Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben compleet nieuw met custom roms voor mijn Desire HD, maar na de laatste update (die mn batterij als een malle leegslurpt) denk ik dat het tijd wordt dat ik eraan ga geloven (naast de 'being a true tweaker'-reden natuurlijk ;))

Ik weet dat de meeste antwoorden waarschijnlijk ergens verspreid te vinden zijn, maar zou iemand 2min van zn tijd kunnen lenen aan een paar kleine vraagjes voor ik alles brick en verkeerde dingen loop te installen :D?

- Als ik een custom rom install, wát verlies is nou precies..? Instellingen, apps, berichten, ..? Wat is er te redden met backup functies?
- Een vriend van mij heeft zn Desire naar een custom rom gevoerd mét screen-off animatie (als een soort oude tv die uit gaat). Noem me kieskeurig, maar ik wil een rom die deze functie ook heeft, alleen dan voor het heerlijke scherm van de DHD. Ik heb het al gegoogled, maar kan nergens een concreet antwoord vinden welke rom het wel / niet heeft.
- Being my first rom, welke is aan te raden in combinatie met vraagje twee..?

Heb zin mn phone helemaal om te gooien :D! Ik wacht graag antwoord af, alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Je verliest in feite gewoon alles aangezien je een full wipe doet. Je kan applicaties en instellingen backuppen met diverse programma's (Titanium Backup) bijvoorbeeld, maar dit zou ik enkel doen als je savegames of instellingen wilt bewaren, je kan de meeste apps net zo goed opnieuw downloaden.
MIUI heeft in ieder geval een screen off animatie, verder is dat ook een erg mooie rom om mee te beginnen, je gooit echt je phone helemaal om en je krijgt een totaal andere look terug. MIUI met ADW Launcher is voor mij echt een pracht combinatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:44:
Ik ben compleet nieuw met custom roms voor mijn Desire HD, maar na de laatste update (die mn batterij als een malle leegslurpt) denk ik dat het tijd wordt dat ik eraan ga geloven (naast de 'being a true tweaker'-reden natuurlijk ;))
...
Als je Sense wilt behouden zoek je naar een Sense ROM (eh duh..) waar je ook de CRT-off animation bij hebt. Ook veel ROMS die gebasseerd zijn op 'CM7' hebben deze animatie. Als CRT niet in de titel van het topic staat, scroll dan even de eerste twee posts door, want er zijn vaak vele extra's die je per ROM kan installeren. Als je Sens wilt behouden wil ik je vertellen dat ik erg te spreken ben over Android Revolution HD 5.1.4. Laat je niet afschrikken door berichten over een slechte batterijduur. Ik heb met de laatste versie totaal geen problemen en haal de twee dagen wel als ik geen gekke dingen doe. De CRT animatie is er ook voor deze ROM, staat in post nummer 2 op XDA in het ARHD 5.1.4 topic: "CRT Screen-on / off Animation (version 0.3) for Android Revolution HD 5.1.x"

[ Voor 18% gewijzigd door stijnos1991 op 15-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het rooten. Jemig, wat een gedoe zeg, als je al naar Gingerbread was gegaan!! Ik moest eerst terug naar 1.32bla en kon toen pas verder met het stappenplan.
Ik begrijp niet helemaal hoe je iets kunt backuppen VOORDAT je nar 1.32 gaat. Titanium backup heeft ROOT nodig en dat kan volgens mij pas als je weer op 1.32bla zit.
Anyway, ik heb nu Clockwork erop en ga maar eens naar die Kingdom 0.2 knallen. Hope it was worth it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:54:
Ben aan het rooten. Jemig, wat een gedoe zeg, als je al naar Gingerbread was gegaan!! Ik moest eerst terug naar 1.32bla en kon toen pas verder met het stappenplan.
Ik begrijp niet helemaal hoe je iets kunt backuppen VOORDAT je nar 1.32 gaat. Titanium backup heeft ROOT nodig en dat kan volgens mij pas als je weer op 1.32bla zit.
Anyway, ik heb nu Clockwork erop en ga maar eens naar die Kingdom 0.2 knallen. Hope it was worth it :)
Mybackup Pro (30 day trial) biedt, zoals eerder gezegd, de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
i00 desire hd 5.1 is beter dan Rcmix Kingdom v0.2 naar mijn ervaring. sneller en echt volledige Sense 3.0 op de partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
OMG, ik heb na weken onderzoek vandaag de knoop doorgehakt en me telefoon succesvol geroot, hboot, radio s-off enz gedaan Nu net, nadat ik besloot rcmix kingdom v0.2 erop te zetten heb ik terwijl deze werd gedownload netjes de ''wipe'' instructie gevolgd in de OP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074191. Na de volledige wipe koos ik voor een restart in bootloader omdat de download nog niet klaar was. Nu krijg ik alleen een scherm te zien met daarop HTC. Ik krijg de oplossing zo snel niet gevonden. Anyone care to help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kesku00 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:37:
OMG, ik heb na weken onderzoek vandaag de knoop doorgehakt en me telefoon succesvol geroot, hboot, radio s-off enz gedaan Nu net, nadat ik besloot rcmix kingdom v0.2 erop te zetten heb ik terwijl deze werd gedownload netjes de ''wipe'' instructie gevolgd in de OP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074191. Na de volledige wipe koos ik voor een restart in bootloader omdat de download nog niet klaar was. Nu krijg ik alleen een scherm te zien met daarop HTC. Ik krijg de oplossing zo snel niet gevonden. Anyone care to help?
Hi Kesku,

ik heb exact hetzelfde! Ik kan dan alleen de batterij eruit halen en terugzetten en dan met VOLUME DOWN opstarten en dan krijg ik weer het ClockWork menu maar ik weet niet welke optie ik dan moet kiezen.

Hopelijk kan iemand ons helpen.

grtz,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Hi Kesku,

ik heb exact hetzelfde! Ik kan dan alleen de batterij eruit halen en terugzetten en dan met VOLUME DOWN opstarten en dan krijg ik weer het ClockWork menu maar ik weet niet welke optie ik dan moet kiezen.

Hopelijk kan iemand ons helpen.

grtz,
Michiel
Ik heb ook op XDA om hulp gevraagd, als ik het weet, post ik het hier. Ga in recovery mode en kies voor de optie ''updaten'' met volume up. Mijn toestel kan nu weer opstarten.

Edit 3: Heb even geduld want het lijkt alsof je dezelfde problemen hebt, ik denk dat door de wipe handelingen de telefoon in het begin heel traag gaat. Ik ga nu weer wipen en daarna eindelijk een nieuwe rom flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door kesku00 op 15-05-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kesku00 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:52:
[...]
Ik heb ook op XDA om hulp gevraagd, als ik het weet, post ik het hier. Ga in recovery mode en kies voor de optie ''updaten'' met volume up. Mijn toestel kan nu weer opstarten.

Edit 3: Heb even geduld want het lijkt alsof je dezelfde problemen hebt, ik denk dat door de wipe handelingen de telefoon in het begin heel traag gaat. Ik ga nu weer wipen en daarna eindelijk een nieuwe rom flashen.
Ik had die video niet goed bekeken en heb alle wipe-stappen opnieuw gedaan en toen weer de ROM erop geladen en toen in het Clockwork menu 'Reboot' gedaan en nu startte hij wel gewoon op.

Daar zat ik toch wel even met zweet in mijn handen... }:O

Hopelijk lukt het jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:14:
[...]

Ik had die video niet goed bekeken en heb alle wipe-stappen opnieuw gedaan en toen weer de ROM erop geladen en toen in het Clockwork menu 'Reboot' gedaan en nu startte hij wel gewoon op.

Daar zat ik toch wel even met zweet in mijn handen... }:O

Hopelijk lukt het jou ook.
Restart je na het wipen of ga je meteen vanuit de recovery mode flashen? Alles is zo mooi!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door kesku00 op 15-05-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Na het flashen van een nieuwe rom moet je ff geduld hebben. Het kan tot 10 minuten duren voor dat het htc logo verder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:54:
Ik ben gisteren ook begonnen met het downgrade-proces van 2.3.3. Echter met de instructies via hier kom ik niet verder dan 'stap 2b' / een CMD venster met lijn na lijn:

• vold: 21635 idx: -6152192 fault addr: 0xfe8992b4
... (met telkens andere values)

Ik heb het zelfs een nacht laten lopen maar geen positief resultaat :O Wie helpt ;w ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:58:
[...]

Ik ben gisteren ook begonnen met het downgrade-proces van 2.3.3. Echter met de instructies via hier kom ik niet verder dan 'stap 2b' / een CMD venster met lijn na lijn:

• vold: 21635 idx: -6152192 fault addr: 0xfe8992b4
... (met telkens andere values)

Ik heb het zelfs een nacht laten lopen maar geen positief resultaat :O Wie helpt ;w ..?
Het zou in principe maar een enkele minuut moeten duren voor je verder kan..
Ik denk eerlijk gezegd dat je drivers niet goed zijn en niet met je tel kunnen communiceren.
Staat je USB debugging aan?
Tel aansluiten aan laptop of pc, usb debugging aan, dan even in je apparaatbeheer kijken of je android device goed wordt herkend. Zo niet, andere drivers..

CMD in admin mode runnen en goed typen, had ik zelf ook 3x fout gedaan..

Android Revolution HD 5.1.6 is trouwens te downloaden.
Ziet er in eerste instantie niet echt anders uit of sneller dan de vorige (5.1.4.).
Heeft iemand een idee wat de versie met EXT4 voor moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Real Sense i00 Desire HD 5.2 rom is uit. (Sense 3.0)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1045450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ROM echt beter dan RCmix v0.2?
Die heb ik nu draaien, vrij probleemloos overig.

Ze zeggen dat i00 sneller is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Is die ROM echt beter dan RCmix v0.2?
Die heb ik nu draaien, vrij probleemloos overig.

Ze zeggen dat i00 sneller is, klopt dat?
Klopt, hij past op de systempartitie en gebruikt geen SD ruimte(zoals rcmix) daardoor is die sneller.

Maar ik verwacht dat Capy(Chef van RCmix) hier ook wel meekomt.
Tot die tijd draait deze(i00 Desire HD) zeker op mijn dhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57
Ik draai nu ook een cumstom rom op m´n desire hd.
Had al de nieuwe Ginderbread versie er op staan maar toch ging het rooten/eng -soff/radio s-off en uiteindelijk een nieuwe rom flashen makkelijker dan ik had gedacht.
Ik had eerst CyanogenMod 7 er op, maar was er niet echt blij mee.
Dus sinds gister draai ik Android revolution HD 5.1.6 en ben daar echt blij mee, vooral omdat het toch de 'vertrouwde' HTC-Sense heeft, alles loopt nu ook een stuk vlotter en ik heb de max. cpu speed naar 1.22 gezet met secpu.

De makers van Android revolution hd hebben er dus weer een blije gebruiker bij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 18:59
Ik doe pogingen te downgraden, maar hier blijft het voorlopig bij...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\gebruikersnaam>cd ..

C:\Users>cd ..

C:\>cd downgrade

C:\Downgrade>adb push misc_version /data/local/tmp
1546 KB/s (15837 bytes in 0.010s)

C:\Downgrade>adb push gingerbreak /data/local/tmp
1494 KB/s (16830 bytes in 0.011s)

C:\Downgrade>adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version

C:\Downgrade>adb shell chmod 777 /data/local/tmp/gingerbreak

C:\Downgrade>adb shell
$ ./data/local/tmp/gingerbreak
./data/local/tmp/gingerbreak

[**] Gingerbreak/Honeybomb -- android 2.[2,3], 3.0 softbreak
[**] (C) 2010-2011 The Android Exploid Crew. All rights reserved.
[**] Kudos to jenzi, the #brownpants-party, the Open Source folks,
[**] Zynamics for ARM skills and Onkel Budi

[**] donate to 7-4-3-C@web.de if you like
[**] Exploit may take a while!

[+] Plain Gingerbread mode!
[+] Found system: 0xafd17fd5 strcmp: 0xafd38065
[+] Found PT_DYNAMIC of size 232 (29 entries)
[+] Found GOT: 0x00014360
[+] Using device /devices/platform/goldfish_mmc.0
[*] vold: 10992 GOT start: 0x00014360 GOT end: 0x000143a0

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Hierna gebeurt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 18:59
Nevermind, het is na een hele hoop proberen toch gelukt. Blijven doorzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Thombias schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:44:
[...]

Klopt, hij past op de systempartitie en gebruikt geen SD ruimte(zoals rcmix) daardoor is die sneller.

Maar ik verwacht dat Capy(Chef van RCmix) hier ook wel meekomt.
Tot die tijd draait deze(i00 Desire HD) zeker op mijn dhd.
SD ruimte? Hij heeft alles in de System partitie gepropt en niets in de Data partitie, waardoor je dus meer ruimte voor je apps overhoudt en bij een factory reset de rom niet opnieuw hoeft te installeren. Dit biedt dus verder ook geen snelheidswinst.

Ik draai nu de RCmix v0.2 versie en ben best wel tevreden. Batterijduur is goed, hier en daar wel wat lag, maar over het algemeen draait het goed. Met de 3.1 rosiefix hebben de Android widgets ook bijna de juiste afmetingen en is het meeste wel netjes ge-resized. Enige minpuntjes:

- Af en toe dus lag
- Geen 'recent apps' in het dropdown notifcation schermpje (nog wel via -long press- Home button)
- HTC mail widget werkt nog steeds niet
- Hier en daar moet er nog wat ge-resized worden

Ga straks denk voor de grap even de i00 versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Android Revolution HD / 4G 5.1.6 [15.05.2011]

- New kernel 2.2.0 by Apache14
* Based on official 2.6.35.10 Desire HD kernel source
* Patched up to .13
* 2-way recording patch removed till we find out if it's the cause of high battery drain
* Default SLQB Memory allocator
* Default V(R) I/O Scheduler
* Improved Smartass
* CIFS & UTF8 built in
* Removed Interactive gov because Smartass is its improved version
* Code cleaned up
* Performance is much higher now and system is overall more responsive
- Improved battery life
- New huge speed tweaks
- Adobe Flash Player updated to latest 10.3.185.21
- Adobe Reader updated to latest 10.0.2
- HSDPA speed fix for Inspire 4G / Telus users
- Zipaligned using newest SDK v11 from Android 3.1
- Minor other changes

- No need to full wipe if you have 5.1.x already!
- Alternative version of EXT4 5.1.6 version will be soon!

Buzz_SENSE_2.2.0_OCUV
http://www.androidrevolut...Buzz_SENSE_2.2.0_OCUV.zip

Buzz_SENSE_2.2.0_OC+
http://www.androidrevolut...z_SENSE_2.2.0_OC_plus.zip

Afbeeldingslocatie: http://www.androidrevolution.nl/ARHD/RevolutionRom/revolutionteam.png

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
AmonTobin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:30:
[...]

Ga straks denk voor de grap even de i00 versie proberen.
Krijg je geen spijt van, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Thombias schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:47:
[...]

Krijg je geen spijt van, verwacht ik.
Hmmn, toch wel...haha!

Kan aan mij liggen, maar die RCMix vond ik toch wat soepeler draaien. Wellicht dat het placebo is, maar sneller/soepeler is die i00 absoluut niet.

Daarnaast had ik ook nog een leuk akkefietje na het flashen van die rom, want hij bleef in een bootloop hangen. Gelukkig hadden ze dit op het XDA forum al opgemerkt en blijkt het de SIM-beveiliging te zijn waar de ROM om e.o.a. reden niet mee overweg kan. Pin-code verwijderen van de SIM lost dit op. Maarja, ik ga toch maar even weer terug naar RCMix. Ben ik ook meteen van de market met dat afzichtelijk zwarte thema af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ze hebben een centraal topic gemaakt op XDA met alle info, roms, enz voor de Desire HD:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Is er iemand hier die No-Sense gebruikt? Wat is zijn ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
Momenteel heb ik de non sense versie draaien van Leedroid. Bevalt erg goed! Zeker in combinatie met LauncherPro :)

Sense verbruikt veel geheugen en ruimte op je toestel, je kan het al zien aan de grote van de roms, een non sense rom is geloof ik rond de 100Mb en een sense rom 250Mb. Dus wel een redelijk groot verschil.

@Dynamix, dat is wel een mooie opzet voor hier ook. Ik ga even kijken of ik dat kan overnemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door MaNDaRK op 17-05-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
MaNDaRK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07:
Momenteel heb ik de non sense versie draaien van Leedroid. Bevalt erg goed! Zeker in combinatie met LauncherPro :)

Sense verbruikt veel geheugen en ruimte op je toestel, je kan het al zien aan de grote van de roms, een non sense rom is geloof ik rond de 100Mb en een sense rom 250Mb. Dus wel een redelijk groot verschil.
Oke thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Ik heb de ROMlijst in een nieuw jasje gegoten :)

Ik denk dat er aardig wat verduidelijkt is zo :) mochten er nog op of aanmerkingen zijn, hoor ik die graag.

Mocht je een review gemaakt hebben van een ROM, plaats deze dan even hier en dan link ik hem vanuit de SP. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

mno

MaNDaRK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07:
Ik wist niet dat er een no-sense versie van LeeDroid bestaat :?

Ik gebruik sinds enkele dagen LeeDrOiD HD V3.0.3 GB met kernel v3.1.1. Bevalt me goed, maar deze bevat helaas wel Sense. Bedoel jij een andere LeeDroid ROM of heb je zelf een no-sense script toegepast?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Een idee om de poll te verwijderen en een nieuwe te maken? Benieuwd wat nu de stand van zaken is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Android Revolution HD / 4G 5.1.7 [COMING SOON!]

- System partition formatted as EXT4
- Data partition formatted as EXT4 (optionally)
- Cache partition formatted as EXT4
- HTC Feedback removed
- Google Talk 1.3 updated to new version
- Small changes for better compatibility

1 No need to full wipe if you have 5.1.x already!
2 For best performance it's recommended to format data partition as EXT4 as well. Special script for formatting data partition before flashing ROM will be attached.
3 Do not use any kind of wiping tools 1.3, 1.4 or any else. ROM will do all for you.
4 Please re-download ALL mods from the second post + no-Sense patch.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidrevolution.nl/ARHD/RevolutionRom/revolutionteam.png

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey103 op 17-05-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:
[...]

Ik wist niet dat er een no-sense versie van LeeDroid bestaat :?

Ik gebruik sinds enkele dagen LeeDrOiD HD V3.0.3 GB met kernel v3.1.1. Bevalt me goed, maar deze bevat helaas wel Sense. Bedoel jij een andere LeeDroid ROM of heb je zelf een no-sense script toegepast?
Ik heb een no-sense script gedraaid van LeeDrOiD (v2.2.9) :) en ik kon het nu niet echt terug vinden over het no sense script. Ik ga nog wel even verder kijken.

@Tsurany, goed idee, ik zal hem even updaten :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaNDaRK op 17-05-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

MaNDaRK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:49:
Ik heb een no-sense script gedraaid van LeeDrOiD (v2.2.9) :) en ik kon het nu niet echt terug vinden over het no sense script. Ik ga nog wel even verder kijken.
Misschien bedoelde je deze No-Sense++ v1.3.3 for all Sense roms!

Ik probeer hem ook even...

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MaNDaRK schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:11:
Ik heb de ROMlijst in een nieuw jasje gegoten :)

Ik denk dat er aardig wat verduidelijkt is zo :) mochten er nog op of aanmerkingen zijn, hoor ik die graag.

Mocht je een review gemaakt hebben van een ROM, plaats deze dan even hier en dan link ik hem vanuit de SP. Thanks!
Leuk om te zien dat ik in de TS ben opgenomen. Onderhand is v 1.50 uit. Zal morgen even een uitgebreide review schrijven van hoe ik de rom voor mijzelf "klaar maak voor gebruik" e.d.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis eigenlijk deze rom nog in in de TS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1045450
De True Sense iOO rom. In mijn beleving beter dan de Kingdom rom van Cappy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Staat er gewoon in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Zo, tijdje geleden dat ik hier heb gekeken.
Ik gebruik tegenwoordig nog steeds CM7 en ben er zeer tevreden over. Ik haal makkelijk 2 dagen uit mijn batterij, bij normaal gebruik.
Ik gebruik tegenwoordig wel de "LordMod HD kernel", met "UUV" undervolt script. Daarnaast heb ik de dialer van CM7 vervangen voor de "GO Dialer". Ook de "Music" app van CM7 heeft eraan moeten geloven en is vervangen voor "MIUI Music". "ADW Launcher" heb ik vervangen voor LauncherPro en als laatste heb ik nog de camera vervangen voor "Camera 360".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Deze had ik nog niet gevonden, maar ik bedoelde deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842802 in deze oude versie zat een no-sense script :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:12
vinnieminnie schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:57:
Zo, tijdje geleden dat ik hier heb gekeken.
Ik gebruik tegenwoordig nog steeds CM7 en ben er zeer tevreden over. Ik haal makkelijk 2 dagen uit mijn batterij, bij normaal gebruik.
Ik gebruik tegenwoordig wel de "LordMod HD kernel", met "UUV" undervolt script. Daarnaast heb ik de dialer van CM7 vervangen voor de "GO Dialer". Ook de "Music" app van CM7 heeft eraan moeten geloven en is vervangen voor "MIUI Music". "ADW Launcher" heb ik vervangen voor LauncherPro en als laatste heb ik nog de camera vervangen voor "Camera 360".
Wat zijn de voordelen van de UUV undervolt script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Volgens mij zegt het woord al genoeg ;)

Je processor op minder spanning laten lopen waardoor je langer met een batterij kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Exact.

Het PUV-script is nog heftiger, maar helaas trekt mijn DHD dat niet.

[ Voor 85% gewijzigd door vinnieminnie op 18-05-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
MaNDaRK schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:13:
Je processor op minder spanning laten lopen waardoor je langer met een batterij doen :)
Of je processor op minder spanning laten lopen waardoor je die weer kan overclocken waardoor hij evenveel batterij verbruikt maar wel sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Nah, ik heb hem naast het underclock script ook nog eens underclocked naar 790 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Nu maar hopen dat er meer sense 3.0 roms uit komen, met name in WWE, zodat Nederlands er ook bij zit....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:49:
Nu maar hopen dat er meer sense 3.0 roms uit komen, met name in WWE, zodat Nederlands er ook bij zit....
True Sense van i00 is volgens mij gewoon in Nederlands net zoals die van Capy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Thombias schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:35:
[...]

True Sense van i00 is volgens mij gewoon in Nederlands net zoals die van Capy.
Heb ik daar dan volledig overheen gelezen? ik ga het meteen even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:35:
[...]

Staat er gewoon in hoor.
Gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Heb ik daar dan volledig overheen gelezen? ik ga het meteen even nakijken.
Is hartstikke Nederlands, zowel Capy als ioo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ok, blijft toch vreemd... ik heb al een tijdje het probleem dat MP3's neit herkend worden door muziek apps. Als ik via een explorer naar de file ga kan ik ze wel openen (krijg netjes keuze menu met welk muziek prog), maar als ik een muziek prog open kunnen deze nergens mijn MP3's vinden. Dit had ik met ARHD, CM7 en nu nog steeds met MIUI. Iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:07:
[...]

mno, heb je dit script al geprobeerd? En wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al enige tijd naar tevredenheid een custom ROM (modaco custom rom r2) op mijn telfort desire HD. Dit is een 2.2 Froyo ROM. Nu wil ik graag over naar gingerbread maar kan de OTA update niet installeren (wordt niet gevonden als ik check op updates). Dit komt door de custom ROM. Hoe kan ik nu het beste updaten naar de gingerbread ROM? Staat de (telfort) gingerbread ROM ergens online als een exe of clockworkmod image? Ik heb ook ENG HBOOT moeten installeren om clockworkmod te kunnen gebruiken. Kan dit nog roet in het eten gooien bij een evt update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:52:
Ik draai al enige tijd naar tevredenheid een custom ROM (modaco custom rom r2) op mijn telfort desire HD. Dit is een 2.2 Froyo ROM. Nu wil ik graag over naar gingerbread maar kan de OTA update niet installeren (wordt niet gevonden als ik check op updates). Dit komt door de custom ROM. Hoe kan ik nu het beste updaten naar de gingerbread ROM? Staat de (telfort) gingerbread ROM ergens online als een exe of clockworkmod image? Ik heb ook ENG HBOOT moeten installeren om clockworkmod te kunnen gebruiken. Kan dit nog roet in het eten gooien bij een evt update?
Als je een custom rom draait is een ota update niet meer functioneel.
Dus moet je een custom rom doen als je gingerbread wil.

Voor meer info over custom rom's kan je kijken op ...
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat ik ook weer een nieuwe custom rom kan installeren, maar hoe kom ik terug op fabrieksinstellingen? ik wil namelijk vanaf nu geen custom roms meer gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Hem ergens proberen te vinden (mag volgens mij niet heen gelinkt worden) of je backup terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen backup. Moet ik een specifieke telfort ROM nemen of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:12
Je kunt toch flashen naar een sense rom? dan heb je de functionaliteit van de HTC Sense weer terug.

Bijvoorbeeld deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Voor zoveer ik weet zijn er geen roms van telfort te downloaden.

Trouwens, je geeft aan dat je naar 2.3.3 wilt. De bovenstaande rom is gebaseerd op 2.3.3.

Je hoeft dus niet terug naar de "telfort" rom om zo naar 2.3.3 te upgraden.
Sterker nog, de eerste 2.3.4 roms zijn ook al uit.

[ Voor 66% gewijzigd door Dennis_k op 19-05-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Dennis_k schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:11:
Je kunt toch flashen naar een sense rom? dan heb je de functionaliteit van de HTC Sense weer terug.

Bijvoorbeeld deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Voor zoveer ik weet zijn er geen roms van telfort te downloaden.

Trouwens, je geeft aan dat je naar 2.3.3 wilt. De bovenstaande rom is gebaseerd op 2.3.3.

Je hoeft dus niet terug naar de "telfort" rom om zo naar 2.3.3 te upgraden.
Sterker nog, de eerste 2.3.4 roms zijn ook al uit.
Das ook een custom rom maar met sense 2.1, tevens is die rom niet al te best.
Er is ook een custom rom met Sense 3.0, True Sense van i00 zie ook dat forum.

Als je echt terug wilt naar standaard stock rom dan moet je zoeken naar een RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

MaNDaRK schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:07:
[...]
mno, heb je dit script al geprobeerd? En wat zijn je bevindingen?
Inmiddels is er weer een nieuwe versie: No-Sense++ v1.3.4
Hij doet het prima op LeeDrOiD HD V3.0.3 GB maar ik heb hem wel een beetje naar mijn smaak aan moeten passen. Standaard wordt de bootanimation verwijderd. Dit heb ik ongedaan gemaakt. Ook heb ik Go SMS Pro uit het script verwijderd omdat ik deze zelf al heb draaien. Tenslotte heb ik wat Cyanogenmod ringtones toegevoegd. Nu ben ik tevreden ;-)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Thombias schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:49:
[...]

Das ook een custom rom maar met sense 2.1, tevens is die rom niet al te best.
Er is ook een custom rom met Sense 3.0, True Sense van i00 zie ook dat forum.

Als je echt terug wilt naar standaard stock rom dan moet je zoeken naar een RUU.
Oudere versie, maar dat maakt niet uit: http://www.androidrevolut...load.php?file=PD98IMG.zip

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:24:
[...]

Inmiddels is er weer een nieuwe versie: No-Sense++ v1.3.4
Hij doet het prima op LeeDrOiD HD V3.0.3 GB maar ik heb hem wel een beetje naar mijn smaak aan moeten passen. Standaard wordt de bootanimation verwijderd. Dit heb ik ongedaan gemaakt. Ook heb ik Go SMS Pro uit het script verwijderd omdat ik deze zelf al heb draaien. Tenslotte heb ik wat Cyanogenmod ringtones toegevoegd. Nu ben ik tevreden ;-)
Helemaal goed! En het klinkt ook wel naar mijn smaak ;) zou je het script kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

MaNDaRK schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:02:
[...]

Helemaal goed! En het klinkt ook wel naar mijn smaak ;) zou je het script kunnen delen?
Ja hoor: http://dl.dropbox.com/u/1...e%2B%2B1.3.4_modified.zip
Let op, dit script verwijdert alle voorgeïnstalleerde ringtones en vervangt ze door degene die in de zip zitten.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij uitpakken van deze zip krijg ik de melding dat het archive beschadigd is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Je moet hem ook niet uitpakken, op je SD-kaart zetten en in de recovery mode flashen.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsunami op 20-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
mno schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:24:
[...]

Ja hoor: http://dl.dropbox.com/u/1...e%2B%2B1.3.4_modified.zip
Let op, dit script verwijdert alle voorgeïnstalleerde ringtones en vervangt ze door degene die in de zip zitten.
Helemaal goed! :)

Ik ben nu aan het flashen, ik zal straks even mijn bevindingen posten. Bedankt voor het delen!

Edit:
Bedankt voor het script, maar ik denk dat ik het zelf nog een keer ga aanpassen, dit omdat ik de standaard SMS client toch wel goed vind

[ Voor 14% gewijzigd door MaNDaRK op 23-05-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CoreDroid Desire HD GingerBread 2.3.3 V6.5 rom op mijn dhd gezet. Deze bevalt me tot nu toe erg goed. Alleen zie ik de balk boven in beeld niet waar ook je batterij status en tijd enz. instaat.
Wie weet hoe ik deze weer in beeld krijg?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heb je ADWLauncher?

Probeer, Settings => ADWLauncher => Screen preferences => Hide statusbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
En mocht je Launcher Pro hebben dan is het:
Menu -> Preferences -> Appearance Settings -> Hide notification bar (en dan het vinkje weghalen).

Heb nu LeeDrOiD draaien zonder Sense maar met de default SMS / MMS applicatie :) heb de No-Sense scriptjes aangepast, wat trouwens kinderspel was :)

Tot nu toe erg tevreden! Snelle ROM en een goeie batterijduur in combinatie met de aangeraden radio. Ook het ontvangst lijkt me iets beter, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik moet zeggen dat die LeeDroiD HD V3.0.3 GB ROM erg, erg goed is! De meest snappy ROM die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik moet er wel ff bij vertellen dat ik gebruik gemaakt heb van zo'n beetje alle scripts die hij erbij levert. :)

1. FULL WIPE to EXT4 patch.
2. HTC Sense 3.0 (Kingdom) All in 1 + fixes & LeeDrOiD mods.
3. GB IO Performance Patch.

Ook heb ik de radio geupdate naar 12.54.60.25_26.09.04.11_M2.

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 26-05-2011 11:52 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Ik zat er aan te denken om die te installeren op mijn vaders DHD, maar heb toch gekozen voor de TB Fusion 1.1.4 omdat die standaard het lockscreen etc bevat. Deze voelt ook erg snappy en snel aan moet ik zeggen.

Misschien even een back-up maken en toch de LeeDroiD ROM testen

Ik heb ook nog even RCMix3D geïnstalleerd maar die is nog erg traag (helemaal vergeleken met mijn CleanDHD cm7 ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Heb gisteren MDJ's ViVo Sense rom v3.0.9. geflashed.
Wat een ontzettend goede rom is dit vergeleken met ARHD 5.1.7.
Heel mn DHD draait er heel erg vlot mee en er zijn glitches of whatever te merken.
Ook de transparency van Sense onderdelen en widgets ziet er classy uit.
Hiernaast hoef je ook geen losse Sense 3 onderdelen te flashen, wat het erg vergemakkelijkt.

Mocht je dus niet tevreden zijn met je huidige rom, dan is deze zeker het proberen waard!

XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Wat ik me afvraag, sommige roms geven b.v. aan:

- EXT4 system/data/cache

Als je die rom dan installeert, maakt die dan automatisch gebruik van EXT4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Patrick V. schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:58:
Wat ik me afvraag, sommige roms geven b.v. aan:

- EXT4 system/data/cache

Als je die rom dan installeert, maakt die dan automatisch gebruik van EXT4 ?
Bij LeeDroid is dat niet het geval nee. Eerst het Ext4 script installen en daarna de ROM zelf.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nu toch maar hopen dat er steeds meer Sense 3.0 roms komen, de Sensation is nu goed leverbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:25
BabyXL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:51:
Ik moet zeggen dat die LeeDroiD HD V3.0.3 GB ROM erg, erg goed is! De meest snappy ROM die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik moet er wel ff bij vertellen dat ik gebruik gemaakt heb van zo'n beetje alle scripts die hij erbij levert. :)

1. FULL WIPE to EXT4 patch.
2. HTC Sense 3.0 (Kingdom) All in 1 + fixes & LeeDrOiD mods.
3. GB IO Performance Patch.

Ook heb ik de radio geupdate naar 12.54.60.25_26.09.04.11_M2.
De EXT4 patch is gewoon gejat van Anrdroid Revolution (letterlijk gejat) en de GB IO Perfomance Patch is een I/O patch die van de eerste gelekte Desire HD roms kwamen en nu geen zin meer heeft te flashen (is out-dated).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ThijsWTF schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:06:
[...]

De EXT4 patch is gewoon gejat van Anrdroid Revolution (letterlijk gejat) en de GB IO Perfomance Patch is een I/O patch die van de eerste gelekte Desire HD roms kwamen en nu geen zin meer heeft te flashen (is out-dated).
Maakt niet uit voor mij. Me foon is bloedsnel en zuinig, that's what it's all about :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
BabyXL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:27:
[...]

Maakt niet uit voor mij. Me foon is bloedsnel en zuinig, that's what it's all about :P
Je beter overstappen naar Android Revolution. Is van hogere kwaliteit dan LeeDroid imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 17:17
Nu op Facebook:
HTC “There has been overwhelmingly customer feedback that people want access to open bootloaders on HTC phones. I want you to know that we’ve listened. Today, I’m confirming we will no longer be locking the bootloaders on our devices. Thanks for your passion, support and patience,” Peter Chou, CEO of HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
ThijsWTF schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:05:
[...]

Je beter overstappen naar Android Revolution. Is van hogere kwaliteit dan LeeDroid imho.
Ben wel benieuwd naar je onderbouwing, heb LeeDroid nog niet getest maar TB Fusion's rom b.v. voelt veel soepeler aan als ARHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
Nu ben niet thuis in het rooten, en hoe het nou allemaal zit met bootloaders etc (moet me nog even goed inlezen), maar hier hebben we voor de Desire HD toch niets meer aan? Het is alleen voor toekomstige telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik wil mijn Vodafone Desire HD unbranden en de laatste stock htc rom erop zetten.
Nu heb ik al op xda gekeken en modaco gekeken en enkele dingen gedaan, echter heb ik nog een paar vragen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb nu: android 2.3.3 Software nummer: 2.36.161.12
Dit is een Vodafone branded versie , met vodafone apps erin maar wel sim lock vrij.

Ik heb via de goldcard tool van modaco een goldcard.img en microsd kaart heb ik ook.
En de RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.36.405.8_R_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_187331_signed file heb ik ook.
Wat ik met die dingen moet doen dat weet ik.
Wat mij echter niet duidelijk is, is het volgende.
Moet ik eerst mijn telefoon Rooten?
Moet ik om deze Stock rom erop te kunnen zetten toch eerst weer downgraden naar 1.32.405.6 of kan ik direct de RUU tool laten lopen nadat ik goldcard handelingen gedaan heb en de goldcard er nog inzit?

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwin537 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:43:
[...]

Nu ben niet thuis in het rooten, en hoe het nou allemaal zit met bootloaders etc (moet me nog even goed inlezen), maar hier hebben we voor de Desire HD toch niets meer aan? Het is alleen voor toekomstige telefoons?
Klopt, HTC wilde deze policy voor nieuwe tel. gaan doorvoeren. De Desire HD heeft hier geen last van en kan je naar hartelust volgooien met custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Eehm de Desire HD heeft hier wél last van. Niet bij iedereen, maar wél bij de mensen die de 2.2 OTA-update hebben geïnstalleerd die daarna weer is teruggetrokken. Toch?

Dat valt overigens ook wel weer op te lossen, maar het is wel meer werk om dan custom roms te kunnen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Elwood Blues op 27-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar met het voorstel van HTC voor de nieuwe tel. zou het helemaal niet meer mogelijk zijn. Als je de 2.2 update hebt zal je eerst terug moeten naar de vorige versie (1.72?) voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjha
  • Laatst online: 09-09 16:38
BabyXL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:27:
[...]

inderdaad lekker snel en Sch... aan dat het gejat is. zie het als het gebruik maken van een goed idee! zodat alle ROM's snel en zuinig werken :) fijn toch?!

[ Voor 34% gewijzigd door koentjha op 27-05-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
koentjha schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:01:
[...]

inderdaad lekker snel en Sch... aan dat het gejat is. zie het als het gebruik maken van een goed idee! zodat alle ROM's snel en zuinig werken :) fijn toch?!
Het is inderdaad fijn dat de innovatie verspreid word. En dat moet ook kunnen maar geef dan wel 'credit where credit is due'.
Met gejat bedoel ik ook echt gejat. Het script om de /data/ partitie in ext4 te formateren is gekopieerd en onder een andere naam uitgebracht zonder dat de makers van het script worden genoemd.

Dat LeeDroid dit soort dingen niet controleert en er wat aan doet is voor mij genoeg om bij Android Revolution te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ThijsWTF schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Dat LeeDroid dit soort dingen niet controleert en er wat aan doet is voor mij genoeg om bij Android Revolution te blijven.
Dit vind ik een reden die nergens op slaat.
Een ROM moet gewoon goed aanvoelen vloeiend enzo. Revolution slaagt daar nog steeds niet in(vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Zenlung schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:58:
Ik wil mijn Vodafone Desire HD unbranden en de laatste stock htc rom erop zetten.
Moet ik om deze Stock rom erop te kunnen zetten toch eerst weer downgraden naar 1.32.405.6 of kan ik direct de RUU tool laten lopen nadat ik goldcard handelingen gedaan heb en de goldcard er nog inzit?

Graag advies.
Altijd eerst downgraden van 1.72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
ThijsWTF schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Het is inderdaad fijn dat de innovatie verspreid word. En dat moet ook kunnen maar geef dan wel 'credit where credit is due'.
Met gejat bedoel ik ook echt gejat. Het script om de /data/ partitie in ext4 te formateren is gekopieerd en onder een andere naam uitgebracht zonder dat de makers van het script worden genoemd.

Dat heeft toch niks met de ROM zelf te maken?

Misschien heeft LeeDroid het script inderdaad gekopierd/ontvangen zonder credits, maar dat maakt zijn ROM alsnog niet slechter als die van ARHD (andersom overigens ook niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Okay,, Leedroid jat wel meer van ons..ook de IO performance patch :)
Die overigens niet (meer) werkt.
Maakt allemaal niet uit verder.

Het probleem is dat wij uren hebben getest om een goed werkend ext4 sript te maken.
Niet leuk als een ander dat effe kopieert :(

En in samenwerking met coush CWM Ext4 werkend hebben gekregen.

Verder werken wij ook prima samen met MDJ van ViVO Rom..
Ik host zelfs zijn kernel.

Eigenlijk werken we heel goed samen met alle dev,s ...ook met capychimp van RCMIX.
Geen vuiltje aan de lucht... alleen Leedroid is ander verhaal.
Maar goed...die is ook geen recognized def geworden...en Jkoljo en Mike1986 wel :)

[ Voor 43% gewijzigd door Whiskey103 op 27-05-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Och,Ik weet wel dat Mike en andere devvers veel werk verzetten aan hun ROMs. Het script is in ieder geval superfijn, ik merk het verschil in gebruik enorm (als het daar aan ligt iig).

En ik hou mij niet vast aan een specifieke ROM, zolang die maar HTC Sense based is :)

elke dag hetzelfde eten is ook niet lekker, daarom vind ik Android superleuk! elke dag een ander jasje (als je dat wil). :+

[ Voor 19% gewijzigd door Cybergamer op 27-05-2011 19:17 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Whiskey103 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:33:
Okay,, Leedroid jat wel meer van ons..ook de IO performance patch :)
Die overigens niet (meer) werkt.
Maakt allemaal niet uit verder.

Het probleem is dat wij uren hebben getest om een goed werkend ext4 sript te maken.
Niet leuk als een ander dat effe kopieert :(

En in samenwerking met coush CWM Ext4 werkend hebben gekregen.

Verder werken wij ook prima samen met MDJ van ViVO Rom..
Ik host zelfs zijn kernel.

Eigenlijk werken we heel goed samen met alle dev,s ...ook met capychimp van RCMIX.
Geen vuiltje aan de lucht... alleen Leedroid is ander verhaal.
Maar goed...die is ook geen recognized def geworden...en Jkoljo en Mike1986 wel :)

[afbeelding]
What about i00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
quote: kalagas
After some other themers use my icons and they don't even say that these are mine, i decided to give them in public for all users....

So now all Kalagas_Icons for status bar from my Mixed_Theme are online via UOT Kitchen...

I must say a Thank to mendozinas who added my icons in their UOT Kitchen...

So to all users that use the UOT Kitchen for their own MODs, and you like my status bar icons, just go to UOT Kitchen and go to "Icons" tab and after you check the "Use this mod" option you will see them with name "G19 Kalagas animated" as you can see in my Screenshot below...

Enjoy...

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/5060/kalagasiconsuot.th.png
De reden voor deze actie is triest maar wel fijn dat iedereen nu Kalagas' werk kan gebruiken in de kitchen.
Kalagas' Mixed blijft voor mij toch het allermooiste theme.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:59:
Klopt, maar met het voorstel van HTC voor de nieuwe tel. zou het helemaal niet meer mogelijk zijn. Als je de 2.2 update hebt zal je eerst terug moeten naar de vorige versie (1.72?) voor zover ik weet
je bedoeld de froyo update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Laatst online: 21-03-2022
Zenlung schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:58:
Nu heb ik al op xda gekeken en modaco gekeken en enkele dingen gedaan, echter heb ik nog een paar vragen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb nu: android 2.3.3 Software nummer: 2.36.161.12
Dit is een Vodafone branded versie , met vodafone apps erin maar wel sim lock vrij.

Ik heb via de goldcard tool van modaco een goldcard.img en microsd kaart heb ik ook.
En de RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.36.405.8_R_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_187331_signed file heb ik ook.
Wat ik met die dingen moet doen dat weet ik.
Wat mij echter niet duidelijk is, is het volgende.

Graag advies.
Ik heb nog wat gezocht en heb dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003
Als ik dit goed lees kan ik van GB meteen terug naar 1.32. en vervolgens weer OTA naar unbranded GB.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:45
Je moet even een paar dingen op een rijtje zetten:
  • Om op je telefoon een custom ROM te zetten, moet de telefoon 'geroot' zijn.
  • HTC heeft in haar firmwares vanaf 1.72 en hoger een beveiliging ingebouwd die rooten onmogelijk maakt. Je moet dus eerst downgraden naar een firmware waarin dit nog wel mogelijk is. (1.32)
Wat jij dus nu moet doen is:
  1. Je telefoon downgraden naar firmware 1.32. Deze firmware kan wel geroot worden. In het door jou aangehaalde topic op XDA moet je dus sectie 2b gebruiken, omdat jij al GingerBread draait.
  2. Wanneer je 1.32 draaiend heb, kun je je telefoon rooten. Zie voor meer informatie de startpost.
  3. Hierna kun je ROMs installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weet iemand hoe je de recente apps uit de pulldown lijst krijgt bij de LeeDroiD Rom? Ik begrijp namelijk niet helemaal hoe dat werkt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
vanmiddag wou ik me hdh flashen naar 5.1.7 en nou loop ik vast in de instructies!.
er staat:
Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
In main menu, select "install zip from sdcard"

maar als ik dit doe kom ik uit op dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/2743/photoxh.png

ik kan daar niet in een main menu komen of install zip from sdcard vinden.
Hoe werkt dit precies? (telefoon is geroot etc.. draai nu 5.1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Als je klikt op "Factory reset" kom je na het HTC venster wel in het menu terecht!

Dit werkt bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
ooo zo bedankt, maar dan kom je als nog uit bij rom manager.
Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste