Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal diensten, vooral in US, die de laptop ontvangen en doorshippen naar het juiste adres. Je betaalt dan een fee van ongeveer $100 plus shipping (vergis je niet in de verzendkosten).

Als alternatief kun je misschien iets regelen met een willekeurige reseller of ebay persoon in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik denk dat ik maar eens 6 maandjes naar de V.S. ga om zo'n doorship service te starten. Ik denk dat er wel behoefte is in NL aan een betrouwbare partij daar, die alles door kan sturen naar NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die diensten zul je ook wel in de UK hebben...

@gekkejopie, die diensten zijn er al volop in de US.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 03-05-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn honderden van die diensten in de US.

Ik zou ook in de US bstellen, anders krijg je vast een UK toetsenbord. Ik weet niet hoe simpel die te vervangen is door een US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 15:16
Die Dell Vostro V3350 13" met next gen i3 klinkt interessant.
Heb m even aangepast met 8 cell accu, wat m lekker mobiel maakt, neem ik aan.
Prijs is dan € 504,- ex BTW, dus € 599,- incl....

Ik kan echter niks vinden van die kortingsbon die tot 7 mei zou gelden twv € 100,-...? Dat zou t nl wel interessanter maken.. Darkstone?

(via mijn werkgever kan ik trouwens 7% korting krijgen als ik bij Dell bestel, maarja da's nog geen € 42,-)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios in "Dell Waardebonnen Topic"

Hij is overigens vanaf €599, en ik weet niet of dat in en ex. BTW is.. als het ex. BTW is moet je gewoon voor €100 nog wat upgraden :*) Neem een muis erbij ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:06:
Gianni Rombios in "Dell Waardebonnen Topic"

Hij is overigens vanaf €599, en ik weet niet of dat in en ex. BTW is.. als het ex. BTW is moet je gewoon voor €100 nog wat upgraden :*) Neem een muis erbij ofzo.
Ok thanx... Is dit een "wederkerend fenomeen" bij Dell ofzo, dat hier een heel topic over is? ;)
Ik zie dit trouwens niet op de site van Dell.nl staan... mis ik iets ofzo of moet ik ergens op klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je krijgt ze binnen via de mail.

Althans, dat is de bedoeling, de laatste tijd duiken er allerlei bonnen op maar niemand kan mij vertellen waar ze vandaan komen...

Edit: dat wil zeggen, de kortingsbonnen zijn een heel oude bekende. De tactiek met kortingsbonnen en 'fantastische kortingen, alleen deze week' hanteren ze al jaren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Owkay... en dat is dan een mail als je al een bestelling gedaan hebt bij Dell of kun je je daarvoor aanmelden?
Ben nl wel erg getrokken nu door deze actie, na lang dubben over een fusion netbookje.
Hoofdzaak is voor mij nl een lichte, compacte laptop, met lange accuduur en toch redelijke performance (ordegrootte i3 tbv moeiteloze 1080p x264/mkv playback)

De next gen i3's zijn toch ook APU's, net als de fusions als ik t goed begrijp he?
(sorry voor de vragen, ik heb een tijd lang de ontwikkelingen niet gevolgd, mijn 5 jaar oude core2duo desktop voldoet prima :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkay... en dat is dan een mail als je al een bestelling gedaan hebt bij Dell of kun je je daarvoor aanmelden?
Dat laatste, maar ik kijk altijd gewoon in het dell waardebonnen topic. Zoals ik hierboven al zei staan daar een stuk meer bonnen.
De next gen i3's zijn toch ook APU's, net als de fusions als ik t goed begrijp he?
Jazeker:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6168/snb2496035366.jpg

De term APU is overigens redelijk onzin, de CPU voert nog steeds alle code uit, en de GPU word precies benaderd als een normale grafische kaart. Een echt APU word het pas als er geen onderscheid meer is tussen de GPU en CPU. Daar zijn de heren AMD en intel nu mee bezig, maar dat is iets voor over 5 jaar.
(sorry voor de vragen, ik heb een tijd lang de ontwikkelingen niet gevolgd, mijn 5 jaar oude core2duo desktop voldoet prima :P)
Ik heb 1½ jaar terug nog zo'n C2D gekocht... Voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dankje voor je snelle en uitgebreide hulp :)
Ik zit nu wel héél erg te denken aan zo'n Vostro 3350....

Is die integrated GPU krachtig genoeg (of sneller/vergelijker met fusion) voor 1080p playback en een spelletje van een paar jaar terug?

Morgen maar eens achter die bonnen aangaan.. als t vanaf 599,- incl BTW is, is t zekers interessant. Daar kom je net aan met de goedkoopst 3350 + 8cell accu (en evt. 500GB hdd ipv 320)
Geheugen verkoopt Dell trouwens wel erg aan de prijs, daar kan ook wel wat van Kingston is later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p playback is het probleem niet, dat kan een HD3xxx ook zonder problemen. We zijn inmiddels 3 generaties verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:35:
1080p playback is het probleem niet, dat kan een HD3xxx ook zonder problemen. We zijn inmiddels 3 generaties verder.
Zijn er wel dingen die wel een probleem vormen? (behalve nieuwe games)

Ik vind trouwens geen fatsoenlijke info mbt de gebruiksduur op 1 lading van de 13" Vostro 3350 met 8 cell accu (met i3 of i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:35:
Als je alleen de ingebouwde SB GPU gebruikt dan heb je wel de 24p bug.
Danny the dog schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:51:
Zijn er wel dingen die wel een probleem vormen? (behalve nieuwe games)
Zonder discrete videokaart is de ingebakken SB GPU vergelijkbaar met een HD 5450. Dus Google maar even wat dat voor games betekent.

Dus ik zou hem zeker niet nemen zonder de extra Radeon graphics als ik jou was als je af en toe een game wilt doen en ook probleemloos 24p films wilt kijken. Voor 24p bug zie Google en HTPC/BBG topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nou nergens een Vaio SB gewon op voorraad m et vingerafdruk scanner (en niet in het zwart of roze)?

Het vorige week wel op schiphol een tje gezien maardie was dus in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 17:38
SB ligt iig bij mediamarkt den haag (in het wit/zilver/ivoor watdanook)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de SB idd zien liggen bij MM (A'dam) maar zonder vingerafdruklezer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik kan vanmiddag anders wel even kijken of deze erop zit of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx alvats...

Ik kan het uiteraard online configureren en bestellen maar het zou me heel goed uitkomen als ik het voor maandag beschikbaar had.

Online gaat het toch minstens 2 weken duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Het model met vingerprint-scanner (en win7 professional) die je in de winkels kan vinden is de SB1X, die is altijd zwart. De wit/zilver-kleurige heeft geen scanner en win7 home premium. Meer modellen zijn er nu nog niet als standaard config, er komt wel een high-end model met ssd, i7, 8gb ram, etc maar die gaat ook zwart worden.

Wil je wit en de scanner zal je toch online moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
OK, er zit toch geen scanner op.. sorries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor het uitzoeken....

Ik ga de sony site dan maar ff bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge,

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een lenovo thinkpad edge 420s een vaio SB met ieder een radeon 6630.

Nu zie ik dat die edge in Duitsland http://shop.lenovo.com/SE...d%20Edge/ThinkPad%20E420s 978,64 € kost terwijl eenzelfde model hier niet te krijgen is (geen discrete video) en deze zonder discrete graphics veel duurder is, wellicht is het mogelijk online te bestellen in Duitsland? Je kunt hem in ieder geval configureren met US toetsenbord en UK Windows..Vind het wel belachelijk dat dat zoveel scheelt :(

Voordeel van een lenovo is de trackpointer(tenminste voor mij ik gebruik in mijn werk een thinkpad t61) en ik vind het design iets mooier, voordeel van de sony is verlicht toetsenbord usb 3 en gaat waarschijnlijk langer mee op z'n accu. Kwa gewicht /afmetingen is het ong hetzelfde waarbij de lenovo een 14' is en de sony een 13,3 "

De dell 3350 en 3450 schat ik kwa materialen wat lager in en waarschijnlijk zal de batterijduur , scherm en speakers tegenvallen , daarintegen is de prijs wel erg gunstig.

Verdere kandidaten Asus u31sd en u36sd (nog niet uit en tegenvallende videokaart nvidia 520m) en toshiba tecra 840 (veel duurder en slechtere videokaart maar wel weer een trackpointer).

Tja de perfecte laptop bestaat denk ik niet, misschien volgende jaar met Ivy bridge.

BTW Mediamarkt Alphen had een witte Sony SB staan, persoonlijk vind ik de zilveren met zwart toetsenbord de mooiste uitvoering maar die heb ik niet gezien in real life alleeen van pics.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mr_256_lbs

Ik heb de asusjes maar van mijn lijst afgehaald omdat Asus doorgaans een voorkeur voior glossy schermen heeft. Ik weet niet of je dat belangrijk vindt maar ik iig wel nu ik bijna 2 jaar met de asus ul31 heb gewerkt.

Lenovo viel af vanwege de looks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:42:
Tjonge,

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen een lenovo thinkpad edge 420s een vaio SB met ieder een radeon 6630.

Nu zie ik dat die edge in Duitsland http://shop.lenovo.com/SE...d%20Edge/ThinkPad%20E420s 978,64 € kost terwijl eenzelfde model hier niet te krijgen is (geen discrete video) en deze zonder discrete graphics veel duurder is, wellicht is het mogelijk online te bestellen in Duitsland? Je kunt hem in ieder geval configureren met US toetsenbord en UK Windows..Vind het wel belachelijk dat dat zoveel scheelt :(
Mag ik je even bedanken voor deze geweldige tip? _/-\o_
Via Duitste web shops is t nl niet mogelijk welke dan ook laptop of netbook te bestellen met Qwerty toetsenbord, maar ik had er nooit aan gedacht via de web shop van de fabrikant zelf te zoeken!

Voor de Thinkpad Edge 11 is t in ieder geval mogelijk het tobo en alle taal-opties op Engels te zetten! :)
Jammergenoeg vind ik dit nog niet terug bij de Ideapad U160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
http://www.dell.com/nl/be...3502&model_id=vostro-3350 besteld met Intel i5 cpu, zodat ik de €100 coupon kon gebruiken. €605 totaal. In brons. :P Heb lang naar de Asus modellen zitten kijken, maar bij Asus kun je blijven wachten en strippen ze uiteindelijk allerlei leuke features van de EU modellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Atomsk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:55:
http://www.dell.com/nl/be...3502&model_id=vostro-3350 besteld met Intel i5 cpu, zodat ik de €100 coupon kon gebruiken. €605 totaal. In brons. :P Heb lang naar de Asus modellen zitten kijken, maar bij Asus kun je blijven wachten en strippen ze uiteindelijk allerlei leuke features van de EU modellen.
Met alleen de i5 kom je niet aan die prijs ;)
Wat heb je nog meer gekozen? De 8 cell accu, grotere hdd, dedicated graka?
't Is een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehermans
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 12:43
Netjes hoor voor 605 euro.
Ik heb twee weken configuratie met i5-2410, zonder grafische kaart, 4 cell accu, en backlit keyboard voor 700 euro binnen gekregen, tsja, blijf je altijd houden. Accuduur valt me toch een beetje tegen: krap 3 uur met normaal gebruik. Wordt ook best wel warm.
Kan trouwens een game als portal 2 prima draaien met de ingebakken GPU, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Danny the dog schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:05:
[...]

Met alleen de i5 kom je niet aan die prijs ;)
Wat heb je nog meer gekozen? De 8 cell accu, grotere hdd, dedicated graka?
't Is een mooi ding!
Het is wat ingewikkeld omdat de prijs op de site ex BTW is + er gaan nog wat kortingen af. Het wordt uiteindelijk 729 - 120 korting - 100 couponkorting + 19% btw = 605 euro (incl gratis bezorging)

edit3: zie http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs voor de verschillende configuraties en kortingen.

[ Voor 50% gewijzigd door Atomsk op 05-05-2011 13:50 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ondanks dat ik zo mijn bedenkingen heb bij PB (ze zijn gelukkig wel van die ronde touchpads af) ben ook ik zeer geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Atomsk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Jawel, kijk zelf maar. i5 erbij (+€60) en je zit boven de 599 euro. De Vostro is er in verschillende basisuitvoeringen en in deze samenstelling zit al een AMD Radeon HD 6470 standaard in én €120 korting. Je kunt ook de meest kale 3350 nemen en daar een graka bij doen, maar dan ben je veel duurder uit.
Je hebt gelijk, ik zie t! :)
Ik had t verschil niet gezien tussen al die verschillende uitgangsvormen, dat was me zo snel het overzicht (naast elkaar) niet opgevallen. Weer wat geleerd en idd goedkoper dan los samenstellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:39:
Er zijn een aantal diensten, vooral in US, die de laptop ontvangen en doorshippen naar het juiste adres. Je betaalt dan een fee van ongeveer $100 plus shipping (vergis je niet in de verzendkosten).

Als alternatief kun je misschien iets regelen met een willekeurige reseller of ebay persoon in het buitenland.
Hmm, dat eerste lijkt me een schimmig zaakje. Ik weet niet of ik dat helemaal vertrouw. Dan zou ik veel liever zo'n forwarding dienst in Duitsland hebben, bestaan die ook? Of misschien in UK? Iemand hier ervaring mee?
Of desnoods gewoon een postbus ergens vlak over de grens in Duitsland..

Hoe bedoel je "iets regelen met een reseller"? Hebben zij dan wel toegang tot zo'n custom webshop van Lenovo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan van wel, als apple reseller kun je ook non-standaard configs in de winkel zetten. Ik zie niet waarom een duitse lenovo reseller dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik vidn PB altijd veelste veel inleveren op duurzaamheid. vertrouw die pc's echt niet, heeft nog jaren nodig kunnen ze dat vertrouwen terugwinnen bij mij. De specs en eht uiterlijk zien er wel nice uit daarintegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel het goede plaatje voor je pakken ;) ;) Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de locatie van de webcam.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1304513354.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:18

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:55:
[...]

Dan moet je wel het goede plaatje voor je pakken ;) ;) Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de locatie van de webcam.
[afbeelding]
Dit is de 17 incher...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh 8)7

Maar dat plaatje van de 14" is overduidelijk gesoept, de webcam klopt voor geen kant.

LG houd overigens het record voor de dunste beizels:
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2010/12/lg-xnote-p210-bezel-thumb-550xauto-54281.jpg
Deze 12.5" laptop zou even groot zijn als een gemiddelde 11.6", ik hoop dat ze daarmee niet de alienware bedoelen...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:55:
Deze is inderdaad wel zeer interessant. Ik kan alleen nergens het gewicht vinden, niet in pricewatch, niet op dell site. Weten jullie ongeveer wat zo'n vostro 3350 moet wegen?

Met een 8cell battery zal de accuduur ook zeker niet slecht zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:13:
Ahh 8)7

Maar dat plaatje van de 14" is overduidelijk gesoept, de webcam klopt voor geen kant.

LG houd overigens het record voor de dunste beizels:
[afbeelding]
Deze 12.5" laptop zou even groot zijn als een gemiddelde 11.6", ik hoop dat ze daarmee niet de alienware bedoelen...
Als je goed kijkt is het een dubbele bezel, met de binnenste met een andere kleur (zwart), en een goed gekozen wallpaper (zwart aan de randen). Heeft mijn samsung q210 ook. Bezel is dus lang niet zo dun als ik op het eerste gezicht dacht.

Afmetingen zouden welkom zijn om te kijken of dat nou echt in de buurt komt van 13 inch laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:33:
Deze is inderdaad wel zeer interessant. Ik kan alleen nergens het gewicht vinden, niet in pricewatch, niet op dell site. Weten jullie ongeveer wat zo'n vostro 3350 moet wegen?
Ik wel:
http://support.euro.dell....tems/vos3450/en/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mqgzDcMuDJj5ZI4BKHPlNyjM/full.png
De 6 cel weegt 340gr en de 9 cel weegt 504gr, je moet er dus ongeveer 160gr bijtellen voor de 9 cel batterij.

Ik kan trouwens niets vinden over de afmetingen van bovenstaande packard bell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:47:
[...]
Als je alleen de ingebouwde SB GPU gebruikt dan heb je wel de 24p bug.
[...]
Zonder discrete videokaart is de ingebakken SB GPU vergelijkbaar met een HD 5450. Dus Google maar even wat dat voor games betekent.

Dus ik zou hem zeker niet nemen zonder de extra Radeon graphics als ik jou was als je af en toe een game wilt doen en ook probleemloos 24p films wilt kijken. Voor 24p bug zie Google en HTPC/BBG topic.
Om even terug te komen op de 24p bug bij de nieuwe i3 / i5 etc.
Ik las in de BBG van mei, bij de i5 van het Game systeem het volgende:
Processor Intel Core i5 2500K Boxed
Intel Core i5 2500K Boxed

Voor het eerst is er een Sandy Bridge-processor in het gamesysteem terecht gekomen. De problemen met de chipset zijn inmiddels opgelost door de nieuwe B3-revisie. In dit segment kunnen we haast niet meer om deze processors heen. ...
En vriend van me heeft ook een nieuwe MB pro met de i5 2410 en zei hetzelfde. Bij de nieuwste processors is de bug verholpen... Ik neem aan dat dit zo is?

Daarbij, gamen is voor mij echt ondergeschikt.
Als je een aparte grafische kaart kiest in de Vostro 3350, wordt de accu automatisch aangepast naar 8-cell.
Betekent dit dat deze keuze een (dramatisch) effect op je gebruiksduur heeft of blijft de on board GPU aanwezig en switched het systeem naar performance vraag, waardoor je accu wordt gespaard?

[ Voor 8% gewijzigd door Danny the dog op 05-05-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de problemen met de chipset waren gerelateerd aan het falen van SATA poorten. De 24p bug zal er volgens mij pas bij Ivy Bridge uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Jij bent snel ;)

Ok... da's jammer... dan toch de aparte graka selecteren icm de i5 / 4GB en inboeten op HDD.

En de invloed op de accu, is die groot?
Mobiliteit en algehele performance is me belangrijker dan grafische kracht.
(maar goed, een film kijken die schokt is natuurlijk ook erg vervelend)

Ik kan echt niks vinden mbt de 24p bug voor de i5 2410...?
Het voordeel van de Sandy Bridge i5 (en i3) zou toch net moeten zijn dat je geen aparte grafische kaart meer nodig hebt... toch? Sorry, maar ik ben hier niet zo bekend mee, vandaar de vragen.

[ Voor 29% gewijzigd door Danny the dog op 05-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

veel laptops kunnen switchen tussen videokaart, dus interne als je op de accu zit en externe bij gamen en films.

Die 24p bug is een probleem in de HD3000 integrated, en aangezien die in de 2410 zit heb je er daar ook last van.

De interne videokaart zit in alle nieuwe intel laptop cpu's dus je verliest hem niet als je een videokaart kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok, da's duidelijk :)
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 20:50
Sn0wblind schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:04:
[...]

Ik vidn PB altijd veelste veel inleveren op duurzaamheid. vertrouw die pc's echt niet, heeft nog jaren nodig kunnen ze dat vertrouwen terugwinnen bij mij. De specs en eht uiterlijk zien er wel nice uit daarintegen
Kan je uitleggen wat je bedoelt met "altijd veelste veel". Betekend dit in het nabije verleden, of dat je er een of meerdere slechte ervaringen mee heb?

Ik hoor mensen altijd klagen over de kwaliteit van PB laptops maar dat lijkt vooral gebaseerd te zijn op herinneringen van tijden geleden. Volgens mij is het merk nu niet meer te vergelijken met hoe het merk 15 jaar geleden was namelijk.

Ik heb in december 2008 (2,5 jaar geleden) een PB BG-48 gekocht.

Hij is net tot mijn grote verdriet gejat want het was echt een prima laptop. Toen kwamen net de netbooks uit een deze was significant sneller, maar 1.6kg dus amper zwaarder.

Ik ben echt niet zuinig met de laptop omgegaan (vandaar dat ie nu weg is 8)7 ) en nooit ergens last van gehad. draaide als een trein. Accu was nog net zo goed (groot woord) als toen ik hem kocht en behalve wat gebruikssporen geen slijtage zichtbaar.

Het scherm voelde wat goedkoop/plastic aan maar kan misschien juist daardoor heel goed tegen een stootje (denk aan de f1 auto, het buigt wat maar absorbeerd dus ook de kinectische energy van de klap)

Op duurzaamheid zou ik hem zeker het maximale cijfer geven.
(dat ronde touchpad is niet handig, accu snel op, maar alles went)

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar berichten over de asus u31sd, iemand al een review gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Megalomania schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:16:
[...]

Kan je uitleggen wat je bedoelt met "altijd veelste veel". Betekend dit in het nabije verleden, of dat je er een of meerdere slechte ervaringen mee heb?

Ik hoor mensen altijd klagen over de kwaliteit van PB laptops maar dat lijkt vooral gebaseerd te zijn op herinneringen van tijden geleden. Volgens mij is het merk nu niet meer te vergelijken met hoe het merk 15 jaar geleden was namelijk.

Ik heb in december 2008 (2,5 jaar geleden) een PB BG-48 gekocht.

Hij is net tot mijn grote verdriet gejat want het was echt een prima laptop. Toen kwamen net de netbooks uit een deze was significant sneller, maar 1.6kg dus amper zwaarder.

Ik ben echt niet zuinig met de laptop omgegaan (vandaar dat ie nu weg is 8)7 ) en nooit ergens last van gehad. draaide als een trein. Accu was nog net zo goed (groot woord) als toen ik hem kocht en behalve wat gebruikssporen geen slijtage zichtbaar.

Het scherm voelde wat goedkoop/plastic aan maar kan misschien juist daardoor heel goed tegen een stootje (denk aan de f1 auto, het buigt wat maar absorbeerd dus ook de kinectische energy van de klap)

Op duurzaamheid zou ik hem zeker het maximale cijfer geven.
(dat ronde touchpad is niet handig, accu snel op, maar alles went)

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar berichten over de asus u31sd, iemand al een review gevonden?
op me vorige opleiding was er een actie, de halve klas (18 mensen ongeveer) hadden PB laptops aangeschaft, denk dat 2/3de ongeveer er binnen 2 jaar flinke kuren mee had, van hinges die letterlijk afbreken tot gewoon het uitvallen van schermen en moederborden in de laptops.

Dan nog allerlei mensen in me omgeving, met name iets oudere mensen die voor goedkoop een pc van ze kopen en tegen problemen aanlopen. Zo is toch wel een beetje het acer achtige imago van ze bij me ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelf heb ik nu al 4 jaar een PB notebook en tot mijn verbazing werkt hij nog steeds al is de accu wel na 1 uur leeg maar ja wat wil je na zo veel jaar.
Nooit issue's met de notebook gehad, geld ook voor complete pb systemen..
Het is echt maar net wie je spreekt.. vaak hoor je de mensen die problemen hebben eerder dan die velen anderen die geen issue's hebben, die groep lijkt me toch een stuk groter :9
Maar goed hopelijk was het niet TE offtopic, ik vind PB gewoon vaak voor het geld net als Acer leuke dingen leveren en ja de bouwkwaliteit bv daar moet je natuurlijk niet bizar veel van verwachten en de looks meestal ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 05-05-2011 15:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Net dezelfde config besteld als Atomsk, met de Dell kortingsbon die t/m zaterdag geldig is.
Ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehermans schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:22:
Netjes hoor voor 605 euro.
Ik heb twee weken configuratie met i5-2410, zonder grafische kaart, 4 cell accu, en backlit keyboard voor 700 euro binnen gekregen, tsja, blijf je altijd houden. Accuduur valt me toch een beetje tegen: krap 3 uur met normaal gebruik. Wordt ook best wel warm.
Kan trouwens een game als portal 2 prima draaien met de ingebakken GPU, had ik niet verwacht.
Ziet er goed uit zo'n Vostro 3350 of 3450. Kan bij de configuratie niet voor een backlight keyboard kiezen. Hoe krijg ik het voor elkaar om dat wel te bestellen en toch gebruik te maken van de kortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehermans
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 12:43
met Dell bellen, ik heb echter geen kortingsbon gebruikt. Volgens mij was die er een aantal weken geleden nog niet of ik heb m simpelweg over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn Vostro 3350 al binnen? Zo ja, hoe is het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bestaan er niet eens goede 13,3" schermen met uitzondering van de samsung NP900. Ik verwacht er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
MBA scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:50:
Volgens mij bestaan er niet eens goede 13,3" schermen met uitzondering van de samsung NP900. Ik verwacht er weinig van.
Ja, maar jij kijkt vooral ook of het scherm een hoge resolutie heeft he? Voor mij is 1366x768 op 13" al ideaal.

Hoe dan ook, ik ben toch erg benieuwd wat iemand (die hem daadwerkelijk heeft) van het scherm vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral, ja. Maar contrast en helderheid zijn ook belangrijk. Helaas schittert elk 13.3" scherm wat ik tot nu toe ben tegengekomen in de reviews niet bepaald door zijn hoge kwaliteit...

Zeker bij zakelijke modellen word er vaak geen greintje aandacht besteed aan het scherm. Zeker niet bij instapmodellen. De keren dat er wel een goed scherm in zit is dat altijd als upgrade.

Noem mij een party pooper, maar ik ben gewoon realistisch :P
Die is 16:10.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:07:
[...]
Hoe dan ook, ik ben toch erg benieuwd wat iemand (die hem daadwerkelijk heeft) van het scherm vindt.
Als zij zeggen: "ziet er goed uit!" geloof je ze dan?

Volgens mij krijg je gewoon een gemiddeld scherm (150:1 contrast en 200 cd/m fel). Er is best mee te werken maar het valt in het niet bij een Lenovo IPS scherm, Sony Z of MBA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 14:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:42:
Tjonge,

Handige link, ik wist niet dat de E420s ook met een HD6630 geleverd kon worden!
Met 8GB kom je dan op amper 1000 euro, dat is wel een hele snelle laptop die ook nog is perfect kan gamen.
(maar of de VAT er nu al bij zit is niet helemaal duidelijk)
Helaas sturen ze 'm niet op naar NL maar dat is in mijn geval niet zo'n probleem.

En in de datasheet staat dat de accu tot 7hours mee gaat, zoals de Vaio SB dus.
Enige nadeel is dus de resolutie en geen backlit keyboard..

Volgens deze review is het geluid niet storend zoals bij de VAIO onder heavy load.

En in die review vind ik de bouwkwaliteit er wel 'beter' uitzien dan de VAIO. Die schroevjes & matte afwerking mag ik persoonlijk wel.

De Sony heb ik *mentaal* maar even uitgebannen (geluid, hitte, geen pageup/down, geen slot drive, geen hoge res.) de lenovo daarentegen is voor deze web korting dan wel weer interessant (geen geluid, slotdrive, pageupdown) maar helaas dan nog geen hoge res. en je moet inleveren op de backlit kb :) weeer stof tot nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:47:
Heeft iemand zijn Vostro 3350 al binnen? Zo ja, hoe is het scherm?
dehermans heeft een Vostro 3350.

Dell is niet van het "vandaag bestel, morgen in huis" principe helaas.
Kan wel een weekje of 2 overheen gaan.

@dehermans: Ben jij tevreden met je laptop en idd, hoe is het scherm voor normale toepassingen (internet, office, filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:50:
[...]
Ziet er goed uit zo'n Vostro 3350 of 3450. Kan bij de configuratie niet voor een backlight keyboard kiezen. Hoe krijg ik het voor elkaar om dat wel te bestellen en toch gebruik te maken van de kortingen?
Als je de duurste "basisversie" van de 3350 kiest, zie je als je je opties gaat kiezen dat er standaard een backlit keyboard bij zit.
Op de goedkopere versies zit dit niet en kun je het idd ook niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Danny the dog schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:28:
[...]
Als je de duurste "basisversie" van de 3350 kiest, zie je als je je opties gaat kiezen dat er standaard een backlit keyboard bij zit.
Op de goedkopere versies zit dit niet en kun je het idd ook niet kiezen.
Het kan wel, maar dan moet je nadat je de orderbevestiging hebt ontvangen zsm naar de klantenservice bellen. Dan kun je de gedane bestelling annuleren en een gewijzigde offerte aanvragen voor een configuratie met bijv. een backlit kb of BR drive. Om te voorkomen dat je 10x wordt doorverbonden ipv 4x zou ik echter wel blijven zeggen dat je zakelijke klant bent. :P

Net zelf even gebeld met 020 674 4200 voor een backlit kb, maar dat kon jammer genoeg niet meer: bestelling was al in productie gegaan. :-( Meerprijs zou €30 geweest zijn.

Is ook niet zo'n ramp. Backlit kb's zijn ook los te bestellen, dus dat kan ik altijd nog doen lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aangezien dit t "thin & light" topic is... Had je gezien dat die Vostro 3350 dankzij de 8-cell accu ruim 4cm dik is en 2,3 kg weegt?

De jouwe is btw wel écht snel in productie. Zal me niks verbazen als je die volgende week al in huis hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
CT schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:24:
[...]
Met 8GB kom je dan op amper 1000 euro, dat is wel een hele snelle laptop die ook nog is perfect kan gamen.
(maar of de VAT er nu al bij zit is niet helemaal duidelijk)
Uit de kleine letters:
Die ausgewiesenen Preise sind empfohlene Verkaufspreise einschließlich MwSt. Preise und Angebote im Warenkorb können sich so lange ändern, bis die Bestellung aufgegeben wurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Danny the dog schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:49:
Aangezien dit t "thin & light" topic is... Had je gezien dat die Vostro 3350 dankzij de 8-cell accu ruim 4cm dik is en 2,3 kg weegt?

De jouwe is btw wel écht snel in productie. Zal me niks verbazen als je die volgende week al in huis hebt! :)
Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk thuis, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Bij m'n vorige laptop had ik de accu er meestal af en gebruikte deze op netstroom. Alleen bij vervoer zal de accu eraf moeten zo te zien, want dat gaat niet in een standaard sleeve passen: http://www.buy-laptop-bat...y/dell-50tkn-battery.html

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel. De meeste sleeves zijn heel flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
offtopic:
Kijk ik later nog wel eens naar. Al even bij Crumpler gekeken, maar vrijwel alle sleeves gaan daar uit van standaard (niet-ws) 13" laptops, zodat ze om te beginnen al 0,5-1cm te smal zijn. :( Waar koop je nu tegenwoordig nog non-ws laptops? Die zie je praktisch niet meer.

Maar goed, da's een ander topic.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:13:
[...]
Als zij zeggen: "ziet er goed uit!" geloof je ze dan?
Niet meteen, maar als ze zeggen dat het niet bevalt dan geloof ik dat zeker. En dan hoef ik er verder niet over na te denken. Dus ik ga niet over iets zitten dubben als ik niet eens een antwoord heb. Ik heb het niet zo op met het woordje 'ALS'. Daar kan je een boek van een halve meter dik mee schrijven. :)

Maar hee, er ligt hier nu al een Asus U31SD pricewatch: Asus U31SD-RX080V voor me. Ik durfde het toch niet aan met de Dell. Mijn vorige Dell scherm was wazig, ik zag de pixels zitten en het zat vol met bleeding op elke hoek maar ook aan de randen. Dat zal nu ongetwijfeld beter zijn maar ik ben nu superblij met mijn Asus.

Het eerste wat me opvalt is: Wat is ie klein! Joepie. En het scherm is perfect, althans voor mij. Wel glans, maar wel helder, scherp en mooie kleuren. Ik zou geen hogere resolutie willen, dan vind ik alles te klein worden. Het tweede wat me opvalt is dat ie vol met troep staat, zelfs chinese en griekse dingen/tekens zie ik staan in software in het configuratiescherm. Dus dat wordt meteen een clean install. Alleen was ik even vergeten dat er geen CD drive in zit. Nou ja, ik ga aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:19:
[...]

Niet meteen, maar als ze zeggen dat het niet bevalt dan geloof ik dat zeker. En dan hoef ik er verder niet over na te denken. Dus ik ga niet over iets zitten dubben als ik niet eens een antwoord heb. Ik heb het niet zo op met het woordje 'ALS'. Daar kan je een boek van een halve meter dik mee schrijven. :)

Maar hee, er ligt hier nu al een Asus U31SD pricewatch: Asus U31SD-RX080V voor me. Ik durfde het toch niet aan met de Dell. Mijn vorige Dell scherm was wazig, ik zag de pixels zitten en het zat vol met bleeding op elke hoek maar ook aan de randen. Dat zal nu ongetwijfeld beter zijn maar ik ben nu superblij met mijn Asus.

Het eerste wat me opvalt is: Wat is ie klein! Joepie. En het scherm is perfect, althans voor mij. Wel glans, maar wel helder, scherp en mooie kleuren. Ik zou geen hogere resolutie willen, dan vind ik alles te klein worden. Het tweede wat me opvalt is dat ie vol met troep staat, zelfs chinese en griekse dingen/tekens zie ik staan in software in het configuratiescherm. Dus dat wordt meteen een clean install. Alleen was ik even vergeten dat er geen CD drive in zit. Nou ja, ik ga aan de slag. :)
Kom maar door met die uitgebreide review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:26
nietorigineel schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Kom maar door met die uitgebreide review ;)
hier nog een belangstellende voor een review ^^ waar heb je m gehaald trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vostro is echt perfect. hdd op 7200rpm, anti glare scherm, goede cpu + graka voor een nette prijs (na gebruik van kortingsbon).

Enige is dat die accu 2 cm uitsteekt naar onderen en daardoor laptop ook wel aan zware kant wordt. Ik vindt zo'n uitstekende accu gewoon enorm lelijk en ben ook bang dat dit niet lekker typt. Iemand ervaring met stabiliteit van laptop met een naar onder uitstekende accu? Hierbij doel ik op gebruik van toetsenbord en/of touchpad op vaste en losse ondergrond (tafel / op schoot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou er ook rekening mee dat een gemiddeld scherm er door een matte coating slechter uit gaat zien. Het contrast gaat met zo'n 20-30% naar beneden door de matte coating (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:22:
Die vostro is echt perfect. hdd op 7200rpm, anti glare scherm, goede cpu + graka voor een nette prijs (na gebruik van kortingsbon).

Enige is dat die accu 2 cm uitsteekt naar onderen en daardoor laptop ook wel aan zware kant wordt. Ik vindt zo'n uitstekende accu gewoon enorm lelijk en ben ook bang dat dit niet lekker typt. Iemand ervaring met stabiliteit van laptop met een naar onder uitstekende accu? Hierbij doel ik op gebruik van toetsenbord en/of touchpad op vaste en losse ondergrond (tafel / op schoot).
Ik schrok eerlijk ook ff van die foto van die batterij.. Maar goed, t zal vast meevallen als ie in de laptop zit.
Uiteindelijk heb je er veel plezier van door de langere gebruiksduur.

En anders neem je hem zonder graka en met 4 cell accu... Of als je echt plat wilt, de V130.

Jammer wel dat er zoveel "negatief" commentaar komt over een product dat je net besteld hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een gaaf ding hoor. Ik weet nog dat de U30jc een jaar geleden uit kwam:

i5
7 uur accuduur
13,3", maar wel vrij zwaar
€800-900

Dit ding is stukken goedkoper en komt voor de rest overeen. Alleen de accu steekt uit wat bij de U30jc niet het geval was. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke 13" alleen jammer van de dikte en gewicht. 2.1kg met een 4 cell accu vind ik nogal fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:52:
Leuke 13" alleen jammer van de dikte en gewicht. 2.1kg met een 4 cell accu vind ik nogal fors.
Er zit dan wel een dvd-drive in.. dat zie je niet vaak bij dit formaat.
Tevens "meer dan standaard" zijn 2 x USB 3.0, een 2 MP webcam (afplakken :P), de (deels) aluminium behuizing en bijv. Fingerprint beveiliging.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:36:
Ik vind het een gaaf ding hoor. Ik weet nog dat de U30jc een jaar geleden uit kwam:

i5
7 uur accuduur
13,3", maar wel vrij zwaar
€800-900

Dit ding is stukken goedkoper en komt voor de rest overeen. Alleen de accu steekt uit wat bij de U30jc niet het geval was. Prima toch?
Dankjewel :) Soms is wat bevestiging best fijn :9
t Lijkt me ook een fijne laptop. Voor zijn formaat en prijs heeft ie best veel features.
Maar t is waar, als je m gaat vergelijken met andere 13" laptops, zijn die wat lichter en hebben een plattere batterij. Wss past die niet in de bodem vanwege de dvd-drive en graka gok ik.

Wat ik knap vind van Asus is dat ze een 84Wh accu in een 1,78kg wegende machine weten te stoppen! Maar qua prijs zul je idd niet gauw een 2e generatie i5 bij de concurrentie vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 06-05-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
het is nou eenmaal een lastig formaat en bijna elke laptop fabriekant doet wel ERGENS concessies op.

Macbook pro en Thinkpad geen discrete graphics op dat formaat.
Vaio z met normale harddisk weer geen dvd/blu ray drive
Vaio SB weer een neit geweldig scherm en geen geweldige koeling
Asus een bult die uitsteekt

Ben zelf al blij dat er eindelijk echte ultraportables in het algemeen te krijgen zijn. Paar jaar terug was een rond de anderhalf kilowegende laptop ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Danny the dog schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:01:
Er zit dan wel een dvd-drive in.. dat zie je niet vaak bij dit formaat.
Mijn Toshiba r630 heeft DVD-drive, 6 cells batterij en i3 of i5 en 13.3" scherm, 1.4 kg. Het kan wel, en ik heb er met een geld-terug-actie hier maar omgerekend €750 voor betaald (en dat is met 3 jaar garantie).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
gambieter schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:18:
[...]
Mijn Toshiba r630 heeft DVD-drive, 6 cells batterij en i3 of i5 en 13.3" scherm, 1.4 kg. Het kan wel, en ik heb er met een geld-terug-actie hier maar omgerekend €750 voor betaald (en dat is met 3 jaar garantie).
Ik zie t idd... mooi ding.. mooie specs.. alleen nu € 900 + helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

R630 heeft ook niet een leuke koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumble_bee schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:35:
[...]

Is het nu daadwerkelijk onmogelijk om in Nedeland zo'n Lenovo systeem op maat te laten maken en leveren? Zoals dat in the UK en duitsland gewoon wel via de website van Lenovo kan?
Ik was verliefd geworden op de x220 met z'n IPS scherm, dus ik op de UK lenovo site samenstellen.. Mooi systeem gebouwd, met dockingstation, voor omgerekend 1250 euro.. Place order.. en.. ze leveren alleen in UK. Duitse site, alleen voor duitsland. En de NL site heeft die optie helemaal niet :'(

Ik wil hem toch hebben, hoe pak ik dit nu aan? Ken helaas niemand in het buitenland waar ik hem naartoe kan laten shippen :(
Kijk eens op forum.thinkpads.com

Of bel een klein computerzaakje in Engeland en laat die het regelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:03:
[...]
Kijk eens op forum.thinkpads.com

Of bel een klein computerzaakje in Engeland en laat die het regelen ofzo.
Misschien is dit iets voor je? http://www.huifkar.de/
Dit is een "tussenpersoon" die al jaren aankopen vanuit Duitsland naar Nederland doorzet.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat verzending vanuit de UK prijzig kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
gambieter schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:18:
[...]

maar dan weer mindere graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

http://www.engadget.com/2...by-amazon-shipping-may-2/
1300 pond voor de thinkpad x1 is toch wel erg goed geprijsd. als je kijkt naar de macbook air in engeland dan kost die 1222 pond en de samsung 9 is ook rond die prijs.

De volledige i5 2520 maakt dat de thinkpad ook gewoon veel sneller is dan de low voltage versies van apple en samsung. Ik heb zelf een 2520 in mijn laptop en het is snel genoeg om snel op te photoshoppen of autocad/3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 20:50
Ik ben ook heel erg benieuwd naar je bevindingen van de asus u31

Gebruik je toevallig lightroom?

Hoe is het gewicht en het Touchpad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben op dit moment ook op zoek naar een thin and light laptop.
Mijn eisen zijn niet groter dan 13.3 inch en toch wat performance voor games zoals WoW en misschien in de toekomst SWTOR.

De Dell Vostro 3550 klinkt goed maar ik wil toch graag eerst een review zien van de laptop, er is weinig over te vinden op dit moment. Er is ook een Sony variant met dezelfde GPU, maar die is weer aanzienlijk duurder.
En ik kwam net de Acer Aspire 3820TG-484G75nks tegen, dat is van wat ik tot nu toe gezien heb de 13.3 inch laptop met snelste videokaart, de Radeon HD 6550M.

De review is ook wel positief over deze laptop (behalve dan de gebruikelijke mindere schermkwaliteit en minder klinkende speakers), alleen is deze volgens mij weer niet in NL te koop :/

Het is en blijft een lastige markt, 13.3 inch en gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Bitbron schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:02:
...
De Dell Vostro 3550 klinkt goed maar ik wil toch graag eerst een review zien van de laptop, er is weinig over te vinden op dit moment.
...
Ik wil er (als ik tijd heb) wel een review van schrijven.
De status staat sinds vandaag op "verzonden", dus ik ga er toch vanuit dat hij deze week in de bus zal vallen :)

Let wel, de 3350 met Radeon 6470 HD, wordt standaard ge-upgrade naar de 8 cell (80Wh) accu. Hierdoor is de laptop plaatselijk niet meer "thin" te noemen.
Ik kijk echter in spanning uit naar het moment dat ik m in mn handen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Danny the dog schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Ik wil er (als ik tijd heb) wel een review van schrijven.
De status staat sinds vandaag op "verzonden", dus ik ga er toch vanuit dat hij deze week in de bus zal vallen :)

Let wel, de 3350 met Radeon 6470 HD, wordt standaard ge-upgrade naar de 8 cell (80Wh) accu. Hierdoor is de laptop plaatselijk niet meer "thin" te noemen.
Ik kijk echter in spanning uit naar het moment dat ik m in mn handen heb :)
@ Danny the Dog (leuke film btw)
Dat zou mooi zijn! :)
Ik ben vooral benieuwd naar de dikte van de laptop en hoveel lawaai de fans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Bitbron schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:47:
[...]
@ Danny the Dog (leuke film btw)
Dat zou mooi zijn! :)
Ik ben vooral benieuwd naar de dikte van de laptop en hoveel lawaai de fans maken.
Dat zal ik sowieso even laten weten dan in dit topic.
Even uitzoeken hoe ik een foto kan toevoegen misschien... (direct uploaden naar t forum kan niet volgens mij he?)

En voor wat betreft mn nick: Ik had toen ik dit profiel aanmaakte een acuut probleem en had ff geen tijd wat originelers te verzinnen. Maar idd.. ik vind t ook een goede film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Eindelijk m'n vernieuwde offerte rond. Had het achteraf misschien beter zo kunnen laten... erg snugger zijn ze namelijk niet bij de Dell klantenservice: eerst vergeten het gewijzigde onderdeel (backlit kb) op de offerte te zetten (maar wel de prijs aangepast). Vervolgens vandaag nog maar eens gebeld of m'n teruggestuurde pdf ontvangen was.. ontbrak er wat aan cc-gegevens op de offerte volgens hun, maar dat stond er wel degelijk op. :X

Nu maar weer ff wachten tot er wat verstuurd gaat worden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Atomsk schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:11:
Eindelijk m'n vernieuwde offerte rond. Had het achteraf misschien beter zo kunnen laten... erg snugger zijn ze namelijk niet bij de Dell klantenservice: eerst vergeten het gewijzigde onderdeel (backlit kb) op de offerte te zetten (maar wel de prijs aangepast). Vervolgens vandaag nog maar eens gebeld of m'n teruggestuurde pdf ontvangen was.. ontbrak er wat aan cc-gegevens op de offerte volgens hun, maar dat stond er wel degelijk op. :X

Nu maar weer ff wachten tot er wat verstuurd gaat worden.
Knap dat je dat nog gelukt is!
Jij hebt m een dag voor mij besteld, maar de mijne staat sinds vanmorgen al op "verzonden".....
Gaat vrij rap dus.

Maar je hebt gelijk: hun call centre medewerkers zijn niet echt snugger nee... En de taal zijn ze ook niet helemaal machtig :S (was mijn ervaring met 2 personen)

Kleine update/correctie: nu een ander nummer gebeld en zeer goed en netjes geholpen. Laptop bevindt zich al in Keulen, vanuit China notabene (!!). Besteld op donderdagavond (laat) 5 mei. Nu maandag, dus ze moeten wel in het weekend werken... Héél snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Danny the dog op 09-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Sn0wblind schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:09:

Ben zelf al blij dat er eindelijk echte ultraportables in het algemeen te krijgen zijn. Paar jaar terug was een rond de anderhalf kilowegende laptop ondenkbaar.
Toch heeft mijn 1.63 kilo wegende Thinkpad X31 vorige maand zijn achtste verjaardag gevierd. Rond dezelfde tijd waren er ook van Dell, Fujitsu, Toshiba, Compaq ea ongeveer even lichte 12 inch modellen.

/sorry voor offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de resolutie hoef je niet te upgraden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Even voor de mensen die binnenkort van plan zijn om een 13 inch laptop aan te schaffen waarmee ze ook nog een beetje mee kunnen gamen, BTO heeft aangegeven dat het van de week een 13 inch in z'n assortiment erbij krijgt. Dus ik zou zeggen, hou de website in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
blinkenlights schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Toch heeft mijn 1.63 kilo wegende Thinkpad X31 vorige maand zijn achtste verjaardag gevierd. Rond dezelfde tijd waren er ook van Dell, Fujitsu, Toshiba, Compaq ea ongeveer even lichte 12 inch modellen.

/sorry voor offtopic
maar wel een slag dikker en minder krachtig in verhouding :)

Al had je wel aantal jaar terug de Vaio TZ, de kleinste volledig functionele laptop die ik ooit gezien heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:20
Nieuwe HP Probook lijkt me ook wel interessant! Alleen verwacht ik niet veel van de 4-cell accu, dat is dan wel weer een tegenvaller...

http://h18004.www1.hp.com.../14018_div/14018_div.HTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V3550 review (quadcore, HD6630m, 48 Wh 6-cel accu)
http://www.notebookcheck....550-Notebook.52702.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aardige review, bedankt voor de link!
Ik ga er vanuit dat dit in lijn ligt met de 3350 (13" variant).

Valt een 15" (getoonde 3550) eigenlijk wel in de categorie "thin&light" laptops? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht, dat is natuurlijk de 15" variant 8)7

Maar je kan er wel redelijk van uitgaan dat de 13" variant ongeveer even lang meegaat op de accu, je bespaart een beetje stroom vanwege het kleinere scherm en het gebrek aan USB 3.0 chip. Alsmede een iets zuinigere grafische kaart en cpu.

Ik wist overigens niet dat hij switchable graphics had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RTB93 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:54:
Even voor de mensen die binnenkort van plan zijn om een 13 inch laptop aan te schaffen waarmee ze ook nog een beetje mee kunnen gamen, BTO heeft aangegeven dat het van de week een 13 inch in z'n assortiment erbij krijgt. Dus ik zou zeggen, hou de website in de gaten. :)
Hoeft niet per definitie een gamenotebook te zijn. BTO heeft ook gewoon budget laptops, alleen dan veel te duur :X
Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.