Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Eerste wat ik deed was die nieuwe BIOS erop, zeker in stamina modus (knop werkte toch, na 1x recovery) scheelde het voor mijn gevoel flink.
Zelf heb ik ook de witte, erg tevreden met de afwerking ook, hij voelt stevig, heb geen kier bij mijn touchpad knoppen en ook ik was bang dat het wit+zilver goedkoop eruit zou zien na een paar opmerkingen online gezien te hebben, maar het ziet er gewoon degelijk uit.

6,3 op de graphics benchmark van Windows 7 trouwens, van het weekend er maar eens achterkomen wat dat nou waard is in het wild.

Overigens heb ik dus ook gewoon de bloatware eraf gegooid en dus geen fresh install zoals ik eigenlijk altijd doe. Kreeg de knoppen ook zo gauw niet aan de praat en wil er eigenlijk gewoon mee aan de slag. Met de 500gb schijf maakt die 11 niet zoveel uit gelukkig, maar vind het toch altijd nutteloos verspilde ruimte.

[ Voor 22% gewijzigd door Seraphyn op 21-04-2011 22:20 ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

De 6470 is volgens mij niet echt heel snel, een beetje sneller dan de 5470, hij is in games zelfs vergelijkbaar met de hd3000, al verschilt dat wel veel van game tot game.

De HD6630 heeft een score van 6,7 in windows 7, ik heb ook al een aantal games gespeeld en bijvoorbeeld portal 2 draait met alles op het hoogst en alleen AA op 8x prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmm, m'n Vaio SB wil niet opnieuw installeren na het plaatsen van de SSD. Ik had 3 recovery DVD's gemaakt, maar bij de stap "Rescue your data" (die ik dan skip) geeft 'ie een 393 error. Daar is vervolgens niets van te vinden op internet.
De SSD (C300) wordt wel gewoon herkend in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoord dat de recovery DVD;s het alleen doen als de hardware niet is veranderd, wat daar van waar is weet ik ook niet.

Ik zou overigens gewoon vers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:51:
Ik had gehoord dat de recovery DVD;s het alleen doen als de hardware niet is veranderd, wat daar van waar is weet ik ook niet.

Ik zou overigens gewoon vers installeren.
Dat zou nogal suf zijn...
Op zich heb ik niets tegen een verse installatie, maar ik wil wel alle drivers van de recovery installeren. Geen idee of dat gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers staan sowieso allemaal op de sony site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
Drivers vind je hier:
http://support.vaio.sony....spx?l=nl_NL&m=VPCSB1S1E_W

Verandert het batterij-lampje niet naar groen bij 100% trouwens? Hij is nu volledig opgeladen maar het lampje is even oranje als bij 20% of zo. Beetje stom? :p

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Nutral schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:17:
als je de drivers van de sony site pakt werkt de graphics switch knop, de fn knoppen op het toetsenbord en nog een paar andere dingen het niet. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe je die aan het werk krijgt
Hiervoor heb je de Sony Notebook Utilities nodig
http://support.vaio.sony....=SOAOTH_55800000_0042.htm

Dan werken de switch, de knopjes voor helderheid en kan je je optische drive uitschakelen

Edit: oeps, post weg? :D

Is er trouwens een optie om gewoon de backlit keys niet te laten aangaan? (in de dag of zo)
Of zullen die uit blijven als er veel daglicht is?

Edit 2: Trackmania NF draait vrij vlotjes, Counter-strike Source stress test met alles open op de native resolutie komt uit op 22,5 fps avg, daar waar ik met m'n Q6600 en HD4850 rond de 200 fps haal als ik me niet vergis?

[ Voor 24% gewijzigd door Th1x4nG op 22-04-2011 01:14 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf een recovery dvd gebruikt op mijn ssd, dus dat is het probleem denk ik niet.

Toen ik een cleane install deed werkten de knoppen enzo niet ook al had ik alle drivers dus ook die notebook utilities geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:36:
Hmm, m'n Vaio SB wil niet opnieuw installeren na het plaatsen van de SSD. Ik had 3 recovery DVD's gemaakt, maar bij de stap "Rescue your data" (die ik dan skip) geeft 'ie een 393 error. Daar is vervolgens niets van te vinden op internet.
De SSD (C300) wordt wel gewoon herkend in de BIOS.
Even een clean install doen met een ISO van internet. Is sowieso beter voor SSDs. Clonen kan ook, met Acronis TIH 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 22-04-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die "inferieure" panelen (TFT-scherm)...
Ik heb dus een Sony Vaio Y11S1E - de vorige generatie. Prima ding, maar het scherm kan beter... veel beter maar ik heb ook nog slechtere gezien.

Zou er een mogelijkheid zijn om een betere kwaliteit paneel in te laten bouwen door een handige jongen? Ik weet dat er geen officiele paneel voor te krijgen is, maar er zouden genoeg betere panelen met de zelfde formfactors beschikbaar moeten zijn. Ik ga er hierbij vanuit dat de daadwerkelijke electra/video aansluiten min of meer gestandaardiseerd zou moeten zijn.

Nu zit ik voor mijn werk regelmatig in Bangkok en Hong Kong. In beide steden heb je "outlet"-stores met enorm aantal IT-winkels. Hier kan ik goedkoop aan andere panelen komen, en genoeg handige jongens hier.

Iemand een idee/mening hierover?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 13:45 . Reden: X11 -> Y11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan hoor, het probleem is dat ik, en anderen, er nog niet in zijn geslaagd een fatsoenlijk 13.3" paneel te vinden.

Als hij nu 14.1" was, op 15.6, of 17.3... was er een ruime keus, maar een fatsoenlijk 13.3 paneel ben ik nog niet tegengekomen. Het is allemaal 768p wat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Herinstallatie is gelukt met een W7 iso en alle losse drivers. Nu heb ik tenminste geen bloatware meer. Na alle updates meteen maar even een image gemaakt met W7.
Verder erg blij met de Vaio SB. Gebruik hem veel tijdens project op de TU en hij haalt de 6 uur wel. Heb de oplader overdag nog niet nodig gehad. Hij is ook stil en ik vind de bouwkwaliteit gewoon goed. Het scherm is prima, geen eyecatcher ofzo maar je kan er prima op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:41:
Over die "inferieure" panelen (TFT-scherm)...
Ik heb dus een Sony Vaio Y11S1E - de vorige generatie. Prima ding, maar het scherm kan beter... veel beter maar ik heb ook nog slechtere gezien.
Zoals Darkstone al zei zijn er mogelijk geen echt goede 13.3" 16:9 schermen verkrijgbaar. Erg vreemd maar het lijkt waar.

Edit: wacht eens even, Samsung heeft nu dus wel een 13.3" met hoge helderheid en contrast. Die zit hier in:
pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL
Als je uitvindt welk paneel dat is kun je die kopen. Zal niet goedkoop zijn.

Edit2:

The screen, read out as a Samsung LTN154P1-L03, supplies a high contrast of 630:1. This provides vivid and bright colors.

Maximum: 482 cd/m²
Average: 413.6 cd/m²
Brightness Distribution: 74 %
Center on Battery: 338 cd/m²
Black: 0.64 cd/m²
Contrast: 630:1
ICC File (X-Rite i1Display 2)
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50378.0.html

M.a.w. een heeele goede display.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 22-04-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt inderdaad een uitzondering te zijn... Zeer jammer dat hij nog steeds 768p is, maar het paneel is tenminste een stuk beter.

/me gaat er prat op dat geen enkele fabrikant een 13,3" 900p paneel in de aanbieding heeft |:(
Philflow schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:46:
[...]
The screen, read out as a Samsung LTN154P1-L03, supplies a high contrast of 630:1. This provides vivid and bright colors.
Notebookcheck is troep als het om dat soort dingen gaat, wat ze daar opnoemen is een 15.4" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dat is wel slordig van ze. Op zich moet het wel uit te vinden zijn in de owners thread op Notebookreview.com. Als het daar nog niet vermeld is kunnen ze het voor je uitlezen. Maar het zou me niet verbazen als dit scherm zo maar 300 euro kost of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betwijfel ik, voor $87 heb je een 900p scherm met 300cd/m, leuk contrast, en bovengemiddelde gamut.

Een goed scherm is niet duur, de vraag is gewoon niet-bestaand. Vandaar dat het ook zoveel kost om het scherm te upgraden in bijvoorbeeld de xps 15: De productlijn moet worden aangepast voor iets wat een op de 1000 mensen kiest.

Overigens bevat vrijwel elke macbook tegenwoordig een scherm wat niet onder doet voor het "ultra heldere scherm" uit de samsung, ik snap niet dat iedereen daar zo van onder de indruk is.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/macbookproearly2010_041410212607/35746.png

http://www.anandtech.com/...11-brings-sandy-bridge/10

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anandtech gebruikt andere meet apparatuur dan Notebookcheck. Notebookcheck heeft de MBP 13" 2011 gereviewed. De gemiddelde brightness was 298.9 cd/m². De Samsung display zit op 413.6 cd/m². Dat scheelt een slok op een borrel. Vandaar dat NBC zegt "We've never had such a bright TFT in our assessments".

Dat scherm zal in de retail flink meer dan $89 kosten. Er is slechts 1 fabrikant die het scherm maakt (volgens mij Samsung). Er is dus geen concurrentie.

13.3" 16:10 schermen van goede kwaliteit zijn er volop en zul je dus relatief goedkoper kunnen krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 22-04-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Philflow schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:57:
En de verwachting is dat de Macbook Air een Sandy Bridge upgrade krijgt in juni. Is eigenlijk de mooiste laptop objectief gesproken.
Dat lijkt me sterk. Ik verwacht eerder een stap naar Ivy Bridge begin 2012, samen met een nieuwe reeks MBP's met hopelijk lichtere & compactere behuizing. Voor nu vind ik een MBA een leuke gadget, maar gewoon niet krachtig genoeg om als dagelijks notebook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Cyclonist schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:14:
[...]

Dat lijkt me sterk. Ik verwacht eerder een stap naar Ivy Bridge begin 2012, samen met een nieuwe reeks MBP's met hopelijk lichtere & compactere behuizing. Voor nu vind ik een MBA een leuke gadget, maar gewoon niet krachtig genoeg om als dagelijks notebook te gebruiken.
dat naast dat het nogsteeds subjectief is of het de beste compacte laptop is, ik vind m zelf bijvoorbeeld veelste beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
http://www.dealextreme.co...4-1-inch-wide-screen-9655
Deze sleeve ziet er wel redelijk beschermend uit.

http://www.dealextreme.co...-3-inch-wide-screen-10334
Anders is er ook nog deze, waar bij de reacties staat dat ie perfect is voor een Vaio S.

Iemand al een leuke sleeve gekocht voor zijn Vaio SB? Die eerste staat me vooral aan omdat ik echt wil dat mijn laptop goed beschermd kan worden als ik hem meeneem naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:34
Nutral schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:31:
De 6470 is volgens mij niet echt heel snel, een beetje sneller dan de 5470, hij is in games zelfs vergelijkbaar met de hd3000, al verschilt dat wel veel van game tot game.

De HD6630 heeft een score van 6,7 in windows 7, ik heb ook al een aantal games gespeeld en bijvoorbeeld portal 2 draait met alles op het hoogst en alleen AA op 8x prima.
Ik heb zojuist MW2 gestest op de Intel IGP 3000 én de HD 6470M en bij dat spel is er écht een groot verschil:

Met de HD6470 heb ik off- en online geprobeerd. Alle settings stonden uit (ook AA), maar had textures en models op HIGH en specular map resolution op low. Op skidrow had ik bijna continu 90fps. Het dieptepunt bereikte ik online op Afghan toen ik tegen wat teammates aankeek en een redelijk groot deel van de map in mn zicht had. Daar had ik eventjes ~60 fps.

Toen ik de Intel 3000 probeerde merkte ik al gelijk dat het menu vet traag ging, en toen ik skidrow offline had geladen had ik maar iets van 30~35 fps. Op z'n hoogst had ik even 60 fps ofzo.. maarja onspeelbaar dus.

Met de HD6470M is MW2 dus wel nét goed speelbaar (op de maps die ik had geprobeerd). Alleen in smokes zul je misschien wat minder hebben (niet getest). Maarja die worden toch niet zo vaak gebruikt @public, en belangrijke matches ga ik niet op dit ding spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:31:
Dat is niet helemaal waar. De 6470 heeft 2x zoveel shaders als de 5470. Bovendien is die gebaseerd op de nieuwere 4D shaders uit de rest van de HD6xxx lijn.

De intel 3000 is inderdaad ongeveer even snel als de HD4570/5470, maar vergeet niet dat de driver ondersteuning van die laatste een stuk beter is. In de praktijk kun je met een ATI beter gamen dan met een even snelle intel IGP. (ook omdat shared memory gewoon ruk is voor games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:34
Th1x4nG schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:14:

Anders is er ook nog deze, waar bij de reacties staat dat ie perfect is voor een Vaio S.

Iemand al een leuke sleeve gekocht voor zijn Vaio SB? Die eerste staat me vooral aan omdat ik echt wil dat mijn laptop goed beschermd kan worden als ik hem meeneem naar school.
Ik had deze Icidu gekocht voor m'n P31F. Die paste toen echt perfect. De Sony SB past er ook wel goed in, alleen is er iets meer speling in de breedte, in de lengte is ie nog perfect. die P31F is ietsje breder (al die U3x serie laptops van Asus zijn ietsje breder), vandaar dat er nu iets meer speling zit. Maar dan heb ik 't echt maar over een halve centimeter ofzo.. en nog minder daar waar die scharnier uitsteekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Handlers/ProductImage.ashx?ProductId=266861&ImageSize=pd&ImageSequence=0

[ Voor 5% gewijzigd door Priy op 23-04-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 02:47:
[...]
Sowieso importeren of zelf halen. Met Thinkpads wordt je standaard 500 euro getilt in Nederland. 8)7

En die dollars worden geen euro's; niet met een wisselkoers van $1,45 voor een euro.
Nog meer zelfs: 2,12 maal duurder hier.
De X220 staat vanaf vandaag in de pricewatch voor 1300 euro, over 2 weken leverbaar. Volgens mij is dat gewoon de basisversie die in de V.S. 889 dollar kost (omgerekend 613 euro). Okee, als je hier de BTW kan terugkrijgen blijft er 1092 euro over. Minus 613 is een prijsverschil van 479 euro (inderdaad nog steeds 500 euro getild dan ja). Dus daar kan je dan mooi een ticket van kopen als je toch al van plan was naar de V.S. te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Net Shift 2 Unleashed geprobeerd op de 6470M, had er niet veel van verwacht maar ik kan het bevestigen: draait echt voor geen meter. 768p, alles op het laagste gezet. Had zo graag een 6630M gehad in het geval ik nog een spelletje wou doen, België. >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Th1x4nG schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:14:

Qua sleeve, ik heb vanmiddag deze gehaald bij de store in R'dam: Sir Gimp. Past nét, je moet bij het sluiten en openen even opletten, maar daardoor past hij er wel mooi in (schuift niet). €39, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik zoek ngo een sleeve voor de vaio z, maar geen idee waar ik de goed passende hiervoor kan vinden. Veel is al snel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyclonist schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:14:
[...]
Kuo tells AppleInsider that his latest round of checks with suppliers and system builders in the region reveals that MacBook Air shipments are set to rebound during the current calendar quarter, fueled by an upgrade to Intel's latest Sandy Bridge microprocessors, integrated Intel graphics, and the expected adoption of the new Thunderbolt high-speed I/O technology that made its debut on MacBook Pros earlier this year.

Specifically, he said the new models will "go to mass production in late May," which corroborates an earlier report that cited reliable sources as saying Apple would be ready to publicly announce and ship to consumers MacBook Airs with Sandy Bridge processors during following month of June.
bron: appleinsider.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Dat zou zo zuur zijn. Ik heb namelijk lang een MBA gewild maar hoe langer ik twijfelde, hoe langer hij op de markt was en hoe minder interessant hij werd.

[ Voor 76% gewijzigd door Th1x4nG op 23-04-2011 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou zuur zijn dat de MBA Sandy bridge en thunderbolt krijgt in juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50
Sn0wblind schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:12:
ik zoek ngo een sleeve voor de vaio z, maar geen idee waar ik de goed passende hiervoor kan vinden. Veel is al snel te groot.
Zelf heb ik een sleeve van Wrappers. Zowel 1 voor mijn Z als TT. Bevallen uitstekend ;)

Ze worden met de hand op maat gemaakt voor de Z en zijn er in verschillende kleuren. Voor mijn TT heb ik olijfgroene en voor de Z een donkerblauwe met rode binnenvoering.

http://wrappers.typepad.c...nch_sony_vaio_tz_sleeves/

Afbeeldingslocatie: http://wrappers.typepad.com/.a/6a00e54f13dbb6883401116853cc90970c-pi

[ Voor 15% gewijzigd door falconxp op 23-04-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
het is me nu al sinds gisteren opgevallen dat spullen downloaden en streaming zaken zoals youtube filmpjes tergend moeizaam verlopen op m'n kersverse Sony Vaio SB... WiFi NIC driver blijkt up to date te zijn maar een simpel youtube filmpje hapert om de haverklap omdat ie steeds weer moet bufferen en downloaden van foto's van 3MB verloopt aan een dial-up tempo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
falconxp schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:01:
[...]

Zelf heb ik een sleeve van Wrappers. Zowel 1 voor mijn Z als TT. Bevallen uitstekend ;)

Ze worden met de hand op maat gemaakt voor de Z en zijn er in verschillende kleuren. Voor mijn TT heb ik olijfgroene en voor de Z een donkerblauwe met rode binnenvoering.

http://wrappers.typepad.c...nch_sony_vaio_tz_sleeves/

[afbeelding]
Bedankt! mooie prijzen en ziet er zeer goed uit, deze week even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik ben op zoek naar een compacte notebook met een goed scherm met een hoge resolutie (lees: 1920x1080/1200). Tot nu ben ik alleen de Sony Z tegengekomen, maar de variant met dat scherm is wel heel erg duur en heeft allemaal belachelijke specs die ik helemaal niet nodig heb. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MBA, en nog enkele modellen met 1440*900 of 900p @ 14"
Zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, als ik iets mis geef dat alsjeblieft door.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Als het echt een 1920x1080 of 1200 scherm moet zijn dan is de Sony Z serie uniek. En zelfs die staat niet meer met een prijs in de pricewatch. Als het ook 1600 of 1440x900 mag zijn, dan heb je al iets (maar niet veel) meer opties.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 24-04-2011 00:53 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hmmm lastig, krijg het idee dat de laptop die ik wil niet bestaat. Die nieuwe MBA lijkt op papier leuk, maar helaas ben ik de ongelukkige bezitter van een oudere MBA en dat ding is als je meer wilt dan safari surfen toch een behoorlijk prut apparaat. Sony Z lijkt me qua form factor en scherm ideaal, maar lijkt idd al niet echt meer verkrijgbaar te zijn en is daarnaast sowieso behoorlijk over the top qua specs. Zitten er nog andere netbooks aan te komen met vergelijkbare high-res schermen, wat denken jullie?

Anders vrees ik de lat toch iets lager te moeten gaan leggen, en kijken wat er qua 15,6" notebooks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, min of meer de enige reden dat ik altijd nog 15.6" aanraad is omdat dat het formaat is waar je het meest reallistisch een fatsoenlijke resolutie kunt krijgen.

900px in de hoogte @ 14.1" is leuk, maar persoonlijk zou ik dan liever die extra anderhalve inch erbij hebben om nog 20% meer pixels in de hoogte te krijgen.
Hielko schreef op zondag 24 april 2011 @ 01:13:
Zitten er nog andere netbooks aan te komen met vergelijkbare high-res schermen, wat denken jullie?
De opolger van de Z komt, en de sony SA. Maar die worden net zo achterlijk duur als de Z.
En als je veel geluk hebt komt er binnenkort een MBP met het scherm uit de MBA, maar daar wachten we al langer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

renio schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:32:
het is me nu al sinds gisteren opgevallen dat spullen downloaden en streaming zaken zoals youtube filmpjes tergend moeizaam verlopen op m'n kersverse Sony Vaio SB... WiFi NIC driver blijkt up to date te zijn maar een simpel youtube filmpje hapert om de haverklap omdat ie steeds weer moet bufferen en downloaden van foto's van 3MB verloopt aan een dial-up tempo :(
wazig heb je HTML5 of Flash gekozen voor youtube filmpjes? Ik merk dat HTML5 sneller 'lijkt' te gaan. Maar goed mss kan je eens kijken of een andere laptop of PC het wel fatsoenlijk doet. Mss is je router niet helemaal optimaal ingesteld?

Wel echt kut dat zo'n nieuwe laptop niet lekker loopt. Zou er een probleem zijn met de drivers oid?
Hielko schreef op zondag 24 april 2011 @ 01:13:
Hmmm lastig, krijg het idee dat de laptop die ik wil niet bestaat. Die nieuwe MBA lijkt op papier leuk, maar helaas ben ik de ongelukkige bezitter van een oudere MBA en dat ding is als je meer wilt dan safari surfen toch een behoorlijk prut apparaat. Sony Z lijkt me qua form factor en scherm ideaal, maar lijkt idd al niet echt meer verkrijgbaar te zijn en is daarnaast sowieso behoorlijk over the top qua specs. Zitten er nog andere netbooks aan te komen met vergelijkbare high-res schermen, wat denken jullie?

Anders vrees ik de lat toch iets lager te moeten gaan leggen, en kijken wat er qua 15,6" notebooks is.
Die realisatie heb ik een tijd geleden gemaakt ;) Je kan maar een aantal dingen hebben, de perfecte laptop bestaat gewoon niet. Daarnaast hebben ze allemaal hun problemen. De MBP waarmee ik dit nu typ heeft ook z'n gebreken en dat hou je.

[ Voor 37% gewijzigd door NoTimeRemains op 24-04-2011 01:49 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Ik moet zeggen dat al die Sony bloatware niet echt bevorderlijk is voor een systeem, ik ga mijn laptop nog een keer formatteren en alleen het hoogst nodige installeren. Ze gooien een eigen schil rond al hun drivers, het installeren ervan duurt echt 3x zo lang als moesten ze dat niet doen. Rampzalig.

Overigens, Hielko, maak je er niet moe aan, ik ben ook veel te lang op zoek geweest naar een laptop. Het komt er op aan de laptop met het minste gebreken te kiezen, de perfecte bestaat niet. Wil je een hoge resolutie, zul je gewoon hoger moeten gaan dan 13", anders moet je genoegen nemen met 768p.

[ Voor 33% gewijzigd door Th1x4nG op 24-04-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik heb het eerlijkg ezegd zelf nooit zo gemerkt met die bloatware, heb 2 vaio's en beide kwamen met een hoop onzin maar 1 goede cleanronde verhielp het allemaal terwijl alles functies gewoonw erkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Ik vind dat mijn laptop clean toch lang doet over het opstarten. Van startknop tot eerste keer bureaublad laten zien gaat als een speer, dan duurt het merkelijk langer dan bij mijn desktop eer de computer effectief bruikbaar is. Waarom is dat zo nodig voor Sony om zelfs voor de helderheidsknopjes die software te vereisen? Op alle andere laptops die ik gebruikt heb is dit gewoon hardwarematig. Het klopt toch als ik zeg dat je de brightness niet kan regelen zolang je nog in BIOS zit of zo?

[ Voor 36% gewijzigd door Th1x4nG op 24-04-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Th1x4nG schreef op zondag 24 april 2011 @ 02:09:
Ik vind dat mijn laptop clean toch lang doet over het opstarten. Van startknop tot eerste keer bureaublad laten zien gaat als een speer, dan duurt het merkelijk langer dan bij mijn desktop eer de computer effectief bruikbaar is. Waarom is dat zo nodig voor Sony om zelfs voor de helderheidsknopjes die software te vereisen? Op alle andere laptops die ik gebruikt heb is dit gewoon hardwarematig. Het klopt toch als ik zeg dat je de brightness niet kan regelen zolang je nog in BIOS zit of zo?
hangt erg sterk per laptop af, heb ook asus laptops meegegaamkt waar die knoppen software matig zijn, volgens mij is dat vrijwel altijd zo eigenlijk? ben nooit anders tegengekomen nu ik we zo over nadenk :D waarom die er langzaam over doet om op te startten weet ik ook niet, zijn de chipset drivers etc wel echt geinstalleerd? probeer de laatste van de intel site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe altijd een clean install op welke laptop dan ook. Presteert altijd beter. Alleen Apple levert ze clean.

Sony is een van de ergste merken wat dat betreft imo.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 24-04-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

M'n SB start als een speer op na een verse installatie (W7 iso en de losse drivers van de Vaio site) en het inbouwen van een C300 64GB. Ik heb nu ook niet meer die Vaio werkbalk bovenin, dat stoorde me toch.
Net even getest, halve minuut ongeveer inclusief wachtwoord inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
wat betreft trage download-perikelen op mijn Vaio SB valt 't me dus op dat 't enkel over downloaden en bufferen gaat... inladen van gewoon HTML en websites in 't algemeen dus gaat razendsnel maar van zodra ik ergens een link over dergelijke aanklik (al is het maar om een pfd te openen) dan is 't retetraag.
Zal toch moeten overwegen om alles clean te installeren...hoop alleen dat ik dan alle drivers en hoogstnodige software terug vind en geïnstalleerd krijg zodat alles weer functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Th1x4nG schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:01:
Net Shift 2 Unleashed geprobeerd op de 6470M, had er niet veel van verwacht maar ik kan het bevestigen: draait echt voor geen meter. 768p, alles op het laagste gezet. Had zo graag een 6630M gehad in het geval ik nog een spelletje wou doen, België. >_<
Kan ook aan Shift 2 liggen natuurlijk. Niet elk spel is even goed gecode toch?
renio schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:32:
Heb ik zelf geen last van, heb die "Intel My Wifi" meuk wel disabled staan, misschien dat het scheelt?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hielko schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:36:
Ik ben op zoek naar een compacte notebook met een goed scherm met een hoge resolutie (lees: 1920x1080/1200). Tot nu ben ik alleen de Sony Z tegengekomen, maar de variant met dat scherm is wel heel erg duur en heeft allemaal belachelijke specs die ik helemaal niet nodig heb. Zijn er alternatieven?
Zoals andere ook al hebben gezegd is de keuze hierin erg beperkt. Ik zoek zelf eigenlijk ook een dergelijke notebook. Hij hoeft van mij ook niet meest high-end specs te hebben, maar wel betaalbaar. Schijnbaar is er weinig vraag naar of of denken de fabrikanten dat. Jammer, maar ik hoop nog steeds dat dit nog ooit gaat komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 24-04-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd hoe jullie het gaat bevallen 1920x1080 op 13". Ik denk dat het in de praktijk nog wel eens zal tegen vallen. Niet dat de owners het snel zullen toegeven natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:57:
Ik ben benieuwd hoe jullie het gaat bevallen 1920x1080 op 13". Ik denk dat het in de praktijk nog wel eens zal tegen vallen. Niet dat de owners het snel zullen toegeven natuurlijk...
Ben zelf daarom ook meer voorstander van het 14.x" formaat. De notebook is kan dan aardig wat compacter en vooral lichter zijn dan een 15.x" en je lever het minst mogelijke fysieke schermoppervlakte in. En op een 14.x ben ik nog nooit 1920 x 1080 tegengekomen, enkel 1600 x 900. Dat laatst is al een stuk beter dan de 1366 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb op mijn desktop 2x 30" met 2560x1600; hoe meer pixels hoe beter. Uiteraard is 13" een stuk kleiner met een hogere dpi, maar er is weinig mis met mijn ogen, en het gaat mij voornamelijk om de pixels. En aangezien het een notebook is die ik makkelijk moet kunnen meenemen, het liefst ook zo klein mogelijk. Misschien dat ik de kat nog een beetje uit de boom ga kijken, zou op zich ideaal zijn als je de nieuwe Sony Z zelf zou configureren dat je wel een 1920x1080-scherm krijgt, maar niet alle dure rommel zoals quad ssd's, blu-ray etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik vind zelf 1600x900 al eigenlijk de grens, word erg klein allemaal dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hielko schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:40:
[...]

Ik heb op mijn desktop 2x 30" met 2560x1600; hoe meer pixels hoe beter. Uiteraard is 13" een stuk kleiner met een hogere dpi, maar er is weinig mis met mijn ogen, en het gaat mij voornamelijk om de pixels. En aangezien het een notebook is die ik makkelijk moet kunnen meenemen, het liefst ook zo klein mogelijk. Misschien dat ik de kat nog een beetje uit de boom ga kijken, zou op zich ideaal zijn als je de nieuwe Sony Z zelf zou configureren dat je wel een 1920x1080-scherm krijgt, maar niet alle dure rommel zoals quad ssd's, blu-ray etc.
Meer pixels is leuk, maar de letters worden erg klain bij 1920x1080 op 13". Je kunt natuurlijk wel dpi instellingen veranderen maar niet iedere applicatie gaat daar even goed mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nog mensen een leuke 14" zoeken...
http://www.notebookcheck....1DE-Notebook.51625.0.html
i5 2520M, GT520m, 2.179 kG, 65 Wh, 8 en een half uur surfen 7(8)7

Edit: toch 2 minpunten:
  • YouTube: Get to know the Samsung QX412 @ 0:14 veert de gehele behuizing als de power knop word ingedrukt..
  • Scherm is braque, en met die dunne beizels weet ik niet zeker of je hem makkelijk kan verwisselen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best nette notebook, met redelijke goede specs, maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat er geen (optie voor een) hogere resolutie scherm is.

[ Voor 49% gewijzigd door Regeneration op 24-04-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Over Thin & Light gesproken, die Lenovo Thinkpad X1 ziet er ook niet verkeerd uit...
http://www.engadget.com/2...ne-looks-freakishly-thin/
http://www.engadget.com/2...rging-integrated-battery/
Alleen weer jammer van dat scherm...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
pfff man man... als ik met de Sony SB nog maar 10 meter van m'n wifi router af zit dan is internet zo traag als stront door een trechter. Ik merk dat die Intel 1000 WiFi chip waardeloos is en dat lees je ook hier en daar op forums. 'Oplossingen' zoals security anders instellen (WPA2 ...) doen niks.
Kennelijk kan je wel ergens bv een Intel centrino wifi chip bij installeren (intern in de laptop prikken veronderstel ik) en die schijnt wel super te zijn (voor slechts 18 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Snap ik dus niks van, ik heb dezelfde laptop, maar merk niks van traag internet, ook al zit lekker achter in de tuin of op het dakterras te internetten.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ renio, Seraphyn, controleer even of jullie dezelfde wireless card hebben en of jullie dezelfde driver gebruiken. Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Het kan natuurlijk ook nog aan de router liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 25-04-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Intel WiFi Link 1000 BGN
Driver versie: 14.0.0.113
802.11n

De standaard lijkt me, heb in ieder geval zelf geen driver updates gedaan. Zit op een oude LinkSys wrt54g aangesloten.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Seraphyn schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:28:
Intel WiFi Link 1000 BGN
Driver versie: 14.0.0.113
802.11n

De standaard lijkt me, heb in ieder geval zelf geen driver updates gedaan. Zit op een oude LinkSys wrt54g aangesloten.
Volgens mij odnersteunt jouw router niet de N standaard, dan gaat het inderdaad niet bijster snel over wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router haalt maar 1/5e van de G snelheid, maar ik kan prima surfen.
Sterker nog, mijn abonnement gaat niet veel harder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:47:
Mijn router haalt maar 1/5e van de G snelheid, maar ik kan prima surfen.
Sterker nog, mijn abonnement gaat niet veel harder dan dat.
ik kan als er een oud elaptop in mijn netwerk zit en ik ga via wifi 720p youtube video bekijken dat ook niet zonder bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Sn0wblind schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:46:
[...]

Volgens mij odnersteunt jouw router niet de N standaard, dan gaat het inderdaad niet bijster snel over wifi.
Klopt, ik heb echter geen enkel probleem met 720p youtube streams. Daarom vind ik het zo vreemd dar Renio dat wel heeft. Ook games downloaden via Steam gaat gewoon met dezelfde snelheid als ik op mijn PC haal, (1,1MBps, met een theoretische max verbinding van 1,4)

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

ik haal met mijn N router op dezelfde verdieping ongeveer 1,3megabyte per seconde, terwijl internet toch zeker 2,5mb kan halen. Hij geeft aan dat de streepjes vol zijn / bijna vol

edit: bij een file transfer tussen bekabelde server en draadloze laptop haal ik ongeveer. 4,5MB per sconde, dat is vrij netjes, gezien dat wifi half duplex al op de 65Mbit zit

[ Voor 33% gewijzigd door Nutral op 25-04-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Dan is het tijd voor een andere router die wel dualband is ;) Ik haal hier op beide laptops met dualband N vrijwel permanent een 300 Mbit link-speed, in de praktijk is dat ongeveer 13 a 15 MB per seconde via het netwerk kopieren naar bv m'n nas of mediapc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een review gezien van de asus-u31sd met een i5 sb? vind het een beetje apart dat ik echt helemaal geen enkele review kan vinden online terwijl die al wel verkrijgbaar is in enkele webshops hier... zal die dan zo slecht zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Eerder goed; mensen spuien eerder hun hart wanneer iets slecht is dan goed ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus U31 series Notebookcheck
http://www.notebookcheck.net/Asus-U31-Series.51837.0.html

Nog geen Sandybridge idd.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Mogelijke foto van nieuwe Z. Gevonden op notebookreview

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/2ag4i71wk/newz1.jpg

Extra linkje.

http://en.akihabaranews.c...pc-and-ultimate-mobile-pc

[ Voor 32% gewijzigd door falconxp op 26-04-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falconxp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:06:

[afbeelding]
Interessant. Ziet er nog al ouderwets uit. Ben benieuwd of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
falconxp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:06:

[afbeelding]
als dat m echt word vind ik de huidige wel flink mooier eigenlijk. Vind de SB aan de achterkant al mooier dan deze, alleen is het een goedkopere laptop qua bouw materialen en scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Ik zelf ben zeer benieuwd naar de specs. Design is wel in lijn met de X en SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik hoor geruchten erover dat het toch een opvolger van de X word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lenovo brengt ook twee nieuwe zo te zien interessante modellen uit: de 12,5 "thinkpad e220s en de 14 " thinkpads e420s: http://www.engadget.com/2011/01/03/lenovo-thinkpad-edge-e220s-and-e420s-unleashed-glossy-lids-and/ De 420s zal leverbaar worden met radeon 6630 en rapid drive technology ze missen allebei wel usb 3.

video: http://www.youtube.com/watch?v=XglmIofK_DE&feature=player_embedded

Er schijnen ook dezelfde modellen te komen zonder een s in de typenaam dit zouden dan de goedkopere versies zijn...

Lijkt me op zich interessante machines ...Ben benieuwd wat dit in NL gaat kosten en of we ze hier kunnen verwachten. Ik gebruik zakelijk al een lenovo t61 en vind die "clitoris" heel handig, daarnaast vind ik het design van deze veel mooier(+ discreet graphics). Vraag me alleen af wat de batery life zal zijn ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt thin en ook niet light. Toch denk ik dat ie hier thuis hoort.

pricewatch: Dell Alienware M11X-E111NL
aardige aanbieding.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 27-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:44:

aardige aanbieding.
Ja die was mij ook al opgevallen. Maar slechte resultaten bij warmte en geluid en accuduur. Maar het belangrijkste: hij is niet op voorraad en niet leverbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:04:
[...]

Ja die was mij ook al opgevallen. Maar slechte resultaten bij warmte en geluid en accuduur. Maar het belangrijkste: hij is niet op voorraad en niet leverbaar. :)
Sterker nog: afgelopen week was dit leuke laptopje in de aanbieding voor 509 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:09:
[...]
Sterker nog: afgelopen week was dit leuke laptopje in de aanbieding voor 509 euro ;)
Yep I know, maar ik hoefde hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:44:

aardige aanbieding.
Kijk je wel eens naar de specs? de 14 inch e420s is ong. even dunr en weegt ong even veel als de 11,6 inch alienware, terwijl de 12,5 inch u220s echt wel dunner en lichter is.

Ok de totale afmetingen zulllen wat kleiner zijn bij de alienware dat is wel waar.

Die alienware is trouwens verouderd,dik en leljk(tenminste in mijn ogen dan...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:22:
[...]
Kijk je wel eens naar de specs?
Lees jij wel wat ik schrijf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:22:
[...]

de 14 inch e420s is ong. even dunr en weegt ong even veel als de 11,6 inch alienware
Je doelt op de Lenovo E420S? Die had ik nog niet eerder gezien. Wel een interessant model. Kan moeilijk echt een overzicht vinden van de specificaties, maar hier een daar kan je vinden (zoals dit bericht) dat het 4.1 lbs = 1.88 kg zijn en 1.2" = 3.05 cm dik. Dat is een van de meest lichte 14" waarvan ik gehoord heb. Dat met mogelijkheid voor een dedicated GPU is ook een mooie extra, hoewel ik me afvraag hoe de notebook met de warmte zal omgaan. Wel heel jammer dat er geen hogere resolutie van 1366 x 768 beschikbaar komt. Eerder aangehaalde bericht zegt hier overigens niets over, dus misschien komt die nog.

In de pricewatch staat momenteel één model. Zo'n 1150 euro vind ik dan weer best veel voor o.a. Intel Core i5 2410M, 4 GB, 250 GB, geen didicated GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Timeline X 14" weegt ook 1.9 kg.
http://geizhals.eu/a534571.html

Lenovo T410s weegt zo'n 1.8kg en is leverbaar met 1440 x 900.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 28-04-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:04:
[...]

Lees jij wel wat ik schrijf? :)
Ok sorry my bad. Ik dacht dat je post tegen die van mij gericht was ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:52:
Lenovo T410s weegt zo'n 1.8kg en is leverbaar met 1440 x 900.
De T410s heeft mijnsinziens teveel 'kinder'ziektes. Mijne is al vier keer bij Lenovo geweest;

Een keer om het display te vervangen omdat deze af en toe brede verticale strepen vertoonde, als ik het scherm dicht en open deed. Dat is een bekend probleem bij deze serie en het vervangen van het display en wat andere componenten lost het op.

Daarnaast is hij twee keer bij Lenovo geweest om de polssteun te vervangen. Hoe voorzichtig je ook met je T410s omgaat, dat ding scheurt gewoon af en toe in in de hoeken, terwijl ik echt netjes met mijn laptop omga. De eerste keer is de polssteun vervangen door eentje met een kapot touchpad, dus kon ik deze meteen weer terugsturen. Ongeveer twee maanden later zat er weer een scheur in. Dat zijn trouwens ook allemaal bekende problemen waar veel meer mensen last van hebben.

Vandaag gaat mijn T410s weer richting Lenovo, voor wederom een nieuwe polssteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:29:
heeft iemand al een review gezien van de asus-u31sd met een i5 sb? vind het een beetje apart dat ik echt helemaal geen enkele review kan vinden online terwijl die al wel verkrijgbaar is in enkele webshops hier... zal die dan zo slecht zijn? :o
Inderdaad vreemd, lijkt me toch een van de meest interessante 13inch laptops van het moment. Heb ook stad en land afgezocht naar reviews.

Vraag me af hoe het touchpad is. Daar hoor je bij asus laptops verschillende verhalen over en is toch een belangrijk onderdeel voor mij.(Vind ik een groot voordeel van een mbp)

Ook zou ik graag weten hoe de brightness en contrast van het scherm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
real-doc schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:09:
[...]
Daarnaast is hij twee keer bij Lenovo geweest om de polssteun te vervangen. Hoe voorzichtig je ook met je T410s omgaat, dat ding scheurt gewoon af en toe in in de hoeken, terwijl ik echt netjes met mijn laptop omga. De eerste keer is de polssteun vervangen door eentje met een kapot touchpad, dus kon ik deze meteen weer terugsturen. Ongeveer twee maanden later zat er weer een scheur in. Dat zijn trouwens ook allemaal bekende problemen waar veel meer mensen last van hebben.

Vandaag gaat mijn T410s weer richting Lenovo, voor wederom een nieuwe polssteun.
Goed om te weten. Ik had al vaker gehoor dat de kwaliteit van Lenovo niet meer is wat het geweest is. Dat is bij deze dus bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ok, na het patchen van een spel (The Guild 2) klapt in een keer mijn catalyst control center eruit en hoe vaak ik de driver van de sony site ook installeer, ik krijg het niet meer voor elkaar om mijn Vaio SB naar 'speed' te krijgen.

Iemand nog ideeen van wat ik nog kan proberen voordat ik dit ding naar Sony terug ga sturen?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Seraphyn schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:36:
Ok, na het patchen van een spel (The Guild 2) klapt in een keer mijn catalyst control center eruit en hoe vaak ik de driver van de sony site ook installeer, ik krijg het niet meer voor elkaar om mijn Vaio SB naar 'speed' te krijgen.

Iemand nog ideeen van wat ik nog kan proberen voordat ik dit ding naar Sony terug ga sturen?
lijtk gewoon een driver probleem, probeer m opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Iemand een idee of de nieuwe TimelineX (x830) serie van Acer nu wel met dedicated graphics in nederland leverbaar zal worden? Ik heb een 3820 uit duitsland maar met het nieuwe toetsenbord lijkt het me niet zo nuttig om er 1 uit duitsland te halen omdat deze heel moeilijk te vervangen is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die een goedkope thin en light zoeken met krachtige GPU, ik zie net dat dell de vostro 3450 heeft geupdate met een HD6630. Anders dan de naamgeving doet vermoedden is dit een lager geclockte variant van de HD6770m (480 shaders).

Voor ongeveer €800 heb je hem met 2GB ram, een i5, en de HD6630m en weegt 2,28 kg met 6-cel batterij (48wh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:07:
Voor diegenen die een goedkope thin en light zoeken met krachtige GPU, ik zie net dat dell de vostro 3450 heeft geupdate met een HD6630. Anders dan de naamgeving doet vermoedden is dit een lager geclockte variant van de HD6770m (480 shaders).

Voor ongeveer €800 heb je hem met 2GB ram, een i5, en de HD6630m en weegt 2,28 kg met 6-cel batterij (48wh).
Nette prijs :) . Alleen is het scherm niet echt geschikt voor multi-media doeleinden toch? (Wat ook wel logisch is, het is een notebook voor de zakelijke markt ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht het gebruikelijke matte rukscherm wat dell al jaren in zijn zakelijke modellen stopt...
...Gelukkig is 14" de beste maat voor aftermarket upgrades. Bijvoorbeeld http://www.hootoo.com/140...p-lcd-screen-p-16163.html

Zie http://forum.notebookrevi...-l401x-screen-thread.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen en graag een 12-14" (heb nu een dell XPS M1530, maar die vind ik gewoon te groot).
Gewicht speelt geen rol, wel de grootte en toen ik naar de website van dell ging kijken, dan kwam ik een interessante deal!

Dell Vostro 3350 met de volgende specs:
Intel® Core™ i3-2310M 2.1GHz
Nederlands Legitieme Windows® 7 Professional (64-bits) incl. herstel-dvd
13.3 inch High Definition LED Display (1366 x 768) with anti-glare
4096MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4096]
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
AMD Radeon HD 6470 GDDR5 512MB Graphics
Primary 8-cell 80 WHr Lithium Ion battery
1 jaar basisgarantie - Next Business Day

Prijs: € 531,19 incl. btw en verzendkosten (opmerking: met kortingsbonnen voor België)

Iemand ervaring met deze laptop of een laptop met ongeveer dezelfde soort specs?
Ik heb vooral vragen met de processor en grafische kaart.

Als ik notebookcheck mag geloven is de HD 6470 ongeveer even goed (3D marks) als de 8600GT van mijn M1530. Maar hier lees ik wat mindere ervaringen. Ik wil er natuurlijk geen zware spellen op spelen (daarvoor heb ik mijn xbox) maar hoe zijn de ervaringen met oudere spellen of lagere settings?

Is de i5-2410M 2.3GHz een meerwaarde van 75 euro waard?

En hoe warm zou deze laptop worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:07:

Dat is dan ex btw/bezorging? Als ik een beetje click op de dell-site kom ik op 780 excl alles uit voor i5 + 4GB + 6630. Mis ik iets? 800 inclusief is ok, voor 1000 haal je ook een sony SB.
Cubic X schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:20:
[...]

Nette prijs :) . Alleen is het scherm niet echt geschikt voor multi-media doeleinden toch? (Wat ook wel logisch is, het is een notebook voor de zakelijke markt ;) ).
Ach, beter een matig MAT scherm dan een matig glans scherm wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incl. BTW, je moet een beetje rommelen met de configs. Ik geloof dat ik de goedkoopste config had met een set upgrades. (maar pin me daar niet op vast).
Let erop dat ik voor 2GB koos, dat is goedkoper. Maar in de praktijk kom je goedkoper uit vanwege nog een kortingsbon:
Gianni Rombios schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:32:
V?KRT1KL8P5?14
Kies een Vostro ter waarde van €599 en bespaar €100.
Vervalt zaterdag 7 mei 2011
nietorigineel schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:54:
Ach, beter een matig MAT scherm dan een matig glans scherm wat mij betreft.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, een mat scheerm vervaagt de content een klein beetje en dat vind ik vrij irritant. Een glansscherm is veel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:10:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, een mat scheerm vervaagt de content een klein beetje en dat vind ik vrij irritant. Een glansscherm is veel scherper.
Misschien heb ik nog nooit een matig mat scherm gezien. Ik weet wel dat ik mij aan mijn matige glansscherm stoor, en dat dat meer komt door de glans dan door de matigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij op school heeft maar 1 iemand een mat scherm, en dat is echt het meest waardeloze wazige scherm wat ik ooit heb gezien. (uit een latitude m4400 of iets dergelijks). Ik stoor me daar veel meer aan dan aan de weerspiegelingen van een willekeurige acer met waarschijnlijk net zo'n slecht scherm.

Uiteraard blijft het persoonlijk, en ja, n=1 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:59:
De X220 staat vanaf vandaag in de pricewatch voor 1300 euro, over 2 weken leverbaar. Volgens mij is dat gewoon de basisversie die in de V.S. 889 dollar kost (omgerekend 613 euro). Okee, als je hier de BTW kan terugkrijgen blijft er 1092 euro over. Minus 613 is een prijsverschil van 479 euro (inderdaad nog steeds 500 euro getild dan ja). Dus daar kan je dan mooi een ticket van kopen als je toch al van plan was naar de V.S. te gaan. :)
Is het nu daadwerkelijk onmogelijk om in Nedeland zo'n Lenovo systeem op maat te laten maken en leveren? Zoals dat in the UK en duitsland gewoon wel via de website van Lenovo kan?
Ik was verliefd geworden op de x220 met z'n IPS scherm, dus ik op de UK lenovo site samenstellen.. Mooi systeem gebouwd, met dockingstation, voor omgerekend 1250 euro.. Place order.. en.. ze leveren alleen in UK. Duitse site, alleen voor duitsland. En de NL site heeft die optie helemaal niet :'(

Ik wil hem toch hebben, hoe pak ik dit nu aan? Ken helaas niemand in het buitenland waar ik hem naartoe kan laten shippen :(
Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.