Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Wat een crapzooi man die facebook shit; werkt voor geen meter, en hoe moet ik in godsnaam aan zo'n code komen? Moet er zeker eerst 4 uur in steken ofzo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Dakoina schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:25:
[...]
Dat probleem ken ik ook, alleen durft de mijne echt wel heeeeel laat remmen, en vliegt hij gewoon het decor in |:( en dan blijft hij nog eens extra lang stilstaan vooralleer hij terug vertrekt (duidelijke pauze van toch 2sec vooralleer hij beslist om op de gas te gaan staan) stom dat je de banden niet kan aanpassen in bspec? :s ik heb zachte race banden, maar die staan greyed out :( het zou 'em deugd toen nochtans.
Je kan wel banden aanpassen in B-spec. Echter zijn de restricties in de B-spec events anders dan dezelfde events in A-spec. Zo mag je vaak gewoon zachte-race-banden in A-spec gebruiken, terwijl in dezelfde B-spec race er max sport-hard gebruikt mag worden.
Als je dus een auto hebt waar je alleen race-banden voor hebt gekocht, heb je kans dat je b-spec coureur het op Comfort-bandjes probeert te doen :) Dus zorg dat je de juiste banden voor b-spec races koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:22:
Wat een crapzooi man die facebook shit; werkt voor geen meter, en hoe moet ik in godsnaam aan zo'n code komen? Moet er zeker eerst 4 uur in steken ofzo.
In theorie is het simpel, 3 of 4x die race doen (foto schieten), daarna grudge op random 3 personen en via de profile pagina zou je de code moeten hebben. Helaas blijft de mijne hangen op het selectie scherm voor die personen, dus krijg het ook niet voor elkaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Vraagje: als je een auto wilt verkopen, kun je dan alle upgrades ook verwijderen (en behouden)? Anders schiet je er wel behoorlijk bij in. Voor mijn Corvette zou ik maar 13k terug krijgen, maar met de upgrades zou die veel meer waard moeten zijn.

Had de Corvette gekocht voor de Muscle Car races, maar dat ding is niet handelbaar. Bij het aanremmen breekt de achterkant uit en met een beetje gasgeven ben je 'm ook kwijt.
Ik zou ook de rembalans kunnen veranderen, maar heb geen idee of dat kan of hoe dat moet. Het wegschuiven bij het remmen is namelijk het grootste probleem voor mij.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Als je achterkant uitbreekt, probeer dan je remverhouding meer op de voorremmen te concentreren... ;) Werkte bij mijn Mustang!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Jackal131 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:24:
Vraagje: als je een auto wilt verkopen, kun je dan alle upgrades ook verwijderen (en behouden)? Anders schiet je er wel behoorlijk bij in. Voor mijn Corvette zou ik maar 13k terug krijgen, maar met de upgrades zou die veel meer waard moeten zijn.

Had de Corvette gekocht voor de Muscle Car races, maar dat ding is niet handelbaar. Bij het aanremmen breekt de achterkant uit en met een beetje gasgeven ben je 'm ook kwijt.
Ik zou ook de rembalans kunnen veranderen, maar heb geen idee of dat kan of hoe dat moet. Het wegschuiven bij het remmen is namelijk het grootste probleem voor mij.
Ja je kan je onderdelen op een andere auto overzetten, weet alleen niet hoe want heb het zelf nog niet geprobeerd. Overigens kan ik de break balance op mijn DFGT zelf instellen. Dus ik neem aan dat het onder het kopje 'driver settings' of 'settings' staat voordat je aan een race begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:24:
[...]

In theorie is het simpel, 3 of 4x die race doen (foto schieten), daarna grudge op random 3 personen en via de profile pagina zou je de code moeten hebben. Helaas blijft de mijne hangen op het selectie scherm voor die personen, dus krijg het ook niet voor elkaar.
Haha wat een ergernis, probeerde eerst die gouden ronde, en met die fotoshit, wat een wazig gedoe, gewoon maar wat random klikken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:28:
Haha wat een ergernis, probeerde eerst die gouden ronde, en met die fotoshit, wat een wazig gedoe, gewoon maar wat random klikken ofzo?
Toevallig had ik net die race gedaan voordat ik dat spelletje ging spelen, dus kende de baan.

Je doel is op juiste moment mooie foto te schieten, beetje gokken waar die auto op dat moment op de baan is. Had ergens een site gevonden waar het lijstje staat op welke tijden je precies moet klikken, (kijk maar naar de top5, allemaal 99% ofzo). Je moet dus vlak voor het punt dat hij bij het camera punt is klikken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:24:
[...]

Als hij hangt moet je f5'en ;). Staat duidelijk in de 'handleiding'

mijn B-spec driver heeft 20/23 gewonnen en veelal in redelijk standaard wagens. FR in de Opera S2000 waar hij een Shelby series 1 tegenkwam. Erg makkelijk uitgeschakeld :P

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2010 10:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:28:
[...]

Nee gewoon niet doen... wat boeit 1 zo'n wagen nou.

Ik begin trouwens langzaam toch te neigen naar een voorkeur voor Forza III. Ik weet niet wat de mannen van PD nog op stapel hebben staan (gezien er werd gesproken over GT5 als een levend iets wat steeds zou blijven evolueren..) maar tot op heden vind ik het leuk maar Forza III nog net iets leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GAIAjohan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:35:
[...]

Werkt gewoon voor geen meter, zodra ik mensen selecteer blijft die blok vaag erboven hangen en kun je niks meer op de site. Al 10x geprobeerd nu.

Dan maar geen unlock codes... blegh, begin echt een hekel te krijgen aan het feit dat je eerst 1000 uur moet steken in een spel om er plezier aan te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:35:
Hij 'hangt' niet, dat is het probleem. Ik kan 5000x F5 daar doen, maar hij laad gewoon nooit die lijst in, hier blijft hij op hangen, of ik dat scherm nu 10 minuten zo laat of 1000x F5 doe:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RPOZW1GvKSs2wAuIdbOLwibw/medium.png
BertP schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:26:
Ja je kan je onderdelen op een andere auto overzetten, weet alleen niet hoe want heb het zelf nog niet geprobeerd. Overigens kan ik de break balance op mijn DFGT zelf instellen. Dus ik neem aan dat het onder het kopje 'driver settings' of 'settings' staat voordat je aan een race begint :)
Via garage -> Tuning zou dit ook al mogelijk zijn, maar als ik bijvoorbeeld uitlaat instel op default, zie ik de titanium uitlaat niet in mijn accesories verschijnen.

Nu ik ook dat foto topic volg, initieel dacht ik: leuk, premium en standaard cars. Maar als ik die fotomode shots zie, is premium dus echt ziekelijk gedetaileerd, zoals dat Ferrari logo op de motor kap zo ingezoomed en toch nog zo scherp. Standaard cars onderling hebben best wat verschil, ik zie daar 2 groepen. Imported uit vorige versies en 'snel even gemaakt' zoals de Veyron. Vaak valt het me niet eens op, wat er nu precies in het veld rond rijd.

Gister Italia race in London Bspec, reed een Fiat Barchetta mee. Toch even camera op die auto gezet, het geluid in de auto (nouja, bumper cam) klopt dus echt met die auto (collega heeft zo'n bak).

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:37:

Hij 'hangt' niet, dat is het probleem. Ik kan 5000x F5 daar doen, maar hij laad gewoon nooit die lijst in, hier blijft hij op hangen, of ik dat scherm nu 10 minuten zo laat of 1000x F5 doe:
[afbeelding]
Gebruik je toevallig IE8? Want daar had ik ook last van met IE8, vervolgens met FF geprobeerd en werkte daar wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Iocalhost schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:44:
[...]

Gebruik je toevallig IE8? Want daar had ik ook last van met IE8, vervolgens met FF geprobeerd en werkte daar wel :-)
idd, hier ook.. Met IE zelfde probleem, Chrome no problemo!

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IE9, vond het daarna wel best, ga geen andere browser installeren voor enkel een auto binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
BertP schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:26:
[...]
Ik zal nog eens kijken of ik iets kan vinden bij settings. Heb het nog niet kunnen vinden.
Zelfde als de in hoogte verstelbare vering. Aangeschaft, maar heb nog niets kunnen vinden om de rijhoogte aan te passen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Hier werkt het niet met IE8, IE9, FF en Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:37:
[...]

Dan maar geen unlock codes... blegh, begin echt een hekel te krijgen aan het feit dat je eerst 1000 uur moet steken in een spel om er plezier aan te beleven.
Wat raar, ik stak er maar 5 minuten in (spel halen) en ik had wel meteen plezier.

Zal wel kijken of ik die code voor je kan halen...

Heb trouwens nog chromeline en stealth auto codes (2x signature edition!!), zal ik die bewaren, weggeven of zelf nog een keer gebruiken?

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:37:
[...]

Werkt gewoon voor geen meter, zodra ik mensen selecteer blijft die blok vaag erboven hangen en kun je niks meer op de site. Al 10x geprobeerd nu.

Hey, jij zou hier niet meer posten. Je hebt het spel niet eens. Dit is weer typische phusebox onaardigheid.

Gister m'n a en b licence maar naar silver gebracht, met controller is goud echt wel pittig. Maar wel uitdagend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Ben gisteren achter het grote geheim van B-spec gekomen: gebruik een overpowered auto waarmee je coureur snel op kop ligt en dan kan cruisen... Ik hoop dat het op hogere levels wat leuker wordt, nu is het erg saai,.

Na een hoop frustratie eerder deze week na 2x proberen de Top Gear Lotus challenge gehaald.
Licenses en deze challenges werken nog precies hetzelfde als met eerdere GT's: als het niet lukt kappen en je niet verder opwinden. Dag later weer proberen en hop gehaald... ;)

En de Volvo S60 T-5 Sport '03 op de kop getikt... happy!

[ Voor 33% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 02-12-2010 10:58 ]

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Weet iemand hoe je de naam van je B-spec coureur kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:51:
[...]

heb het net even geprobeerd maar werkt nu ook niet goed gister had ik binnen 5 min de code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leech1984 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:54:
[...]

Wat raar, ik stak er maar 5 minuten in (spel halen) en ik had wel meteen plezier.

Heb trouwens nog chromeline en stealth auto codes (2x signature edition!!), zal ik die bewaren, weggeven of zelf nog een keer gebruiken?
verloten misschien ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan je aardig centje voor vangen ;)

Mijn stealth code (GT-R dacht ik) gaat naar de GoT challenge :)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Of aan mij geven... :+

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja maar refresh werkt niet want dan begint ie weer opnieuw.
theHoff schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:55:
[...]

Hey, jij zou hier niet meer posten. Je hebt het spel niet eens. Dit is weer typische phusebox onaardigheid.

Gister m'n a en b licence maar naar silver gebracht, met controller is goud echt wel pittig. Maar wel uitdagend!
Ga toch weg man, je leest weer niet want ik heb het spel al een week nu.... zucht, en dan zeggen dat ik loop te zeiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Freezerator schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:03:
Pas bij een hoger level krijg je een 2e b-spec driver.
ik heb er inmiddels al 3, ben level 12 op bspec. Ik verheug me met smart op de endurance races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Hiroj schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:35:
Ik kijk al een tijdje op deze fora naar jullie ervaringen in GT5.

Het spelen met een controller heeft flink wat nadelen vind ik. Je kunt niet nauwkeurig insturen en gas geven/remmen is ook niet het gemakkelijkst. Voor de beginnende Gran Turismo speler is dat vrij irritant. Maar naar mijn mening is het spel ook niet echt voor de beginnende spelers gemaakt..

Momenteel rijd ik in een Mercedes C63 AMG, dat bijna volledig getuned is. Echt een wereldbak als je het mij vraagt. Heb alleen nog wat probleempjes met de bochten, ik kan hier niet met een hoog tempo doorheen. Heeft iemand wat advies voor mij om dit probleem te verhelpen? Qua customized tuning ben ik echt nog een beginneling..
Zo slecht is de controller ook weer niet m.i. Met de schouder knoppen R2/L2 (maar ook rechter pookje), is gas en rem redelijk te doseren. Sturen met je wat voorzichtiger zijn, omdat je met het pookje in een korte tijd een grote stuuruitslag kan maken. Dit is dan ook weer een nadeel van het stuurtje dan je van full lock links naar full lock rechts aanzienlijk meer moeite(&tijd) vergt.
Maar uiteindelijk altijd wel: stuurtje > controller

Harder de bocht door. Zeker met een stuurtje moet je eigenlijk zorgen dat je Manual Transmission gebruikt, zo kun je een bepaalde snelheid behouden in een bocht. Bij AT is er nog wel is de neiging dat er omlaag of omhoog geschakeld, en zo ook te snel gaat dan wel te langzaam gaat.

Tunen, goedkope items eerst als je niet teveel geld wil uitgeven. Dus race air filter, olie verversen, chip-tunen, en 1e stage gewicht eraf. Banden maakt trouwens ook echt een aanzienlijk verschil ! Dus kun je race-soft veroorloven! doen ! (anders race hard ofzo, maar wel ff kijken of die mogen met de races die je voor ogen hebt).

my 2c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Laatst online: 27-06 15:15
Zoik heb de code voor de Jag gehaald.. Volgens mij moet je minimaal 80% halen want ik haalde eerst 77% en kreeg toen die race suit en nu haalde ik 89% en kreeg de code voor de Jag.
Zodra me Bspec coureur over de finish is ga ik em ff inlossen.

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Jackal131 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:24:
Ik heb zelf de C3 gekocht, met alleen de upgrades is ie inderdaad niet handelbaar, maar door de rembalans aan te passen, slicks eronder te gooien en je differentieel wat aan te passen kom je echt een heel eind.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zie net online dat er een patch uit is / uit komt waardoor je alsnog je SaveGame kan updaten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:55:
Na een hoop frustratie eerder deze week na 2x proberen de Top Gear Lotus challenge gehaald.
Ik kom niet eens door de eerste bocht. Laat de Lotus denk ik maar links liggen.
Met de controler is de Lotus in ieder geval niet bestuurbaar...
Str1ngS schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:07:
[...]
Ik heb zelf de C3 gekocht, met alleen de upgrades is ie inderdaad niet handelbaar, maar door de rembalans aan te passen, slicks eronder te gooien en je differentieel wat aan te passen kom je echt een heel eind.
Hoe en waar pas je het een en ander dan aan??

[ Voor 34% gewijzigd door Jackal131 op 02-12-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karpertjuh schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:04:
Zoik heb de code voor de Jag gehaald.. Volgens mij moet je minimaal 80% halen want ik haalde eerst 77% en kreeg toen die race suit en nu haalde ik 89% en kreeg de code voor de Jag.
Zodra me Bspec coureur over de finish is ga ik em ff inlossen.
ik had hem gister op 43 % doet er niet toe alleen werkt het soms niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:12

Oxigeon

En zo is dat!

Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:51:
[...]

Ik heb het uiteindelijk gehaald met golden race. Heb die race gedaan. Gewoon wat geprutst. Daarna heb ik iemand uitgenodigd die in de ranglijsten stond (met zoon kransje erboven) Dan kom je op een volgende pagina met je facebookvrienden. Daar selecteer je eerst alles (zodat je ook buitenlanders ziet) daar selecteer je ook nog eens 4 personen van zodat je totaal uitkomt op 5.

Toen op verder gedrukt en dan kom je op het scherm met dat grijs vlak. Daar heb ik 1 a 2 minuten gewacht. toen op F5 gemept en toen ben ik naar GT5 Profiel gegaan of iets dergelijks. Toen stonden er rechts 2 codes. 1 voor het racepak en 1 voor de auto twv 20miljoen.

Jammer is wel dat je de auto niet kunt verkopen :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Jackal131 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:08:
[...]

Ik heb geen problemen met de Top Gear Lotus Challenge hoor... Kwestie van driftend door de eerste bocht heen :)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oxigeon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:09:
[...]

Ik heb het uiteindelijk gehaald met golden race. Heb die race gedaan. Gewoon wat geprutst. Daarna heb ik iemand uitgenodigd die in de ranglijsten stond (met zoon kransje erboven) Dan kom je op een volgende pagina met je facebookvrienden. Daar selecteer je eerst alles (zodat je ook buitenlanders ziet) daar selecteer je ook nog eens 4 personen van zodat je totaal uitkomt op 5.

Toen op verder gedrukt en dan kom je op het scherm met dat grijs vlak. Daar heb ik 1 a 2 minuten gewacht. toen op F5 gemept en toen ben ik naar GT5 Profiel gegaan of iets dergelijks. Toen stonden er rechts 2 codes. 1 voor het racepak en 1 voor de auto twv 20miljoen.

Jammer is wel dat je de auto niet kunt verkopen :P
Nope werkt hier echt niet, heb 88% gehaald met de fotomode, (kan het lijstje met de tijden niet vinden overigens) heb al tig keer mensen aangeklikt, maar ik krijg niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Wie o wie heeft er nog een leuke code voor mij (bijvoorbeeld stealth of facebook code) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bones schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:02:
ik heb er inmiddels al 3, ben level 12 op bspec. Ik verheug me met smart op de endurance races.
Level 10 and going :) Niets is beter dan je racer even naar P1 pushen en dan rustig TV kijken, geld binnenhalen zonder wat te doen :P

Al verwacht ik wel zwaardere races bij Extreme of Expert, vooralsnog gaat het allemaal redelijk goed (3 races moest ik actief instructies geven, de rest was gewoon beginnen en laten rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:41
[...]

Ik dacht hetzelfde in het begin, maar na enige tijd begin je die Lotus toch te waarderen en gaat het veel beter. Nu vind ik het echt een ideale auto voor de drift challenge!

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:15:
[...]

Level 10 and going :) Niets is beter dan je racer even naar P1 pushen en dan rustig TV kijken, geld binnenhalen zonder wat te doen :P

Al verwacht ik wel zwaardere races bij Extreme of Expert, vooralsnog gaat het allemaal redelijk goed (3 races moest ik actief instructies geven, de rest was gewoon beginnen en laten rijden).
Knap, die van mij is nu level 5 geloof ik, en heb de beginner races bijna allemaal gehad. Haal het altijd maar net om eerste te worden, als ik 1 rondje niks stuur crashed ie gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Vraag: bieden harde racing banden meer grip dan zachte sportbanden? (Ze kosten meer, that's for sure...)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Faberge schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:16:
[...]
Ik dacht hetzelfde in het begin, maar na enige tijd begin je die Lotus toch te waarderen en gaat het veel beter. Nu vind ik het echt een ideale auto voor de drift challenge!
Misschien dan toch nog maar een aantal keren proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Is het niet zo dat ze eerder op temperatuur zijn en dan meer grip hebben. (soft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Laatst online: 04-09 14:23
Frenzy_LS schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:02:
Harder de bocht door. Zeker met een stuurtje moet je eigenlijk zorgen dat je Manual Transmission gebruikt, zo kun je een bepaalde snelheid behouden in een bocht. Bij AT is er nog wel is de neiging dat er omlaag of omhoog geschakeld, en zo ook te snel gaat dan wel te langzaam gaat.

Tunen, goedkope items eerst als je niet teveel geld wil uitgeven. Dus race air filter, olie verversen, chip-tunen, en 1e stage gewicht eraf. Banden maakt trouwens ook echt een aanzienlijk verschil ! Dus kun je race-soft veroorloven! doen ! (anders race hard ofzo, maar wel ff kijken of die mogen met de races die je voor ogen hebt).

my 2c :)
Bedankt voor de info! Het geld kan ik wel besteden. Door heel wat speciale events af te lopen krijg ik ook een hoop geld binnen. Momenteel heb ik 506k te besteden :) Vanmiddag - als ik weer thuis ben - gelijk uitproberen met mijn stuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Heb me gister zitten ergeren aan de rally special (beginner). Heb het een paar dagen geleden met mijn opgefokte Golf GTI geprobeerd. Ligt als een baksteen op het asfalt, maar dirt werkt niet. Werd compleet zoekgereden door een 207 RC. Je kan een stage ook niet herstarten zodra je een klein foutje maakt. Je moet iedere keer alle stages doorlopen |:(

Vervolgens heb ik eerst ergens anders credits verdiend en een Integrale gehaald en gekieteld. Stuurt iets makkelijker, maar kom na 3 stages bijna 15s tekort op weer diezelfde 207 RC. Zit vlak onder de pk limiet, moest hem al terug tunen want 350pk was teveel, en ik rij echt volgas. Heb de bochten al op allerlei manieren geprobeerd, scandinavian flick lijkt nog het makkelijkst om driftend de bocht door te vliegen.

Ook op asfalt werkt de Integrale niet goed genoeg, kom ook dik 10s tekort :X

Iemand tips?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

[...]

Hoe en waar pas je het een en ander dan aan??
Je moet eerst het verstelbare differentieel kopen, dan kan je via Tuning in je garage dit aanpassen. Er wordt een help uitleg bij gegeven.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!
350k PK rij ik met de Racemod Lancer Evo, zo bizar makkelijk met die auto. Op ice rij ik ze ruim 2 minuten op voorsprong, dirt ergens tegen een minuut, enkel tarmac was met een paar flinke stuurfoutjes even inhalen maar uiteindelijk met ruim 40sec gewonnen.

Verder, tractioncontrol, ASM en ABS gewoon uit, je wil slippen, driften, vliegen, dat werkt niet met al die gimmicks :P
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:19:
Vraag: bieden harde racing banden meer grip dan zachte sportbanden? (Ze kosten meer, that's for sure...)
Soft bied de beste grip, maar raken ook eerder op. Later met endurance races zal je daar op moeten letten, vooralsnog gewoon altijd Soft erop gooien als je het geld waard vind.

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ethirty schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:33:
Heb me gister zitten ergeren aan de rally special (beginner). Heb het een paar dagen geleden met mijn opgefokte Golf GTI geprobeerd. Ligt als een baksteen op het asfalt, maar dirt werkt niet. Werd compleet zoekgereden door een 207 RC. Je kan een stage ook niet herstarten zodra je een klein foutje maakt. Je moet iedere keer alle stages doorlopen |:(

Vervolgens heb ik eerst ergens anders credits verdiend en een Integrale gehaald en gekieteld. Stuurt iets makkelijker, maar kom na 3 stages bijna 15s tekort op weer diezelfde 207 RC. Zit vlak onder de pk limiet, moest hem al terug tunen want 350pk was teveel, en ik rij echt volgas. Heb de bochten al op allerlei manieren geprobeerd, scandinavian flick lijkt nog het makkelijkst om driftend de bocht door te vliegen.

Iemand tips?
Waarschijnlijk verlies je veel tijd in de bochten. Je moet in de bochten geen vol gas geven maar juist gedoseerd! Zo kom je sneller de bocht door zonder al te veel snelheid te verliezen.
Heb je verder wel de echte rally banden voor je auto? Neem aan van wel toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Sorry hoor maar B-spec vind ik écht volkomen waardeloos. Het is te vergelijken met een achterlijk simpele vorm van football manager, alleen dan met racen. Afgezien van races rijden kan je he-le-maal niks met je coureur. Je kan 'm niet eens in het speciaal ergens op trainen. Het komt er gewoon op neer dat je je 'm een snelle bak geeft, je zo nu en dan een order geeft en het balkje niet in het rood laat komen omdat ie dan fouten gaat maken. Langzamer rijden is snel richting kalm, snelheid houden is langzaam richting kalm, sneller is langzaam richting verhit en inhalen is snel richting verhit. Wat een mechanics! Doe het vaak genoeg en hij wordt op alle fronten iets beter! Whoohoo.

En dat allemaal over teveel rondes over cups die je ook al zelf in A-spec hebt gereden. En dan wel auto's geven die je in A-spec niet winnen kan, waarmee je dat B-spec ook nog een verplicht karakter geeft.

A-spec, specials en licenses vind ik allemaal dikke shit, maar B-spec is echt een misser imo en hadden ze beter helemaal weg kunnen laten. Het is wat mij betreft een game-onwaardig onderdeel van GT5.

Deze post doop ik tot een "Phuseboxje" vanwege het hoge klaaggehalte :+

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 02-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ethirty schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:33:

Iemand tips?
ASM uitgezet?Toen reed ik snow en dirt wel goed, op asfalt nog eens proberen. Ook met intergrale, had er zilver, zou wel een stuur foutje zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
[...]

Ik heb je een DM bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Wat je ook kunt doen als je problemen hebt met de elise-top gear test, traction control op 1 zetten en slipherstel aan. Hiervoor had ik er ook wat problemen mee, maar met slipherstel en tc aan zat ik na een ronde al in de top 3.
Mijn B-spec flapdrol is nu met een mazda furai mee aan het doen aan het GT-all stars kampioenschap, maar die kar is zo snel dat het bijna zielig voor de tegenstanders is (550+ pk bij 700kg). Het lijkt trouwens wel of er iets van catch-up ofzo in de game zit, als mijn B-spec coureur iemand voorbij is kunnen die ooit nog proberen te counteren op manieren die nogal veel grip/snelheid vereisen. Als dat dan niet lukt dan zijn ze eigenlijk binnen no-time afgehaakt, ook als mijn coureur hetzelfde tempo aan houd. Andere verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de andere rijder zich dan verslagen voelt en denkt :"screw you guys, I'm going home!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 11-09 15:30
Hoe zit dat nu eigenlijk met die B-spec en de opdrachten die je de coureur geeft? Stel ik zeg "Snelheid maken", blijft hij dit dan uitvoeren tot ik een ander commando geef, of moet ik deze regelmatig herhalen?

Oh en nog een vraag: Zijn de "race soft" in alle omstandigheden (behalve sneeuw en zand) de beste banden? Of is het soms beter om bijvoorbeeld "race hard" banden te gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door Racemol op 02-12-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:14:
[...]

Nope werkt hier echt niet, heb 88% gehaald met de fotomode, (kan het lijstje met de tijden niet vinden overigens) heb al tig keer mensen aangeklikt, maar ik krijg niks.
kijk even naar je PM messages hier op tweakers daar staat code voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAdrifter schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:43:
Wat je ook kunt doen als je problemen hebt met de elise-top gear test, traction control op 1 zetten en slipherstel aan. Hiervoor had ik er ook wat problemen mee, maar met slipherstel en tc aan zat ik na een ronde al in de top 3.
Thnx voor de tip. Heb het nu een aardig aantal keer geprobeerd maar wordt steeds gediskwalificeerd. En dan rijd je een keer ergens vooraan, bots je weer tegen een AI op die je amper de ruimte geeft. Echt enorm frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:36:
Verder, tractioncontrol, ASM en ABS gewoon uit, je wil slippen, driften, vliegen, dat werkt niet met al die gimmicks :P
Uiteraard staat alles uit. Alleen ABS op 1, maar de rem heb ik nog niet (vol) gebruikt.
Hiroj schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:37:
Waarschijnlijk verlies je veel tijd in de bochten. Je moet in de bochten geen vol gas geven maar juist gedoseerd! Zo kom je sneller de bocht door zonder al te veel snelheid te verliezen.
Heb je verder wel de echte rally banden voor je auto? Neem aan van wel toch..?
Zal de bochten proberen wat langzamer te nemen, maar volgens mij verlies ik nauwelijks snelheid door een bocht, dus dan zou ik alleen maar lanzamer worden. Je mag zonder de juiste banden niet eens meedoen, dus dat klopt allemaal wel.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Fuck wat duurt dat installeren verrekte lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Racemol schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:48:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die B-spec en de opdrachten die je de coureur geeft? Stel ik zeg "Snelheid maken", blijft hij dit dan uitvoeren tot ik een ander commando geef, of moet ik deze regelmatig herhalen?

Oh en nog een vraag: Zijn de "race soft" in alle omstandigheden (behalve sneeuw en zand) de beste banden? Of is het soms beter om bijvoorbeeld "race hard" banden te gebruiken?
Volgens mij moet je vooral op het blauw naar rode balkje letten. Als het wijzertje helemaal in het blauw staat is je coureur aan het slapen en zijn je ronde tijden traag. Is ie helemaal in het rood is hij heel hard aan het pushen (met dus meer risico op fouten), maar zijn zijn ronde tijden (als hij nergens de grindbak in rijd) wel het snelst. Met snelheid maken kun je 'm naar het rode gebied duwen en zo lang hij daar is blijft hij doorrijden volgens mij.
Inhaalknop dient volgens mij om 'm net wat meer te pushen om in te halen, wat soms wel handig kan zijn.

Race soft's zijn altijd de beste banden, tenzij bandenslijtage aan staat, gezien race softs niet zo lang mee gaan zijn race medium's of hards dan de betere keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 02-12-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
KAdrifter schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:10:
[...]

Volgens mij moet je vooral op het blauw naar rode balkje letten. Als het wijzertje helemaal in het blauw staat is je coureur aan het slapen en zijn je ronde tijden traag. Is ie helemaal in het rood is hij heel hard aan het pushen (met dus meer risico op fouten), maar zijn zijn ronde tijden (als hij nergens de grindbak in rijd) wel het snelst.
Inhaalknop dient volgens mij om 'm net wat meer te pushen om in te halen, wat soms wel handig kan zijn.
Race soft's zijn altijd de beste banden, tenzij bandenslijtage aan staat, gezien race softs niet zo lang mee gaan zijn race medium's of hards dan de betere keuze.
Dankje, duidelijk :)

Ik ben overigens nog geen races tegen gekomen waarbij banden slijtage aan staat.. Wellicht komt dat nog bij endurance races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kheb hier een jaguar code en een code voor home outfit. wie eerst komt wie eerst maalt :P
graag per dm ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:36:
Soft bied de beste grip, maar raken ook eerder op. Later met endurance races zal je daar op moeten letten, vooralsnog gewoon altijd Soft erop gooien als je het geld waard vind.
Maar voor gewone events van 3 tot 5 ronden ben ik dus beter af met Sport Soft ipv Race Hard?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Dijkertje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:09:
Fuck wat duurt dat installeren verrekte lang...
Ga dan ook wat anders doen :)

Als je naar dat balkje gaat zitten staren duurt het 20x langer...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KAdrifter schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:10:
Volgens mij moet je vooral op het blauw naar rode balkje letten. Als het wijzertje helemaal in het blauw staat is je coureur aan het slapen en zijn je ronde tijden traag. Is ie helemaal in het rood is hij heel hard aan het pushen (met dus meer risico op fouten), maar zijn zijn ronde tijden (als hij nergens de grindbak in rijd) wel het snelst. Met snelheid maken kun je 'm naar het rode gebied duwen en zo lang hij daar is blijft hij doorrijden volgens mij.
Het balkje is nog een aardig mistery, mijn racer rijd vaak betere rondjes in laag blauw dan in top rood. Maar bochten met een FR of MR met veel uitbreken herstelt hij laag blauw beter dan vol rood.

Voor het eerst zag ik ook zijn geestelijke toestand achteruit gaan, normaal zie je enkel zijn fysieke balkje dalen :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
lol, nooit geweten dat een Bugatti Veyron van franse makelij is. of is dit weer een bug? aangezien ik met m'n B-spec coureur in Reeks voor Amateurs de Tous France Championnat ermee kan doen.

Dit is gewoon zielig hoeveel voorsprong je daardoor krijgt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 19:14
v8power67 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:29:
kheb hier een jaguar code en een code voor home outfit. wie eerst komt wie eerst maalt :P
graag per dm ;)
Ik heb wel intresse, heb de game sinds gister, weet alleen niet hoe ik je een dm moet sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mathijs55 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:37:
lol, nooit geweten dat een Bugatti Veyron van franse makelij is. of is dit weer een bug? aangezien ik met m'n B-spec coureur in Reeks voor Amateurs de Tous France Championnat ermee kan doen.

Bugatti is frans. Het atelier waar ze gemaakt worden staat wel in Frankrijk maar de auto zelf is meer duits dan Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:30:
Maar voor gewone events van 3 tot 5 ronden ben ik dus beter af met Sport Soft ipv Race Hard?
Nee, Sport is altijd slechter dan Race. Voorkeur is altijd Race, subvoorkeur dus altijd soft (dus Race Soft).

Hard = minder grip / hoge durability
Soft = meer grip / lage durability

Het overzicht van banden, links boven zijn 'de minste', rechts onder 'de beste'.

Uiteraard is durability geen issue als je geen tire-wear hebt, welke dus in de normale races niet van toepassing is.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Donstil schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:40:
[...]

Bugatti is frans. Het atelier waar ze gemaakt worden staat wel in Frankrijk maar de auto zelf is meer duits dan Frans
Hahaha oke, thanks voor de opheldering in ieder geval. Ik was namelijk ook van mening dat het een duitse auto was, VW toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 07:24

SdR

mathijs55 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:37:

Aldus:
Wikipedia: Bugatti

Voor de Tweede Wereldoorlog was Bugatti een stuk bekender dan nu: het was dé sportwagen van die periode (zie Historie hierboven), en een van de bekendste Franse automerken. Merken als Lamborghini en Ferrari bestonden in die tijd nog niet.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik rij inmiddels met een full tuned 458 Italia iedereen helemaal zoek :D Wel de TC op 8 anders is ie niet te besturen :P Zit inmiddels bij op level 18.

Iemand nog tips voor het halen van goud (met controller) voor die special met de SL300 op Nordschleife? Ik heb voor sector 1 wel goud, maar 2 t/m 4 en hele circuit op zilver. Zelfs als ik in mijn ogen perfect rij kom ik nog 1 a 2 seconde tekort :? Heb al geprobeerd met ABS/TC uit/aan of op 1, maar ook dan krijg ik het niet voor elkaar. Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Quipers op 02-12-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winnaar van de jaguar code en uniform:
Rogierh
veel plezier dr mee.
dalijk weer een wedstrijdje misschien :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mathijs55 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:44:
[...]

Hahaha oke, thanks voor de opheldering in ieder geval. Ik was namelijk ook van mening dat het een duitse auto was, VW toch?
Ja op het moment wel. VW heeft de merknaam ergens eind jaren 90 gekocht dacht ik.
Na dat de EB110 (helaas niet in de game) uit productie ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
heb net het eindstreep-filmpje vrijgespeeld. (ben A19 en B15). Dat is naar mijn mening wel heel erg vroeg..Heb net de zonda R pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KAdrifter schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:53:
heb net het eindstreep-filmpje vrijgespeeld. (ben A19 en B15). Dat is naar mijn mening wel heel erg vroeg..Heb net de zonda R pas...
Dat was vroeger ook al zo, zodat je verschillende progressies hebt in het spel.
Filmpje speel je afaik vrij alles je alle cups heb gedaan t/m Expert.

Daarna gaat het weer verder met auto's sparen :D

Ik mis eigelijk de manufacturer races, die waren soms wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 07:24

SdR

Donstil schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:51:
[...]

Ja op het moment wel. VW heeft de merknaam ergens eind jaren 90 gekocht dacht ik.
Na dat de EB110 (helaas niet in de game) uit productie ging.
:9 Aldus: In 1998 werden hiertoe de merken Bugatti en Lamborghini overgenomen

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Heeft iemand nog codes voor een Audi R10 Stealth over? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:55:
[...]

Ik mis eigelijk de manufacturer races, die waren soms wel grappig.
Die zijn er nog steeds. Als je naar "oefenen" gaat kan je kiezen voor vrij rijden, driften, of een merkenrace. Gisteren een race op Monza gedaan met 12 Mazda 787b's.

Als je daar trouwens tenminste een rondje "vrij rijden" doet en je sluit de race af, kan je naar de datalogger. Krijg je ook nog een trofee voor.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ik vind de races/cups echt slecht opgezet, voor sommige cups heb je bijvoorbeeld een auto nodig die daarna niet interresant meer is. De Vitz-cup bijvoorbeeld, het kost meer dan het gaat opleveren.
Dat vond ik bij Forza zoveel beter, je kon een wagen uit de D-klasse gebruiken voor een race en daarna upgraden naar een B-klasse en deze wagen gebruiken voor een race in die klasse. Daarnaast is het echt jammer dat de cups niet alleen te doen zijn met premium cars (ik kan bijvoorbeel nergens een premium car vinden die aan de japanese classic mag mee doen). Noodgedwongen moet ik dus een slecht uitziende wagen zonder cockpit gaan gebruiken.. als ik die al toevallig een keer tussen de used cars zie...

[ Voor 4% gewijzigd door Unbreukable op 02-12-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:17
misschien leuk voor de mensen die ook veel foto's maken. Onder de bijgevoegde link zit een gt5 foto wedstrijd, wellicht leuk om mee te doen.

link

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Unbreukable schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:08:
Ik vind de races/cups echt slecht opgezet, voor sommige cups heb je bijvoorbeeld een auto nodig die daarna niet interresant meer is. De Vitz-cup bijvoorbeeld, het kost meer dan het gaat opleveren.
Dat vond ik bij Forza zoveel beter, je kon een wagen uit de D-klasse gebruiken voor een race en daarna upgraden naar een B-klasse en deze wagen gebruiken voor een race in die klasse. Daarnaast is het echt jammer dat de cups niet alleen te doen zijn met premium cars (ik kan bijvoorbeel nergens een premium car vinden die aan de japanese classic mag mee doen). Noodgedwongen moet ik dus een slecht uitziende wagen zonder cockpit gaan gebruiken.. als ik die al toevallig een keer tussen de used cars zie...
wat dacht je van de mini cup: eerst een mini vinden om mee te racen, en dan een mini winnen :)
ik zit hier nooit zo mee, toch snel genoeg credits zat in GT5. als je te kort komt moet je gewoon een uurtje met die special zooi bezig gaan, daar kan je snel binnenlopen in het begin.
mocht je je nou echt irriteren aan zinloze auto's in je garage, je kan ze ook lenen van andere tweakers, de race rijden en dan weer teruggeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:31:
[...]

Het balkje is nog een aardig mistery, mijn racer rijd vaak betere rondjes in laag blauw dan in top rood. Maar bochten met een FR of MR met veel uitbreken herstelt hij laag blauw beter dan vol rood.

Voor het eerst zag ik ook zijn geestelijke toestand achteruit gaan, normaal zie je enkel zijn fysieke balkje dalen :P
Als die in het blauw staat is hij heel kalm aan het rijden en zal dus geen fout maken.Staat ie in het rood dan rijdt ie op de tip van de snee. Heel agressief en dus met meer kans op fouten. het beste is van je coureur niet constant in het rood te laten rijden want dan gaat zijn fysiek en moreel er op achteruit. Zijn moreel gaat helemaal achteruit als je hem foute instructies geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Plus dat het vooral in de beginners en amateur races het geval is. Verderop heb je nog wel wat specials nodig, maar die kan je dan ook wel weer voor andere races gebruiken. Dus het wordt beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik dacht dat schade pas vanaf lvl20 actief werd. Maar ik reed op lvl19 voor mijn ic licentie het rally proefje op de Eiger en vloog beetje uit de bocht in de eerste run en zag dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/gt5/schade_lvl19_ic_eigerS.jpg
Geen mechanische effecten trouwens hiervan.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die denken dat Soft banden altijd de banden zijn om te gebruiken zitten er dik naast. Het hangt van het circuit af. Sommige circuits krijg je wagen amper vooruit op Softs. Probeer maar eens die Mazda MX race in B-spec op softs en op hard. Op soft mag je blij zijn als je als 10e binnenkomt en op hard houden ze je niet meer bij.

Ik rust mijn wagens dan ook uit met alle banden en niet enkel soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Hmm ik hou me aanbevolen voor een facebook code!

Dus mocht iemand wat hebben...dan graag :)

Overigens gister met mn lexus LFA de instellingen aangepast en nog iets meer PK erin gezet waardoor ik de gran turismo race gehaald heb (lvl 14 race). Ben nu zelf halverwege level 16, ben nog op zoek voor een goede opvolger van mijn lexus LFA. Is een Ferrari / Lamborghini verstandig om te kopen voor de levels 17 t/m 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:
Voor de mensen die denken dat Soft banden altijd de banden zijn om te gebruiken zitten er dik naast. Het hangt van het circuit af. Sommige circuits krijg je wagen amper vooruit op Softs. Probeer maar eens die Mazda MX race in B-spec op softs en op hard. Op soft mag je blij zijn als je als 10e binnenkomt en op hard houden ze je niet meer bij.

Om nu elke auto 60k aan banden te gaan uitgeven, dan is de afweging soft vs hard een stuk interessanter. Dat er dan een paar circuits zijn waar ze minder op zijn, over het algemeen ben je beter af met Softs, zolang er geen tire-wear is.

Daarnaast, heeft de Mazda race niet de restrictie op specifieke soort banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
nvm

[ Voor 109% gewijzigd door Gizzy op 02-12-2010 13:49 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik doe meestal Race normaal banden onder m'n auto, beetje gewichtige keuze. hoewel er vaak een restrictie aan de banden zit (Max banden: Sport hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 13-09 11:22
JoepW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:40:
Ik dacht dat schade pas vanaf lvl20 actief werd. Maar ik reed op lvl19 voor mijn ic licentie het rally proefje op de Eiger en vloog beetje uit de bocht in de eerste run en zag dit:
[afbeelding]
Die effecten komen later deze maand, zie http://ps3life.nl/nieuws/7250-gran-turismo-krijgt-nog-meer-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Laatst online: 13-09 11:22
Viel mij trouwens op in de Swarzwald (extreme) reeks dat er een foutje in de restricties zat; in de beschrijving staat tot 300 PK maar dit las ik pas nadat ik met mijn M5 (507pk) de race uitgereden had, ik vond de tegenstand ook al zo karig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tovenaar schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:54:
Viel mij trouwens op in de Swarzwald (extreme) reeks dat er een foutje in de restricties zat; in de beschrijving staat tot 300 PK maar dit las ik pas nadat ik met mijn M5 (507pk) de race uitgereden had, ik vond de tegenstand ook al zo karig...
Die staat nog niet aan geloof ik, dus pk restrictie maakt niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:

Bij welke circuit specificaties moeten we dan race: hard gaan gebruiken? Ik zou graag willen weten waar ik dan op moet letten, en natuurlijk ook waarom het beter is.

Dat jouw B coureur beter op harde banden rijdt kan natuurlijk ook met iets anders te maken hebben. Er zitten wel meer vreemde dingen in die B-spec, waarbij de coureur onverwacht reageert op bepaalde circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Wat zijn volgens jullie de belangrijkste eisen aan je B-spec coureur?

Die van mij is nu level 10 en ik merk dat hij bij races van ± 15min vrij weinig fysieke kracht meer over heeft. terwijl deze toch al halfvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Laatst online: 09-09 20:49
Ook nog mensen die hier fanatiek racen op een online GoT server ofzo :)?
Ben zelf wel geintresseerd namelijk.. rij momenteel met een g25.. en nog druk lerende:)..

Psn: Vossie231

en btw.. iemand nog een code over voor die jag :)?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Aight! schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:59:
[...]

Die staat nog niet aan geloof ik, dus pk restrictie maakt niks uit :)
Haha serieus... dat is wel raar dat ze er een restrictie in stoppen en die dan niet inschakelen :?

Ik reed die Schwarzwald race met een 300pk bak (BMW 135 ti)... Gekocht voor 70000 credits... Na de eerste race had ik 301pk en was bang dat ik toen niet verder mocht. Gelukkig wel :) Maar zie nu de verklaring ;)

Ik vond in die Schwarzwald race wel vaag dat je eerst 3 rondes doet op Nurburgring GP/F en daarna ineens op Tokyo ofzo... Waarom dan geen ander Duits circuit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal geven harde banden betere prestaties op lange rechte stukken. De topsnelheid zal normaal iets hoger liggen, dus ik kan mij inbeelden (niet getest) dat op die oval test track je best af bent met racing hard. Je zal dan wel iets trager optrekken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JoepW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:40:
[afbeelding]
Ik heb al visuele schade gezien vanaf niveau 10 of 12, weet niet meer precies wanner het me voor het eerst opviel.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Welke auto's gebruiken jullie voor de b-spec?

Heb nu de focus ST, Evolution, M3 en Suzika Cappucino. Krijg met de FR en de getunde M3 nog geen goud op de laatste beginners tracks. Misschien eerst die classics eens proberen te halen :P, maar die zijn zo traag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je je logboek bijgewerkt. Is dit pas vanaf een bepaald level?
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Foto Topic
Auto-uitleen Topic

Lees eerst voordat je een vraag post, vaak zijn ze al vaker gesteld!