Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
martjah schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:35:
[...]

Overal. Al het scrollen loopt soepel.
Ga bijv. naar de app drawer. Zet je vinger op het scherm en beweeg deze een paar cm. Dat gaat super soepel. Maar ik bedoel als je begint te bewegen, daar zit een fractie vertraging in wat de iphone niet heeft, die begint meteen mee te gaan. Bij de DHD lijkt het net of er een mini elastiekje aan je vinger vast zit.

Lastig uitleggen wat ik bedoel. Als je er een iphone langs legt en hetzelfde doet, zie je het verschil.
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. Ik heb dit eigenlijk alleen maar met Launcher Pro. Met de Sense Launcher heb ik dat niet (of i.i.g. beduidend minder). Wat bij mij lijkt te helpen met Launcher Pro is het inschakelen van "High Quality Scrolling":

Vanuit je homescreen: Menu -> Preferences -> Advanced Settings -> "High Quality Scrolling" aanvinken.

Edit: Hmmm, ik weet het niet. Het lijkt wel beter te gaan, maar het kan ook een gevalletje 'placebo' zijn. M'n batterij is ook behoorlijk snel gegaan vandaag. Ik ga weer terug naar Sense, werkt toch een stuk fijner!

[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 15-03-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:22:
[...]

Is opgelost, staat stond nog bij de release notes van een oude release

Release notes zijn nu aangepast. En de ROM is verplaats van test releases naar official. http://www.cronosproject..../viewtopic.php?f=78&t=867
Als ik jou laatste link aanklik staat hier nog steeds het wifi probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54

Nox

Noxiuz

Nou, ik heb Android Revolution HD 4 beta 2 erop staan. Ziet er erg goed uit! Een nadeel, dat Sense begin ik zat te worden. Ik weet alleen niet wat het precies inhoudt. Mijn contacten worden automatisch na een verse ROM via Google geimporteerd (heb alles in Gmail staan) en Google zette zelfs mijn favo apps terug. Perfect dus, maar HTC sense is al een tijdje down en heb het nog nooit gemist.

Wat houdt HTC Sense eigenlijk in? Het enige wat ik me nu voor kan stellen is dat FB voor HTC sense (is crap), Twitter voor HTC Sense (gebruik standaard client in Androoid) en het enorm hoge batterijverbruik. Mijn telefoon idle verbruikt ong. 3-12 mA, prima dus! Maar als ik hem 'gebruik' dwz internetten e.d. dan zit dat verbruik tussen de 250-400mA, nogal overdreven naar mijn idee. Dan zou hij het bij continu gebruik 3 uurtjes uithouden. Na het opzoeken wat mijn battery drain veroorzaakt blijkt dat HTC Sense te zijn: 67% (opgezocht door in de dialer *#*#4636#*#* te draaien).

Wat ga ik nog meer 'missen' als ik overstap naar een Senseless mod? Ik zou graag de gekoppelde contacten willen bewaren, die zijn echt handig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:34:
Nou, ik heb Android Revolution HD 4 beta 2 erop staan. Ziet er erg goed uit! Een nadeel, dat Sense begin ik zat te worden. Ik weet alleen niet wat het precies inhoudt. Mijn contacten worden automatisch na een verse ROM via Google geimporteerd (heb alles in Gmail staan) en Google zette zelfs mijn favo apps terug. Perfect dus, maar HTC sense is al een tijdje down en heb het nog nooit gemist.

Wat houdt HTC Sense eigenlijk in? Het enige wat ik me nu voor kan stellen is dat FB voor HTC sense (is crap), Twitter voor HTC Sense (gebruik standaard client in Androoid) en het enorm hoge batterijverbruik. Mijn telefoon idle verbruikt ong. 3-12 mA, prima dus! Maar als ik hem 'gebruik' dwz internetten e.d. dan zit dat verbruik tussen de 250-400mA, nogal overdreven naar mijn idee. Dan zou hij het bij continu gebruik 3 uurtjes uithouden. Na het opzoeken wat mijn battery drain veroorzaakt blijkt dat HTC Sense te zijn: 67% (opgezocht door in de dialer *#*#4636#*#* te draaien).

Wat ga ik nog meer 'missen' als ik overstap naar een Senseless mod? Ik zou graag de gekoppelde contacten willen bewaren, die zijn echt handig.
Als je een rom zonder Sense neemt hou je de mogelijkheid om je contacten te importeren want die zijn gelinkt aan je gmailaccount. Het enige wat je verliest is de sense interface en bijbehorende widgets. Zelf heb ik een paar keer een rom zonder sense geprobeerd, maar ik vind sommige sense widgets toch wel erg prettig (bv agenda) maar ook de mail vind ik in sense wel erg goed. Daarvoor heb ik nog geen goed alternatief gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:40:
[...]

Als je een rom zonder Sense neemt hou je de mogelijkheid om je contacten te importeren want die zijn gelinkt aan je gmailaccount. Het enige wat je verliest is de sense interface en bijbehorende widgets. Zelf heb ik een paar keer een rom zonder sense geprobeerd, maar ik vind sommige sense widgets toch wel erg prettig (bv agenda) maar ook de mail vind ik in sense wel erg goed. Daarvoor heb ik nog geen goed alternatief gevonden.
Ik vang dat op met launcherpro + agenda widget + beautifull widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 11:39
martjah schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:52:
[...]

Ik vang dat op met launcherpro + agenda widget + beautifull widgets
precies, ik ook. launcherpro heeft een goede agenda widget, en zo zijn er dus nog meer widgets verkrijgbaar (gratis) die sense geheel overbodig maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 17:06
M-Opensource schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:
Wegens extreem tijdgebrek aan mijn kant is er een co-author aangeschoven, MaNDaRK.
Hij gaat proberen aan te vullen/te wijzigen in de topicstart waar ik niet aan toekom :)
Heb inmiddels de startpost voorzien van een update, roms zijn geupdate als er nog meer mag worden geupdate dan hoor ik dat graag.

@ThijsWTF ik heb een heel kort stukje daar over toegevoegd aan de ts :)

[ Voor 8% gewijzigd door MaNDaRK op 15-03-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:50
MaNDaRK schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]

Heb inmiddels de startpost voorzien van een update, roms zijn geupdate als er nog meer mag worden geupdate dan hoor ik dat graag.
Misschien een stuk over het verschil tussen. ENG OFF en S-OFF, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54

Nox

Noxiuz

Ik wordt gek van die halve battery drain (hij gaat niet heel kort mee, maar een dag haal ik zeker niet) dus wil hem even calibreren, tijdens de vorige flash/wipe stond hij op 42%. Er staat me iets bij dat hij voor calibratie op 100% of 0 mA moet staan.

Ik wil hem calibreren met deze methode: If your phone is rooted, delete the file ‘data\system\batterystats.bin’ with a file explorer to reset your battery calibration, and reboot.

Echter, in ES File explorere kan ik die map wel in, maar Data is leeg zegt hij...

EDIT:

ES Staat overigens niet aangemerkt als superuser-access, maar hier vraagt hij ook niet om.

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 15-03-2011 22:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
NoxiuZ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:37:
Ik wordt gek van die halve battery drain (hij gaat niet heel kort mee, maar een dag haal ik zeker niet) dus wil hem even calibreren, tijdens de vorige flash/wipe stond hij op 42%. Er staat me iets bij dat hij voor calibratie op 100% of 0 mA moet staan.

Ik wil hem calibreren met deze methode: If your phone is rooted, delete the file ‘data\system\batterystats.bin’ with a file explorer to reset your battery calibration, and reboot.

Echter, in ES File explorere kan ik die map wel in, maar Data is leeg zegt hij...

EDIT:

ES Staat overigens niet aangemerkt als superuser-access, maar hier vraagt hij ook niet om.
Ik kan er hier wel bij, zonder SU rechten. Probeer anders eens root explorer? Je kan ook je battery stats wipen via ROM manager/clock work mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Sniperc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:21:
"Incoming Android Revolution HD 3.2

- New kernel 1.3.8
* Patched do .32
* Fixed 100% CPU usage issue
* New CPU table
- ES File Explorer updated to 1.4.8.9
- build.prop changes
- Stability changes
- Radio related files taken from 2.16.0.0 leaked ROM
- Adobe Flash Player updated to latest 10.2.155.67

Release date - 14/15 or 16 March"

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040
Get ready mate :)

[ Voor 21% gewijzigd door Whiskey103 op 16-03-2011 08:55 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Is dat de 'final'?

Zie ook dat er een nieuwe radio aanbevolen word, hoop dat die net zo bevalt als de vorige

[ Voor 72% gewijzigd door Patrick V. op 16-03-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik ben nog geen vervanger voor de htc sync tegengekomen (zodat hij de contacten vooral vanuit outlook kan syncen), dat is de reden dat ik bij een sense rom blijf. Ook vindt ik het koppelen van contacten (hij linkt je contacten aan FB, twitter, whatsapp etc.) zodat je snel via het gewenste medium contact kan maken.

Maar de sync blijft toch de bottleneck.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
MaNDaRK schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]

Misschien is het handig als de root methode met one-click tools wordt toegevoegd aan de TS. Zie deze post.
NoxiuZ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:34:

Je kunt naast de Sense launcher ook een andere launcher draaien, zoals bijvoorbeeld Launcher Pro. Wanneer je dan naar je homescreen gaat, krijg je een keuzescherm welke launcher je wilt draaien. Op deze manier kun je dus eenvoudig andere launchers testen/gebruiken.

Ikzelf ben nog steeds aardig fan van de Sense laag. De contact- en emailapp werken gewoon heerlijk. Maar ook de widgets vind ik echt plezierig werken en zien er strak uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Dynamix op 16-03-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27

BioHazard

*\o/*

Ik ben weer over naar CyanogenMod RC2. Nu met battery patch, en verrek, het werkt! * BioHazard is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Zou m graag proberen maar met 70kB/s gaat dat even duren, is er geen mirror ergens?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu Leedroid 2.2.2 maar ik heb wat hardwarematige problemen, als ik mn telefoon unlock wil ie nog wel een spontaan gaan rebooten. Het is volgens mij een hardwarematig probleem, omdat het vooral gebeurt als je hem erg stevig aanpakt. Als je het SIM-kaartklepje eraf haalt en daar voorzichtig onder de SD kaart indrukt, doet ie dat ook namelijk. Het lijkt mij dus een gevalletje garantie, maar dan moet ik denk ik wel de originele rom, radio en dergelijke terugzetten.

Enige vraag is: hoe? Ik kon het zo gauw niet vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:11:
Ik draai nu Leedroid 2.2.2 maar ik heb wat hardwarematige problemen, als ik mn telefoon unlock wil ie nog wel een spontaan gaan rebooten. Het is volgens mij een hardwarematig probleem, omdat het vooral gebeurt als je hem erg stevig aanpakt. Als je het SIM-kaartklepje eraf haalt en daar voorzichtig onder de SD kaart indrukt, doet ie dat ook namelijk. Het lijkt mij dus een gevalletje garantie, maar dan moet ik denk ik wel de originele rom, radio en dergelijke terugzetten.

Enige vraag is: hoe? Ik kon het zo gauw niet vinden in dit topic.
Heeft het niet te maken met de undervolt op de kernel? Probeer eens een standaard kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Upgrade naar 3.2 is erg bevallen, geen last van rare iconen en weer updates :) ik hoop dat de 100% CPU bug nu geplet is, maar dat zien we wel over twee dagen.

Hebben jullie ook de radio geflashed? Ik heb namelijk een afwijkende versie, maar geen problemen op het gebied van batterij duur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Enig idee wanneer 4.0 beta3 het licht gaat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
wat is revolution HD 4 b2 kut zeg, hij werkte okay op het eerste gezicht, maar traag dat ie is, en ik krijg continue crashes van gapps.

Eigenlijk wil ik weer zonder sense, maar weet iemand een goede vervanger voor de bookmarks, friend stream en agenda widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Was er niet een tool waarmee je gemakkelijk een radio kon flashen? Misschien weet Whiskey dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdj84nl schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:13:
wat is revolution HD 4 b2 kut zeg, hij werkte okay op het eerste gezicht, maar traag dat ie is, en ik krijg continue crashes van gapps.
't is ook niet voor niks een beta...
Eigenlijk wil ik weer zonder sense, maar weet iemand een goede vervanger voor de bookmarks, friend stream en agenda widget?
Launcher Pro heeft een goede agenda widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Android Revolution HD 4G 3.2 erop gezet en ik moet zeggen het werkt er goed. Nu heb ik wel een probleem bij mijn accuvebruik staat 86% voor de weergave terwijl ik het beeldscherm al heb gedimd staan en time out korter ingesteld enz. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Ojaa en wat is precies het voordeel van het upgraden van je radio en is het ook echt nodig? ik heb nu zelf: 12.28.b.60.140eU_26.03.02.26_m
Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Ik hang vast bij deze stap:
Controlestap van het scripts
code:
sh /sdcard/DHD/check

Hij geeft bij mij hierna steeds "not found".
Ik heb gewoon de zipbestanden uitgepakt in een map op de SD-kaart die ik DHD heb genoemd.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
wzzley schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:21:
Ik hang vast bij deze stap:
Controlestap van het scripts
code:
sh /sdcard/DHD/check

Hij geeft bij mij hierna steeds "not found".
Ik heb gewoon de zipbestanden uitgepakt in een map op de SD-kaart die ik DHD heb genoemd.
Wat doe ik fout?
Vergeten om root privileges te verkrijgen m.b.v. 'su' commando wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
Nee dat was de stap ervoor, ik heb super user permission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
wzzley schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:42:
Nee dat was de stap ervoor, ik heb super user permission
Hmmm vreemd. Kun je wel het volgende doen?

#cd /sdcard/DHD

Is je sd kaart wel gemount? Niet toevallig je toestel nog op je PC aangesloten als disk drive (dan unmount ie namelijk je sdcard op je toestel)?

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 16-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
Ben erachter, was de spatie na sh vergeten..
Maar kom nog niet verder. Als ik de bestanden in de DHD map zet en ik werp hem daarna uit en kijk in Astro FM dan staat er niks in de DHD map. Als ik hem dan weer aansluit via USB is hij op de PC ook leeg?:S Paar keren opnieuw geprobeerd maar hij laat ze gewoon verdwijnen!

[ Voor 6% gewijzigd door wzzley op 16-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:07:
Ik heb nu Android Revolution HD 4G 3.2 erop gezet en ik moet zeggen het werkt er goed. Nu heb ik wel een probleem bij mijn accuvebruik staat 86% voor de weergave terwijl ik het beeldscherm al heb gedimd staan en time out korter ingesteld enz. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Ojaa en wat is precies het voordeel van het upgraden van je radio en is het ook echt nodig? ik heb nu zelf: 12.28.b.60.140eU_26.03.02.26_m
Bedankt,
http://forum.xda-develope...=12147035&postcount=20439

http://forum.xda-develope...=12151207&postcount=20499

thats why :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Revolution HD 4.0 Beta 3 is on his way!
Met nieuw gelekte Android 2.3.3 build 2.25 !

[ Voor 6% gewijzigd door Thombias op 17-03-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Dit trok mij over de streep, ik heb ook mijn radio geflashed en meteen een tutorial over geschreven :) deze is toegevoegd aan de start post.
Uit welk programma komt dat laatste screenshot trouwens?

Eerste ervaring met de radio; positief, meer 3G ontvangst @ work :)

[ Voor 5% gewijzigd door MaNDaRK op 17-03-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MaNDaRK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Ik kan nu nog niet flashen :(
Maar vanavond gaat die erop! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
De laatste dagen (volgens mij na het updaten van de Kali- CM7 rom en de battery drain patch #7) valt mijn 3g ontvangst heel vaak uit. Ik draai dus CM7 nightly #19, batterydrain patch #5 (weer teruggezet in de hoop dat het daar aan lag) en radio 26.06.03.24_M2. KPN is provider. Had hiervoor nooit problemen maar dit is wel vervelend. Elke keer na een reboot doet hij het weer 5 minuten en valt vervolgens weer uit. Daardoor gaat ook mijn batterij snel leeg aangezien hij de hele dag aan het zoeken is naar netwerk denk ik. Iemand een idee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Weet iemand wat die performance patch doet voor de Revolution HD rom? Is dit alleen nodig als je last van lag hebt, of is dit sowieso aan te raden?

En hoe moet deze worden geïnstalleerd? Via clockworkmod recovery en dan install update?

[ Voor 23% gewijzigd door Patrick V. op 17-03-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
Die patch is niet meer nodig als je de meest recente rom gebruikt (Android Revolution HD 3.2).
Heb je een eerdere rom, dan zou ik de patch zeker installeren, zelf ook gedaan en geen problemen gekregen hierdoor (ik gebruik de Revolution roms al vanaf 1.7 oid).

De Android Revolution HD 4.0 Beta 2 is een aanrader overigens, draai deze al sinds de 11e en geen bugs gevonden. Mijn HD voelt nu nog 'lekkerder'. En Android 2.3 heeft wat handige nieuwe features, zoals quicksettings via het pulldown menu (geen aparte powerbar meer nodig).

Elegant Blues theme erop, en wow! wat mooi allemaal ;-)

en idd, installeren patch gaat hetzelfde als een rom installeren

edit: voor de volledigheid: ik heb de geadviseerde Radio gebruikt, hier geen problemen mee ondervonden

[ Voor 12% gewijzigd door Urian op 17-03-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Damn de nieuwe Gingerbread leak is Chinees. Beta 3 on Hold :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=995899

2.3.3. voor Desire S biedt mogelijkheden

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
MaNDaRK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Dit trok mij over de streep, ik heb ook mijn radio geflashed en meteen een tutorial over geschreven :) deze is toegevoegd aan de start post.
Uit welk programma komt dat laatste screenshot trouwens?

Die komt uit quadrant advanced, is oa te vinden op de server van Whiskey103

@MaNDaRK hieronder:
Kein Probleem ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Klaphekje op 17-03-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Bedankt Klaphekje :)

Is het misschien een idee om een paar benchmarks te laten zien tussen de stock ROM en een aangepaste ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
MaNDaRK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:50:

Is het misschien een idee om een paar benchmarks te laten zien tussen de stock ROM en een aangepaste ROM?
Nee, eigenlijk niet. Benchmarks testen hele specifieke dingen. Een telefoon kan heel soepel lopen en een heel lage benchmark krijgen.

Daarbij komt dat benchmarks heel erg kunnen fluctueren. Ik haal bijvoorbeeld maar een score van 2100 in Quadrant met Android Revolution 3.2. Terwijl Whiskey 3700 haalt.

[ Voor 18% gewijzigd door ThijsWTF op 17-03-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Nu online
Ik haal met Quandrant standaard maar 1800, terwijl de telefoon soepeler loopt dan ooit te voren.

Geen aanpassingen gedaan, alleen 3.2 geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Urian schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:22:
Die patch is niet meer nodig als je de meest recente rom gebruikt (Android Revolution HD 3.2).
Heb je een eerdere rom, dan zou ik de patch zeker installeren, zelf ook gedaan en geen problemen gekregen hierdoor (ik gebruik de Revolution roms al vanaf 1.7 oid).
De Performance patch is niet standaard in 3.2 en zal nooit standaard worden :)
Dit omdat sommige mensen dan database errors krijgen bij het terugzetten Titanium Backups en MyBackup

[ Voor 31% gewijzigd door Whiskey103 op 17-03-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
MaNDaRK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:50:

Op zich leuk,

Echter dan moeten ze wel van een clean Rom zijn.

Omdat veel roms na install gelijk google automatisch restore functie in werking treed.
Dus na 30 minuten heb je al geen clean Rom meer en dus afwijkende Quad scores.

BTW het is leuk hoor de quad scores, maar het zegt niets over de feel van de Rom
Ik heb met de meest waardeloze quad scores, toch een soepel OS.

Maar als tweaker willen we natuurlijk high scores zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ben overgestapt van revolution HD naar CM7 van phunkycow. Stukken sneller, mooiere animaties (door launcher pro) en kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Gisteren even 3.2 geprobeerd. Daarvoor had ik 4.0 beta2. Gisteravond toch maar weer terug naar 4.0 ondanks dat je de 1.6 ghz kernel kan gebruiken. Na een full wipe en de aanbevolen radio toch veel crashes bij 3.2.

Revo HD 4.0 voelt veel stabieler aan op een of andere manier voor mij.
4.0 heeft ook betere verwerking(minder compressie) op camera gebied.
Ook heb ik het idee dat de GPS sneller werkt dan bij 3.2

Hij is dan misschien wat minder snel dan 3.2 maar dat is gevoelsmatig marginaal.
Met linpack haal ik rond de 45 MFLOPS.
Dus niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mdj84nl schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:12:
Ben overgestapt van revolution HD naar CM7 van phunkycow. Stukken sneller, mooiere animaties (door launcher pro) en kleiner.
Ik zit er nog over te twijfelen. Ben nl. erg gehecht aan de HTC contacten beheer (met mail/twitter/facebook etc.). Hoe ziet dat er op CM7 uit?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
BabyXL schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:47:
[...]

Ik zit er nog over te twijfelen. Ben nl. erg gehecht aan de HTC contacten beheer (met mail/twitter/facebook etc.). Hoe ziet dat er op CM7 uit?
Hier ben ik ook benieuwd naar. (Screenshots?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Thombias schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. (Screenshots?)
Kijk maar even op YouTube. daar staat genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ThijsWTF schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:46:
[...]

Kijk maar even op YouTube. daar staat genoeg.
Teveel als je het mij vraagt, allemaal reviews maar geen een die ook maar een contactenlijst laat zien enzo.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
Pffff waarom moet vodafone altijd zijn telefoons ver$@%en Ik heb een branded vodafone toestel. Dus ik dacht mooi rooten. Niet dus v1.7x werkt niet met visionary. Downgraden dan? Ja natuurlijk doen we even. Nadat alles gedownload is. PD98IMG proberen erop te knallen nadat het adb push psneuter /data/local/tmp

adb push misc_version /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell /data/local/tmp/psneuter
adb shell

vervolgens het #je krijgen en dan
cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.6
Alles gelukt en een goede output
==set_variation set. version will be changed to:1.31.405.6 patching and backing up partition 17.
En uiteindelijk die pd98img op het kaartje mikken. rebooten en is hij bijna klaar zegt ie cid incorrect update failed.

Nu weet ik wat je denkt je moet een goldkaart maken. Ook daar is aan gedacht. Ik heb het via goldcard tool gedaan waarmee ik netjes een goede output kreeg en ook op de ouderwetse cmd manier gedaan waarbij ik ook een goede output krijg. Maar toch krijg ik telkens de melding dat de CID niet juist is :/

iemand enig idee?
/edit1
ps. Ik gebruik overigens mijn originele 8gb micro sd kaartje

/edit 2
Het valt me op dat goldcardtool bij ieder simkaartje het zelfde CID eraf haalt @mmc0 en op mmc1 doet hij niets. (ik weet overigens niet wat dit doet)

[ Voor 8% gewijzigd door BurnerT op 18-03-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
mdj84nl schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:12:
Heb ik ook gedaan. Werkt indd super. Ik ben nog op zoek naar een %batt look, contacts widget, en eventueel een wat beter uitziende numeriek toetsenbord.

Is er ook een optie om net zoals bij sense een corrigerende toetsenbord te krijgen. Dus als je verkeerd vingert dat hij toch het goede woord maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

berry eggens schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Heb ik ook gedaan. Werkt indd super. Ik ben nog op zoek naar een %batt look, contacts widget, en eventueel een wat beter uitziende numeriek toetsenbord.

Is er ook een optie om net zoals bij sense een corrigerende toetsenbord te krijgen. Dus als je verkeerd vingert dat hij toch het goede woord maakt?
op xda bij themes and apps kan je de %batt downloaden. contacten widget weet ik zo niet.
standaard Gingerbread toetsenbord kan met NL woordenboek en auto correctie, dit zit er standaard allemaal al in.
Op het moment dat je een veld hebt waar je alleen numeriek kunt invullen, springt het toetsenbord automatisch op numeriek. Nu denk je vast: dat gebeurde niet. Maar dat ligt dus aan de site of het programma die dat veld dan niet goed heeft gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 14:48

Zorian

What the fox?

BurnerT schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:37:
Pffff waarom moet vodafone altijd zijn telefoons ver$@%en Ik heb een branded vodafone toestel. Dus ik dacht mooi rooten. Niet dus v1.7x werkt niet met visionary. Downgraden dan? Ja natuurlijk doen we even. Nadat alles gedownload is. PD98IMG proberen erop te knallen nadat het adb push psneuter /data/local/tmp

adb push misc_version /data/local/tmp
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter
adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version
adb shell /data/local/tmp/psneuter
adb shell

vervolgens het #je krijgen en dan
cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.6
Alles gelukt en een goede output
==set_variation set. version will be changed to:1.31.405.6 patching and backing up partition 17.
En uiteindelijk die pd98img op het kaartje mikken. rebooten en is hij bijna klaar zegt ie cid incorrect update failed.

Nu weet ik wat je denkt je moet een goldkaart maken. Ook daar is aan gedacht. Ik heb het via goldcard tool gedaan waarmee ik netjes een goede output kreeg en ook op de ouderwetse cmd manier gedaan waarbij ik ook een goede output krijg. Maar toch krijg ik telkens de melding dat de CID niet juist is :/

iemand enig idee?
/edit1
ps. Ik gebruik overigens mijn originele 8gb micro sd kaartje

/edit 2
Het valt me op dat goldcardtool bij ieder simkaartje het zelfde CID eraf haalt @mmc0 en op mmc1 doet hij niets. (ik weet overigens niet wat dit doet)
Branded toestellen hebben een afwijkende CID, wellicht daardoor de foutmelding? Zal even het lijstje zoeken en deze post updaten als ik hem heb.

//Edit: Alsjeblieft, alleen nog even zoeken ;) : http://forum.xda-develope...?p=10007960&postcount=206

//Edit 2: Heb hem al even voor je opgezocht, jij hebt als CID: VODAPE17

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 18-03-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:48
Ik wil graag mijn radio flashen maar ik zie nergens radio S-off staan.

Hij staat nu bij mij op ACE PVT ENG S-OFF betekent dit dat beide off zijn of alleen ENG ?
Die radio tool heb ik ook gedraaid en die geeft verder geen fouten aan maar zie ook niet echt verschil
Me cid is wel 11111111.

Klopt dit of moet ik nog iets aanpassen.
IK neem het zekere voor onzekere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
Als je met die tool superCID verkregen hebt moet je ook radio soff hebben volgens mij. Zo niet dan krijg je vanzelf een error bij het radio flashen. Als je ENG S-off hebt kun je inderdaad niet direct in het boot menu zien of je radio s-off ook hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Klaphekje op 19-03-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Slash500 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:21:
Ik wil graag mijn radio flashen maar ik zie nergens radio S-off staan.

Hij staat nu bij mij op ACE PVT ENG S-OFF betekent dit dat beide off zijn of alleen ENG ?
Die radio tool heb ik ook gedraaid en die geeft verder geen fouten aan maar zie ook niet echt verschil
Me cid is wel 11111111.

Klopt dit of moet ik nog iets aanpassen.
IK neem het zekere voor onzekere :+
Heb ik ook, en mij is het gelukt de radio te flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

CID11111111 is feitelijk hetzelfde voor Radio S-OFF. ;) Je kan hem dus prima flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Klaphekje schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:46:
Als je met die tool superCID verkregen hebt moet je ook radio soff hebben volgens mij. Zo niet dan krijg je vanzelf een error bij het radio flashen. Als je ENG S-off hebt kun je inderdaad niet direct in het boot menu zien of je radio s-off ook hebt.
Je kan prima met eng off een radio flashen alleen je kan niet meer terug naar een andere radio als je geen s off hebt waardoor de brick kans hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:48
Thanks allen, heb de radio succesvol geflashed.
ThijsWTF schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:32:
[...]

Je kan prima met eng off een radio flashen alleen je kan niet meer terug naar een andere radio als je geen s off hebt waardoor de brick kans hoger ligt.
Is er een manier voor mij te zien of die dan goed Off staat ?

[ Voor 78% gewijzigd door Slash500 op 19-03-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Slash500 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:10:
Thanks allen, heb de radio succesvol geflashed.

[...]

Is er een manier voor mij te zien of die dan goed Off staat ?
Ja, als de CID 11111111 is staat hij goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
ThijsWTF schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:32:
Ah, oke. Ik had vernomen dat radio s-off verplicht was voor het radio flashen. Mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
pffff ben al uren aan het klooien maar krijg het niet voor elkaar.
Ik draai de Android Revolution HD 3.2 maar krijg geen theme's, mods of whatever geinstalleerd.
Steeds krijg ik de foutmelding:

"Amend scripting is no longer supported"
met daar een verhaal eronder waarom niet. Google geeft mij helaas geen duidelijk antwoord hierop.

*HTC Desire HD Root
*Android Revolution HD 3.2
*ROM Manager Free
*Clockwork v3.0.0.6
*Verschillende mods/themes

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Klaphekje schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:27:
[...]

Ah, oke. Ik had vernomen dat radio s-off verplicht was voor het radio flashen. Mijn fout ;)
Ach het is ook ingewikkeld, en ik reageer soms wat bot als ze ik denk dat ik het beter weet, geen probleem.
Frontysco schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:31:
Ik draai de Android Revolution HD 3.2 maar krijg geen theme's, mods of whatever geinstalleerd.

met daar een verhaal eronder waarom niet. Google geeft mij helaas geen duidelijk antwoord hierop.

*HTC Desire HD Root
*ROM Manager Free
*Clockwork v3.0.0.6

Weet je zeker dat de .zip klaar is voor 3.x ClockWorkMod Recovery? Probeer eens 2.x ClockWordMod te installeren en kijk of het dan lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Frontysco schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:31:

*HTC Desire HD Root
*ROM Manager Free
*Clockwork v3.0.0.6

Zoals ThijsWTF ook al zegt.

Je gebruikt waarschijnlijk oude .zip die al een tijdje op je SD Staan.Probeer even de laatse versie van je theme,s mod,s ed te downen.

Als dat ook niet werkt kies je in Rommannager voor alle CWM recoveries en ga je terug naar een oudere CWM.
je kunt eventueel ook deze tool proberen:
http://www.wbakkercompute.../amend2edify_v1.0.1.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
het is naar mijn weten een verse theme (meerdere en ook battery status mod) en de nieuwste clockwork.
Wss gaat de clockwork dan verkeerd. Zo ff proberen

*edit* installaties lukken nu inderdaad met een 2.xxxx clockwork.
Net de Revolution HD theme erop, crash tie steeds bij het opstarten.
Ik via Clockwork boot in de bootloader de blue elegance theme erop gezet, hij is nu al 15 min bezig met booten.

Wat gaat er verkeerd?

[ Voor 47% gewijzigd door Frontysco op 20-03-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Er staat met grote letters:
After every ROM update please check first if the themes or extras are still compatible with current ROM version.
Sometimes you will have to wait for updated file to work with new version of Android Revolution HD ROM.
Controleer eens of de thema's wel geschikt zijn voor 3.2

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Nou, maar eens een paar 2.3.3 Gingerbread rom's geprobeerd, maar qua performance maakt het echt geen reet uit. Erg leuk atlijd, al die "it's so much smoother and cleaner" comments op XDA, maar het is allemaal placebo.

Wel had ik gehoopt dat GPU versnelling het scrollen met de standaard browser wat had verbeterd, maar helaas..het is nog steeds bagger. Voor nu dus nog maar even Opera Mini aanhouden.

Overigens is de batterijduur van ARHD 3.1 naar 3.2 enorm verbeterd, of eigenlijk: Het is weer terug naar het niveau van ARHD 2.14. Met 3.1 had ik echt belachelijke battery drain. Ben wel blij met ARHD 3.2 i.c.m. Sense...werkt goed.

[ Voor 22% gewijzigd door AmonTobin op 20-03-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Mensen, Het zal vast wel eens eerder voorbij gekomen zijn maar misschien dat ik er toch iemand een plezier mee kan, ik wil namelijk niet anders meer.

Als je in build.prop ro.sf.lcd_density op bijv. 190 zet krijg je de wat mij betreft ideale reso voor dit scherm. In je launcher nog even 6 (of 7) Rijen en kolommen instellen en je kan lekker veel apps kwijt op je homescreen 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 09:19
bornin7ty2 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:05:
Als je in build.prop ro.sf.lcd_density op bijv. 190 zet krijg je de wat mij betreft ideale reso voor dit scherm. In je launcher nog even 6 (of 7) Rijen en kolommen instellen en je kan lekker veel apps kwijt op je homescreen 8)
Ik heb een tijd lopen kloten om dit voor elkaar te krijgen, maar nooit met enig succes. Mag ik jou vragen hoe je build.prop hebt weten aan te passen?
AmonTobin schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:32:
Overigens is de batterijduur van ARHD 3.1 naar 3.2 enorm verbeterd, of eigenlijk: Het is weer terug naar het niveau van ARHD 2.14. Met 3.1 had ik echt belachelijke battery drain. Ben wel blij met ARHD 3.2 i.c.m. Sense...werkt goed.
Helemaal met je eens. ARHD 3.2 is de eerste fatsoenlijke build sinds tijden. Die 100% CPU bug was echt vreselijk en over het batterijverbruik heb ik het dan nog niet gehad. Nu loopt de telefoon weer soepel en gaat 'ie gemakkelijk een dag mee.

[ Voor 37% gewijzigd door stijnos1991 op 20-03-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
stijnos1991 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:17:
[...]

Ik heb een tijd lopen kloten om dit voor elkaar te krijgen, maar nooit met enig succes. Mag ik jou vragen hoe je build.prop hebt weten aan te passen?
pull /system/build.prop editten met een tex editor en weer terug op zijn plekje zetten. reboot :)

Enige glitch die me tot nu toe opgevallen is, is het recent apps scherm, die past niet meer helemaal maar werkt nog wel gewoon. weet niet of en waar ik die aan kan passen.

Ik doe het zelf trouwens allemaal met AndroidCommander ipv adb. Gemakzucht.... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Bornin op 20-03-2011 20:38 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

bornin7ty2 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:05:
Mensen, Het zal vast wel eens eerder voorbij gekomen zijn maar misschien dat ik er toch iemand een plezier mee kan, ik wil namelijk niet anders meer.

Mij heb je er in ieder geval een enorm plezier mee gedaan! Dit is inderdaad een stuk beter. _/-\o_

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
[ROM] Android Revolution HD 4.0 β 3.1

Links UP

http://xda.ckgaming.co.uk...ion_HD-4G_4.0_beta3.1.zip

UseNET
http://www.wbakkercomputers.nl/NZB_Files/

[ Voor 140% gewijzigd door Whiskey103 op 21-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik heb nu CleanDHD v1.01 er op gezet maar dat is een rete snele gingerbread met 1.512 Ghz instellingen haalt deze makkelijk 54 MFlops. Geen Sense erop maar ik mis het absoluut niet tot dus ver.
Geen lags meer zoals ik had bij ARHD 4 Beta2.

[ Voor 10% gewijzigd door Thombias op 21-03-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn desireHD heeft toch echt kuren... Spontane reboots, en dan ook rustig 5 of 6 achter elkaar... Geprobeerd met Leedroid met custom en stock kernel. Ook revolutionHD met custom en stock kernel geprobeerd. Hielp allemaal niks helaas. Hoe kan ik nu alles weer terugzetten zodat ie weer 'stock' wordt? Is dat een kwestie van een RUU installeren en klaar? Of heb ik dan nog s-off en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Als je geen sense rom meer hebt, dan zijn toch ook de contacten niet meer gesycnhroniseerd met facebook e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Op non-Sense roms heb je nog steeds die optie. Ik draai CM7 en kan onder accounts en synchronisatie aanvinken om Facebook contacten te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
BabyXL schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:18:
[...]

Mij heb je er in ieder geval een enorm plezier mee gedaan! Dit is inderdaad een stuk beter. _/-\o_
Mooi zo, daar was t me om te doen ;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

vinnieminnie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:44:
Op non-Sense roms heb je nog steeds die optie. Ik draai CM7 en kan onder accounts en synchronisatie aanvinken om Facebook contacten te synchroniseren.
Maar hoe ziet het eruit? Ik ben zelf nogal verknocht aan de HTC look. :)
bornin7ty2 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Mooi zo, daar was t me om te doen ;)
Het lijkt er wel op dat webpagina's nu ook ietsje kleiner weergeven worden. Niet echt een probleem, eerder zelfs wel fijn denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 21-03-2011 21:21 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
BabyXL schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Maar hoe ziet het eruit? Ik ben zelf nogal verknocht aan de HTC look. :)

[...]
Geloof me, als je een maal bijv. CleanDHD hebt geprobeerd wil je geen Revolution HD meer.
Er zijn zat alternatieven voor de sense widgets. En het is ook nog eens veel sneller en smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik zou gewoon een nandroid doen en vervolgens even CM7 RC2 flashen (en flash dan ook meteen even de batfix #9). Loop er even een dag mee rond en maak dan je oordeel, ik ben zelf nooit meer terug gegaan naar Sense.
CM7 loopt zo soepel vergeleken met Sense. Ik ergerde me altijd aan de notificatiebalk die niet meteen naar beneden kwam bij Sense, maar dat probleem heb ik totaal niet bij CM7. Ik heb mijn telefoon nu al 2 maanden underclocked naar 768 MHz en dat lijkt geen verschil te maken.

Anyhow, probeer het gewoon eens. Met een nandroid ben je binnen 3 minuten weer terug naar je originele Sense-rom + instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Is het wel slim om zo'n nandroid backup terug te zetten als je van android 2.2 naar 2.3 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Sense is er bij mij al uitgesloopt. Met alle bijkomende widgets die toch niet werken op andere launchers. Een tijd lang Launcher Pro gehad, maar ben nu definitief over op ADW Launcher EX. Het enige wat ik eigenlijk nog heb zijn de contacten lijst ed. van HTC Sense.

Maar ik ga de sprong wagen naar CM7, ik kan idd gewoon terug met een backup dmv. CWM lijk mij. Morgen maar eens flashen...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27

BioHazard

*\o/*

BabyXL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:51:
Sense is er bij mij al uitgesloopt. Met alle bijkomende widgets die toch niet werken op andere launchers. Een tijd lang Launcher Pro gehad, maar ben nu definitief over op ADW Launcher EX. Het enige wat ik eigenlijk nog heb zijn de contacten lijst ed. van HTC Sense.

Maar ik ga de sprong wagen naar CM7, ik kan idd gewoon terug met een backup dmv. CWM lijk mij. Morgen maar eens flashen...
Battery fix erachteraan, als die nog niet in de nightlies zit. Dan heeft CM7 net zon mooie batterylife als een Sense rom.

Verder bevalt CM7 me uitstekend! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 22-03-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

BioHazard schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:53:
[...]

Battery fix erachteraan, als die nog niet in de nightlies zit. Dan heeft CM7 net zon mooie batterylife als een Sense rom.

Verder bevalt CM7 me uitstekend! _/-\o_
vanaf built 27 of 28 zit deze er al ingebakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Van CleanDHD (CM7) is aangekondigd door de chef dat hij vandaag een nieuwe gaat vrijgeven. Dus dan zal dat ook al wel met de fix zijn. Ik heb trouwens geen klagen over de batterijduur nu die is net zo goed als Revolution HD heb ik wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14
Ik ga me van het weekend toch maar eens aan de custom ROM's wagen.
Mijn oog is gevallen op de Android Revolution HD ROM met no-sense script.

1 vraagje, though.
Voor veel roms is het noodzakelijk een andere radio te flashen.
Zit een radio ook in een Nandroid backup?

M.a.w. heb ik de originele radio versie weer terug met een nandroid restore?

Alvast bedankt voor het antwoord :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik snap nog steeds niet waarom mensen voor de Android Revolution HD rom met no-sense gaan. Dan heb je niet het snelle en soepele van CM7 en je hebt niet het uiterlijk van Sense. Ik zou gewoon voor Sense gaan of voor CM7, maar deze compromis lijkt me helemaal niks. Kan je me uitleggen waarom je oog op No-Sense is gevallen?

In een nandroid zit geen radio verwerkt, maar het flashen van een radio is in 5 minuten gebeurd, dus dat is niet zo'n probleem als je S-off hebt.
Het is overigens niet noodzakelijk een bepaalde radio te flashen, maar aanbevolen. Bij CM7 raden ze een bepaalde radio aan, omdat je bij later uitgebrachte radio's niet meer terug kan naar je vorige radio. Althans, niet zonder S-off.
Zelf gebruik ik de laatste Gingerbread radio (die eindigt op .07, van 17 maart). Ik heb deze nergens aanbevolen gezien, maar voor mij werkt hij het beste.
Anyhow, je hoeft die aanbevolen radio dus niet noodzakelijk te flashen, ik zou gewoon zelf wat dingen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om de nieuwe Android Revolution HD 4.0 β 3. eropt te zetten. Nadat deze succesvol erop was gezet zette ik mijn telefoon aan en ik kreeg vaak fouten ook vroeg hij om de 20 seconden om mijn pin van mijn simkaart in te voeren. Dit was dus helemaal niks en ik heb weer Android Revolution HD 3.2 er weer op gezet, maar nu blijft hij hangen bij het opstart scherm (Quietly brilliant) en verschijnt elke keer weer opnieuw. HELP! Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen???

Mvg,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

vinnieminnie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen voor de Android Revolution HD rom met no-sense gaan. Dan heb je niet het snelle en soepele van CM7 en je hebt niet het uiterlijk van Sense. Ik zou gewoon voor Sense gaan of voor CM7, maar deze compromis lijkt me helemaal niks. Kan je me uitleggen waarom je oog op No-Sense is gevallen?

In een nandroid zit geen radio verwerkt, maar het flashen van een radio is in 5 minuten gebeurd, dus dat is noodzakelijk te flashen, ik zou gewoon zelf wat dingen uitproberen.
Msschien omdat video's afspelen in portraid niet gaat ?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:43:
Ik heb geprobeerd om de nieuwe Android Revolution HD 4.0 β 3. eropt te zetten. Nadat deze succesvol te lossen???

Mvg,
Kevin
Heb je al een keer een full wipe gedaan en daarna een andere rom geflashed? of een andere backup

[ Voor 37% gewijzigd door martjah op 22-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dat doen als hij elke keer bij het scherm blijft hangen ik kan niet in het systeem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

vol - inhouden tijdens het opstarten, dan kom je in het bootmenu terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt voor de je snelle reactie! Hij is nu bezig met wiping data. Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

In een nandroid zit geen radio verwerkt, maar het flashen van een radio is in 5 minuten gebeurd, dus dat is niet zo'n probleem als je S-off hebt.
Het is overigens niet noodzakelijk een bepaalde radio te flashen, maar aanbevolen. Bij CM7 raden ze een bepaalde radio aan, omdat je bij later uitgebrachte radio's niet meer terug kan naar je vorige radio. Althans, niet zonder S-off.
Zelf gebruik ik de laatste Gingerbread radio (die eindigt op .07, van 17 maart). Ik heb deze nergens aanbevolen gezien, maar voor mij werkt hij het beste.
Anyhow, je hoeft die aanbevolen radio dus niet noodzakelijk te flashen, ik zou gewoon zelf wat dingen uitproberen.
Thanks!
Ik zal dan ook even op zoek moeten gaan naar de originele radio. Ik zal toch voor de aanbevolen radio gaan, denk ik.

Mijn oog is gevallen op Android Revolution HD omdat ik er heel veel goeie dingen over lees en omdat de battery life aanzienlijk verbeterd.
Ik kies hierbij voor de No-Sense versie, gezien ik stock mooier vind dat Sense.

In een reply van Martjah onder jouw reply lees ik dat video's afspelen in portrait niet werkt in CM7. Kun je dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah, bedankt! Ik zit er weer in en alles is weer in de fabrieksinstelling.
Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
@MrKvvn:

Ikzelf heb Android Revolution HD 4.0 β 3.1 draaien,alles werkt vlekkeloos.

Omdat mijn sd inmiddels een puinhoop was geworden, deze eerst opnieuw geformateerd. Ook terug naar fabrieksinstellingen, batterystats gereset (bat 100% vol) en een fullwipe gedaan, daarna rom op sd gezet en geflashed.

Android 2.3 draait heerlijk, batterijduur lijkt nog beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Misschien handig voor degene die zijn Desire HD nog moet rooten...

http://wiki.cyanogenmod.c...esire_HD:_Full_Root_Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Voor mij was het omdat ik LauncherPro Plus gebruik. Maar de contactenlijst met de Faceboook en Twitter integratie vind ik erg fijn. En de look van de contactenlijst is gewoon prettig. Maar ik geloof dat ik hier een alternatief voor gevonden heb.

Ik heb nu CM7 (CleanDHD) installed staan, en ik moet wel toegeven dat het toestel nu nog sneller voelt (ik kijk niet naar kunstmatige benchmarks - uiteindelijk gaat het om het gevoel). Videos kijk ik toch niet (alleen Youtube en uitzending gemist zo nu en dan). Alleen AudioGalaxy werkt niet ivm AdFree?

Verder nog een beetje aan het spelen...

Wat mij wel opvalt is dat er geen NL woordenboek in zit, of zie ik iets over het hoofd?

EDIT: FF host file aangepast met adb push/pull, er stond om een of andere reden een verwijzing in naar audiogalaxy.com? Vreemd...

[ Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 22-03-2011 22:59 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 09:19
Ik moet zeggen dat mijn Desire HD uitermate soepel draait nu met ARHD 3.2. De ROM blijft heerlijk vlot en over de batterij niks te klagen. Als je een Sense ROM zoekt, simpel stabiel en snel, dan is ARHD toch wel de beste imho.
Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste