Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
SideShow schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:58:
..
Ik zit me nu reeds letterlijk 3 avonden suf te zoeken. In feite is het simpel: een elegante ultraportable (13") die stil is en een backlit keyboard heeft. Ik vind dit gewoon niet.

De Vaio SB is een stofzuiger, de Z serie kost veel te veel, de ASUS U36 heeft geen backlit keyboard, ...
..
What about the ThinkPad X220?
- ultraportable, 12,5"
- Sandy Bridge
- stil + koel
- geen backlit keyboard maar wel Thinklight
- leverbaar met IPS scherm
- erg degelijke bouwkwaliteit
- long battery life
http://notebooks.com/2011/03/23/lenovo-thinkpad-x220-review/
http://www.engadget.com/2...ovo-thinkpad-x220-review/
Vanaf 19 april leverbaar in de US, vanaf vandaag op Lenovo UK en Lenovo DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
^^ Aanvullend, student en geen OS nodig: www.ok1.de: i3(2310m), 4GB, 320GB 5400, 6cell (note: geen IPS scherm) € 690,00

[ Voor 26% gewijzigd door RookieRooster op 15-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
RookieRooster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:42:
^^ Aanvullend, student en geen OS nodig: www.ok1.de: i3(2310m), 4GB, 320GB 5400, 6cell (note: geen IPS scherm) € 690,00
Thanks voor de tip! Mooi dat ze ook buiten Duitsland lijken te leveren.
Ben zelf erg gecharmeerd van de i5 + IPS variant voor €1.012,-
Nu nog een student vinden die 'm voor me wil bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:39:
[...]

Als jij er nou even voor zorgt dat de prijzen normaal worden ;)
Haha, nou verwacht geen spectaculaire prijsdaling op korte termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
Satanic_Surfer schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:20:
[...]

Thanks voor de tip! Mooi dat ze ook buiten Duitsland lijken te leveren.
Ben zelf erg gecharmeerd van de i5 + IPS variant voor €1.012,-
Nu nog een student vinden die 'm voor me wil bestellen...
X220 @ Lenovo.com/uk (4287CTO):

Intel Core i5-2520M Processor (2.5GHz, 3MB L3, 1333MHz FSB)
Genuine Windows 7 Professional 6412
12.5" Premium HD (1366x768) LED Backlit Display, Mobile Broadband Ready, 2x2 Antenna
Intel® HD Graphics 3000
2 GB PC3-10600 DDR3 SDRAM 1333MHz SODIMM Memory (1 DIMM)
Fingerprint Reader
320 GB Hard Disk Drive, 7200rpm
ThinkPad Battery 29+ (6 cell)
Intel Centrino Advanced-N 6205 (2x2 AGN)
Integrated Wireless Wide Area Network upgradable
4287 : 3 Year Depot Warranty - TopSeller

Met kortingscoupon (EASTERSALE2011): € 1089,00

Voordelen: Meer configuratie opties, je hoeft geen student te zijn, Win7 in het engels en US keyboard zonder extra handelingen/kosten.

Keyboard: Keyboard US English International with a Euro symbol
Powercord: Country Pack EU Generic (WWAN enabled) with Line cord and 65W AC adapter

EDIT: Ben er niet 100% zeker van dat ze naar Nederland versturen maar binnen EU zou toch geen probleem mogen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door RookieRooster op 15-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehermans
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 12:43
Net een Dell Vostro 3350 besteld. 700 euro.
met I5-2410 processor, backlit keyboard (op telefonische aanvraag).
standaard al met usb 3, mat scherm, dvd drive, 4 cell battery, 320gb hdd, 2gb ram (die ik ga upgraden).
Beetje bulky nog met z'n 2 kg maar verder voor mij een ultieme deal.
en nu wachten tot 6 mei :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Satanic_Surfer schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:33:
[...]

What about the ThinkPad X220?
- ultraportable, 12,5"
- Sandy Bridge
- stil + koel
- geen backlit keyboard maar wel Thinklight
- leverbaar met IPS scherm
- erg degelijke bouwkwaliteit
- long battery life
http://notebooks.com/2011/03/23/lenovo-thinkpad-x220-review/
http://www.engadget.com/2...ovo-thinkpad-x220-review/
Vanaf 19 april leverbaar in de US, vanaf vandaag op Lenovo UK en Lenovo DE
ik zou met deze dan echt op de S variant wachten die niet enorm aande prijs zit maar wel een heel stuk strakker imo. Maarja Lenovo en nederland :S, volgens de lenovo website zou die ook optioneel met discrete gfx komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen een IGP volgens de spec sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dehermans schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:07:
Net een Dell Vostro 3350 besteld. 700 euro.
met I5-2410 processor, backlit keyboard (op telefonische aanvraag).
standaard al met usb 3, mat scherm, dvd drive, 4 cell battery, 320gb hdd, 2gb ram (die ik ga upgraden).
Beetje bulky nog met z'n 2 kg maar verder voor mij een ultieme deal.
en nu wachten tot 6 mei :z
Mooi. Ik ben zelf nog aan het twijfelen over deze. Een mat scherm heeft ie niet toch? Anyway, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:13
Zucht, mijn witte Sony SB is besteld op 30 maart via iemand die bij Sony werkt, tot vandaag nog steeds niet verzonden of wat dan ook. Is dit nog normaal en doe ik er nog goed aan te wachten?
Ik vind het vooral zo lastig dat ik het niet zelf in de hand kan houden.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een hdd caddy gekocht voor 9 euro via internet, hij is gisteren binnengekomen en ik heb hem meteen geinstalleerd.

De afwerking van de laptop lijkt nu echt helemaal nergens meer op. er een nog grotere gap op en het uiteinde is te klein waardoor er een soort ronde opening is.

Eventueel maak ik een passend zwart kapje waar meteen de kieren en dingen mee zijn afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het frontje toch overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

nee, de caddy is gemaakt van 1 stuk plastic, en om de cover van de dvd drive af te halen zal ik denk ik ook nog flink wat moeten losschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je opent de drive op de normale manier. Vervolgens kan je het frontje eraf halen: hij zit vast me 2 clipjes.

Het is niet altijd mogelijk om het frontje vervolgens te monteren, niet alle caddy's hebben die gestandaardiseerde aansluiting. Bepaalde OEM's (sony :') ) willen ook nog wel eens afwijken.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:34
Th1x4nG schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:15:
Zucht, mijn witte Sony SB is besteld op 30 maart via iemand die bij Sony werkt, tot vandaag nog steeds niet verzonden of wat dan ook. Is dit nog normaal en doe ik er nog goed aan te wachten?
Ik vind het vooral zo lastig dat ik het niet zelf in de hand kan houden.
Had een paarse (:D) CTO besteld op 1/4, en is vandaag verzonden (13/4 vanuit de fabriek naar hun logistics center verzonden). Zit nu nog in een DPD centrum @ Frechen, Duitsland...

[ Voor 6% gewijzigd door Priy op 15-04-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Zelfde verhaal als hierboven met mijn Sony SB, misschien moet je even een mailtje/telefoontje gaan schieten?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Wat vinden jullie hiervan:
pricewatch: Lenovo Thinkpad T400S (NSDD9MH)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:04:
Alleen een IGP volgens de spec sheet.
ja dat is het verwarrende, op de site staat optioneel als je de compare sheet ziet. ze konden er geen antwoord opgeven op een mailtje die ik erover stuurde nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"High Definition LED Display (1366 x 768) with anti-glare"

O, ik maakte daaruit op dat het een glans scherm was met een anti-glare laagje er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is over gesproken een paar pagina's terug. Goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 04:10:
[...]

"High Definition LED Display (1366 x 768) with anti-glare"

O, ik maakte daaruit op dat het een glansscherm was met een anti-glare laagje er overheen.
Ja, dat is ook zo. Schermen zijn niet mat van zichzelf: dat is altijd doordat er een ontspiegelingscoating overheen zit. Kun je ook zelf doen met folie, maar ik denk niet dat je daar hetzelfde resultaat mee haalt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm is normaal gesproken altijd mat, een glansscherm is een mat scherm met spiegelende laag eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:08:
Een scherm is normaal gesproken altijd mat, een glansscherm is een mat scherm met spiegelende laag eroverheen.
Lijkt mij een ietwat onmogelijk: een matte laag/coating verstrooit het licht, zodat je geen harde spiegeling krijgt, maar een wat meer uitgesmeerde, doffe reflectie. Daar zou je dan wel weer een glanslaag overheen kunnen doen, maar dat heft de matheid niet op.

Het zal best kunnen dat er op een standaardscherm een coating wordt aangebracht om het extra glanzend te maken, maar dat maakt het standaardscherm nog niet anti-glare van zichzelf.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel.

Heb je ooit een xps 16 gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/pics/0_1425_sz_1_i_197771_02.jpg
Let op die glanslaag, dat is een enorme glasplaat.

Een user had die ooit gebroken, hij haalde de glasplaat weg en eronder zat gewoon een mat scherm.(onbeschadigd, de geluksvogel)

Een mat scherm is niets meer dan een gewoon scherm zonder spiegelende laag. Een mat scherm is dus goedkoper om te produceren. :o

Zie ook [Ervaringen] Laptops met een mat scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Jammer dat er dan zo weinig type's met standaard het matte scherm op de markt komen :p

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 'anti-glare' is toch niet gelijk aan mat?

In het geval van de Dell Vostro 3350 die een anti-glare scherm heeft stel ik me het volgende voor:

Het scherm onder de glasplaat is mat, dan krijg je een glasplaat en daaroverheen een anti-glare laag. Dus volgens mij is het dus geen echt 'kaal' mat scherm.

Anders had er toch wel 'mat' scherm bij gestaan i.p.v. anti-glare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:10:
Maar 'anti-glare' is toch niet gelijk aan mat?
Doch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mat is gewoon een ander woord voor anti-glare. Ik zie eigenlijk nooit meer dat de benaming "mat" word gebruikt door fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dan ben ik weer bij. :)

En wordt de Dell Vostro 3350 nog interessanter vanwege het matte scherm.
Maar er staat nu overigens ook een Asus 13,3" i3 U-serie in de pricewatch voor 650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:36:
Die X220 is mijn eerste keus. Die staat al sinds dat nieuwsbericht in mijn wenslijst maar helaas nog altijd zonder prijs. Ik zag op Engadget dat hij een vanafprijs had van 889 dollar. Als dat hier euro's worden koop ik een ticket naar de US, dan heb ik meteen mijn vakantie eruit. :)

Enig idee wanneer die X220 hier leverbaar wordt? Of sowieso uit de US halen?
Sowieso importeren of zelf halen. Met Thinkpads wordt je standaard 500 euro getilt in Nederland. 8)7

En die dollars worden geen euro's; niet met een wisselkoers van $1,45 voor een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben op het moment op zoek naar een betaalbare, betrouwbare en snelle Ultraportable, om voor school te werken. Hij hoeft niet heel dun te zijn (Het mag uiteraard dikker dan bijvoorbeeld een Ideapad U260 of Macbook Air), maar moet wel slank zijn. Het scherm mag varieren tussen 11,6 en +- 14". De bouwkwaliteit moet goed zijn, ik wil een betrouwbare laptop.

Mijn wensen qua hardware zijn de volgende;

Een zuinige, maar snelle processor (het liefst een Intel iX UM processor)
DDR3 geheugen, hoeveelheid maakt niet echt uit, als ik het maar zelf kan vervangen.
Een (snelle) HDD met meer dan 250GB, en het liefst 7200rpm, 5400 vind ik te traag.
GPU heb ik geen specifieke wensen voor, onboard is prima.
Het liefst een (mat) 720p scherm (of een hogere resolutie, maar volgens mij bestaat dat niet op deze resolutie).

Uiteraard heb ik zelf al wat gezocht. Mijn oog is gevallen op de Thinkpad Edge 11 (http://shop.lenovo.com/SE...97B824876B193FE3E9AE025D6). Lijkt me eigenlijk een prima laptop, hij is vrij snel, goed mee te nemen, en Lenovo is qua bouwkwaliteit goed te vertrouwen.

Ik heb er eigenlijk pas een nodig aan het begin van het volgende schooljaar (dus ongeveer in september). Als er beter alternatieven zijn die dus pas over een paar maanden uitkomen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomasthomas schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:35:
Ik heb er eigenlijk pas een nodig aan het begin van het volgende schooljaar (dus ongeveer in september).
Tegen die tijd zijn er weer nieuwere modellen. Imo kun je beter in augustus gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die edge ook niet nemen, de ix- UM reeks is een verschrikkelijke mislukking. Ze zijn duurder dan de standaard voltage processors, zijn ongeveer 1% zuiniger, en half zo snel.
Je kan het beste kijken naar iets met een volwaardige dualcore. Een u30jc of iets wat daar op lijkt: even snel als een normale 15ër, maar met een accuduur van 7 uur.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4009/34060.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:39:
Ik zou die edge ook niet nemen, de ix- UM reeks is een verschrikkelijke mislukking. Ze zijn duurder dan de standaard voltage processors, zijn ongeveer 1% zuiniger, en half zo snel.
Je kan het beste kijken naar iets met een volwaardige dualcore. Een u30jc of iets wat daar op lijkt: even snel als een normale 15ër, maar met een accuduur van 7 uur.
Ja klopt. Van de andere kant, probeer eens een 11" met volwaardige dual core te vinden, dat wordt lastig.

Het enige voordeel van de UM reeks is dus de formfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Philflow schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:09:
[...]

Ja klopt. Van de andere kant, probeer eens een 11" met volwaardige dual core te vinden, dat wordt lastig.

Het enige voordeel van de UM reeks is dus de formfactor.
Sowieso gaat mijn voorkeur naar Lenovo uit, aangezien ik weet dat Thinkpads gewoon niet kapot gaan. Dell vertrouw ik voor geen cent, ik heb een laptop van hun gehad die na een maand of 4 al problemen had, en de service was echt het absolutie dieptepunt van klantenservice. Naar mijn mening heeft de Edge ook een prima prijs, maar goed.

Om weer op het onderwerp terug te komen; zijn er goede/betere alternatieven, of zijn er nieuwe laptops aangekondigd die zo rond de zomer uit zullen komen? Prijs mag varieren, maar iets als een Macbook Air hoef ik niet, als de prijs hoog is moet de snelheid ook hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De thinkpad edge is geen zakelijke kwaliteit, maar "gewoon" consumentenspul als elk ander merk.

Daarvoor moet je naar de X of T series kijken, bijvoorbeeld: http://www.engadget.com/2...ovo-thinkpad-x220-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel jammer dat ook die X220 maar x768 heeft....

Hoe kun je daar nu ooit fatsoenlijk op werken? Alle sites, programma's, tekstverwerkers, etc; allemaal verticaal georiënteerd. Moet nu serieus alles geofferd worden op het altaar van breedbeeld video's? Krijgen we dan straks 1410x600 :? (2.35:1)

M'n primaire desktop monitor heeft een resolutie van 2560x1600. Daarvoor had ik 1600x1200. Een gebrek aan horizontale pixels ben ik nooit echt tegenaan gelopen, ook niet in de tijd dat ik een CRT gebruikte op 1400x1050. Verticaal echter wel. Een flinke reactie hier op GoT kan al snel een scherm vullen. Maar nooit in de breedte.

En om nu te zeggen dat 16:9 beter uitkomt qua formaat met het toetsenbord enzo... nee:

X61x 4:3 met ingekorte backspace, etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.handingchao.com/wp-content/uploads/2009/03/lenovo_x61s.jpg

X200 16:10 met fullsize toetsenbord; Let op de enorme rand onder en boven het scherm; pure verspilling van ruimte
Afbeeldingslocatie: http://laptoping.com/wp-content/032010/Lenovo-ThinkPad-X201.jpg

X220 16:9 met fullsize toetsenbord, overbodige randen en een nog groter dartbord zowel boven als onder het scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/57361.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel: een gigantische kleine pixelpitch, ofwel een veel te lage verticale resolutie, ofwel een baksteen.

Of een oude laptop kopen, strippen en vullen met courante hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben erg tevreden met 1440*900 op 13.3 (Macbook Air)
MBA staat niet in het overzicht (wel in het eerste lijstje).

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-04-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook geen laptop...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Die X220 vind ik ook een zéér interessant model, het enige waar ik nog een beetje moeite mee heb is inderdaad de schermresolutie. Daarbij zal het sowieso even wennen zijn om met een kleinere notebook te werken, momenteel gebruik ik een 15,4" T60p met 1680x1050. Na 4 jaar ben ik vooral op zoek naar een lichter en energiezuiniger exemplaar, thuis sluit ik toch alles aan op 24" scherm.

Hier nog een X220 review van MobileTech: YouTube: Lenovo ThinkPad X220 Review

Het 300cd/m² IPS scherm en Thinkpad toetsenbord zie ik in ieder geval als groot pluspunt, evenals de batterijduur. Ik ben nog wel benieuwd hoe lang hij het uit kan houden op de standaard 6-cell accu (5600mAh), misschien is een 9-cell (9000mAh) voor 100 euro erbij ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Maar komt die ook deze kant uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem koopt wel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay vanuit UK. Hij komt niet naar NL en duitsland.
Philflow schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:11:
Ben erg tevreden met 1440*900 op 13.3 (Macbook Air)

[...]

MBA staat niet in het overzicht (wel in het eerste lijstje).
Weet ik. En die komt er ook niet op totdat je er fatsoenlijk windows op kan draaien zonder flink in te boeten op accduur.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 02:08:

Maar er staat nu overigens ook een Asus 13,3" i3 U-serie in de pricewatch voor 650 euro.
Best mooie prijs voor 13 inch met discrete gpu. Is bij mij toegevoegd aan de lijst om in de gaten te houden. Als de standaard prijs 650 is, is ie vast wel een keer met een actie onder de 600 weg te halen, mooie opvolger dan voor mijn samsung Q210 die ik ook voor 5xx heb gehaald destijds.

Ik kwam via google nog de variant met i5 SB tegen: link voor 870.Die lijkt me dan weer erg aan de prijs, het enige verschil lijkt i5 2410 vs i3 2310 te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
Deze heeft ook een i5: pricewatch: Asus U31SD-RX079V Maar een stukje minder duur..

[ Voor 10% gewijzigd door Priy op 17-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik zag trouwens op de site van asus.com dat er ook een u30sd beschikbaar is met i5 2520 én optische drive!! (rest is hetzelfde als u31sd, lijkt mij). Alleen is dat ding dus nergens te vinden.. Weet iemand eigenlijk wat precies de verschillen zijn tussen de u30sd, u31sd en u36sd? Ik snap gewoon niet wat het verschil is tussen de 31 en 36...

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
de Asus U36 serie is een stuk dunner en lichter (en heeft geen mogelijkheid tot een optische schijf) dan de x31 serie. Door de kleinere behuizing, maakt hij echter wel meer lawaai/wordt hij heter. Ook heeft de standaard batterij iets minder capaciteit.

De U30 serie ken ik niet zo goed, maar aan de specs te zien, is deze nog iets zwaarder dan de x31-serie en is ie op 't dikste punt ook dikker.

[ Voor 26% gewijzigd door Priy op 17-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
U36 is er (nog) niet met sandy bridge.

U30 vs U31 enige verschil optische drive, allebei te krijgen met SB. 100E om bij U31 van i3 naar i5 te gaan is schappelijker, valt te overwegen

Dan heb je ook U33 en U35, asus maakt het er inderdaad niet makkelijker op. Voor zover ik kon zien ook die niet met SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
offtopic:
Wil je zeggen dat er een luchtje aan zit?
(Een butttop of zo iets. :+ )
De leukste die ik tot nu toe hoorde waren gothbook, gothtop en The book of Morticia voor de Alienware. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NxCPU op 18-04-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, in reactie over hitteproblemen over zijn "laptops" voerde Apple telkens aan dat ze niet bedoeld waren voor gebruik op schoot, maar dat het "notebooks" waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik heb mijn Vaio SB binnen. Direct de BIOS update gedraaid en vond de geluidproductie onder idle daarna gewoon zoals de rest van mijn laptops altijd waren.

Echter mag hij waarschijnlijk wel weer direct terug naar SOny, want die oh zo leuke switch tussen stamina en speed doet dus niks en ik zit dan vast aan de IGP. Toch iets waar ik niet die extra centen voor heb neergelegd.

Ga natuurlijk eerst het een en ander uitproberen, maar aangezien hij vanaf moment 1 al niet functioneerde vrees ik dat het allemaal weinig uit gaat halen :(

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:40:
Nee, in reactie over hitteproblemen over zijn "laptops" voerde Apple telkens aan dat ze niet bedoeld waren voor gebruik op schoot, maar dat het "notebooks" waren.
Over hitte gesproken, een famillielid van mij heeft een stel serieuze brandwonden omdat hij in slaap was gevallen met en macbook op zijn schoot :X

Gelukkig geleid plastic de hitte een stuk minder goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat er hier nog een paar mensen op zoek waren naar een goedkopere Sony Z. Er staat er 1 in de V&A. Goedkoop is ie niet maar je krijgt wel ongeveer de zwaarst mogelijke configuratie.

hieronder: ja eens, 1200 is helemaal geen gek bod imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 19-04-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:44:
Ik geloof dat er hier nog een paar mensen op zoek waren naar een goedkopere Sony Z. Er staat er 1 in de V&A. Goedkoop is ie niet maar je krijgt wel ongeveer de zwaarst mogelijke configuratie.
Tsja, het was een mooi ding. Maar nu inmiddels wel wat verouderd. Als de verkoper 1200 euro nog te weinig vind dan kan ie nog wel een half jaartje wachten. Oneindig vrees ik. En als er geen bon bij zit kan ie niet op de zaak dus is ie eigenlijk 2x zo duur. Videokaart is wat verouderd, accuduur is ook niet zo top. Ik zou liever die nieuwe Asus i5 hebben met GT540M van € 863,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:42:
De thinkpad edge is geen zakelijke kwaliteit, maar "gewoon" consumentenspul als elk ander merk.

Daarvoor moet je naar de X of T series kijken, bijvoorbeeld: http://www.engadget.com/2...ovo-thinkpad-x220-review/
Nou nee.

Ik heb de 13 inch thinkpad edge, en de bouwkwaliteit is zekers beter dan de competitie in de 500-800 euro range. Ga je wat hoger dan is de macbook white (900-1000 euro) de onbetwiste winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het eraan ligt waarmee je vergelijkt. Lijkt me dat een goede Asus net zo stevig is als een Lenovo consumenten model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een tijdje geleden las ik iets over een soort "sticker" voor op me glanzend scherm zodat het minder glanzend werd, maar ik kom er niet meer op hoe het heette. 8)7

edit:
ah:
http://www.viewguard.com/...1%22-16:9-Aspect-Ratio%29

[ Voor 36% gewijzigd door Vraaag op 19-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Heb nou de review van die Sony SB gelezen en het scherm is zowaar nóg slechter als mijn Asus :X No way dat die hier ooit komt als het scherm niet beter wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:44:
[...]

Tsja, het was een mooi ding. Maar nu inmiddels wel wat verouderd. Als de verkoper 1200 euro nog te weinig vind dan kan ie nog wel een half jaartje wachten. Oneindig vrees ik. En als er geen bon bij zit kan ie niet op de zaak dus is ie eigenlijk 2x zo duur. Videokaart is wat verouderd, accuduur is ook niet zo top. Ik zou liever die nieuwe Asus i5 hebben met GT540M van € 863,-.
2000e hoeft hij misschien niet te verwachten. Maar die Asus is dikker, zwaarder, geen 256gb quad RAID SSD, geen 1920x1080 scherm met anti reflectiecoating, geen i7, de helft van het intern geheugen, geen WAN en nog wat kleine dingetjes. Dus dat is echt geen vergelijking. Daarnaast gaat de accu van een Z12 aardig lang mee bij desktopwerk, zal niet veel korter dan de Asus zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik maar niet begrijp is het volgende: waarom stoppen ze in die Asus u36 sd en u31 SD een nvidia GT 520m erin? Volgens de volgende link http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-520M.43104.0.html is die nauwelijks sneller dan een integrated Intel HD 3000 die op z'n SB kan zitten. 8)7

Dat heeft dan toch helemaal geen zin of ben ik nu helemaal 8)7 8)7

Die Radeon 6630m die je kunt configureren op een Vaio SB is dan toch echt wel een stukkie sneller ....

Jammer dat de Lenovo X220 geen Discrete graph en een HDMI port heeft ....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kreeg een e-mail vandaag van Komplett met deze laptop; http://www.komplett.nl/Ko...tail.aspx?ItemNo=20024051

HP, 13,3", 2GB, Neo MV-40 proc voor €333. Een erg verleidelijke prijs moet ik zeggen, HP is op zich geen slecht merk (itt Acer bijvoorbeeld), en ziet er ook aardig uit.

Alleen de processor hé... goed voor een beetje Word en internetten, maar veel meer moet je niet vragen. Bovendien natuurlijk niet meer het nieuwste van het nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:01:
Wat ik maar niet begrijp is het volgende: waarom stoppen ze in die Asus u36 sd en u31 SD een nvidia GT 520m erin? Volgens de volgende link http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-520M.43104.0.html is die nauwelijks sneller dan een integrated Intel HD 3000 die op z'n SB kan zitten. 8)7

Dat heeft dan toch helemaal geen zin of ben ik nu helemaal 8)7 8)7

Die Radeon 6630m die je kunt configureren op een Vaio SB is dan toch echt wel een stukkie sneller ....

Jammer dat de Lenovo X220 geen Discrete graph en een HDMI port heeft ....
Denk dat als je eens een (oud) spelletje speelt die 520 toch fijner gaat zijn dan integrated SB, ondanks dat de benches niet erg uiteenlopen.

Nieuwe 13 inch timeline van acer (3830) zou wel met betere kaart beschikbaar moeten komen. Vraag is of en wanneer in NL beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:44:
[...]

ik heb de Vaio z sinds een weekje in huis, moet zeggen er is weinig snellers in zo;n kleine behuizing nu te krijgen. De accu gaat ongeveer 4.5 uur tot 5.5 uur mee als je m een beetje goed configureerd. Kon er 3 uur op gamen in een hoorcollege (crysis 2).

Scherm is enorm goed en wou dat me desktop scherm diezelfde kwaliteit had (doe webdesign).

De GT540 is nice maar ook wel weer rebadged wat nvidia al generaties doet. Maar over de prestaties van de Vaio z kan ik echt niet klagen, kan Crysis 2 goed spelen met opties aan en leuke resolutie, Borderlands, MW2 en Black ops. De accu gaat lang genoeg mee voor de prestaties die het leverd en heb daarnaast ook de 9 cell accu en kan dan 8 tot 9 uur genieten van de laptop zonder een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rin: Okee, ik zeg ook niet dat die laptop niet goed zou zijn. Maar dat de verkoper een te hoge prijs vraagt. Een bod van 1200 heeft hij afgeslagen, en jij had de jouwe nieuw met garantie voor 1100 euro... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:36:
@ Rin: Okee, ik zeg ook niet dat die laptop niet goed zou zijn. Maar dat de verkoper een te hoge prijs vraagt. Een bod van 1200 heeft hij afgeslagen, en jij had de jouwe nieuw met garantie voor 1100 euro... :)
hij is op de sony outlet store er nog te krijgen, maar ik bedoelde meer, ik snap wel waarom die flink aan de prijs is, vooral vanwege het scherm en toch wel de duurzaamheid van het apparaat, maar ik had bij notebook pirates ook geboden erop maar die hielden stug vast aan een prijs van 1790 ofzo, dat is dan wel weer fors te hoog denk ik, dat kostte die zelfs nog bij de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag voor het eerst de Vaio SB in het zilver/wit gezien. Zag er erg mooi uit. Geslaagd design. Doet denken aan de Apples maar Sony heeft toch een eigen stijl. Een stuk mooier dan ik had gedacht n.a.v. de foto's. Scherm was mat en zag er matig uit maar dat kon ook komen doordat de resolutie niet goed was ingesteld.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 20-04-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:06:
Vandaag voor het eerst de Vaio SB in het zilver/wit gezien. Zag er erg mooi uit. Geslaagd design. Doet denken aan de Apples maar Sony heeft toch een eigen stijl. Een stuk mooier dan ik had gedacht n.a.v. de foto's. Scherm was mat en zag er matig uit maar dat kon ook komen doordat de resolutie niet goed was ingesteld.
Kon je het niet checken of die resolutie wel de goede was? Is toch wel een erg belangrijk iets, stel dat het wel de goede resolutie was. Ik zou niet graag naar een scherm kijken wat erop lijkt of de verkeerde resolutie is ingesteld, dat ziet er namelijk echt niet uit. :)

Maar iig wel goed te horen dat het uiterlijk er mooi uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:36:
Er zit dan ook wel verschil tussen de machines he ;) Wel eerlijk vergelijken, een model met 2 ssd's of een enkele hdd ipv de dvd brander is uiteraard flink goedkoper dan een model met 4 ssd's en dvdbrander. Het 1080p scherm is ook een stap duurder dan het 900p of 768p scherm, hetzelfde voor het geheugen, de toetsenbordverlichting, 3gmodem, etc. Allemaal opties die het duurder maken. Die ik verkoop heeft uiteraard ook gewoon garantie. Het is niet voor iedereen weg gelegd om met een topmodel te werken, als je het te duur vind kan je altijd wat anders kopen. Zodra je iets vergelijkbaars (en dan ook echt vergelijkbaar, snelheid, schermkwaliteit, gewicht, afmetingen, etc) vind voor minder hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de helft van de nieuw waarde een zeer redelijk bod is (1350). Helaas zijn er maar weinig mensen die zulke bedragen voor een gebruikte laptop willen betalen. Dus 1200 zou weleens niet zo gek kunnen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:56:
[...]
Kon je het niet checken of die resolutie wel de goede was? Is toch wel een erg belangrijk iets, stel dat het wel de goede resolutie was. Ik zou niet graag naar een scherm kijken wat erop lijkt of de verkeerde resolutie is ingesteld, dat ziet er namelijk echt niet uit. :)

Maar iig wel goed te horen dat het uiterlijk er mooi uit ziet.
Had gekund maar hij stond achter glas. Ik had het kunnen vragen natuurlijk maar ik ben toch niet echt geinteresseerd. Als er een echt goede display in had gezeten wel, maar uit alle metingen begrijp ik al dat dat totaal niet het geval is. Verder is 1.75kg mij ook wat te zwaar voor onderweg.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 20-04-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selien
  • Laatst online: 29-08 14:29
Ik zit heel erg te twijfelen welke laptop ik zal gaan kopen...
Het liefst wil ik toch een 13 inch, max 14 inch. De SB ziet er wel goed uit, alleen dat matte scherm lijkt me niet echt van een goede kwaliteit. De Z ziet er echter geweldig mooi uit, heb ik het idee. :) Iemand die toevallig weet of daar nog een nieuwe versie van komt binnenkort? Ik weet dat de SB een soort vervanger is, maar die haalt de kwaliteit van de Z bij lange na niet, volgens mij. Om echter ca. €1500+ voor een model uit begin 2010 te betalen, vind ik een beetje zonde. Sta een beetje huiverig tegenover de 14 inch, E van Sony, hoor er toch wat wisselende verhalen over...

Iemand misschien een suggestie voor een kwalitatief goede 13-14 inch laptop? Heb de pricewatch al doorgespit, maar kon er niet echt andere "goede" laptops uithalen, buiten de Macbook Pro en de Sony.
Zoek er toch wel eentje met een i5/i7 processor, liefst Sandy Bridge.Er hoeft geen krachtpatser van een videokaart in te zitten, maar hij moet wel wat aankunnen als ik af en toe eens een game wil spelen (vandaar dat ik twijfel over de macbook pro). Verder licht en als het kan een batterijduur van minstens 3 uur. Is er überhaupt momenteel een notebook op de markt, die hieraan voldoet? Zoveel verstand heb ik er niet van, dusja. :P
Is er sprake van een nieuwe Z binnenkort of een ander model dat hoge verwachtingen heeft? Ik kan best tot de zomer wachten, als het moet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Selien op 20-04-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Samsung heeft een krachtige 13" die erg licht is. Scherm is ook erg goed.
pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL

De Sony Z wordt regelmatig gerefreshed, ik dacht 2x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Selien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:17:
Ik zit heel erg te twijfelen welke laptop ik zal gaan kopen...
Het liefst wil ik toch een 13 inch, max 14 inch. De SB ziet er wel goed uit, alleen dat matte scherm lijkt me niet echt van een goede kwaliteit. De Z ziet er echter geweldig mooi uit, heb ik het idee. :) Iemand die toevallig weet of daar nog een nieuwe versie van komt binnenkort? Ik weet dat de SB een soort vervanger is, maar die haalt de kwaliteit van de Z bij lange na niet, volgens mij. Om echter ca. €1500+ voor een model uit begin 2010 te betalen, vind ik een beetje zonde. Sta een beetje huiverig tegenover de 14 inch, E van Sony, hoor er toch wat wisselende verhalen over...

Iemand misschien een suggestie voor een kwalitatief goede 13-14 inch laptop? Heb de pricewatch al doorgespit, maar kon er niet echt andere "goede" laptops uithalen, buiten de Macbook Pro en de Sony.
Zoek er toch wel eentje met een i5/i7 processor, liefst Sandy Bridge.Er hoeft geen krachtpatser van een videokaart in te zitten, maar hij moet wel wat aankunnen als ik af en toe eens een game wil spelen (vandaar dat ik twijfel over de macbook pro). Verder licht en als het kan een batterijduur van minstens 3 uur. Is er überhaupt momenteel een notebook op de markt, die hieraan voldoet? Zoveel verstand heb ik er niet van, dusja. :P
Is er sprake van een nieuwe Z binnenkort of een ander model dat hoge verwachtingen heeft? Ik kan best tot de zomer wachten, als het moet. :)
De Z heeft een nieuwe revisie gekregen op de nederlandse sony site, was er een tijdje niet samen te stellen, nu weer wel, de verschillen zijn minimaal.

Binnenkort dan nog de Vaio SA, die op de SB lijkt maar dan meer high end en hoger kwaliteit scherm. Macbook pro gaat relatief lang mee met een accu totdat je gaat gamen, dan kakt bij de meestte laptops wel de accu duur in. De Z gaat 4 tot 5 uur mee, de SB tot 7 uur. De lenovo x220s heeft ook een goede accu maar niet zo sterk voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
heb sinds vandaag de Sony SB (zwarte uitvoering) en vind 't een zalig toestel. Ik kom van een 15 inch Dell Latitude E6510 en dit is voor mij qua afmetingen een enorme verademing. Ben blij dat ik voor 13 inch gegaan ben ipv 15. 14 inch was misschien net ideaal maar dit is zo'n leuk ding om in je handen vast te nemen en op je schoot te leggen.
Scherm valt me goed mee... ben daar nooit echt een mierenne.... ik geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:17:
Sta een beetje huiverig tegenover de 14 inch, E van Sony, hoor er toch wat wisselende verhalen over...
Terecht.

De SA is de opvolger van de Z, maar het gaat nog even duren voordat die uitkomt.
Pas halverwege dit jaar, meen ik.

Het is inderdaad triest gesteld met de thin & lights, ik geloof dat de alienware 14" de enige... niet zo thin en light is met sandy bridge en een leuk scherm.
En nu ik het toch over alienware heb, heb je al naar de M11x gekeken? In de markt van vandaag (...) is dat niet eens zo'n slechte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:33:
[...]

Terecht.

De SA is de opvolger van de Z, maar het gaat nog even duren voordat die uitkomt.

Het is inderdaad triest gesteld met de thin & lights, ik geloof dat de alienware 14" de enige... niet zo thin en light is met sandy bridge en een leuk scherm.
En nu ik het toch over alienware heb, heb je al naar de M11x gekeken? In de markt van vandaag (...) is dat niet eens zo'n slechte laptop.
Van een goed ebron in Japan heb ik begrepen dat er een opvolger van de Z die onder dezelfde serie zal vallen, DUs een lichte refresh van de huidige later dit jaar. De SA is gewoon echt de opvolger van de normale S serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selien
Philflow schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:23:
^ Samsung heeft een krachtige 13" die erg licht is. Scherm is ook erg goed.
pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL

De Sony Z wordt regelmatig gerefreshed, ik dacht 2x per jaar.
Ja, die had ik inderdaad ook al bekeken. Ziet er erg mooi uit, maar de videokaart is nogal zwak als ik het goed bekijk. Zelfde als de Macbook pro toch? Waarom zou ik dan voor deze gaan, als de pro ca. €1100 is? Lijken me vergelijkbare notebooks, just a question. :)
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:33:
[...]

Terecht.

Die 11,6 inch bedoel je? Hmm, ziet er op zich goed uit, maar de afmeting vind ik dan toch echt te klein. Die 14 inch kan ik niet in de pricewatch vinden trouwens. Over de SA had ik inderdaad al wat gehoord ja, klonk goed. Maar was de SB daar niet voor in de plaats gekomen dan? Is het zeker dat deze nog in Europa uit wordt gebracht? Halverwege dit jaar zal dan in de zomer zijn... Is op zich nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Selien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:44:
[...]
Ja, die had ik inderdaad ook al bekeken. Ziet er erg mooi uit, maar de videokaart is nogal zwak als ik het goed bekijk. Zelfde als de Macbook pro toch? Waarom zou ik dan voor deze gaan, als de pro ca. €1100 is? Lijken me vergelijkbare notebooks, just a question. :)
De Samsung is 700 gram lichter. Is dus eigenlijk een Macbook air alternatief.

De prijs stelling van Samsung begrijp ik niet helemaal. 1500 euro voor zo'n notebook lijkt me vrijwel onverkoopbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 20-04-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell staat niet in de pricewatch, althans, niet fatsoenlijk.
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn ...houd er rekening mee dat er nog 10% + €40/70 afgaat vanwege het kortingsbonnensysteem wat dell hanteert...

Maar de 14" moet je niet nemen als thin & light, hij is niet thin, en weegt aardig wat. Ik zie hem meer als marginaal kleiner alternatief voor de xps 15 met betere GPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selien
Sn0wblind schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:34:
[...]

Van een goed ebron in Japan heb ik begrepen dat er een opvolger van de Z die onder dezelfde serie zal vallen, DUs een lichte refresh van de huidige later dit jaar. De SA is gewoon echt de opvolger van de normale S serie.
Hmm, de huidige SB is dus de nieuwste versie in de EU en daarop volgend zal de SA nog komen? Dat is zeker? De SA klonk ook er goed, voor zover ik erover gelezen heb.
Als ik het goed begrijp is de SA vergelijkbaar met de Z, wat kwaliteit betreft. Is dus zeker het overwegen waard, als hij nog voor de nieuwe Z uitkomt en het liefst deze zomer nog. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selien
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:47:
Dell staat niet in de pricewatch, althans, niet fatsoenlijk.
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn ...houd er rekening mee dat er nog 10% + €40/70 afgaat vanwege het kortingsbonnensysteem wat dell hanteert...

Maar de 14" moet je niet nemen als thin & light, hij is niet thin, en weegt aardig wat. Ik zie hem meer als marginaal kleiner alternatief voor de xps 15 met betere GPU.
Bedankt voor de suggestie. :) Ik denk alleen niet dat hij zo geschikt zal zijn... Ziet er inderdaad nogal groot uit en dan vind ik ca. €1200,- toch wel een beetje too much. Daarbij vind ik het design echt vreselijk. Op zich is dat niet zo'n groot probleem, maar daar zie ik mezelf niet mee in de college zalen zitten, na de zomer. :P Design is niet een hoofdvoorwaarde, maar speelt toch wel een beetje mee. Zeker als de prijs toch nog zo hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de verwachting is dat de Macbook Air een Sandy Bridge upgrade krijgt in juni. Is eigenlijk de mooiste laptop objectief gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sn0wblind schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:49:
[...]

hij is op de sony outlet store er nog te krijgen, maar ik bedoelde meer, ik snap wel waarom die flink aan de prijs is, vooral vanwege het scherm en toch wel de duurzaamheid van het apparaat, maar ik had bij notebook pirates ook geboden erop maar die hielden stug vast aan een prijs van 1790 ofzo, dat is dan wel weer fors te hoog denk ik, dat kostte die zelfs nog bij de introductie.
Kan hem voor 1100 niet vinden op de Sony website...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Selien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:50:
[...]

Hmm, de huidige SB is dus de nieuwste versie in de EU en daarop volgend zal de SA nog komen? Dat is zeker? De SA klonk ook er goed, voor zover ik erover gelezen heb.
Als ik het goed begrijp is de SA vergelijkbaar met de Z, wat kwaliteit betreft. Is dus zeker het overwegen waard, als hij nog voor de nieuwe Z uitkomt en het liefst deze zomer nog. O-)
Als het goed is meot de SA echt komen nog, deze variant word in Japan gebouwd dus heeft vertraging opgelopen, de behuizing zou carbon fibre elementen moeten bevatten, en een hoger resolutie scherm. Maar zal me niet verbazen als ze die alsnog cancellen en het scherm als upgrade optie in de SB inbouwen.
JT schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:22:
[...]

Kan hem voor 1100 niet vinden op de Sony website...
ook niet bij de outlet store?

kan het nu niet checken omdat de site maintenance heeft. daar stond die voor 1199, met studenten korting werd het 1115.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vraag me af of de Z wel komt, ik denk niet dat het marketingtechnisch gezien slim is om 3 laptops in het high-end thin-en-light segement te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50
De nieuwe Z komt in de zomer uit. Een compleet redesign. Heeft waarschijnlijk het meeste weg van de Sony X serie. Zit standaard alleen integrated video in van Intel. Met een losse dock krijg je een tweede videokaart.

Geheugen en SSD is het zelfde als de Macbook air. Helemaal geintegreerd op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falconxp schreef op donderdag 21 april 2011 @ 07:52:
De nieuwe Z komt in de zomer uit. Een compleet redesign. Heeft waarschijnlijk het meeste weg van de Sony X serie. Zit standaard alleen integrated video in van Intel. Met een losse dock krijg je een tweede videokaart.

Geheugen en SSD is het zelfde als de Macbook air. Helemaal geintegreerd op het moederbord.
Klinkt goed. Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Notebook forum waar een Sony insider aanwezig is

De nieuwe Z behoud ook de huidige resoluties welke hoog zijn voor een 13,1 inch laptop.

1600x900
1920x1080 (Full HD)

De beeldscherm kwaliteit van de huidige Z en de nieuwe Z is vele malen beter dan de S serie. De S,SA en SB gebruiken standaard (Plus) schermen van Sony en de Z serie Premium welke aanzienlijk beter zijn.

Ben zelf helemaal over op de 1600x900 resolutie. De nieuwe Z zie ik als vervanger voor mijn TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falconxp schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:28:
Notebook forum waar een Sony insider aanwezig is
Notebookreview bedoel je? of welk forum anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 21-04-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sn0wblind schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:07:
[...]

ook niet bij de outlet store?

kan het nu niet checken omdat de site maintenance heeft. daar stond die voor 1199, met studenten korting werd het 1115.
Nee, daar zag ik hem niet. Was het overigens met HDD of SSD?
Philflow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 07:55:
[...]

Klinkt goed. Wat is je bron?
Mijn directe bron is een Sony insider ;) De info die ik heb is dat het een compleet nieuw concept wordt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Philflow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:54:
[...]

Notebookreview bedoel je? of welk forum anders?
Inderdaad notebookreview

http://forum.notebookrevi...ation-news-thread-79.html

Sony Insider is niet de bron, die info was heel algemeen dat Sony met een Hybride apparaat komt

http://www.sonyinsider.co...hrome-coming-this-summer/

[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 21-04-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Persoon die bij Sony werkt waarbij ik de SB heb besteld (30 maart), had een mailtje gestuurd waar hij bleef... nu plots is hij toegekomen en normaal heeft die persoon de laptop vanavond mee. Ga hem dan meteen halen als het zo is.

Wel ontzettend suf dat er eerst druk op de ketel moet gezet worden voor de laptop kan geleverd worden. Blijkbaar is er geen stock voor België, en komt deze dus speciaal af voor mij? Zou ik maar raar vinden, hoe dan ook... ik post dan vanavond foto's :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
JT schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:44:
[...]

Nee, daar zag ik hem niet. Was het overigens met HDD of SSD?
Ik zie he tnu ook, hij is er daar niet meer, jammer.

had zelf de 500gb variant genomen, omdat ik nog niet zoveel vertrouwen in SSD heb en liever wat meer ruimte heb. Kan er altijd nog een SSD inzetten als ik wil, een optische drive gebruik ik toch nooit onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
De SB in witte variant is gearriveerd. Vind hem in het echt mooier dan op de foto's, buitenkant is stijlvol mat wit... binnenkant leek een soort gebroken wit op de foto's, maar dit is gewoon sleek zilver.

Ik wou even de first boot een kans geven voor ik er m'n eigen Windows op gooi, Jezus... Over een uur is hij nu bezig aan de install van bloatware, drivers. Ronduit belachelijk, ik heb een Acer gezien die z'n first boot deed in 5 min.

Waar je je rechterhand legt, wordt het al vrij warm. (harde schijf zit daar denk ik)
Voorts is hij nu ook bijna de lucht in aan het gaan om de cpu te koelen, het geluid is écht niet te onderschatten, hier stoor je mogelijk nog de prof mee in de aula, maar hij was wel stil gedurende het eerste deel waar hij alleen de harde schijf wat hoefde te doen ratelen.

Vind mijn fototoestel niet, zal eerst wat verdere inspecties doen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Th1x4nG op 21-04-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
Update de bios even, dan gaat ie niet meer zo vaak hard draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Vooral met de ati videokaart gaat hij vaak draaien, hd3000 valt wel mee, maar soms veranderd hij in een kleine stofzuiger, maar ik moet de bios update er ook nog op doen.

Ik heb zelf een ssd dus ik heb geen last van warme handpalm, er zit wel een harde schijf in de harde schijf bay maar daar komt niet echt veel hitte vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Nutral, hoe heb je de HDD er uit gekregen om te vervangen met een SSD? Heb alle schroefjes en de accu er uit, maar de SATA kabel maakt het onmogelijk om de HDD er uit te tillen. Kan los gemaakt worden naast het wireless kaartje?

Edit: ah, ja dat kan dus.

[ Voor 5% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-04-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Een SSD is een kost die ik nog moet maken, wat is een verstandige keuze atm? Vertex 3? Kost me wel een klein fortuin :)

Had daarnet de laptop toegeklapt tijdens het installeren van hun meuk (McAfee, Adobe Reader), omdat ik hem even wilde verplaatsen naar mijn bureau omdat het zo eindeloos lang duurde. Ging hij blijkbaar in slaapstand (had gehoopt dat dit voorkomen ging worden)... Mijn account 'geblokkeerd'. Ach ja, ik hoef al die kansloze zooi er toch niet op. Heb nu m'n eigen Windows install lopen en de drivers van de Sony-site. Wel vreemd dat zelfs wireless niet out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

als je de drivers van de sony site pakt werkt de graphics switch knop, de fn knoppen op het toetsenbord en nog een paar andere dingen het niet. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe je die aan het werk krijgt

Ik heb uiteindelijk maar de bloatware installatie gepakt en de crapware verwijderd, jammer dat er een stomme recovery partitie bij zit en ik nu met een partitie van 60gb en eentje van 11gb zit.
Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.