Ik kan je wel wat ervaringen geven over Holandsnieuwe.
Mijn vriendin heeft een half jaar terug ook het 275 abo genomen, alleen dan sim-only en zelf een losse 4S bij gekocht want toestellease vinden wij beiden niks. (destijds had je deze aanbieding met de 4 niet)
Ze kwam van Hi en wilde haar nr meenemen, op de site aangemeld en het was allemaal vrij vlot geregeld.
Alleen direct na de overstap (simkaart wisselen na maand opzegtermijn Hi) werkte internet niet en smsjes kwamen niet binnen. Dit is na bellen met de klantenservice wel opgelost maar hier loop je tegen een beperking van een goedkope aanbieder aan: klantenservice duurt mega lang voordat je eens iemand aan de tel krijgt en het is erg duur.
Hollandsnieuwe is vooral handig denk ik als je niet veel verbruikt per maand.
Het werkt met een soort prepaid beltegoed waaruit
alles gaat, min óf mb's óf sms. Dat concept is op zich vrij handig. Je zit alleen snel aan het duurste abo vast of tegoed bijkopen als je iets meer gebruik maakt van je tel. En ook het duurste abo is maar 550 "units" dus als je 400 mb internet en 150 min belt per maand ben je er al doorheen. Daarnaast wordt er naar boven afgerond dus het gaat vrij rap met je tegoed. (Mijn vriendin haar eerste tegoed was dus direct al op aan de klantenservice)
Wat wel een voordeel is, is dat je tegoed bij kan kopen en dat al je tegoed 3 maanden geldig is ipv 1 mnd zoals bij div andere providers.
Wat ik onhandig vind is dat je tegoed niet in beschikbare min/mb/sms wordt weergegeven maar in euro's. (als je *101# intoetst krijg je,je saldo) Je krijgt een smsje als je tegoed bijna op is, bij iets van 3 eu ofzo alleen heb je dus niet echt een idee hoeveel dat is... Maw je moet een beetje inschatten hoeveel je dan praktisch nog over hebt aan min/mb's.
Nog een laatste dingetje wat erg onhandig is, de internet instellingen staan standaard op die van Vodafone.
(Instellingen>algemeen>mobiel netwerk>mobiel datanetwerk>APN>
live.vodafone.com)
Wellicht omdat het een dochter is en zelfde soort simkaartjes gebruikt ofzo?
En deze moet je zelf omzetten naar
data.dataxs.mobi voor Hollandsnieuwe.
Alleen die settings worden (door de 4S van mijn vriendin althans) niet altijd goed onthouden. Eens in de zoveel tijd moet ze dit weer opnieuw instellen omdat ze vanzelf weer terug springen op de VF instellingen...
Kortom; leuke provider mits je niet teveel gebruikt. Mijn vriendin is wel tevreden, ze gebruikt toch heel weinig (thuis+werk heeft wifi en bellen doet ze een enkele keer) ze betaald 10eu/mnd en heeft tot nu toe 1 keer 5 eu opgewaardeerd. (kan trouwens ook handig direct per sms)
Hoop dat je wat aan deze info hebt.