Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Dennischo schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:38:
Hi is niet lief :( Volgens de voorwaarden en website heb je met een I-125 recht op Gratis hotspots van KPN. Maar ik kan het maar niet activeren en ze weten zelf ook niet waar het aan ligt.

Krijg de volgende meldingen:

Via mobiel: Helaas heb je geen recht op gratis KPN HotSpots toegang. Zie hotspotsvankpn.com/mobiel voor toegang: sms WIFI AAN naar 4222 (5 euro/mnd incl. BTW) Afz. KPN.

Via website: Met dit abonnement heb je geen recht op gratis HotSpots. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Heb ook al 12 minuten aan de telefoon gehangen met de klantenservices. Die wisten eerst genees dat dat kon, en later na veel navragen wouden ze me doorverbinden naar de technische dienst. Daar was alleen een wachtrij van 10 minuten. Kortom, nog niks verder mee gekomen.

Iemand hier die dit ook heeft of heeft gehad? Ben niet de enige, er hebben al meer mensen geklaagd...
Zo'n grapje heb ik nu ook, kon via HI altijd trouw de hotspots gebruiken van KPN met mijn iphone, kon ik na verlengen opeens niet meer...ik heb een verlenging aangevraagd nieuwe sim want de oude kon niet in de 4S..opeens niks geen KPN hotspot ook het zelfde smsje als jij had. schijnt dat ik nu een sim only heb. maar ik ga eens op een maandag ochtend proberen te bellen.
gebruik nu gewoon de gegevens van mijn vrouw die tot op heden nog niet weet wat een kpn hotspot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Peaky schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:30:
[...]

Zo'n grapje heb ik nu ook, kon via HI altijd trouw de hotspots gebruiken van KPN met mijn iphone, kon ik na verlengen opeens niet meer...ik heb een verlenging aangevraagd nieuwe sim want de oude kon niet in de 4S..opeens niks geen KPN hotspot ook het zelfde smsje als jij had. schijnt dat ik nu een sim only heb. maar ik ga eens op een maandag ochtend proberen te bellen.
gebruik nu gewoon de gegevens van mijn vrouw die tot op heden nog niet weet wat een kpn hotspot is.
schijnt dat je je oude sim kan verknippen zodat deze wel past als micro sim

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikad0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 20:27
racoon schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:43:
ik heb nu kpn abbo voor ongeveer 50 euro per maand, daar zit onbeperkt internet bij en 1000smsjes en belbundel, ik wil binnenkort overstappen op de iphone 4s, weet er iemand een vergelijkbaar abbo of goedkoper waarbij ik weinig of niks voor de iphone hoef bij te betalen.
Denk dat het vodafone iPhone Smart abonnement wel aardig in de buurt komt:

http://www.vodafone.nl/iphone/bestel_iphone4s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,

Valt jullie 't ook op dat de iPhone 4S abo's van vodafone aangepast zijn?

Je krijgt het toestel nu al gratis bij een 55 euro pp month abo

Mmmm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 04:04:
Hola,

Valt jullie 't ook op dat de iPhone 4S abo's van vodafone aangepast zijn?

Je krijgt het toestel nu al gratis bij een 55 euro pp month abo

Mmmm 8)7
Ja nogal jammer vind je niet. Bieden ze het toestel met korting aan, speciaal voor jou als trouwe klant. Verlagen ze vervolgens nog geen maand later alle prijzen van de toestellen zodat ze zelfs minder kosten dan ik heb betaald EN ook nog eens 4 maanden 50% korting op abo kosten.
Ik sta echt op het punt vodafone te bellen en ze eens te wijzen op deze ontzettend goede service die ze bieden aan hun "trouwe" klanten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
MrJayMan schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:11:
[...]

schijnt dat je je oude sim kan verknippen zodat deze wel past als micro sim
maar daar mee heb ik mijn oude abonnement niet terug ;) ik had mijn oude ook al verknipt, alleen die werkte niet lekker, toen kwam ik het probleem al tegen. heb toen een nieuwe aan gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:50:
[...]

Ja nogal jammer vind je niet. Bieden ze het toestel met korting aan, speciaal voor jou als trouwe klant. Verlagen ze vervolgens nog geen maand later alle prijzen van de toestellen zodat ze zelfs minder kosten dan ik heb betaald EN ook nog eens 4 maanden 50% korting op abo kosten.
Ik sta echt op het punt vodafone te bellen en ze eens te wijzen op deze ontzettend goede service die ze bieden aan hun "trouwe" klanten. :|
gewoon bellen inderdaad. Grote kans dat ze iets voor je betekenen als je echt een trouwe klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:38:
[...]

gewoon bellen inderdaad. Grote kans dat ze iets voor je betekenen als je echt een trouwe klant bent.
Ik heb inderdaad even gebeld. Had al met ze contact gehad ivm verkoopafdeling en verkeerde info waarmee ze me het abo aanvankelijk hadden verkocht.
Ze hebben me alsnog de korting gegeven van 4 maanden en me over gezet naar het abo wat ik dus oorspronkelijk dacht gekocht te hebben.
Ik zeg: Super service. Ik weet dat er veel mensen een hoop problemen hebben gehad met de bestelling van hun telefoon (iphone), maar als iemand nog twijfelt over overstappen naar Vodafone; Ik kan het echt aanraden. Ze doen enorm hun best om je als klant tevreden te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een goede prepaid abo voor de iPhone/smartphone? Liefst met een beetje mobiel internet? Ik zal het enkele dagen per jaar gebruiken. Iemand enig idee of de maximum bedragen voor de EU ook gelden voor prepaid abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Zijn hier mensen met een iPhone icm een Vodafone Ondernemers Web (Sim only) abonnement? Dit abo heb ik namelijk sinds kort en het valt me op dat ik tethering (personal hotspot) gewoon aan kan zetten, zonder dat ik bij het abo de extra optie "telefoon als modem" heb afgesloten. Foutje van Vodafone in mijn voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38
Mijn contract loopt binnenkort af.

Ik heb nu een Supersim abo van €27,50 en deze is 2 jaar geleden afgesloten.
Ik verbruik bijna geen bel en of sms maar wel data.
Die is bij deze abo onbeperkt.

Is er een alternatief ? Kosten wel minder als 27,50 of zal ik deze maar laten doorlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Mike-Nikon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:40:

Is er een alternatief ? Kosten wel minder als 27,50 of zal ik deze maar laten doorlopen ?
Is die € 27,50 wat je nu betaalt, of is dat de naam van je abonnement? Je krijgt bij Super SIM namelijk de eerste twee jaar 50% korting op je abonnementskosten. Houd er dus rekening mee dat je eventueel het dubbele gaat betalen.

Ik heb ook een Super SIM Only abonnement en laat die van mij lekker doorlopen. Ik betaal nu ongeveer € 55 per maand voor 500 belminuten / 1000 smsjes (haha, wie gebruikt die nog) maar vooral: FUP internet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
posttoast schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:02:
[...]

Is die € 27,50 wat je nu betaalt, of is dat de naam van je abonnement? Je krijgt bij Super SIM namelijk de eerste twee jaar 50% korting op je abonnementskosten. Houd er dus rekening mee dat je eventueel het dubbele gaat betalen.

Ik heb ook een Super SIM Only abonnement en laat die van mij lekker doorlopen. Ik betaal nu ongeveer € 55 per maand voor 500 belminuten / 1000 smsjes (haha, wie gebruikt die nog) maar vooral: FUP internet.
Die €27,50 is wat ik nu betaal. Zie op mijn rekening ook geen korting staan dus ik ga er vanuit dat dan ook niet hoger gaat zijn.
Als ik ga vergelijken met andere aanbieders kan ik beter blijven zitten.
Heb wel aan Vodafone gevraagd of ik een Ipad krijg als ik weer 2 jaar blijf. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Mike-Nikon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:40:

Wat bedoel je precies met onbeperkt gebruik van data?
Je blijft atlijd 2,50 betalen per 100 MB (blox).

Stel: een abbonement van 27,50 heeft 3,6 Mbps en 500 MB.
Je zet blox aan. Je hebt 1000 MB gebruikt.

Dan betaal je in feite 27,50 + 12,50 = 40 euro per maand.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
Silver7 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:39:
[...]

Wat bedoel je precies met onbeperkt gebruik van data?
Je blijft atlijd 2,50 betalen per 100 MB (blox).

Stel: een abbonement van 27,50 heeft 3,6 Mbps en 500 MB.
Je zet blox aan. Je hebt 1000 MB gebruikt.

Dan betaal je in feite 27,50 + 12,50 = 40 euro per maand.

Klopt dat?
Ik betaal 27,50.....niet meer of minder.

De abo die ik heb afgesloten 2 jaar geleden, kende nog geen maximum.
Dus of ik nou een gig opstook per maand, kost mij niks meer.
Vodafone werkt wel met een FUP maar heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb geen blox aan staan omdat dat totaal niet nodig is.
Hoe meer ik er over nadenk......des te meer kom ik er achter dat ik vooral niet moet overstappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mike-Nikon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:51:
Als ik ga vergelijken met andere aanbieders kan ik beter blijven zitten.
Heb wel aan Vodafone gevraagd of ik een Ipad krijg als ik weer 2 jaar blijf. Wie weet.
Pas wel op dat ze dat dan niet als een nieuw abo gaan zien, want dan vervalt je oude mooie abonnement!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nieuwe telefoon (of tablet in dit geval) betekent idd verlenging tegen de nu geldende voorwaarden, dus weg FUP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:06
Hi is wel lief voor vaste klanten, mijn vriendin en broertje zijn beiden al ellendig veel jaren klant van Hi en hebben nu voor <45e p/m (incl. aanschaf toestel) een 4s (door gewoon te bellen en te vragen wat mogelijk was qua korting). Iig de beste deal die ik ergens heb gezien tot dusverre, dus voor de vaste klanten van Hi wel de moeite waard om iig ff te bellen en niet via internet te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Wat ik raar vind...

Ene bedrijf geeft aan dat abbo+toestel bij provider (Sizz) snelheid van 7,2 Mbps heeft.
Terwijl ander bedrijf met hetzelfde specificaties eigenlijk 3,6 Mbps aangeeft.

Sizz (zelf) zegt: max. 3,6 Mbps.

Dus ik ga vanuit dat wat bedrijven ook verkopen, dat internetsnelheid van Sizz echt 3,6 Mbps de max is.

Edit
Foutje |:( , bij ene bedrijf had ik Sizz iPhone abbo geselecteerd i.p.v. hetzelfde abbo.
Bij die abbo, heb je wel 7,2 Mbps.

Klopt het wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Silver7 op 06-01-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb het al in het Simyo topic gevraagd maar nog geen antwoord gekregen. Staat Simyo tehering op de iPhone toe?

Simyo via twitter
Het verbruik wordt per sessie afgerond. Wij blokkeren thetering niet maar bieden ook geen ondersteuning. ^kv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Silver7 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:28:
Wat ik raar vind...

Ene bedrijf geeft aan dat abbo+toestel bij provider (Sizz) snelheid van 7,2 Mbps heeft.
Terwijl ander bedrijf met hetzelfde specificaties eigenlijk 3,6 Mbps aangeeft.

Sizz (zelf) zegt: max. 3,6 Mbps.

Dus ik ga vanuit dat wat bedrijven ook verkopen, dat internetsnelheid van Sizz echt 3,6 Mbps de max is.

Edit
Foutje |:( , bij ene bedrijf had ik Sizz iPhone abbo geselecteerd i.p.v. hetzelfde abbo.
Bij die abbo, heb je wel 7,2 Mbps.

Klopt het wel?
Dit vroeg ik me ook al af!
http://www.phonehouse.nl/...gen/?icmp=100001_iphone4s

Als je helemaal naar onder scrollt zie je inderdaad 7.2 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Chrisg schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Dit vroeg ik me ook al af!
http://www.phonehouse.nl/...gen/?icmp=100001_iphone4s

Als je helemaal naar onder scrollt zie je inderdaad 7.2 staan..
Tja..

Ik wil graag goedkope abonnement.
B.v. 100 min, 200 sms en vooral 1000 MB met snelheid van min. 7,2 Mbps i.c.m. iPhone 4S 32GB.
Bij voorkeur op het netwerk van KPN / Vodafone

[ Voor 5% gewijzigd door Silver7 op 08-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silver7 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Tja..

Ik wil graag goedkope abonnement.
B.v. 100 min, 200 sms en vooral 1000 MB met snelheid van min. 7,2 Mbps i.c.m. iPhone 4S 32GB.
Bij voorkeur op het netwerk van KPN / Vodafone
De abbonementen bij SIZZ (wat in principe ook vodafone is) komen wel goedkoper uit dan bij vodafone maar je bundel is dan niet in het buitenland geldig maar goed.
Over de KPN abbonementen weet ik niet zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een iPhone 4S met een nieuw abonnement, maar twijfel nog steeds over welke abo ik zal kiezen. Bij mijn zoektocht ben ik op de volgende opties terecht gekomen voor 300 belminuten en een tweejarig contract:

T-Mobile (verlenging) i300
Kosten iPhone 4S: 179,-
Abo/mnd 42,50
Sms: in bundel
Korting: geen
Datalimiet: 1 GB
Internetsnelheid: 7,2 Mbps
Belmin buiten bundel: 0,35
Overige kosten: 2,50 euro administratiekosten per kwartaal, 2,50 euro voor visual voicemail per maand
Totaal voor 2 jaar: 1279 euro

Sizz 300 minuten
Kosten iPhone 4S: 119,-
Abo/mnd 45,-
Korting: eerste 4 maanden 22,50 euro
Datalimiet: 1GB
Internetsnelheid: 7,2 Mbps
Belmin buiten bundel: 0,12 euro
Overige kosten: 25 euro aansluitkosten
Totaal voor 2 jaar: 1134 euro

Telfort 300 minuten
Kosten iPhone 4S: 144,-
Abo/mnd 29,95 euro
Sms: 8,95 per maand
Korting: 3 maanden gratis
Datalimiet: 1GB voor 13,95 per maand
Internetsnelheid: 3,6 Mpbs
Belmin buiten bundel: ?
Overige kosten: 19,95 aansluitkosten
Totaal voor 2 jaar: 1283,80 euro

Vodafone bel+sms+web 300 minuten
Kosten iPhone 4S: 196 euro
Abo/mnd: 42,50 euro
Korting: 6 maanden voor 21,25 euro
Datalimiet: 600 MB
Internetsnelheid: 3,6 Mbps
Belmin buiten bundel: ?
Overige kosten: 30 euro aansluitkosten
Totaal voor 2 jaar: 1118,50 euro

Los toestel met Simyo sim only 300 minuten
Kosten iPhone 4S: 599 euro (via Apple.nl)
Abo/mnd: 6,99 euro eerste jaar, 9,99 euro per maand voor tweede jaar
Korting: geen
Datalimiet: 500 MB voor 9,99 euro per maand
Internetsnelheid: 2 Mbps
Belmin buiten bundel:0,30 euro
Internet buiten bundel: 0,10 euro
Overige kosten: 14,99 euro aansluitkosten
Totaal voor 2 jaar: 1057,51 euro

Een lostoestel met Simyo sim only is dus het goedkoopst. Maar ik denk dat het uiteindelijk duurkoop zal zijn als die 500MB datalimiet te weinig blijkt te zijn, en ik door de maandelijkse opzegtermijn eerder geneigd ben om over een jaar de iPhone 5 te kopen.
Bij de abo's valt T-Mobile af vanwege bereik en de kosten voor losse belminuten. Sizz lijkt het meest aantrekkelijk te zijn voor me (Vodafone netwerk en hogere datalimiet, sneller internet dan Vodafone bel+sms+web).

Wat vinden jullie? Heeft iemand ervaring met Sizz of Simyo? Is de internetsnelheid van Simyo (maar 2 Mbps) wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiAngelA
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:11:
Ik wil binnenkort een iPhone 4S met een nieuw abonnement, maar twijfel nog steeds over welke abo ik zal kiezen. Bij mijn zoektocht ben ik op de volgende opties terecht gekomen voor 300 belminuten en een tweejarig contract:

...

Wat vinden jullie? Heeft iemand ervaring met Sizz of Simyo? Is de internetsnelheid van Simyo (maar 2 Mbps) wel voldoende?
Ik zit ook te kijken, TELE2 misschien een optie?

tele2 voordeelbundel 300
iphone 4s 16 gb voor 125 eu
300 belminuten voor 27,50 eu/m
internet large bundel (1gb) voor 15 eu/m
actietarief 9 maanden bellen voor 12,50 eu/m
actietarief internet large voor 5 eu/m

komt met een rekensommetje (correct me if I'm wrong) tot een totaal van 125 + 9*(12,50+5) + 15*(27,50+15) = 920

ik heb alleen nog niet de voorwaarden bekeken, internetsnelheid, bellen buiten bundel etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

Vanaf wanneer kan ik mijn iPhone 4 simlock vrij laten maken? Ik heb een 1 jarig abbo bij T-Mobile.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
NoTimeRemains schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:41:
Vanaf wanneer kan ik mijn iPhone 4 simlock vrij laten maken? Ik heb een 1 jarig abbo bij T-Mobile.
Je toestel is simlock vrij... ;)

Sinds het moment dat andere providers de iPhone 4 begonnen met verkopen, is T-Mobile afgestapt van de simlock, alle providers leveren simlock vrije toestellen met hun abonnementen...
Vanaf 12 januari worden alle iPhones van T-Mobile SIMlock vrij geleverd. Na meer dan 2 jaar is T-Mobile niet langer de enige aanbieder die de iPhone levert. Daarom is het niet langer nodig de iPhones te voorzien van een T-Mobile SIMlock. Ook klanten die al een iPhone hadden, kunnen hun toestel kosteloos SIMlock vrij laten maken. Het unlocken is dus, ook binnen een jaar na aankoop, gratis en daarnaast hoeft er ook geen contact meer opgenomen te worden met de klantenservice. Via >a href=”http://toestelhulp.t-mobile.nl/”>http://toestelhulp.t-mobile.nl/ wordt uitgelegd welke stappen genomen moeten worden om het toestel te unlocken.
bron:
- http://toestelhulp.t-mobile.nl/
- http://www.iphoneclub.nl/...-maken-officiele-methode/

[ Voor 51% gewijzigd door EN-IS op 09-01-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:11:
Ik ga zelf voor Sizz (Sim Only 1 jaar) in combinatie met een losse iPhone 4s. Sterker nog: gisteren de iPhone besteld bij Apple.nl en moet binnenkort het Sizz (Lover) abonnement aanschaffen. Maar....

Het is een verschil van slechts 40 euro (voor 1 jaar abonnement) als je hetzelfde abonnement neemt in combinatie met een iPhone 4s bij Sizz. Maar ik lees dus dat bij een iPhone abo je dus een hogere internetsnelheid (7,2 Mbps) hebt dan bij een regulier/sim only abonnement (3,6 Mbps), echter kan ik dat nergens teruglezen op de site van Sizz.

Persoonlijk heb ik hier een aantal dagen mee gestoeid en kwam tot de conclussie dat: KPN is te duur in combi met iPhone 4s (WebXL), of de snelheden zijn te "traag" bij andere combinaties hiervan (gewone abonnementen of Simyo). Reguliere Vodafone abonemmenten zijn ook niet "interessant" of duur voor mij. T-Mobile en Telfort vallen sowieso af, want vaak slecht bereik of andere problemen. Sizz is nog onbekend merk ik, maar ik durf hier wel een jaar mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Ter info:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt naar de internetsnelheid bij Sizz.

Bij Sizz kunt u internetten op uw mobiel met een theoretisch maximaal haalbare snelheid van 3.6 Mbps/384 kbps (voor iPhone is een snelheid mogelijk tot 7.2 Mbps).

De snelheid heeft echter betrekking op de netwerksnelheid. Dit betekent dat u, indien u een Iphone gebruikt en er een optimale netwerkdekking is in uw regio, een verbinding kunt hebben van 7,2 mb/s. Dit is echter altijd afhankelijk van optimale dekking en kan onderhevig zijn aan bijvoorbeeld storingen en overbelasting. Deze factoren hebben invloed op de maximaal haalbare snelheid

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand die mij kan vertellen of ik met een Simyo abonnement een "Personal Hotspot" op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiAngelA schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:52:
[...]

Ik zit ook te kijken, TELE2 misschien een optie?

tele2 voordeelbundel 300
iphone 4s 16 gb voor 125 eu
300 belminuten voor 27,50 eu/m
internet large bundel (1gb) voor 15 eu/m
actietarief 9 maanden bellen voor 12,50 eu/m
actietarief internet large voor 5 eu/m

komt met een rekensommetje (correct me if I'm wrong) tot een totaal van 125 + 9*(12,50+5) + 15*(27,50+15) = 920

ik heb alleen nog niet de voorwaarden bekeken, internetsnelheid, bellen buiten bundel etc
Zijn er hier mensen met ervaring hiermee. Het is allemaal wel heel goedkoop over 2 jaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Krizna schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:42:
Zijn hier mensen met een iPhone icm een Vodafone Ondernemers Web (Sim only) abonnement? Dit abo heb ik namelijk sinds kort en het valt me op dat ik tethering (personal hotspot) gewoon aan kan zetten, zonder dat ik bij het abo de extra optie "telefoon als modem" heb afgesloten. Foutje van Vodafone in mijn voordeel?
Bump. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik kan volgende maand ook eindelijk verlengen/overstappen en ben dus ook op onderzoek uit gegaan naar een nieuw abonnement. Ik heb in ieder geval besloten dat ik voor de iphone 4S ga (iphone 5 duurt me nog te lang wachten) Ik post hieronder even mijn berekeningen, misschien hebben jullie er iets aan of zien jullie fouten in mijn redenering of berekening, dan hoor ik het graag!

Ik zit nu bij Hi maar (tenzij ze tzt met een goed aanbod komen) wil ik denk ik over naar vodafone iphone smart om de volgende redenen:

- Passport (ik ga elk jaar in europa op vakantie)
- Datasnelheid: 14,4 Mbps max (ipv 7.2 bij Hi)
- Bel bundeltegoed is 2 mnd geldig (ipv 1 bij Hi)
- 4 mnd van tevoren verlengen (ipv 2 mnd bij Hi)
- Modem gebruik toegestaan (iphone smart abo)
- Duo sim mogelijk voor 13 eu eenmalig (voor in de iPad 2 die ik heb)
- Afrekenen per seconde

Ik heb van mijn afgelopen jaar de minuten die gebeld heb nagekeken op alle rekeningen en ik bel dan gemiddeld 172 min per maand, waarbij ik 3 maanden boven de 200 min heb gezeten. Dus mijn voorkeur zou een abonnement zijn van 200 min.

Nu denk ik dat ik het beste uitkom met een iPhone Smart abonnement.
Want met die iPhone messaging abonnementen ben je bijna net zo duur uit alleen je hebt minder data en geen passport. Tevens denk ik erover om gewoon meer voor mn toestel te betalen en een 1 jaar abonnement te nemen. Want het scheelt nauwelijks iets en dan heb ik evt de vrijheid om eerder de iPhone 5 te halen als deze uitkomt.

Als ik op de website kijk van Vodafone kom ik op de volgende rekensommetjes uit:

NB; ik ga er bij al mijn berekeningen steeds vanuit dat ik sowieso de iphone 4S 16gb twv 599 eu zelf betaal, dus die trek ik er af om de daadwerkelijke kosten per maand van een abo te achterhalen.

Vodafone:
1 Jaar
iPhone Smart 48,50 150min/1200mb
= 48,50 per mnd (2 mnd 50% korting)
(10x48,50=485,00) + (2x24,25=48,50) = 533,50
aansluitkosten: 30eu
= 563,50 totaal abokosten voor 1 jaar
los bijbetalen voor iphone: 359eu
= 922,50 totaal 1 jr
-599 (voor losse iphone) = 323,50 / 12= 29,96 p/mnd effectief per maand aan Vodafone kosten

iPhone Smart 55 200min/1400mb
= 55 eu p/mnd (2 mnd 50% korting)
(10x55=550) + (2x27,50=55) = 605
=635 totaal
bijbetalen iPhone: 319
= 954 totaal 1 jr
- 599 = 355 / 12 = 29,50 p/mnd effectief.

Met andere woorden, het is zelfs goedkoper om een iPhone Smart 55 abonnement te nemen dan een 48,50 abo... :? Of maak ik een rekenfout?

Voor de zekerheid nog even gekeken naar 2 jaar abo:

2 Jaar
(20x48,50=970) + (4x24,25=97) (4 mnd 50% korting) = 1067
Bijbetalen iphone: 69
totaal: 1166 2jr
-599 iphone
= 567 totaal /24 = 23,63 p/mnd (t.o.v 29,96 bij een 1 jarig iPhone Smart 48,50 abo)
Dus dat scheelt effectief 24 maanden x 6,33 (verschil) = 151,92 eu in 2 jaar.

Ik vind die 150 eu denk ik niet de moeite waard om een jaar langer vast te zitten aan het abonnement.

Ook de iMessaging nog even uitgerekend:

iMessaging 200min/500mb
1 Jaar
10x45 + 2x22,50 (2mnd 50% korting) = 495
aansluit 30
iphone 379
= 904 totaal 1 jr
-599 iphone = 305 / 12 = 25,41 p/mnd

Maar!!! Voorwaarden iPhone Messaging:
Datasnelheid: 7,2 Mbps
Afrekenen per minuut!
Modem gebruik niet toegestaan
1,50 eu per mb data in het buitenland, ook al ben je aangemeld voor passport!!
Waarom hebben ze deze abo's uberhaupt vraag ik me af? Totaal onvoordelig!

Ook nog gekeken naar Sim Only (ook 1 jaar)

Bel+Sms+Web Sim Only 250min/300mb
(7x26,95= 188,65) + (5x13,50 = 67,50) (5 mnd korting) = 256,15
Aansluit kosten 15
271,15 totaal / 12 = 22,60 p.mnd
iphone los: 599
= 870,15 totaal 1jr

Dit is wel de goedkoopste optie, maar met wel veel minder data! En het scheelt m.i niet heel veel met het iPhone Smart 55 abo wat tot nu toe mijn voorkeur heeft, namelijk 954 eu voor 1 jaar t.o.v 870,15 dan betaal ik liever die 84 eu meer voor het iSmart 55 abo met véél betere voorwaarden en meer data dan iets goedkoper uit te zijn.

Voor de volledigheid ook Hi nog even (stel dat ik daar zou blijven)

Hi:

i-250 250min/1gb
1 Jaar
12x45=540
iphone: 409,95
= 949,95 totaal
-599 = 350,95 /12 = 29,25 p/mnd effectief aan Hi abo

Dus dit is praktisch net zo duur als Vodafone iSmart 55! Alleen dan heb ik 50 min meer maar 400 mb minder!

Ook hier scheelt het niet heel veel met 1 of 2 jr contract:

i-250 250min/1gb
2 Jaar
24x45=1080
iphone: 159,95
= 1239,95 totaal
-599 = 640,95 /24 = 26,71 p/mnd effectief aan abo Hi, scheelt minder nog dan bij Vodafone dus
(geen aansluitkosten berekend ivm al abo bij Hi nu)

En mindere voorwaarden t.o.v Vodafone iPhone Smart:
Afrekenen per min (VF: per sec)
Datasnelheid: 7,2Mbps (VF: 14,4)
Data bundel niet mee naar vlgnd mnd (VF: weet ik niet)
Bel bundel 1 mnd mee (VF: 2 mdn)
2 mnd van tevoren verlengen/overstappen (VF: 4 mnd)
Geen passport voor buitenland

Zijn jullie met mij eens dat het in mijn geval het slimste is om naar Vodafone iPhone Smart 55 over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is T-Mobile geen optie voor je?

iSmart 200 = €35 per maand.
4S bij een 1 jaar abbo: €369 eenmalig.
Extra: 30 euro aansluitkosten

€35 x 12 maand = €420
€420 + €369 + €30 = €819
(€819 - €599) /12 = €18,33 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Justawitte schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:45:
Is T-Mobile geen optie voor je?

iSmart 200 = €35 per maand.
4S bij een 1 jaar abbo: €369 eenmalig.
Extra: 30 euro aansluitkosten

€35 x 12 maand = €420
€420 + €369 + €30 = €819
(€819 - €599) /12 = €18,33 per maand.
Vergeten er bij te vermelden in mijn lange verhaal O-) ik wil/kan niet (terug) naar T-mobile.

Dit omdat ik voordat ik naar Hi ging, T-mobile had, en ik in mijn huis (woon vrij afgelegen) nauwelijks bereik had om te bellen, laat staan internet. Dus het is zelfs zo ver gekomen dat t-mobile mijn contract toen voortijdig heeft laten ontbinden (ong. 1,5 jr geleden nu) omdat ze zelf aangaven dat ik een X aantal KM ver van de dichtstbijzijnde antenne woon en het bereik er de komende jaren er niet op vooruit zou gaan, er stond geen nieuwe antenne plaatsing gepland. Ik kon toen kosteloos mijn abo beëindigen terwijl ik nog ruim een jaar contract te gaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
ElayZ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:08:

Vodafone:
1 Jaar
= 48,50 per mnd (2 mnd 50% korting)
(10x48,50=485,00) + (2x24,25=48,50) = 533,50
= 563,50 totaal abokosten voor 1 jaar
los bijbetalen voor iphone: 359eu
= 922,50 totaal 1 jr
-599 (voor losse iphone) = 323,50 / 12= 29,96 p/mnd effectief per maand aan Vodafone kosten

iPhone Smart 55 200min/1400mb
= 55 eu p/mnd (2 mnd 50% korting)
(10x55=550) + (2x27,50=55) = 605
=635 totaal
bijbetalen iPhone: 319
= 954 totaal 1 jr
- 599 = 355 / 12 = 29,50 p/mnd effectief.

Met andere woorden, het is zelfs goedkoper om een iPhone Smart 55 abonnement te nemen dan een 48,50 abo... :? Of maak ik een rekenfout?
Je maakt waarschijnlijk geen reken- maar een leesfoutje :), de prijs van het 48,50 abo is volgens bovenstaande berekeningen 26,96 p/mnd effectief en niet 29,96.

Verder klopt je beredenering in mijn ogen wel, ik heb om dezelfde redenen eveneens verlengd met Vodafone iPhone Smart, alleen heb ik een 2-jarig abo genomen, om 2 jaar zeker te zijn van de databundel, je weet immers nooit, of ze die nog kleiner/duurder gaan maken en dit is nog relatief gunstig.

Check wel even 't bereik, thuis en op de plaatsen, waar je veel komt, een prepaid simmetje kost op Marktplaats maar een paar euro en kan je veel ellende besparen. Vodafone heeft, gemiddeld over het hele land gerekend, een veel betere dekking, dan T-Mobile, maar is, eveneens gemiddeld, toch net ietsje minder dan KPN.

[ Voor 10% gewijzigd door Marly op 12-01-2012 05:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
Bartjeee schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:16:
Iemand die mij kan vertellen of ik met een Simyo abonnement een "Personal Hotspot" op kan zetten?
Ja dat kan, gewoon out of the box. Dus zonder jailbreak of andere ongein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
tumke schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:36:
Ja dat kan, gewoon out of the box. Dus zonder jailbreak of andere ongein. :)
Dat is dan heel raar, want bij mij krijg ik met een Simyo simkaart bij die schakelaar "Persoonlijk hotspot" alleen maar een ronddraaiend teken te zien en verder doet hij niets.
Hoe is dat jouw gelukt dan?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
funske schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:14:
[...]

Dat is dan heel raar, want bij mij krijg ik met een Simyo simkaart bij die schakelaar "Persoonlijk hotspot" alleen maar een ronddraaiend teken te zien en verder doet hij niets.
Hoe is dat jouw gelukt dan?
Bij mij doet hij het gewoon. Instellingen - Persoonlijke hotspot en dan de schakelaar aanzetten. Verder ook geen foutmeldingen of iets dergelijks, hij doet het gewoon.

Ik heb een iPhone 4 met een "ouder" Simyo abonnement van juli 2011. Dus nog met 1gb internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
tumke schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:38:
Bij mij doet hij het gewoon. Instellingen - Persoonlijke hotspot en dan de schakelaar aanzetten. Verder ook geen foutmeldingen of iets dergelijks, hij doet het gewoon.

Ik heb een iPhone 4 met een "ouder" Simyo abonnement van juli 2011. Dus nog met 1gb internet.
Ik heb ook zo'n "oud" Simyo abo van juni 2011, ook met 1 gb internet. Maar ik heb een iPhone 4S, misschien dat het daardoor komt.
Als ik naar Instellingen => Algemeen => Netwerk ga, dan zie ik daar "Persoonlijke hotspot" met daarachter meteen dat ronddraaiend tekentje; tekentje dat hij bezig is.
Maar hoe lang ik ook wacht, er gebeurt verder niets.

Maar gelukkig was ik destijds snel met het kopen van de App "Tether". Daarmee kan ik verbinding maken met mijn laptop en kan ik op mijn laptop internetten via mijn iPhone.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Marly schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 05:07:
[...]

Je maakt waarschijnlijk geen reken- maar een leesfoutje :), de prijs van het 48,50 abo is volgens bovenstaande berekeningen 26,96 p/mnd effectief en niet 29,96.

Verder klopt je beredenering in mijn ogen wel, ik heb om dezelfde redenen eveneens verlengd met Vodafone iPhone Smart, alleen heb ik een 2-jarig abo genomen, om 2 jaar zeker te zijn van de databundel, je weet immers nooit, of ze die nog kleiner/duurder gaan maken en dit is nog relatief gunstig.

Check wel even 't bereik, thuis en op de plaatsen, waar je veel komt, een prepaid simmetje kost op Marktplaats maar een paar euro en kan je veel ellende besparen. Vodafone heeft, gemiddeld over het hele land gerekend, een veel betere dekking, dan T-Mobile, maar is, eveneens gemiddeld, toch net ietsje minder dan KPN.
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd gedaan, 48,50 abo is inderdaad 26,96 effectief ipv 29. Ik vond t ook al zo raar dat het net zo duur zou zijn als het 55 abonnement. :9

De prijzen zijn wel hoog, maar het is natuurlijk gewoon zo dat de iPhone duur is en je hem in feite zelf betaald maar als je dat er af trekt vind ik het eigenlijk nog wel mee vallen... Ik vind 30eu per maand voor 200min/1400mb/onbeperkt sms en in heel europa gebruiken van je abo niet echt heel duur eigenlijk.

Of was het voor de prijs stijgingen echt zo veel goedkoper voor hetzelfde? Want ik ga me er nu pas in verdiepen en ik lees veel op internet dat mensen klagen dat het zo veel duurder is geworden. Maar dat komt denk ik ook een beetje door de rare prijs constructies die ze hier in NL maken.

Als ze zouden adverteren en op de site een berekening zouden laten zien zoals ik hierboven schets, waarin het feit dat je,je telefoon gewoon zelf betaald is meegenomen dan zou het denk ik veel transparanter zijn en mensen misschien ook minder klagen...

Je bent nu uren kwijt om het zelf uit te rekenen hoe het in werkelijkheid zit. Veel mensen willen niet in 1 keer een groot bedrag bijbetalen voor hun telefoon, dat snap ik maar bied ze dan de mogelijkheid dit te spreiden over de duur van het contract en geef gewoon helder weer wat je betaald voor de bel/data kosten. Het is nu in feite ook al een soort verkapte lening.

Maargoed, wie ben ik, de telecomproviders luisteren toch nooit naar de klanten en maken het t liefst zo ingewikkeld mogelijk zodat mensen in verwarring raken en lekker dure abonnementen nemen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Zojuist bij Vodafone geweest om naar hun over te stappen. Blijkt dat er een BKR registratie op mijn adres staat waardoor ik dus geen klant kan worden. Even voor de duidelijkheid, dit komt dus niet door mijzelf maar door waarschijnlijk de vorige bewoner(s) of buren met hetzelfde huisnummer (maar met een andere toevoeging). Het enige wat ik kan doen om klant te worden is een brief schrijven naar Vodafone Credit Assesment, maar hoelang het dan ging duren kan de medewerker mij niet zeggen. Stond hier eigenlijk wel van te kijken, beetje lullig ook als je zo geweigerd wordt als (potentiële) klant. Ondanks dat Vodafone hier vrij weinig aan kan doen, denk ik dat ik dan toch klant bij Hi blijf, ook al ben ik dan per saldo €180,- duurder uit voor de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
donny_p schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:22:
Zojuist bij Vodafone geweest om naar hun over te stappen. Blijkt dat er een BKR registratie op mijn adres staat waardoor ik dus geen klant kan worden. Even voor de duidelijkheid, dit komt dus niet door mijzelf maar door waarschijnlijk de vorige bewoner(s) of buren met hetzelfde huisnummer (maar met een andere toevoeging). Het enige wat ik kan doen om klant te worden is een brief schrijven naar Vodafone Credit Assesment, maar hoelang het dan ging duren kan de medewerker mij niet zeggen. Stond hier eigenlijk wel van te kijken, beetje lullig ook als je zo geweigerd wordt als (potentiële) klant. Ondanks dat Vodafone hier vrij weinig aan kan doen, denk ik dat ik dan toch klant bij Hi blijf, ook al ben ik dan per saldo €180,- duurder uit voor de 4S.
Ik heb dat een paar jaar geleden ook bij vodafone gehad . Het was toen ook veroorzaakt doordat vorige bewoners een BKR registratie hadden. Ik heb toen een brief gestuurd en het was binnen een week geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Als het echt door de vorige bewoners komt zou ik gewoon met bewijs van inkomen naar de winkel terug gaan (bank afschrift met iets van loon indicatie). Zij kunnen de "BKR" niet rechtstreeks bereiken maar wel een afdeling die een handmatige beoordeling kan doen; daar faxen ze je loonstrookje/afschrift dan naartoe en dan kunnen ze heel makkelijk die blokkade op adres omzeilen.

Of even een brief sturen zoals hier boven staat, maar ik vermoed dat mijn oplossing iets sneller is; vodafone winkels willen tenslotte ook graag telefoons verkopen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Flappiewappie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Als het echt door de vorige bewoners komt zou ik gewoon met bewijs van inkomen naar de winkel terug gaan (bank afschrift met iets van loon indicatie). Zij kunnen de "BKR" niet rechtstreeks bereiken maar wel een afdeling die een handmatige beoordeling kan doen; daar faxen ze je loonstrookje/afschrift dan naartoe en dan kunnen ze heel makkelijk die blokkade op adres omzeilen.

Of even een brief sturen zoals hier boven staat, maar ik vermoed dat mijn oplossing iets sneller is; vodafone winkels willen tenslotte ook graag telefoons verkopen.
Ik studeer en heb daarom geen vast inkomen :P Deze optie gaf de VF-medewerker ook al aan. Als het toch zo snel kan zal ik eens aan een brief beginnen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Heb precies hetzelfde maar dan met Tele2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
donny_p schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:18:
[...]
Ik studeer en heb daarom geen vast inkomen :P Deze optie gaf de VF-medewerker ook al aan. Als het toch zo snel kan zal ik eens aan een brief beginnen vandaag.
Is het geen idee om het adres van je ouders te gebruiken? Dan ga ik er dus even van uit dat je op kamers woont.
Vf kijkt naar je idkaart en of je bankrekening klopt met je naam, verder niks:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
donny_p schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:18:
[...]
Je Stufi of lening is ook vast inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:22:
[...]

De prijzen zijn wel hoog, maar het is natuurlijk gewoon zo dat de iPhone duur is en je hem in feite zelf betaald maar als je dat er af trekt vind ik het eigenlijk nog wel mee vallen... Ik vind 30eu per maand voor 200min/1400mb/onbeperkt sms en in heel europa gebruiken van je abo niet echt heel duur eigenlijk.

Of was het voor de prijs stijgingen echt zo veel goedkoper voor hetzelfde? Want ik ga me er nu pas in verdiepen en ik lees veel op internet dat mensen klagen dat het zo veel duurder is geworden. Maar dat komt denk ik ook een beetje door de rare prijs constructies die ze hier in NL maken.

Als ze zouden adverteren en op de site een berekening zouden laten zien zoals ik hierboven schets, waarin het feit dat je,je telefoon gewoon zelf betaald is meegenomen dan zou het denk ik veel transparanter zijn en mensen misschien ook minder klagen...
Natuurlijk gaan die bedrijven dat niet doen. Zij willen dat je een abo afsluit samen met een telefoon. Zo verdienen zij aan je met het abo EN de telefoon. die verkoopprijs van apple is natuurlijk nooit de inkoopprijs van vodafone (ten minste dat lijkt me niet) dus ook daar verdienen ze op.

Daarnaast is het overigens wel zo dat de abo's die samen met de telefoon verkocht worden niet te vergelijken zijn met de sim-only abo's. De sim only zijn vaak goedkoper, maar met veel minder databundel, veel minder snel (vaak maar 2mb terwijl je anders minstens 7,4 krijgt) en vaak ook met veel slechtere voorwaarden.
Ook wel slim, want zo ben je veel sneller geneigd om gewoon een abo met telefoon samen te kopen. Je kan namelijk doorgaans wel meer data en meer snelheid kopen bij de sim only's, maar dan ben je vaak zelfs duurder uit dan een abo kopen met je telefoon samen. (ik heb destijds ook uitgebreid de berekeningen gemaakt voor alle providers voor zowel de iphone abo's en de sim only en dan de iphone los bij apple kopen).
ik moet er dan wel bij zeggen dat ik alleen naar de abo's van 2 jaar heb gekeken. Wellicht is dit bij 1-jarige abo's anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:55:
(ik heb destijds ook uitgebreid de berekeningen gemaakt voor alle providers voor zowel de iphone abo's en de sim only en dan de iphone los bij apple kopen).
De berekeningen van destijds zijn heel anders dan als je die nu zou doen.
Destijds heb ik ook een iPhone mét abonnement genomen. Een paar maanden geleden heb ik de iPhone 4S los gekocht. Ik had namelijk al een sim-only abo met 1 Gb.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:11:
[...]

De berekeningen van destijds zijn heel anders dan als je die nu zou doen.
Destijds heb ik ook een iPhone mét abonnement genomen. Een paar maanden geleden heb ik de iPhone 4S los gekocht. Ik had namelijk al een sim-only abo met 1 Gb.
Ik weet niet wat jij met destijds bedoeld, maar ik bedoel als in toen de 4s net op de markt kwam. Dus dat werkte toen precies hetzelfde hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
Ik ben de afgelopen weken ook aan het rekenen, ik kan zelfs een iphone uit hongkong krijgen voor 500euro, maar dan ben ik met een simonly alsnog even duur of zelfs duurder uit en met slechtere voorwaarden.
Enige nadeel is dus dat je ipv 1 keer groot bedrag en daarna lage maandlasten de kosten van de iphone verdeeld over de looptijd en de dus elke maand wat hogere lasten hebt
Alleen nog even afwachten of hi/kpn extra korting wil geven aan een vaste klant die afgelopen jaar wel echt vaak en goed boven de bundel heeft gebeld anders ga ik toch voor vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Een iPhone uit Hong Kong zou ik sowieso niet aan beginnen, en al helemaal niet voor 500 euro. Zou ik liever die 100 eu extra betalen en gewoon een NL telefoon met garantie kopen.

SIM Only heeft inderdaad veel slechtere voorwaarden dus ik betaal persoonlijk dan liever iets meer dat ik wel goed bereik, goede snelheid etc heb. Want het scheelt dus helemaal niet zo veel met los kopen en dan sim only abo. (jammer genoeg)

[edit]

Nog even een vraag, is de 4S momenteel overal al gewoon op voorraad of moet je nog reserveren en een aantal weken wachten? Aangezien ik pas 2 Feb een nieuw abo af kan sluiten en ik dan niet nog eens weet ik hoeveel weken wil wachten op de 4S. Misschien kan ik anders beter volgende week alvast even naar een Vodafone winkel gaan om er 1 te reserveren?

En nog een vraagje, is het niet mogelijk om komende week alvast een contract af te sluiten maar dat ze nummerbehoud gewoon na 2 Feb pas aanvragen ofzo?
I'm tired of waitingggg... zit al vanaf Oktober te wachten tot ik eindelijk de 4S kan gaan halen :+

[ Voor 43% gewijzigd door ElayZ op 14-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom1se
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
@Vla007
Een paar dagen gelden ben ik gebeld door de HI service, daarbij bood een medewerker mij het volgende aan: Iphone 4s met 50 euro korting omdat ik klantwaarde F had (Hoogste waarde, overigens ging het om elk model). Het volgende werd er even snel bij vermeld. De contractduur was 2 jaar en 3 maanden, normaal 2 jaar en 2 maanden. Mocht ik akkoord gaan dan zou het abbo per direct ingaan en de iphone worden verstuurd binnen 7 werkdagen. Waardoor ik mijn korting (50 euro) deels ophef omdat ik een halve maand dan aan de HI geef. Dus ja HI geeft korting.

@ElayZ
Voor de zekerheid heb ik de iphone al in bestelling geplaatst zodat deze al binnen is wanneer ik mijn abbo mag verlengen. Ik wou niet het risico lopen om al met een nieuw abbo te hebben zonder nieuwe iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
@ElayZ
Ik ga ook geen Iphone in Hongkong kopen, echter kun je wel aanspraak maken op garantie, dit staat op iphoneclub.nl beschreven. Wat betreft je reservering, ik zou zeggen bel de provider of ga naar een winkel en vraag het.

@Prom1se
Hmm 50 euro korting vind ik echt te weinig serieus, ik heb volgens mij ook klantwaarde f, maar de korting bij iphones is bij kpn/hi sowieso bagger.

Trouwens wat korting betreft bij hi, ik belde vorig jaar en vroeg dus naar afdeling safe, de afdeling die extra korting mag geven. Had ik een vrouwtje aan de lijn die niet veel korting wou geven, dus ik had maar opgehangen.
Daarna bel ik nog een keer, vraag naar afdeling safe, zegt die kerel aan de lijn: afdeling safe is een tijd terug opgeheven, haha grapjas. Ik hem maar duidelijk gemaakt dat ik daar niet intrap, was net nog met safe in gesprek alleen de verbinding viel weg:P
Dus laat je bij kpn/hi niet wijsmaken, er is wel degelijk een afdeling die extra korting mag en kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom1se
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
@Vla007
Dat snap ik en probeer altijd zoveel mogelijk af te krijgen. Daarom heb ik nu ruim 70 euro korting, desalniettemin vind ik het wel erg weinig maar als ik kijk naar alle andere shops die kunnen / mogen niet eens korting geven op een iphone4s. Dus ik ben nu allang blij met mijn korting en wens ik jou erg veel succes met het afdingen op jouw toestel! :)

Ik wist niet eens dat ze een afdeling hadden die korting mag geven. Toch ding ik liever af in de winkel dan weet ik wie ik voor me heb en kan je veel meer voor elkaar krijgen dan over de telefoon, dan ben je namelijk maar een stem. Dat zie je ook wel aan jouw verhaal:

[...]
" zegt die kerel aan de lijn: afdeling safe is een tijd terug opgeheven, haha grapjas. Ik hem maar duidelijk gemaakt dat ik daar niet intrap, was net nog met safe in gesprek "
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Zojuist bij een winkel geweest Telecombinatie en zij gaven aan dat het wel slim is om minimaal 1 week van tevoren te bellen om zeker te zijn dat er een iPhone voor me klaar ligt als ik mn abonnement kom afsluiten.

Verder vertelde hij me nog een ander interessant verhaal, hij had namelijk geen iPhones meer voor Vodafone liggen op het moment zei hij maar wel simlock vrije "neverlocked" toestellen maar die zijn (significant!) duurder dan wanneer je een iPhone bij Vodafone of KPN iets haalt. Een simlockvrije iPhone kost daar maar liefst 769 euro voor het 16gb model!

Waarop ik zei dat als ik m los bestel bij Apple dat ik dan gewoon 599 betaal voor een simlock vrij toestel... hij gaf aan dat zij dat niet kunnen aanbieden voor die prijs :S Erg vreemd allemaal. Hij zegt dat als je bijv bij Vodafone een iPhone besteld met een abonnement dat hij gelockt is en op naam en nr enz geregistreerd wordt.

Is dat daadwerkelijk zo? En heeft vlgns jullie een "neverlocked" iPhone meer re-sell waarde dan een van bijv Vodafone? Ik ben namelijk van plan de 4S weer te verkopen over een jaar en dan de iPhone 5 te gaan halen.
Want als dat echt zo is dan haal ik m wel los bij de Apple store en neem ik een Bel-SMS-Web abo er los bij.

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 14-01-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
ElayZ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:16:
Zojuist bij een winkel geweest Telecombinatie en zij gaven aan dat het wel slim is om minimaal 1 week van tevoren te bellen om zeker te zijn dat er een iPhone voor me klaar ligt als ik mn abonnement kom afsluiten.

Verder vertelde hij me nog een ander interessant verhaal, hij had namelijk geen iPhones meer voor Vodafone liggen op het moment zei hij maar wel simlock vrije "neverlocked" toestellen maar die zijn (significant!) duurder dan wanneer je een iPhone bij Vodafone of KPN iets haalt. Een simlockvrije iPhone kost daar maar liefst 769 euro voor het 16gb model!

Waarop ik zei dat als ik m los bestel bij Apple dat ik dan gewoon 599 betaal voor een simlock vrij toestel... hij gaf aan dat zij dat niet kunnen aanbieden voor die prijs :S Erg vreemd allemaal. Hij zegt dat als je bijv bij Vodafone een iPhone besteld met een abonnement dat hij gelockt is en op naam en nr enz geregistreerd wordt.

Is dat daadwerkelijk zo? En heeft vlgns jullie een "neverlocked" iPhone meer re-sell waarde dan een van bijv Vodafone? Ik ben namelijk van plan de 4S weer te verkopen over een jaar en dan de iPhone 5 te gaan halen.
Want als dat echt zo is dan haal ik m wel los bij de Apple store en neem ik een Bel-SMS-Web abo er los bij.
Beetje lulkoek verhaal van Telecombinatie vind je niet? Neverlocked duurder dan anderen :/ , hoe kan het duurder zijn? Ze zijn allemaal simlock vrij... :O }:O

EN-IS in "[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
EN-IS schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:07:
[...]

Beetje lulkoek verhaal van Telecombinatie vind je niet? Neverlocked duurder dan anderen :/ , hoe kan het duurder zijn? Ze zijn allemaal simlock vrij... :O }:O

EN-IS in "[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11"
Ja lijkt mij ook dat het lulkoek is inderdaad maar zo zei hij het echt. Ze verkopen daar dus ook losse toestellen echt voor 170 eu meer dan bij Apple!

Maar als ik op marktplaats kijk vragen ze voor neverlocked toestellen ook meer dan gewoon bij de apple store... :? Niet alleen de particuliere verkopers maar ook de winkels die daar adverteren vragen prijzen boven de 600 eu.

Op de site van die Telecombinatie winkels staat trouwens dat de tarieven voor Vodafone abo's geldig zijn tot 5-2-2012... Maar ik zie dat op de site van VF nergens terug. Ook in de PDF van iSmart abo staat dat de tarieven ingegaan zijn per 21 Oktober 2011, lijkt me toch sterk dat er dan volgende maand alweer andere tarieven komen of niet?
Iemand hier die daar iets van weet? Voor mij nogal van belang, óf ik moet snel afsluiten als t duurder wordt, of ik moet ff wachten als het goedkoper wordt... maar dat zal wel niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 14-01-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Shops hebben vaak bepaalde acties en die zijn gewoonlijk een maand geldig, dus: nieuwe maand, nieuwe acties en soms nieuwe tarieven. Een wanneer providers hun tarieven wijzigen, gebeurt dat ook meestal de eerste maandag van de maand. Maar je kunt toch gewoon je abo afsluiten en later laten ingaan?

En wat 't verhaaltje van die verkoper betreft: wat was volgens hem dan 't verschil tussen losse toestellen en die van Vodafone, aangezien hij die laatste dus blijkbaar niet meer had? Een simlockvrije telefoon kost idd meer dan eentje met simlock, maar de iPhones van Vodafone zijn gewoon simlockvrij. 't Verschil zou alleen kunnen zijn, dat die toestellen werden aangeleverd door Vodafone en ze die andere (uiteraard) ergens anders vandaan hebben.
Zoals zo vaak, gewoon een verhaaltje van een verkoper die waarschijnlijk meer provisie krijgt op een ander abo.

Overigens hoef je natuurlijk niet naar Telecombinatie te gaan, bovengenoemde abo's kun je ook bij Vodafone zelf krijgen, maarre.... de iPhones zijn in veel Vodafone winkels ook op, ik heb zelf mijn Vodafone abo vorige week verlengd en heb 't toestel ook nog niet :)

edit:
@Vla007: dat zullen ze idd wel bedoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
@ElayZ waarschijnlijk doelen ze op de 4 maanden korting actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Ik wil een Iphone 4S icm een Tmobile abonnement afsluiten. Nu weet ik van m'n vrouw d'r telefoon dat er op de Iphone 4 (bij Tmobile) geen mogelijkheid was (is?) om personal hotspot aan te zetten.
Is het tegenwoordig wel mogelijk om een een Iphone 4s als personal hotspot te gebruiken bij een Tmobile abonnement?
En is dit telefoon of simkaart gebonden? want ga d'r namelijk een vodafone simkaart indoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eskiya schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:35:
Ik wil een Iphone 4S icm een Tmobile abonnement afsluiten. Nu weet ik van m'n vrouw d'r telefoon dat er op de Iphone 4 (bij Tmobile) geen mogelijkheid was (is?) om personal hotspot aan te zetten.
Is het tegenwoordig wel mogelijk om een een Iphone 4s als personal hotspot te gebruiken bij een Tmobile abonnement?
En is dit telefoon of simkaart gebonden? want ga d'r namelijk een vodafone simkaart indoen?
Dat kan wel, maar kost je 15 euro per maand: http://www.t-mobile.nl/mo...voordeelbundels/myhotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Ik ga d'r een Vodafone simkaartje in doen en gebruiken. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:16:
[...]

Ik ga d'r een Vodafone simkaartje in doen en gebruiken. Hoe zit dat dan?
Nou ik ben geen expert, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat gebonden is aan je telefoon. De telefoons worden tegenwoordig simlock-vrij geleverd en je bent (dus) compleet afhankelijk van welke simkaart je erin steekt van welke services je gebruik kan maken. Je moet dus kijken naar de voorwaarden van vodafone en niet van T-mobile. (overigens snap ik absoluut niet waarom je in hemelsnaam naar T-mobile wil. Ik zou daar zo ver mogelijk vandaan blijven als je kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag laatst een tele2 aanbieding voorbijkomen op welk netwerk zit je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:32:
Ik zag laatst een tele2 aanbieding voorbijkomen op welk netwerk zit je dan ?
Beetje simpele vraag, had je ook even met google kunnen vinden: tele2 zit op het t-mobile netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:46:
[...]

Nou ik ben geen expert, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat gebonden is aan je telefoon. De telefoons worden tegenwoordig simlock-vrij geleverd en je bent (dus) compleet afhankelijk van welke simkaart je erin steekt van welke services je gebruik kan maken. Je moet dus kijken naar de voorwaarden van vodafone en niet van T-mobile. (overigens snap ik absoluut niet waarom je in hemelsnaam naar T-mobile wil. Ik zou daar zo ver mogelijk vandaan blijven als je kan).
Heb gisteren mijn Iphone 4s opgehaald. Vanochtend op werk de huidige Vodafone simkaart om laten zetten naar een micro-sim. In de telefoon gedaan en kreeg meteen een pop-up vraag of ik de telefoon wil unlocken en paar seconden later had ik Vodafone bereik. (makkelijker kunnen ze het niet maken) _/-\o_
Kan trouwens ook gewoon netjes persoonlijke hotspot aanzetten en op m'n laptop/Ipad i'netten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Eskiya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Heb gisteren mijn Iphone 4s opgehaald. Vanochtend op werk de huidige Vodafone simkaart om laten zetten naar een micro-sim. In de telefoon gedaan en kreeg meteen een pop-up vraag of ik de telefoon wil unlocken en paar seconden later had ik Vodafone bereik. (makkelijker kunnen ze het niet maken) _/-\o_
Kan trouwens ook gewoon netjes persoonlijke hotspot aanzetten en op m'n laptop/Ipad i'netten :9~
Welk abo heb je genomen als ik vragen mag? En moest je lang wachten op je telefoon?
Heb je van tevoren gereserveerd of hadden ze m op voorraad? (of heb je online besteld?) Ik begreep namelijk dat je bij Vodafone moet wachten tot je nummer behoud aanvraag is goedgekeurd voordat je,je tel krijgt. Dus je mag m niet direct meenemen als je een abo afsluit in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Ik heb de telefoon 4S (16GB - black) bij de Phonehouse in Hengelo gekocht (icm 1-jarig Tmobile 200)
Heb vantevoren even rondgebeld naar diverse Phonehouse winkels en Hengelo had hem op voorraad. Hoeveel ze op voorraad hebben weet ik niet.
Kon de telefoon meteen mee krijgen. Omdat ik de simkaart van m'n werkgever gebruik, heb een Vodafone simkaart erin gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Eskiya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:19:
Ik heb de telefoon 4S (16GB - black) bij de Phonehouse in Hengelo gekocht (icm 1-jarig Tmobile 200)
Heb vantevoren even rondgebeld naar diverse Phonehouse winkels en Hengelo had hem op voorraad. Hoeveel ze op voorraad hebben weet ik niet.
Kon de telefoon meteen mee krijgen. Omdat ik de simkaart van m'n werkgever gebruik, heb een Vodafone simkaart erin gedaan.
Kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
ElayZ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:16:

Hier wil ik wel even op inhaken.
Een dealer (zoals bij Telecombinatie) moet met de netwerken (T-Mobile, KPN en Vodafone) per provider een contract afsluiten om de iPhone te verkopen en geleverd te krijgen. Hierin staat onder andere dat je geen iPhones los verkoopt en de prijs dat op het moment van verkopen op de website van het betreffende netwerk staat, moet aanhouden. En geloof me, hier word je niet rijk van. Verkoop je toestellen wel los of sjoemel je met de prijzen, en ze betrappen je, dan kan je je verkoopcode kwijtraken en kan je je shop sluiten.

Het ellendige voor dealers is dat Apple inderdaad zelf verkoopt. Apple levert aan retailers alleen als je een contract met hun afsluit. En die contracten kunnen dealers niet afsluiten, zijn ze te klein voor. Denk hierbij aan Dixons en MediaMarkt. Die hanteren wel de Apple prijs.
Dealers kunnen daardoor geen iPhones tegen normale prijzen inkopen. Apple sluit de gehele markt af. Dus je krijgt grijze tussenhandel. Over het algemeen Duitse/Engelse/Franse en Italiaanse toestellen. Ik kan ook losse krijgen maar dan krijg je inderdaad verkoopprijzen van 750+ voor 16GB.

Voor jullie (consumenten) is dit wel een goede ontwikkeling. Vorig jaar met de introductie van de iPhone 4 verkocht Apple die niet zelf los. T-Mobile ook niet. Daardoor kreeg je door hele schaarse import retailprijzen van 999,- voor 16GB. (zelf best veel verkocht moet ik zeggen). Er waren maar een paar jongens die ze simlockvrij hadden toentertijd.

Deze shops hebben deze toestellen op voorraad omdat de ervaring is dat zakelijke klanten niet zo naar een paar centen kijken en gewoon dat ding meteen willen hebben. Via Apple.nl duurt het wel een tijdje voor je hem hebt.

Oh ja en over dat simlockvrij; kijk de iPhones die Vodafone uitlevert mogen niet los verkocht worden. Deze mag ook niet met KPN verkocht worden. Dus ziet de dealer dit als 'gelockt'. Je zou eerder kunnen zeggen dat de losse voorraad van 769 een 'open markt versie' is, en de abonnementstoestellen 'netwerkversie'.

Noem alsjeblieft deze Telecombinatie winkel of welke winkelier dan ook geen oplichter of wat dan ook, want zij doen hier niets aan. Het beleid bij Apple is verschrikkelijk voor retailers. Ze zijn zelfs zo erg, dat je maar 2 iPhones mag bestellen via hun eigen site en dan kan je voorlopig ook niets meer krijgen.

En ohja ik weet dit omdat ik zelf dealer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:39
Ik mag binnenkort verlengen, alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik OF te veel voor het toestel (iPhone 4s 16gb) bij moet betalen OF dat ik te veel moet betalen per maand wil ik het toestel gratis krijgen.

Ik heb nog een oud abonnement, 150min en blox onbeperkt internet (1gb) voor 10eu in de maand.
Als je nu 1gb internet wilt betaal je sowieso de hoofdprijs.

Wat is nu wijsheid, overstappen naar een andere? provider? Of mijn abonnement stilzwijgend per maand laten doorlopen en het toestel ergens los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Dat hangt er o.a. vanaf, of je nu de normale prijs betaalt, of nog korting hebt. Zo heb ik een Vodafone abo via de Directsales-actie, met toestel, maar ook met 50% korting gedurende de gehele looptijd van het contract. Na afloop ervan ga ik dus het dubbele betalen, zodat ik wel even moest gaan rekenen.
Heb je echter een goedkoop abo, of een simonly, zodat je niet of nauwelijks meer gaat betalen, zou ik het gewoon lekker door laten lopen en een los toestel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Skann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:35:
[...]

*knip*

Noem alsjeblieft deze Telecombinatie winkel of welke winkelier dan ook geen oplichter of wat dan ook, want zij doen hier niets aan. Het beleid bij Apple is verschrikkelijk voor retailers. Ze zijn zelfs zo erg, dat je maar 2 iPhones mag bestellen via hun eigen site en dan kan je voorlopig ook niets meer krijgen.

En ohja ik weet dit omdat ik zelf dealer ben.
Bedankt voor je uitleg, helder verhaal. Ik noemde ze toch ook geen oplichters? :*) Ik begreep t alleen niet. Als consument klinkt het natuurlijk ook vrij onlogisch als je in een winkel dit te horen krijgt... Maar ik snap t nu. Maakt het voor winkels inderdaad vrij onrendabel om losse toestellen te verkopen.
djee-djee schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:12:
Ik mag binnenkort verlengen, alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik OF te veel voor het toestel (iPhone 4s 16gb) bij moet betalen OF dat ik te veel moet betalen per maand wil ik het toestel gratis krijgen.
Heb je er al eens bij stil gestaan dat je het toestel gewoon NOOIT meer "gratis" krijgt? |:(
Een iPhone kost nu eenmaal 600 eurie. Dus dat wordt verrekend in de maandprijs of in het bijbetalen vooraf.
Eerst kreeg je nog een aanzienlijke subsidie op een toestel omdat de telco's de markt moesten veroveren, dat is helaas niet meer t geval. Dus betaal je gewoon voor je telefoon (wat niet onlogisch is in feite)

Als je uitrekent wat je daadwerkelijk per maand betaald voor je abo als je de kosten voor de iphone er af trekt dan valt t ineens eigenlijk best mee. Rond de 23-29 eu per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 19-01-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Marly schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:28:
Dat hangt er o.a. vanaf, of je nu de normale prijs betaalt, of nog korting hebt. Zo heb ik een Vodafone abo via de Directsales-actie, met toestel, maar ook met 50% korting gedurende de gehele looptijd van het contract. Na afloop ervan ga ik dus het dubbele betalen, zodat ik wel even moest gaan rekenen.
Heb je echter een goedkoop abo, of een simonly, zodat je niet of nauwelijks meer gaat betalen, zou ik het gewoon lekker door laten lopen en een los toestel aanschaffen.
De directsales acties zijn volgens mij ook nog na afloop van het contract geldig... Als je dit met een bron kunt ontkrachten hoor ik het graag!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij de Directsales aanbiedingen van Vodafone geldt de korting gedurende de gehele contractsperiode, niet de gehele abonnementsperiode.
Bron: mijn eigen contract, afgesloten in maart 2010, hierin staat letterlijk:
De eerste 24 maanden betaalt u 22.25 euro incl. BTW per maand per aansluiting.
Daarna betaalt u 44.49 euro incl. BTW per maand per aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 23:52
Misschien een stomme vraag, maar ik zit al een tijdje te kijken naar een iphone. Alleen vind ik het wel wat prijzig. Nu lees ik hierboven over de Directsales van Vodafone. Mijn huidige contract loopt tot 10 april 2012 bij Vodafone. Nu zie ik dat het via de Directsales wel voordeliger is. Maar is dit ook zo? Of zit er nog een addertje onder het gras? Scheelt toch wel zo'n 10 euro of meer op een normaal abbo.

[ Voor 3% gewijzigd door Foidz0r op 20-01-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ik heb in maart 2010 een Vodafone Directsales abo afgesloten en ben tot nu toe geen addertjes tegengekomen :), wel waren ze toen, met 50% korting, voordeliger, dan nu, maar uiteraard scheelt 't nog altijd. En 't leuke is, dat de aanbiedingen ook gelden, wanneer je al Vodafone klant bent, gewoonlijk gelden aanbiedingen niet, wanneer je verlengt. Zelf heb ik echter nu niet via de Directsales actie kunnen verlengen, omdat ik een iPhone 4S wilde en die hebben ze niet bij de vrij verkrijgbare aanbiedingen, alleen bij de "Friends & Family" aanbieding, maar daarvoor heb je een code van je werkgever nodig.

Maar misschien doen ze je tegen die tijd nog een goed aanbod? Ik kan nu verlengen met dezelfde aanbieding, die voor nieuwe klanten geldt en dat is wel niet sensationeel, maar toch netjes en in mijn geval ook de beste optie voor een 4S met iPhone Smart abo. Hou bij verlengen vooral ook de databundels in de gaten, die zijn bij de "gewone" abo's dramatisch kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Even een domme vraag; wat houdt direct-sales abo in dan? Want ik kan er niks over vinden op de website van VF (of ik zoek niet goed, kan ook)

Ik dacht dat het ene aanbieding uit t verleden was en dit nu neit meer kon, maar kennelijk wel?

[ Voor 25% gewijzigd door ElayZ op 21-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
ElayZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:27:
Even een domme vraag; wat houdt direct-sales abo in dan? Want ik kan er niks over vinden op de website van VF (of ik zoek niet goed, kan ook)

Ik dacht dat het ene aanbieding uit t verleden was en dit nu neit meer kon, maar kennelijk wel?
Directsales zijn aanbiedingen van Vodafone partners. Bijvoorbeeld van de ANWB of TV-gids.nl. Door even te googlen vind je er zo nog heel wat. Er is ook de Friends and Family, maar daarvoor moet je dan weer een code hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Haazzz schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Directsales zijn aanbiedingen van Vodafone partners. Bijvoorbeeld van de ANWB of TV-gids.nl. Door even te googlen vind je er zo nog heel wat. Er is ook de Friends and Family, maar daarvoor moet je dan weer een code hebben..
Alleen zijn de abo's van directsales wel enorm versobert uiteraard.
* EWK heeft ook een DS abo uit 2010

@marly, dan is het toch nog steeds veel goedkoper om hem los te kopen en niet te verlengen? Of had je niet zo'n goede ds-deal?

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 21-01-2012 14:03 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ok zo zit t, bedankt!

Die ANWB en TVGids aanbiedingne hebben geen iPhones alleen...

Dat Friends en Family scheelt wel aanzienlijk!

Het abo wat ik op t oog heb (iPhone met iSmart 55, 1 jr) is 41,25 per maand ipv 55, scheelt ruim een tientje per maand en het toestel is 294 ipv 319.

Heeft er iemand hier niet zo'n code voor me :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
EWK schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:02:
[...]

Alleen zijn de abo's van directsales wel enorm versobert uiteraard.
* EWK heeft ook een DS abo uit 2010

@marly, dan is het toch nog steeds veel goedkoper om hem los te kopen en niet te verlengen? Of had je niet zo'n goede ds-deal?
Ja idd, in 2010 kreeg je gewoon de helft korting :)

Maar na afloop van de contractsperiode ga ik dus de gewone prijs betalen, d.i. 44,49 euro per maand, wanneer ik dat vergelijk met een nieuw 2-jarig abo, kom ik dus op totale kosten in 24 maanden van 1067,76 euro, zonder telefoon. Wel heb ik dan meer belminuten, dan bij 't nieuwe abo, maar zoveel minuten heb ik niet nodig, heb ook nog een voordelig simonly van KPN ;)
Ik heb 't aanbod gekregen, te verlengen met de nu lopende acties voor nieuwe klanten, voor 't iPhone Smart abo betekent dat de eerste 4 maanden 50% korting bij een 2-jarig abo.
Met een kleinere, maar voor mij voldoende grote belbundel en 1.2 GB internet ziet 't rekensommetje er dan als volgt uit (geen aansluitkosten, want bestaande klant) :
4 x 24,25 euro = 97,- + 20 x 48,50 euro = 970,- totaal over 24 maanden : 1067,- euro.
De bijbetaling voor een iPhone 4S 16GB bedraagt bij dit abo 69,- euro, het totale bedrag voor 24 maanden abo plus toestel is dus 1136,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
Ik heb voor de gein eens geprobeerd om een en ander in te vullen op de 'friendsfamiliy' van Vodafone van directsales en bij actiecode voer ik gewoon 'X' in en je kunt gewoon naar 'volgende'? Er staat bij vul de code in die je hebt ontvangen, maar in hoeverre wordt dat nu gechecked dan (want heb geen code)? En kom zo dus wel bij stap 4 van 5. Iemand enig idee, want anders is het wel verleidelijk om te bestellen. Verder dan betalingsgegevens ben ik overigens niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Haazzz schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:58:
[...]

de friend and family link is ook voor de mensen die verlengen bij vodafone.

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/50975/1

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Natuurlijk kun je ook verlengen met alle Directsales aanbiedingen, dit in tegenstelling tot andere acties, die gewoonlijk alleen voor nieuwe klanten zijn, maar voor Friends and Family heb je dan nog steeds een code nodig,
En ja, ik ken de topics hierover op Telecomvergelijker (ben daar langer lid, dan hier ;)), maar het is toch al driekwart jaar geleden, dat er toen een paar mensen in geslaagd zijn te bestellen, toen Vodafone "wakker" werd, hebben ze die bestellingen nog netjes uitgeleverd, maar daarna lukte het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foidz0r
Marly schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:23:
Natuurlijk kun je ook verlengen met alle Directsales aanbiedingen, dit in tegenstelling tot andere acties, die gewoonlijk alleen voor nieuwe klanten zijn, maar voor Friends and Family heb je dan nog steeds een code nodig,
En ja, ik ken de topics hierover op Telecomvergelijker (ben daar langer lid, dan hier ;)), maar het is toch al driekwart jaar geleden, dat er toen een paar mensen in geslaagd zijn te bestellen, toen Vodafone "wakker" werd, hebben ze die bestellingen nog netjes uitgeleverd, maar daarna lukte het ook niet meer.
Ik ga het toch proberen. Heb een actiecode kunnen genereren :P, jaja. Inventief speuren (of de code juist is moet maar blijken, haha. Ik hoop alleen dat er geen consequenties aan verbonden zijn.

Iemand nog tips, ik kan op de bestellen button drukken... :>

- En besteld. Ben benieuwd....

[ Voor 4% gewijzigd door Foidz0r op 24-01-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ikwil graag de 4s 16gb gaan aanschaffen... en dat ga ik dan ook deze week nog doen.

Echter zit ik toch wel in mn maag met welk abonnement.

Ik denk zelf T-mobile, iSmart 150. voor 2 jaar. Of dit echter het vestandigste is weet ik niet. Misschien dat iemand mij kan adviseren hierin.

Bellen: doe ik heel weinig (tussen 1 en 5 min/dag)
SMS-en: 1 a 2 per dag
Internet: Dit vind ik wel belangrijk. Surfen, whatsapp en Skype zo nu en dan, dus het liefst zeker 12 uur per dag aan (thuis heb ik WiFi dus dan maakt het niet uit)

Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:58:
Ikwil graag de 4s 16gb gaan aanschaffen... en dat ga ik dan ook deze week nog doen.

Echter zit ik toch wel in mn maag met welk abonnement.

Ik denk zelf T-mobile, iSmart 150. voor 2 jaar. Of dit echter het vestandigste is weet ik niet. Misschien dat iemand mij kan adviseren hierin.

Bellen: doe ik heel weinig (tussen 1 en 5 min/dag)
SMS-en: 1 a 2 per dag
Internet: Dit vind ik wel belangrijk. Surfen, whatsapp en Skype zo nu en dan, dus het liefst zeker 12 uur per dag aan (thuis heb ik WiFi dus dan maakt het niet uit)

Wie kan mij adviseren?
ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik zou zeer zeker niet voor T-mobile gaan. Zeker de kleinere abo's hebben beperkt data. EN (niet onbelangrijk) T-mobile heeft zeer slechte ontvangst (ik woon in de stad dus daar ligt het niet aan) en zeer slechte klantenservice. Ik kan ze niet aanraden.
Je zal verder toch e.e.a zelf uit moeten zoeken en jezelf echt afvragen hoeveel van de tijd die jij besteed op internet daadwerkelijk op de 3g is (en dus niet op wifi). In mijn geval is het zo dat ik de ganse dag op internet zit maar daarvan is zeker 95% op wifi. Dus je moet je goed bedenken of je zo'n grote data bundel wel echt nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik woon zelf ook in een grotere stad en een familielid heeft me vandaag nog laten weten dat de dekking hier goed is, geen problemen daarmee...
Als ik niet thuis ben (minimaal 10 uur per dag) zal ik 3G gebruiken, vaak de connection open hebben staan (Facebook/Whatsapp/Skype etc, al zal ik Skype/videochat niet zo heel vaak gebruiken, dat werkt thuis altijd beter)

Volgens mij heb je dan 500mb en is iSmart na het overschrijden langzaam maar wel unlimited. Zoiets wil ik uiteindelijk toch wel hebben.

Is dat dan niet verstandig? 500mb is toch het minimale?

[ Voor 11% gewijzigd door knakker2 op 25-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan daar niet echt antwoord op geven gezien ik geen idee heb hoeveel data je gebruikt als je zoveel uur per dag 3G zou gebruiken. wellicht biedt google uitkomst?
Verder is mijn ervaring wel erg dat bijbetalen buiten je bundel (in ieder geval voor belminuten) een zeer dure grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Mee eens wat je zegt.

Maar,..

Bellen doe niet buiten de bundel...dat weet ik nu al. Geldt ook voor SMS. Per maand bel ik op het moment nog geen 100minuten

Wat ik verder verbruik qua internet, dat maakt toch niets uit in dit geval? Ze (T-mobile) bieden unlimited internet aan. Na het overschrijden van 500MB heb je nog steeds internet, weliswaar afgeknepen maar nog steeds voldoende voor een messenger werkend te krijgen/website te bezoeken. Downloaden/Youtube/videochat e.d. zal ik dan zo goed als niet doen....

Ik vind het erg moeilijk te kiezen in elk geval. Ik kom dan ook elke keer maar weer op iSmart 150 uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Foidz0r schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:09:
[...]

Ik ga het toch proberen. Heb een actiecode kunnen genereren :P, jaja. Inventief speuren (of de code juist is moet maar blijken, haha. Ik hoop alleen dat er geen consequenties aan verbonden zijn.

Iemand nog tips, ik kan op de bestellen button drukken... :>

- En besteld. Ben benieuwd....
Weet niet of dit is toegestaan, maar vraag het toch, waarop moet ik zoeken wil ik daar achter komen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Weet iemand hoe het precies berekend wordt met data in het buitenland bij Vodafone passport?

Kun je dan gewoon alles uit je bundel gebruiken (bijv bij iSmart 55, 1400MB) of rekenen ze een X bedrag per MB wat dan van je bundel afgaat?

Ik kan dat niet helemaal goed terug vinden,w ant in de voorwaarden staat: binnenbundeltarief, maar ja, wat is dat? Want je hebt gewoon 1400 mb. Hoe reken je dat om?

Want met KPN kun ook in Europa vanuit je bundel bellen en alles alleen dan rekenen ze maar liefst 3,50 per mb binnen EU en 9,95 buiten de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ElayZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:05:
Weet iemand hoe het precies berekend wordt met data in het buitenland bij Vodafone passport?

Kun je dan gewoon alles uit je bundel gebruiken (bijv bij iSmart 55, 1400MB) of rekenen ze een X bedrag per MB wat dan van je bundel afgaat?

Ik kan dat niet helemaal goed terug vinden,w ant in de voorwaarden staat: binnenbundeltarief, maar ja, wat is dat? Want je hebt gewoon 1400 mb. Hoe reken je dat om?

Want met KPN kun ook in Europa vanuit je bundel bellen en alles alleen dan rekenen ze maar liefst 3,50 per mb binnen EU en 9,95 buiten de EU
Wij betalen (maar zit in de UK bij Vodafone) GBP 1,66 voor 25MB data per dag buiten de UK maar in Europa...dat lijkt me wel heul veul goedkoper dan 3,50 per MB! :X

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ElayZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:05:

Normaal gesproken krijg je een SMS met daarin het data tarief vermeldt. Ligt denk ik wel aan het land waar je bent. 25 december stond er in mijn sms (Duitsland overigens): 0,03 euro per 20kb. Dus 1,54 euro per MB.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Dank voor jullie antwoorden! Maar hoe verekenen ze het dan met je bundel? Stel dat je een bundel hebt van 1GB staat dat dan voor een bepaald bedrag? Dus bij een duurdere prijs per MB schrijven ze dus meer mb's af ofzo? Bijv stel je gebruikt 1mb die 1,5 keer zo duur is, dan schrijven ze dus 1,5 mb van je tegoed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Op de site staat idd alleen, dat 't uit de bundel gaat en dat je buiten de bundel, zolang je in een van de 42 Passport landen bent, € 0,50 per MB betaalt, zie ook:
http://www.vodafone.nl/iphone/bestel_iphone4s/

Misschien kan de KS uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:47:
Mee eens wat je zegt.

Maar,..

Bellen doe niet buiten de bundel...dat weet ik nu al. Geldt ook voor SMS. Per maand bel ik op het moment nog geen 100minuten

Wat ik verder verbruik qua internet, dat maakt toch niets uit in dit geval? Ze (T-mobile) bieden unlimited internet aan. Na het overschrijden van 500MB heb je nog steeds internet, weliswaar afgeknepen maar nog steeds voldoende voor een messenger werkend te krijgen/website te bezoeken. Downloaden/Youtube/videochat e.d. zal ik dan zo goed als niet doen....

Ik vind het erg moeilijk te kiezen in elk geval. Ik kom dan ook elke keer maar weer op iSmart 150 uit....
Ah ok, ik snap nu wat je bedoelt met de unlimited internet optie.
Tja, als je er blij van wordt dat je snelheid dan zo drastisch verlaagd wordt dan moet je dat vooral doen.
T-mobile is inderdaad de enige die de unlimited optie aanbied van internet. Maar realiseer je wel hoe ontzettend laag 64kb/s is aan snelheid. en vraag je af of je dat wil. Verder kan ik je echt niet helpen met die beslissing. dat moet je toch echt zelf beslissen...
Pagina: 1 ... 16 ... 88 Laatste

Let op:
Let ook even op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

De volgende zaken m.b.t. Vodafone F&F zijn niet toegestaan:
- posts over het genereren van codes
- aanbieden van codes
- vragen om codes

Algemene discussie over de actie is wel toegestaan.