Heb ik gedaan, geinstalleerd, maar enige dat ik zag was een lijst met nummers en onderaan een knipperende cursor, maar hij boot niet. Ben een uur weg geweest en toen stond die lijst er nog. Opgezocht en wat op hun site staat heb ik dus niet gezien, omdat computer niet boot
Ik weet niet of hier bij de juiste thread ben maar ik vroeg me iets af.
Je kunt bij BTO dus een laptop zonder besturingssysteem kopen. Nu heb ik nog een aantal zaken hier
in mijn huidige laptop die ik graag zou willen behouden in een eventuele volgende laptop.
Is het ook mogelijk om een mail naar BTO te sturen om een offerte op te vragen voor een laptop zonder:
- Besturingssysteem
- RAM (heb nog 8gb DDR3 in mijn huidige laptop zitten)
- Wifi kaart (heb een intel 6300)
Je kunt bij BTO dus een laptop zonder besturingssysteem kopen. Nu heb ik nog een aantal zaken hier
in mijn huidige laptop die ik graag zou willen behouden in een eventuele volgende laptop.
Is het ook mogelijk om een mail naar BTO te sturen om een offerte op te vragen voor een laptop zonder:
- Besturingssysteem
- RAM (heb nog 8gb DDR3 in mijn huidige laptop zitten)
- Wifi kaart (heb een intel 6300)
Misschien best aan bto zelf vragen?
Zij weten het immers het beste, en een mailje kan geen kwaad
Heb inderdaad maar een mail gestuurd, dan weet ik het snelste of ze wat voor me kunnen betekenen.undercover. schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:55:
Misschien best aan bto zelf vragen?
Als ze echt Built To Order zijn zou het in principe gewoon moeten kunnen
[ Voor 10% gewijzigd door Captain Obvious op 22-01-2013 22:20 ]
De mail is ontvangen en zullen wij spoedig beantwoorden, in het algemeen verkopen wij de notebooks enkel zoals ze op de site staan, dus met geheugen en wireless.
Waarom doen wij dit? Wij leveren enkel werkende en geteste notebooks uit, zonder geheugen kunnen wij de notebook niet testen voor levering.
Dit is ook de reden dat wij elke notebook met een pre installatie van Windows leveren (zonder licentie indien niet besteld), hiermee kunnen wij wireless en overige hardware per notebook testen.
Uiteraad is het zelf upgraden van de hardware geen probleem, zolang het maar zorgvuldig wordt gedaan.
Waarom doen wij dit? Wij leveren enkel werkende en geteste notebooks uit, zonder geheugen kunnen wij de notebook niet testen voor levering.
Dit is ook de reden dat wij elke notebook met een pre installatie van Windows leveren (zonder licentie indien niet besteld), hiermee kunnen wij wireless en overige hardware per notebook testen.
Uiteraad is het zelf upgraden van de hardware geen probleem, zolang het maar zorgvuldig wordt gedaan.
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Heb ook een soortgelijke mail terug ontvangen
''Helaas lukt dit niet bij ons. Wij leveren qua uitzondering een laptop zonder harde schijf maar niet zonder die andere componenten die je noemt. Ik geval van ondersteuning moeten we achter ons product kunnen staan en dit goed kunnen oplossen met drivers en/of bios versies.
Remco''
Jammer, maar helaas
''Helaas lukt dit niet bij ons. Wij leveren qua uitzondering een laptop zonder harde schijf maar niet zonder die andere componenten die je noemt. Ik geval van ondersteuning moeten we achter ons product kunnen staan en dit goed kunnen oplossen met drivers en/of bios versies.
Remco''
Jammer, maar helaas
Voor de mensen die het volgende scherm in hun laptop hebben zitten, LG Philips LP156WF1, misschien leuk om te proberen. HWiNFO64 geeft duidelijkheid over het paneel dat gebruikt is in je laptop.
Ik ben in het bezit van een laptop gebaseerd op de Clevo W350ETQ (in het geval van BTO de 15CL48) met het full hd ontspiegelde scherm (niet de 95% gamut). Ik heb ondervonden dat de kleuren standaard wat koel overkwamen, blauw overheerstte hierin. Dit is ook terug te zien in de recensie van de XNB Destiny op de frontpage. Ik heb de kleuren nu als volgt gecalibreerd in het Intel Control Panel onder kleurverbetering. Deze instellingen heb ik overgenomen van iemand op het Notebookreview forum, met hetzelfde scherm en een calibratietool.
Rood: Helderheid 1, Contrast 50, Gamma 0,9.
Groen: Helderheid 1, Contrast 50, Gamma 0.9.
Blauw: Helderheid 0, Contrast 50, Gamma 0.8.
Met als resultaat een veel aangenamer kleurbeeld dat meer in balans is (op het oog vergeleken met een current gen iMac). Zeker het proberen waard!
Ik ben in het bezit van een laptop gebaseerd op de Clevo W350ETQ (in het geval van BTO de 15CL48) met het full hd ontspiegelde scherm (niet de 95% gamut). Ik heb ondervonden dat de kleuren standaard wat koel overkwamen, blauw overheerstte hierin. Dit is ook terug te zien in de recensie van de XNB Destiny op de frontpage. Ik heb de kleuren nu als volgt gecalibreerd in het Intel Control Panel onder kleurverbetering. Deze instellingen heb ik overgenomen van iemand op het Notebookreview forum, met hetzelfde scherm en een calibratietool.
Rood: Helderheid 1, Contrast 50, Gamma 0,9.
Groen: Helderheid 1, Contrast 50, Gamma 0.9.
Blauw: Helderheid 0, Contrast 50, Gamma 0.8.
Met als resultaat een veel aangenamer kleurbeeld dat meer in balans is (op het oog vergeleken met een current gen iMac). Zeker het proberen waard!
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Vandaag mijn 15CL14 mogen ontvangen.
Voor minder dan 1000 euro.
15,6 inch full hd scherm (IPS)
8GB DDRIII
i5-3230M
250 GB Samsung 840 SSD
Na een aantal uur installeren en uitproberen, ben ik toch echt blij verrast. Een beest van een machine.
En leuk eens wat "custom" in huis te hebben. Zal ongetwijfeld binnenkort een wat uitgebreidere review maken.
8GB DDRIII
i5-3230M
250 GB Samsung 840 SSD
Na een aantal uur installeren en uitproberen, ben ik toch echt blij verrast. Een beest van een machine.
En leuk eens wat "custom" in huis te hebben. Zal ongetwijfeld binnenkort een wat uitgebreidere review maken.
Als ik op de afbeelding van model 15CL14 klik op notebooktotaal, dan krijg je model te zien zonder numeriek gedeelte, maar in de beschrijving staat mét numeriek gedeelte
Of is het model ook zónder numeriek gedeelte verkrijgbaar?
[ Voor 14% gewijzigd door desalniettemin op 23-01-2013 21:43 ]
de foto wijkt inderdaad best wel af van wat ik heb gekregen.
- Geen bto merk aan de binnenkant
- Breder toetsenbord met numeriek gedeelte
Roberto moet notebooktotaal.nl eens updaten denk ik
Hoe is de warmteproductie en vooral het lawaai van de fans? Ik ken iemand met een BTO en daar slaat de fan 'random' de hele dag aan.rcthans schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:15:
Vandaag mijn 15CL14 mogen ontvangen.
8GB DDRIII
i5-3230M
250 GB Samsung 840 SSD
En zou je een (kleine) review kunnen plaatsen? Er is echt niks te vinden over deze laptop.
[ Voor 6% gewijzigd door Y0ur1 op 25-01-2013 12:40 ]
Verwijderd
Welk model is dat?
Er was ooit een model wat na een bios update een stuk stiller werdt, kan dus zeker geen kwaad om die iemand even zijn dealer / verkooppunt te laten mailen. Grote kans dat het makkelijk op te lossen is.
Verder wel even kijken voor hij update of er niet stiekem een programma is wat "update". Zo hebben we wel vaker meldingen gehad dat laptops "opeens" traag waren. Bleek het een virusscanner of update tool die even 100% cpu trok welke door de klant was geinstalleerd.
In eerste instantie stond deze foto bij het artikel via BTO, dit bleek een foutje maar is nu ook bij ons aangepast. Fijn dat dit even werdt gemeld!
Er was ooit een model wat na een bios update een stuk stiller werdt, kan dus zeker geen kwaad om die iemand even zijn dealer / verkooppunt te laten mailen. Grote kans dat het makkelijk op te lossen is.
Verder wel even kijken voor hij update of er niet stiekem een programma is wat "update". Zo hebben we wel vaker meldingen gehad dat laptops "opeens" traag waren. Bleek het een virusscanner of update tool die even 100% cpu trok welke door de klant was geinstalleerd.
Dat is ondertussen dan ook gebeurd.desalniettemin schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:01:
Roberto moet notebooktotaal.nl eens updaten denk ik
In eerste instantie stond deze foto bij het artikel via BTO, dit bleek een foutje maar is nu ook bij ons aangepast. Fijn dat dit even werdt gemeld!
Zie boven, hoewel (en dat zijn ze nu dus allemaal) het model met nummeriek niet breder is dan de eerdere foto. Wat de sticker betreft; kan worden nagezonden maar als het goed is zit er wel eentje op de cover (daar worden ze nu meestal geplakt)rcthans schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:39:
de foto wijkt inderdaad best wel af van wat ik heb gekregen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 15:15 ]
Ik heb op 01-02-2011 een BTO P-BOOK 15P31 i5-460M / 4096 MB / 500 GB gekocht.
Mijn ervaringen zijn als volgt.
Wat mij betreft is deze laptop al vanaf het begin erg onstabiel.
Wanneer deze in slaapstand komt, en hij komt er weer uit, krijg je alleen zwart beeld
Ik moet dan de uit/aan knop 5 seconden vast houden, om hem uit te zetten om hem daarna weer op te starten.
Om dit ' op te lossen ' heb ik alle slaapstand features in windows 7 uitgeschakeld.
Ik vind dat de drivers oud en brak zijn. Een voorbeeld hiervan is dat ik niet eens windows 8 kan draaien. Dit heb ik uiteraard geprobeerd, maar de drivers zijn hardcoded, dus geven meldingen dat ze niet geinstalleerd kunnen worden, terwijl dit technisch gezien geen probleem zou mogen zijn. Er zijn opensource drivers beschikbaar, van een fan die probeert de nieuwste drivers te ontsluiten voor schakelbare graphics. Helaas werkte dit niet.
Het is jammer dat er niet de ' gewone ' ati drivers gebruikt kunnen worden, omdat dit om een ' speciaal ' product gaat, en ik met geen mogelijkheid zonder dat schakelbare gebeuren, die videokaart kan enabelen in windows 8.
Ik had het fijn gevonden, als de bios wat meer opties had gehad. Bijvoorbeeld voor het in / uitschakelen van bepaalde hardware (zoals het schakelbare graphics knopje oid) of dat ik in de bios aan kon zetten welke videokaart standaard aan moet staan. (en wifi niet te vergeten)
En dan heb ik het nog niet gehad over de ' freezes ' die deze laptop te pas en te onpas heeft. Soms slaat hij helemaal vast. de muis beweegt niet meer, het scherm blijft stilstaan (niet eens een blue screen, was dat maar zo)
In de eventviewer is helaas niets te vinden. Een memtest liet niets zien, en de bios is geflashed naar de laatste nieuwe.
Het leek met de freezes de laatste tijd wel mee te vallen. maar nu hij opnieuw is geinstalleerd lijkt het wel of ik weer terug ben bij af.
Mijn ervaringen zijn als volgt.
Wat mij betreft is deze laptop al vanaf het begin erg onstabiel.
Wanneer deze in slaapstand komt, en hij komt er weer uit, krijg je alleen zwart beeld
Ik moet dan de uit/aan knop 5 seconden vast houden, om hem uit te zetten om hem daarna weer op te starten.
Om dit ' op te lossen ' heb ik alle slaapstand features in windows 7 uitgeschakeld.
Ik vind dat de drivers oud en brak zijn. Een voorbeeld hiervan is dat ik niet eens windows 8 kan draaien. Dit heb ik uiteraard geprobeerd, maar de drivers zijn hardcoded, dus geven meldingen dat ze niet geinstalleerd kunnen worden, terwijl dit technisch gezien geen probleem zou mogen zijn. Er zijn opensource drivers beschikbaar, van een fan die probeert de nieuwste drivers te ontsluiten voor schakelbare graphics. Helaas werkte dit niet.
Het is jammer dat er niet de ' gewone ' ati drivers gebruikt kunnen worden, omdat dit om een ' speciaal ' product gaat, en ik met geen mogelijkheid zonder dat schakelbare gebeuren, die videokaart kan enabelen in windows 8.
Ik had het fijn gevonden, als de bios wat meer opties had gehad. Bijvoorbeeld voor het in / uitschakelen van bepaalde hardware (zoals het schakelbare graphics knopje oid) of dat ik in de bios aan kon zetten welke videokaart standaard aan moet staan. (en wifi niet te vergeten)
En dan heb ik het nog niet gehad over de ' freezes ' die deze laptop te pas en te onpas heeft. Soms slaat hij helemaal vast. de muis beweegt niet meer, het scherm blijft stilstaan (niet eens een blue screen, was dat maar zo)
In de eventviewer is helaas niets te vinden. Een memtest liet niets zien, en de bios is geflashed naar de laatste nieuwe.
Het leek met de freezes de laatste tijd wel mee te vallen. maar nu hij opnieuw is geinstalleerd lijkt het wel of ik weer terug ben bij af.
Verwijderd
De laptop is net nog geen 2 jaar oud, maar heeft u al eens de laptop aangemeld voor garantie?
Een freeze hoeft echt niet alleen van defect geheugen te komen. Als u hem aanmeldt kan dit worden onderzocht en behandeld worden.
Een freeze hoeft echt niet alleen van defect geheugen te komen. Als u hem aanmeldt kan dit worden onderzocht en behandeld worden.
Verwijderd
Dit zou ik ook wel eens willen weten (over de U-book 15CL14 IPS).Y0ur1 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:35:
[...]
Hoe is de warmteproductie en vooral het lawaai van de fans?
Vraagje: dit is de enige BTO laptop met een IPS scherm. Volgens de site zou dat het beste scherm zijn. Maar ik zie ook nog een 90% Gamut scherm. Is dat altijd glans zo'n scherm? Want volgens mij kan ik beter mat hebben omdat ik hem ook in de zomer moet kunnen gebruiken in direct en indirect zonlicht, dus buiten. Dus IPS is dan de beste optie? Eigenlijk zou ik ook liever een 17" laptop hebben, maar als daar dan niet zo'n scherm voor is hourdt het een beetje op vrees ik.
Als laatste: het sub-menu op bto.eu werkt niet met IE10, erg lastig producten zoeken op die manier. Maar ook in Chrome werkt het submenu niet goed, eer dat je wat gekozen hebt is het al weggefloept. Niet echt gebruiksvriendelijk.
Verwijderd
Ja, voor de 17" modellen is er ook nog het 90% gamut glanzende scherm maar voor de 15.6" is er ook nog een mat 95% gamut scherm.
Overigens werkt een glanzend scherm in direct zonlicht (denk aan je iphone) eigenlijk beter want hij reflecteert al het licht waar een mat scherm bij treffen met direct zonlicht eerder over het geheel wat minder leesbaar wordt (alhoewel voor de meesten nog wel preferabel over glanzend).
Foto's van het 15.6" normale en 95% gamut scherm
Foto's van het 17.3" normale en 90% gamut scherm
Overigens werkt een glanzend scherm in direct zonlicht (denk aan je iphone) eigenlijk beter want hij reflecteert al het licht waar een mat scherm bij treffen met direct zonlicht eerder over het geheel wat minder leesbaar wordt (alhoewel voor de meesten nog wel preferabel over glanzend).
Foto's van het 15.6" normale en 95% gamut scherm
Foto's van het 17.3" normale en 90% gamut scherm
Ja daar zou ik ook niet 1,2,3 voor kiezen inderdaad 
Moet zeggen dat het matte scherm alle aandacht opeist, dus die rand zie ik bijna niet meer
Moet zeggen dat het matte scherm alle aandacht opeist, dus die rand zie ik bijna niet meer
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor de 95% gamut schermen zijn er door resellers calibratie profielen beschikbaar gesteld, wellicht leuk om eens uit te proberen? Kwam ze tegen in het volgende topic.CLB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:36:
Ja daar zou ik ook niet 1,2,3 voor kiezen inderdaad
http://forum.notebookrevi...ns-not-suited-gamers.html
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik ben vaak onderweg en dacht dan maar eens Bitlocker te gaan gebruiken zodat al mijn prive bestandjes veilig blijven. Windows zegt dan tegen mij dat ik dan de Trusted Platform Module moet gebruiken, maar ik kan daar geen driver voor vinden op de Clevo site of de install CD.
De P370EM heeft die driver wel, maar de P170EM (17CL47) niet.
Wat moet ik doen om toch Bitlocker te kunnen gebruiken? Kan dat eigenlijk wel met een 17CL47??
De P370EM heeft die driver wel, maar de P170EM (17CL47) niet.
Wat moet ik doen om toch Bitlocker te kunnen gebruiken? Kan dat eigenlijk wel met een 17CL47??
[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 02-02-2013 14:14 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
De 17CL47 heeft geen TPM module. Je kan bitlocker wel nog gebruiker met een usb stick.
De sleutel voor de codering moet ergens opgeslagen worden. Dit kan in de TPM module of op een usb stick.
http://windows.microsoft....itLocker-Drive-Encryption
De sleutel voor de codering moet ergens opgeslagen worden. Dit kan in de TPM module of op een usb stick.
http://windows.microsoft....itLocker-Drive-Encryption
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ja, die conclusie had ik ook al getrokken...De 17CL47 heeft geen TPM module
Is er geen 3rd party app die belangrijke files op de HD encrypt en enkel in Windhoos leesbaar maakt, ZONDER hardware dongel?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ken enkele mensen die nu al elk meer dan een jaar werken met TrueCrypt.
Heb er zelf geen ervaring mee maar bij die (intensieve) gebruikers zijn er nog geen problemen geweest
Heb er zelf geen ervaring mee maar bij die (intensieve) gebruikers zijn er nog geen problemen geweest
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Verwijderd
@Notebooktotaal, Als ik mijn 1920x1080 matte scherm zou willen vervangen door zo'n 95% gamut screen wat zou dat dan kosten>? en mag ik dat er zelf inzetten of moet ie dan worden opgestuurd naar jullie m.b.t garantie enzo. Weet nog niet zeker hoor of ik het zou doen hangt van de prijs af.
Verwijderd
Beste Wulff,
Voor zulke vragen kunt u ons het beste even mailen.
Via het tweakers.net forum mogen wij namelijk geen commerciële vragen beantwoorden als bedrijvenaccount.
Als u mailt zal ik echter met plezier uw vraag beantwoorden.
Voor zulke vragen kunt u ons het beste even mailen.
Via het tweakers.net forum mogen wij namelijk geen commerciële vragen beantwoorden als bedrijvenaccount.
Als u mailt zal ik echter met plezier uw vraag beantwoorden.
Verwijderd
Je kan ook je eigen scherm kopen:
https://www.laptopscreen.com/English/section/search/
Je moet V4 of V7 hebben. Respectievelijk mat en glossy. V1 en V0 zijn standaard gamut, V5 is ruk.
Het scherm vervangen is meestal een fluitje van een cent: bij veel laptops kan je de bezel er zo af trekken en het scherm verwisselen zonder dat het hele apparaat uit elkaar moet.
https://www.laptopscreen.com/English/section/search/
Je moet V4 of V7 hebben. Respectievelijk mat en glossy. V1 en V0 zijn standaard gamut, V5 is ruk.
Het scherm vervangen is meestal een fluitje van een cent: bij veel laptops kan je de bezel er zo af trekken en het scherm verwisselen zonder dat het hele apparaat uit elkaar moet.
Ik denk erover een notebook te kopen, voornamelijk voor software ontwikkelwerk en mik op een desktop vervanger. Er moet (Ubuntu) Linux op gaan draaien. BTO leek me wel wat en ik heb de volgende overwegingen gehad. Misschien kunnen jullie er eens op schieten.
Vind een groot scherm en hoge resolutie (gezien het doel) belangrijker dan gewicht en accutijd. Dus een 17 inch full HD scherm.
Over AMD/ATI en zeker over nVidia (m.n. met Optimus technologie) lees ik in Linux fora een hoop klachten. Je bent aangewezen op de proprietary drivers en dan nog. Met Bumblebee pakket schijnt veel mogelijk bij nVidia, maar het blijft een beetje prutsen. En ik ga in ieder geval niet gamen, dus top of the bill video heb ik niet nodig. Daarom: geen ATI of nVidia, maar alleen een Intel HD 4000 (ook niet i.c.m. nVidia en Optimus). Het enige BTO-model dat dit heeft schijnt een 17CL12 te zijn (begint bij ruim 530 euro, maar zie de rest van de opties in deze post ;-))
Het leek me zelf lange tijd niet zo belangrijk, maar iedereen zegt dat ik een SSD moet nemen. Snelheidswinst schijnt aanzienlijk te zijn. Dan maar meteen alleen SSD, want de capaciteit lijkt me groot genoeg. Een Samsung 250 GB SSD. (er is ook een crucial 512 GB, maar wordt wel erg duur).
En geen andere klassieke disk dus; en maar de DVD brander erin laten.
Geheugen. Meteen maar flink wat lijkt me beter dan na een jaar wat bijprikken. 8GB Corsair. En nog een slot vrij als er later echt nog wat bij moet.
Processor. Lastig want ik heb er weinig verstand van. Omdat ik bij ontwikkelen ook andere zaken heb draaien (PostgreSQL database, misschien een virtual machine, etc.) lijken me 4 cores misschien wel verdedigbaar. Ik denk aan een i5 of i7. Er is:
Core i5-3230M (2.6 GHz / 3.2 GHz, 3 Mb, dual core) +137euro
Core i5-3320M dual core (2.6 GHz, 3 Mb) +213euro
Core i7-3632QM extra zuinig (2.2 GHz, 6 Mb, ivy bridge) +268euro
Core i5-3360M dual core (2.8 GHz, 3 Mb) +268euro
Core i7-3520M dual core (2.9 GHz, 4 Mb) +365euro
Ik twijfel, meerprijzen in overweging nemend, m.n. tussen Core i7-3632QM (4 cores) en Core i5-3360M (2 cores). Prijzen zijn gelijk, maar benchmarks wijzen (duidelijk?) naar i7-3632QM. Waarom zijn de prijzen dan gelijk?
Wat betreft wireless denk ik aan Centrino Dual Band. Bigfoot killer is er ook maar is misschien meer iets voor gamers.
De rest: wat betere koelpasta voor een paar euro, geen Office en Windows licentie (want Linux). Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dit onder Linux moet draaien. En mocht het echt niet gaan dan kan de koop ongedaan gemaakt, lijkt me (wet koop op afstand).
Het enige waar ik mee zit is of deze notebook voorzien is van het Secure Boot mechnisme van UEFI. Als dat zo is booten niet alle versies van (Ubuntu) Linux. Ubuntu 12.10 wel, maar 12.04 niet heb ik gehoord.
Heeft iemand Ubuntu 12.04 al eens op een BTO 17CL12 gezet?
Totaal komt het zaakje dan op bijna 1100 euro. Veel geld, maar voor wat je ervoor krijgt te verdedigen. Voor deze configuratie geldt dacht ik ook dat 'ie bij dealer(s) wat goedkoper is dan bij BTO zelf, zoals al bij het begin van dit topic staat.
Graag commentaar op de overwegingen.
Vind een groot scherm en hoge resolutie (gezien het doel) belangrijker dan gewicht en accutijd. Dus een 17 inch full HD scherm.
Over AMD/ATI en zeker over nVidia (m.n. met Optimus technologie) lees ik in Linux fora een hoop klachten. Je bent aangewezen op de proprietary drivers en dan nog. Met Bumblebee pakket schijnt veel mogelijk bij nVidia, maar het blijft een beetje prutsen. En ik ga in ieder geval niet gamen, dus top of the bill video heb ik niet nodig. Daarom: geen ATI of nVidia, maar alleen een Intel HD 4000 (ook niet i.c.m. nVidia en Optimus). Het enige BTO-model dat dit heeft schijnt een 17CL12 te zijn (begint bij ruim 530 euro, maar zie de rest van de opties in deze post ;-))
Het leek me zelf lange tijd niet zo belangrijk, maar iedereen zegt dat ik een SSD moet nemen. Snelheidswinst schijnt aanzienlijk te zijn. Dan maar meteen alleen SSD, want de capaciteit lijkt me groot genoeg. Een Samsung 250 GB SSD. (er is ook een crucial 512 GB, maar wordt wel erg duur).
En geen andere klassieke disk dus; en maar de DVD brander erin laten.
Geheugen. Meteen maar flink wat lijkt me beter dan na een jaar wat bijprikken. 8GB Corsair. En nog een slot vrij als er later echt nog wat bij moet.
Processor. Lastig want ik heb er weinig verstand van. Omdat ik bij ontwikkelen ook andere zaken heb draaien (PostgreSQL database, misschien een virtual machine, etc.) lijken me 4 cores misschien wel verdedigbaar. Ik denk aan een i5 of i7. Er is:
Core i5-3230M (2.6 GHz / 3.2 GHz, 3 Mb, dual core) +137euro
Core i5-3320M dual core (2.6 GHz, 3 Mb) +213euro
Core i7-3632QM extra zuinig (2.2 GHz, 6 Mb, ivy bridge) +268euro
Core i5-3360M dual core (2.8 GHz, 3 Mb) +268euro
Core i7-3520M dual core (2.9 GHz, 4 Mb) +365euro
Ik twijfel, meerprijzen in overweging nemend, m.n. tussen Core i7-3632QM (4 cores) en Core i5-3360M (2 cores). Prijzen zijn gelijk, maar benchmarks wijzen (duidelijk?) naar i7-3632QM. Waarom zijn de prijzen dan gelijk?
Wat betreft wireless denk ik aan Centrino Dual Band. Bigfoot killer is er ook maar is misschien meer iets voor gamers.
De rest: wat betere koelpasta voor een paar euro, geen Office en Windows licentie (want Linux). Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dit onder Linux moet draaien. En mocht het echt niet gaan dan kan de koop ongedaan gemaakt, lijkt me (wet koop op afstand).
Het enige waar ik mee zit is of deze notebook voorzien is van het Secure Boot mechnisme van UEFI. Als dat zo is booten niet alle versies van (Ubuntu) Linux. Ubuntu 12.10 wel, maar 12.04 niet heb ik gehoord.
Heeft iemand Ubuntu 12.04 al eens op een BTO 17CL12 gezet?
Totaal komt het zaakje dan op bijna 1100 euro. Veel geld, maar voor wat je ervoor krijgt te verdedigen. Voor deze configuratie geldt dacht ik ook dat 'ie bij dealer(s) wat goedkoper is dan bij BTO zelf, zoals al bij het begin van dit topic staat.
Graag commentaar op de overwegingen.
Verwijderd
Heb sinds augustus 2012 een clevo 17CL47-7970m (P170PM) in mijn bezit.
Ik heb eigenlijk al vanaf dag één problemen met deze notebook.
Het begint reeds bij het opstarten, soms blijft hij rebooten en ben ik geforceerd hem uit te duwen. Wanneer ik even later terug probeer, lukt het dan weer wel. Misschien een hardware-probleem, waar hij niet voorbij kan. Wanneer hij uit hibernation komt is hij bijzonder labiel. Sommige programma's werken dan niet meer of is mijn internetverbinding (in taakbalk) verdwenen. Meermaals valt hij na een tijdje plots uit.
Ik heb de slaapstand en andere opties voor het uitschakelen (na een periode van inactiviteit) volledig uitgezet, maar dit blijkt niet te helpen ... hij blijft in hibernation gaan, wanneer hij langer dan een half uur inactief is. Wanneer ik dus niet regelmatig mijn muis beweeg, maar programma's hun eigen gang laat gaan, geeft hij het (soms, dikwijls) op.
Dit is best frustrerend.
Denk dat ik hem een dezer een keertje terug stuur voor nazicht, maar ik hoop dat ze tegen die tijd ook een nieuwe videocard driver hebben die een beetje deftig werkt met de 7970m.
Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat super-tevreden klanten zijn, en "misschien" heb ik gewoon pech met mijn 6-maanden oude bto-notebook van 2200€
groetjes
Ik heb eigenlijk al vanaf dag één problemen met deze notebook.
Het begint reeds bij het opstarten, soms blijft hij rebooten en ben ik geforceerd hem uit te duwen. Wanneer ik even later terug probeer, lukt het dan weer wel. Misschien een hardware-probleem, waar hij niet voorbij kan. Wanneer hij uit hibernation komt is hij bijzonder labiel. Sommige programma's werken dan niet meer of is mijn internetverbinding (in taakbalk) verdwenen. Meermaals valt hij na een tijdje plots uit.
Ik heb de slaapstand en andere opties voor het uitschakelen (na een periode van inactiviteit) volledig uitgezet, maar dit blijkt niet te helpen ... hij blijft in hibernation gaan, wanneer hij langer dan een half uur inactief is. Wanneer ik dus niet regelmatig mijn muis beweeg, maar programma's hun eigen gang laat gaan, geeft hij het (soms, dikwijls) op.
Dit is best frustrerend.
Denk dat ik hem een dezer een keertje terug stuur voor nazicht, maar ik hoop dat ze tegen die tijd ook een nieuwe videocard driver hebben die een beetje deftig werkt met de 7970m.
Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat super-tevreden klanten zijn, en "misschien" heb ik gewoon pech met mijn 6-maanden oude bto-notebook van 2200€
groetjes
Als je al de energiebesparende functies uit zet bij werking op batterij en op adapter is er in principe geen reden dat de laptop zomaar uit gaat na een bepaalde tijd. Op de hardware zit geen timer die dit na 30 min regelt, dit zou vanuit de software moeten komen.
Wellicht is het meteen te verhelpen terwijl je wacht. Is het probleem is complexer dan zullen we je laptop inderdaad even nodig hebben ter onderzoek.
Het rebooten kan te maken hebben met een SSD Firmware, mits aanwezig uiteraard.
Het systeem aanmelden met klachtomschrijving en serienummer is voldoende, dan kunnen we kijken wat er in deze machine zit en je evenuteel tips geven. De contactgegevens staan op de website.
Edit: PM verzonden.
Wellicht is het meteen te verhelpen terwijl je wacht. Is het probleem is complexer dan zullen we je laptop inderdaad even nodig hebben ter onderzoek.
Het rebooten kan te maken hebben met een SSD Firmware, mits aanwezig uiteraard.
Het systeem aanmelden met klachtomschrijving en serienummer is voldoende, dan kunnen we kijken wat er in deze machine zit en je evenuteel tips geven. De contactgegevens staan op de website.
Edit: PM verzonden.
Ik heb de mijne zo ingesteld dat hij nooit in de slaapstand gaat, alleen als ik er zelf voor kies. Sluimerstand gebruik ik nooit
Zag dat er een nieuwe bios beschikbaar is voor de 17cl47
Iemand enig idee wat er veranderd is aan de bios ? ik zie nergens een changelog
BIOS 1.02.14
EC 1.02.12.
2013-Feb-07
Iemand enig idee wat er veranderd is aan de bios ? ik zie nergens een changelog
BIOS 1.02.14
EC 1.02.12.
2013-Feb-07
changelog staat in de readme file: http://www.btodownloads.n...C/!!!!readmefirst!!!!.txt
Ik zie het niet staan !BTO_USER schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:15:
changelog staat in de readme file: http://www.btodownloads.n...C/!!!!readmefirst!!!!.txt
Alleen info hoe je moet flashen en voor welk apparaat en OS
maar wat er gewijzigd/verbeterd of toegevoegd is zie ik nergens staan.
Verwijderd
Als ik het goed lees:
1. Support Windows 7 and Windows 8.
2. Because 1.02.xx version BIOS can't work with 1.00.xx version EC, so it is necessary to make sure the EC firmware of machine is 1.02.xx, if the EC firmware of machine is 1.00.xx then the system will not boot up after update 1.02.xx system BIOS.
Dus bios i.v.m. werken met EC en voor beiden W8 support.
1. Support Windows 7 and Windows 8.
2. Because 1.02.xx version BIOS can't work with 1.00.xx version EC, so it is necessary to make sure the EC firmware of machine is 1.02.xx, if the EC firmware of machine is 1.00.xx then the system will not boot up after update 1.02.xx system BIOS.
Dus bios i.v.m. werken met EC en voor beiden W8 support.
Inderdaad, het BIOS geeft support voor Windows 8.Rfrancois schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:55:
[...]
Ik zie het niet staan !
Alleen info hoe je moet flashen en voor welk apparaat en OS
maar wat er gewijzigd/verbeterd of toegevoegd is zie ik nergens staan.
Een ouder BIOS kan kleine problemen geven in Windows 8, omdat een ouder BIOS geen support heeft voor Windows 8 is het verder niet van toepassing om te melden wat er verbeterd is voor Windows 8.
Het BIOS staat al een tijdje online trouwens, de datum op de website is de laatste wijziging op de FTP, maar dit BIOS bestaat al sinds de komst van Windows 8.
[ Voor 12% gewijzigd door BTO_USER op 17-02-2013 13:38 ]
Hallo,
Ik heb een heel raar probleem met mijn bto laptop. Het betreft een 15cl37 , Radeon 6990m, 16gb ram, i7 quadcore. Crucial m4 SSD + 750 gb hdd.
Ik heb de laptop sinds november 2011. Laptop is 2x teruggestuurd vanwege een probleem met de LCD kabel. Was netjes opgelost.
Ik heb altijd Windows 7 (x64) gehad , maar gebruik nu sinds 2 maanden Windows 8 (x64). Het werkte verrassend stabiel en ik had nagenoeg geen problemen. (In het begin moeite met vinden gpu driver)
Gisteren sloot ik de computer op een normale manier af en wilde ik hem 30min later weer starten. Het blauwe Windows 8 logo verscheen, de draaiende bolletjes ook en daarna een zwart scherm wat nog even aan/uit knipperde en daarna op zwart (met backlight) bleef..zonder cursor.
Ik heb de veilige modus geprobeerd, herstellen etc, maar dat bood geen uitkomst. Het is me nog wel één keer gelukt tot het login scherm te komen, waarbij vervolgens het beeld vastliep nadat ik mijn wachtwoord had ingetypt.
Toen heb ik "ververs Windows" geprobeerd, waarbij hij via de cd Windows 8 opnieuw installeert met behoud van bestanden..ook dit bood geen oplossing.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- SSD Format, windows 8 opnieuw erop
- SDD firmware update van 000F naar 040H (crucial m4)
- Windows 7 op SSD
- Windows 7 & 8 op de gewone HDD
- SSD er geheel uithalen en alleen met HDD proberen (gevolg; jmicron media test failure)
- SATA IDE en AHCI mode geprobeerd
- Externe monitor -> Geeft hetzelfde beeld als laptop, zowel op HDMI als DVI poort.
Windows 8 komt niet eens in veilige modus, Windows 7 wel, echter heb ik dan een resolutie van max 640x480 en 4bit kleuren. Mijn videokaart wordt niet herkend en bij beeldscherminstellingen staat 'standaard vga adapter'. Kleuren en resolutie zijn niet aan te passen. Zelfs tijdens de installatie van w7 zijn de kleuren al in 4bit. Normaal heeft een W7 installatie inderdaad geen 32bit kleuren, maar dit ziet er wel heel apart uit.

Met 'normaal' opstarten blijven beide besturingssystemen na het logo hangen op een zwart scherm.
Ik verdenk nu mijn grafische kaart of SSD/HDD. Wil morgen eigenlijk gelijk langs rijden bij bto, want heb een hoop werk op de planning staan voor komende week.
Baal er wel echt van dat sinds de aankoop dit al de 3e keer is dat mijn laptop terug moet. 2x LCD kabel en nu dit
Ik heb een heel raar probleem met mijn bto laptop. Het betreft een 15cl37 , Radeon 6990m, 16gb ram, i7 quadcore. Crucial m4 SSD + 750 gb hdd.
Ik heb de laptop sinds november 2011. Laptop is 2x teruggestuurd vanwege een probleem met de LCD kabel. Was netjes opgelost.
Ik heb altijd Windows 7 (x64) gehad , maar gebruik nu sinds 2 maanden Windows 8 (x64). Het werkte verrassend stabiel en ik had nagenoeg geen problemen. (In het begin moeite met vinden gpu driver)
Gisteren sloot ik de computer op een normale manier af en wilde ik hem 30min later weer starten. Het blauwe Windows 8 logo verscheen, de draaiende bolletjes ook en daarna een zwart scherm wat nog even aan/uit knipperde en daarna op zwart (met backlight) bleef..zonder cursor.
Ik heb de veilige modus geprobeerd, herstellen etc, maar dat bood geen uitkomst. Het is me nog wel één keer gelukt tot het login scherm te komen, waarbij vervolgens het beeld vastliep nadat ik mijn wachtwoord had ingetypt.
Toen heb ik "ververs Windows" geprobeerd, waarbij hij via de cd Windows 8 opnieuw installeert met behoud van bestanden..ook dit bood geen oplossing.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- SSD Format, windows 8 opnieuw erop
- SDD firmware update van 000F naar 040H (crucial m4)
- Windows 7 op SSD
- Windows 7 & 8 op de gewone HDD
- SSD er geheel uithalen en alleen met HDD proberen (gevolg; jmicron media test failure)
- SATA IDE en AHCI mode geprobeerd
- Externe monitor -> Geeft hetzelfde beeld als laptop, zowel op HDMI als DVI poort.
Windows 8 komt niet eens in veilige modus, Windows 7 wel, echter heb ik dan een resolutie van max 640x480 en 4bit kleuren. Mijn videokaart wordt niet herkend en bij beeldscherminstellingen staat 'standaard vga adapter'. Kleuren en resolutie zijn niet aan te passen. Zelfs tijdens de installatie van w7 zijn de kleuren al in 4bit. Normaal heeft een W7 installatie inderdaad geen 32bit kleuren, maar dit ziet er wel heel apart uit.

Met 'normaal' opstarten blijven beide besturingssystemen na het logo hangen op een zwart scherm.
Ik verdenk nu mijn grafische kaart of SSD/HDD. Wil morgen eigenlijk gelijk langs rijden bij bto, want heb een hoop werk op de planning staan voor komende week.
Baal er wel echt van dat sinds de aankoop dit al de 3e keer is dat mijn laptop terug moet. 2x LCD kabel en nu dit
Verwijderd
Vervelend dat je problemen hebt, graag lossen we dat op!
Maar in principe was herinstalleren niet nodig geweest (of updaten firmware SSD en andere stappen) want dit ziet er uit als een probleem met de 3Dkaart.
Stuur even een mail met je serienummer en we kunnen morgen direct actieondernemen.
Maar in principe was herinstalleren niet nodig geweest (of updaten firmware SSD en andere stappen) want dit ziet er uit als een probleem met de 3Dkaart.
Stuur even een mail met je serienummer en we kunnen morgen direct actieondernemen.
Ik heb gelijk op bto.eu het support formulier ingevuld, is dat de juiste manier van afhandeling ?
Ik ging er niet gelijk vanuit dat het hardware matig zou zijn, en ook wist ik niet dat die nieuwe functie "Windows verversen " eigenlijk gewoon een herinstallatie was
Dat las ik pas toen hij al op 67% was en ik wat op m'n tablet aan t opzoeken was..
Ik ging er niet gelijk vanuit dat het hardware matig zou zijn, en ook wist ik niet dat die nieuwe functie "Windows verversen " eigenlijk gewoon een herinstallatie was

Update:
Maandag laptop zelf langsgebracht. Ik moest rekening houden met twee weken. Als de videokaart inderdaad kapot zou zijn moest deze besteld worden en dat kon wel even duren.
Zelfde dag nog kreeg ik bericht dat er al eerder onderdelen waren besteld waaronder ook een Ati 6990m.
Vandaag, woensdag, email dat mijn laptop gereed was. Gelijk opgehaald en ben nu W8 weer aan het installeren.
Maandag laptop zelf langsgebracht. Ik moest rekening houden met twee weken. Als de videokaart inderdaad kapot zou zijn moest deze besteld worden en dat kon wel even duren.
Zelfde dag nog kreeg ik bericht dat er al eerder onderdelen waren besteld waaronder ook een Ati 6990m.
Vandaag, woensdag, email dat mijn laptop gereed was. Gelijk opgehaald en ben nu W8 weer aan het installeren.
Wauw dat is pas snelle service
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoe je wireless op de 15CL35 aan kan zetten tijdens de boot? Nu moet ik elke keer als ik heb geboot wireless aanzetten met de tiptoets en dan pas doet wireless het.
Als het goed is blijft wireless aanstaan na een reboot met de laatste hotkey driver; http://www.btodownloads.n...s%207/&file=06_Hotkey.zip
Mocht bovenstaande niet werken probeer deze dan: http://www.btodownloads.n...ivers/&file=06_Hotkey.zip
Mocht bovenstaande niet werken probeer deze dan: http://www.btodownloads.n...ivers/&file=06_Hotkey.zip
Verwijderd
De eerste download heeft niet geholpen, de tweede download is corrupt.
Ik heb overigens wel meer problemen zo werkt mijn webcam ook niet na het installeren van de drivers die op de website staan bij de 15CL35 GT555m, en ook ziet mijn laptop cd's niet tijdens het booten dus het installeren van een OS moet ik doen door middel van een externe DVD speler.
Ik heb overigens wel meer problemen zo werkt mijn webcam ook niet na het installeren van de drivers die op de website staan bij de 15CL35 GT555m, en ook ziet mijn laptop cd's niet tijdens het booten dus het installeren van een OS moet ik doen door middel van een externe DVD speler.
Na het uitlezen van je oudere berichten lees ik dat je Windows 8 gebruikt?....
De 15CL35 is al een iets ouder model en heeft geen support voor Windows 8, wij weten dat er mensen zijn die er goed mee werken, die hebben drivers gebruikt van onze nieuwe modellen.
Hotkey driver voor win8: http://www.btodownloads.n...ivers/&file=07_Hotkey.zip
De webcam heeft over het algemeen geen driver nodig, puur aanzetten met de FN toets moet voldoende zijn.
Gebruik je een legale Windows DVD en selecteer je bij het boot menu de DVD player.
De 15CL35 is al een iets ouder model en heeft geen support voor Windows 8, wij weten dat er mensen zijn die er goed mee werken, die hebben drivers gebruikt van onze nieuwe modellen.
De webcam heeft over het algemeen geen driver nodig, puur aanzetten met de FN toets moet voldoende zijn.
Gebruik je een legale Windows DVD en selecteer je bij het boot menu de DVD player.
Verwijderd
Oke ik ben niet slim, ik bleek een 15p35 en niet een 15p35 te hebben, wireless doet het nu, maar mijn webcam doet het nog niet.BTO_USER schreef op zondag 24 februari 2013 @ 02:12:
Na het uitlezen van je oudere berichten lees ik dat je Windows 8 gebruikt?....
Verwijderd
Heb je al de camera met de hotkey aangezet? En wordt hij wel als (onbekend) apparaat in device manager gezien?
Verwijderd
Er is geen camera hotkey en hij vind verder ook geen camera, wat ik vreemd vind, want ik zie dat ding wel zitten. (Hij vind de fingerprint reader trouwens ook niet).Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:59:
Heb je al de camera met de hotkey aangezet? En wordt hij wel als (onbekend) apparaat in device manager gezien?
ik heb een 17cl50 ( p370em ) ik ben opzoek naar een 120Hz 3d scherm om erin te zetten.
iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen .
volgens bto is het niet te krijgen voor dit model .
http://www.hidevolution.c...rmance-gaming-laptop.html
iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen .
volgens bto is het niet te krijgen voor dit model .
http://www.hidevolution.c...rmance-gaming-laptop.html
Een 3D scherm zal inderdaad niet werken, Voor een 3D scherm is een andere LCD kabel nodig, hierdoor zal het niet gaan werken.
De link die je neerzet is van een P370EM3, De 17CL50 is een P370EM, zonder 3D functie.
De link die je neerzet is van een P370EM3, De 17CL50 is een P370EM, zonder 3D functie.
Moet ik toch eens kijken voor een 3d monitor
wat verwacht je er van ?
ik heb een 120hz 3d display in mijn alienware (samsung sec5044 panel)
ik heb dit puur en alleen gedaan omdat het gewoon een super mooi scherm is met ziek hoge helderheid e.d.
3d is een gimmick, nvidia 3d vision is gewoon LANG niet zo goed als bijvoorbeeld lg cinema3d (passief) of actieve samsung televisie 3d.
het is dat ik hem er toen bij kon nemen voor een klein bedrag (50 euro wegens url hack bij aankoop notebook) anders had ik het ook niet gedaan..
daarbij kan je intel hd kaart geen 3d display aansturen (120hz is niet mogelijk met de hd4000), en zal je dus geen optimus meer hebben (en omdat hij dan direct via eDP aangesloten zit aan je grafische kaarT)
ik heb een 120hz 3d display in mijn alienware (samsung sec5044 panel)
ik heb dit puur en alleen gedaan omdat het gewoon een super mooi scherm is met ziek hoge helderheid e.d.
3d is een gimmick, nvidia 3d vision is gewoon LANG niet zo goed als bijvoorbeeld lg cinema3d (passief) of actieve samsung televisie 3d.
het is dat ik hem er toen bij kon nemen voor een klein bedrag (50 euro wegens url hack bij aankoop notebook) anders had ik het ook niet gedaan..
daarbij kan je intel hd kaart geen 3d display aansturen (120hz is niet mogelijk met de hd4000), en zal je dus geen optimus meer hebben (en omdat hij dan direct via eDP aangesloten zit aan je grafische kaarT)
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
De 17CL50 heeft geen optimus of enduro, het scherm gebruikt direct de Nvidia of AMD kaart.
Indien de juiste LCD kabel aanwezig is kan je dus een 120Hz scherm aansluiten zonder veel aanpassingen, enkel is dit niet geadviseerd om zelf te doen.
Indien de juiste LCD kabel aanwezig is kan je dus een 120Hz scherm aansluiten zonder veel aanpassingen, enkel is dit niet geadviseerd om zelf te doen.
Ik heb de laatste bios geflashed (degene die wlan standaard aan zet), en nu lijken de crashes stukken minder. Ook de slaapstand werkt nu.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:48:
De laptop is net nog geen 2 jaar oud, maar heeft u al eens de laptop aangemeld voor garantie?
Echter, weet iemand of er voor dit type nog windows 8 drivers uitkomen ? (aangezien de laptop nog maar 2 jaar oud is etc)
Verwijderd
Dat is goed, maar toch zou ik hem als het aanblijft laten onderzoeken voor de zekerheid.
Zeker als hij nu nog in de garantie zit.
En 2 jaar oud is niet helemaal correct, u moet eigenlijk rekenen vanaf de introductiedatum vanaf het basismodel. De meeste zaken werken gelukkig gewoon onder Windows 8, het zijn vooral de hotkey aps die wel eens vervelend willen doen.
recentelijk (op verzoek) nog nieuwe foto's van de 15CL14 genomen. Dit S-IPS scherm is m.i. nog mooier dan het gamut scherm in deze 15CL13.
Zeker als hij nu nog in de garantie zit.
En 2 jaar oud is niet helemaal correct, u moet eigenlijk rekenen vanaf de introductiedatum vanaf het basismodel. De meeste zaken werken gelukkig gewoon onder Windows 8, het zijn vooral de hotkey aps die wel eens vervelend willen doen.
recentelijk (op verzoek) nog nieuwe foto's van de 15CL14 genomen. Dit S-IPS scherm is m.i. nog mooier dan het gamut scherm in deze 15CL13.
Paar vragen over het nieuwe IPS scherm:
1. Klopt het dat het er alleen is in 15" en niet in 17"?
2. Welk panel zit erin (en welke barebone is het)?
3. Wat doet de matte folie met de kleurechtheid en scherpte, haal je met die folie niet de IPS-voordelen onderuit?
Thanks!
3. Wat doet de matte folie met de kleurechtheid en scherpte, haal je met die folie niet de IPS-voordelen onderuit?
Thanks!
1. Ja klopt, uitsluitend in 15.6 inch Full HDJME schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:20:
Paar vragen over het nieuwe IPS scherm:
Thanks!
2. LG LP156WF4-SLB5 panel type in 15CL14
3. We gebruiken geen matte folie. Alle schermen die mat (non glare) zijn komen zo uit de fabriek. De IPS voordelen blijven bestaan, inkijkhoek is extreem groot, contrast super.
Natuurlijk is het wel zo dat een Non Glare laag iets doet met kleur, contrast, lichtopbrengst, inkijkhoek etc etc. Meestal marginaal en weegt dit op tegen het nadeel van Glare. Het blijft iets persoonlijks maar meer dan 90% van kopers verkiest Non Glare boven een Glare scherm (cijfers 2012).
OK, dank je. Ik wil een mobiele Photoshop/Lightroom machine, dus kleurechtheid is voor mij de belangrijkste eigenschap van een nieuwe laptop.
Oh, en welke barebone was dit nu?
Oh, en welke barebone was dit nu?
Verwijderd
De barebone is een W550EU.
Maar ik neem aan dat u dus de foto's heeft gezien van mij? (staat ook op de 2 na laatste foto)
Het S-IPS display is zeer kleurecht maar het GAMUT gaat wat breder qua kleuren.
Je zult alleen voor goede kleurechtheid een gamut display moeten calibreren (zie ook het topic op notebookforums, staat een al aangepast kleurprofiel) daar deze wel heel fanatiek is in de kleurweergave (ik vind het wel mooi) waar het S-IPS display meteen helemaal goed is.
S-IPS blijft vooral onder hoeken heel erg goed en is een fijn en rustig display waar het GAMUT scherm de kleuren bijna van je scherm springen. Vooral voor gamers / films fijn.
Maar ik neem aan dat u dus de foto's heeft gezien van mij? (staat ook op de 2 na laatste foto)
Het S-IPS display is zeer kleurecht maar het GAMUT gaat wat breder qua kleuren.
Je zult alleen voor goede kleurechtheid een gamut display moeten calibreren (zie ook het topic op notebookforums, staat een al aangepast kleurprofiel) daar deze wel heel fanatiek is in de kleurweergave (ik vind het wel mooi) waar het S-IPS display meteen helemaal goed is.
S-IPS blijft vooral onder hoeken heel erg goed en is een fijn en rustig display waar het GAMUT scherm de kleuren bijna van je scherm springen. Vooral voor gamers / films fijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 13:01 ]
OK, foto's ga ik bekijken.
Ik ga de laptop uitsluitend voor fotobewerking gebruiken. Het scherm calibreer ik met een Spyder 3. Voor mij is het belangrijk dat mijn afdruk uit de professionele afdrukcentrale overeenkomt met wat ik op mijn laptop zie. Uitgangspunt is een laptop, geen desktop of los scherm en geen OSX. Welk BTO-scherm van 15"/17"adviseer je dan en waarom?
Ik ga de laptop uitsluitend voor fotobewerking gebruiken. Het scherm calibreer ik met een Spyder 3. Voor mij is het belangrijk dat mijn afdruk uit de professionele afdrukcentrale overeenkomt met wat ik op mijn laptop zie. Uitgangspunt is een laptop, geen desktop of los scherm en geen OSX. Welk BTO-scherm van 15"/17"adviseer je dan en waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door JME op 04-03-2013 13:14 ]
Verwijderd
Dat kan je nu alvast geen laptop kopen... Het IPS scherm heeft sub-60% gamut, het gamut scherm is een TN scherm met alle nadelen van dien. Verder mag een bedrijfsaccount helemaal geen advies geven hier, daar is Laptop Aankoopadvies voor...
En voor commentaar op anderen moet je een modje schoppen...
Ik WEET dat een laptopscherm beperkingen heeft. Ik vraag alleen welk scherm BINNEN MIJN KEUZE VOOR EEN LAPTOP de beste keuze is. Als dan volgens jou BTO een domme keuze is, zeg dat dan en bied een alternatief. Maar val niet iemand aan die met mij probeert mee te denken.
Ik WEET dat een laptopscherm beperkingen heeft. Ik vraag alleen welk scherm BINNEN MIJN KEUZE VOOR EEN LAPTOP de beste keuze is. Als dan volgens jou BTO een domme keuze is, zeg dat dan en bied een alternatief. Maar val niet iemand aan die met mij probeert mee te denken.
Verwijderd
Dat alternatief bestaat: sony S15.
Maar daar is dit topic helemaal niet voor.
Maar daar is dit topic helemaal niet voor.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 13:38 ]
Mod ambities? Of zieltjes winnen voor je eigen topic?Verder mag een bedrijfsaccount helemaal geen advies geven hier
Volgens mij hebben weinig mensen hier bezwaar tegen een product vraag met passend antwoord in dat product topic.
Verwijderd
Ik weet ook 99.99% zeker dat het AH-ips is en geen S-IPS aangezien elk datasheet tot nu toe aangeeft dat het AH-IPS is, maar die van SLB5 heb ik nog niet kunnen vinden (alleen SLB1, SLB2, en SLBA, wat 'orangegate' schermen zijn). Overigens is het nog niet bevestigd dat de sony dat scherm bevat, de kans is alleen verdomd groot.
1. Het is niet mijn topic, maar domweg het aangewezen forumdeel voor aankoopadvies. 2. ctrl-c ctrl-v bedrijfsaccountvoorwaarden nodig???Tijgert schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:59:
[...]
Mod ambities? Of zieltjes winnen voor je eigen topic?
Volgens mij hebben weinig mensen hier bezwaar tegen een product vraag met passend antwoord in dat product topic.
JME schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:35:
Als dan volgens jou BTO een domme keuze is, zeg dat dan en bied een alternatief.
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:37:
Dat alternatief bestaat: sony S15.
Ik probeer het te snappen, maar dat lukt nog niet echt. Je schrijft de BTO af omdat het panel niet voldoet aan mijn gebruikerswensen, maar adviseert vervolgens een alternatief met waarschijnlijk exact hetzelfde panel. Hoe werkt zoiets?Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:31:
Overigens is het nog niet bevestigd dat de sony dat scherm bevat, de kans is alleen verdomd groot.
[ Voor 56% gewijzigd door JME op 04-03-2013 14:42 . Reden: paar reacties toegevoegd om vraag te verduidelijken ]
Simpel, darkstone is de residente BTO afkraker. Feiten spelen geen rol.Hoe werkt zoiets?
Waarom heeft eigenlijk alleen de 15 inch IPS?
[ Voor 19% gewijzigd door desalniettemin op 04-03-2013 16:32 ]
Verwijderd
Ik kan ook allemaal bullshit over jou verspreiden, maar daar schieten we ook niets mee op.Tijgert schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Simpel, darkstone is de residente BTO afkraker. Feiten spelen geen rol.
Simpel: er bestaan geen 17.3" IPS schermen met LVDS. Voor zover ik weet anyway.desalniettemin schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:32:
Waarom heeft eigenlijk alleen de 15 inch IPS?
Je vraagt 2 losse vragen. De eerste was of het paneel voldoet aan jouw eisen, nee. de 2e was of er een alternatief was. En dat alternatief bestaat: de sony S15 is goedkoper, lichter, beter toetsenbord, beter touchpad, enne... beter alles zo'n beetje. Het scherm is echter hetzelfde.JME schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:38:
Ik probeer het te snappen, maar dat lukt nog niet echt. Je schrijft de BTO af omdat het panel niet voldoet aan mijn gebruikerswensen, maar adviseert vervolgens een alternatief met waarschijnlijk exact hetzelfde panel. Hoe werkt zoiets?
Dat het IPS scherm zoals notebooktotaal zegt meteen helemaal goed is is echter totale onzin en alleen maar gedaan om de sales een boost te geven, wat dus helemaal niet mag.
Verder moet ik mijn bewoordingen over het scherm bij nader inzien intrekken: er bestaan wel IPS schermen met voldoende gamut: XPS 13, UX31a, UX21A, samsung ultrabooks, MBP retina en de precision en elitebook reeks met dreamcolor scherm. Met name de zenbooks en dreamcolor zijn exceptioneel met respectievelijk 80% en 121% sRGB. Bij de rest weet ik de specs even niet uit het hoofd, maar het is meer dan 60% sRGB.
Lezen is ook een vak apart...
[ Voor 71% gewijzigd door Bolletje op 05-03-2013 18:47 ]
Voor de tweakers onder ons... net mijn 17CL47 beetje onder handen genomen (boren, plakken, duwen, zagen), resultaat is dat de CPU ruim 10 graden koeler blijft en de GPU wel 15 graden.
Foto's volgen nog. Modden is leuk
(ja onder full load, Furmark en Prime95)
Foto's volgen nog. Modden is leuk
(ja onder full load, Furmark en Prime95)
[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 05-03-2013 22:22 ]
Verwijderd
Gebruik wel de nieuwste versie van prime95: http://www.mersenne.org/freesoft/.
Op de een of andere manier kom je uit bij versies van jaren oud via google. Het energieverbruik is ruim 10% hoger met de meest recente versie op mijn i5.
Op de een of andere manier kom je uit bij versies van jaren oud via google. Het energieverbruik is ruim 10% hoger met de meest recente versie op mijn i5.
Verwijderd na correspondentie
[ Voor 74% gewijzigd door desalniettemin op 09-03-2013 09:27 ]
Verwijderd
En ondertussen je (DM) beantwoord.
Maar wil je voortaan dit e-mailen? Nu is het toeval dat ik het bericht vroeg lees en direct actie kan ondernemen. Maar, we zijn niet iedere dag op tweakers.net aanwezig en e-mail wordt dus sneller gelezen.
We gaan uiteraard onderzoeken wat de oorzaak is zodra de e-mail is ontvangen met de precieze klachtomschrijving.
Maar wil je voortaan dit e-mailen? Nu is het toeval dat ik het bericht vroeg lees en direct actie kan ondernemen. Maar, we zijn niet iedere dag op tweakers.net aanwezig en e-mail wordt dus sneller gelezen.
We gaan uiteraard onderzoeken wat de oorzaak is zodra de e-mail is ontvangen met de precieze klachtomschrijving.
Excuses, bericht verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door desalniettemin op 09-03-2013 09:27 ]
Iemand ervaringen met 17(/15)cl47? Wil namelijk weten welke driver voor de amd 7970M jullie op dit moment gebruiken? En of hij voor jullie soepel loopt, aangezien ik meer blue screens begin te krijgen laatste maand
Verwijderd
dit is in elk geval de meest recente volgens mij:
AMD Catalyst 13.3 BETA 2 (12.100.17.0 March 14)
http://www.guru3d.com/fil...13_3_beta_2_download.html][SIZE=%224
weet niet of dat de beste is heb zelf geen amd kaart
succes in elk geval
AMD Catalyst 13.3 BETA 2 (12.100.17.0 March 14)
http://www.guru3d.com/fil...13_3_beta_2_download.html][SIZE=%224
weet niet of dat de beste is heb zelf geen amd kaart
succes in elk geval
Ik gebruik zelf u 13.1, de officiele en die loopt zeer soepel met 0,0 BSOD's.
Ik heb de AMD Catalyst 13.1 (9.012.0 December 19) draaiend op mijn Titan IV17 (17CL47) en ondervind geen driver issues. Ik speel Tomb Raider 2013 met max. settings.undercover. schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:22:
Iemand ervaringen met 17(/15)cl47? Wil namelijk weten welke driver voor de amd 7970M jullie op dit moment gebruiken? En of hij voor jullie soepel loopt, aangezien ik meer blue screens begin te krijgen laatste maand
Kijk anders even op http://forum.notebookrevi...19-amd-official-whql.html
Verwijderd
Je link viel weg.
Maar voor de compleetheid, Arrived bedoelde deze link: http://forum.notebookrevi...19-amd-official-whql.html
Maar voor de compleetheid, Arrived bedoelde deze link: http://forum.notebookrevi...19-amd-official-whql.html
Verwijderd
Gister had ik weer eens een BSOD door Memory Management in windows 8 toen ik traktor 2.6.1 aan het draaien was. Enig idee wat dit kan veroorzaken? Heb daarnaa memtest gedraaid en had na 3 passes 0 errors dus t is waarschijnlijk niet het geheugen. Hebben meer mensen met een bto hier last van? ik heb de 15cl45 hier. Er zit een samsung 840 pro 120gbit als windows schijf in en verder nog een momentus xt 750gb. Ik heb van de windows 8 drivers die op de btodownloads site staan bepaalde drivers wel geupdate zoals de intel videokaart driver, de nvidia driver en de rapid storage driver. verder zijn het de drivers van bto
De volgende driver versies heb ik er op staan:
intel hd graphics: 9.17.10.2963
Nvidia : 314.14
Rapid storage: 11.7.0.1013
Heb de laatste bios er op staan
De volgende driver versies heb ik er op staan:
intel hd graphics: 9.17.10.2963
Nvidia : 314.14
Rapid storage: 11.7.0.1013
Heb de laatste bios er op staan
Verwijderd
Wat zei de foutmelding (zie logboek)?
Je zou bijv. een foutje kunnen hebben gehad in de communicatie met bijv. je SSD of gewoon (het blijft Windows) een vage crash. (zoals ik vandaag ook had ...)
Draai dus ook even hdtune op je beiden hdd's om dat uit te sluiten.
Je zou bijv. een foutje kunnen hebben gehad in de communicatie met bijv. je SSD of gewoon (het blijft Windows) een vage crash. (zoals ik vandaag ook had ...)
Draai dus ook even hdtune op je beiden hdd's om dat uit te sluiten.
Goedenmiddag allen,
Met veel interesse deze forums gevolgd (BTO en XNB), de kogel door de kerk, ik heb ook een BTO 17CL48 besteld. Uiteindelijk met volgende specs:
Full hd non glare
2x8GB crusial
250 GB SSD samsung
1000GB HDD 32mb cache
intel centrino 6235
win7
Enorm benieuwd! Zal wel een aardige ervaring worden na nu 3 jaar werken met een I3 HP laptop.
Dank voor de vele ervaringen die jullie delen. Dat is heel prettig voor "leken" die een knappe laptop willen aanschaffen.
Vriendelijk groet!
Met veel interesse deze forums gevolgd (BTO en XNB), de kogel door de kerk, ik heb ook een BTO 17CL48 besteld. Uiteindelijk met volgende specs:
Full hd non glare
2x8GB crusial
250 GB SSD samsung
1000GB HDD 32mb cache
intel centrino 6235
win7
Enorm benieuwd! Zal wel een aardige ervaring worden na nu 3 jaar werken met een I3 HP laptop.
Dank voor de vele ervaringen die jullie delen. Dat is heel prettig voor "leken" die een knappe laptop willen aanschaffen.
Vriendelijk groet!
Nou ben ik toch benieuwd wat bij jou voor de doorslag heeft gezorgt om voor BTO te gaan?conductor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:48:
Goedenmiddag allen,
Full hd non glare
2x8GB crusial
250 GB SSD samsung
1000GB HDD 32mb cache
intel centrino 6235
win7
Vriendelijk groet!

@arrived,
1 prijs maakt niet veel uit.
2 notebooks tecnisch hetzelfde
3 beide bedrijven 2x mee gebeld en info ingewonnen, waarbij het 'gevoel' dichter bij mij kwam met bto.
4 bto is m.i. toch even meer 'bedrijf'.
5 kennis van mij heeft bto notebook, zag er goed uit.
Zo je ziet, kleine verschillen voor mij als leek. Time will tell......
Groet!
1 prijs maakt niet veel uit.
2 notebooks tecnisch hetzelfde
3 beide bedrijven 2x mee gebeld en info ingewonnen, waarbij het 'gevoel' dichter bij mij kwam met bto.
4 bto is m.i. toch even meer 'bedrijf'.
5 kennis van mij heeft bto notebook, zag er goed uit.
Zo je ziet, kleine verschillen voor mij als leek. Time will tell......
Groet!
Spannend! Welke CPU en GPU heb je daarin dan?Met veel interesse deze forums gevolgd (BTO en XNB), de kogel door de kerk, ik heb ook een BTO 17CL48 besteld. Uiteindelijk met volgende specs:
Een 3630 qm en een gtx660m 2gb ddr5.
idd spannend en een lange week voor de boeg!
Beste BTO gebruikers,
Voor mijn BTO P-BOOK 15CL35-GT555 wil ik graag een geheugen update doen maar op internet kom ik verschillende info tegen over de mogelijkheden.
Eerst de grootte ik heb nu 2x4gb en wil naar 2x8gb nu heb ik een North Bridge Intel Sandy Bridge-MB IMC en South Bridge Intel Cougar Point HM65 in aida64 staat dat er 16gb wordt ondersteund.
Maar deze chipset ondersteund ook 4 geheugenbanken en die van mijn heeft er maar 2.
Dus is het maximaal 4x4gb of worden 8gb reepjes ook ondersteund iemand daar ervaring mee?
Dan de snelheid heb nu 1333mzh maar ik vraag mij af of 1600mzh ook werkt mijn processor Intel Core i7-2630QM ondersteund 1333mzh maar kan deze ook op 1600mzh werken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Voor mijn BTO P-BOOK 15CL35-GT555 wil ik graag een geheugen update doen maar op internet kom ik verschillende info tegen over de mogelijkheden.
Eerst de grootte ik heb nu 2x4gb en wil naar 2x8gb nu heb ik een North Bridge Intel Sandy Bridge-MB IMC en South Bridge Intel Cougar Point HM65 in aida64 staat dat er 16gb wordt ondersteund.
Maar deze chipset ondersteund ook 4 geheugenbanken en die van mijn heeft er maar 2.
Dus is het maximaal 4x4gb of worden 8gb reepjes ook ondersteund iemand daar ervaring mee?
Dan de snelheid heb nu 1333mzh maar ik vraag mij af of 1600mzh ook werkt mijn processor Intel Core i7-2630QM ondersteund 1333mzh maar kan deze ook op 1600mzh werken?
Alvast bedankt voor de hulp.
Verwijderd
In principe kun je er 1866mhz in gooien, alleen zal het geheugen niet sneller werken als de "FSB" van de cpu. Dus als je cpu enkel 1333Mhz ondersteund zal het geheugen downclocken naar die snelheid.
http://ark.intel.com/products/52219
Verder weet ik dat 2x8Gb gaat werken, zo hebben we namelijk regelmatig 15CL35's geleverd maar ook met bijv. 1x 8Gb en 1x 4Gb. Dus geen probleem!
http://ark.intel.com/products/52219
Verder weet ik dat 2x8Gb gaat werken, zo hebben we namelijk regelmatig 15CL35's geleverd maar ook met bijv. 1x 8Gb en 1x 4Gb. Dus geen probleem!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 12:05 ]
Oke maakt het type of merk van het geheugen nog uit, welke gebruikt u voor 2x8gb 1600mzh?
of komt dat rechtstreeks bij BTO vandaan?
Dan kan je nog kiezen voor cl9, cl10 of cl11. maakt dit nog uit voor mijn laptop?
Bijvoorbeeld kan je beter 1333mzh met cl9 dan 1600mzh met cl11 kopen kwa prijs is de 1600mzh goedkoper. http://tweakers.net/price...;304124;320322/categorie/ en als de 1600mzh modules terug clocken naar 1333mzh wordt het ook cl9.
http://www.corsair.com/en...o16gx3m2a1600c11-749.html
Is er een rekenmethode om uit te rekenen wat sneller is bijvoorbeeld mzh : cl?
Maakt de bios versie nog uit als ik meer geheugen plaats nu heb ik versie 5 op de website van bto staat versie 9. Ik weet niet wat het verschil is kan geen wijziging document vinden maar versie 5 werkt goed bij mij is het nodig om te wijzigen naar versie 9.
of komt dat rechtstreeks bij BTO vandaan?
Dan kan je nog kiezen voor cl9, cl10 of cl11. maakt dit nog uit voor mijn laptop?
Bijvoorbeeld kan je beter 1333mzh met cl9 dan 1600mzh met cl11 kopen kwa prijs is de 1600mzh goedkoper. http://tweakers.net/price...;304124;320322/categorie/ en als de 1600mzh modules terug clocken naar 1333mzh wordt het ook cl9.
http://www.corsair.com/en...o16gx3m2a1600c11-749.html
Is er een rekenmethode om uit te rekenen wat sneller is bijvoorbeeld mzh : cl?
Maakt de bios versie nog uit als ik meer geheugen plaats nu heb ik versie 5 op de website van bto staat versie 9. Ik weet niet wat het verschil is kan geen wijziging document vinden maar versie 5 werkt goed bij mij is het nodig om te wijzigen naar versie 9.
[ Voor 103% gewijzigd door niels_vlaar op 23-03-2013 15:39 ]
Verwijderd
Zolang het maar beiden de zelfde latjes zijn (type en merk) maakt het weinig uit.
Wat de vraag over rechtstreeks bij BTO betreft; die snap ik niet.
Een lagere CL is in principe sneller (reactietijd) maar het is niet zo dat het opeens 25% scheelt.
Wat de bios betreft; zolang het goed werkt en/of de performance bevalt niet updaten.
Soms lost een nieuw bios een specifiek probleem op maar als u nu zonder problemen werkt is een update 99% zeker niet nodig.
Wat de vraag over rechtstreeks bij BTO betreft; die snap ik niet.
Een lagere CL is in principe sneller (reactietijd) maar het is niet zo dat het opeens 25% scheelt.
Wat de bios betreft; zolang het goed werkt en/of de performance bevalt niet updaten.
Soms lost een nieuw bios een specifiek probleem op maar als u nu zonder problemen werkt is een update 99% zeker niet nodig.
Wij hebben op dit moment geen 15P35 modellen die buiten de garantie vallen als het gaat om leeftijd, wij leveren standaard 2 jaar garantie, de 15P35 is nog niet ouder dan 2 jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:28:
Hoewel ik weet dat het mogelijk is dat deze laptop gerepareerd kan worden, valt hij buiten de garantie en even naar IJsselstein rijden is ook niet echt praktisch voor mij, aangezien ik niet over een auto beschik.
Neem even met ons contact op zou ik zeggen.
Edit: Wij hebben een mail naar je verzonden.
[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 26-03-2013 09:47 ]
Verwijderd
Edit blijkbaar opgelost 
Deel van originele reactie:
Nu lees ik echter uw reactie over naar IJsselstein rijden, maar u heeft hem bij ons, Notebook Totaal, gekocht.
Dus waarom brengt u hem niet even hier in Rotterdam (waar u woont) langs en wij regelen alles verder?
(en als dat een probleem is kan ik persoonlijk even langs, maar laten we dat verder per mail afwikkelen)
Deel van originele reactie:
Nu lees ik echter uw reactie over naar IJsselstein rijden, maar u heeft hem bij ons, Notebook Totaal, gekocht.
Dus waarom brengt u hem niet even hier in Rotterdam (waar u woont) langs en wij regelen alles verder?
(en als dat een probleem is kan ik persoonlijk even langs, maar laten we dat verder per mail afwikkelen)
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 16:44 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik ben een redelijk leek in het computer gebruik.
Ik overweeg om een BTO P•BOOK 15CL45-GT650 i7 QUAD, Basis met 120GB SSD drive te kopen.
of een HP Envy 6-1206ed. qua prijs verschillen ze nagenoeg niks. qua specs. wel.
Heeft iemand ervaring met de BTO?
Ik las op een ander forum dat er problemen waren met het touchpad. deelt iemand deze ervaring?
Daarnaast zie ik dat ik een verzekering kan afsluiten voor pixel garantie. Komt het vaak voor dat dit kapot gaat?
Kortom welke laptop is het beste?
bedankt voor de reacties.
Ik ben een redelijk leek in het computer gebruik.
Ik overweeg om een BTO P•BOOK 15CL45-GT650 i7 QUAD, Basis met 120GB SSD drive te kopen.
of een HP Envy 6-1206ed. qua prijs verschillen ze nagenoeg niks. qua specs. wel.
Heeft iemand ervaring met de BTO?
Ik las op een ander forum dat er problemen waren met het touchpad. deelt iemand deze ervaring?
Daarnaast zie ik dat ik een verzekering kan afsluiten voor pixel garantie. Komt het vaak voor dat dit kapot gaat?
Kortom welke laptop is het beste?
bedankt voor de reacties.
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.