Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dan zal de U31SD-RX080V wel geen bluetooth hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:16
Achja.. zo'n micro dongeltje kost ook maar 10 euro he ;)
(mocht je t nodig hebben natuurlijk)

Hoe lang doe je nu trouwens op een acculading?

[ Voor 21% gewijzigd door Danny the dog op 20-05-2011 15:50 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodboek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05-2011
Ik ben geïnteresseerd naar de dell vostro 3350.
Alleen vind ik de uitstekende batterij een afknapper.
Maar wat ik mij nou af vraag (@atomsk, Danny): Jullie hebben zeker de "8-cell 80 WHr" batterij?
Wat nou als je "4cell 40 WHr" had gekozen, zou de batterij dan niet uitsteken?
En wat zou dan de accuduur zijn? ong. 4-6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:48:
1,38 euro bedoel je ;)

[ Voor 112% gewijzigd door Philflow op 20-05-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Noodboek schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:54:
Ik ben geïnteresseerd naar de dell vostro 3350.
Alleen vind ik de uitstekende batterij een afknapper.
Maar wat ik mij nou af vraag (@atomsk, Danny): Jullie hebben zeker de "8-cell 80 WHr" batterij?
Wat nou als je "4cell 40 WHr" had gekozen, zou de batterij dan niet uitsteken?
En wat zou dan de accuduur zijn? ong. 4-6 uur?
De 4 cell is idd vlak met de bodem van de laptop.
Ik zou je dan wel afraden om de ATI kaart te nemen, die vreet stroom...

Als de capaciteit de helft is, zal de looptijd ook de helft zijn lijkt me.
Dus... uurtje of 3 - 3,5? Langer dan 4 uur kan ik me niet voorstellen, gezien de ervaring van JeMoederr hier, zonder ATI, die 8 uur haalt met 80 WHr.
JeMoederr schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:12:
Na lezen van oa dit topic heb ik uiteindelijk een vostro 3350 besteld - i5, 80 whr batterij, geen grafische kaart. Hij is inmiddels een week in mn bezit.

CSS haal je tussen de 80-120 FPS mee op de i5 meegebakken GPU. Windows zelf geeft vaak een schatting van tussen de 7 en 12 uur batterij leven (terug rekenen naar 100% dus). Op 50% helderheid haal je die 8u echt makkelijk, zelfs met wifi en hier en daar een filmpje kijken.
De mijne gaat trouwens retour. Ik stoor me toch te erg aan de batterijbult en het gewicht van de laptop.
Jammer, want verder is t een perfect ding en iets beters vind je bij lange na niet in deze prijsklasse.

Ga nu denk ik voor een Lenovo Edge 11 met i3-380UM, maar da's nog even speculeren.
Die is 1,5kg met een batterijduur van ca 5-7 uur.

[ Voor 36% gewijzigd door Danny the dog op 20-05-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik vraag mij af hoe je 80-120 FPS voor elkaar krijgt in CSS? Mijn Vaio S met i5 2410M haalt echt niet eens 30 fps in die stress test :s

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:48:
(mocht je t nodig hebben natuurlijk)

Hoe lang doe je nu trouwens op een acculading?
Nee niet echt nodig :)

Accuduur: heb vandaag de nvidia kaart uit kunnen zetten in ubuntu en daarna ook iets geinstalleerd wat een pseudo-optimus (hybrid graphics) functionaliteit geeft. Heb nog niet kunnen testen wat dat met de accuduur doet. Verbruik is van ~12500 mW naar +/- 8700 mW gegaan (maar die getallen zijn natuurlijk ook afhankelijk van andere dingen, maar misschien dat het dus 3800 mw scheelt).

Mochten er nog ubuntu/linux gebruikers met een asus u31sd hier rondlopen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1763742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 02:54:
[...]
Accuduur: heb vandaag de nvidia kaart uit kunnen zetten in ubuntu en daarna ook iets geinstalleerd wat een pseudo-optimus (hybrid graphics) functionaliteit geeft. Heb nog niet kunnen testen wat dat met de accuduur doet. Verbruik is van ~12500 mW naar +/- 8700 mW gegaan (maar die getallen zijn natuurlijk ook afhankelijk van andere dingen, maar misschien dat het dus 3800 mw scheelt).
Dit is ook iets waar ik over twijfel bij de Vostro 3350, hoe de switch tussen de gpu's gebeurt, want je hebt het niet in de hand. Soms geeft de resterende accutijd bijv aan "57% - 1u45" en andere keren "57% - 5u10".

Maar verder zijn de ervaringen met de U31SD wel alvast positief? Gewicht, prestatie, geluid, boot tijd, afwerkingsniveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
Nog steeds geen leuke nieuwe AMD BRAZOS laptop in het verschiet, er wordt wel heel langzaam gereageerd op AMD's nieuwe APU's. Misschien heeft AMD niet goed of vroeg genoeg gecommuniceerd naar de moederbordfabrikanten toe. Jammer!!

Ik blijf (nog) wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb net het wachten opgegeven, na ook alle lenovo's gezien te hebben (via allerlei constructies kan je die dan ook goedkoop in nl krijgen) ben je ook nogsteeds 1000+ euro kwijt.
En de timeline 3830gt is wel interessant, maar die blijkt echt gigantische heat issues te hebben waardoor gamen bijna onmogelijk is .... en hij is in NL weer niet makkelijk (nog niet althans) in i5 te krijgen.. en de dells met hun uitstekende accus ..
Dussss net (nu de bluray aanbieding nog geldt) een Vaio SB besteld.

Intel® CoreTM i5-2520M 2,50GHz
Windows® 7 Home Premium
Engels (QWERTY international)
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Blu-ray Disc(TM) writer (nu nog gratis!!)
33,7 cm LCD, 1366x768 + camera
AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
Draadloos WAN (voor je simkaart)

De hele mikmak dus, je kan de actiecode 'ACTIECODE2011' gebruiken voor 5% korting, dus dan was ik nu nog geen 1200 euro kwijt, en met deze configuratie kan ik nog wel een tijdje door :)
Ik heb de SB in actie gezien overigens en het hele geluid valt wel mee, alleen onder gigantische load met GPU aan blaast hij inderdaad, maar dat lijkt me niet meer dan logisch, daarbij zal me dit alleen overkomen tijdens het gamen, en dat doe ik doorgaans met een koptelefoon op.
Maar helaas kan het nog wel een maand+ duren voordat hij er is, maar geduld heb ik nu wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 08:24:
[...]

Dit is ook iets waar ik over twijfel bij de Vostro 3350, hoe de switch tussen de gpu's gebeurt, want je hebt het niet in de hand. Soms geeft de resterende accutijd bijv aan "57% - 1u45" en andere keren "57% - 5u10".

Maar verder zijn de ervaringen met de U31SD wel alvast positief? Gewicht, prestatie, geluid, boot tijd, afwerkingsniveau...
Onder ubuntu werken de hybrid graphics nu zo: hij neem standaard de IGP en als je een programma met de discrete graphics wil draaien moet je daar een command voor geven. Om de hybrid graphics te gebruiken zoals windows 7 drivers dat doen zal er nog een tool geschreven moeten worden die automatisch bepaalt of een programma de discrete graphics nodig heeft. Maar ik moet zeggen dat ik het manueel schakelen eigenlijk wel fijn vind omdat je volle controle hebt (en youtube HD kijken b.v. doet hij ook gewoon met IGP dus de discrete heb je niet nodig tijdens normaal gebruik).

Verder zijn de ervaringen erg positief!
-fijn stevig toetsenbord
-lekker licht
-geluid is prima laptop geluid
-booten doet hij snel (en hij heeft ook zo'n speciale asus express gate boot, dan boot je in 3 sec ofzo in een speciale OS (linux based btw) en kan je snel even wat doen in een beperkt aantal applicaties (browser, kalender bekijken, foto's, facebook, spelletjes).
-hij loopt gewoon soepel

Als ik dan toch iets negatiefs moet zeggen:
-kensington slot heel dichtbij voedings aansluiting
-power knop zit precies op de plek waar ik mijn duim neerleg als ik mijn open laptop oppak om even te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Th1x4nG schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:06:
Ik vraag mij af hoe je 80-120 FPS voor elkaar krijgt in CSS? Mijn Vaio S met i5 2410M haalt echt niet eens 30 fps in die stress test :s
Waarschijnlijk heb je de AA aanstaan! Ik had 95 FPS in de stress test met naïeve resolutie en alles op laag. Toch is de ervaring van zon schietspel beperkt naar mijn mening zelfs bij goede framerates omdat je op een lage resolutie speelt. Starcraft II speelt dan wel weer fijn op een iets kleiner scherm.

Ondanks dit gezever over games heb ik de vostro 3350 dus gekocht voor productiviteit & mobiliteit (lange batterij), vandaar geen linux en/of ATI kaart. Als je dit model vergelijkt met de sandy bridge i5 macbook pro 13' dan heeft deze dell bijna een derde meer batterij, tegen iets minder dan de helft van de prijs. Ik had deze aanschaf dan ook vooral afgewogen tegenover de i5 macbook pro. Wat mij betreft was het grootste verschil dus die uitstekende batterij... waar je alleen ``last'' van hebt tijdens vervoer. Verder is er verschil kwa kast, OS, scherm.. uiteindelijk toch maar de dell genomen toen ik me realiseerde dat ik al €60 verder was alleen aan voor de mogelijkheid om aan te sluiten op zowel analoog of digitaal beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 11:26
Het blijft jammer dat er niet een laptop is met een kale i3 of i5 SB, zonder DVD drive van <2kg voor 500 eurie ofzo. Je zou denken dat zoiets toch wel mogelijk is.....
AL helemaal als je ziet dat de goedkoopste SB <2kg een pricewatch: Asus U31SD-RX080V is met een DVD drive en ook nog eens een discrete GPU :|
En de goedkoopste laptop met SB is slechts 450 euro pricewatch: Asus K53E-SX095V alleen is dan 2,6kg >.<

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Voor zo'n 30 euro heb je een 4cells accu op Ebay voor een Dell Vostro 3300 trouwens. Volgens mij zou die ook gewoon moeten passen op een 3350. Heb alleen geen ervaring met die goedkope Hongkong accu's. Geen zin om m'n laptop naar de knoppen te helpen. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

[b][message=36076561,noline]

Intel® CoreTM i5-2520M 2,50GHz
Windows® 7 Home Premium
Engels (QWERTY international)
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Blu-ray Disc(TM) writer (nu nog gratis!!)
33,7 cm LCD, 1366x768 + camera
AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
Draadloos WAN (voor je simkaart)
Goede keuze !
Heb ik zelf ook zonder de bluray en wan maar wel met vingerafdruk lezer.

Heb ook vandaag een schone installatie gedaan en dit keer heb ik alle knopjes laten werken met de drivers van de sony site, stuk schoner zonder die extra zooi en ook vrij snel. Ik heb er zelf ook nog een 4gb geheugenstick bijgezet en heb nu dus 8gb geheugen.

Windows score is ook 6,2 7,2 6,7 6,7 7,6
Call of duty black ops draait ook wel aardig op de 6630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus u31sd haalt op ubuntu 5,5 uur met de IGP, wireless aan, laagste brightness, screensavers etc. uitgezet maar verder weinig load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Willie Billie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:15:
Het blijft jammer dat er niet een laptop is met een kale i3 of i5 SB, zonder DVD drive van <2kg voor 500 eurie ofzo. Je zou denken dat zoiets toch wel mogelijk is.....
AL helemaal als je ziet dat de goedkoopste SB <2kg een pricewatch: Asus U31SD-RX080V is met een DVD drive en ook nog eens een discrete GPU :|
En de goedkoopste laptop met SB is slechts 450 euro pricewatch: Asus K53E-SX095V alleen is dan 2,6kg >.<
Dell een mail sturen dat ze eens de V130 tweaken.

Een i3/i5 SB, 2xDDR3 i.p.v 1x, standaard ssd en een langer accuduur (minimaal 5 uur) en je hebt de ideale Thin-&-light notebook.

Ik blijf hopen op zo'n systeem!

[ Voor 7% gewijzigd door Mudi op 21-05-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet waarom alle fabrikanten vasthouden een een dvd drive.. Ik gebruik dat ding nooit, weg ermee.

De extra ruimte kan dan mooi benut worden met een extra accu, dan ben je de bult die nu in de 3350 zit meteen kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Idd, ik snap het ook niet meer. Alles gebeurt via USB en een externe dvd drive kost nog geen 40 euro meer.
Het heeft alleen maar zijn voordelen: lichter gewicht, uitbreiding van andere componenten zoals batterij, 2de hd, meer plaats voor aansluitingen, ...

Vooral in thin and light sector is het zeker een voordeel.

Maar ik zie Dell eigenlijk helemaal niet als eerste deze initiatief nemen. Zelfs in de nieuwe xps 15z hebben ze een dvd drive gestoken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen vervangen door een SSD :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Echt mee eens, zelfs mijn vriendin gebruikt het misschien 2x per jaar, en dat is wel een beetje een gemiddeld laptop gebruiker, en dan kan overzetten via een portable HD ook nog wel.
Volgens mij scheelt het weglaten zo al 100 cm2 en als ze dat nu slim indelen heb je de perfecte cheape thin and light voor 500 euro.

Tevens is die resolutie echt triest, er zijn gewoon praktisch geen alternatieven :S
1400*900 op 13,3 inch kan makkelijk, ik vind zelf dat 1680*1050 ook wel moet kunnen.
Als ze er dan ook nog een backlight tobo en een mat scherm van maken, dan mag die ook nog wel 600 worden, maar dan haal ik die toch wel >:) :*)
Dan kan je met word 2 paginas naast elkaar op full size <3
Maar als je alleen al een 13,3 inch met een mat scherm wilt, zit je alweer rond de 1k >.<

Je vraagt je echt af wat voor ontwerpers bij al die bedrijven zitten, of wilt de consument nu echt een glimmend vingerafdruk magneet met een spiegel en een dvd drive van 2.5 kilo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Willie Billie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:15:
pricewatch: Asus U31F ouder model. Zit geen dvddrive in IIRC.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ja, die is bijna perfect!
Dat model, maar dan met een i3 SB voor die prijs en ik neem het!
Probleem van die u31F is namelijk dit: Intel GMA 4500HD
Dan heb ik liever de HD3000 van Sandy Bridge (i3 2310 bijv.),deze is namelijk meteen 8x zo goed en daar kan je nog eens een simpel gamepje mee doen ;)
Hier nog een voorbeeld: pricewatch: Samsung SF310-S03
Lever dan een zelfde versie maar dan zonder die overbodige DVD drive, haal dan ook nog de descrete graphics eruit, stop er of een grotere accu of niks voor terug in en je hebt een powerfull thin and light met redelijke graphics en een stuk goedkoper en lichter . _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Willie Billie op 21-05-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik denk dat we niet lang meer moeten wachten! De HP ProBook 5330m wilt bijna voldoen aan onze eisen.
Pro's: i3/i5 SB, HD 3000, hd = standaard 7200 rpm, 4-cell batterij (met SSD: 5.45 uur, zonder SSD: 5.15 uur) Backlit Keyboard (The standard backlit keyboard for low light environments is toggled on and off with a function key), Geen DVDRW Drive en al de standaard dingen

Eigenlijk niet echt nadelen, maar toch verbeteringen dat men kon aanbrengen:
Batterij (kon mss beter zijn, maar als het bij normaal gebruik echt 5 uur meegaat, dan ben ik zeer content), gewicht (1.82 kg) en dikte (25.2 mm). Vooral die dikte is toch wel aan de hoge kant (de Dell V130 is maar 16,5-19,7 mm dik en weegt 0.23 kg lichter). Een model met een hoger resolutie dan 720p, maar ik kan wel leven met een 13" en 720p.
Als laatste geweldig design :o , maar die zwarte rand langs de scherm vind ik toch veel minder. Ze konden beter die zilver design volledig toepassen!

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2011/05/HP-ProBook-5330m-Business-Notebook-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2011/05/HP-ProBook-5330m-Business-Notebook.jpg

Specs:
http://h18004.www1.hp.com.../14018_div/14018_div.HTML

En nu wachten op de prijzen. Volgens tweakers zal de ProBook 5330m vanaf media juni leverbaar zijn en vanaf 599 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Woah ja!
Dan kan ik toch nog een laptop halen deze zomer :D
Ook deze feature: anti-glare display <3
599 vindt ik net iets te hoog maar als het 550-500 wordt dan moet ik die echt hebben :D
Zou dan toch nog een producent snappen hoe en thin and light moet zijn? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
De vorige versie 5320m was ook zonder dvd drive. Maar die moest up to date worden en nu komen ze met een beter versie. Mss dat ik wat wacht met het kopen van de 5330 aangezien ik het niet dringend nodig heb. Want bij de vorige versie hebben ze een vervolgens een 6 cell batterij geïntroduceerd.

Voor 550 gaat je de 5330 niet vinden en als je ze vindt, dan mag je het me altijd vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Enige nadeel wat ik nu zie is:
-Geen USB 3.0
-41W accu
En misschien ook wel de prijs, want als ik die 5320m prijzen zie ben ik idd bang dat het zelfs nog geen 599 gaat worden :( Ugh too good to be true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Idd, dat had ik niet opgemerkt, de USB 3.0.

Maar ik denk dat er een update versie zal komen met een hoger accu en USB 3.0. Op die versie wachten aangezien ik het niet onmiddellijk nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vermoed dat de volgende generatie Macbook Air aan alle hierboven gestelde eisen zal voldoen. Behalve de prijs... ;)

Gaat er eigenlijk nog een opvolger voor de Sony Z komen? Is al een tijdje niet meer leverbaar zo lijkt het. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SA, maar de duurdere lijnen die in japan worden gefabriceerd hebben verschrikkelijke vertragingen opgelopen vanwege de situaties aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willie Billie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:21:
Enige nadeel wat ik nu zie is:
-Geen USB 3.0
-41W accu
En misschien ook wel de prijs, want als ik die 5320m prijzen zie ben ik idd bang dat het zelfs nog geen 599 gaat worden :( Ugh too good to be true
Ik zie nog een nadeel: een zeer matig scherm.
http://www.anandtech.com/...ptop-for-business-users/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Je denkt dat een laptop van bijna 2 jaar oud dezelfde scherm gaat hebben als ene die nu pas op de markt moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat niet te hard, als er een fabrikant is die niets geeft om beeldkwaliteit, dan is het HP wel. (en in mindere mate sony)

Dat er op de DM1 of €400 pavilon een brak scherm zit kan ik begrijpen, maar dat een elitebook van €2000 een brakker scherm heeft dan op de K53 of goedkoopste acer slaat werkelijk nergens op.

En trouwens, mijn scherm is al 2 jaar op de markt en word nog steeds zeer regelmatig verkocht. Het is dus prima mogelijk dat er eenzelfde scherm in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nutral schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:40:
[...]

Goede keuze !
Heb ik zelf ook zonder de bluray en wan maar wel met vingerafdruk lezer.

Heb ook vandaag een schone installatie gedaan en dit keer heb ik alle knopjes laten werken met de drivers van de sony site, stuk schoner zonder die extra zooi en ook vrij snel. Ik heb er zelf ook nog een 4gb geheugenstick bijgezet en heb nu dus 8gb geheugen.

Windows score is ook 6,2 7,2 6,7 6,7 7,6
Call of duty black ops draait ook wel aardig op de 6630.
je bent dus nogsteeds tevreden gelukkig over de vaio ;)
En de max score in windows is geloof ik 7.9 - dus dat het wel aardig loopt is zeker een eufemisme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Jup, de schone windows installatie draait een stuk beter, en ook de SSD+Hd in dvd drive werkt best goed. 500gb voor opslag, games en muziek en de ssd voor docs, windows en apps.

Als ik langer van een stopcontact ga zijn neem ik de sheet batterij mij en zet ik die eronder als dat nodig is. Verder neem over het algemeen een wacom intuos 4 wireless mee die via bluetooth geen problemen heeft en een logitech revolution.

Ik had eerder ook last van dat als ik de laptop op slaap modus zou laten staan dat hij later dan in hibernate wilt gaan om de accu te sparen en dat hij dan elke keer een bluescreen veroorzaakt en de accu leegzuipt. Maar daar heb ik geen last meer van met de schone installatie.

Ik draai voor school of mezelf software als autodesk inventor, Showcase, Photoshop, illustrator of Dreamweaver. Het draait allemaal lekker en meestal staat de switch op stamina waarmee de laptop erg stil en koel blijft.

Toetsenbord typt prima, het is een clicklet en er zit natuurlijk niet zon grote travel in, maar ik heb geen problemen met toetsen die niet werken of toetsen die per ongeluk worden ingedrukt.

Het touchpad is lekker groot en hij werkt prima, alleen erg jammer dat er geen 2 vinger scroll op zit maar scroll delen aan de zijkanten, wat er dan weer wel op zit is pinch zoom (wat ik nooit gebruik) en een soort scroll door middel van rondjes maken op het touchpad, wat ik ook niet echt prettig vind. Het liefst had ik gewoon 2 vinger scroll gehad. Backlit keyboard is wel erg fijn, hoef je in het donker geen licht aan te zetten :).

Het scherm is ook niet erg goed, vooral de kijkhoeken zijn gewoon niet zo goed waardoor echt kleurwerk of wat dan ook niet te doen is, gelukkig is het scherm wel semi matte, er zit een wat scherpere waas in dan in een compleet mat scherm maar als je buiten zit heb je alsnog geen last van reflecties, het scherm is ook erg licht waardoor je buiten op max brightness alsnog veel dingen kunt zien, alleen in de volle zon is het een beetje donker.

De laptop is vrij solide, er zit wel flex in het scherm maar die doe je alleen open en dicht en als hij dicht is gebeurt er toch niet zoveel mee. De basis is ook erg solide, bij het typen buigt er ook niks door, alleen als je hard gaat drukken gaat er op bepaalde plekken een beetje buiging optreden.

Het is bovenal een fijne kleine, dunne en lichte laptop met een goede cpu (ik heb de 2520) en videokaart. Ik kan er goed op werken en neem hem ook elke dag mee naar school. Je betaalt wel wat meer voor deze laptop dan bijvoorbeeld een acer, maar ik vind het zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mudi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:25:
Je denkt dat een laptop van bijna 2 jaar oud dezelfde scherm gaat hebben als ene die nu pas op de markt moet komen?
Ja dezelfde kwaliteit. HP gebruikt namelijk al jaren dezelfde kwaliteit schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-05-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nutral schreef op zondag 22 mei 2011 @ 01:43:

Het touchpad is lekker groot en hij werkt prima, alleen erg jammer dat er geen 2 vinger scroll op zit maar scroll delen aan de zijkanten, wat er dan weer wel op zit is pinch zoom (wat ik nooit gebruik) en een soort scroll door middel van rondjes maken op het touchpad, wat ik ook niet echt prettig vind. Het liefst had ik gewoon 2 vinger scroll gehad. Backlit keyboard is wel erg fijn, hoef je in het donker geen licht aan te zetten :).
Wat soms ook wel is wil helpen is de synaptics driver van synaptics zelf te installeren, dan unlocken soms wel alle opties zoals two finger scroll.

En anders kan je altijd dit doen:
http://code.google.com/p/two-finger-scroll/
Werkt tot nu toe altijd bij notebooks waarbij het two-finger gedeelte gelocked staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Het is een alps touchpad, dus ik weet niet of het een goed idee is om een synaptics driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nutral schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:13:
Het is een alps touchpad, dus ik weet niet of het een goed idee is om een synaptics driver te installeren.
Ah dat is wel apart, maar er zijn berichten dat iig die kleine app. ook met de alps driver werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die app werkt dan ook niet op drive niveau, gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 07:27
Zucht.. weet het nu ook echt niet meer.. volgens mij is de enige 13"-achtige laptop met een redelijk scherm de macbook pro (maar lage resolutie)..

Zie ik nu nog een paar laptops over het hoofd?

Ik wil graag :

i5-2520 (of hoger)
scherm -> 13.3" of 14" (of 14.1") met 1440 of 1600 (of 1650), iig > dan 1366*768 + gewoon een goed contrast, goede brightness, goede kleurenweergave en goede kijkhoeken
GPU -> minstens een 520m, maar liefst nog wat sneller

HDD -> maakt me niet uit, vervang ik wschlijk toch wel door een SSD (wschlijk Crucial 256GB)
geheugen -> maakt me niet uit, kan ik toch vervangen
optical -> maakt me niet uit, ik koop evt wel een losse
batterij -> maakt me niet uit, stopcontacten zijn er zat in de wereld

Verder moet het wel een stevig ding zijn, en natuurlijk thin and light, want anders zat ik hier niet.

Door de GPU vervalt de macbook 13", volgens mij is dan alleen de Asus u36 nog over, maar die heeft weer een lowres scherm.. Vaio SB -> dat scherm pruim ik echt niet, is gewoon nog slechter dan van mijn huidige super-budget HP DV6730ed..

verder nog 1 eis : USB 3, want ik wil nog wel een paar jaar met de laptop doen..

Volgens de pricewatch is er dan maar 1 laptop : de t420s..

[ Voor 25% gewijzigd door WVL_KsZeN op 22-05-2011 14:11 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht een weekje op de xps 14/15z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
hmm. tja, ben niet zo'n fan van dell, ik vind de huidige xps 15 echt een stoeptegel, gewoon niet normaal meer.. (de vorige xps m1530 vond ik een stuk sjieker). Ben wel benieuwd naar die x14z, misschien is het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom komen ze ook met de 14/15/17z, dat zijn dunnere maar minder krachtige versies van de huidige xps lijn. De 15" krijgt iig een GT525m en het bekende 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Net even gekeken naar wat er bekend is van de 14z/15z, maar als het daadwerkelijk dat toetsenbord is, dan is het voor mij een no-go.. Ik wil gewoon echt pg up en pg down toetsen.. Waarom nu weet zoiets aparts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

CT schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Ah dat is wel apart, maar er zijn berichten dat iig die kleine app. ook met de alps driver werkt.
Hij werkt alleen met synaptic touchpads. zelfs als ik de synaptics drivers installeer werkt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het is inderdaad lastig. Heb momenteel zelf de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TZG-414G50MN en dat is een goede notebook voor 550 euro, maar zou graag toch een hoger resolutie scherm willen en ook iets meer prestaties.

Ik zou graag in ieder geval willen: < 1000 euro, < 2 kg, 14" met ≥ 1600 x 900 (of 15" met ≥ 1920 x 1080)

Maar hier houd het al op. Graag zou ik namelijk ook nog willen: enigszins compact design, mainstream standard voltage CPU, niet al te warmte, USB 3.0 en/of Thunderbolt en/of HDMI, > 2 jaar pick-up-and-return garantie, liefst mat scherm met enige kwaliteit, enigszins goede bouwkwaliteit, dedicated midrange GPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 22-05-2011 20:31 . Reden: toegevoegd: mat scherm met enige kwaliteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Voor school en afspelen van films (in de trein bijv) ben ik op zoek naar een 'Thin & Light' notebook van maximaal €500. Daarnaast vind ik een snelle processor (voorkeur core i3 of beter) en redelijk lange batterijduur belangrijk. Minder belangrijk zijn de HDD (thuis GB's genoeg) en het scherm (niet realistisch in prijssegment).

Volgens mij is de Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N (NGGN december) dan nog steeds de beste keuze, toch? Bij Computerwebstore staat die voor +/- €400, ruim €50 onder de nummer 2, waar ik toch een beetje de kriebels van krijg. Iemand ervaring met deze webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Als ze hem zouden hebben had ik er gelijk 1 besteld. Maar helaas "Sorry, dit artikel is (tijdelijk) uitverkocht en kan niet meer worden besteld".

hetzelfde geldt voor deze: pricewatch: Acer Aspire One D255-2DQKK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
VictordeHolland schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:22:
Bij Computerwebstore staat die voor +/- €400, ruim €50 onder de nummer 2, waar ik toch een beetje de kriebels van krijg. Iemand ervaring met deze webshop?
Had je dit ook al gezien?
Sorry, dit artikel is (tijdelijk) uitverkocht en kan niet meer worden besteld.
Dit is dus gewoon verkapt mensen naar je site lokken...

(dit was dus al meer mensen opgevallen ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 22-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:31:
^ Als ze hem zouden hebben had ik er gelijk 1 besteld. Maar helaas "Sorry, dit artikel is (tijdelijk) uitverkocht en kan niet meer worden besteld".

hetzelfde geldt voor deze: pricewatch: Acer Aspire One D255-2DQKK
Dat dit mij niet eerder was opgevallen. :X
Maar denken jullie dat het nog steeds de beste keus is in deze categorie?

Edit: De Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N bedoel ik dan.

[ Voor 5% gewijzigd door VictordeHolland op 22-05-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VictordeHolland schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:37:
[...]
Maar denken jullie dat het nog steeds de beste keus is in deze categorie?
Ligt er aan wat je ermee van plan bent. Lenovo heeft op dit moment een mooie cashback actie waarmee je 100 eur terug krijgt bij sommige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:46:
[...]

Ligt er aan wat je ermee van plan bent. Lenovo heeft op dit moment een mooie cashback actie waarmee je 100 eur terug krijgt bij sommige modellen.
VictordeHolland schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:22:
Voor school en afspelen van films (in de trein bijv) ben ik op zoek naar een 'Thin & Light' notebook van maximaal €500. Daarnaast vind ik een snelle processor (voorkeur core i3 of beter) en redelijk lange batterijduur belangrijk. Minder belangrijk zijn de HDD (thuis GB's genoeg) en het scherm (niet realistisch in prijssegment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Fiber schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:01:
Ik vermoed dat de volgende generatie Macbook Air aan alle hierboven gestelde eisen zal voldoen. Behalve de prijs... ;)

Gaat er eigenlijk nog een opvolger voor de Sony Z komen? Is al een tijdje niet meer leverbaar zo lijkt het. O-)
De nieuwe Z komt deze zomer uit. Waarschijnlijk samen met de SA. De SA is kwa formaat niet de opvolger van de Z. Het is een duurdere variant van de SB. De Z is kleiner en heeft een beter scherm.

De SA heeft een 13,3 inch 1600x900 Plus scherm
De nieuwe Z heeft hetzelfde scherm als de oude Z. Een premium 13,1 inch scherm 1600x900 of 1920x1080.

Verder bestaat de nieuwe Z uit 2 delen. De laptop zelf met een geintegreerde videokaart, SSD en geheugen ala MBA en een dock met dvd of blu-ray en een ATI externe videokaart. De SA heeft alles ingebouwd in de laptop zelf. De nieuwe Z wordt ook duurder met dezelfde config als de SA.

Een foto van de nieuwe Z onder de noemer van ultimate mobile pc.

http://en.akihabaranews.c...1&origine=92751&image=001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe grafische kaart?

Dan is het lightpeak gerucht ook meteen bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
@ Victor
Ja, maar de accu steekt wel uit, zie: reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2010
Tevens is het wel een acer met slechts 1 jaar garantie, karig dus.
http://tweakers.net/price...cMY1djxM5_xWCjrxRqbOy-778
Je zou kunnen kijken naar die Thinkpad edge 13 inch of je moet naar kleinere formaten gaan kijken.
Voor die thinkpad edge met die cashback actie wel even goed de voorwaarden checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
falconxp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:53:
[...]

De nieuwe Z komt deze zomer uit. Waarschijnlijk samen met de SA. De SA is kwa formaat niet de opvolger van de Z. Het is een duurdere variant van de SB. De Z is kleiner en heeft een beter scherm.

De SA heeft een 13,3 inch 1600x900 Plus scherm
De nieuwe Z heeft hetzelfde scherm als de oude Z. Een premium 13,1 inch scherm 1600x900 of 1920x1080.

Verder bestaat de nieuwe Z uit 2 delen. De laptop zelf met een geintegreerde videokaart, SSD en geheugen ala MBA en een dock met dvd of blu-ray en een ATI externe videokaart. De SA heeft alles ingebouwd in de laptop zelf. De nieuwe Z wordt ook duurder met dezelfde config als de SA.

Een foto van de nieuwe Z onder de noemer van ultimate mobile pc.

http://en.akihabaranews.c...1&origine=92751&image=001
het word niet de nieuwe Z, de Z14 staat al op de japanse website met minor veranderingen van de Z13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Sn0wblind schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:59:
[...]

het word niet de nieuwe Z, de Z14 staat al op de japanse website met minor veranderingen van de Z13.
De Z14 is alleen in Japan uitgekomen met een paar extras zoals een grotere ssd configuratie (1TB). Deze is alleen in het thuisland van Sony, Japan gereleased zoals Sony wel vaker doet. De nieuwe Z2 is gebaseerd op SB cpus, de Z14 is een oude generatie en een stopgap product vanwege de vertraging van de Z2. De Z lijn is de toplijn van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Willie Billie schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:58:
Je zou kunnen kijken naar die Thinkpad edge 13 inch of je moet naar kleinere formaten gaan kijken.
Voor die thinkpad edge met die cashback actie wel even goed de voorwaarden checken!
Voor wat betreft die cash back en de "officiele resellers": In mijn telefoontje met Lenovo werden Coolbue (Laptopshop) en Alternate als "goede partners" genoemd. Op de site van Laptopshop staat de cashback dan ook duidelijk aangegeven...

Persoonlijk zit ik erg in mn maag wat ik moet denken van de AMD Kxxx processors vs. de i3's.
De review van Philflow laat zien dat de AMD's voor lichte toepassing beter zijn, gezien de betere accuduur, maar de intels toch krachtiger zijn op processorkracht. De vraag is natuurlijk: wat werkt t beste als je toch een goede performance wilt bij Office en zulke taken, soms wat video-editing en hoofdzakelijk wat internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
falconxp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:10:
[...]

De Z14 is alleen in Japan uitgekomen met een paar extras zoals een grotere ssd configuratie (1TB). Deze is alleen in het thuisland van Sony, Japan gereleased zoals Sony wel vaker doet. De nieuwe Z2 is gebaseerd op SB cpus, de Z14 is een oude generatie en een stopgap product vanwege de vertraging van de Z2. De Z lijn is de toplijn van Sony.
sorry maar dat zijn allemaal geruchten. De Z14 zal hier iets later ook wel komen. het heeft meer te maken dat de productie gewoon nogsteeds op zijn gat ligt. De super portable zonder discrete graphics variant gaat niet de opvolger van de Z worden. Dit aldus Sony japan medewerkers.

Is dan ook niet het filosofie van de Z wat ultieme prestaties in een lichte duurzame behuizing zou moeten betekenen. geen discrete graphics on the road weerhoud het daar al van. Voor zover ik te horen heb gekregen word het een soort van higher end Vaio X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Meningen tussen Sony insiders verschillen hierover. De ultimate mobile pc van Sony is highend zoals het huidige Z platform. Sony kan ook besloten hebben om de vaio X en Z lijn te integreren. We zien wel in welke serie de ultimate mobile pc uitkomt. De Z, X of een nieuwe lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
als het toch wel ech thun highest end light laptop model word, ben ik blij datik de current gen Z heb Want dat was voor mij het belangrijkste, licht met redelijke gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falconxp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:53:
[...]

De SA is kwa formaat niet de opvolger van de Z. Het is een duurdere variant van de SB.
Nog duurder dan de pricewatch: Sony Vaio VPC-SB1A9E (Zwart) met een prijs vanaf van 1911 euro?
De nieuwe Z wordt ook duurder met dezelfde config als de SA.
Nog duurder dan de SA die al duurder is dan de SB van 2000 euro. Dus wat gaat het worden:

SB: € 2000
SA: € 2500
Z: € 3000

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:39:
[...]

Nog duurder dan de pricewatch: Sony Vaio VPC-SB1A9E (Zwart) met een prijs vanaf van 1911 euro?
mwa vanaf prijs, dat is een model met SSD, 8GB, Bluray en Core i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

SB is vanaf 950 euro, helemaal volgestopt zal hij de 2000 euro wel halen, volgens mij is het ook meer dat de SA met meer ingebouwd komt en dus de basis uitgebreider is dan de basis van de SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Regeneration schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:39:
[...]

[...]

Nog duurder dan de SA die al duurder is dan de SB van 2000 euro. Dus wat gaat het worden:

SB: € 2000
SA: € 2500
Z: € 3000

:?
Magische woordje is dezelfde config. Als je in alle drie de series dezelfde cpu plaatst is de Z het duurst. De goedkoopste winkel Z zal rond de 2000 euro liggen vergelijkbaar met de huidige Z. Je hebt dan echter niet de beste cpu, ssd, hoogste scherm resolutie ed.

Op Amazon.co.uk staat bv deze SA voor omgerekend 1950 euro

Product Specifications

Brand: Sony
Mfr Part Number: VPCSA1X9E/XI.CEK
RAM Size: 4 GB
Processor Brand: Intel
Processor Speed: 2.7 GHz
Processor Type: Intel Core i7
Hard Drive Size: 128 GB
Computer Memory Type: DDR3 SDRAM
Operating System: Genuine Windows® 7 Home Premium 64bit
Graphics Card Description: AMD Radeon? HD 6630M + Intel® HD Graphics
Graphics RAM Type: DDR3 SDRAM
Tuner Technology: Digital
Screen Size: 13.3 inches
Display Technology: LCD
Compatible Processor Types: with Intel® Turbo Boost Technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Nutral schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:56:
SB is vanaf 950 euro, helemaal volgestopt zal hij de 2000 euro wel halen, volgens mij is het ook meer dat de SA met meer ingebouwd komt en dus de basis uitgebreider is dan de basis van de SB.
SA heeft tov de SB een carbon behuizing en een hogere resolutie 1600x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:50:
[...]

mwa vanaf prijs, dat is een model met SSD, 8GB, Bluray en Core i7.
Klopt, maar met vanaf bedoelde ik inderdaad de laagste prijs met deze configuratie.
Nutral schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:56:
Ik heb hem inderdaad nog gevonden op de Sony site, daar is inderdaad een goedkopere te vinden voor "Vanaf € 1.169,00", maar met enkele goedkopere opties te kiezen om je op 1.019,00 euro. Wellicht SA versie met dus een 1600 x 900 resolutie scherm voor ~ 1100 euro?

Gelukkig maar, want ik denk niet dat er veel vraag zal zijn naar een notebooks van > 2500 euro. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 22-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
falconxp schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:01:
[...]

SA heeft tov de SB een carbon behuizing en een hogere resolutie 1600x900
ik vraag me echt af of de bouwkwaliteit beter zou zijn, vond de SB telleurstellen daarmee. Terwijl ik eht ontwerp erg mooi vind van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Oei ik zie inderdaad dat amazon de vaio SA aanbied vanaf 2 juni 2011 dat is over een weekje :P
En bij
sony style canada kan je de SA zelfs al een pre-order samenstellen voor 1 juni 2011, en omgerekend is deze notebook dan niet heel veel duurder dan de SB.

Dus ik heb mijn SB maar even geannuleerd, want een iets hogere resolutie trek ik met plezier mijn portomonee wel extra voor :) (dit is namelijk precies waar ik op wachten) daarbij duurt het nog 6 weken voordat de SB geleverd kan worden .. misschien is de SA er dan zelfs sneller.

edit: Net met sony gebeld naar aanleiding oa. mijn bestelling, maar de levertijden zijn zo lang oa. vanwege die foxconn fabriek die kapot is. En de levering van de SA zal daardoor ook wat vertragen.
En officieel is het nog niet bekend, maar dat de SA er komt, dat is wel zeker. Alleen hier in NL zal begin juni niet reeel zijn, ze dacht meer aan eind juni. Maar omdat nog niks officieel gelanceerd is mag ze er weinig mededelingen over doen etc.. Dus helaas kon ik 'm niet pre-orderen :P Terug in 'wachtmodus' dus.

[ Voor 25% gewijzigd door CT op 23-05-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U30SD review op notebookcheck:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.54099.0.html
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XrKCxiFGKrsPJmy721YivXkK/full.png
Ik krijg toch het idee dat notebookcheck iets fout doet bij het testen van de accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Darkstone
Omdat? Accuduur is vrij normaal volgens mij hoor. Komt wel redelijk overeen met mijn laptop op het moment (met 9-cell 7800mAh accu)

idle: 11-12uur
wlan/office werk: 7,5uur
dvd kijken: 5uur

[ Voor 50% gewijzigd door blmp op 23-05-2011 12:06 . Reden: opmaak veranderd ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij anandtech zijn de verschillen lang niet zo groot. Bij hun haalt de U41JF 646 minuten compleet idle, surfend is dat 514 minuten. Maar misschien komt dat omdat ze bij notebookcheck ook wlan uitzetten en de helderheid op zn laagst (waardoor je met de betere schermen die niet zo ver gedimd kunnen worden meteen al slechter uitkomt... maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ja, notebookcheck zal wel andere testmethodieken hebben.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
blmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:02:
...
Komt wel redelijk overeen met mijn laptop op het moment (met 9-cell 7800mAh accu)

Wat voor laptop heb jij dan op t moment?
Accutijden klinken namelijk interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De peperdure vaio Z, volgens zijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:47:
De peperdure vaio Z, volgens zijn sig.
Sorry.. 8)7 Overheen gekeken...
Out of my league zullen we maar zeggen dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Danny the dog op 23-05-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
blmp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:02:
@Darkstone
Omdat? Accuduur is vrij normaal volgens mij hoor. Komt wel redelijk overeen met mijn laptop op het moment (met 9-cell 7800mAh accu)

zoiets haal ik er ook uit, met de normale accu wlan/office 5.5 uur ongeveer met 50% brightness wat op de Vaio Z al vrij bright is. Met de extended accu tot 8 uur.

Gamen met de extended accu max 2 uur, maar dan wel crysis 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:09:
Wacht een weekje op de xps 14/15z :)
De XPS 15z staat inmiddels op de site http://www.dell.com/nl/p/xps-15z/pd.aspx?ref=hbn
De XPS 14z nog niet.

Wel prijzig...

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 24-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik vind hem echt enorm tegenvallen, met name het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:14:
Tja, het zal wel een "prestige" ding zijn, die looks. Maar voor die prijs hadden ze wel wat meer dan alleen optische tuning mogen doen, daar heb je groot gelijk in.

Mijn Vostro 3350 is btw zojuist opgehaald... Nu ben ik dus weer bij af in de wondere wereld van de 11,6 - 13,3" laptops, waar helaas nog steeds geen "beter betaalbaar" model in te vinden is met een redelijke cpu, laag gewicht, platte uitvoering zonder bulten en een lange accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:22
Ik heb nu een weekje de Sony SB (bijna goedkoopste versie). Besteld via ComputerPirates en kreeg hem direct binnen. Wilde eigenlijk bij Sony zelf bestellen, want de vingerbeveiliging, en 500GB zijn voor mij nutteloos. Ik had liever 320GB en dat ik zelf een SSD inzet. Dat zou de prijs toch even met ongeveer 70/80 euro drukken. De avond dat ik ging bestellen was helemaal niets mogelijk. De volgende ochtend zijn de prijzen dus met 100 euro omhoog gegaan. Waarschijnlijk door de "gratis" Blu-ray writer. Ook niet echt nodig voor mij. Dus dan maar bij CP.com besteld.

Ben de eerste dag helemaal gestoord geworden. Ik heb 3 jaar een Mac gebruikt, dan krijg je bij aankoop juist een snelle laptop. Bij Sony krijg je dus zoveel bloatware dat het een wonder is dat hij opstart! Dit moeten ze echt afleren, want ik weet bij deze al dat ik hierna geen Sony meer neem. Als ik een laptop koop wil ik alles overzetten en erop werken. Niet een hele dag alles opschonen en dan pas ermee gaan spelen.
Ondanks alle problemen heb ik nu een hele schone install gedaan met Windows. Systeem is veel sneller en gaat nog sneller worden met een SSD. Bouwkwaliteit vind ik wel goed te noemen. Snap alleen niet waarom er allemaal roosters onder de laptop zit. Vast en zeker voor verkoeling, maar dat helpt dus niet echt als je het op tafel zet. Op je schoot computeren is niet de oplossing, tenzij je een Quasimodo rug wilt.

Scherm is verschrikkelijk. ik zie gewoon de streepjes over mijn scherm. Het zijn gewoon hokjes. Even gevraagd aan iemand anders of hij ze ook zag, maar die zag het niet direct. Ik ben blijkbaar een te hoge pixeldichtheid gewend dat het opvalt.Mijn vader heeft de Z (eerste versie van Z) en dat is een 1600x900 pixels. Ook daar zie ik streepjes.

Het toetsenbord typt wel lekker, maar vind de trackpad minder. Dat ding reageert niet altijd. De knoppen onderaan de trackpad zijn wel goed te noemen. Voelen niet als goedkoop plastic aan. Kan helaas niet gezegd worden van de webcam met maar 0.3 mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:14:
VInd het wel meevallen. De Macbook 15" weegt ook zoveel. Die wordt dan wel niet als Thin & Light omschreven, maar je kan het moeilijk dik en zwaar noemen. Ik denk dat de 14" rond de 2.1 kilo gaat wegen. Is wel netjes. Ben eerder benieuwd hoe de bouwkwaliteit is. Als alles is bewerkt aluminium dan valt die 2.5 kilo niet eens zozeer op. Met plastic dat bijna uit elkaar valt is 2.5 kilo veel erger (aangezien plastic lichter is dan aluminium). Daarnaast heeft dit ding gewoon goede specs. Wel jammer van de prijzen, maar de m1530 kwam ook voor 999 op de markt en was 2 weken later al 899. Dell's eigen afroomprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op iets als de latutude Z: http://www.dell.com/us/business/p/latitude-z600/pd
16 inch met 900p. Een gewicht van.. 2.0Kg zonder webcam :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
kx22 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:12:
Ik heb nu een weekje de Sony SB (bijna goedkoopste versie). Besteld via ComputerPirates en kreeg hem direct binnen. Wilde eigenlijk bij Sony zelf bestellen, want de vingerbeveiliging, en 500GB zijn voor mij nutteloos. Ik had liever 320GB en dat ik zelf een SSD inzet. Dat zou de prijs toch even met ongeveer 70/80 euro drukken. De avond dat ik ging bestellen was helemaal niets mogelijk. De volgende ochtend zijn de prijzen dus met 100 euro omhoog gegaan. Waarschijnlijk door de "gratis" Blu-ray writer. Ook niet echt nodig voor mij. Dus dan maar bij CP.com besteld.

Ben de eerste dag helemaal gestoord geworden. Ik heb 3 jaar een Mac gebruikt, dan krijg je bij aankoop juist een snelle laptop. Bij Sony krijg je dus zoveel bloatware dat het een wonder is dat hij opstart! Dit moeten ze echt afleren, want ik weet bij deze al dat ik hierna geen Sony meer neem. Als ik een laptop koop wil ik alles overzetten en erop werken. Niet een hele dag alles opschonen en dan pas ermee gaan spelen.
Ondanks alle problemen heb ik nu een hele schone install gedaan met Windows. Systeem is veel sneller en gaat nog sneller worden met een SSD. Bouwkwaliteit vind ik wel goed te noemen. Snap alleen niet waarom er allemaal roosters onder de laptop zit. Vast en zeker voor verkoeling, maar dat helpt dus niet echt als je het op tafel zet. Op je schoot computeren is niet de oplossing, tenzij je een Quasimodo rug wilt.

Scherm is verschrikkelijk. ik zie gewoon de streepjes over mijn scherm. Het zijn gewoon hokjes. Even gevraagd aan iemand anders of hij ze ook zag, maar die zag het niet direct. Ik ben blijkbaar een te hoge pixeldichtheid gewend dat het opvalt.Mijn vader heeft de Z (eerste versie van Z) en dat is een 1600x900 pixels. Ook daar zie ik streepjes.

Het toetsenbord typt wel lekker, maar vind de trackpad minder. Dat ding reageert niet altijd. De knoppen onderaan de trackpad zijn wel goed te noemen. Voelen niet als goedkoop plastic aan. Kan helaas niet gezegd worden van de webcam met maar 0.3 mp.
die rooster zuigen wel degelijk lucht op als die op de tafel staat dooe d ekleine rubbertjes eronder, zorgt er toch voor dat de pc is koeler blijft. had in het verleden met unibody macbook pros toch wel problemen met koeling. en die streepjes hebben sommig emensen last van, komtdoor de coating vaak. Ik zelf zie zelfs op de Iphone 4 alleen de pixels los omdat ik daarintegen weer flink bijziend ben en je dingen van dichtbij dus echt fors scherper ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 24-05-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik snap niet waarom mensen zoveel kritiek hebben op het gewicht van een laptop in het algemeen. Of je nu 250 gram meer of minder draagt, je zal er niet zoveel merken. Ik vind het belangrijker dat een laptop steviger aanvoelt en beter materiaal bevat dan goedkoop eruit ziet.

Wat ik zeer jammer vind, is dat er niemand ziet dat er een open markt staat voor thin-&-light notebooks.

Breng een laptop zonder:
- Webcam: Gebruikt iemand dit op zijn computer? Indien je het een webcam nodig hebt, een externe kost mss nog geen tientje meer.
- Vingerprintreader: Ik heb 2 laptops gehad die deze feature hadden. Ik ken veel mensen die het op hun laptop hebben, maar zo goed als niemand gebruikt zoiets. Wat is het nut van zoiets???
- DVD drive!!!: AUB weg met een DVD drive. Neemt te veel plaats is en is steeds onnuttig. Ik heb in de afgelopen 2 jaar geen enkel cd/dvd in mijn drive gestopt.
- Speaker grills: Zoveel kwaliteitsverschil zal er niet zijn tussen met grill of zonder. Om echt muziek en films te kijken gebruikt men toch hun installatie. Als er iets of wat geluid uitkomt, dan is iedereen wel content.
- Frame kleiner maken zodat afmetingen kleiner worden. Een 13" laptop is door sommige frames veel te groot.
- hdd's met enorme capaciteiten. Niemand heeft een harde schijf van 500 gb nodig op zijn laptop. Een hdd van 80 gb was al te doen enkele jaren geleden. Nu zou een SSD van 128 gb eigenlijk standaard moeten zijn in laptops die kleiner zijn dan 14". Ja, je betaalt er wat meer voor, maar niemand zal klagen voor dat extra dat je betaald.

Breng een laptop uit zonder de bovenstaande dingen (en waarschijnlijk ben ik nog een paar dingen vergeten) en met:
- Een lange batterijduur (minimaal 4 à 5 uur bij normaal gebruik (Wifi aan))
- Een goede processor! We willen geen ULV processors die teveel kracht moeten inleveren terwijl het verschil bij normaal gebruik minimaal is!
- Een deftig scherm met een resolutie groter dan 720p. Ik snap niet wat men met een 720p wilt bereiken in een 13"? Het is niet dat men dagelijks uren films gaat zien op een 13". Een resolutie van 1440x900 zou al een groot verademing zijn!

En that's it. Een deftig design, gewicht en afmetingen zoveel mogelijk beperkingen en de bovenstaande dingen toepassen en op de markt brengen. Ik kan wedden dat wanneer de prijs wat gunstig is, dat deze laptop zou heersen op de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Mudi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:10:
Ik snap niet waarom mensen zoveel kritiek hebben op het gewicht van een laptop in het algemeen. Of je nu 250 gram meer of minder draagt, je zal er niet zoveel merken. Ik vind het belangrijker dat een laptop steviger aanvoelt en beter materiaal bevat dan goedkoop eruit ziet.

Wat ik zeer jammer vind, is dat er niemand ziet dat er een open markt staat voor thin-&-light notebooks.

Breng een laptop zonder:
- Webcam: Gebruikt iemand dit op zijn computer? Indien je het een webcam nodig hebt, een externe kost mss nog geen tientje meer.
- Vingerprintreader: Ik heb 2 laptops gehad die deze feature hadden. Ik ken veel mensen die het op hun laptop hebben, maar zo goed als niemand gebruikt zoiets. Wat is het nut van zoiets???
- DVD drive!!!: AUB weg met een DVD drive. Neemt te veel plaats is en is steeds onnuttig. Ik heb in de afgelopen 2 jaar geen enkel cd/dvd in mijn drive gestopt.
- Speaker grills: Zoveel kwaliteitsverschil zal er niet zijn tussen met grill of zonder. Om echt muziek en films te kijken gebruikt men toch hun installatie. Als er iets of wat geluid uitkomt, dan is iedereen wel content.
- Frame kleiner maken zodat afmetingen kleiner worden. Een 13" laptop is door sommige frames veel te groot.
- hdd's met enorme capaciteiten. Niemand heeft een harde schijf van 500 gb nodig op zijn laptop. Een hdd van 80 gb was al te doen enkele jaren geleden. Nu zou een SSD van 128 gb eigenlijk standaard moeten zijn in laptops die kleiner zijn dan 14". Ja, je betaalt er wat meer voor, maar niemand zal klagen voor dat extra dat je betaald.

Breng een laptop uit zonder de bovenstaande dingen (en waarschijnlijk ben ik nog een paar dingen vergeten) en met:
- Een goede processor! We willen geen ULV processors die teveel kracht moeten inleveren terwijl het verschil bij normaal gebruik minimaal is!
- Een deftig scherm met een resolutie groter dan 720p. Ik snap niet wat men met een 720p wilt bereiken in een 13"? Het is niet dat men dagelijks uren films gaat zien op een 13". Een resolutie van 1440x900 zou al een groot verademing zijn!

En that's it. Een deftig design, gewicht en afmetingen zoveel mogelijk beperkingen en de bovenstaande dingen toepassen en op de markt brengen. Ik kan wedden dat wanneer de prijs wat gunstig is, dat deze laptop zou heersen op de zakelijke markt.
Eensch.
Backlit ook erop!

Maar het probleem is dat geen bedrijf de perfecte thin & light laptop wilt maken. Dan zouden ze in hun eigen vingers snijden. Doet Apple ook met de Air en de gewone Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik wil weer met webcam, grote HDD en zonder backlit. En zo wilt iedereen wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:10:

Breng een laptop zonder:

Here you go: pricewatch: Lenovo Thinkpad T420s (NV8P4MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mijn MBA13 komt een heel eind in de richting, maar is zeker ook niet perfect. De cpu is mij trouwens snel zat, maar de accu valt me tegen en de bezel rond het scherm is best breed. Ik vind je accu eisen overigens nog matig, ik zou het liefst 16 tot 20 uur zien, een hele dag dus, net als een mobiele telefoon zou moeten hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
:+ Hij was idd vergeten de prijscategorie te vermelden.

Maar zoals Phil zegt: het is wel wat eenkennig.
Iedereen heeft zo zn eigen eisen.

Beter is de "Dell tactiek" aan te bieden en een goede basis neer te zetten die naar eigen wens is aan te kleden.
Basis:
- compacte bouw
- goede accu
- SB processors
- geen dvd drive

Optie:
- keuze van de cpu
- grootte van de HDD
- uitvoering van het OS (win 7 pro / ultimate ipv home premium)
- zaken als fingerprint

Het jammere is dat de essentiele zaken vaak niet te vinden zijn.
Mijns inziens hoeft een zakelijke laptop trouwens geen plaats te bieden aan een dedicated grafische kaart. Sandy Bridge is hier net de ideale oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Maar iedereen klaagt over dezelfde dingen. Er zijn meer mensen tegen webcam, grote hdd (mss in mindere maten omdat deze personen niet geld willen uitgeven aan SSD, dus deze valt idd niet in dezelfde categorie), dvd drive, ... dan ervoor.

@ChicaneBT
De webcam killt het :9

Nee, maar toen ik de prijs zag, dan was de sprookje natuurlijk snel afgelopen. Als student is het bijna onmogelijk om een laptop van 2000 euro te kopen. 1000 euro minder en we hebben een deal!

@ Danny the dog

Idd, als Dell nu zijn Vostro V130 lijn zou aanpassen, dan denk ik dat veel consumenten deze versie zouden kopen. Een betere CPU (een i3/i5 SB met de HD3000 is gewoon ideaal) en een betere batterij en de V130 voldoet zo goed als aan de bijna ideale thin & light notebook.

[ Voor 23% gewijzigd door Mudi op 24-05-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk ding, maar erg duur en die optische drive mogen ze van mij wel inruilen voor extra ruimte voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
En zelfs 1000 euro is véél voor een 13" laptopje, als je geen power pc nodig hebt, maar wel iets "fatsoenlijks" wilt. Een core i3-2310 met lange accuduur moet toch tegen de 500 / 550 euro te krijgen zijn...

(en het aanbod is er wel, kijk maar in de USA... prijs goed en veel uitgebreider aanbod)

[ Voor 20% gewijzigd door Danny the dog op 24-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die is er ook best, maar dan wel als 15.6 inch van bijna 3kg met een brak scherm.

offtopic:
Dus eigenlijk moeten we gewoon eens in de 2 a 3 jaar een weekje vakantie in de VS plannen...

[ Voor 42% gewijzigd door Fiber op 24-05-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dus niet, want een 15,6" is geen 13,3".

Zo kun je ook niet stellen dat je voor let's say € 20.000 geen SUV kunt kopen, maar dat je wel 2 Suzuki Alto's zou kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:25:
Maar iedereen klaagt over dezelfde dingen. Er zijn meer mensen tegen webcam, grote hdd (mss in mindere maten omdat deze personen niet geld willen uitgeven aan SSD, dus deze valt idd niet in dezelfde categorie), dvd drive, ... dan ervoor.

@ChicaneBT
De webcam killt het :9

Nee, maar toen ik de prijs zag, dan was de sprookje natuurlijk snel afgelopen. Als student is het bijna onmogelijk om een laptop van 2000 euro te kopen. 1000 euro minder en we hebben een deal!
Dell heeft in elk geval één zakelijke model met een 14inch scherm waarbij je kunt kiezen voor 1600x900 pixels en serieuze processoren zoals de nieuwe i5 2520M. Ook kun je kiezen voor een 9 cell accu van 97Wh. Met wat gehannes met kortingsbonnen etc kun je die vast net onder de 1000 euro krijgen ;).

Dit model (Dell Latitude E5420) dus: http://configure.euro.del...1&model_id=latitude-e5420

Of toch kiezen voor de goedkoopste Apple MBP en met je studentenkorting kopen ;). Wat je ook kan doen is bij de Saturn langsgaan die heeft nu een 16% kortingsactie. Voor Apple MBP producten maximaal 100 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 23:49 . Reden: Model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Lenovo Thinkpad Edge E220s...

(er is even iets mis met de prijs, de komma staat verkeerd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:36:
Lenovo Thinkpad Edge E220s...

(er is even iets mis met de prijs, de komma staat verkeerd ;))
Daarbij kun je geen hogere resolutie scherm configgen dus ook niet echt zinvol ;).
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.