iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
https://www.facebook.com/Fanatec/videos/858448597564471
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Inmiddels de bron van de quote over de loadcell gekregen.
https://www.gtplanet.net/...94/page-419#post-10781376
edit:
en de officiele post op Fanatec.
It was time for a major re-design for one of our most popular products and the result are the new ClubSport Pedals V3.
Our target was to make ultra high-end pedals with features nobody else can offer and with the most advanced technology on the market. At the same time we wanted to keep the price low and affordable.
The completely new and custom designed 90 kg load cell and other improvements will also increase the durability a lot. No need to buy spare load cells anymore.
All existing pre-orders of V2 in Europe and USA will be upgraded to V3 and the first products are already on the way to the warehouses.
Full details will be revealed this week.
[ Voor 99% gewijzigd door Niellie41 op 15-06-2015 17:55 ]
Vind €749,- alleen toch even te veel geld voor alleen de base. Zeker als je weet dat deze voor de euro drop rond de €550,- hing.
Ben benieuwd of we ook een prijs daling gaan zien als de euro weer opklimt, of dat dit een excuus was om de prijs permanent te verhogen.
Zal wel het tweede zijn
[ Voor 4% gewijzigd door skaylars op 16-06-2015 15:50 ]
Neem is een kijkje hier: https://protosimtech.com/Phusebox schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:16:
Jeej alweer een stukje overpriced metaal van Fanatec met een levensduur van anderhalf jaar. Wat gaat ie kosten? €600 gezien hun nieuwe prijs strategie?
Denk dat dat een stuk interessanter is dan die van fanatec.
Helaas zie ik dat ook de PT-1 pedals van $379,- naar $419,- zijn gegaan. Guess we living in a world like that.
[ Voor 13% gewijzigd door skaylars op 16-06-2015 15:55 ]
De damper kost €80 per stuk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Eindelijk heb ik de FFB van mijn Fanatec stuur een beetje goed aan de praat gekregen, zodat ik nu begin te voelen zoals het zou moeten voelen en dat helpt (natuurlijk) enorm.
Had mijn (2e hands) Fanatec Porche 911 GT2, toen ik hem thuis had, direct ge-update naar de laatste versie (v756) maar die is (was achteraf) duidelijk niet goed. Toen ik het stuurtje eenmaal binnen had, waren "de pedalen" nog niet in zicht/geregeld en was ik ook nog bezig Assetto Corsa ECHT te ontvangen (reseller problemen met een gift code die het niet deed en ik wel geclaimd zou hebben).
Toen alles binnen, en ook geïnstalleerd was, reageerde de FFB praktisch niet dan een beetje zwaarder sturen, veel meer was het echt niet. Dit was zwaar teleurstellend aangezien je meer verwacht van een behoorlijk stuur met FFB. Ook als ik beide shifters gebruikte (tenminste probeerde) deed er (steeds) een extra button mee (alsof je die ook steeds in drukte) waardoor het niet goed in te stellen was en het ook niet werkte. Dus... uit nood/test maar andere knoppen gebruikt om het een en ander met het stuur te kunnen proberen aangezien ik niet wist waar de fout zat.
Na veel proberen heb ik uiteindelijk maar een eerdere firmware (v681) erop gezet.
Nu is het knoppen probleem weg EN is er eindelijk een FFB aanwezig wat je ook FFB kan noemen. Ook zijn de knoppen op het stuur nu verlicht wat eerst niet was, viel me plots op
Later vond ik online dat er meer mensen problemen hadden (en hebben?) met nieuwere firmware(s) maar of dat precies was/is wat ik had (zoals met die knoppen) weet ik niet want dat heb ik niet gevonden. Is er een reden dat Fanatec de driver niet van hun site haalt of zijn de dezelfde types niet/nooit helemaal gelijk en dus geeft het dus niet bij iedereen problemen?
Iemand misschien nog tips voor/over mijn Fanatec Porche 911 GT2? Bijvoorbeeld over de FFB instellingen, handigheden of misschien wel iets anders...
Er zijn nieuwe (beta) drivers (voor oa W10) en nieuwe firmware voor de CSW.
http://www.fanatec.com/fo...2-beta-released-windows10
Zijn er apparaatjes voor net zoals deze die wel nog ergens te krijgen zijn?:
http://www.basherboards.com/PF1
Had nog een mailtje gedaan naar Heusinkveld Engineering voor een setje refurbished maar ze hebben niks. Er is wel een groot gat volgens mij tussen de speelgoed fanatec setjes en HE pedalensets, zou voor mij een prima gat zijn om iets voor een leuk budget in te vinden namelijk
[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 10-08-2015 13:02 ]
Drivers/firmware al geprobeerd Niel?Niellie41 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:38:
Voor AC zou ik het stuur op 900 graden zetten in Windows. AC zorgt er namelijk voor dat de steering lock per auto klopt.
Er zijn nieuwe (beta) drivers (voor oa W10) en nieuwe firmware voor de CSW.
http://www.fanatec.com/fo...2-beta-released-windows10
Welk pedalensetje heb je? CSR Elite of ClubSport V1/V2? Wat wil helpen is de schroefjes waarmee de magneet aan de zijkant van de pedalen vastzit (1 per pedaal) even aandraaien en met perslucht er even goed tussen blazen. Heeft bij mijn setje wonderen gedaan.Schuey schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:01:
Ik heb de laatste tijd echt veel problemen met mijn standaard fanatec pedalensetje.. Spikey input, minder en minder bruikbaar bereik (moet een minimale en maximale deadzone gebruiken...)..
Drivers wel, maar de firmware niet want ik heb geen CSW.
De drivers doen het bij mij gewoon, op W7 en W10.
Het is echt dat prutsetje van 90 euro, dat was 'tijdelijk' bedoeltArfman schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Drivers/firmware al geprobeerd Niel?
[...]
Welk pedalensetje heb je? CSR Elite of ClubSport V1/V2? Wat wil helpen is de schroefjes waarmee de magneet aan de zijkant van de pedalen vastzit (1 per pedaal) even aandraaien en met perslucht er even goed tussen blazen. Heeft bij mijn setje wonderen gedaan.

Wat doet eventueel een CSR-Elite of oude CSP set tweedehands? Ik wil liefst niet al teveel meer uitgeven voordat er een soort van high-end setje komt ooit..
https://www.fanatec.com/eu-en/racing-wheels
Ik heb een CSWv2 met F1 en BMW rim. F1 rim is perfect, maar de BMW rim vind ik te zwaar en qua diameter te groot. Daarnaast vind ik de afgevlakte onderkant lastig als ik hem bij rallygames gebruik.
Nu kan ik een Porsche 918 rim kopen (450 euro) maar die is qua diameter net zo groot. Echter wel rond en iets lichter, alleen ik weet niet hoeveel het uitmaakt.
Of ik koop een Universal hub (200 euro op het moment) met een Momo Mod 26 (verkrijgbaar in 260MM, 280MM of 290MM). Zal qua kosten iets goedkoper zijn (helemaal als ik een replica van Marktplaats oid haal).
Iemand ervaring met de Porsche rim t.o.v. de BMW rim qua gewicht en feel? En iemand een idee wat de minimale diameter is om de Universal hub te kunnen gebruiken?
Viel mij nu ook net op, zat vandaag even te browsen naar Fanatec en Thrustmaster stuurtjes.Niellie41 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:36:
Laatst was ik wat rond aan het kijken op de Fanatec site en zag dat de GT2 én de GT3 stuur Out of stock was. Nu is het GT3 stuur uit de winkel gehaald. Ze lieten een tijd doorschemeren dat ze met een nieuw model bezig waren. Volgens mij was dat een nieuwe CSR lijn of zo.
https://www.fanatec.com/eu-en/racing-wheels
Raar dat ze naast de GT2 geen Instap modellen meer hebben, weet wel dat de Carrera een kort bestaan had. Maar de GT2/3 En forza stuur waren wel populair volgens mij.
Naja ben benieuwd wat opvolger word.
Zit wel te overwegen om eens een 2de hands GT2 stuur te vinden wel het liefst met een G25/27 Pedalen Adapter. En liefst ook een G27 Basherbox erbij of een alternatieve adapter die een G27 shifter ondersteunt voor op een Fanatec wheel.
Weet iemand waar je dat precies kan uit zoeken? G27 shifter to Fanatec wheels.
[ Voor 17% gewijzigd door Psyonara op 11-10-2015 00:57 ]
http://www.basherboards.com/FL2
http://www.fanatec.com/us...or-fanatec-wheels-us.html
[ Voor 43% gewijzigd door NINjak op 11-10-2015 16:40 ]
Iemand een idee?
Is gefixed, de PCB maakte contact met de metalen plaat waar je hielen op rusten, hier aan de onderkant wat plakband gedaan en sindsdien nergens meer last van.
[ Voor 40% gewijzigd door FabiandJ op 16-10-2015 14:19 ]
Het valt me op dat Fanatec structureel de prijzen aan het verhogen is voor hun producten in de webshop. Dit moedigt me niet echt aan om uiteindelijk voor een upgrade naar een CSW V2 / ClubSport V3 pedalen + shifter / handbrake gezien de prijzen in 3 maanden tijd met pakweg ~30% zijn gestegen.
Wat gebruiken jullie om de pedalen mee schoon te maken / in te vetten? Ik merk dat mijn koppeling en gaspedaal langzaam aan weer beginnen te piepen. Op het internet las ik iets over dry lube (soort kettingolie?).
gemaakt gaat worden mbt een opvolger. Een CSW is voor mij geen optie. Giga mooi, maar buiten het budget en WAF factor. Nog maar even wachten, maar anders toch maar een Logitech.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Maar heb nog niet echt fanatec vs thrustmaster info kunnen vindne en zelf daaruit iets aan interpreteren.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ja, een nieuwe generatie GT3/GT2/CSR.Schuey schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:50:
Jammer weer als dat zo is, met zulke stoere teksten verwacht je toch iets nieuws en beters dan wat ze nu aanbieden?
Ik lees net dit op de forums van Fanatec
I told you that we are not done for 2015 yet and here it comes. It is already in stock in EU and USA and we will start selling next week.
Woeiiii
[ Voor 25% gewijzigd door Ome Ernst op 15-11-2015 23:46 ]
Dat zou wel nice zijn.All future product lines above and below the Clubsport series will be fully compatible to all components of the Clubsport series. So any rim you purchase now is a future proof investment.
Ook zijn ze bezig met een direct drive wheel.
bron: iRacing forumA lot of iracers are waiting for a DD wheel but this will not the one which will be released next week.
We will announce our DD wheel when we are ready for production. We also don't think that we are too late because so far there is no other user friendly and plug&play solution for multiple platforms with highest power and good price performance on the market.
And the mass market products give us the power to develop and manufacture much more advanced high-end wheels so this is why we first bring more mass market friendly products to the market.
Zeer, zeer benieuwd naarNiellie41 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:03:
\
Ook zijn ze bezig met een direct drive wheel.
[...]
bron: iRacing forum
Als je de mogelijkheid houd om hun huidige sturen te kunnen blijven gebruiken is dat een heel erg groot voordeel boven de concurrentie voor de mensen met wat minder budget
Als ik eerlijk ben, hoop/denk/vrees ik wel dat ze in rond de 2000 euro zullen zitten met de huidige koersen en prijzen. Dan zou ik dat zelfs, Fanatec kennende, scherp geprijst vinden! In dat geval zouden ze direct de conncurentie aangaan met de Accuforce systemen. Hmmm, goede tijden. Eindelijk worden dit soort systemen langzaamaan voor consumenten beschikbaar. Ik denk dat dit zeker de prijzen ten goede komt, ben dan ook zeker benieuwd wat de prijzen over een jaartje zullen zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 16-11-2015 21:30 ]
Landshut, 17.11.2015 – Fanatec announced today the newest official racing wheel for Xbox One: “CSL P1 Steering Wheel for Xbox One.”
This is the first component of the new CSL series which is positioned below the very popular Clubsport Series.
This steering wheel is an add-on for your existing ClubSport V1 or V2 base or the upcoming CSL base. As soon as you connect this steering wheel to your base the whole system with attached peripherals like shifters, pedals or handbrake will become an Xbox One peripheral.
The diameter of 30 cm makes it more compact than other ClubSport steering wheels and the low weight of 1170 g makes it spin and react very fast.
The most unique feature is the combination of the center stripe and the shift light. A multicolor LED illuminates the center stripe so you always see the middle of the wheel rim as well as the revs of your engine.
The TUNING LED display is also integrated on top of the rim and enables you to see telemetry data right in front of your eyes.
The spokes of the P1 steering wheel are made of brushed aluminum and match the solid feel of the metal shifter paddles.
A new quick release system will mount the wheel with strong forces to the wheel base hence allows a quick change of the steering wheel.
The CSL P1 Steering Wheel for Xbox One will be is available from now on at www.Fanatec.com with immediate delivery in several countries and at a price of 149,95 € (EU) or 139,95 USD (US) which makes it the most affordable steering wheel option from Fanatec.

Niemand heeft nog een CSLOme Ernst schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:18:
Leuk voor diegene met een CSL hoor, maar wat een deceptie. Nou ja, dan maar Thrustmaster mijn geld geven..
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Die CSL base gaat het voor mij niet worden, want incl stuur kom je waarschijnlijk uit rond de 500-600 euro, en dat is rond de 200-250 meer dan dat ik wil uitgeven.ThunderNet schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:39:
[...]
Niemand heeft nog een CSLdat is dus een nieuwe base die onder de huidige CSW gepositioneerd wordt
Hun GT3 wielen zaten rond het bedrag wat ik ongeveer uit wilde geven, dus ja.Schuey schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:14:
Je moet je dan bijna afvragen of je dan wel bij Fanatec moet willen winkelen

Erg benieuwd, heb nu een BMW rim die ik gebruik voor rallygames maar die vind ik met name qua omtrek te groot. De CSL is kleiner qua diameter en heeft zo'n kek LCD ding in het stuur
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
[ Voor 96% gewijzigd door JoepW op 17-12-2015 15:55 ]
Waar moet je aan denken qua levertijd?
Als ik het goed begrijp werken de trilmotoren ook gewoon zonder een Fanactec stuur? Ik wil het namelijk combineren met de Thrustmaster TX Servo Base.
[ Voor 26% gewijzigd door Danielson op 17-12-2015 16:23 ]
Ik gebruik op dit moment de Clubsport Pedals V1 en daar werkt de trilmotor (op het rempedaal) bij bepaalde spellen, zoals Project CARS, maar zeker niet bij alle. Soms heb je een plugin nodig om het werkend te krijgen.
Of dat bij de CSP v3 ook zo is, kan ik je niet vertellen.
Als ik me niet vergis kun je de Fanatec-producten alleen via hun eigen site bestellen.
YouTube: Fanatec ClubSport Pedals V3 Review
Het nieuwe Direct Drive stuur zal tijdens de Simracing Expo worden getoond.
This is the official thread about our new DD wheel bases which are the first products of the Podium series. Podium products are positioned above the ClubSport series and will deliver more performance, functionality, features and durability than any other Fanatec product.
We are aware that there are already excellent products out there in this market so we hope we can contribute a little bit and make our hobby more attractive.
This post will be updated from time to time with the latest info on these products.
What is revealed so far? Most info you can find on my blog https://www.fanatec.com/f...2/fanatec-direct-drive/p1.
Plug&Play comfort
Full compatibility to all racing games and special support thanks to our great relation with the developers
Compatibility to to the full range of Fanatec steering wheels without the need of any modifications
No cable mess on the steering wheel.
Fully certified and therefore no EMI trouble
New software with expert mode for advanced tuning possibilities based on telemetry data
Designed for commercial use with extra connectivity and durability
Pricing and performance will be very competitive in comparison to the current market offerings.
Let me know what you expect from this DD wheel base and I will try to implement it as far as we can.
Idioten daar zijn echt compleet de weg kwijt.
Is dat echt zo verbazend snap dat ze met een black friday sale wel in hun eigen vingers snijden.Phusebox schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:52:
Ook lekker, je besteld een CSL Elite bundel tijdens hun Black Friday sale en krijg nu doodleuk een mail dat de levering in april 2018 is...
Idioten daar zijn echt compleet de weg kwijt.
Maar het is altijd al een relatief klein bedrijf geweest.
Onder voor behoud wel verwachtingen op afstemmen.
Is redelijk verbazend als ze roepen: Rest assured, take your time, we have plent of stock.Psyonara schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:14:
[...]
Is dat echt zo verbazend snap dat ze met een black friday sale wel in hun eigen vingers snijden.
Maar het is altijd al een relatief klein bedrijf geweest.
Onder voor behoud wel verwachtingen op afstemmen.
En dan wel 500 euro afschrijven en vervolgens zeggen, oh ja je krijgt het over ruim 4 maanden...
Ze zijn ook verder tot niks bereid. Ik heb voorgesteld de base om te wisselen voor de PS4 versie tegen bijbetaling maar dat doen ze niet.
https://www.fanatec.com/eu-en/calendar/calendar
Bod van 91€ won de 130€ handrem.
Bod van 426€ won de 849.90€ CSW V2.5 met BMW stuur.
[EDIT]
Bod van 116€ won het 230€ F1 stuur.
ClubSport Pedals V3 inverted is het volgende. Wordt het 301 of 306 euro?
[ Voor 24% gewijzigd door TNJ op 03-12-2017 15:31 ]
YouTube: Fanatec CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3
Preorder prijs is 180€
Was. Want hij is momenteel niet meer te preorderen. Ik heb hem besteld moet dus alleen wachten tot april...TNJ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:05:
Voor wie het nog niet gezien heeft, het Mclaren stuurtje:
YouTube: Fanatec CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3
[video]
Preorder prijs is 180€
Ik had een probleem, dat mijn handrem niet werkte. Oorzaak bleek de "manual mode" optie in de driver van de pedalen te zijn.
Kabels vd handrem zijn geen 3m, maar ongeveer 120cm.
Gister de CSL Elite PS4 binnen inclusief de Formula Rim.RobbieHifi schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:56:
Zijn de eerste CSL sturen binnen? Ik ben benieuwd of het waard is deze te bestellen.
Zelf nog niet kunnen testen, dat zal ik volgende week pas doen. De komende dagen zit ik zelf op het circuit en ben daar druk in de weer.
Ik heb een CSL base met McLaren GT3 stuur. Vooralsnog had ik liever mijn oude GT2 gebruikt, maar ja die werd niet meer ondersteund op de huidige generatie consoles. Staat al paar weken stof te happen.RobbieHifi schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:56:
Zijn de eerste CSL sturen binnen? Ik ben benieuwd of het waard is deze te bestellen.
GT2 is ook heerlijk.Phusebox schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:21:
[...]
Ik heb een CSL base met McLaren GT3 stuur. Vooralsnog had ik liever mijn oude GT2 gebruikt, maar ja die werd niet meer ondersteund op de huidige generatie consoles. Staat al paar weken stof te happen.
Wat ik wil:
ClubSport Wheel Base V2.5
CSL Elite Steering Wheel P1
ClubSport Pedals V3
Normaal is deze bundel beschikbaar met de CSL Elite Pedals echter denk ik dat ik spijt zal gaan krijgen dat ik niet voor de duurdere pedalen ben gegaan.
Ik ben tevreden over mijn pedalen V2.mr.DJ95 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:21:
Ik sta op het punt om een nieuw stuurwiel, base en pedalen te bestellen echter is de combinatie die ik wil niet beschikbaar als bundel. Heeft iemand hier ervaring met het afstemmen van andere bundels dan vermeldt op de website?
Wat ik wil:
ClubSport Pedals V3
Normaal is deze bundel beschikbaar met de CSL Elite Pedals echter denk ik dat ik spijt zal gaan krijgen dat ik niet voor de duurdere pedalen ben gegaan.
De V3 variant is net een stukje beter na testen bij een vriend.
Ze zijn allebei van metaal gemaakt, dus sterk.
Over je stuurset, die V2.5 daar hoor ik alleen maar verhalen van.
Het schijnt zeker een goede base te zijn, ware het niet dat een vriend van mij hem doa kreeg.
Dus teruggestuurd, centjes terug en toen gelijk besloten om het meer prof aan te pakken en een dd osw te kopen.
Nu komt fanatec ook met een dd base.
Natuurlijk is dit weer meer geld, alleen weet je met dit soort prof producten dat de levensduur vele malen langer is dan alles wat niet dd is.
Ikzelf heb een t300 rs.
Leuk stuur/base met dus losse V2 fanatec pedalen.
Maar heb zelf het gevoel dat er een dag komt dat de t300 kapot gaat omdat ik nu al last van oververhitting hebt en daardoor krijg je minder ffb.
Ik heb gereden met een osw dd.
die werd niet warm, ffb stond op halve kracht en dat was nog erg zwaar.
Het gevoel van sturen is vele malen beter door de hogere resolutie dan welk ander belt of gear systeem (Logitech/thrustmaster/fanatec V2.5).
Tja wat moet je dan kopen.!
Heb je het geld, en is het niet voor een kortstondige hobby, koop dan een dd base.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is zeker niet voor de kortstondige hobby echter is de DD base 2x zo duur als de v2.5. Ik wilde eerst 400 euro uitgeven, toen dacht ik nah 700 is ook prima en nu zit ik al rond de 1000 euro te kijken voor een complete setup.artworx2010 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
Ik ben tevreden over mijn pedalen V2.
De V3 variant is net een stukje beter na testen bij een vriend.
Ze zijn allebei van metaal gemaakt, dus sterk.
Over je stuurset, die V2.5 daar hoor ik alleen maar verhalen van.
Het schijnt zeker een goede base te zijn, ware het niet dat een vriend van mij hem doa kreeg.
Dus teruggestuurd, centjes terug en toen gelijk besloten om het meer prof aan te pakken en een dd osw te kopen.
Nu komt fanatec ook met een dd base.
Natuurlijk is dit weer meer geld, alleen weet je met dit soort prof producten dat de levensduur vele malen langer is dan alles wat niet dd is.
Ikzelf heb een t300 rs.
Leuk stuur/base met dus losse V2 fanatec pedalen.
Maar heb zelf het gevoel dat er een dag komt dat de t300 kapot gaat omdat ik nu al last van oververhitting hebt en daardoor krijg je minder ffb.
Ik heb gereden met een osw dd.
die werd niet warm, ffb stond op halve kracht en dat was nog erg zwaar.
Het gevoel van sturen is vele malen beter door de hogere resolutie dan welk ander belt of gear systeem (Logitech/thrustmaster/fanatec V2.5).
Tja wat moet je dan kopen.!
Heb je het geld, en is het niet voor een kortstondige hobby, koop dan een dd base.
Ik denk zelf dat ik spijt ga krijgen als ik niet de clubsport pedalen neem. Echter is het verschil tussen 80 euro en 365 euro voor de clubsport erg groot. Fanatec wilt helaas geen korting geven op een afwijkende bundel
Mocht iemand nog een kortingscode hebben of iets dergelijks hoor ik het uiteraard graag.
van mijn V2 pedalen heb ik geen moment spijt, ik zou dat sowieso als aanrader doen ipv de elite alleen de prijs maakt het altijd weer lastig.
Nu is het ook zo, dat je echt geen profi spullen moet hebben om snel te zijn.
Er rijden zat jongens rond met standaard pedalen en een vrij standaard stuur die erg snel zijn.
Heel herkenbaar inderdaad. Je stelt een budget op voor jezelf en uiteindelijk ga je daar dik overheen omdat dit toch wel erg mooi is en dat toch ook wel...;-).Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is zeker niet voor de kortstondige hobby echter is de DD base 2x zo duur als de v2.5. Ik wilde eerst 400 euro uitgeven, toen dacht ik nah 700 is ook prima en nu zit ik al rond de 1000 euro te kijken voor een complete setup.
Ik denk zelf dat ik spijt ga krijgen als ik niet de clubsport pedalen neem. Echter is het verschil tussen 80 euro en 365 euro voor de clubsport erg groot. Fanatec wilt helaas geen korting geven op een afwijkende bundel![]()
Mocht iemand nog een kortingscode hebben of iets dergelijks hoor ik het uiteraard graag.
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een nieuwe rig en heb vorige week een mooie Clubsport V3 set via MP op de kop kunnen tikken. Als die pedalen niet op mijn pad waren gekomen had ik ze waarschijnlijk gewoon nieuw gekocht. Om het compleet te maken heb ik daar de V2.5 base + P1 rim nieuw bij gekocht met daarbij de Elite pedalen, puur omdat dit een voordelige bundel was. Je kunt dus ook voor deze bundel gaan en de Elite pedalen vervolgens verkopen oid.
Het volgende viel me op;
Ik heb nu de Xbox One Competition Pack in mijn winkelmand zitten. Deze set kost 699euro, als aanvulling hierop wil ik direct de ClubSport Pedals V3 meebestellen. Dit komt op een totaalbedrag uit van 1059euro, vink je vervolgens de CSL Elite Pedals uit is het het opeens 30 euro duurder. je krijgt dus en 30 euro korting en de CSL Elite pedalen gratis op deze manier.
Dus ik heb nu in mijn winkel mandje zitten:
ClubSport Pedals V3
CSL Elite Pedals
Update: Besteld!
Update2: helaas zit ik in het buitenland maar mijn fanatec pakketje komt morgen aan in NL!
Moet zeggen, begin me wel zorgen te maken om mijn playseat, afgelopen Maandag een Playseat Evolution opgehaald na goed ervaringen icm logitech stuurtjes. Echter zal het niveau van het geweld iets hoger zijn bij de Fanatec set..
Misschien toch maar even sparen voor: https://sim-lab.eu/product/sim-racing-rig-gt1/
[ Voor 28% gewijzigd door mr.DJ95 op 30-08-2018 17:01 . Reden: aanvulling ]
Offer 1:
CSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4With a 25% discount for a price of 299,95 €/$ / 449.90 AUD
Offer 2:
CSL Elite F1 SetIncluding CSL Wheel Base +, CSL Elite Pedals and our new ClubSport Steering Wheel Formula One
At an unbeatable price of 599,95 €/$ 889.95 AUD
Offer 3:
ClubSport Steering Wheel Formula One EsportsThe new Formula Style rim which is used by the F1 Esports drivers all around the world.
At a price of 249,95 €/$ 369.90 AUD / 3900 YEN
Offer 4:The “ Most Popular” bundle for all platformsIncluding ourCSL Elite Wheel Base + officially licensed for PS4CSL Elite McLaren GT3 RimClub Sport Quick Release AdapterClub Sport Steering Wheel Universal Hub for XBOX OneClub Sport Steering Wheel GT rim and CSL Elite Pedals with Load Cell
At an unbeatable price of 999,95 EU/USD / 1599,9 AUD
Offer 5:
A new Formula Style rim from our Club Sport range! Formula 1™ licensed and it will bring the F1 technology to your simulator!
Loaded with innovative features and with Podium upgrade options.
Strictly limited edition which will sell out fast!
All details will be revealed on the 23th of November on our website!
Foto van het nieuwe F1 Esports stuurtje

[ Voor 3% gewijzigd door downing op 16-11-2018 09:53 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
All details will be revealed on the 23th of November on our website!Loekoe schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:05:
Waar is dit bekend gemaakt? Ik kan zo 123 niets vinden.
Is dit nu echt een complete set:
Offer 2:
CSL Elite F1 SetIncluding CSL Wheel Base +, CSL Elite Pedals and our new ClubSport Steering Wheel Formula One
At an unbeatable price of 599,95 €/$ 889.95 AUD
Ik blijf het tussen alle opties lastig vinden om te beoordelen of je alles hebt.. (bais unit, schakelset, stuur en pedalen) om via PC en Rift te racen.
[ Voor 43% gewijzigd door superduper op 16-11-2018 11:21 ]
Heeft Thomas gister tijdens de veiling bekend gemaakt. Zal komende dagen wel op de site komen te staan.Loekoe schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:05:
Waar is dit bekend gemaakt? Ik kan zo 123 niets vinden.
YouTube: Fanatec Ecosystem Compatibility Guide

Hopelijk dat de site morgen niet plat ligt.
Alles om 08:00 CET in de aanbieding, als ik https://www.fanatec.com/f...ion/588/black-friday-2018 zo mag geloven
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hoe bedoel je? De knoppen? Zit op een echt stuurtje ook toch...Niellie41 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:11:
Hmm.. Er gebeurt wel héél veel op het nieuwe stuurtje.
Dit is al wat meer een geheel, naar mijn mening. Natuurlijk is er minder plek door het grote scherm.

Ik vind dat Porsche het heel mooi heeft gedaan met het stuur voor de 919 Hybrid:

Stukken mooier, maar ik blijf er toch bij dat ze blijkbaar nog steeds heel veel oude componenten op voorraad hebben waar ze vanaf moetendowning schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:58:
Maar dit wordt dus het officiële F1 stuur.
[Afbeelding]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Zeker weer een pre-order die zomer volgend jaar geleverd wordt.......downing schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:58:
Maar dit wordt dus het officiële F1 stuur.
[Afbeelding]
Ik ga morgen eens kijken, maar die pre-orders van Fanatec vind ik altijd te lang duren tot levering.....

ClubSport Steering Wheel F1 2018 EU
Model: CS SWFORM V2 18 Availability: Open for Pre-Orders
Availability date: 2019-01-15
Limited Edition
Remainig quantitiy: 878
[ Voor 79% gewijzigd door Extera op 23-11-2018 08:21 ]
Net eentje gescoord, gaat wel hard. Een stuk of 250 in de laatste 10 minuten. Site had ook nogal wat issues.Extera schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:05:
En de site is plat
ClubSport Steering Wheel F1 2018 EU
Model: CS SWFORM V2 18 Availability: Open for Pre-Orders
Availability date: 2019-01-15
Limited Edition
Remainig quantitiy: 878
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Bestelling gedaan. Toch voor het porsche stuur gegaan ipv het F1 stuur. Geen zin om nog tot februari te wachten.
[ Voor 61% gewijzigd door downing op 23-11-2018 10:02 ]
Update: Toch maar de knoop doorgehakt
[ Voor 10% gewijzigd door FightingAce op 23-11-2018 13:27 ]
Of de magnetic shifters, vast ook een leuke prijs.FightingAce schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:55:
Pff, ik twijfel er toch over. De extra knoppen en met name de rotary encoders zijn toch wel iets wat ik mis op mijn Formula rim. Wel jammer dat de double clutch weer apart komt, vast tegen een "leuke" prijs.
Update: Toch maar de knoop doorgehakt.
Het lijkt erop dat het één enkele unit is toch? Dus met magnetic shifters en double clutch.FirePuma142 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:05:
[...]
Of de magnetic shifters, vast ook een leuke prijs.
Oh, dat scheelt weer had hem als twee aparte units begrepen. Nou ja, het zal sowieso geen mals prijskaartje zijn.FightingAce schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:13:
[...]
Het lijkt erop dat het één enkele unit is toch? Dus met magnetic shifters en double clutch.
als je specs leest staat er duidelijk dat je die later kan upgraden naar de podium versie met dubbele koppeling en magnetische flippers.FightingAce schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:13:
[...]
Het lijkt erop dat het één enkele unit is toch? Dus met magnetic shifters en double clutch.
ik heb er in ieder geval een bestel en heb niet eens een fanatec base
ik heb nog niets ontvangen hier, wel zie je de nieuwe datum ook op de productpagina.JvdS19 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:27:
Heb een DD1 in pre-order staan, ontvang net een email van Fanatec dat levering voorlopig uitgesteld is naar medio April 2019. Krijgen er dan wel gratis een Clubsport Steering Wheel F1 2019 bij, komt rond dezelfde tijd uit. Had toevallig ook de F1 2018 limited edition besteld afgelopen Black Friday. Ik heb geduld wat echter wel slordig is is dat alle mailadressen in de "to" stonden en dus zichtbaar zijn voor alle geadresseerden.
alleen ik heb ook de het limited edition stuur besteld. dus die andere dan maar op mp ofzo
moet wel zeggen dat ik het een vrij fors uitstel vind, is ruim 5 maanden.
[ Voor 5% gewijzigd door Denniz0229 op 04-12-2018 18:34 ]