetje t eerste dat ik er mee doe, na AVG installeren en wat foto´s ervan te maken.

Eerste indruk: heel mooi ding, lekker mobiel en best een "luxe uitstraling".

Door de 8 cell accu zit er wel een bult aan de onderkant, maar dat is echt niet hinderlijk lijkt me.

Wat me wél stoort zijn de 2 krasjes op de behuizing, het "gapen" van de dvd drive en dat de bezel rond het scherm aan de linkerkant daadwerkelijk een beetje los zit / bol staat... Dat wordt bellen morgen.
Ik heb echter al het nodige contact gehad met Dell en ik zie er aardig tegenop... ik heb mijn portie "minder capabele mensen" al aan de lijn / op de mail gehad helaas...

Maar.. ik ben er erg blij mee, t is een mooi ding, voelt erg rap aan. Moet alleen het nodige installeren, verwijderen, wennen aan werken met het touchpad (multi touch) en aan win 7 natuurlijk :P

Binnenkort zal ik er ook een review van schrijven btw.
Het scherm is in mijn ogen in ieder geval perfect.. ik zou niet weten hoe het er beter uit zou moeten zien, los van de kijkhoek die echter inherent is aan TN panelen, wat geen enkel probleem is bij een laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door Danny the dog op 11-05-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ben ook aan het kijken naar een thin&light, 12-13.3 inch. Probleem is dat de meeste van deze die nu uit zijn (of komende maanden uitkomen) slechts 768 pixels hebben in de hoogte. Verder moet het geen B merk zijn en licht + dun. Iemand een suggestie? :) Zie zo snel niks van Lenovo wat aan bovenstaande voldoet, maar kan zijn dat ik er overheen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn pricewatch: Lenovo Thinkpad X201S (NU2FEMH) en de vaio Z en de MBA 13" de enige thin & lights met een hogere resolutie dan 768p.

Ik hou in dit topic een lijst bij [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Op dit moment is de 12" en 13" categorie erg leeg...

Je kan het beste een 14.1" nemen en daar een 900p scherm inklusen. Of wachten totdat er fatsoenlijke 15" komen met sandy bridge en 1080p lichter dan 2.8KG. Zoiets als de 2.0KG wegende latitude Z van 16" 900p.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Wat vinden jullie van de laptop van iBood van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:24:
Wat vinden jullie van de laptop van iBood van vandaag?
Nou, slecht. Maar hij hoort hier niet thuis want het is een 15,6"... Ik zou dan 116 euro meer betalen en voor een nieuwe Asus met i5 van de nieuwe generatie gaan + 4GB + 500GB + GT540M.

@ Danny the Dog: Klinkt goed! Alleen yukkie, je gaat er toch geen AVG op zetten? Ik zou zeggen MS Security Essentials... En bedankt nog van de tip met Vistalizator, het is gelukt. Wist niet dat dat kon op die manier. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:47:
Omdat ik dus in Duitsland ga studeren vroeg ik mij ook af welke merken een internationale garantie hebben.
Volgens mij hebben Asus en Acer sowieso internationale garantie. De MSI die je linkt heeft een trage CPU, die kan van je lijstje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Kan iemand van de U31SD laptops pretty please with sugar on top een paar foto's posten?
Liefst links, rechts, achterkant, voorkant, en heel graag van de onderkant.
Want ik dacht eerst dat ie hetzelfde zou zijn als mijn ul30vt, maar de 31 serie is toch iets anders, zo te zien plat aan de onderkant? en een iets betere laptopscherm 'hing'?

Maar internet staat bol met die mooie persfotos die nooit kloppen met de werkelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
CT schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:16:
Kan iemand van de U31SD laptops pretty please with sugar on top een paar foto's posten?
Liefst links, rechts, achterkant, voorkant, en heel graag van de onderkant.
Want ik dacht eerst dat ie hetzelfde zou zijn als mijn ul30vt, maar de 31 serie is toch iets anders, zo te zien plat aan de onderkant? en een iets betere laptopscherm 'hing'?

Maar internet staat bol met die mooie persfotos die nooit kloppen met de werkelijkheid :)
Kijk hier eens...

Ik kan het zelf niet zien, alleen 1 voorbeeldplaatje via Google pictures, de site die de foto's host wordt hier verder geblocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Danny the dog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:49:
[...]

Kijk hier eens...

Ik kan het zelf niet zien, alleen 1 voorbeeldplaatje via Google pictures, de site die de foto's host wordt hier verder geblocked...
Thanks, alleen is het een soort vertaal site waardoor alle image links stuk zijn :) Maar met wat speurwerk heb ik de officiele chinese blog post gevonden:
http://tech.sina.com.cn/n/2011-04-29/01001734955.shtml

Er staan inderdaad goeie fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
CT schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Thanks, alleen is het een soort vertaal site waardoor alle image links stuk zijn :) Maar met wat speurwerk heb ik de officiele chinese blog post gevonden:
http://tech.sina.com.cn/n/2011-04-29/01001734955.shtml

Er staan inderdaad goeie fotos :)
Hij weegt dus 1.9kg volgens deze gast. die weegschaal ziet er wel redelijk nauwkeurig uit :) (dat zegt natuurlijk helemaal niets maargoed)

in de pricewatch ->Gewicht 1,78kg

edit2: verderop is hij 2340 gram en wat is die adapter groot trouwens!

Zou toch nog graag een goeie foto zien als hij opengeklapt is!

edit: excuus, zat met mn neus te kijken kennelijk.
(wel mobiel maar dat is een slecht smoes :)

dank voor de tip!

[ Voor 13% gewijzigd door Megalomania op 12-05-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op pagina 2, 3 en 4 van die review staan anders aardig wat foto's. :?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumuz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04-2023
bumble_bee schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:35:
[...]

Is het nu daadwerkelijk onmogelijk om in Nedeland zo'n Lenovo systeem op maat te laten maken en leveren? Zoals dat in the UK en duitsland gewoon wel via de website van Lenovo kan?
Ik was verliefd geworden op de x220 met z'n IPS scherm, dus ik op de UK lenovo site samenstellen.. Mooi systeem gebouwd, met dockingstation, voor omgerekend 1250 euro.. Place order.. en.. ze leveren alleen in UK. Duitse site, alleen voor duitsland. En de NL site heeft die optie helemaal niet :'(

Ik wil hem toch hebben, hoe pak ik dit nu aan? Ken helaas niemand in het buitenland waar ik hem naartoe kan laten shippen :(
Er zijn diverse duitse webshops waar je zelf je lenovo kunt convigureren. Als je dan ook nog eens in het onderwijs werkt of student bent krijg je flinke korting:
i5, IPS scherm, 8gb ram, us keyboard en 80gb intel mstata ssd op umts slot naast 320gb hdd.
Maar zonder os: ~1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
even een korte eerste indruk voor de belangstellenden:

u31sd-rx092x

Het apparaat weegt ongeveer 1.9Kg inclusief accu (op een brakke weegschaal, dus give or take een paar gram)
De scharnieren van het scherm werken soepel en zijn stevig, mede dankzij het formaat zwabbert het scherm niet alle kanten op. De hoogglans onderdelen (schermbezel en randen langs het toetsenbord) zijn als gewoonlijk wat vingerafdruk gevoelig, maar die zijn omdat het relatief kleine oppervlakken zijn ook erg gemakkelijk te verwijderen. Het scherm zelf is scherp en helder, maar ik heb wel opgemerkt dat er bij een volledig zwart scherm wat backlight bleeding optreed in het midden aan de onderzijde. De palmrests zijn zeer stevig en tonen bij enige druk praktisch geen flex. Het materiaal van de palmrests (geborsteld alu) wordt niet plakkerig bij gebruik zoals bij sommige plastic laptops het geval is. De touchpad is eveneens geborsteld aluminium en werkt soepel. De omvang is naar mijn idee ruim te noemen, maar omdat het touchpad geborsteld alu is, is het wel even wennen aan de weerstand bij het vegen, die is verschillend al naar gelang de richting waarop je veegt.

Enige nadeel dat ik tot zover heb ontdekt is de lading onzinnige software waar geen hond wat mee doet of kan. Een schone installatie is dus wel een vereiste.

Een uitgebreide review is inmiddels in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:13

Investig8or

What goes up, could come down

Gumuz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Er zijn diverse duitse webshops waar je zelf je lenovo kunt convigureren. Als je dan ook nog eens in het onderwijs werkt of student bent krijg je flinke korting:
i5, IPS scherm, 8gb ram, us keyboard en 80gb intel mstata ssd op umts slot naast 320gb hdd.
Maar zonder os: ~1200
Dit klinkt wel interessant, heb je misschien een linkje hiervan want ik kan het niet zo gauw vinden en ik weet t type ook niet. Ik heb gekeken naar de Sony SB, die echt prima is, maar het scherm twijfel ik wel aan. Die kost zonder SSD iets van €1000, dus die lenovo zit daar behoorlijk in de buurt dan maar met beter scherm. Anders moet ik voor een 15,6" gaan terwijl ik juist lichter en kleiner wilde dan mijn huidige HP 8510w...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

als je geen videokaart nodig hebt is de lenovo misschien wel een beter idee, het scherm is erg belangrijk bij het gebruik van een laptop. en deze sony heeft idd niet een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Nutral schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:25:
als je geen videokaart nodig hebt is de lenovo misschien wel een beter idee, het scherm is erg belangrijk bij het gebruik van een laptop. en deze sony heeft idd niet een mooi scherm.
Die dedicated videokaart wil ik er wel in, maar die kom ik ook tegen bij lenovo in de nieuwe edge modellen. De SB met 1600x900 scherm en die 6630 zou perfect zijn (misschien de SA...) en de Z is natuurlijk ook geweldig maar wel heel duur. Het is al een paar keer gezegd in dit topic: 13 inch laptops met goede kwaliteit hogere resolutie schermen zijn helaas erg schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

klopt, de sb met een goed scherm zou echt perfect zijn geweest. Naja de x220 heeft een ips scherm maar geen dedicated gpu en de 420 heeft weer een niet zo mooi scherm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Nutral schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:03:
klopt, de sb met een goed scherm zou echt perfect zijn geweest. Naja de x220 heeft een ips scherm maar geen dedicated gpu en de 420 heeft weer een niet zo mooi scherm volgens mij.
Die 420 ben ik wel benieuwd naar, want als die wel goed is maakt ie ineens behoorlijke kans. En de SA afhankelijk van de prijs ook een leuke. Of de Z in de refurbish natuurlijk...

Laptop kiezen, nog nooit zo lastig geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:30:
Anyway, ik heb dus de Asus U31SD-RX080V, bij Komplett gehaald voor 649 euro. Van wat ik heb kunnen zien bevalt hij goed hoor. Hij is heel licht, zelf weegt hij 1472 gram en de accu weegt 309 gram. Heb de accu nog niet geprobeerd.
Dus totaal 1472 + 309 = 1781 gram. Gemeten op een digitale weegschaal.
Eén dingetje wat ik raar vind. Als ik de laptop met HDMI op mijn televisie (Samsung LE40C630) aansluit dan is het beeld erg flets.
Mijn oude laptop sloot ik aan met VGA, en die aansluiting geeft blijkbaar een helderder beeld op mijn televisie. Als ik de U31SD met HDMI aansluit op mijn tv is het beeld wat flets, maar sluit ik hem met VGA aan dan heb ik weer dat heldere mooie beeld. Ik merk dat -wanneer de laptop met HDMI is aangesloten- als ik in het nVidia control panel de uitgifte verander van RGB naar YCbCr het beeld weer wat brighter en kleuriger wordt. Weet iemand misschien meer hierover en of het normaal is dat je deze uitgifte kiest? Het beeld ziet er wel wat beter uit, maar via de VGA vind ik het eigenlijk nog steeds mooier overkomen. Best raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je krijgt overigens nu (gratis) een blu-ray brander in je Vaio SB als je 'm online koopt (t/m 23mei) dus ik ga er toch nog even mijn gedachten over laten varen, een i5 2510 incl ati6630 is toch wel erg future proof (met nota bene een bluray brander.. niet dat ik zoiets ooit gebruik maar aardig impressive in een 13").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:30:
[...]

Volgens mij hebben Asus en Acer sowieso internationale garantie. De MSI die je linkt heeft een trage CPU, die kan van je lijstje af.
Aha bedankt. Altijd goed om te weten. Jammer dat die Samsung dan weer geen internationale garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:24:
[...]
Jammer dat die Samsung dan weer geen internationale garantie heeft.
Heb je dat opgezocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:24:
[...]
Aha bedankt. Altijd goed om te weten. Jammer dat die Samsung dan weer geen internationale garantie heeft.
Dell geeft ook internationale garantie http://support.euro.dell....ravel?c=nl&cs=&l=nl&s=gen

Volgens mij heb je binnen Europa sowieso altijd garantie bij een in de EU gekocht product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil nog niet zeggen dat je dat zonder rompslomp kan regelen.

Verder bied dell inderdaad internationale garantie:
http://support.dell.com/s...dhs&~ck=anavml&redirect=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:35:
Dat wil nog niet zeggen dat je dat zonder rompslomp kan regelen.

Verder bied dell inderdaad internationale garantie:
http://support.dell.com/s...dhs&~ck=anavml&redirect=1
Ja die rompslomp... :+
Ik moet toch even lachen, want ik loop er nu zelf ook tegen aan... wat een logge organisatie is dat toch.

Sowieso: realiseer je dat als je bijvoorbeeld een Dell Vostro laptop koopt, je niet onder het garantiestelsel voor consumenten valt. Dit is een zakelijke machine en dan val je onder de zakelijke regels. Bijv. ook geen recht op teruggave, zoals je normaal hebt bij koop op afstand (bedenktermijn van 7 dagen).

Ik ga me hier nog wel eens in verdiepen, want ik ben natuurlijk gewoon particulier, heb geen eigen bedrijf, geen KVK nummer.. Dus vraag me af wie het best in zijn recht staat bij een eventuele garantiekwestie in het 2e jaar van gebruik. Dat Dell "zakelijke" producten verkoopt aan particulieren is hun fout en maakt die niet tot mijn probleem lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:39:
[...]
Dit is een zakelijke machine en dan val je onder de zakelijke regels. Bijv. ook geen recht op teruggave, zoals je normaal hebt bij koop op afstand (bedenktermijn van 7 dagen).

Ik ga me hier nog wel eens in verdiepen, want ik ben natuurlijk gewoon particulier, heb geen eigen bedrijf, geen KVK nummer.. Dus vraag me af wie het best in zijn recht staat bij een eventuele garantiekwestie in het 2e jaar van gebruik. Dat Dell "zakelijke" producten verkoopt aan particulieren is hun fout en maakt die niet tot mijn probleem lijkt me zo.
Precies, je hebt gewoon als een consument dat ding aangeschafd, je aankoop valt dus gewoon onder consumenten recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik nog niet zo zeker hoor...

Je moet als bedrijf altijd de incl. BTW prijs laten zien het bedoeld is voor consumenten. Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik had vandaag ook "customer care" (wederom moet ik mijn lach inhouden) aan de lijn...
Meneer aan de lijn zei dat ik mijn product ook altijd binnen 7 dagen kon terugsturen / laten ophalen. Kosteloos.. Ik zei "maar het is wel een Vostro laptop"... Toen keek hij nog eens en zei: "O ja, het is zakelijk, dan kan dat niet"...

Ergens vind ik het gemene spelletjes, want wat maakt die laptop anders dan een "consumenten" model. Maar goed, voor nu heb ik er (gelukkig) niet mee van doen. Ik verdiep me echter nogal graag in dingen :P

BTW: meneer klantenservice moest ook een lach inhouden (dat hoorde ik) toen hij zei dat het zakelijk was. Ik had nl al gezegd dat ik gewoon particulier ben en geen bedrijf heb. Volgens mij weten ze zelf ook wel dat ze de boel een beetje flessen.

Kan t even niet meer vinden, maar ik heb in de FAQ op de USA site van Dell gezien dat je bij "company name" bij het bestellen van een zakelijk product, gewoon aangeraden wordt je eigen naam in te vullen. De vraag was zoiets als "kun je als consument ook een zakelijke laptop aanschaffen".
Heb mijn vraag gedropt bij Consuwijzer... benieuwd naar hun visie.

[ Voor 38% gewijzigd door Danny the dog op 12-05-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: open een topic in Shopping Forum. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.
Danny the dog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:59:
Ergens vind ik het gemene spelletjes, want wat maakt die laptop anders dan een "consumenten" model. Maar goed, voor nu heb ik er (gelukkig) niet mee van doen. Ik verdiep me echter nogal graag in dingen :P
De doelgroep. Een elitebook kan je ook niet als consument kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja.. misschien doe ik dat nog wel :)
Rijdende rechter erbij enzo :P

Ik zal dit topic niet verder vervuilen met dit soort discussies.

btw... mbt die elitebook: kun je gewoon bestellen als consument

[ Voor 35% gewijzigd door Danny the dog op 12-05-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:32:
[...]

Dell geeft ook internationale garantie http://support.euro.dell....ravel?c=nl&cs=&l=nl&s=gen

Volgens mij heb je binnen Europa sowieso altijd garantie bij een in de EU gekocht product...
Maar ik ga niet voor een Dell ;) Voor mij te duur.
Philflow schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:31:
[...]

Heb je dat opgezocht dan?
Na onderzoek blijven ze toch wel internationale garantie te hebben. De laptop moet wel een speciale sticker hebben, maar ik ga er vanuit dat dat wel geldt voor deze laptop.

Maar welke laptop zou dan het beste zijn van de drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:38:
[...]
Maar welke laptop zou dan het beste zijn van de drie.
Ik zou voor de Asus gaan. Degelijk merk en de CPU is meer dan snel genoeg voor jouw gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny, heb je wat foto's van je vostro? Ik denk dat ik hem ook ga kopen (goede prijs prestatie verhouding met de huidige kortingen) maar zou graag wat meer fotos zien, de 8 cel bult bijvoorbeeld..
Of is je review al in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:31:
Danny, heb je wat foto's van je vostro? Ik denk dat ik hem ook ga kopen (goede prijs prestatie verhouding met de huidige kortingen) maar zou graag wat meer fotos zien, de 8 cel bult bijvoorbeeld..
Waarom ga je niet voor een van de asus u31sd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:31:
Als ik wist hoe ik een foto kon toevoegen hier, zou ik t meteen voor je doen... (hint)
Review moet ik nog aan beginnen. Heb nog andere "niet-IT" projectjes lopen die af moeten ;)

Trouwens Humpreybas, je mogelijkheid tot PM-en staat niet aan. Ik wou je een berichtje sturen, zodat ik je een foto per mail kon sturen..

[ Voor 11% gewijzigd door Danny the dog op 13-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:46
Aangezien ik deze vakantie hoogstwaarschijnlijk vakantiewerk heb, ben ik van plan mezelf een draagbare laptop aan te schaffen, is er iemand de Samsung SF310-S03 heeft? Ziet er een mooi machientje uit voor die prijs

pricewatch: Samsung SF310-S03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:44:
Volgens mij zijn pricewatch: Lenovo Thinkpad X201S (NU2FEMH) en de vaio Z en de MBA 13" de enige thin & lights met een hogere resolutie dan 768p.

Ik hou in dit topic een lijst bij [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Op dit moment is de 12" en 13" categorie erg leeg...

Je kan het beste een 14.1" nemen en daar een 900p scherm inklusen. Of wachten totdat er fatsoenlijke 15" komen met sandy bridge en 1080p lichter dan 2.8KG. Zoiets als de 2.0KG wegende latitude Z van 16" 900p.
Jammer, dan wordt het misschien toch genoegen nemen met 768p. Zal eens bij de mediamarkt gaan kijken wat ik van die resolutie vind op 12-13.3 inch. Heb nu een samsung nc10, 10 inch en 1024 x 600, valt niet op te werken nu ik deze regelmatiger gebruik :)

edit: als de resolutie in orde is maar eens kijken naar macbook air concurrenten. Lenovo x1 is helaas niet te betalen. Die van Samsung is al wat beter te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door r.elu op 13-05-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
rensariens schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:21:
[...]
Jammer, dan wordt het misschien toch genoegen nemen met 768p. Zal eens bij de mediamarkt gaan kijken wat ik van die resolutie vind op 12-13.3 inch. Heb nu een samsung nc10, 10 inch en 1024 x 600, valt niet op te werken nu ik deze regelmatiger gebruik :)

edit: als de resolutie in orde is maar eens kijken naar macbook air concurrenten. Lenovo x1 is helaas niet te betalen. Die van Samsung is al wat beter te doen.
Zit nu op 13" bij 768p, maar daar is prima mee te werken.
Scherper hoeft het beeld ook niet vind ik persoonlijk, je kunt met het multi touch touchpad heel snel zoomen en scrollen, zonder aanvullende knoppen te gebruiken. Eigenlijk exact zoals op een MacBook.

Vriend van me had ook de MB air gehaald, maar heeft deze toch gewisseld voor een MB Pro met 768p. Hij ervaarde de resolutie van de air als te hoog... het scherm was gewoon te klein voor de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Macbook komt er hier niet in, hekel aan Imeuk. Bedankt voor delen van de ervaring m.b.t. de resolutie! Ik moet het maar even gaan aanschouwen @ mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat je in de mediamarkt geen goed beeld krijgt van de hoge resolutie. Net zoals iedereen die over mijn schouder meekijkt de letters te klein vind.

Het is wel klein, je je met er goed voorzitten als je nog deftig de text in de zijbalk <---- wilt lezen. De maximale comfortabele leesafstand voor mij is ongeveer op armlengte. Al is verder weg sowieso niet nuttig vanwege het toetsenbord wat eraan vast zit. Met een stand is dat echter een ander verhaal. Een van de reden dat ik dat ding niet meer gebruik.

De andere reden was het ruk toetsenbord wat bij dat ding was inbegrepen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalomania schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Waarom ga je niet voor een van de asus u31sd ?
Hmm..wist niet dat die bestond (terwijl jullie het er juist intensief over hebben in deze thread :s)

Maar ik vind het een top tip, dankje! Sinds dat ik de optical drive van mijn requirements heb weggestreept is de u31sd weer helemaal bon ton :p
Ik zal hem in mijn overweging meenemen!

Die van komplett.nl en dunnet.nl zijn toch hopelijk in de zwarte uitvoering (vind zilver niet mooi).
En draait een van jullie er linux/ubuntu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:58:
[...]
Vriend van me had ook de MB air gehaald, maar heeft deze toch gewisseld voor een MB Pro met 768p. Hij ervaarde de resolutie van de air als te hoog... het scherm was gewoon te klein voor de resolutie.
Vind ik eigenlijk ook. De MBP heeft trouwens 1200x800. Ideale resolutie imo. Net iets meer verticale pixels en letters zijn altijd groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 02:33:
[...]

Hmm..wist niet dat die bestond (terwijl jullie het er juist intensief over hebben in deze thread :s)

Maar ik vind het een top tip, dankje! Sinds dat ik de optical drive van mijn requirements heb weggestreept is de u31sd weer helemaal bon ton :p
Ik zal hem in mijn overweging meenemen!

Die van komplett.nl en dunnet.nl zijn toch hopelijk in de zwarte uitvoering (vind zilver niet mooi).
En draait een van jullie er linux/ubuntu op?
Die van Komplett is in elk geval zwart. Ja joh, die optische drive hoeft geen obstakel te zijn. Ik heb een los USB Samsung DVD-brandertje gehaald bij MyCom van € 41,98. Erg klein en handig. Haalt zijn stroom alleen uit 2 USB poorten, zit geen adapter bij. Dus nu hoef ik in mijn andere PC/HTPC ook geen drive meer te hebben, ik gebruik dat toch nauwelijks meer. Nee, ik draai er de meegeleverde Windows Home Premium 64bit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 05:36:
[...]

Ik zou voor de Asus gaan. Degelijk merk en de CPU is meer dan snel genoeg voor jouw gebruik.
Ok bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:44:
[...]

Die van Komplett is in elk geval zwart. Ja joh, die optische drive hoeft geen obstakel te zijn. Ik heb een los USB Samsung DVD-brandertje gehaald bij MyCom van € 41,98. Erg klein en handig. Haalt zijn stroom alleen uit 2 USB poorten, zit geen adapter bij. Dus nu hoef ik in mijn andere PC/HTPC ook geen drive meer te hebben, ik gebruik dat toch nauwelijks meer. Nee, ik draai er de meegeleverde Windows Home Premium 64bit op.
Zie jij toevallig kans om even in Ubuntu te booten om te kijken of draadloos, fn keys, ect. out-of-the-box werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Vandaag ben ik zo ongeveer de hele dag bezig geweest met zoeken naar een geschikte laptop voor mijn opleiding waar ik volgend jaar aan ga beginnen.
Wegens het enorme aanbod kan ik echter door de bomen het bos niet echt meer zien en daarom vraag ik hier om advies wat het beste bij mijn situatie past.

Wat ik zoek is een mooie thin&light laptop wat instaat is 1 of 2 virtual machines tegelijk te kunnen draaien.
Schermgroote moet wel minimaal 13,3" zijn maar resolutie maakt me niet enorm veel uit.
Zelf dacht ik qua processor dat een i3 wel minimaal vereist was om die VM's te kunnen draaien en zon 4gb ram.
Een SSD is niet vereist hoewel dit wel zeer wenselijk zou zijn.
Verder is een goeie accuduur wel van belang.

Mijn budget zal rond de 750 euro liggen (kan evt opgeschroefd worden naar zon 900 indien er een echt goeie aanbieding is o.i.d.)
Ook is er geen directe haast, mocht iemand weten dat er in 1 of 2 maanden een nieuw model uitkomt die geschikt zou zijn is ook dat zeker een optie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van een goeie laptop.

Alvast bedankt!

Gr, Elohsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:
Vandaag ben ik zo ongeveer de hele dag bezig geweest met zoeken naar een geschikte laptop voor mijn opleiding waar ik volgend jaar aan ga beginnen.
Wegens het enorme aanbod kan ik echter door de bomen het bos niet echt meer zien en daarom vraag ik hier om advies wat het beste bij mijn situatie past.

Wat ik zoek is een mooie thin&light laptop wat instaat is 1 of 2 virtual machines tegelijk te kunnen draaien.
Schermgroote moet wel minimaal 13,3" zijn maar resolutie maakt me niet enorm veel uit.
Zelf dacht ik qua processor dat een i3 wel minimaal vereist was om die VM's te kunnen draaien en zon 4gb ram.
Een SSD is niet vereist hoewel dit wel zeer wenselijk zou zijn.
Verder is een goeie accuduur wel van belang.

Mijn budget zal rond de 750 euro liggen (kan evt opgeschroefd worden naar zon 900 indien er een echt goeie aanbieding is o.i.d.)
Ook is er geen directe haast, mocht iemand weten dat er in 1 of 2 maanden een nieuw model uitkomt die geschikt zou zijn is ook dat zeker een optie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van een goeie laptop.

Alvast bedankt!

Gr, Elohsa
Ik zou jou de BTO 13,3 inch aanraden.
CPU Sandy Bridge is uit te breiden net zoals het RAM, de batterij en hij heeft standaard een redelijk goede GPU voor zo'n klein dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
RTB93 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:31:
[...]

Ik zou jou de BTO 13,3 inch aanraden.
CPU Sandy Bridge is uit te breiden net zoals het RAM, de batterij en hij heeft standaard een redelijk goede GPU voor zo'n klein dingetje.
Ik zie dat het op de site zelf te bestellen is maar een andere site (laptopplus.nl) lijkt het goedkoper te kunnen aanbieden

Weet je ook waar de laptop dan het beste te bestellen is?

(hij ziet er overigens erg goed uit, dank voor de aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:50:
[...]
Ik zie dat het op de site zelf te bestellen is maar een andere site (laptopplus.nl) lijkt het goedkoper te kunnen aanbieden

Als je iets zoekt met dedicated GPU is dit ook een goede:
pricewatch: Asus U31SD-RX080V

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 14-05-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Elohsa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:50:
[...]

(hij ziet er overigens erg goed uit, dank voor de aanrader)
Ja, klopt. Ze hebben hem op Notebooktotaal.nl ook goedkoper, MAAR de componenten om extra bij te zetten / up te graden zijn duurder. Dus als je de batterij gezamenlijk met de CPU en RAM en eventueel nog de garantie uit wil breiden is BTO uiteindelijk goedkoper denk ik, maar dat zou je zelf even moeten proberen. Kortom, als je hem 'kaal' bestelt zou ik bestellen via Laptopplus of Notebooktotaal en als je de configuratie aanpast via BTO. Als ik jou was zou ik bestellen via Notebooktotaal of BTO. Zij staan bekend om hun goede service en dan vooral Notebooktotaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:39
Hoeveel rekenkracht is er nou tegenwoordig nodig om 720p x264 en youtube 720p af te spelen?

Dit vanwege de keuze voor een nieuwe ultraportable die geen zwaardere taken zal moeten uitvoeren dan deze.

Dit is precies ook de reden waarom ik niet naar netbooks kijk, dualcore atoms hebben momenteelmomenteel nog niet de rekenkracht. Daarnaast is bijvoorbeeld de uit de BBG gekomen notebook 3820T zeer zeker te snel voor deze taken wat ten koste gaat van de accuduur.

Wat raden jullie aan? de AMD Brazos APU?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stale schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:32:
Hoeveel rekenkracht is er nou tegenwoordig nodig om 720p x264 en youtube 720p af te spelen?

Dit vanwege de keuze voor een nieuwe ultraportable die geen zwaardere taken zal moeten uitvoeren dan deze.

Dit is precies ook de reden waarom ik niet naar netbooks kijk, dualcore atoms hebben momenteelmomenteel nog niet de rekenkracht.
Volgens deze review heeft de Atom N550 al genoeg rekenkracht voor 720p playback.

AMD C-50 kan het ook, met hulp van de GPU. E-350 doet het op z'n sloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stale schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:32:
Dit is precies ook de reden waarom ik niet naar netbooks kijk, dualcore atoms hebben momenteelmomenteel nog niet de rekenkracht. Daarnaast is bijvoorbeeld de uit de BBG gekomen notebook 3820T zeer zeker te snel voor deze taken wat ten koste gaat van de accuduur.
Snel != korte accuduur!

Een veelgemaakte fout tegenwoordig. Processoren kunnen namelijk terugklokken als je de kracht niet nodig hebt. Daarmee worden ook snelle processoren net zo zuinig als hun tragere Low Voltage processoren. Het verschil is enkel dat het maximale verbruik lager ligt, maar niet het minimum, en daar gaat het om. Zo is mijn Asus U30Jc met i5 430M net zo zuinig als de UL30Jt met i5 520UM. De laptops zijn bijna identiek (op de CPU en dvd brander na). Toch maakt het geen verschil dat de i5 520UM max 18W doet, terwijl mijn i5 430M 35W doet. Beide 6-7 uur accuduur.

Nu zal een Atom en een Brazos wel iets zuiniger zijn door de architecuur zelf. Maar schrijf de Acer niet gelijk af, want Acer heeft echt heel zuinige laptops weten te maken met zulke snelle hardware. Vergeet ook niet dat Acer een grotere accu zou kunnen hebben, want zuinigheid is 1 ding, een grote accu is ook een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Inderdaad, ik zit mooi elke dag op school met mijn 3820T en heb mijn lader nog niet mee gehad :) Accuduur gaat richting de 10 uur, dat halen de Brazos notebookjes meestal niet eens vanwege de kleinere accu.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Zo zeg... 10 uur, da's erg netjes!
Mijn Dell Vostro 3350 heeft het nu op de 1e (fabrieks)lading na een kleine 7 uur (gok ik, heb er geen stopwatch naast gehouden) opgegeven. Maar, na 2 uur aan de navwelstreng is hij alweer 100% vol, da's wel lekker snel.

Accu zal wel beter worden na een paar keer laden, alhoewel ik tevreden ben met deze prestatie, gezien processor en dedicated graka die toch af en toe ingrijpt bij youtube dingen enzo. Even kijken hoe ik dat uit kan zetten, met die switchable graphics. Wil wel eens weten of die Sandy Bridge 24p big écht zo storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumuz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04-2023
Investig8or schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:00:
[...]

Dit klinkt wel interessant, heb je misschien een linkje hiervan want ik kan het niet zo gauw vinden en ik weet t type ook niet. Ik heb gekeken naar de Sony SB, die echt prima is, maar het scherm twijfel ik wel aan. Die kost zonder SSD iets van €1000, dus die lenovo zit daar behoorlijk in de buurt dan maar met beter scherm. Anders moet ik voor een 15,6" gaan terwijl ik juist lichter en kleiner wilde dan mijn huidige HP 8510w...
Het type is: 4290W1B of 4290W1C (met ms windows) heb zelf nog geen ervaring met de webshops die er dan op google verschijnen maar iig: www.uni-notebooks.org, www.campusdiscount.de en www.lapstars.de geven de mogelijkheid om ze te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:13:
[...]

Zie jij toevallig kans om even in Ubuntu te booten om te kijken of draadloos, fn keys, ect. out-of-the-box werken?
De mijne verwacht ik morgen, dus morgenavond of woensdag kan ik het hier posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
GENETX schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Snel != korte accuduur!

Een veelgemaakte fout tegenwoordig. Processoren kunnen namelijk terugklokken als je de kracht niet nodig hebt. Daarmee worden ook snelle processoren net zo zuinig als hun tragere Low Voltage processoren. Het verschil is enkel dat het maximale verbruik lager ligt, maar niet het minimum, en daar gaat het om. Zo is mijn Asus U30Jc met i5 430M net zo zuinig als de UL30Jt met i5 520UM. De laptops zijn bijna identiek (op de CPU en dvd brander na). Toch maakt het geen verschil dat de i5 520UM max 18W doet, terwijl mijn i5 430M 35W doet. Beide 6-7 uur accuduur.

Nu zal een Atom en een Brazos wel iets zuiniger zijn door de architecuur zelf. Maar schrijf de Acer niet gelijk af, want Acer heeft echt heel zuinige laptops weten te maken met zulke snelle hardware. Vergeet ook niet dat Acer een grotere accu zou kunnen hebben, want zuinigheid is 1 ding, een grote accu is ook een vereiste.
Is dat bij de Sandy Bridge niet veranderd? Bij de Arrendales was het inderdaad wel zo dat het niet veel uitmaakte, maar ik heb nog geen review van zuinige Sandy Bridge processors gezien :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik gok op weinig verbetering. Als een CPU 99% van zijn tijd doorbrengt in idle states doet het er weinig toe hoe onzuinig het ding eigenlijk is.

De reden dat het bij de C2D over het algemeen wel werkt is vanwege minder cache en achterlijke voltagelimieten op de P en T series (0.875v voor de P8600, 1.1v voor de T6600, met met minimumvoltage kan ik mijn P-serie processor op 2Ghz laten draaien en dat is natuurlijk belachelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ULV CPUs zijn niet bijzonder zuinig. Wat ze wel bijzonder maakt is de kleinere form factor. Een Macbook Air 11" heeft gewoon geen plaats voor een full voltage CPU en bijbehorende koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
zelf goed de energie schemas in windows afstellen helpt al een heelhoop, weet zo met de standaard vaio z accu op eerste gen core i5 er toch 5.5 uur uit te slepen met 50% brightness en wifi gebruik. minimum cpu op 1% en max 25% in energy saving mode, meer dan snel genoeg voor alledaags gebruik. Bij gaming zonder adapter laat ik de cpu naar 50% gaan en heb ik decent framerates en kan ik toch tot 2 uur gamen on the road. niet verkeerd lijkt me.

Weet iemand trouwens een mooie schoudertas waar ook een dslr in past?

[ Voor 7% gewijzigd door Sn0wblind op 16-05-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:29:
[...]

De mijne verwacht ik morgen, dus morgenavond of woensdag kan ik het hier posten..
Ik wacht met smart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Wat is hier de ervaring mbt accuduur met de U31SD?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus u31sd is binnen, heb maar kort tijd dus in telegram stijl:

accuduur nog geen idee
ubuntu install: vlekkenloos
fn-keys: werken niet allemaal out of the box (brightness wel, volume niet, .....)
de kensington slot aansluiting zit irritant dichtbij de adapter aansluiting
bluetooth werkt niet out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ben benieuwd :) Mijn UL30VT met 9 uur ben ik nog steeds erg blij mee :P Benieuwd of de U31SD daar bij in de buurt komt. Stiekem denk ik wel eens over zo een 12cell accu van Ebay voor de UL30VT om een accuduur van meer dan 13 uur te bereiken :+

[ Voor 34% gewijzigd door JT op 17-05-2011 18:44 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Tekenen van de acer timelinex 3830 gt. Nog niet leverbaar, maar de prijs staat er al wel: 699 voor SB i3 + gt540m bij alternate link is wel aanlokkelijk.

Zou voor aanschaf wel in de gaten houden of de throttling issues waarover je veel ziet op internet zijn opgelost. Het is in ieder geval op papier een goede keus voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 11:26
De Lenovo X1 is nu ook officieel uit.
http://shop.lenovo.com/nl...ops/thinkpad/x-series/x1/
Echt een perfecte portable, alleen ook een startprijs van 1400 dollar :O

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Mijn Vostro 3350 is ook binnen. Uitvoering met koperkleurig front en een backlit kb. Moest er alleen wel voor naar het UPS distributiecentrum, want het kon niet op een ander adres bezorgt worden. Bezorgen op zaterdag doen ze ook niet. :(

Laptop zelf bevalt goed tot nu toe. Scherm is ok, touchpad zit niet in de weg, fingerprint reader doet het goed. Enig minpuntje aan de afwerking is een deukje in het touchpad linksonder, maar dat heeft verder geen invloed op de functionaliteit. :)

Pica's... de accu steekt er behoorlijk onderuit zoals je ziet, al lijkt het erger door de spiegeling.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iXZyhQZBIuL7VcQp6o9jzAIP/medium.jpg Dell Vostro 3550 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XjA5LgmQHORIwAP24lPCDC2b/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QdXPk0IS3a5OpokV8KLqvdfD/medium.jpg

Dell Vostro 3550Dell Vostro 3550Dell Vostro 3550

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Atomsk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:50:
Mijn Vostro 3550 is ook binnen. Uitvoering met koperkleurig front en een backlit kb. Moest er alleen wel voor naar het UPS distributiecentrum, want het kon niet op een ander adres bezorgt worden. Bezorgen op zaterdag doen ze ook niet. :(

Laptop zelf bevalt goed tot nu toe. Scherm is ok, touchpad zit niet in de weg, fingerprint reader doet het goed. Enig minpuntje aan de afwerking is een deukje in het touchpad linksonder, maar dat heeft verder geen invloed op de functionaliteit. :)

Pica's... de accu steekt er behoorlijk onderuit zoals je ziet, al lijkt het erger door de spiegeling.
3350 he :)
Ook mooi in die kleur, alhoewel ie in t zilver ook even goed uitziet!
Backlit kb is ook een mooie toevoeging!

Wat betreft dat deukje, kun je toch beter even contact opnemen met de klantenservice. Zoiets hoort gewoon niet...

Accu steekt idd ver uit, het apparaat is plaatselijk 2x zo dik, wat ik persoonlijk wel een minpunt vind..
Vind je niet dat hij relatief zwaar aanvoelt? Ik heb m gewogen en kwam op ca 2,2 kg. Nog altijd veel lichter dan een 15" ofzo, maar je verwacht het niet bij het formaat. Accu gaat bij mij een uurtje of 6-7 mee, zit pas op de 2e lading ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Danny the dog schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:49:
[...]

3350 he :)
Ook mooi in die kleur, alhoewel ie in t zilver ook even goed uitziet!
Backlit kb is ook een mooie toevoeging!
Ja, ff aangepast.. backlit zit er wel leuk uit idd.
Wat betreft dat deukje, kun je toch beter even contact opnemen met de klantenservice. Zoiets hoort gewoon niet...

Accu steekt idd ver uit, het apparaat is plaatselijk 2x zo dik, wat ik persoonlijk wel een minpunt vind..
Vind je niet dat hij relatief zwaar aanvoelt? Ik heb m gewogen en kwam op ca 2,2 kg. Nog altijd veel lichter dan een 15" ofzo, maar je verwacht het niet bij het formaat. Accu gaat bij mij een uurtje of 6-7 mee, zit pas op de 2e lading ;)
Voor thuisgebruik stoort het niet zo. Onderweg zal het ws minder praktisch zijn, zo'n bult in je tas. Vind het gewicht wel gaan. Laag gewicht is nu eenmaal ook een feature waar je extra voor betaald.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:40:
Ben benieuwd :) Mijn UL30VT met 9 uur ben ik nog steeds erg blij mee :P Benieuwd of de U31SD daar bij in de buurt komt. Stiekem denk ik wel eens over zo een 12cell accu van Ebay voor de UL30VT om een accuduur van meer dan 13 uur te bereiken :+
Had vanmorgen +/- 3 uur, na 1x opladen, scherm ergens in midden qua helderheid, geen flauw idee op welke grafische kaart hij draait (zit in ubuntu en vermoed dat hij niet schakelt out of the box, nog geen tijd gehad om achter een fix aan te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:23
ben aan het rondkijken voor een T&L met scherm van 13,1 of 13,3 inch. Voorwaarde is dat er een goed scherm inzit. Is de MBA de enige die een 1440x900 scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Op de 15,6 inch zakelijke laptops van Dell is de schermresolutie vaak slechts 1366 x 768. Is het juist niet fijner om een wat grotere resolutie te hebben zoals 1600 x 1080 of 1900 x 1080. Dat werkt toch veel fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:23
op een 13,1 inch is 1440x900 lekker ruim, op 15,6 zou ik idd 1920 x 1080 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Ja precies, dat vind ik dus ook. Helaas zijn er zijn er geheel geen opties om de schermresolutie aan te passen. Op geen enkele Vostro en aangezien dit een zakelijke laptop is, dus Word, Excel etc. is dit naar mijn mening toch wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:46
Atomsk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:50:
Mijn Vostro 3350 is ook binnen. Uitvoering met koperkleurig front en een backlit kb. Moest er alleen wel voor naar het UPS distributiecentrum, want het kon niet op een ander adres bezorgt worden. Bezorgen op zaterdag doen ze ook niet. :(

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wow, mooi machientje, heeft die standaard backlit keyboard? Hoelang doet hij op de batterij?

Ben al even aan het rondkijken om hem te kopen maar je vindt er zo weinig van op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Sakke1994 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:49:
[...]

Wow, mooi machientje, heeft die standaard backlit keyboard? Hoelang doet hij op de batterij?
Nee, daar moet je even voor bellen nadat je een uitvoering hebt besteld. €36 extra dacth ik. Batterijduur is zo'n 7u op de 8 cells accu naar het schijnt. Zelf nog niet getest.
Ben al even aan het rondkijken om hem te kopen maar je vindt er zo weinig van op internet.
Vrij recent model denk ik. Op ebay vind je er ook nauwelijks accesoires voor.. wel voor de 3300.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wel een leuk ding die Vostro 3350; als ik nu in de markt was voor een nieuwe 13" dan had ik daar zeker voor gekeken. 712e inc btw en verzenden voor een i5 2410M, 4gb, 8cells accu, mat scherm is best aantrekkelijk. Alleen jammer van het gewicht, maar ja, je kan niet alles hebben voor die prijs.
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:04:
[...]

Had vanmorgen +/- 3 uur, na 1x opladen, scherm ergens in midden qua helderheid, geen flauw idee op welke grafische kaart hij draait (zit in ubuntu en vermoed dat hij niet schakelt out of the box, nog geen tijd gehad om achter een fix aan te gaan)
Schakelt niet out-of-the-box. Ik heb daar van alles voor moeten doen. Met alleen IGP was het totale stroomverbruik 8-9 watt, met G210 ook aan 15-16 watt :X Denk dat het ding dan een uurtje of 6-7 haalt onder Windows met lage helderheid.

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 18-05-2011 17:03 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
JT schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:54:
Wel een leuk ding die Vostro 3350; als ik nu in de markt was voor een nieuwe 13" dan had ik daar zeker voor gekeken. 712e inc btw en verzenden voor een i5 2410M, 4gb, 8cells accu, mat scherm is best aantrekkelijk. Alleen jammer van het gewicht, maar ja, je kan niet alles hebben voor die prijs.
€ 605,- vorige week met couponcode 8)
(met Radeon HD 6470)

t Is idd een mooi ding, met geweldige specs voor de prijs.
Maar als "plat" hoog op je eisenlijst staat, zul je toch nog een 2e keer moeten nadenken.

Scherm is trouwens erg mooi in mijn optiek. En de multi touch features werken fijn, evenals het toetsenbord.

O ja.. nadeeltje, mocht je hem op een standaard willen gebruiken: het scherm kan maar vrij beperkt open.
Ca. 45 graden verder dan haaks op het toetsenbord. Kan vervelend zijn als je een beetje met opgetrokken knieen zit bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 18-05-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
En alweer een bevestiging dat het aanbod in compacte laptops in Nederland erg beperkt wordt...
http://www.redcoon.de/B29...M5657GE_Notebooks#databox

Lenovo IdeaPad Z370, 13,3" met SB Core i5, 4GB, 750GB voor slechts € 649,- bij onze oosterburen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's al jaren zo alleen hou jij het nu pas in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Zo kun je t ook stellen ja :P
Mijn onderliggend punt was eigenlijk vooral dat ik t jammer vind.

Alleen zou t bij Lenovo nog wel eens "minder erg" kunnen zijn, aangezien de Duitse (officiële) web shop ook de optie biedt om een US International toetsenbord te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus U30SD Review
+ Gute Verarbeitung und Alu-Optik
+ Stabiles Chassis
+ Gute Multimedia-Performance
+ Überzeugende Akkulaufzeiten (8-Zellen-Akku)
+ Geringer Stromverbrauch (Idle)
- Schnittstellenumfang (USB 3.0, eSATA)
- Glänzende Bildschirmoberfläche
- Durchschnittliche Display-Messwerte
- Emissionen unter Last (Temperatur, Lautstärke)
- Schlechte Stereo-Lautsprecher

http://www.notebookcheck....-Subnotebook.53348.0.html

Dell Vostro 3350 3550 review: http://www.notebookjourna...ro-3550-n355012-nksz-1412

[ Voor 81% gewijzigd door Philflow op 19-05-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Danny the dog schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:35:
Zo kun je t ook stellen ja :P
Mijn onderliggend punt was eigenlijk vooral dat ik t jammer vind.

Alleen zou t bij Lenovo nog wel eens "minder erg" kunnen zijn, aangezien de Duitse (officiële) web shop ook de optie biedt om een US International toetsenbord te kiezen.
Dacht in dit topic eens gelezen te hebben dat die niet in NL bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
nietorigineel schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:09:
[...]
Dacht in dit topic eens gelezen te hebben dat die niet in NL bezorgd?
Zeer waarschijnlijk niet nee.. Dan zul je weer doorverwezen worden naar de NL site.

Maar als ze de optie bieden in DE op de site, zal een andere shop die wel over de grens levert dit misschien wel kunnen leveren.

En anders is t natuurlijk altijd handig een kennis vlak over de grens te hebben, óf een tussenpersoon service (de huifkar bijvoorbeeld)
Je linkt naar de 15" 3550 ;)
t Is ook niet handig van Dell, die bijna identieke typenummers :)

[ Voor 22% gewijzigd door Danny the dog op 19-05-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Na lezen van oa dit topic heb ik uiteindelijk een vostro 3350 besteld - i5, 80 whr batterij, geen grafische kaart. Hij is inmiddels een week in mn bezit.

CSS haal je tussen de 80-120 FPS mee op de i5 meegebakken GPU. Windows zelf geeft vaak een schatting van tussen de 7 en 12 uur batterij leven (terug rekenen naar 100% dus). Op 50% helderheid haal je die 8u echt makkelijk, zelfs met wifi en hier en daar een filmpje kijken.

Het scherm is dus het slechtste ding aan de laptop: dit went echter snel. Het contrast is niet bijster hoog (schijnt te komen door mat scherm) en ook de resolutie is gewoon voldoende.

De uitstekende batterij is iets waar je zelf een beslissing over moet maken: Ik vind het niet bijzonder storend maar ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Hij weegt dus ook een stukje meer dan mijn vorige laptop (12 inch).

Voor €610 krijg je dus echt ontzettend veel 13.3' laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Die Lenovo X1 is wel mooi maar de prijs .. E1599,- voor het basis model? (en uiteraard weer qwertz dankzij de duitsers die wel een markt hebben voor < 14")
En dat zonder GPU is wel erggggg duur... want ik las al in een test dat ze de 'spill' test hadden gedaan (het TB zou spill resistant zijn) en vervolgens had het hele ding 't begeven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
CT schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:31:
Die Lenovo X1 is wel mooi maar de prijs .. E1599,- voor het basis model? (en uiteraard weer qwertz dankzij de duitsers die wel een markt hebben voor < 14")
En dat zonder GPU is wel erggggg duur... want ik las al in een test dat ze de 'spill' test hadden gedaan (het TB zou spill resistant zijn) en vervolgens had het hele ding 't begeven :S
En dan krijg je dit...
Bis zu 7 Stunden Akkulaufzeit
fest verbauter Akku mit 38.4 Wh (nicht austauschbar)
Vraag me af hoe je die 7 uur haalt, op zo'n matige accu.
Andere modellen hebben een 65 / 85Wh accu nodig om die tijd waar te maken.

Dan zou je beter voor een Dell Vostro V130 kunnen gaan.. Fractie van de prijs en verder vrij gelijksoortig: plat, ingebouwde accu, licht en "zelfde" specs verkrijgbaar. (alleen geen Sandy Bridge)

edit: Toeval of niet, de Thinkpad X1 is nu ook in NL beschikbaar:
nieuws: Lenovo kondigt zakelijke ThinkPad X1 van 17mm dik aan

[ Voor 26% gewijzigd door Danny the dog op 20-05-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, voor iedereen die een asus u31sd heeft:

Hebben jullie bluetooth? Ik dacht namelijk dat het aan ubuntu lag maar in windows 7 kan ik ook geen bluetooth vinden, geen software om er iets mee te doen noch in apparaatbeheer... En op de asus site staat:
Built-in Bluetooth™ V2.1+EDR (Optional)
En op de webwinkel komplett waar hij vandaan komt staat niks over bluetooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hangt er vanaf welke versie je hebt :) Uit mijn hoofd heeft die 0079 geen Bluetooth.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
De versie van de u31 (rx092x) die ik voor mn neus heb staan heeft t wel. 'tis gemakkelijk te herkennen als je fn+f2 gebruikt in windhoos.
Anders via apparaatbeheer onder het tabje netwerk adapters, maar dat had je al gedaan zie ik.
Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.