Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:34
Ik heb 'm vandaag ook nog een keer bekeken in de mediamarkt (A'dam Arena). De sony gast was 'm daar nét aan het neerzetten :). Moet zeggen dat ie er int echt ook echt mooi uitziet zoals de plaatjes. Dat komt niet vaak voor. Zelfs deze witte (wat ik meestal lelijk/plasticachtig vind) versie was al vrij slick. kleur van de toetsen waren alleen beetje lelijk bij die witte (plasticachtig zilver).

Horizontale kijkhoek was ook verrassend goed vond ik, verticale idd helaas wat minder, zoals vele andere consumenten notebooks.

Je kan trouwens ook je sony account omzetten naar een studenten account, dan wordt de korting gelijk al berekend. (Hoefde alleen even een kopie van me studentenkaart te mailen). Mijn donkerpaarse configuratie kostte €901,18 :) Vond die i5 + 6630M die ~102 euro extra toch niet waard. i3 is toch snel genoeg, accuduur zal misschien enkele procenten beter zijn, en verschil met een dedicated videokaart is dan nog ietsje groter omdat de i3 Intel IGP HD3000 wat lager geclockt is. Wil er eigenlijk ook niet op kunnen gamen, maar wou eigenlijk toch die 6630M, want áls er dan per se een videokaart in moet, dan gelijk maar eentje waar je tenminste redelijk op kunt gamen voor een laptop dacht ik zo :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Priy op 02-04-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:07:
Hm, er staat nu een link naar de x120e op de Duitse versie van de Lenovo site, maar de link gaat alleen nog naar de algemene x serie pagina, waar de x120 niet meer te vinden is. Foutje, of een teken dat het ding toch naar West-Europa gaat komen?
In Duitsland is de X120E wel verkrijgbaar volgens dit artikel op Notebookcheck : Lenovo : ThinkPad X120e schafft es nicht nach Deutschland
Maar alleen " ..... für Großkunden verfügbar bleibt".
Dus hebben onze oosterburen een forum draadje aldaar geopend om samen te muteren naar Großkunde (link staat in het artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22

TTD

Bevatten alle Sony Vaio SB's nog B2 steppings of hebben ze dit immidels al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:35
TTD schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:38:
Bevatten alle Sony Vaio SB's nog B2 steppings of hebben ze dit immidels al aangepast?
Ik heb ook een vaio sb sedert anderhalve week. Helaas ook de B2 stepping en de ODD is aangesloten op port 4. Net als Nutral denk ik daarom over terugsturen/omruilen.

Testen van je Chipset met een scriptje van Heise is te vinden via een link in:

http://mobile.hardware.in...H67_chipsets_Update_1837/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
badjakker schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:31:
[...] .......... Ik heb ook een vaio sb sedert anderhalve week. ..........
Dit draadje op notebookreview forum vermeld slechte dingen over de bouwkwaliteit van de SB. Wat heb jij hiervan gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
NxCPU schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:23:
[...]
Dit draadje op notebookreview forum vermeld slechte dingen over de bouwkwaliteit van de SB. Wat heb jij hiervan gemerkt?
De foto's in het draadje stemmen overeen, de linker en rechtermuisknop sluiten niet strak aan om de fingerprintreader. Ook bij de ODD is de spleet aan de onderkant aanwezig, maar dat is iets wat ik wel meer gezien heb. Verder maakt de laptop op mij een solide indruk. Afgezien van het gebruik van de "slechte" poort van de chipset ben ik best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

Ik lees ook meer dingen over de warmte die de SB zou afgeven. Hoe zijn de ervaringen daarmee?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
badjakker schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:57:
[...]

De foto's in het draadje stemmen overeen, de linker en rechtermuisknop sluiten niet strak aan om de fingerprintreader. Ook bij de ODD is de spleet aan de onderkant aanwezig, maar dat is iets wat ik wel meer gezien heb. Verder maakt de laptop op mij een solide indruk. Afgezien van het gebruik van de "slechte" poort van de chipset ben ik best tevreden.
Denk je dat er extra stof in de notebook kan komen, of dat de warmte afvoerende luchtstroom in de notebook nadelig beinvloed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Nee valt wel mee, de warmte afvoer is er ook niet door beinvloed.

De warmte afvoer valt wel een beetje tegen, maar games enzo draaien goed, de cpu trottled niet als je hem bij gamen of cpu intensief werk.
Tis jammer dat het scharnier voor de outtake zit, daardoor word alles wel wat warmer dan als je het scherm dicht hebt.

Als je hem aansluit op een externe monitor en het scherm dichtklapt kun je de videokaart denk ik nog wel een beetje overklocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Hey thanks Nutral. Dan hou ik de Sony SB er toch nog even "bij", totdat de HP dm1z echt leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb met sony gebeld en ze zeiden dat de B2 chipsets die niet goed waren terug zijn gegaan naar intel en daar zijn gefixed en dat daarom nog B2 word aangegeven als je het controleerd. Heeft iemand hier bevestiging van dat dat werd gedaan ?
Ik weet niet of de moederborden gewoon werden weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badjakker
Nutral schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:12:
Ik heb met sony gebeld en ze zeiden dat de B2 chipsets die niet goed waren terug zijn gegaan naar intel en daar zijn gefixed en dat daarom nog B2 word aangegeven als je het controleerd. Heeft iemand hier bevestiging van dat dat werd gedaan ?
Ik weet niet of de moederborden gewoon werden weggegooid.
In dit draadje http://forum.notebookrevi...nd-me-chipset-rev-b2.html over Dell valt te lezen dat je niet kan vaststellen met behulp van software of je een B2 of B3 stepping hebt. Dit komt omdat het BIOS ivm compatibiliteitsissues "de echte B3 stepping" weergeeft als B2. Een Bios-update zou hier verandering in kunnen brenegen. Een van de lezers in het Dell-draadje heeft uiteindelijk kunnen vaststellen dat zijn machine inderdaad B3 was (laptop geopend en aan de hand van typenummer op de chipset vastgesteld) terwijl de software tests inderdaad B2 aangaven. Kortom het lijkt mee te vallen en waarschijnlijk hebben we toch de B3 stepping. Ik ga mijn laptop daarvoor niet openmaken en wacht wel op een Bios-update om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Heeft hier ook al iemand ervaring met de Dell Latitude E5420, E6420 series, of de Dell Vostro 3450?

Ik ben op zoek naar een laptop van 13-14", met Sandy Bridge, Mat scherm, het liefst met docking mogelijkheden, en als het even kan een discrete videokaart die ook nog wel het een en ander kan.

Nou verwacht ik dat ik niet al die dingen samen zal vinden, maar de Dell series komen wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Die Latitudes zijn hele degelijke apparaten. Mijn huisgenoot heeft er één en is er erg enthousiast over.

Ik denk dat je een afweging zult moeten maken tussen docking station en goede, discrete videokaart. Als de keuze op dat eerste valt, dan zit je bij de Latitudes wel goed.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

De sony s kan ook nog, is een docking station voor, heeft een semi matte scherm (vrij mat hoor), een discrete videokaart (6630M) en sandy bridge cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
kan er mij iemand in klare taal duidelijk maken wat nu de stand van zaken is omtrent de 'problemen' met de Sony S laptops? Als ik er nu één zou bestellen is die dan fout-vrij (processor, moederbord, chipset, fingerprint-recognizer design fout etc...)?
... want ik kan eigenlijk niet goed volgen (zoals op notebook review forum) wat er nu precies allemaal aan de hand is met de Sony S en zou die eigenlijk wel willen bestellen mits alles in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
In mijn ogen is er weinig mis mee, helemaal vergeleken met de doorsnee glossy consumenten notebook. Maar ik zou oa dit topic ff doorkijken: forum.notebookreview.com/sony/566764-sb-series-has-terrible-design-build-quality-issues.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Er is niks mee, chipset is ook gewoon een goede versie.

Enige probleem is dat de muisknoppen en vingerafdruk lezer niet perfect op elkaar zitten en dat de koeling niet altijd even goed is. Maar koelingsproblemen zijn niet zo heel raar voor zon kleine laptop.

Om het kort te zeggen, er is niks mee aan de hand, het zijn voornamelijk zeurpieten op het forum die de laptop niet hebben en het verhaal wat overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Nutral schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:14:
Om het kort te zeggen, er is niks mee aan de hand, het zijn voornamelijk zeurpieten op het forum die de laptop niet hebben en het verhaal wat overdrijven.
nou ja ik was eerst overtuigd dat ik de SB zou kopen zodra hij weer beschikbaar zou zijn in de Sony webshop (wilde CTO), maar ik lees op meerdere websites toch problemen met de bouwkwaliteit, het geluid dat de laptop maakt en dat de SB snel warm wordt.

Ik ben iig weer aan het twijfelen... Ik wordt er HELEMAAL gek van 8)7

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Op notebookcheck staat nu een review in het duits. Ze hebben het over de warmte die vooral na een paar uur load toch wel warm is en vooral het slechte scherm.

Accu test die ze hebben gedaan:
idle 8:40
web 5:11
dvd 4:18
load 0.59

Helderheid van het scherm is wel 250cd, jammer dat ze er niet een beter paneel in konden stoppen, had ik graag extra voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46
Damn, die herrie is niet mis :O
Zag zojuist dit filmpje.
YouTube: HP Pavilion dm1z notebook video review
Hoop echt dat die HP DM1 snel verkrijgbaar is voor +-360 eurie ofzo :P
Mooi om te zien hoe die makkelijk open kan aan de onderkant om bijv geheugen upgrade oid te doen.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de Sony Vaio SB op notebookcheck: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50655.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Hij is idd onder load vrij luid, ze hadden hem eventueel stiller kunnen maken door de odd weg te laten en daar een extra fan te plaatsen. Mijn vorige laptop was ook lawaaierig onder load dus ik heb er niet zo veel last van.
Dus als je niet tegen lawaai kan onder load dan moet je deze laptop niet kopen, behalve als je de interne videokaart niet gebruikt, gewoon de cpu + hd3000 blijft vrij stil, ook onder load, tegenover de macbook die geen andere keuze heeft is dat dan niet zoveel verschil.

Ik kan eventueel nog opnames maken met mijn microfoon om het verschil te laten zien, de fan is minder scherp dan in die video's hoort, is idd een beetje een stijgend vliegtuig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet hij even luidruchtig zijn onder zowel CPU als CPU+GPU load, de temperaturen zijn namelijk hetzelfde.

Niet dat ik me zorgen zou maken over het geluidniveau onder full load, tenzij het echt een irritant geluid is. Ik zou me meer storen aan het sporadisch aanslaan van fans in idle zoals met veel notebooks het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

alleen cpu staat de fan wel zachter dan cpu+gpu, bij cpu+gpu gaat hij echt op zn hardst.
Het klopt idd dat alleen cpu ook de fan harder gaat, maar ik moet denk ik ook nog die bios update moet doen om hem wat stiller te maken. Bij normaal gebruik en ook dingen als autocad of zelfs league of legends valt het geluid wel mee, omdat dan niet alle 4 de threads worden belast en ze worden niet zo zwaar of lang belast. Omdat de cpu zo snel is komt het niet zo snel tot een full load.

start snelheid is trouwens vij snel, omdat de laptop niet zo lang in de bios zit

[ Voor 8% gewijzigd door Nutral op 07-04-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

NoTimeRemains schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:06:
[...]

nou ja ik was eerst overtuigd dat ik de SB zou kopen zodra hij weer beschikbaar zou zijn in de Sony webshop (wilde CTO), maar ik lees op meerdere websites toch problemen met de bouwkwaliteit, het geluid dat de laptop maakt en dat de SB snel warm wordt.

Ik ben iig weer aan het twijfelen... Ik wordt er HELEMAAL gek van 8)7
Ik ook, vooral het geluid en de hitte .. aangezien ik er VOL op wilde gamen waarbij mijn UL30VT al aardig geluid maakt (met ulv cpu en geforce die niet bekend staan als warm en de i5 wel) wat ik wel wat minder zou willen .. maar die sony is zo te horen nog is 10x luider (ik schrik er van).. En dan die hitte.. ik ben bang dat als je 8uur+ vol load het apparaat gebruikt er bluescreens of vastlopers op de loer gaan liggen :'(

Dus ik sla 'm denk ik toch over en spaar wel verder voor eventueel de SA (die HOPELIJK wel een highres screen heeft). Of misschien wacht ik nog een CPU versie af.. want bijna alle sandybridge notebooks hebben hun issues, vooral kwa hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Sick Nick

Drop the top!

Een platte lichte laptop met hoge prestaties zowel qua cpu als gpu die onder volle load stil is kan natuurlijk niet, om het zo dun te krijgen kan er geen groot dik koelblok in. Om de boel dan toch werkbaar te houden zal de fan harder moeten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is 2 millimeter dunner dan de MBP, en die heeft geen last van uitzonderlijk luidruchtige fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:11:
Hij is 2 millimeter dunner dan de MBP, en die heeft geen last van uitzonderlijk luidruchtige fans.
De laatste versies schijnen er wel last van te hebben...
"Temperatur- & Lautstärkeentwicklung"
http://www.notebookjourna...ly-2011-mc724da-nkst-1305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die heeft dan ook geen videokaart om te koelen, en ook de nieuwe MPB's maken onder load best flink geluid. Die komen ook aan de 44.6 dB voor de 13" met dezelfde i5 erin.

http://www.notebookcheck....l-Core-glare.50368.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
heb de nieuwe Sony S reeks in Sony Center gezien gisteren en moet zeggen dat 't design me toch wel zeer aanspreekt. Die kleine details zoals omtrent afwerking fingerprintreader leken me toch erg muggengezift (ofwel was 't een model waarbij dat zogenaamde schoonheidsfoutje reeds weggewerkt werd).
Wat me erg tegenviel is dat 't exemplaar dat die verkoper in huis had niet wou opstarten :( waardoor ik geen indruk van kwaliteit van het scherm kreeg. Een redelijk afgang wel zo als verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een review hier:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50655.0.html
Kwaliteit De cijfers van het scherm zijn iets lager dan dat in de standaard dell, asus & co notebooks. Wat erop neerkomt dat sony het goedkoopste paneel erin heeft gestopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Als sony een beter scherm erin had gestopt en het scharnier boven de outtake had gezet was het een super 13inch laptop geweest. Nu is het ook wel een aardige laptop maar toch weer met nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:48:
Als sony een beter scherm erin had gestopt en het scharnier boven de outtake had gezet was het een super 13inch laptop geweest. Nu is het ook wel een aardige laptop maar toch weer met nadelen.
Ze willen natuurlijk ook nog de Z verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z, ja.

Ik vind het een geweldig apparaat hoor, maar de prijs is gewoon te hoor. Ik denk niet dat er meer dan 100 van verkocht zijn in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Damn zeg, dat is toch wel een misser dat die fanuitlaat zo bedekt wordt door het scherm.. dat had ik nog niet gezien toen ik er in de Mediamarkt mee aan het spelen was...

[ Voor 31% gewijzigd door WVL_KsZeN op 10-04-2011 20:14 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is daar "mis" aan? Apple doet het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Nou ja, dan moet de fan dus harder blazen, want de opening is kleiner..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de plaatjes nog eens bekeken, het is inderdaad een vrij brakke constructie :X

Mij de MBP zit over de hele lengte een opening met 2 fans, dat gaat prima.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/63243d2922.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/3701ad90bb.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Wanneer komt er is een nieuwe NBGG over thin laptops? zijn namelijk nu sandy bridge laptops uit. Ben benieuwd wat nu de beste keuze is.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:58:
De Z, ja.

Ik vind het een geweldig apparaat hoor, maar de prijs is gewoon te hoor. Ik denk niet dat er meer dan 100 van verkocht zijn in nederland.
Ik zie toch weleens in het wild hier. En ik heb er zelf destijds ook 1 gekocht. Ik verwacht dat ze bij zakenmensen ook relatief populair zijn. Daar wordt vaak niet gekeken op een paar honderd euro meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:29:
Ik heb de plaatjes nog eens bekeken, het is inderdaad een vrij brakke constructie :X

Mij de MBP zit over de hele lengte een opening met 2 fans, dat gaat prima.

edit:
[afbeelding]

[afbeelding]
macbook pro 13 inch heeft ook 1 fan over dezelfde breedte ongeveer, maar de macbook heeft dan weer niet een dedicated videokaart, waarschijnlijk ook hierdoor.

Vooral bij gamen is hij toch wat lawaaieriger door die blokkering van de fanuitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh, ik was in de war met de MBP 15", die heeft wel 2 fans.

Edit: Engelse BS review: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.51214.0.html

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vorige week mijn Macbook pro 13inch verkocht en wil hier een vervanger voor, maar dit is lastiger dan dat ik gehoop thad. Ik wil gewoon windows draaien. Dat kan opzich op de nieuwe Macbook pro 13inch uiteraard ook, maar die Intel integrated gfx chipsets zie ik niet zo zitten aangezien ik soms toch wel op low tot medium quality wil kunnen gamen (MW2 bijvoorbeeld).

Dan dacht ik eerst aan de Sony Vaio SB, maar deze valt af, nu ik ergens de hele laptop van binnen heb gezien is dit niet de duurzaamheid die ik eis van een laptop. Maar hoeveel beter is de Vaio Z? In Duitsland zie ik nog een aantal winkels die een variant voor 1400 verkopen met 500gb harddisk maar geen optische drive. Dat laatste vind ik niet zo heel erg. Maar hoe is de accu kwaliteit, heoveel cycles kan deze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik begin nu toch wel weer te twijfelen over die nieuwe Sony S.... pfff... moet misschien de HP Envy 14 eens checken, maar is ook wel een duur beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Misschien is deze laptop wat. dun, niet al te zwaar en er zit zowaar ook grafisch vermogen in.

pricewatch: Asus U36SD-RX013V

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 11 april 2011 @ 03:43:
Dan dacht ik eerst aan de Sony Vaio SB, maar deze valt af, nu ik ergens de hele laptop van binnen heb gezien is dit niet de duurzaamheid die ik eis van een laptop. Maar hoeveel beter is de Vaio Z? In Duitsland zie ik nog een aantal winkels die een variant voor 1400 verkopen met 500gb harddisk maar geen optische drive. Dat laatste vind ik niet zo heel erg. Maar hoe is de accu kwaliteit, heoveel cycles kan deze hebben?
De Z is hoge bouw kwaliteit en zeer hoge scherm kwaliteit. Lees de reviews er maar op na. De accu is een hoge kwaliteit lithium ion. Stel dat je hem toch na 2 jaar gebruik opgebruikt dan kun je altijd nog een vervangende accu kopen. Via ebay niet duur. Overigens heeft een duits model wel een qwertz toetsenbord. Wellicht kun je een vervangend toetsenbord kopen op Ebay.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 11-04-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
oosterhofjf schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:37:
Misschien is deze laptop wat. dun, niet al te zwaar en er zit zowaar ook grafisch vermogen in.

ziet er niet slecht uit... jammer genoeg heeft deze geen backlit toetsenbord en dat is voor mij echt een must-have (zou niet meer zonder kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Philflow schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:38:
[...]

De Z is hoge bouw kwaliteit en zeer hoge scherm kwaliteit. Lees de reviews er maar op na. De accu is een hoge kwaliteit lithium ion. Stel dat je hem toch na 2 jaar gebruik opgebruikt dan kun je altijd nog een vervangende accu kopen. Via ebay niet duur. Overigens heeft een duits model wel een qwertz toetsenbord. Wellicht kun je een vervangend toetsenbord kopen op Ebay.
Hmm dat keyboard is wel een beetje jammer, eens kijken of ik die Vaio z in die uitvoering nog in Nederland kan krijgen.

Die Asus die ook op deze pagina gepost is lijkt me wel interessant, qua uiterlijk niet zo geweldig maar wel mooie specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:37:

Ha, dat is er eentje die ik ook al in de gaten houd. :)

Op zich wel jammer dat 13" altijd duurder is dan 15". Zijn grotere broertje pricewatch: Asus K53SV-SX146V met nog iets betere videokaart is 227 euro goedkoper, oftewel, de 13" is 35,7% duurder. Ik begin nu eigenlijk bijna een beetje te denken 'wat maakt die 2 inch nou nog uit', maar het scheelt natuurlijk gewoon een heleboel, vooral in gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
maar wat is de constructie materialen van die asus? is de base ook gewoon van magnesium of is dat weer plain kunsstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:17:
[...]

Ha, dat is er eentje die ik ook al in de gaten houd. :)

Op zich wel jammer dat 13" altijd duurder is dan 15". Zijn grotere broertje pricewatch: Asus K53SV-SX146V met nog iets betere videokaart is 227 euro goedkoper, oftewel, de 13" is 35,7% duurder. Ik begin nu eigenlijk bijna een beetje te denken 'wat maakt die 2 inch nou nog uit', maar het scheelt natuurlijk gewoon een heleboel, vooral in gewicht.
Nie alleen dat hoor.

De K-serie is budget, de U-serie is echt wel beter qua bouwkaliteit. De U36 heeft bv magensium ipv kunstof wat al een groot verschil maakt. Daarbij zijn accu's ook duur De U36 heeft een dubbel zo grote accu. Daar zit ook heel wat geld in.

Het gewicht is het probleem niet. De prijs is hoger omdat de laptop gewoon allround beter is. Daarbij willen europeanen grote laptops en daardoor zal de U36 ook veel minder verkopen. Dat doet de prijs ook stijgen.

Als je één ding niet moet doen: Dan is het wel gaan kijken naar specs bij een laptop. Je moet het meenemen, maar vergeet ook bouwkwaliteit niet. Ook wil men vaak de andere specs zoals de accu vergeten. Een laptop is zoveel meer dan CPU+GPU+RAM....

Je moet kijken naar wat jij belangrijk vind. Heb je meer baat bij een lange accuduur en lichter gewicht, leg dan daar ook de nadruk op. Ik zocht een laptop die portable was, lange accuduur had en neit warm zou worden. Daarbij eiste ik kracht. Ik heb de U30Jc van Asus, precies daarom. Die is niet heel zwaar (ook niet licht) aardig compact, heeft een 7 uurs accu en is lekker koel op de schoot. Toch doet dat 13,3" monstertje niks onder voor een 15,6"-er, zeker niet met mijn SSD+HDD combo. De G 310M is alleen niet snel, maar meer dan genoeg voor een spelletje op zijn tijd. Ik game toch niet veel verder.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 11-04-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

Daarnaast heeft een 13" veelal dezelfde resolutie, dus qua werkruimte doet een kleiner model ook niet onder voor een 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou sowieso niet naar een 15" kijken als je nu naar 13" kijkt, op papier lijkt het weinig te schelen maar het is precies het verschil tussen wel en niet handig mee nemen. Een 13" past in (bijna) elke tas, weegt meestal niet veel en de accu is vaak veel beter dan 15" modellen. Wil je toch een groot scherm dan knoop je hem thuis gewoon aan een externe monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik vind 13inch echt DE maat voor onderweg, Hebeen lange tijd met een Vaio 15inch gewerkt 3 jaar geleden, en het werd gewoon erg vermoeiend om dat ding door het hele land mee te nemen. Ik had m altijd in een goede crumpler schoudertas zitten maar na een lange dag had ik echt wel een pijnlijke schouder. Dit heb ik simpelweg nooit gehad met een 13inch macbook pro, alleen vind OSX niks dus had er windows op. Dit werd met het geringe gewicht niet eens vervelend in de warme zomers van Tokyo.

Maar het probleem vind ik 'm nu vooral zitten in grafische opties. Bar weinig keus wil je een 13inch laptop hebben met beetje accu en GPU. Ik vind het echt niet erg om er wat meer voor neer te tellen maar die opties zijn er bijna gewoon niet. Enige duurzame nu op de markt is de Vaio Z en die is bijna nergens meer te krijgen op een duurder model na.

betreft een eedere discussie over de koeling van de macbooks, Al is het over de hele breedte, dit betekent dat de intake en de outtake naast elkaar zitten, de Vaio SB zuigt de lucht van onder de laptop door naar buiten achter. Is gewoon een tikkeltje anders. Dit geeft alleen problemen als je die intake echt bedekt wat dus net niet gebeurt als je 'm op een bureau hebt staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Sn0wblind op 11-04-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nu de hamvraag: waar zit de intake van de MBP? ;)

spoiler:
Hij zuigt lucht aan door het toetsenbord been

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
doet de macbook pro enigzins ook, maar dit is zo weinig, dit is niet ander sbij andere laptops volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ondanks de negatieve conclusies hier toch de Vaio SB besteld, zou tussen de 12e en de 17e geleverd moeten worden. Zonder de fingerprint reader dus dat zou waarschijnlijk die kier moeten voorkomen.
Geluid onder load maakt me geen ruk uit, maar ben benieuwd hoe hij is onder normaal gebruik.

Zodra ik hem heb laat ik het wel even weten.

Ik wou al heel lang de Asus U36Jc, maar dat ding laat gewoonweg te lang op zich wachten. Zonde, maar ik verwacht toch zeer tevreden te kunnen zijn met de Vaio SB ook.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee okee, bouwkwaliteit en accu moet ik natuurlijk ook meenemen in de vergelijking. Wel fijn natuurlijk, als je spullen er mooi uitzien en vooral stevig zijn.

En inderdaad, hij gaat hier ook aan een groot scherm (26" IIyama), als desktopvervanger.

Dat er weinig keus was viel mij ook al op, daarom zat ik stiekem toch te loeren bij 15". Maar ik wil gewoon 13".

Mijn budget is 900 euro. En ik wil een Sandy Bridge. Dus op dit moment helaas nog erg weinig keus...

De Vostro is nu wel te bestellen bij Dell zie ik: 3350 http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs
De i3 vanaf € 499 ex = € 594 incl. BTW. De i5 vanaf € 749 ex = € 891 euro incl. BTW.
Zou dat wat kunnen zijn? Ik heb een paar jaar geleden een keer een Dell laptop besteld maar die heb ik toen binnen een week weer op marktplaats gezet. Het scherm was zo slecht met ongelofelijk veel bleeding. Het leek wel of ze er een verschoten t-shirt in hadden gepropt, zo zag de achtergrond van Windows er ongeveer uit toen. Ben dus een beetje bang of het scherm wel goed zal zijn van bovenstaande Dell laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beter scherm (<14") dan gemiddeld wil, dan kan je nu ophouden met zoeken en een vaio Z of MB(P) kopen. Meer keuze is er simpelweg niet, of je moet aan het doe-het-zelven gaan met een 14"er en een aftermarket scherm.

edit: Nu ja, behalve nieuws: Lenovo voorziet ThinkPad X220-laptop van 12,5"-ips-display, maar die is van dezelfde prijsklasse als de Z.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die X220 is mijn eerste keus. Die staat al sinds dat nieuwsbericht in mijn wenslijst maar helaas nog altijd zonder prijs. Ik zag op Engadget dat hij een vanafprijs had van 889 dollar. Als dat hier euro's worden koop ik een ticket naar de US, dan heb ik meteen mijn vakantie eruit. :)

Enig idee wanneer die X220 hier leverbaar wordt? Of sowieso uit de US halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:08:
Als je een beter scherm (<14") dan gemiddeld wil, dan kan je nu ophouden met zoeken en een vaio Z of MB(P) kopen.
Of een MBA :) of de nieuwe Samsung 9 serie.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 11-04-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
het laatste MBA scherm heeft een verschikkelijke kijkhoek imo.

niet te vergelijken met de pro variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:51:
het laatste MBA scherm heeft een verschikkelijke kijkhoek imo.

niet te vergelijken met de pro variant.
Dan heb je pech gehad. Er worden diverse schermen gebruikt van diverse fabrikanten. De een wat beter dan de ander. Ik heb hier een 13" met een prima kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MBA heeft inderdaad een goed contrast en mooie helderheid, de gamut is echter niet wat je zou verwachten:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/2010lowendssdroundup_060210124932/33260.png

Je kunt het niet zien in dit plaatje, maar vrijwel welk scherm heeft tegenwoordig een gamut van 60,51%, dan is dit toch een beetje een zure eend die bijt. De kijkhoeken zijn volgens anandtech..
Both the 11 and 13-inch MBAs use TN panels, but they are better than your standard TN panel. Viewed above center the display washes out, viewed below center the display gets very dark.
..bovengemiddeld. http://www.anandtech.com/...-air-11-13inch-reviewed/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb twee 11" MBA naast elkaar gehad met duidelijke verschillende gamuts en contrast. Uit de systeem info bleek het ook om verschillende displays te gaan.

Jammer dat Anandtech er niet bij zegt over welke display het gaat, want dat is wel essentieel. Notebookcheck wil nog wel eens het type nummer vermelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 11-04-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:08:
Als je een beter scherm (<14") dan gemiddeld wil, dan kan je nu ophouden met zoeken en een vaio Z of MB(P) kopen.
Een Apple product komt er hier niet meer in. Ik heb het 2 maal serieus geprobeerd maar het is niet mijn ding. :)

Enig idee waarmee het scherm in de nieuwe Dell Vostro 3350 te vergelijken valt? Met Asus? Of een goedkopere Sony dan de Z, de SB ofzo? Of zullen die schermen altijd beter zijn dan die Dell?

Het is voor mij een beetje moeilijk in te schatten. Bij de laptops onder de 1000 euro zie ik overal 1366x768 (WXGA Wide) staan. Bij Dell op de site staat "13.3 inch High Definition LED Display (1366 x 768) with anti-glare".

Voor mij is een resolutie van 1366x768 genoeg. Maar een scherp en helder beeld vind ik wel heel belangrijk. Plus het feit dat de laptop stil moet zijn. Lange accuduur is mooi meegenomen maar niet een harde eis.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherp en helder zijn de meeste schermen wel, tenminste als je 200 cd/m helder genoeg vind. En dat is ook helder genoeg voor binnen gebruik.

Het probleem van de goedkope laptop schermen zoals (Sony SB, de gemiddelde Dell, Asus en Toshiba) is het contrast, zwart waarden, gamut en kijkhoek. Die zijn meestal matig tot slecht.

Die Dell waar je naar kijkt heeft zo'n gemiddeld scherm. De matte coating helpt trouwens niet voor het contrast.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 11-04-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik zit erover na te denken om bij de Sony outlet store een Vaio Z te kopen. Hoe zijn de refurbished laptops van sony? Gewoon volledige nieuwstaat of kan ik lichte beschadigingen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
Ik denk dat eventuele beschadigingen verschillen per laptop, maar ik denk wel dat ze echt zo goed als nieuw zijn. Misschien dat je met bellen wat meer informatie kan krijgen?

Dit is iig wel een mooie, en tenminste niet zo duur.

[ Voor 29% gewijzigd door Priy op 12-04-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
GENETX schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:08:
[...]

Nie alleen dat hoor.

De K-serie is budget, de U-serie is echt wel beter qua bouwkaliteit. De U36 heeft bv magensium ipv kunstof wat al een groot verschil maakt. Daarbij zijn accu's ook duur De U36 heeft een dubbel zo grote accu. Daar zit ook heel wat geld in.
Lees anders dat er een 6 cells accu in zit. Toch weer een achteruitgang tov de Duitse U36 (8 cells). Ook: geen USB 3.0 en een saaie grijze behuizing. Alleen de grafische kaart is wat meer up to date en er zit SB in, maar dat boeit me niet zo erg.

Desondanks zou het leuk zijn als SurfSpot eens met een Asus of Lenovo aanbieding kwam voor 1 van de nieuwe modellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De specs bij webshops kloppen niet altijd. Zo zou de U30Jc in NL ook 6 cells zijn, toch kreeg iedereen gewoon een 8 cells 85Wh accu. De U36Jc (SD staat niet op de site) is bij Asus.com ook enkel 8 cells. Volgens mij maakt de accu juis took de behuizing compleet en kan het ook niet echt anders.

Ik verwacht gewoon een 8 cells, want dat is het echte selling point van zo'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
De U36 is wat dunner dan de U30/U31/P31, dus ik denk dat daar niet diezelfde 8-cell batterij inpast zonder uit te steken. De oude U36 laptops hadden standaard een 4-cell batterij die niet uitstak. Staat een beetje onduidelijk op de Asus website, maar er wordt wel degelijk geschreven over een 4-cell:
Weighs 1.44Kg with 4 cell / 1.6Kg with 8cell battery for up to 10hrs of battery life
De nieuwe U36 heeft standaard mssn zelfs een 6-cell batterij (bron). (8-cell dus wrrs wel beschikbaar in sommige modellen, maar die zal dan uitsteken).

[ Voor 119% gewijzigd door Priy op 12-04-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik meld dit maar even:
Echt een grote + voor de service van HP.
Toetsenbord van me DV3 was defect, dinsdagmiddag contact opgenomen op het servicenummer, volgende dag werd ie opgehaald door UPS (UPS had ook speciale verpakking bij zich waarin de laptop helemaal niks kon, heel straks in het plastic tegen karton), de dag erna een mailtje dat ie was ontvangen, vervolgens hoor je even niets (dit zouden ze nog kunnen verbeteren), maar toen stond op dinsdagmiddag UPS alweer voor de deur met mijn laptop met een replaced keyboard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag trouwens bij Dell dat je voor 55 euro meerprijs een 8 cells accu kon selecteren i.p.v. een 4 cells voor de Vostro 3350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandy bridge doet het echt goed qua accudur:
http://www.notebookcheck....420-Notebook.51230.0.html

57 Wh, 2620M, Ofwel een surfsessie van 5 uur en 59 minuten. Een stuk zuiniger dan de u30jc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt meer over gepraat in het netbook topic maar ik vind ze hier zeker op hun plaats:
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed
pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S
Vooral de HP is erg scherp geprijsd. Volgens Anandtech is de HP ook beter.

________
En een 12" tablet/notebook met Core i5: Asus EP121
http://www.amazon.co.uk/g...0&creativeASIN=B004S9ZK6S

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net even op www.lenovo.com en een 14" Thinkpad Edge met Intel Core i3-390M kost daar slechts $ 499,-. Dat is omgerekend € 344,- euro, best een goede deal ook al is het geen nieuwe Sandy Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer leren mensen het nu eens?
Er komt ook nog BTW bij van 19%, plus nog wat extra kosten omdat de invoerrechten hier gewoon wat hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+ zo'n 50 a 100 euro verzendkosten.
+ de kosten voor een agent want Lenovo.com weigert te leveren aan NL.

tel uit je winst verlies.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het beste importeren uit UK, de pond staat vrij laag op het moment en het meeste wat in de VS te krijgen is krijg je ook in UK, al dan niet via ebay.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v7nUHJOtS7C1DwrWbxn96J5k/full.gif

offtopic:
Lang geleden dat ik een Y as zag die fatsoenlijk was getekend met van die breekstreepjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
vandaag refurbished Vaio Z13 binnengekregen, met als verassing de grote accu in plaats van de standaard 6cell, die 6cell maar ook meteen bestelt omdat ik soms iets meer portability wil. Maar de laptop is volgens mij gewoon nieuw, geen enkel gebruikers spoor te bekennen en ben dan nogal kritisch ook. Erg netjes zo;n mini laptop voor 1115 euro. draait games nogleuk ook (Borderlands, crysis2, mw2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ehhh hallo, dat weet ik ook allemaal wel. Maar dat heb je allemaal niet als je zelf in de VS bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:10:
vandaag refurbished Vaio Z13 binnengekregen, met als verassing de grote accu in plaats van de standaard 6cell, die 6cell maar ook meteen bestelt omdat ik soms iets meer portability wil. Maar de laptop is volgens mij gewoon nieuw, geen enkel gebruikers spoor te bekennen en ben dan nogal kritisch ook. Erg netjes zo;n mini laptop voor 1115 euro. draait games nogleuk ook (Borderlands, crysis2, mw2)
Nette deal. Volledige garantie ook nog. Op Ebay zou je hem denk ik met winst kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, het gaat niet helemaal goed daar op die Sony Outlet site. Als je de promotie van de week aanklikt, een 13" Vaio VPC-EB3 met 30% korting voor 499 €, dan staat er op de volgende pagina ineens dat ie 569 € kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Philflow schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:17:
[...]

Nette deal. Volledige garantie ook nog. Op Ebay zou je hem denk ik met winst kunnen verkopen.
het is denk ik DE deal als je een higher end kleine laptop voor nu zoekt, want al die sandy bridge modellen duren vrij lang nog helaas.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:24:
Hmmm, het gaat niet helemaal goed daar op die Sony Outlet site. Als je de promotie van de week aanklikt, een 13" Vaio VPC-EB3 met 30% korting voor 499 €, dan staat er op de volgende pagina ineens dat ie 569 € kost.
moet je ze denk ik even bellen, had dit ook ooit met gratis verzending waarbij de checkout toch verzendkostten worden gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hallo

Ik zit me nu reeds letterlijk 3 avonden suf te zoeken. In feite is het simpel: een elegante ultraportable (13") die stil is en een backlit keyboard heeft. Ik vind dit gewoon niet.

De Vaio SB is een stofzuiger, de Z serie kost veel te veel, de ASUS U36 heeft geen backlit keyboard, ...

Ik word er hopeloos van, bijna agressief

Ik verplaats hem even naar het juiste topic ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik denk dat het moeilijk word om een laptop te vinden die stil is onder load, 13inch is en ultraportable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
SideShow schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:58:
Hallo

Ik zit me nu reeds letterlijk 3 avonden suf te zoeken. In feite is het simpel: een elegante ultraportable (13") die stil is en een backlit keyboard heeft. Ik vind dit gewoon niet.

De Vaio SB is een stofzuiger, de Z serie kost veel te veel, de ASUS U36 heeft geen backlit keyboard, ...

[mbr]Ik verplaats hem even naar het juiste topic ;) [/]
Haha, ik zit al 4 maanden te wachten op zoiets, maar zelfs zonder de eisen van een backlit keyboard en dat ie stiller moet zijn dan een Sony SB. Dus die laatstgenoemde heb ik ook besteld ;). Oja, hij moest natuurlijk wel een mat scherm hebben, een lange accuduur hebben, niet te zwaar zijn (~1.9kg max), geen Toshiba Portege tobo hebben etc etc. :O

[ Voor 9% gewijzigd door Priy op 15-04-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

MacBook Pro?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je stil onder load of stil tijdens surfen? Zelfs de MBP maakt geluid onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Mja onder load mag hij wel blazen natuurlijk. Ik wil wel dat hij tijdens browsen, word, visual studio ... niet luid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens NBJ maakt de SB in energie spaar mode 26,5 dB. Volgens mij is dat niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Hallo

[mbr]Ik verplaats hem even naar het juiste topic ;) [/]
ik zit met net 't zelfde probleem... erger nog... ik ben al meer dan 2 weken bijna iedere avond forums aan 't afstruinen over welke modellen in aanmerking komen. Momenteel zet ik mijn geld in op de Sony SB, aangezien ik toch hier en daar lees dat fan-geluidsoverlast met een BIOS update grotendeels op te lossen is en de MacBook Pro 13 inch ook niet altijd stil is. Anderzijds zou voor m'n DJ activiteiten een Apple product ideaalheid zijn maar dat glanzend-scherm hoef ik echt niet (en 150 euro extra voor een mat scherm mja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Klinkt wel als een kandidaat voor de Samsung Series 9 notebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoud_h schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:35:
Klinkt wel als een kandidaat voor de Samsung Series 9 notebook...
Als jij er nou even voor zorgt dat de prijzen normaal worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het is geven of nemen. Een algemene wet in laptopland is als volgt:
"De perfecte laptop bestaat niet"

Je zult altijd wat water bij de wijn moeten doen. Dus zorg dat je je prioriteiten goed zet. Is de stilte zo belangrijk? Is het backlight toetsenbord zo belangrijk? Grote kans dat je ze niet beide kan krijgen, althans, voor een nette prijs.
Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.