Arrived schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:00:
Bedankt voor de tip! Zal ga ik dat verschil echt merken? Is toch weer 100,- extra...
Waarschijnlijk met zware games denk ik.
Ik heb ook gelezen dat je dat laatste kan oplossen met ThrottleStop, klopt dit? Ik zal nog wel even moeten gaan uitvogelen hoe dat ThrottleStop werkt en in moet stellen.
[...]
Dat verschil merk je echt.
Zie hier foto's die ik heb gemaakt van de
15CL45, eerst met het normale scherm en daarna met het GAMUT scherm
hier klikken.
Dit scherm zit dus ook in de 15CL48.
Let niet op de wat roodachtige gloed van het GAMUT scherm, dit komt vooral door mijn camera die moeite heeft met het brede kleurveld.
Het 17" scherm van de 17CL48 is NOG mooier.
Helaas had ik geen goede camera bij me dus heb even 2 snelle foto's gemaakt met verkeerde achtergrond belichting maar kijk
hier eens.
De foto's van het gamut scherm staan in de map gamut_iphone_foto/ .
Verder klopt het verhaal wat door Arron wordt verteld niet, er is een nieuwe bios uit waar dit sowieso geen probleem meer vormt. Door diverse users getest maar de Trotlestopmethode werkt ook ja.
Diverse gebruikers bevestigen dat het geen probleem is.
Millert schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:58:
Throttlestop wijst zich vanzelf, maar het is belangrijk de temperatuur van de processor goed in de gaten te houden. Ik heb het zo ingesteld dat de CPU klokt tot 2.8Ghz, de temperatuur loopt dan niet verder op dan 82c (Guildwars2). Het verschilt daarnaast ook per game of het inschakelen van de Turboboost zal leiden tot een hogere framerate. In de meeste gevallen is de 660M op een resolutie van 1080P de beperkende factor en levert een hogere CPU kloksnelheid geen winst. In mijn ervaring met de i7-3630QM, die zonder Turbo waarschijnlijk al volstaat.
Wat aron225 stelt gaat vooral op wanneer je op lagere resoluties speelt.
3DMark11 met Turboboost ingeschakeld. Zoals je kan zien heeft de Cpu de 90c aangetikt, ik zou dit niet aanraden voor 24/7 gebruik. Maar ik kan ernaast zitten, misschien kan het ook wel geen kwaad.
[
afbeelding]
En een review van de Clevo W350ETQ
http://www.notebookcheck....nes-Notebook.80018.0.html
Bedankt voor je duidelijke verhaal. Een goede toevoeging!
Maar zelfs op lagere resoluties is het niet echt een issue want dan zijn de FPS sowieso geen probleem (ga maar eens op 1024x786 gamen, dan haal je zelfs met een HD 4000 in de meeste games nog respectabele FPS)
Wat de temperaturen betreffen, in principe kan het allemaal nog warmer worden maar ik zou inderdaad proberen te streven niet over de 90 graden te gaan. Als het allemaal echt te warm wordt gaat eerst de cpu terugclocken en anders krijg je een thermalshutdown. Schade zou je in principe niet kunnen krijgen maar voorkomen is beter dan genezen nietwaar?
Verder is inderdaad zoals je correct zegt de GTX 660m de beperkende factor op 1080p, zeker als je met MSAA en FSAA gaat werken + HDR.
BTO_USER schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:58:
[...]
Nee hoef je niet aan te geven, kun je er gewoon bij prikken. Afhankelijk waar je hem koopt kan dit ook voor je geregeld worden. Sommige dealers regelen dit als service voor je en ben je er zeker van dat het goed zit, maar zo'n ingewikkelde klus is het voor de doorgewinterde tweaker nu ook weer niet.
Precies wat BTO user zegt. Klepje op, schroefjes vast (evt. frame monteren) en klaar is kees / tweakert.
Wel niet vergeten hem te formateren anders zie je hem niet in Windows (computerbeheer -> schrijfbeheer en dan disk initialiseren)
[
Voor 66% gewijzigd door
Verwijderd op 19-12-2012 17:10
]