Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Heb ook goede ervaringen met dat merk, kwalitatief echt zeer hoogstaand is mijn mening.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb mijn vaio S binnengekregen, ongelovelijk compact en klein is hij, zelfs met de sheetbatterij voelt hij klein en licht aan. De accu's zijn ongeveer 50% opgeladen en hij geeft aan dat er nog 6 uur en 40 minuten in zit :).
Toetsenbord is een beetje hetzelfde als die van een macbookpro, ik vind ze allebeil nog een tikje te kort qua aanslag.
Het scherm is ook vrij flexibel en licht, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo erg. Hij breekt niet zo snel en het voelt solide aan, vooral de onderkant voelt heel solide aan, het toetsenbord voelt heel solide aan, er zit wel een beetje flex in maar daar moet je hard voor drukken en bij normaal typen gebeurt dat niet.

Het touchpad werkt heel lekker, hij is vrij breed en dat is wel handig bij het navigeren, het beweegt heel vloeiend met je vinger dus dat is wel fijn.

De energiezuinigheid software zet automatisch de dvd drive en de harde schijf uit, dat zal wel een van de manieren zijn dat de accu het zo lang volhoud.

Ik zal later nog wel wat plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben benieuwd!
Vanmiddag Sony gebeld, de Vaio S wordt op zijn snelst weer vanaf eind maart beschikbaar. Hij zou dan ook wel weer configureerbaar moeten zijn. Hopelijk kan ik hem voor eind april dan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb even wat foto's gemaakt en geupload. De laptop is in mijn geval zelfs 1,68kg !, met sheet battery is dit 2,2kg. vergeleken met mijn 15 inch 2,9kg scheelt het nogal.
https://picasaweb.google....IWcr4ndUQ&feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

NoTimeRemains

I know

die sheetbattery is dat de extra grote accu op de site? of is dat een extra accesoire?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Dat is de extra grote batterij, zou je denk ik wel 14 uur mee moeten halen, maar dat duurt veel te lang voor mij om ook echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 12:33

NoTimeRemains

I know

Nutral schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:14:
Dat is de extra grote batterij, zou je denk ik wel 14 uur mee moeten halen, maar dat duurt veel te lang voor mij om ook echt te testen.
Hahaha dat snap ik wel wie heeft er nou tijd (en zin) om dat te testen. Maar dat is jammer ik dacht dat de extra grote battery een vervanging was van de gewone en daarnaast de sheet. Wss mijn fout :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Zo had ik het eigenlijk ook eerder opgevat. Voorts is het erg stom dat je de sheet sowieso in het zwart moet nemen. Maar ik ga me beperken tot de 6-cell, 6 uurtjes juice voor zo'n laag gewicht valt ook te pruimen. Hoop dat ik hem snel in huis heb, dan post ik fotootjes van die van mij. Zal hier ook wel een mooie schok worden, komende van een brakke 15" Acer :).

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben er trouwens een beetje achter gekomen hoe deze laptop zo energie zuinig is:

Cpu terug klockken/ voltage ook
Interne gpu gebruiken
Dvd drive uitzetten
HD inactief
Scherm lage helderheid
Scherm refreshrate naar 40! Hz, nog prima te doen met films oid die toch 30fps zijn.
Wifi uit, bluetooth uit

Die refreshrate naar 40hz en de dvd drive helemaal uitzetten is iets wat andere fabrikanten niet doen, is dat de reden dat de lenovo ook zo lang op een accu mee gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:11:
Cpu terug klockken/ voltage ook
Is standaard, hiet heeft sony GEEN invloed op
Interne gpu gebruiken
Idem
Dvd drive uitzetten
Idem, ik heb niet eens een DVD drive meer, maar een 320GB hdd die bijna nooit draait voor wat massaopslag in combinatie met mijn SSD
HD inactief
ook standaard, maar meestal blijft hij gewoon doorspinnen vanwege kleine schijfbewerkingen, ofwel: neem een SSD
Scherm lage helderheid
klopt, maar dat stelt elke tweaker natuurlijk zelf in ;)
Scherm refreshrate naar 40! Hz, nog prima te doen met films oid die toch 30fps zijn.
Maakt echt geen bal uit
Wifi uit, bluetooth uit
Bluetooth staat bijna altijd standaard uit, wifi wil je niet uit.

Je moet af van het idee dat het verbruik volledig bepaald word door de cpu en scherm, dat is namelijk niet zo. Lees de blogserie van mux eens:
Over kunst, cultuur en techniek

Hij begon bij 20w, vervolgens:
zuinigige voeding.
soldeerbout in het moederbord om alle nutteloze dingen eraf te slopen
undervolten

Een cpu gebruikt, al jaren, nauwelijks wat als hij niets doet, maar als je die ene DIMM eruit haalt, of je soldeert de chip van de nimmer gebruikte paraelle poort eraf heb je zo een halve watt winst. Met name apple is hier zo goed in.

Of met andere woorden: apple is een van de weinige fabrikanten die dit proces van optimaliseren zo ver volgt. En meteen de reden waarom een model als HP 2x zoveel verbruikt als een U30JC met identieke hardware.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Waarom zou hij naar 40hz gaan als het niet uit zou maken ?
Natuurlijk Maakt de voeding en moederbord aardig wat uit van het energieverbruik van een laptop, sowieso is een efficientere voeding al heel mooi meegenomen omdat dat een rendement op de hele laptop is.

SSD's zijn ook niet zo energiezuinig hoor, in tegenstelling tot een harde schijf gebruikt een ssd constant energie, daar was ook een artikel over bij anandtech volgens mij.

Apple haalt ook heel veel verminderd gebruik uit het os, die geoptimaliseerd is om minder energie te verbruiken, macbooks zijn niet zo zuinig in windows als ze zijn in OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:19:
Of met andere woorden: apple is een van de weinige fabrikanten die dit proces van optimaliseren zo ver volgt. En meteen de reden waarom een model als HP 2x zoveel verbruikt als een U30JC met identieke hardware.
Apple of Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple over het algemeen, en asus bij dat enkele model.
Nutral schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:41:
Waarom zou hij naar 40hz gaan als het niet uit zou maken ?
Omdat dat gaaf klinkt ;)

Nee echt, de aansturing van het scherm kost nauwelijks een halve watt, wat wil je daar nog verder aan besparen? Het is de backlight die de stroom opslurpt. Op laagste helderheid al 1,5w op deze PC.
Natuurlijk Maakt de voeding en moederbord aardig wat uit van het energieverbruik van een laptop, sowieso is een efficientere voeding al heel mooi meegenomen omdat dat een rendement op de hele laptop is.
de inefficientie zit hem in het omvormen van 230v naar 12v, wat komt er uit je accu? Inderdaad, ongeveer 12 volt.
SSD's zijn ook niet zo energiezuinig hoor, in tegenstelling tot een harde schijf gebruikt een ssd constant energie, daar was ook een artikel over bij anandtech volgens mij.
Ja en nee, ik heb het zelf nogmaals getest, en als ik mijn hdd laat opspinnen stijgt het verbruik per direct met iets meer dan een halve watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Naja, ik zal zelf niet kunnen testen of hij ook echt de 15 uur en 37 min haalt zoals windows zegt, want dat duurt mij veel te lang, ik denk wel dat je ongeveer 10 a 12 uur kunt halen met normaal gebruik.

https://picasaweb.google....p7hLJWZzU?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Investig8or

What goes up, could come down

Nutral schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:25:
Naja, ik zal zelf niet kunnen testen of hij ook echt de 15 uur en 37 min haalt zoals windows zegt, want dat duurt mij veel te lang, ik denk wel dat je ongeveer 10 a 12 uur kunt halen met normaal gebruik.

https://picasaweb.google....p7hLJWZzU?feat=directlink
12 uur is ook nog steeds indrukwekkend. Vooral omdat de laptop zelfs met die extra accu niet extreem dik of groot is. Ik ga, als ik em koop, eerst gewoon met de standaard accu bezig, 6-7 uur vind ik voorlopig prima.

Bedankt voor de foto's _/-\o_ , geeft een goede indruk van de laptop. Jij hebt dus voor de zwarte gekozen, was dat de enige optie buiten het standaard wit of waren er nog meer kleuren mogelijk? Ik hoop dat de SA modellen ook vlot komen...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment op zoek naar een 13 inch laptop voor zakelijk gebruik. De bedoeling is dat ik dat ding dagelijks gebruik, maar omwille van de mobiliteit en het gewicht wil ik een 13 inch. Mijn compagnons hebben allemaal Macbooks, maar ik ben niet zo kapot van die dingen (naast dat ik ze te duur vind). Zelf zit ik te denken aan een Dell Vostro 3350. Vannochtend zag ik wel de 3450 op de website van Dell verschijnen. Heeft er iemand enig idee of Dell de 3350 überhaupt in Nederland gaat lanceren en wanneer dat zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vostro 13, dat was toch de enige thin & light met minder dan 3 uur accuduur? Niet nemen. Dell slaat nogal enorm de plank mis als het gaat om thin & lights.
De laatste waardige 13" van dell was de xps m1330 met de veelgeplaagde nvidia problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad al het een ander gelezen over een slechte accuduur. Wat zou een goed alternatief zijn? Ik zoek iets met een i5 (sandybridge), windows 7 pro, 4 gb intern. Harde schijf en videokaart maakt me niet veel uit, zolang ik er maar filmpjes en powerpoint presentaties gladjes op kan draaiden. Prijs mag tussen de 700 en 900 excl. BTW zijn. Ik zat zelf ook te denken aan een VAIO, maar aangezien ik toch snel dat ding wil hebben is Sony nu geen optie als ik de levertijden mag geloven.

Breek me de bek over de XPS maar niet open. De m1710 was ook zo'n rampenproject, en mijn Inspiron van daarvoor leed ook al aan fabricage defecten. De enige waardige Dell die ik ooit heb gehad (en nog heb) is een laptop uit de zomer van 2004.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:46:
De vostro 13, dat was toch de enige thin & light met minder dan 3 uur accuduur? Niet nemen. Dell slaat nogal enorm de plank mis als het gaat om thin & lights.
De laatste waardige 13" van dell was de xps m1330 met de veelgeplaagde nvidia problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hands on with the Samsung 9 series. Tenminste een echte thin & light ;)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375302,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Investig8or schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:40:
[...]

12 uur is ook nog steeds indrukwekkend. Vooral omdat de laptop zelfs met die extra accu niet extreem dik of groot is. Ik ga, als ik em koop, eerst gewoon met de standaard accu bezig, 6-7 uur vind ik voorlopig prima.

Bedankt voor de foto's _/-\o_ , geeft een goede indruk van de laptop. Jij hebt dus voor de zwarte gekozen, was dat de enige optie buiten het standaard wit of waren er nog meer kleuren mogelijk? Ik hoop dat de SA modellen ook vlot komen...
Je kon ook nog wit, zilver blauw en roze. Maar de zwarte lijkt me het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel mooi ding, alleen waarom heb ik de vrees dat die ruim boven de 1000 E zal zitten? :P Samsung heeft hem nog niet op de site staan, maar ik ga deze zeker in de gaten houden. Ik ben erg benieuwd naar de prijs.
Philflow schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:41:
. Ik ben erg benieuwd naar de prijs.
[...]
Prijzen voor de 13" zijn er al
pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL
De 11.6" wordt op 1199 verwacht http://tweakers.mobi/nieuws/73371

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:46:
En ik vind nog het nog steeds een topding, de v13 :) Ik heb nooit meer dan 3 uur nodig, en dan heb je wel echt een hele mooie dunne redelijk stevige laptop met mat scherm..

Maar volgens mij bedoelde hij die niet :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch. Da's ruim over het beschikbare budget van mijn holding, en 1,5k voor een laptop is mij sowieso over the top. Ik denk dat ik maar even geduld ga hebben en wacht totdat deze (weer) leverbaar is:

http://www.sony.nl/product/vn-s-series/vpcsb1x9e-b

Dit is precies wat ik zoek en ook de accuduur is niet verkeerd. Voor mij wordt dat sowieso al de lichtste laptop die ik ooit heb gehad. Dat huidige bakbeest van mij is meer dan 3kg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Je kunt ook kijken naar de nieuwe TimelineX 3830 van Acer. Ik heb zn voorganger (3820TG) nu een tijdje en deze bevalt echt uitstekend. Voelt heel solide aan en ziet er w.m.b. strak uit.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Augustus 1980: Je wilt een dus een 13" Sandy Bridge i5 van tussen de 700 en 900 euro excl. BTW, en je hebt hem meteen nodig. Nou, dat is dan makkelijk, dan is er 0 keus.

De Sony SB is 999 euro incl. BTW maar is nog niet leverbaar.
De nieuwe Dell 3350 ook niet.
Die Samsung van 1199 euro zou ik niet doen. Want dan beter die Sony toch? Komt als het goed is eind van deze maand, dat is nog maar een weekje...

Maar misschien toch beter (even?) wachten op de X220! Volgens Engadget test de beste laptop ooit en prijs tussen de 889 en 1299 dollar. Als dat hier euro's gaan worden koop ik zelf voor het prijsverschil van 400 euro wel een ticket naar Los Angeles ofzo, dan haal ik hem zelf wel op en heb ik meteen mijn vakantie erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:58:
Ik heb even wat foto's gemaakt en geupload. De laptop is in mijn geval zelfs 1,68kg !, met sheet battery is dit 2,2kg. vergeleken met mijn 15 inch 2,9kg scheelt het nogal.
https://picasaweb.google....IWcr4ndUQ&feat=directlink
Best netjes dat gewicht van 1,68 kg. Ook van mij een bedankje voor de foto's. :) Enige wat ik nog jammer vind is dat er geen mogelijkheid is voor hogere resolutie te krijgen is. Hoewel de prijs ook al best stevig is.

Philflow schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:17:
En ook hier hetzelfde jammer dat er geen mogelijkheid is voor hogere resolutie schermen. En ook hier de hoge prijs.

Even voor de duidelijkheid:
ik bedoel niet dat ik de apparaten "overpiced" vind, maar dat ik dergelijke bedragen niet wil uitgeven voor een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Investig8or

What goes up, could come down

Regeneration schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:09:
[...]

Best netjes dat gewicht van 1,68 kg. Ook van mij een bedankje voor de foto's. :) Enige wat ik nog jammer vind is dat er geen mogelijkheid is voor hogere resolutie te krijgen is. Hoewel de prijs ook al best stevig is.
Van de Sony komen wel hogere resolutie modellen in de SA variant. Geen idee wanneer en de extra kosten ben ik zelf ook benieuwd naar. Volgens mij gaat t dan om een 1600x900 scherm. Ik denk alleen dat alles wel erg klein wordt en dan zal de DPI verhoogd moeten worden. Bij de standaard resolutie vond ik het juist ietsje te groot maar daar kan de DPI iets verlaagd worden. Ik laat het zelf afhangen wanneer de SA er komt (ik heb niet heel veel haast) en wat de extra kosten zijn, maar met de SB denk ik dat ik ook wel uit de voeten kan.

Dat gewicht is echt geweldig, mijn huidige HP 15.4" is 2,8 kg en als je die naast een 13,3" zet is het een bakbeest...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik had een 15 inch met 1680x1050 maar ik vind de resolutie op de SB toch goed te doen hoor, als ik zou kunnen kiezen zou ik liever een ips scherm hebben dan een hoger resolutie scherm.
Gewicht clockt nu in op 1,66kg nadat ik er een SSD in heb geplaatst, binnenkort gaat de dvd drive er ook aan en komt daar een harde schijf in.
Fijne is dat je met deze laptop 2 schroefjes aan de onderkant weg kunt schroeven en je komt bij de batterij, geheugen en harde schijf.
2 andere schroefjes los en je kunt de dvd drive er zo uitschuiven, dus die zou je met behoud van garantie denk ik wel kunnen vervangen :).

Trouwens, bij de mediamarkt hier in alphen aan den rijn hadden ze de witte Sony SB staan, voor iedereen die geinteresseerd is :).

[ Voor 9% gewijzigd door Nutral op 24-03-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

@Nutral, waar kon je jou laptop bestellen? Als ik bij Sony kijk zie ik dat ik als kleinste notebook alleen de 14" notebook mag samenstellen.

/Edit; Gevonden via ander topic.... https://www.sonystyle.nl/...e=promotion_cto2010_nl_nl lijkt het te zijn, al krijg ik witte schermen.. :)

/Edit 2: Net Sony gebeld, de Z Serie is niet meer te configureren.. De S serie is de opvolger, maar is nog even niet leverbaar door de problemen in Japan..

[ Voor 65% gewijzigd door Roel op 25-03-2011 10:37 ]

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Klopt, ik heb hem op 2 maart besteld en die werd wel uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 9 series review:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50378.0.html

Scherm: heel goed
accuduur: 5 en een half uur (46Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

Vandaag er op uit geweest om wat thin & light modellen IRL te bekijken en wat mij meteen opviel was dat practische alle notebooks verbleken in vergelijking met de schermen van de Macbook Pro's... Ik kon geen enkel model vinden waarvan het scherm niet erg 'flets' aanvoelt i.v.m. de Apple's...

Eigenlijk wil ik geen Apple, maar voorlopig schaf ik toch ook niet een nieuwe notebook aan voordat ik eentje vind met een scherm dat in de buurt komt van de Macbooks... Iemand goede (objectieve) ervaringen?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al bekend... De samsung hierboven en de vaio Z zijn uberhaubt de enige notebooks met een scherm wat boven de middelmaat uitstijgt, in contrast daarmee stopt apple al jaren uitzonderlijke schermen in hun mac's.

Als je een 15" wilt heb je nog wat keuze (uit een stuk of 3 modellen...) Maar in het thin & light segment is het echt niet te harden. Daar ben je zonder uitzondering tot premium spul aan de gang als je een fatsoenlijk scherm wilt, terwijl zo'n scherm een meerprijs heeft van.. een paar tientjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
ik wou even melden dat ik de 3820TG heb gekocht. mijn specs:

- 13.3 inch (met extreem smalle rand waardoor hij n stuk klijner is dan bijvoorbeeld n macbookpro)
- i5 480 (2.66 / 2.9 Ghz)
- 4GB ddr3 (PC3-10600)
- 750GB HDD deze schrijft met 71 mb/sec en leest met 85 (HD tune)-
- Ati HD5650 1GB, heb ik standaart overgeclocked zonder voltage verhogingen (core: 700mhz en ram: 950mhz)
- gewicht: 1.8 kg

Overigens zit er ook nog zo'n intel HD grafic in voor powersaving. hiervoor is zelf een aparte knop en in de powersavingmode kan ik 7 uur film kijken of 6 uur internetten/textedeting. Left4Dead 2 speelt ie alles maxed out nog steeds 60 FPS en dan houd ie het zo'n 2 uur uit.

AANKOPEN: Waarom weet ik niet maar hij is niet te koop in nederland. Ik heb er 720,- voor betaald inc verzendkosten vanuit duitsland. En heb er voor 15 euro (ebay) een nederlands toetsenbord ingezet en taalinstellingen veranderd naar engels.

AANRADER :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven: hmmm tja, het blijft een Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat is een non-argument. Acer heeft de laatste twee / drie jaar bewezen dat ze prima notebooks kunnen bouwen. Dat begon met de Acer Aspire 5920G en sindsdien heeft Acer grote stappen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

owman666 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:46:
ik wou even melden dat ik de 3820TG heb gekocht. mijn specs:

- 13.3 inch (met extreem smalle rand waardoor hij n stuk klijner is dan bijvoorbeeld n macbookpro)
- i5 480 (2.66 / 2.9 Ghz)
- 4GB ddr3 (PC3-10600)
- 750GB HDD deze schrijft met 71 mb/sec en leest met 85 (HD tune)-
- Ati HD5650 1GB, heb ik standaart overgeclocked zonder voltage verhogingen (core: 700mhz en ram: 950mhz)
- gewicht: 1.8 kg

Overigens zit er ook nog zo'n intel HD grafic in voor powersaving. hiervoor is zelf een aparte knop en in de powersavingmode kan ik 7 uur film kijken of 6 uur internetten/textedeting. Left4Dead 2 speelt ie alles maxed out nog steeds 60 FPS en dan houd ie het zo'n 2 uur uit.

AANKOPEN: Waarom weet ik niet maar hij is niet te koop in nederland. Ik heb er 720,- voor betaald inc verzendkosten vanuit duitsland. En heb er voor 15 euro (ebay) een nederlands toetsenbord ingezet en taalinstellingen veranderd naar engels.

AANRADER :)
Wat voor accu heb je dan? Ik lees in de review dat je met een 6600mah accu veel minder haalt dan wat jij nu omschrijft.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
6000mah, maar alle settings op power saving dus dan gaat de cpu naar 1000mhz, screenbrightness laagste, intel paupervideokaart, etc.

En bij mij geeft windows zelfs aan dat hij dan 10 uur meegaat als je dan aan het internetten bent maar dat komt uitijndelijk op zo'n 6 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
DaMarcus schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:59:
Dat is een non-argument. Acer heeft de laatste twee / drie jaar bewezen dat ze prima notebooks kunnen bouwen. Dat begon met de Acer Aspire 5920G en sindsdien heeft Acer grote stappen gemaakt.
Zou kunnen (heb mijn twijfels), maar naar ik heb begrepen, zowel via internet als van kennissen (ik heb het zelf niet ervaren) blijft de klantenservice onveranderd slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
midete schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:29:
[...]

Zou kunnen (heb mijn twijfels), maar naar ik heb begrepen, zowel via internet als van kennissen (ik heb het zelf niet ervaren) blijft de klantenservice onveranderd slecht.
Oneens. Ik had een 60GB SSD (ocz vertex) in de laptop gedaan en deze gaf problemen. 2 mails gestuurd waarvan 1 naar OCZ die aangaven dat het probleem bij acer lag en 1 naar acer die dit een raar probleem vonden en ik kon het product gratis naar ze opsturen. Toen heb ik eerst de laptop geprobeerd met originele hdd en werkte weer flawless. toen ssd aan pc gehangen en die ging niet eens meer aan. anayway. heb fia rma 4launch netjes m'n geld terug.

En afgezien van het scherm wat voor deze tijd een iets te klijne kijkhoek heeft is dit echt een pareltje. En de goedkopere edietie hiervan (3820T) is super vaak verkozen tot beste Thin&light laptop (ook hier op tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
Oneens. Ik had een 60GB SSD (ocz vertex) in de laptop gedaan en deze gaf problemen. 2 mails gestuurd waarvan 1 naar OCZ die aangaven dat het probleem bij acer lag en 1 naar acer die dit een raar probleem vonden en ik kon het product gratis naar ze opsturen. Toen heb ik eerst de laptop geprobeerd met originele hdd en werkte weer flawless. toen ssd aan pc gehangen en die ging niet eens meer aan. anayway. heb fia rma 4launch netjes m'n geld terug.

En afgezien van het scherm wat voor deze tijd een iets te klijne kijkhoek heeft is dit echt een pareltje. En de goedkopere edietie hiervan (3820T) is super vaak verkozen tot beste Thin&light laptop (ook hier op tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
http://www.amazon.co.uk/g...=467128533&pf_rd_i=468294
Vind deze sleeve wel ok, maar die is echt voor een Macbook gemaakt, de Vaio is 6 mm breder... past dat dan nog? of blijf ik daar beter van weg? :p

Kan er iemand uitsluitsel geven?

[ Voor 23% gewijzigd door Th1x4nG op 27-03-2011 21:47 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
Ik kan geen uitsluitsel geven, maar 6 mm moet te doen zijn, Waar je wel op moet letten is de dikte. Als ie dikker is dan de macbook kan hij ook te klein blijken. Check het goed of beter nog, stap eerst naar een winkel en bestel hem daarna eventueel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
DaMarcus schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:59:
Ook daarvoor had Acer ook prima laptops in het duurdere segment. Ik heb jarenlang een TravelMate gehad (zakelijke serie) die nooit een kick gekeken heeft. Ik heb één keer met de service te maken gehad, en dat was gewoon goed: door eigen toedoen (onzorgvuldige omgang) was het laptop-specifieke deel van mijn adapter doorgesneden, waardoor deze het (uiteraard 8)) niet meer deed. Ik zat toen enkele maanden in Buenos Aires, en kon zonder problemen bij de lokale afdeling van Acer support een nieuwe adapter ophalen.

Ik ben nu ook enkele weken in bezit van de 3820TG en daar ben ik echt enorm over te spreken - voelt echt zeer solide aan. Heb wel even getwijfeld door alle negatieve berichtgeving, maar heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen door mijn eigen goede ervaring en het feit dat dit wederom een duurder model was (zij het dit keer een consumentenlaptop).

[ Voor 13% gewijzigd door Knakker op 28-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
XanderDrake schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Wat voor accu heb je dan? Ik lees in de review dat je met een 6600mah accu veel minder haalt dan wat jij nu omschrijft.
Ik heb ook die platte accu in mijn 3820 zitten (6 cells dus) en die van mij doet zo'n 5 uur mee met surfen, mailen, tekstverwerken, maar dat is gewoon op high performance. Zit wel een SSD in, weet niet of dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt van de SSD af. De ene is zuiniger als de anders. Gemiddeld zijn ze iets zuiniger volgens mij, maar sowieso zet het relatief weinig zoden aan de dijk. Tenzij je van een dikke 7200rpm met ditto verbruik naar een zuinige SSD bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Sommige ssd's ondersteunen wel Dipm, dan gaat het vermogen terug naar 0,06w idle. Mijn laptop verbruikt in idle met laagste brightness, wifi/bluetooth uit en de hd3000 5,7w. theoretisch zou dan een accu duur van bijna 18 uur behaald kunnen worden. (niet dat je er wat aan hebt als een computer idle is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb een beetje hulp nodig bij de aanschaf van een laptop. Ik vind 12 inch een mooi formaat, maar het mag ook 13 of 14 inch zijn. 11 inch kan nog net, maar 10 inch is echt te klein. Ik zal deze laptop alleen voor school gebruiken, alleen internet en tekstverwerkers. Het is wel van belang dat deze laptop niet te zwaar is en ook zeer lang op de accu mee gaat, dit ook omdat ik de laptop meerdere jaren wil gaan gebruiken en niet zit te wachten op een accuduur van een uurtje in mijn laatste jaar. Ik kwam zelf uit op een Asus Eee Pc. Mijn probleem hiermee is dat er zo veel verschillende types zijn, gezien ik eigenlijk geen verstand heb van hardware is het voor mij heel lastig om hier de beste voor mijn wensen uit te zoeken. Ik heb wel zoiets van dat ik het liefst wel een recent model wil, dan is het (meestal) toch net even wat nieuwer en beter. De Asus Eee Pc reeks valt ook mooi binnen mijn budget wat rond de 500 euro ligt. Ik ben wel bereid om meer er voor te betalen, ik heb liever iets wat voor mij op dit moment het beste is dan dat ik iets goedkopers koop.
Ook kwam ik laatst dus een Asus Eee Pc tegen met windows 7 starter. Ik had hier nog nooit van gehoord en had dus wat opgezocht op internet en daar stonden vooral negatieve reacties en dat sommige functies niet beschikbaar zijn in windows 7 starter, hier zou ik ook graag wat informatie over willen hebben. Met name of dit goed zou zijn voor mijn wensen of juist niet.

Om het even samen te vatten:

- Puur nodig voor op school oftewel internetten en tekstverwerkers
- Grote draagbaarheid oftewel niet te zwaar
- Scherm het liefst 12 inch, iets groter mag ook. 11 inch is echt de minimum grens
- Hoge accuduur, het liefste toch wel rond de 8 uur
- Budget rond de 500 euro, wel bereid meer te betalen voor een duurdere laptop die het beste bij mijn wensen past.
- Kwam zelf uit op een laptop van de Eee pc reeks van Asus, maar ik zou niet weten welk model het beste voor mij zou zijn. Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben. Voel je vrij om een alternatief te noemen van een andere reeks/merk mits dat alternatief beter is dan de beste van de Asus Eee Pc's.
- Graag informatie over Windows 7 Starter, wat houdt het in en hoe zit het met dat volgens het internet bepaalde functies niet meer werken? Past dit binnen mij wensen of moet ik voor mijn wensen juist een andere specifieke Windows 7 versie hebben?

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
GENETX schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:18:
Hangt van de SSD af. De ene is zuiniger als de anders. Gemiddeld zijn ze iets zuiniger volgens mij, maar sowieso zet het relatief weinig zoden aan de dijk. Tenzij je van een dikke 7200rpm met ditto verbruik naar een zuinige SSD bent gegaan.
Kan ik inderdaad beamen.

Ik ben er qua accuduur ook niets op vooruit gegaan met mijn SSD. Ik had een 5400rpm schijfje, nu een OCZ Vertex (Indilinx controller).

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
De Eee PC zijn netbooks met Atom processoren, waarvan de prestaties redelijk tot matig zijn. Ik zou, zeker omdat je er een paar jaar mee wilt doen, liever kijken naar een PC met een 'volwaardige' processor.

Filterend op 11.6" - 13.3", een i3/i5 processor en < 600 euro, kom ik uit op de 3820T van Acer. Ik heb 'm zelf toevallig (echt waar! :P) ook, zij het in een duurdere uitvoering, en kan 'm van harte aanbevelen.

Hij is zelfs verkozen tot 'Mainstream Thin & Light Best Buy' van december 2010 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Knakker op 28-03-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
4 van mijn medestudenten waren ook op zoek naar een mooie 13" en hebben dankzij mij nu ook de 3820T alleen moet ik wel zeggen dat die wat klijnere hardeschijven van 160 en 250GB echt extreem sloom zijn. mijn 750GB die standaart in de 3820TG zit start meer dan 2x zo snel op. Het is dus een aanrader om er een SSD in te doen van 60gb ofzo. En als je dat doet en de laptop staat op powersaving dan draaien de fans niet en is ie 100% still

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:45:
[...]
Kan ik inderdaad beamen.

Ik ben er qua accuduur ook niets op vooruit gegaan met mijn SSD. Ik had een 5400rpm schijfje, nu een OCZ Vertex (Indilinx controller).
Ik ging zelf meer dan een uur vooruit van een 5400rpm HDD naar een Kingston v+ SSD. (HP DM3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knakker schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:45:
[...]

De Eee PC zijn netbooks met Atom processoren, waarvan de prestaties redelijk tot matig zijn. Ik zou, zeker omdat je er een paar jaar mee wilt doen, liever kijken naar een PC met een 'volwaardige' processor.

Filterend op 11.6" - 13.3", een i3/i5 processor en < 600 euro, kom ik uit op de 3820T van Acer. Ik heb 'm zelf toevallig (echt waar! :P) ook, zij het in een duurdere uitvoering, en kan 'm van harte aanbevelen.

Hij is zelfs verkozen tot 'Mainstream Thin & Light Best Buy' van december 2010 ;)
owman666 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:44:
4 van mijn medestudenten waren ook op zoek naar een mooie 13" en hebben dankzij mij nu ook de 3820T alleen moet ik wel zeggen dat die wat klijnere hardeschijven van 160 en 250GB echt extreem sloom zijn. mijn 750GB die standaart in de 3820TG zit start meer dan 2x zo snel op. Het is dus een aanrader om er een SSD in te doen van 60gb ofzo. En als je dat doet en de laptop staat op powersaving dan draaien de fans niet en is ie 100% still
Ik had juist ergens anders als antwoord gekregen dat Acer niet zo heel goed was en dat ik beter richting Asus kon gaan etc.?
En hoelang halen deze laptops ongeveer bij jullie dan?
En maakt dat echt zoveel uit? Ook met snelheid tijdens het werken e.d.? Ik heb thuis gewoon een goede computer staan dus zal deze echt puur op school gebruiken. Het zou dan inderdaad op zich wel prettig zijn als het een beetje redelijk snel op start. Maar hoe werkt dat dan met een SSD? (Ik heb echt amper verstand van laptops :$) En hoeveel zou dit dan kosten, want kan ik dan niet beter juist een iets duurdere beter laptop kopen dan er mee te gaan klooien :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer heeft al enkele jaren prima laptops, zeker de Timeline's lees ik ook veel positieve verhalen over hier op GoT. Qua klantenservice is de één positief en de ander negatief, maar dat is met vrijwel alle merken het geval..

Een SSD kun je heel makkelijk vervangen voor de originele hardeschijf, is meestal een kwestie van een paar schroefjes.. een betaalbare laptop met vooraf ingebouwde ssd vinden gaat een moeilijk verhaal worden.

Verder zou ik zeggen; bekijk wat reviews met benchmarks. Het verschil tussen ssd's en traditionele hdd's is echt gigantisch, ook als het op 'gevoelsmatige' snelheid aankomt (dat heb ik overigens 'van horen zeggen', maar ik heb nog geen tegengeluiden gehoord op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Ik heb er een 80 Gb SSD in zitten van Intel; vanaf het moment dat in de knop indruk, duurt het welgeteld 10 hele seconden totdat ik de computer kan gebruiken. Dat is wel met een volledig schone installatie van Windows 7; "af-fabriek" duurde het een stuk langer.

Ik heb geen objectieve metingen gedaan, maar een uur of 5-6 haal ik toch echt wel met alleen wat internetten en tekstverwerken.

[ Voor 22% gewijzigd door Knakker op 29-03-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
zijn er eigenlijk al gebruikerservaringen omtrent de Sony VPCSB1X9E ? Heel erg weinig reviews over te vinden eigenlijk :-(
Ik hoop dat dit misschien wel een goed alternatief is voor de Macbook Pro 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renio schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:34:
zijn er eigenlijk al gebruikerservaringen omtrent de Sony VPCSB1X9E ? Heel erg weinig reviews over te vinden eigenlijk :-(
Ik hoop dat dit misschien wel een goed alternatief is voor de Macbook Pro 13 inch.
Volgens Notebookjournal is het een goed alternatief: http://www.notebookjourna...vpc-sb1s1e-nkrt-nkdk-1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sony is pas sinds vandaag leverbaar (tenminste, dat beweert de winkel van CoolBlue, wel 100 euro duurder dan bij de concurrentie waar ie pas de 31e binnen komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Me Lenovo Thinkpad x120E is ook binnen!

Eerste indruk:

Stevig
Licht
Mooi formaat
Matte behuizing
Mat scherm
Kleine adapter
6 cell steekt vrij ver uit
Toetsenbord veruit het beste welke ik ooit heb gebruikt!

Heb er net 4 GB ram extra ingezet en een Hitatchi 7K500. Eerst nog even aan de lader en dan besturingssysteem installeren. Ben benieuwd hoe vlot het gaat met 6GB ram en een 7200rpmer!

Voor net geen 450 euro geen slechte deal :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_nqjJGV8841Y/TZHYRYrcyUI/AAAAAAAAAgM/IYwNx2icoFE/s640/IMG_20110329_145745.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door souljah1h op 29-03-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@souljah1h: Ziet er geil (auf Deutsch) uit. Gefeliciteerd man. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
De 11.6" is me te klein, voor de rest: neat ding. Hou je ons op de hoogte over je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb hem zelf, maar dan met een snellere cpu en de 6630M gpu. Fijn apparaat dat erg solide, licht en klein is. Accu is erg goed maar de koeling is wat minder, voor de meeste dingen is het genoeg, alleen als ik prime95 draai + furmark word de cpu net wat te heet en gaat hij terugtrottlen naar 800mhz, dit is dan met het scherm verder dan 90 graden open, waarschijnlijk als het scherm dichtgeklapt is of wat minder ver open staat dat er dan geen probleem is. Voor normaal gebruik en games is er niks aan de hand dus een groot probleem is het niet. met de HD3000 warmt hij zelfs amper op, hij blijft gewoon koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waar de X100 nog weleens heet kon worden en geen goede accuduur had, is dit in alle opzichten beter geworden bij de X120E. De accu gaat ongeveer 6 uren mee met matig internetten ( Zelf ondervonden ). De laptop blijft koel bij gewoon gebruik, ga je echter wat intensief gebruik maken dan komt er aan de zijkant vrij veel warme lucht uit. De bovenkant blijft gewoon koel.

Heb er nu een dual boot opstaan met ubuntu en windows 7 dat werkt allemaal perfect. Moet nog een paar drivers installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Nutral schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:33:
[...]

Ik heb hem zelf, maar dan met een snellere cpu en de 6630M gpu. Fijn apparaat dat erg solide, licht en klein is. Accu is erg goed maar de koeling is wat minder, voor de meeste dingen is het genoeg, alleen als ik prime95 draai + furmark word de cpu net wat te heet en gaat hij terugtrottlen naar 800mhz, dit is dan met het scherm verder dan 90 graden open, waarschijnlijk als het scherm dichtgeklapt is of wat minder ver open staat dat er dan geen probleem is. Voor normaal gebruik en games is er niks aan de hand dus een groot probleem is het niet. met de HD3000 warmt hij zelfs amper op, hij blijft gewoon koud.
en hoe bevalt de sony je tot nog toe?
Wordt die echt zo warm zoals ik uit een Duitstalige review mocht begrepen te hebben (was kennelijk wel een soort van preview model)? En is 'm een beetje stil of stijgt er af en toe een straaljager op terwijl je er zwaarder werk op doet? (2 belangrijke punten voor mij persoonlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Normaal gebruik blijft hij erg stil, het is vooral als je de dedicated gpu aanzet dat hij wat meer lawaai maakt en als je beide ook gaat stressen word het een klein stofzuigertje, maar je kan eigenlijk niet anders met dit soort formaten.
Als je de cpu zwaarbelast op de interne gpu blijft hij vrij stil, eventueel kan hij wat harder spinnen, ik heb de bios update die de fan wat zachter maakt niet erop gezet maar dat zou al een beetje moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zo. Eindelijk mijn Asus P31F terug. _/-\o_

Hij ging terug vanwege het ontbreken van een recovery-partitie en hij komt nu terug met een volledig nieuwe HDD. Zijn ze daar zo makkelijk? :P

Alles is netjes afgewerkt, Windows opnieuw geïnstaleerd met drivers, alles keurig voor elkaar.
Alleen de verzending was een beetje jammer. Ik werd verplicht om mijn laptop+doos in een overdoos te versturen om beschadigingen aan de orginele doos te voorkomen, krijg ik de laptop net aangeboden, hebben ze hem gewoon in de laptop doos gestuurd. :X (Ook lekker diefstalgevoelig). Doos helemaal vernaggeld natuurlijk door de gemiddelde zachtaardige omgang van de chauffeurs met dozen... |:(

Ik ga mijn Windows maar weer eens naar eigen hand zetten, ben nogsteeds in mijn nopjes met de laptop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier, maar ik heb het forum even doorgelezen en heb jullie wijze raad nodig om de knoop door te hakken!

Ik wil een laptop die licht en sterk is, lang op de batterij meegaat en waar af en toe wat zwaardere programma's zoals bijvoorbeeld photoshop op kunnen draaien. Ik heb altijd meerdere vensters openstaan!

na het lezen van de reacties kom ik op de volgende 2 laptops:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH)

pricewatch: Asus U31F

Is dit het prijsverschil waard? (200 euro incl de 100 euro retour van lenovo)
En klopt het dat de lenovo enkel in rood verkrijgbaar is?

Ik heb trouwens nog een andere, zwaardere laptop, thuis dus ik ga die er wellicht wel naast gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
@Souljah1h: Hoe zit het met de garantie? Wat doe je dus m.a.w. bij een hardwaredefect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:46

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik probeer voor mezelf de Vaio VPCSB1S1E (Wit) te verantwoorden, maar €999 is toch een hoop geld :+

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Lolhozer schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:29:
[...]

Ik probeer voor mezelf de Vaio VPCSB1S1E (Wit) te verantwoorden, maar €999 is toch een hoop geld :+
ik zie deze sony laptop nochtans als alternatief tov een 13 inch macbookpro ... ik vind 999€ dan best wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ShaiNe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:49:
@Souljah1h: Hoe zit het met de garantie? Wat doe je dus m.a.w. bij een hardwaredefect?
Eerlijk gezegd, ik zou het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
In de Nederlandse Lenovo Shop, staat inmiddels de ThinkPad X220 Tablet NYN2PMH online voor €1885,-- ex-BTW.
Bij de Yanks staat nog steeds "Coming Soon! Available Summer 2011".

Vraag mij af wat de niet-tablet gaat kosten en wanneer hij komt.

[ Voor 13% gewijzigd door NxCPU op 30-03-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

ik heb trouwens ook nog wat benchmarks gedraait op mijn laptop met temperaturen:
3dmark06: 6889
3dmark vantage: 3697 (graphics 3053)
pcmark vantage: 11901
http://www.nutral.net/images/3m06.jpg
http://www.nutral.net/images/3mva.jpg
http://www.nutral.net/images/pcmva.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehermans
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 12:43
review van de nieuwe toshiba portege online

Weet iemand wanneer deze in Nederland gaan verschijnen?
Ik twijfel zelf tussen deze en de Dell Vostro 3350 die overigens nu wel op de site van Dell Nederland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
souljah1h schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:55:
Me Lenovo Thinkpad x120E is ook binnen!
Hoe is dat trouwens met de douane en belastingen gegaan? Ben zelf ook aan het overwegen deze laptop te kopen, alleen het feit dat ik hem uit de VS moet halen zint me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndorianBlues
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik ben ook zo iemand die probeert een ~13" notebook te vinden in het enorme en nogal snel veranderende aanbod van tegenwoordig. Op het moment lijken me vooral de Thinkpad Edges interessant, vanwege het degelijke imago en het toetsenbord, plus de toch wel mooie retro looks.

Nu is bij ThinkPad (zoals ongetwijfeld bij meerdere fabrikanten) de keuze tussen AMD of Intel processoren. Nou snap ik dat over het algemeen de Intels als beter/zuiniger bekend staan, maar het prijsverschil is wel erg groot, en ik ben geneigd om gewoon voor de AMD te gaan, in het kader van "die zal toch zeker ook wel goed zijn?".

Om precies te zijn:
ThinkPad Edge 13 - AMD Turion II Neo K685 (~€460)
vs
ThinkPad Edge 13 - Intel Core i3 380UM. (~€700)

Zelfs met wat extra 2Gb geheugen in de AMD variant is het verschil in prijs eigenlijk heel groot. Zou hier nou echt 250 euro verschil in prestaties zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Je moet sowieso geen UM processor nemen, die zijn echt traag en bovendien precies even zuinig als de full-voltage varianten...

De thinkpad edge is trouwens gewoon een consumentennotebook, behalve het stickertje heeft deze bak echt helemaal niets te maken met de kwaliteit van de vroegere IBM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een compacte lightbook met een goede accu gaat vooral om reisactiviteiten. Eigenlijks dus een netbook maar dan met cdrom schijf.
Gaat alleen om word/powerpoint etc. en internetten. Geen sterke grafische kaart.
Ik heb nu al 3 jaar een laptop van hp dat is een behoorlijk bakbeest met slechte accu, wilde nu dus een netbook. Alleen denk ik dat ik meer aan een lightbook heb maar ik heb geen idee wat daarvoor nu op de markt is. Oftewel zijn er ook al laptops waarmee je 5 uur kan werken of moet je dan toch een netbook nemen? Kan iemand mij helpen.:)
Ohjah het gaat ook dus om een vrij goedkope prijs, zolang dat maar niet tenkoste gaat van accu of dat hij te groot wordt om in de tas mee te nemen.
Alvast dank

Joël

Ohjah:
ik zou ook een hp mini 3101sd kunnen nemen (nu 100 euro) en een externe cddrijf erbij kopen? Al lees ik tegenstrijdige berichten over die minibook, dus mocht je daar nog een mening over hebben ook graag, al kan ik mij voorstellen dat het in ander topic thuis hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door Joel22 op 31-03-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:05:
De thinkpad edge is trouwens gewoon een consumentennotebook, behalve het stickertje heeft deze bak echt helemaal niets te maken met de kwaliteit van de vroegere IBM's.
Zou je hetzelfde zeggen van de x100e en x120e? Ik heb niets dan goeds gehoord over de bouwkwaliteit van dei laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zie dat je (vandaag?) de VAIO SB kan samenstellen op de sony website! Hij is ook in het blauw en je kan de snellere videokaart toevoegen.. (ook een 258gb SDD maar dat is erg duur) maar ook de cpu kan naar wens.

Zelf denk ik er sterk aan (als de wilde verhalen over de luide ventilator de wereld uit zijn) om een mooie blauwe vaio met snelle gpu aan te schaffen online als vervanger van me prachtige UL30VT :) (eindelijk backlit keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:04:
[...]

Zou je hetzelfde zeggen van de x100e en x120e? Ik heb niets dan goeds gehoord over de bouwkwaliteit van dei laptops.
Nee, de X series zijn de high-end zakelijke modellen, deze zijn in dit segment vrijwel onverslaanbaar als het gaat om bouwkwaliteit.

Daar betaal je ook voor ;) Zie bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/show/3886/lenovo-thinkpad-x100e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Egde-lijn heeft overigens wel een mat scherm, verder is het inderdaad niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
ShaiNe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:49:
Waarschijnlijk hetzelfde wat een Yankee toerist/businessman met een X120E tijdens zijn verblijf in Amsterdam zou doen nadat hij een hardwaredefect heeft geconstateerd. Alleen moet die Yank, wachten tot hij niet meer stoned is. :P

EDIT: Ik bedoel dus dat die Yank gebruik zal maken van zijn (optionele) wereldwijde garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door NxCPU op 01-04-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 08:55
Sinds een week mijn MSI X350 binnen.

Prima laptop, ziet er goed uit, redelijke specificaties voor 400 euro.

Ook maar een SSD besteld (Vertex 2, 60GB, voor 100 euro. Vanavond er even ingezet. Dan komt het nadeel van deze MSI naar boven, het is niet even een klepje aan de onderkant verwijderen en dan de hdd omwisselen voor de ssd, nee, eerst 5 schroefjes aan de onderkant, vervolgens toetsenbord eruit halen (middels 3 stripjes aan onderkant laptop), vervolgens toetsenbord loskoppelen, daarna behuizing om toetsenbord eraf halen. Dan kan je pas bij HDD/geheugen.

Na verwisselen van HDD in SSD werkt op een of andere manier mijn linkermuisknop van touchpad niet meer fijn :S:S. Al wederom laptop opengehaald maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar.

Naast bovenstaande 'probleem' is het voor de rest een prima laptop voor het geld.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nutral,

kun je wat zeggen over de kijkhoeken en de verdere kwaliteit van het scherm van je Vaio S?
M'n vingers jeuken om te bestellen, maar ik lees nogal wat negatieve verhalen op notebookreview.com over het scherm. Ervaar jij dat ook zo, of is het allemaal ten opzichte van een Vaio Z scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CT schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:11:
Ik zie dat je (vandaag?) de VAIO SB kan samenstellen op de sony website! Hij is ook in het blauw en je kan de snellere videokaart toevoegen.. (ook een 258gb SDD maar dat is erg duur) maar ook de cpu kan naar wens.

Zelf denk ik er sterk aan (als de wilde verhalen over de luide ventilator de wereld uit zijn) om een mooie blauwe vaio met snelle gpu aan te schaffen online als vervanger van me prachtige UL30VT :) (eindelijk backlit keyboard)
Heb je een linkje? ik zat op de sony site maar kon hem helaas niet vinden.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pino22 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:56:
[...]

Heb je een linkje? ik zat op de sony site maar kon hem helaas niet vinden.
http://www.sony.nl/product/vn-s-series

en dan de grote configureer knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:34
Jammer dat je niet de i3 met 6630M mag kiezen :( Maar ik heb net m'n order bij normale winkel geannuleerd (hij zou vandaag worden verzonden!), en 'm hier besteld. Hoef toch geen Windows professional en een i5, scheelt meer dan 100 euro nu. En heb ook donkerpaars gekozen.. ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Priy op 01-04-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:20:
Nutral,

kun je wat zeggen over de kijkhoeken en de verdere kwaliteit van het scherm van je Vaio S?
M'n vingers jeuken om te bestellen, maar ik lees nogal wat negatieve verhalen op notebookreview.com over het scherm. Ervaar jij dat ook zo, of is het allemaal ten opzichte van een Vaio Z scherm?
Ik zit zelf ook op notebookreview.

Het scherm is goed, kleuren zijn volgens mij goed, Er zit ook een goede brightness in, het enige probleem is de verticale kijkhoeken die ongeveer hetzelfde zijn als goedkopere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dank je, dit was dus de enige serie die ik niet had gecheckt lol kon het echt even niet vinden:D!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndorianBlues
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Ook al Bezet schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:22:
[...]

Hoe is dat trouwens met de douane en belastingen gegaan? Ben zelf ook aan het overwegen deze laptop te kopen, alleen het feit dat ik hem uit de VS moet halen zint me niet.
Ja, nu zit ik (zoals velen) ook naar die X102e te kijken. Hoe kan het nou weer dat dit ding niet te krijgen is buiten de VS. Zijn er überhaupt Amerikaanse handelaars die het officieel kunnen exporteren? Meestal wil zo'n bedrijf als Amazon niet naar Europa versturen, en moet je op zoek in het grijze circuit op eBay e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nutral schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:40:
[...]

Ik zit zelf ook op notebookreview.

Het scherm is goed, kleuren zijn volgens mij goed, Er zit ook een goede brightness in, het enige probleem is de verticale kijkhoeken die ongeveer hetzelfde zijn als goedkopere laptops.
Thnx, daar kan ik wel mee leven. De config die ik wil is net onder de €1000 en voor dat geld krijg je een mooie laptop imho. Alleen nog zelf even een SSD er in klussen.
Als je alles perfect wil moet je maar een Z serie kopen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Probleem dat ik heb is dat ik een HM67 chipshet heb met een B2 stepping, dit is toch de stepping die ook met de sata poorten 2-5 problemen heeft qua corruptie enzo ?

De dvd drive is nu aangesloten aan port 4 en de harde schijf aan port 0 dus dat zou wel heel slordig zijn van sony dat ze de dvd drive niet gewoon op poort 1 hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nutral schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:14:
Probleem dat ik heb is dat ik een HM67 chipshet heb met een B2 stepping, dit is toch de stepping die ook met de sata poorten 2-5 problemen heeft qua corruptie enzo ?

De dvd drive is nu aangesloten aan port 4 en de harde schijf aan port 0 dus dat zou wel heel slordig zijn van sony dat ze de dvd drive niet gewoon op poort 1 hebben aangesloten.
Ik acht de kans vrij groot dat de nieuwe lading van de Vaio S de B3 stepping heeft, gezien Intel de B3 sinds eind februari uitlevert. Heb je al contact gehad met Sony? Volgens het artikel op de frontpage destijds zou Intel de slechte serie omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hm, er staat nu een link naar de x120e op de Duitse versie van de Lenovo site, maar de link gaat alleen nog naar de algemene x serie pagina, waar de x120 niet meer te vinden is. Foutje, of een teken dat het ding toch naar West-Europa gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Zo, na lang wikken en wegen maar besteld. Ik kwam toch steeds weer op de Vaio S uit.
Specs:
  • Intel® CoreTM i5-2410M 2,30GHz
  • Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Engels (QWERTY international)
  • Wit
  • 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
  • DVD-station
  • 33,7 cm LCD, 1366x768 + camera
  • AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
  • Zonder Draadloos WAN
  • Beveiligingsfuncties
  • Standaardbatterij
Voor de schappelijke prijs van €985. Nu maar afwachten wanneer die komt.
Ik ga nog wel een Crucial C300 er in zetten en de HDD in een externe USB3 behuizing voor data opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:46

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hoe doe je dat? Ik kom op €1059 uit als ik dat invul.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Lolhozer schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:17:
Hoe doe je dat? Ik kom op €1059 uit als ik dat invul.
7% Studentenkorting. Als je daar recht op hebt: aanbiedingen - onderwijs - naam + onderwijsinstelling invullen - vinkje aanvinken. Dan komt er rechtsboven een code te staan die je bij het bestelproces ergens kan invullen.

@Nutral: welke SSD heb jij er in gedaan. En dan met name dimensies. Ik ga uit van 2.5", maar welke hoogte?

[ Voor 12% gewijzigd door SayWhatAgain! op 01-04-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

ik heb een X25 erin zitten, de meeste ssd's zijn 2,5inch en 9,5mm.

ik zit te denken om de laptop om te ruilen vanwege de chipset en dat de odd op port 4 is aangesloten.
Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.