Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:40:
[...]

Ok thanks.. ben nu bezig met de Android SKD te installeren zodat ik de radio ook kan flashen.
Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597

Die heb ik gevolgd en het werkt (veel makkelijker..)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:09
Als je naar Revolution wil flashen wordt je aangeraden om 1 van de volgende 2 radio's te gebruiken:

Radio_12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2
of
Radio_12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_SF

Welke is het beste om te kiezen? Wat is het verschil eigenlijk tussen die twee???

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Tweakod3x schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:29:
Als je naar Revolution wil flashen wordt je aangeraden om 1 van de volgende 2 radio's te gebruiken:

of

Welke is het beste om te kiezen? Wat is het verschil eigenlijk tussen die twee???
Gebruik Radio_12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2
Dit is de beste voor gebieden waar slechte GSM/WCDMA ontvangst is.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakod3x schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:29:

of

Ik heb gisteren geflashed naar de Revolution rom met de eerstgenoemde radio. Die werkt tot nu toe prima. Gezien de nummers lijkt mij die ook iets nieuwer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Die eerste radio werkt voor mij ook beter heb ik het idee. Ik blijf er echter wel bij dat die radio's zeer subjectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik ben er ook over na aan het denken om mijn DHD te rooten. Ik zit nog op 1.72.x dus voor zover ik begrijp moet ik dan eerst deze guide volgen om te downgraden, voor ik kan rooten met visionary? Het is voor mij nog niet echt duidelijk of dat een verplichting is..

Daarna wil ik er uiteraard een custom ROM op zetten. Ik zat te denken aan Cyanogenmod 7, gewoon omdat het me een interessante mod lijkt. Wat ik niet helemaal begrijp, is wat de features van HTC Sense nou eigenlijk precies zijn. Als ik kijk naar de wiki dan zijn het maar een paar applicaties, waarvan ik de meeste niet eens gebruik. Ik gebruik natuurlijk de camera, maar ook het mailprogramma en de settingswidget waarmee je snel en gemakkelijk bluetooth/sync/wifi/gps/brightness kunt regelen. De Barebones-pagina van CM geeft in ieder geval aan dat er bijvoorbeeld een camera-app is, is het veilig om aan te nemen dat die niet onder doet voor de app van Sense?

Zijn er dan verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden, of ben ik er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
vinnieminnie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:23:
Die eerste radio werkt voor mij ook beter heb ik het idee. Ik blijf er echter wel bij dat die radio's zeer subjectief zijn.
Het is niet echt subjectief. Het hangt er gewoon vanaf wat er in jouw gebied aan netwerk is.

Het is echt technisch verklaarbaar zeg maar.

in een slechte dekking gebruikt de 12.28 meer stroom ( getest )

de 12.35 gebruikt standaard meer stroom omdat het zendvermogen hoger is.
maar dat kost minder stroom dan continu wisselen/zoeken naar beste Antenne

Veel mensen denken dat de signalbar het ontvangst weergeeft.
Maar dat is niet zo, het geeft de link/koppelingssterkte aan.

Het netwerk in NL is echt wel dekkend, maar je moet wel een goede transmit hebben op je telefoon.
Des te hoger je transmitpower, des te beter je link/koppeling op de Mast zeg maar.

In de telefonie Band/Freq is het max zendvermogen 2mW.
Radio 12.28 stuurt 1.5 mW uit en 12.35 2mW. Kost dus iets meer accu.
maar dit compenseer je dus door middel van de iets stabielere Link op je Mast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met radio 12.35 zelfs midden in de huiskamer GPS ontvangst, daarvoor niet. Of loop ik nou onzin te kletsen en staat dat los van de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:22:
Ik heb met radio 12.35 zelfs midden in de huiskamer GPS ontvangst, daarvoor niet. Of loop ik nou onzin te kletsen en staat dat los van de radio?
Dat kan. 12.35 heeft id ook betere GPS drivers ( voor zover je het drivers kan noemen in Radio) aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:13:
Ik probeer Visionary te installeren maar dat wil niet erg lukken. Als ik het download maakt mijn pc er een .rar bestand van. Dit hernoemen naar apk en dan naar de sd card kopieren lukt wel, maar bij openen op de HD krijg ik een foutmelding (filetype r14 not found)
Wat doe ik verkeerd? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? P.S. op de site van MOdaco heb hier ook niets over kunnen vinden.

Na het downloaden op m'n pc wil hij meteen het .exe starten.

opgelost
Hoe kan jij die APK openen vanaf je telefoon op de SD kaart? Ik heb via adb visionary + geinstalleerd (r14) met behulp van patrick maar op een of andere manier krijg ik hem niet geroot. Temproot was een keer gelukt, superuser rechten toegestaan, maar daarna geen permroot meer gekregen en nu krijg ik zelfs geen temproot meer.

Ik heb visionary+ al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, werkt niet.

Fastboot uit, USB debugging aan, heb de stockrom na een succesvolle downgrade. What am i doing wrong....?

Iig Patrick nog bedankt voor de hulp!! :D 8)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Heb je wel aanstaan dat je applicaties buiten de market kan installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door vinnieminnie op 22-02-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Jep, die staat aan :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ik heb dat HBOOT script gedraaid, maar elke keer als ik de Desire nu reboot krijg ik die bootloader ervoor.Is dat normaal? Als ik in de bootloader voor Reboot kies start de telefoon weer normaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

dan moet je fastboot aanzetten. Tenzij je regelmatig moet rebooten is dat fastboot wel een handige optie als ie uit moet voor vergaderingen e.d. ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ja ok, maar als ik nu een backup wil maken vanuit de Rom Manager gaat ie dus opnieuw booten, maar kom ik weer in dat HBOOt menu.... Een backup maakt ie dan niet.

Edit: Nog even verder gekeken. Als ik dus kies voor het maken van een backup reboot de telefoon. Volgens mij hoor ik dan een scherm te krijgen waarin in kan zien dat Nandroid een backup maakt. Maar dat werkt dus niet.

Clockworkmod al eens opnieuw installed, geen resultaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Tweakod3x op 22-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

NoxiuZ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:21:
[...]

Hoe kan jij die APK openen vanaf je telefoon op de SD kaart? Ik heb via adb visionary + geinstalleerd (r14) met behulp van patrick maar op een of andere manier krijg ik hem niet geroot. Temproot was een keer gelukt, superuser rechten toegestaan, maar daarna geen permroot meer gekregen en nu krijg ik zelfs geen temproot meer.

Ik heb visionary+ al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, werkt niet.

Fastboot uit, USB debugging aan, heb de stockrom na een succesvolle downgrade. What am i doing wrong....?

Iig Patrick nog bedankt voor de hulp!! :D 8)
Goed, rooten is nu gelukt.

Nu wilde ik S-Off doen via de one click S-Off tool vanaf de laptop (Easy S-OFF_05)

Dit werkte niet, die gaf een error dat hij geen root had oid. Toen maar besloten S-OFF te doen via deze thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746

Dit houdt in een scriptje op SD zetten, uitvoeren als SU via de terminal emulator en dan heb je S-OFF.

Krijg echter de volgende foutmelding: Android.process.acore is gestopt helaas. Probeer het opnieuw. Als ik de enige optie (sluiten) aantik krijg ik het een stuk of 100 keer terug, weer sluiten aangetikt. Tussendoor kwam er een proces van Sense bij, daar heb ik op wachten (want geduld is een schone zaak immers) getikt.

Enfin, alle errors zijn weg, komen niet meer terug. Het script zegt you can now continue with: sh /sdcard/DHD/backup.

Dit is trouwens de text die het scriptje geeft:
echo ""
echo "If you get this error:"
echo ""
echo "insmod: init_module '/sdcard/DHD/wpx.ko' failed (Function not implemented)"
echo ""
echo "or"
echo ""
echo "insmod: can't insert '/sdcard/DHD/wpx.ko': Function not implemented"
echo ""
echo "This means the module worked ;)"
echo ""
echo "You can now continue with:"
echo ""
echo "sh /sdcard/DHD/backup"
Oftewel, die foutmeldingen die hierboven staan, zijn die te vergelijken met de reeks foutmeldingen die ik kreeg en kan ik de volgende code uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Excuses, verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Patrick V. op 22-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:47:
[...]

Goed, rooten is nu gelukt.

Nu wilde ik S-Off doen via de one click S-Off tool vanaf de laptop (Easy S-OFF_05)

Dit werkte niet, die gaf een error dat hij geen root had oid. Toen maar besloten S-OFF te doen via deze thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746

Dit houdt in een scriptje op SD zetten, uitvoeren als SU via de terminal emulator en dan heb je S-OFF.

Krijg echter de volgende foutmelding: Android.process.acore is gestopt helaas. Probeer het opnieuw. Als ik de enige optie (sluiten) aantik krijg ik het een stuk of 100 keer terug, weer sluiten aangetikt. Tussendoor kwam er een proces van Sense bij, daar heb ik op wachten (want geduld is een schone zaak immers) getikt.

Enfin, alle errors zijn weg, komen niet meer terug. Het script zegt you can now continue with: sh /sdcard/DHD/backup.

Dit is trouwens de text die het scriptje geeft:

[...]

Oftewel, die foutmeldingen die hierboven staan, zijn die te vergelijken met de reeks foutmeldingen die ik kreeg en kan ik de volgende code uitvoeren?
Heb je de checksum nagekeken of die overeen komen en heb je het mapje hernoemd zoals in de thread wordt aangegeven? Ik heb deze nl. ook gebruikt en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Nou toen ik dat script via de emulator afliep ging alles rete snel en de crashvensters blokkeerde eigenlijk alles wat de emulator mij voorschotelde qua tekst.

Omdat ik geen schadelijke code zag in de 'check' script heb ik hem gewoon gereboot. Wat bleek, adb had geen superuser rechten om via de one-click easy s-off it! 0.5 tool mijn DHD s-off te maken. Dan loopt het tooltje vast.

Wat je kan doen om het tooltje superuser rechten te geven is naar die map gaan in cmd: cd C:\easy_of_tooltje\ en vervolgens adb devices te doen, als je device erin staat doe je adb shell en tik su in. Je dollartekentje wordt een hekje en ADB heeft nu ook superuser rights.

En terwijl je commandline open staat even het tooltje opnieuw draaien, nu heb ik s-off en kan ik verder gaan met de waslijst aan stappen om revolution HD te gaan draaien. Bij mij moet het met dit soort dingen altijd anders lopen dan normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:54

Zorian

What the fox?

Revolution HD 2.0.14 is incoming, gaat hard zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zulake schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:35:
Revolution HD 2.0.14 is incoming, gaat hard zo!
Hopelijk is het youtube en film probleem met de nieuwe kernel (1.3.0) in de nieuwe 2.0.14 dan opgelost.

Update: Geen probleem met .14 volgens Mike. We wachten af.

[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 22-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Thombias schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Hopelijk is het youtube en film probleem met de nieuwe kernel (1.3.0) in de nieuwe 2.0.14 dan opgelost.

Update: Geen probleem met .14 volgens Mike. We wachten af.
Alles is gefixed en tested.

Android Revolution HD 2.0.14 HD & 4G Edition

- This time presenting you the first custom ROM with first custom kernel based on official HTC source for 1.72/75 base
- New Apache14's kernel 1.3.0
* Based on the newest HTC official kernel source
* Proximity driver fix
* All 1.72 libs works fine now
* Voltage tweaked
* Compatible with Desire HD and Inspire 4G
- Fixes to sysrw and sysro binaries
- Minor changes

ff geduld, komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat inderdaad rap. Waren die oude roms en kernels dan gebaseerd op de 1.32 versie van HTC ? aangezien er nu expliciet in de change log word aangegeven dat deze 1.72/75 gebaseerd zijn.

Vind het nu ook echt leuk worden dat ik mijn telefoon heb geroot, bijna om de paar dagen een nieuwe update waarbij ook vaak nog veel merk baren verschillen voel en zichtbaar zijn.

Wederom toppie voor de Nederlandse testers/contributors en mirrors van Revolution !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Jammer dat het uploaden nogal wat tijd in beslag neemt. Ik knal er nu .13 op en doe later wel .14 als hij er helemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Toch jammer dat er zoveel tijd in de Sense roms wordt gestopt en zo weinig tijd in de Gingerbread roms. Zeker nu Phunky het even druk heeft, heb ik al een tijdje geen nieuwe updates meer gezien.

Wat is trouwens nou het probleem met het batterijverbruik op de CM7 roms? Ik hoor meerdere mensen zeggen dat het probleem bekend is en dat er aan wordt gewerkt, maar ik heb niemand horen zeggen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

NoxiuZ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:52:
Jammer dat het uploaden nogal wat tijd in beslag neemt. Ik knal er nu .13 op en doe later wel .14 als hij er helemaal is.
Ik zie net dat .14 er is! Ff downloaden en installen... :P

Na lang twijfelen heb ik dan vanavond eindelijk mijn Desire HD geroot, etc.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Mike1986 is "on a roll"... we blijven flashen deze week :) Inderdaad is een fix voor YouTube welkom. Verder weinig gekkigheden gevonden in versie .13.

Zijn er hier nog meer users die het Animation Theme van Liamstears gebruiken? Ik kan 'm jullie aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:17
Zo... Ik ben van Revolution HD afgestapt.
Was een geweldige Sense ROM, maar werd helemaal gek van dat gezeur met HTC Hub & Sense en ik wilde wel eens Android 2.3 ervaren :)

Zit nu op CM7 RC-1 met Gingerbread... En moet zeggen; ben helemaal verliefd!
Het is een vrij strakke ROM, zonder al te veel poespas. Standaard zit er weinig bijgeleverd (De native-Google apps moet je apart installeren vanwege licentievoorwaarden), maar dat vind ik niet erg. Je kunt bij CM zelf een Google-pakket mee downloaden zodat je vanaf je eerste boot iniedergeval wel de Market hebt.
Je zult dan zelf apps als Gmail, Maps etc... moeten downloaden vanuit de Market, maar dat is nu niet bepaald 'rocket science' :+

CM levert er standaard een geweldige equalizer bij, DSPManager. I.c.m. met de native Muziek-app van Android mis ik niets!
Standaard zit ADW-launcher erbij. Vond hem niet geweldig werken, dus ben overgestapt op LauncherPro(Plus). Voordeel is dat je dan iniedergeval ook weer een fatsoenlijke agenda-widget hebt. De native agenda widget van Andorid vind ik niet bepaald van een kwaliteit om over naar huis te schrijven.

Ik was vooraf een beetje bang voor het batterij gebruik, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt positief zeer verrast ben. Maandag 19u op de batterij gedraaid, scherm heeft hooguit een minuut of 20 aangestaan en verder niet mee gebeld. Stond het accu-niveau op 84%!
Gisteren wat intensiever gebruik van gemaakt, uurtje muziek luisteren etc... En had na zo'n 17.5u nog 63% over. Ben dus zeer tevreden, het is absoluut geen achteruitgang op mijn Revolution HD gebruik.
Hierbij moet ik zeggen dat de sync-opties gelijk staan bij beide ROMs: enkel Gmail, contacten & agenda, WhatsApp & Facebook (om de 2 uur) die Sync hebben aanstaan.
Hierbij gebruik de laatste radio die voor RevolutionHD werd aanbevolen: 12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2

Het enige wat ik tot nu toe aan Sense mis zijn de Widgets. Sense had toch wel goede en mooie widgets. Ook van de agenda-app was ik erg gecharmeerd. Hoewel LauncherPro een hoop goedmaakt, is Sense hierin toch niet te overtreffen.
Ook is de Dialar wat minder strak vormgegeven en zijn de social networks niet zo mooi geïntegreerd in de dialar als dat bij Sense het geval was. Maar opzich vind ik dit niet storend, i.c.m. de Facebook app werkt het allemaal prima.

Al met al is het een ROM die ik zeer kan aanbevelen! Tot nu toe totaal geen echt negatieve ervaringen gehad.

Voor mensen die naar CM7 willen overstappen, ik heb deze guide gebruikt: http://wiki.cyanogenmod.c...ire_HD:_Full_Update_Guide
Je kunt het meeste overslaan als je al geroot bent. Ik heb onder het kopje 'Flashing CyanogenMod' de 'Second method' gebruikt, via ClockWorkMod recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

DustSpinner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:29:
......... je al geroot bent. Ik heb onder het kopje 'Flashing CyanogenMod' de 'Second method' gebruikt, via ClockWorkMod recovery.
ik zou even verder flashen dan, in die build werkte mijn GPS niet. Ik heb toen nightly #2 eroverheen geflashed en toen werkte deze weer.
Voor een aantal widgets kan je beautifull widgets gebruiken. Ik gebruik zelf ook launcher pro plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik ben nu 2.0.14 aan het flashen, heb .13 overgeslagen anders blijf ik bezig :p

[ Voor 115% gewijzigd door Patrick V. op 23-02-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Was een geweldige Sense ROM, maar werd helemaal gek van dat gezeur met HTC Hub & Sense en ik wilde wel eens Android 2.3 ervaren :)

Zit nu op CM7 RC-1 met Gingerbread... En moet zeggen; ben helemaal verliefd!
Het is een vrij strakke ROM, zonder al te veel poespas. Standaard zit er weinig bijgeleverd (De native-Google apps moet je apart installeren vanwege licentievoorwaarden), maar dat vind ik niet erg. Je kunt bij CM zelf een Google-pakket mee downloaden zodat je vanaf je eerste boot iniedergeval wel de Market hebt.
Je zult dan zelf apps als Gmail, Maps etc... moeten downloaden vanuit de Market, maar dat is nu niet bepaald 'rocket science' :+

CM levert er standaard een geweldige equalizer bij, DSPManager. I.c.m. met de native Muziek-app van Android mis ik niets!
Standaard zit ADW-launcher erbij. Vond hem niet geweldig werken, dus ben overgestapt op LauncherPro(Plus). Voordeel is dat je dan iniedergeval ook weer een fatsoenlijke agenda-widget hebt. De native agenda widget van Andorid vind ik niet bepaald van een kwaliteit om over naar huis te schrijven.
Erg interessant. Werken alle features gewoon nu op je DesireHD? Dingen als GPS/Wifi/3G/Camera/3D Graphics etc? Ben je ook dingen tegen gekomen die niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hoezo interessant? Dit is niet nieuw, ik draai al zo'n 3 weken CM7 op mijn DHD. Ik ben nog niks tegengekomen dat niet werkt. Ik ben juist overgestapt van Revolution, omdat daar Youtube niet meer werkte en ik heb er geen spijt van gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door vinnieminnie op 23-02-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
atze schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:53:
[...]

Erg interessant. Werken alle features gewoon nu op je DesireHD? Dingen als GPS/Wifi/3G/Camera/3D Graphics etc? Ben je ook dingen tegen gekomen die niet werken?
Ik ben tot nu toe geen zaken tegengekomen die niet werken. Behalve de GPS dan, zoals martjah al meldde. Ik gebruik GPS niet dagelijks, dus dit was mij nog niet opgevallen. Ben nu nightly #4 aan het flashen, waarin GPS zoals martjah (net als nightly #2) waarschijnlijk wel zal werken.

Ik kan je CM7 van harte aanbevelen. Het is soms even wennen op enkele punten, maar het is het voor mij absoluut waard! Bevalt het niet, flash je toch gewoon weer terug naar bijv. Revolution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die bij de laatste Phunky rom ineens last hebben van extreme batterij drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Revolution 2.0.15 komt er al weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustSpinner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:38:
[...]

Ik ben tot nu toe geen zaken tegengekomen die niet werken. Behalve de GPS dan, zoals martjah al meldde. Ik gebruik GPS niet dagelijks, dus dit was mij nog niet opgevallen. Ben nu nightly #4 aan het flashen, waarin GPS zoals martjah (net als nightly #2) waarschijnlijk wel zal werken.

Ik kan je CM7 van harte aanbevelen. Het is soms even wennen op enkele punten, maar het is het voor mij absoluut waard! Bevalt het niet, flash je toch gewoon weer terug naar bijv. Revolution?
Om zeker te zijn dat ik de juiste nightly ga flashen, is dit de juiste link:http://mirror.teamdouche.net/?device=ace?( cm_ace_full-4.zip )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

DustSpinner schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:38:
[...]

Video's bekijken gaat niet zo goed met CM7. Als ik bijv. een filmpje opneem met de camera, dan kan ik deze niet afspelen op de telefoon zelf omdat ik dan blauw gestreept beeld krijg.
Verder werkt alles gewoon. Ik heb momenteel 9,5uur de telefoon in gebruik (20minuten beeld aan door een beetje te Whatsappen/smsen en een paar minuten gebeld) en ik heb nog 69%. Het batterijgebruik is in ieder geval wel beter geworden (ik gebruik CM7 sinds build 18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Laatst online: 30-08-2024
Bij het flashen van radio-S off loopt het proces vast bij syncing.
Iemand een oplossing? Of heb ik gewoon te weinig geduld?

Krijg na lang wachten de melding dat ik een not supported kernel heb.

HD 2.13 draai ik momenteel.

[ Voor 29% gewijzigd door wout1976 op 23-02-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Dan heb je toch al radio s-off? Kijk eens bij je CID, staat die op 111111? Als je namelijk eng s-off hebt, dan kan het zijn (als je de tool gebruikt heb met meerdere opties, ben de naam even kwijt) dat je al radio s-off hebt gedaan.

Sowieso moet dat al als je .13 wilt draaien volgens mij. Ik heb het gisteren iig wel gedaan voordat ik .13 flashte.

EDIT:

Gebruik je deze tool?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537

EDIT:

Ik heb Android SDK R10 maar ben eigenlijk op zoek naar een oudere versie. Ik wil radio flashen maar op een of andere manier ziet fastboot mijn device niet als ik hem boot met vol-, USB kabel aankoppel en vervolgens in command fastboot devices uitvoer.

Blijkbaar is er vanaf android SDK 10 ook een wijziging in de tools. Je hebt platform-tools en gewone tools e.d. wat in de tutorials weer anders is. Oftewel, werkt crap als je de tutorials volgt.

Daarnaast geeft windows zelf ook aan: USB apparaat niet geinstalleerd. Iemand tips?

[ Voor 61% gewijzigd door Nox op 23-02-2011 23:04 ]

• BounceCloud
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Om zeker te zijn dat ik de juiste nightly ga flashen, is dit de juiste link:http://mirror.teamdouche.net/?device=ace?( cm_ace_full-4.zip )
Klopt :) Met werkende GPS!

@Martjah... Vaag! Ik heb daar totaal geen last van. Opgenomen video's worden perfect afgespeelt, alsmede een House-aflevering die ik op mijn SD heb staan... Gewoon perfect vloeiend en niets van blauwe balken gezien.
Nightly #4 draai ik. :)

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb nu CM7_n#4 geinstalleerd. Ziet er erg leuk uit, loopt allemaal erg smooth. Echter werkt nu WiFi. Als ik dat aanvink gaat hij naar een paar seconden weer uit. Iemand met het zelfde probleem?

[edit]

Nu werkt wifi weer, geen idee waarom..

[ Voor 13% gewijzigd door atze op 24-02-2011 00:25 ]

Verwijderd

martjah schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Video's bekijken gaat niet zo goed met CM7. Als ik bijv. een filmpje opneem met de camera, dan kan ik deze niet afspelen op de telefoon zelf omdat ik dan blauw gestreept beeld krijg.
Verder werkt alles gewoon. Ik heb momenteel 9,5uur de telefoon in gebruik (20minuten beeld aan door een beetje te Whatsappen/smsen en een paar minuten gebeld) en ik heb nog 69%. Het batterijgebruik is in ieder geval wel beter geworden (ik gebruik CM7 sinds build 18)
Hoi ik heb ook cm7 er op gezet,echt snel.Maar hij ziet mijn contacten niet en mijn simkaart ook niet
Doe ik iets verkeerd? :)

Verwijderd

atze schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:17:
Heb nu CM7_n#4 geinstalleerd. Ziet er erg leuk uit, loopt allemaal erg smooth. Echter werkt nu WiFi. Als ik dat aanvink gaat hij naar een paar seconden weer uit. Iemand met het zelfde probleem?

[edit]

Nu werkt wifi weer, geen idee waarom..
Is een CM7 bug na een verse installatie moet je eerst opnieuw opstarten, dan werkt wifi wel.

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ik weet niet of je hier op doelt, maar mijn advies is om geen Sense account in te stellen op je DHD. Ik heb op meerdere plaatsen op XDA gelezen dat dit je foon enorm vertraagd, aangezien de implementatie ervan te wensen over laat. Ikzelf heb het gemerkt, maar ook een collega heeft dit uitgeprobeerd op zijn "gewone" Desire en het scheelde hem enorm in soepelheid van zijn device.
Daarnaast mis je niet zo heel veel als je geen Sense account hebt ingesteld, aangezien een hoop functionaliteiten te ondervangen zijn met apps van de Market. Bijvoorbeeld Lookout om je foon te traceren en remote te locken enz.
NoxiuZ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:53:
EDIT:

Ik heb Android SDK R10 maar ben eigenlijk op zoek naar een oudere versie. Ik wil radio flashen maar op een of andere manier ziet fastboot mijn device niet als ik hem boot met vol-, USB kabel aankoppel en vervolgens in command fastboot devices uitvoer.

Blijkbaar is er vanaf android SDK 10 ook een wijziging in de tools. Je hebt platform-tools en gewone tools e.d. wat in de tutorials weer anders is. Oftewel, werkt crap als je de tutorials volgt.

Daarnaast geeft windows zelf ook aan: USB apparaat niet geinstalleerd. Iemand tips?
Ik heb dit probleem kunnen tackelen met het installatiebestand van HTC Sync. De installatie start namelijk met het installeren van USB drivers. In plaats van daarna HTC Sync te installeren heb ik de installatie simpelweg afgebroken :P Ik doe namelijk helemaal niks met HTC Sync.

[ Voor 32% gewijzigd door Dynamix op 24-02-2011 10:04 ]

• wout1976
Het is inmiddels gelukt. Ben gewoon terug gegaan naar een schone originele ROM. Alles staat er nu op.
Coredroid geinstalleerd en het ziet er erg mooi uit!
NoxiuZ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:53:
Dan heb je toch al radio s-off? Kijk eens bij je CID, staat die op 111111? Als je namelijk eng s-off hebt, dan kan het zijn (als je de tool gebruikt heb met meerdere opties, ben de naam even kwijt) dat je al radio s-off hebt gedaan.

Sowieso moet dat al als je .13 wilt draaien volgens mij. Ik heb het gisteren iig wel gedaan voordat ik .13 flashte.

EDIT:

Gebruik je deze tool?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857537

EDIT:

• Thombias
  • Niet online
De nieuwe revolution 2.0.15 draait weer als een tierelier!

• Whiskey103
Thombias schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:42:
De nieuwe revolution 2.0.15 draait weer als een tierelier!
Dan heb je geluk gehad, aangezien hij op het tijdstip dat jij hem gejat heb nog niet gereleased was. :o _/-\o_

btw, inderdaad hij draaid als een tierelier.

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey103 op 24-02-2011 14:46 ]

• Thombias
  • Niet online
W.Bakker schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:45:
[...]

Dan heb je geluk gehad, aangezien hij op het tijdstip dat jij hem gejat heb nog niet gereleased was. :o _/-\o_

btw, inderdaad hij draaid als een tierelier.
Ik heb hem niet gejat(freeware/openbron software). Ze hadden alleen een link gepubliceerd op het forum van XDA. Dat het niet helemaal de bedoeling was is niet mijn probleem. 8)

Nog geen gekke dingen tegen gekomen. Ook youtube werkt goed.
Nu nog een release van Buz 1.3.1 de 1.6 Ghz versie :D (Merkte trouwens weinig verschil tussen de twee kernels)

Edit: Geen bootloop gehad van .14 naar .15 wel van .13 naar .14

[ Voor 17% gewijzigd door Thombias op 24-02-2011 16:09 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
De reden waarom de rom nog niet is uitgebracht, is omdat mike nog feedback wil van een tester of de bootloop verholpen is. En jij post hier nu wel een link? Beetje respect naar de rom maker mag ook wel.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Het is jammer dat de speakerboost niet op .14 zit (zat wel op de .13). Enig idee of die wel op de .15 zit?

Weet iemand trouwens hoe je op de Revolution ROM een 4*5 Rosie kan maken? Daar was ik gisteren mee bezig, maar het wil niet lukken.

cybergamers.nl

• Patrick V.
Speaker boot zit vanaf .13 in alle ROMS hoor ;)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Pff.. Uren lopen klooien om een passende radio voor de Revolution Rom te flashen. Kreeg ook continu of een 'vastloper' of de melding dat mijn kernel niet supported was. Kom ik er achteraf achter dat ik die radio er al op heb staan :s
Heb nu de sprong van .12 naar .15 gemaakt.
Direct maar een full-whipe erover heen just in case. Laat me aangenaam verrassen. Tot nu toe zeer te spreken over deze rom!

Editje: mijn dhd net voor het eerst kennis laten maken met zwaartekracht. Wel even een :X :X :X -momentje zeg .... Gelukkig heeft hij de val overwonnen... Mijn Hd2 was destijds minder te spreken over het sky-diven 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Switchie op 24-02-2011 20:26 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Patrick V. schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:46:
Speaker boot zit vanaf .13 in alle ROMS hoor ;)
Nou, ik vond het geluid van de .14 toch een stuk zachter klinken. Toch maar eens .15 proberen van het weekeinde.

@ Switchie: Ouch! Gelukkig doet die het nog. Mijn ervaring met huidige telefoons is dat ze erg idd slecht tegen kunnen. Mijn hele oude alcatel eens door de spaken van mijn fiets laten stuiteren, en het ding werkte nog steeds! Dat was echt indrukwekkend! Iets wat ik niet snel zou doen met huidige telefoons :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 25-02-2011 00:12 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik vraag het nog maar eens,heb de cm7 geinstaleerd en werkt snel.
Maar ik heb dan geen contacten meer en geen contacten meer op de simkaart,
En ik heb echt alle telefoon nummers op de simkaart.
Wie weet raad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem had ik ook met cm7. Zelf heb ik het opgelost door de sim in een andere telefoon te doen en de contacten toen overgenomen in mijn google contacts. Die laten syncen op mijn telefoon en toen had ik alles weer.

Maar echt een oplossing om de sim contacten te laten zien in cm7 weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ok mensen ik heb tot nu toe last van de volgende problemen:

Toestel is geroot, Clockworkmod erop, en dit gaat voor de rest goed. Stock rom staat er nog op.

-Wifi werkt niet ( Krijg Wifi Error bij het aanzetten ervan...)
-Bluetooth herkent mijn Carkit niet (Desire HD van een collega wel...)
-FM radio loopt vast....

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Flashen met een custom rom, kijken of je dan nog problemen hebt.

Wel volledige wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12

BioHazard

*\o/*

Een groot nadeel aan CM7 vond ik, dat ik aan het eind van de dag, met licht gebruik nog maar zon 20% batterij over had. Sense Roms hebben een powermanager, die toch goed zijn werk doet blijkbaar. Want ik had aan het eind van de dag mooi 50%+, ook met licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Patrick V. schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:51:
Flashen met een custom rom, kijken of je dan nog problemen hebt.

Wel volledige wipen
Gedaan. RHD .15 erop en de radio naar die M2 versie geflashed. Allemaal prima gegaan.

Maar nog steeds geen Wifi of wat dan ook. 3G doet het wel prima. Bellen ook...

Begin er zo langzamerhand een punthoofd van te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakod3x op 25-02-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Meeste ROM's hebben een reboot nodig voor de wifi. Dat al geprobeerd?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Roeligan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:26:
Meeste ROM's hebben een reboot nodig voor de wifi. Dat al geprobeerd?
Inmiddels wel...

Helaas geen resultaat....

Edit: Ik zit dus nu met een RHD .15rom erop + bijbehorende radio. Kan ik nu zomaar weer terugflashen met die RUU.exe met originele ROM enzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Tweakod3x op 25-02-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
BioHazard schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:59:
Een groot nadeel aan CM7 vond ik, dat ik aan het eind van de dag, met licht gebruik nog maar zon 20% batterij over had. Sense Roms hebben een powermanager, die toch goed zijn werk doet blijkbaar. Want ik had aan het eind van de dag mooi 50%+, ook met licht gebruik.
Ik draai nu CM7, nightly #4 en houd met hevig gebruik toch zeker zo'n 50% over na 14 uur. Welke RC/nightly draaide jij? En heb je daar de nieuwste radio (die RevolutionHD aanbeveelt) ook gebruikt? :)

@CM7 gebruikers die problemen hebben met contacten i.c.m. hun SIM-kaart: waarom gebruiken jullie niet de Google-Sync? Staan je contacten gesynct met je Google account en haalt je telefoon ze gewoon op vanaf de Google-server... Kun je onbeperkt ROMs flashen/SIM-kaarten wisselen, aangezien de DHD ze elke keer weer van de Google server plukt. ;):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ok Thats it. Ik heb deze Desire HD doodverklaard... Nouja Wifi en BT technisch dan ;)

Helemaal terug naar stock, en geen resultaat.

het valt op dat bij de instellingen wizard ( tijdens de eerste keer starten) hij de Wifi gedeelte ook gewoon overslaat. Een andere Desire HD die ik hier heb te liggen doet dat niet, die gaat direct scannen naar beschikbare netwerken.

Anyway, zoals het nu staat krijg ik dinsdag een nieuwe van onze leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tweakod3x schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:44:
Ok Thats it. Ik heb deze Desire HD doodverklaard... Nouja Wifi en BT technisch dan ;)

Helemaal terug naar stock, en geen resultaat.

het valt op dat bij de instellingen wizard ( tijdens de eerste keer starten) hij de Wifi gedeelte ook gewoon overslaat. Een andere Desire HD die ik hier heb te liggen doet dat niet, die gaat direct scannen naar beschikbare netwerken.

Anyway, zoals het nu staat krijg ik dinsdag een nieuwe van onze leverancier.
Grappig, bij mij is de USB dood. :| Ze komen hier a.s. maandag aan de deur, moet ik deze inleveren en krijg ik meteen een nieuwe. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
DustSpinner schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Ik draai nu CM7, nightly #4 en houd met hevig gebruik toch zeker zo'n 50% over na 14 uur. Welke RC/nightly draaide jij? En heb je daar de nieuwste radio (die RevolutionHD aanbeveelt) ook gebruikt? :)

@CM7 gebruikers die problemen hebben met contacten i.c.m. hun SIM-kaart: waarom gebruiken jullie niet de Google-Sync? Staan je contacten gesynct met je Google account en haalt je telefoon ze gewoon op vanaf de Google-server... Kun je onbeperkt ROMs flashen/SIM-kaarten wisselen, aangezien de DHD ze elke keer weer van de Google server plukt. ;):)
Ik gebruik Extra Fluffy van phunky. Ook bij mij gaat mijn batterij behoorlijk snel... Welke radio raad jij aan en helpt dat echt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12

BioHazard

*\o/*

DustSpinner schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Ik draaide RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
Ik draai LeeDrOiD HD met de OpenVPN kernel en de Nexus live achtergrond.
Sinds enkele dagen krijg ik de LeeDrOiD achtergrond even te zien nadat ik de back-toets gebruik om een app af te sluiten gevolgd door een "Laden" popup die de telefoon gedurende 5 à 6 seconden blokkeert.

Nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik had een tijd Android Revolution v.2.0.1 draaien en ergerde me helemaal kapot aan de extreem korte batterijduur, maar had geen zin om te updaten. Eergisteren dus maar even geupdate naar v.2.0.14 en wat een verschil zeg...ik kan eindelijk weer normaal de dag doorkomen met dat ding.

Ik heb daarnaast ook CPU profiles ingesteld met SetCPU (waarbij ie omlaag klokt bij scherm uit), waar ik dat met de v.2.0.1 versie niet had gedaan. Dus nu weet ik niet hoeveel daarvan daadwerkelijk aan de nieuwe Android Revolution versie te danken is.

Ik heb Sense overigens gewoon nog draaien, dit had ik ook in de v.2.0.1 versie.

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 25-02-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
AmonTobin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:49:
Ik had een tijd Android Revolution v.2.0.1 draaien en ergerde me helemaal kapot aan de extreem korte batterijduur, maar had geen zin om te updaten. Eergisteren dus maar even geupdate naar v.2.0.14 en wat een verschil zeg...ik kan eindelijk weer normaal de dag doorkomen met dat ding.

Ik heb daarnaast ook CPU profiles ingesteld met SetCPU (waarbij ie omlaag klokt bij scherm uit), waar ik dat met de v.2.0.1 versie niet had gedaan. Dus nu weet ik niet hoeveel daarvan daadwerkelijk aan de nieuwe Android Revolution versie te danken is.

Ik heb Sense overigens gewoon nog draaien, dit had ik ook in de v.2.0.1 versie.
Waarom 2.0.14 als 2.0.15 al uit is met de nieuwste Buz 1.3.1 kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Thombias schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:30:
[...]

Waarom 2.0.14 als 2.0.15 al uit is met de nieuwste Buz 1.3.1 kernel?
Omdat ie
Nog niet uit was. ;)

(was eergisteren of de dag ervoor, weet niet meer precies)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ik zit een beetje te twijfelen.

Ik verwacht dinsdag\woensdag mijn nieuwe HD ( zie paar posts terug). Ik twijfel of ik deze opnieuw zal rooten.

Hoewel de oude nu helemaal stock is en nog steeds storing geeft, ben ik stiekem bang dat ik hem misschien door mijn mods zelf om zeep heb geholpen. Kan bijna niet, nu hij weer stock is, is de root er ook weer af, originele radio\bootloader etc, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Je hebt zelf ervaring met stock en non-stock DHD's ;) Die keuze kun je het beste zelf maken. Ik heb weinig problemen. Hoewel ik weinig ervaring heb met unrooted DHD's. :P

Maar voor mij zit het lastigste erop: Nieuwe Radio, Android Revolution .14, Goldcard, backup etc. alles is klaar. Nu kan ik beginnen met themes, widgets enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de CoreDroid HD 3.0 rom op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Kiwitje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:10:
[...]

Ik gebruik Extra Fluffy van phunky. Ook bij mij gaat mijn batterij behoorlijk snel... Welke radio raad jij aan en helpt dat echt?
Ik heb op dit moment de radio 12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 (https://www.dropbox.com/s...0.140f_26.06.03.24_M2.zip) met CM7 Nightly #4. Vele ROM-bouwers melden dat het gebruik van hun ROM met een verouderde Radio het batterijgebuik significant kan verslechteren. Zou dus ook best van invloed kunnen zijn bij CM7. Het is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
Ik heb nu eng s-off, maar welke guide gebruik ik voor het flashen van een radio zonder Windows? ADB draait op osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Draait fastboot bij jou ook op osx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Ik probeer de kernel van kAmMa's Lightweight Kernel for Enthusiasts v2.0 te flashen om de nieuwe Coredroid te draaien.
Maar krijg een foutmelding via ADB.
Ik doe alles volgens:

How to install
1. unpack downloaded ZIP file (for example to d:/temp)
2. connect device with computer with Android SDK tools (adb, fastboot)
3. reboot to bootloader

adb reboot bootloader

4. flash new kernel

fastboot flash zimage d:/temp/zImage

5. restart device

fastboot reboot

6. push new wifi module

adb push *.ko /data/local/
adb shell
su
mount -o remount,rw /dev/block/mmcblk0p25 /system
busybox cp /data/local/*.ko /system/lib/modules/

Bij stap 4 gaat het fout en krijg ik een melding: cannot load d:/temp?zImage

Wie kan me helpen? Werk ik vanuit de verkeerde directory in ADB of moet ik het bestand aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wout1976 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:23:
Ik probeer de kernel van kAmMa's Lightweight Kernel for Enthusiasts v2.0 te flashen om de nieuwe Coredroid te draaien.
Ik doe alles volgens:

How to install
3. reboot to bootloader

adb reboot bootloader

4. flash new kernel

5. restart device

fastboot reboot

6. push new wifi module

adb shell
su

Wie kan me helpen? Werk ik vanuit de verkeerde directory in ADB of moet ik het bestand aanpassen?
A: Klopt de bestandsnaam en het pad naar het bestand? Als het bestand Pietjepuk.img heet en de guide zegt dat je jantjesmit.img moet flashen werkt het niet.

B: Als het goed is moet de kernel zowel op de root van je SD kaart als in het mapje tussen de bestanden waarmee je flashed staan op je computer. (Not 100% sure, maar zo ging het wel bij de radio)

Edit: "cannot load d:/temp?zImage" <--- En als je er nou eens "d:/temp/zImage" van maakt? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 26-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Maar heb ik dan alleen maar dat IMG bestand nodig?
En hoe zit het dan met de rest in de zipfile?
Zulake schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:01:
[...]

A: Klopt de bestandsnaam en het pad naar het bestand? Als het bestand Pietjepuk.img heet en de guide zegt dat je jantjesmit.img moet flashen werkt het niet.

B: Als het goed is moet de kernel zowel op de root van je SD kaart als in het mapje tussen de bestanden waarmee je flashed staan op je computer. (Not 100% sure, maar zo ging het wel bij de radio)

Edit: "cannot load d:/temp?zImage" <--- En als je er nou eens "d:/temp/zImage" van maakt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wout1976 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:09:
Maar heb ik dan alleen maar dat IMG bestand nodig?
En hoe zit het dan met de rest in de zipfile?

[...]
Ik weet niet exact wat er in die zipfile zit. Toen ik in ieder geval mijn radio ging flashen kreeg ik een lading bestanden voor het flashen zelf en een .img dat de radio was. Een kernel flashen heb ik nog niet aan gedaan, maar ik vermoed dat het op dezelfde manier moet aangezien je ook hier in de fastboot met adb moet klooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
wout1976 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:23:
Ik doe alles volgens:

How to install
3. reboot to bootloader

adb reboot bootloader

4. flash new kernel

5. restart device

fastboot reboot

6. push new wifi module

adb shell
su

Wie kan me helpen? Werk ik vanuit

de verkeerde directory in ADB of moet ik het bestand aanpassen?
Kernel kun je gewoon flashen met CWM

Gewoon in root op sd zetten,, reboot in to recovery
select zipp op sd

Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

W.Bakker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:24:
[...]

Kernel kun je gewoon flashen met CWM

Gewoon in root op sd zetten,, reboot in to recovery
select zipp op sd

Klaar
Ah, kan dat met de kernel wel? Dat is goed om te weten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Zulake schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:26:
[...]

Ah, kan dat met de kernel wel? Dat is goed om te weten. :Y
Ja meestal wel, en als het niet lukt effe een versie met je juiste CWM scripting downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Het is gelukt hoor.
Gewoon de ZIP vanaf de SDkaart geflashd.

Draai nu Kernel Kamma V2.0 en Coredroid Desire HD 3.0.
W.Bakker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:40:
[...]

Ja meestal wel, en als het niet lukt effe een versie met je juiste CWM scripting downloaden.

[ Voor 42% gewijzigd door wout1976 op 26-02-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
NoxiuZ schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:41:
Draait fastboot bij jou ook op osx?
krijg er constant <waiting for device> op, zelfde mededeling op linux bak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Android Revolution HD .16 patch is coming up soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, heb net .15 geflashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Geen probleem aangezien. 16 een patch is die over. 15 geflashed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik heb de nieuwe kernel(Buzz 1.3.3) al op Revolution .15 geflashed. Was al lekker soepel met 1.3.1 merk nog niks van de voordelen van de nieuwe. Nog even verder testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Coredroid Desire HD V3.1 is ook te downloaden via XDA.

Andere kernel die stabieler is dan de Kamma.
+ nog andere verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Had .15 draaien, maar dat was echt onwerkbaar, vanmorgen (gelukkig had ik hem nog ergens) .14 er maar weer opgezet. ik wacht wel weer op .17.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

RHD 2.0.16 gaf me een prachtige bootloop. :( Maar goed, heb de stock ROM weer terug gezet en de root ongedaan gemaakt. Morgenochtend krijg ik namelijk een nieuwe. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Zorian op 27-02-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Je draaide wel al 2.0.15? Want het is een patch, dus zonder .15 werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

vinnieminnie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:39:
Je draaide wel al 2.0.15? Want het is een patch, dus zonder .15 werkt het niet.
Ja, ik draaide .15

Edit: Morgen maar een 2e poging wagen met nieuwe toestel. :p

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 27-02-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 15-09 09:21
Ik kom terug van MIUI naar Android Revolution en moet zeggen dat de ROM wel echt gegroeid was. 2.0.16 voelt een stuk sneller aan dan 2.0.1 dat voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook 2.0.16 (ook de eerdere versies gehad) en de ROM bevalt tot nu toe erg goed icm Power Notification Widgets(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=947680). Tel. voelt vlot aan en alles draait soepel. Tel. vanochtend van de lader gehaald, hele dag standby met wat mailen en ik zit nu nog op 75% na ca. 12 uur van de oplader. Dit heb ik nog niet eerder gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:22
vandaag nieuwe release van Phunky:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905530

Morgen overigens alweer een nieuwe. Deze van vandaag was een nood rom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant, die widget :)

Maar er is een 'deodexed' rom voor nodig. Wat is een deodexed rom? :?
En hoe kan ik erachter komen of mijn rom deodexed is? (android revolution hd 2.0.11)
Edit:
Apk files have respective odexes that devs use to supposedly save space. Deodexing means you convert it back to a .dex file and put it back inside the apk. This allows you to easily replace files (not having to worry about odexes), but the main point was to deodex services.jar so that you can change all text to different colors (such as the clock color to white) and to deodex services.jar, you need to deodex everything.
Right, okee :P

Nu nog uitvogelen hoe ik erachter kom of mijn rom deodexed is :)

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 01-03-2011 17:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Android Revolution is deodexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:44:
Ik heb nu ook 2.0.16 (ook de eerdere versies gehad)
Ik zie dat versie 2.1 er is, vanavond maar eens even flashen :)
Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste